• 48.

    הרי זה ידוע, לכופרים, כל מנהג יהודי מפריע,

    אורטל, 22/09/07 19:40

    לבנתיים, המנהגים היהודיים הכי רחמניים, השחיטה היהודית היא מובחרת ביותר, שחיטה בצאורו של התרנגול נעשית במהירות שהוא מרגיש מין שריטה על עורו.
    בעוד שאחרים קודחים בראש של התרנגול והוא מתענה מזה.
    מה עם כל הלובסטרים שמבשלים אותם חיים במים רותחים ? מה עם השרימפסים שמטגנים אותם חיים?
    למה על זה אף אחד לא מתקומם?!
    וחוצמזה, אחרי ששוחטים את התרנגולות, אוכלים אותן, הם נתרמים לעניים חסרי כל.
    צבועים, נמאסתם!
    נ.ב:
    החיות נוצרו בשביל שנאכל אותן, כך הוא מנהגו של עולם.
    יפי נפש, נמאסתם!

  • 47.

    הפסק יהיה הזדמנות אחרונה לעובדיה יוסף להיות פוסק הדור

    ב.ק., 18/09/07 12:24

    להערכתי אם הרב עובדיה יוסף יפסוק לבטל את מנהג הכפרות, יתיישרו לפיו כל הרבנים האשכנזים. בפסק דין זה הרב יגיע למעלותו של רבנו גרשום שפסק על איסור על ריבוי נשים.

  • 46.

    מנהג מזעזע!

    אני, 18/09/07 11:25

    למה להרוג סתם בעלי חיים?! אכזריות לשמה!

  • 45.

    שאלה לאגודת תנו לחיות לחיות? כנסו.

    מני, 17/09/07 23:43

    אתם צבועים. יש בעלי חיים שעושים בהם ניסיונות כמו העכבר או הכלבים. יש בעלי חיים שמרססים אותם בכל יום. וגם אתם ! מה אתם עושים עם הג'וקים שנכנסים לתומם לביתכם? או הנמלים שרק רוצים לקחת קצת פרורים. מה אתם עושים? יצבועים ! אני ישאיר את השאלה באויר. מה שמענין אתכם איך לאכול או לשפד את החרדים הפרירים.

    • אין לך הרבה שכל בראש אה?

      ירוקה גאה, 18/09/07 00:10

      מי שמתנגד לכפרות על אחת כמה וכמה מתנגד לניסויים בחיות אתה לא חושב??
      חוץ מתנו לחיות לחיות קיימת גם האגודה נגד ניסויים בבעלי חיים ועוד המון אגודות שעושות עבודת קודש.
      בור ועם הארץ זה מה שאתה..

      • לירוקה בהשכלה! האם אני שומע טוב? כנסי רק אחר הכדורים. ברגיעה.

        מני, 18/09/07 06:15

        אם את קשת בהבנת הנקרה. אז אני אמרתי דוקה על אגודת תנו לחיות לחיות. ולא על אגודה אחרת! ואם רעש כמו שהם עשו. בשביל מה צריך כל מיני אגודות נוספות. ועוד שאלה. לא ענית לי על שאלתי. שאלתי מה האגודה הזאת עושה? וכנראה שאת היית עייפה ובלי כדורים.

    • אלה מהאנשים שגם לא מחסנים את ילדיהם

      י, 18/09/07 10:06

      אחרי הכל, חי-דק הוא גם חי-יה...

  • 44.

    האם ''תנו לחיות'' מתנגדת למנגלים ביום העצמאות ובמועדים? (ל''ת)

    ירון זהבי, 17/09/07 23:10

  • 43.

    כל הכבוד לתנו לחיות לחיות (ל''ת)

    kslv, 17/09/07 22:59

  • 42.

    מספיק עם ההיתעללות (ל''ת)

    דנידין, 17/09/07 22:57

  • 41.

    הלואי שכבוד הרב עובדיה יוסף יבהיר בקולו

    קיל ביל, 17/09/07 22:57

    וידגיש עד כמה זה חשוב

    לא היתאכזר לבעלי חיים חלשים וחסרי אונים

    זה ישפיע

  • 40.

    על מה המהומה?

    י, 17/09/07 16:39

    הרי בסופו של יום מכינים מתרנגולות הכפרות שניצל, אז מה זה משנה.

    אני מציע לאתי אלטמן לעבור מסופר לסופר בתל אביב ולהכנס למחלקת הקפואים כדי לקבל קצת פרספקטיבה.

    • האם תנו לחיות מתנגדת להמבורגרים ולצ'יזבורגרים? (ל''ת)

      גו' צ'יקן, 17/09/07 23:13

  • 39.

    כפרות זה מנהג. צער בעלי חיים- מהתורה

    חרדית, 17/09/07 13:11

    איך בשביל מנהג שאפשר לעשות אותו בדרכים אחרות, עוברים על איסור צער בעלי חיים שזה איסור דאורייתא? ועוד בערב יום כיפור?

    הכל לאדון הכל!
    ת נ ו ל ח י ו ת ל ח י ו ת !!!

    • מתי תנו לחיות לחיות יפגינו נגד ההתעללות בשרימפס? (ל''ת)

      רפי יונה, 17/09/07 23:14

  • 38.

    עם זיכרון של פחות משניה וחצי ...

    שמואלי, 17/09/07 12:28

    עם זיכרון של פחות משניה וחצי תרנגולת יכולה להעביר יום שלם בכפרות בלי שמץ של ידיעה על סבל. אולם! פרנסה לעשרות ומאות אנשים תזגל עם איסור המנהג...

    מנגלוה ואיכלוה

    • יש להן זיכרון של הרבה יותר משניה וחצי

      חרדית, 17/09/07 13:09

      ואני אומרת את זה בתור מגדלת תרנגולים לשעבר.
      הם מבינים הרבה יותר ממה שאתם חושבים.

      חוץ מזה, שגם אם היה כדבריך זכרון של שניה וחצי, יש עבירה ששמה ''צער בעלי חיים'' גם על תרנגולים. איך בשביל מנהג כפרות, שזה רק מנהג, עוברים על איסור דאורייתא?

      • סך הטוב מול העוף

        שמואלי, 17/09/07 13:51

        אם בדאורייתא עסקינן...ומפאת חורבן בית המקדש...מנהג הכפרות ועימו התרומות לעניים מאגד בתוכו יותר חסד מהסבל שנגרם לעוף ללא הופסק - שוב: פרנסה, תרומות, שימור המסורת, וכו'

        • עזוב אותי מ''מגלם בתוכו''

          חרדית, 17/09/07 14:11

          ובלי גיבובים של רמזים ומילים.

          תגיד לי: בשביל מנהג, שאפשר לעשות אותו בצורות אחרות , צריך לבטל איסור תורה???

    • רבים וטובים מגדולי הפוסקים מתנגדים למנהג הזה

      רמי, 17/09/07 14:17

      אז אל תבטל במחי יד את המחאה.

  • 37.

    עמיחי הקשקשן

    משה, 17/09/07 12:24

    תרנגולות לא נזרקות לפח לאחר הכפרות, או שהן נתרמות לבתי תמחוי ונזקקים נהנים מהארוחות במשך זמן רב, או שהן נאכלות ע''י הבעלים ותמורתן נתרמת לעניים.
    בכל מקרה הן משמשות למזון, ומי שצמחוני יערב לו.

    • אתה קשקשן. רובן נזרקות לפח

      חרדית, 17/09/07 13:07

      כי בתנאים שהתרנגולות מקבלות בלולי הכפרות, אין להן הרבה סיכויים לשרוד עד השחיטה. וגם אלו שכן מגיעות לשחיטה, יוצאות טרפה.

      ולדעתי העניים יעדיפו לקבל את הכסף שלי מאשר בשר של תרנגולת מרוטה.

      • מאיפה הידע? קשקשנית

        משה, 17/09/07 13:23

        שום דבר לא נזרק לפח, התרנגולות הטריפה נמכרות למגזר הלא יהודי.
        התנאים של לולי הכפרות אינן גרועים מתנאי שאר הלולים וכאן באמת החרפה.
        לקבל כסף כולם מעדיפים, כאשר מחלקים סעודות ומוצרי מזון יש גם שליטה על מהות הצריכה!!

  • 36.

    פשוט צביעות. ואם לא יעשו בה כפרות, איזה עתיד בדיוק מחכה לה?.... (ל''ת)

    קוקוריקו, 17/09/07 12:22

    • י'פסיכי. אז בשביל זה צריך להתעלל?

      שיר, 17/09/07 13:05

      חתיכת אפס זבל וכלום שכמותך.

      אם לתרנגולות מחכה סוף גרוע בשביל זה צריך להתעלל בהם?

      אשמח לקבל את תשובתך.

  • 35.

    מה עם מליוני המטילות בלולי הסוללה הסובלות הרבה יותר מהנשחטות

    ישראל, 17/09/07 11:05

    חוץ מזה בשר הכפרות נתרם למעוטי יכולת.

  • 34.

    במשפט אחד - עבודת אלילים (ל''ת)

    גינגי, 17/09/07 07:20

  • 33.

    תאסרו עליהם לשחוט תרנגולות הפרימיטיבים עוד יחזרו למנהג הישן קורבן א (ל''ת)

    מה, 17/09/07 03:48

  • 32.

    זכותי לדאוג לתרנגולות ולא לבני אדם,למי שיש בעיה שיירד לי ליום כיף..

    ירוקה גאה, 16/09/07 23:55

    כל המטומטמים שאומרים ''תדאגו לבני אדם לפני בעלי חיים'' קפצו לי, אתם הסיבה שאני לא יעזור לבני אדם וכן יעזור לבעלי חיים.
    הם הרבה יותר טובים מכם!
    תאכלו תלב.

    • לירוקה! העולם אומר: שהמשוגע חושב שכולם מסביבו משוגעים.מה את אומרת

      מני, 19/09/07 21:06

      וחוץ מזה. מי שם אותך דוברת של התרנגולים? אולי את מתנהגת כתרנגולת שפורסת את כנפיה?

    • 32 -אני מסכימה איתך ב 100 אחוז!!! (ל''ת)

      שרופה על החיות, 26/09/07 16:42

  • 31.

    אתי אולי את תהיא התרנגול כפרות במקום התרנגולים (ל''ת)

    כפרה אליך, 16/09/07 22:01

  • 30.

    תגובה

    ארביב יורם, 16/09/07 21:42

    מרן שולחן ערוך, ר' יוסף קארו פסק כבר לפני יותר מ400 שנה כי זה מנהג אסור ומהווה מעשה אמורי מנוגד לאמונה היהודית. זה שציבור רב ממשיך לעשות זאת אינו מכשיר את המעשה ולא הופך אותו לחיובי.

  • 29.

    הרבה רבנים בעבר התנגדו למנהג רצח העופות האומללים האלה !!! (ל''ת)

    אפשר לפדות את, 16/09/07 19:14

  • 28.

    כנסו

    זובחי אדם עגלים, 16/09/07 19:06

    תוך כדי שהנאצים ימ'ש רצחו יהודים הם נתנו קנס למי שלא נתן לכלב שלו לאכול בזמן תפסיקו להתיפיף ולצאת נגד זה זה כי זה נוח לכם לתפוס כותרות לא רואים אותכם יוצאים נגד מקדולנס וכו' וחוץ מזה אתם לא תלמדו את היהודים מה זה צער בע'ח אתם כל שנה מסרסים אלפי בע'ח באיזה זכות י

    • שיחקת אותה (ל''ת)

      כל הכבוד למגיב, 17/09/07 11:55

  • 27.

    שכל מי שעושה כפרות יהיה תרנגולת בגלגול הבא (ל''ת)

    אור, 16/09/07 17:58

    • בדיוק! (ל''ת)

      רחמים, 16/09/07 18:05

    • חייבים לתבוע את חברת ''סנו'' על שמנפיקה מרסס ג'וקים. זה צער בעלי חיים

      מני, 17/09/07 20:53

      להומו! המדור כאן זה לא של כמותך! וגם תאמר לי מי שמך לדובר התרנגולים? אתה קצת מזכיר לי את התרנגולים עם היציאות שלך. יפרזיט!

  • 26.

    יש לבצע כפרות רק על כסף (ל''ת)

    לירן, 16/09/07 17:42

  • 25.

    הרג בעלי חיים חטא גדול!

    שמו, 16/09/07 17:25

    בתורה הסופית כתוב:''השופך דם
    בעלי חיים בעבורו דמו ישפך''- פשוט
    ולעיניין- ראו הוזהרתם !!!

    • לצימחונים חסר חומר במוח

      חוקר, 16/09/07 18:05

      מרוב אכילת חמציצים שאינם משביעים.

  • 24.

    ואיך שמתנגים להם באכזריות ולא אוכלות ימים שלימים??חייב לתעד (ל''ת)

    עמי, 16/09/07 17:20

  • 23.

    ואיך שמתנגים להם באכזריות ולא אוכלות ימים שלימים??חייב לתעד (ל''ת)

    עמי, 16/09/07 17:17

  • 22.

    התנועה תנו לחיות לחיות. אנשים בדרך כלל שמולאנים . וכאילו נאורים. (ל''ת)

    מיכל, 16/09/07 17:02

    • מה זה חשוב?

      יונתן, 16/09/07 23:52

      בד''כ גם תומכי איכות הסביבה הם שמאלנים,אז מה ניתן לארץ ללכת לעזאזל ,להזדהם,להתלכלך,ניתן יד ע''י שתיקה להמון מעשים מבחילים רק בגלל ששמאלנים נגדם?

      אני ימני מתון (מצביע ליכוד) ואני גם תומך באיכות הסביבה(כי באמת אין לנו ארץ אחרת) ואני גם נגד המנהג של הכפרות,גם רוב השכנים החרדים והדתיים שלי נגד והם מזמן נותנים צדקה במקום(שכונה מעורבת-ליד התיכונים).

  • 21.

    להפסיק מיד עם המנהג הנוראי הזה!! (ל''ת)

    יעל, 16/09/07 17:01

  • 20.

    עמיחי אתה כתב תותח

    חיים נהון, 16/09/07 16:54

    עמיחי אתה תותח

    • חיים נהון אתה תותח!

      ציון, 17/09/07 10:39

      נהון, אין עליך בעולם. ברוכים השבים לירושלים

  • 19.

    מנהג ברברי של דתיים חלאות פרימיטיביים (ל''ת)

    גיא, 16/09/07 16:54

    • ותגיד ואת הסמים והדקירות בדיסקוטקים פתרת? (ל''ת)

      סמי, 16/09/07 19:28

  • 18.

    וברית מילה זה טקס יותר תרבותי? (ל''ת)

    נו באמת, 16/09/07 16:42

    • למדת משוואות בחשבון??אשרייך כאן זה דברים שונים. (ל''ת)

      יוסף, 16/09/07 17:39

  • 17.

    ומה עם כת-השטן??? (ל''ת)

    חתולים צבועים, 16/09/07 16:41

    • למה אתה קורה לי חתול??אולי אתה ממשפחת החתולים. (ל''ת)

      תמיר, 16/09/07 17:38

  • 16.

    תדאגו לילדים שאין להם מה לאכול במקום לחיות

    דוד, 16/09/07 16:39

    אוליי יום אחד תתעוררו ותבינו שקודם כל צריך לעזור לבני אדם לפני הכל.....אני חולה על הקב''ה..איך הוא ברא אותנו שונים אחד מהשני..כל כך יפה מדהים..והמבין ומבין.....וזה שלא מבין לא נורא...

    • מה הקשר????

      חילונית, 16/09/07 16:50

      מי שמגיב ככה אני ישר יודעת שגם לבני אדם הוא לא עוזר. מחקרים מוכיחים שמי שמתעלל בחיות יתעלל גם בבני אדם.

      • מי שדואג לבעלי חיים על חשבון

        מסיר מסכות, 16/09/07 18:08

        בני אדם, גרוע מבעל-חיים.

      • מה הקשר לחילוני ולדתי..אנחנו בני אדם (ל''ת)

        דוד, 16/09/07 19:58

    • אשלית אשליות מתוקות זה שיר תואם אותך.. (ל''ת)

      חיים, 16/09/07 17:37

    • ל-16

      בילי, 17/09/07 08:17

      מה הקשר? לא כל פעם שכותבים על התעללות בבעלי חיים צריך לדחוף את הענין של עזרה לבני האדם אפשר לדאוג גם לרווחתם של בעלי החיים וגם לאנשים - זה לא סותר האחד את השני

  • 15.

    עצרו את הרצח הזה

    מישהי, 16/09/07 16:39

    אלוהים לא קיים בכלל מי המציא את המצווה המפגרת הזו???!!!!!!!
    עצרו את הרצח עכשיו!!!!!!!!!

  • 14.

    הכל פוליטיקה והרבה שינאה . למה הרב עובדיה

    קוקוריקו, 16/09/07 16:38

    המציא את המנהג הזה ??
    האנשים מהעמותה הזו נחרדים מהמראות של תרנגולת שחוטה למטרה דתית .אבל תרנגולת שחוטה (,יותר נכון-כנפיים על האש וכבד צלויי....) למטרה קולינארית -זה בסדר .
    איך השפים ההומנים אומרים על הלובסטר שהם שולקים במים רותחים ,בעודם חיים......'' הם לא מרגישים ''.......הכל צביעות ...

  • 13.

    שימו את זה במדור פלילי ותצוטטו את חוק צער בעלי חיים (ל''ת)

    פוחדים?, 16/09/07 16:33

  • 12.

    איך הורגים עופות למאכל ביום יום?

    קרקל, 16/09/07 16:31

    גם שוחטים אותם!
    רק שטכס הכפרות הוא פרימיטיבי ואינו נראה ליפי הנפש.

    • וצאצאי ''יפי הנפש'' חוגגים בכת-השטן. (ל''ת)

      וסוחטים חתולות, 16/09/07 16:42

  • 11.

    כל שנה וההסתה החוזרת!!

    שמוקלר, 16/09/07 16:30

    בסה''כ טקס הכפרות כולל החזקת התרנגול למספ' דקות ותו לא!!

    הייתי מעדיף את החילונים המפוצצים בתיעוב לכל עניין דתי,
    מטפלים בכת-השטן הסוחטים דם חתולים באכזריות נוראה
    שלא לדבר על התעללות בבעלי חיים
    הרווחת במחוזותינו.

    די לשנאה!!

  • 10.

    עדיף פי אלף לתת צדקה כפדיון כפרות (ל''ת)

    דתי, 16/09/07 16:22

  • 9.

    מרן רבי יוסף קארו כבר כתב להמנע ממנהג זה והגדיר אותו ''מעשה האמורי''

    רמי, 16/09/07 16:15

    קרי, מנהג גויים עובדי אלילים, בקרב הציבור הספרדי הסר להלכותיו של מרן בעל השלחן ערוך, ובעקבותיו היום הרב עובדיה יוסף כמעט ולא מקיימים את המנהג הזה ואכן מקיימים את המנהג על כסף ובמקום הנוסח ''זה התרנגול ילך למיתה ואני אכנס לחיים טובים'' אומרים ''אלו המעות ינתנו לצדקה ואני אכנס לחיים טובים וכו''' ואכן יש לזה סימוכין רבים ובפרט שמצות הצדקה כבר הוזכרה הרבה בהקשר של הצלה ממות ''צדקה תציל ממות'' ועוד.
    רציתי רק לעשות צדק ולומר שיש פרט מאוד חשוב שנכתב בכתבה שאינו נכון כלל והוא שהתרנגולים נזרקים לפח, ובכן זה ממש לא נכון ושקר וכזב, התרנגולים נשחטים כדת וכדין ונמסרים למריטה ושאר טיפול טרום הוצאה לשוק, ואז מחולקים למשפחות מעוטות יכולת, כן גם במנהג התרנגולים יש אלמנט של צדקה.
    תבינו, התרנגולים האלו יישחטו וייאכלו כך או אחרת בין אם תוך ביצוע טקס כפרות טרום השחיטה או בלי הטקס, סופם ידוע וברור, ולכן יש כאן קצת הגזמה בתיאור ה''זוועה'' כאילו לוקחים תרנגולים שאמורים לבלות את שארית ימיהם באיזה פנסיון פסטורלי אי שם בערבות שוויץ, ופתאום באו אנשי השחור והאופל וחטפו אותם והוציאו אותם אל כיכר העיר וביצעו בהם טבח בל יכופר, נכון שיש בזה צער בעלי חיים בעיקר הימצאותם בכלובים קטנים וצפופים למשך זמן רב ובהחלט יש מקום להעדיף את המנהג שעושים עם הכסף לצדקה (ד''א גם הרבה פחות כאב ראש), אבל בואו נשים את הדברים בפרופורציה.

  • 8.

    קודם כל תתנו לנו לחיות ותעופו לנו מהצואר!כנסו.

    מני, 16/09/07 16:13

    תדאגו לאנשים שאין להם איך לגמור את החודש. הבעלי חיים יודעים להסתדר גם בלעדיכם. עובדה שכל ה2000 שנים הם חיו באושר ובעושר. ואל תהיו צדיקים על חשבוננו. גם הנאצים היו אנשים הומניים ורחמנים ותראו מה נהיה מהם. אתם מנסים לכפות עלינו דברים על חשבון הבג''ץ. שבטוח ב100 אחוז יתמוך בכם. לא בגלל שהוא מצדד בכם. אלא ששנאתו לדת ידוע ומוכרת.

    • למה שלא תתן לתרנגולות לחיות? (ל''ת)

      גלעד, 16/09/07 16:53

      • גלעד? ממתי נהיית דובר התרנגולים?

        מני, 16/09/07 18:38

        מצידי אל תאכלו עופות ! אני אוכל גם אוכל.

    • מני מב''ב! כל הכבוד לך. ישר כח. (ל''ת)

      מיכל, 16/09/07 16:59

      • מיכל, כנסי

        אור, 16/09/07 17:57

        את טיפשה ברמות מנת משכל הכי נמוכות..הלוואי ובגלגול הבא תהי תרנגולת

    • מר מני שכחת לקחת כדורים!!! (ל''ת)

      מאיר, 16/09/07 17:34

      • מאיר? תזהר שהפסיכיאטר לא ידע שאתה משוטט באינטרנט! כנס!

        מני, 16/09/07 18:40

        לכלוב מהר! שמעת! ארצה!

  • 7.

    אכזריות לשמה.

    דתי, 16/09/07 16:12

    ולכל המגיבים המשמיצים,לכו לבני ברק/ירושלים,תביטו בטקס,תקיאו את נשמתכם מרוב גועל ורק אז תגיבו.
    עדיף פי כמה לתת כסף לצדקה.

  • 6.

    אכן, כבר קדמונינו התנגדו למנהג הכפרות והעדיפו ממון.

    משה בודק, 16/09/07 16:12

    במה חטאו התרנגולות?

  • 5.

    לא הבנתי על מה התלונות..

    רחמן, 16/09/07 16:10

    על ההתיחסות לתרנגולות/לים לפני השחיטה או לשחיטה עצמה?

    • גם וגם (ל''ת)

      יעל, 16/09/07 16:51

    • על זה שפרימטיבים שלא מבינים כלום מהחיים שלהם

      דוד, 16/09/07 17:19

      שוחטים תרנגולות במקום לשנות את המעשים שלהם? הבנת? אם לא אז לך תראה איך שוחטים את התרנגולות בזלזול ואח''כ זורקים אותם(85%)לפח אשפה.לא עדיף שיתנו הכסף לצדקה??

      • שוחטים את התרנגולות בזלזול?

        לובסטר, 16/09/07 17:58

        ומה על הלובסטר ששולקים במים רותחים, בעודו חי ???.


        צבועים נמאסתם !

      • למה אתה חושב שזורקים לפח?

        יהודי, 17/09/07 05:19

        בשר תרנגולי כפרות הולך לעניים

      • אתה סותר את עצמך!!

        רמי, 17/09/07 14:31

        מצד אחד אתה אומר שמה שחשוב הוא שינוי המעשים, ומצד שני אתה מצדד בצדקה, אז תסביר לי, לתת צדקה במקום לשנות את המעשים זה כן בסדר?
        אז תרשה לי לומר מה לעניות דעתי צריך להיעשות, ראשית יש לשוב בתשובה, שזה אומר וידוי על כל הרע שעשיתי, חרטה על כל הרע שעשיתי, וקבלה בלב שמכאן ולהבא לא אשוב לחטוא. בנוסף יש כאן ענין סמלי של כופר נפש, כעין נתינת כופר בעד פדיון נפשי בצורת צדקה, גם אלו הנוהגים בעשיית כפרות על תרנגול, התרנגול נמסר לצדקה.
        אין ספק שלא יעזור גם אם נשחט 100 תרנגולים או אם ניתן אלפי שקלים לצדקה, כל זמן שלא שבנו בתשובה באמת מעומך ליבנו אין לזה ולא כלום, בשונה מהנצרות למשל, שם יש לכומר את הכוח לכפר על עוונותיך גם ללא קיום פעולות אקטיביות מצידך ודי רק בוידוי מול הכומר, ביהדות אין הדבר כך, האדם צריך לעשות עבודה עם עצמו מול קונו (הקב''ה) עד שירגיש בעצמו שהשיג את התשובה האמיתית.
        אני באופן אישי מקיים את מנהג הכפרות בכסף, גם בגלל צידודם של גדולי הפוסקים ביניהם מרן המחבר הרב יוסף קארו בביטול מנהג השחיטה, וגם מסיבות נוחות, אבל אינני יכול להכפיש את המנהג הקדום של השחיטה, ובעיקר אינני יכול להאשים אותם ברצח כי התרנגולים האלו בכל מקרה ישחטו ויוצאו לאכילה, זהו יעודם, ככה זה עובד.

  • 4.

    הלוואי שיפסיקו עם זה

    חרדי, 16/09/07 16:09

    מעשה ברברי ומגעיל

  • 3.

    ''הצרחה'' - גדול (ל''ת)

    אילן, 16/09/07 16:09

  • 2.

    מי שיעשה כפרות לתרנגולות יהיה הוא בעצמו לכפרה.

    עינה, 16/09/07 16:05

    מי שיעשה כפרות לתרנגולות יהיה הוא בעצמו לכפרה.
    חרדים זבלים, ראו הוזהרתם!

    • תגובה ל2

      חרדי זבלן, 16/09/07 17:13

      איזה פה יש לך, נוף וצופים יוצא ממנו..
      טוב שיש בעולם אנשים כמוך שאכפת להם יותר מתרנגולות מאשר מאחים שלכם שחטאו בעוון בהיותם ''דוסים'' והם מאמינים בדברים שונים ממך.
      אני לא מסכים עם צער בעלי חיים ולא כולם נוהגים בתרנגולות בצורה נאותה, אך יש מספיק אחרים שלא עושים זאת והרוב אף עושים כפרות בכסף, אז לפני שאתה מבלבל במוח תבדוק ראיות,
      אך לבוא ולנבל ככה בכלליות נגד חרדים, רק מראה את הבן אדם הרקוב שאתה.
      ''יפה נפש אחד''

    • מוטב שתהיה התרנגולת כפרתי

      א-כפורה, 16/09/07 18:02

      מאשר אהיה כפרתה.

      ואאל''ט זו הקבוצה הפרימיטיבית ,שאוסרת מחקר על בעלי חיים, לצורך הצלת חיי-אדם.

  • 1.

    רוצה להצטרף....

    ענת, 16/09/07 15:59

    איפה זה בדיוק מתקיים? איפה הבית?
    מאוד רוצה להצטרף..

    • ביתו של מרו ורבנן בר''ח הקבלן 45

      החצרן, 16/09/07 16:17

      הר נוף ירושלים

    • אני מוכן לקחת אותך במקום תרנגול (ל''ת)

      דוסי, 16/09/07 16:34

      • אם אתה דוסי אתה גם פושטק (ל''ת)

        מעיין גנות נהר, 16/09/07 17:36

        • לענת! דוס לא יגיד כזה דבר בהבטחה! זה רק חברים שלך שעושים סיכסוכים. (ל''ת)

          מני, 19/09/07 21:13

    • ענת? לאן להצטרף? לתרנגולים? (ל''ת)

      מני, 16/09/07 18:42