• 141.

    זה לא חדש

    עומר, 18/09/07 11:46

    המציאות שבערך 50% מהצוערים הם דתיים מתקיימת כבר כמה שנים. אני שירתי שם עד לפני שנתיים ובמשך 3 השנים שלי שם זה היה ידוע לנו.
    ואגב, לא בטוח שהחיילים בתמונה עם הכיתוב ''חיילים דתיים'' באמת דתיים.

    הגב לתגובה זו

  • 140.

    מי יודע כמה חב''דניקים יש בקרב החיילים? (ל''ת)

    מי יודע?, 27/08/07 17:09

    הגב לתגובה זו

  • 139.

    אין ספק שהקצינים והחיילים חובשי הכיפות הם סוסים טרויאנים בצבא

    קצינים בשירות, 27/08/07 15:15

    וברור שביום פקודה הם יצייתו לפאתוות של הרבנים שלהם ולא לפקודות מפקדיהם.הם בעצם פלנגות,מילציות וליגיונות זרים בצבא שפועל במדינה דמוקרטית שלערכיה באופן בסיסי הם מתנגדים.

    הגב לתגובה זו

    • תתאשפז, חביבי. הפראנויה ניצחה את התרופות (ל''ת)

      נעמה, 28/08/07 17:46

      הגב לתגובה זו

      • איך יגיבו הסרוגים (ל''ת)

        אם יוחלט על, 29/08/07 08:54

        הגב לתגובה זו

  • 138.

    מהן הסיבות שבגינן פורחת ההשתמטות הגלויה והסמויה?

    אמיתי רינג, 27/08/07 10:16

    אמנם בן כספית נוגע חלקית בסיבות שבגללן החובשי הכיפות הסרוגות והקיבוצניקים נכונים לתרום ולהתגייס לצבא, אך הוא אינו מתעכב לבחון למה רוב הנוער לא שש אלי צבא.

    חובשי כיפות סרוגות וקיבוצניקים מתגייסים ממניע מוסרי. אבל מהו מוסר זה? אלטרואיזם (אָחֵרִיזם). הם חונכו שמי שמקריב, הוא עושה מעשה צודק. הקרבה מתרחשת כאשר אדם מקריב ערך שלו עבור ערך פחות או עבור לא-ערך.
    אז מהי ההקרבה במקרה זה? חיילי צה''ל בשירות חובה, הם ''מתנדבים'' בכפייה. כלומר, הם עובדים למען הצבא במשך 2-3 שנים ואפילו לא מקבלים שכר מינימום. כלומר, שירות חובה צבאי הוא השקעה ללא תמורה או תשואה, לא בחומר ולא ברוח. דהיינו זוהי - הקרבה.
    אם בתחילת דרכה של ישראל רוב האזרחים היו בעלי מוסר אלטרואיסטי, מאז הרבה אנשים בארץ גילו שקיימת מערכת יחסים בין בני אדם שאינה תובעת קורבנות - שסיכומה הוא רווח הדדי - מסחר. גילו את הקפיטליזם.
    כיום, בצדק רב, הרבה אנשים אינם מוכנים להיות קורבנות ואינם מוכנים להקריב - הם יודעים שקיימת אלטרנטיבה טובה ומוצלחת בהרבה לעצמם ולכולם (קפיטליזם).
    לכן, בראות אנשים צעירים בעלי ערך עצמי, שאינם מוכנים להיות חלק מהקרבה, השאלה שצריכה להישאל האם המדינה מעודדת מגמה זו, או מגנה אותה?
    לחילופין, האם יש לדכא ''השתמטות'' (גלויה או סמויה) מהחובה הכפויה להיות קורבן? או שכדאי לדכא את הכפייה ולהפוך את הצבא למקצועי.
    http://kav.org.il/pages/show/?id=596

    למען הסר ספק, הפיתרון של בן כספית הוא כדלקמן:
    הוא משבח הקרבה עצמית, מקונן על גסיסת המוסר הקולקטיביסטי-אלטרואיסטי ומרמז על פתרון מעורפל. לולא הפתרון היה מעורפל הוא היה חוטף קיטונות של בוז, סלידה וגינוי. אבל, ניתן לפזר את הערפל במידת מה: הוא קורא לפעולה מיידית ואמיצה. כלומר, יותר כפייה ויותר כוללת. כמה יותר? כמות אמיצה, שתקיף גבולות חדשים. כפייה שלא תכפוף רק את גוף האדם, אלא גם את שכלו ומחשבתו.
    אלא שכפייה היא אינה גורם יצרני. לא ניתן להכריח אדם לחשוב ולשפוט את המציאות נכונה. חשיבה היא פעולה רצונית ואקטיבית.
    מי שינסה לכפר על החורבן שהשיג באמצעות כפייה, ע''י כפייה יותר אמיצה ויותר כוללת, ימצא רק יותר חורבן והרס.

    הגב לתגובה זו

    • אתה צודק.

      חוץ מההצעה, 27/08/07 11:22

      --בגלל קוטן החברה וגודל הצרכים, ובגלל שבלי מעמד של ''אהבה והוקרה'' ולפחות גשרים לאליטות בחברה-זה יתפורר.

      הגב לתגובה זו

      • תודה רבה.

        אמיתי רינג, 27/08/07 18:29

        כדאי לך לבדוק את כתובת האתר שצירפתי בתגובה הקודמת. מוטי היינריך מסביר באתרו - קו ישר, בצורה שקשה להתחרות בה, ביסודיות ובהיקף הראיות, למה כדאי צבא מקצועי.

        בקצרה, צבא מקצועי ישרת את אזרחי מדינת ישראל בצורה הכי מיטבית בדיוק בגלל הקשיים שאתה נוגע בהם.
        כאשר אתה שולל אפשרות של צבא מקצועי, כדאי לזכור שהאלטרנטיבה (הקיימת כיום) היא צבא לא מקצועי: מנופח בבירוקרטיה; שואף לבינוניות - אין מוטיבציה לעובדים; עסוק תמידית בהכשרת עובדים זמניים - צבא ההכשרה לישראל (שגם היא אינה מספיקה לרוב); אינו לומד - מטעויות, מניסיון, מקדמת המחקר הצבאי. כמו כן, הצבא (בצדק) ממומן ע''י משלמי המיסים. צבא מקצועי ויעיל יתן יותר הגנה ובטחון עבור פחות כסף.

        בצבא מקצועי להחזיק במשרת לוחם יהיה סטטוס חברתי! הוא יקבל משכורת גבוהה בכמה אחוזים מהמשכורת הממוצעת במשק. תהיה יותר מוטיבציה להיות לוחם.

        הגב לתגובה זו

  • 137.

    אני מתקשה להחליט

    ראובן, 27/08/07 08:20

    האם האדון כספית הוא יותר חצוף או יותר טיפש (כפשרה ניקח את שתי האופציות).
    ''צה''ל חדל להיות צבא העם'', משמע: העם זה אני: החילוני, השמאלני, התל-אביבי שיושב בתקשורת. כל היתר הם חוטבי העצים ושואבי המים.
    אתה מוזמן לקחת את הפקלאות וללכת מפה אם לא טוב לך.

    הגב לתגובה זו

  • 136.

    ה''בן'' יקיר לי.

    שוקי., 27/08/07 06:53

    לכל המגיבים והנסערים: לפי מיטב הבנתי בן כספית מייעד את הכתבה דווקא לתושבי ה''בועה''. כאבו אינו מכוון לחובשי הכיפות הסרוגות, הוא מופנה דווקא לאלה אשר בחרו להתנתק מן העם ומהגורל המשותף.
    מלבד הכאב הגדול, ניתן להבין שהאידיאלים הגדולים ממשיכים להתקיים ואפילו להעמיק ולהתרחב רק אצל מי שמחבר אותם לעולם אמוני רחב ומוצק ולא רק לרצון לשרוד כאן ועכשיו. ודי לחכימא ברמיזא.

    הגב לתגובה זו

  • 135.

    רק טיפש יאמר שדתיים אינם חלק מ''ישראל הראשונה''

    דתיים= ישראל א', 26/08/07 22:48

    רק אחד שגדל בבית לאומי,והפך את עורו לשמאלן מלחך פנכה יכול לכתוב דברי הבלות שכאלה.

    במקום להוקיר את הדתיים שעוד אכפת להם מהצבא שהעיף את חבריהם מביתם, אתה מעז לכתוב דברי בלע, לצד מחמאות לא אמינות.

    אתה פשוט ברברן ולא עיתונאי. שלא לומר אדם בעל ראייה רוחבית.

    הגב לתגובה זו

  • 134.

    מס' 63 (נעמן) צודק בכל מילה. חובה לקרוא!! (ל''ת)

    ג'קי, 26/08/07 20:58

    הגב לתגובה זו

    • קוראים אותו ''זעמן מצוי'',הוא לא צודק כלל,ונראה שהוא-זה בעצם אתה... (ל''ת)

      לא כך ?!, 26/08/07 22:05

      הגב לתגובה זו

  • 133.

    זה ישי בר ולא יאיר בר (ל''ת)

    שירה, 26/08/07 19:52

    הגב לתגובה זו

  • 132.

    מלח הארץ הם ישראל הראשונה ולא הצפונבונים (ל''ת)

    לירן, 26/08/07 19:34

    הגב לתגובה זו

  • 131.

    שאלה חטטנית

    רונן, 26/08/07 19:31

    וכמה מהם מורידים את הכיפה ברגע שהם יכולים?

    הגב לתגובה זו

    • ז-ה מה שמעניין אותך? את החינוך למצוינות קיבלו בחינוך הדתי

      מולי, 26/08/07 21:18

      כך שלמרות מה שאתה רוצה לומר: גיוסם והתנדבותם הם הודות לחינוך עם הכיפה ולא לחינוך בלי הכיפה.

      הגב לתגובה זו

    • רבים מן ה''מורידים'' זה רק בגלל לחץ חברתי בצה''ל

      muli, 26/08/07 21:37

      הייתי בנח''ל דתי בשנות החמישים. רק מבין אלה שיצאו לקורסי פיקוד ותפקידי פיקוד הורידו כיפה. אף לא אחד מאלה שנשארו במסגרת הגרעין, גם לא שנים רבות אחרי השחרור ואחר שהלכו איש לדרכו! האם אי פעם נחקר הדבר הזה? אני אומר רק מתוך היכרות עם החברים (נפגשנו אחרי עשור, ואחרי 25 שנה.

      הגב לתגובה זו

    • עם כיפה או בלי כיפה. במשתמטים וביורדים מן הארץ, כמעט ולא תמצא אותם. (ל''ת)

      נעמה, 27/08/07 06:51

      הגב לתגובה זו

  • 130.

    הכיפות הסרוגות הם עמוד התוך של המדינה

    גיורא, 26/08/07 19:27

    תמיד היו וימשיכו להיות הן הטובים והן האיכותיים.

    הגב לתגובה זו

    • נו ...וזה עזר לכם??

      משה אונא, 27/08/07 14:20

      הרי החילונים שונאים אתכם איך של תתנהגו וכמה שתתרמו.

      עשו שונא ליעקב!! חוק!!

      הגב לתגובה זו

  • 129.

    מה ההצעה שלך?

    אלון, 26/08/07 19:18

    כמעט כל בוקר אפשר לשמוע את פרשנותך ברדיו, ולהסיק מכך שכל מה שחשוב הוא שקט מיידי ולא שום ערך חשוב מעבר, מה אתה רוצה שאלמד מזה (או צעירים כמותי) בשביל מה כדאי לבזבז זמן בחיים???

    הגב לתגובה זו

  • 128.

    הנוער הציוני דתי הוא מלח הארץ, עם השכלה ,ומוטיבציה ,ממש נוער הזהב,, (ל''ת)

    בצלאל, 26/08/07 18:24

    הגב לתגובה זו

  • 127.

    שאני אבין: רק ''עירוניים, חילונים, וסתם ישראלים'' הם ''ישראל הראשונה''?

    נעמה, 26/08/07 18:22

    אנחנו, הדתיים הלאומיים ''ישראל שניה''? מה בעצם עושה אותנו ''שניים''?
    אנחנו התגייסנו, כל השנים, תמיד לחילות קרביים, החל מ-48.
    חינוך ערכי שהקפדנו להעניק לילדינו הקים דור הולך ומתרחב, של אנשים התורמים לחברה הישראלית, רופאים, פיזיקאים, מורים, ו''סתם ישראלים'', וכן, גם אנשי צבא.
    שניים או שלישיים, אנחנו נמשיך,למרות שתרומתנו זוכה לעיתים(גם פה )לתגובות חמוצות. חבל.

    הגב לתגובה זו

    • עלו והצליחו! (ל''ת)

      מלאה הארץ, 26/08/07 18:29

      הגב לתגובה זו

    • אתם הציונות הדתית שכל הזמן מכריזה על עצמה כציונות שירשה את החילונית

      סופרת את, 26/08/07 19:16

      קציניה וצל''שיה, דוגלת בא''י השלמה,ורואה בהתנחלויות את חזות הכל.

      יורש לא יכול להיות ''ראשון''...

      הגב לתגובה זו

      • איזה פלפול תלמודי מבריק! ''דתי לא יכול להיות לוחם'' - זוכרים? (ל''ת)

        muli, 26/08/07 21:39

        הגב לתגובה זו

      • ''ירושת הציונות החילונית''? באמת? זה מה שאת רואה אצלנו? איפה בדיוק?

        נעמה, 26/08/07 22:51

        לא ממש.
        המורשת שלנו יונקת, עם כל הכבוד לציונות החילונית, ממקורות קצת יותר קדומים, עשירים, יהודיים.
        ועובדה: האחוזים שלנו עולים לא רק בצבא. תוכלו למצוא אותנו בהיקף מתרחב ועולה, בכל שדרות החברה הישראלית.ברפואה, במשפט, בהיי טק, ובכלל.
        מישהו באמת חושב כאן שאפשר למצוא אותנו רק בהתנחלויות?
        לא יעזור, חברה יקרה. את תמצאי אותנו בכל מקום שבו אפשר לתרום ולקדם את הארץ הזו.
        מה לעשות, זו הירושה שקיבלנו, ואותה אנחנו מעבירים , בלי השתמטות,לילדינו.

        הגב לתגובה זו

  • 126.

    נו, אז המיגזר יחזיק את הצבא

    מצידי סבבה, 26/08/07 17:11

    הם מצדם מבסוטים עד הגג, כולם מרוצים
    מה רע

    שיורידו קצת את הנטל של הקרבי/מילואים שהיה עד עכשיו על קבוצה אחרת

    אם זה המצב-אין לצה''ל בעייה ואפשר לרדת מכל הנושא

    הגב לתגובה זו

    • לא ''שהיו עד עכשיו על החילונים. זו השמצה

      muli, 26/08/07 21:24

      אני הייתי נחלאי דתי גאה (לא במשמעות הזולה שנתתם למילה) באמצע שנות החמישים ומאז השתתפתי, אני ורבים מחברי, בכל המלחמות והפעילויות הקרביות עד שחרורי הסופי ממילואים כשהגעתי לגיל.

      הגב לתגובה זו

      • כן? למה המציאו (ל''ת)

        את ישיבות, 27/08/07 05:36

        הגב לתגובה זו

  • 125.

    נורת אזהרה ?? תדליק אצלכם..

    יהודי גאה, 26/08/07 17:03

    מסוממים , משתמתים, מפוצצי הפירסינגים , הבנות שמסתובבות חצי ערומות ברחוב -רגע לפני שהם מתלוננות על הטרדה מינית(בלי לשים לב שהם המטרידות..) , כל ילד שהגיע לגיל 13 מתחיל קורס קצבות מוגבר. שיכורים .. ומי יודע מה ילד יום .. אוי בן כספית -עד מתי אתה וחבריך תחזיקו בעמדות המפתח בתשקורת ותבלבלו לנו ת'שכל..

    הגב לתגובה זו

    • לא הבנת...

      עוד יהודי גאה, 26/08/07 17:47

      גם אני בהתחלה התרעמתי על הביטוי ''נורות אזהרה''. אולם קריאה שניה הבהירה לי שאין זו אזהרה מהציבור הדתי לאומי חלילה, אלא מהמצב של חוסר פרופורציות בין יחס המגזרים בכלל האוכלוסיה לעומת יחס המגזרים בשירות הצבאי והקרבי, לדבריו ''צה''ל חדל להיות צבא העם''.
      זו לא הכתבה הראשונה ולא האחרונה שבה בן כספית מעודד שירות צבאי ולאומי למדינה ומתרה (''נורות אזהרה'') מהמחדל הנוראי של אי שיוויוניות בלקיחת חלק בשירות זה.

      הגב לתגובה זו

      • כמה שנים הסרוגים

        ''נושאים בנטל''?, 26/08/07 18:16

        כבר מתבכיינים

        הגב לתגובה זו

        • אני למשל, מאמצע שנות החמישים עד לשחרור ממילואים

          muli, 26/08/07 21:28

          שנים שעשיתי 50 ו-80 יום מילואים!

          הגב לתגובה זו

          • אתה הקבוצה (ל''ת)

            שנשאה בנטל, 27/08/07 05:33

            הגב לתגובה זו

      • לא בטוח מי לא הבין

        ישתבח שמו המון, 26/08/07 18:20

        נראה שניתן להביו זאת כביטוי דו משמעותי - ולא במקרה ...
        אבל בכל מקרה יפה לך לדון יהודי לכף זכות לקראת השנה החדשה- בזמן שקשה לראות באנשי השמאל תמימות יתר

        הגב לתגובה זו

  • 124.

    בשם המשתמטים התל אביבים תודה רבה לצה''ל. אנחנו מתים באוהלה של המסיבה (ל''ת)

    רב שמייח בונבון, 26/08/07 16:53

    הגב לתגובה זו

    • תשרתו ותהנו! (ל''ת)

      תוסיפו גם שרות, 26/08/07 17:04

      הגב לתגובה זו

    • סמים = שמחה ?

      ?, 26/08/07 17:10

      אתה לא מבין את משמעות החיים האמיתיים.

      רמז:

      יש חיים מעבר לגיל 20-30 ...

      הגב לתגובה זו

    • כל אחד במקום שבחר בו (ל''ת)

      ככה צריך להיות, 26/08/07 17:20

      הגב לתגובה זו

  • 123.

    KOL HCVOD U THE BEST OF ISRAEL (ל''ת)

    AVI, 26/08/07 16:50

    הגב לתגובה זו

  • 122.

    גם בארה''ב רוב החיילים שחורים או קתולים ולא מהאליטות של ניו אינגלד! (ל''ת)

    משרת אינטרסנט, 26/08/07 16:33

    הגב לתגובה זו

  • 121.

    והקיבוצניקים הולכים לפרק את תאילנד..ואת העם.

    מקס, 26/08/07 16:30

    אוכלי השרצים , והחגבים ..אוהבי הערבים , הם היסוד הכושל של מדינת ישראל , רק נדל''ן בראש שלהם , וכמה אדמות יוכלו להפריט..גועל נפש ברמות שאי אפשר להגדיר

    הגב לתגובה זו

    • נהרגו במלחמה האחרונה כמו דוסים שאתם כל הזמן מנפנפים בהם (ל''ת)

      ותרמו לציונות, 26/08/07 16:52

      הגב לתגובה זו

  • 120.

    הכי מפחיד זה שעוד יבוא משיח (ל''ת)

    מני, 26/08/07 16:28

    הגב לתגובה זו

  • 119.

    גירוש ,גירוש ,גירוש, כולם מזכירים גירוש,על איזה גירוש מדובר?? (ל''ת)

    פרדיננד ואיזבל, 26/08/07 16:26

    הגב לתגובה זו

  • 118.

    הכיפות הם של חיילים חוזרים בתשובה או ג'ובניקים. (ל''ת)

    נא לא, 26/08/07 16:25

    הגב לתגובה זו

    • כנס ותקרא

      חייל בסדיר, 26/08/07 16:45

      אם היית קורא את כל הכתבה היית רואה שכתוב: ''בקרב הקצינים הקרביים שיעור הדתיים מגיע ל-50 אחוז!!! ''
      זה אומר שחצי מקציני-החי''ר של צה''ל הם דתיים לאומיים!!!

      אז פעם הבאה לפני שאתה מגיב לפי הכותרת תקרא את כל הכתבה כמו שצריך.

      שיהיה לכולם יום טוב

      הגב לתגובה זו

      • תודה על התיקון. אני פשוט טיפש.

        זה שמקודם, 26/08/07 18:23

        אני חי בעולם של סטריוטיפים ודעות קדומות וחשוכות.

        ברגע שמבלבלים אותי עם עובדות, אז אני פשוט מלכלך, כי אין לי דברים יותר טובים לענות.

        הגב לתגובה זו

  • 117.

    מתי אנחנו

    חרדי, 26/08/07 16:23

     מתי שיהיה גם כחמישית מהקצינים חרדים המהפכה הושלמה

    הגב לתגובה זו

  • 116.

    הפספוס הגדול של גוש אמונים. כבשו גבעה ריקה.

    יאיר ח., 26/08/07 16:21

    לפני 30-40 גוש אמונים חשב שהוא יוכל להוביל את המדינה דרך החוד שלה - הצבא.

    היום, אומנם היעד נכבש אבל הוא ריק. צה''ל אינו מוביל חברתי הנמצא בלב הקונסנזוס ולכן 'כיבושו' חסר משמעות. מספר גורמים גרמו לכך, שניים מהם הם:

    הכיבוש בשטחים שהמאיס את הצבא וטשטש את דמותו. מעטים מוכנים למות בשביל שכם ורמאללה.

    השני הוא המודרנה. יש כל כך הרבה יותר פיתויים בעולם החדש וצה''ל המבולבל והאנכרוניסטי לא מסוגל לעמוד בפרץ.

    הגב לתגובה זו

    • הם עוד לא קלטו (ל''ת)

      את זה.., 26/08/07 16:53

      הגב לתגובה זו

    • נו,טוף, אם אתה מנחם את עצמך ב''צהל,גבעה ריקה'', קצת פתטי, לא? (ל''ת)

      נעמה, 26/08/07 17:52

      הגב לתגובה זו

  • 115.

    החבר'ה הדתיים - מלח הארץ!!! (ל''ת)

    גאה בהם!!!, 26/08/07 16:19

    הגב לתגובה זו

    • ''מלח הארץ'' ביטוי שטבע ישוע בדרשת '' הר האושר'' והוא לא היה כתום!!! (ל''ת)

      פלפל הארץ, 26/08/07 17:04

      הגב לתגובה זו

  • 114.

    ישר כח בן כספית על הכנות

    אבי, 26/08/07 16:10

    והיושרה

    הגב לתגובה זו

  • 113.

    הרמטכ''ל החרדי הראשון

    יעקב, 26/08/07 15:54

    חרדים התגייסו למען העם היהודי.
    סיכוי לרמטכ''ל חרדי בצה''ל.
    כולם יתפללו ויברכו ברכת המזון, לא
    יאכלו חמץ בפסח ולא יכנס חזיר במחנות צה''ל ורבים יחזרו בתשובה!
    הזדמנות לדחוק את השמאל לחוטבי עצים.

    הגב לתגובה זו

  • 112.

    אתה בתוכך,כנראה בן הארץ הזאת.עד מתי תמשיך לספר לנו על השגיאות

    לכספית הבן, 26/08/07 15:48

    של המגזר ממנו באת ואליו אתה שייך.שוכנענו!!! אנחנו מכירים וחיים את הנתונים שלך בביתנו,בשכונתנו בבית הכנסת שלנו,בתנועה ובסיומי המסלולים השונים,שם הקהל נראה כמו התכנסות של בני עקיבא.
    אולי כבר תעשה את הצעד האמיץ:הצטרף אלינו ותתחיל לדווח מתוך המגזר המנצח.תהיה שותף.

    הגב לתגובה זו

  • 111.

    בן כספיתאל תתלונן,פשוט תעשה ילדים!ועוד...ועוד.... (ל''ת)

    חיים, 26/08/07 15:38

    הגב לתגובה זו

  • 110.

    כמו השחורים בצבא ארה''ב. צה''ל מתרחק עוד צעד מהשדרה המרכזית

    אחד שמגיב, 26/08/07 15:37

    למרות הכל, אני שמח בכח אדם איכותי, ובהזדמנויות שוות לאלו שמגיע להם, כמובן גם מאנשי הציונות הדתית.
    אך עליהם להצהיר נאמנות למדינה, ולבצע כל פקודה חוקית (!!!) שתינתן להם.
    לגבי הגאווה באנשים כמו אלעזר שטרן, אני חושב שחכם היה אילו הציונות הדתית היתה יוצאת בקריאה לשטרן לצאת משירותיה כי הוא מכתים אותה...

    הגב לתגובה זו

    • אתהיותר מצודק,מתגייסים שחורים ופשיסטים לבנים שרוצים להיות רמבו (ל''ת)

      חצי אמריקאי, 26/08/07 16:13

      הגב לתגובה זו

  • 109.

    חזונו של אברהם שטרן - יאיר - מייסד הלח''י מתגשם.

    לימור, 26/08/07 14:59

    כך כתב יאיר.

    תחי הכפילות הברוכה בחיים.
    פועל – וחיל.
    סוחר – וחיל.
    פקיד – וחיל.
    תלמיד – וחיל.
    בחור ישיבה – וחיל.
    כולם חיילים.
    תחי הכפילות הברוכה בחיים.

    הגב לתגובה זו

    • מה ברוך בזה (ל''ת)

      מקסימום אילוץ, 26/08/07 15:09

      הגב לתגובה זו

  • 108.

    ואח''F מעיזים להאשים אותנו שאנחנו אדוני הארץ... אנחנו מתים בשבילה! (ל''ת)

    ציונות דתית, 26/08/07 14:50

    הגב לתגובה זו

    • גם קיבוצניקים, למשל (ל''ת)

      נו?, 26/08/07 15:06

      הגב לתגובה זו

  • 107.

    דווקא הדתיים לאומים=ישראל הראשונה!! (ל''ת)

    יוני, 26/08/07 14:50

    הגב לתגובה זו

  • 106.

    מה הבעייה שישרתו חובשי כיפות?

    מה הבעייה, 26/08/07 14:42

    הם דוקא מתגאים באחוזיהם כל הזמן!
    מתאים להם
    אוהבים את זה
    שישרתו..

    הגב לתגובה זו

  • 105.

    את הצבא כבשנו. המטרה הבאה: התקשורת ובית המשפט (ל''ת)

    המערכה בעיצומה!, 26/08/07 14:38

    הגב לתגובה זו

    • כולה כתוב פה 50% בקורס קצינים (ל''ת)

      אם ככה כובשים, 26/08/07 14:45

      הגב לתגובה זו

    • טמבל,אפיעל חיזבולונצ'יק עם קלאץ' אתם לא יכולים!הרסתם את הצבא! (ל''ת)

      נסראללה, 26/08/07 16:16

      הגב לתגובה זו

  • 104.

    בתור חילוני אני חושב שהדתיים הכי חילוני (ל''ת)

    צריך ללמוד מהם, 26/08/07 14:22

    הגב לתגובה זו

    • תרשה לי לצחוק

      יובל, 26/08/07 16:35

      אם אתה חילוני באמת, דע לך שאין לך מושג מה הכיפה (הסרוגה לצורך העניין) מייצגת. אלו הם אנשים לכאורה שפויים (ובאמת הם חברה מצויינים) אבל, ואבל גדול, הם עברו שטיפת מוח אמיתית בילדותם. הם מאמינים שהיהודים הם גזע נעלה, בעל נשמה (בעוד שלשאר 6.99 מיליארד בני האדם אין נשמה כלל אלא רק ''נפש'').
      הדתיים האלו הם בסרט קשה על סף הפסיכוזה וההזיות (ושוב, למרות שרובם מטבעם אחלה אנשים, באמת),. אם הדתיים ישתלטו לנו על הצבא - הלך עלינו. לגמרי. תראה מה קרה לאורך כל ההיסטוריה כאשר הצבא נשלט ע''י הדת. פחד אלוהים.
      אני יכול להביא לך אין ספור דוגמאות, אך אבחר רק באחת.
      ריצ'רד לב הארי (נו, שון קונרי מרובין הוד) הנערץ האנגלי המתורבת האצילי. תפס ג'ננה והחליט לקחת עימו חיילים למסע של חודשים על פני היבשת רק כי, שומו שמיים, ארץ הקודש הינה תחת שלטון הכופרים ולכן יש לשחוט אותם (תינוקות, נשים וזקנים- שלא ידעו בכלל מאיפה זה בא להם)
      ואני בטח שלא רוצה להמשיך עם דוגמאות מימינו (על אל-קעידה שמעת?)
      תאמין לי, החיים מספיק קשים. אנחנו לא צריכים גם סרטים מטורפים של דת נבחרת כלשהי)

      הגב לתגובה זו

      • וואלה, נכון. שוחטי תינוקות ידועים אנחנו, הדתיים הלאומיים. איזה מזל

        נעמה, 26/08/07 17:57

        ...שיש שפויים כמוך!

        הגב לתגובה זו

  • 103.

    זהו צבא העם! התקשורת וביהמ''ש מנתקים מהעם

    שאול, 26/08/07 14:19

    משתמטים תמיד היו והם אלה שהתנתקו מהעם. הצבור הדתי לאומי ושאר המתגייסים הם העם ולכן הצבא הוא צבא העם!! 90% מהתקשורת הפרקליטות ובית המשפט העליון משקפים 3% מהאוכלוסיה והיות והמקרופון אצלם הם יוצרים תחושה שהם העם. מדוע כשהקיבוצניקים שהיו 5% מהאוכלוסיה היוו את רב הפיקוד הבכיר של צה''ל חשבתם שזה העם ואילו כאשר האוכלוסיה הדתית והמסורתיתת שמהווים לפי כל הסקרים את מרבית העם אתה חושב שזה לא העם? האם לא משהו מאוד יסודי פגום בגישה המתנשאת של המעוט החילוני שמאלני שלמרות היותו מיעוט, מצליח להשתלט על הצמתים הקובעים במדינה, קורא לעצמו נאור וכל מי שלא מקבל את הגיגיו שהמיטו עלינו אסונות רבים הוא לא נחשב, לא סופרים אותו.
    אנו כנראה קרובים יותר מתמיד לבירור האמת. אני רק מקווה שהמיעוט שהשתלט על המדינה ברמאות ובאלימות לא יספיק להחריב את המדינה עד אז.

    הגב לתגובה זו

    • זה לא העם. זה ה''מיגזר'' (ל''ת)

      עובדה שככה, 26/08/07 14:38

      הגב לתגובה זו

  • 102.

    לפרק את ישיבות ההסדר, ולהבין (אבל מהר!)שהשרות הוא אישי ולא מיגזרי (ל''ת)

    צה''ל זה לא, 26/08/07 14:18

    הגב לתגובה זו

  • 101.

    מהיום שבצבא יש טיפוסים כמו בתמונה-צהל לא ניצח אפילו בקרב אחד!!!

    חייל עם עבר, 26/08/07 14:17

    שני הטמבלים עם הךכיפות הענקיות והצבעוניות ואם הכיתוב הדבילי מזכירים יותר את משמר האפיפיור
    מאשר את צ.ה.ל.
    פלא שמאז שהם השתלטו (ביחד עם ש'ס)על ישראל והפכו אותה לארץ ישראל זה צבא של לוזרים,של נבעכים
    של כלומניקים שבמקום להיות חיילים הם מקדישים את כל השכל באיך לקשט את הראש ו ומאיזהצד מותר להךתחיל לאכול את הגזר בחודש חשוון ומאיזה צד מותר להתחיל לאכול את המלפפון בימי ג' !
    והם עוד מנדנדים לנו (אלו בלי הכיפות) כמה חוכמה יש בספרים שלהם.אם סדר אכילתו של מלפפון בימי גימל היא חוכמה-אז אני באמת מבקש תמיכה כדי לרדת לקנדה.

    הגב לתגובה זו

    • תרד

      אחד, 26/08/07 14:55

      תרד לקנדה. לא הפסד גדול. ההפך - אתה מלא שנאה ותבוסתנות. תרד, תרד.

      הגב לתגובה זו

    • צודק! מכיוון שכשמאמינים בכח עליון -אז משתדלים פחות בשדה הקרב! (ל''ת)

      עוד חייל עם עבר, 26/08/07 15:03

      הגב לתגובה זו

      • ברור, הם אשמים-לא השמאל התבוסתן

        השקרן והצבוע, 26/08/07 16:05

        מה הביא השמאל? הסכמים וחלומות חסרי תוחלת שכל מטרתם לייצר ישראל חילוניות גויית-כה רבה שנאתכם, עד שאתם מעדיפים של תהיה מדינה מאשר שתהיה מדינה יהודית.

        תרדו לגרמניה-שם יש אנשים שחושבים כמותכם, רק שבניגוד אליכם-הם לא נולדו יהודים והם לא ממש יסלחו לכם שנולדתם יהודים.

        הגב לתגובה זו

      • בתמונה המדעית של היום דווקא הדרך היחידה לומר שיש בחירה חופשית היא..

        רועי, 26/08/07 16:32

        היא להניח שהאל חופשי מהמדע הדטרמיניסטי לחלוטין ברא אצל האדם דבר היוצא מגדר הטבע המוכרח והדטרמינסטי, מה שנקרא רצון חופשי, להכריע כך או כך.

        כלומר דווקא הנחת העולם השואבת את תכניה אך מהחול, מניחה עולם גזור מראש שאין בו בחירה חופשית, דברים אילו אמר כבר שפינוזה במאה ה16.

        אם תקרא פילוסופיה יהודית, כמו הרמב''ם והריה''ל, תיווכח לראות את העניין

        בברכת יום טוב

        רועי

        הגב לתגובה זו

    • אידיוט!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (ל''ת)

      חיה, 26/08/07 18:53

      הגב לתגובה זו

    • השמאל ברח מלבנון ,השמאל משחרר

      ''לחייל'', 26/08/07 20:44

      אסירים ,השמאל שולט בתקשורת ובזמן מלחמה עוזר לאויב.השמאל נותים לרוצחים מדינת חמאסטין .החיילים בלבנון נילחמו כמו שצריך אבל מה לעשות שמי שנותן פקודות זה לא החיילים בשטח אלה הליצנים השמאלנים.במדינה אחרת אנשי שלום עכשיו היו יושבים בכלא על בגידה רבל במדינת השמאל הם תנועה לגיטימית.טוס לקנדה וקח איתך את השמאלנים התבוסתנים ויפה שעה אחת קודם.

      הגב לתגובה זו

    • אתה דביל רציני

      דתי ציוני פנאט, 27/08/07 10:48

      רוצה להיפגש איתי לאיזו שיחה צפופה בסמטה חשוכה?

      הגב לתגובה זו

  • 100.

    עכשיו רואים מאין באים המשתמטים

    דודו, 26/08/07 14:15

    עכשיו רואים מאין באים המשתמטים-
    מאיפו אם לא מצפון ת''א,כפר שמריהו,הרצליה פיתוח,רמת השרון ועד ועוד.
    ים ישבו על סלתם ושמנתם בעוד הנצר האחרון לישראליות ילך למות במלחמות.
    הם יספרו את ממונם אשר בא מאנשים כגון אלו אשר מתנדבים למות בשביל הארץ הזו.
    הם עוד ימציאו חוקים איך לעשוק ולגנוב תחת ''החוק'' בעוד אנשים כגון אלה אשר משרתים את ארצם ואמונתם יקיזו את דמם על הארץ הזו.
    מדינת ישראל ובעלי הממון בראשם בונים אזורי חוצץ בינם לבין מדינות ערב כי כאשר המלחמה תפרוץ הם יברחו מהארץ ומי שישאר להילחם כאן הם אלו אשר עכשיו הפכו להיות קצינים.
    מדינה לשני עמים יהודים

    הגב לתגובה זו

  • 99.

    אין מה לעשות.. רק לדתיים אכפת מהמדינה הזאת... (ל''ת)

    מתן, 26/08/07 14:12

    הגב לתגובה זו

  • 98.

    ביחידות המובחרות אחוז גבוה של כיפות סרוגות עם סמל עטלף (ל''ת)

    שייטת 13, 26/08/07 14:08

    הגב לתגובה זו

    • חמוד-תהיו בריאים. יש גם אחרים. חוצמזה--- (ל''ת)

      צה''ל זה לא, 26/08/07 14:21

      הגב לתגובה זו

  • 97.

    אולמרט יא טינופת קח דוגמה. פעם הבאה שבניך יתגייסו. (ל''ת)

    יהודי, 26/08/07 14:06

    הגב לתגובה זו

  • 96.

    אוהבים אותכם כ''כ!!!!! הממשלה המטונפת שלנו תשלם על כל מה שקרה (ל''ת)

    אזרח, 26/08/07 14:05

    הגב לתגובה זו

  • 95.

    בסיום קורס טיס הקרוב אין כיפות

    דתי לאומי מודאג, 26/08/07 14:00

    בסיום קורס טייס הקרוב לא תראו חובשי כיפות. הקורס שעומד לסיים בינואר הקרוב היה הקורס שהשתתף בפינוי מגוש קטיף. כל 35 חובשי הכיפות הודחו. כידוע לכם אין מוחייבות של הסגל לתת תשובות אבל זה זועק לשמיים. כנראה שהשמיים הם לא הגבול לחיל האויר. אני מציע לכתב ההגון בן כספית לראיין את המודחים או את המשפחות הוא יופתע ממה שישמע.

    הגב לתגובה זו

    • אתה רציני?? לא שמעתי על זה. (ל''ת)

      שי, 26/08/07 14:47

      הגב לתגובה זו

    • זה בעקרון נכון, וזה זמני. האמת תנצח.

      טייס דתי, 26/08/07 15:35

      השפיץ נפגע מזעזועים.

      הגב לתגובה זו

  • 94.

    אלו אותם אנשים שנלחמים על גוש קטיף וחומש!!! (ל''ת)

    קצין, 26/08/07 13:55

    הגב לתגובה זו

  • 93.

    כשחיפה הופכת לערבית , המשלא לא נלחץ. מצה''ל יהודי הוא נלחץ. (ל''ת)

    טבע שלהם., 26/08/07 13:51

    הגב לתגובה זו

  • 92.

    רק מי שיודע למה אנחנו פה, מוכן להילחם בשביל להבטיח את העתיד. (ל''ת)

    ישעיהו, 26/08/07 13:50

    הגב לתגובה זו

  • 91.

    מה עם הדתלש''ים

    רפול, 26/08/07 13:47

    המספרים שצוטטו בכתבה הרבה יותר גבוהים אם לוקחים בחשבון את הדתלש''ים (דתיים לשעבר)שגם הם התחנכו באותם מוסדות חינוך.

    הגב לתגובה זו

  • 90.

    פרייארים לא מתים הם רק מתחלפים

    שי, 26/08/07 13:47

    מדינת ישראל ''יורקת על הציבור הדתי'' והוא ממשיך להגיד זה גשם

    חורבן ישובים סגירת תקציבים יבוש ההתנחלויות ועוד ועדיין לא נפל האסימון

    הגב לתגובה זו

    • אהבת ישראל

      יהודי, 10/05/09 15:54

      אתה צודק לגמרי המדינה יורקת על הציבור הדתי. אבל לא בזה אנחנו מתעסקים במי ירק על מי לא בקטנות אנחנו מתעסקים באהבת ישראל ומתוך כך אנחנו יוצאים לקצינים מתוך כך אנו מחבקים את עם ישראל

      הגב לתגובה זו

  • 89.

    על מה המהומה הדתיים ונוער הגבעות הם הגזע האיתן של עם ישראל אשרינו (ל''ת)

    אריה, 26/08/07 13:45

    הגב לתגובה זו

  • 88.

    אם הציונות הדתית תתקרב לרוב בצבא, מי יפנה אותה מארץ ישראל ??? (ל''ת)

    רק האלוף שטרן, 26/08/07 13:45

    הגב לתגובה זו

  • 87.

    מה הפלא

    גלאי, 26/08/07 13:43

    מה הפלא שעם פיקוד כזה הצבא מביא תוצאות כאלה?

    הגב לתגובה זו

  • 86.

    תודה לאל!!!!!!!!!!!!!! (ל''ת)

    זיוה, 26/08/07 13:40

    הגב לתגובה זו

  • 85.

    סיכוי להפיכה צבאית? (ל''ת)

    אידי אמין, 26/08/07 13:38

    הגב לתגובה זו

    • לא מצחיק

      הרב שטרקמן, 26/08/07 14:06

      אם יפנו (יתנו אוטונומיה מלאה) במסגרת שלום כולל את ירושלים אני בטוח שתהיה הפיכה צבאית. (עד אז המטה הכללי יהיה ברובו כיפות סרוגות)

      הגב לתגובה זו

  • 84.

    יש לנו הזדמנות לשלוח מסר ברור נגד השתמטות משירות! כנסו!

    יאיר, 26/08/07 13:37

    ביום רביעי, כולנו כאיש אחד, נצביע לבועד מעודה (עושה צבא) או לשלומי בראל (עשה צבא), ולא משנה מה אנחנו חושבים על האיכות הקולית הנהדרת של מרינה (ואני מסכים שיש לה קול נפלא).
    הרשו לי לשתף אותכם בסיפור אישי שלי -
    אני בן 31, מהנדס תוכנה במקצועי.
    סיימתי תיכון בשנת 1994. היה ברור לי שברצוני ללכת ללמוד מדעי המחשב בטכניון. הלכתי לצבא (גיוס אפריל 95), ושירתתי 4 שנים (משכורת קבע זעומה במשך שנה, של 3000 שקל). הייתי מתכנת בצבא, וברור שמה שלמדתי שם תורם למקצועי היום, אבל - אם לא הייתי הולך לצבא:
    בשנת 1998 הייתי מסיים תואר במדעי המחשב בטכניון (ולא בשנת 2003, כפי שיצא בפועל), סביר להניח שהייתי עובד בשנתי האחרונה בחברת הייטק, ולכן הייתי מגיע לבועה עם 3 שנות נסיון - לא צריך להרחיב במלים איזה תנאים הייתי מקבל (גם בלי אופציות) ואיך הייתי יכול לנצל את מצב השוק כדי להתקדם בתפקיד. בנוסף, מאז שנת 1997 חלפו 10 שנים - כלומר, קרן השתלמות אחת כבר היתה נפתחת - רווח נקי של מעל מאה אלף שקל. בשיקול כולל אני מעריך שהפסדתי מעל חצי מליון שקל בשל שרותי הצבאי - אבל!! וזה אבל חשוב - הצבא נתן לי המון דברים כבן אדם - בזכותו נפגשתי עם אנשים מכל קצוות הארץ, התפתחתי כבן אדם טוב יותר, והכרתי חברים לכל החיים - זה דברים ששום כסף בעולם ושום קידום אישי בקריירה לא יכולים לתת! ולכן ביום רביעי, כולנו צריכים לשלוח מסר ברור נגד ההשתמטות! כל מי שמצביע בעד מרינה, בעצם אומר שלא אכפת לו מהקרובים שלו בצבא, ושלא אכפת לו משום ערך של מדינת ישראל! (וכן , עדיין נותרו כמה ערכים במדינה הזו שצריך לשמור עליהם מכל משמר)

    הגב לתגובה זו

  • 83.

    62 צודק, כדאי לעדכן זאת (ל''ת)

    ירון, 26/08/07 13:34

    הגב לתגובה זו

  • 82.

    יש על מי לסמוך! תודה לציונות הדתית. תודה! (ל''ת)

    כל הכבוד, 26/08/07 13:30

    הגב לתגובה זו

  • 81.

    רק מלחמת אחים

    ירון, 26/08/07 13:29

    כל הדתיים צריכים להתגייס ולהיכנס בחילונים. אלה פחדנים חבל על הזמן. אנחנו אמנם מיעוט אבל בשדה הקרב בואו נראה את כל האמיצים והגיבורים החילונים.

    הגב לתגובה זו

  • 80.

    בני הקיבוצים והמושבים, שממשיכים לגדול על ברכי אהבת מולדת ונכונות

    כשהאוניה טובעת, 26/08/07 13:27

    לתרום ??
    הצחקתם אותי.
    הקיבוצים הם הראשונים להתחתן עם גויות לעזוב את הארץ, לכל כיוון אפשרי.

    הגב לתגובה זו

  • 79.

    עם ישראל הולך אחורה במקום קדימה, בגלל אותה אטימות ושחצנות שגרמו לו

    גועל נפש, 26/08/07 13:26

    סבל רב כל כך לכל אורך ההסטוריה.

    הגב לתגובה זו

  • 78.

    החילונייים האלה פרזיטים משתמטים למה רק הדתיים משרתים

    חחחח, 26/08/07 13:23

    איך שגלגל מסתובב לו

    הגב לתגובה זו

  • 77.

    כלומר בעוד כמה שנים במקום רמטכ''ל יהיה רב שיגיד להם איזו פקודה לקבל (ל''ת)

    צבא מתנחלים-פחד, 26/08/07 13:22

    הגב לתגובה זו

  • 76.

    ''אבל הוא מספיק כדי להדליק את נורות האזהרה''

    xyz, 26/08/07 13:22

    the mapaynik fascist propoganda at its best, you are no better than the neo-nazis of europe. The only red lights that should come up, is the anti-semitism of the smalls oligarchy, that should be brought down by all means including a second altalana (this time the small must pay) as yaron london said.

    הגב לתגובה זו

  • 75.

    אח''כ השמאל בוכה שצה''ל נהפך למליציה פאשיסטית.

    אמסטל, 26/08/07 13:14

    שיאכלו את מה שבישלו.

    הגב לתגובה זו

  • 74.

    תוסיפו גם את הדתילונים שהורידו את הכיפה! (ל''ת)

    ירמיהו, 26/08/07 13:13

    הגב לתגובה זו

  • 73.

    הכיפות הסרוגות

    משה, 26/08/07 13:12

    והמסקנה של המש''מ (ממשלה שמאלנית מושחתת): להכות, להתעלל ולגרש אותם, על מנת ל''למדם'' לקח.

    הגב לתגובה זו

  • 72.

    תזכורת- אף אחד מילדי אולמרט לא שירת בצה''ל- אז למה מצפים?

    קצין במיל., 26/08/07 13:10

    אי אפשר לדרוש מהעם לתרום כשהמנהיג שלו נראה כך.
    יש בכך בעיה מוסרית- ילדיו לא משרתים בצבא אבל הוא שולח חיילים לקרב (גם לאחר שכבר החליט על הפסקת אש).
    ראש הממשלה הוא ביטוי לחברה ואם ביתו איננו תורם למדינה ומשתמט מהצבא אז מה רוצים מהאזרח הקטן?
    לכן החיילים הקרביים מגיעים מקרב אוכלוסיות שאינן נמנות על תומכי אולמרט (והוא לא היחיד ישנם בשמאל פוליטיקאים מרכזיים נוספים שילדיהם לא שרתו בצה''ל וחלקם אף ירדו מהארץ).

    הגב לתגובה זו

    • שלא יצפו לשום דבר, כל עוד צורכים מוצרי תרבות של משתמטים

      יאיר, 26/08/07 13:53

      הלכת לסרט ''בופור'' - נתת כסף לאושרי כהן המשתמט.
      הצבעת למרינה בכוכב נולד - תמכת בהשתמטות.
      המשוואה היא פשוטה וברורה. יש להכות את המשתמטים במקום שהכי כואב להם - בכיס.

      הגב לתגובה זו

    • אולמרט

      חן, 26/08/07 14:27

      קצין המילואים צודק.
      איך עומד בראש המדינה אחד ששני בניו לא שרתו את המדינה? יש לו את החוצפה לשלוח אחרים למלחמה.איפה הדוגמא האישית?

      הגב לתגובה זו

  • 71.

    מדובר בכתבה אנטישמית,להוריד אותה בבקשה

    קורא קבוע, 26/08/07 13:07

    מזעזע לקרוא את זה

    הגב לתגובה זו

    • לא נוח לך עם העובדות חמוד? (ל''ת)

      תושב הצפון, 26/08/07 13:17

      הגב לתגובה זו

    • מה קרה המציאות כואבת ? (ל''ת)

      ניסים, 26/08/07 13:32

      הגב לתגובה זו

  • 70.

    כולה מגמות בכל העולם המערבי

    הבעייה,אם אכן, 26/08/07 13:04

    מספר כללי של לוחמים, קרבי ומילואים ומאגר (מספרי ,לא מיגזרי) של כאלה.

    מי שעושה משרותו הצבאי סחטנות פוליטית-שיעוף

    הגב לתגובה זו

    • מה רצית להגיד פה? (ל''ת)

      לא הבנו, 26/08/07 13:28

      הגב לתגובה זו

  • 69.

    ישיבות ההסדר הם המשתמטים האמיתיים - משרתים רק שנה ו4 חודשים. (ל''ת)

    רונן, 26/08/07 13:03

    הגב לתגובה זו

    • חילוניים לא משרתים בכלל (ל''ת)

      חשבון בגרוש, 26/08/07 13:11

      הגב לתגובה זו

      • כל צה''ל ,הקצונה,הקרבי,המילואים---סרוגים!

        זה ידוע, 26/08/07 14:15

        פסיכים
        וגם משתמטים על פי חוק-חוק ישיבות ההסדר של חצי שרות

        הגב לתגובה זו

  • 68.

    הגיוס הוא אישי ולא מיגזרי--- יש לפרק את ההסדר (ל''ת)

    או שכולם ישרתו, 26/08/07 13:00

    הגב לתגובה זו

  • 67.

    חינוך לשירות בצה''ל

    שי אברהמוף, 26/08/07 12:59

    http://www.ithaka.co.il/hayalimvehayalot.htm

    הגב לתגובה זו

  • 66.

    ראו איזו פאניקה אוחזת את בן כספית ואת חבריו השמאלניים.....

    זה אני........., 26/08/07 12:58

    כשבן כספית כותב ש-40% דתיים בבה''ד-1 ''מדליקים נורה אדומה'' זה בהכרח מעיד על פאניקה,כשהוא מתאר את ''ישראל הראשונה'' הוא מתכוון לשמאל החילוני שאכן מתמעטת נוכחותו ככל שחולף הזמן,גם אני-שנולדתי בארץ בשנות ה-50 אך הולך עם כיפה על הראש איני נחשב-על פי בכותב-לישראלי ''אורגינלי'',ההבחנה הזו בין אוכלוסיה ''סוג-א'' לאוכלוסיה ''סוג-ב'' הינה מלאכותית ונועדה בעיקר להעמיד למעלה-בראש החברה הישראלית-את היהודי החילוני\\שמאלני,וכשהוא כותב ''אדונים ומשרתים'' אין בכוונתו אלא להשחיר את פניהם של משרתי העם-כן העם-הדתיים בצה''ל ובשאר כוחות הבטחון,ניתן בהחלט להבין את חרדתו של הכותב מפני האפשרות שיבוא יום והדתיים יהפכו לרוב בצה''ל,אבל מה לעשות שהאוכלוסיה המכונה על ידו כ''ישראל הראשונה'' מעדיפה להשקיע ב''כוכב נולד'' על פני גיוס לצבא,מה לעשות שהיא מעדיפה מותגים וגיבורי טלנובלות על פני תרומה חיונית לבטחון ישראל,זו המעדיפה לפני הכל את ה''אני'',הפוזלת בחוזקה לכיוון הנעשה בעולם ומתעלמת ממה שקורה כאן,שלא יתבכיין כאן בן כספית,הוא וחבריו קנו את ''מעמדם'' בזכות ולא בחסד,החינוך שמקבלים בבית הוא שמייצב בסופו של דבר את האופי החברתי ואת היחס למדינה,ולכן טוב יעשו ה''אדונים'' ויפשפשו בכליהם,כי משם צומחת הרעה....

    הגב לתגובה זו

    • צודק.עכשיו החילונים נערכים למלחמת

      יפית, 26/08/07 21:00

      הסמסים של כוכב נולד אתה חושב שזה קל .תרבות הכלום שולטת בילדי ישראל החילונים ולזה הם לא קוראים שטיפת מוח זה תרבות ישראלית.

      הגב לתגובה זו

  • 65.

    ה''אלו'' בתמונה עם הפיילות על הראש זה חיילים ישראלים?אני נמלט לצרפת! (ל''ת)

    פיילה מבויישת, 26/08/07 12:56

    הגב לתגובה זו

    • אלוהים ישמור

      ע''וד של השטן, 26/08/07 13:44

      ממש לקחת את המילים מן הפה: אלוהים ישמור

      הגב לתגובה זו

    • הם צבאינו האמיתי תמלט לאן שאתה רוצה (ל''ת)

      אריה, 26/08/07 13:47

      הגב לתגובה זו

    • GEWAAAAAALD

      DEVIL'S ADVOCAT, 26/08/07 13:57

      ''Sound the Shofar in Zion and sound the alarm in my holy mountain: let all the inhabitants of the Land tremble: for the day of the Lord cometh, it is nigh at hand''

      הגב לתגובה זו

    • קודם כועסים שהם לא מתגייסים. אח''כ שהם כן מתגייסים. (ל''ת)

      מה קורה אחי ?, 26/08/07 15:36

      הגב לתגובה זו

  • 64.

    מצויין, המדינה בדרך להיות נורמלית, די עם הכפיה הדתית והצבאית (ל''ת)

    אורן, 26/08/07 12:56

    הגב לתגובה זו

  • 63.

    הדתיים דרדרו את לחימתו של צהל. רק בגללם ישראל הפסידה במלחמת לבנון

    נעמן, 26/08/07 12:55

    המניע העיקרי של החיילים הכתומים הוא הנצחת הכיבוש והשליטה בשטחים הכבושים.
    הרי לפני 1967 הם לא שירתו ביחידות הקרביות, כי לא היו שטחים כבושים והתנחלויות בלתי חוקיות שיש לשמור עליהם.
    מאז שהדתיים השתלטו על הצבא, הביצועים שלו בשדה הקרב הולכים ומתדרדרים.

    הגב לתגובה זו

    • לפני הכל לך להתגייס לצה''ל ורק לאחר מכן השמע את קולך המשמיצן...

      זה אני........., 26/08/07 13:24

      ואתה בוודאי תבוא ותספר לנו ששרתת בצה''ל בחייל קרבי ואולי אף בתפקידי פיקוד... ואגב ''כיבוש''.... אתה יודע מי עשה את ה''כיבוש'' ב-67' ?! היו אלו מפלגות העבודה ומפ''מ-(היום מר''צ),הן גם החלו את מפעל ההתנחלויות-גם אלו ה''בלתי חוקיות''.....אז אנא ממך,שב והירגע,ולפני שתזרוק האשמות שווא כדאי שתבדוק לפני הכל באיזו זכות אתה חי על האדמות ש''נכבשו'' ב-48' וחמור מכך-שבעליהן הפכו לפליטים בעזה,ירדן,לבנון ועוד.... רק לבוא בטענות לאחרים אתה יודע.... ועוד איך אתה יודע....

      הגב לתגובה זו

    • נכון

      ג, 26/08/07 13:28

      המתנחלים קפצו על רימונים בלבנון כדי שההתכנסות של אולמרט תצליח.
      נכון.

      הגב לתגובה זו

    • כמה עיוורן ושקר בתגובה אחת??

      איתן, 26/08/07 13:30

      על מה אתה מדבר? הציבור הדתי לאומי הוא גם הציבור הציוני אולי האחרון במדינה המטורפת הזאת שנותנת לך ולשקרים שלך פתחון פה. על רב סרן רועי קליין ז''ל שמעת?
      הוא הציל את חבריו ופקודיו במלחמת לבנון השניה בכך שזינק על רימון שהושלך לעברו ולעבר חבריו. לזה אתה קורא אינטרס התנחלותי????
      תכניס לך את זה טוב טוב לראש. הצבא שלנו בקושי היה יכול להרים את ראשו ללא החיילים הדתיים של הציונות הדתית. הערכים והאידאולוגיה היא קודם כל אהבת המולדת ושמירה עליה. התנחלויות היא נגזרת של דעות פוליטיות. אך לשמחתי באוכלוסיה הציונית הנהדרת הזאת, הערכים והאידאולוגיה גוברים על פוליטיקה ודמגוגיה זולה כמו שאתה מייצג.

      הגב לתגובה זו

    • תלמד הסטוריה

      שפוי נאמן, 26/08/07 14:05

      1)ב48 לחמו דתיים בכל הגזרות הקשות.על כפר דרום שמעת? לא סיפרו לך כי הכתיבו לנו הסטוריה מטעם.סיפור הגבורה הגדול ביותר של מלחמת השחרור.(לא נדבר על גוש עציון, ירושלים ,עמק בית שאן ועוד.)
      2)ב67 לא לחמו דתיים ? רק אבא שלי וכל בני דורו הדתיים שאני מכיר מסביבי.
      3)ב73 לא לחמו דתיים? במקרה אבא שלי נפצע ורבים מחברי הפכו ליתומים.
      מאיפה הקרצת את זה שבעבר לא לחמו דתיים? כל מי שקורא הסטוריה מעבר לתעמולת מפא''י יודע את האמת.

      הגב לתגובה זו

    • זה שאינך שפוי כבר קבעו רופאים מומחים

      דוקטור X, 26/08/07 14:37

      ואולם, ניתוח תגובתך הנוכחית מלמד שאתה זקוק לאישפוז מיידי. מילא שאתה תומך באחייך הערבים, אבל גם להתלונן על אי הצלחה במלחמה נגדם מלמד על מחלה חמורה באמת.

      הגב לתגובה זו

    • מה זה השתלטו? השאר פשוט בוחרים לא להתגיס לקרבי (ל''ת)

      רועי, 26/08/07 15:26

      הגב לתגובה זו

    • כבר היה נעמן אחד שקיבל צרעת על לשון הרע! (ל''ת)

      יוסקה, 26/08/07 15:35

      הגב לתגובה זו

    • יותר טוב מחילוני בסוטול שמדמיין שניצח (אולמרט) (ל''ת)

      שעפן, 26/08/07 16:46

      הגב לתגובה זו

  • 62.

    ממש לא נכון שישיבות ההסדר לא מעודדות התגייסות, ההפך הוא הנכון (ל''ת)

    אסף, 26/08/07 12:55

    הגב לתגובה זו

  • 61.

    == חשוב לזכור: אסור להיות אפילו במעגל העשירי לגירוש!! ==

    יואב, 26/08/07 12:54

    גם מי ששומר על הציוד בזמן שהחיילים האחרים מגרשים או עוזרים לגירוש הוא שותף לפשע. לא מתגייסים לגרש יהודים אלא רק כדי לשמור על עם ישראל!

    זכרו: המוסר עומד מעל הכל!

    לעולם לא עוד.

    הגב לתגובה זו

    • צודק. הבן שלי קצין בגבעתי והוא יסרב לגרש ואפילו לעזור לגרש

      תמר, 26/08/07 13:27

      ודרך אגב, אנחנו בכלל לא דתיים.

      הגב לתגובה זו

    • אל תדאג, לצבא מצפה הפתעה אם ינסה לגרש שוב (ל''ת)

      אבי, 26/08/07 14:14

      הגב לתגובה זו

      • אתה מאיים על הצבא?

        יאיר, 26/08/07 14:54

        כמו שהצבא שמר במשך שנים על התנחלויות, למרות שהקמתן זה הפרה של חוק בינלואמי (מבחינת המשפט הבינ''ל, מלחמת ששת הימים אינה מלחמת מגן, בניגוד למלחמת השחרור) , ורוב הציפור לא פצה פה, למה שהציבור יפצה פה עכשיו?
        המושג ''חטא'' ו''עוולה'' הוא סובייקטיבי ולא אובייקטיבי. אני מדבר על החטא של לעבור על חוקי משפט בינ''ל, ולעשות דברים שמוגדרים פשעי מלחמה, ואתה מדבר על החטא של לגרש יהודים מביתם. בכל מקרה, אסור לערב את הצבא בפוליטיקה. אז מה אתה רוצה לעשות? לשפוך עליהם חומרים לא מזוהים, כמו שמיעוט קיצוני בקרב מפוני גוש קטיף עשה? להטיף להשתמטות המונית כמו שפייגלין עשה?
        מה ההפתעה שלך?

        הגב לתגובה זו

    • גירוש, גירוש, גירוש, כולם מדברים עליו ,מתי ואיפה היה גירוש? (ל''ת)

      פרדיננד ואיזבל, 26/08/07 18:44

      הגב לתגובה זו

  • 60.

    -אם מגמת רדיפת הציבור הדתי והשפלתו תימשך-גם הם לא יתגייסו בסופו של

    לינוי, 26/08/07 12:52

    דבר...ובצדק אגב....!!

    הגב לתגובה זו

  • 59.

    טוב שרפול לא צריך לראות את שני הליצים שבתמונה-הוא היה מצווה למרוט א

    תואם רפול, 26/08/07 12:51

    פאת ראשם,לחבס את פיהם בחומצה
    ולהעבירם לכלא (7 חודשים הם בפנים,ואח'כ עוד 19 חודשים לשמור על חמסניקים בקציעות)
    מאז שהליצנים האלו החלו לגדל
    שמשיות על ראשם הצבא לא ניצח ואפילו בקרב אחד!!!!

    הגב לתגובה זו

    • רפול תמך החיילים דתיים כי הם מקצועיים (ל''ת)

      נער צומת לשעבר, 26/08/07 14:17

      הגב לתגובה זו

    • אתה יהודי??? (ל''ת)

      גבי, 26/08/07 16:11

      הגב לתגובה זו

  • 58.

    הכול איטרסים

    מזרחי יעקב, 26/08/07 12:48

    מענין רבותי ואני חשבתי שקלטנו 2 מליון עולים מברית המועצות לא כך?
    אז סמנו את כספינו על קרן הצבי עוד שגיאה של שרון עם האיטרסים שלא .מענין את עולי אתיופה לא קלטו טוב אבל הבנתי שהיחס שלהם בצבא מצוין.חומר למחשבה עמוקה ,על ההפגנות לפני שבועים בלבד.

    הגב לתגובה זו

  • 57.

    מה שאותם צעירים דתיים לאומיים אינם

    צפנת פענח, 26/08/07 12:48

    מבינים הוא שהם משמשים בשר תותחים, למטרה הפוכה מזו שלמענה התגייסו. הראיה , דברי אולמרט בזמן המלחמה, שניצחון יפתח את הדרך להתכנסות. תקוותם של אותם קצינים דתיים, שלבסוף הם יאיישו תפקידי מפתח בצה''ל תתברר כתקוות שווא. הקצינים הבכירים בצה''ל נבחרים בקפידה על פי העיקרון, שקצין בכיר הוא פוליטקאי, שבשעת פקודה יבצע כל הוראה גם אם היא מנוגדת להגדרת תפקידו של צה''ל.

    הגב לתגובה זו

  • 56.

    בן כספית בוכה על העבר המגוייס פוליטית

    א', 26/08/07 12:47

    בעבר, 65-70% מהמטכ''ל הייה מורכב מיוצאי קבוצים, חובשי כיפה לא התקבלו לצנחנים והפולטרוקים קבלו דרגות קצונה גבוהות מידי בן גוריון ןאחרים - צה''ל היה צבא של חיילים על תנאי וקצינים מטעם (ראה פרשת תא''ל מצנע אשר זרק את דרגותיו ערב מלחמה והועלה מייד לדרגת אלוף)
    מר כספית, הכון לשינויים גם בתקשורת, זמנה של האליטה הזניחה מספרית השמאלנית מתקרבת לסופה!

    הגב לתגובה זו

    • כזבני. חסדאי היה קצין בצנחנים ב67, ומשה הגר ב73! (ל''ת)

      מי שהתנדב, 26/08/07 18:48

      הגב לתגובה זו

  • 55.

    שייתגייסו ויהיו בריאים ויסעו לשלום

    אז מה?, 26/08/07 12:47

    ואם אני אקח את הקבוצה שהיתה בקרבי ובמילואים ב 10 או 20 השנים האחרונות ויתברר שאחוז הדתיים שם נמוך --אז??

    אז עכשיו יהיו הם.
    אז מה??

    הגב לתגובה זו

  • 54.

    ת''א-גוש דן חייה בבועה

    שי, 26/08/07 12:46

    הם רואים רק ורוד ויש בשבילם את ה''שחורים'' שלא ישנו בלילות וישמרו עליהם בשביל שאיזה מתרומם יצא למסיבה הומו/ לסבית בליל שישי

    הגב לתגובה זו

    • חי בבועה כבר 17 שנים במילואים

      אייל, 26/08/07 13:25

      כן תל אביבי יליד תל אביב, שרת ביחידה לוחמת כמו רוב חבריו, ועושה מילואים ללא סוף.

      שמאלני, קרבי וחי בבועה כ''פראייר'' שעושה מילואים.

      תתבייש לך!

      הגב לתגובה זו

      • מצדיע לך אחי? אל תשים לב לאדיוט (ל''ת)

        רונן, ת''א, דתי, 26/08/07 13:40

        הגב לתגובה זו

      • ההסתה נגד תל אביב נמאסה

        אייל, 26/08/07 13:56

        העיר הנורמלית היחידה בארץ.במלחמה האחרונה השכונה שבה אני מתגורר(פלורנטין) היתה רקע. כולם היו במילואים. רק בגלל ''כמה בנים של'' שלא מתגייסים כולם נהנים לתקוף את תל אביב. תבדקו אחוזי השתמטות בראשון ןלציון,בת ים, חולון,אשדוד,רעננה,הוד השרון. אתם יודעים כמה בני נוער יצאו על פרופיל 21 מהערים האלה בשנים האחרונות?
        בגלל שני תיכונים בתל אביב שבהם אחוזי הגיוס נמוכים הפכו את העיר שלנו לשעירה לעזעזל. נמאסתם כבר יא מתלהמים

        הגב לתגובה זו

        • ברצוני להוסיף עוד משהו...

          יאיר, 26/08/07 14:56

          גוש דן נושא בעיקר נטל המס במדינה הזו. די להשמיץ את ישובי גוש דן. בזכות הכסף שלנו, יש ישיבות הסדר, יש חינוך דתי , יש חינוך לחרדים אנטי ציונים שהמנהיגים שלהם משתפים פעולה בלי סוף עם הסיעות הערביות בכנסת (כן כן, תבדקו היטב את מעשי ש''ס ויהדות התורה, חרדים שמשחקים אותה גם ימניים).
          בלי גוש דן, מדינת ישראל היתה מדינת עולם שלישי בכל מה שקשור לכלכלה ופיתוח תשתיות.

          הגב לתגובה זו

          • ליאיר,ת''א לא יצרנית ,ורוב המיסים על תיווך וצריכה של צוארון לבן טפיל (ל''ת)

            פרידריך אנגלס, 26/08/07 18:54

            הגב לתגובה זו

      • גם אני גם אני...

        חייל מילואים, 26/08/07 17:43

        גם אני תל אביבי שעושה מילואים כבר 14 שנה (למרות שכנראה אעבור לכפ''ס) אבל הדור שלנו זאת לא הבעיה : בסדיר רוב המחלקה שלי בגבעתי היתה תושבי המרכז.
        הבעיה היא אצל הצעירים. אני מוכן לעזור בכל דבר בנושא ההשתמטות : במייל l_siton@yahoo.com
        חייבים לעשות משהו...
        מילואימניק עצוב
        (יש לי מילואים בחגים- אז מה ? נהנה להיות פראייר)

        הגב לתגובה זו

    • תגובה

      עירן, 26/08/07 13:57

      10 שנים אני עושה מילואים בשריון וחוץ מפעם אחת ששמרתי בקו התפר שאר הפעמים היו שמירות בהתנחלויות בשומרון ובגוש עציון.
      שאלתי היא מי אילו שעושים מילואים בת''א (או בגוש דן) ואיך אפשר להצטרף אליהם

      הגב לתגובה זו

      • טמבל. בדרך כלל שומרים ליד גבולות. כשהגבול יהיה ת''א, תשמור שם. (ל''ת)

        תמר, 26/08/07 14:52

        הגב לתגובה זו

  • 53.

    חינוך

    AAA, 26/08/07 12:44

    שימו לב שהאנשים האלה חדורי מוטיבציה ואהבה לארץ כפועל יוצא של החינוך שקיבלו בביתם ובמערכת החינוך שלהם. משפחתי עלתה ארצה לפני 18 שנים מבר''המ ועוד כילדים קטנים אני ואחי חונכנו לאהבת הארץ, למדנו על החובה להגן עליה בכל מחיר, וזה עוד הרבה לפני שעלינו. כאן התגייסנו ליחידות קרביות למשך 3 שנים, דבר שהיה להתגשמות של חלום, של אידאולוגיה.
    מה רואים הילדים של היום? המדינה כבר אינה ערך עליון. השמאל שותף לילדים את המח עם הבטחות שווא וחלומות בהקיץ תוך התעלמות מוחלטת מהמציאות. הם אינם מבינים שבכך הם למעשה כורתים את העץ עליו הם יושבים. מי יילך להגן על המדינה בעוד עשור?

    הגב לתגובה זו

  • 52.

    כל העם בצבא חוץ מהאליטות השמאלניות בהכללה...

    מאור, 26/08/07 12:44

    אז זה אומר שצה''ל הוא לא צבא העם?? יש מכל הסוגים בצבא- יש חילונים ודתיים, קיבוצניקים, מושבניקים, מתנחלים, בני עיירות הפיתוח ובני הערים, עולים לצד ותיקים. הם לא העם מר כספית?? להפך, הצבא הופך להיות מייצג יותר ויותר את העם שלנו. מי לא שם? מי שהוא מיעוט גם בעם- אותה קבוצת שמאל אליטיסטית....

    הגב לתגובה זו

  • 51.

    לא עוד הרבה זמן

    אלי, 26/08/07 12:40

    כאדם הבא מהמגזר הדתי לאומי או החרדי לאומי, ומכיר היטב את הלכי הרוח שם. ברצוני להזהיר, אם תמשך המגמה של רדיפת הציבור הדתי והשפלתו, כפי שקורה מאז גירוש היהודים מגוש קטיף, דרך עמונה, דרך השוק בחברון. ובעוד עשרות רבות של הצקות קטנות, לא ירחק היום שבו הציבור הדתי לאומי יצא מהמשחק, ויפסיק להתגיס ויפנה את המרץ והאידיאלים לכיון שונה. אז תעמדו בפני מציאות איומה שבה פשוט לא יהיה לישראל, צבא. אל תאמרו לא ידענו.

    הגב לתגובה זו

    • ממש לא נכון

      אסף, 26/08/07 12:53

      ההתגייסות לצבא בציבור הדת''ל איננה קשורה להלכי רוח של הציבור אלא לאידיאולוגיה השעונה על תורת ישראל

      אם תמשיך ההתעללות בציבור הדת''ל תהא התנתקות של ציבור זה מציבורים אחרים ולא מהצבא

      הגב לתגובה זו

    • תאיימו אל החברים שלכם. בלי טובות

      ובלי התניות, 26/08/07 13:01

      תאלצו להיזדקק לכנסת כדי להגשים תפישות פוליטיות---אך ורק שם!

      הגב לתגובה זו

      • שוב המסכנות של הגירוש...

        אדם, 26/08/07 13:33

        אולי תסביר לי מהיכן גירשו ''אותם'', מעזה הקדושה - שטח כבוד, שנכון שבו הם חיו כמו אפנדים עם עבדים, רוצים שילכו מחברון, ששם הם גורמים לביזוי והשפלה של אנשים... ואחרי זה האיום שלא עוד הרבה זמן.... אני מתחיל לבכות... פאנטים לא כאן

        הגב לתגובה זו

        • תגלגל עינים חזק יותר

          אמיר., 27/08/07 00:41

          יהודים גורשו מישובי גוש קטיף. עזה קרובה לשדרות פי 10 מאשר לגוש קטיף. בגוש לא היו ערבים (למעט פועלים שדווקא שמחו להתפרנס).
          אם פועלים הם עבדים - למה אתה לא מילל על חקלאי השרון ?

          כולך דמגוגיה בגרוש.
          לא נסלח על הגירוש.

          הגב לתגובה זו

    • נו ברצינות........

      סמי האדום, 26/08/07 13:15

      התגברנו על כל מדינות ערב

      לא נתגבר עליכם ?


      חילוני , עירוני , לוחם במילואים
      בן של לוחם בפלמ''ח

      הגב לתגובה זו

      • מסכן

        אלי, 26/08/07 14:00

        מסכן קשה לך להתמודד עם העובדות. מי זה התגברנו אתה וחבריך הזקנים מבתי האבות של השמאל המתפורר בניכם ונכדיכם כבר לא כאן.
        לא יעזור לך ולחברך כלום. שלטון האליטה השמאלנית קרב לקיצו.

        הגב לתגובה זו

  • 50.

    בקיצור: השמאלנים לא מתגייסים אבל קובעים בכל הדברים החשובים! (ל''ת)

    חיים, 26/08/07 12:39

    הגב לתגובה זו

  • 49.

    חייבים להכניס משתמטים לכלא פושעים שם מקומם (ל''ת)

    ארי, 26/08/07 12:37

    הגב לתגובה זו

    • בן כמה אתה ארי? 10? 13?

      משתמט לא שמאלני, 26/08/07 13:11

      אני מקווה שכן, אם אתה מעל גיל 18 אז אתה טמבל רציני. לא נראה לי ראלי להכניס כל אדם רביעי במדינה לכלא, מה עוד שאלו אנשים נורמטיביים לחלוטין. לך תהיה חייל של אולמרט שישחק בך כמו בלגו, יכניס אותך ללבנון למרות הוא יודע שמחר תהיה הפסקת אש כי מה אכפת לו, אתה הרי פיון עלוב ותכלס למי יהיה אכפת אם תמות פרט להורים שלך!?

      הגב לתגובה זו

  • 48.

    לאות תודה, אולמרט יהרוס את בתיהם ויגרש אותם. (ל''ת)

    מיכל, 26/08/07 12:36

    הגב לתגובה זו

  • 47.

    ככל שהדתיים קרביים יותר צהל מפסיד יותר-כמו בלבנון (ל''ת)

    44, 26/08/07 12:36

    הגב לתגובה זו

    • 47 טעית! מאז שהם התנחלו בצבא,הצבא-לא ניצח באף קרב! (ל''ת)

      וותיק קרבות, 26/08/07 12:52

      הגב לתגובה זו

    • ככל השחילונים בורחים יותר - מישהו נאלץ למלא השורות (ל''ת)

      איזה כלי!, 26/08/07 12:56

      הגב לתגובה זו

    • מס 47 הוא בטח משתמט (ל''ת)

      מנסה להצדיק עצמ, 26/08/07 13:04

      הגב לתגובה זו

    • לא לא אדוני,כל עוד הפיקוד בצה''ל חילוני תמשכנה ה''פאשלות'',רק פיקוד

      דתי,יביא מזור, 26/08/07 13:07

      וזה גם יגיע..... לצערך הגדול......

      הגב לתגובה זו

    • מה הטענה המטופשת הזו?????????????

      ???, 26/08/07 13:16

      הרמטכ''ל במלחמה היה חובש כיפה? אולי שר הבטחון וראש הממשלה המהוללים שלנו היו חושבי כיפה??? דתיים ממלאים את השורות בשורות הפיקוד היותר נמוכות. הם לא מקבלי ההחלטות. ידוע שבמלחמה האחרונה החיילים היו מצויינים.(חילונים ודתיים כאחד). היתה הרבה מסירות נפש והקרבה. הבעיה היתה בדרגים הגבוהים אצל מקבלי ההחלטות

      הגב לתגובה זו

  • 46.

    למה להסתיר את כל האמת

    עיניים פקוחות, 26/08/07 12:36

    רובם המכריע של החילוניים העירוניים שמשתמטים הם נוער בור ואלים - שוק המטרה העיקרי של נתניהו ועמיר פרץ. מיעוטם הם שמאל קיצוני וסתם מעופפים שאינם מוצאים את מקומם.

    הגב לתגובה זו

  • 45.

    איך אונסים סטטיסטיקה

    כספית רועמת, 26/08/07 12:35

    עם כל הכבוד לבן כספית, ויש הרבה כבוד, האלוף אליעזר שטרן לא מדווח לו על סטטיסטיקת המתגייסים.

    עם כל הכבוד לבן כספית, הוא לא מוזמן לכל טקס חשיפת דרגות הקצונה בבה''ד 1 ולכן הוא גם לא עד למחזורי בוגרים עם כיפה סרוגה אחת או בודדות.

    עם כל הכבוד לבן כספית, ישיבות ההסדר מפרסמות את נתון המתגייסים שלהן כל שנה. המספר נע בן 2,000 ל- 2,200 ועיתונאי כמו בן כספית מספיק משכיל כדי לדעת שמספר כזה לא יכול להיות 40% מצבא בן יותר מ-160,000 חיילים מכל הדרגות (כפי שמפורסם בעיתונות הצבאית הזרה)

    עם כל הכבוד לבן כספית, השייטת לא מפרסמת את אחוז חובשי הכיפות בין בוגרי הקורס, אבל קורס טייס כן. כבר יותר מ-10 שנים שהנתון מתפרסם על פי כל חתך סטטיסטי. מעולם לא עלה אחוז הבוגרים חובשי הכיפות על אחוזם באוכלוסיה, וברוב המקרים היה קטן יותר.

    ולכן מר בן כספית, עם כל הכבוד לך, או שהכתבה הזאת חפיפניקית (במקרה הטוב) או שהיא ''מוזמנת'' (במקרה הרע).

    הגב לתגובה זו

    • הרוב המוחלט ממתגיסי הציונות הדתית אינם משרתים במסגרת ישיבות הסדר

      תשובה לבור, 26/08/07 12:56

      כנראה שאתה:
      א. לא יודע לנתח נתונים.
      ב. ג'בניק או משתמט. כי חייל קרבי יודע היטב שמה שכתוב בכתבה יותר מנכון.

      הגב לתגובה זו

    • צודקת!!! (ל''ת)

      גיא, 26/08/07 12:59

      הגב לתגובה זו

    • תגובה ל-45

      לולי, 26/08/07 13:07

      נצא מתוך הנחה שאתה צודק(מידע שלי אתה לא) בכל זאת אי אפשר להתעלם שהמשתמטים באים כולם מאותם סקטורים.
      אם מישהו חשב שאחרי ''משבר'' ההתנתקות הציבור הדתי לאומי ישבר ויפנה ''לפרוייקטים'' אחרים בחברה הוא התבדה.
      מזלה של החברה הישראלית שיש לה עדיין סקטור גדול מאוד שרואה בשירותי הבטחון ובצבא אידאולוגיה, שאם לא כן בעוד עשור נחפש לנו צבא של שכירי חרב.
      צריכים להתמקד ב ח י נ ו ך כבעיה הגדולה בחברה הישראלית וצריכים להיות ישרים ולומר שהחינוך פושט רגל וטוב אם נעצור זאת עכשיו לפני שיהיה מאוחר מדי.

      הגב לתגובה זו

    • קראת את הכתבה? הפוסל, פוסל במומו

      ד''ר א''י כהן, 26/08/07 13:08

      הוא בכלל לא דיבר על ישיבות ההסדר... הוא גם טען שהם דווקא מקטינים את אחוז הדתיים בקצונה. תקרא, אח''כ תגיב.

      הגב לתגובה זו

  • 44.

    בזכות הרבנים יוסי שריד ושולמית אלוני !

    שושי, 26/08/07 12:34

    כל השמאל הסהרורי ששטף את המוחות הצעירים בדבר הצבא הכובש גרם לירידת המוטיבציה לשירות קרבי בקרב הקיבוצניקים והעירונים של שיינקין . ממלח הארץ הפכו לאט לאט לסופלה , המפוזרים בהודו ודרום אמריקה . רק בזכות הרבנים בישיבות ההסדר , שטיפת מוח זו לא הגיעה גם למוחותיהם של חובשי הכיפות .

    הגב לתגובה זו

  • 43.

    אין להשוות בין קצינים שותפי הגירוש לאחרים (ל''ת)

    כ, 26/08/07 12:31

    הגב לתגובה זו

  • 42.

    בשביל זה להיתנהג יפה

    יצחק, 26/08/07 12:30

    זאת הסיבה שיש להיתנהג עם חובשי הכיפות הסרוגות ביכפפות של משי גם אם מסכימים לדרך שלהם . רק חסר שהם יתחילו להשתמט

    הגב לתגובה זו

  • 41.

    הדתיים מלקקים לחילונים ולכן מתגיסים (ל''ת)

    כולם להיות, 26/08/07 12:30

    הגב לתגובה זו

  • 40.

    הצפון תל אביבים רוצים או קלב או קבן.

    רונה, 26/08/07 12:29

    איזה פרצוף יש לחברה שלנו. ומי שלא מקבל מה שהוא רוצה הוא פשוט לא מתגיס. נכון מרינה מכוכב נולד. למה היא לא התגיסה? כי פשוט ל א בא לה!

    הגב לתגובה זו

    • ככתוב כי מצפון תפתח הרעה מזלינו שיש לנו את נוער הגבעות (ל''ת)

      אריה, 26/08/07 13:50

      הגב לתגובה זו

  • 39.

    אני מציע לכיפות הסרוגות לכבוש את מעוזי השמאל:התקשורת ובג''צ. (ל''ת)

    זבוטינסקי, 26/08/07 12:28

    הגב לתגובה זו

  • 38.

    עמוד השדרה של צהל חטף בראש בלבנון

    אא, 26/08/07 12:27

    טובים בפוזה.

    הגב לתגובה זו

    • אתה בן-אדם אומלל! (ל''ת)

      ערן, 26/08/07 13:01

      הגב לתגובה זו

  • 37.

    עמוד השדרה של צהל חטף בראש בלבנון

    אא, 26/08/07 12:27

    טובים בפוזה.

    הגב לתגובה זו

  • 36.

    יש לי שאלה חשובה .......................

    X, 26/08/07 12:27

    כמה דתיים יהיו בצבא, בקצונה ובמקומות קרביים לאחר שניסוג לקו הירוק?

    הגב לתגובה זו

    • תשובה חשובה

      יא אהבל, 26/08/07 12:59

      חפש דחוף פסיכיטר טוב בימקום מיגורך

      הגב לתגובה זו

  • 35.

    כתבה מצויינת! (ל''ת)

    ניר, 26/08/07 12:25

    הגב לתגובה זו

  • 34.

    כתבה נפלאה! השתמטות האליטות היא אסון חברתי (ל''ת)

    רותם, 26/08/07 12:24

    הגב לתגובה זו

  • 33.

    די בן כספית, מספיק

    אורן, 26/08/07 12:23

    אתה לא מבין שאנחנו צריכים קצת שקט?
    לא איכפת לך מכלום חוץ המרייטינג והאגו המנופח שלך
    די לזרוע הרס ושנאה בעם
    התקשרות היא הסרטן

    הגב לתגובה זו

    • קשה לך לקבל את האמת בפרצוף? (ל''ת)

      י, 26/08/07 13:06

      הגב לתגובה זו

      • אני לא מכיר אותך

        אורן, 26/08/07 13:38

        ואין לי שום דבר נגדך
        אבל יש שם בנאדם שעושה קריירה על ידי שיפתח ריב ביננו
        ואני לא מוכן לזה. וחושב שהגיע הזמן להשתיק את התקשורת האפסית וחסרת הערכים שהתפתחה כאן

        הגב לתגובה זו

  • 32.

    איפה גלאון?איפה לפיד?איפה כל שונאי החרדים? (ל''ת)

    תגיבו קקות!, 26/08/07 12:23

    הגב לתגובה זו

  • 31.

    ''בשר תותחים'' לתל אביבים משתמטים..חבל, דמם מותר ושמם מוכפש ע''י

    R, 26/08/07 12:18

    גוב'נקים ואבות לגובנקים בתקשורת..

    הגב לתגובה זו

    • זה ידוע שרק דתיים נהרגו בכל מלחמות ישראל

      נמאסתם, 26/08/07 12:29

      גם במלחמה האחרונה נהרגו קיבוצניקים כמו מתנחלים.

      רק אתם מתחשבנים.

      מגעילים ! חצופים!בלתי נסבלים!

      עד שלא יהיה מספר כללי של הרוגים דתיים כמו של היתר--החשבון פתוח!
      אם כבר בשר תותחים, אז כבר..
      בשביל כבוד צריך לעבוד.

      הגב לתגובה זו

      • תרגע אהבל..אופיני כולכך לשמאלני אוויל לא להבין,

        R, 26/08/07 12:49

        קרא את הפוסט..ותתמקד..לא מדובר
        באם במלחמה האחורנה עסקינן אדיוט..אז ספר לכולנו כמה חילים מת''א נפגעו?
        התשובה -0!

        ועל זה מדבר הפוסט..ולא על קיבוצנקים שיצאו להגן על הקיבוצים שלהם בגבול הצפון..

        הגב לתגובה זו

        • די כבר עם השטויות של האתון שטרן

          יוסי גורביץ, 26/08/07 14:44

          שלושה חיילים תושבי תל אביב נהרגו בלחימה בלבנון, ושטרן נאלץ להתנצל על התשפוכת שלו. תל אביב היא העיר עם אחוז הצעירים הנמוך ביותר במדינה - בניגוד לדימוי שלה, יש בה אחוז גבוה להדהים של מבוגרים.

          הגב לתגובה זו

          • אפילו לא אחד! אתה משקר..נהרג חד מיפו.. (ל''ת)

            אביב, 26/08/07 16:17

            הגב לתגובה זו

        • נפלו קיבוצניקים בגלל ''קיבוציהם בצפון''..?

          אתם מחורפנים, 26/08/07 15:13

          רק שלא היה ברור עד כמה, מיום ליום מתברר

          הגב לתגובה זו

    • צודק לחלוטין!!! (ל''ת)

      נ.צ, 26/08/07 12:35

      הגב לתגובה זו

  • 30.

    בן כספית , מה ניתן לעשות?

    ציוני גאה, 26/08/07 12:12

    אולי יש בעיה בצבא?
    אולי המערכת החינוכית הקדם צבאית דפוקה?
    ואפילו לאחר ההינתקותת חשבנו שתרדנה מגמת השירות בקרב קצינים דתיים ...אבל איך לומר זאת.. נתבדינו ....
    המגמה היא הפוכה..ישנה היענות מוגברת בקרב החיילים הדתיים להיות קצינים בצה''ל
    כאזרח ישראלי ששירת בצה''ל
    קולי קורא:
    '' מדינת ישראל התעוררי!!!. ''

    הגב לתגובה זו

    • מה שניתן לעשות

      המעתיק מ20, 26/08/07 12:33

      חינוך לערכים (כן, זו לא מילה גסה).
      לשיר את ההמנון ולהניף את הדגל בלי להיחשד כפאשיסט.
      להגביר חינוך לאהבת הארץ דרך טיולים צמודים לתנך (מה שהיה טוב לבן גוריון טוב גם לתיכונים דתיים) והעמקת הזהות היהודית והזכות ההיסטורית שלנו בישראל!

      הגב לתגובה זו

  • 29.

    בן כספית , מה ניתן לעשות?

    ציוני גאה, 26/08/07 12:12

    אולי יש בעיה בצבא?
    אולי המערכת החינוכית הקדם צבאית דפוקה?
    ואפילו לאחר ההינתקותת חשבנו שתרדנה מגמת השירות בקרב קצינים דתיים ...אבל איך לומר זאת.. נתבדינו ....
    המגמה היא הפוכה..ישנה היענות מוגברת בקרב החיילים הדתיים להיות קצינים בצה''ל
    כאזרח ישראלי ששירת בצה''ל
    קולי קורא:
    '' מדינת ישראל התעוררי!!!. ''

    הגב לתגובה זו

  • 28.

    לפרק את ההסדר- שירות צבאי הוא אישי ולא ''מיגזרי'' (ל''ת)

    המחנה הזה יוצא, 26/08/07 12:11

    הגב לתגובה זו

  • 27.

    טעות בהגדרה: מיהו ''העם''?

    בוקי בן יוגלי, 26/08/07 12:09

    האם צבא העם זה רק אשכנזי, קיבוצניק או עירוני משכונה מפא''יניקית?
    כיפות סרוגות, פריפריה, עולים חדשים, זה לא ''העם''? איזו מן התנשאות יש בדבריך? אתה בוחר מיהו ''העם''? מה, מי שלא נכלל ב''ישראל הראשונה'' זה לא ''העם''?
    העם מורכב מ-12 שבטים שונים מקובץ כיום מ-70 גלויות, בגלל שהציונים האשכנזים יוצאי מינסק היו פה בעליה השניה הם ''העם'' הם ''ישראל הראשונה'' וכל השאר הם ''ישראל השניה'', ''השלישית'' ו''הרביעית''?
    שנה את ההגדרה והצבא הוא צבא העם, גם אם הוא אינו צבא ''ישראל הראשונה'' נו אז מה?

    הגב לתגובה זו

  • 26.

    לבן כספית

    אזרח, 26/08/07 12:07

    האמירה שלך לגבי תרומתם של ישיבות ההסדר היא פשוט לא נכונה.
    רוב רובם של יוצאי ישיבות ההסדר, למרות שבפועל הם משרתים פחות בסדיר, עושים מילואים לאורך שנים ארוכות ביחידות קרביות.

    הגב לתגובה זו

  • 25.

    איזו חוצפה,פשוט לא להאמין!!!!

    דתי לאומי, 26/08/07 11:56

    אם הציונות הדתית מתנדבת יותר ומגיע יותר לקצונה צריך להודות לה ולא ''לרדת עליה''
    אתה צריך להבין שהרוב המוחלט של ''העם'' זה דתיים לאומיים,עולים חדשים,ואנשים מהפרפריה.
    אשכנזים מצפון תל אביב הם כבר מזמן לא חלק גדול בעם.
    דווקא בגלל שרוב החיילים דתיים,מהפרפריה וכו'...דווקא בגלל זה הוא צבא העם,
    אם זה היה הפוף הכתבה שכתבת הייתה נכונה....

    הגב לתגובה זו

    • הוא פירגן לכם מאד. למה אתה כועס? (ל''ת)

      פרנואידים, 26/08/07 12:10

      הגב לתגובה זו

      • לפרנואידים

        דתי לאומי, 26/08/07 15:24

        הוא ממש לא פירגן.
        הנימה שבה נכתבו הדברים היא אנטי דתית ולא צריך להיות גאון גדול בשביל להבין את זה.
        הוא פירגן רק במשפט אחד כי אם הוא לא היה עושה את זה הוא היה יוצא דפוק מכל הכתבה הזאת ואף אחד לא היה מתייחס אליה.
        בקיצור:הוא פירגן רק כדי לצאת ידי חובה,הוא מת שאחוז התיידם יהיה יותר נמוך.
        הבעיה שלו ,היא שהוא חושב שע''י זה שפחות דתיים יתגייסו לצבא אחוזם יהיה יותר נמוך,אבל זה לא נכון כי הדרך היא לשכנע את בני הנוער החילני לשרת ולא להשתמט...

        הגב לתגובה זו

    • צודק!!!!!!! (ל''ת)

      רועי, 26/08/07 12:22

      הגב לתגובה זו

  • 24.

    תיקון טעות - למערכת

    שולי, 26/08/07 11:50

    השם הוא ישי בר ולא יאיר בר כפי שמופיע בכתבה

    הגב לתגובה זו

  • 23.

    איזה כתבה מתנשאת..........

    ישראלי, 26/08/07 11:47

    העם מורכב מקיבוצניקים, מושבניקים, בני ה'פריפריה', עולים, דתיים, מתנחלים... את כולם רואים בצבא. רק קבוצה אחת חסרה ולא רואים אותה הרבה- השמאל האליטיסטי. הם לא מוגדרים ה'עם'. הם גם לא ישראל הראשונה. העם מורכב מהרבה קבוצות קטנות. הצבא שלנו הופך להיות יותר ויותר צבא העם ומורכב מאוכלוסיות מגוונות. השמאל האליטיסטי לא נמצא בצבא, הבעיה היא שם. ולא בצבא...

    הגב לתגובה זו

    • טעית לא השמאל לא נמצא בצבא אלה הפראנקים ושאר הזבל

      גג, 26/08/07 12:31

      כל הטינופת שלוקחת דמי אבטלה גם לא תורמת כלום.

      הגב לתגובה זו

  • 22.

    גם ללא הכיפות הללו אנחנו מחרחרי מלחמה

    שפוי, 26/08/07 11:38

    כך שהצירוף של הדוסים שלנו עם הדוסים הפלסטינים והאיראנים מוביל למסקנות עגומות ביותר.

    הגב לתגובה זו

    • איך אתה משווה בכלל? (ל''ת)

      בנאדם, 26/08/07 11:48

      הגב לתגובה זו

    • אתה אנטי יהודי ואנטי ציוני וגם מסית ומדיח (ל''ת)

      תתבייש לך, 26/08/07 11:53

      הגב לתגובה זו

    • להיפך הדוסים שלנו (נטורי קרתא) נסעו לביקור באירן והתקבלו יפה

      ציפיטפוט, 26/08/07 12:50

      נטורי קרתא הם פורצי הדרך האמיתיים כי הם הגיעו לאירן בגישה לא-ציונית והם רואים את הקדושה של ארץ ישראל והקדושה הזאת היא מעבר לציונות העכשווית (ציונות המקדישה הם רוב זמנה, לצערי, לפיתוח פצצות אטום והרעלת נחלים תמימים בארץ. הרעלת החי, צומח ודומם - הידעת: בבלוקים לבניה מכניסים אפר רדיואקטיבי).

      אם הייתי מוצאת בן זוג שחושב כמוני הייתי חוזרת בתשובה היישר לנטורי קרתא (ומצטרפת לביקור באירן - אבל מחכה להם בשדה התעופה מחוץ לאירן כי בכל זאת זה סיכון).

      לחזור בתשובה ללא בן זוג זה מבאס ולכן לא מתאים לי.
      הנוסחא היא:
      קודם למצוא אהבה אמיתית ואח''כ ביחד לחזור בתשובה לזרם שהכי מתאים לשנינו (נטורי קרתא, ברסלב וכו').

      הרעיון שקדושת ירושלים היא מעל הציונות לא שייך רק לנטורי קרתא כי גם בשנת 1880 , בתקופת העלייה הציונית הראשונה המפורסמת והמצולמת למכביר , היתה עוד עליה שקטה מאוד - העליה של השבט האבוד מתימן לארץ הקודש.
      הם עלו לירושלים (ברגל ! כל הכבוד להם !) ולא ראו אף אחד ממטר. רק את ירושלים.

      את העליה הזאת אני מעריצה כי הם לא אמרו: ''ננצח ונגבור על כולם בדרך הזרוע'' אלא: ''נשתלב בארץ ונחיה בה בשלום'', כלומר לא צריך להיות החוד של הפרמידה אלא הבסיס שלה.

      אני גם מעריכה את העליה של הייקים כי גם הם מאוד מיוחדים. האהבה הנצחית שלהם לגרמניה מולדתם היא תופעה מעניינת מכל הבחינות.

      הגב לתגובה זו

  • 21.

    האלוף הדתי הראשון הוא לא הרב גורן?!

    פנו, 26/08/07 11:36

    בן כספית, תעשה שיעורי בית..

    הגב לתגובה זו

    • תגובה

      נ, 26/08/07 11:52

      זו דרגה ייצוגית שלא מעידה על קצין שטיפס בסולם הדרגות, אלא הוצנח ישירות.

      הגב לתגובה זו

  • 20.

    ומה המסקנה? לא כתבת!

    הצעות, 26/08/07 11:35

    חינוך לערכים (כן, זו לא מילה גסה).
    לשיר את ההמנון ולהניף את הדגל בלי להיחשד כפאשיסט.
    להגביר חינוך לאהבת הארץ דרך טיולים צמודים לתנך (מה שהיה טוב לבן גוריון טוב גם לתיכונים דתיים) והעמקת הזהות היהודית והזכות ההיסטורית שלנו בישראל!

    הגב לתגובה זו

  • 19.

    גם שיעור עולים מרוסיה ואתיופים בקרבי יותר משיעורם באוכלוסיה

    עם ישראל חי, 26/08/07 11:33

    כל דבר משתנה וגם ציונים של היום הם לא אותם אנשים שהיו כאן קודם.

    הגב לתגובה זו

  • 18.

    גם שיעור עולים מרוסיה ואתיופים בקרבי יותר משיעורם באוכלוסיה

    עם ישראל חי, 26/08/07 11:33

    כל דבר משתנה וגם ציונים של היום הם לא אותם אנשים שהיו כאן קודם.

    הגב לתגובה זו

  • 17.

    ''איזה מסכנים בפינוי הבא יאלצו אותם לפנות את עצמם''

    יחזקאל, 26/08/07 11:30

    הם האחרונים שעוד אכפת להם מהמדינה כל השאר מחפשים אופציה לברוח כל הכבוד לבחורים האלה שעדיין מאמינים בא''י למרות כל השחיתות והזוהמה מסביב מה שמראה לעם ישראל שלציונות החילונית אין בכלל בסיס איתן להחזיק עליו מדינה וכל מי שרוצה לפנות אותם שיעוף בעצמו מהבית שלו ויפתור אותנו מנוחכותו

    הגב לתגובה זו

  • 16.

    בן כספית: הדתיים זה לא העם? רק חילונים אשכנזים?? (ל''ת)

    חילוני אשכנזי, 26/08/07 11:29

    הגב לתגובה זו

  • 15.

    אבל למה תמונה של חיילים חילונים עם כיפה???

    תום, 26/08/07 11:21

    כרגיל העיתונות לא בודקת ענינים עד הסוף ונותנת נתונים לא מדויקים! החיילים שבתמונה אינם דתיים בשום פנים ואופן - לא על אלו הכתבה.
    חבל...

    הגב לתגובה זו

  • 14.

    ומה עם הדרוזים ?? למה לא מזכירים אותם

    משה, 26/08/07 11:21

    ואני בתור חובש כיפה סרוגה שואל : למה לא מזכירים את הדרוזים והצ'רקסים ?? שם שיעור הגיוס יותר מכל היהודים !!!! למעלה מ 80%

    הגב לתגובה זו

    • הם לא מתגייסים מאהבת ישראל ההטבות שהם מקבלים עושות את שלהן (ל''ת)

      אריה, 26/08/07 13:53

      הגב לתגובה זו

  • 13.

    למה ''גיוס חרדים'' זה ''בירבור''??-זו לגיטימציה להשתמטות היתר.

    צ.השרוף, 26/08/07 11:15

    אי גיוס חרדים זו לגיטימציה להשתמטות היתר.
    אנשים אומרים: יש ציבור שלם שלא הולך לצבא,
    ומנהיגינו מחזרים אחר פתחם של רבני המשתמטים החרדי- אז מה זה אומר לבי הנוער?...
    ולשבר את העיניים בתמונה המפחידה:
    בשנת 91' , רק 4.5% מתלמידי כיתות א' היו בחינוך החרדי.
    בשנת 2001 זה כבר 23%, ובהשנה בטח כבר עבר את ה 25%..
    אז בגיוס 2019 מינימום 25% מהציבור לא יתגייס: החרדים...
    אז לך תתקוף את השקל שמתחת לפנס..
    אני נגד השתמטות, בעצמי הייתי לוחם, ואת ילדיי אחנך להיות לוחמים(בתקווה שעד אז יהיה שלום..)
    אך מגפת ההישתמטות החרדית נותנת לגיטימציה אדירה להשתמטות האחרת.

    הגב לתגובה זו

    • אם הם עושים טעות אז גם אתה צריך לעשות?! (ל''ת)

      קצין דתי, 26/08/07 13:35

      הגב לתגובה זו

  • 12.

    העיקר שיולי תמיר מקצצת בחינוך יהודי..

    אבי, 26/08/07 11:15

    שרת החינוך הזאת היא מכת מדינה עוכרת ישראל

    הגב לתגובה זו

  • 11.

    מגמה בכל העולם המערבי- שרות צבאי מהפריפריה (ל''ת)

    צבא הפך לפחות, 26/08/07 11:13

    הגב לתגובה זו

  • 10.

    נתון ידוע ומעודד. מדוע מעודד?

    אמנון, 26/08/07 11:11

    מפני שאצלנו המתגייסים יודעים לשם מה הם מתגייסים. יודעים על מה הם מגינים. עוסקים בתוכן ובעיקר ולא בתפל ובחיצוני. וזה מעודד כי בשביל זה יש מה להישאר במדינת ישראל. כי העתיד יונהד על ידי מי שיודע, ולא מי ששכח למה הוא כאן. להרגיע גם את כספית (כתב החצר השלטונית הזמנית) גם אתה תהיה לא רלוונטי.יבוא יום שגם לעיתונות יהיה תוכן מהותי. והכתבות הפוליטי-צהובות שלך לא יעניינו אף אחד. ההערצה שלך לבעלי השררה תהיה שקופה. ויהיו עיתונאים אמיתיים...
    שווה לחכות.
    תמסור ד''ש לחברים המפורסמים והעשירים שלך. ביי.

    הגב לתגובה זו

  • 9.

    למה לא? אני מבין שאם כולם היו משרתים

    שחר, 26/08/07 11:08

    בצבא רק 18 חודשים, וזה היה נחשב להם כשרות מלא, גם הם היו הולכים בחדוה... חוץ מזה שפאנטים מכל סוג שהוא תמיד צייתנים (שזו כשלעצמה תכונה מבהילה)

    הגב לתגובה זו

  • 8.

    למה לא? אני מבין שאם כולם היו משרתים

    שחר, 26/08/07 11:08

    בצבא רק 18 חודשים, וזה היה נחשב להם כשרות מלא, גם הם היו הולכים בחדוה... חוץ מזה שפאנטים מכל סוג שהוא תמיד צייתנים (שזו כשלעצמה תכונה מבהילה)

    הגב לתגובה זו

    • הי שכחת נתון נוסף!

      מחל, 26/08/07 13:37

      הם קשורים למוסד הלימודים שלהם עד גיל 23 !
      הם מחושבים ככוח עתודה לגיוס מהיר בסד''כ הצה''לי!
      לא נראה לי שהרבה חילוניים יסכימו לשרת 18 חודש בתנאים כאלה, ומי שכן, בבקשה שיקים לו מסגרת כזו!

      הגב לתגובה זו

  • 7.

    כל תופעה בחברה הדתית מתרחשת בדיליי אחרי החילונית- (ל''ת)

    כנ''ל התגייסות, 26/08/07 11:00

    הגב לתגובה זו

    • לוחמים עולים מרוסיה ואתיופיה שולטים בקרבי!

      אריק, 26/08/07 11:35

      ישראל שנייה בקרוב תהפוך לישראל ראשונה ואז הם גם יתחילו לחשוב על התחת שלהם ולא על הציונות

      הגב לתגובה זו

  • 6.

    ******** למה חצי זה ''עמוד שידרה'' יותר מהחצי השני?*******

    הגיון כתום?, 26/08/07 10:56

    ותיזהרו מהשלכות של פריבילגיות /התניות פוליטיות-
    כי פשוט מאוד:

    זה עובד לכל כוון !!

    הגב לתגובה זו

    • לטעון שבן כספית הוא כתום זה מעניין (ל''ת)

      דודו, 26/08/07 11:05

      הגב לתגובה זו

      • סוג הטיעון=כתום.

        כשלעצמו-, 26/08/07 12:19

        זה לא היה אמור להיות בכלל נושא.
        אז מה אם כך וכך דתיים??
        ותחשוב טוב לפני שחושב לענות

        הגב לתגובה זו

    • מאותה סיבה שעמוד השדרה הזה חולה עקמת (ל''ת)

      חוליות, 26/08/07 11:25

      הגב לתגובה זו

    • כנראה שזה דווקא דבר נכון להגיד שהחצי הזה

      איתי, 26/08/07 13:08

      הוא יותר ''עמוד שידרה'' מהחצי השני.
      ההסבר לכך הוא שהחצי של הדתיים, הוא בעצם, אם נקטלג, קבוצה מסויימת ויחסית מגובשת שפרטיה דומים פחות או יותר, והחצי השני מורכב מכל מיני קבוצות שונות בעלות קשר רופף יותר ביניהן.
      כלומר, חצי אחד נתפס ע''י קבוצה אחת שלמה של אנשים שבאופן כללי ניתן לומר שהדת מקשרת ביניהם, ושהם פחות או יותר אותה קבוצה, ולגבי החצי השני זה לא בהכרח נכון.

      מה גם שאסור לשכוח את העובדה שהדתיים הגיעו להשגים כאלה, למרות שהם מיעוט באוכלוסיה.

      הגב לתגובה זו

      • איזה הישג? האחרים פרשו מרצונם.. (ל''ת)

        ומה שנקרא, 26/08/07 15:15

        הגב לתגובה זו

  • 5.

    20% אדומי שיער

    יוני, 26/08/07 10:51

    20% מבוגרי קורס קצינים שיערם

    אדום (ראשי גזר) 15% נוספים איטרי יד ימין.
    לכן הצבא אינו צבא העם.
    לאור מה שציינתי אני ראוי להחליף את
    בן כספית ככתב לעיניני כלום

    הגב לתגובה זו

    • אדומי השיער הם צאצאי המתגירים האדומים מימי בית שני.

      דוד, 26/08/07 11:07

      ימח שמם וזכרם .
      ימח זרע עשיו והורדוס העריץ מהעולם .

      הגב לתגובה זו

      • דוד המלך היה ג'ינג'י.. וגם גד או מנשה- לא זוכר.. (ל''ת)

        למה ככה לומר?, 26/08/07 12:48

        הגב לתגובה זו

        • אבל סבתא של דוד המלך היתה גיורת

          מישהי, 26/08/07 18:19

          (רות)

          הגב לתגובה זו

      • אם בחרת לעסוק בהסטוריה יהודית, אולי תספר עוד על המתגיירים האדומים

        יאיר, 26/08/07 14:59

        ועל השליט החשמונאי (חשמונאים = משפחה משבט לוי) יוחנן הורקנסו שגייר בכח את האדומים, וזאת בניגוד לדעת מנהיגים דתיים והמסורת היהודים שלא מגיירים בכח.
        במסורת היהודית הורדוס שבא ממשפחה אדומית נתפס כעונש על מעשיו של הורקנוס.

        הגב לתגובה זו

    • מס' הגינגים הוא פחות מ-2% מהאוכלוסיה

      אמיר, 26/08/07 11:14

      ומספרם הולך ופוחת עוד כ100 שנה כמעט ולא יהיו גינגים בעולם.

      גינגי =גן רצסיבי-{גן שאינו דומיננטי, גן הנושא תכונה שיש סיכוי כי תבוא לידי ביטוי רק אם גם המין השני נושא אותו }

      הגב לתגובה זו

    • אני רוצה חתן ג'ינג'י!! (ל''ת)

      גליה, 26/08/07 14:53

      הגב לתגובה זו

  • 4.

    סוף סוף ''ישראל הראשונה'' מתחילה להבין שאיננה אלא

    יהודי, 26/08/07 10:39

    מגזר אחד כמו כל המגזרים. יש כרגע שני מגזרים שלא מתגייסים בהמוניהם- מגזר האליטה חילונית שמאלנית ליברלית והמגזדר החרדי. כל השאר מתגייסים. הגיוס בקרב החרדים עולה ובקרב ההמגזר השמאלני חילוני ליברלי הגיוס בירידה.

    באופן כללי- מאמר אמיץ!

    הגב לתגובה זו

    • ההסדר עושים רק חצי שרות(=משתמטים מחצי שרות) (ל''ת)

      עובדה קשיחה, 26/08/07 10:52

      הגב לתגובה זו

      • עובדה קשיחה רק בתחת שלך

        גילי, 26/08/07 11:33

        אולי הם עושים חצי ממשך השירות-אבל בניגוד לבוגר רמת אביב מוצע, הם לא עושים שירות של 3 שנים בגל''צ-אלא של שנה וחצי בקרבי+מילואים-מעניין מה שווה יותר...יאיר לפיד קשקשן (בוגר גל''צ או במחנה-לא זוכר בדיוק, אחד מהשניים) או רועי קליין הי''ד.

        אגב, במלחמה האחרונה הם הוכיחו שהם אולי משרתים חצי מהזמן בשל השילוב עם לימודי תורה, אבל זה לא מפריע להם למות הרבה יותר מאלו שמלעיזים עליהם.

        אגב, ברוב המוחלט של המקרים-אלו שמלעיזים על בני הציונות הדתית לא היו קרביים או קרובים לכך, עובדה קשיחה.

        הגב לתגובה זו

        • עובדה ועוד איך! בואו נחיל ''הסדר'' על כולם!

          הבה נראה, 26/08/07 12:03

          יהיו ''הסדר'' לאומנים(תלמה ילין /רימון כזה..), תקשורת,ירוקים וכו'-
          שנה וחצי כיתת אומן -שנה וחצי שרות צבאי..

          אגב, הם ''מתו הרבה'' במלחמה כמו קיבוצנקים. אז מה?

          ועוד אגב,''מתו הרבה'' בכל מיני מלחמות ''הרבה מאוד מאוד'' !!

          החוצפה המתנפנפת שלכם כבר מגעילה.

          הגב לתגובה זו

  • 3.

    ושימו לב לעוד נתון סטטיסטי

    כבר לא חייל, 26/08/07 10:37

    ככל שיש יותר קצינים דתיים, כך הצבא נכשל יותר בביצוע משימותיו.

    הגב לתגובה זו

    • ואולי לא?

      Darth Mohl, 26/08/07 10:42

      ואולי זה לא בגללם אלא למרות שהם שם? אולי בגלל שהפיקוד העליון מורכב משמאלנים או מתרפסי תקשורת שתדמיתם חשובה מעבודתם?

      הגב לתגובה זו

      • הפיקוד העליון

        יובל ב., 26/08/07 11:01

        היה מורכב משמאלנים במלחמת השחרור, בששת הימים וביום הכיפורים.

        הגב לתגובה זו

        • חבל שלא למדת היסטוריה

          יורגן, 26/08/07 11:22

          דווקא במלחמות הגדולות יכולת לראות את אוזלת ידו של הפיקוד העליון, והמלחמות נוצחו למרות הפיקוד העליון ולא בזכותו.
          נכון שגם הקצינים היו אז שמאלנים והם אלו שהובילו את הצבא לניצחון, אך כמו היום גם אז הפיקוד העליון היה עיוור, פיסח, ופושט יד.

          הגב לתגובה זו

          • הוכחת את טענותי בעיקר באומרך

            מביט, 26/08/07 11:56

            ''נכון שגם הקצינים....'' וכפי הנראה לא ממש הבנת את טענותי ולכן אנסח אותן שוב: השמאל של אז היה יותר ימני מהימין של היום,אף על פי שנכבשו שטחים במטרה לחזירם במשא ומתן הרי ש''השמאל'' של אז לא מיהר להיכנע לסחטנות של טרור ולא מהר להחזיר שטחים מיד עם שך (או שח,לא זוכר) הקרבות

            יום טוב ושבוע טוב לכלם

            הגב לתגובה זו

        • הימין של ימינו לא מתקרב לשמאל של אז

          מביט, 26/08/07 11:23

          ואני מתכוון מכיוון ימין (במלים פשוטות,השמאל של אז ימני יותר ממרבית מפלגות הימין של ימינו)

          הגב לתגובה זו

        • אני מוכן לשמאל הזה שוב פעם היום וחותם שאבחר שמאל אם הם חוזרים (ל''ת)

          יוסי, 26/08/07 11:24

          הגב לתגובה זו

        • גם במלחמת השחרור הם נכשלו - גרשו רק 630 מתוך 780 אלף ערבים

          אפרים, 26/08/07 11:25

          במלחמת ששת הימים הם נכשלו באי גרוש ובאי סיפוח.
          כך נשארנו עם אוייב גדול מבית, וגורלנו נחרץ.

          הגב לתגובה זו

        • הדעות של השמאלנים במלחמת השחרור

          בנאדם, 26/08/07 11:54

          מאוד קרובות לדעות הימנים היום (אם לא ימינה מהן).
          דעות השמאלנים היום קרובות יותר לדעות הערבים והארופאים בזמננו.

          הגב לתגובה זו

        • ההבדל הוא שהשמאל של אז

          גידי, 26/08/07 13:11

          היה אוהב ארץ ישראל והאמין בזכותנו על הארץ. יגאל אלון היה יותר ימני מהימין של היום

          הגב לתגובה זו

        • והוא שהכשיל אותנו במלחמת לבנון השניה והראשונה (ל''ת)

          אריה, 26/08/07 13:55

          הגב לתגובה זו

    • בלבנון זה בלט (ל''ת)

      אין אפס, 26/08/07 10:53

      הגב לתגובה זו

    • זה לא נתון סטטיסטי

      חילוני, 26/08/07 11:05

      מי שנכשל זה הפיקוד הבכיר.
      בפיקוד הבכיר אין דתיים.
      לא ראיתי במלחמה שום עדות למה שאתה כותב, אתה סתם צר עין כמו הכתב.

      הגב לתגובה זו

    • איך אתה מעז לומר את זה?

      ארי, 26/08/07 11:35

      יש גבול לטמטום של אנשים?? כנראה שלא! יא חתיכת מוגבל כנראה היית צריך לקרוא עיתונים ועדויות של חיילים שסיפרו על כל הכשלים!!
      אז לפני שאתה משמיץ אנשים שתורמים למדינה עדיף שתחשוב פעמיים( אם אתה יכול לחשוב בכלל)

      הגב לתגובה זו

    • אין מה לעשות! הכתומים לא חיילים, רק סמאלנים יודעים לנצח! (ל''ת)

      שינקין, 26/08/07 12:25

      הגב לתגובה זו

    • איך אתה מעז? כפוי טובה (ל''ת)

      יוני, 26/08/07 12:36

      הגב לתגובה זו

  • 2.

    בוקר טוב אליהו

    יוחמא, 26/08/07 10:26

    סוף סוף שמת לב שהחבורה אותה אתה מייצג כבר לא משפיעה ולא רלוונטית!

    הגב לתגובה זו

    • אותם האנשים

      נביל, 26/08/07 14:15

      שירו בקור רוח בניצולי אלטלנה, אותם אנשים שמוציאים את דיבת ישראל רעה בניכר, אותם האנשים שמחפשים בנרות כל פירורי מידע בכדי להכפיש את היהודים הטובים שהתיישבו בארץ ישראל, הם האנשים שמשתמטים מחובתם היהודית יחד עם בני משפחותיהם.

      זיכרו!! יותר חובשי כיפות בצה''ל משמעותה יותר חיילים עבריים שיעלימו את ישראל ויקימו את מדינת היהודים ישראל, היא מדינת יהודה.

      אז נניח את הרשימות על השולחן ונדרוש ענישה קשה לבוגדים: מאורי אבנרי ושולמית אלוני ועד לשמעון פרס דרך הפרופסורים של השמאל המעופף. ענישה עפ''י דין תורה...

      הגב לתגובה זו

  • 1.

    למה שוכחים תמיד את החרדים הגיבורים ? למה להפלות ? (ל''ת)

    מוישה יענקל, 26/08/07 10:18

    הגב לתגובה זו

    • the haredim are soldiers of allah (ל''ת)

      jon, 26/08/07 11:11

      הגב לתגובה זו

    • בן-כספית.יותר קצינים קרביים דתיים,למדינת עם-ישראל זה טוב או לא?! (ל''ת)

      לשלב או לא,את, 26/08/07 13:08

      הגב לתגובה זו