• 88.

    מנחם הוא מלךךךך

    אמיר, 16/03/09 00:58

    מנכם שולטטטט

    הגב לתגובה זו

  • 87.

    מנחם הוא מלךךךך

    אמיר, 16/03/09 00:57

    מנכם שולטטטט

    הגב לתגובה זו

  • 86.

    אדם שיש לו אומץ לחשוב ולהביע את דעתו בצורה עצמאית.

    עופר, 14/03/09 04:42

    למרות שאני לא מסכים עם חלק גדול מדעותיו , צריך להודות באמת , הבן אדם מבריק! ולו רק בגלל האופן בו הוא חושב, באופן עצמאי ולא נגרר אחרי העדר שאותם מובילים אנשי האקדמיה , מה שבדרך כלל כל אחד מאיתנו עושה.

    הגב לתגובה זו

  • 85.

    מנחם בן, שלום.

    ערבה, 11/09/07 15:38

    אני זקוקה לדעתך בנוגע לשיעור שאני רוצה להעביר, אשמח מאוד לקבל את הe mail שלך, זה יעזור לי מאוד.
    תודה רבה
    ערבה

    הגב לתגובה זו

  • 84.

    אדם דוחה עם דעות לא מגובשות. משיח, סמים, הומואים, דרווין

    ענת, 06/09/07 01:44

    כזה אוסף של שטויות לא קראתי מזמן. האם היה צלול בזמן הרעיון?לטובתו - מוטב שלא!

    הגב לתגובה זו

  • 83.

    מחודד זך נקי

    ליאת, 05/09/07 19:56

    אהבתי מאוד.
    איזה כיף שמישהו כל כך רהוט וגבוה בצד שלי?

    הגב לתגובה זו

  • 82.

    ''כל מי שרואה את עצמו באמת בתור יהודי – הוא יהודי'' ?

    ., 26/08/07 16:51

    הגדרה לערך נצרות

    הגב לתגובה זו

  • 81.

    מנחם בן! א. רוב הדברים אמרת - נאים מאוד! אבל אני מתפלא על אוהב תנ''ך

    אחד שלמד קצת, 23/08/07 00:07

    כמוך ששוגה שגיאה בסיסית: רות המואביה נישאה לבועז רק אחרי שקיבלה על עצמה להצטרף הצטרפות אמיתית לעם ישראל: ''עמך עמי ואלוהייך אלוהי'' (מגילת רות, מכיר?) .לכן ברור שבנה עובד (סבו של דוד) , הינו יהודי לכל דבר, מאב ומאם. מלבד זאת, טענתך שבתנ''ך היהדות נקבעת ע''פ האב ולא ע''פ האם (כפי ההלכה) מופרכת בכל אופן. שהרי אפילו אם תתעקש לטעון שרות נשארה מואביה ועל פי זה עובד בנה הינו למעשה גוי ע''פ ההלכה הרי עובד נישא ליהודיה מבטן ומלידה ואם כן בנו ישי הינו יהודי שהרי אמו יהודיה. וכיון שישי ודאי נשא יהודיה, הרי שבנם דוד הינו יהודי הן מצד אביו והן מצד אמו!
    חשבון פשוט לא?!

    הגב לתגובה זו

  • 80.

    זה שהרבי המשיח לא מחייב שהגאולה עדיין באה!!!

    מנחם, 16/08/07 16:03

    וברגע שהגאולה תגיע נראה אף בהתגלות הרבי כמשיח לעיני כל

    הגב לתגובה זו

  • 79.

    מתנשא ללא הצדקה. לא נעים לקרוא

    אנט, 16/08/07 12:27

    אותו. מן יצור זחוח שמחמיא לעצמו.

    הגב לתגובה זו

  • 78.

    אדם שחושב את עצמו יותר ממה

    אורן, 16/08/07 12:26

    שהוא באמת. אותי זה לגמרי דוחה

    הגב לתגובה זו

  • 77.

    חן חן מנחם.............

    ח.חגי, 15/08/07 19:28

    נהנהתי..........

    הגב לתגובה זו

  • 76.

    אני אוהב אנשים ישרים

    מתנחל, 15/08/07 15:59

    ואתה אחד כזה.
    רק חבל על הבוטות והקיצוניות - זכור מה שאמרו חז''ל בפרקי אבות ''אל תהי בז לכל אדם, ואל תהי מפליג לכל דבר, שאין לך אדם שאין לו שעה ואין לך דבר שאין לו מקום''.

    מצד שני - הרמה של המגיבים כאן הרבה יותר נמוכה. חבר'ה - תרגעו...

    הגב לתגובה זו

  • 75.

    מצד אחד

    לימור, 15/08/07 15:56

    זיקתו לתורה ואמונתו בה קוסמים לי, אך מצד שני לא יכלתי שלא לחוש סלידה מסויימת מניסוחיו וצורת ההתחנחנות שבה הוא אמר את דבריו. כאילו הוא חי במן עולם בו הכל טוב יפה ושוחר שלום. ובעצם, אולי יש לקנא בו על כך?

    הגב לתגובה זו

  • 74.

    מדענים נגד דרוויניזם

    אוריאל, 15/08/07 14:34

    http://www.dissentfromdarwin.org/
    לא כל המדענים תומכים באבולוציה כאמת מוחלטת. באתר יש גם קישורים למאמרים המסבירים בצורה בהירה מדוע.

    הגב לתגובה זו

  • 73.

    ירעם התותח!! (ל''ת)

    ארז ב, 15/08/07 10:59

    הגב לתגובה זו

  • 72.

    2 הערות למר בן היקר,

    רמי, 15/08/07 10:00

    ראשית, דוד המלך היה יהודי בזכות אמו שהתגיירה (עמך עמי ואלוקייך אלוקי...) ולא בזכות אביו, ההלכה היהודית קובעת חד משמעית שהדת מיוחסת לאם.
    בנוסף, אמרותיך לגבי התלמוד לדעתי קצת סותרות את השקפת עולמך הכללית, אתה מרבה לשבח את התורה ואת פליאתה אבל מצד שני מדבר בגנות התלמוד על התעסקותו בקטנות וכו', ובכן מי כמוך יודע עד כמה התורה שבכתב סתומה וחתומה לנו אילולי תורה שבעל פה שמפענחת לנו את הצופן המורכב הזה שנקרא תורה שבכתב, הלא לא יעלה על הדעת שהתורה נכתבה לנו רק בכדי להעביר לנו אינפורמציות עלילתיות כמו סיפור הבריאה וסיפור חייו של אברהם אבינו וכו', התורה באה בדבריה להנחות אותנו ולהתוות לנו דרך חיים, קוד התנהגותי ואתי, ובכדי להבין את כוונת התורה חובה עלינו להצמד לדברי אלוקים חיים דברי התורה שבעל פה, וגם לדברים הלכאורה קטנוניים ולכאורה לא חשובים הם בהחלט חשובים צריך רק להתבונן ולנסות להבין, והמתבונן יבין.

    הגב לתגובה זו

    • רות היתה סבתא רבה של דוד לא אמו (ל''ת)

      תמר, 15/08/07 12:21

      הגב לתגובה זו

  • 71.

    נו באמת

    אדווין, 15/08/07 07:29

    אנא, מר בן - הזילזול שאתה מפגין ב''דארוויניזם'' אמור להתבסס על טיעונים מעט יותר מורכבים משהצגת, בהיותך אדם משכיל.

    הטיעון בו השתמשת שייך למאה ה-18, אנא ראה את תולדותיו בסיפרו של דוקינס, ''השען העיוור''.

    huppo twn thewn, lege os eisin

    אין צורך בלוגיקה כושלת בכדי להאמין.

    הגב לתגובה זו

  • 70.

    גם אני שונא הומואים!

    יואב, 15/08/07 01:18

    הגיע הזמן שאנשים לא יפחדו מהתקשורת ויגידו בקול רם את מה שכולם חושבים על המחלה המגעילה הזאת.

    הגב לתגובה זו

    • אתם שונאים כל כך הרבה דברים

      כת השונאים, 15/08/07 10:33

      שאין בכם מקום לכלום חוץ משנאה.
      רחמים.

      הגב לתגובה זו

      • לכת השונאים! אנחנו שונאים את שונאי הדת! ואצל הומו צריך לשרוף אותו

        אלי, 15/08/07 10:54

        כמו שכתוב ''משנאך ה' אשנה'' !

        הגב לתגובה זו

        • עורך יקר- זה נראה לך עומד בתנאי ההגבלה? (ל''ת)

          א-פוליטי, 15/08/07 11:57

          הגב לתגובה זו

          • עורך יקר! האם נראה לך להכניס דעות של הומואים למדור? (ל''ת)

            אלי, 15/08/07 13:23

            הגב לתגובה זו

            • הן טובות בהרבה על דיעות של דויסלעך עדיני נפש

              מישהו שפוי, 15/08/07 18:10

              שחולבים את הקופה הציבורית ולא משרתים בצבא.

              הגב לתגובה זו

            • שפוי כנס.

              מני, 16/08/07 23:52

              הומו זה הומו! הומו זה חולה! הומו זה סוטה! הומו זה אדם שצריך טיפול כפייתי! (סרוס)! הומו בדרך כלל לא יכול להסתדר בחברה נורמטיבית! אדם מסכן בלי מטרה בחיים. מתוסבך.

              הגב לתגובה זו

  • 69.

    אין איידס

    דנה, 14/08/07 21:16

    אז ממה הם מתים?

    הגב לתגובה זו

  • 68.

    אם הוא לא היה חילוני בחיים לא היו מפרסמים את מה שהוא אמר על הומואים (ל''ת)

    איפה ואיפה, 14/08/07 18:12

    הגב לתגובה זו

    • צודק! אגב, מוזר שלא צנזרו את התגובה הזו... (ל''ת)

      כמו תמיד, 15/08/07 00:00

      הגב לתגובה זו

    • הצביעות היא שמנסים להוציא את הדתיים טוב?

      תמר, 15/08/07 09:37

      מנחם בן נחשף פה במלוא כיעורו ורוע ליבו, מה לך כי תלין על כך שמדתיים חוסכים את ההשפלה הזאת. (וכנראה רק בעניין ההומואים כי בעיניינים אחרים נותנים לדתיים מסוימים להגג בשנאת אדם וברשעות כרצונם)

      הגב לתגובה זו

    • עוד חילונים שלא הולכים בתלם

      עופר, 15/08/07 10:03

      דברים דומים אמר מאיר אריאל ז''ל ואומר אריאל זילבר שהוא סוג של חוזר בתשובה. נכון, לא הרבה חילונים יוצאים נגד הזין בתחת הגברי, אבל בן הוא לא היחיד. מותר לשער שיש עוד שלא מעיזים?

      הגב לתגובה זו

  • 67.

    אהבתי (ל''ת)

    נדב, 14/08/07 17:32

    הגב לתגובה זו

  • 66.

    אלתרמן

    טלי, 14/08/07 17:13

    המשורר הגדול שלי, וגם שלך- כך מסתבר, כתב :
    ''איזה ילד אתה, אליפלט''
    אז אעשה שינוי קל: ''איזה ילד אתה,מנחם''.

    הגב לתגובה זו

  • 65.

    הואמזדעזע דווקא ממה של צריך להזדעזע ממנו. (ל''ת)

    הסרוג, 14/08/07 15:25

    הגב לתגובה זו

  • 64.

    ארוך מדי. אני מסתפק בחמישייה

    יואב, 14/08/07 15:12

    אני נהנה בדר''כ לקרוא את מנחם (מני) בן [כמו שכותב בטרחנות דן (דני) מרגלית בכל איזכור של מני מזוז] כי הוא אומר שם דברים שיוצאים כנגד המיינסטרים של המבקרים וקובעי הטעם בארץ, וחשוב שיהיה אדם כזה.

    לגבי מה שכתבת על דורון רוקח אתה בהחלט צודק.
    הפרדוקס הוא שהוא לא היה מגיע לשלב כל כך גבוה בכוכב נולד ללא עודף-עודף המשקל, כמו שהכוסון הדתי דניאל בן-חיים לא היה מגיע לאן שהגיע ללא הלוק.
    ורק נשאלת השאלה, איך הבחור ההוא עם העיניים הכחולות עדיין איתנו. איך קוראים לו, ה''רוקיסט'' הזה?

    הגב לתגובה זו

  • 63.

    לא הגיע הזמן שתשלוף את הלשון שלך מהישבן של הכתומים??

    שליפות עאלק, 14/08/07 14:45

    מה אני אגיד לך מנחם, אני בטוח שכל פעם שז'קלין קוראת את הגיגך המדהימים, היא לא סולחת לעצמה שלא הטביעה אותך בים של נתניה כשעוד היית קטן.

    הגב לתגובה זו

  • 62.

    מנחם בן-האיש והמציאות

    דני, 14/08/07 14:44

    וכרגיל, מכיוון שמנחם בן חסר כל תובנה מעשית, הוא מוצא דרכים לקבל תשומת לב.
    פאתטי ועצוב.

    הגב לתגובה זו

  • 61.

    מנחם בן צודק..לגבי האבולוציה להלן סימוכין אקדמיים בנושא:

    אמיר, 14/08/07 14:28

    למי שרוצה באמת להבין וללמוד לא מיועד ליודו-פובים

    http://www.shevanet.org.il/04/04-17.htm

    הגב לתגובה זו

    • מנחם בן טעה

      גורילה, 14/08/07 18:25

      הדמיון ביני לבינך הוא ההוכחה הכי טובה לדארוויניזם

      הגב לתגובה זו

  • 60.

    גם אם כולנו נחלוק על דארוין,בא המקרה והנה מנחם בן מוצאו ממש מהקוף! (ל''ת)

    מנהלת איי הצבים, 14/08/07 14:26

    הגב לתגובה זו

  • 59.

    כופר, אפיקורס

    א, 14/08/07 14:07

    כופר בתורה שבעל פה, אפיקורס, שרוצה להצטייר כיהודי מאמין! בוז!

    הגב לתגובה זו

  • 58.

    אני קורא פה חלק מתגובות ובהלם! עדר סומים נוהים אחרי קלישאות תוקפים

    BAMBA, 14/08/07 14:01

    בן אדם של שהעיז להביע את דעתו...
    מנחם בן אמיץ..יותר ממה שכול אחד מהאפסים פה מגיב כלפיו
    מה ציפתם שיגיד?
    התרגלם אהבלים לקרא ולשמוע כל מיני אלון מזרחי למניהם המדקלמים מנטרות של פולטקלי קורקט רדוד ומשמים..
    האיש מביע את דעתו!
    זכותו המלאה..כשכול אחד ממכם יא אפסים יוזמן לראיון מסוג זה..יוכל לשפוך את רדידותו על גבי המסך..
    אבל כרגע אתם לא יותר מחבורת אלמונים מסכנה..שיוצאת כנגד אדם שמביעאת דעתו..
    א) באמת אין שום הוכחה לתאוריה של דרווין
    ב) יש עדין אנשים שזין גברי בתוך פה של גבר אחר מגעיל אותם..מה לעשות? אני סטריט לחלוטין אבל נגעל מאורנה בנאי מאוד..אז מה לעשות?
    ג)הההלצה על ''המשיח'' לא הובנה כנראה על ידי הצנוניות פה..
    קרוב לודאי שמנחם בן לא משיח..גם אופיר פינס לא..נו אז מה? אסור להתלוצץ?????
    ד)לכול מדקלמי שפינוזה למינהם..זכותכם המלאה לטעון כנגד השגחה עליונה..בניגוד למנחם בן..לכם אין שום הסבר לוגי מדעי לביטול האלוהות.
    ה) אנשים GET ALIFE...

    הגב לתגובה זו

  • 57.

    עדות מדהימה לקיום אבולוציה

    יובל, 14/08/07 13:51

    מנחם בן משוגע על כל הראש והנה הפלא ופלא הבן שלא אפילו עוד יותר פסיכי.
    האם זו לא הוכחה ניצחת?

    הגב לתגובה זו

    • מצחיק

      עופר, 14/08/07 17:18

      .

      הגב לתגובה זו

  • 56.

    כדאי שתתמקד בביקורת ספרותית....

    יובל, 14/08/07 13:42

    בזה אתה אולי מבין משהו.
    מעבר לכך מדובר באוסף אמירות פרובוקטיביות שכל מטרתן לעורר פרובוקציה.
    נו באמת, מדוע מבקר שירה צריך ללמד אותי על איידס ואבולוציה מבלי שיש לו מושג קלוש בתחום.
    והאמירות המטופשות בנוסח ''תראו איזה פרח יפהפה, אין ספק שזו עדות ליצירה אלוהית''. אז על מה בדיוק מעיד היטלר או פדופיל שאונס ילדה בת 3 או חיידק שגורם למחלה נוראית? האם הם לא נבראו ע''י אותו אלוהים מקסים ?
    בקיצור, מנחם, עזוב אותנו בשקט.
    ואל תטרח לשלוח לנו קורות חיים.
    כשתתפנה משרת המשיח נתקשר אליך.

    הגב לתגובה זו

    • צודק בכל מילה

      ענת, 14/08/07 17:18

      אכן , הבנאדם פשוט מביע דעה על דברים שפשוט אין לו שום מושג בהם

      הגב לתגובה זו

  • 55.

    חושב על עצמו שהוא משיח????

    ציח, 14/08/07 13:21

    כנראה הוא תמהוני ברמות שעוד לא הכרנו, אם הוא חושב שהוא איש יודע ספר שיפתח רמב''ם בהלכות מלכים ויראה הוא ממלא את הקרטריונים , אפילו אחד!
    בקיצור טיפש מטופש, ואני לא מבין מה הוא בכלל שייך למדור הזה..

    הגב לתגובה זו

    • ? (ל''ת)

      t, 14/08/07 14:19

      הגב לתגובה זו

  • 54.

    כל אלה שיוצאים כנגד ההתנתקות הם כופרים בעיקר מאחר

    ההתנתקות ברצון, 14/08/07 13:16

    וברצון הקב''ה היא התקיימה.כל הטענות,התוקפנות,התסכולים וכו' יש להפנות לשי''ת ולא לשליחיו שרון יבדל''א ואחרים.

    הגב לתגובה זו

    • הבחירה בין טוב לרע נתונה לאדם..''העקירה'' היתה בחירה ברע..ולכן כל

      אבי, 14/08/07 13:50

      מתכנניה..נרמסו איש איש בתורו..

      הגב לתגובה זו

      • נדרסו ע''י משאית ,טבעו בצונמי,נשדדו בהייד פארק, נקברו בהר געש. (ל''ת)

        רואה חשבון, 14/08/07 18:43

        הגב לתגובה זו

  • 53.

    עטיה, כנס בבקשה

    שלומי, 14/08/07 13:05

    מספיק לראיין עיתונאים כל הזמן, מה אתם חושבים שאת שווים כ''כ? שלמישהו איכפת מה דעתכם בנושאים אלו ואחרים (במיוחד אם הם לא בתחום שלכם)
    אז תתחיל לראיין אנשי רוח/תרבות/מדע/פוליטיקה אמתיים ולא סתם עיתונאים דרג ב'

    הגב לתגובה זו

  • 52.

    ''שמחת החיים'' של החב''דניקים נובעת מכך שהם צורכים אופיום להמונים=דת

    כת החב''דניקים, 14/08/07 12:58

    משיחית סהרורית של קנאי קיצוניים לא פחות מאשר האיסלמים.החב''דניקים לכל מי שעדיין לא יודע משתמטים משירות צבאי אבל אין בעיה לנבלות ברשות התורה להלחם עד טיפת דמם האחרונה של חיילי צה''ל בביצת עזה,בלבנון וי''ש.

    הגב לתגובה זו

  • 51.

    מנחם who ? (ל''ת)

    M, 14/08/07 12:17

    הגב לתגובה זו

  • 50.

    פיצול אשיות אה?

    אלעד, 14/08/07 12:16

    פאטתי, שנון, נוד נפוח, חכם, גאוותן, מצחיקן, גדפן, ציניקן וכו' וכו' וכו'

    אני לא סובל מפיצול אשיות אבל מנחם בן כן!!!

    הגב לתגובה זו

    • פיצול, אה??

      אופיר כהן, 16/08/07 17:22

      אין לי מושג מה עובר עליך אב נראה לי שאם מישו כאן סובל מפיצול אישיות זה אתה!!!

      הגב לתגובה זו

  • 49.

    שנאתי, שונא, מתעב..כמה רוע אפשר לבלוע!

    גיל, 14/08/07 12:15

    בן-האדם הזה מלא שנאה לכל מה שהוא לא הוא או כמוהו.
    חבל עליו.

    הגב לתגובה זו

  • 48.

    הוא מדליק נר חנוכה בלב ואני עובד בלב

    דוד, 14/08/07 12:12

    על פי ההגיון התמוה של מר בן, הוא יושב בסוכה בלב, ומדליק נר חנוכה בלב, ותמה על החרדים שלא עובדים. אז אני רוצה לומר לו שגם אני עובד בלב...

    הגב לתגובה זו

    • ואני

      א, 14/08/07 14:25

      ואני טנקיסט בצה''ל ... בלב

      הגב לתגובה זו

  • 47.

    מה עובר עליך מנחם

    נ. כהן, 14/08/07 12:11

    התאכזבתי מתגובתך בענין הזמר רוקח שבגלל הממדים שלו הוא לא ראוי להופעה בטלוויזיה וחבל. אגב מהיכן שאוות את זה? הרי כל זמרי האופרה הכי מפורסמים בעולם הם רבי מידות! אף פעם לא שמעתי שמישהו פסל אותם רק בגלל שהם שמנים! זה ממש לא מתאים לך; בעיני ובעיני קוראים רבים זו הייתה מעידה, ועל זה נאמר ''מודה עוזב ירוחם''. הפעם בכתבה המפורטת שלך כל מילה שווה זהבה ותודה לך על המחשבה הבהירה, המפוקחת והרצינית. אתה ממש אור לגויים!!! תרתי משמע.

    הגב לתגובה זו

  • 46.

    בן,

    שיר, 14/08/07 12:04

    זה מאוד יפה שיש עוד אנשים רוחניים בינינו. אבל אני לא בטוחה שאתה אחד מהם. לדבר ככה על הקבלה למשל, שכולה יופי, לפחות כמו סיפוריו של רבי נחמן.
    האם הכרת את פנחס שדה?

    הגב לתגובה זו

    • פנחס שדה

      משורר, 15/08/07 09:53

      את צוחקת, פנחס שדה היה ידיד נפש של מנחם בן.

      הגב לתגובה זו

  • 45.

    לא ידעתי שהLSD משפיע אחרי 37 שנה (ל''ת)

    מוטי, 14/08/07 12:00

    הגב לתגובה זו

  • 44.

    מנחם בן.......

    בנימין זקלין, 14/08/07 12:00

    מה סליחה,תתפשט....

    הגב לתגובה זו

  • 43.

    דמות הישראלי השמאלני הטיפוסי

    Darko, 14/08/07 11:58

    יהיר ומתנשא עם פה ענק שמותר לו לבקר את כולם אבל הוא בעצמו מי הוא? תאמת פעם ראשונה ששמעתי את שמו, אבל זו בטח אשמתי אני בוודאי בור ועם הארץ הרי אני תושב בית שאן !

    הגב לתגובה זו

    • מנחם בן שמאלני טיפוסי??? (ל''ת)

      בועז, 14/08/07 14:44

      הגב לתגובה זו

  • 42.

    אדם מקורי בצורה מדהימה

    יהונתן, 14/08/07 11:58

    ולכן חלק מהעמדות שלו הם שטויות איומות וחלק הן ממש נפלאות ומבריקות. מזכיר בדיכוטומיה הזו את התנ''ך שהוא כל כך אוהב, וגם בו יש דברים נפלאים ודברים איומים לסירוגין.

    הגב לתגובה זו

  • 41.

    הוכחות לאבולוציה-ב.

    דארווין., 14/08/07 11:52

    • האילוצים של ההיסטוריה האבולוציונית מובילים למבנה לא אופטימלי, למשל: הגרון ומערכת הנשימה, גורמים לכך שזה יהיה בלתי אפשרי לנשום ולאכול באותו הזמן, מה שהופך אותנו מועדים להחנקות.

    • עיצוב לא אופטימלי נראה גם ברמה המולקולרית כאשר חלק גדול מה-DNA הוא לא פונקציונלי, טרנספוזונים, ופסאדו-גנים מראים דפוס תורשה אשר מעיד על אב-קדמון.

    • נצפתה בטבע התמיינות(הפרדות של מין אחד לשני מינים בד''כ בעקבות הפרדה גאוגרפית של שני אוכלוסיות), [מין מוגדר כקבוצה של פרטים אשר יכולה להתרבות בהצלחה אחד עם השני.]
    רשימת מקרים של התמיינות:
    http://www.talkorigins.org/faqs/speciation.html
    http://www.talkorigins.org/faqs/faq-speciation.html

    • ההיבטים היום-יומיים של האבולוציה נראים בטבע - תורשה גנטית, שוני מורפולוגי, שינוי פונקציונלי, וברירה טבעית.

    • דוגמאות למוטציות חיוביות שהברירה הטבעית יוצרת:
    http://12.31.13.113/healthnews/healthday/040623HD519696.htm
    http://www.gate.net/~rwms/EvoMutations.html

    הגב לתגובה זו

    • ממשיך לסתור את דבריך:

      רונן, 14/08/07 14:25

      ההוכחות מהאמבריולוגיה
      בהתפתחות העובר במינים הקיימים עכשיו אפשר לראות שלבים, בהם קיים דמיון בין העובר ובין המבוגרים מאותם המינים, שבהם רואה השערת האבולוציה את ''האבות'' של המינים המודרניים, למשל, חד התאיות של הביצה שהופרתה וחד-התאיות של החד-תאיים המודרניים, שלב הגסטרולה (הדומה לנבוביים), סדקים בצוואר של עוברי הזוחלים, העופות והיונקים המזכירים את פתחי הזימים של הדגים, ועוד. על סמך העובדות האלו יצר היקל את ה''חוק הביוגיניטי'' אשר לפיו יוצרת האונטוגינזה (התפתחות העובר של הפרט) חזרה מקוצרת של הפילוגינזה (התפתחות המין מאבותיו), וזה משמש הוכחה לאבולוציה.
      לעומת זאת צריך לומר שחוק היקל אינו יותר מהשערה.



      ג) ההוכחות מתחום הסירו-דיאגנוזה
      בזמן האחרון רואים הוכחות למוצא המשותף או השונה של משפחת בעלי חיים בריאקציות מסוימות של נסיוב הדם של בעלי חיים מסוימים, בבואו במגע עם הדם של בעלי חיים אחרים.
      גם כאן מדובר בדמיון ובדפוס מסוים, אך דבר זה אינו ראייה לאבולוציה.



      ד) ההוכחות מהביוגיאוגרפיה
      תפוצתם של היצורים השונים על פני כדור הארץ איננה נותנת ואיננה יכולה לתת שום הוכחה ישירה על מוצאם המשותף והתפתחותם של המינים הקיימים עכשיו על פני כדור הארץ. נתקלים אנו רק בתופעות מסוימות, שאפשר להסבירן ע''י השערת האבולוציה, אם נצרף אליה השערות גיאולוגיות מסוימות. אביא כאן אחת מהתופעות האלו.

      ביבשת אוסטרליה ובאיים הקרובים אליה נמצאים מינים רבים של יונקים ירודים (כגון הברוזן, חיות בלי שלייה), שאינם מצויים ביבשות אחרות, ושמהם לפי השערת האבולוציה התפתחו היונקים העילאיים (בעלי שלייה), בעוד שביבשות אחרות מצאו גם את שרידי היונקים הירודים. השערת האבולוציה נותנת לתופעה זו את ההסבר הבא: בהתאם להשערה גיאולוגית מסוימת נותקה יבשת אוסטרליה מיבשת אסיה בזמן קדום, בו היו נפוצים היונקים הירודים על כל פני כדור הארץ. בשאר היבשות התפתחו מהם היונקים העילאיים והושמדו הירודים במלחמת הקיום אתם, ומפני שהיונקים העילאיים לא יכלו להגיע לאוסטרליה נשתמרו בה היונקים הירודים, שמהם לא התפתחו היונקים העילאיים, אבל באפשרות של הסבר (ובייחוד כאשר הוא מבוסס על השערה נוספת) אין משום הוכחה לנכונותה של השערת האבולוציה.

      הגב לתגובה זו

      • להיקל היה דמיון מפותח. (ל''ת)

        עידן, 15/08/07 09:43

        הגב לתגובה זו

    • כל הכבוד על התגובה , אבל.....

      יובל, 14/08/07 14:33

      אנשים מסוגו של מנחם בן לא נותנים לעובדות לבלבל אותם.
      הם כבר יודעים את כל האמת ושום עובדות , מוצקות ככל שיהיו לא יזיזו אותם מדעתם החשוכה.
      בכל מקרה , באמת תגובה מרשימה וחשובה

      הגב לתגובה זו

    • העובדות אולי נכונות, אבל הכל נוצר בידי אלוהים (ל''ת)

      סטפן קוקינג, 14/08/07 14:46

      הגב לתגובה זו

    • אתה מתכוון לשכנע אותו עם הוכחות מדעיות? זה אוקסימורון

      א, 14/08/07 15:05

      עבורו הפרח הוא הוכחה ואת המשמעות של האמפיריות המדעית הוא אפילו לא מנסה להבין. למה להבין כאשר אפשר להאמין? אנשים שמעדיפים את האמונה על התבונה הרציונלית לא ניתנים לשיכנוע. מה שעצוב ומעורר חמלה אפילו זה האופן בו הם מציגים את איוולותם. אתה נבוך בשבילם. אני לפחות.

      הגב לתגובה זו

  • 40.

    הוכחות לאבולוציה-א.

    דארויין., 14/08/07 11:51

    אפרט כאן את סוגי ההוכחות הקיימות למהימנותה של תאורית האבולוציה -

    • כל סוגי האורגניזם הקיימים מפגינים אחדות בסיסית במכניזם של שכפול, תורשה, זירוז-תגובות-כימיות, חילוף חומרים.

    • מהאב הקדמון מתפצל עץ החיים האבולוציוני אשר מראה את ההתפתחות על פי היררכיה מסודרת או קבוצות בתוך קבוצות. את העץ אנחנו רואים בצורה עקבית, מדורגת, וקבועה.

    • סוגים שונים של הוכחות נותנות בדיוק את אותו עץ אבולוציוני. אנחנו נקבל בדיוק את אותם תוצאות בין אם נבחן ביו-כימיה, הבדלים מורפלוגים, שוני גנטי.

    • מאובנים של חיות, תואמים את עץ החיים. כאשר יש גם מאובנים המדגימים שלבי ביניים. (בין קוף-אדם, דינוזאור-ציפור, יונק יבשתי-לוויתן, דג-אמפיבי, נחש-זוחל, זוחל-יונק, דג פרימטיבי-דג בעל עצמות, דג-כריש)
    וגם מאובנים של שלבי ביניים בתוך מחלקת היונקים אצל פרימטים, עטלפים, טורפים, מכרסמים, דולפינים, פילים וכו'
    צורות מעבר:
    http://www.talkorigins.org/faqs/faq-transitional.html

    • גילם של המאובנים מתוארך לפי השכבה הגאולוגית שהם נמצאו בה, כאשר השכבה הגאולוגיות מתוארכת על פי בדיקה רדיומטרית.
    והנה מאמר על פענוח, ותארוך של סוג וגיל השכבות:
    http://www.talkorigins.org/faqs/dating.html
    ממצאי המאובנים מדגימים התפתחות בצורה כרונולוגית ותואמת מורפולוגית לאורך מיליוני שנים.
    הוכחות לאבולוציה של המין האנושי:
    http://www.talkorigins.org/faqs/homs/

    • אצל אורגניזם רבים נראים שרידים אבולוציונים, שרידים אשר שימשו את האב-הקדמון, אבל באורגניזם עצמו הם חסרי תפקיד, כמו עיניים לא-מתפקדות, כנפיים לא שימושיות. [אצל אדם - שיני בינה, תוספתן, עצם הזנב]

    • לעיתים קורת תופעה הנקראת אטביזם, שהיא הופעה מחדש של תכונה אשר הייתה נוכחת אצל אב-קדמון, אבל לא קיימת אצל האורגניזם הנוכחי. אנחנו רואים את ההופעה של תכונות אטביסטיות כתואמת עם העץ האבולוציוני.
    איזכורים של זנב אנושי בספרות הרפואית:
    http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/query.fcgi?db=pubmed&cmd=Display&dopt=pubmed_pubmed&from_uid=7430236
    תמונות של אטביזם: http://www.visual-evolution.com/tails.htm

    • התפתחות האמבריולוגית מספקת אינפורמציה על ההתפתחות האבולוציונית של אורגניזם, למשל: עובריהם של נחש, לויתן, דולפין מפתחים רגליים אשר נספגות מיד לפני הלידה, העובר האנושי מפתח זנב אשר נספג לפני הלידה.

    • פיזור המינים בעולם תואם את ההיסטוריה האבולוציונית של אותם המינים. למשל: חיית-כיס בדרך כלל נמצאת באוסטרליה. מינים הממקומים על פני איים מרוחקים, מראים התנהגות שונה, ושוני חזותי, אולם קרבה גנטית. הגיוון של הסנאי תואמת את הרמות הטקטוניות וגובה פני-הים, אותה העקביות נשמרת כאשר אנו בוחנים את הפריסה הגאוגרפית של ממצאי המאובנים.

    • האבולוציה מנבאת שמבנים חדשים הם הסתגלות של מבנים קודמים אשר כבר היו קיימים, והדמיון באותם המבנים יראה את ההיסטוריה האבולוציונית, מאשר את התפקיד הנוכחי.
    ואת זה אנו רואים בצורה שכיחה. למשל: ידי אדם, כנפי עטלף, רגלי סוס, סנפירי לוויתן, ורגלי חפרפרת כולם בעלי אותו מבנה עצם כמעט וזהה למרות התפקיד השונה.

    • אותו עיקרון תופס גם ברמה המולקולרית. אנחנו רואים זהות גדולה בגנים של אדם לבין הגנים של זבוב-הפירות, או תולעת נימית.

    • כאשר שני סוגי אורגניזם מפתחים את אותה תכונה בצורה נפרדת, מבנים חדשים בדרך כלל נוצרים. וכך למשל: כנפי ציפורים, כנפי עטלפים, כנפי חרקים, פטרוזאורים (סדרת זוחלים מתקופת הקריטריון שנכחדו) אצל כולם יש מבנה שונה. דאיה יושמה באוסף של דרכים אנטומיות שונות, והעיקרון הזה גם נצפה ברמה המולקולרית.

    הגב לתגובה זו

    • אני סותר..כל תזה שלך..בבקשה:

      רונן, 14/08/07 14:22

      תורת האבולוציה סוברת, כי כל היצורים החיים מוצאם מיצורים חיים שווים והדמיון היסודי בין היצורים החיים השייכים לקבוצה אחת (ממלכה, מערכה, סידרה, משפחה ומין) הוא תוצאה מתורשת הדמיון הזה מאבות משותפים של כל קבוצה, בעוד שהשוני בין הקבוצות השונות הוא תוצאה מהשנויים שנוצרו אצל האבות של הקבוצה ונמסרו - בדרכים שעליהן ידובר להלן - לצאצאיהם של האבות האלה. בהסדר זה שנותנת תורת האבולוציה לדמיון - ולשנויים, בין הקבוצות הנ''ל רואים חסידי האבולוציה הוכחה למוצאן המשותף.

      הוכחה נוספת לכך הם רואים באברים המנוונים, שאינם מביאים תועלת ביצורים הקיימים כיום, בעוד שבדורות הקודמים הם היו מפותחים יפה וגם יעילים (לדוגמה: התוספתן למעי העיוור). הם רואים אותם כתוצאה של תורשה, שהתנוונה אצל הדורות האחרונים בשל השנויים שנתהוו בחייהם.

      נגד ''ההוכחות'' האלו ניתן להביא את הנימוקים הבאים:
      1) בדרך כלל, אין ההסבר, שהשערה מדעית מסוימת מסוגלת לתת לתופעות - ואפילו להרבה תופעות - הנפגשות בטבע, יכול לשמש הוכחה, שההשערה הזאת היא נכונה. הדבר נכון אם קיימים שני תנאים:
      א. אין אפשרות הסבר אחרת.
      ב. ההסבר מסביר את כל התופעות הקשורות בדבר.
      אף תנאי משני אלה איננו מתגשם ואיננו יכול להתגשם במדע. המלה ''כל'' כוללת את העבר והעתיד. ואם ביחס ל''כל'' שבעבר זה יכול אולי להתגשם, הרי אין בטחון שהיא גם תסביר את כל התופעות בשטח זה, שתתגלינה בעתיד. ואם אפילו נניח, שהתיאוריה תסביר גם את ''כל'' התופעות העתידות להתגלות, אין בטחון מלא שהיא נכונה, כיון שאנו מקבלים, כדבר המובן מאליו, בלי הוכחה, שהמציאות בנויה לפי חוקי ההגיון האנושי, וכל אשר מתאים להגיון מתאים גם למציאות.

      2) באשר לאברים המנוונים: אמנם לעת עתה אינה ידועה לנו תועלתם, אד ייתכן והיא תתברר. למשל: זמן רב סברו שאין חשיבות לבלוטת המגן, עד שגילו את תפקידיה.

      3) אם ישנם לשני יצורים מוצא משותף, יש להם תכונות דומות, אבל העובדה שיש להם תכונות דומות, איננה יכולה עדיין להעיד על מוצאם המשותף. לדוגמא: מבדילים בין היונקים, היולדים וולדות חיים, שתי תת-מחלקות: מחוסרי שלייה ובעלי שלייה, ובכל מחלקה קיימות הסדרות: מכרסמים, אוכלי חרקים וטורפים. כל סידרה כזו בתת מחלקה אחת דומה בהרבה סימנים לסדרה מתאימה בתת המחלקה השניה, ואין להעלות על הדעת, כי הטורפים, למשל, בתת הסדרה מחוסרי שלייה הם ממוצא משותף עם הטורפים בתת הסדרה בעלי שלייה.
      אי לכך קיימים דפוסים מסוימים אבל אין צורך שיהיו ממקור כשותף.

      הגב לתגובה זו

      • למה צריך מקור משותף אחד?

        פסאודוביולוג, 14/08/07 16:55

        יכולים היו להיות כמה מקורות ראשוניים, שונים אך דומים שמהם התפתחו היצורים הראשונים. יתכן שהיו מספר רצפים מולקולרים פרוטוביולוגים לא חייב להיות אחד.

        הגב לתגובה זו

    • אידיוט. האבולוציה זו עובדה. דרוויניזם זו אחת התיאוריות המפרשות אותה

      יואב, 14/08/07 15:03

      ומיסטר בן כופר בדרוויניזם.
      לא ניתן לכפור באבולוציה.
      זה כמו לכפור בכך שתמות ביום מן הימים.

      הגב לתגובה זו

      • נסביר לך פשוט, כי אתה חכם מדי

        יונה, 15/08/07 10:29

        בעיני עצמך. מנחם בן כופר בדרוויניזם ובאבולוציה גם יחד, ואומר שהכל נברא בידי אלוהים ולא התפתח מעצמו בשום אבולוציה. כלומר, מוצא דרווין איננו מהקוף ולא מהצפרדע אלא מאדם ומחווה שנבראו בידי אלוהים. והמוצא שלך כנ''ל.
        ובינינו, בן צודק.

        הגב לתגובה זו

  • 39.

    כל שנה אותה פרובוקציה. על שום מה?

    אזרח מודאג, 14/08/07 11:32

    די לתת פתחון פה לשרץ הפרובוקטורי הזה-מנחם בן.
    הדעות שלו הן אפילו לא דעות שמתוך בורות. אז למה לתת במה למי שעושה דווקא?
    אותי זה מעליב לשמוע שהדרוויניזם זה טימטום.--מבלי לקבל הסבר למה. ועוד בהתחשב בכך שהדרוויניזם הוא הגישה הנאצלת ביותר.

    מי צריך את הפונדמנטליזם הרפה והפסיכוטי של מנחם בן?

    ואוייי, כמה הייתי נעלב אם מנחם היה מבקר יצירה ספרותית שלי, וביקורתו היתה מתפרסמת בפומבי.

    הוא אפילו לא נכנס לקטגוריה של טיפש. הוא פשוט מטומטם, ובעל מידות רעות מתוך בחירה. כמה טעם רע יש באדם אחד.
    מנחם הוא אור לאספסוף.

    אם אלו הם מבקרי התרבות......
    מה יהיה על התרבות?

    הגב לתגובה זו

  • 38.

    למנחם (מני) בן שלום ! אתה אדם שיש לך הרבה שאיפות להיות גדול! כנס.

    מני, 14/08/07 11:29

    אתה סה''כ אדם אגואיסט ורואה רק את עצמך בכל הכתבה הזאת. אין לי בעיה אם השקפת עולמך בתור שאני אדם חרדי. אבל אתה לא יכול ללמוד את התורה כמו שאתה מחליט. מה נראה לך יפה ומה לא נראה לך! אתה צריך לדעת שהתורה נתנה למשה מסיני וכך אח''כ אלינו. וכל מה שכתוב שם זה לא סיפורים כמו שאתה חושב. אלא אך ורק בשביל ללמוד. לדגמא. אתה טוען שאפשר לקים מצות בלב. שאלה! עם הלב אפשר ללכת למכולת? אני יבוא לעבוד אצלך בעסק. ואני אגיד שאני עובד עם הלב? ברור שזו היתה אמירה מיותרת. צריך לעבוד את ה' ''גם'' עם הלב. ולא רק עם הלב! ואתה גם לא תחליט מה טוב בתורה ומה לא! מי אתה. ואל תגיד שאתה אוהב את התורה. זו סתם צביעות לשמה.

    הגב לתגובה זו

    • מני.יש לך הרבה עבודה עכשיו,בחודש אלול,הרבה סליחות לבקש.

      חודש אלול, 14/08/07 11:57

      מכל מי שפגעת בתגובות האובסיסיביות שלך.איך תמצא עכשיו את כולם?הרי אין יוה''כ מכפר עד שירצה את חברו.
      או אולי אתה מאלה שמתנדנדים,דופקים לעצמם על החזה וממלמלים וחושבים שזה עובד אוטומט.

      הגב לתגובה זו

      • לריבוינו של עוילם! אתה צודק כנס יטמבל!

        מני, 14/08/07 14:03

        אתה כנראה יודע שאנחנו בחודש אלול. ואני באמת הייתי רוצה לבקש סליחה מכמה טוקבקים חמודים. אבל לצערי אני לא יודע ממי לבקש. כי כל טוקבק שרוצה להקצין את דעותיו עושה זאת בקלות כאשר הוא משנה את שמו. וזה כולל אותך אתה! כן! אבל דע לך! שבראש השנה נגזר על כל האדם באשר הוא חילוני דתי חרדי ספרדי אשכנזי. ימני שמולאני! כולם יגזר עלהם או לחיים או למות. או להעשיר או להעני. ולכן אני בכל אופן מאוד מפחד מזה. אני מאמין שגם אתה. ולכן אני מוחל לך על כל הצער שגרמת לי (לא אישית) אלה איך שאתה מדבר על הדת והדתים בכלל! חודש טוב וגמר חתימה טובה לך ולכל הטוקבקים למיניהם! אני אוהב את כל אחד מעם ישראל. ככה אני מתפלל כל יום.

        הגב לתגובה זו

    • למני ב''ב! אתה אדם שיש לך הרבה שאיפות להיות נודניק! כנס.

      רבונו של עולם, 14/08/07 12:12

      אתה סה''כ אדם אגואיסט ורואה רק את עצמך בכל הטוקבק הזה. אין לי בעיה אם השקפת עולמך בתור שאני בראתי את העולם. אבל אתה לא יכול ללמוד את התורה כמו שאתה מחליט. מה נראה לך יפה ומה לא נראה לך! אתה צריך לדעת שהתורה נתנה למשה מסיני וכך אח''כ אלינו. וכל מה שכתוב שם זה לא אוסף חוקים נוקשיםכמו שאתה חושב. אלא אך ורק בשביל לעשות צדקה וחסד. לדגמא. אתה טוען שאפשר לקים מצות כמו שקוראים ספר טלפונים. שאלה! עם ספר טלפונים אפשר ללכת למכולת? אני יבוא לעבוד אצלך בעסק. ואני אגיד שאני עובד עם ספר טלפונים? ברור שזו היתה אמירה מיותרת. צריך לעבוד אותי בעיקר עם הלב. ולא רק עם הוראות עבשות! ואתה גם לא תחליט מה טוב בתורה ומה לא! מי אתה. ואל תגיד שאתה אוהב את התורה. זו סתם צביעות לשמה.

      הגב לתגובה זו

    • ככה מנחם. מאמין אבל אין לו כוח לקיים מצוות. לא צריך להגזים

      א, 14/08/07 12:37

      זה לא בשבילו הטירחה הזו. אז הוא מקשקש לנו על שבת בלב ושבת באוזן.

      הגב לתגובה זו

  • 37.

    מנחם בן=חזיר אשפתות

    אנטי-בן, 14/08/07 11:26

    קשה להתייחס ברצינות לאידיוט הזה. כל משפט שהוא מוציא מהג'ורה שלו מצחין ומזהם את האטמוספירה. לחלאה כמוהו אני מציע בחום שיסע לטיול הבראה באחת ממדינות דרום אפריקה האקזוטית ושיקיים יחסי מין מרובים ומלאים בלי קונדום - הרי הוא לא מאמין באיידס... כך ייפטר העולם מן השרץ הזה, ויפה שעה אחת קודם

    הגב לתגובה זו

  • 36.

    היי מנחם

    ז'קלין בנימין, 14/08/07 11:21

    כן, אני זוכרת אותך, וההתנצלות לא מתקבלת. מה שעשית לי היה בלתי נסלח!

    הגב לתגובה זו

    • אפשר לדעת במה דברים אמורים? מגיע לנו לדעת לאחר שמנחם פתח את הדלת (ל''ת)

      א, 14/08/07 11:50

      הגב לתגובה זו

    • ילד,לא צוחקים על דברים כאלה. תתביש! (ל''ת)

      קורא, 14/08/07 12:53

      הגב לתגובה זו

    • ידעתי שיהיה איזה טמבל שיגיב בשמה! (ל''ת)

      נו באמת, 14/08/07 12:56

      הגב לתגובה זו

    • אם זו את

      מנחם בן, 15/08/07 10:59

      אני נוטה כמובן להאמין שזו לא ז'קלין בנימין האמיתית (והמקסימה, כאמור) , אבל אם כן - היא מתבקשת לענות על שאלת זיהוי אחת: איפה היכרנו?

      הגב לתגובה זו

  • 35.

    למנחם

    ןןן מ ץ -ן L, 14/08/07 11:15

    אף על פי שבדברים רבים אינני מסכים איתך, לא יכולתי שלא להתרשם מאהבתך הכנה והתמימה לתנ''ך, ומהשקפת העולם הרומנטית שלך. דווקא הלקיחה ''מן הגרן ומן היקב'' שמישהו פה ביקר אותך עליה, היא שקסמה לי שכן היא מעידה על כך שחיפשת במקומות רבים את הדעות שאימצת לעצמך.

    הגב לתגובה זו

  • 34.

    מהאנשים שהיו שורפים את גלילאו גליליי

    מתי, 14/08/07 11:12

    קודם מכריכים אותו לחזור ממצאיו ואחר שורפים אותו שלו ישפר מה היה...
    רהיטות ה''אני יודע'' מתאימה לתסמינים של תחושת גדלות פאתולוגית. ה''ידיעה'' שאחרים נחותים רק בגלל שעיינת בכמה פרקים יפים בתנ''ך - הרי אתה לא יודע במה הם עיינו אותם נחותים או לא. חריצת משפט בנושאים שאתה כראה רחוק מלהבין בהם = שחצנות. במה בעצם אתה ממש מבין עד כדי חריצת משפט מוחלט?
    מה קורה אצלך בעצם במרווחים שבינות לפסגות השחץ?

    הגב לתגובה זו

  • 33.

    איך אפשר להגיד שדארוויניזם הוא מטומטם ולהשתהות מהתורה?

    אבסורד, 14/08/07 11:06

    דארוויניזם זה דבר מטומטם?
    אם הדארוויניזם היה מטומטם, ניסויים בבעלי חיים היו פיקציה (מכיוון שאנחנו יצורים שונים בתכלית לפי מתנגדי הדארוויניזם), לא היינו חוזים בבעלי חיים בעלי דימיון מפתיע לבני אדם ולא היינו רואים את הרבדים המוחיים המרהיבים שיש החל מהדגיגים הקטנים ביותר.

    ולדבריו של האיש הלא משכיל בנושא ההוכחה של הדארוויניזם (מעולם לא הוכח), הייתי שמח אם היה מוכיח את קיומו של האל הכל יכול. כמו שהאבולוציה היא ברורה מאליה, כך העובדה שהתורה נכתבה ע''י בני אדם היא מובנת מאליה. מדהים שאדם בור כמוהו מרשה לעצמו לפסול את התיאוריה המדעית ולאמץ גישת הארי פוטר.

    הגב לתגובה זו

    • תקרא תגובה מספר 26 זה ממש מתאים לך. (ל''ת)

      אלי בן רימוז', 14/08/07 11:49

      הגב לתגובה זו

      • אין מה לומר לאנשים בורים שרוצים להאמין בקסמים

        האמת, 14/08/07 12:14

        המציאות קצת פחות מלהיבה מיצור כל יכול שעושה קסמים. החלק העצוב הוא ששטופי המוח ממשיכים להאמין בסיפורים האלה...

        הגב לתגובה זו

        • עוד ''מציאות'' שלך ואבדנו..''במפץ הגדול'' תנוחם.. (ל''ת)

          אביב, 14/08/07 13:53

          הגב לתגובה זו

  • 32.

    איזה הומו ירצה לנשק

    גל אוחובסקי, 14/08/07 11:06

    את השיניים המצהיבות והרקובות האלה? יאק! גם לא על הלחי מנחם....

    הגב לתגובה זו

    • אני! לי אין בעיה איתו. (ל''ת)

      יהודי, 14/08/07 15:01

      הגב לתגובה זו

  • 31.

    הבן אדם הזה פתטי...

    דורון רוקח, 14/08/07 11:04

    כל עולמו זה שטויות כמו כוכב נולד... והוא מתיימר להבין בתנ''ך...
    בנוסף לכל זה הוא גם לא עקבי ורדוד.

    הגב לתגובה זו

    • הוא דווקא מאוד עקבי

      דרור, 14/08/07 11:48

      זו הבעיה. הוא יצר לו דוגמה משל עצמו.

      הגב לתגובה זו

  • 30.

    מאד מעניין! לראשונה קראתי את המדור בשקיקה מהתחלה ועד הסוף.

    לירון, 14/08/07 11:04

    למרות שעם חלק מהדברים לא הסכמתי כלל, אבל אהבתי את המקוריות, את האומץ ואת הפתיחות המחשבתית (גם בדברים שלא הסכמתי עליהם).
    נדיר!

    הגב לתגובה זו

    • שנים שהוא נחשב ל''ילד הרע'' של התרבות בארץ, שלא הולך בתלם הקנוני. (ל''ת)

      אינדבידואליסט, 14/08/07 11:23

      הגב לתגובה זו

      • שנים שהוא אומר אותם דברים (ל''ת)

        דרור, 14/08/07 11:49

        הגב לתגובה זו

  • 29.

    לא אוהב אנשים נחרצים כל כך! (ל''ת)

    אבל אהבתי, 14/08/07 11:02

    הגב לתגובה זו

  • 28.

    מה שהכי מצחיק

    אמירה, 14/08/07 10:51

    זו הפסקנות והנחרצות שלו. בריאת העולם, איידס, אלוהים - הוא יודע בדיוק ומי שחושב אחרת הוא מטומטם, דפוק ובכלל ראוי לסקילה. יש משהו עצוב בילדותיות הזו. יופיו של הפרח מעיד על אלוהים? על מה מעידים המפלצות שחיות בתוכנו והורגות את ילדיהם - על השטן? נו באמת.

    הגב לתגובה זו

    • המשפט שהכי הרג אותי בכתבה זה:

      אלעד, 14/08/07 12:34

      ''אני מסכים עם פרופ' פיטר דוסברג מאוניברסיטת ברקלי ועם חתן פרס נובל פרופ' קרי....''

      שמעתם? פרופ' מנחם בראון הפוץ מסכים עם דעות של הוגי עולם וחתני פרס נובל!!
      שמישהו יצלצל לפרופ' קרי ויספר לו את זה הוא לא יאמין..!

      הגב לתגובה זו

      • לא הבנת

        לא בן, 15/08/07 12:46

        מה שהוא רצה לאמר
        זה שגם אנשי מדע במקצועות הרללונטים - לא חושבים שיש אידס
        והוא לא סתם מביע דעות תמהוניות
        (לא שזה אומר שזה נכון)

        הגב לתגובה זו

  • 27.

    נפלא! נפלא ! נפלא! (ל''ת)

    שלמה, 14/08/07 10:51

    הגב לתגובה זו

  • 26.

    ''בראשית, ברא אלוהים, את השמיים, ואת הארץ. והארץ, הייתה ....''

    לועג לנלעגים, 14/08/07 10:47

    הכול כתוב והכול גלוי..
    הארץ היתה לפני...אבל לפני כ5000 ומשהוא שנים..אלוהים נכנס לעשות סדר...
    דרווין בהחלט לא מוכח מדעית זו ספקולציה תאוריה...
    לחשוב שכול הבריאה היא מיקרה שם..את הבורים והחשוכים במקום היאה להם..
    אינשטין אמר..''אלוהים נמצא בפרטים הקטנים''..
    ניוטון היה איש דתי מאוד..שיצר את חוקיו על פי ההגיון האלוהי..
    העין רואה? איך? הבשר מצליח לראות? גוש מצליח להבין..?
    נוח לבורים לתלות את יהבם בדרווין ולהשיג פטור..למחשה עמוקה יותר של השגחה עליונה...
    ועל זה נכתב..
    ''איש בער לא ידע וכסיל לא יבין זאת..''
    הסיכוי שיהיו חיים בכדור הארץ..מוערך ב 10 בחזקת מינוס 19..
    קרי..אפס נקודה..18 אפסים..ואחד..
    זה מקרה???????????

    הגב לתגובה זו

    • חולק עליך ! צ''ל בראשית ברא האדם את האלילים והאלוהים! (ל''ת)

      ברוך שפינוזה, 14/08/07 12:13

      הגב לתגובה זו

      • בפיי טבעת של מי קראת את האקסיומה הנ''ל..''ברוך''? (ל''ת)

        נוי, 14/08/07 13:51

        הגב לתגובה זו

  • 25.

    מנחם בן, איש מופלא בכל מקרה. (ל''ת)

    ., 14/08/07 10:33

    הגב לתגובה זו

  • 24.

    למה המשיח יבוא לבית מוכן גם לשבת תחת

    נסיםלב, 14/08/07 10:27

    העץ התענה
    נכון שכל בן אדם שני הוא בחזקת משיח אבל הוא אבוד בגולמיות שבעולם
    אבל אם החומר יתנקה לנו ניראה את מראה עצמנו בדמות משיח בן דוד וניראה כי טוב
    וגם הצרות תילך כמובן אלו רק מראות הגן והאמת
    אבל לא מציאות עוד
    הקבלה עצמה הספר זה סוד החיים ולא דבר משעמם בכלל
    היתגלות והיתגדלות הם בהבדל שמיים וארץ

    הגב לתגובה זו

  • 23.

    דחוף

    שרון, 14/08/07 10:27

    מנחם בן, דחוף רוץ לקרוא את ''הגן האנוכי'' של ריצרד דוקניס.

    הגב לתגובה זו

  • 22.

    היית יכול להיות סוג של איש רוח

    סתם, 14/08/07 10:23

    אבל מתישהו אתה הופך להיות רדוד

    הגב לתגובה זו

    • תגובה ל-25

      גירית, 14/08/07 10:37

      כמה צר ודק הוא ההבדל בין איש רוח וחולה רוח!
      כמה אני מאושרת שלא עלי חובת ההבחנה.

      הגב לתגובה זו

  • 21.

    הבן אדם מצחיק

    שלומי, 14/08/07 10:22

    הוא חושב שהאמונה במשיח היא עניין של יופי חיים או משהו כזה ומה הקשר בין וגר זאב עם כבש לבין זהות משיח הרי משיח גואל ואז רק יהיה וגר זאב עם כבש ודרך גב אם אתה מועמד להיות משיח אז בטוח כבר וגר זאב עם כבש ...

    הגב לתגובה זו

  • 20.

    שונא את X,מתעב את Y,מגעיל אותי Z.קצת מים קרים? (ל''ת)

    עידן, 14/08/07 10:19

    הגב לתגובה זו

  • 19.

    1 צודק

    עמי, 14/08/07 10:18

    האיש כנראה נפגע מה LSD שלקח בנעוריו. בור שאינו מבין חצי מהדברים עליהם הוא כותב. גבוב של שטויות ...

    הגב לתגובה זו

  • 18.

    סתם פרימיטיבי חשוך ומגעיל (ל''ת)

    גדי, 14/08/07 10:18

    הגב לתגובה זו

  • 17.

    תגובה

    קיפוד החולות, 14/08/07 10:13

    כמה הרבה מילים מאדם שאין לו שום בשורה קוהרנטית. לוקח מן הגורן ומן היקב מהחרדים (נגד דארויניזם) ומהאנטי/פוסט ציוניים (החלפת ההמנון). יש מעט מאד דברים טעימים פחות מאשר גומי לעיסה לעוס.

    הגב לתגובה זו

    • זה כל היופי שבו

      יהונתן, 14/08/07 12:02

      שלא כמו אנשים כמוך, הוא לא מחייב עצמו לשבלונות ולסכמות כמו:''אני ימני'' או ''אני דתי'' או ''אני שמאלני'', וחשיבתו פתוחה. תקח LSD, אולי גם לך זה יקרה

      הגב לתגובה זו

  • 16.

    אמנם שליפות מעניינות מאוד אבל...

    רחל, 14/08/07 10:11

    אני תמיד מתעניינת בביקורות ספרות שלך, השונות מאוד מכל האחרים ואשר (כמעט) תמיד קולעות לטעמי.

    ולאחרונה, לדידי, החמצת כמה ספרי מקור טובים שהייתי שמחה לדעת מה אתה חושב עליהם ( 'כלבי קיץ' או 'אם החיטה').

    אני לא מנסה 'לדחוף' את הספרים הללו. פשוט כשקראתי אותם חשבתי לעצמי מה מנחם בן היה חושב עליהם.

    זהו. בעצם.
    מחמאה לא קטנה נתתי לך, לא? (-:

    הגב לתגובה זו

  • 15.

    פשוט מטומטם (ל''ת)

    +, 14/08/07 10:10

    הגב לתגובה זו

  • 14.

    בלבלת אותי לחלוטין. היו דברים שהסכמתי

    יוסי, 14/08/07 10:05

    ודברים שלא.
    בשורה התחתונה, חולה נפש.

    הגב לתגובה זו

  • 13.

    אני רוצה להיות מנחם בן כשאהיה גדולה (ל''ת)

    פולניה בחופשה, 14/08/07 10:02

    הגב לתגובה זו

  • 12.

    מסגרת המשיח

    יהודה, 14/08/07 10:02

    לא יתכן שאת ה''אתחלתא דגאולה'' תקבל אפילו שזה ממש נגד ההלכה (הרמב''ם פוסק בהלכות משיח) ואת המשיחיות של חבד תפסול בגלל מה שכתוב בישעיהו כי בהלכה כתוב בפירוש שחלק מפעולות משיח בעולם הם קיבוץ גלויות ובכלל גר זאב עם כבש זה ''משל חידה'' (ע''פ לשון הרמב''ם).
    המשיחיות של חבד פסולה כי ההלכה מתנגדת למשיח מת ומשיח צריך להיות אדם ממשי שחי איתנו.
    לעיון נוסף: ספר משנה תורה לרמב''ם בפרקים האחרונים הלכות מלכים ומלחמות.

    הגב לתגובה זו

    • הוא לא מקבל את ההלכה (ל''ת)

      דרור, 14/08/07 11:52

      הגב לתגובה זו

  • 11.

    איש חשוך מאוד

    מנחם אחר, 14/08/07 10:01

    חבל שאתם נותנים במה לאיש כזה ועוד באצטלה של מבקר ספרות או איש רוח. האיש הזה מייצג את כל מה שנורא כאן - גזען, פרימיטיבי, ויותר מכל - לא חכם.

    הגב לתגובה זו

  • 10.

    לתקן רת הפסוק - דחוף!! תורידו פשוט את היו''ד

    יערה - נהלל, 14/08/07 09:59

    לא כתוב מקום הצדיק שם הרשע, אלא מקום הצדק שם הרשע!

    הגב לתגובה זו

  • 9.

    איש לא חכם (ל''ת)

    שרון, 14/08/07 09:54

    הגב לתגובה זו

  • 8.

    אלהים ישמור מכאלה! לך לעבוד אדמה אולי יועיל לך!

    קשקשן מי מניע, 14/08/07 09:54

    את מי אתה משרת באמת?
    כוחות האופל במסווה של פתיחות וחכמה.

    בדבריך - אתה סותר את עצמך!
    היהירות והחשיבות העצמית לא משאירות כל חלקה טובה.
    חבל!

    הגב לתגובה זו

  • 7.

    מנחם בן הוא התגלמות הטמטום - פאתטי

    איזה מגוחך, 14/08/07 09:53

    כתבה אידיוטית. דברי הבל צרופים. הדארוויניזם הוכח כבר מזמין. מר מנחם בן - תמשיך להאמין בתיבת נוח ובמכות מצריים. אתה אדם הזוי

    הגב לתגובה זו

  • 6.

    הזדהתי עם חלק מהמילים

    אלעזר, 14/08/07 09:50

    אבל אני חייב לציין שאתה לא שונה הרבה מכל אלה שחושבים שהם יודעים משהו ומעוותים את הכתוב בתנ''ך!

    'דוד המלך בא מרות המואביה לאחר שהתגיירה ולכן היה יהודי. אז איך אתה מוכיח שהתנ''ך קובע לפי האבא???

    'חסד חפצתי ולא זבח' המשפט נאמר במקרה ספציפי מאוד עם סיבות פרטיות. כיצד אתה לוקח אותו בתור הכללה שאלוקים לא רוצה קורבנות??? אם הוא לא רוצה מדוע הוא ביקש זאת מלכתחילה בכל ספר ויקרא??? אתה הרי אוהב את התנ''ך מאוד, איך אתה מסתדר עם הספר שלישי בחמשה חומשי תורה???

    הגב לתגובה זו

  • 5.

    קראתי בהשתאות ובפה פעור האיש- מדהים! מעולם לא קראתי

    רונן, 14/08/07 09:37

    אוסף של אמיתות ותבונות החופף לדעותי שלי באופן מדהים ומדיוק כולכך..
    מנחם בן..שבית את ליבי..ישר כח..חזק ואמץ..
    אם היתי מולי הית לוחץ לך את היד...
    מדוע לא נותנים לנו עוד מהאיש הזה...?
    כל הכבוד!!!!!!!
    ותודה מר בן..!

    הגב לתגובה זו

  • 4.

    מוסר השכל

    ג'קי, 14/08/07 09:37

    איש הישר בעיניו יעשה והגאון שכתב את המאמר אמור לדעת מה יקרה אחרי כן.
    אני חילוני ואפילו אני רואה שאתה כותב שטויות במיץ.

    הגב לתגובה זו

  • 3.

    הוכחה לדארוויניזם

    חוקר המשוגעים, 14/08/07 09:32

    מנחם בן הוא תמהוני דפוק בשכל, והבן שלו הוא מטורף עם קבלות שהורס קירות בדירות שכורות ומתהלך עירום.

    זו הוכחה לאבולוציה.

    הגב לתגובה זו

    • זו הוכחה לחינוך לקוי, מקסימום (ל''ת)

      בועז, 14/08/07 10:41

      הגב לתגובה זו

    • זה בדיוק ההיפך מדרוויניזם

      מנחם נחמן ממומן, 14/08/07 11:40

      דרווין הציע שהאדם מוצאו מהקוף (וזה אגב, חלק קטן ושולי בספרו של דרווין ''מוצא המינים''). אתה מספר לנו פה על קוף שמוצאו מאדם. על זה אפילו דרווין לא חשב.
      אגב מיסטר בן, האבולציה יצרה את החמניות, ולא אלוהים. האדם לעומת זאת, יצר אלפי אלילים, אלוהים ושאר חברים דמיוניים, אבל אפילו תולעת אחת עלובה לא הצליח לייצר.

      הגב לתגובה זו

    • על גבול הסכיזופרניה-איידס ודרווין זה דמיון,LSD והתנך זה המציאות (ל''ת)

      רן, 14/08/07 12:21

      הגב לתגובה זו

  • 2.

    לא נורא שאתה לא מצליח להשיג LSD.

    א, 14/08/07 09:31

    כמו שזה נראה מקריאת דבריך, אתה עדיין תחת השפעת האחרון שלקחת.
    (ולא שאני נגד, אבל צריך להבין מתישהו שהטריפ נגמר, ויש גם מציאות).

    ודרך אגב, אין גם שום הוכחה שהדבר שנקרא ''מחשב אלקטרוני'', יכול באמת לעבוד.
    זו רק ספקולציה של מדענים.

    הגב לתגובה זו

  • 1.

    דמותו של האיש על דבריו

    נאור, 14/08/07 09:28

    בור, חשוך, חסר בינה, פרימיטיבי, פנאט, תחתית המדרגה רואה הכל בשחור ולבן. פשוט ירוד.

    הגב לתגובה זו