• 115.

    פלחה''ן יא סוסים

    תמיר, 09/08/07 19:04

    2 עיטורים מ 8 זה באמת כבוד גדול יפה מאוד
    למלחמה הבאה אתם לא חוזרים אם אתם לא מביאים לנו גם עיטור גבורה לפחות אחד

    הגב לתגובה זו

    • תמיר, אתה נציג מהנדסה קרבית שמגייס מלש''בים לצה''ל?

      עמוס, 09/08/07 20:46

      יש צנחנים גולנצ'יקים לוחמי שריון רופאים טייסים חימוש. חיילים מכל החיילות והיחידות שלחמו.
      מה הקטע?

      הגב לתגובה זו

  • 114.

    2 עיטורי מופת לפלחה''ן מבין 8 פששש

    יואב, 09/08/07 19:03

    וואלה איזה כבוד יש להנדסה קרבית בואנה הם חיות החבריה האלה
    יצא לי לראות חיילים מהנדסה קרבית במלחמה האחרונה ותכלס מגיע להם כל הצל''שים והעיטורים

    הגב לתגובה זו

  • 113.

    פלחה''ן 8219

    כפיר, 09/08/07 18:56

    הנדסה קרבית תותחים יש עיטור מופת לגדוד ולגדוד השני גם עיטור מופת וגם צלשים מהרמטכ''ל ללוחמים כל הכבוד
    אבל תכלס זה היה ברור שנביא צלשים ועיטורים לוחמים בפלחה''ן תמיד מביאים בגלל הסיכון העצום שהם נמצאים בו בזמן מלחמה הרי אנחנו גם חיר וגם חבלה
    בקיצור הנדסה קרבית כבוד אחים שלי !

    הגב לתגובה זו

  • 112.

    ** 100 - 106 (להוציא 101) --------- באהבה והוקרה ואהבה !! (ל''ת)

    מכולנו לכולכם, 09/08/07 18:54

    הגב לתגובה זו

  • 111.

    פלחה''ן תותחים

    רון, 09/08/07 18:54

    2 עיטורי מופת זה נחמד גם צלשים מהרמטכ''ל זה בסדר לפעם הבאה רוצים עיטור גבורה לפחות 1 או 2

    הגב לתגובה זו

  • 110.

    הנדסה קרבית כל הכבוד !

    טל מסיירת יעל, 09/08/07 18:52

    2 עיטורים לאוסף הגדול שיש לנו ממלחמות הקודמות אני מחכה בקוצר רוח למלחמה עם סוריה שמה נוסיף עוד כמה עיטורים לאוסף
    צוות אשל כבוד !

    הגב לתגובה זו

  • 109.

    הנדסה קרבית אחים שלי תותחים

    עודד, 09/08/07 18:50

    יאללה מלחמה רובאית ארז רובאית דקל רובאית אדיר כבוד כבוד כבוד !!!!!!!!!!!!!

    הגב לתגובה זו

  • 108.

    יהלו''ם תותחים עשו במלחמה דברים מטורפים

    ליאור קליין, 09/08/07 18:49

    ראיתי מה הבחורים מיהלו''ם עשו שם ואני יגיד לכם משהו בגלל שאסור לפרסם אתם לא יודעים איזה הקרבה היה שם מהבחורים האלה פשוט שלא להאמין
    בקשר ללוחמים מההנדסה הקרבית אני לא מתפלא שהם קיבלו 2 עיטורי המופת זה היה ברור שהאנשים מהפלחה''ם יקבלו במלחמה הזאת עיטורים כמו שהם קיבלו בכל מלחמות ישראל הם כלים האנשים האלה אחד אחד

    הגב לתגובה זו

  • 107.

    לוחמי הנדסה הקרבית יא תותחים !

    יאיר רוטמן, 09/08/07 18:44

    2 עיטורי המופת לאוסף למלחמה הבאה אנחנו רוצים לפחות עיטור גבורה אחד ו 3 עיטורי עוז
    בכל מלחמה שהייתה לישראל לוחמים מההנדסה הקרבית קיבלו עיטורים וצל''שים יצא לי לראות אנשים מהפלחה''ן וואלה הם באמת תותחים ואמיצים
    גדוד 601 ו 605 היו בתוך לבנון בבינת גב'ל ולחמו שם
    כמו כן יהלו''ם שמעתי עשו שם דברים מסווגים ומשוגעים
    בקיצור הנדסה קרבית !!!

    הגב לתגובה זו

  • 106.

    שימו לב כמה לוחמים מגדוד 51! (ל''ת)

    גולנצ'יק 51, 09/08/07 18:05

    הגב לתגובה זו

  • 105.

    עוד 2 עיטורי המופת נוספו ללוחמי ההנדסה הקרבית

    אלעד שוורץ, 09/08/07 18:00

    עוד 2 עיטורי המופת נוספו יחד עם צל''ש הרמטכ''ל נוספו להמון עיטורים שלוחמים בהנדסה הקרבית כבר יש להם במלחמות ישראל
    כל הכבוד בחורים זה שאתם אמיצים זה ידוע תמשיכו להוסיף עיטורים לפעם הבאה אנחנו רוצים גם טיטור גבורה אגב עיטור עוז כבר יש לנו

    הגב לתגובה זו

  • 104.

    גדוד 601 של ההנדסה הקרבית !

    יריב, 09/08/07 17:57

    601 של ההנדסה הקרבית היה ממש בפנים במלחמה האחרונה בגלל זה קיבלנו כמה עיטורי מופת וצלשים מהרמטכ''ל
    לוחמי הנדסה הקרבית אתם אמיצים ותותחים

    הגב לתגובה זו

  • 103.

    לוחמי הנדסה קרבית אתם כלים אחד אחד !

    תומר, 09/08/07 17:56

    כל הכבוד ללוחמים של הגדודים בסדיר ובמילואים של פלחה''ן (הנדסה קרבית)
    2 עיטורי מופת ואותות צלש הרמטכ''ל גם שמעתי שרוצים לתת צלשים גם של אלוף פיקוד צפון לכמה לוחמים מההנדסה הקרבית

    הגב לתגובה זו

  • 102.

    הנדסה קרבית השתלטה על הצל''שים

    עומר, 09/08/07 17:53

    כל הכבוד ללוחמים הגדולים מהגדודים של הנדסה הקרבית שהיו בתוך לבנון במלחמה כמו כן גם ליהלו''ם שעשו שם דברים מטורפים אבל אסור לפרסם וגם אם אני ארשום יצנזרו אותי
    בכל אופן כבוד גדול ללוחמים של הנדסה הקרבית יש לנו 2 עיטורי מופת וכמה צלשים מהרמטכ''ל בקיצור כבוד !!!!!!!

    הגב לתגובה זו

  • 101.

    איפה העיטור ליש גבול על הפילוג בעם? (ל''ת)

    אות המופת, 09/08/07 17:09

    הגב לתגובה זו

  • 100.

    הנדסה קרבית כבוד 2 עיטורי המופת !

    משה, 09/08/07 16:55

    2 לוחמים מהנדסה קרבית יקבלו את עיטור המופת כמו כן יש גם כמה שיקבלו את צל''ש הרמטכ''ל
    טוב תכלס זה ידוע שלוחמים מההנדסה הקרבית הם בחורים אמיצים ותותחים אחים שלי כבוד !

    הגב לתגובה זו

  • 99.

    צבא מובס מחלק עיטורים פוליטית שלא יפריעו לגירוש חורבן יהודים עי צבא (ל''ת)

    תבוסה עכשיו, 09/08/07 16:28

    הגב לתגובה זו

  • 98.

    אני מבקש שמר עמיר פרץ ודן חלוץ יהיו בין מקבלי הצל''ש. והסיבות:

    אדם אילת, 09/08/07 15:13

    בתנאים קשים מנשוא של חוסר תכנון, חוסר ידע, חוסר ניסיון , טפשות, בורות ושחצנות ללא גבולות, הצליחו עמיר פרץ ודן חלוץ , לנהל את עניני הבטחון בהצלחה המשתווה לחלוטין לכל קודמיהם הנבונים והמנוסים בהרבה, שם בעשרים השנים האחרונות. ועל כך, מגיע להם צל''ש.

    הגב לתגובה זו

    • למה כאשר אני מסתכלת בעיניים של דן חלוץ אני חושבת על מניות... ?

      שושנה, 10/08/07 15:39

      לאחר מלחמת לבנון השנייה פירסם ''מעריב'', כי בבוקר שבו פרצה המלחמה התקשר חלוץ לבנק והורה למכור את תיק המניות שלו, בשווי 120 אלף שקל. בדיעבד, מבחינה כלכלית, היתה זו החלטה שגויה, משום שהבורסה רק הוסיפה לעלות. אבל הרבה מעבר להפסד הכספי, היתה לחשיפת פרשת מכירת המניות השפעה הרסנית על מעמדו הציבורי של חלוץ.

      למה כאשר אני מסתכלת בעיניים של דן חלוץ אני חושבת על מניות... ?
      ומיד אחר-כך, חוזרת אנכי ונזכרת,
      בתוצאות אותה מלחמת-ברירה
      רשלנית-הרסנית-שלומיאלית :
      בסבל, באבל, בכעס, בצער, בזעם, בצרות,
      ביגון, בשכול, בכאב, בים הדמעות.
      איך נפלו כך בחורים ?
      איך הקריבו נפשם עלמים צעירים, פרחי-חמדה, שְכִיוֹת.
      איך בעקבות מלחמת ברירה הרפתקנית-חובבנית-מרושלת-כושלת-מקוממת-נכשלת
      הצטרפו למעגל-שכול עוד משפחות ?
      איך הצטנפו-התכרבלו בתוכן אמהות, אבות,
      אחים, אחיות, בנים, בנות ?
      איך התכנסו בריות, אט-אט פנימה,
      כמו שבלולים אל תוך קונכיות ?

      אכן, גם הפעם לא תעזורנה, קינות, נהיות, תהיות, תמיהות, פליאות.
      אכן גם הפעם לא תיטולנה-תקחנה-תשאנה דמויות-פוליטיות
      ולו מעט טיפת אחריות על חיי-חיילינו, חיי בנינו, חיי-נערינו,
      בגין רצף טיפשי, מר, נמהר, נמנע, מיותר, הרה-אסון
      אשר נגרם בעטיין של החלטות כושלות, אומללות, לקויות, שגויות.
      אכן, גם הפעם, ייתכן כי לא יהיה איש שילמד, מי אשר יפיק לקחים
      משרשרת מקוממת-נמהרת-מיותרת-נמנעת-פזיזה של טעויות.

      למה כאשר אנכי מתבוננת בעיניו של דן חלוץ אני חושבת על מניות.... ?
      כאילו שלא חסרות לנו, באמת ובתמים, במדינתנו, כלל יותר צרות, מצוקות, בעיות ?
      או שמא נובעת אכזבתנו מכך שגבוהות מדי היו מ''מנהיגינו'' וממפקדינו הציפיות ?
      בלית-כל-ברירה, מתמיהות, משאלות, מפְּלִיאוֹת אותה מלחמה, אזכור אף אזכורה,
      כי היה מי שזמן ופנאי היה לו (איך וכיצד ייתכן הדבר ?), ערב פרוץ מלחמה,
      לחשוב, לעסוק ולטפל בתיק-מניות.
      והיתה בקרית-שמונה המופגזת, אשה אחת (היש מי שיודע את שמה?)
      אשר בעת מטחי הירי, את כל זמנה ועיתותיה הקדישה
      לחילוצן, רווחתן ולהצלתן של חיות.

      עצוב בלב. מיכל כהן, כדא''ה, 11/05/07 09:09
      מה אפשר לומר ? שיהיה בסדר ? שיהיה טוב ? שממה שקרה נלמד ? נתקן ? נפיק לקחים ?
      את חושבת שהם יודעים איזה לקחים להפיק שם למעלה?
      צה''ל חזק יותר ? זאת התשובה ?
      שר בטחון מוכשר יותר ? זאת התשובה ?
      רמטכ''ל שהוא חי''רניק ולא מחיל האוויר ? זאת התשובה ?
      ראש ממשלה בטחוניסט אולי ?
      שבת שלום.

      הגב לתגובה זו

  • 97.

    למה קפלינסקי וחלוץ לא מקבלים צל"ש על סכינאות ואומנויות הדקירה? (ל''ת)

    לוחם, 09/08/07 14:17

    הגב לתגובה זו

  • 96.

    ואלק ציונים לשבח צריך לתת רק לאוהדי בית''ר ולנאמני ביבי נתניהו.

    ר. מסעוד, 09/08/07 13:54

    אסור לתת לסמולנים שום צל''ש ושום בתיח' כי הסמולנים האלה הם עוכרי ישראל
    היידי ביבי ישתבח שמו לעד.

    הגב לתגובה זו

  • 95.

    לחיילנו האהובים גאים בכם מאוד (ל''ת)

    יישר כוח, 09/08/07 13:11

    הגב לתגובה זו

  • 94.

    כמה אבסורד

    ערן, 09/08/07 12:18

    כמה אבסורד רק במדינתנו
    לקבל צל''ש על מות יקירנו
    לעבור את הגבול לארץ שוכנת אויבנו
    לחכות בבתים שיחזרו גיבורנו
    אך אין מה לדאוג לראש מכשלתנו
    הוא וחברין צוחקים ממגדל השן עלינו

    ציון לשבח ליקירים שאבדנו
    עיטור הכבוד לגיבורים שנפלו
    מצעד האיוולת ממשיך בארצנו
    עד מתי תחלוף הסערה על פנינו
    עוז ומופת על כך שנפלו
    עצב ודמעות בבתים שלא שבו

    הוועדה קובעת מי יעוטר בסיכתנו
    הוועדה תקבע את עיטורנו
    עוז ומופת לגיברים שנשאו את דגלנו
    וביום אחר מתעטפים בו לוחמנו
    עד מתי נסבול ונשלח את יקירנו
    לארץ אוייב שלא יודעת סבלנו

    ערן

    הגב לתגובה זו

    • ה''וועדה'' זה האוייב החדש שלכם ? (ל''ת)

      מפיצי שיטנה, 09/08/07 13:02

      הגב לתגובה זו

  • 93.

    כולם יודעים כמה ענק המעשה שרועי קליין עשה..עיטור זה או אחר לא יגרע

    מהמעשה האדיר, 09/08/07 11:42

    אז גם אם מעורבים שיקולים פוליטיים זה פשוט לא משנה. נמשיך להפיץ את סיפור הגבורה העילאי הזה.
    וגם לגבי יתר החיילים- כל הכבוד לכולם שחרפו נפשם בשביל להגן על המדינה שלנו. יש כ''כ הרבה סיפורים , גם כאלה שלא זכו לעיטורים. יש לנו עם מדהים וחזק. חבל שאנו לא זוכים למנהיגים שראויים לעם הזה.

    הגב לתגובה זו

    • מעניין למה אתם כל כך זקוקים לזה..

      סוציולוג, 09/08/07 12:36

      זקוקים להאדרה הזאת

      הגב לתגובה זו

      • מי זה אתם ??

        רוני, 09/08/07 14:16

        ולמה אתה צריך להשתמש בתואר שלך כדי להציג את עצמך ?

        אין שם? אין לך זהות?

        הגב לתגובה זו

      • מה ז''א ''למה אתם זקוקים לה''???

        ?????, 09/08/07 15:30

        מי זה אתם? ומה ז''א אנחנו זקוקים לה? למה החלטת שאנו זקוקים לה?
        אני יודעת על עצמי ולא מתיימרת בשם מישהו אחר. אני חושבת שהמעשה שעשה הוא מופת וראוי שסיפורו יפורסם ויהווה דוגמא לכל חייל ולכל אזרח במדינה- דוגמא למסירות, להקרבה, לאהבת העם והארץ ללא גבולות, לאמונה גם ברגעים האחרונים. סיפור כזה צריך להאדיר.

        הגב לתגובה זו

  • 92.

    עוד נסיון אומלל להעלות

    אמיר, 09/08/07 11:30

    את המוראל הלאומי והמוטיבציה להתגייס ליחידות קרביות, זה היה רק היומן הכונו לסבוב הבא והפעם סוריה ואירן בתפקידים הראשיים. וליפי הבלורית והתואר יהי זכרכם ברוך!

    מי שברך אבותינו אברהם יצחק ויעקב הוא יברך את חיילי צבא הגנה לישראל, העומדים על משמר ארצנו וערי אלוהינו מגבול הלבנון ועד מדבר מצרים ומן הים הגדול עד לבוא הערבה ביבשה באויר ובים. יתן יהוה את אויבינו הקמים עלינו נגפים לפניהם. הקדוש-ברוך-הוא ישמור ויציל את חיילינו מכל-צרה וצוקה ומכל-נגע ומחלה וישלח ברכה והצלחה בכל מעשה ידיהם. ידבר שונאינו תחתיהם ויעטרם בכתר ישועה ובעטרת נצחון. ויקים בהם הכתוב: כי יהוה אלוהיכם ההולך עמכם להלחם לכם עם אויביכם להושיע אתכם:
    ונאמר אמן.

    הגב לתגובה זו

    • אמן (ל''ת)

      רמי, 09/08/07 14:17

      הגב לתגובה זו

  • 91.

    עוד נסיון אומלל להעלות

    אמיר, 09/08/07 11:29

    את המוראל הלאומי והמוטיבציה להתגייס ליחידות קרביות, זה היה רק היומן הכונו לסבוב הבא והפעם סוריה ואירן בתפקידים הראשיים. וליפי הבלורית והתואר יהי זכרכם ברוך!

    מי שברך אבותינו אברהם יצחק ויעקב הוא יברך את חיילי צבא הגנה לישראל, העומדים על משמר ארצנו וערי אלוהינו מגבול הלבנון ועד מדבר מצרים ומן הים הגדול עד לבוא הערבה ביבשה באויר ובים. יתן יהוה את אויבינו הקמים עלינו נגפים לפניהם. הקדוש-ברוך-הוא ישמור ויציל את חיילינו מכל-צרה וצוקה ומכל-נגע ומחלה וישלח ברכה והצלחה בכל מעשה ידיהם. ידבר שונאינו תחתיהם ויעטרם בכתר ישועה ובעטרת נצחון. ויקים בהם הכתוב: כי יהוה אלוהיכם ההולך עמכם להלחם לכם עם אויביכם להושיע אתכם:
    ונאמר אמן.

    הגב לתגובה זו

  • 90.

    עוד נסיון אומלל להעלות

    אמיר, 09/08/07 11:29

    את המוראל הלאומי והמוטיבציה להתגייס ליחידות קרביות, זה היה רק היומן הכונו לסבוב הבא והפעם סוריה ואירן בתפקידים הראשיים. וליפי הבלורית והתואר יהי זכרכם ברוך!

    מי שברך אבותינו אברהם יצחק ויעקב הוא יברך את חיילי צבא הגנה לישראל, העומדים על משמר ארצנו וערי אלוהינו מגבול הלבנון ועד מדבר מצרים ומן הים הגדול עד לבוא הערבה ביבשה באויר ובים. יתן יהוה את אויבינו הקמים עלינו נגפים לפניהם. הקדוש-ברוך-הוא ישמור ויציל את חיילינו מכל-צרה וצוקה ומכל-נגע ומחלה וישלח ברכה והצלחה בכל מעשה ידיהם. ידבר שונאינו תחתיהם ויעטרם בכתר ישועה ובעטרת נצחון. ויקים בהם הכתוב: כי יהוה אלוהיכם ההולך עמכם להלחם לכם עם אויביכם להושיע אתכם:
    ונאמר אמן.

    הגב לתגובה זו

  • 89.

    אחי גיבורי התהילה והמעש, כולכם ראויים להצדעה, (ל''ת)

    ע, 09/08/07 11:28

    הגב לתגובה זו

  • 88.

    ימנים- העיקר שתבינו שמלחמות זה גדול עלינו (ל''ת)

    גם על הצבא, 09/08/07 11:28

    הגב לתגובה זו

  • 87.

    ונעבור למחמאות.....

    יעקב, 09/08/07 11:03

    די עם הציניות. אף אחד בעולם לא מפרגן לנו, אז לפחות בסיטואציה שבה בכפיפה אחד דרים עטיה, ולאדיסלב, חאטב, יאיר, רובינשטיין ואחרים. סיטואציה המסמלת יותר מכל מיזוג והשתלבות, שבה מכל קצווי העם נוטלים חלק בהגנת המולדת ואף עושים זאת בהצטיינות. האם זה לא הזמן לרגע של נחת ?. תהנו חברה.

    הגב לתגובה זו

  • 86.

    ונעבור למחמאות.....

    יעקב, 09/08/07 11:03

    די עם הציניות. אף אחד בעולם לא מפרגן לנו, אז לפחות בסיטואציה שבה בכפיפה אחד דרים עטיה, ולאדיסלב, חאטב, יאיר, רובינשטיין ואחרים. סיטואציה המסמלת יותר מכל מיזוג והשתלבות, שבה מכל קצווי העם נוטלים חלק בהגנת המולדת ואף עושים זאת בהצטיינות. האם זה לא הזמן לרגע של נחת ?. תהנו חברה.

    הגב לתגובה זו

  • 85.

    משפחת רועי קליין תקבל עם העיטור גם את צו הגירוש מביתם. (ל''ת)

    רק בישראל, 09/08/07 10:57

    הגב לתגובה זו

  • 84.

    מה עם צל''ש לאמיר פרץ ולחלוץ????????????????? (ל''ת)

    אלמוני, 09/08/07 10:56

    הגב לתגובה זו

  • 83.

    מה עם צל''ש לאמיר פרץ ולחלוץ????????????????? (ל''ת)

    אלמוני, 09/08/07 10:56

    הגב לתגובה זו

  • 82.

    השמאל שם ידו גם ברשימות העיטורים, מתנחלים לא מקבלים עיטור רק שמאלני (ל''ת)

    רק הימין יכול, 09/08/07 10:55

    הגב לתגובה זו

  • 81.

    למה רועי קליין לא קיבל את עיטור הגבורה?????? (ל''ת)

    גיל., 09/08/07 10:55

    הגב לתגובה זו

    • כי הוא ימני ומשפחתו מתגוררת במה שנקרא ע''י השמאל: השטחים הכבושים. (ל''ת)

      א.ד., 09/08/07 12:40

      הגב לתגובה זו

  • 80.

    צל''ש גם לבר רפאלי ומשתמטי כוכב נולד! (ל''ת)

    תומר, 09/08/07 10:48

    הגב לתגובה זו

  • 79.

    מתי קמים הגיבורים ? כשיש שיבוש במהלכי המלחמה !

    ישמעאל, 09/08/07 10:47

    אם תכנית צבאית מנוהלת היטב ואין חריגות קיצוניות מהתכנית , בפרט כשהיא מוצלחת , הגבורים שביצעו את התכנית , נשארים אלמונים , ללא ציוני שבח כלשהם כי כל גיבור ביצע את תפקידו בהתאם לתכנית .כאשר מהלכי מלחמה משתבשים וההנהגה מאבדת את עשתונותיה , הגיבורים האמיתיים , מבצעים מהלכי הקרבה שאינם רשומים בשום תכנית שעליהם מקבלים ציונים לשבח ! הורים שכולים , היו מעדיפים שבניהם יישארו בחיים ולא יצטרכו להקריב את חייהם להצלת חבריהם , כתוצאה מתכניות צבאיות כושלות או הנהגה שאיבדה עשתונות .

    הגב לתגובה זו

    • ל 79,תחילה התרשמתי כמוך,אך

      רותי, 09/08/07 11:05

      שלום.
      אכן האמירה הזו מושמעת שוב ושוב.

      במילחמה המנוהלת היטב,אשר לאחר מעשה,היוותה ניצחון מוחץ,לא היו מצבי קושי,בלבול וטעויות?!!,היכן שמעת על מילחמה ללא בעיות? תקלות, סיכון,וכו'. אכן אז מתגלים האנשים המיוחדים.אכן גם במיקצועי, אמנם בסיטואציה שאין בה סיכון גופני אישי כלל, בפעולת החייאה,ניתן לעמוד על אופיים של האנשים, האיכפתיות שלהם והתושיה והיוזמה.

      אין מילחמה נקייה.,אלא אם האוייב נכנע ללא קרב.

      הגב לתגובה זו

  • 78.

    די בגפרור בודד להצית את חיפה בלהבות (ל''ת)

    חיפה-כימיקלים, 09/08/07 10:40

    הגב לתגובה זו

  • 77.

    רועי קליין ז''ל צריך לקבל את העיטור הגבוה ביותר. אוהבים אותכם צה''ל. (ל''ת)

    אחד שיתגייס, 09/08/07 10:36

    הגב לתגובה זו

  • 76.

    נעמן - הפריירים מתחלפים ואני ובני משתמטים (ל''ת)

    כל האמת, 09/08/07 10:33

    הגב לתגובה זו

  • 75.

    מדוע לא הוענק אות הגבורה לאדם שקפץ על רימון למות והציל חייליו?

    יש מעשה גבורה, 09/08/07 10:31

    איך אפשר לתאר מעשה של גבורה ואומץ גדול יותר מאשר באמצע קרב סוער אדם ממש ביודעין קופץ על רימון ומקריב את חייו לען חייליו.

    איך אפשר לתאר אפילו בדמיון מעשה גבורה גדול מזה ?

    הגב לתגובה זו

    • צודק, אין גבורה גדולה מזו, וממש לא ברור למה לא העניקו לו את העיטור (ל''ת)

      ELMO, 09/08/07 10:50

      הגב לתגובה זו

  • 74.

    כל הכבוד ללוחמים - אבל במלחמה מוצלחת לא צריך כ''כ הרבה עיטורים (ל''ת)

    מה עם העיטור, 09/08/07 10:31

    הגב לתגובה זו

  • 73.

    אוי לבושה שלקליין לא נתנו הגבורה! (ל''ת)

    יש גבול לחוצפה, 09/08/07 10:30

    הגב לתגובה זו

    • זה היה קליין ז''ל! והוא קיבל את אות העוז. פעם הבא תקרא את הכתבה. (ל''ת)

      מני, 09/08/07 10:46

      הגב לתגובה זו

  • 72.

    ''סלקציה'' בפרסום תגובות נוסח גרמניה 42 (ל''ת)

    תקשות בזויה ב-, 09/08/07 10:27

    הגב לתגובה זו

  • 71.

    תזכורת לכך שתפקיד צה''ל להילחם. לא לגרש יהודים מבתיהם. (ל''ת)

    מיכל, 09/08/07 10:27

    הגב לתגובה זו

  • 70.

    סוריה קיבלה טילים לטווח משתמטי גוש-דן (ל''ת)

    לאיזון בשכול, 09/08/07 10:23

    הגב לתגובה זו

  • 69.

    שום עיטור אין בו לכפר על מעשה הנבלה של רה''מ (ל''ת)

    ''יח' 159+3'', 09/08/07 10:19

    הגב לתגובה זו

  • 68.

    אין לתת צל''ש למתנחלים-הם סכנה למדינה! (ל''ת)

    בני סלע, 09/08/07 10:10

    הגב לתגובה זו

    • נעמן המתחזה - בדרכו של שמאל ההומו-לסבי (ל''ת)

      יגאל כהן, 09/08/07 10:35

      הגב לתגובה זו

  • 67.

    מה עם אות הוקרה להילל וייס נ''י? (ל''ת)

    רינה, 09/08/07 10:09

    הגב לתגובה זו

  • 66.

    יחיו חיילי צה''ל! אתם גיבורים! אנחנו אוהבים אתכם. (ל''ת)

    מני, 09/08/07 10:08

    הגב לתגובה זו

  • 65.

    עם צבא תבוסה עכשיו של אשכנזי מגרש היהודים לא צריך אוייבים !!!!!!!!! (ל''ת)

    עורו יהודים, 09/08/07 10:08

    הגב לתגובה זו

  • 64.

    רועי קליין הי' היה מעדיף שלא יגרשו את אלמנתו וילדיו מביתם בעלי (ל''ת)

    כי צבא קאפו של, 09/08/07 10:06

    הגב לתגובה זו

  • 63.

    רק הכתומים עושים רשימות (ל''ת)

    של, 09/08/07 10:00

    הגב לתגובה זו

    • בינתיים מי שעשה את הרשימות זה השמאל. אנשי הימין ראויים בהחלט לעיטור (ל''ת)

      תחילת סוף השמאל, 09/08/07 10:52

      הגב לתגובה זו

  • 62.

    לא לתת עיטור למתנחלים!הם ציבור מסוכן לעם ישראל (ל''ת)

    נעמן הסמולן, 09/08/07 10:00

    הגב לתגובה זו

    • תלך לכל הרוחות ובדרך תלמד שלהיות שמאלני זה פשוט להיות חולה. (ל''ת)

      פסיכיאטרית, 09/08/07 12:43

      הגב לתגובה זו

  • 61.

    מה עם עם תומר בוהדנה?!

    דוד, 09/08/07 09:59

    תומר!החייל שהרים את המורל בקרב עם ישראל,אחרי שצולם עושה את הסימן וי-אות הניצחון!כאשר מפרפר בין חיים למוות!!!מה איתו?!

    הגב לתגובה זו

  • 60.

    שתי השערות:

    יעל, 09/08/07 09:59

    השערה מספר 1: אם רועי קליין ז''ל היה קיבוצניק ולא מתנחל, הוא היה מקבל את אות הגבורה. זו דעתי.

    השערה מספר 2: המעשה שעשה רועי קליין ראוי להילמד בכל בית ספר בעולם. גם בישראל. אין גבורה גדולה ממנו! ייתכן שאות הגבורה נמנע ממנו כדי שהוא לא ישמש דוגמה לאחרים, כדי שלא יחקו אותו. מישהו יכול לחשוב על סיבה נוספת?

    הגב לתגובה זו

    • יש עוד סיבה:

      Yo, 09/08/07 12:27

      על הפסוק''ואנשי סדום היו רעים מאוד בעיני ה' '', מפרש רש''י:''מגדלים מי שהיה קטן ומקטינים את מי שגדול''.
      ולדעתי לא מדובקר על סנטימטרים או אינצ,ים.
      עובדה: אחד קאן כאולמרט נהיה ראש לשועלים.

      הגב לתגובה זו

  • 59.

    בתור לוחם חיר במילואים בסדיר

    ב, 09/08/07 09:53

    ובמילואים כולל המלחמה של הקיץ שעבר - תעשו טובה לעצמכם ולרגע אחד תעצרו עם הגידופים והפוליטיקה , בתור אחד שהיה יש עמוק בשטח לבנון ןחווה את כל הסיפורים האפשריים ובלתי אפשריים תכבדו את אלה שלא כאן ואלה שכאן שקיבלו את המגיע להם , הפוליטיקה תשאר איתנו עוד הרבה זמן . אז להפסיק אם זה בבבקשה , בין השורות זה דיי ידוע שכל אלה שנובחים וצועקים על אחרים הם לא ממש מאלה שתורמים הכי הרבה בלשון המעטה הן מבחינה צבאית חברתית ומה שלא יהיה , אז קחו קצת אוויר ותיהיו גאים שבשיראל של 2007 יש עדיין אנשים שמוכנים להקריב את חייהם למען אחרים .

    הגב לתגובה זו

    • אתה צודק, רגע אחד של גאווה לאומית ואחדות (ל''ת)

      ר, 09/08/07 13:12

      הגב לתגובה זו

  • 58.

    ומה עם בניה ריין? (ל''ת)

    חנה, 09/08/07 09:44

    הגב לתגובה זו

    • הוא מתנחל-לא מגיע לו (ל''ת)

      רן, 09/08/07 09:59

      הגב לתגובה זו

    • זו באמת שאלה טובה, גם אני חיפשתי את שמו והופתעתי (ל''ת)

      אור, 09/08/07 10:03

      הגב לתגובה זו

  • 57.

    מה אם אות גבורה לסא''ל רועי לרנר?

    חני לרנר, 09/08/07 09:42

    האם דיעותיו הפוליטיות מנעו ממנו קבלת העיתור?

    הגב לתגובה זו

    • קראת את השמות? יש מהכול (ל''ת)

      אביטל, 09/08/07 09:56

      הגב לתגובה זו

  • 56.

    עוד כמה צלשים

    צלש, 09/08/07 09:24

    לרא''ל חלוץ
    על כך שלמרות האש והלחימה לא התבלבל וחילץ בגבורה עילאית את כל מניותו בשלום
    לקומנדנטה אמיר פרץ
    על שלמרות חוסר ניסיונו לא נבהל ולא הקשיב לאף אחד וחיכה עם תוכנית הקרב עד להפסקת האש
    לחימקה רמון
    על כך שלמרות קולות הקרב והמלחמה לא התבלבל ויצא למבצע נועז בעומק הגרוןו
    לראש ממשלתינו אולמרט
    שהצליח במבצע גבורה מדהים לחלץ את ילדיו בזמן ולשלוח אותם לחו''ל

    כולנו מצדיעים

    הגב לתגובה זו

    • אתה צודק, אבל זה לא המקום (ל''ת)

      מצדיע לגיבורים, 09/08/07 09:47

      הגב לתגובה זו

    • איך שכחת ברשימה את....

      אליהו שמש, 09/08/07 10:06

      לראש הממשלה, אומלטה, שהשכיל להנהיג נבחרת למופת בזמנים קשים כאלה, לקח אחריות ולא התפטר! וגם על תרומתו הנדיבה למען נצולי השואה

      לשרת החינוך יולי תמיר שמחקה את הקו הירוק עוד לפני שהערבים ביקשו והכניסה לסיפרי החינוך את הלימודים על דיכוי הערבים.

      לאירגון בצל''ם שעושה עבודתו נאמנה!

      לכל חברי הכנסת הערבים שמשתפים פעולה!

      לבג''ץ שמקצץ לאלה שנושאים בעול את הידים והאפשרות לפעול

      ליושב ראש ההסתדרות שמשתק את המדינה והורס מבפנים

      לכל הגנבים מביטוח לאומי שעושים לילות כימים על מנת לטרטר את הנזקקים

      לרשות המס המושחתים שדואגים לתגמל את המקורבים!

      ולנשיא הנבחר, המשנה למשנה הקודם ואבי מזרח תיכון חדש מר פרס החתרן הבלתי נלאה על המזרח התיכון החדש.

      לכל שאר המושחתים אוהבי שררה וקומבינות, שלא הזכרתי. אתם הסליחה.

      לדעתי, אלה הנבחרים שראויים יותר מכל אחד אחר להדליק משואה ביום העצמאות!

      הגב לתגובה זו

  • 55.

    אות הגבורה

    גדי, 09/08/07 09:20

    אני לא מבין איזה גבורה יכולה להיות
    יותר גדולה אם בן אדם קופץ על רימון
    ומציל את החברים שלו מדוע לא נתנו לו את אות הגבורה?

    הגב לתגובה זו

    • כנראה שלקפוץ על רימון (ל''ת)

      לא מספיק, 09/08/07 09:29

      הגב לתגובה זו

      • במדינה הזאת אתה צריך להיות שמאלני משתמט מהצבא ואז תקבל אות גבורה. (ל''ת)

        רימון זה צעצוע, 09/08/07 10:34

        הגב לתגובה זו

    • באמת לא ברור, צריך אולי להפעיל קצת לחץ (ל''ת)

      נוי, 09/08/07 09:58

      הגב לתגובה זו

    • אם על מעשה כזה לא מקבלים את אות הגבורה אז על מה כן? (ל''ת)

      קרבי, 09/08/07 10:02

      הגב לתגובה זו

    • קליין ז''ל לא יקבל את אות הגבורה בשל דעותיו הימניות ומקום מגוריו. (ל''ת)

      ימנית גאה, 09/08/07 10:32

      הגב לתגובה זו

      • לגאה הורודה! בצבא ההתקדמות היא פרי ההצלחה המקצועית ולא ההשקפות

        ע'ז 77, 09/08/07 10:54

        סביר להניח שרועי העביר תדריכים כראוי ,ניהל נכון את האימונים והבט''ש, ובכך נמדדה הצלחתו וקידומו.
        כמדומני שהוא לא התבקש לההעביר סימפוזיונים מדיניים כסמג''ד.
        ואת השקפתו הפרטית הוא הביא בקלפי כמו כולם.
        לכן צאי מתסביך הרדיפה שלך, כי לו נותר בחיים , היו נכונים לא תפקידים ראויים,כמו ליתר 4 הסמג''דים האחרים בגולני (וסביר שיש בינהם עוד חובשי כיפות)

        הגב לתגובה זו

  • 54.

    תודתי והערכתי נתונים לכל הלוחמים מקרב לב.

    דברים מהלב, 09/08/07 08:49

    אינני חלק ממשלה מושחתת המנסה לסתום פיות באמצעות צל''שים למיניהם. ממשלת אולמרט חשבה על הלוחמים טרם שליחתם למלחמה ללא שום סיכוי, למלחמה ללא שום מטרה מוגדרת. בהענקת צל''שים הם מנסים לחפות על העוול שנגרם, על המוות השכול והיתמות שהיו מיותרים לחלוטין, לו רק הושקעה מעט מחשבה והיגיון ופחות איגואיזם ורייטינג לשמם. הצל''שים יוענקו לאחר ''מחשבה רבה'' כדברי גורמים: מבחינתי, אני מרכינה ראשי לאות כבוד ותודה בפני כל הלוחמים, הן החיים והן המתים, מוקירה להם תודה על שהקריבו חייהם למען מטרה לא מוגדרת בעוז ובגבורה. מאידך, לא אוכל לסיים מבלי לאמר: אולמרט וממשלת ישראל הנוכחית, אינכם ראויים לגיבורים אלו. קומו קחו אחריות ותתפטרו. אינכם ראויים להנהיג עם נפלא כמו עמנו, אינכם ראויים אפילו לעמוד ליד חיילינו או ליד משפחות הנופלים. אינכם ראויים לשום טיפת הערכה מאיתנו.

    הגב לתגובה זו

    • למה צל''שים זו סתימת פיות?

      לא הגיע למקבלים, 09/08/07 08:59

      לא נותנים אחרי כל מלחמה?

      הגב לתגובה זו

      • יוצאים לקרב לא מתוך כוונה לקבל צל''ש.

        זוהי הציונות, 09/08/07 10:13

        כשלוחמים נשלחו למלחמה האבודה הזאת, הם לא חשבו מה לעשות כדי לקבל צל''ש. הם ידעו שעליהם לבצע את הפקודה שניתנה להם ולעשות את מלאכתם נאמנה. לא יוצאים לקרב כדי לקבל צל''שים, לא מסכנים חיים ומשאירים משפחות שכולות בשביל צל''ש. עושים זאת מתוך אחריות, מתוך ציות לפקודה, מתוך הגנה, מתוך אהבה לעם. החיילים/הלוחמים עשו את שלהם נאמנה אך הממשלה פעלה ועדיין פועלת בחוסר יושר כלפי העם. מקומם של המושחתים לא ביננו.

        הגב לתגובה זו

    • נכון. במלחמת התבוסה הזאת

      לא מגיע צל''ש, 09/08/07 09:02

      גם לא ללוחמים
      אחרת זו לא היתה ''מלחמת תבוסה''

      הגב לתגובה זו

  • 53.

    ליבי עם משפחות הנופלים.ילדיכם גיבורים! (ל''ת)

    ענת, 09/08/07 08:27

    הגב לתגובה זו

  • 52.

    איפה משה ברק ?

    כפיר, 09/08/07 08:24

    הלוחם הכי מבוגר במלחמה הזאת שלחם לצד שני בניו

    הגב לתגובה זו

    • הנה, אמרת אותו בתגובתך! (ל''ת)

      אסף, 09/08/07 08:42

      הגב לתגובה זו

  • 51.

    חיילים שנפלו בגלל החלטה ללא תועלת.

    נורא נורא., 09/08/07 08:23

    כניסת הכוח היבשתי היתה החלטה של הקבינט הבטחוני שכלל את פרס עם הלויאליות שלו כלפי אולמרט וחיים רמון שלא היה נעים לו מאולמרט. מהלך מלחמתי מיותר שלא הביא שום תועלת.תפנימו זאת.למה וועדת ווינוגרד לא מגלה את האמת הנוראה לציבור.

    הגב לתגובה זו

    • נכנסו כדי להפעיל לחץ על מועצת הבטחון (ל''ת)

      לודא שמקסימום, 09/08/07 08:45

      הגב לתגובה זו

      • שטויות, הפעלת הלחץ הייתה רק ביומיים האחרונים של המלחמה. (ל''ת)

        נפלו לשווא, 09/08/07 10:15

        הגב לתגובה זו

      • אתה מסלף דברים בענין מועצת הבטחון, או שפשוט שכחת או שלא הבנת.

        דניאל, 09/08/07 10:31

        ישראל הבינה שהמלחמה היא לרעתנו, מדינת ישראל לא יכלה יותר לעמוד במלחמה הזאת שבה העורף הותקף ולמעלה ממיליון אזרחים הפכו להיות פליטים בארצם, לכן פנו למועצת הבטחון וזו ניסתה לגשר עם לבנון. משלבנון הציבה תנאים וישראל ידעה שלא תוכל להמשיך עד לגיבוש העמדות מול לבנון, הם נתנו את ''מכת האש'' כדי שמועצת הבטחון תודיע מיידית על הפסקת האש. אכן ישראל נכנסה ביומיים האחרונים ללבנון כדי ללחוץ על מועצת הבטחון להביא לסיומה של המלחמה, רק בגלל מצבה הנואש דאז של ישראל. לראיה, הסכם הפסקת האש לא היה לטובתנו כלל וכלל, לא פורטו בו התנאים של ישראל ולא הושגה שום מטרה מהמטרות שכביכול ישראל הציבה לעצמה: החטופים לא הוחזרו, החיזבאללה לא נסוג ועדיין יושב בגבולה הצפוני של המדינה, החיזבאללה לא פורק מנשקו אלא מעצימו. אז אל תנסה אפילו להתהדר בנצחון של השגת המקסימום לטובתנו - כלום לא פעל לטובתנו.

        הגב לתגובה זו

    • אם הוא לא היה שותק, אולי היינו חוסכים במשפחות שכולות ובהרוגים.

      דוד איינהורן, 10/08/07 15:41

      ''כשאני מדבר על זה עכשיו, הגוף שלי מצטמרר.
      האיש הזה, ממרומי שנותיו, ומניסיונו הרב, עמד מהצד ושתק מתוך לויאליות. אם הוא לא היה שותק, אולי היינו חוסכים במשפחות שכולות ובהרוגים. זה האיש שאמור להיבחר להיות האזרח מספר אחת?''.
      ''אנו הורים שכולים אשר שילמו את היקר מכל, וכאזרחים במדינה דמוקרטית מצפים מאישיות פוליטית כה מנוסה המכהנת במשרה כה בכירה, שעם פרוץ המלחמה, בזמן שהממשלה והציבור זקוקים נואשות להכוונתה, תפגין לא רק רוח מנהיגות שתקרין על הסובבים אותה, אלא תיקח אחריות על הנעשה סביבה''.

      דוד איינהורן, אביו של יהונתן איינהורן זכרונו לברכה, אשר נפל בתאריך ,1.8.2007 בהיותו בן 22, במלחמת לבנון השניה.

      הגב לתגובה זו

  • 50.

    מה עם רס''ן בניה ריין הי''ד מפקד ''כוח בניה''

    משה, 09/08/07 08:12

    שחילץ עם הטנק שלו עשרות פצועים עד שנהרג עם כל צוותו

    הגב לתגובה זו

    • לא נעים

      להגיד לכם, 09/08/07 08:40

      אתם מחקים מיתוסים-
      ''כח צביקה'' מיום כיפור--- טנק אחד החזיק גיזרה!! תוך לחימה אינטנסיבית ותושיה ונסיבות שאין קשות מהן.
      (לא הייתי נכנס להשוואות , אבל אתם מעוותים מושגים ותוכן).

      לך תשווה את קרבות יום כיפור ללבנון 2 - אל תגזימו.

      הגב לתגובה זו

      • מה אתה רוצה? ומי זה ''אתם'' ? (ל''ת)

        ש., 09/08/07 09:05

        הגב לתגובה זו

      • זו לא המצאה של הרגע. זה היה הכינוי של הכוח שלהם... (ל''ת)

        ..., 09/08/07 11:36

        הגב לתגובה זו

    • באמת באמת מוזר! (ל''ת)

      אסף, 09/08/07 08:43

      הגב לתגובה זו

      • מה מוזר? אתם דורשים עיטור (ל''ת)

        לכל אחד, 09/08/07 09:04

        הגב לתגובה זו

    • היה מתנחל ימני-זה מספיק (ל''ת)

      רן, 09/08/07 10:05

      הגב לתגובה זו

    • בניה ריין ז''ל היה גיבור גדול!

      ריקוש, 09/08/07 10:16

      ישאר בלב כולנו כגיבור וצדיק שמסר את נפשו בגבורה!הי''ד

      הגב לתגובה זו

    • בניה מקבל צל''ש אלוף הפיקוד! (ל''ת)

      קרני שומרון, 09/08/07 18:02

      הגב לתגובה זו

  • 49.

    חלוץ-אולמרט-לבני-פרץ-פרס-בג''ץ:''תגידו לנו עם יד על הלב!''

    בנימין, 09/08/07 08:10

    מתוך מילות הספד אותן נשא יוסי, אביו של אור שחר זכרונו לברכה אשר נהרג במלחמה בלבנון יום לפני יום הולדתו ה-21. ''אני לא זוכר, כהורים של אוריק, שאישרנו למישהו לשלוח אותו למוּת במלחמת ברירה רשלנית ומטופשת''. ''אני לא יודע איך הייתי מרגיש לו אוריק היה נופל במלחמת אין-ברירה, אבל פה לא היתה מלחמת אין-ברירה, התחושה שלנו היא שהוא נפל לחינם, במלחמה מיותרת...יש תחושה וצער נורא על האובדן, אך יחד עם זאת תחושה שהולכת ומצטברת שכל העניין היה טעות ביסודו, והכאב הגדול מתחבר עם העובדה הזו. אני לא אומר שלא היו צריכים לטפל בנושא, אבל מה שקרה הוא שחיילים נחטפו ואז יצאנו למלחמה, בלי אג'נדה ובלי תוכנית מסודרת''. ''האם דבר מה קרה כאן לפני חודש? האם רעמו התותחים, הקטיושות נפלו, עצי הגליל עלו בלהבות ומאות אלפים נטשו את בתיהם בבהלה?'', ''הטלוויזיה משדרת בשפעת ערוציה, ללא הפסקה, את אותן תוכניות. כמה יפה וכמה נחת רוח. האם היתה מלחמה בארץ הזאת לפני חודש ימים ?!''. ''בטלוויזיה מופיעים אנשים 'חשובים' ואומרים שהמלחמה 'פרצה' . כמו כח טבע - איש לה 'הפריץ' אותה, איש לא קבע אם איך ובשל מה היא תתנהל, ואיש לא קבע לכמה זמן ואיזה תוצאות היא אמורה להביא. היא פשוט 'פרצה'. ועכשיו לך תאשים מישהו במשהו ש'פורץ'. ''וכעת, לאחר שנגמרה המלחמה ל'פרוץ', מסבירים לנו מנהיגינו את יתרונותיה ואת חסרונותיה. בקיצור, עושים את כל מה שהיו צריכים לעשות לפני ששלחו את אוריק שלנו ואת חבריו - למות. ''ואני לא זוכר, כהורים של אוריק, שאישרנו למישהו לשלוח אותו למות במלחמת-ברירה רשלנית, מטופשת, בהרפתקה שלא הוכנה כהלכה ושהישגיה נצברים בדיעבד. ואני עוד פחות מבין, מי העניק לראש הממשלה את הזכות שלא לבוא ולספר להורים שכולים על מה ולמה נפל בנם''. ''האם לא ייתכן שיקום מנהיג בארץ הזאת ויגיד 'טעיתי'. כן, כמו נסאראללה. שיגיד 'טעיתי. הערכתי לא נכון. סיפקו לי נתונים שלא בדקתי עד הסוף. מיניתי אנשים לא ראויים. טעיתי. ''מה צריכים לחשוב הורים שכולים הרואים היום את המלאי האין-סופי של האינפורמציה הזורמת מאמצעי התקשורת השונים, המתארת את המלחמה כטפשית ומיותרת, ואת המנהיגות כמבולבלת, חסרת נסיון ותבונה ? האם ברורה תחושת ההחמצה הנוראה, הקורעת ? האם ברורה לכם הרגשת האשם האיומה שלנו כהורים על שלא השכלנו לשמור כראוי על מתנת החיים החד-פעמיים שהענקנו לילד המתוק שלנו מפני ידיה של רשות שלומיאלית יהירה ואטומה? הלב מתפוצץ!'' ''על מה אבדו חייו ?''.

    חלוץ-אולמרט-לבני-פרץ-פרס-בג''ץ ושאר פוליטיקאים:''תגידו לנו עם יד על הלב!''

    ''תגיד לי עם יד על הלב...!''
    אֱמור לי ואל תְבַּלֵף
    איך חטאת ? פשעת ? כשלת ?
    בתפקידך כל-כך התרשלת !

    ''תגיד לי עם יד על הלב...!''
    אֱמור לי ואל תְחַפֵף !
    איך כשלת ! זִלזלת ! נכשלת !
    כזאת לאוֹרִיק שלנו עוללת !

    ''תגיד לי עם יד על הלב...!''
    אֱמוֹר לי אם גם לבך דואב וכואב ?
    האם גם אתה על אוֹרִיק שלנו חושב ?
    איך נָמוֹג לו עולם מלא ואוהב.

    ''תגיד לי עם יד על הלב...!''
    אֱמור לי אם גם לבך שטוף כאב ?
    האם גם אותך מייסר המצפון ?
    וב''מנהיגיך'' ובמפקדיך אתה נותן עוד אֵמוּן ? ? ?

    ''תגיד לי עם יד על הלב...!''
    אֱמור לי ואל תכזב
    איך התרשלת ? כשלת ? פישלת ?
    לשמור חיי אוֹרִיק שלנו נכשלת !

    ''תגיד לי עם יד על הלב...!''
    אמור לי ואל תִתְנדֵף
    כיצד לאוֹרִיק שלנו כך עוללת
    את האשמה מעצמך והלאה גִלְגלת... !

    אור שחר הי''ד נצרב בליבי כבר אז עם כל חיילינו- מודה על הכתוב ל''ת לזכור ולשמור, ולהזכיר תמיד, 12/11/06 12:11

    הגב לתגובה זו

    • זה מרגש, קורע את הלב והנשמה לפיסות קטנות קטנות של בין יאוש לתקוה. (ל''ת)

      אשריך, 09/08/07 08:33

      הגב לתגובה זו

    • כל הימין תמך ביציאה למלחמה, בהתלהבות !!

      מה אתה מקשקש, 09/08/07 08:34

      לא לקפוץ-הוא כותב שזו היתה מלחמת שולל שאסור היה להיכנס אליה בשום אופן

      (לא ''ניהול'' אלא מלחמת ברירה פסולה-לדבריו)

      הגב לתגובה זו

      • תגובה המעידה כי המגיב פוליטי. ואין מדובר בפוליטיקה אלא בשכול.

        בתיה, 09/08/07 08:58

        תגובה מתלהמת-פרימיטיבית של אדם המחפש ''כתומים''.

        הגב לתגובה זו

        • בהחלט פוליטי. ''יד על הלב'' לכל תומכי (ל''ת)

          היציאה למלחמה-, 09/08/07 09:08

          הגב לתגובה זו

      • היציאה למלחמה - נכונה

        ארז, 09/08/07 09:11

        ההתנהלות - פסולה ומסוכנת.

        הגב לתגובה זו

      • תיקון: הימין לא תמך ביציאה למלחמה אך כשזו פרצה, הימין תמך בממשלה. (ל''ת)

        א.ד., 09/08/07 10:16

        הגב לתגובה זו

      • אתה טועה ומטעה בגדול.

        די לסלף דברים, 09/08/07 10:24

        לא נערך בכלל משאל בין חברי הכנסת בהקשר ליציאה למלחמה. היציאה למלחמה התבססה על דעתם של אולמרט, פרץ ודן חלוץ בלבד, ובשלב הבא קיבלו את אישור הממשלה בלבד (הימין לא יושב בממשלה). רק לאחר היציאה למלחמה, אחרי שהקרבות כבר החלו, הימין תמך בממשלה כיאה לעשות באותו רגע ולא להכניס את המדינה לעוד סחרחורת. הימין פשוט לא קם נגד הממשלה, אך הממשלה גם לא שאלה את פי הימין. מכאן כי הימין לא תמך ביציאה למלחמה אלא קיבל את עובדת פרוץ המלחמה כעובדה מוגמרת. יש הבדל עצום בין תמיכה ליציאה למלחמה לבין קבלת המצב כמו שהוא וכל שנותר הוא רק לתמוך.

        הגב לתגובה זו

    • מדברי ראש המוסד מאיר דגן טרם פרוץ המלחמה

      אזרח, 09/08/07 09:30

      ''אם הנחת העבודה שלנו היא כי הצפון הולך להיות מותקף, אני מציע שלפני שאנו מגיבים, לנקוט פעולות בשביל להגן על האוכלוסייה בצפון וראוי לעשות את זה שעה אחת קודם ולא להמתין להידרדרות. אני מציע לפני זה לעשות את כל פעולות ההכנה בצפון, בשביל לראות איך אפשר לצמצם את הנזקים בעניין, לפני שאנחנו תוקפים. ואם צריך להמתין כמה שעות - אז צריך להמתין אוֹתָּן''. מאיר דגן, ראש המוסד, ערב המלחמה.

      ראש המוסד, האלוף (מיל') מאיר דגן, המליץ ביום פתיחת המלחמה בלבנון לעכב את התגובה הישראלית לחטיפת שני חיילי המילואים בידי חיזבאללה. דגן אמר בדיון: ''לדעתי, אנו הולכים במהלכים האלה להידרדר לעימות ארוך טווח. הפוטנציאל של עימות כזה לפגוע במטרות עורפיות בישראל הוא גבוה מאוד. לא חייבים לתקוף מחר בבוקר. אפשר להתכונן, להכין. מה יקרה אם נתקוף בעוד יומיים?''
      דגן סבר כי יש לנקוט צעדים בסיסיים לשיפור ההתארגנות בעורף הישראלי לקראת מתקפת קטיושות של חיזבאללה, בטרם יתקוף צה''ל בלבנון. הדברים נאמרו בהערכת מצב מיוחדת שכינס שר הביטחון, עמיר פרץ, בלשכתו בעקבות החטיפה. הישיבה התקיימה ב-12 ביולי אשתקד, בשעה 14:30. להערכת דגן כי מהלומה בלבנון תביא להסלמה ניכרת וממושכת שבמהלכה יותקף העורף, הצטרפו גם ראש השב''כ, יובל דיסקין וראש האגף המדיני-ביטחוני במשרד הביטחון, האלוף (מיל') עמוס גלעד.
      דיסקין טען, כי ''אין דרך להימנע מחזית בצפון. אם אנחנו יורים עליהם, אם אנו הולכים ליזום כעת, משמעות הדבר כי הם יירו עלינו חזרה ואנחנו נצטרך להמשיך, מתגלגל הגלגל''. עמוס גלעד צפה: ''הוא (חיזבאללה) יכה אותנו קודם כל בקטיושות רגילות, שמספרן עצום. הטווח שלהן הוא 20 קילומטר והעומק שלהן בגליל הוא גדול. זה אומר שהגליל יכול להיות די שומם''. גלעד הוסיף אזהרה לפרץ: ''אתה צריך להתכונן למלחמה ארוכה כשאין מקלטים בגליל - זה גם אחד הסודות הגלויים. אין בו מספיק מקלטים''. חרף האזהרות בישיבה בצהריים, המליצו בערב לממשלה שר הביטחון ובכירי צה''ל על תקיפה אווירית נרחבת ובכלל זה השמדת מערך הרקטות. בטרם התקיפה לא ניתנה הנחיה לנקיטת צעדים מיוחדים להכנת העורף בצפון, כמו גיוס מילואים משמעותי לפיקוד העורף או תדרוך של האוכלוסייה. בשורת תחקירים שנעשו לאחר המלחמה נמתחה ביקורת קשה על ההיערכות המאוחרת לטיפול באיום הקטיושות על העורף. כנקודת תורפה מרכזית סומנה העובדה שבזמן שהצבא התארגן בהדרגה למהלך התקפי ממושך, לא ננקטו צעדים דומים בעורף.

      ''אל-יתהלל חוגר כמפתח''. מלכים א', כ', י''א

      ''יקומו נא הנערים וישחקו לפנינו''. שמואל ב', ב', י''ד.

      הגב לתגובה זו

      • לאזרח - אכן ראוי לזכור

        את ראש המטה, 09/08/07 09:47

        ולאמץ את הלקח-
        1 .יש לאוייבנו הרבה טילים יעילים (!!) בטווח שלהם וכח הפגיעה שלהם והדיוק שלהם.

        2 . בכל עימות רציני/מלחמה העורף יהפוך למטרה.

        3 .אין מיקלוט תת קרקעי לרוב האוכלוסיה.

        כלומר- בנסיבות הקיימות (סעיפים 1,2,3 ) אין להחליט על יציאה למלחמה !!
        לא לבנון, לא סוריה, ובטח לא איראן--אין לנו את היכולת ההתקפית (אין יתרון)ולא את יכולת הספיגה-זו האמת !

        הגב לתגובה זו

  • 48.

    מיקי התותח !!! אוהבים אותך אותו דבר!! (ל''ת)

    וולטר, 09/08/07 07:57

    הגב לתגובה זו

  • 47.

    אין גיבורים יותר וגיבורים פחות. כל החיילים גיבורים וחבל שמבדילים בי (ל''ת)

    דם לדם., 09/08/07 07:33

    הגב לתגובה זו

    • כמו ביום כיפור- כגודל הביזיון כך כמות הצל''שים. אני מצדיע לחיילינו

      המטיף, 09/08/07 07:50

      ובז בכל לבי לפוליטיקאים הפחדנים והשפלים.

      הגב לתגובה זו

      • מה הקשר בין פוליטיקאים (ל''ת)

        והתנהגות בקרב, 09/08/07 08:08

        הגב לתגובה זו

  • 46.

    תודה לכם! (ל''ת)

    רונה, 09/08/07 07:24

    הגב לתגובה זו

  • 45.

    הסיבה מדוע רועי קליין ז''ל, לא קיבל עיטור גבורה (תקראו)

    אמיר, 09/08/07 07:15

    צר לי שאני אומר זאת, אך מההחלטה לא להעניק עיטור הגבורה לרועי קליין, נודף ריח פוליטי חזק.
    מישהו שם בצמרת לא רצה לבודד את סיפור גבורתו של רועי, משאר סיפורי הגבורה ולכן הורידו לעיטור השני בחשיבותו.
    הסיבה: עיטור ''הגבורה'' היה מסייע בשיווק מאבק המתנחלים נגד ההתכנסות.
    אלמנתו של קליין, שרה ושני ילדיו הקטנים, מתגוררים עד היום ביישוב עלי שבשומרון, המיועד לגירוש, במסגרת תוכנית ההתכנסות.
    עכשיו, שערו בנפשכם, כיצד הממשלה הייתה מתמודדת תדמיתית ומוסרית ,עם דעת קהל שלילית כלפיה, לו הייתה מגרשת משפחה של גיבור ישראל...

    הגב לתגובה זו

    • אני מבין אתכם אך זה ממש לא כך!!

      חייים, 09/08/07 08:00

      הסבירו שכבר היה מקרה כזה
      והועדה בדקה וראה שנתנו לו בגלל המקרה ההוא אותו סוג של אות.
      אך מה זה משנה זה לא האות זה הבן אדם עובדה שכולם יודעים את השם שלו בעל פה!
      יהיה זכרו ברוך

      הגב לתגובה זו

    • מאובססיית ההרצה של רועי קליין

      נודף ריח פוליטי, 09/08/07 08:27

      קודם כל- עיטור העוז מאוד גבוה וניתן במשורה !

      והעיטור אכן הוענק לרועי קליין !

      מפה ועד לדרוש עבורו את עיטור הגבורה- מעולם לא שמעתי על תופעה כזאת.

      לגבי כל מי שקיבל עיטור זה או אחר (וגם אלה שלא קיבלו...) - אפשר לטעון שמגיע לו עיטור גבוה יותר או עיטור כלשהו .
      הרי לא מנמקים למה מישהו לא מקבל-מנמקים למה מישהו כן מקבל..
      _________________
      אני לא מכיר את ההסטוריה המעשית של כל עיטורי הגבורה- אבל כנראה שהיה בהם ''משהו'' שהניע החלטה להחליט עיטורי גבורה, ולא נמצא ''משהו'' כזה בקרב לוחמי לבנון 2 .

      הגב לתגובה זו

      • השמאלנים טובים בסילוף עובדות

        גילי, 09/08/07 09:39

        קודם כל-לעניין יש חשיבות עקרונית ולאומית, זה ברור.

        מעבר לכך-הנימוק התפל של הועדה הוא שבעבר היו מקרים שבהם לוחם קפץ על רימון אך קיבל ''רק'' את עיטור העוז-אלא שפעם אחת זה לא היה תחת אש אלא בתאונה שבה השתחררה ניצרה(והוא קיבל את עיטור המופת) ופעם אחרת את עיטור העוז (אני לא מכיר את פרטי האירוע)-רועי קליין הי''ד תפקד באופן אמיץ ויוצא דופן לאורך כל הקרב, ובעודו גוסס לאחר הפציעה דיווח על מותו והעביר בלחישה את הקוד הסודי במכשיר ''ורד הרים'' לסגנו-כזה מקרה, עוד לא היה ככל הנראה.

        מעבר לכך, הוא עוטר בעבר בצל''ש אלוף פיקוד, מה שמלמד על התאמתו לעיטור גבורה בשל גבורתו המתמשכת.

        הגב לתגובה זו

        • איזה עובדה סולפה?

          איזה עובדה, 09/08/07 09:51

          מעולם לא היתה דרישה מיגזרית לעיטור כזה או אחר-רק אצלכם

          הגב לתגובה זו

    • רועי קליין

      אלון, 09/08/07 09:45

      אדם שמקריב עצמו בשביל אחרים במיוחד כשהוא נשוי עם ילדים בכל קנה מידה הוא גיבור שבגיבורים ולא ממש צריך אישור לכך מהצבא שראשיו כשלו .במקרה אמא שלו היתה מורה לאנגלית שלי .מי שמכיר יודע לפחות מהיכן אצילות הנפש שהוא הפגין

      הגב לתגובה זו

    • צודק-והשיקול של הממשלה היה נכון! (ל''ת)

      חנה לוי, 09/08/07 10:07

      הגב לתגובה זו

      • כן, היה גם נכון השיקול של שרון נכון? (ל''ת)

        Yo, 09/08/07 12:30

        הגב לתגובה זו

  • 44.

    תגובה ל 20

    דן, 09/08/07 06:51

    לא בזכות הלוחמים אלה בזכות השם בילבד והלוחמים שיהיו בריאים הם רק כלי אים אתה מבין מה אני מיתכוון

    הגב לתגובה זו

    • אולי

      הפוך-, 09/08/07 07:30

      בגלל השם הם נהרגו

      הגב לתגובה זו

      • קשקשן ודביל , תעשה מה שטוב לך ואל

        כג, 09/08/07 10:19

        תנסה להטיף , אני במקרה הייתי שם ואני לא כולכך מאמין - אבל אנשים מהסוג שלך מרגיזים אותי הכי הרבה מה הקשר דיי כבר עם הנסיון להכניס כל דבר וקשר לדת ולאלוהים קודם כל אתה בן אדם ואחר כך הכול , ותעשה טובה תמשיך ללמוד שם קבלה בחול ואנחנו נגן על המדינה במקומך .

        הגב לתגובה זו

    • שטויות רואים שאתה גר בחול - (ל''ת)

      חיים, 09/08/07 08:21

      הגב לתגובה זו

  • 43.

    תגובה ל 20

    דן, 09/08/07 06:51

    לא בזכות הלוחמים אלה בזכות השם בילבד והלוחמים שיהיו בריאים הם רק כלי אים אתה מבין מה אני מיתכוון

    הגב לתגובה זו

  • 42.

    תגובה ל 20

    דן, 09/08/07 06:51

    לא בזכות הלוחמים אלה בזכות השם בילבד והלוחמים שיהיו בריאים הם רק כלי אים אתה מבין מה אני מיתכוון

    הגב לתגובה זו

  • 41.

    להפיק חוברת

    דני, 09/08/07 06:48

    מוצע להפיק חוברת הנצחה שבה יופיעו תמונות מקבלי הצל''ש וסיפורי מעשי גבורתם ולצרף לעיתון היומי ביום טקס הענקת הצל''ש על מנת שבכל הית תהייה חוברת שבה נוכל לקרוא על מעשי הגבורה והנצחתם

    הגב לתגובה זו

  • 40.

    זילות של המושג צל''ש: זו חובה להלחם ולא גבורה! (ל''ת)

    בושה, 09/08/07 06:32

    הגב לתגובה זו

    • זילות צל''שים ועוד איך ! (ל''ת)

      נהיה בולשיט, 09/08/07 07:31

      הגב לתגובה זו

  • 39.

    השיר שמסכם היחס שלי לעיטורי ממשלה פושעת - לא צריך שתדליקו לי נר

    כלום לא בוער, 09/08/07 06:23

    לא צריך שתדליקו לי נר, לא לא

    את מה שכתבתם כדאי לכם למחוק
    צוחק מי שצחק - אני רוצה לצחוק

    לא צריך שתדליקו לי נר, לא לא
    לא צריך שתדליקו לי נר, לא לא

    לא צריך שתכתבו הספדים
    אין לאן ללכת, אל תכינו בגדים
    את הזר שקניתם תנו לאחר
    לא צריך שתדליקו לי נר

    לא צריך שתדליקו לי נר, לא לא
    לא צריך שתדליקו לי נר, לא לא

    המוות די בטוח, הוא אורב בפינה
    לא קוטף, לא לא לא, לפי הזמנה
    לפגישה שקבעתם הוא החליט לאחר
    לא צריך שתדליקו לי נר

    לא צריך שתדליקו לי נר, לא לא - כלום לא בוער
    לא צריך שתדליקו לי נר, לא לא - כלום לא בוער

    לא צריך לנחם אבלים
    נימוס מחייב לדעת כללים
    דמעות שהכנתם תנו לאחר
    לא צריך שתדליקו לי נר

    לא צריך שתדליקו לי נר, לא לא
    לא צריך שתדליקו לי נר, לא לא

    המוות די בטוח, הוא אורב בפינה
    לא קוטף, לא לא לא, לפי הזמנה
    לפגישה שקבעתם הוא החליט לאחר
    לא צריך שתדליקו לי נר

    לא צריך שתדליקו לי נר, לא לא - כלום לא בוער
    לא צריך שתדליקו לי נר, לא לא - כלום לא בוער
    לא צריך שתדליקו לי נר, לא לא

    הגב לתגובה זו

    • לא צריך (ל''ת)

      לא מדליקים, 09/08/07 07:33

      הגב לתגובה זו

      • כל מילה דבש (ל''ת)

        מיכאל, 09/08/07 08:02

        הגב לתגובה זו

  • 38.

    לא מאמין בצלשים אבל מרכין ראש לזכר הנופלים ומצדיע לכולם (ל''ת)

    אחים שלנו, 09/08/07 06:05

    הגב לתגובה זו

  • 37.

    ולא מצאו אפילו אישה אחת ראוייה?

    יעל, 09/08/07 05:55

    כולם גברים? איך יתכן?

    הגב לתגובה זו

    • יש לך 3 ניחושים מרגע הישמע הגונג... (ל''ת)

      גונננג, 09/08/07 06:04

      הגב לתגובה זו

    • מספיק עם הפמיניזם הקיצוני

      עינב, 09/08/07 08:08

      אתן הורסות לכל הנשים ! עוד ייחיבו נשים לשרת שלוש שנים שירות סדיר וללכת כל שנה חודש למילואים !

      לא בכל דבר צריך שיויון, את רוצה לקבל צל''ש? תלכי את למלחמה ואל תנדבי נשים אחרות.

      עד שיש לנו זכויות יתר את רוצה לבטל אותן בשם השיויון המעוות שאת מציגה?

      הגב לתגובה זו

    • אאאאאאאאאאה............

      דובי, 09/08/07 08:34

      לא.

      הגב לתגובה זו

    • לאשתי נתתי מזמן את עיטור הגגבורה והעוז גם יחד (ל''ת)

      Yo, 09/08/07 08:54

      הגב לתגובה זו

    • מצידי שכל הנשים יעשו מילואים

      מילואימניק, 09/08/07 09:43

      במקומי ורק אתם תקבלו צל''שים. או קיי? סגרנו דיל?
      מטומ טמת

      הגב לתגובה זו

    • סוניה פרס צריכה לקבל איתור על זה שהיא מחזיקה מעמד עם האיש הזה. (ל''ת)

      מיכל, 09/08/07 10:26

      הגב לתגובה זו

  • 36.

    אם אולמרט יגיע לטכס לא הייתי בא לקת העיטור (ל''ת)

    האמת, 09/08/07 05:54

    הגב לתגובה זו

    • הוּא פָּשוּט אָסוֹנֵר-הַסְסוֹנֵר-מוּקְיוֹנֵר-קִיקְיוֹנֵר-זִיגְזוֹנֵ

      אלכס, 10/08/07 15:43

      הוּא פָּשוּט אָסוֹנֵר- הַסְסוֹנֵר-אָפְסוֹנֵר-מוּקְיוֹנֵר-קִיקְיוֹנֵר-רִיפְיוֹנֵר-רוֹפֶסְיוֹנֵר-כִּישְלוֹנֵר-פַשְלוֹנֵר-זִיגְזוֹנֵר
      לא פָּחוֹת אַף לא יוֹתֵר....
      כְּלוּם יִיתָּכֵן כִּי בְּלַהֲטוּטָיו הַפּוֹלִיטִיים,
      יַֹעֲלֶה בְּיָדָיו מְחָדָש אֶת חַיֵי בָּנֵינוּ לְהַחֲזִיר ? לְשַחֲזֵר ? לְמַחֲזֵר ?
      אוֹ שֶמָא אֶת רֶצֶף-זִיגְזוּגָיו-פִישוּלָיו-כִּשְלוֹנוֹתָיו בִּלְבָנוֹן
      יְנַסֶה-יִשְתַּדֵל בְּכָּל מְאוֹדוֹ לְמַזְעֵר ?
      עַד מָתַי, בְּאֲחִיזָתוֹ בְּקַרְנוֹת הַמִזְבֵּחַ, בְּהִיצָמְדוּתוֹ לְכִּסֵא הַשִלְטוֹן-הַהוֹן-הַשְרָרָה,
      בָּנוּ יִתְעַמֵר ? אֵלינוּ כֹּה-יִתְאכְזֵר ?
      עַד מָתַי אֶת דַּמֵנוּ יַּקְפִּיא ? אֶת לִיבֵּנוֹ יְצָמְרֵר ? אֵלינוּ יִתְנַכֵּר ?
      עַד מָתַי בְּעֶמְדוֹתָיו יִתְחַפֵּר ? יִתְבַּצֵר ? יִתְמַסְמֵר ?
      הַאִם חַיֵינוּ, בְּאַרְצֵנוּ שֶלָנוּ, הָפְכוּ אָכֵן לִהְיוֹת לְגַמְרֵי הֶפְקֵר ?
      עַד מָתַי הַצְהָרוֹת-סְרָק יַפְרִיחַ ? הַבְטָחוֹת-שָוְוא יַשְמִיעַ ?
      לאֲוִיר הַעוֹלָם כָּך יַמְשִיך אוֹתָן לְפַזֵר ?
      עַד מָתַי יַמְשִיך לַעֲסוֹק רַק בְּעַצְמוֹ ?
      עַד מָתַי יִפְצַח בְּהִמְנוֹן לְאִישִיוּתוֹ ? שִירַת-רִינַת-הִילַת נִיצָחוֹן וּפְּאֵר ?
      עַד מָתַי אֶת שְמוֹ בַּחוּצוֹת יְקַלֵס ? יְפַאֵר ? יְהַדֵר ?
      עַד מָתַי שִירֵי הַלֵל וְהֵידָד עַל עַצְמוֹ בִּלְבַד יְשוֹרֵר-יְזַמֵּר ?
      עַד מָתַי בְּרַחֲבֵי תֵּבֵל יַרְעִיף חִיוּכִים ? אַחֲרֵי מַנְהִיגֵי-מְדִינוֹת בִּשְקִיקָה יְחַזֵר ?
      מַדּוּעַ כְּמוֹתֵנוֹ, מִתַּעֲנוּגוֹת הַחַיִּים, הוּא אֵינֶנוּ, וְלוּ מְעַט, מִתְנַזֵּר ?
      הַאִם לֹא יִשְכַּח עִם שוּבוּ, עַל קִבְרָם שֶל בָּנֵינוּ, לְהַנִיחַ אַף זֵר ?
      כְּלוּם אֵינֶנוּ חוֹשֵב, כִּי אָכֵן הגִיעָה אַף עֵת, בָּה אֲנַחְנוּ,
      לְצַד דְיוּקָן בְּנֵנוּ-בִּתֵנוּ, בְּמִסְגֶרֶת שְחוֹרָה אוֹתוֹ כְּרֹאש מֶמְשָלָה, נְמַסְגֵר ?
      אוֹ שֶמָא מַמְתִּין-מְחַכֶּה הוּא לִרְאוֹת עַד כִּי הַמְדִינָה וְהַמֶמְשָלָה בְּרָאשוּתוֹ
      תִּתְפּוֹגֵג ? תִּתְפּוֹרֵר ? תִּתְפַּזֵר ?
      ''מָה נָאוּו עַל הֶהָרִים רַגְלֵי הַמְבַשֵר?''
      מִי הָיָה מַאֲמִין.... ? מִי פִּלֵל.... ? מִי מִלֵל.... ?
      מִי יָכוֹל הָיָה לְשַעֵר.... ?
      ...אֵיזֶה פּוֹלִיטִיקָאִי מַמְזֵר.

      הגב לתגובה זו

  • 35.

    # 1

    yony, 09/08/07 04:58

    you r 100% right im wite u on this

    הגב לתגובה זו

  • 34.

    שר כח לכל החיילים! מצדיעים לכם ומחכים להתגייס גם! (ל''ת)

    מחכה לגיוס !!, 09/08/07 04:44

    הגב לתגובה זו

  • 33.

    אות הגבורה מגיע קולקטיבית לציבור שחי 34 יום תחת מטר טילים

    איריס בת-אור, 09/08/07 04:30

    את אות הגבורה יש לתת קולקטיבית לאזרחים וכוחות ההצלה, שלראשונה בתולדות ישראל חיו 34 ימים תחת אש צולבת של טילים!!! ולא לכולם היתה ההגנה המינימלית של מקלט (ככל שיש בהם הגנה!).
    אני חויתי את כל מלחמות ישראל ואינני זוכרת ולו רגע אחד בהם של פחד כזה תהומי כמו בבכל 34 הימים הרצופים של המלחמה האחרונה.

    הגב לתגובה זו

  • 32.

    צל''ש מיוחד לצה''ל שמצליח לתפקד תחת ממשלה כושלת.

    טורונטו טורונטו, 09/08/07 04:26

    ישר כוח לחיילי צה''ל ומפקדיו.

    הגב לתגובה זו

    • לא נעים להגיד - אבל צה''ל לא תיפקד מי יודע כמה במלחמה (ל''ת)

      רק הלוחמים, 09/08/07 11:58

      הגב לתגובה זו

  • 31.

    מצדיעים לך בני''ש קומנדו מרץ 05

    מאיר אהרון שלי, 09/08/07 04:21

    אנטון אנחנו אוהבים ומעריכים אותך בלי ספק אתה ראוי לאות.

    הגב לתגובה זו

  • 30.

    הגנראלים שכשלו מחלקים אותות לכפות על כשליהם

    משה, 09/08/07 03:58

    הרבה חיילים פשוטים עשו מעשי גבורה. אבל אסור לגנראלים הכושלים של מלחמת הטימטום לחלק אותות. צריך לרענן את הצבא -- וזה לא קורא. הכישלון הבא קרוב.

    הגב לתגובה זו

    • הלוחמים לא לחמו

      רק נפגעו וחילצו, 09/08/07 07:35

      בחילוץ פצועים והרוגים היתה מוטיביציה עילאית ומעשי גבורה-
      לא בלחימה

      הגב לתגובה זו

  • 29.

    די לכיבוש! די למליטאריזם! (ל''ת)

    חייל של שלום, 09/08/07 03:31

    הגב לתגובה זו

    • די לבוגדים וקופ-רים. די!!! (ל''ת)

      יאהודי, 09/08/07 08:04

      הגב לתגובה זו

  • 28.

    אשרי העם שאלו בניו/בנותיו! נצח ישראל לא ישקר! (ל''ת)

    נכה מלחמת כיפור, 09/08/07 02:49

    הגב לתגובה זו

  • 27.

    אמסילי=עם שלי, מנהיג שלי, אמיתי!!! (ל''ת)

    Moises, 09/08/07 02:30

    הגב לתגובה זו

  • 26.

    אמסילי=עם שלי, מנהיג שלי, אמיתי!!! (ל''ת)

    Moises, 09/08/07 02:30

    הגב לתגובה זו

  • 25.

    צל''ש מיוחד למיליון פליטים יהודים מהצפון שלא עשו מרי אזרחי

    טורונטו טורונטו, 09/08/07 02:04

    ועוד צל''ש מיוחד לאותם אזרחים מהדרום שקלטו בשקט מיליון פליטים יהודים מצפון הארץ ולא פנו לממשלת ישראל לפצותם.

    הגב לתגובה זו

    • אתה פציפיסט? כי כל מלחמה תגרור טילים על עורף

      אז תחליט, 09/08/07 07:38

      לאף אחד אין פטנט נגד טילים

      הגב לתגובה זו

      • לא הצלחתי להבין את הקישקוש שלך!!!

        טורונטו טורונטו, 10/08/07 04:30

        קישקושך מיותר!!!

        הגב לתגובה זו

  • 24.

    כנסו!!!!!!!!!!

    מישהי, 09/08/07 01:50

    הם לא הגיבורים של המדינה הם הפרייארים של המדינה!!!!!!!!!!!!
    לא לצנזר את האמת!

    הגב לתגובה זו

  • 23.

    שאלת תם. האם פרץ יוזמן לטקס..? (ל''ת)

    סם טורקאניץ', 09/08/07 01:49

    הגב לתגובה זו

  • 22.

    אני מצדיעה לכולם!!!

    אורית, 09/08/07 01:45

    כל הכבוד לכם, בזכותכם אנחנו פה, אני מודה לכם על כל מה שעשיתם,
    ליבי עם המשפחות השכולות ועם כל החיילים הפצועים בגוף ובנפש..שה' ישמור עליכם תמיד!!!

    הגב לתגובה זו

  • 21.

    סיפורו המרתק של רועי קליין ז''ל ומה ניתן ללמוד ממנו

    רועי נף, 09/08/07 01:44

    השאלה היא מה גורם לאדם להקריב עצמו כך למען חבריו.
    זה סיפור מדהים על כוחה של הדת. ואני אפרט
    ברועי (תהילים כ''ג, זה גם השם שלי דרך אגב) כמו בכל אדם טבועים ערכים ונורמות, במקרה שלו אין ספק שמדובר באוסף רעיונות המכונה לרוב בשם ''יהדות'', זה די ברור, הרי קליין זעק ''שמע ישראל'', זה גם משתמע לחלוטין מאורח חייו עד אותה נקודה.
    אני לא מנסה לדון כאן בשאלה האם הרעיונות האלה נכונים, האם היהדות צודקת, האם יש משהו אחרי המוות והאם קיים אלוהים? זה חסר טעם לדון בשאלות שאף אחד לא יכול לענות עליהן, מפני שמעצם הגדרתן הן בלתי אפשריות לפתרון.
    אם קיים או לא קיים אלוהים, זה לא משנה, קליין סיפק את ההוכחה האולטימטיבית שהוא עצמו כן מאמין באלוהים, שהרי לא היה מקריב עצמו לולא האמין. כלומר -רועי הקריב עצמו על סמך אמונה, על סמך רעיונות שטמועים בו כה עמוק, למרות שמבחינה לוגית סביר מאוד להניח שהוא צעד ישירות אל החדלון.
    וזו בדיוק ההדגמה לכוחה של הדת. עצם קיומן של דתות, הישרדותן והתפתחותן במוחותינו האנושיים מוכיח שאוסף רעיונות אלה מוסיף לבני האדם המאמינים איזשהו יתרון הישרדותי שגורם לרעיונות אלה לשרוד, להתרבות ולעבוד לדורות הבאים.
    ברור שרעיונות דתיים כמו התרבות יתרה, או אמונה בכוח שומר (כמו זאת שגרמה אתמול ל-4 בני ישיבה לנסות לטפס במשעול תלול בג'יפ והובילה אותם אל מותם - טוב זו לא דוג' טובה, אבל בעיקרון האמונה הזו עוזרת לנו להתמודד עם פחדים - כפי שניסח זאת אפילו מל גיבסון בסרט סיינס, אפילו בהוליווד יודעים את זה!), רעיונות אלה מספקים יתרון הישרדותי למאמינים
    גם מעשיו של קליין מספקים יתרון לבני עמו ודתו - הנה, קליין מצא את מותו, אך הוא הציל בכך 5 (פלוס מינוס) בני אדם, בני עמו מגורל דומה, הרי שהדת היהודית - הרוויחה 4 מאמינים (שאמונתם רק תגבר מכאן והלאה), ועוד 4-5 פצועים, שסביר להניח שהיו נשארים נכים לכל החיים, ורק הטיפו הרפואי, השיקומי וקצבאות הנכות שהיו מקבלים היו גוזלים משאבים רבים ממאמיני אותה הדת.
    נוסף על כך - לקליין כבר יש צאצאים, ומעשה הגבורה שלו גורם לכך שהם יזכו בכבוד ועזרה בעתיד - כלומר גם מהבחינה הגנטית, הצעד שרועי עשה לא פגע בהישרדותו.
    מצד שני, ללא אוסף רעיונות הקרוי בשם ''דת'' סביר להניח שאותה מלחמת לבנון, כמו גם מלחמות רבות אחרות, לא היו פורצות, נשאלת השאלה אם כך מדוע יש צורך בכלל בשתות?
    התשובה טמונה לדעתי בחוקי תורת המשחקים, ברגע שנוצרת דת אחת, או אוסף רעיונות כמו שפה ומנהגים (כלומר - עם כלשהו) לאותו אוסף רעיונות שמאגד אנשים יש יתרון ע''פ אינדיבידואלים. יש להם, לאותם אנשין המחזיקים בדת, כמו שקוראים לזה אצלנו בשכונה, יש להם גב... וכך לאורך ההיסטוריה כולה כמו דתות ועמים שהובילו למסעות כיבוש, אימפריאליזם ומלחמות.
    איך ניתן להתגבר על זה? אה, זאת שאלה מצוינת

    הגב לתגובה זו

    • מרתק - כל מילה בסלע (ל''ת)

      tt, 09/08/07 12:50

      הגב לתגובה זו

  • 20.

    כל הכבוד ללוחמים - בזכותם אנחנו עוד כאן (ל''ת)

    זכרון יעקב, 09/08/07 01:29

    הגב לתגובה זו

  • 19.

    למה רועי קליין מקבל רק עיטור העוז? לא מגיע לו יותר?

    רחל, 09/08/07 01:20

    קפץ על רימון והציל את חבריו ממיתה - לא מגיע לו העיטור הראשון במעלה?
    אם לא לו - אז למי מגיע?

    הגב לתגובה זו

    • אולי די? (ל''ת)

      תסתפקו במה, 09/08/07 06:33

      הגב לתגובה זו

      • תגובה תמוהה (ל''ת)

        אסף, 09/08/07 08:40

        הגב לתגובה זו

        • לכבד החלטה (ל''ת)

          לכבד את האיש, 09/08/07 08:50

          הגב לתגובה זו

    • עיטור העוז יחודי מאוד (ל''ת)

      לא ''רק'', 09/08/07 07:41

      הגב לתגובה זו

    • את העיטור היחידי בעל משמעות, קיבל מבורא העולם. כל היתר את יודעת... (ל''ת)

      Yo, 09/08/07 08:53

      הגב לתגובה זו

      • האם9 ה''מפץ הגדול-סופר נובה'' מעניק ומעטיר/מעתיר בעיטורים??? (ל''ת)

        סטיב ן הוק ינג, 09/08/07 11:01

        הגב לתגובה זו

  • 18.

    לא רוצים עיטור

    דן, 09/08/07 01:19

    רוצים שקט ושלווה במדינה מלאה בכאב ודם שנישפך כמו מים לא ביקשתי הרבה אלה רק שקט

    הגב לתגובה זו

  • 17.

    פרשת רועי קליין

    אחד 1, 09/08/07 01:09

    בשנות ה 50 קיבל חייל בשם נתן אלבז את עיטור הגבורה לאחר שקפץ על רימון שנפל באוהל מלא חיילים.
    רס''ן רועי קליין עשה אותו הדבר בשעת קרב והוא מקבל את עיטור העוז.
    האם הדבר קורה בגלל שהוא חובש כיפה סרוגה וגר בשטחי יהודה ושומרון?
    אוי למדינה שמפלה בין דם בניה משיקולים של פוליטיקה.

    הגב לתגובה זו

    • ל 1 אחד ! למה להתסיס , ראה ויקיפדיה ע''ע :''נתן אלבז''/ ''איתור המופת'' (ל''ת)

      ויקי פדו, 09/08/07 09:03

      הגב לתגובה זו

      • לכל הפלגנים (כמו 17)

        jerbh, 09/08/07 09:43

        מאז שהודיעו על העיטורים שיוענקו ללחמים
        במלחמת לבנון השניה לא פןסקים כמה מגיבים
        מלהעיר כי ''רועי קליין'' צריך לקבל את עיטור הגבורה וכי על מעשים דומים קיבלו בעבר את העיטור.

        זוהי מערכת שקרים האופינית לאלה המנסים לפלג את העם גם ברגע חגיגי (אם כי עצוב) שכזה.

        האמת היא שלפי אתר בעוז רוחם והויקיפדיה יש שני מקרים דומים בהיסטוריה של צה''ל: נתן אלבז ז''ל שקיבל את עיטור המופת (המקרה לא היה בלחימה) ועובד לדיז'נסקי ז''ל שקיבל את עיטור העוז על מקרה דומה בקרב המתלה ב 1956.

        הגב לתגובה זו

  • 16.

    לא נשכח לא נסלח!

    רמי22, 09/08/07 00:57

     אולי זה לא מחזיר את המתים לחיים אבל בפעם הראשונה אחרי שנה הם מקבלים את הכבוד והערכה..הכרתי את איגור ו...מגיע על מעשיו את הכבוד!

    הגב לתגובה זו

  • 15.

    מיכאל היבנר שיהיה לך בן זכר (ל''ת)

    אילוחי, 09/08/07 00:40

    הגב לתגובה זו

  • 14.

    קליין ז''ל קיבל את העיטור הכי גבוה שרמטכ''ל נותן

    רועי, 09/08/07 00:37

    ולא ברור לי למה דובר צה''ל לא מבהיר את זה. זה לא ''עיטור שני בחשיבותו'', זה העיטור הכי גבוה שהרמטכ''ל נותן. העיטור הגבוה יותר הוא עיטור של השר - של המערכת הפוליטית. עיטור מס' 1 מאת החייל מס' 1. וזה בהחלט מגיע לקליין ז''ל. כל הכבוד - זה ממש מיתוס: מעשה גבורה שייזכר לדורות ויילמד.

    הגב לתגובה זו

  • 13.

    היום בימינו עדיף לא להיות גיבור :( (ל''ת)

    ע, 09/08/07 00:34

    הגב לתגובה זו

  • 12.

    זילות של צל''שים... (ל''ת)

    בושה, 09/08/07 00:24

    הגב לתגובה זו

  • 11.

    אחי גיבורי התהילה,אתם גאוות העם כולו...

    אור, 09/08/07 00:23

    אתם הסמל והרוח והתקווה של העם היושב בציון .

    הגב לתגובה זו

  • 10.

    בושה

    זאב, 09/08/07 00:20

    ממשלת ישראל מעניקה עיטורים לחפות על מחדלה במילחמת לבנון..דמי ההרוגינו זועקים מו האדמה..שרי ישראל אתם פושעים.יום מן הימים אזרחי ישראל ישפטו אותכם

    הגב לתגובה זו

  • 9.

    בושה

    זאב, 09/08/07 00:19

    ממשלת ישראל מעניקה עיטורים לחפות על מחדלה במילחמת לבנון..דמי ההרוגינו זועקים מו האדמה..שרי ישראל אתם פושעים.יום מן הימים אזרחי ישראל ישפטו אותכם

    הגב לתגובה זו

  • 8.

    האם מישהו יודע

    ורד, 09/08/07 00:17

    איזה אות קיבל סגן אלוף עמנואל מורנו?

    הגב לתגובה זו

    • כמו כל הסא''לים שנלחמו בחזית , ובמקרה לא פגע בהם הקליע בסוף (ל''ת)

      269, 09/08/07 11:04

      הגב לתגובה זו

      • עמנואל מורנו נהרג בסוף המלחמה (ל''ת)

        עדי, 12/08/07 00:50

        הגב לתגובה זו

  • 7.

    כשהקודקודים לא ראויים, נאלצים הלוחמים להפוך לגיבורים. (ל''ת)

    צריך מקצוענות, 09/08/07 00:15

    הגב לתגובה זו

  • 6.

    כל הכבוד!

    גולנצ'יקית, 09/08/07 00:09

    בתור חיילת לשעבר בחטיבת גולני רווח לי על אלו שקיבלו צל''שים מגיע להם!
    צר לי על אלו שקיבלו ולא זכו לדעת מכך יהי זכרם ברוך.
    גאה אוהבת ומאושרת בשביל אלו שעודם בחיים וזכו לכבוד הראוי להם,
    רק חבל שבנסיבות אלו.

    הגב לתגובה זו

  • 5.

    גם לגדוד 299 מגיע

    רשראש, 09/08/07 00:05

    וזה באמת חבל כי לוחמי ומפקדי הגדוד נלחמו בתעוזה

    הגב לתגובה זו

    • גאים בך ד''ר סעב

      amore, 09/08/07 08:43

      הכל בפרופורציה יקירי רשרש,
      נכון שטחנו על הגדוד שלנו (גדוד חרב299), אבל יש לנו גם רופא גולנצ'יק שזה יותר גאווה

      הגב לתגובה זו

      • תגובה

        ???????????????, 14/09/07 14:51

        תודה לך באמת קרוב של ד''ר היתם

        הגב לתגובה זו

  • 4.

    קראתי שם שם, מצדיע לכם אחי הלוחמים! (ל''ת)

    אסף, 09/08/07 00:00

    הגב לתגובה זו

  • 3.

    איתמר, כל הכבוד!! (ל''ת)

    מחזור י' עלי, 08/08/07 23:42

    הגב לתגובה זו

  • 2.

    אחיי גיבורי התהילה!כולנו מצדיעם לכם (ל''ת)

    העם היושב בציון, 08/08/07 23:41

    הגב לתגובה זו

  • 1.

    מסקנה:אשכנזים גיבורים,ספרדים לא כל כך...או שאשכנזים גיבורים על ספר

    מסקנה:*********, 08/08/07 23:40

    מסקנה:אשכנזים גיבורים,ספרדים לא כל כך...
    או שאשכנזים גיבורים על ספרדים...???
    מה אפשר לצפות מהרמטכ''ל אדון אשכנזי...???

    הדוגמא להמחיש מה קרה פה זה: סונים/שיעים בעירק כמו אשכנזים/ספרדים אצלינו...פעם הסונים היו מנהלי הבנקים ובתיה''ס ו... ''מדליקי המשואות'' ...כלומר, האליטה שזוכה בכל המחמאות, והשיעים : פרימיטיבים...
    מאלף לצפות בטלויזיה הרישמית של עירק החדשה ........, וראה זה פלא שיעים בחליפות מערביות, מבחר תוכניות היסטוריות שמספרות על פועלם של אישים בהיסטוריה שממש במקרה הם.... שיעים, את ספרי הלימוד וההיסטוריה בטח החליפו כבר, וכמובן ברור מי ''ידליק משואות'' ביום עצמאותם ויגרוף את כל המחמאות הלאומיות, אפשר להניח ששמות רחובות ובתי ספר וכיו''ב עברו שינוי בהתאם, אבל שוב זה לא החוכמה של עדה זו או אחרת שהביאה אותה לשילטון, במקרה של עירק זו פשוט העדפה אמריקאית כי זו הדרך היחידה ליצור אופוזיציה לסונים ששלטו שם קודם ,
    ואצלינו : לבריטים היה נוח לתת את מפתחות המדינה לחבורת עגלונים אשכנזים לא בגלל האינטליגנציה שלהם אלא ובעיקר בגלל הריחוק האתני מהשילטון הקודם ומאנשי האיזור,מסיבה דומה שמו בדואים בירדן וסעודיה,ככה גם היום עושים אופוזיציה וזה רק טיבעי והגיוני.
    ואגב פרס,מעולם לא סיים לימודים אך מתקרא ''אינטלקטואל'' ...עגלון פולני שגם עיברית לא ידע כשעלה מפולניה למד אנגלית בחוג הסילון ע''ח מדינת צנע אבל פרץ לא התאים לו בגלל האנגלית.... יום טוב לכולם,
    --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

    הגב לתגובה זו

    • אמת (ל''ת)

      לאמיתה, 09/08/07 07:32

      הגב לתגובה זו

    • די כבר צא מזה

      ספרדי, 09/08/07 08:13

      די לבכות

      הגב לתגובה זו

    • בצה''ל אין שיקולים זרים.לקוות שכור ההיתוך ישפיע על הכלל.צריך לצאת (ל''ת)

      מהמחשבות הללו., 09/08/07 11:13

      הגב לתגובה זו