• 168.

    הרעיונות הללו של אשכנזי לא מוצאים חן בעיני... (ל''ת)

    הוא בא מהירח?, 20/08/07 06:30

    הגב לתגובה זו

  • 167.

    רק!! שויון!! בין אזרחים לשלטון יחסל הסרבנות!! שויון בשכר,בתרופות, (ל''ת)

    דודי, 19/08/07 21:00

    הגב לתגובה זו

  • 166.

    ללא הבעת דעה שמאלנית ב-''חלום'' תסיים תואר (ל''ת)

    סטודנט שנה 2, 19/08/07 19:28

    הגב לתגובה זו

  • 165.

    זה לא יעזור,כי פושעי השמאל הקיצוני נהנים מחסינות משפטית. (ל''ת)

    דרור, 19/08/07 18:32

    הגב לתגובה זו

  • 164.

    שמאל לבחור: ''יש מדינה'' ואו ''אין מדינה'' (ל''ת)

    טוב מה תבחרו, 19/08/07 17:26

    הגב לתגובה זו

  • 163.

    וילן אתה בבעיה - רב הקצינים היום הם כיפות סרוגות או ימנים. אתה בטוח

    צבא כיבוש ימני, 19/08/07 17:21

    שאתה רוצה שיצייתו להם???!!!???

    הגב לתגובה זו

    • בעידן השתמ'/סרבנות שמאל-הקיבוצים - זה מה יש (ל''ת)

      אייטולות השמאל, 19/08/07 17:30

      הגב לתגובה זו

  • 162.

    אין בכוח ''חוק'' ואין חיה כזו, יש יחד או לחוד (ל''ת)

    בעלות על המדינה, 19/08/07 16:53

    הגב לתגובה זו

  • 161.

    השמאל ירה לעצמו ברגל! הרס ואינו יכול לתקן (ל''ת)

    ממה נפשך? צהל, 19/08/07 16:50

    הגב לתגובה זו

  • 160.

    גם לשמור על החלב ולשתות אותו שמאלנים??? (ל''ת)

    לאחוז ב-2, 19/08/07 16:48

    הגב לתגובה זו

  • 159.

    ממש משעשע

    אורי, 19/08/07 16:07

    במצב כזה ברבנים פשוט יקדמו את הסרבנות ויארו לסרב להישבע
    שהרי שבועה ביהדות זה לא עסק של מה בכך
    כך אולי יוצר מצב שבכלל רבים מאלו שעלולים להשתמט במידה ו
    בכלל לא יגיעו לצהל
    אין ספק רעיון יצירתי
    ומה גם אלו שמסרבים משמאל מן הסתם לא מאמינים בספר שעליו הם נשבעים אולי נחליף אותו להרי פוטר ?

    הגב לתגובה זו

  • 158.

    אם חיילים לא יגרשו מאדמתם את יהודי המדינה, יהרס הצבא (ל''ת)

    אסא כשר, 19/08/07 16:03

    הגב לתגובה זו

  • 157.

    הוא חושב שאנשים מסרבים בגלל הקרבת החיים ?

    X, 19/08/07 16:00

    אז הוא טיפש

    הגב לתגובה זו

  • 156.

    מישהוא בכלל שם על השבועה הזאת

    אבי, 19/08/07 15:45

    אומרים אותה כי צריך לאמור אותה אני לא מאמין שמישהוא מתכוון לעמוד בהיתחייבות למות למען המדינה וכו, אז גם אם ישנו זה לא ישנה את התפיסה לפיהה רבנים חשובים יותר מימפקדים במיגזר מסויים ואם וילן מציע משהוא שיבדוק את הרקע יותר ביסודיות שלא יתפס כטיפש

    הגב לתגובה זו

  • 155.

    השמאל@ ה-ר-ס @ את צהל ואינו יודע מה לעשות (ל''ת)

    יעקבי, 19/08/07 15:28

    הגב לתגובה זו

  • 154.

    מרצי השמאל באקדמיות הרעיליו מוחות הצעירים (ל''ת)

    28!! שעות ביממה, 19/08/07 15:25

    הגב לתגובה זו

  • 153.

    קיבוץ כנרת פיטר איש מילואים

    ואבו וילן שתק!!, 19/08/07 15:17

    קשה לו לגנות את חבריו מהתנועה הקיבוצית.

    צבוע!!

    הגב לתגובה זו

    • צודק זאת באמת צביעות. בושה (ל''ת)

      מילואימניק, 19/08/07 15:23

      הגב לתגובה זו

    • מר''צ צימחה את גדולי המרגלים נגד ישראל (ל''ת)

      ועקנין, 19/08/07 15:29

      הגב לתגובה זו

      • הצמיחה הצמיחה

        אודי אדיב, 19/08/07 19:18

        זה נכון

        הגב לתגובה זו

  • 152.

    קצין/חיל הפועל נגד עמו!!! גרוע מכל אוייב (ל''ת)

    קנו שכירי-חרב, 19/08/07 15:13

    הגב לתגובה זו

  • 151.

    לאסא כשר - חפש קוד אתי באוטובוסים המפוייחים (ל''ת)

    ''יח' 159+3'', 19/08/07 14:57

    הגב לתגובה זו

  • 150.

    לך תתלונן על קציני צהל בהאג כמנהגך בקודש (ל''ת)

    הרצברג, 19/08/07 14:54

    הגב לתגובה זו

  • 149.

    להזכירך וילן סרבנות מתוצר השמאל אל''מ גבע-מר''צ (ל''ת)

    חפשו לכם מי, 19/08/07 14:53

    הגב לתגובה זו

  • 148.

    מי שכירסם בצהל(שמאל) אין לו פתחון פה (ל''ת)

    אסא כשר שטרנהל, 19/08/07 14:51

    הגב לתגובה זו

  • 147.

    גדי שמני הוא תקלה לצבא ולמדינה (ל''ת)

    מכיר את השטח, 19/08/07 14:48

    הגב לתגובה זו

  • 146.

    ח''כ וילן, מדוע לשרת בצבא שהמשנה לראש הממשלה, שלו צריך להצדיע,

    הוא עבריין מין?, 19/08/07 14:26

    אתה יכול להחליף את השבועה כמה פעמים שאתה רוצה. קשה לבחור צעיר לקבל מרות , או לציית לממשלה שבראשה עומד עבריין מין מורשע. זה לא ילך כך. אי אפשא לקבל זאת בשום רמה שהיא.

    הגב לתגובה זו

  • 145.

    רק רודף כותרות כמו וילן חושב שכך באמת פות/טרים בעיה. (ל''ת)

    איש מצחיק., 19/08/07 14:21

    הגב לתגובה זו

  • 144.

    מה רוצים מחיילים כאשר חברי כנסת כמו טיבי מפרים את שבועת הנאמנות ולא (ל''ת)

    הודחו מהכנסת ?, 19/08/07 14:20

    הגב לתגובה זו

  • 143.

    רק בגלל השחיתות לא מתגיסים . (ל''ת)

    מאיר ממרוקו, 19/08/07 14:19

    הגב לתגובה זו

  • 142.

    ליום הזה המתין החיזבלה. שבירתה של ישראל שאינה מוכנה להקריב יותר דבר

    אוהד, 19/08/07 13:59

    למען עצמאותה. נסראלה ניצח !

    הגב לתגובה זו

    • תשומת ליבך מי נבהל הכי הרבה: השמאל שכך חינך את הנוער !! (ל''ת)

      ללמוד ולהפנים., 19/08/07 14:27

      הגב לתגובה זו

  • 141.

    אם לא נקריב את חיינו למען המדינה לא תהיה מדינה !!!! (ל''ת)

    רמי, 19/08/07 13:58

    הגב לתגובה זו

  • 140.

    שבועה לבצע עבירה - בטלה מעיקרה!!

    אורי, 19/08/07 13:51

    אבו-נפחא, אין שום תוקף לשבועה מסוג זה על פי כלל בסיסי במסכת שבועות.
    ניכר בך שעולמך רחוק ת''ק פרסה מכל ריח יהדות.

    הגב לתגובה זו

    • אבו - וילון מבין יותר בקוראן מאשר בתורה

      אבו-ג'עפר, 19/08/07 14:39

      מה אתה מצפה ממנו...

      הגב לתגובה זו

  • 139.

    פתר את כל הבעיות של צה''ל והמדינה!עכשיו סוף סוף צה''ל ינצח את חיזבאלה (ל''ת)

    א.ס, 19/08/07 13:46

    הגב לתגובה זו

  • 138.

    זה ילחם בסרבנות?

    מילואימניק, 19/08/07 13:44

    שינוי כמה מילים חסרות משמאות ישנו את המצב? על מי אתם עובדים? חצי מהמדינה לא עושים צבא - ומה הפוליטיקאים והקציניםהבכירים עושים, משחקים במילים.
    אולי השוואת זכויות ושכר החיילים בשרות חובה לאלו של תלמידי ישיבות? אולי להפסיק לחלק פטורים לכל מי שעושה צרות? אולי אפליה לתקנת לחיילים - כמו שקלות מס לאורך שנים, קצבת ביטוח לאומי מיוחדת, והעדפה במקומות עבודה ממשלתיים, חברות ממשלתיות, וקבלנים שעובדים עם הממשלה? אולי למצוא פטרון הולם למי שלא יכול לשרת במסגרת צבאית? אולי השתמש קצת שכל ישר ועומץ אישי? חשבתי שקצינים בצ''ל הם עמיצים?

    הגב לתגובה זו

  • 137.

    חוק שהוא אנטי לציבור המשרתים

    דוכיפת, 19/08/07 13:44

    מולנו עומד אויב חדש, אויב אכזרי ומיומן שמקריב את חייו מבלי לחתום או להישבע למישהו.
    בזמן שחיילים מתאמנים על הגבעות של בסיסי האימונים לקראת האויב ולהגנה מקסימלית על חיינו ועל חייהם בשדה הקרב, מה שמטריד מכל את אבו-וילן הם חיילי הגבעות ומה שעובר להם מתחת לקסדה.

    זה לא סוד שציבור המשרתים מונה כיפות סרוגות רבות וברור שלחלק הארי מתוכם תהיה את הבעיה להקשיב למפקד שמוציא לפועל פקודה נגד הקהילה שלהם.

    לעניות דעתי אם נמשיך לשדר מסרים חלשים על תדרים נמוכים לעמי האזור שיושבים מולנו ובתוכנו בהשראת חסרי אחריות כמו אבו-וילן, פרס, אולמרט, ציפי לבני, יולי תמיר וכל החבורה הרעיונית שמסביבם, הארץ הזאת תהא שדה קרב לעולם, האחיזה שלנו בארץ תלויה בחייל הקטן (עם כיפה או בלי כיפה) ולא באנשים כמו חבורת חסרי האחריות שציינתי שנלחמים בוקר וערב בציבור גדול שהופך להיות היסוד הבלתי נפרד של הציונות המתפוררת.

    הגב לתגובה זו

  • 136.

    אבו וילן צודק.הרבנים אינם מפקדים.

    רון, 19/08/07 13:40

    יש להישמע אך ורק למפקדי צה''ל.

    הגב לתגובה זו

    • פעם המפקד שלי אמר לי לעשן בשבת

      משה עוזר, 19/08/07 14:42

      אז עישנתי כי נשבעתי.

      הגב לתגובה זו

      • תגובה למשה עוזר

        גירית, 19/08/07 15:23

        קבלנו עוד הוכחה מדוע עישון הוא הרגל מגונה ומיותר גם בשבת, גם בחג וגם ביום חול.

        הגב לתגובה זו

        • זו לא הוכחה שהעישון מיותר, זו הוכחה שאבו-וילן מיותר. (ל''ת)

          אבי ביטר, 19/08/07 15:48

          הגב לתגובה זו

    • פעם המפקד שלי אמר שחייבים לאכול בקר עם גבינת עיזים

      חן דלאווי, 19/08/07 14:45

      ניסיתי להסביר לו שאסור, אבל הוא לא הסכים.
      אז אכלתי כי נשבעתי, מה לעשות.

      הגב לתגובה זו

  • 135.

    הסרבנים ישרתו בבתי חולים פסיכיאטרים (ל''ת)

    שושו, 19/08/07 13:39

    הגב לתגובה זו

    • תגובה ל-135

      גירית, 20/08/07 09:42

      כסגל או כמאושפזים?

      הגב לתגובה זו

  • 134.

    באמת נמאס לי

    רפאל, 19/08/07 13:37

    אני בדרך כלל לא רושם תגובות
    אך אני לא יכול יותר
    כמה אפשר להיות חלש ותרן בלי עמוד שדרה בכיין שאוהב לרחם על עצמו וחשוב שרק לו יש את התשובה.
    מספיק אם בילבולי המוח
    חיילים מתגיסים כדי להגן על ארץ ישראל ואם צריך גם יקריבו את החיים שלהם כמו שאני התגייסתי נשבעתי והגנתי
    חיילים מתים, נפצעים , לא חוזרים הבייתה.
    זהו כנראה המחיר שאנו נאלצים לשלם.
    יש לי כול כך הרבה טענות לשטויות שווילן אומר שאני לא יודע היכן להתחיל אני רק רוצה הגיד שחייל צריך להבין את זה שיש סיכוי שהוא ימות או יפצע במהלך שרותו הצבאי. אם חייל לא ישבע ויתחייב, הוא לא יבין את מקומו ואת תפקידו, שזה להגן במחיר חייו
    אני לא רוצה להפגע או למות, לא רציתי בכך במהלך השירות הצבאי שלי ואני לא מעוניין בשירות המילואים שלי
    אני אוהב את החיים
    אך אני מבין את זה שאם יגיע המצב ואצתרך להלחם ולהגן בחיי על מדינת ישראל עשה כך בלי יותר מדי בילבולי מוח והתפלספות

    הגב לתגובה זו

  • 133.

    נוסח הומניסטי- דמוקרטי חדש לשבועת האמונים לצה''ל

    אבשלום VILLAIN, 19/08/07 13:29

    אני, הח.מ. ________ מ.ז._______ מתחייב/ת בזאת (מחק את המיותר):
    א. לשרת בצבא הגנה לישראל/ בפתח/בחמאס/בשרות לאומי/ בישיבה /בעמידה/ באוניברסיטה / ככל שיעלה בדעתי.
    ב.אני נשבע להגן על מדינת ישראל השלמה/ בגבולות הקו ירוק /
    בגבולות החלוקה/פלסטין השלמה/ בגבולות ההבטחה/ככל שיעלה בדעתי.
    ג. למלא את כל הפקודות של מפקדי/הרבנים שלי/הקאדים שלי/ מצפוני/מנהיגי הפוליטיים/
    הממונים עלי/ ככל שיעלה בדעתי.
    ד.אני מתחייב, במסגרת זו: להקריב את חיי / להקדיש את כל זמני/ להקדיש את זמני הפנוי/ ככל שיעלה בדעתי/ לא מתחייב לכלום...
    ועל-כך אני נשבע ומעיד בחתימת ידי
    ( - )

    הגב לתגובה זו

  • 132.

    ח''כ וילן תמים: הסרבנים לא רוצים לשרת (ל''ת)

    נקודה, 19/08/07 13:28

    הגב לתגובה זו

  • 131.

    השמאל איבד את העשתונות והשפיות,,,, (ל''ת)

    משה,,,,,,,,,,,, 19/08/07 13:25

    הגב לתגובה זו

  • 130.

    מסר למצביעי כוכב נולד שקשור בסרבנות

    יאיר, 19/08/07 13:22

    בעוד 11 ימים יש את הגמר.
    יש לכם את הכח לשלוח מסר נגד סרבנות ברור - לא ניתן למי שסרבה במוצהר לשרת בצבא (לפחות היתה לה הכנות לא להמציא בעיות בריאות) לזכות בגמר כוכב נולד. זה לא משנה אם היא שרה יפה יותר משלומי בראל או מבועז מעודה. כמו שבועז ושלומי הלכו לצבא (במקרה של בועז - עדיין משרת), ובכך בעצם פגעו בקריירה שלהם, כך גברת מקסימיליאן בלומין יכלה ללכת לצבא ולהתחיל את הקריירה מאוחר יותר.
    לכל מי שמצביע בעד מרינה - אתם תשלחו מסר ברור בעד הסרבנות, ושהסרבנות משתלמת - אפשר לעשות הופעות ג'ז במקום צבא (ותוך כדי להרוויח יותר כסף מחייל ממוצע בצבא), לצבור קהל מעריצים במקום להיות בצבא, ואז להשתתף בתוכנית בשם כוכב נולד ולזכות באלבום חינם (דבר שעולה הון!) יש לנו דרך להבהיר למרינה, שהיא לא תקבל אלבום חינם מהד ארצי או הליקון, או כל חברה שנותנת אלבום חינם לזוכה בכוכב נולד, ולו רק בגלל שסרבה לשרת בצבא.
    גם אם מגיע לה לזכות כי היא שרה יותר יפה לדעתכם, תחשבו על המסר שאתם רוצים לשלוח בהצבעה שלכם

    הגב לתגובה זו

  • 129.

    הצעה מעולה שתסנן את כל הזבל הכתום שהורס כל חלקה טובה בצה''ל

    נעמן, 19/08/07 13:22

    הגיע הזמן לנקות את צה''ל מן האוייב הכתום המנסה להנחיל לחיילינו מסרים אנטי דמוקרטים ואנטי ציוניים.

    שבועה כזו תפריד בין השאור לעיסה, תמנע את ההפיכה הצבאית אותה הכתומים מתכננים ותהפוך את צה''ל בחזרה לצבא העם.

    אבו וילן - יצאת גבר!

    הגב לתגובה זו

    • חבל''ז... אין כמו ה''כתומים''... הם ה''תרופה'' האמיתית לסרבנות השמאל.... (ל''ת)

      לך תתגייס קודם, 19/08/07 14:19

      הגב לתגובה זו

    • יא שמאלן צבוע- השמאל הוא זה שאנטי ציוני

      גידי, 19/08/07 17:28

      ורוצה לחלק את המולדת לאויב. מעניין שסרבנות ימנית זה אנטי דמוקרטי, אבל הסרבנות להיכנס לביירות במלחמת של''ג דמוקרטית לחלוטין. כשמנחם בגין ז''ל אמר לחיילים שע''פ חוק הם חייבים לציית לפקודה להיכנס לביירות כיניתם אותו דיקטטור, אבל כשה''חוק'' הוא לגרש יהודים פתאום אסור לסרב.

      הגב לתגובה זו

  • 128.

    בטח, פשוט שבגלל השבועה הם לא מתגייסים... (ל''ת)

    מתעסקים, 19/08/07 13:19

    הגב לתגובה זו

  • 127.

    מרץ = שחצנות והרס המדינה עם שטויות חסרות תקדים (ל''ת)

    אבו עזרא, 19/08/07 13:18

    הגב לתגובה זו

  • 126.

    ממילא אנחנו נוהגים להחליף את ה''נשבע'' ב''מצהיר''... שויין... (ל''ת)

    יניב בוהדנה, 19/08/07 13:18

    הגב לתגובה זו

  • 125.

    לא יעזור. שבועה לא תמנע מהם לציית לרבנים. (ל''ת)

    מפוכח, 19/08/07 13:18

    הגב לתגובה זו

  • 124.

    הסרבנות לגירוש תציל את ישראל

    יואב, 19/08/07 13:15

    כפי שכתב יאיר לפיד: מטרת הגירוש היתה ''ללמד את המתנחלים לקח''. עכשיו שדרות סובלת, כל הדרום סובל, והחיילים שנהרגו בלבנון כבר לא סובלים (2 אלופים הודו שהמלחמה בלבנון נגרמה מהגירוש: ראש מז''י וגרשון הכהן מפקד הגירוש).

    הסרבנים מצילים את המדינה מהתאבדות. אם יהיה גירוש נוסף יהיו טילים בתל אביב, ואפילו 1000 טילים חכמים ומערכות מכ''ם לא יעצרו אותם.

    הגב לתגובה זו

  • 123.

    למה לא להשביע אותם להצביע למרץ ???

    אבי, 19/08/07 13:10

    לחייב אותם לא ללמוד תורה
    לכפות עליהם לציית לעמוס עוז
    לגרום להם לשנוא את המתנחלים
    להפקיע מהם את יכולת החשיבה העצמית

    יש לי עוד הרבה רעיונות מבית המדרש הבולשביקי של אבו וילן.

    הגב לתגובה זו

    • מה אתה ממציא?

      ש, 19/08/07 13:26

      מישהו ביקש מהם להצביע למרץ? או להפסיק ללמוד תורה? למה הדרישה לציות על פקודת המפקד היא דרך לגרום להם להם לשנוא את המתנחלים?

      ובקשר לחשיבה עצמית: לכל חייל יש את הזכות לחשוב בעצמו ואף להתלונן ולהוביל מחאה. אסור לו לסרב פקודה. ככה זה עובד בצבא.

      כל השאר רק קשקשת פופליסטית שלך

      הגב לתגובה זו

      • מה אתה מתממם ?

        אבי, 19/08/07 15:10

        יושבת חבורה שמאלנית קיצונית, שולטת בבית המשפט העליון, וממציאה איזה חידוש של ''פקודה בלתי חוקית בעליל'' ש''דגל שחור מתנוסס מעליה''. כמובן שהפרשנות לדגל השחור נתונה אך ורק לאותה חבורה.

        התוצאה פשוטה - כל מה שהחבורה הזו תגדיר כלא מוסרי - היא לא תבצע. כל מה שמשהו אחר יגדיר כלא מוסרי הוא יאלץ לבצע אם אותה חבורה תחשוב שהוא מוסרי.

        כעת הגיע שלב חדש - נסיון להכפיף את המוסר של כל חייל למוסר של השמאל הקיצוני ועוד להשביע אותו שיקבל אותו מראש !

        חברה הגזמתם - אתם לא שולטים במוסר ולדעת רוב העם המוסר שלכם מעוות. אנחנו לעולם לא נשבע לקבל את עקרונות המוסר המזויפים שלכם.

        אני מציע לך הצעה הוגנת - אתה לא תשבע לקיים כל פסק הלכה שיוציא הרב שלי ואני לא אשבע לקיים כל מה שמתחשק לאבו וילן או לדורית ביניש או לכל אדם אחר בעולם.

        שנינו נתגיס ביחד לצה''ל אחד, ושנינו וננסה לקיים אותו ולשמור עליו כמיטב יכולתינו, ללא כיפוף ידים וללא הכתבה של האמונה שלנו לאחר.

        אין דרך אחרת.

        הגב לתגובה זו

  • 122.

    הפתרון: ממשלה ימנית, עם סרבני השמאל אפשר לחיות. (ל''ת)

    אורי, 19/08/07 13:09

    הגב לתגובה זו

  • 121.

    מי שנשבע לשמש העמים לא יכול להשבע לצה'ל (ל''ת)

    פשוט, 19/08/07 13:07

    הגב לתגובה זו

  • 120.

    טפל קודם בקיבוצניקים שלא מסתערים בני ה 4 אמהות הבזויות (ל''ת)

    מהקיבוץ שלך, 19/08/07 13:07

    הגב לתגובה זו

  • 119.

    אבו וילן גדול

    שרון, 19/08/07 13:01

    צודק אבו וילן. אני שירתתי בשרות לאומי ליד הקריה והתוודעתי לח''כ המצטיין הזה. אין עליו.

    הגב לתגובה זו

  • 118.

    תופעת הסרבנות גדוד דוכיפת.

    חגי, 19/08/07 12:55

    במבצע סיני בשנת 56 ירו חייליו של ישכה שדמי שהיו מוצבים בכפר קסם
    למות במספר כפריים, וזאת על פי פקודה. במשפט שהתנהלאז, ובו המג''ד וכמה מחיליו הועמדו לדין, נקבע
    על פי זיכרוני, כי חיל חייב לסרב פקודה בעם היא נראית לו לא חוקית
    אז בבקשה לא לבא בטענות אל חיילי דוכיפת.

    הגב לתגובה זו

    • הבעיה היא שלא ברור מה הגבול ב''פקודה בלתי חוקית בעליל''

      יאיר, 19/08/07 13:14

      כאשר ממשלות ישראל, כולל ממשלות שמאל מאפשרות חינוך של דור של צעירים שהם חוד החנית בהתיישבות הציונית (אני מדבר על צעירים שנולדו וגדלו בהתנחלויות), כשלא מסבירים להם כל הזמן שבעצם יכול להיות שהם נמצאים על זמן שאול, והשטח שהם יושבים עליו נכבש במלחמה שהיא טכנית מלחמה שלא מלחמת מגן (המצרים והסורים הם אלו שדחפו את ישראל לפתוח במלחמה, מלית ברירה, אבל עדיין הדין שלה שונה מדין מלחמת העצמאות, שם את הצעד הראשוני עשו צבאות ערב שפלשו לשטח שהיה מיועד להקמת המדינה היהודית) ולכן דין השטח שלהם שונה מדין שטחים שנכבשו במלחמת העצמאות , זו התוצאה.
      בתור מישהו שבעד לפנות את החוק, ובעד שמירת חוק במדינה הזו, אני יכול להבין את כאבם של המתנחלים.
      מה שכן, אסור שרבנים יקבלו כסף מהמדינה ויסיתו כנגד הוראות ממשלות ישראל. זו דרך אחרת לפתור את הבעיה שאבשלום וילן רוצה לפתור

      הגב לתגובה זו

      • על פי התורה, גירוש יהודים בארץ ישראל היא פקודה בלתי חוקית בעליל

        אבנר בן-נר, 19/08/07 13:40

        קל וחומר כאשר הבעלות מועברת לרוצחים מטונפים.
        ובשבילי זה בהחלט מספיק.
        יש למישהו בעיה עם זה? שימו אותי בכלא.

        הגב לתגובה זו

        • הבעלות לא מועברת, הם היו שם לפניך! זכות אבות בחלומות! (ל''ת)

          אברהם אבי, 19/08/07 17:49

          הגב לתגובה זו

    • זכרונך מטעה אותך

      ש, 19/08/07 13:30

      חייל חייב לציית לפקודה. בין אם היא חוקית או אם היא אסורה.

      רק במקרה של פקודה בלתי חוקית בעליל אשר צורבת את העין מקוממת את הלב ודגל שחוק מתנוסס מעליה(לשון החוק) החייל חייב לסרב פקודה.

      כאשר חייל טוען שהוא סירב פקודה בגלל שהיא הייתה בלתי חוקית בעליל הוא יעלה למשפט ורק אם השופט יחליט שזוהי אכן פקודה בלתי חוקית בעליל הוא יצא זכאי. במקרה הזה זאת החלטה של מדינת ישראל ככה שאין בכלל מה לדבר על פקודה בלתי חוקית בעליל. ואם החיילים חשבו שהיא אכן בלתי חוקית בעליל החיילים היו צריכים להתלונן לבית משפט. שמן הסתם היה אומר שהפקודה חוקית.

      הגב לתגובה זו

      • מבחינתי גירוש יהודים הוא פקודה בלתי חוקית

        גידי, 19/08/07 17:20

        בדיוק כמו טבח כפר קאסם. גירוש יהודים זו פקודה בלתי חוקית בעליל, אשר צורבת את העין מקוממת את הלב ודגל שחור מתנוסס מעליה. בטח שבית המשפט יגיד שזו פקודה חוקית, כי הם חבורת שמאלנים אנטי ציונים. לפי שיטתך, אם הממשלה הייתה מחליטה על טבח כפר קאסם ובית המשפט היה מחליט שהפקודה חוקית אז היה אסור לסרב.

        הגב לתגובה זו

        • גירוש יהודים בישראל הוא פשע,אך סילוקם מפלישתם ל''שטח צבאי'' אינו פשע (ל''ת)

          שטח צבאי=יש''ע, 19/08/07 17:47

          הגב לתגובה זו

          • יש''ע זה חלק בלתי נפרד מישראל

            גידי, 20/08/07 18:30

            גירוש יהודים מארץ ישראל ששייכת לעם ישראל הוא פשע. לידעתך, רוב הישובים הוקמו באישור וביזמת ממשלות ישראל, כך שזה לא פלישה.

            הגב לתגובה זו

  • 117.

    האם זה כולל גם יגרשו ערבים מביתם (ל''ת)

    חיים, 19/08/07 12:53

    הגב לתגובה זו

  • 116.

    עוד איזה שמאלני ו לא נשבע (ל''ת)

    ירושלמי, 19/08/07 12:49

    הגב לתגובה זו

  • 115.

    אין גבול לצביעות השמאל

    ארז, 19/08/07 12:45

    כשהשמאל קרא לסרבנות, ועשרות רבות נענו לקריאה, לא זעקתם. הסרבנות ההיא לא זעזעה את יסודות הדמוקרטיה, לא פגעה בצה''ל - טוב, כי כנראה לכם מותר...
    טבל כשבימין מופיעה תופעה דומה, זעקותיכם הצבועות נשמעות מקצה הארץ ועד קצה.

    מה ההבדל בין סרבנות לסרבנות?
    מה ההבדל בין חיילים הנשמעים לרבנים דתיים לחיילים הנשמעים לרבנים חילוניים?
    או שסרבנות אסורה משני הצדדים, או שהיא מותרת משני הצדדים.

    הגב לתגובה זו

    • התקשורת צבועה

      לביא, 19/08/07 13:03

      אתה צודק ארז יש הבדל ענק בין יחס התקשורת
      לסרבנים משמאל ומימין. זאת צביעות פוליטית
      מסריחה.

      הגב לתגובה זו

  • 114.

    למה לא נאמנות למנהיג? (ל''ת)

    ויטלר, 19/08/07 12:44

    הגב לתגובה זו

  • 113.

    וילן נלחם במה שנוח לו. מה עם סרבנות השמאל,

    אזרחית, 19/08/07 12:40

    מה עם סרבנים שלא משרתים בגלל שלא בא להם (ויש כאלה רבים).

    הגב לתגובה זו

    • איך את מעזה להשוות... אנשי השמאל הם הרי ''אדוניי הארץ''... להם מותר (ל''ת)

      הכל............, 19/08/07 13:24

      הגב לתגובה זו

  • 112.

    אז בעצם הוא תומך בעריקה משדה הקרב

    שמואל, 19/08/07 12:38

    לפי הצעתו של אבשלום וילן, חייל העומד מול האוייב ועלול לסכן את חייו - יוכל לעזוב את המערכה שהרי הוא לא התחייב להקריב את חייו !

    הגב לתגובה זו

    • אני לא יודע עם יצא לך אי פעם להיות

      איתן, 19/08/07 12:58

      בשדה קרב? אבל מניסיון אישי ומר שלי במלחמת יום הכיפורים, תאמין לי שאיש לא חושב על השבועה, איש לא חושב מה אמר ולמי נשבע. בלהט הקרבות המחשבה היתחידה שעוברת לך (אם בכלל עובר משהו בראש), זה איך לצאת בשלום מהתופת ואיך לשרוד.

      הגב לתגובה זו

  • 111.

    וילן תוסיףגם שאסור להרוג את האויב (ל''ת)

    משה בודק, 19/08/07 12:37

    הגב לתגובה זו

  • 110.

    וילן-ירדת מהפסים! ואם המפקד יורה לירות בילדים?

    משה בודק, 19/08/07 12:36

    אם בגרמניה היו חילים סרבני יתכן שרבים מאחינו היהודיים היו ניצלים

    הגב לתגובה זו

  • 109.

    תופעה של השמאל, תופעה של הימין...

    יוחאי, 19/08/07 12:32

    חברה, כמות שנאת החינם שנשפכה בדפים אלו לא תאמן. אנחנו מאשימים את וילן וחבר מרעיו מהשמאל בנסיון לטרפד את עצם קיומנו ולמכור את א''י לחמאס, אבל מצד שני, וחשוב להכיר בזה - סרבנות קולקטיבית היא תופעה שיצאה מקירבנו. לא היה לי קל, לפני הרבה שנים, להיות חייל בחברון. יש לי שם חברים, חברה מהישיבה שהמשיכו הלאה ועוד, אבל כמו שאמרו אז בצה''ל ''מה, קצת קשה אז נשברים ?''. כל עוד אנחנו מפיקים את הסרבנים - אין לנו זכות עמידה להפנות אצבע מאשימה.
    חשבון נפש במקום שנאת חינם !

    הגב לתגובה זו

  • 108.

    גם אתה ברוטוס?...

    אליהו שמש, 19/08/07 12:32

    לא רק בממשלה.... קומבינטורים ועסקנים חובבנים!

    אם בארזים נפלה שלהבת?

    מדינה בפשיטת רגל. מדינה למכירה!

    אכן מזרח תיכון חדש!

    אל תקחו אותי בחשבון. אני עוזב. תהנו במזרח התיכון החדש

    הגב לתגובה זו

  • 107.

    ''מהרסייך ומחריבייך ממך יצאו'' (ל''ת)

    הנביא, 19/08/07 12:25

    הגב לתגובה זו

  • 106.

    בושה בושה בושה! וזה לא יקרה.

    אמירה, 19/08/07 12:22

    מדינות מבוססות ורבות שנים יש להם צבא טוב ופטריוטי. ואנחנו במדינה החדשה יחסית תופסים תחת.
    אם ניתפס לשאננות זה מסוכן. וזה שזה בא מהכנסת מסוכן עוד יותר.

    הגב לתגובה זו

  • 105.

    תגיד את מטורף? (ל''ת)

    עדיאל, 19/08/07 12:11

    הגב לתגובה זו

  • 104.

    זו פשוט חוצפה ... !! חוות דעת .. כנסו

    בהלם!!!, 19/08/07 12:00

    אני לא מבין מאיפה ההקרצה הזאת ?
    מה אנחנו שווים כחיילים אם אנחנו לא מוכנים למות בעד ארצינו ?זה הופך אותנו שווים לצורך העניין לשכירי חרב, מנועים מרגשות. אלא מופעלים ע''פ חוקים !!!
    זה ממש מגוכך, הרי זה נאמר, לא בכדי שחיילים יבטיחו למות בעד הארץ אלא על מנת להחדיר את ההבנה לעומק שאנשים יוצאים פה לקרב, זה נועד בכדי להפוך את מעמד השבועה לאקט הכי חשוב כמעט בחייו של לוחם, זה הנשק הכי חשוב לחייל, לא הרובה ולא טיל אלא העובדה שהוא יגן על אדמתו ועל העם שלו כל עוד נפשו בו !!

    הגב לתגובה זו

  • 103.

    מנותק מהמציאות

    מנותק, 19/08/07 11:58

    איזה קשר יש בין השבועה להשתמטות?וילן מנסה להרוויח פוליטית םן הנושא הכאוב הזה ולכן ראוי לכל גינוי. הפתרון לתופעה הוא אחד ויחיד הצרת צעדיהם של המשתמטים כדי שזה לא יהיה כדאי. למשל משוחררי קב''ן לא יוכלו לנהוג. מי שלא יכול לעמוד בלחצים גם לא יעמוד בלחצים שנקלעים אליהם הנהגים. אין להתקבל ללימודים גבוהים לפני גיל 22 , יוחרמו במקומות עבודה ציבוריים, לא יוכלו לשחק בליגת העל ,כדורגל או כדור סל,לא יוכלו להופיע באמצעי התקשורת ,פרטיים או ממלכתיים וכו' ,זה יכול לעזור,בשנים הראשונות של המדינה רבים חששו ללכת לקב''ן בגלל רשיון הנהיגה. לאט לאט הנושא התמסמס.

    הגב לתגובה זו

  • 102.

    וילן, מעניין מאוד

    גידי, 19/08/07 11:53

    במלחמת שלום הגליל, שנתנה פקודה להיכנס לביירות אתם הייתם בעד סרבנות והעליתם על נס את אלי גבע, אז הוראת המפקדים פתאום לא כל כך חשובה.

    הגב לתגובה זו

    • הסירוב של אלי גבע היה להמשיך לפקד, הוא ביקש להשאר איש צוות, וסורב!! (ל''ת)

      חט' 211, 19/08/07 13:40

      הגב לתגובה זו

      • תגובה לחט' 211 שהגיב/ה ל-102

        גירית, 19/08/07 13:56

        טכנית, זה היה עדיין סרוב פקודה מסיבות פוליטיות.
        מי שהכשיר אותו לפקד והעלה אותו בסולם הדרגות, צריך היה לצפות ממנו שיתפקד בהתאם לדרגתו בזמן מלחמה ו/או יפשוט מדיו אחריה ויבוא חשבון עם הדרג המדיני, שלדעתו שגה.

        הגב לתגובה זו

      • זה עדיין סירוב

        גידי, 19/08/07 17:15

        הוא קיבל פקודה מהמפקד שלו להיכנס לביירות כמפקד הכוח- וסירב. הרי אם מח''ט עכשיו יסרב לפקד על גירוש יבודים ויבקש להיותצ חייל פשוט בפעולה אתם תעשו עליו עליהום של סרבן, וזו הצביעות.

        הגב לתגובה זו

  • 101.

    אני נשבע...

    נשבע, 19/08/07 11:50

    אני נשבע לשקול כל פקודה ולמלא אותה אם ייראה לי.
    אני נשבע למלא כל פקודה אבל אם היא מסכנת את חיי, נראה... אולי כן, אולי לא.
    אני נשבע למלא כל פקודה אם יתחשק לי.
    אני נשבע למלא כל פקודה אם הרבבודיה יסכים.
    אני נשבע למלא כל פקודה אם עורך הדין שלי מסכים.
    אני נשבע למלא כל פקודה אם ארבע אמהות מסכימות.
    אני נשבע למלא כל פקודה אם היא ניתנת לי בין 8 בבוקר ל-4 אחה''צ.

    הגב לתגובה זו

  • 100.

    עכשו אפשר יהיה לדרוש מהמדינה פצוי עם החייל יהרג חלילה. (ל''ת)

    שתהיו בריאים., 19/08/07 11:49

    הגב לתגובה זו

  • 99.

    חיילים דתיים גם ככה לא נשבעים אלא מצהירים... (ל''ת)

    אני מצהיר!!, 19/08/07 11:48

    הגב לתגובה זו

  • 98.

    וילן יא צבוע

    גידי, 19/08/07 11:47

    הרי אם חיילים יקבלו פקודה לבצע טרנספר לערבים אתה תהיה בעד סרבנות. תחשוב על זה לפני שאתה דואג לשינוי נוסח. למה אתה רוצה למחוק את ההתחייבות של החייל להקריב את חייו?אתה רוצה שחיילים יברחו משדה הקרב בגלל שהם בסכנת חיים, שמאלן תבוסתן? זו מהות הצבא- החיילים מקריבים את חייהם להגנת המולדת. איפה הימים של טרומפלדור שהיה טוב למות בעד ארצנו.

    הגב לתגובה זו

  • 97.

    בארה''ב אם ברצונך לקבל אזרחות יש ללמוד היסטורייה ולהשבע לדגל

    ירון, 19/08/07 11:45

    הגיע הזמן שניקח גם את הדברים הטובים שיש לארה''ב להציע

    הגב לתגובה זו

  • 96.

    ואז יהיו חיילים משני סוגים:

    ישראלי 1, 19/08/07 11:44

    אלה שישבעו בנוסח השבועה החדש ויימנעו מלסכן את חייהם במקרה של קרב, ואלה שנשבעו בנוסח הקודם ויקראו אותם למילואים במקרה של אזעקת אמת לבוא ולהיהרג.

    הגב לתגובה זו

  • 95.

    לא מספיק - תשלול רשיונות נהיגה למשתמטים וסף קבלה לאוניברסיטאות

    צביה, 19/08/07 11:43

    להילחם במשתמטים ע''י מניעת זכויות שיכולות לתת להם יתרון על פני המתגייסים והחיילים המשוחררים.
    ונראה אחרי חוקים אלו מי ירצה להשתמט מלהגן על מדינת ישראל

    הגב לתגובה זו

    • זה לא יעבור כי.....

      ניר מרמת ישי, 19/08/07 13:27

      רוב בני השרים לא משרתים

      הגב לתגובה זו

  • 94.

    וגם יתחייבו לא לסחוב משקל כבד

    רן, 19/08/07 11:43

    וגם לא להרוג כל ייצור חי שהוא, כולל ערבים.
    וגם לא לדבר לא יפה ובקול רם.
    ובנוסף אסור לחייל להתלכלך והוא לא יתחייב על כך לעולם.
    במיוחד הבן של וילן.

    טימטום הרסני...

    הגב לתגובה זו

    • ויתחייב לא לגרש ערבים. ולהעיף יהודים מביתם בנחישות.

      יעל, 19/08/07 12:26

      לא להרוג פלשתינים לפני שהביא החייל הוכחות שהפלשתיני בדרך לת''א.
      ואני מניחה שהרשימה לא קצרה. אם כבר אז כבר.

      הגב לתגובה זו

  • 93.

    ''טוב למות בעד ארצנו''

    הכהן, 19/08/07 11:38

    כן נכון לא היום פעם זה היה אולי נכון
    היום השם ישמור הפוליטיקה ניצחה את הרוח את התום את ההקרבה ואת התיקוה יושב ראש ממשלה ארכי פוליטיקאי תכמן ועלוב הנאחז בקרנות הגואליציה ומה אכפת לו בכלל ממדינת ישראל או מעם ישראל ממש לא דבר אך יחד עם זאת פעם הייתה זאת זכות למות עם נשק ביד
    ולהלחם עד כדור האחרון היום מי שלא חושב כך או נוהג אחרת אין בליבי עליו דבר ומבין אני כי הדור שלי נכשל ולא הצליח להנחיל מורשת קרב ומורשת חיים לדור הבא רק אנחנו אשמים בכך
    ו''השם ירחם על כולנו''כי הכי זקוקים אנחנו לרחמים.
    הכהן

    הגב לתגובה זו

  • 92.

    זה לא שוילן טיפש, אלא ששנאתו ליהודים מעבירה אותו על דעתו.ו

    רמבו, 19/08/07 11:38

    רק לחשוב שהיצור הנאלח הזה היה אל''מ בצה''ל.
    ועכשיו כבר לא קשה להבין למה הצבא שלנו כזה פשלונר.

    הגב לתגובה זו

    • לרמבו ! ממתי אתה מחלק דרגות קצונה? הוא רס''ל בסיירת מטכ''ל! (ל''ת)

      269, 19/08/07 13:42

      הגב לתגובה זו

  • 91.

    לכל הנובחים!! אז הציע ,דאגו שנבחרכיכם יסכלוה, ובא לאבו גואל(נפש)!!! (ל''ת)

    גזר תפוזי, 19/08/07 11:38

    הגב לתגובה זו

  • 90.

    אתם יכולים לשנות מה שאתם רוצים... בכל מקרה הדתיים לא נשבעים........

    הם מצהירים....., 19/08/07 11:37

    והם ימשיכו לעשות הכל למען הגנת מדינת ישראל ואזרחיה,ורובם לא יתנו יד לגירוש יהודים מביתם.... לא לשם כך הוקם צה''ל.... יש את משטרת ישראל למשימות כאלו..... אם לא ניראה לכם העניין - אל תגייסו אותם,ונראה לאן נגיע עם המדינה היחידה הזו שיש לנו................

    הגב לתגובה זו

    • צודק (ל''ת)

      צדיק, 19/08/07 11:52

      הגב לתגובה זו

  • 89.

    וילן אתה קיים ? בוקר טוב - עדיף שתמשיך לישון . (ל''ת)

    רפי, 19/08/07 11:32

    הגב לתגובה זו

  • 88.

    חכ וילן אומנם החברה הישראלית כולה

    פקק תנועה, 19/08/07 11:30

    בשלבי היתמוטטות אבל לא צריך להגזים .

    הגב לתגובה זו

  • 87.

    חוסר הבנה בסיסי!

    נועם, 19/08/07 11:29

    לוילן אין מושג מה מדריך את האדם הדתי שינו מילה זו או אחרת לא יכול לשנת באדם הדתי את האמונה בצדקת ההלכה, זה כמו להציע שבשבועה יהיה צורך לומר ''הנני מוכן לחלל שבת'' הרי אף אדם דתי לא יגיד זאת וכן אדם דתי לא יכול להגיד שהוא ישמע להוראות מפקדיו בלבד שכן התורה-הרבנים עומדים מעל כל מעשיו

    הגב לתגובה זו

    • ל 87 נועם,עם ההבנות הבסיסיות הרחבות

      נח, 19/08/07 12:44

      הצגת את המציאות בארץ בצורה יפה.
      רק שקשרתה שני דברים שאין ביניהם שום קשר!התורה ערך אבסולוטי ,שניתן ע''י איזשהוא כח עליון.הרבנים:מי לכל הרוחות נתן להם סמכות לקבוע בשבילי?זה מזכיר לי את הברית החדשה שהאפיפיור,הוא ''ממלא המקום,עם סמכויות אפסולוטיות''נועם כך לתשומת ליבך,אנחנו היהודים מאמינים בברית ''הישנה''

      הגב לתגובה זו

      • תגובה לנח שהגיב ל87

        גירית, 19/08/07 13:13

        הרבנים למדו והוסמכו על ידי מומחים בתחוםם ההסמכה ולכן מקשיבים להם.
        אותו דבר קורה בתחומים אחרים של מקצועות חופשיים (חשוב על דרך הלימודים, הסטאז' ובחינות ההסמכה של רופאים,עורכי דין ורואי חשבון כדוגמה מהירה וקלה להצגה).

        הגב לתגובה זו

        • ל 87 גירית שדרות

          נח, 19/08/07 15:48

          את לצערי מערבבת שני דברים ,שרחוקים אחד מהשני כמו השמים מהארץ!המקצועות החופשיים הם מעשה ידי אדם,ולכן האדם רשאי לשחק,ולקבוע חוקים כטוב בעיניו.הרפואה:מה שהיה נכון לפני 20שנה, איננו נכון עכשיו,ומי שיעשה רפואה כיום כמו לפני 20שנה הוא פושע.עורכי דין: חוקי הגזע בגרמניה האפרטהייד בדרא''פ אז והיום .ושנטורי קרטא לא מקבלים פסקי ההלכה של בית הדין הרבני זה בסדר.אבל אני חייב?אז זה לא פלא שהרבה לא מוכנים לקבל את מה שהרבנים מוכרים לנו.

          הגב לתגובה זו

      • כנראה שלא קראת את פרשת השבוע (ל''ת)

        מאיר, 19/08/07 13:26

        הגב לתגובה זו

  • 86.

    להפריט את צה''ל.נגמרה הפרה הקדושה.צבא שכירים ונגמרו הבעיות. (ל''ת)

    מדינה בהפרעה!!!, 19/08/07 11:29

    הגב לתגובה זו

  • 85.

    אין לך משהו יותר טוב לעשות?!

    אורית, 19/08/07 11:24

    מי שמתגייס לצבא צריך לדעת שיש סיכוי,ואפילו לא כזה קטן,שהוא ימות בהגנה על המולדת וגם שאולי המפקד האישי שלו ימות,ואז הוא יצטרך להישמע למפקד אחר שישימו עליו!! או בקיצור,אולי כדאי שהממשלה הבטלנית שלנו תתעסק בדברים קצת יותר חשובים ויותר מציאותיים מאשר נוסח השבועה...ונראה את וילן עומד בהשבעה ומחכה שכל ערימת החיילים ישבעו אחד אחד...נו,באמת...

    הגב לתגובה זו

  • 84.

    מרכז פרס לסייענות אוייב קיבל חסינות משיאותית להעברת הכספים (ל''ת)

    מגיע לכם, 19/08/07 11:24

    הגב לתגובה זו

  • 83.

    לפי התגובות המגיבים הכתומים על סף התמוטטות עצבים (ל''ת)

    פחד ויראה, 19/08/07 11:20

    הגב לתגובה זו

    • תגובה ל-83

      גירית, 19/08/07 13:16

      אמנם פרוותי מסודרת בפסים שחורים ולבנים לסרוגין, אבל תגובותי הן בצבע כתום (קצת לאזן את המגיבים מטעם הצבעים האחרים) ואני כלל לא בפאניקה, אולי בגלל שפאניקה היא תכוהנ אנושית והאבולוציה שלי לא כוללת אותה.

      הגב לתגובה זו

  • 82.

    למה שכחו להגיד שח''כ וילן הוא ממרץ? (ל''ת)

    יהודי, 19/08/07 11:20

    הגב לתגובה זו

  • 81.

    אבו אבו די לדבר שטויות . (ל''ת)

    רואה AEU;, 19/08/07 11:18

    הגב לתגובה זו

  • 80.

    למה אני לא מופתא? הבחור ממרץ (ל''ת)

    נכון?, 19/08/07 11:15

    הגב לתגובה זו

  • 79.

    יש רק דרך אחת!!

    קרן, 19/08/07 11:15

    הפתרון פשוט מאוד!!
    כל הנערים1נערות בין 18-21 מגוייסים לצבא בלי הבדל אמונה , צבע וכד'.
    כל החרדים מתגייסים ומייד! וכל הזמרים וכד'.
    מי שמסוגל להחזיק מקרופון ביד מסוגל כנראה גם להרים שפורפרת ולהיות פקיד.
    כולם ומייד!!

    הגב לתגובה זו

  • 78.

    ומה תעשה כשיסרבו להישבע? (ל''ת)

    אחד העם, 19/08/07 11:13

    הגב לתגובה זו

  • 77.

    שימוש בצבא לביטחון

    מילואימניק, 19/08/07 11:11

    ההצעה היותר פשוטה היא לחזור למקורות ולהשתמש בצבא למטרות ביטחון ישראל.
    ברגע שהשתמשנו בו לצרכים פוליטיים כמו התנתקות הפסדנו במלחמת לבנון.
    שירות בשטחים הירדניים לשעבר (יהודה ושומרון) לביטחון אזרחי מדינת ישראל שיושבו באופן דמוקרטי.
    פינויים עם משטרה בלבד.

    הגב לתגובה זו

    • שינוי שבועת הטירונים בצהל

      דותן שמעון, 19/08/07 11:48

      אני מסכים עם 77 לדעתי השינוי המוצע ייצור אנרכיה

      הגב לתגובה זו

  • 76.

    לשבועה הצבאית ממילא אין כל ערך

    יוסי גורביץ, 19/08/07 11:11

    אחרי הכל, חייל שיסרב להשבע ימצא את עצמו בכלא. מי שהקים צבא של עובדי כפיה, מקבל עכשיו את המגיע לו.

    הגב לתגובה זו

  • 75.

    הצעה טיפשית, בכל מקרה של ציות למצפון או הלכה אין משמעות לשבועה

    שני, 19/08/07 11:11

    עוד תרגיל פירסומי של חבר כנסת. האם הסרבנות של חייל לחלץ את רס''ן בלחסן ז''ל לא יותר מסטוכנת?
    האם לא ברור שבכל מקרה של התנגשות בין הלכה לפקודה ההלכה תקבע? רק אנשים מנותקים לחלוטין מהציבור הדתי מקשקשים עם הצעות חוק כאלו. רק קצינים שמנותקים מהחיילים כמו גנרלים צרפתים במלחמת העולם הראשונה מדברים על חשש מסרבנות. ומה אם כל ההצעות המגוכחות יובילו לסרבנות שקטה לא להתגייס לצה''ל? לשמני יש תשובה? כנראה שלא, כי הוא כבר הורעל ע''י הפוליטיקאים

    הגב לתגובה זו

  • 74.

    ''התפוח לא נפל רחוק מהעץ'' אותה שנאה של השמאל המטורף שהביא את הסזון (ל''ת)

    גורג, 19/08/07 11:10

    הגב לתגובה זו

    • רק חיסול השמאל יביא שקט ובטחון. (ל''ת)

      בקרוב, 19/08/07 13:00

      הגב לתגובה זו

      • תגובה למגיב ל-74

        גירית, 19/08/07 13:36

        למה לחסל אותם?
        לא עדיף לתת להם להגשים את חזון השלום שלהם ולשלוח אותם לגור עם חבריהם בעזה, ג'נין וכיו''ב (יש כבר תקדים: גיחותיה של טלי פחימה אצל זכרייה זבידי)?

        הגב לתגובה זו

  • 73.

    יש להילחם בסרבנות במלוא העוצמה ולא לרקוד לקצב הסרבנים. (ל''ת)

    רפובליקת בננות, 19/08/07 11:09

    הגב לתגובה זו

  • 72.

    הם קמים בבוקר העמלקים ושואלים מה אני יכול להזיק ליהודים היום ??? (ל''ת)

    כך וילן !!!!!!!, 19/08/07 11:08

    הגב לתגובה זו

  • 71.

    שבועה זה בולשיט - הבוגדים הכי גדולים מהשמאל נשבעו אמונים כשהתגייסו (ל''ת)

    יא וילן, איזה, 19/08/07 11:07

    הגב לתגובה זו

  • 70.

    לא יקשיבו למסיתי השמאל העמלקי שריד וילן גלאון ופרס (ל''ת)

    מצויין, 19/08/07 11:06

    הגב לתגובה זו

  • 69.

    אבו וילן ממרץ התעורר , כי הוא מבין שלא יהיה מי

    ניר, 19/08/07 11:01

    שיגן עליו בעתיד

    פתאום נושא הסרבנות מציק לו ...

    השמאל הקיצוני שנמנה על מפלגת מרץ ,כל הזמן סירב לשרת בכלל בצהל, ולאבו וילן זה לא הוזיז בשעתו

    כשהוא מבין עכשיו שאולי לא יהיה מי שיגן עליו , כי אולי ההסדרניקים לא ירצו לשרת את צה''ל בכלל , פתאום הוא התעורר

    בארצות הברית יש צבא שכיר , ואתה מוזמן לטוס לשם .
    כי פה גם השמאל הקיצוני צריך וחייב לשרת.
    אז אולי תתחיל מהשמאל הקיצוני הקרוב אליך מאד

    הגב לתגובה זו

  • 68.

    נשמע כהתפלספות מיותרת

    אמנון, 19/08/07 10:57

    מה כבר ההבדל בין ''לציית לכל הפקודות וההוראות הניתנות על-ידי המפקדים המוסמכים'' לבין ''למלא אך ורק את פקודת מפקדיו''.
    איך הרב יכול להיחשב ל''מפקדו המוסמך'' של חייל כלשהו?!
    (מה כל כך ארכאי בנוסח הקיים?)
    האם עפ''י תפיסת וילן, כל החיילים שהקריבו את חייהם על הגנת המולדת, מתו לשווא? והאם המלל בשבועה הוא שישנה את מספר ההרוגים במלחמה הבאה?
    הכי חשוב לפעמים זה הכבוד בלשמור על מסורת. כך החייל יכול להרגיש שייכות לצבא ותיק לצבא שגם אבותיו שירתו בו.

    הגב לתגובה זו

  • 67.

    להקל על הבלון שמלא רק ב''אוויר חם'', לזרוק את מה שלא נחוץ

    צלב הברזל, 19/08/07 10:54

    לזרוק את מה שלא נחוץ! כך ניפטר מהשטחים שהפכו לנטל עצום ונורא על צווארנו, וללכת לשלום עם פלסטין וסוריה!

    הגב לתגובה זו

    • עם שם כמו שלך-''צלב נברזל''-זה לא מפליא שאתה כה רוצה להיפטר מ-ארץ (ל''ת)

      ישראל.........., 19/08/07 11:22

      הגב לתגובה זו

  • 66.

    בגלל אנשים כמו השר וילן

    חיים, 19/08/07 10:52

    בגלל אנשים כמוהו יש לנו משתמתטים ברגע שהם מבינים שהצבא לא עומד על שלו בעניין שהחליים מקריבים עצמם למען המולדת העם והארץ אז הם משתמטים וכל שבועה שתשביע אותם לגבי זה שהם לא יסרבו פקודה תהיה אידיוטית ולא מועילה בכלל

    הגב לתגובה זו

  • 65.

    הצעת חוק לפינוי עמלקי השמאל אל אחיהם בעזה לפני שינסרו את כל היסודות (ל''ת)

    קיום שלנו, 19/08/07 10:49

    הגב לתגובה זו

  • 64.

    נוסח השבועה הוא סמל ואין לשנותו

    יואב, 19/08/07 10:48

    שנוי הנוסח המוצע, לבד מהיותו טעות,
    לא ישפיע על מי שמעניין להפר אותו.
    אין לקבל ההצעה לשנות נוסח השבועה, כפי שאין לקבל הצעה לשינוי ההימנון או הדגל.

    הגב לתגובה זו

  • 63.

    רק אם צה''ל לא יגרש יהודים-תיפסק הסרבנות

    אבוחצירא אילן, 19/08/07 10:48

    בס''ד
    כל עוד צה''ל משמש כקבלן ביצוע של פקודות רשע ופשע - ימשיך הסירוב ויתרחב.
    על צה''ל להודיע שהוא יעסוק מעתה ואילך רק בהגנה על יהודים - ולא במלחמה בהם.
    אז בעיית הסרבנות תיעלם.

    הגב לתגובה זו

  • 62.

    יופי, כך הקיבוצניקים יפסיקו לבגוד לשמש העמים (ל''ת)

    וילן עם בוגדנות, 19/08/07 10:47

    הגב לתגובה זו

  • 61.

    ממש גאוני,גאוני ,גאני

    נח, 19/08/07 10:46

    וילן לראשות הממשלה,הוא האיש שאם הצעתו הגאונית פתר את כל הבעיות של מדינת ישראל.
    וכמובן את בעית ההישתמטיות.
    ''עכשיו הותר לפרסם,מרוב בושה,פרס,אולמרט,ואיציק החליטו להתפטר מתפקידם''!!!!יחי,יחי,יחי!!!

    הגב לתגובה זו

  • 60.

    לפי ההיגיון האנטי ציוני של אבו וילן, חיילי

    צדיק ב, 19/08/07 10:46

    צה''ל צריכים להשבע למלא פקודות המפקדים. ואולם הם אינם נדרשים למלא פקודה הכרוכה בהקרבת חיים. מה רוצה להשיג השמאלני המאוס הזה. לעקר את צה''ל מכושר ההכרעה שלו בקרב. כל חייל המשתמט היום מחשש לחייו יוכל בשעת מבחן לברוח משדה הקרב כדי לא לסכן את חייו. זה הרי תרתי דסתרי. אין מלחמה שבה חיילים אינם מתים. המשת''פ הזה של אויבינו מעוניין להפוך את צה''ל למכשיר פוליטי נוח יותר ממה שהוא היום. המשתמטים השמאלנים יגוייסו בשירות גירושם של חלוצים יהודים מאדמתם, תחת מטריית ההבטחה שלא יסכנו את חייהם להגנת המולדת. כך פועל ההיגיון החולני של השמאל.

    הגב לתגובה זו

  • 59.

    במקום למחוק את הכיבוש שגורם לסרבנות עוסקים במלל, כאילו ש

    אבא של סרבן, 19/08/07 10:46

    החלפת מילה או שתיים בשבועה משנה דבר.

    הגב לתגובה זו

    • למחוק את הכיבוש

      גירית, 19/08/07 11:07

      איזה כיבוש ?
      זה של הפולשים מחצי האי ערב בין השנים 636 ל-638?
      דרך אגב, במדינתנו, במצבה הנוכחי, ''פציפיסט'' זה מונח ''מכובס'' למי שרוצה שאחרים יסכנו את חייהם כדי שהוא יהנה מארץ זבת חלב ודבש מבלי לנקוף אצבע.

      הגב לתגובה זו

  • 58.

    צודק!- בואו ניתן ללוחמי החיזבאללה לשמור עלינו (ל''ת)

    פינוקיו, 19/08/07 10:46

    הגב לתגובה זו

  • 57.

    תמיד אפשר לסמוך על השמאל הישראלי

    שלומי, 19/08/07 10:45

    הוא יותר גרוע מהאויב.

    הגב לתגובה זו

  • 56.

    כמה אופיני. הפיכת טפל לעיקר!

    דבורה, 19/08/07 10:44

    כמה אופיני לוילן ובכלל לשמאל. להוריד סעיף מהותי לצבא, ולהכניס במקומו משהו הנוגע לפעילות חריגה של הצבא.
    ולמה בכלל צריך צבא? לא עדיף שבמזרח התיכון החדש כולם יגדלו עגבניות ויעבדו בהי טק? למה להלחם?!

    הגב לתגובה זו

  • 55.

    בשמי ובשם האח השהאיד זכריה זביידי: אוהבים אותך יא אבו וילן! (ל''ת)

    טלי פחימה, 19/08/07 10:42

    הגב לתגובה זו

  • 54.

    הצעה מעולה שתסנן את כל הזבל הכתום שהורס כל חלקה טובה בצה''ל

    נעמן, 19/08/07 10:41

    הגיע הזמן לנקות את צה''ל מן האוייב הכתום המנסה להנחיל לחיילינו מסרים אנטי דמוקרטים ואנטי ציוניים.

    שבועה כזו תפריד בין השאור לעיסה, תמנע את ההפיכה הצבאית אותה הכתומים מתכננים ותהפוך את צה''ל בחזרה לצבא העם.

    אבו וילן - יצאת גבר!

    הגב לתגובה זו

    • אגב...אני מאוהב בנסראללה.... (ל''ת)

      נעמן, 19/08/07 10:59

      הגב לתגובה זו

    • אם זה יקרה, מי יסלק אותך מחיינו? (ל''ת)

      בוקרא מישמיש, 19/08/07 14:38

      הגב לתגובה זו

  • 53.

    ועוד 10 שניים....

    יוסי, 19/08/07 10:41

    אני נשבע לעשות מה שאני רוצה מתי שאני ואיך שאני רוצה בלי לסכן את חיי ובלי להתאמץ

    הגב לתגובה זו

  • 52.

    מה שצריך זה לשלוח ח''כ אבשלוםלהילחם במקום בני (ל''ת)

    y, 19/08/07 10:41

    הגב לתגובה זו

    • זה מה שהוא עשה לפני כ40 שנה כרגע הוא תרח!! (ל''ת)

      269, 19/08/07 11:34

      הגב לתגובה זו

  • 51.

    וילן, כמה מטומטמים אפשר להיות, זה ישכנע את הסרבנים לשרת? (ל''ת)

    ערן, 19/08/07 10:40

    הגב לתגובה זו

  • 50.

    מי אתה אבו-וילן מיעוט שולי בעם שתקבע לשליש מהלוחמים?!

    מוטי, 19/08/07 10:40

    תסתגרו לכם בקיבוציכם לפני שנבוא לגרש אתכם חזרה לאירופה משם תוכלו להמשיך לארגן חרמות אקדמיים על ישראל ולהוציא את דיבתנו רעה באמצעות הארגון האנטישמי הגדול מכולם 'שלום עכשיו' ובמימון לשכת נשיא המדינה וקרנות חוץ של האיחוד האירופי

    הגב לתגובה זו

    • בסדר, נחזור לאירופה

      דוד, 19/08/07 13:55

      נראה את הצ'חצ'חים מנהלים את המדינה.

      הרי כל מדינות ערב מלאות בדמוקרטיות משגשגות ואירופה יש משטרי דיקטטורה חשוכים.

      הגב לתגובה זו

  • 49.

    ההצעה של ח''כ וילן אינה חכמה

    אבי, 19/08/07 10:38

    אלא פתח לסרבנות רחבה. מכאן ואילך יחליט כל חייל האם הפעולה מסוכנת ומחייבת הקרבה ובהתאם יחליט האם להשתתף,רעיון די אווילי.
    הסנקציה הראויה כלפי משתמטים היא הוצאתם מפנקס הבוחרים לכנסת.-לא יתכן שמי שלא מילא חובתו הלאומית ימשיך להצביע ולקכוע את דרכה הבטחונית והכלכלית של המדינה. אגב הסנקציה הזאת היא רק אחת מזכויות נוספות שיש לשלול ממשתמטים משירות צבאי.

    הגב לתגובה זו

  • 48.

    בלגיון הזרים ...

    ד''ר ארוין, 19/08/07 10:31

    כשהצרפתים לקחו שכירי חרב - הם נדרשו לציית לכל פקודה, בתמורה לתשלום המשכורת.

    צבא ההגנה וההתקפה לישראל, לעומת זאת, בנוי מיהודים ציונים הנאמנים לעמם, ארצם ומורשתם. ומכאן נובעת ההתנגדות לגירוש יהודים מביתם ומארצם.

    מה שוילן רוצה, בסך הכל, זה להכשיר את הגירוש הבא, נגד יהודים כמובן.

    אני מציע לו, יחד עם השינוי בנוסח השבועה, לשנות גם את השם צה''ל לצשל''ה (צבא שיטור לשמאל הישראלי), את ההמנון הלאומי, ואולי, בהזדמנות זו, גם לחזור לאוגנדה.

    לתפארת מדינת היהודים 2007

    הגב לתגובה זו

    • הבהרה להצעת וילן

      דר' נו, 19/08/07 11:12

      אני תומך בהצעת וילן אך לדעתי יש להעמיק ולהבהיר ממי אסור לקבל פקודות. אסור לקבל פקודות מרבנים, מגורואים, ממנהיגים פוליטיים ומדוקטורים מטורללים שגרים ברעננה.

      הגב לתגובה זו

      • ...וכן פקודות פוליטיות (ל''ת)

        מ., 19/08/07 12:10

        הגב לתגובה זו

  • 47.

    משוגע. מרוב טוב וכיף יצא מדעתו. הביתה. (ל''ת)

    וילן, 19/08/07 10:28

    הגב לתגובה זו

  • 46.

    תגובה להצעת אבו וילן

    גירית, 19/08/07 10:27

    איך לא חשבנו על זה קודם?
    מי יודע כמה מקרה סרבנות מימין ומשמאל היו כבר נמנעים?

    הגב לתגובה זו

  • 45.

    זאת לא הבעיה - תקראו מה בעיה!!

    שלי, 19/08/07 10:26

    שלום,
    הבעיה היא לא האם אני יקריב את חיי או לא, הנוסח הזה קיים בערך מקום המדינה ותמיד חיילים היו מוכנים להקריב את חייהם למען המדינה, אבל וזה האבל הגדול כאשר הציבור רואה עיר כמו שדרות מופצצת במשך 6 שנים והמדינה לא עושה דבר משמעותי, או שיש לנו שלושה חיילים חטופים ושוב פעם המדינה (הממשלה) מאוד מאוד אדישה, וכאשר יש מלחמה בצפון שצה''ל מפסיד לאירגון גרילה (חזק ואמיץ ככול שיהיה) בדרך ביזיונית (זאת לא בושה להפסיד השאלה זו הדרך ולא היתה דרך) אז איך אתם רוצים שתהיה מוטיבציה, איך אתם רוצים שלא תהיה ירידה מהארץ יותר מעליה אליה (לידיעתכם זה מה שהיה השנה) ואיך אתם מסבירים את היחס לניצולי השואה שעוברים בושה כדי בסך הכול לחיות בכבוד את מעט השנים שנותרו להם,זה מה שרציתי לכתוב תחשבו על זה ושיהיה לכם יום טוב!!

    הגב לתגובה זו

  • 44.

    אני נשבע שאבו וילן אדיוט

    אאאאאאאאאאאאאאא, 19/08/07 10:26

    כל העניין של השבועה הוא דבילי מלכתחילה, זה בערך כמו המצע של המפלגות - הצהרת כוונות בלבד.
    היחידים שבאמת מאמינים בשבועה זה דתיים וגם היום הם לא נשבעים אלא מצהירים בלבד.
    אבל באמת כשבן של אחת מארבע אמהות סרב לרוץ תחת אש בטענה שזה דבילי להיסתכן במלחמה, אז כנראה שגם ברמת ההצהרות השמאל פשוט ממוטט את היסודות שעליהם בנויה המדינה.

    הגב לתגובה זו

  • 43.

    כמה סמלי!!

    ניר, 19/08/07 10:26

    יש קשר ברור בין שתי ההצעות של וילן: שלטון מוחלט של ערכים ליברליים דמוקרטיים: בשלטון כזה אין מקום לרבנים ואין מקום למסירות נפש.
    הדרך היחידה להלחם בעולם הרבני היא להתנגד לכל הרעיון של מסירות מוחלטת לערך מסוים.
    אך בכך שמטת את כל הכוח של צה''ל.

    הגב לתגובה זו

  • 42.

    ואני מציע להביא חיילים מתאילנד- וילן יורד מהפסים (ל''ת)

    מטומטם לגמרי, 19/08/07 10:26

    הגב לתגובה זו

  • 41.

    שיוסיף גם:''אני מתחייב לגרש יהודים ולירות במתנחלים אם יפריעו לי במילוי משימתי'' (ל''ת)

    מרדכי, 19/08/07 10:22

    הגב לתגובה זו

  • 40.

    שילוב מעניין

    אסתי, 19/08/07 10:21

    מה לעניין הקרבת החיים ולסרבנות? אבל זו המערכת, ששכחה מה תפקידו של הצבא - להלחם באויבינו, כך שלעיתים נדרשת הקרבת חיים, ולא להיות מבצע של החלטות פולטיות המפלגות את העם. אין עדיין שלום אזורי, אם לא שמתם לב.
    יש כאן גם חוסר הבנה מוחלט - אדם מאמין באמת לא יכול לעבור על מצוות התורה (שהרב הוא רק הסמכות להסביר לו מהם בסיטואציה הנוכחית) גם אם המדינה תכפה עליו להצהיר בנוסח כזה או אחר. אם לי, כאזרחית שומרת חוק, מישהו יאמר שעל פי הדמוקרטיה צריך לחלל שבת - אני מוכנה לשבת על זה בכלא בלי בעיה.

    הגב לתגובה זו

  • 39.

    שמאלני משת''פ חמאס

    תחי מדינת ישראל, 19/08/07 10:21

    אולי גם כדאי לחתום חוזה שחייל שרשאי לערוק בנסיבות מורך לב או לא להילחם כשהאויב מוגדר מסוכן.וילן ,הטרוף,יצר ההתבלטות ושנאת ישראל מעבירים אותך על דעתך טוטאלית.סע לעזה.

    הגב לתגובה זו

  • 38.

    התמודדות מטופשת עם הבעיה. צריך להחליף דיסקט במוח ואת המפקדים

    ליאת, 19/08/07 10:20

    הדבר המטומטם ביותר הוא להאבק בבעיה בצורה אנכרוניסטית.
    דבריו של וילן המשקפים את מה שקורה בצבא רק מעידים שעוד לא החליפו שם דיסקט במוח. צריך להחליף את הפיקוד שחושב עדיין ככה ולעבור לאנשים עם שכל.
    ועוד לא דברנו על זה שמחצית החילים הקרביים כברלא מגיעים למילואים

    הגב לתגובה זו

  • 37.

    המשך הבדיחה של הקוד האתי בתצורה חדשה

    שמעון מהצפון, 19/08/07 10:20

    מאז שהמכבסה למילים ניקתה את
    הרגש והמצפון מהחייל
    יש בור שצריך למלא אותו ,כי ברור
    שזה קישקוש חסר (על מישקל כתיב חסר )

    הגב לתגובה זו

  • 36.

    השמאלנים עוד יגמרו את המדינה לצערי. (ל''ת)

    דני, 19/08/07 10:19

    הגב לתגובה זו

  • 35.

    אפשר לעשות סטריליזציה לשבועה, אבל חיילים באמת מקריבים חיים...

    כל הכבוד לצה''ל, 19/08/07 10:18

    ספק גדול אם נוסח השבועה הוא המפריע למשתמטים, סביר יותר שמשמעות תוכנה (הרלוונטי עדיין) הוא הבעיה.

    ובאשר ל''בלבד'', כל אדם מקשיב בכל שעה גם למצפונו, וטוב שכך. סביר להניח שגם אתה מצדיק הקשבה זו כאשר היא תואמת את דעותיך. זו אינה המשמעות של להיות דמוקרט.

    הגב לתגובה זו

  • 34.

    יש עוד בקשות?

    מה??, 19/08/07 10:15

    מה עם להקל על המשתמטים ולהגיד להם שהם גם יכולים ללכת הבייתה כל יום בשעה שתיים בצהריים? למה צריך להקל על אנשים המחפשים תירוצים לא להתגייס? כאילו שבגלל השבועה הם לא מתגייסים... מה זה השטויות האלה?? ובאמת נראה לך שאתה יכול בעזרת הוספת מילה לגרום לחייל מישיבות ההסדר לא להקשיב לרב שלו יותר? פשוט קצת יותר התחשבות בחיילים דתיים ולא לתת דווקא להם משימות רגישות כל כך...!!

    הגב לתגובה זו

  • 33.

    לאבו וילן כנס חשוב מאוד!!!

    מזכיר הכנסת, 19/08/07 10:14

    גם ח''כ עזמי בשארה נשבע בכנסת לציית לחוקי מדינת ישראל וכנ''ל גם אחמד טיבי וכו'

    הגב לתגובה זו

    • אין בעיה עם ערבים, זה ''תפקידם''

      אישיהודי, 19/08/07 11:11

      להילחם בנו, הבעיה היא עם היהודונים

      הגב לתגובה זו

  • 32.

    הפוליטיקאים מתעסקים בשטויות של הצהרות במקום במציאות

    חלי, 19/08/07 10:14

    ממתי הצהרה כלשהי גרמה לאדם לעשות או לא לעשות משהו ???
    במקום להתעסק בהצהרות, תתעסקו בתוכן - איך מתקנים את הירידה במוטיבציה, איך גורמים להחדרת ערכים לחיילים (לא מהשפה ולחוץ אלא באמת), איך גורמים לחיילים להאמין בצדקת דרכנו כאן בארץ.

    די לפוליטיקאים ! נמאסתם !

    הגב לתגובה זו

  • 31.

    שאין שכל אין דאגות

    יואש, 19/08/07 10:13

    כל החברה מכוכב נולד יסכימו להשבע בשבועה הזאת

    הגב לתגובה זו

  • 30.

    הסרבנות היא כמו סרטן ממאיר בתוכנו.

    ישי, 19/08/07 10:09

    להרוס את הענין בעומק וברצינות. מי שסרבן שיפגע כך שיחשוב פעמים.

    הגב לתגובה זו

    • השמאל המציאו את הסרבנות וממשיכים בה עד היום (ל''ת)

      אורי, 19/08/07 11:07

      הגב לתגובה זו

      • השמאל באמת המציא את הסרבנות אבל...

        יאיר, 19/08/07 13:17

        אם נניח שהסרבנות התחילה עם כיבוש שטחי יש''ע ב1967, ונעשה ממוצע של מקרי הסרבנות מהשמאל ועד היום, אתה תראה שזה הרבה יותר נמוך ממספר מקרי הסרבנות של הימין מאז שהתחילה סרבנות מימין.
        פשוט, לסרבנות משמאל אין תשתית משומנת כמו לסרבנות מימין.
        יש לאסור כל סרבנות פוליטית, ולהלחם במסיתים לה, לא משנה אם הם שמאל או ימין - כלומר, גם המסיתים צריכים ללכת לכלא, לא משנה אם הם רבני יש''ע או ד''ר אילן פפה מהשמאל, או מישהו אחר מהשמאל

        הגב לתגובה זו

  • 29.

    ומי שלא ישבע מה יעשו לו ?? ישחררו ?? (ל''ת)

    גדי, 19/08/07 10:09

    הגב לתגובה זו

  • 28.

    הצעה מטופשת המסכנת את קיומו המוסרי של צה''ל

    עמרי, 19/08/07 10:08

    מהו צבא, אם לא הגנה על המדינה ?
    מהו צבא אם לא אחוות לוחמים, הצלת חבר תחת אש וסיכון חיים ?
    מהו צבא אם לא פעילות מבצעית שלא ניתנת לבחירת החייל ויש בה סיכון חיים והקרבתם ?
    זה לא כיף למות. זה לא כיף משפחה שכולה. אך בסימטריה הקיימת בה לוחמי החיזבאללה מוכנים להקריב את חייהם למען מטרה מסויימת לא ייתכן צבא של '' מתאים לי '' שיחליט מה טוב ומה רע, במה לסכן את החיים ובמה לשבת במשרד הממוזג או להוציא פטור משירות צבאי.
    הצעת וילן תקרב את צה''ל להכרה של המשרתים כי קיים '' תחום אפור '' ולפיה לחייל תינתן בחירה אם ומתי לציית כאשר חייו עומדים מנגד.
    צה''ל הוא צבא שבא להגן, ולפעמים מדובר בהגנה בגוף ובנפש. אם וילן מוחק הצהרות כאלה ( שאגב הן הצהרות סמליות ) משבועת הטירון לצה''ל, מי אנו שננסה להילחם במשתמטים אשר הבינו את הפרינציפ ולא מוכנים להילחם כלל ??

    הגב לתגובה זו

  • 27.

    ''מה זה? הסורים על הכנרת?

    חייל של אבו, 19/08/07 10:08

    טוב, כל עוד הם לא מגיעים לת''א, זה לא נוגע לי.
    להקריב את החיים שלי בשביל הצפון? תזכיר לי... איפה כתוב שאני צריך לעשות את זה?''

    הגב לתגובה זו

  • 26.

    וילן, למה שלא נשבע ישר למפגת מר''צ ובג''צ ? (ל''ת)

    לא אגרש יהודים, 19/08/07 10:06

    הגב לתגובה זו

  • 25.

    וילן, למה שלא נשבע ישר למפגת מר''צ ובג''צ ? (ל''ת)

    לא אגרש יהודים, 19/08/07 10:06

    הגב לתגובה זו

  • 24.

    מעבר לכל דמיון

    חיים, 19/08/07 10:05

    לא יאומן - קודם כל, לא ברור מה יכולה להיות הסיבה למחיקה של ''להקרב את חיי''. הרי אנחנו כבר יודעים שבמלחמה האחרונה נבעו הלקויים החמורים, בין השאר, בגלל פחד איבוד חיילים - דבר שגרם לאיבוד חיי אזרחים. אז הנה בא אבו וילן ומראה שאין גבול לטמטום - יישר כוחך!!

    מעבר לכך, על פי הצעתו של וילן, יש לזכות את שוטרי מג''ב שהואשמו במשפט כפר קאסם משנות ה-50. הרי הם צייתו לפקודת מפקדיהם. על פי הצעת החוק (המטופשת), לכלל של ''פקודה בלתי חוקית בעליל'', אין כל תוקף.

    אך במקום שהשנאה העצמית הינו הקו המנחה, אין כנראה גבול לטפשות.

    הגב לתגובה זו

  • 23.

    יצאו מדעתם

    יהודה קן דרור, 19/08/07 10:02

    מי שיהרגו ראשונים במלחמה הבאה הם תושבי העורף
    הטילים לא יבזבזו זמן לבדוק מה כל אחד חתם
    מגן דוד יצטרך לעזור לכולם כולל משתמטים שיהיו הראשונים לילל על אוזלת יד הבטחון

    הגב לתגובה זו

    • תחיית המתים לאחר כ50.5 שנים!! (ל''ת)

      הסיירת, 19/08/07 11:23

      הגב לתגובה זו

  • 22.

    צריך לפרסם את רשימת האמנים המשתמטים (ל''ת)

    או, 19/08/07 10:02

    הגב לתגובה זו

  • 21.

    תפסיקו עם השקר !!

    אורי, 19/08/07 10:00

    החיילים לא נשמעו ל''פקודות'' הרבנים.
    מתוך 12 החיילים שסרבו רק 2 היו מישיבת ''הסדר'' .
    השאר מחלקה מעורבת וחלקם דתיים וחלקם חילוניים.

    הגב לתגובה זו

  • 20.

    מפקד גל''צ . תתעורר (ל''ת)

    טאו, 19/08/07 09:59

    הגב לתגובה זו

  • 19.

    שינוי שבועה ? אם כבר למה לא לבטלה ?

    אפללו מדימונה., 19/08/07 09:59

    אז תוכל גם לגייס ערבים ואף את ניצי הפתח, זביידי מג'נין ישמח ללבוש את מדי צהל , בעיני רוחי אני רואה כבר ט מוחמד דחלן משמש ראש אמן ואת גיבריל רגו'ב שממילא יש לו צעודת זהות ישראלית משמש כאלוף פיקוד המרכז.

    לעניין המשטמטים מה אתה כל כך דואג, הרי צהל כבר פתח לשכות גיוב בתאילנג ופיליפינים, חילי צהל שמוצאם בתאילנד אינם זקוקים לשבועה רק למשכורת בדולרים אותם ישלמו ממילא משפחת עופר, דננקנר ואריסון וביניהם יתאם השר לשעבר והח''כ לשעבר דני נאווה ואלי גולדשמיט .

    ובא לציון גואל.

    אנחנו בישובי הפריפריה כבר נתנו די והותר, כעת זמנם של האשכנזים.

    הגב לתגובה זו

  • 18.

    בגלגץ משמיעים משתמטים !! (ל''ת)

    ע], 19/08/07 09:58

    הגב לתגובה זו

  • 17.

    השמאל ממשיך לסרס את צה''ל

    יעל, 19/08/07 09:56

    הערה נוספת בקשר להקרבת החיים, מעכשו תוכל כל משפחה. לתבוע את המדינה אם בנה יהרג במלחמה.סרוס כבר ארמרנו?

    הגב לתגובה זו

  • 16.

    איזה שטויות.

    חייל, 19/08/07 09:56

    וילן לא יודע על מה הוא מדבר בכלל מה הקשר בין השבועה למה שקרה בחברון?

    הגב לתגובה זו

  • 15.

    תרבות הוויתור

    א.י.ש., 19/08/07 09:55

    כל עוד תמשיך לשלוט תרבות הוויתור בשביל נוחות זה לא יעבוד.
    והינה, עוד וויתור. צה''ל גמיש בדרישותיו. הכל שיווק ללא ערכים.
    במקום לחנך לערכים, לרומם את רוח הנוער כדי שיהו מוכנים להקריב (ושלא נדע) מורידים את השאיפות לגובה שאפשר יהיה ''למכור'' אתם.
    מנהגות ללא הבנה.

    הגב לתגובה זו

  • 14.

    SMALLנים מכניסים פוליטיקה לצה''ל וצה''ל לפוליטיקה.

    ערן, 19/08/07 09:55

    הצעה פופוליסטית וקיקיונית.

    הגב לתגובה זו

  • 13.

    זו לא הדרך!

    שחורי, 19/08/07 09:52

    לח''כ המכובד, בעיות יש לפתור אך קודם לכן צריך ומחובתנו לבחון את הסיבות להוצרות הבעיה. שבועת הלוחם משקפת מעל לכל את מחויבותנו ואין בשינויה כדי לפתור את הבעיה לדעתי. לעומת זאת תגמול כדוג': לימודים אקדמים חינם, זיכוי במס ועוד יעודדו לעתיד את בני הנוער וימנעו שחיקת מערך המילואים.

    הגב לתגובה זו

    • וגם חינוך של בני נוער

      יאיר, 19/08/07 13:18

      כמישהי שהשתמטה במוצהר מהצבא (לא זייפה בעיות בריאות) מגיעה לגמר כוכב נולד ומשמשת דוגמא ומופת לבני הנוער - מה יש להגיד ?

      הגב לתגובה זו

  • 12.

    צבא זה לא טיול שנתי למלון באילת. וילן עוסק בדמגוגיה ומחפש כותרת. (ל''ת)

    אריק, 19/08/07 09:51

    הגב לתגובה זו

  • 11.

    נהדר! הסרבנות עובדת! לסרב לגרש יהודים!!

    יואב, 19/08/07 09:50

    פקודת הגירוש הינה פקודה בלתי מוסרית ובלתי חוקית בעליל. אפילו מפקד הגירוש, האלוף גרשון הכהן (אז תא''ל) קרא לה ''פשע נגד העם היהודי''.

    מי שמציית לפקודה כזו הוא אדם בלתי מוסרי. סחיילים האמיצים שסירבו ראויים לכל שבח.

    לא נסלח למגרשים. לעולם לא יגורשו עוד יהודים מבתיהם.

    נזכור ולא נשכח. לעולם לא עוד!

    הגב לתגובה זו

    • אבו וילן גר בנגבה

      תוספת קטנה, 19/08/07 10:48

      אזור קרוב לקסאמי, אבל תמך ותומך, בהתנתקות ובעוד עקירות. הרצון לרמוס, להשפיל, ולהכחיד את יריביו הפוליטיים גובר אצלו על כל שיקול אחר.

      הגב לתגובה זו

  • 10.

    אבו וילן - יצור בע''מ

    Darth Mohl, 19/08/07 09:49

    וילן ממשיך ליצר את מה שתמיד ידע ליצר - שטויות. כל גלגולי העינים של השמאל לא יעזרו - הגולם שיצרתם, קם על יוצרו. מדוע הסרבנות שלכם עדיפה על זו של הימין? מדוע חייל חייב לפעול נגד עצמו, נגד החברה בה הוא חי? מה שוילן, יעל פז-מלמד ואחרים מן השמאל רוצים ליצר הוא לא ''צבא העם'' של כל העם, מעל לפוליטיקה ומיועד להגנה נגד האויב החיצוני האמיתי והמאיים, אלא ''צבא עממי'' א-לא המדינות הקומוניסטיות המיועד להילחם בעם עצמו. אל תצעקו על השתמטות אם אתם מייצרים אותה בעצמכם. (ראו הטור של רועי שרון מן השבוע שעבר)

    הגב לתגובה זו

  • 9.

    האם המילה 'בלבד' כוללת את הרבנים שרידץ ע.עוז, זהבה גלאון ???? (ל''ת)

    yuval, 19/08/07 09:48

    הגב לתגובה זו

  • 8.

    להקדיש כל כוחותיי ואף להקריב את חיי להגנת המולדת ולחירות ישראל

    יאיר, 19/08/07 09:47

    מוזר מאוד. אחרי שחינכו אותי כל החיים שזאת זכות גדולה להגן על עצמך ועל עמך, זכות כזאת שאסור אף פעם לוותר עליה, בא מישהו ורוצה לשנות זאת? אני חושב שהמשפט שרוצים למחוק הוא המשמעותי ביותר בהשבעה.
    ''להקדיש כל כוחותיי ואף להקריב את חיי להגנת המולדת ולחירות ישראל''.

    הגב לתגובה זו

    • להגנת המולדת ולא לשיעובדה ל''חירות יו''ש'' (ל''ת)

      משה גרוס, 19/08/07 10:48

      הגב לתגובה זו

  • 7.

    וילן, בצבא יכולים למות. לא שמעת? (ל''ת)

    ארד, 19/08/07 09:46

    הגב לתגובה זו

  • 6.

    הצעה שהופכת חיילים לרובוטים

    יקיפ, 19/08/07 09:45

    ההצעה מורידה מהמוטיבציה של החיחילים, הופכת את הצבא לרובוטים בשרות המשטר השליט באותו זמן ומשכיחה את תפקידו העיקרי של צה''ל להגן על המדינה ולהלחם עד חרמה באויביה הרוצים להשמידה.
    בושה וחרבה איך שהופכים טפל לעיקר ואת העיקר משמיטים.

    הגב לתגובה זו

  • 5.

    וילן די לברברת - מה רצית כותרת? אין לכם דברים חשובים לעשות ? לעשות (ל''ת)

    מאור, 19/08/07 09:44

    הגב לתגובה זו

  • 4.

    שבועה נפלאה לשק''מיסתים, הם רוב מצביעיו של וילן.

    אבא לחייל קרבי, 19/08/07 09:44

    הוא פשוט בדיחה גרועה.

    הגב לתגובה זו

  • 3.

    השבועות הן חסרות כל ערך

    י, 19/08/07 09:42

    ולראייה , חברי כנסת שנשבעו אמונים למדינה ובפועל הם חותרים להשמידה.

    הגב לתגובה זו

    • חחחח ענק!!! (ל''ת)

      jak, 19/08/07 10:47

      הגב לתגובה זו

  • 2.

    הופך את צה''ל לקייטנה..

    צנחן מילואימניק, 19/08/07 09:42

    כל חייל צריך לדעת ולהיות מוכן להקריב חיים.

    הגב לתגובה זו

  • 1.

    והשמאל מתמיד במלאכתו..לחפור ולערער את היסודות... (ל''ת)

    עדי, 19/08/07 09:39

    הגב לתגובה זו

    • כי השמאל הוא הימין של מדינה אחרת (ל''ת)

      !, 19/08/07 10:53

      הגב לתגובה זו

      • לא בכל מקרה זה כך, במקרה שלנו כן. (ל''ת)

        דון קורטיזון, 19/08/07 11:27

        הגב לתגובה זו