• 78.

    גם אני הייתי שורפת את המתקן הזה אם הייתה לי אפשרות! (ל''ת)

    מישהי, 23/08/07 16:39

    הגב לתגובה זו

  • 77.

    זהו יבוא המנהגים של הסמול הלבן הצלבני העמלקי (ל''ת)

    אאא, 23/08/07 15:30

    הגב לתגובה זו

  • 76.

    המנהל של המפעל לשריפת גופות זה חיים צינוביץ? (ל''ת)

    שקר החן, 23/08/07 13:14

    הגב לתגובה זו

  • 75.

    כל כך עצוב! לא השאירו אפילו מקום להישרף במדינה הזו! (ל''ת)

    עצוב!, 23/08/07 12:11

    הגב לתגובה זו

  • 74.

    בישראל, כאילו בדווקא, עושים הכל נגד הדת. אפשר פשוט להתנצר וזהו.

    דניאל, 23/08/07 11:26

    מענין עד כמה היהודים בישראל (בעיקר השמאל) קמים נגד כל מה שקשור בדת, בצורה זו או אחרת. עצתי שפשוט קל יהיה יותר לאלו המתנגדים לדת, לקום ולהתנצר. עם אתה לא בעד הדת שלה נולדת, הרי עדיין יש ברירה: לכו להתנצר ותהנו מהנצרות בעוד שמהיהדות אינכם מצליחים להנות.

    הגב לתגובה זו

    • זה בכלל לא קשור לדת

      שמוליק כהן, 23/08/07 12:39

      זה בכלל לא קשור לדת. יש אנשים שמעוניינים שלאחר מותם גופתם תישרף. זו זכותם המלאה. שריפת גופת המת, לפי בקשתו, אינה פוגעת בזכויותיו של אף אדם אחר, דתי או חילוני. לעומת זאת קבורת המת, למרות בקשתו המפורשת להשרף, היא פגיעה בזכויותיו. שריפת עסק גם היא פגיעה בזכויות בעל העסק. אבל בת'כלס זכויות אדם כלל לא מעניינות אותך. אתה כנראה סבור שיש לך את הזכות לכפות על אנשים אחרים את אמונותיך ודעותך. אינך מבין שאם יש משהו שממאיס את הדת על החילונים, זו בדיוק הגישה שלך ושל שורפי המשרפה.

      הגב לתגובה זו

    • על אתיאיזם שמעת?

      מיצפטל, 23/08/07 19:48

      או שזו מילה מסובכת מדי לאדם חשוך כמוך?

      אני אפילו לא יודע מאיפה להתחיל להסביר לך שהחילונים לא קמים נגד הדת, אלא פשוט לא מאמינים בה, ורוצים לנהל את חייהם לפי ראות עיניהם. אתה באמת חושב שמישהו ירצה לשרוף את גופתו, לנסוע באוטובוס בשבת או לאכול חזיר רק כדי ''לעשות דווקא''? תחשוב על זה טוב טוב.

      מי שקם נגד מישהו אחר אלה הדתיים, שרוצים לנהל לחילוניים את החיים ולכפות עליהם את חוקיהם.
      אף חילוני לא ניסה לכפות על אף אדם דתי את חוקיו ואמונותיו.
      אבל הראייה שלך ושל דומיך כ''כ מעוותת שאתה בטח אפילו לא מסוגל לראות את זה.

      הגב לתגובה זו

  • 73.

    2 צפורים (וגוויות) במכה אחת!! מקור אנרגיה חילופי , וחסכון בקרקע!! (ל''ת)

    החוג לקלקלה, 23/08/07 11:13

    הגב לתגובה זו

  • 72.

    שם הישוב הוא חיבת ציון בעמק חפר (ל''ת)

    אחד שגר שם, 23/08/07 10:19

    הגב לתגובה זו

  • 71.

    כל המגיבים מפספסים את הבעיה האמיתית

    שכן קרוב, 23/08/07 10:18

    הבעיה היא לא זק''א, או האם מותר או אסור לשרוף מתים. הבעיה היא הקמת מתקן שכזה בסמוך לישוב מטופח. יום בהיר אחד התעוררנו כשבבית היפה שבנינו במו ידינו התפשט ריח זוועתי, בתחילה תלינו את האשם במפעלי בשר ששוכנים באזור התעשייה, אך לחרדתנו התברר כי דוקא בשטחים החקלאים הסמוכים, שם נמצא מקור הריחות המגעילים.
    ואיפה מינהל מקרקעי ישראל בסיפור הזה? והמועצה האזורית עמק חפר? איך נתנו אישור למפעל שכזה בלב שטח חקלאי, ללא ''שינוי יעוד'' וללא אישורים?
    אני מביע כאן את מחאת הישוב כולו שסבל מאד מן הריחות הקשים, ובמקרה זה הרשו לנו חהצדיע לאלה שחיבלו במתקן, לנו בינתיים הוקל!!

    הגב לתגובה זו

    • כולם לקרוא את התגובה האובייקטיבית האמיתית!

      גועל, 23/08/07 13:17

      למה אתם לא זועקים בתקשורת ומאפשרים מרחץ דמים נגד הדתיים?!

      הגב לתגובה זו

    • הכותב אינו שכן ופשוט משקר

      שכן אמיתי, 23/08/07 14:14

      כמות הגופות שנשרפו במתקן היא קטנה ביותר, והוא אינו מפיץ כלל ריחות.
      אין גבול לשקרים שהדתיים האלה ממציאים?
      ואחר כך עוד מוסיפים תגובה שקרית עלה''תגובה האובייקטיבית'' כביכול?!
      זו הרמה של הציבור הדתי בארץ ושל העומדים בראשו...

      הגב לתגובה זו

  • 70.

    כל הכבוד (ל''ת)

    שחר, 23/08/07 10:06

    הגב לתגובה זו

  • 69.

    הדת תיכפה עלינו

    בטטת כורסא, 23/08/07 09:58

    בלידה בילדות בבגרות בזקנה במוות בגלגול הבא ובזה שאחריו ובזה שאחריו ובזה שאחריו.........

    הגב לתגובה זו

  • 68.

    מה יש לכבוד הרב עובדיה יוסף לומר על זה? (ל''ת)

    יהודי מבולבל, 23/08/07 09:27

    הגב לתגובה זו

  • 67.

    כולכם צבועים בתגובותיכם נגד הדתיים כאשר זה מגיע לכיס שלכם אתם רצים

    !!!, 23/08/07 09:15

    לבתי חב''ד בחו''ל לאכול ארוחה חינם. הדבר היחיד שמניע אתכם זה כסף, אם ישלמו לכם תצאו להפגנות ואם הדתיים ישלמו לכם בטוח שתצאו להפגין איתם.

    הגב לתגובה זו

  • 66.

    חיבים להודות שיש משהו אירוני בשריפת המתקן לשריפת..... (ל''ת)

    שלכת, 23/08/07 09:04

    הגב לתגובה זו

  • 65.

    הסיבה האמיתית

    קליפת השום, 23/08/07 09:02

    הסיבה האמיתית להתנגדות החרדים לשרפת הגופות היא כלכלית
    יש לכם מושג כמה מרוויחים על קבורה ?
    עשרות אלפי שקלים ...אז כל אחד שנישרף ולא ניקבר זה ירידה בהכנסות למיגזר החרדי .ובתוך זה יש את הנדבות בקבורה. אז בלי סיפורים
    הגנסטרים הדתיים שרפו למתחרה את העסק הכל כסף... הכל כסף... הכל כסף

    הגב לתגובה זו

    • כן. הרי כל החרדים בעולם עובדים בקדישה... (ל''ת)

      כרוב ושרף, 23/08/07 09:48

      הגב לתגובה זו

  • 64.

    ''שירותים ומוצרים העונים לצרכי השוק'' ??? (ל''ת)

    תיאור מלבב, 23/08/07 08:26

    הגב לתגובה זו

  • 63.

    כל הכבוד!

    אתי, 23/08/07 08:02

    מבורך !
    המשיכו כך !
    לא נראה קצת מזעזע שריפת גופות של יהודים ? ועוד בארץ ישראל?????

    הגב לתגובה זו

    • וזה ששורפים עסק חוקי בישראל לא מזעזע אותך?

      לא יאומן, 23/08/07 08:34

      ועוד רק בגלל שמישהו לא אוהב את מה שעושים שם?

      ואם מחר קבוצת אתאיסטיים ישרפו עסק למכירת מזוזות, גם אז תחשבי שזה מעשה ''מבורך''? או שאלימות מצדקת רק כשהיא בצד שלך?

      הגב לתגובה זו

      • איזה דוגמא...

        זיוית, 23/08/07 09:02

        יש לציין את צרות מחשבתך,אם תיבחר לסיים חייך בשרפה תזמין מקום בחוץ -לארץ,פה בארץ הקרימינאליות אפילו לא מרשה הם יש להם כבוד לשם.כך שבארץ זה לא יתקבל על אף הניסיון..

        הגב לתגובה זו

        • עובדה שהם היו צריכים לשרוף את המקום.

          כרוב ושרף, 23/08/07 09:51

          אם באמת לא היה לזה ביקוש אז לא היה צריך לשרוף אותו כי הוא לא היה פעיל ממילא.

          הגב לתגובה זו

    • בעיניי מזעזע הבית המכוער שלך באמצע הרחוב...

      נותן פתרון, 23/08/07 08:56

      מזל שיש פתרון קל ונוח...

      הגב לתגובה זו

    • לא נראה מזעזע להאכיל תולעים בגופות יהודים?

      כרוב ושרף, 23/08/07 09:49

      מה קורה מתחת לאדמה לדעתך? משהו מכובד? רק ניראה אותך מציץ בקבר חודשיים אחרי זה. ניראה אם תחשוב ככה. שריפת גופות ניראית לי דבר יותר מכובד.

      הגב לתגובה זו

  • 62.

    וואלה לא ידעתי שיש כזה דבר בארץ

    אישה אחת, 23/08/07 07:59

    כל הכבוד. ניצלתי את ההזדמנות להודיע לקרובי שאני מעוניינת כי גופתי המיותרת תישרף במותי.

    אין לי שום צורך לתפוס מקום לאחר שחיי פה נגמרו. מה אתם חושבים שקבר זה מה שיגרום לאנשים לזכור אותכם? אחרי שכל אלו שהכירו אותכם ימותו יעלם גם זכרכם והאמת, למי בכלל אכפת מזה?

    הגב לתגובה זו

    • אכן, החיים כמו המוות.

      איתמר, 23/08/07 08:48

      אדם שאין משמעות לחייו, גם אין משמעות למותו.
      לפחות בעיניו, כמו שזה נראה.

      הגב לתגובה זו

      • חחח... אין משמעות לחייו? מאיפה הבאת את זה?

        פחחח..., 23/08/07 09:25

        אם לחשוב שלחיים של מי שלא מסכים איתך אין משמעות זה מה שמכניס משמעות לחייך - בהצלחה עם זה.

        לנו החילונים יש גם כמה ערכים, לא רק התנשאות נבובה.

        הגב לתגובה זו

        • אינטרנט אז שטויות?

          איתמר, 23/08/07 09:45

          זה מה שיפה ולא יפה בעולם, כל אחד יכול לכתוב מה שיוצא בלי לחשוב בדר''כ ,הא?

          א' מי זה לנו החילונים? מי אמר שאני דתי? ולמה נראה לך שכל החילונים בעד שריפת גופות?
          כדאי לעבור שוב על הפרק של חידות היגיון בפסיכומטרי.

          ב' מה ההקשר של '' להסכים איתי '' ?
          זה רעיון ברור. כמו שמי שלא יודע את העבר שלו, אין משמעות וסיכוי לעתיד שלו, כך זה אדם שלא מעריך את היחס אליו לאחר המוות, גם בתוך תוכו חסר ערך כלפי חייו הנוכחיים.

          ג' וזה הכי מצחיק, '' לנו החילונים יש ערכים'' ? מי זה לנו? ועל איזה ערכים מדובר? ובניגוד למי?
          למשל, החברה של הכיפות סרוגות.. ממ.. יש קבוצה אתנית כלשהי בעולם עם כמות ערכים ואידיאלים מיושמים כמוהם? אם זה תורה, או עבודה, או צבא, או גמילות חסדים וכו' וכו'.?
          עכשיו אני מדבר מצד האמת, לא מצד הקשקושים והפוליטיקה וכו'.

          אנחנו רוצים לחיות בשקר? סבבה. אבל לפחות לא לשקר לעצמנו.

          הגב לתגובה זו

  • 61.

    להפסיק לתרום לזק''א

    יריב, 23/08/07 07:30

    להחרים את זק''א ולייבש להם את הארגון. לא צריך לתרום לארגון שמעודד עבריינות!!!

    הגב לתגובה זו

    • דווקא בגלל דברים כאלו ציוויתי את כל רכושי לזק''א לאחר מותי. (ל''ת)

      כל הכבוד, 23/08/07 09:18

      הגב לתגובה זו

      • חחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחח....

        מצחיקול, 23/08/07 09:34

        גמרת אותי מצחוק עכשיו... את כל רכושך... לזק''א... פחחח....

        תגיד, אתה באמת חושב שכל הקוראים פה מפגרים?

        הגב לתגובה זו

    • בוא לא ניסחף. הם לא אמרו שהם בעד זה. (ל''ת)

      כרוב ושרף, 23/08/07 09:54

      הגב לתגובה זו

  • 60.

    משי זהב הוקע מהחברה החרדית ולכן צריך לגיטימציה

    הרב בריח, 23/08/07 07:16

    בעקבות הדלקת המשואה ביום העצמאות בקהל החרדי כולל משפחתו הקיעו אותו מהצובור ולכן הוא מחפש לגיטמציה כיצד לחזור לקהל שלו.

    הגב לתגובה זו

    • לא מתאים.

      moon key, 23/08/07 07:33

      זאת לא במה לספקולציות שלך ,הנושא של חיסול הקרמטוריום רגיש,עדיף שתתיחס לנושא על מנת שלא יתירו יותר עסק כזה בארץ.אחרת העתיד יהייה שייך למפיונרים,האיש הזה נתיב בחר לו עסק לא מתאים לתנאי-הארץ עדיף שיהייה בתחום החברתי ,ניראה לי שהוא לא ימצא מנוחה לנפשו .

      הגב לתגובה זו

      • בקרמטוריום לא שורפים אנשים חיים!

        מת להישרף!, 23/08/07 08:01

        יש לכבד בקשתו של אדם בחייו

        שאחרי מותו ישרפו את גופתו!

        מי שמך להחליט בשביל אחרים איך להיקבר?!

        הגב לתגובה זו

        • לא כל בקשה לגיטימית!

          איתמר, 23/08/07 08:47

          אדם הוא לא אדון על גופו!
          ואם הוא יבקש ממך שתירה בו, אתה תירה בו? מה השטות הזאת?
          הגוף של האדם רק מופקד אצלו למשמרת, והוא צריך להתנהג אליו בכבוד וכראוי כל חייו.
          לא, זו אינה בקשה לגיטימית.
          הגוף שלך רק שאול בידך.

          הגב לתגובה זו

          • אלוהים ישמור

            גם אני רוצה, 23/08/07 09:28

            אם זאת הגישה שלך אתה באמת מסכן.

            אולי אתה לא אדון לגופך (כי משום מה בחרת לותר על בעלות זאת) אבל אתה גם בהחלט לא אדון של גופם של אחרים ואין לך זכות להפקיע בעלות זאת מהם.

            הגב לתגובה זו

          • ואחרי שהוא מת הגוף ממילא נרקב.

            כרוב ושרף, 23/08/07 09:57

            מה זה משנה אם נשרוף אותו או לא?
            ובבקשה, אל תביא טענות מהמסורת בלי שתוכיח תחילה שהעמדה המוצגת בהם אכן משקפת את המציאות בפועל.

            הגב לתגובה זו

  • 59.

    הבעלים של הקרמטוריום - רואה בשריפה שליחות? אסוציאציה מזויעה (ל''ת)

    יופיטר, 23/08/07 07:11

    הגב לתגובה זו

  • 58.

    קרמטוריום בישראל - אסוציאציה מעוררת חלחלה

    יופיטר, 23/08/07 07:04

    אני חילונית בבקשה לא להתנפל על החרדים - מה גם שאולי דוקא השכנים עשו זאת? אולי איזה ניצול שואה? - למה תכף לשפוט? נחיה ונראה ואחר כך נדע אם חרדים עשו זאת אם לאו - אבל גם השריפה של המישרפה הזאת לא ממש נראית לי

    הגב לתגובה זו

    • בשואה גם קברו הרבה מאד אנשים

      ., 23/08/07 07:59

      זה לא עושה לך אסוציאציות???

      הגב לתגובה זו

      • תגובה איוולית.

        איתמר, 23/08/07 08:46

        מאז ומעולם התבצעה הלוויה לנפטר, כבוד אחרון למת, יש קבר, שאפשר לעלות אליו, להיזכר.
        אתם מאבדים כל צלם אנוש עם ההתרחקות שלהם מהשורשים היהודים.
        בסוף באמת כל מה שיישאר ממכם זה אפר.
        השוואות מעוותות כאלו, שהמוח לא תופס.

        הגב לתגובה זו

        • אין לך שם אפילו בדל של טיעון

          איזה יאוש, 23/08/07 09:17

          מאז ומעולם? אז? מאז ומעולם אנשים רצחו זה את זה. למה העובדה שמשהו קרה מאז ומעולם הופכת אותו לדבר חיובי? חוץ מזה ש''מאז ומעולם'' נכון רק לתרבות שלנו. לתרבויות אחרות יש ''מאז ומעולם'' אחר לגמרי.

          כבוד אחרון למת יכול להתבצע בהרבה מאוד דרכים, כל אחד מגדיר כבוד אחרת. ואתה יודע מה הכי חוסר כבוד? לכפות על אדם טקס שהוא לא מוצא אותו מכבד. ואתה יודע מה עוד חוסר כבוד (בלשון המעטה)? לשרוף עסק של מישהו כי לא מוצא חן בעינייך השירות שהוא מספק.

          מי אתה שתגיד למישהו שקיבל החלטה שנוגעת לגופו ושאינה פוגעת באיש שהוא איבד צלם אנוש? מה עכשיו רק מה שיהודי זכאי לכינוי ''אנושי''? אולי כדאי שתעשה קצת סדר במושגים המבולבלים שלך.

          ויקירי, מה שישאר מאיתנו זה אפילו לא אפר. זה כלום. בין אם נקבר ובין אם נשרף, בסוף כולם מתים.

          אולי הגיע הזמן להתבגר קצת.

          הגב לתגובה זו

          • ידידי היקר

            טל, 23/08/07 09:28

            תשובתך עניינית ובמקום..
            אבל, בינינו... אין צורך להתרעם על חוסר הבנה מסוג זה אצל הזולת.
            אני אישית הייתי שורף את גופתי.. אבל יש אנשים שהרעיון מזעזע אותם (כאילו הם יכולים לקחת את הגופה איתם)... עניין של תפיסת אני והגוף כזהה, אני סבור.
            ברכות

            הגב לתגובה זו

        • שריפת גופות היתה נפוצה לפני מנהג הקבורה

          כרוב ושרף, 23/08/07 10:01

          וגם היום היא נפוצה באזורים מסויימים, אם רק תצא מהגבולות של העולם המערבי. עבור זכר המת אפשר לארגן פינת זיכרון בבית עם תמונה יפה, אפשר ללכת למקום עם משמעות למת, אפשר הרבה דברים אחרים. לי זה נראה הרבה יותר מכובד מאשר לתת לגופה להירקב באדמה בזמן שתולעים מכרסמות את איבריה הנרקבים. אבל אם זה מה שאתה רוצה - זכותך! רק אל תכפה את זה עלי בבקשה.

          הגב לתגובה זו

      • לא יודעת אם אתה טיפש או טיפשה (ל''ת)

        יופיטר, 23/08/07 13:28

        הגב לתגובה זו

    • מדינה שלמה בפוסט-טראומה. כל דבר קשור לשואה

      פסיכולוגית, 23/08/07 08:40

      בשואה גם שרפו עסקים של יהודים רק כי זה לא מצא חן בעיניי הגויים.

      הנה גם אני יכולה. והאמת, יהיה אפילו יותר הגיוני מהטענות המופרכות שלכם, כי החרדים מתנהגים בבריונות ומצפצפים על החוק בדיוק כמו אחרוני האנטישמיים בהיסטוריה של עם ישראל.

      זה רק מוכיח שאין הבדל בין יהודים ללא יהודים, כל בני האדם אותו דבר, ברגע שנותנים להם כוח אחוז מסויים מהם ימצא כבר דרך לנצל את זה לרעה.

      הגב לתגובה זו

      • את פסיכולוגית - אולי - בהבנת הנקרא את לא משו (ל''ת)

        יופיטר, 23/08/07 13:27

        הגב לתגובה זו

  • 57.

    עסק כזה לא בארץ..

    ישראלה, 23/08/07 06:55

    מי שהחליט לפתוח עסק כזה בארץ מטרותיו רווח בלבד,כניראה לא בדק מספיק,ולא גילה רגישות מספקת למציאות בארץ.אכן כך,זכותו של אדם לסיים חייו בדרך שיבחר,שיזמין לו מקום בחוץ-לארץ שם זה מקובל. ואיזה מקום בחר לו בעל העסק,ליד הלולים מיתפלאת אני שלא היזמין שוחט לפני השרפה.הי חביבי תיפתח עסק כזה בחוץ-לארץ בארץ-ישראל.......לא...........

    הגב לתגובה זו

    • אני לא מבין מה הבעיה.

      כרוב ושרף, 23/08/07 10:03

      אם זה לא מתאים לארץ אז איך תסביר את העובדה שהעסק עובד? הוא עובד כי אנשים ב-ו-ח-ר-י-ם להשתמש בשרותיו. אחרת הוא היה נסגר. מה ניראה לך? ששורפים שם גופות של אנשים נגד רצונם? קצת היגיון בבקשה.

      הגב לתגובה זו

  • 56.

    הייתכן שהחרדים שוב יורים לעצמם ברגל?

    גאה אחת, 23/08/07 05:33

    כנראה לא למדו את לקח מצעד הגאווה - ''ככל שתכו בנו כך נפרוץ!''...

    הגב לתגובה זו

  • 55.

    החרדים מקדמים את הדמוקרטיה בישראל!

    יהודיה, 23/08/07 05:31

    קודם עשו פרסומת למצעד הגאווה בירושלים ועכשיו הם מקדמים את רעיון שריפת הגופות בישראל. כמה נאור מצידם.

    כל הכבוד לכם, שיהיה בהצלחה!

    הגב לתגובה זו

  • 54.

    האנשים שחיים פה שורפים אחד את השני יום יום,אין כבוד לגוף כמו לנפש (ל''ת)

    צחי, 23/08/07 03:05

    הגב לתגובה זו

  • 53.

    שריפת גופות

    עפר, 23/08/07 02:33

    לפחות דייקו בפרטים אחרת לא יאמינו לכם אף פע ם אין ישוב בשם שיבת ציון ליד חדרה.אז בבקשה ....

    הגב לתגובה זו

  • 52.

    המתקן נמצא בין לולים, אז עושים גריל. מה לא טוב ??? (ל''ת)

    מהומה על מאומה, 23/08/07 02:22

    הגב לתגובה זו

  • 51.

    לכל מי שמשווה את המשרפות לאושוויץ

    יצחק פדר, 23/08/07 02:19

    להזכירכם הנצים גם קברו גופות .
    ואף אחד לא חשב בגלל זה להפסיק לקבור אנשים. תכבדו בבקשה את מי שמבקש להישרף לאחר מותו. גם שאול המלך ביקש להישרף אחר מותו.

    הגב לתגובה זו

  • 50.

    חשבתי לתרום את קופתי לזק''א עכשו הם לא יזכו

    עמיר, 23/08/07 02:13

    יהודה מי זהב חוזר לימיים השחורים של הקהילה החרדית השחורה הקיצונית המסוכנת , כנראה נמאס לו להיות בקונספציה בעקבות ביקורו של הרב השחור של החרדים המסוכנים והלא ציונים בארץ בימים אלו

    הגב לתגובה זו

  • 49.

    בימי בית שני שרפו גופות

    עופר, 23/08/07 02:13

    בימי בית שני זה היה כבוד המת לשרוף את גופתו . אז מי בדיוק שומר על המסורת? משי זהב והדוסים או המפעיל הצדיק של המכונה לשריפת גופות?

    הגב לתגובה זו

    • בימי בית שני ממש לא שרפו גופות

      שמוליק כהן, 23/08/07 13:04

      שריפת גופות מעולם לא היתה נהוגה בעם היהודי. בימי בית שני נהגו לקבור את הגופות. רוב העם קבר בקבורת שדה, בעלי הממון היו חוצבים מערת קבורה משפחתית. בימי בית שני היה נהוג לבצע קבורה ראשונית ומשנית. קבורה ראשונית היתה הנחת המת בתוך גומחה במערה. לאחר שנה היו שבים, מלקטים את עצמותיו, ומניחים אותם בתוך תיבה מיוחדת שנקראה גלוסקמא. לאחר מכן היה ניתן להשתמש בגומחה לקבורה ראשונית נוספת.
      למרות ששריפה לא היתה נהוגה בעם היהודי מעולם, לדעתי שריפת המשרפה היא פשע לכל דבר ועניין. אין לי, ולכל אדם אחר, את הזכות למנוע מאנשים את רצונים האחרון, כל זמן שלא מדובר בסיכונים בריאותיים. רוצה אדם שגופתו תישרף לאחר מותו, זו זכותו המלאה.

      הגב לתגובה זו

  • 48.

    לא ידעתי שיש מתקן כזה בארץ! אני רוצה להשרף במותי!!!

    חרדים=וירוס, 23/08/07 01:28

    איזה קטע. מזמן תהיתי מדוע בישראל ממשיכים לנצל שטחים בשביל לקבור גופות כשאפשר לשרוף ולפזר את האפר בטבע. לא ברור מדוע טוענים החרדים המופרעים שמדובר במעשה בלתי חוקי. ישראל היא דמוקרטיה והחרדים שלא תורמים לה דבר לא יכולים לקבוע לי מה לעשות עם גופי במותי. מזמן חשבתי שהחרדים הם וירוס בגוף האנושות.

    הגב לתגובה זו

    • ''מזמן חשבתי שהחרדים הם וירוס בגוף האנושות. ''

      מנחם מנדל, 23/08/07 02:52

      לא ידעתי שלהיטלר נשאר זכר.

      הגב לתגובה זו

      • לא יאמן שאנשים כותבים כאלה תגובות (ל''ת)

        שני, 23/08/07 07:15

        הגב לתגובה זו

  • 47.

    איזה יופי של פרסומת עשיתם להם... חחח... טיפשים (ל''ת)

    איי איי איי, 23/08/07 01:20

    הגב לתגובה זו

  • 46.

    מספיק אי אפשר עם הדתיים האלה

    שי, 23/08/07 01:18

    לא מספיק שהם מסבכים לנו את החיים בועדנו נושמים ומהלכים בארץ, הם גם מעוניינים לשלוט בנו גם אחרי מותנו . לי אישית נמאס מכל הבולשיט הזה סליחה ,אני לא סובל את הכפיה הדתית, שילכו לחפש עניינים אחרים להתעסק בהם, עוד מעט גם לנשום יהיה אסור .

    הגב לתגובה זו

  • 45.

    לשרוף אותו כן החרדים בריונים אנחנו שומרים על המדינה מובן אז שקט (ל''ת)

    אושרי כהן, 23/08/07 01:08

    הגב לתגובה זו

  • 44.

    תודה על הפרסום חינם.

    מנכ''ל עלי שלכת, 23/08/07 01:03

    הביטוח כבר יכזה את ההוצאות.

    הגב לתגובה זו

    • הכי טוב לשרוף. ככה נקבל פיצויים.

      דוד הכי טוב, 23/08/07 02:57

      הכי טוב פיצויים. ככה נבנה מחדש.
      הכי טוב חדש. ככה יהיה מה לשרוף שוב.
      הכי טוב שוב. ככה יהיה אקשן.
      הכי טוב אקשן. כי נמאס מהשגרה.
      הכי טוב שגרה. ככה שוברים אותה בהצתות.
      הכי טוב הצתות. אפר להכין קרטושקעס.
      הכי טוב קרטושקעס. ככה משי זהב יבוא.
      הכי טוב משי זהב. ככה נרוויח כסף.

      הגב לתגובה זו

  • 43.

    תמיד רציתי שישרפו את גופתי אבל לא ידעתי איפה

    תודה לשורפים, 23/08/07 01:01

    היום אני יודעת.

    שוב תודה לדוסים שעושים שירות מצויין לציבור החילוני על ידי הצתת מלחמות.

    גם הקהילה הגאה מצטרפת לתודה.

    הגב לתגובה זו

    • אני מקוה שאת והגאים תנצלו את המתקן במהרה. (ל''ת)

      אקסרמינטור, 23/08/07 08:42

      הגב לתגובה זו

      • ואני מקווה שלילדים שלי ושלך יהיה איפה לגור

        שוב תודה, 23/08/07 09:04

        ושלא הכל כאן יהיה מכוסה בקברים.
        אבל לא רק מקווה, בניגוד אליך, אני גם מתכננת לעשות עם זה משהו - לא אתפוס מקום מיותר. החיים חשובים מהמתים.

        ואגב, תודה על האיחולים. אני דווקא מאחלת לך חיים ארוכים ומאושרים. אולי אם היית קצת יותר מאושר לא היית כל כך מהר מאחל לאנשים שאתה לא מכיר למות.

        הגב לתגובה זו

  • 42.

    יותר קל לשרוף בית-כנסת

    אתיאיסט, 23/08/07 00:59

    מי שגר בבית זכוכית לא זורק אבנים..

    הגב לתגובה זו

  • 41.

    חוללו מצבות בבית קברות יהודי במושב בשרון

    ר' אלעזר הקליר, 23/08/07 00:46

    מזעזע אם זה היה קורה, נכון? ואם עוד היה מי שמברך על האירוע?
    עכשיו אתם מבינים במה אתם תומכים?
    לא, לא חשבתי שתבינו. מקהלה של בהמות פרימיטיביות.

    הגב לתגובה זו

  • 40.

    Israel 2007

    Anastasia, 23/08/07 00:44

    Is Israel 2007 a real modern country?

    הגב לתגובה זו

  • 39.

    Israel 2007

    Anastasia, 23/08/07 00:42

    Is Israel 2007 a real modern country?

    הגב לתגובה זו

  • 38.

    בסך הכל שרפו קרמאטוריום (ל''ת)

    שמאל=אסון, 23/08/07 00:35

    הגב לתגובה זו

  • 37.

    גם אחרי המוות אין מנוח מהכפייה הדתית? (ל''ת)

    מילה טובה, 23/08/07 00:32

    הגב לתגובה זו

  • 36.

    לא לתרום לזק''א-תומכי אלימות!!!

    ביל קרטר, 23/08/07 00:25

    מצד אחד רוצים תרומות.מצד שני נוקטים באלימות.איזו התחסדות''אנחנו נגד אלימות אבל מרוצים מהתוצאה''יהודה משי זהב-היית פורע חוק ונשארת כזה.יש לך אחריות שילוחית.בוש והכלם לך.גועל נפש.

    הגב לתגובה זו

  • 35.

    חשוב כנסו דחוף

    mim, 23/08/07 00:18

    כל המעוניין להשרף אחר מותו ישנם משרפות בגרמניה והמבין יבין......

    הגב לתגובה זו

  • 34.

    כל הכבוד לבעלי המקום!

    לא להשבר, 23/08/07 00:17

    נותנים שירות גדול וחשוב עבור עם ישראל. לא כולם חייבים לרצות לעשות הכל בדרך הדת.

    תהיו חזקים, החרדים מפעילים טרור כהרגלם אבל בסוף ההגיון ינצח, בדיוק כמו שהיה עם מצעד הגאווה בירושלים.

    הגב לתגובה זו

  • 33.

    איזה חוצפה! מי אתם שתגידו למישהו מה לעשות עם הגופה שלו?!

    די לפרימיטיביות, 23/08/07 00:15

    ומה אכפת לכם בכלל? איך זה בדיוק פוגע בכם?

    פשוט הזוי.

    הגב לתגובה זו

  • 32.

    אני רוצה שישרפו את גופתי.

    אחת, 23/08/07 00:13

    למה שגם במותי אתפוס מקום בעולם? קרוביי לא צריכים את הקבר, הם במילא לא יתגעגעו לעצמות שלי אלא למי שאני.

    הגב לתגובה זו

  • 31.

    והיכן יקברו עכשיו את כל העובדים הזרים הלו הם יחללו את ארץ הקודש (ל''ת)

    אריה, 23/08/07 00:09

    הגב לתגובה זו

  • 30.

    מעשה טוב בזמן טוב !

    מאיר, 22/08/07 23:58

     

    הגב לתגובה זו

  • 29.

    בכל דבר רוצים פה להדמות לגויים וגם בזה בושה וחרפה !!!!!!!!!!!!!!!!! (ל''ת)

    מושחתים נמאסתם, 22/08/07 23:58

    הגב לתגובה זו

  • 28.

    החרדים רוצים שלטון כפיה

    מאיר, 22/08/07 23:52

    לקחת מהתקציב של הישיבות כסף

    הגב לתגובה זו

  • 27.

    חרדים לשרוף פחי אשפה זה מותר

    שמעון, 22/08/07 23:47

    חרדים אין לכם אלהים

    הגב לתגובה זו

  • 26.

    אני מאוד רוצה שישרפו את גופתי . חבל לתפוס מקום אחרי המוות (ל''ת)

    עצובה, 22/08/07 23:43

    הגב לתגובה זו

  • 25.

    לא מבין למה שרפו את המתקן הזה ?

    האדמו''ר מבובניץ, 22/08/07 23:42

    הרי בתורה יש 4 מיתות בית דין , שהם:סקילה,שריפה הרג,וחנק, והרי עכשיו בעקבות שריפת מתקן השריפה ,איך יוציאו עכשיו את האנשים החייבים במיתת שריפה?

    הגב לתגובה זו

  • 24.

    נניח שהחרדים היו עושים גועל נפש כזה של שריפת גופות ורק נניח

    אלון, 22/08/07 23:36

    אז מייד היו קמים כל המתיפיפים וזועקים איך יכול להיות שישרפו גופות יהודים!! ועוד אחרי השואה!! ועוד בארץ ישראל!!! וכמה שזה מחזיר להם את זיכרונות אושוויץ וכו', אבל אם עושים את זה וזה מכעיס את החרדים אז כולם פתאום בעד שריפת גופות, פשוט צבועים מנוולים!

    אם זו הצתה מכוונת אני מברך את מי שעשה את זה!

    הגב לתגובה זו

  • 23.

    ממש מעשה פנחס. כל הכבוד! (ל''ת)

    פלוני אלמוני, 22/08/07 23:35

    הגב לתגובה זו

  • 22.

    צדק פואטי , נקמת האש

    יואל, 22/08/07 23:32

    הכתבה קצת מעוררת תחושה של צדק פואטי , משהו כמו -''נתלה התליין'' ,

    אני מציע לחברי המושב לפנות לכיווני פרנסה אחרים , אולי היי-טק במקום דאון-תייק,

    הגב לתגובה זו

  • 21.

    מי ייתן ועוד נשרוף בארץ הזאת גופות רבות

    א, 22/08/07 23:31

    רק של מי שביקשו שישרפו את גופתם, כמובן.

    הגב לתגובה זו

  • 20.

    לאלון נתיב, יישר כח !

    אביגייל, 22/08/07 23:23

    מאחר ואני אינטרסנטית - צוואתי הופקדה בידכם למישמורת,אני תומכת ואתמוך במאבקכם לאפשר לי ללכת מן העולם בדרך שאבחר,על אף זעקות השבר של משי זהב וחבר מרעיו.כולי תקווה שתשקמו את המקום במהרה, ובזכות משי זהב ושכמותו, תתפרסם ''עלי שלכת'' ברבים, לטובתם של אנשים נוספים שזו תהיה בחירתם. בברכה לחיים ארוכים בבריאות טובה... בהצלחה

    הגב לתגובה זו

    • בלה בלה בלה-לגמרי

      איתמר, 23/08/07 08:50

      אוי אוי אוי..
      '' ללכת מהעולם בדרך שאבחר''.
      אחח, מילים יפות לתוכן נבוב לחלוטין.

      הגב לתגובה זו

      • יש לך ממש בעיות נפשיות קשות אה?

        ירון, 23/08/07 09:30

        מי שמדבר על מילים יפות שאינן אומרות דבר.

        הגב לתגובה זו

      • לאיתמר , ברלין

        אביגייל, 23/08/07 10:31

        וגם לך ברכת חיים ארוכים ובריאות טובה, יהודי סובלני יקר...

        הגב לתגובה זו

  • 19.

    צריך לומר את האמת, החרדים בריונים ואלימים

    יעקב, 22/08/07 23:23

    הם מטילים פחד לכל דבר שמנוגד להשקפתם, הם אנשים אלימים ביסודם..הם רק מחפשים אקשן בחיים המשעממים שלהם, שורפים פחי אשפה, מפעילים משטרת צניעות אלימה ואונסים כל מי שרוצה לשרת בצבא ויושבים עליו באבל...שחורים נמאסתם

    הגב לתגובה זו

    • שתהיה כפרה על הדתיים (ל''ת)

      בנימין זאב, 23/08/07 00:36

      הגב לתגובה זו

  • 18.

    חוסר מקצועיות

    תושב, 22/08/07 23:22

    המקום נקרא חיבת ציון, תקנו ומהר.

    הגב לתגובה זו

    • איזו שם מגניב''חיבת-ציון''

      איש יהודי, 23/08/07 06:01

      השם ''חיבת ציון'' מאוד מתאים להילך רוח הציוני-חילוני שהוא,הכל כשר רק שיהיה נוגד את תורת ישראל,
      אני באמת לא מבין למה לישרוף את המשרפה.אולי כדי לעזור לחובבים מחיבת-ציון ליבנות עוד כמה מישרפות בכדי לעזור להוריד את הלחץ בגהינם......
      פארברענט זאלט איר אלע ווערן שונאי ישראל,פאקאקטע דרעקעס....

      הגב לתגובה זו

  • 17.

    למדינה תנו כבוד למתים

    מאיר, 22/08/07 23:22

    לשרוף גופות זה אינו חוקי

    הגב לתגובה זו

    • מי קבע? אתה? (ל''ת)

      מריוס, 23/08/07 01:53

      הגב לתגובה זו

  • 16.

    שריפת המתקן מוצדקת

    שמעון, 22/08/07 23:20

    איפה כבוד המת יהודי לא ציוני

    הגב לתגובה זו

  • 15.

    גועל נפש

    יוני, 22/08/07 23:20

    ועוד במקום שקוראים לו ''שיבת ציון''

    מגעיל שהיה מקום כזה במדינת היהודים

    הגב לתגובה זו

  • 14.

    מזעזע רק באשויץ היו שורפים

    שמי, 22/08/07 23:16

    במדינה ציונית זה חוקי

    הגב לתגובה זו

    • בכל מדינות העולם יש אופציית שריפה, רק באושוויץ רצחו... (ל''ת)

      מזועזע מאיוולים, 23/08/07 00:32

      הגב לתגובה זו

      • הגרמנים גם קברו אנשים חיים אז נפסיק לקבור? (ל''ת)

        מה הקשר?, 23/08/07 07:13

        הגב לתגובה זו

    • אבוי

      מזועזע, 23/08/07 12:16

      באושוויץ אכלו תפוחי אדמה (בשהיה)
      ודאי שעלינו הפסיק לאכול תפוחי אדמה ויפה שעה אחת קודם.

      הגב לתגובה זו

  • 13.

    למשי משעמם-הרבה זמן אין לו אקשן בתקשורת

    יענקעל דודעל, 22/08/07 23:09

    אין שום מחלקה משפטית בזק''א. יש להם עו''ד אחד שעובד אצלם על בסיס רטיינר והוא צריך להסביר מדי פעם את הפישולים שהם עושים כלפי רשם העמותות ולהציל את משי מהדחה.
    לעצם העניין: משי קרא בעתון חרדי על המשרפה וכ''ממונה מטעם עצמו על הגופות '' הריח שיש פה סיבה לקבל תקשורת. מישהו מהשבבניקים הדליק שריפה קטנה, משי הצטלם במצלמה הצמודה אליו והרי לכם ידיעה-ואאוו!.
    ואתם נפלתם בפח.

    הגב לתגובה זו

  • 12.

    זק''א וחברה קדישא = סחטנות של חרדים פרזיטיים את החילונים במדינה

    להפסיק לתמוך, 22/08/07 23:05

    להקים אגודות קבורה חילוניות בלי קברים שעולים 10 אלף ש''ח כי שני שליש מזה הולך למימון כוללים ותלמידי ישיבות פרזיטיים.
    להעיף את המונופול שלהם.

    הגב לתגובה זו

  • 11.

    החרדים ''שורפים'' את המתחרים

    חיים, 22/08/07 23:02

    למה לתת למתחרה להיכנס לשוק כשאפשר לחסל את המתחרים ולהמשים להרוויח מליונים מעסקי הלוויות...

    הגב לתגובה זו

  • 10.

    אם בהודו הם היו עושים זאת- היו בו במקום מעלים אותם באש! (ל''ת)

    כמינהג ההינדים!, 22/08/07 23:01

    הגב לתגובה זו

  • 9.

    את הצילום שלחו זק''א -למען ההגינות ולמען הקורא התמים (ל''ת)

    חרדי, 22/08/07 23:00

    הגב לתגובה זו

  • 8.

    יש כל מיני חוליגנים שמנסים להיות ביזנסמנים

    יוסף, 22/08/07 22:58

    חיות אדם אדם פשוט להקיא .
    צריך להוקיע את כל הממזרים האלה שמנסים לעשות הכל בחסות הדמוקרטיה הניגודית של המדינה הזאת.
    מדינה שמעלימה זכויות האזרח ומצד שני נותת חופש עבור כל אידיוט שקם וגם זהנ בחסות חוקיה.

    הגב לתגובה זו

  • 7.

    השורף את השורף - פטור (ל''ת)

    כמו הגונב מגנב, 22/08/07 22:57

    הגב לתגובה זו

  • 6.

    דווקא בשבי-ציון ''ציון במשפט תיפדה ושביה - בצדקה!'' (ל''ת)

    רפול, 22/08/07 22:48

    הגב לתגובה זו

  • 5.

    טוב ששרפו את המתקן המטונף הזה (ל''ת)

    חיים, 22/08/07 22:47

    הגב לתגובה זו

    • ואם קרוב משפחה שלך היה מבקש להישרף שם, ככה היית מדבר?! (ל''ת)

      היגיון פשוט!, 22/08/07 23:04

      הגב לתגובה זו

  • 4.

    עוד פעולת טרור חרדית

    אורן, 22/08/07 22:37

    קשה להאמין שיש אנשים שמנסים לנהל לנו את החיים גם כשאנחנו מתים(!).

    הגב לתגובה זו

    • די עם כל ההכללות האלו...עוד פעולת טרור ''חרדית'' (ל''ת)

      יוסי, 22/08/07 22:53

      הגב לתגובה זו

      • אבל הוא צודק, זה טרור חרדי

        חילוני עובד!, 22/08/07 23:10

        החרדים לא מוכנים לקבל שום דבר ששונה מהם. הם אנשים שבנויים על שנאה, כפיה והתבדלות. אני הייתי חי נהדר בעולם בלי חרדים, ואתה?

        הגב לתגובה זו

      • איפה ההכללה?

        אורן, 22/08/07 23:10

        לא אמרתי משהו על כל החרדים, אלא שזה לא המאבק הראשון שאנשים מהמגזר הזה נוקטים באלימות ובהפרת החוק.
        המאבק נגד מצעד הגאווה נראה כמו אינתיפאדה.
        ובמקרה הנוכחי יש גם גיבוי לכך מאחת הדמויות במגזר שהכי קשורות לממסד הישראלי.
        ברור לי שזה לא מייצג את כל החרדים, אבל הקשר למגזר הזה בכלל לא מקרי.

        הגב לתגובה זו

      • לא דתים ולא כלום,שריפת יתר (ל''ת)

        אבי, 22/08/07 23:54

        הגב לתגובה זו

      • כן, אולי זה היה פעיל מרצ (ל''ת)

        סמיון, 23/08/07 00:05

        הגב לתגובה זו

    • ניסוח נכון - פשוט פעולת טרור!!

      ani, 22/08/07 23:30

      החרדים רודפים אותנו גם במותנו!
      די כבר, נמאס.

      הגב לתגובה זו

    • מר אורן

      זאב, 22/08/07 23:32

      נכון הדתיים עשו זאת.. המשך להאשים.. אני מאחל לך שבמותך ישרפו את גופתך

      הגב לתגובה זו

      • אני אשמח

        אורן, 23/08/07 01:22

        לא רוצה שהקבר שלי יתפוס מקום בארץ הקטנה שלנו.
        עדיף שהחיים ישתמשו בשטחים שיתפנו בגלל חסכון בשטחים של בית קברות.
        למשל, עדיף שיהיה גן ציבורי או גן ילדים במקום בית קברות.
        ולמה שלא אחשוב שחרדים עשו את זה אם משי זהב מברך על כך, וזה קרה בדיוק אחרי שפרסמו את המיקום בעיתונות החרדית?

        הגב לתגובה זו

  • 3.

    איזה בעסה... (ל''ת)

    אייכמן, 22/08/07 22:33

    הגב לתגובה זו

    • חחח גדול

      קוקי, 22/08/07 23:28

      תגובה מצחיקה משהו

      הגב לתגובה זו

  • 2.

    גם אני מצטרף לברכות (ל''ת)

    גיא, 22/08/07 22:29

    הגב לתגובה זו

  • 1.

    איזה מתקן מגעיל. טוב ששרפו אותו. (ל''ת)

    אורי, 22/08/07 22:14

    הגב לתגובה זו

    • מה הבעיה שלך? זה הפריע לך?

      מריוס, 22/08/07 23:27

      מפריע לך שמישהו לא מאמין באותם הדברים שאתה מאמין בהם?

      הגב לתגובה זו

    • בסך הכל גם המתקן רצה להשרף לאחר מותו

      שלש, 23/08/07 05:13

      הוא כנראה מת ולא מצאו מתקן גדול יותר כדי לשרוף אותו בכבוד אז הציתו אותו

      הגב לתגובה זו

    • מריוס(מה זה בעברית)

      שוחט תרנגולות, 23/08/07 05:28

      ןמה הבעיה שלך?ימה זה מפריע לך שלאורי כואב ןלך לא? הא הא הא?
      שנאמר זבש''ך

      הגב לתגובה זו