• 38.

    ,תגובה נמרצת לכל הציניקינים.

    רונן, 09/08/07 14:34

    ובכל לקרוא את כל התוגובות ''החכמות'' שלכם על הדת ועל אלוקים אינו דבר מלבב, אז תעשו טובה ותתעסקו בדברים שהינכם מתמצאים בהם יותר, ואל תראו את בורכתכם ברבים. בנדון דלעיל (התאונה הטראגית) כולם מודים שעדיף סוף סוף למות מוות כזה, מאשר למות ביריה בראש על מריבה בתור, או מנת סמים מוגברת (כמו שחילונים מתים בדרך כלל).

    הגב לתגובה זו

    • לא מתוק! רוב החילוניים מתים בצבא...נבלה שכמוך! (ל''ת)

      עאלק ציניקאנים, 10/08/07 15:18

      הגב לתגובה זו

  • 37.

    הכל עונש מלמעלה על עבודה זרה!! חלמידי ישיבות, חידלו מעבודה זרה!!!

    הרב צ'רלי, 09/08/07 00:30

    תלמידי הישיבות בסך הכל נענשים על העבודה הזרה!!!
    חיזרו בשאלה והצילו את נשמותיכם!!!

    הגב לתגובה זו

  • 36.

    הפכו את החופשה לריקת עול ואחריות

    ברני, ג'יפאי, 08/08/07 19:17

    לפני שנתיים טיילתי עם חברים בגביי צין, כל ג'יפאי יודע שזהו אחד המסלולים המאתגרים יותר לרכבי השטח, בדרך פגשנו 14 בחורי ישיבה חרדים, בניסן טראנו ודיפנדר, עושים את כל הטעויות האפשריות בנהיגת שטח, ובלי שום ספק נכנסו למסלול קשה ללא כל נסיון. לדעתי, מקרה זה מצטרף למקרים רבים של בחורי ישיבות חרדים המטיילים בחוסר אחריות, נכנסים לנחל ללא מים, שוכרים רכבים ב''השכרה שחורה'' נוהגים כמו מטורפים ועד ועוד. אולי הם סומכים יותר מידי על הקב''ה ומלאכי עליון אחרים שימרו עליהם, מי יודע. זה הגיע למצב שסוף סוף הרבנים החרדים התעוררו ויוצאים בקריאות לבחורי הישבות שלא לעשות שטויות.

    הגב לתגובה זו

    • הישיבות הן כמו כלא לחברה הצעירים

      יובל, 08/08/07 22:03

      וכמו מי שיש לו חופש מהכלא, הם יוצאים כקפיץ שלוח מלאים בהורמונים שיש לפרקם.
      אם היו חיים חיים נורמאלים...
      אבל אז כנראה לא היו עושים כל כך הרבה ילדים.

      הגב לתגובה זו

      • לא לזה התכוונתי

        ברני, ג'יפאי, 09/08/07 10:12

        כאילו שחסרים צעירים חילונים שלא יצאו משום כלא א ישיבה והולכים למועדונים, מכים, אונסים וכו'.... גם אצלם ''ההורמונים , והקפיץ''? בבקשה ממך, אל תיקח את הדברים שלי למקום שלא התכוונתי!

        הגב לתגובה זו

      • ,תגובה ליובל.

        רונן, 09/08/07 14:39

        יובל חן חן לך ! תתרכז בגידול כלבים ודגי זהב הם בטח לא יפריעו לך לחוית חיים שלווים, ולא יקפיצו לך את ההורמונים, את הילדים תשאיר לנו...

        הגב לתגובה זו

  • 35.

    בורות ומבטח יתר באל, הן הסיבות לתאונות

    חזיז ורעם, 08/08/07 16:27

    מהכרות רצופה עם המגזר החרדי, אני יודע לבטח כי למטיילים החרדים אין ולא שמץ של מושג איך מנהגים נכון בטיול, או איך בכלל מתנהגים (בין אנשים).

    מכיוון שמנהיגייהם חרטו על דגלם להנציח את הבורות (לא לשכוח - בורות היא כוח) התוצאה היא שהם נופלים חללים על אוהלה של חופשה.

    ברור שאם הציבור העצום הזה היה טיפה מביט לצדדים, אולי שולח את ילדיו לתנועת נוער חרדית (אפשר להקים כזו), ןאולי אם הם היו מנסים לעשות צבא (אפילו חפיף), היו נחסכים חיים רבים.
    זה עצוב, אבל לא מסתדר עם תפיסת העולם של רבנייהם- בורות היא כוח.
    וחבל.

    הגב לתגובה זו

  • 34.

    בורות ומבטח יתר באל, הן הסיבות לתאונות

    חזיז ורעם, 08/08/07 16:26

    מהכרות רצופה עם המגזר החרדי, אני יודע לבטח כי למטיילים החרדים אין ולא שמץ של מושג איך מנהגים נכון בטיול, או איך בכלל מתנהגים (בין אנשים).

    מכיוון שמנהיגייהם חרטו על דגלם להנציח את הבורות (לא לשכוח - בורות היא כוח) התוצאה היא שהם נופלים חללים על אוהלה של חופשה.

    ברור שאם הציבור העצום הזה היה טיפה מביט לצדדים, אולי שולח את ילדיו לתנועת נוער חרדית (אפשר להקים כזו), ןאולי אם הם היו מנסים לעשות צבא (אפילו חפיף), היו נחסכים חיים רבים.
    זה עצוב, אבל לא מסתדר עם תפיסת העולם של רבנייהם- בורות היא כוח.
    וחבל.

    הגב לתגובה זו

  • 33.

    כולנו

    שמואל, 08/08/07 15:55

    גם החרדים וגם החילונים באותו
    מסלול בחיים- מסלול החרב שסופו
    מוות .

    הגב לתגובה זו

    • מה השטויות האלה?

      הדת אופיום לעם, 08/08/07 20:30

      כמה נפגעים יחידים חרדים לעומת עשרות אלפי חללי צה''ל - בטל בשישים. שומר נפשו - ילמד בישיבה.

      הגב לתגובה זו

  • 32.

    ממש לא מזיז לי. כמה חיילים נהרגו בלבנון?

    הדת אופיום לעם, 08/08/07 15:43

    נלך לפי השיטה החרדית: זה עונשם על כי -לא שירתו בצבא או בשרות לאומי, חיים וגם עושים חיים ע''ח הציבור החופשי (כולל שכירת ג'יפ וכל יתר ההוצאות), לא עובדים, לא עומדים דום בצפירות, משתתפים בהפגנות אלימות וכל הלאה.
    אז מגיע להם כנראה.
    מכל מקום כמה נפגעים יחידים לעומת עשרות אלפי חללי צה''ל - בטל בשישים. שומר נפשו - ילמד בישיבה.

    הגב לתגובה זו

  • 31.

    זה בגלל שהם סייעו לצבא(מאוהל התורה) להתנתקות!! (ל''ת)

    מחפש התירוצים, 08/08/07 15:26

    הגב לתגובה זו

  • 30.

    הם מתים כי אין להם אלוהים

    אין להם אלוהים, 08/08/07 15:12

    הם יוצאים לטייל לבד, ללא הכרת הציר, נוסעים לבד בשטח בלילה ללא הכרות שטח מוקדמת, מטיילים בלי מפות ומים ובסוף נכנסים לשדות מוקשים, ומזעיקים את הצבא במסוק.
    נשבר מהם כבר.

    הגב לתגובה זו

  • 29.

    השם פשוט עייף כבר מלהיות בייבי סיטר....

    איתן, 08/08/07 14:57

    כל דבר ''בעזרת השם'', ''בעזרת השם''
    הוא בטח כבר שבו''ז מההתעלקות הזו עליו- פשוט לקח חופש....
    אז חברהלך' אולי תתחילו לסמוך קצת על מה שיש לכם בקופסה ןתתחילו לחשוב, לא רק לדקלם....

    הגב לתגובה זו

  • 28.

    דרושה הסברה (לא התלהמות)

    אביעד, 08/08/07 14:55

    חסרה מודעות לזהירות מסכנות בציבור החרדי בלא מעט תחומים.

    אולי זה בגלל המעבר החד מעולם הישיבה החוצה, אולי בגלל תפיסה דטרמיניסטית על החיים.

    יתכן שחיבור חזק יותר לעולם החול היה מחזק גם את החיבור והמודעות לתחומים אלו

    הגב לתגובה זו

    • היהדות מקדשת את הבחירה החופשית

      יוני, 08/08/07 19:15

      ויכולתו (וחובתו) של אדם.
      אני לא חושב שמדובר בתפיסה דטרמינסטית,לדעתי הבחורים קצת שמחים לפרוק מעט את עול הלימודים ושוכחים (ואולי גם לא תמיד יודעים) להזהר.

      הגב לתגובה זו

  • 27.

    להפסיק את השנאה

    אני, 08/08/07 14:54

    במקום להתאבל על האחים שלנו שנהרגו בדרכים נוראיות, רבים מהמגיבים כאן שטופים בשנאה לחרדים ולדתיים ומדברים כאן על אי הליכה לצבא,זלזול בכללי הבטיחות או אפילו התנגדות למצעד הגאווה.
    אם היה מדובר במטיילים חילוניים, גם אז הייתם מגיבים באותה צורה וכותבים רק למה ''מגיע להם''?
    או שהייתם מציינים עד כמה זה עצוב ומזעזע ועד כמה שצריך להגביר את המודעות לדברים האלה?
    לא מצאתי כאן אפילו אדם אחד שפשוט כתב שעצוב לא על הבחורים האלה.
    הם אחים שלנו, וזה לא משנה אם הם חילוניים, דתיים או חרדים!!

    הגב לתגובה זו

    • מי המציא את ה ''נהרגו כי..'' (ל''ת)

      ??, 08/08/07 18:22

      הגב לתגובה זו

    • אתה צודק (ל''ת)

      יוני, 08/08/07 19:16

      הגב לתגובה זו

  • 26.

    הסטטיסטיקה פשוטה- היא לא משקרת

    חזי, 08/08/07 14:53

    חרדים וחובשי כיפה בטיולים/ טרמפים וכו'...
    ערבים ובני מיעוטים בתאונות רכב ליד הבית כשהאוטו נוסע לאחור...

    הגב לתגובה זו

  • 25.

    בורות ומבטח יתר באל, הן הסיבות לתאונות

    חזיז ורעם, 08/08/07 14:52

    מהכרות רצופה עם המגזר החרדי, אני יודע לבטח כי למטיילים החרדים אין ולא שמץ של מושג איך מנהגים נכון בטיול, או איך בכלל מתנהגים (בין אנשים).

    מכיוון שמנהיגייהם חרטו על דגלם להנציח את הבורות (לא לשכוח - בורות היא כוח) התוצאה היא שהם נופלים חללים על אוהלה של חופשה.

    ברור שאם הציבור העצום הזה היה טיפה מביט לצדדים, אולי שולח את ילדיו לתנועת נוער חרדית (אפשר להקים כזו), ןאולי אם הם היו מנסים לעשות צבא (אפילו חפיף), היו נחסכים חיים רבים.
    זה עצוב, אבל לא מסתדר עם תפיסת העולם של רבנייהם- בורות היא כוח.
    וחבל.

    הגב לתגובה זו

  • 24.

    בורות ומבטח יתר באל, הן הסיבות לתאונות

    חזיז ורעם, 08/08/07 14:51

    מהכרות רצופה עם המגזר החרדי, אני יודע לבטח כי למטיילים החרדים אין ולא שמץ של מושג איך מנהגים נכון בטיול, או איך בכלל מתנהגים (בין אנשים).

    מכיוון שמנהיגייהם חרטו על דגלם להנציח את הבורות (לא לשכוח - בורות היא כוח) התוצאה היא שהם נופלים חללים על אוהלה של חופשה.

    ברור שאם הציבור העצום הזה היה טיפה מביט לצדדים, אולי שולח את ילדיו לתנועת נוער חרדית (אפשר להקים כזו), ןאולי אם הם היו מנסים לעשות צבא (אפילו חפיף), היו נחסכים חיים רבים.
    זה עצוב, אבל לא מסתדר עם תפיסת העולם של רבנייהם- בורות היא כוח.
    וחבל.

    הגב לתגובה זו

  • 23.

    באגים בתוכנה

    ה' אלוהיכם בע''מ, 08/08/07 14:49

    לציבור הלקוחות שלום, לאחרונה התגלו מספר תקלות בתוכנות העוקבות ושומרות על שומרי מיצוות. עקב התקלות הצטרפו כמה מהם לצוות העובדים פה אצלי למעלה.
    אני והמלאכים עובדים יום ולילה על איתור הבאגים ומקווים להוציא גירסה חדשה תוך יום יומיים.

    יש לציין שחלקי התוכנה שעוקבים אחרי מה אתם מכניסים לפה או באיזה תאריך אתם תוקעים את אישתכם עובדים כהלכה

    הגב לתגובה זו

    • לא מכובד

      יוני, 08/08/07 19:18

      בני אדם מתים איך אתה יכול לצחוק על זה?
      זכותך לחשוב מה שאתה רוצה על הדת והדתיים אבל ראוי להתנהג בצורה יותר הולמת.

      הגב לתגובה זו

  • 22.

    זה עונש מהשטן

    מפיסטופלס, 08/08/07 14:38

    בגלל זהם מסרבים לבעול נידות ולאכול שפנים

    הגב לתגובה זו

  • 21.

    שימשיכו ככה כהם לא לומדים לקח (ל''ת)

    foxy, 08/08/07 14:32

    הגב לתגובה זו

  • 20.

    זה בגלל שהם לא ושמרים שבת והמזוזות

    דרור, 08/08/07 14:29

    אה, לא

    הגב לתגובה זו

    • זה בגלל שאתה לא שומר אידיוטץ כי כאשר רוצים לתת סטירה למישהו

      yo, 08/08/07 15:08

      נותנים אותה בפנים.

      הגב לתגובה זו

  • 19.

    העיקר שבמקום ללכת לצבא

    י, 08/08/07 14:22

    הם שומרים על כולנו בלימוד תורה.
    אלוהים ישמור.

    הגב לתגובה זו

    • יש פה איזה הד ? (ל''ת)

      לא, 08/08/07 14:53

      הגב לתגובה זו

  • 18.

    העיקר שבמקום ללכת לצבא

    י, 08/08/07 14:22

    הם שומרים על כולנו בלימוד תורה.
    אלוהים ישמור.

    הגב לתגובה זו

  • 17.

    העיקר שבמקום ללכת לצבא

    י, 08/08/07 14:22

    הם שומרים על כולנו בלימוד תורה.
    אלוהים ישמור.

    הגב לתגובה זו

  • 16.

    לא להתקרב לכנרת סכנה!!!!

    צימר בצפון, 08/08/07 14:16

    כל הדוסים בחופש כרגע והם לא ממש יודעים לנהוג
    ז-ה-י-ר-ו-ת-!!!!-סכנה----!!!!!

    הגב לתגובה זו

    • צודק 100% סכנת נפשות ! ולא רק הכנרת

      אני, 08/08/07 15:05

      כל הצפון !

      הגב לתגובה זו

      • סכנה ? ועוד איך סכנה !!

        גינגי, 10/08/07 23:40

        הנה סיפור אמיתי של נהג דתי שבמקרה גם חרדי . אבל זה מתאים לכולם .
        היום הוא יום שישי סמוך לשעה 15:00 לפני צומת יוקנעם , בירידה מכיוון אלייקים . עוקפת מכונית הנהוגה עלידי חרדי בצורה מסוכנת , חותכת ללא איתות ובתוכנ צבא זאטוטים לא חגורים היות ואין מספיק חגורות , אבל האבא והאמא , חגורים גם חגורים . מרוב מהירות הרכב כמעט התנגש ברכב שנסע לפניו , מה שנקרה העגה המשטרתית '' תאונה חזית אחור '' . מה שגרם לו לסטות מהנתיב וכמעט כמעט להתנגש או לפגוע במכונית שנסעה בנתיב הסמוך . והמטורף החרדי אפילו לא מאט , הסופו של דבר נעצר הרכב בתוך השיירה ברמזור הראשון ביקנעם , ןלמזלי יצא שנעצרתי לצידו . שאלתי אותו אם הוא אוהב את ילדיו ענה לי בחיוב , שאלתי הבאה הייתה מדוע הוא מסכן אותם ואת הנוסעים בדרך , בצורת נהיגתו המסוכנת ? תשובתו שעוד מעט כניסת שבת . לא התאפקתי ואמרתי לן לך לקיבינימאט , התאבדות אינה עבירה פלילית אם הוא רוצה להתאבד שיעשה זאת לבד . והוא בשלו עוד מעט שבת .
        ביינתים התחלף הרמזור והוא המשיך בנסיעתו לא יודע לאיזה עזאזל הוא נסע .
        על משרד התחבורה להעביר חוק בכנסת שאני בטוח שרבים מהחכי''ם יצביעו בעדו שביום שישי וערבי חג דתיים ולא משנה אם הם חרדים או סתם חובשי כיפה סרוגה , שיגבילו אותם בנהיגה ביום שישי וערבי חג או שינהגו עד השעה 12:00 בלבד או פשוט לא ינהגו כליל באותו היום . הרי הם לא מסתתרים , אפשר לזהותם מיד , על פי הכיפה שעל ראשם אוגם על פי הזקן והפיאות והלבוש שלהם .
        ולהוסיף זאת ברשיון הרכב , שרכב זה מנוע מלנסוע ביום שישי וגם ברשיון הנהיגה של הנהג . כך נרוויח פחות כלי רכב על הכבישים וגם פחות מטורפים שמוכנים לכסן את הסובבים אותם רק בגלל חששם שלא יגיעו למחוז חפצם לפני כניסת שבת .
        כל שיהיה עליהם לעשות זה להשתמש בתחבורה ציבורית .

        הגב לתגובה זו

  • 15.

    ההסבר - פשוט מאוד - בורות. בכך אני מתכוון לתפיסת עולם

    רמספלד, 08/08/07 14:14

    מעוותת, ואני לא מתכוון לדת או לא דת, אלא ללימוד לא נכון של הרעיונות בדת.
    בורות היא גם שחצנות, בטחון מדומה או מוטעה בהשגחת האל (ושוב, אינני מתכוון שהאל אינו משגיח, אלא שדרך הלימוד וההבנה של השגחתו אינה נכונה).
    בורות היא גם חוסר התמצאות במרחב - חרדים ,כמו ישראלים בכלל, לא יודעים להבין ולהסביר כיוונים, אולי זה משהו יהודי אולי לא, בכל אופן, יש מקום רב לשיפור.
    וכל אלה הם גם משל לחברה הישראלית, הנושאת על גבה את החרדים האלה, שטועים ומטעים את כולנו.

    הגב לתגובה זו

  • 14.

    זה נקרא ''לההרג באוהלה של תורה''? (ל''ת)

    ציוני, 08/08/07 14:14

    הגב לתגובה זו

  • 13.

    הם רוצים להצדיק את המשפט הורג עצמו על אוהלה של תורה (ל''ת)

    קצת מגעיל, 08/08/07 14:13

    הגב לתגובה זו

  • 12.

    זה עונש על חילול השם הנורא באצטדיון טדי

    אחד שיודע, 08/08/07 13:48

    זה מה שקורה כשלא מקשיבים לרבנים ומחציפים פנים.

    הגב לתגובה זו

    • זה בגלל ההשתמטות מהצבא.. (ל''ת)

      אחד שגם יודע, 08/08/07 15:41

      הגב לתגובה זו

    • גם את האינטרנט הרבנים אסרו (ל''ת)

      אחד שמבין, 08/08/07 20:39

      הגב לתגובה זו

    • באמת חילול השם

      רפי, 10/08/07 14:05

      יש שוער בהנהלה!

      הגב לתגובה זו

  • 11.

    זה בגלל שהם התנגדו למצעד הגאווה (ל''ת)

    הרב הורוד, 08/08/07 13:44

    הגב לתגובה זו

  • 10.

    מי יודע אם אין פה אות משמים בגלל ועדת טל, ר''ל (ל''ת)

    מוישה יענקל, 08/08/07 13:18

    הגב לתגובה זו

  • 9.

    הרב שך זצ''ל בפקחותו צפה את התוצאות האלו וכבר בזמנו אסר על יציאה

    רמי, 08/08/07 13:16

    לטיולים מהסוג הזה לכלל תלמידי הישיבות.
    ידועים ומפורסמים מכתביו של הרב שך בזמנו בענין לימוד נהיגה של תלמידי ישיבה צעירים, כמו גם השכרת כלי רכב למטרת יציאה לטיולים, הוא כתב יותר מפעם אחת שהדבר אסור בתכלית האיסור, ושלא תבינו לא נכון, הרב שך היה פרגרמיסט דגול, ולא מסיבות רוחניות גרידא קבע את הכללים האלו, אלא ובעיקר מפני שידע את טבעם של בני הישיבות שאינם מודעים לסכנות ואינם מקפידים על כללי בטיחות הן בכבישים והן ביציאה למסלולי הליכה, בני הישיבה שיושבים כל השנה בבית המדרש, וכל נסיונם בנהיגה מסתכם בכמה מאות ק''מ אחת לחצי שנה, והנה בלי לחשוב פעמיים הם הולכים ושוכרים ג'יפ ויוצאים לנסיעת שטח קשה שכל בר דעת מבין שיש צורך במיומנות ובמקצועיות בנהיגה מסוג זה, ומה הם עושים? הם סומכים על עצמם כאילו היו איזה רמבואים מקומיים, הם מסרבים לקבל את העובדה שהם נטולי מיומנות ויכולת לשרוד בתנאי שטח, הרי אם המזגן בבית המדרש יצא מכלל פעולה הם כבר ירגישו שאינם יכולים לחיות, אז לשרוד בתנאי מדבר כאילו היו איזה פלסרניקי''ם?!
    לצערי היהירות המטופשת הזו גובה מחיר יקר מאוד, ולמרות שגם אני מאמין שהכל מכוון משמים, אני חייב לומר שבמקרים האלו ניתן היה למנוע את האסונות הכבדים האלו לו היו ראשי הישיבות מקפידים על איסוריו של הרב שך, תלמיד ישיבה יכול לטייל, יש טיולים מאורגנים מלווים במדריכים מקצועיים עם חובשים ומאבטחים שיטפלו בהם, כך יוכלו להנות למרות חוסר הידע שלהם, כי יש מי שיכוין אותם וידאג להם מכל הבחינות הבטיחותיות.
    אני מכיר את תלמידי הישיבות היטב, אותם ואת טבעם, כולם שם בטוחים שהם נהגים סופר מקצועיים לפחות כמו שומכר מהפורמולה, וכך הם מרגישים כבר לאחר השיעור נהיגה הראשון, הם גם מרגישים קרביים כאלו ושהם אחלה גברים בגלל שהם עשו איזה מסלול קשה ומתיש, אבל האמת היא שהם לא קרביים ולא נעליים, להיפך הם לפלפים (ולא במובן השלילי) וחלביים וממש לא גיבורים, וזה בסדר כי הם כל היום ספונים בבתי מדרש ממוזגים ועוסקים בתורה, כמו כן הם ממש לא נהגים מקצועיים להיפך אין להם בכלל נסיון בנהיגה מכיון שהם בקושי מתנסים בזה, (וכאן הודעה לכל הצ'יקוורים, כמה נסיעות למקומות הקדושים לא הופכים אתכם לנהגים סופר מיומנים, רק נהיגה יומיומית אינטנסיבית יכולה להקנות לכם מיומנות מסויימת, וגם זה בהסתייגות), ולכן יש לאסור באיסור חמור על תלמידי ישיבה לצאת לטיולים לבד, ולאיים כי מי שיעשה כך יעוף מהישיבה, אולי זה נשמע אכזרי ומיושן אבל בהחלט מציל חיים.

    הגב לתגובה זו

    • זה כלום לעומת הבנתו העמוקה מהי משמעות המשיחיות החב''דית (ל''ת)

      ליטאי נאמן, 08/08/07 13:41

      הגב לתגובה זו

      • מה זה קשור לכל הרוחות? (ל''ת)

        רמי, 09/08/07 13:28

        הגב לתגובה זו

    • אולי עדיף להפחית את לימודי הישיבה?

      קול הצדק, 08/08/07 14:04

      לא יותר פשוט? ככה ניתן לספק את היצר שקיים, לא משנה כמה אתה מנסה לרסן אותו, ולגרום לאותם בחורים יקרים להתנסות יותר ויותר בנהיגה זהירה ובטוחה ובחיי היום-יום בחברה הפתוחה והליברלית, אליה, תתפלא, הם כל כך כמהים. מה שקורה כעת הוא, שכל הצרכים (הטבעיים) שלהם, אותם חסכים שנאגרים בקרבם בכל תקופת הלימודים המתישה והלא טבעית מתפרצים בבת אחת כשהם יוצאים מעט לחופשי. ומאחר וחיים של בני אדם עדיפים גם על תורה, גם לדעת רבנים, מוטב שיסתכלו על פני המציאות נכוחה ויבינו כי לרסן את היצר בצורה דרטסית זה לא טבעי, מגוחך, ובלתי ניתן להשגה בעליל (אין לי ספק שגם הרב שך ז''ל המהולל חטא לא אחת אל מול היצר הטבעי של האדם... ודי לחכימא ברמיזה...). פרופורציות - זה שם המשחק. קצת ללמוד וקצת לחיות חיים של בן-אדם.

      הגב לתגובה זו

      • אתה מציג את זה מעוות..

        אחד שיותר מעיר, 08/08/07 14:59

        אני לא חרדי. ואני לא מסכים עם השקפת החיים שלהם.
        אבל אני מכיר חרדים יותר ממך ובזמן האחרון יצא לי להחשף אליהם . הם לא נמצאים ב''תקופת לימודים מתישה'' והם לא מחכים בקוצר רוח ל''חופש''. הם נהנים מאורח החיים שלהם , התקופה הזאת בה הם חוזרים לבתים זה כדי לצאת משיגרה להיות עם המשפחה וכו' ולא כדי לברוח מהלימוד. אתה מוזמן לללכת לכל ישיבה כשהם חוזרים ללימוד בעוד שבוע ותראה את ההנאה על הפנים את הכמיהה לחזרה לישיבה.

        הגב לתגובה זו

        • ענית לי שלא ממין הענין, אני התייחסתי ליכולות ומיומנויות

          רמי, 09/08/07 13:27

          אינני מתנגד לכך שבני ישיבות יהנו בחופש שלהם, להיפך שיהנו ויתפרקו ויאגרו אנרגיות חדשות לישיבה הממושכת בישיבה למשך זמן החורף הבעל''ט שהוא כידוע ארוך וקשה, כל מה שאמרתי הוא, עשו את הדברים בהתאם ליכולותיכם, ובדיוק כפי שאני לא ינסה להטיס מטוס ככה בשביל הכיף, כי אין לי את ההכשרה והידע לעשות זאת, כך לא יתכן שבן ישיבה נטול מיומנות בסיסית בנהיגה יקח ג'יפ ויצא לנהיגת שטח קשה בזמן שאין לו שום ידע בענין.
          אני אומר לך בודאות גמורה, אין להם מיומנות אין להם ידע ואין להם נסיון, רוצים טיולים? סעו בטיולים מאורגנים מלווים במדריכים וחובשים מקצועיים שיעניקו את המימד המקצועי לנסיעה כך שהטיול יעשה בתוך מסגרת מאובטחת ובטוחה עם סיכוי סביר לחזור בחתיכה אחת הביתה.

          הגב לתגובה זו

  • 8.

    מי שסומך על נסים ונפלאות במקום לסמוך על עצמו שלא יתפלא שיש אסונות

    החשיבה הדתית-, 08/08/07 13:06

    ועם כל הצער והכאב על בחורי הישיבות , הרבה יותר חילונים ודתיים-לאומיים נהרגו בהגנה על הפרזיטים האלה,
    שלעולם, לעולם , לא תהיה להם מחילה על השתמטותם ההמונית וארוכת השנים, כי הדם שלהם יותר סמוק.
    על ההתנשאות , הרשעות , הבדלנות, אטימות הלב, הסחטנות, התחמנות, הבערות.

    אני מקווה מאוד שהיהודים באירופה לא התנהגו כמו החרדים.
    אבל אם כן, אז אני יכול להבין לגמרי איך התחילה האנטישמיות.

    הגב לתגובה זו

    • צודק, הדת בכלל מעוותת. תנחומי על מותם של הבחורים. (ל''ת)

      מוטי, 08/08/07 14:05

      הגב לתגובה זו

  • 7.

    לדתיים יש כלל פשוט: אם זה טוב- זה מאלוהים (ל''ת)

    אם זה רע-, 08/08/07 12:58

    הגב לתגובה זו

    • לא נכון, ''הכל בידי שמים חוץ מיראת שמים'' (ל''ת)

      ברכות ל''ג ב', 08/08/07 14:17

      הגב לתגובה זו

      • עו משטות מבית השטויות

        גינגי, 10/08/07 23:16

        ראבאק כמה שטויות אפשר לומר סביב הדבר הזה שנקרה אלוהים דבר ערטילאי ושלא קיים דבר כזה !!!!!

        הגב לתגובה זו

  • 6.

    הם מזלזלים בכללי הבטיחות ואלוהים לא עוזר למי שלא עוזר לעצמו.

    דתי, 08/08/07 12:23

    תנסו לחצות כביש ברחוב רבי עקיבא בבני ברק ותבינו.

    הגב לתגובה זו

    • ''אלוהים לא עוזר למי שלא עוזר לעצמו''- סיסמאות של דתיים

      ההגיון הדתי, 08/08/07 13:16

      הרי כשקורים דברים טובים בעולם -
      הנצלות מתאונה/הרפאות ממחלה/ זכייה בפרס/ נצחון בתחרות וכו'
      אנשים דתיים מיד מודים לאלוהים המדומיין שלהם על הנסים שהעניק להם.

      אבל כשקורים אסונות- אז זה תמיד באשמת בני אדם. אז זה אף פעם לא אלוהים. אז זה סתם ''מקרה''.

      מי שלא לקוח את גורלו בידיו אלא בוחר להאמין בקמעות, לחשים, תפילות, נסים ונפלאות- מהמר על עתידו וחייו.

      איזה הגיון מעוות !! המצב התודעתי הדתי, החשיבה הדתית, ההגיון הדתי הוא מחלה נפשית.

      בגלל זה החרדים והמוסלמים עניים ופרמיטיביים.

      כל הציונות והקמת המדינה מבוססת על מהפיכה חילונית של לקיחת גורל עמנו בידנו, עיצוב מציאות חיינו על ידינו, בלי לחכות לאלוהים/ משיח/ נסים ונפלאות וכו' .

      הגב לתגובה זו

  • 5.

    מתי

    בחור ישיבה, 08/08/07 12:22

    הלוויה היום של האחרון שנהרג?מישו יודע? אגב,גם נתון סטטיסטי--יד אלוקים הוא,הלא כן?

    הגב לתגובה זו

  • 4.

    אם היה מדובר במטיילים חילוניים

    דון, 08/08/07 12:17

    החרדים היו טוענים שזה עונש מאלוהים-הרי זו הגישה שלהם לתפוס בעלות על ריבונו של עולם ,לדעת מה הוא חושב ורוצה.
    בתור דוגמא אפשר להביא את חסידי סאטמר ,שטוענים שהשואה באה בגלל הציונים,או רבנים אחרים שהאשימו את הרפורמים בשואה
    אז מה יש להם להגיד עכשיו?- האם אלוהים מעניש את החרדים?

    הגב לתגובה זו

    • נו מה, אתה לא יודע מה הם יגידו- מה שהם אומרים על השואה

      הדת- אופיום, 08/08/07 13:21

      ''נסתרות דרכי האל''

      ''ה' נתן והק לקח''

      '' זה כדי שדע להעריך יותר את החיים שיש לנו..לדאוג יותר למשפחה שלנו..''

      הרי הם חייבים להצדיק כל אסון

      הבולשיט הרגיל

      הגב לתגובה זו

      • מענין אותך לדעת איפה היה אלוקים בשואה? כנס ללינק

        יואל, 08/08/07 14:26

        http://www.hidabroot.org/Site/ProDetile.asp?id=9254

        הגב לתגובה זו

        • יודעים עליו הכל, מה (ל''ת)

          טוב שלא עושים, 08/08/07 14:59

          הגב לתגובה זו

        • כן הוא שתה בירה במינכן במרתף!!! (ל''ת)

          ''ספרטקוס'', 08/08/07 15:30

          הגב לתגובה זו

        • אלוקים בשואה.

          רונן, 09/08/07 14:30

          ליואל היקר מזמן לא מעניין את העצלנים הכרונים הללו איפה היה אלוקים בשואה, אלא היכן הבירה הסטייק השישליק שלהם, בטנם- אלוהיהם, אל תסביר דבר על אלוקים הוא פשוט מפריע להם ללכת לים בשבת !

          הגב לתגובה זו

      • הדת אופיום להמונים

        יוני, 08/08/07 19:27

        את המשפט הזה טבע קראל מרכס ,
        אדוני המשכיל יודע בוודאי איזה תועלת היתה לאנושות מישום תפישתו.

        את הדת יצרו בני אדם ויש להתייחס אליה כמו אל יצירה ערכית,מוסרית וחוקית אנושית(באם אינך מן המאמינים) ככזאת יש בה טוב ורע,אמת ושקר יעיל ולא יעיל ובמחנם הוא שרידתם לאורך זמן והתאמתם לחברה.
        אני חושב שלא ניתן לייחס לדת טוב ורע משל עצמה מכיוון שהיא מהווה יצירה אנושית,הן ביצירה והן בפרשנות ועובדה שניתן לכופף את הדת ופרשנותה לכאן או לכאן,אני מנסה לומר שבני האדם הם הקובעים ולא דתם,עובדה היא שהיהדות מקדשת את החיים וזה בעיני ערכה הגדול.
        (אני אגנוסי בגישתי)

        הגב לתגובה זו

    • גם אותנו אלוקים מעניש

      חרדי, 08/08/07 14:51

      כל ישראל ערבים זה לזה.
      אנחנו לא חושבים שאנחנו חסינים.

      הגב לתגובה זו

      • אז למה אתם לא מתגייסים/עובדים לפרנסתכם/משלמים מסים/מילואים ???????? (ל''ת)

        פרזיטים נמאסתם, 08/08/07 17:39

        הגב לתגובה זו

      • אין דבר כזה עם ישראל ערבים זה לזה

        גינגי, 10/08/07 23:07

        זהו אחד ממשפטי האיוולת שחובשי הכיפות חוזרים השכם והערב .
        אני לא ערב לאיש אפילו לא בבנק ומספיק עם השטויות האלה ודומות להן .
        עד לאן תוביל הבערות הזו , די , חלס , מספיק עם השטויות .

        הגב לתגובה זו

  • 3.

    בגלל השנאה של האשכנזים לספרדים

    שלי, 08/08/07 11:51

    אם בגלל שנאה חרב ביהמ''ק אז מה לנו כי נלין?אבל האשכנזים לעולם לא יחשבו על סיבה זו כראויה כי הם בטוחים שהם בסדר וזה רק סטיסטיקה ויד המקרה .בין אדם למקום הם בסדר אבל בין אדם לחבירו הם אפס.והכל בשם הדת הם לא מקבלים ספרדים כי..כי...וכי..יש הצדקות לרוב אבל אלוקים יודע את האמת וזה העונש

    הגב לתגובה זו

    • רק אצל החרדים יש הפרדה על בסיס גזע (ל''ת)

      הדת- מחלה נפשית, 08/08/07 12:55

      הגב לתגובה זו

      • ובעיקר אמונה באל כל יכול היא המחלה האמיתית (ל''ת)

        מכיר במציאות, 08/08/07 14:06

        הגב לתגובה זו

    • דווקא הבנתי שבג'יפ היו אשכנזים וספרדים יחד... (ל''ת)

      ישי, 08/08/07 16:42

      הגב לתגובה זו

  • 2.

    רחמנות, אפילו להופעות של זמרים חסידיים לא נתנו ללכת (ל''ת)

    עמי, 08/08/07 11:12

    הגב לתגובה זו

  • 1.

    רחמנות, אפילו להופעות של זמרים חסידיים לא נתנו ללכת (ל''ת)

    עמי, 08/08/07 11:12

    הגב לתגובה זו