• 68.

    מתקפת ביבונים גרועה מחיזבאללה (ל''ת)

    גיגי, 12/08/07 01:03

    הגב לתגובה זו

  • 67.

    אחרי ששולמית אלוני גידלה דור שלם שחושב שזו לא ארצו... (ל''ת)

    קשה מאוד לנצח., 11/08/07 23:26

    הגב לתגובה זו

  • 66.

    עוד משהו שצריך לקראת המלחמה הבאה: רצון וכוונה לנצח.

    אזרחית, 11/08/07 22:08

    שזה כולל: הגדרת האויב (הפעם זה לא המתנחלים, אז זה הרבה יותר קשה)
    הגדרת יעדים- ולא לשלוח חיילים למות רק כדי לעשות דאווינים.
    המלצה שלי: הודעה מראש לכל מדינות האיזור, כי שטח שיכבש כתוצאה מתוקפנות יסופח מיידית למדינת ישראל. זה יעבוד יותר מכל האימונים, זה פשוט ימנע את המלחמה הבאה.

    הגב לתגובה זו

  • 65.

    במקום לגרש: להתאמן!

    רוני, 11/08/07 22:04

    את אלפי השעות של אלפי החיילים שצה''ל אחת לחודש חודשיים מקדיש לגירוש ופירוק של עוד קראוון או חנות אם את אותם שעות צה''ל יקדיש לאימונים הכל יראה אחרת!

    הגב לתגובה זו

  • 64.

    איזה מדים יפים היו להם איזה הכנה מנטלית ויעילות גרמנית בלגרש יהודים (ל''ת)

    איזה עליבות מול, 11/08/07 11:14

    הגב לתגובה זו

  • 63.

    בוחבוט בוגד במדינת ישראל עי כתבות המרדימות את העם מול האיומים של (ל''ת)

    מלחמה קרבה, 11/08/07 11:12

    הגב לתגובה זו

  • 62.

    להשעות את ברק הפושע מגרש היהודים (ל''ת)

    ממשרד הבטחון, 11/08/07 11:10

    הגב לתגובה זו

  • 61.

    לגרש את מח'ט חברון פוקס אל אחיו בעזה ולהחריב את ביתו (ל''ת)

    יהודי, 11/08/07 11:09

    הגב לתגובה זו

    • ל- 'יהודי'

      יהושוע, 11/08/07 13:08

      לטעמי אתה זקוק לסיוע,
      יש הבדל בין מי שעבר טראומה ונמצא במשבר,
      לבין מי שיצא מהאיזון,וכתיבתו מעידה עליו כי משהו השתבש,
      אסוף עצמך,עצור לרגע,גייס אומץ לבחון הקורה איתך !

      הגב לתגובה זו

    • אני לא משוכנע בהיותך יהודי אבל משוכנע בהיותך דביל מושלם (ל''ת)

      אסף, 12/08/07 08:26

      הגב לתגובה זו

  • 60.

    43 מיליארד שקל שלנה שודדים ברק אשכנזי על אפס בטחון (ל''ת)

    והפקרת שדרות, 11/08/07 11:04

    הגב לתגובה זו

  • 59.

    לראשונה הסכמה גורפת שמאל וימין בעד השתמטות (ל''ת)

    ראה ''דעות'', 11/08/07 10:47

    הגב לתגובה זו

  • 58.

    עיניין של זמן באמת עד כל צהל מסומם (ל''ת)

    ''תרבות'' השמאל, 11/08/07 10:44

    הגב לתגובה זו

  • 57.

    היהודים חייבים לקחת נשק ביד נגד המתעללים מגרשים ומחריבים את בתיהם (ל''ת)

    להיות עם חפשי, 11/08/07 10:37

    הגב לתגובה זו

  • 56.

    מייחל למותם של מח'ט חברון אשכנזי וברק מגרשי היהודים (ל''ת)

    מתפלל !!!!!!!!!, 11/08/07 10:36

    הגב לתגובה זו

    • היי! אתה לא לבד ולא רק נתנחלים וכתומים (ל''ת)

      לו יהי לו יהי, 11/08/07 10:51

      הגב לתגובה זו

    • מצטרף לאיחולים (ל''ת)

      דן אבני, 11/08/07 11:06

      הגב לתגובה זו

    • כמה שיותר מוקדם (ל''ת)

      רן אדליסט, 11/08/07 11:06

      הגב לתגובה זו

    • לשים פלוגה ולירות במח'ט חברון (ל''ת)

      ירון לונדון, 11/08/07 11:07

      הגב לתגובה זו

    • להשעות מייד את מח'ט חברון פוקס (ל''ת)

      ברק אהוד, 11/08/07 11:17

      הגב לתגובה זו

    • ל ' מתפלל '

      מירו, 11/08/07 11:49

      נראה לך שלשומע התפילות יש זמן לשטויות שלך?

      הגב לתגובה זו

  • 55.

    פעם אחרונה שהכתבלבים עבדו עליכם עם צהל הנפלא ישבתם במקלטים (ל''ת)

    מופקרים לטילי, 11/08/07 10:34

    הגב לתגובה זו

  • 54.

    עם צבא תבוסה עכשיו של אשכנזי לא צריך אוייבים !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (ל''ת)

    ארור מגרש, 11/08/07 10:32

    הגב לתגובה זו

  • 53.

    אשכנזי שולט בתקשורת כמו בפלסטלינה-הם עפר לרגליו .והוא צחק על חלוץ . (ל''ת)

    תת רמה, 11/08/07 09:43

    הגב לתגובה זו

  • 52.

    משהו מסריח בזה שכל שבוע יש כתבת ליקוק לרמטכל שטרם הוכיח עצמו! (ל''ת)

    בושה, 11/08/07 09:42

    הגב לתגובה זו

  • 51.

    ב-1.00 בליילה

    שאול, 11/08/07 01:22

    אתם מכניסים תגובות שנשלחו אלכם ב-11.00 בלילה,
    מה רע להכניס גם תגובות שנשלחו ב- 12.00 בלילה?
    הפרשנות שלי לעניין היא, כי לא כל כך חשוב לכם להיות עניניים, רלוונטים, מקדימים את כולם,
    העיקר שיש כיתוב ותמונות, זה מספיק טוב, הקוראים נכנסים בכל מקרה.

    הגב לתגובה זו

  • 50.

    ' צהל על פס האימונים '

    שאול, 10/08/07 23:42

    הכשלים קרו, משום שהצבא לא הבחין בבעיותיו.
    נו יופי, יש יותר אימונים,
    מי אומר כי האימונים תכליתים?
    הכתב בהשתמשו במונח 'פס אימונים ',מרמז בלי משים, כי מדובר בפס יצור המשחרר בסופו סחורה, מוכרת ונמכרת טוב, וכל זמן שכך, לא צריך לבדוק ,אולי צריך פס יצור,שייצר לנו משהו שונה שיתן מענה טוב יותר לאתגרים הביטחוניים.
    האם האמריקאים ממשיכים לייצר את אותו מטוס מוצלח f16 ?,או שהם עוברים לדור הבא?
    האם בכדורגל המתקדם ממשיכים להשתמש בשיטת ה4-2-4,שהיתה טובה לשעתה, או שעברו לשיטות יעילות יותר ?
    איכות היא חתירה בכל הכח לשיפור, ולא שאיפה לעשות את מה שהורגלנו.

    הגב לתגובה זו

    • מה זה אימונים תכליתים?

      נחמן מאומן, 11/08/07 02:42

      למרות שנראה כאילו הכשלים באו לנו בהפתעה לדעתי הצבא תמיד היה מודע לבעיותיו .
      מעבר לזה אין אימון תכליתי ככל שיהיה שמגיע לרמה של קרב ומלחמה. יש תו''ל קרי תורת לחימה שמותאמת כל פעם מחדש ולפיה מחדשים ומתאמנים. הצבא בהחלט יודע לעשות הכל בדגש על הכל. מלחמה כמה שזה נשמע מונח צבאי לצערנו פוליטית ואנחנו כלי משחק בידי הפוליטיקאים.
      אם היו נותנים לצבא יד חופשית לא היה מטר בדרום לבנון עם בית עומד וצמחיה הכל היה מדבר שממה אבל העולם והמצפון היה אוכל אותנו חי אז אפשר להתאמן בשיטות הכי הכי ולהפסיד כי במלחמה בכלל אין מנצחים כולם מפסידים מי יותר מי פחות

      הגב לתגובה זו

      • נחמן,

        שאול, 11/08/07 03:40

        לא היה ציוד בימח''ים,
        לוחמים יצאו לקרב בלי להכיר את כלי נישקם,
        ......................................,
        הצבא היה מודע לזה?
        הצבא יודע לעשות הכל?
        הצבא יודע לפגוע בחיזבאלה בלי להפוך את לבנון למדבר?
        בוא לא נרחיב הנושא, מדברים כאן על הצבא [אל תדחוף גם לפה הפוליטיקאים],והצבא תיפקד פחות טוב מהמתבקש.
        לא אפתח כאן בדיון מה הוא אימון חכליתי [אם בצבא זה לא נעשה, כנראה יש קושי בקבלת דעתי, ולכן קטן הסיכוי שבכמה שורות כאן,אצליח לשכנע ], רק אומר שאנחנו שבויים בעודף דוגמתיות וריטואלים, ואנו לוקים ביכולת של חתירה אמיתית לשיפור.

        הגב לתגובה זו

        • שוב

          נחמן מאומן, 11/08/07 06:35

          הצבא היה מודע שחסר ציוד בימ''חים כל צל''ם שנמצא או שמושאל ליחידות אחרות רשום. במידה והיתה תכנית מסודרת וכניסה בזמן מוגדר היה ניתן להשלים ציוד למילואים בזמן ולהכנס ללא חוסרים מה גם שלכוחות הסדירים לא היתה בעית ציוד. כנ''ל לגבי כושר היחידות לא סוד איזו יחידה ברמה כזאת או אחרת.
          הצבא תיפקד לפי ועקב תכניות שאושרו מלמעלה (מהפוליטיקאים) אם היה מחליט עצמאי יכול היה לעשות הכל...
          לדעתי צה''ל כיום במגמת שיפור מה שלא מבטיח ניצחון מוחלט כי אין דבר כזה ניצחון כמו שאמרתי במלחמה כולם מפסידים מי יותר מי פחות

          הגב לתגובה זו

          • ל- נחמן

            שאול, 11/08/07 12:17

            מכל זוית שתצלם המצב, זה נראה רע!
            מה פירוש 'במידה והיתה תכנית...' ?
            כעובדה ,אנשים - במבצע שאמור היה להיות קליל- נכנסו ללבנון ללא ציוד ,ללא הכרת הנשק, ללא יכולת להשיג את מטרות הצבא,
            לא כל מלחמה זה 'ששת הימים', שבה אנחנו השחקן היחיד,
            מה יהיה במלחמה הבאה שבה ינחתו טילים על ימח''ים ושדות תעופה ?
            האם גם היום אנחנו כבר יודעים כי לא יהיה ציוד,והחיילים יסתובבו כג'וקים מורעלים?
            לכוחות הסדירים יש בעיית ציוד, יש דברים שלא מודעים לחסרונם, ויש דברים שמודעים לנחיצותם,ואינם נמצאים איפה שצריך, או שלא משתמשים בהם כהלכה.
            הצבא תיפקד על פי יכולתו [שוב פעם פוליטיקאימ] , ויכולתו גרמה לכך שהתוצאות עלובות,
            גם אם הפוליטיקאים כשלו, המשימות שהכתיבו, מולאו בצורה גרועה,משום יכולת גרועה, בלי קשר למגבלות שהכתיבו הפוליטיקאים.
            אמירותיך, כי הצבא יכול לעשות הכל....,ושבמלחמה כולם מפסידים, הם סיסמאות פשטניות, שמרחיקות אותנו מהחשוב -בחינה אמיתית של הצבא.

            הגב לתגובה זו

  • 49.

    ככה מעודדים מלשבים להתגייס!

    עומר, 10/08/07 23:13

    בושה וחרפה! אני בא לצבא עם המוןןןןן מוטיבציה אבל מה אני אמור לעשות בדיוק עם כל המוטיבציה אם אני רואה שאלה עליהם אני מגן כשאני משרת הם כפויי טובה שרק מתלוננים על הכל?!

    הגב לתגובה זו

  • 48.

    שמעו את דוברת צהל מירי רגב היום. היא אמרה שמפלים נשים ומזרחים

    היא אמרה דברים, 10/08/07 22:52

    מירי רגב אמרה שצהל מפלה נשים מזרחיות וכל המפקדים לא שמעו לעצות שלה.
    ממתי מפקדי צהל צריכים עצות לחימה מדוברת צהל?

    הגב לתגובה זו

    • מירי רגב הגיעה לתת אלוף. מה היא מתבכיינת על אפליה למזרחיים ולנשים

      היה היתה דוברת, 11/08/07 03:00

      במלחמת לבנון תת אלוף מירי רגב לא שידרה אמינות והסבירה רע את המלחמה. היא התחילה להתבכיין על עדתיות ונשים כשהיא לא הצליחה בתפקיד.

      הגב לתגובה זו

      • להלן תזכורת

        דיויד, 19/08/07 01:12

        על התנהלותה


        https://www.makorrishon.co.il/nrg/online/4/ART1/546/089.html#comm

        הגב לתגובה זו

    • ואיך את רגב הגעת לתת אלוף שלך? (ל''ת)

      לפחות תשתשקי, 11/08/07 09:04

      הגב לתגובה זו

  • 47.

    אבדנו מזמן את הרוח והנחישות

    ע. מיכאלי, 10/08/07 21:44

    היום הכל נבחן בעיניים כלכליות . לכן די מהר כל מועמד לגיוס,מגוייס או מילואימניק מבין שלהלחם זה ממש לא כלכלי במיוחד שחצי מהעם לא מבין למה צריך צבא בכלל.
    אין למה לצפות ,הפרח יפה אך השורשים מתחילים להרקב וזה העיקר.

    הגב לתגובה זו

  • 46.

    רמטכל רדוד לא יודע לדבר ולא לחשוב... (ל''ת)

    בושה, 10/08/07 21:41

    הגב לתגובה זו

    • ועמיר מייחצן אותו ללא הרף (ל''ת)

      ניקולאי, 10/08/07 22:09

      הגב לתגובה זו

    • לא מדאיג אותי כי אינו טוב בדיבור,

      שאול,, 10/08/07 23:45

      אתה יכול קצת להרחיב בלווית דוגמאות על מגבלות החשיבה שלו?

      הגב לתגובה זו

      • גבי אשכנזי נראה בסדר. האדם הנכון. התחילו להתאמן. מתחילות תוצאות.

        אשכנזי ישר, 11/08/07 02:56

        גבי אשכנזי עושה רושם מצויין.
        התחילו להתאמן. הוא מטפל בהשתמטות ובכוח האדם שמתגייס.
        אדם ישר.
        אותי הוא משכנע.

        הגב לתגובה זו

      • משליט רוח טרור במסדרונות המטכ''ל- אסור אפילו לחשוב! (ל''ת)

        שמעתי ממקור, 11/08/07 09:05

        הגב לתגובה זו

        • אתה טועה. אסור לברבר, צריך וחובה לחשוב!

          אשכנזי צודק, 14/08/07 14:36

          רק מי שמעוניין לקעקע את רוח הלחימה של צה''ל מתבכיין שאשכנזי קשוח מדי. וטוב שכך.

          הגב לתגובה זו

  • 45.

    חלוצי-קצין שריון ראשי

    חלוצי כשלון, 10/08/07 21:04

    אחד השריונרים הכי גרועים שפגשתי בימי חיי
    הוא היה גרוע כמג''ד שלי, כששירתתי כמ''פ ב401 בתחיל שנות ה90
    הוא נעשה מהוסס ולא סגור על עצמו כששירת כמחט שבע בתחילת שנות ה2000 (הייתי כבר מג''ד מילואים-ועבדתי מולו מספר פעמים),
    והוכיח עד כמה הוא לא מבין כלום במלחמה האחרונה- כשאפילו לא ידע מה סדר הגודל ש להכוחות והכי גרוע- מה היכולות של המרכבה 4, הוא הניח שהטנק הזה עמיד בכל- מה שהוכח כהנחה גרועה ביותר, שהביאה לפגיעה מרובה במספר לא מבוטל של טנקים ובאבידות בנפש!
    מעצבן לראות אותו מחייך וזחוח ליד שר הבטחון והרמטכ''ל כשעמיתי- המגד אילן מדבר ובעצם (כמו תמיד אצל חלוצי )הוא לא ממש מקשיב!

    הגב לתגובה זו

    • פעם הבאה הוא ישים שק אפר על הראש וינקה את האוזניים (ל''ת)

      אבל תצעק חזק, 11/08/07 03:29

      הגב לתגובה זו

  • 44.

    המשקפות פתוחות?הראייה סתומה!!

    תצי העם המסרב, 10/08/07 20:15

    חצי העם מסרב להיות בשר תותחים למולך המלחמה

    הגב לתגובה זו

  • 43.

    חי משישי לשישי בהמתנה דרוכה לכתבות של בוחבוט . (ל''ת)

    מעריץ מוטרף, 10/08/07 20:10

    הגב לתגובה זו

  • 42.

    חייל מילאוים

    שמשון, 10/08/07 20:01

    באותו אימון שכל הגברדיה הגיע לבקר יצא לי להיות נוכח , ואני לא מסכים אם מספר נושאים :
    א. אני לא זוכר שמשהוא מהמכובדים בא לדרוש בשלמנו , נהפכו סגרו חצי בסיס כדי לפנק אותם בכוס קפה , הקיפו אותם בעדת קצינים שינאימו את זמנם וארגנו להם מופע שסביר להניח עלה לא מעט כסף.
    ב. כל המכובדים הללו מתעסקים בהורדת חלודה ושוכחים דבר אחד , אנחנו בני אדם לא טנק , גיפ או נגמש.
    כל אחד מאיתנו בא מעולמו הפרטי וצריך לעשות סוויץ פיזי ומנטלי תוך שעה בערך , צר לי להגיד אבל אם כל הרצון הטוב , אנחנו לא בני 18 ואין פה שום עניין של חלודה , יש לנו חיים משלנו (עבודה , משפחה וכו...) , והתכנונים מאד מנותקים מהמציאות .
    ג. איפה אותה גברדיה שדורשת מאיתנו בשנה האחרונה קרוב ל 50 ימי מילואים , איך מסבירים דבר כזה בעבודה או בחוג המשפחה למה פה הם לא עוזרים , אני הגעתי למצב בו החופשות היחידות שלי מהעבודה הם למילואים , למה ?
    ד. אף אחד לא מדבר על המצב בו צה''ל התרגל שאותו מילואימניק מגיע אם פלאפון , ארנק ורכב שהפכו במרוצת השנים לחלק מתהליך החיול.
    למה לא מדברים על הניצול הזה בו חיילי המילואים יוצאים עם נזק של מאות שקלים מכיסם הפרטי בכל פעם שיש גיוס מילואים.
    ה. למה לא מדברים על הנתק בין חיילי המילואים וחיילי הסדיר , למה בכל התחיילות , אותם אנשי סדיר נותנים לנו הרגשה שאנחנו צבא אחר ,שצריך להיזהר , שלא נגנוב או נתחמן את צבא הסדיר חס וחלילה , יש פה קרע שלא מתעסקים בו , למה ?
    גברדיה מכובדת בבקשה תרדו לעם ,תשאלו את השאלות הקשות , תשתפו אותנו , למרות שאנחנו לא צעירים המדינה חשובה לנו וחונכנו לתרום , נשמח לעזור תמיד , אבל למטבע יש שני צדדים.

    הגב לתגובה זו

    • צודק בכל מילה (ל''ת)

      הייתי שם גם, 10/08/07 21:18

      הגב לתגובה זו

    • נו, טוב שאתה מעלה את הדברים אל פני השטח. אולי יש מי שירים את הכפפה (ל''ת)

      יש לדון ברצינות, 14/08/07 14:41

      הגב לתגובה זו

  • 41.

    ווה , שיחקת אותה בוחבוט עם עוד כתבה מפרגנת לאשכנזי. קבל צלש אחי ! (ל''ת)

    כמה הוא משלם לך, 10/08/07 19:39

    הגב לתגובה זו

    • דולר וחצי למילה אבל על כל טוקבק כמו שלך מוריד 2 דולר (ל''ת)

      ועכשיו בוחבוט, 11/08/07 03:23

      הגב לתגובה זו

  • 40.

    אולמרט וצמרת צהל שכשלו אוחזים את המדינה בביצים (ל''ת)

    וינוגרד המיט, 10/08/07 19:27

    הגב לתגובה זו

  • 39.

    30 מגיבים שלא לבשו מעולם מדים ולא מפסיקים להגיב...מומחים יעני (ל''ת)

    די לקשקשת, 10/08/07 19:20

    הגב לתגובה זו

  • 38.

    צבא טיפש,לא אתפלא אם מחר יורו לטבח חסר אונים להפציץ בעזה. (ל''ת)

    מוטי, 10/08/07 19:11

    הגב לתגובה זו

    • די מספיק לרדת בחופשיות על הצבא. פרק חדש: אין לנו צבא אחר (ל''ת)

      רק ביקורות, 14/08/07 14:43

      הגב לתגובה זו

  • 37.

    כמה ספינים יפזר אשכנזי וכמה עיתונאי חצר יחזיק? (ל''ת)

    עד מתי?, 10/08/07 19:05

    הגב לתגובה זו

  • 36.

    כשאני רואה את המילואימניקים האלה...

    אזרח, 10/08/07 18:56

    זה מחמם לי את הלב. אנשים מעולים אלה משכיחים, ולו רק לרגע, את אספסוף הליכוד ההורס את גופה ונשמתה של מדינת ישראל.

    הגב לתגובה זו

    • החברה האלה זהב. המנהיגים שלהם אפסים הדואגים רק לעורם

      אמירי, 11/08/07 11:09

      יש לנו ראש ממשלה שמאז ומעולם דאג רק לעורו. שירותו בצה''ל היה עלוב וצאצאיו לא נגעו בנשק מפויח מימיהם. שר הבטחון החליט שהוא את שלו תרם כבר (מה שנכון..) ומעתה הוא עסוק רק בקידומו האישי. שילך הבטחון לעזעזל. אפי איתם, שמבין דבר או שניים בבטחון שותק שתיקה רועמת והוא עוד יצטער עליה בבוא העת. גם סגן שר הבטחון מתן ווילנאי אינו מקים קול צעקה כנדרש לנוכח המחדל המתמשך. הצבא אינו מאפשר ליחידות המילואים להגיע לרמה הנדרשת ואף אינו משחרר את הסדירים ברמה מיקצועית שתוכל לשרת אותם במהלך שירותם כחיילי מילואים.
      איש אינו טורח באמת להתמודד עם בעיה זאת ואחר כך מיללים שהכוחות איבדו את רוח הלחימה והשאיפה לחתור למגע. ככקצין שריון וותיק אני יכול לומר בפה מלא - חייל שלא זכה לאימונים אינו מרגיש מחויב לרדוף אויב כשלתחושתו הוא אינו שולט בכלי הנשק שלו ברמה המינימלית הנדרשת. שיבצעו זאת אלה שעצרו את התקציבים...

      הגב לתגובה זו

  • 35.

    לא עליתי על טנק? לא ראיתי טנק! (ל''ת)

    אפי שדה, 10/08/07 18:50

    הגב לתגובה זו

  • 34.

    צ.ה.ל = צבא ההגנה לישראל

    צביקה, 10/08/07 18:21

    לאחד את כל חיילי צהל תחת כותר
    צבא ההגנה לישראל, כדי לנצח במלחמה הבאה להפסיק לפנות חיילים ובתיהם.

    הגב לתגובה זו

  • 33.

    אין כבר צבא. הצבא התמוסס והתנוון

    ניר, 10/08/07 18:00

    הטנקיסטים שכחו מה זה טנק. הם לא מתאמנים שנים. התותחנים באותה סירה. ירו 130,000 פגזים במלחמה (!!!) כנראה על עצים ועשבים. לא שידוע שאחד הפגזים הביא תועלת. הטנקיסטים התהפכו ופרסו זחלים וחיפשו הזדמנויות לנתק מגע. כל זה נובע מחוסר מיקצועיות שמתחילה במח''טים ומסתיימת באחרון אנשי הצוות. חלק מאנשי הצוות במילואים התאמן רק בתחילת הסדיר על טנק!!!! הקצינים חלקם נגעו בטנק בקורס קציני שריון ואחר כך היו מנהלי מחסומים כל שירותם הסדיר. למילואים מזמנים אותם רק לצורך פעילות בט''ש.
    הצבא התמחה בחיפוש מבוקשים ובביצוע מחסומים. אין ללוחמים מושג בלחימה במסגרות גדולות ונגד יריב עיקש ומצויד. אם לא נתעשת היום ניבכה בגדול מחר.

    הגב לתגובה זו

    • קשה להאמין!

      גיל, 10/08/07 22:48

      אם זה נכון שני הרמטכלים הקודמים היו צריכים לעוף יחד עם חלוץ. בעצם לא הם, אלא מי שהביא אותם למצב הזה, 3 המוסקיטרים הכושלים: ביבי ברק ושרון שלא הזיזו דבר בתחום המדיני כבר עשור.

      הגב לתגובה זו

  • 32.

    חברה,אף אחד לא שואל את השאלה הנכונה:

    גיל ב''ש, 10/08/07 17:49

    לאן הולך כל הכסף,איפה כל המליארדים שאנחנו מקבלים מארהב,ותוסיפו את כל המליארדים על מליארדים על מליארדים שמערכת הבטחון שותה וזוללת על חשבון החינוך על חשבון העניים על חשבון כל אזרחי המדינה בעצם.

    איפה רינו איפה הבולדוזר איפה אילנה איפה גינת ...חברים משרד הוא שודד לאור יום וגורמים מטעמו נוגעים בקופה וגונבים מליארדים!!!

    הגב לתגובה זו

    • הדולרים שמקבלים מארה''ב

      אני, 10/08/07 19:21

      זה לא כסף שאתה יכול להוציא על אימונים אלא על רכש אמריקאי בלבד. אתה מקבל את הכסף בתנאי שתרכוש בו מוצרים מתוצרת ארה''ב. זה כסף לרכש, לא לשום דבר אחר.

      הגב לתגובה זו

    • לא מקבלים כסף,מקבלים ערבויות,מקבלים ציוד צבאי/כלי זין למלחמה

      מתעשיית אמריקה, 10/08/07 20:22

      כך מעשירים את התעשיינים האמריקאים ,מניעים את תעשיית וגלגלי המלחמות. ומעלים פוליטיקאים ניאוקונים

      הגב לתגובה זו

      • הברזל אמריקאי והדם ישראלי. (ל''ת)

        ק., 10/08/07 21:25

        הגב לתגובה זו

  • 31.

    כמה קשקשנים ידענים יש לנו ,ממש מפחיד (ל''ת)

    אזרחית, 10/08/07 17:43

    הגב לתגובה זו

  • 30.

    בשביל לנצח צריך להלחם באויב

    ז, 10/08/07 17:40

    אבל צה''ל מאומן להלחם ביהודים, וזו הסיבה לחולשתו.

    הגב לתגובה זו

  • 29.

    כל זמן שגנרלים כמו גנץ ואשכנזי בראש הצבא (ל''ת)

    אין סיכוי להטבה, 10/08/07 17:35

    הגב לתגובה זו

  • 28.

    אם לא יקדמו מפקדים עם שכל ויצירתיות לא יעזור כלום.

    מילואימניק, 10/08/07 17:17

    אם המפקדים יהיו בינוניים ומטה בלי לחשוב על מטרות וסטרטגיות וישלחו שוב חיילים לקרבות בלי תכלית לא יעזרו האימונים.
    צריך לקדם רק מפקדים עם שכל.

    הגב לתגובה זו

    • ונראה לך שאצל אשכנזי נותרו מפקדים עם שכל? (ל''ת)

      בדיחה, 10/08/07 21:40

      הגב לתגובה זו

  • 27.

    סמים בצהל!!! צונזר ע''י התשקורת הנוכחית (ל''ת)

    בוחבוט פודל, 10/08/07 17:14

    הגב לתגובה זו

  • 26.

    רכוך...

    לריאה דוד, 10/08/07 16:42

    מילת המפתח להרבה פשלות הינה הרכוך. הרמטכ''ל הוא לא היחיד וחבל.
    דוגמאות אחרונות: פרשת הבנק למסחר, וגניבות קטנות בבנקים, אלה שנסגרות בפנים, הרכוך של תופעת הרצח בכבישים מהרשעה ברצח לנהיגה ברשלנות, זלזול בתופעת גניבות הרכב והרכוש האחר, אי התייחסות ממשית האשמות כלפי ראשי ממשלה אפילו, ועוד ועוד. ואז
    בא הכישלון של מלחמת לבנון. הרכוך התחיל מקודם כאשר ההתחמשות של האויבים שלנו מכל הצדדים, רוככה ע''י
    ''מרי הבטחון'' שלנו. חבל שאלה העכשוויים לא משנים את את המסורת המסולפת הזו.

    הגב לתגובה זו

    • כמה שאת צודקת... !!! (ל''ת)

      טוקבקיסט מתחיל, 10/08/07 18:02

      הגב לתגובה זו

    • תגיד דוד לריאה

      חסר סבלנות, 10/08/07 18:15

      אי אפשר להבין מה אתה אומר ומה אתה רוצה. אולי תלך ללמוד לדבר ולכתוב לפני שאתה מקשקש לכולם בראש ?

      הגב לתגובה זו

  • 25.

    ומה עם משכורת לחייל מילואים? (ל''ת)

    אני, 10/08/07 16:03

    הגב לתגובה זו

  • 24.

    מילואים

    טקסירו רפי, 10/08/07 15:50

    פניתי לכל מיני גורמים בצבא בכדי לשרת במילואים.לפחות שיגידו לי שאני זקן מידי או כל תשובה אחרת.{49}
    כבר 5 שנים אני מתלונן שלא קוראים לי.למי יש עוד לפנות

    הגב לתגובה זו

    • תפנה לקמל''ר בבקשה להתנדב

      יוני, 10/08/07 19:36

      אתה יכול למצא את הפרטים באתר של אכ''א

      הגב לתגובה זו

  • 23.

    פרס שימון יחתום על הסכם כניעה לאיסלאם והעברת אל-קודס (ל''ת)

    @רוצה@מקבלת, 10/08/07 15:16

    הגב לתגובה זו

  • 22.

    אתה עוד מאלה שמתלהבים ''מהשאלות המקצועיות'' של הקודקודים?

    לא מסונוור, 10/08/07 15:12

    באים הקודקודים האלה ..מעירים אותנו מהתרגיל.. עושים כינוס..קפ''ק אימו..ואז המנופח הגמד הזה יורה שאלות של דודה מתנדבת באגודה למען החייל..כן כן אני יודע שהוא היה רמטכ''ל..את הדודה אני מעריך יותר.הוא חוזר למשרד בתחושה כי הצבא מתאמן..אבל תשאל כל קלע כמה כדורים ירוקים הוא קיבל.?מתי זרקתי רימון..בלש''ב? מתוך נגמ''ש?(ב94)אני כבר לא ילד עוד שלוש שנים אני מסיים מילואים בצנחנים...רבותי ..אני כן מוכן למות..אבל אני יודע שהמחיר יכול להיות זול יותר

    הגב לתגובה זו

  • 21.

    יפה ! ברק יורה שאלות . ומתי הואיתן תשובות על שאלות מהעבר? (ל''ת)

    שיבולת, 10/08/07 15:08

    הגב לתגובה זו

    • שיבולת או קוץ?מה אתה עשית בשביל המדינה? (ל''ת)

      ספר לנו., 10/08/07 19:16

      הגב לתגובה זו

  • 20.

    רוב ההרוגים בלבנון היו ביגלל שלא ניתן אישור ליירי על מקורות אש

    לוחם, 10/08/07 15:01

    של האוייב .וכן ביגלל חוסר תיכנון של המערכה.
    עיקר האימון צריך להיות חינוך למוסר יהודי של האוגדונרים ומעלה למשל הבנת הערך המוסרי של ''הקם להורגך השכם להורגו''

    הגב לתגובה זו

    • לוחם?מהאוגדה?סיפורים..אצלנו לא מקשקשים (ל''ת)

      חקי מאן, 10/08/07 19:18

      הגב לתגובה זו

  • 19.

    צל''שים שמחולקים בלי אבחנה כנסו:

    רון, 10/08/07 14:58

    לא הגזמנו קצת?
    במרבית המקרים להם ניתן צל''ש מדובר בפעילות חיילים שאך נדרשת מעצם היותם חיילים כי לשם כך חונכו.
    לא כל מעשה שלו ניתן צל''ש ראוי לצל''ש - צריך לתת צל''ש רק למעשה גבורה אמיתיים.
    מעצם נתינת הצל''ש לכל מקרה של דבקות במטרה או במשימה אנחנו מעצימים את האבסורד ומראים לחיילים שלדבוק במשימה זה משהו לא שגרתי.
    ולכן התפיסה שגויה.
    כניראה שגם בשביל הרמטכ''ל הזה ושר הבטחון דבקות במשימה, גיבוי ואחוות לוחמים זה משהו שלא רשום בלקסיקון שלהם ולכן הם כל כך מתלהבים כשהם רואים התנבגויות שכאלו .
    איזה צבא בעליבותו...

    הגב לתגובה זו

    • שטויות

      שולה, 10/08/07 16:54

      סתום, טיפש!

      הגב לתגובה זו

      • שפת ביבים אינה תגובה ענינית, אך יש בה כדי להעיד על תרבותה של המגיבה (ל''ת)

        עמוס, 10/08/07 17:27

        הגב לתגובה זו

      • איזה פה שחור יש לך...

        ארתור שרמן, 10/08/07 18:38

        ונראה לי כי את בכלל לא מכירה את הנושא.
        אך למה לא לתקוע את אפיך, נכון?

        הגב לתגובה זו

    • פשוט אידיוט

      משה, 10/08/07 18:39

      צריך סינון מינימלי פה

      הגב לתגובה זו

    • מסכימה עם כל מילה! (ל''ת)

      שולה, 10/08/07 19:04

      הגב לתגובה זו

  • 18.

    הבעיה הקשה ביותר היא במערכות

    ILAN, 10/08/07 14:27

    הלוגיסטיות ולאו דוקה ביחידות הלוחמות עצמן

    הגב לתגובה זו

    • על מה אתה מדבר?

      ניר, 10/08/07 17:58

      הטנקיסטים שכחו מה זה טנק. הם לא מתאמנים שנים. התותחנים באותה סירה. ירו 130,000 פגזים במלחמה (!!!) כנראה על עצים ועשבים. לא שידוע שאחד הפגזים הביא תועלת. הטנקיסטים התהפכו ופרסו זחלים וחיפשו הזדמנויות לנתק מגע. כל זה נובע מחוסר מיקצועיות שמתחילה במח''טים ומסתיימת באחרון אנשי הצוות. חלק מאנשי הצוות במילואים התאמן רק בתחילת הסדיר על טנק!!!! הקצינים חלקם נגעו בטנק בקורס קציני שריון ואחר כך היו מנהלי מחסומים כל שירותם הסדיר. למילואים מזמנים אותם רק לצורך פעילות בט''ש.
      הצבא התמחה בחיפוש מבוקשים ובביצוע מחסומים. אין ללוחמים מושג בלחימה במסגרות גדולות ונגד יריב עיקש ומצויד. אם לא נתעשת היום ניבכה בגדול מחר.

      הגב לתגובה זו

  • 17.

    החיילים הם לא הבעיה כלל!

    אדם, 10/08/07 14:23

    בתור לוחם לשעבר בשורות צה''ל הבנתי שהבעיה זה לא הכשירות של החיילים הקטנים אלה של של הקצינים מדרגת סר''ן ומעלה הם לא יודעים כלל את תפקידם בשעת מלחמה ולא יודעים את תפקידם בזמן בט''ש תשנו את ההכשרות בבה''ד1 ותתחילו לייצר קצינים אם ראש על הכתפיים ואם יכולת לשנות משהוא באמת ולא רק לדבר!

    הגב לתגובה זו

    • אם=עם בור מטומטם (ל''ת)

      חסר סבלנות, 10/08/07 18:19

      הגב לתגובה זו

  • 16.

    אשכנזי - קצת על האיש הנורא הזה:

    בושה, 10/08/07 14:14

    לגבות את מח''ט חברון אבל חלילה לא בלגבות קולגה שלו במטה הכללי שהופקר לאש סגנו קפלינסקי הנלוז שהיה הסכינאי הראשי במלחמת לבנון.
    יש מפקדים שאסור לגבות אותם בגלל שיוכם החיילי וצבי הכומתה - זה משהו קמעי אצל אשכנזי
    שמחה שהיום כולם רואים זאת!
    תתבייש אשכנזי תמיד ידענו מי אתה וכמה טוב שאתה רמטכ''ל , ככה הכשלון שלך כמו תמיד ימשיך להדהד!

    הגב לתגובה זו

    • יאללה, יאללה. מח''ט, מפקד נכשל אסור לגבות אותו. נכשל-הביתה

      כל מי שנכשל, 11/08/07 03:48

      אם אשכנזי מגבה חברים שלו צריך להפסיק את הגיבוי להם ולא להוסיף גיבוי למפקדים כושלים שנכשלו.
      צהל נראה כמו הצבא המצרי לפני ששת הימים שגיבה מפקדים וסיפר סיפורי פוגי על הצלחות.
      קול הרעם מקהיר סיפר ש''כוחותינו מתקדמים בכל החזיות'' כשהם הפסידו במלחמת ששת הימים.
      תפסיקו לצפות לגיבוי וקחו אחריות על כישלונות.

      הגב לתגובה זו

  • 15.

    ל-5 אתה קשקשן זול מאוד (ל''ת)

    אבי ש, 10/08/07 14:08

    הגב לתגובה זו

  • 14.

    כמה קשקשת ברשת! די לדבר ולהשמיץ את קודמיך אשכנזי! (ל''ת)

    תתבייש, 10/08/07 14:02

    הגב לתגובה זו

  • 13.

    חשבתי כבר שהשבת הזו תעבור ללא כתבת תדמית אוהדת על אשכנזי. (ל''ת)

    אילון, 10/08/07 14:01

    הגב לתגובה זו

    • חה חה חה חה חה חה חה וואלה צודק:) (ל''ת)

      מוטי, 10/08/07 15:04

      הגב לתגובה זו

  • 12.

    אשכנזי נלחם עם טנקים בעידן איראן והגרעין- פתטי... (ל''ת)

    ליקוקים, 10/08/07 14:00

    הגב לתגובה זו

    • זה שאיראן עובדת על השגת נשק גרעיני

      איתי, 10/08/07 16:31

      לא אומר שטנקים פתאום נהיו נחלת העבר. גם להם יש יתרונות במצבים מסויימים.

      הגב לתגובה זו

    • כמה שזה נכון ופתטי... (ל''ת)

      איתי, 10/08/07 19:04

      הגב לתגובה זו

  • 11.

    חזרה לכשרות

    מנשה גור, 10/08/07 13:35

    עם החלפת השף נראה שהתבשיל בסיר השתנה בזכות העומד בראש הרמטכ''ל אשר בא משורות הלוחמים
    ואסור לשנות זאת .בהצלחה לנושאים בנטל ובאחריות עצומה לביטחון העם.

    הגב לתגובה זו

    • אשכנזי-בדיחה דיי עלובה לא רואים?... (ל''ת)

      מתן-לוחם מיל, 10/08/07 14:59

      הגב לתגובה זו

    • אתה אבא של אייל??? (ל''ת)

      צנחן, 10/08/07 23:33

      הגב לתגובה זו

  • 10.

    אשכנזי צריך לנקות את האורוות!!!

    מג''ד במילואים, 10/08/07 13:33

    על הרמטכ''ל בגיבוי שר הביטחון להפנים שישנו פלח שלם של מפקדים בדרגות האלוף, התא''ל והאל''מ שכשלו ואין מנוס אלא לשלוח אותם הביתה !!!!
    וזאת עוד בטרם שישלחו את החיילים והמפקדים למלחמה הבאה.
    זהו עניין של ערכים ועקרונות ושום קוסמטיקה ואיפור לא יצליחו לטייח על השבר הזה ואת חוסר היכולת המוסרית של אותם מפקדים להישיר מבט ללוחמים ולפקוד עליהם לצאת לקרב.

    הגב לתגובה זו

    • ב ד י ח ה !!! אשכנזי רק ילכלך עוד את האורוות (ל''ת)

      יודעת, 10/08/07 15:06

      הגב לתגובה זו

  • 9.

    אני לא מתלונן...

    קיקי, 10/08/07 13:33

    השנה אני אגרד 60 ימי מילואים. טוב אצלנו תמיד פינקו אותנו כל השנים בשלל ימ''מ....בזה חזקים. אימון פה, תע''מ שם...מלחמה באמצע...הוווו הנה הצו שלי לאל''ל....ואאלה הבטיחו וקיימו. אבל צה''ל זה לא רק אנחנו...זה כולכם...כולכם שלא עליתם על טנק מ-2002...כל אלה שלא עשו אימון ב-5 שנים האחרונות...

    הגב לתגובה זו

  • 8.

    תחזור לקו הירוק לא יהיה לך זמן להתאמן (ל''ת)

    כל הזמן תלחם, 10/08/07 13:17

    הגב לתגובה זו

  • 7.

    פיטפוטים

    zk, 10/08/07 13:15

    פחות לדבר יותר לעשות
    האויב שומע את הלחץ בו אנו נמצאים
    ועושה הערכות מצב

    הגב לתגובה זו

  • 6.

    גנבים קטנים גונבים לנו את המדינה

    אחת שיודעת, 10/08/07 13:10

    בצה''ל חל פיחות משמעותי באיכותו של ההון האנושי. מקודמים בדרגות ובתפקידים אנשים שאינם ראויים. אנשים חסרי יכולת קוגנטיבית ונטולי שיקול דעת מינימלי. מאידך, אותם ''מוצלחים'' מצויידים היטב בלשון ארוכה, לובי פעיל ומרפקים מחודדים. חבל.

    הגב לתגובה זו

  • 5.

    קישקוש בלבוש - צבא ועם חלש.

    אזרח, 10/08/07 13:10

    1. כל צבא, אפילו לא ירה והתאמן היה צריך להצליח יותר מול 2000 +- לוחמי חיזבאלה.
    2. עוד מילאירד דולר/שקל לא היה משנה את המאזן בין צהל לחיזבאללה.
    3. בדיוק כמו הצל''שים - הצבא והאזרחים לא מוכנים להעיז ורק להחלץ בשלום. מה לעשות במלחמה נהרגים.
    4. הצבא מזמן כבר לא צבא. מי זוכר שהיינו חיילים קרביים ולא עשינו אפילו יום אחד במחסום?!
    5. יואיל בטובו אדון הרמטכל ושר הבטחון לבקר בצבא האמיתי. לא חוכמה לבקר ביחידות הקרביות. לכו לראות מה קורה ביחידות מילואים לא אורגניות שיוצאות לתפיסת קו או שמירה באיו''ש. הפלנגות נראות יותר טוב. או לחילופין תראו איך חיילי צה''ל נראים במחסומים - תאמינו לי חיילים מצרים נראים יותר טוב.

    מילואימניק במיל.

    הגב לתגובה זו

  • 4.

    כדי שיהיה זמן לאימונים צריך להפסיק עם הבט''ש = לחזור לקו הירוק. (ל''ת)

    מילואימניק לוחם, 10/08/07 13:00

    הגב לתגובה זו

    • תגובה

      אלכס. שריונר, 10/08/07 13:41

      ואז נעשה בט''ש בכפר סבא וקטיושות ייפלו על פתח תקוה ונתניה, ויפצמרו את ראש העין וירושלים?
      רק מלחמה בלתי מתפשרת בטרור והמשך התיישבות יכולים להביא לניצחון על טרור וכתוצאה מזה לגידול בהיקף האימונים.

      הגב לתגובה זו

  • 3.

    נכון מאוד

    רן, 10/08/07 12:51

    ניתוח נכון מאוד בתור חייל מילואים
    אחד הדברים שמפריעים לאימונים לקראת מלחמה זה הפעילות בשטחים

    הגב לתגובה זו

  • 2.

    ספין של צה''ל!! יקח להם שנים להחזיר כשירות (ל''ת)

    אימונים, 10/08/07 12:04

    הגב לתגובה זו

  • 1.

    הדרך והכוון נכונים

    גיא, 10/08/07 11:56

    אכן כך הם פני הדברים ולא רק בשריון
    אין צבא היכול לנהלך מלחמת התשה ולהתאמן כבתקופת השגרה.
    דרכם של אשכנזי ושות' נכונה ורצופה כוונות טונות אולם גם הם מחושקים עי הכיבוש.
    יתכן ויש מקום להגדיל את תקציב המילואים, לגייס ליותר ימים ולחלקם שווה בשווה בין בטש' לאימון.

    הגב לתגובה זו

    • להגדיל את התקציב? נלחמים בקאסמים עם F16 !!! מה אתה רוצה? (ל''ת)

      מישו, 10/08/07 13:14

      הגב לתגובה זו