• 94.

    מרוקאי גאה

    אליעזר, 01/07/10 23:41

    ראשית לר' עובדיה שליט''א יש לו זכויות רבות בשידרוג מעמדם של הספרשים בארץ.
    אך איני יכול להסכים על החיוב לקבל פסיקה אחידה ולבטל מנהגי ישראל שמוקורם בהררי קודש. כנרוקאי איני יכול להבין איך ניתן לבטל סידור ''החדש'' שהתפללנו מאות שנים והוגה ע''י מרן החיד''א,בישביל מנהג שאבותינו לא סיפרו לנו, איפה להחזיר עטרה ליושנה.

    גם אם נקבל שמרן הבית יוסף הינו רבן של אאץ ישראל, וקיבלו את פסיקותיו, הרי שאז היו רק 4 ערי הקודש (ירושלים, חברון, טבריה,וצפת) הרי ששאר ההרים קשה מאוד לומר שהוא נחשב המרא דאתרא היחיד.( וזו בסיבה שהזון איש החליט לקבוע מקום מושבו בבמי ברק).

    ובסיכום יש עוד השקפות ביהדות, אשר חלקם בפירוש אומרות לשמור מנהג אבותיו.

    IP: 213.151.52.23דווח על תגובה זו

  • 93.

    פסיקה כרמב''ם

    יהודי, 05/07/09 16:42

    בס''ד

    שלום לכולם.

    אני בלדי,מנהגיי על פי הרמב''ם.
    ויש לי ''אוצר'' ותוכחה גלויה לכולם,שמרן עצמו כתב באבקת רוכל סימן לב.
    ______________________
    • קודמת כהרמב''ם שהוא מאריה דאתרא. מ''מ בנדון זה שהיבם נשוי אשה אפילו להרי''ף והרמב''ם וההולכים בשיטתם שמצות חליצה קודמת וכמ''ש הריב''ש''.
    • בדין כפיית גט, כתוב בשו''ת בית יוסף (דיני יבום וחליצה סימן ב ד''ה ועוד דאפילו): ''מודה דבכי האי גוונא כופין אותו להוציא אליבא דכ''ע מפני חיי נפש דמכל שכן דריח הפה וכדאמר בירוש' וכן פסק הרמב''ם מאריה דאתרא''.
    • כתב מרן בשו''ת אבקת רוכל (סימן לב): ''ילמדנו רבינו קהלות שנוהגים כהרמב''ם ז''ל בקולותיו ובחומרותיו דור אחר דור מהו לכוף אותם לנהוג כהר''י וזולתם מהאחרונים המביאים הסברות או דילמא הזהרו מנהג אבותיכם ואם רבו במלכיות רבים מהו? תשובה.מי הוא זה אשר ערב אל לבו לגשת לכוף קהלות שנוהגים כהרמב''ם ז''ל לנהוג כשום א' מן הפוסקים ראשונים ואחרונים והא דאמרינן בפ''ק דעירובין תני לעולם הלכה כבית הלל והרוצה לעשות כב''ש עושה כדברי ב''ה עושה מקולי ב''ש ומקולי ב''ה רשע מחומרי ב''ש ומחומרי ב''ה עליו הכתוב אומר והכסיל בחשך הולך אלא אי כב''ש כקוליהון וכחומריהון אי כב''ה כקוליהון וכחומריהון. והלא דברים ק''ו ומה אם ב''ש דאין הלכה כמותם אמרו אי כב''ש כקוליהון וכחומריהן הרמב''ם ז''ל אשר הוא גדול הפוסקי' וכל קהלות ארץ ישראל והאראביסטאן והמערב נוהגים על פיו וקבלוהו עליהם לרבן מי שינהוג כמוהו בקולותיו ובחומרותיו למה יכפוהו לזוז ממנו ומה גם אם נהגו אבותיה' ואבות אבותיהם שאין לבניהם לנטות ימין ושמאל מהרמב''ם ז''ל ואפי' רבו באותה העיר קהלות שנוהגים כהרא''ש וזולתו אינם יכולים לכוף למעוט הקהלות שנוהגים כהרמב''ם ז''ל לנהוג כמותם. וליכא משום לא תתגודדו דהואיל וכל קהל נוהג כמנהגו הראשון הוה ליה כשתי בתי דינים בעיר אחת וקי''ל כרבא דהיכא דאיכ' שתי דיינים בעיר אחת אלו נוהגי' לאסור ואלו נוהגים להתיר אין כאן משום לא תתגודדו כדאית' פ''ק דיבמות וכל קהל וקהל כעיר בפני עצמו שאין בני קהל אחד כופין לבני קהל אחר וכ''כ מוהר''ר דוד כהן ז''ל בתשובותיו והנ''ל כתבתי הצעיר יוסף קארו''.
    • מהר''ם אלשיך כתב בשו''ת שלו (סי' צו ד''ה וטענת המערערין): ''מעשה בא לידינו בעיר אלהינו צפת תו''בב מראובן אשכנזי שקידש אשת אחי אבי אמו וערערו על הדבר קצת בעלי תורה וכו'''. אמימר מכשיר אותה במסכת יבמות פ''ב, ורוב הראשונים פוסקים הלכה כמותו, אך ר''י והרא''ש פסקו נגדו. ומסיים הרב אלשיך: ''הנה כנגד ר''י והרא''ש עשרה גדולים וטובים ר''ח ושאלתות והרי''ף והרמב''ם והרמ''ה והריטב''א ונ''י ורבנו ירוחם וראב''ן וראבי''ה, וההגהות הרי אחד עשר, והיעלה ע''ד שאין אחד עשר פוסקים כדאים לסמוך עליהם נגד ר''י והרא''ש ז''ל? ומה שאומרים שמפני שהם אשכנזים ודרכם לפסוק כהרא''ש, הלא אין זה נגד כל הני רברבי, ועוד כי לעומת טעם זה יש אחר כי הרמב''ם ז''ל הוא מריה דאתרא וכל גבולותינו נמשכים אחריו''. ר' יעקב טולידאנו העיר כי מהר''ם אלשיך לא השתמש בכללו של מרן שיש כאן שני עמודי הוראה (הרי''ף והרמב''ם) כנגד השלישי (הרא''ש), אלא בכלל שהרמב''ם הוא מאריה דאתרא של א''י. אם כן הכלל של מרן עדיין לא התקבל בא''י.

    IP: 79.176.101.41

  • 92.

    מי יעז לערער על מנהגי יהדות קודש יהדות תימן.

    ישי, 01/11/08 22:40

    חוצה שאין כדוגמתה וגבהון לבב. ואם לא היה כתוב במפורש שהרב עובדיה אמר את הדברים, היה אפשר לחשוב שאדם בור ועז פנים אמר את החרפה הזו.
    ועוד לבוא ולזלזל ברב הגאון יצחק ראצבי שליט''א ולקרוא לו אברך? כאילו להקטין ולהנמיך את קומתו של חכם ופוסק גדול זה? כך עושים? לזלזל ברב וחכם גדול רק בגלל שהוא תימני?
    ממתי מבקשים מיהודי שיעזוב את דרכי אבותיו הקדושים? זו הלכה זו? זו חוצפה!!
    ומי אמר שדרכו של הרב עובדיה היא הדרך הנכונה ומנהג ישראל? הלו יש בעדות ישראל מספר מנהגים ומי שיחליט מהו המנהג הנכון והמדויק ביותר הוא אך ורק המשיח לכשיבוא. ויבוא במהרה בימינו אמן.

    לידיעת הרב עובדיה - בכל עדות ישראל במשך הגלות הארוכה לא הייתה עדה מפוארה ומדקדקת במצוות כמו עדת קודש דיהדות תימן.
    העדה היחידה שלא היה בה אפילו חילוני אחד במשך כל הגלות הארוכה. כולם יהודים כשרים עם פאות וציצית ותלמידי חכמים המלומדים בתורה והלכה.. אלפיים שנות גלות כולם היו חרדים לדבר ה' ולא היה בהם אפילו חילוני אחד.. עד שהגיעו לישראל וראו שיש יהודים חילונים ללא כיסוי ראש וללא ציצית וכי''ו... מי יערער על מנהגי יהדות קודש תימן? מי יכול לדבר?

    אני מזמין את כל עדות ישראל לנהוג לפי מסורת יהדות קודש תימן, והיא היא המסורת המדןייקת ביותר והנכונה ביותר שיש לנהוג בה וללכת על פיה כאן בארץ הקודש ארץ ישראל.

    בברכה: ישי חג'בי נין להרה''ג המקובל חיים בין משה חג'בי זצוק''ל זיע''א.

    IP: 87.68.176.34

  • 91.

    שס

    רונן, 25/10/08 18:56

    אני גמרתי עם שס נמאס לי מהיציאות וההשתלחויות של הרב בחלקי העם לפעמים אני חושב שהרב בכלל לא תלמיד חכם כי הוא לא נזהר בכבודם של תלמידי חכמים אחרים כמו הרב רצאבי ועוד רבים וטובים

    IP: 212.76.102.64דווח על תגובה זו

  • 90.

    אין לחלוק

    שונא ש''ס, 05/12/07 01:49

    אפשר להגיד מה שרוצים, הרב עבדיה הוא גדול הדור לאין שיער. הוא בעצמו נטש את מסורת הבן איש חי והוא בהחלט ענק ומי שמבין יקרא יביע אומר- אלי יבין קצת. הרב מרדכי שרעבי היה מבוגר ממנו עשרים שנה והרב עבדיה היה מלמד אתו הלכה!!!
    ונכון, כל הפוסקים אינם מזכירים אפלו פעם אחת את פסקי רבני תימן חוץ מהרש''ש שהוא עלה ארצה!!!
    מי שיודע לפסוק הלכה על פי הרמב''ם- שיעשה ומי שלא- רק רבי עבדיה.
    שונא ש''ס וחליפותיהם.

    IP: 79.180.29.209דווח על תגובה זו

    • אתה צודק ''גדול הדור לאין שיעור'' - טוב שהוספת

      אליה סאלם הלוי, 25/12/07 00:15

      גדול הדור יודעים רק בשמיים מי הוא
      יכול להיות שהוא תימני במערה אגב
      וייתכן שהוא ראש בית דין ירושלים
      כמו המארי יוסף קאפח זצ''ל
      עם עלית לשמיים ואתה יודע אשריך
      בוודאי שגדול הדור לא משנה פסיקותיו כל יומיים שהרי הלכה בשמיים
      כמו גדול הדור
      המורי יוסף מעולם לא נתן דעה פוליטית וכך היא דרך החכמים האמיתיים שלא לתת את דעתם
      על נושא תלוי
      שנאמר '' לא יחל דבר ככל היוצא מפיו יעשה'' - במדבר
      שדברי אב בית דין ראוי אמיתי וגדול הדור שאינו מנויי פוליטי
      (כמו שתשאל את הפוסקים שלך על המנויי והם ישיבו לך לבד- די שתראה היכן יושבים גדולי הדור שלך כדי להבין)
      הם כדברי נדר שמהשמיים מקיימים אותם ואין לו לשנות דברו אלא כחוקי הסנהדרין
      (תלמד את כל המסכת ותבדוק איך צריך לנהוג איש סנהדרין של נדבר על ראש)
      המארי אמנון יצחק גם כן עומד בדיבורו למרות שאינו פוסק
      ובדעת תורה אינו משנה אותה מול מי שאינו כמורו ואינו נותן אותה אם נזקק לפוסק הרי הוא בעצמו מפנה לפוסק
      אדם המשנה פיסקותיו כל יומיים
      וניכר שאינו מושל יראת אלוקים
      כנוח לכעוס ועוד דוגמאות שלא אתן
      אבל אם ניכר שאין לך שיעור שהוא גדול הדור
      אז לא כדאי להטעות
      זה טריק של כתבי עיתונות לכתוב כותרת השונה מהתוכן
      נא הבא הוכחות לטיעונך
      נ''ב
      יכולים למצוא חכמים רבים שבקיאים ברמב''ם ולבקש פירוש אם התקשת בדבר
      מותר לחכם ללמוד תורה מחכם אחר
      אבל אסור לו לשנות מנהג אבותיו
      באשר לתיאור שלך לחכם שרעבי שלמד אצל מן דהוא
      וגם אני לומד מרבנים שמשמיצים את מנהג התימנים
      ואין בזה חילוק מקוצר הבנתם ומסילוף דרכם
      לא אתן דוגמאות כדי לא להביא דברי לשון על אותם רבנים
      אולם הדברים אינם ראויים
      ויציאו לעג רב לאותם הרבנים אם אפרסם טעותם
      בפרט שברוב המקרים חששו ללעוג לאשכנזים ולכן הוציאו לעג לתימנים
      ודבריהם טעות בראש
      ואין כבוד בלעג ובלשון הרע לשבט לוי ובפרט על בניו של הקדוש ברוך
      שכבודם ככבוד שמים הוא
      אסתפק בזה שאני בזוי בעיני לעניין זה ומה גם
      וגדול הדור בימנו זה לא כזה תואר כבוד
      כמו שכתוב במדרש בראשית רבה
      שהלך יוהשע בן לוי עם אליהו הנביא ורצה להיכנס למערת רשב''י
      כדי שיהיה לו גם גילוי רשב''י במציאות ולשאול שאלתו לרשב''י
      נכנס אליהו הנביא למערת רשב''י
      ואמר לרשב''י
      גדול הדור רוצה לראות אותך
      שאל אותו רשב''י מי הוא גדול הדור
      ענה לו אליהו הנביא יהושע בן לוי
      שאל רשב''י נראה הקשת בימיו
      השיב אליהו כן
      אמר רשב''י שלא יכנס
      ומשנראת הקשת בימנו לא רק בשמיים
      אלא גם בקרקע על ידי צועדי מצעדי גאווה בדגליהם
      ללא התנגדות של גדול הדור שלך בממשלה
      אמר יהושע בן לוי במדרש רבה ויקרא
      ''עמוד ברזל זו המשנה''
      ודור שמשנה את משנתו?
      הרמב''ם טהור כי הביא את דברי המשנה כסידורם מזוקקים
      השם ירחם על הדור
      הדור היום יתום
      - אין גדול הדור
      - אין מנויי אמת
      - אין סנהדרין

      IP: 89.138.99.65 דווח על תגובה זו

  • 89.

    לבחור שכתב שלא היה גמרא לתמנים טעות קטלנית בכתביך

    שלמה בן דוד ק, 11/10/07 19:00

    יש לנו גמרא טובה יותר ומדוייקת יותר בנוסח תימני
    על פי משנת תורת משה ודרך אבותינו הקדושים

    IP: 85.250.190.191דווח על תגובה זו

  • 88.

    תגובה לאבישי בן דוד

    יעקב, 20/09/07 15:59

    הרב עובדיה התכוון שכל עדות המזרח ילכו לפי הפסיקה של הבית יוסף ולא כמו שכתבת הפסיקה שלו .תתבייש לך לסלף דבריי צדיק הדור כל המבזה תלמיד חכם אין לו תקנה .בור ועם הארץ.

    IP: 147.161.36.75דווח על תגובה זו

    • שים לב למה שאמרת כרגע

      דד, 09/03/13 20:12

      " כל המבזה תלמיד חכם אין לו תקנה .בור ועם הארץ."
      וכשהרב עובדיה יוסף ביזה את הרב יצחק רצאבי כשהמעיט בו וקרא לו אברך אחד ? זה גרוע מאותה מידה לא שחס וחלילה אני אומר רעה על הרב עובדיה יוסף רק שים לב לדבריך.

      IP: 93.173.163.236 דווח על תגובה זו

  • 87.

    השאלה פה מי יותר גדול?

    פטיש החזק, 04/09/07 13:27

    הרמב''ם או המר''ן, לא רק לדעתי, אלא לדעת כל העולם, מוסלמים ונוצרים, הרמב''ם הוא פטיש החזק בפסיקותיו בהלכות.

    IP: 82.166.62.88דווח על תגובה זו

  • 86.

    זה לא קשור לעדתיות!

    הנשר הגדול, 04/09/07 13:25

    הרמב''ם אין חולק על כך שהיה מבין הפוסקים והפילוסופים הגדולים ביהדות, המר''ן כבודו במקומו מונח היה ענק , אבל, ''ממשה ועד משה, לא קם כמשה''

    IP: 82.166.62.88דווח על תגובה זו

  • 85.

    הרמב''ם גם לא הזכיר רוח רעה ואני רואה שיש רוח רעה בימנו

    רוח ש''ס, 24/08/07 02:55

    רוח גסי הרוח
    השוררים

    IP: 89.139.194.142דווח על תגובה זו

  • 84.

    רק באתר ש''ס מוכרים ספרים של עבדאללה עובדיה

    אליה ק, 24/08/07 02:50

    רק שם קוראים לכל ח''כ שלהם רב
    רק שם מטהרים כל שרץ
    ומקדשים רק מטרה אחת
    כסף ושררה

    IP: 89.139.194.142דווח על תגובה זו

  • 83.

    דוגמא יפה למה לא צריכים לשמוע בקולו כל העדות

    סאלם נחום, 24/08/07 02:48

    דוגמא לפילוג
    דוגמא לעריצות
    לרכושנות לכבוד ולשררה
    דוגמא למחלוקת
    לבצע כסף
    למפעל כשרות שבוצע כסף
    למפעל תלמודי תורה שבוצע עדות אחרות רק בשל עדתן השונה
    לשחיתות המידות
    והכל רק בשביל כסף
    ש''ס היו יושבים בממשלת רוסיה רק אם היו נותנים להם תקציבים שם
    שלא על מנת לחזור

    IP: 89.139.194.142דווח על תגובה זו

  • 82.

    הבית יוסף עולה כסף - ושווה חינם כמו אמרותיו של עובדיה יוסף

    סעדיה הלוי, 23/08/07 21:00

    לפחות צדיק 22 מנדטים תן להם כשרות חינם אבל טהורה מבצע כסף

    IP: 89.139.194.142דווח על תגובה זו

  • 81.

    מה אתם משתוללים בתגובות הרב עובדיה לא ספרדי וגם אימץ את מר''ן הספרדי

    שי, 20/08/07 01:59

    הרב עובדיה הוא בן עדות המזרח והיות והוא בארץ ישראל לכן קיבל עליו את מר''ן אז מה הסיפור תימונים אתם לא מסוגלים להיתפטר מההרגל הרע שלכם לא לקבל מרות מאף רב

    IP: 64.241.37.140דווח על תגובה זו

    • גם פרעה הבין שבשבט לוי לא נוגעים

      יחיא סלאם לוי, 21/08/07 05:58

      תפול עליהם אימתא ופחד
      תהו ובהו וחושך על פני תהום באמתחתם מזימה יחילו
      הלווים מקבלים מרות מכהן גדול חלק אלוקים ממעל מעלה יתברך
      ולא מפולטיקאי
      שצליל לחם שעורים יתהפך במחנם
      חרב גדעון
      לעושה עושר ולא במשפט
      ואליהו הנביא
      להכריע במחלוקות התיקו
      שלא בהם מקריא אובדיה לברר
      לזורעים מחלוקת
      המתכסים בשקר בשם ''ישראל'' הקדוש
      הזובחים למרמה
      האומרים לרע טוב
      הבוטחים בפסל
      האומרים למסכה אתה אלהינו
      ימותו כל חטאי עמי
      האומרים לא תגיש ותקדים בעדינו הרעה
      האומרים היכל ה' היכל ה' היכל ה' המה
      האומרים שלום שלום ואין שלום
      אין שלום לרשעים אמר הקב''ה
      האומרים ערו ערו עד היסוד בה'
      האומרים ''איו ה' אלוהיך

      IP: 89.138.90.158 דווח על תגובה זו

      • האומרים נאום ה' וה' לא שלחם וייחלו לקיים דברם (ל''ת)

        לוי דאתרא, 21/08/07 06:46


        IP: 89.138.90.158 דווח על תגובה זו

        • באירוניה בפעם האחרונה שקראו לנו ''מי לה' אלי התוצאה היתה קשה

          לוי דאתרא, 21/08/07 07:25

          מי לה' אלי קרא משה רבנו
          התוצאה הייתה מיידית
          3000 הרוגים ביממה אחת
          ממחלוקת קורח
          שלא שבע כבוד ועשירות
          נשחטו על ידי שבט לוי במדבר
          כאשר ציווה אותם ה'

          IP: 89.138.90.158 דווח על תגובה זו

      • האומרים חכמים אנחנו ותורת ה' אתנו

        לוי דאתרא, 21/08/07 06:52

        ירמיה ח
        סופרי העם החכמים
        שלא הולכים ברוח בחוק התורה
        ויושבים במושב לצון - ישעיה כ''ח
        ''בכנסת'' ''ישראל''
        ''תשמענה נא אזני צדיק כתמר יפרח כארז בלבנון ישגה''
        ואיפה ירמיה
        ירמיה ירמיה
        ירמיה

        IP: 89.138.90.158 דווח על תגובה זו

    • אנחנו צבא של השם אחד (ל''ת)

      הלווים, 21/08/07 06:03


      IP: 89.138.90.158 דווח על תגובה זו

    • אני רק אחד פה - תימון אחד והשם איתי

      תימון לוי, 21/08/07 06:18

      אני התימון לוי
      לא תדעו את שמי
      חחחחחחח
      השם יברך את עמו בשלום

      IP: 89.138.90.158 דווח על תגובה זו

    • לא משנה ספרדי מצרי אפגני רומני וכו - אם אין בדבריו צורך

      סלאם נחום, 23/08/07 20:43

      וברור הדבר
      שלא הוסמך הוא לא על עדה אחת
      ובטח שלא על התימנים
      שלא ניתן לסמוך על שחיטות הבית יוסף לעומת מסורת מורי מחפוד המדויקת לשחיטה שהעביר לו מורי נהרי הלוי
      ומורי ישראל עוזרי
      מתימן
      וככה בדברים רבים שניכר שידם של האומרים האחרונים
      מה שאתם קוראים (פוסקים עלאאק חח)
      לא יורדת לעומק עובי הקורה
      ובמקום לעשות פירות מקצצת היא בנטיעות
      שהיום לצערנו כשרות רבנות מתרשלת במזיד
      ובעצלה
      שמים אותנו לצחוק בהדבקת חותמת
      מבלי להימצא במקום לבדוק את הרכיבים וטיבם מראש בדיקה פיזית יסודית
      ככה בשכונה תימוני אחד מעביר לשני מאכלים כשרים בסבב
      אחד בשר ומרק
      אחד לחם (לחוח)
      אחד חילבה
      אחד קובנה וגחנון
      וככה מפעלנו לאמת ולצדק
      על ידי אנשי אמת המפרישים חלה
      ועושים את ההכשר מלאכת מצווה
      ולא מלאכת פרנסה
      ולא לכסף סחטנות להתנשא בחותמתם על עדות אחרות
      בשקר ובהתרשלות
      בחנופה לרשעים ובמרדות ובוז לאמיתיים
      חלשה דעתם של פוסקיך ידידי
      חזור לאחוריך ואמץ את מורשת משה רבנו
      שעברה בצורה מדוייקת על ידי בני שבטו הלווים התמנים באמת ובדיוק בקודש
      לא ניתן לסמוך על אפיית המצות שמכשירים הם
      ולא על היין שלהם שהוא שקר וכזב ואינו בדוק ואינו מכיל יין לעיתים גל כשיעור מר''ן המחמיר עלאק ל 50% לעומת האשכנזים שהם בכלל 25%
      וידוע לך שגם בזה התימנים שחטו לבד את יינם ולא עירבבו אותו בסוכר או במים בשום אופן
      ולא נגע בו מחלל שבת להנסיכו
      וככה דרכינו בקודש

      IP: 89.139.194.142 דווח על תגובה זו

    • הוא אימץ את כל מי שיביא לו מנדטים

      אני הנבזה, 25/08/07 23:09

      את המערך
      את ערפאת
      את הליכוד
      את שינוי
      את מרץ
      עם כולם הם ישבו
      גם אל המורי רצאבי פנה עבדאללה עובדיה
      וביקש ממנו לתמוך בש''ס
      מורי הסכים
      ולפתע מזהה הרב איום על ש''ס
      כי המורי רצאבי מוציא שולחן ערוך לתמינים לפי מנהגם וגם לוקח לו פרנסה וגם מדגיש את הצורך לשמור על כשרות מסורת עדות תימן
      כי בש''ס גם מוכרים קיצור שולחן ערוך אבל לפי מר''ן
      וגם מפעילים מפעל כשרות
      שינה עבדאללה עובדיה את דעתו
      ולא ניגש למורי רצאבי לשאול את לתמיכתו בש''ס
      אלא מיהר להשמיצו
      הייתי ממנה את נינט משגיחת כשרות
      (אחרי שהייתי מעביר אותה קורס השגחה לפי הכללים המחמירים של עדת תימן)
      והיא הייתה יותר נאמנה מהבית יוסף

      IP: 89.138.196.57 דווח על תגובה זו

  • 80.

    אני פוסק שרב שסיעתו לא נלחמה נגד מצעד התועבה בירושלים

    הוא רב טממאאא, 17/08/07 02:01

    אשרי המורי אמנון יצחק שזכה להביע את התנגדותו אשריהם מושלי העם ושופטיו הם העומדים בפרץ
    להם נשמע ומהם נלמד
    הם זקני העם
    ולא מרב שיצא מהארון
    אני הקטן בניה יחיא דוד סלאם יוסף
    בניה בן יחיא בן דוד בן דלאם בן יוסף

    IP: 89.138.98.68דווח על תגובה זו

  • 79.

    ביתו של מורי רצאבי אופה מצות בפסח יותר כשרות מבית יסוף עלאק (ל''ת)

    סאלם דוד יחיא, 17/08/07 01:45


    IP: 89.138.98.68דווח על תגובה זו

  • 78.

    הרב שר פריד אל אטרש כמו אלישע בן אבויה שיצא לתרבות רעה

    אבא שמעון, 15/08/07 06:29

    שזמר יווני לא פסק מפיו כמו שכתוב במסכת חגיגה דף טו
    וזה הגורם ליציאתו לתרבות רעה
    תשיר ציון גולון
    יום אל ואחד ..
    אבא שמעון...
    חסר לך צרות להסתבך עם תימונים ?
    שכל היום יכרכרו אצלך בהלכות ממון
    אצל התימנים יש מסכת חצאי שקלים
    לא רק שקלים
    תיזהר !!!

    IP: 89.138.149.142דווח על תגובה זו

  • 77.

    אני מעדיף שישגרו אאלףף טילים גרעינים על הכופרים יחד ולא אשנה

    פסיק ממנהג, 15/08/07 06:02

    וכבר הוכח
    שהרב עובדיה יוסף שהתנגד לספרי התורה התימנים המפוסקים
    אינו יודע לקרוא בתורה
    ולא שמר על טעמיה
    ואינו בקיא בחסרות ויתרות
    ודיקדוקם כמו ששמרו עליהם התימנים בספרי תורתם
    אתה האחרון שתטיף לנו
    חדל אישים
    ברירת מחדל
    אני לא עושה שלום עם מי שעושה שלום עם אויבים ומחבלים
    ולא מעוניין לחיות עמכם בשלום
    למעשה מוטב לי שיד הכופרים תיהיה במלחמה עם סוריה ועם מי שתרצו עוד
    ובלבד שלא יהיו ידיכם חופשיות
    לחבל במנהג אבותי
    כאמור אללף טילים גריעיניים
    עליכם ואם צריך גם עלי
    שלא אשנה את מנהגי בקודש
    מסירות הנפש בגנים העקשניים של התימנים
    כל כלי יוצר לא יוכל עלינו
    חשבת שאתה מדבר עם קיבוצניקים
    שבוהים בכוכבים ומחפשים תקציבים כמוך
    תתתעורר אברך יקר זואת עדת תימן
    מסירות נפש זורמת בדם שלנו

    IP: 89.138.140.152דווח על תגובה זו

    • מסירות נפש כמו שאני צנצנת ! למה הרמב''ם היה צריך לטפל בכם אם אתם כ''כ

      דני, 15/08/07 22:00

      עקשנים ? אל תבלבל התימנים זה עדה שכמעט נכחדה כל המנהגים שלהם נכחדו והם כמעט מתנהגים כמו ערבים לולא הרמב''ם שטיפל בהם ועזר להם כדי לא להטמע בין הערבים לכן התימנים לקחו הרבה מנהגים מהרמב''ם אז איך אתם יכולים להגיד שאתם מקוריים אתם בטיחחחחחחחח

      IP: 67.82.69.146 דווח על תגובה זו

      • דני,ידפוק תלמד קצת היסטוריה..

        תימני, 16/08/07 19:44

        דני אל תנסה לבלבל ת'שכל עם כל ההנפצות שלךתלמד היסטוריה, משהו ואז אולי תבין כמה אתה טועה.. הכניסו אותך לבועת אשליה כזאת ואתה לא מסוגל להשתחרר ממנה .
        אולי אם תלמד משהו ותראה שאתה טועה אולי תודה בטעות שלך.....

        IP: 89.138.191.228 דווח על תגובה זו

      • דני ידפוק תלמד היטוריה ואז תראה אם אתה צודק או לא..חח

        תימני, 16/08/07 20:34

        קרעת אותי מצחוק באשליות שלך.....

        IP: 89.138.191.228 דווח על תגובה זו

        • מאיפה אני ילמד היסטוריה אם לא מהאיגרות של הרמב''ם ומשם הכל מובן

          דני, 17/08/07 01:14

          אני קורא היסטוריה ואתם מנסים לשכתב היסטוריה זה לא יעזור לכם אתם ממציאים סיפורים ואני קורא בספרים תספרו את הסיפורי סבתא שלכם למישהו אחר לא למי שמכיר את ערב הסעודית הערבים שם מדברים בג'' ות'' וח'' וע'' בדיוק כמוכם וגם השירים שלהם כמוכם אתם שקרנים ונוכלים אין לכם שום דבר מקורי השירה שלכם המנגינה שלכם מגעילה עד להקיא ואתם רוצים לשכנע אותנו שככה שרו בבית 1 איזה דפוקים אתם הלא זה בדיוק כמו הערבים שם בסעודיה ....וכמו שנאמר גלות ישמעאל דופקת את השכל

          IP: 64.241.37.140 דווח על תגובה זו

          • מי שלא מקפי על חיתוך אותיות - תפילתו משובשת

            מס ושש, 17/08/07 04:17

            ויכולה שלא להתקבל
            כי השם לא מחיה המיסים
            מה איכפת לך
            עם חית ועין גימל טט ות אומרים גם בערב הסעודית (יש הבדלי מבטא גם בינהם אגב)
            אבל אתה המומחה לערב הסעודית שעלה מגלות אירופה כנראה מדבריך
            גלות שברובה נעה אחר ההשכלה מרצון בהתבוללות
            התבוללות -מושג שלא קיים ביהדות תימן
            התבוללות = הפרת ברית עם בורא עולם
            מוטב לאדם למות הרוג מלכות ולא להתבולל שאין בריה יכולה לעמוד במחיצתו בגן עדן כדברי הגמרא
            המורי הבין

            IP: 89.138.98.68 דווח על תגובה זו

          • בוא נלמד מהאיגרות

            תימוני לוי, 17/08/07 15:16

            איגרת השמד- או איגרת קידוש השם
            איגרת תימן
            איגרת תחיית המתים
            יש עוד איגרות שלא עניינו כרגע

            איגרת השמד לגולי בבל ומרוקו
            הרמב''מ לימד עליהם זכות
            וקרא להם להימנע ממצב של מוות על קידוש השם ככל האפשר (לברוח)
            כי כל מטרת המצוות היא שיחייה בהם האדם ולא ימות
            הרמב''ם מציין שמי שלא עמד בניסיון השמד וקיבל עליו את גזירת האיסלם
            אינו יהודי
            רבים מתושבי בבל ומרוקו לצערנו נכנעו לשמד
            ומעטים נהרגו על קידוש השם


            איגרת תימן -
            עקב עלייתו של משיח השקר
            ואיום גזירת השמד גם בתימן
            נתבקש הרמב''מ להתפלל לבטל את גזירת השמד
            ולפסוק בעניין חבלי משיח וחישוב הקץ (הרמב''ם ביקש לא לחשב את הקץ) אבל לימד זכות על ר' סעדיה גאון שחישב את הקץ
            ובעניין משיח השקר שהיה תלמיד חכם גדול וידע שם המפורש וטעו בו החכמים נתן הרמב''ם סיעתה דשמייא וסימן לבדוקו אם אמת בדבריו
            תפילתו של הרמב''ם יחד עם יהודי תימן עשתה פירות וגזירת השמד בתימן לא יצאה לפועל כלל


            ועלינו ללמוד מהרמב''ם
            ללמד זכות
            לעזור לאחינו היהודים האמיתיים לעמוד בנסיון הגלות האחרונה
            גלות אדום - שלא תצלח על קהילת קודשנו
            אמן ואמן

            IP: 217.132.52.96 דווח על תגובה זו

            • מה אתה מוכר לוקשים יש לך מושג כמה יהודים תימנים התאסלמו ?

              דני, 20/08/07 01:49

              הלא התימנים הם העדה הכי קטנה בעם ישראל איך זה שהם שם מבית ראשון והם כ''כ קצת ? התשובה מאוד פשוטה הם נעלמו כי תימן וסעודיה זה המקום היחיד שיש ישמעאלים (כל השאר זה מוסלמים ) והם מאד קיצונים והם לא עזבו את היהודים שם בשקט והם הרגו בהם והרבה התאסלמו לכן יש קצת תימנים היו גם גונבים להם את הבנות ועוד ועוד... אז אל תבלבל תמוח

              IP: 64.241.37.140 דווח על תגובה זו

            • אף יהודי תמני לא התאסלם לעומת המתבוללים

              תימוני לוי, 21/08/07 04:52

              בטל בשישים אלף
              הם מעט כי
              הם יחידה מובחרת
              אין חילוק בין ישמאלים למוסלימם בתימן
              ביקשתי ממך ללמוד מאיגרת תימן
              שבה הרמב''מ בפירוש מזכיר את סבלם של הישמאלים בתימן
              ומכאן שדבריך טעות מוחלטת
              בפרט שמדובר בזמן מועט יחסית לאחר התפרצות האיסלם
              ולענייננו
              10 תימנים בבית כנסת שרים וצועקים
              בבית כנסת כמו שאלף איש ספרדים מדוכאים העובדים את השם שלא בשמחה לא מסוגלים להתפלל
              אפילו פרעה לא היה מסוגל על התימנים ומשה רבנו במצרים
              שהם שבט לוי שלא נשתעבד מעולם
              ואינו מקבל מרות מלבד מציאותו יתברך

              IP: 89.138.90.158 דווח על תגובה זו

            • התימנים עדה קטנה

              תימון לוי, 21/08/07 05:34

              חמושים יצאו בני ישראל ממצרים
              שבט לוי כלל אינו חטא במצרים
              ויצא בשלמותו
              שאני מתפלל בווידי ''חטאנו במצרים...'' זה על אבותך אם אינך לוי
              שבט לוי חלק אלוקים
              ככה יהיה בזמן ביאת גואל צדק
              שיעברו צרוף וצרוף ובחינה
              וחמישית מהעם על אדמת הקודש ישאר לחיי העולם הבא
              שעם הארץ מה שנקרא ערב רב
              שהעלו לפה מנהיגי אירופה המתבוללים על הרי ישראל
              הם המתכסים בשם ישראל הקדוש
              כדברי הזוהר
              במחשבת מזלם להימלט מדינם
              ישאר בשרם מאכל לעופות
              ודם לעתודים ועצמותם
              לקבורה המונית בגיא המון גוג
              יחד עם גוג והמונה למען טהר את הארץ 7 חדשים
              בכלל אם תבקר בגן עדן תראה שכולם שם תימנים
              ומי שנראה לך בזוי מלוכלך
              ומי שדעתך מואסת בו מאוד והוא
              חסר חשיבות הממעט עצמו בעולם הזה ושווה כקליפת השום
              זוכה לנחלה בלא מיצרים בעולם הבא
              ''אשכון ואת דכא ושפל רוח'' ישעיה נז טו
              ישעיה ס''ו: ''ואל זה אביט אל עני ונכה רוח וחרד על דברי''
              אלה אהובי השם
              כעניין ונח מצא חן בעיני השם
              ויהי דוד לכל דרכיו משכיל - ''אשרי משכיל אל דל'' תהילים מא
              ''ועניים מרודים תביא בית'' ישעיה נח

              IP: 89.138.90.158 דווח על תגובה זו

          • בגלל זה יש מורי שיודע להרביץ תורה

            אלללףףף, 17/08/07 16:16

            שלא נידמה לאומות ערב וחס וחלילה לא לארופה הטמאה
            והמורי עוד מתימן הקפיד שיהיה חיתוך אותיות נכון לתלמידים
            שלא יגידו מחיה המיסים בתפילה
            אלללףף בית

            IP: 217.132.52.96 דווח על תגובה זו

          • דני,אל תראה כמה אתה בור כי אתה לומד מאיגרות הרמב''ם של האשכנזים

            תימני, 19/08/07 16:50

            שהם לא פירשו את הרמב''ם נכון אז ברור שאתה תקרא שם שהתימנים הם כאלו אז אני מציע לך לבדוק באינטרנט בויקפדיה ואז תראה אם אתה צודק

            IP: 89.138.191.228 דווח על תגובה זו

      • רק השקר נכחד והאמת לנצח

        אמת, 17/08/07 01:39

        האמת נשארת לנצח
        משה רבנו שבט לוי = נצח
        הרמב''ם סמכותו כמרא דאתרא
        התקבל על ידי התימנים שהבחינו בקדושתו תוך ההתכתבויות איתו ניכר היה בו שהיה מבין דבר מתוך דבר מתוך דבר מתוך דבר והלאה
        הספרדים לעומת התימנים בחלקם ויהירותם עוררו עליו מחלוקת ומלשינות
        קובץ ההלכות של הרמב''ם שלוקטו מהגמרא והמשנה לא יהיו מהפכה הילכתית
        אבל היכן שהיתה תשובת הגאונים והאחרונים במנהגם של התימנים וכתביהם
        אינם סרו ממנה
        והלכו לפיה כמובן גם היכן שהרמב''ם חיסר ולא הוסיף
        אנחנו התימנים שכנו עם האויב הישמאלי
        מה שאתה קורא ערבי
        מצאתי את מנהגי הישמאלי טובים יותר מעמי אדום בעלי המוסר הנוצרי
        שכאילו יתנו לך את הלחי השניה אבל
        יהיו הראשונים שישגרו עליך טיל גרעיני כמו כן האדומים אינם מברכים לאללה כמו הישמאלים
        לפי מורי רצאבי והתקנות המחמירות שלפיהם נוהגים התימונים
        ישמאל= אויב ישראל
        אדום= שונא ישראל
        מעולם לא הייתה קרובה יהדות תימן להכחדה בתימן בכל שנות גלותה הארוכה פרט לאיומי סרק במספר קטן של מקרים במחוזות קטנים
        לעומת השואה באירופה שנתפסה כתופעה שבה שונא (לא אויב)
        אדומי עשה באירופה שואה כוללת
        ובפרט שעיניך הרואות שכל מנהיג גולה מתבולל שבא מאירופה מובס על ידי מספר קטן של ישמאלים
        שהיו מביאים ביכורי פירות לתימנים
        כל שבוע לשבת
        על מה אתה מדבר ילד
        נראה לי שאתה אחד מהמתבוללים המבוסים
        שדמם יתבוסס פה על הארץ הקדושה בקרוב במלחמת גוג ומגוג
        המלחמה האמיתית לתורה ולנצח
        חמישית מתושבי ישראל ישארו
        ושליש מהעולם
        ומי ניצל - העוסק בתורה ובגמילות חסדים
        החכמים הביאו אותנו למלחמה האמיתית שכל הנלחם בחרב מפסיד
        והשם ותורתו הקדושה לנצח

        IP: 89.138.98.68 דווח על תגובה זו

        • זיבולי שכל זה כל מה שכתבת מעניין אתה מבין יותר מהספרדים מי זה רמב''ם

          שי, 20/08/07 01:41

          תימני חמאר כבר הכרתי תימנים יותר חכמים ממך

          IP: 64.241.37.140 דווח על תגובה זו

          • אני סגן משיח השם אין תימונים יותר חכמים ממני

            ''מתימן יבוא'', 21/08/07 05:01

            אני יותר מספרדים מיהו הרמב''מ אמת דיברת
            אני העלית של העלית
            אני המשיח ומשה רבנו ואליהו הנביא
            ואין עוד מלבדו אפילו לא אני
            ישמע ישורון יבעט וינבל פיו
            חכם יוסיף לקח ונבון תחבולות יקנה
            לדעת חוכמה ומוסר
            ומוסר
            ומוסר
            ומוסר

            IP: 89.138.90.158 דווח על תגובה זו

  • 76.

    אני מעדיף שישגרו אאלףף טילים גרעינים על הכופרים יחד ולא אשנה

    פסיק ממנהג, 15/08/07 05:54

    וכבר הוכח
    שהרב עובדיה יוסף שהתנגד לספרי התורה התימנים המפוסקים
    אינו יודע לקרוא בתורה
    ולא שמר על טעמיה
    ואינו בקיא בחסרות ויתרות
    ודיקדוקם כמו ששמרו עליהם התימנים בספרי תורתם
    אתה האחרון שתטיף לנו
    חדל אישים
    ברירת מחדל
    אני לא עושה שלום עם מי שעושה שלום עם אויבים ומחבלים
    ולא מעוניין לחיות עמכם בשלום
    למעשה מוטב לי שיד הכופרים תיהיה במלחמה עם סוריה ועם מי שתרצו עוד
    ובלבד שלא יהיו ידיכם חופשיות
    לחבל במנהג אבותי
    כאמור אללף טילים גריעיניים
    עליכם ואם צריך גם עלי
    שלא אשנה את מנהגי בקודש
    מסירות הנפש בגנים העקשניים של התימנים
    כל כלי יוצר לא יוכל עלינו
    חשבת שאתה מדבר עם קיבוצניקים
    שבוהים בכוכבים ומחפשים תקציבים כמוך
    תתתעורר אברך יקר זואת עדת תימן
    מסירות נפש זורמת בדם שלנו

    IP: 89.138.140.152דווח על תגובה זו

  • 75.

    יש מרה דאתרה ויש מרה דחרטא

    סאלם נחום, 14/08/07 23:10

    אל תחרטט אותנו
    לך תמכור לוקשים לעדות אחרות
    לקרוא בתורה אתם לא יודעים
    כל הספרים שלכם פסולים
    מרצדסים במוו וכסף
    זה מה שאתה מחפש
    לא כמוך מורינו ולא כמוך רבותינו
    אם היית לומד משהו ממורי יוסף קאפח - לא היית מציץ
    כי מורי היה צנוע שמעולם לא השמיע את דעותיו הפוליטיות
    ידע מורי מספר שפות רבות
    והיה גאון ועניו צדיק אמת
    מורי מעולם לא היה נותן שירוממו אותו להתנשא מעל עמו או מעל עדה אחרת שבמקרה שלך
    בבני אלוקים דיברת
    ועוד היית יכול ללמוד ממורי
    שלא הופכים את הדת לפוליטיקה
    אם באמת היית גאון וירא שמים כמו מורי יוסף קאפח שלא עשה את תורתו קרדום לחפור בה - אלה להעצים את כוח הדיינים והתורה
    ואתה היושב בכסא השני
    עם אנשי לצון - אנשים רשעים מרגלים
    פעילי ותומכי ארגונים אנטי יהודיים
    שונאי ישראל ואיביהם
    המוסרים את ישראל למחבלים כדברי הנביא בישעיהו כ''ח
    ובפרט עבודתך לא תשא פרי
    ואכן מקצצים ובופגעים בעדת המשתמטים אשר גידלת להתנשא על העם ולהיות עליו לנטל
    אם
    היית הולך לדיינות שם היו בוררים באמת את מידת ''גאונתך'' - שמטיל אני ספק רב ברמת שליטתך בש''ס
    מתוך האזנה לדבריך ניכר שהינך נובר בספרי הלכה ועושה את את פיסקותיך קרדום לחפור בו
    ונטותיך הפוליטיות מעמסה על החברה
    שכן אינך תומך בלווים בדיינים או בבני תורה שתורתם אמונתם
    אלא מחפשים אתם את המותרות
    את הכבוד השררה השקר והכזב
    במקום הטמא ביותר במדינת ישראל
    הלא הוא משכן הפוליטיקאים
    שם מקום עבודתך
    ותורתך קרדום לחפור בה
    אני מוכן לתת לך רשימה ארוכה של תימנים מקובלים וגאונים
    שלא היתהדרו בבמוו או חיפשו עמדות שררה ואת רובם בוודאי לא היכרת על אף שהיו צדיקים גאונים ומקובלים עשרות מונים מכל מפעלך
    מרה דחרטא - באר שבור שלא יכיל המים
    ובימים אלה שותף אתה בגאונתך
    לקיצוץ הגדול ביותר בתלמידי הישיבות
    ונרפה במלאכתו אח הוא לאיש משחית
    שותף היית להסכמי מסירת אבו דיס שהשלכתה הידועה הייתה לירי על ישיר ירושלים
    שותף אתה להחלטות הכופרים בכנסת
    שכל יום שאתה נותן עימם ''תיקו''
    ושריך לא מצביעים נגדם
    שוגגים אתם בשגגת תלמוד
    שעולה זדון
    משה רבנו היה בן שבט לוי
    מופת הצניעות והאמת
    העניו מכל אדם
    מורם של התמנים הוא
    כי הזדתם על עדת בני השם להתנשא עליהם בתורה
    אוכל למנות לאווים רבים שעברתם עליהם במושבכם בכנסת
    אבל לא שווה הדבר שכן דעותיך הפוליטיות מה שקורא אתה - דעת תורה ברוב שחוצפה ישגה לנטות אחרי רבים להרעות
    משתנות מקצה לקצה ומשבוע לשבוע

    IP: 192.118.0.135דווח על תגובה זו

  • 74.

    במקום שה''רב'' יוסף יתן מעשרות ללווים תמנים אמיתיים הוא מגדל כופרים

    תמני לוי, 14/08/07 22:02

    עסקנים משתמטים
    ומחרחרי ריב
    יראת שמים רחוקה ממנו והלאה
    ובכלל אני לא מעוניין לקבל מעשרות מכופרים כמוהם

    IP: 217.132.190.62דווח על תגובה זו

  • 73.

    ''יודע שור קונהו וחמור אבוס בעליו''

    אני, 14/08/07 03:53

    חמור כל כך צמא שהוא מחשיב את הטפל לעיקר
    העיקר שהמים ששבכלי שיספיקו לצמאונו
    הוא מתפפלל לכלי המחזיק את מימיו
    הוא כל כך מעריך את הכלי המחזיק את מימיו שהכל טפל לו
    ובפרט התמנים
    רק חמור נושא ספרים
    איפה המוסר?
    הלכות בלי מוסר ? מהוו
    מהההההווו
    שעה שלמה בלי מוסר

    המורי רצאבי לא סופר אותך
    הלכה כמורי בשחיטה
    ובגרירה

    IP: 89.138.131.55דווח על תגובה זו

    • והשור יודע קונהו איפה הוא?

      אני, 17/08/07 15:56

      השור עובד לבעליו הבוחר
      השור עובד לחפש יותר בוחרים
      לחרוש בספרי הילכותיהם
      ולתערב במחלוקות הפוסקים
      התימונים שמקורם בגאונים ובאחרונים
      במקרה הזה השור נכנס לשדה גדולה שאין מספיק כוחו לחורשה

      IP: 217.132.52.96 דווח על תגובה זו

  • 72.

    אשריכם תימנים אשריככם קהילה קדושה

    איפה הזוכים, 14/08/07 03:34

    אשריייכםםםםם
    איפה אתםם
    אשריכככםםם
    אוהבב אותכם
    מת עליכם
    חזקים אתם
    אשרייכככםםם

    IP: 89.138.131.55דווח על תגובה זו

  • 71.

    הרב נולד 5 ומורי עם כוכבים 7 (ל''ת)

    אליה ק, 14/08/07 03:11


    IP: 89.138.131.55דווח על תגובה זו

  • 70.

    תראו כמה הם מסכנים - עזבו אותם

    אליה ק, 14/08/07 01:52

    רק אצלינו קונים עליה לתורה בחצי שקל
    וגם זה רק אחרי הזהרה ש''עיסקה נדר''
    אצלינו בבית מחליפים גרביים אחד עם השני
    עושים כביסה ומקלחת בים
    קונים סנדלים מבדואים
    אוספים חגבים בצנצנות אבל
    תקשיב לי טוב
    רק אנחנו יודעים להבדיל בין חגב כשר לשאינו כשר
    ואני מזמין את הרב יוסף לשדה להתמצא בהלכות חגבים גם כן
    ושלא תגע לי בחגבים
    עלה ירוק עולה עולה

    IP: 89.138.131.55דווח על תגובה זו

  • 69.

    תראו כמה הם מסכנים - עזבו אותם

    אליה ק, 14/08/07 01:51

    רק אצלינו קונים עליה לתורה בחצי שקל
    וגם זה רק אחרי הזהרה ש''עיסקה נדר''
    אצלינו בבית מחליפים גרביים אחד עם השני
    עושים כביסה ומקלחת בים
    קונים סנדלים מבדואים
    אוספים חגבים בצנצנות אבל
    תקשיב לי טוב
    רק אנחנו יודעים להבדיל בין חגב כשר לשאינו כשר
    ואני מזמין את הרב יוסף לשדה להתמצא בהלכות חגבים גם כן
    ושלא תגע לי בחגבים
    עלה ירוק עולה עולה

    IP: 89.138.131.55דווח על תגובה זו

  • 68.

    הרב יוסף כל כך חכם - שישאל תימנים

    אליה ק, 14/08/07 01:34

    מה הוא רוצה ממני
    ממילא הוא יודע שלא נשמע לו
    גם אם הוא צודק
    עלינו רק משה רבנו משפיע
    (גם קצת גת)
    וודקא גם
    ומחלוקות בישיבות לשם שמים בחדרי חדרים ולא מול קהל עסקנים היושב בכסא אחד עם מרגלים ומחבלים
    - שם לא תימצא חכמים תימנים ממי

    IP: 89.138.131.55דווח על תגובה זו

  • 67.

    ימאאה YZ - רוצה ימאהה YZ (ל''ת)

    אליה ק התימוני, 14/08/07 01:30


    IP: 89.138.131.55דווח על תגובה זו

  • 66.

    למה שלא יאמר גם לאשכנזים ... (ל''ת)

    את זה אני רוצה, 12/08/07 22:58


    IP: 88.154.112.37דווח על תגובה זו

    • הוא אמר ועוד הרבה אמרו אבל הם לא שומעים לרבנים

      דני, 13/08/07 19:47

      רק הגאון מוילנה שמע לרבנים הגאון מווילנה לא עלה לארץ כי ידע שזה יחייב אותו כמרן הב''י לכן הוא נמנע מלעלות

      IP: 67.82.69.146 דווח על תגובה זו

      • בחייאת ראאבק (ל''ת)

        חחחח, 14/08/07 01:53


        IP: 89.138.131.55 דווח על תגובה זו

  • 65.

    עבדאאאלללא יוסוף יכתיב לנו הצחקת אותי

    קדמת עדן, 11/08/07 09:41

    לא יקום ולא יהיה.

    IP: 85.250.190.96דווח על תגובה זו

  • 64.

    יוצאי תימן ברובם בחרו בחינוך התורני המנחשל ו''הודות'' לבחירה

    עדה נחשלת, 10/08/07 16:10

    זו הם נטולי כושר השתכרות,חיים מקיצבאות,חיים בעוני,פיגור ובערות,את השיר הזה אתם מכירים? ''אני מראש העין פאותי הם שניים ובינהם אין''.אני כותב את זה בכאב כיוצא תימן שבחר באוריינות,בעבודה קשה ויש לי השכלה אקדמית אשר הודות לה אני חי באושר ורווחה.

    IP: 89.0.91.252דווח על תגובה זו

    • אתה תימני כמו שאני שוודי

      יואל ראש העין, 10/08/07 22:06

      ישנם אלפי אקדמאים תימנים תושבי
      ראש העין חלקם מיישבים את כל
      ערי המרכז והם משכילים ממך
      הוריי שעלו מתימן והיו חרדים תמכו
      בשבעה מילדיהם וכולם אקדמאים
      רופאי שיניים מורים עורכי דין

      IP: 88.155.202.232 דווח על תגובה זו

      • לעיסת הגת הנפוצה בקרב יוצאי תימן מורידה להם את המוטיבציה להשגיות

        מוכר אגדות, 11/08/07 13:03

        והם כתוצאה מהעלאת הגרה של הסם הזה שאסור לשימוש במדינות מתוקנות נהיים אדישים,עצלנים,דחיינים ותעבנים.תוסיפו לזה את המינוך הדתי תורני והרי לכם מתכון לפיגור ונחשלות ........

        IP: 89.0.81.4 דווח על תגובה זו

        • מפגר גת לועסים פעם בשבוע שעתיים

          יואל ראש העין, 11/08/07 14:02

          היאתה מדבר שטויות ראשית כל
          רק 10% מהתימנים לועסים גת זה
          שהם עושים הרבה רעש זה לדיון אחר* במציאות רוב האנשים שלועסים
          גת זה בשעות הערב לאחר עבודה
          והכי הרבה שיושבים זה 4 שעות
          בשבוע ביום חמישי אלו העובדות ושלו
          תתבלבל כי השיטנה שלך גורמת
          לעוות את העובדות

          IP: 82.81.179.35 דווח על תגובה זו

          • למה לדעתך רוב יוצאי תימן נמצאים בעשירונים התחתונים? (ל''ת)

            ליואל, 11/08/07 15:18


            IP: 89.1.41.228 דווח על תגובה זו

            • אתה כמו זיקית משנה נושא

              יואל ראש העין, 11/08/07 20:36

              למה ולמה ולמה אתה פותח דיון
              כשאתה קובע קביעות שיערב לך
              עם אנשים חדלי אישים שכמוך חבל
              להתדיין כי השיטנה היא בגנטיקה שלך

              IP: 88.155.88.206 דווח על תגובה זו

  • 63.

    תראו עד לאן הגעתם

    חוקר ודורש, 09/08/07 23:29

    מה בסך הכל אמר הרב עובדיה תרצו תקבלו לא תרצו אל תקבלו מעניין את הסבתא שלי עוד אף אחד לא חזר מלמעלה בגלל זה מה שכן יחזירו את השנאה שרוחשת נגד עדה קדושה שיש לה שורשים עמוקים שכל העדות ידעות זאת ומנהגים עתקים שיש להם מקור אבל כואב לי לראות תמיד כשאני יושב עם חברים שרק המרוקאים תמיד הם השונאים הגדולים לתימנים חקרתי ודרשתי זאת והכל מתחיל 48 היתה עליה תימנית ומרוקאית התימנים התחבבו על האשכנזים שהיו בעלי הבית אז אם זה בעבודה ובתרבות והמורקאים היו יותר בצד ומכאן התחיל השנאה אליהם שידעו להעביר גם לבניהם ואולי בדור הצברי זה התחיל להשתכח אז יאלה מרוקאים מספיק אם זה תצאו מהנחיתות שלכם מדובר בעדה קדושה תזהרו בלשונכם

    IP: 79.178.251.64דווח על תגובה זו

    • כדרכם של תימנים לקקנים עם רגשי נחיתות אתה מלקק לבוזבוזים

      אלי, 10/08/07 22:54

      תראה מה אתה כותב ''התימנים התחבבו על האשכנזים '' מה אתה סתום למה מי זה האשכנזים ? כתוב שאין בן דוד בא עד שיכלו גסי הרוח מישראל והאשכנזים הם גסי הרוח =גאוותנים גס רוח זה גאוותן תחפשו במקורות איפה שתרצה ועוד תדע שאני יכול להוכיח לך שהאשכנזים לא נכנסו אפילו ברגל שמאל לעולם התורה אבל זה רק למבינים בלבד כי אי אפשר לפרוש את זה מעל דפי התגובות רק רמז קטן אני יתן לך מעולם לא קם אשכנזי שחיבר חיבור מסכם בתורה כי הם לא יכלו להגיע לרמה הזאת וגם הם חסרי זכויות לזה כי אין בהם טהורות הגזע היהודי

      IP: 64.241.37.140 דווח על תגובה זו

      • לאלי היקר

        עמנואל, 07/09/07 10:21

        אתה קשקשן בשכל יש הרבה אשכנזים שהציאו ספרים רק שכלך רפה ואתה קשקשן וגזען וכל כולך שנאת חינם כך שחלקך יהיה בגיהנום עם כל גסי הרוח במקרה הטוב

        IP: 89.138.223.140 דווח על תגובה זו

  • 62.

    מדוע כל עדה מתגאה במוצא שלה? איך אפשר להתגאות בדימיון לתרבות של גוי

    42616, 09/08/07 20:08

    הלא זה שכל גלות סוחבת הנהגות מכוערות מהגויים שהם חיו בקרבה זה חלק מהקללה שכתובה בספר ''דברים'' וזריתי אתכם בגויים ''ולמדתם ממעשיהם '' אז זה ממש מפורש שאם אתם נראים כמו הגויים מארץ המוצא ומדברים כמוהם ומתנהגים כמוהם זה בפירוש קללה אז איך אתם מתגאים בזה ? כולם צריכים להתנתק מההנהגות הרעות שלמדו שם וללמד אחד את השני את ההנהגות הטובות שכל אחד אימץ לעצמו שם וכך נהפוך לעם הטוב והנאור ביותר שיש וכמאמר המשורר הספרדי ''התנערי מעפר'' הגלות ''קומי '' מהגלות '' ליבשי ביגדי תפארתך עמי '' הם הבגדים שהם ההנהגות הטובות שכל אחד ילמד את השני והם הבגדים שלבשנו בימי ביהמ''ק . ובא לציון גואל.. אמן

    IP: 67.82.69.146דווח על תגובה זו

  • 61.

    תימנים מי שבוחר בשסניקים בוגד וטיפש

    יואל ראש העין, 09/08/07 19:03

    אחיי בני תימן תראו את השסניקים
    המתועבים והברברים /תראו את
    השנאה היוקדת שלהם לכל מה שאנחנו מייצגים והם שואלים אם אנחנו
    יהודים בכלל/לחלאות האדם האלו
    תצביעו עד מתיי תהפכו ללעג אנחנו
    חייבים לתת גט כריתות לצחצחים
    הבזויים האלו ולהקים מפלגה תהיו
    בטוחים שהמוני חילונים יצביעו לכם

    IP: 88.153.145.129דווח על תגובה זו

  • 60.

    גרמניה צרפת ופולניה קרובים יותר למרוקו מאשר לתימן. (ל''ת)

    אז תעזבו אותנו, 09/08/07 16:24


    IP: 89.1.56.16דווח על תגובה זו

  • 59.

    תימנים הבוחרים שס הם הבזויים ביותר

    תימני חילוני, 09/08/07 13:48

    כחילוני תימני אני בז לתימנים הבוחרים בשסניקים הצחצחים כי
    ספגתי בילדותי קצת יהדות ומוסר
    ולדעתי אתם משפילים את עצמכם
    כשאתם נותנים לחדלי האישים האלו
    כוח פוליטי/מה שמראה עד כמה הם
    מתעבים אתכם

    IP: 88.155.211.153דווח על תגובה זו

  • 58.

    לכבוד מר''ן דאתרא הרב עובדיה יוסף ואנשיו

    תימני דרדעי, 09/08/07 12:24

    אדוני הרב כבוד רב לי אליך אך פסיקתם של התימנים היא על פי הרמב''ם בלבד ועל מסורת יש לשמור וכאר יגיע המשיח הוא זה שיכריע מהי העדה הצודקת בדרכה ולא אף אחד אחר אפילו לא אתה אדוני הרב הגאון כתוב חייבים ללכת על פי מסורת אבות ''תורת אבות'' , ''מוסר אביך'' וכדומה ואין אנחנו ניטוש את מסורתנו ונשמשיך בגאון ובגאווה לפסוק על פי מורנו ורבינו הרמב''ם שאת דרכו מורה לנו הרב רצון ערוסי שליט''א כך שאין מה לדאוג לנו ...אנחנו טובים בתור עדה בפני עצמה אך תודה על הדאגה והרצון הטוב

    IP: 83.130.191.49דווח על תגובה זו

  • 57.

    התימנים הם היהודים האמיתיים, וטוב יעשה הרב עובדיה אם ילמד מהם.

    גלעד חרמון, 09/08/07 11:24

    אצל התימנים, למשל, אין ''רב'' אלא ''מורי'' - דהיינו, מורה, אם תרצה , תלמד, לא תרצה, לא תלמד.
    זוהי רק דוגמא אחת לרוח המתינות והסובלנות, פרי החוכמה היהודית המקורית, שהשתמרה בצורה הטובה ביותר רק אצל התימנים.

    IP: 88.154.42.21דווח על תגובה זו

    • מה זה מורי ??? למשה קראו משה רבינו ולא משה מורי

      היסטוריון, 09/08/07 18:09

      מכאן אנו למדים שהתימנים הם צאצאי ערביים שגויירו משבט חדיף הערבי

      IP: 84.228.239.186 דווח על תגובה זו

      • בשום מקום בתורה לא מצוין משה רבנו (ל''ת)

        צפורה אשת משה, 10/08/07 10:33


        IP: 88.153.57.38 דווח על תגובה זו

      • יזהר ''כהן'' דנה אינטרנשינול ''כהן''

        קטלק בר אילן, 14/08/07 03:38

        וכל השאר לווים למשפחותיהם
        סלומי נחום לוי שרעבי סרי ועוד...

        IP: 89.138.131.55 דווח על תגובה זו

      • משה רבנו היה לוי - הוא אחינו והוא גם סופר מורי

        קטלק בר אילן, 14/08/07 23:14

        חכמת חכמי אומות העולם מטפשת
        עם זקנתה
        צא מזה עכשיו

        IP: 192.118.0.135 דווח על תגובה זו

    • המורי קורע את הילדים מכות רצח ואתה אומר סובלני ? עד לאן אתם משקרים

      אלי, 09/08/07 22:46

      אתה מזכיר לי את בין לאדן התימני שמנסה לשכנע אותנו שהאיסלם זה דת נאורה וסובלנית חא חא חא חא

      IP: 67.82.69.146 דווח על תגובה זו

  • 56.

    האמת צריכה להאמר

    חפציבה, 09/08/07 11:23

    גלוי וידוע לכל בר בי רב כי אין כשרה
    ואותנטית כקהילת קודש בבל מאז גלות יהויכין ותקופת עזרא ונחמיה וראשי גלותא וגאוני הישיבות.
    ולא נתערבבה בהם רחמנא ליצלן סגסוגת של גויים כבשאר קהילות ישראל ובעיקר קהילת אחינו בני אשכנז שחלקם שלא נדע צאצאי פוגרומצ'יקים קוזקים שהתעללו ימח שמם בבנות ישראל כשרות בפרעות תח ותט וחלקם צאצאי מתייהדים סלביים.

    IP: 195.200.205.30דווח על תגובה זו

    • מצטער לאכזב אותך

      אליה ק, 14/08/07 03:24

      במכתבים ששלחו רבותינו לא מצאו דבר בחכמי בבל
      ולא אחרי פסיקותם
      לעומת ההתכתבויות עם הרמב''מ שניכר היה לחכמים מתוך דבריו שיודע להבין הוא דבר מתוך דבר מתוך דבר מתוך דבר ואלהה
      ובזמן שישחקו טטריס וצפו בקולנרע
      וישבו בבתי קפה בבבל
      היו בתימן יושבים באוהל מסריח 8 תלמידים על דף גמרא אחד
      בזמן שבבל הנשים של הגאונים עלאק
      לבשו שמלות וחצאיות
      אצל התמנים לבשו שתי חצאיות לגבר
      ושתי חצאיות ומכנס לאשה
      בזמן שהיה יוצא גאון בבבל שזוכר תנ''ך אחרי 40 שנה
      היה יוצא ילד מהמורי בגיל 4 שהוא שר תנ''ך
      בזמן שבבל היו מלמדים ילד בן 13 להניח תפילין
      ילד תמני בן 7 היה הולך עם תפילין למורי
      בזמן שהיו מכשירים שוחט אחד בבבל
      ילדים בני 7 היו יוצאים מהמורי עם הסמכת ''רב'' לשחיטה כתיבת סת''ם ברכות תורה קשירת ציצית וצפילין
      בזמן שהיו שותים תה ואוכלים תמרים בבבל
      בתימן בקושי היו מוצאים עלים ירוקים ללעוס
      אז אל תבלבלי לנו את המוח
      ובחיים שלך אל תשווי שבט לוי לשבט
      ישראל
      ממילא אנחנו בצער גדול שהביאו אותנו לפה
      משפטי גויים בתימן היו נאמנים יותר ממשפטי הממשלה ש''רב'' עובדיה יושב בה

      IP: 89.138.131.55 דווח על תגובה זו

    • וחפציבה בשבילך דבר אחרון

      אליה ק, 14/08/07 03:26

      מיד אחרי שילדה הייתה מקבלת מחזור היא הייתה כשרה לנישאוין
      והילד התימוני היה מתחתן בגיל 13 עם הגיעו למצוות
      ולא מאונן בבית כמו גאון בן 21

      IP: 89.138.131.55 דווח על תגובה זו

  • 55.

    צריך לאחד להלכה אחת לכולם!

    מושון, 09/08/07 08:05

    אולם לא כך! לא ע''י אדם אחד ולא בכוח!

    ישבו יחד כל הגדולים ויפסקו יחדיו לכולם!

    IP: 62.219.211.125דווח על תגובה זו

    • יגיע המשיח ואליהו הנביא ויאחד את הפסיקה כך היא המסורת (ל''ת)

      תימני, 09/08/07 12:27


      IP: 83.130.191.49 דווח על תגובה זו

  • 54.

    התימנים רוקדים הכי טוב משיח משיח טרללללללה (ל''ת)

    וולפא, 08/08/07 22:39


    IP: 88.154.140.178דווח על תגובה זו

  • 53.

    התימנים רוקדים הכי טוב משיח משיח טרללללללה (ל''ת)

    וולפא, 08/08/07 22:39


    IP: 88.154.140.178דווח על תגובה זו

  • 52.

    אין על התימנים! אשריכם ששמרתם לנו על המסורת הקדמונית (ל''ת)

    בשם העם היהודי, 08/08/07 22:04


    IP: 79.178.1.84דווח על תגובה זו

  • 51.

    התימנים - צאצאי הקוזקים שעשו פוגרום ביהודי ליטא (ל''ת)

    סוציולוג חרדי, 08/08/07 14:36


    IP: 88.154.140.178דווח על תגובה זו

    • טעות ! הם צאצאי הויקינגים שאנסו יהודיות אסקימוסיות ! (ל''ת)

      חוקר שרשים, 08/08/07 17:34


      IP: 88.154.140.178 דווח על תגובה זו

      • גנן תולש שורשים - לוי זה לפי האבא ויהודי זה לפי אמא

        אליה ק, 14/08/07 01:43

        חח
        השם ירחם
        איך החכמים הסכימו להביא אותנו לפה

        IP: 89.138.131.55 דווח על תגובה זו

    • יש אנשים שרוצים לכתוב אבל אין להם מה...

      מנשה, 08/08/07 18:59

      סוציולוג חרדי וחוקר שורשים!!!
      לפני שאתם כותבים משהו תבררו קודם אם הוא נכון ולדיעתכם התימנים הם יהודים לחלוטין. הם לא צאצאי הקונקים ולא הויקינגים .
      אין לי כוח עכשיו להתאמת אם חמרים כמוכם אז אני רק מציע לכם לבדוק שוב ושוב כדי שלא תתבישו כל פעם מחדש כשאתם כותבים תגובה......

      IP: 85.250.227.123 דווח על תגובה זו

      • נשמה חרדית שלי אני תימני לוי.....איך תסביר את זה האא ויקינגי?? (ל''ת)

        תימני לוי, 09/08/07 12:26


        IP: 83.130.191.49 דווח על תגובה זו

        • אני יסביר לך את זה תימני ''לוי''

          היסטוריון, 09/08/07 18:04

          הסבא הראשון שלך הויקנגי אחרי שהתגייר , היה צריך שיקראו לו בשם יהודי עברי , והשם שהוא ביקש וניתן לו היה ''לוי'' , ומאז אתה וכל בני משפחתך נושאים את השם לוי , זכר לסבא והוקינגי שלך שהתגייר ושינה את שמו ללוי , ולכן אין שום קשר לשם מששפחתך , לשבט הלוי בן יעקב אבינו עליו השלום

          IP: 84.228.239.186 דווח על תגובה זו

          • לכבוד ההסטוריון הגאון שלנו

            תימני לוי, 12/08/07 00:17

            משפחת סרי(או סרי לוי-הינו אך) היא משפחה של שוללת של לויים והיא משפחה ענקית אבל עזוב אני לא נכנס איתך לדיון האדיוטי הזה לפי איך שאדוני ההסטוריון מדבר(כן התכוונתי אליך)כנראה שהסבא שלך הוא הויקינגי ולא שלי אבל תהנה לך מהפטנזיות המוזרות שלך (הסטוריון עלק)

            IP: 84.228.80.247 דווח על תגובה זו

          • משפחות רבות ''סלומי'' ''נחום'' ''קאפח'' לווים

            עבאדי סלאם, 14/08/07 02:13

            להיסטוריון החרדי

            IP: 89.138.131.55 דווח על תגובה זו

  • 50.

    לו היה הרב בעדאללה יוסף שולט במדינת ישראל היא

    הקץ, 08/08/07 14:28

    היתה נראית בערך כמו עיראק היום.
    כל החיים שלו בנויים על עדתיות, פלגנות ומחלוקות.

    IP: 88.153.134.160דווח על תגובה זו

  • 49.

    הרב עובדיה חי מיצירת מחלוקות חינם, קראו תגובה 15 (ל''ת)

    תגובה 15 כל הכב, 08/08/07 14:27


    IP: 88.153.134.160דווח על תגובה זו

  • 48.

    מדוע אלפי מרוקאיות מתאסלמות (ל''ת)

    יוסי, 08/08/07 13:47


    IP: 88.154.158.254דווח על תגובה זו

    • כי הם חוזרים לכור מחצבתם במרוקו (ל''ת)

      לידור, 08/08/07 22:30


      IP: 88.153.203.76 דווח על תגובה זו

  • 47.

    התימנים הם לא יהודים הם צאצאי ערבים שהתגיירו (ל''ת)

    היסטוריון, 08/08/07 12:20


    IP: 80.230.98.91דווח על תגובה זו

    • זאת היא שגיאת האשכנזים

      א.נ, 08/08/07 16:41

      מבחינה גנטית מסתבר שהאשכנזים כולם נולדו מ-4 אמהות מאיטליה של המאה ה-6 (?) כל שאר יהודי איטליא נרצחו נפש. רוב הסיכויים שנשים אלו היו גרות שכן לא זיהו אותן כיהודיות ולא פגעו בהן לרעה.
      יהודי תימן הם שריד מימי חורבן בית I. ממש כפי שיהודי איראן היו. רוב הסיכויים שיהודי תימן הם היחידים הכי קרובים גנטית ליהודים מימי בית I, הם שמרו על מסורת עתיקה ואפילו המוזיקה שלהם היא מוזיקה יהודית עתיקה מימי הבית.

      IP: 80.178.74.238 דווח על תגובה זו

      • תעשה טובה רק לא המוזיקה של התימנים זה נישמע כמו חמורים מדברים (ל''ת)

        ללל, 08/08/07 21:34


        IP: 67.82.69.146 דווח על תגובה זו

        • כנראה לא שמעת חמורים מדברים.... (ל''ת)

          רפי, 08/08/07 21:40


          IP: 85.250.227.123 דווח על תגובה זו

        • רואים שמעולם לא האזנת למוזיקה תימנית

          א.נ, 08/08/07 21:54

          אל תאזין! לא מגיע לך להנות, גם לא מגיע לך שתכיר את המוזיקה היהודית המקורית מימי בית I, העתיקה ביותר. תמשיך להאזין למוזיקה אנגלית ואמריקאית וצרפתית - לא משנה אם אתה לא מבין מלה - לזה אתה ראוי.

          IP: 80.178.74.238 דווח על תגובה זו

          • תימנים תפסיקו לעבוד על התמימים שבינינו אין לכם שום דבר מקורי מבית11

            שי, 09/08/07 01:48

            תספרו את הסיפורי סבתא שלכם למישהו אחר לא למי שמכיר את ערב הסעודית הערבים שם מדברים בג'' ות'' וח'' וע'' בדיוק כמוכם וגם השירים שלהם כמוכם אתם שקרנים ונוכלים אין לכם שום דבר מקורי השירה שלכם לא המילים אבל המנגינה שלכם מגעילה עד להקיא ואתם רוצים לשכנע אותנו שככה שרו בבית 1 איזה דפוקים אתם

            IP: 64.241.37.140 דווח על תגובה זו

            • טעות בידכם!!!!!

              תימני, 09/08/07 19:21

              רואים ששכתם כל מה שלימדו אותנוו והעבירו לנו מסורת- וכי אתה לא יודע שכולם פעם דיברו בח ועין? ב ט בת ובת בלי גדש ובג בלי דגש מה ההבדל בין ט ל ט? אה? מה ההבדל בין ד עים דגש לד בלי? מה ההבדלת בין ג' עים דגש לג' בלי? מה ההבדל בין ח וכ? מה ההבדל? אתה יודע שאנו צודקים! כי יש הבדל ורק אתם שכחתם אותן כמו ששכחתם את התרגום התפילות הרשי בירכת המזון היוחדת הכול שחתם, תילמד קצת על הסבא רבא שלך ותיוכח שאתה טועה- ובענק!

              IP: 84.94.20.193 דווח על תגובה זו

            • ידידי, זהו מחקר אקדמי טוען זאת, לא אני!

              א.נ, 12/08/07 06:24

              המוזיקה של יהודי תימן המקורית היא יחודית בעולם כולו - הדמיון היחידי שמצאו הוא דווקא........ למוזיקה של הכנסיה הקתולית!!!!
              מסתבר שהמוזיקה של הכנסיה הקתולית ושל יהודי תימן יסודם זהה מימי בית II, הכנסיה הקתולית כמו יהודי תימן שמרו על המוסיקה העתיקה. ומכיוון שימי בית II החלו כ-70 שנה אחרי חורבן בית I, נשמרו שירי הלוויים ששרו בבית המקדש בימי בית II. מכאן שיהודי תימן שימרו את המוזיקה של ימי בית I.
              תזכור שהנוצרים הראשונים היו יהודים ומשנדחו היהודים על ידי הגוים (שכן הגוים הפכו לנוצרים ממש) הם נחלו את המוסיקה היהודית של בית המקדש. ומכאן הדמיון

              זאת עובדה היסטורית מקובלת!

              אם אתה רוצה להקשיב לעצה ידידותית ולהפסיק עם הפלצנות העדתית, תתחיל להאזין למוזיקה יהודית מקורית של יהודי תימן!

              IP: 80.178.89.33 דווח על תגובה זו

          • אני שר שירים בתימנית ואף אחד לא מבין מה אני אומר

            הזמר ציון גולן, 09/08/07 18:08

            דוגמא לשיר אבא שמעון : ''אבא שמעון גור בעוני לאדה היתה תימני, אבא שמעון גור בעוני לאדה היתה תימני , לאדה היתה קנו סומלי אין לי פיל דאקירי , לאדה היתה קנו סומלי אין לי פיל בכלא , אבא שמעון גור בעוני לאדה היתה פיל זמני אבא שמעוןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןן אבא שמעוןןןןןןןןןןןןןןןןןן , אבא שמעון הקמת היי טק על מפעל של אר פי גי , האר פי גי למבורגיני לכוסבי לוזבי מוזבי אוואהההההההההההה אהואההההההההההההההההה........

            IP: 84.228.239.186 דווח על תגובה זו

            • קרעת אותי מצחוק (ל''ת)

              דני, 09/08/07 20:20


              IP: 67.82.69.146 דווח על תגובה זו

        • אתם חמורים- תימני אוטנתי

          תימני, 09/08/07 14:09

          כדאי לך להירגע ודחוף!! למה אם הית לומד... הית יודע שפעם כולם דיברו בחית ועין (כמובן שאתה תקשיב למוזיקה הפוצית המפליצה שלך) ועובדה שהאשכנזים מנסים לחקות את הת' הרפויה יוצא להם ס ברוך אתה... מחיה המיסים????

          IP: 87.68.0.57 דווח על תגובה זו

        • תיקון טעות ענקית!!!!! להיכנס!!

          עושה צדק, 09/08/07 18:53

          השירה התימנית!!! מה מגעיל בדיוק?? הזמרים?? לא ניראה לי! כי כל הזמרים שנישלחו מישראל ליצג אותנו באורוויזיון וניצחו היו תימנים!!! גלי עטרי- מישפחת עטר! דנה אינטיושונל- כהן- הכהן! יזהר כהן- אבאדיבי- תימני גם עופרה חזה מקום 2 חי תמניה!! הינה לך זמרים תמנים יש והרבה!! (שלא נדבר על הזמרת הלאומית שושנה דמארי!) ומה לגבי השירים - בטח הם מכוערים לא?? אז שלך תיתוכח עים מיליונים מרוסיה צרפת ארצות הברית אירופה אפריקה ששמעו את עוופרה חזה שרה איך לא- בתימנית! אוטנטית- חלק לא הבינו את המילים חלק טרחו להיכנס לאתרי תרגום, אבל עודה שהיא הגיע למקומות הריאשונים בפיזמונים והדיסק שלה נימכר במיליונים!!!! תיתביש לך שאתה מדבר על המוזיקה התימנית ועל אבא שימעון כונד בעווני- שהוא העניים שלנו!! והמילים של השירים שלנו... יקח לכם שנים להלחין שירה אוטנתטית ותרבות משלכם מילים של טהרה וקדושה מהמקורות!!! אז ליפני שאתה מדבר תחשוב קצת- ואל תישכח- אנחנו לא צריכים אותך שתישמע את המוזיקה שלנו, זה הרבה מעליך!!

          IP: 87.68.0.57 דווח על תגובה זו

          • זה מראה כמה שאתה סתום הם שרו שירים מערביים לא תמניים

            ללל, 09/08/07 20:18

            התימנים נשמעים כמו חמור נוער כשהם שרים שירים תימניים

            IP: 67.82.69.146 דווח על תגובה זו

    • אני לוי וכל משפחתי לויים (סרי משפחה ענקית) יש לך הסביר לזה הסטוריון (ל''ת)

      לוי, 09/08/07 12:29


      IP: 83.130.191.49 דווח על תגובה זו

  • 46.

    הרב צדק:

    דוד, 08/08/07 09:39

    הרב צדק:מנהג המקום הוא לא לברך אך גם לא להדליק!

    IP: 123.2.39.219דווח על תגובה זו

  • 45.

    מתי יהייה רב ראשי תימני-ולא מרוקאי

    יואל ראש העין, 08/08/07 02:33

    לא הטובים ניבחרים לכהונות רבנים
    ראשיים אלא מי שעדתו גדולה ולא
    מי שבאמת איש דגול ומבין ביהדות

    IP: 88.153.138.33דווח על תגובה זו

    • כי אין אצל התימנים גאונים צדיקים וישרים

      מכיר את מנהגיהם, 08/08/07 20:57

      אלא חרמנים, חנפנים,ירימו שקל מהריצפה ביום שבת, ספק אם שומרים טהרה כהלכה, רבים מהם גנבים, שחיטתם פסולה, ספרי התורה שלהם פסולים לכל הדיעות.
      חצופים כלפי גדולי ישראל שלא תימנים, עושים מלאכת שמים רמיה.
      קמצנים יותר מפרסים, מעולם לא תורמים כספים לצורכי מצווה, רק ממסכנים את עצמם כדי לקבל כסף, עדתיים מאוד כלפי עדות אחרים ,שונאים אחד את השני פנימה,כל אחד רוצה להיות ראש, כל עשרה פותחים בית כנסת.
      הכל נובע מריגשי נחיתות שעברו בתורשה משליטת הערבים עליהם בתימן, לא קונים בגדים ולא נעליים עד שהסוליה נקרעת ואין סנדלר שיוכל לתקן אותה,הם היחידים שנותנים לסנדלר להדביק להם סוליה חדשה.
      אוכלים צרק לחם עם זחוק ומרגנינה

      IP: 88.153.57.115 דווח על תגובה זו

      • ככה מדבר מי שמקנא ומרוב קנאה הגיע לשנאה (ל''ת)

        תמני, 08/08/07 21:41


        IP: 85.250.227.123 דווח על תגובה זו

      • מיהו זה??

        תימני, 09/08/07 14:11

        חתיכת חצוף! למה מי אתה?? נצר לשושלת טמאה, ספק אם יהודי ספק אם גוי! תמנים הם מאוד נדיבים רק לא לחולרות כמוכם! והם מאוד עדתים בגלל שהם שומרים על המסורת שלהם!! מי אתה?? תבוא ותיזדה בפני אם יש בך הואמץ! חתיכת חצוף! התימנים אם אתה לא יודע היו כאן לפני כל האשכנזים- המסורת שלהם נישארה עתיקה!

        IP: 87.68.0.57 דווח על תגובה זו

      • גדןל!!

        אלי, 11/08/07 23:45

        גדול!!!
        צחקתי שעה ממה שכתבת ואגב אני תמני ...

        IP: 217.132.231.123 דווח על תגובה זו

        • חזק ביותר - אהבתי

          אליה ק, 14/08/07 01:03

          אני תמני התפקעתי מצחוק בדמעות
          שימחת אותי
          אבל לגבי הגאונים
          התמנים מסתירים אותם באופיים הצנוע הם אינם מרוממים את הרב מעליהם
          וגם אם נהיר להם שבקיא הוא בכל הגמרא ויכול לשיר מסכתות שלמות מסעודה לסעודה - יצניעו אותו
          ולא יעשו אותו לרב קנייבסקי
          ככה במשפחתי שעלתה מתימן היו 4 כאלה ורק אחד מהם ''פורסם'' כי הגיע לעדות אחרות מידת בקיאותו בש''ס (לא המפלגה)

          IP: 89.138.131.55 דווח על תגובה זו

      • שכחתי להוסיף - כבוד הציבור ככבוד שמים

        אליה ק, 14/08/07 01:06

        בפרט שמדובר בשבט לוי
        לווים וכהנים
        שומרי המסורת
        המוכנים מסור את נפשם על כל אות שבתורה
        ועל כך ספרי תורתנו הם לכל הדעות טהורים וניכר שאתה מודע לכך בדבריך

        IP: 89.138.131.55 דווח על תגובה זו

    • מתי יהיה רב תימני?

      עמנואל, 07/09/07 10:28

      התימנים לא היו מעולם טובים בפוליטיקה דחיפת מרפקים פולישטיק ועוד ומה לעשות בחירת רבנים ודיינים היום נעשית רק משיקולים פולטיים או קשרים ולא מי שחכם יותר כי אני מכיר אנשים ולאו דווקה תימנים שהם גאונים בכל מכמני התורה רק הם לא מקושרים פולטית אף אחד לא מסתכל עליהם.

      IP: 89.138.223.140 דווח על תגובה זו

  • 44.

    השסניקים מחפשים לשלוט בפוליטיקה

    תימני, 08/08/07 02:29

    עבדאלה העיראקי בחוצפתו מזלזל
    ברבנים שגדולים ממנו מבני העדה
    התימנית/משום שהתימנים הם לא
    אנשי מדון וגסי רוח כמותו והם מחלו
    על כבודם כדי לא להכפיש שום רב
    ולכן השסניקים שהם עדה עשרות מונים גדולה מהתימנים מנצלים את זאת/הפתרון הוא הפרדה כל אחד
    ינהג לפי מסורת אבותיו ומילה אחרונה מתי יהייה רב ראשי תימני
    לעולם לא יהייה כי אנו התימנים מיעוט

    IP: 88.153.138.33דווח על תגובה זו

  • 43.

    הגאון מווילנה לא עלה לארץ כי ידע שזה יחייב אותו כמרן (ל''ת)

    ליטא, 07/08/07 23:35


    IP: 67.82.69.146דווח על תגובה זו

  • 42.

    כבוד הרב הגדול במקומו מונח אבל מנהג אבותינו בידינו

    סרי הלוי, 07/08/07 21:15

    וכך גם ישאר עד בא משיח צדקנו. ומה שיאמר אז, נעשה.

    אגב תימן היא לא עדות המזרח אלא עדת הדרום. בגלל שחלק מאיתנו כהי פנים וכולם מדברים בע' ובח' זה אומר שאנחנו אוטומטית עם הספרדים? מה הגזענות הזו? למה לא הונגריה? או פולין? מה נטפלתם דווקא אלינו?

    אכן מי שהולך על פי מנהגי השאמי ממילא פוסק כמרן אבל מי שכמוני הולך על פי הבלאדי והרמב''ם מדוע שישנה?

    IP: 83.130.143.193דווח על תגובה זו

    • תימני טיפשון ספרד זה באירופה ועדות המזרח זה אסיה (ל''ת)

      שי, 07/08/07 22:32


      IP: 67.82.69.146 דווח על תגובה זו

      • מה אתה מבין?

        תימני, 09/08/07 14:13

        תילמד גאגרפיה

        IP: 87.68.0.57 דווח על תגובה זו

    • כי אתם עדתיים ולא הגיוניים,חרמנים,וקמצנים (ל''ת)

      חצי תימני, 07/08/07 23:25


      IP: 82.81.132.222 דווח על תגובה זו

      • לפחות אל תמציא שטיות-תגובה לחצי תמני

        מיכאל, 08/08/07 15:05

        שקרן אתה לא תמני כי אם אתה תמני אפילו חצי אתה אמור לדעת שכל מה שכתבת זה רק שטויות של אנשים שמקנאים בתימנים!!

        IP: 85.250.227.123 דווח על תגובה זו

  • 41.

    הרב עובדיה איך אתה רוצה שנפסוק כמוך הרי פסיקותיך הרבה פעמים אין להם

    רון, 07/08/07 19:43

    הרי פסיקותיך הרבה פעמים אין להם שום מקור הלכתי מוכח בגמרא , אם תשב ותוכיח שפסיקותיך יש להם יסוד ומקור בגמרא (שזה בלתי אפשרי בהרבה הלכות) אז נדון על זה מחדש בינתיים שב ותנסה למצוא ביסוסים ויסודות לפסיקותיך ובינתיים אנו נפסוק ע''פ הגמרא והרמב''ם ,שמשם רואים בבירור איך תורתנו היא תורת חיים

    IP: 85.250.227.123דווח על תגובה זו

    • צודק במאה אחוז!!!!!!!!!!!!!!! (ל''ת)

      יואל, 08/08/07 09:05


      IP: 85.250.227.123 דווח על תגובה זו

  • 40.

    לא הרמב''ם חשוב לכם אלא העדתיות

    ישורון, 07/08/07 17:58

    הרי התמנים כלל לא שומרים הלכות הרמב''ם,מלבד לקרא בתורה,ותרג'ום השאר לא מקיימים.
    הם גם לא סופרים שבעה נקיים על בתולה,אלא 4 ימים וקופצים על האשה מרוב צידקות וקדושה.
    לו הרב עובדיה היה אשכנזי ,כל יהדות אשכנז היו שמים לו שטיח אדום ולכל דרשה שלו היו ממלאים אצטדיון בעשרות אלפים.
    דעתו דעת ראשונים וכל הקורא את ספרו יביע אומר יגלה כי לשונו כלשונם של הפוסקים מלפני מאות שנים.
    גם אחד שהוא לא למדן הקורא את יביע אומר הולך שבי אחר הקריאה ומבין את הכתוב שם,ממש שוה לכל נפש.
    ראשי ישיבות אשכנזיות באים להתברך אצלו ולשאול בעצתו בדברים סבוכים בהלכה,אין פוסק אשכנזי אחד שמתיר עגונות ללא הסכמת הרב עובדיה.
    כל התנ''ך מונח בראשו ע''פ, משנה גמרא ראשונים ואחורונים ואחרוני אחרונים מצטט ע''פ הנמצא איש נבון וחכם כמוהו מאז מר''ן הבית יוסף?!

    IP: 88.155.173.225דווח על תגובה זו

    • ישורון ! יישר כוח תבורך מפי עליון (ל''ת)

      ירושלמי, 07/08/07 18:36


      IP: 82.81.132.222 דווח על תגובה זו

    • זה בסדר עכשיו התקבלת לתנועת ש''ס (ל''ת)

      יוסי, 07/08/07 18:58


      IP: 85.250.227.123 דווח על תגובה זו

      • מה הקשר מלקק אחורי אשכנזים

        ישורון, 07/08/07 23:29

        חוץ מסקס מה אוהבים התימנים.
        לא על הלחם יחיה התימני כי אם על הסקס.
        גם רבני תימן הם חוטאים מאחורי הפרגוד,רק כמו חזיר יבלות מסלסל פיאותיו בשמן זית ,מראה ידע בדרשות,אבל יחד עם זה גנב,נואף, וקמצן. נכון שאני צודק יוסי?!
        תגיד את האמת.

        IP: 82.81.132.222 דווח על תגובה זו

        • אל תלעיזו על תימנים

          יואב, 08/08/07 11:06

          תימנים הם עם מיוחד וחכם ואני מקנא בהם

          IP: 217.132.228.241 דווח על תגובה זו

          • מה זה עם מיוחד ? עם זה רק עם ישראל כולו ! חוצפן שכמוך (ל''ת)

            אבן דנן, 09/08/07 21:16


            IP: 67.82.69.146 דווח על תגובה זו

        • כשקראתי ת'כתבה ידעתי ישר שזה אתה ישורון לפי הרמה הרדודה

          מיכאל, 08/08/07 15:12

          דפוק למה נראה לך???
          זה רק דברים שאנשים קנאים כמוך אומרים...אל תיהיה טיפש כי אתה יודע את האמת שאין כמו התימנים ואתה היית מת להיות חצי מהתימנים אז לפני שאתה כותב ומראה כמה שאתה דפוק ,אדם קנאי וש''סניק מטומטם שלא מבין כלום אז תישב בשקט

          IP: 85.250.227.123 דווח על תגובה זו

          • יש לך חור בהשכלה (ל''ת)

            ישורון, 08/08/07 21:04


            IP: 88.153.57.115 דווח על תגובה זו

            • מי שמדבר...

              נריה, 08/08/07 21:45

              ישורון תבדוק טוב את הדברים שלך לפני שאתה כותב כי נראה לי שלך יש חור בהשכלה ואתה ש''סניק דפוק ומסכן שעה את הרב עובדיה אליל...

              IP: 85.250.227.123 דווח על תגובה זו

            • מי זה הישורון הזה? המן הרשע לא פחות!

              תימני מודאג!, 09/08/07 19:16

              מי ההוא זה ואיזה הוא? אל תיקרי המן- אלא ישורון ! האגגי רודף וצורר היהודים!
              אתה חתיכת סוטה מגעיל! איך אתה מעז לקרוא למישהו'' חזיר יבלות מסלסל פיאותיו בשמן זית'' למה מי אתה?? רק סוטה מאחורי מסך, כולך רק קש חיצוני, אתה על המילים על רבני העולם צדיקי כל הדורות תשלם בעשרה מדורי גיהנום! אתה ביכלל מכיר רבנים?? אה?? ישורון זה השם שלך? בורות מה שאתה מפגין כאן! אתה בן אדם חולה!!! תימני פשוט יודע את כל הרמבם תנך ומה לא? ומה אתה יודע שאתה מבסס את השערותיך ודימיונך הלקוי והחסר? ניראה לי רק על פורנורפיה שאתה רואה בימקום ללכת לבית המידרש להיתפלל על נישמתך השחורה ומהגיעלה- אולי יקלו עליך את העונש למעלה- וישרפו אותך רק 30 פעם ביום! תיתביש! אני רואה מולי את תמונתו של סבי ואני מיתגאה ואני לא מאמין איך הוא סבל אנשים רעי לב שדיברו בגנות מסורתו עתיקת הימן והנכונה!

              IP: 84.94.20.193 דווח על תגובה זו

    • פסיכולוג חדש

      יורה דעה, 08/08/07 01:11

      ישורון, אמרתי לך שתחליף פסיכולוג כדי שתוכל אחת ולתמיד להיפטר מבעיית ההרטבה שלך.

      IP: 85.250.142.63 דווח על תגובה זו

    • כנס חצוף!

      מישהו, 09/08/07 14:16

      ולמה מי אתה? אז הרב עובדיה יודע את כל התנך בעל פה! יחיד סגולה! אצללינו כולם יודעים את התנך בעל פה, הבעל קורא יושב בצד בעוד שהקורא עצמו מתקן את התרגום חוזר על הפסוק ומשנן את הרשי על הפסוק! וכול נכבוד לכם תלמידי הרב על הגיזענות המגעילה שינאת החינם! ככה אף אחד לא יתקרהב אליכם! בטח שבאים אליו ראשי ישיבות אשכנזים כי גם ליקרוא בתורה הם לא יודעים! אני ממליץ לך דחוף ללכת למורי אולי אחרי כמה מכות במכוואט תקבל קצת שכל ופרופורציות!

      IP: 87.68.0.57 דווח על תגובה זו

  • 39.

    לרב עובדיה יוסף הנכבד

    א.נ, 07/08/07 17:47

    כיצד אתה רוצה שיוצאי תימן ילכו אחריך ואילו אתה מתיר לש''ס להיות בממשלה. להזכירך ש''ס עוברת על מצוות דאוריתא חשובות הרבה יותר ובטח אינה עומדת בתרי''ג מצוות, וכך כל מי שהולך אחריך.
    והרי התורה לא נותנת שום ספק בנוגע לאדמת ארץ ישראל שלא רק שאסור ליסוג ממנה אלא שחובה על העם לכבוש את הארץ ולרשתה. בלי לחם אין תורה, ואם תיסוג מאדמת הארץ מהיכן תוציא לחם? ואם לא יהיה לחם מהיכן תהיה תורה? יתרה מזאת, ויתור כלשהו על הארץ יגרום לערבים להתעודד למען הכות בעם ישראל עוד יותר. אין תורה בלי לחם ואין לחם בלי תורה. אם לא תכבוש את הארץ לא יהיה בטחון! חוסר בטחון יוביל לעוד חוסר ברוח. עוד חוסר ברוח יוביל לעוד חוסר בלחם (עוד איבוד שטחים). לבסוף תיוותר ללא כלום. לא תורה ולא לחם.
    אם לעם אין בטחון ונרצחים אנשים לדוגמה, שוב עברנו מצוות דאוריתא (''לא תחניף אל הדם!''), מכיוון שאנו נאלצים להתעלם מרצח יהודים ו''הדם זועק מן האדמה'' (וראה את שחרור המחבלים של אולמרט). כך אתה מאבד את כל יסודות התורה, ובודאי שבודאי לא עומד בתרי''ג מצוות. היושב במרומים לא סולח על מעשים שכאלה וזה הובהר בתורה עצמה מספר פעמים.

    לא מדובר כלל בעניין של כמות, אלא בשאלה של ''הכל'' - זוהי עבירה בין החמורות שקיימות בתורה. אין על עבירות כאלה מחילה, אלה עבירות שבין אדם לחבירו, שאפילו יום כיפור לא יכפר עליהן. הימים האלה הינם גורליים בדיוק כפי שהיה בימי בית שני והמסייע בידי הממשלה הזאת מסייע לקריעת העם לגזרים (שנאת חינם).
    עכשיו תסביר לי הרב עובדיה יוסף, מה עושה מפלגת ש''ס בממשלה? אם היו הולכים על פי הלכות יוצאי תימן, כולנו כבר היינו יושבים תחת תאנתינו ותחת גפנינו בשלום.

    IP: 80.178.74.238דווח על תגובה זו

  • 38.

    קח, קח את כל התימנים מבני ברק (ל''ת)

    זליג האשכנזי, 07/08/07 17:19


    IP: 88.154.140.178דווח על תגובה זו

  • 37.

    וואיי-וואיי-וואיי, מהתגובות אני רואה שהתימנים פחות עדינים מהמרוקאים

    עמית, 07/08/07 17:11

    ולא מרחמים על כבודו של מי שמוחזק בעיני רבים כגדול הדור או מרן.
    ולחלקם יש גם נימוקים סדורים וענייניים למה הרב עובדיה טועה.
    האמת? זה יפה לראות שהם לא מתכופפים אוטומטית כמו שאר מנשקי הזקנים.

    IP: 89.1.7.129דווח על תגובה זו

    • לא מרחמים - קנאים בלאדים

      אליה ק, 14/08/07 01:19

      פנאאאטים בפאנטה
      לווים כהנים וישראל - קדושים וטוהרים - נושאי ארון הברית
      אתה מוזמן להיכנס לאתר MARAN1.COM
      ולבדוק כמה פעמים שינה הרב יוסף את דעותיו
      בעניין הגירוש משבת לשבת התהפך עלינו
      בעניין מסירת אבו דיס - לאחר שכל הכנסת שמעה הערכות מודיעין שמשם רק ירו על גילה
      נמנעו כל שריו מלהצביע
      ''תיקו'' -
      ''תיקו עם מוסרים !
      תיקו עם תמנים ?
      ''שמעו זואת אנשי לצון'' ישעיהו כ''ח
      כולם אנשי לצון בכנסת
      ההולכים אחר הסקר ויהבלו
      כפני הדור כפני הכלב הבוהה בסקרים ומחפש לאן יהלך בעליו
      ולאן יפנה בצומת
      השם ירחם עלינו בדורנו

      IP: 89.138.131.55 דווח על תגובה זו

  • 36.

    מי ינצח - הג'חנון או הקובה? החילבה או העמבה? (ל''ת)

    פוסק הלכות, 07/08/07 16:47


    IP: 84.108.228.223דווח על תגובה זו

  • 35.

    אלהים הוא תימני

    אפי שדה, 07/08/07 16:07

    אלהים הוא תימני שנאמר: ''אלוה מתימן יבוא'' (חבקוק ג ג), והוא נתן לנו!!!!! את תורתו. השלב הבא היה שהכל העתיקו מאיתנו! גם אתה ''עבדאללה יוסף'' כפי שכינהו מרי יוסף קאפח. מעניין לדעת שליד מרי יוסף היית עכבר ושתקת כמו דג! אחרי מותו של מרי יוסף נהיית... עצמאי בשטח...

    IP: 132.64.57.239דווח על תגובה זו

    • חשבתי שהוא גרוזיני...

      חושב, 07/08/07 16:40

      בגלל הריח

      IP: 84.108.228.223 דווח על תגובה זו

    • אפי שדה-חזק!!

      אוריה, 28/08/07 23:12

      כל הכבוד!! אתה ענק!!

      IP: 217.132.148.37 דווח על תגובה זו

  • 34.

    הרב עובדיה כנראה שלא למדת מספיק

    דוד, 07/08/07 15:40

    א - אתה אומר שבא''י צריכין לנהוג כשולחן ערוך ,כי המרא דאתרא שלא''י הוא השולחן ערוך , אבל מי הגיד לך זאת , הרי לפני השולחן ערוך המרא דאתרא דא''י היה הרמב''ם, ואם כן לפי שיטתך אתם החצופים ,שהחלפתם את הרמב''ם בשולחן ערוך, ועוד מעיזים להגיד ליוצאי תימן, (שלפחות חלקם)הממשיכים לאחוז בפסקי ההלכה המקוריים של הגמרא והרמב''ם , ללכת ולהמיר את הלכותיהם להלכות אשר מקורן בגמרא בהרבה לא בנמצא , וכן כנראה שגם לא העמקת ,בדברי מי שאתה קוראהו מרן , שהרי בשו''ת של מרן , מרן מדגיש בתשובה לשאלה ,על ייעוד חיבורו -השולחן ערוך, שחיבורו מיועד רק לקהילות שלא היה להם מרא דאתרא מוסכם שאז רבו המחלוקות והמכשלות, ולכן יצר להם כמין בסיס פסיקה מסויים , אבל מדגיש שלקהילות שנוהגות כמו הרמב''ם ,חיבורו כלל לא מחייב שהיות והם כבר יש להם מרא דאתרא ,אין גדול מכך . ואוי להם לאותם אנשים ,המבקשים לפסוק בדברים לא להם ,ובלי הבנה מרובה בתחום, ועוד ברצונם להיקרות גדולים ,וכאשר גלוי וידוע שבכל ענין זה ,לרב עובדיה יש איטרסים ברורים, וחבל שכאלה אנשים נחשבים לגדולים

    IP: 217.132.164.5דווח על תגובה זו

    • אתה מגלה כמה שאתה טיפש בור ועם הארץ (ל''ת)

      ישורון, 07/08/07 17:52


      IP: 88.155.173.225 דווח על תגובה זו

      • התחילו האנשים ריקי הדעת לשפוך סתם רפש ומרגישים שבזה שהם זורקים רפש

        דוד, 07/08/07 18:50

        הם מוכיחים את טענתם , בוש והכלם לך תלמד קצת משהו ואז תגיב , תגיב משהו קצת יותר לימודי משהו שדורש קצת עיון שכלי , ולא צרור מילי רפש שהיות ובכך הגבת אתה מרמז מי אתה, על הש''סנקיות או המסכנות שטמונה בך

        IP: 85.250.227.123 דווח על תגובה זו

        • דוד ,אתה צודק מסכים איתך בכל מילה

          אריאל, 07/08/07 19:30

          גם אני לא אוהב את אותם אנשים שסתם מזלזלים בלי להבין כלום

          IP: 85.250.227.123 דווח על תגובה זו

          • זו רק עדתיות שהם על המפה אבל הם נבובים בייראת שמים וביושרה (ל''ת)

            ישורון, 07/08/07 23:23


            IP: 82.81.132.222 דווח על תגובה זו

        • איזה גמרא בתימן התימנים הם מבית ראשון לא היה להם גמרא בכלל יעמהארץ

          דני, 07/08/07 22:21

          ועוד שהרמב''ם לא היה בארץ ישראל על תקן של מרא דאתרא והתגובה שקיבלת לפני כן שאתה טיפש ובור ללא הסבר שה בגלל שאין לאנשים זמן להתעמת עם חמר כמוך

          IP: 67.82.69.146 דווח על תגובה זו

          • כתתם לדוד שהוא טיפש כי אתם ככה

            יוני, 07/08/07 23:45

            דני בקשר לזה שכתבו לדוד שהוא טיפש ובור זה בגלל שאתם לא יודעים מה לענות ויש לכם מבט ראיה מצומצם מאוד אז יאללה תפסיק עם ההשמצות כי הדבר הזה אפילו לא מגיע לקורסול של ההבנה שלך........

            IP: 85.250.227.123 דווח על תגובה זו

          • תראו את עם הארץ מדבר

            א.נ, 08/08/07 01:12

            יהודי תימן היו בקשר הדוק עם קהילת בבל וקיבלו את התלמוד הבבלי. לאחר מכן הלכו על פי פסיקות הרב סעדיה גאון החל מהמא ה-10.
            במאה ה-12 הם התקשרו עם הרמב''ם שהגיע למצרים מספרד. הוא שלח להם את איגרת תימן המפורסמת, וכך נתקשרו להרמב''ם.
            זה נכון שקהילת יהודי תימן היתה כבר מימי בית I, אך לאחר חורבן הבית השני הצטרפו אליהם יהודים מארץ ישראל, יהודים שברחו מהארץ. מאוחר יותר בגיעו גם יהודים מבבל, וכך הגיע התלמוד הבבלי לקהילת יהודי תימן. הקהילה שמרה קשרים עם כל הקהילות שיכלה להתקשר עמן (א''י, בבל, מצרים) תהפוכות בעולם האסלאם גרמו לניתוק הקשרים.

            IP: 80.178.74.238 דווח על תגובה זו

            • אל תנסה לשכתב היסטוריה חבוב זה ידוע לכולם שלא היה לתימנים ש''ס

              דני, 08/08/07 21:43

              בשביל זה הם מומחים בלקרוא בתורה כי זה מה שהם קראו כל היום

              IP: 67.82.69.146 דווח על תגובה זו

            • אתה מדבר שטויות

              א.נ, 08/08/07 22:50

              גם נמצאו כתבי יד עתיקים של יהודי תימן שנחשבים נוסח ייחודי.

              IP: 80.178.74.238 דווח על תגובה זו

            • אכן התמנים הם שבט לוי שסירב לעלות

              אליה ק, 14/08/07 01:27

              בזמן עזרא הסופר קנס אותם על סירובם לעלות לא''י מתימן
              בכמה שקלים ומאז הם קמצנים יותר ופנאטים יותר
              אבל אהה
              איך הסוכנות הצליחו להביא אותם
              אולי המשיח בפתח?

              IP: 89.138.131.55 דווח על תגובה זו

          • קשים גרים

            פאיז איבן חלל, 08/08/07 01:30

            מה קרה דני, ( דרוויש) רק התגיירת ואתה כבר מתערב ליאהוד?

            IP: 85.250.142.63 דווח על תגובה זו

        • חוץ מחומש לא היה להם כלום(גלום)

          ישורון, 07/08/07 23:21

          שננו בע''פ ולא הבינו כלום רק קראו ודקלמו.
          לכן גם לא היה להם רבנים כי ספרים לא היה ,חומש אחד לשניים שלושה אנשים,ריקים מדעת מה שנשאר רק עדתיות כאילו הוא משהו או מה שהם,בתכל'ס מהם לא יכולים לצאת רבנים ראשיים.
          והגרוע מכל הם עדתיים ולקקנים שונאים אחד את השני אבל מתאחדים נגד בני עידה אחרת.
          בבתי הכנסת שלהם יש רק ליצנות ,ייראת השמיים שלהם שטחית עד הכיס או עד הסקס או עד השקל שימצאו ביום שבת,אז כבר אין הלכה .

          IP: 82.81.132.222 דווח על תגובה זו

          • חוצפן! חומש גם לא היה

            מישהו, 09/08/07 14:20

            אצליכם בתי הכנסת ריקים! אצלינו אנו שמחים אנו באים מיראה שלריבנו של עולם!!!! ואתם רוקדים מול ספר תורה, טראנסים בקדיש!! ה' ישמור!
            וחומשים לטא היה להם
            הכל היה בראש!!!

            IP: 87.68.0.57 דווח על תגובה זו

      • מי שמדבר.........

        נריה, 07/08/07 22:22

        נראה לי ישורון שמה שאתה כותב הוא על עצמך..... אז תבדוק קודם את המילים שלך כי נראה לי שאתה הוא דוקא ''בור ועם הארץ'' .
        אתה מראה כמה אתה ש''סניק שחושב שהרב עובדיה הוא אלוהים.......
        צא וחשוב למי בדיוק המשפט מתאים....

        IP: 85.250.227.123 דווח על תגובה זו

        • נריה! ג'ני ישלאק,ומלאד'ק (ל''ת)

          ישורון, 07/08/07 23:15


          IP: 82.81.132.222 דווח על תגובה זו

      • לשון מטונפת

        ישו-רון, 08/08/07 00:48

        צריך לעקור לך את הלשון

        IP: 85.250.142.63 דווח על תגובה זו

      • גם עולי ספרד נוהגים כמנהג אבותם

        אליה ק, 14/08/07 01:22

        שאין פיסקה של מר''ן בנושא
        וחבל לבחוש במים

        IP: 89.138.131.55 דווח על תגובה זו

  • 33.

    לפי עניות דעתי הקובעת אני מוחה!! מוחה!!

    כאלני מן אל, 07/08/07 15:22

    הרמב''ם נפטר כאן בארץ והוא לפני מרן..אם כך הוא מרא דאתרא.... שנית..אני תימני בן תימני אבא לתימני ואף אחד לא ידגדג לי בגורגעי...אל תאכלו קיטניות כמו האשכנזים עם כל ההחמרות המיותרות שלכם..תפילות לוקחות לכם שעות...בקיצור כבודכם..תעזבו אותנו באמשכם!!!

    IP: 89.0.29.32דווח על תגובה זו

  • 32.

    הרב עובדיה ,דוגרי אני לא מבין אותך

    פ, 07/08/07 15:04

    אם נראה לך שסוגיא זו ניתנת לפסיקתך , למה נראה לך שתימני יקבל את פסיקתך , שהרי ממה נפשך ,אם הוא מקבל את פסיקתך, זה משום שתמיד הוא הלך ע''פ פסיקותיך, ואם כן לאדם כזה ,פסיקתך זו לא עשתה כלום , שהרי תמיד הלך על פיך , ואם אותו בחור תימני ,אף פעם לא קיבל פסיקותיך ,אז למה שדווקא עכשיו יקבל את הפסיקה שלך , וכי לפסיקותיך יש ערך ,של ''הלכה למשה מסיני'' , ולכן יש שתי אפשרויות לתרץ אותך , שהרי לא נראה לי שלא חשבת על דבר פשוט זה , ולכן תירוץ ראשון , זה שאתה באמת חש כמין אדם ,שהוא ברמת משה רבינו ומביא תוקף להלכותיו כאילו מקורן היה מסיני , ואם באמת כך הוא,אז אשריי(והאמת היא, שבכל מקרה אשריי) שאיני נמנה בין תלמידיך, ואוי לך ולתלמידיך , ותרוץ שני זה , שהינך רוצה יותר לעשות רעש, ולהראות שאתה הפוסק העליון ,שנלחם למען השולחן ערוך(בקיצור ,קצת להוסיף לעצמך כבוד בין אוהדיך .''האספסוף השס''ניקי'' ) , וכן ,הינך מרגיש, שבשביל להביא יותר מצביעים לש''ס ,הינך צריך להגדיל את כמות אנשיך להלכה , ובעצם כאן אתה מראה ,דבר ברור וידוע מן קדמת דנא( וחבל שכל פעם אתה מנסה להזכיר לנו זאת שוב ושוב) שאתה מנסה ליצור ריווח פוליטי ,מפסיקת הלכה גרידא , ואני חותם בצער אוי להם לאותם אנשים, שאלו הם גדוליו

    IP: 217.132.164.5דווח על תגובה זו

    • פ,י, כל הכבוד הוצאת לי את המילים מהפה.. (ל''ת)

      יאיר, 23/08/07 15:46


      IP: 89.138.191.228 דווח על תגובה זו

    • אין יהדות למדנית יותר מיהדות תימן, כנסו

      מומחה לכל, 30/12/07 16:01

      בתימן היו גאוני עולם בתלמוד ובפוסקים בפילוסופיה ובקבלה שעלו על הרב עובדיה וכיוצא בו עשרת מונים. גם הרב עובדיה יודע זאת, הוא גם יודע שעמיתו התימני בבית הדין הלא הוא הגאון הרב יוסף קאפח זצ''ל שלט בתלמוד וברמב''ם הרבה יותר ממנו. גם זקן רבני תימן הגאון הרב חיים כסאר זצ''ל כבר פסק שרמתו התלמודית של הרב עובדיה לא מגיעה לרמת רבני תימן. אגב, הראי''ה קוק זצ''ל קבע שבניגוד גמור לכל עדות ישראל, הרי שבתימן לא היה כמעט מושג של עם ארץ כי כולם היו בני תורה. על אחת כמה וכמה שתלמידי החכמים של תימן שעלו על עדות אחרות כיוון שהם צמחו מתוך אוירת לימוד. גם ידוע שבתימן למדו גמרא בכמויות הרבה יותר גדולות מכל מקום אחר בעולם, ככה כתב עליהם הרמב''ם באיגרת לחכמי לוניל. בכלל, הרמב''ם העריץ מאוד את למדנותם של יהודי תימן.

      IP: 80.178.23.109 דווח על תגובה זו

  • 31.

    מי לג'חנון,אלי!! (ל''ת)

    אובדיע החשמונאי, 07/08/07 14:49


    IP: 212.143.191.33דווח על תגובה זו

  • 30.

    אם זה מה שצריך לעשות נעשה!! (ל''ת)

    א, 07/08/07 14:43


    IP: 84.228.13.76דווח על תגובה זו

  • 29.

    מבטלים את עצמינו?למה אתה חושב כך?

    תגובה ל20, 07/08/07 14:40

    זה שיש לנו פוסקים שהם בעצמם פוסקים לפי אלו שפסקו את הפסיקות הפסוקות זה לא לבטל את עצמינו זו היא דרך חיים יהודית מדורי דורות ולחשוב שאתה יותר חכם ומלומד זה קצת שחצנות ויהירות!לכן נותנים את המושכות ליידים יותר מבינות!!

    IP: 84.228.13.76דווח על תגובה זו

  • 28.

    רגעת ש''ס לא בממשלה שמגרשת יהודים מחברון ומחומש??

    באבא יוסף, 07/08/07 14:31

    קודם כל תצא ממשלת הרודן אולמרט, אחר כך נשמע אותך

    IP: 217.132.130.184דווח על תגובה זו

  • 27.

    הרש''ש המשיח התימני יבדל''א הוא הפוסק הראשי שלי (ל''ת)

    חב''דניק, 07/08/07 14:12


    IP: 89.139.76.228דווח על תגובה זו

  • 26.

    השריעה שלנו וההלכה שלכם אותו דבר ואני מציע שתתאחדו תחת פסיקות

    האימם עלי, 07/08/07 14:05

    ההלכה של שייח' מרזוק כי גם הוא ממוצא מזרחי.

    IP: 89.139.76.228דווח על תגובה זו

  • 25.

    הגיע הזמן ! כדאי לקרוא

    שלומי, 07/08/07 13:53

    הגיע הזמן שהציבור כל הציבור דתיים חילונים תימנים והונגרים יבינו שהרב עובדיה הוא גדול הדור ולא רק אלא גדול הדורות האחרונים . הוא גאון מאין כמוהו ולו רק בגלל הזיכרון העצום שיש לו אם היה איזה דוקטור כלשהוא שהיה זוכר רק חצי ממה שהוא יודע כולם היו משתחווים לו . נח לשמאל לעשות פוליטיזציה בשקל ועל כל דבר שקורה אצל החרדים להשתלח ברב עובדיה . אני לא חרדי אבל דבר אחד אני יודע שעם ישראל צריך רב אחד והלכה אחת והרב עובדיה לא רק הכי מתאים לכך אלא הוא כמה רמות מעל כולם

    IP: 84.110.219.204דווח על תגובה זו

    • צודק 100%!!!

      מעריץ, 07/08/07 16:44

      אם תקחו את איינשטיין, ניוטון, ש''י עגנון, טולסטוי, מריליון מונרו וסטיבן הוקינג ותערבבו אותם יחד, ייצא לכם שערה אחת מהזקן של מר''ן!!!
      יותר נכון, אם תקחו את אלוהים, אללה , ישו ובודהא ותערבבו אותם יחד, תצא לכם (אולי) גרב אחת מהנעל שלו!
      הרבובדיה אוכל את פיני גרשון, נינט ויודה לוי ביחד! וגם את לבייב, אריסון ודנקנר!
      אין אין אין עליך!
      כפרה!
      מאמי!

      IP: 84.108.228.223 דווח על תגובה זו

      • הלו הלו מעריץ הרגת אותי מצחוק :) (ל''ת)

        שלי, 07/08/07 22:24


        IP: 67.82.69.146 דווח על תגובה זו

    • שלומי! אני מחזק את דבריך ומרך עליהם

      ישורון, 07/08/07 17:32

      הרב עובדיה לו היה אשכנזי ,כל יהדות אשכנז היו שמים לו שטיח אדום ולכל דרשה שלו היו ממלאים אצטדיון בעשרות אלפים.
      דעתו דעת ראשונים וכל הקורא את ספרו יביע אומר יגלה כי לשונו כלשונם של הפוסקים מלפני מאות שנים.
      גם אחד שהוא לא למדן הקורא את יביע אומר הולך שבי אחר הקריאה ומבין את הכתוב שם,ממש שוה לכל נפש.
      ראשי ישיבות אשכנזיות באים להתברך אצלו ולשאול בעצתו בדברים סבוכים בהלכה,אין פוסק אשכנזי אחד שמתיר עגונות ללא הסכמת הרב עובדיה.
      כל התנ''ך מונח בראשו ע''פ, משנה גמרא ראשונים ואחורונים ואחרוני אחרונים מצטט ע''פ הנמצא איש נבון וחכם כמוהו מאז מר''ן הבית יוסף?!

      IP: 88.155.173.225 דווח על תגובה זו

    • יאללה ש''סניקים קלי הדעת , תתחילו להריץ שבחים על הרב עובדיה(אלוהיכם) (ל''ת)

      יאיר, 07/08/07 19:35


      IP: 85.250.227.123 דווח על תגובה זו

  • 24.

    שוב פסיקה מוטעית לחלוטין!

    גם פוסק, 07/08/07 13:47

    הדין לנהוג לפי המקום שייך רק אם אדם בודד נסע למקום שיש בו רק מנהג אחד.אבל לא בקהילות שלימות
    שהגיעו לארץ שיש בה הרבה קהילות.
    אל תיטוש.
    בנוסף לזה הרב עובדיה חולק המון על רבי יוסף קארו,כל פעם בתירוץ שונה.אנא,אתה לא חייב לשלוט על כל העולם,תעזוב אותנו בשקט !

    IP: 89.138.152.178דווח על תגובה זו

  • 23.

    שוב פסיקה מוטעית לחלוטין!

    גם פוסק, 07/08/07 13:47

    הדין לנהוג לפי המקום שייך רק אם אדם בודד נסע למקום שיש בו רק מנהג אחד.אבל לא בקהילות שלימות
    שהגיעו לארץ שיש בה הרבה קהילות.
    אל תיטוש.
    בנוסף לזה הרב עובדיה חולק המון על רבי יוסף קארו,כל פעם בתירוץ שונה.אנא,אתה לא חייב לשלוט על כל העולם,תעזוב אותנו בשקט !

    IP: 89.138.152.178דווח על תגובה זו

    • צודק הטענה שכתבת נכונה היא

      אורי, 07/08/07 19:54

      אבל הרב עובדיה הוא לא רק איש של הלכה אלא גם איש של אניטרסים ולכן גם טענות אלו לא מעניינות אותו למרות שכל בר דעת יבין נכונותם

      IP: 85.250.227.123 דווח על תגובה זו

  • 22.

    השתגעתם!!! אני בחיים לא אוותר על פצפוץ חגבים... (ל''ת)

    תימני אסלי, 07/08/07 13:36


    IP: 87.69.160.159דווח על תגובה זו

  • 21.

    מוחה על ביזוי גדולי ישראל!

    בר מוחא, 07/08/07 13:33

    הוא לא דיבר על עצמו אלא על מרן שחייבים לפסוק כמותו בארץ ישראל.

    IP: 89.138.91.159דווח על תגובה זו

    • לא הבנת

      קפיש?, 07/08/07 16:49

      הוא קובע שצריכים לפסוק רק על פי מרן הבית יוסף.
      רבנינו התימנים חושבים שלא.

      IP: 88.153.184.206 דווח על תגובה זו

  • 20.

    תגובה ל11

    צבי, 07/08/07 13:03

    אני לא מבין דבר אחד
    איך אתה מבטל את עצמך בעיקר כשזה קשור לאמונה שזה החיים שלך
    כשאני לא מבין במשהוא אני דורש בו

    IP: 84.108.61.169דווח על תגובה זו

  • 19.

    מי זה?

    צביקה, 07/08/07 12:59

    מי זה הרב עובדיה?
    מעולם לא שמעתי עליו

    IP: 84.108.61.169דווח על תגובה זו

  • 18.

    התימנים נשארים עם הרמב''ם (ל''ת)

    הנשר הגדול, 07/08/07 12:47


    IP: 88.153.184.206דווח על תגובה זו

  • 17.

    התימנים ניגעלים משחיטת תרנגולות לכפרות

    יואל, 07/08/07 12:32

    דרך התימנים תפילות וברכות בלבד
    מעבירים רוע הגזירות ולא כאחינו
    הספרדים אשר שוחטים תרנגולות
    לכפרות /אז אם הרב עובדיה רוצה
    אחדות שהספרדים יבטלו את המנהג
    המגעיל הזה ושינהגו כתימנים

    IP: 88.155.171.92דווח על תגובה זו

  • 16.

    ומה עם הרוסים?

    משה, 07/08/07 11:39

    הם הולכים לפי שולחן ערוך של טומי לפיד וטיב טעם.

    IP: 80.74.103.37דווח על תגובה זו

  • 15.

    איש קטן ועלוב שעם ישראל מעניין אותו

    כקליפת השום, 07/08/07 11:11

    האישי. ש''ס מוכנה לשבת בכל ממשלה, הזויה וגרועה ככל שתהיה אך ורק על מנת לקבל תקציבים שיגדילו את כוחה. לאיש הזה ולמפלגה המושחתת שהוא מייצג יש אחריות על גדולי הנזקים, המחדלים והאסונות של ממשלות ישראל. אחרי זה הוא עוד מיתמם ומצפה שמישהו שאינו מפגר יאמין לו? לך תגייס את המצביעים הסתומים שלך ועזוב אותנו בשקט.

    IP: 89.138.140.184דווח על תגובה זו

  • 14.

    מחלוקת לשם שמיים (ל''ת)

    סופה להתקיים, 07/08/07 11:09


    IP: 88.153.184.206דווח על תגובה זו

  • 13.

    לדעת הרב עובדיה הוא הדין אשכנזים

    משה יוסף, 07/08/07 10:45

    למה הגבלת את הדיעה הזו של הרב עובדיה רק על התימנים. הרי לדעתו גם האשכנזים בכלל ואסור להם לנהוג כהרמ''א ושאר הפוסקים האשכנזים כל עוד שהם גרים כאן בארץ. מכיון שמרן הוא המרא דאתרא דישראל.

    IP: 89.138.211.42דווח על תגובה זו

  • 12.

    לא כמוהו-כמו השולחן ערוך

    דוד, 07/08/07 10:34

    הרב עובדיה שם לו למטרה להחזיר עטרה ליושנה. מימים ימימה מרן רבי יוסך קארו היה מרא דאתרא של ארץ ישראל והוסמך ע''י מאתיים רבנים. פסיקותיו התקבלו בכל ארץ ישראל. מאז העליה מהגלויות כל אחד הביא את מנהגו מהגלות וכך נוצרו מנהגים שונים. הרב עובדיה שליט''א שם לו למטרה להחזיר את פסיקותיו של רבי יוסף קארו ולאחד את כל העדות לנהוג כמנהג ארץ ישראל.

    IP: 217.194.198.186דווח על תגובה זו

  • 11.

    מה אנחנו מבינים?

    הראשון, 07/08/07 10:33

    אני מניח שהוא מבין בדת טיפה יותר ממני או ממי שכתב את הכתבה..
    תעזבו את הבן-אדם בשקט. ותנו לו לנהל את ממלכתו איך שהוא רוצה!

    IP: 84.108.202.58דווח על תגובה זו

  • 10.

    הרבובדיה

    יתד נאמן, 07/08/07 10:24

    תיזהר מהריח של החילבה

    IP: 212.179.61.18דווח על תגובה זו

  • 9.

    הרבובדיה

    יתד נאמן, 07/08/07 10:24

    תיזהר מהריח של החילבה

    IP: 212.179.61.18דווח על תגובה זו

    • תיזהרו מהשתן ברגל הקרושה

      תימני, 09/08/07 14:25

      עדיף חילבה ג'חנון כובנה לסיס ועוד ועוד ועוד מאשר מאכלים מגעילים ומסרחים, נאים - לא מבושלים שרק הסבתא אוכלת וכולם מיתרחקים מימנה

      IP: 87.68.0.57 דווח על תגובה זו

  • 8.

    אני תימני.ולעניות דעתי אכן יש לאחד את כל ההלכות בישראל להלכה אחת. (ל''ת)

    כן לאחדות הלכה, 07/08/07 09:52


    IP: 88.154.8.42דווח על תגובה זו

    • אין לי בעיה כתימני לאיחוד ההלכות,אבל לא לפי קריטריון שמאן-דהוא יקבע

      יואב, 07/08/07 12:04

      וש''במקרה'' זה מתיישב לו עם מנהג אבותיו.

      רוצים איחוד? אין בעיה, נעשה איזשהו מיצוע בין כולם כך שמנהגי כל העדות יקבלו ביטוי שווה במנהג המאוחד.
      אבל לא בשיטת ה''גם וגם'', כלומר הוספת חומרות על חומרות ומנהגים על מנהגים.
      כל עדה תצטרך לוותר גם על חלק מהמסורתשלה למען ייכון כאן מנהג אחיד.

      הבעיה שבשביל שמישהו יעשה זאת הוא צריך להתיר את האסור - ואין לאף רב אומץ לזה כי אז יטיחו בו שהוא רפורמי וכד'

      לכן לצערנו אנחנו תקועים- כל אחד ימשיך במסורת אבותיו.

      אם המטרה האמיתית של הרב עובדיה זה האיחוד, שישב עם שאר רבני העדות ויסכמו על הלכה אחידה שתחייב את כולם. אבל זה לא יקרה כי הוא רוצה שכולם ירקדו לפי החליל שקולו ערב באוזניו. מה לעשות שהטעם שלו במוזיקה לא דומה לטעם שלי? וזה מגוחך לצפות שאתחיל לאהוב אותה, כי זה עניין של היסטוריה, תרבות וזהות.

      IP: 89.1.7.129 דווח על תגובה זו

  • 7.

    אני תימני.ולעניות דעתי אכן יש לאחד את כל ההלכות בישראל להלכה אחת. (ל''ת)

    כן לאחדות הלכה, 07/08/07 09:52


    IP: 88.154.8.42דווח על תגובה זו

    • יהדות קודש ומנהגי קודש דיהדות תימן הי''ו

      ישי, 01/11/08 22:58

      בסדר. שכולם יתאחדו אחרי מנהג יהדות קודש תימן... המקורי עוד מחורבן בית ראשון.. באלדי

      IP: 87.68.176.34 דווח על תגובה זו

  • 6.

    תודה לרב עובדיה על הגירוש מחברון. הערבים אוהבים אותך! (ל''ת)

    הרב עובדיה מגרש, 07/08/07 09:47


    IP: 88.153.53.123דווח על תגובה זו

  • 5.

    אובדיה ג'וזף לא ישנה מנהג אבותי הקדושים!

    מזל עמיר, 07/08/07 09:30

    זה רב רפורמי זה

    IP: 62.0.48.18דווח על תגובה זו

    • פתוחה לכל מאן דבעי (ל''ת)

      חברך לשעבר, 07/08/07 23:34


      IP: 82.81.132.222 דווח על תגובה זו

  • 4.

    אותו האיש המכונה אובדיה לא קובע לנו

    רפי יג'בי, 07/08/07 09:28

    הוא גם מתיר טריפות ושרצים-אז מה?

    IP: 62.0.48.18דווח על תגובה זו

  • 3.

    הבהרה

    שמעון, 07/08/07 09:27

    ידידי הנכבד אני שמעתי את דרשתו של פאר הדור הרב עובדיה יוסף שליט''א ויש לך טעות קשה וחבל על שנאת חינם שאתה מפיץ !!!
    מרן אליו התכוון הרב עובדיה יוסף שליט''א הינו מרן הבית יוסף הרב יוסף קארו זצ''ל.
    ונכון חובה עלינו לנהוג לפי הלכותיו כי זה מנהג המקום.
    כדאי שתלמד נימוסים והליכות בתור התחלה אני ממליץ לך לקרוא את הלכותיו של הרב עובדיה יוסף שליט''א החיים שלך יהיו יפים יותר וזכים.

    IP: 88.154.145.178דווח על תגובה זו

    • עיין שוב בכתבה

      זה מה שכתוב, 07/08/07 10:40

      בדיוק זה מה שכתוב שמרן זה קארו:
      ''פה נוהגים כמו מרן'', אמר מנהיגה הרוחני של ש''ס. הרב עובדיה התייחס לנוהג התימני שלא לברך על הדלקת נרות בערב יום טוב והסביר כי מדובר בנוהג הפוך לפסק ההלכה של ''מרן'' - מחבר השולחן ערוך רבי יוסף קארו.

      IP: 88.153.184.206 דווח על תגובה זו

    • הבהרה

      לשמעון, 07/08/07 11:01

      למה? איפה שינאת חינם?
      דווקא כתבה די מנומסת

      IP: 88.153.184.206 דווח על תגובה זו

    • עלוב שכמותך

      אפי שדה, 08/08/07 11:29

      שלום לך מר חולון.
      אין לך כל הבנה בתרבות היהודית בכלל, בזו של ''אובדיה'' בפרט, ואין צריך לומר. בזו התימנית. אתה חסר עמוד שידרה, ובעל רגשי נחיתות אחרת היית שב הביתה,

      IP: 132.70.137.106 דווח על תגובה זו

  • 2.

    התימנים לא שייכים לעשות מזרח, תעזוב אותנו במנוחה!

    יואב, 07/08/07 08:57

    בכל עיר או יישוב תמצאו רק שלושה בתי כנסת: אשכנזי, ספרדי ותימני.
    יש כאן בגדול רק 3 עדות.
    אנחנו התימנים קצת יותר עקשנים וקנאים למסורת שלנו משאר העדות. מה לעשות.
    אנחנו גם לא ממהרים לקבל מרות משום רב, גדול ככל שיהיה, שחור ככל שיהיה.
    בכל בית כנסת תימני, אם יש רב, הרי שהוא יודע שיכולותיו מאוד מוגבלות. שאסור לו להרים את הראש יותר מדי.
    וכך ראוי.

    אגב, אני מרגיש הרבה יותר נוח להתפלל במנין אשכנזי מבמנין ספרדי, מבחינת נוסח התפילה וההימנעות מכל מיני תוספות מיותרות (מן קורקטיות שכזו - באנו, התפללנו, הלכנו) ולא שבכל הזדמנות תוקעים קדיש או מי שברך.

    כמובן שהקוראים התימנים הבינו כבר שאני בלאדי.

    IP: 89.1.7.129דווח על תגובה זו

    • וגם המזרחים הם לא בדיוק ספרדים! מגורשי ספרד לעירק? (ל''ת)

      אבן גבירול, 07/08/07 12:00


      IP: 212.143.191.33 דווח על תגובה זו

      • מזרחיים זה שם כולל לכל יהודי ארצות האיסלם + ס''טים (ל''ת)

        יואב, 07/08/07 12:48


        IP: 89.1.7.129 דווח על תגובה זו

        • אכן כל הספרדים מזרחים, אך לא כל המזרחים ספרדים!! (ל''ת)

          ס''ט ספרדי טרוד, 07/08/07 13:24


          IP: 212.143.191.33 דווח על תגובה זו

          • כולכם טיפשים ספרד זה באירופה ועדות המזרח זה אסיה שזה המזרח הקרוב

            סס, 07/08/07 23:08

            וגם הרחוק

            IP: 67.82.69.146 דווח על תגובה זו

            • אתה בכלל לא מבין כלום!

              חיים, 04/09/07 13:19

              מדובר על מנהגים לא מוצא, תצא מהקיבוע החילוני שלך לאתניות, מדובר פה על מנהגים, היו קהילות ספרדיות גם באיטליה, הונגריה, רומניה ואפילו ליטא שהיטלר ימ''ח הכחיד

              IP: 82.166.62.88 דווח על תגובה זו

    • בוודאי שהבנו :)

      גם בלאדי, 07/08/07 13:19

      לצערנו השאמים כבר הפכו לספרדים לגמרי. אולי רק הצבע עור שלהם נשאר כשהיה.

      IP: 84.108.228.117 דווח על תגובה זו

      • ומה קורה עם הפיסטוקים''שאמי'' חלבי, צנעני (ל''ת)

        שוק לוינסקי, 07/08/07 13:26


        IP: 212.143.191.33 דווח על תגובה זו

    • תגובה ליואב ולכתבה

      יואב, 07/08/07 15:11

      גם אני בלדי.
      אבל בלי שום קשר לכך אני חושב שכל רב יהא אשר יהא חייב לכבד את דעותיו של רב אחר המנהיג קהילה ועוד יותר כאשר מדובר ברבני עדה שלימה ענקי רוח אשר להם מנהגים עוד מתקופת בית ראשון שבוודאי אל להם לשנות מנהג אבותיהם וכבר דברו על כך ראשונים ואחרונים כולל הרב יעקב יוסף בנו של הרב עובדיה .
      אני תמים דעים כי על כב' הרב ואני מכב מאד מאד אותו ומוקיר אותו להתמקד בקהילה הספרדית ורק לה לנסות להטיל את מרותו ההלכתית מה שאיני בטוח כי הוא יצליח בכך ראה מנהגי המרוקאים והקהילה הלובית שהסידוריהם מביאים דברים קשים המכוונים בחלקם לרב עובדיה בכל הקשור לניסיונותיו לכפות את דעתו שלו אפילו על דעת מרן תוך התעלמות מהרמב''ם והגאונים עליהם מסתמכת הקהילה התימנית .
      לכן אנו בעד אחדות אבל בהחלט נגד אחידות ונסיונות לטשטוש המסורת שגם כך מנסים כל העת קהילות שונות לנגוס בערכיה במינהגיה ומסורתה של התימנים מעניין כחומר למחשבה למה פועלים הללו באופן עקבי נגד המסורת של קהילה זו ועל כל אחד לשמר את מינהגי אבותיו ללא כל חשש ודבקות קנאית לעדתנו הקדושה.
      נ.ב האם יצלח דרכו של כב' הרב גם בקרב הקהילה האשכנזית ?

      IP: 80.230.152.177 דווח על תגובה זו

    • אתם לא מקבלים מרות כי זה מה שעזרא הסופר קילל אותכם ! אהבלון (ל''ת)

      שי, 07/08/07 23:04


      IP: 67.82.69.146 דווח על תגובה זו

      • אחי מאז ומתמיד לוי אינו מקבל מרות

        אליה ק, 14/08/07 02:17

        ויש להרחיקו כמה שיותר מעמדות שלטון
        שברוב פנאטיותו עלול הוא להחריב את העולם הכופר שלא עובד בעבודת הקודש

        IP: 89.138.131.55 דווח על תגובה זו

    • נכון אתם שייכים לפליטי דרהפור מסודן (ל''ת)

      ישורון, 07/08/07 23:35


      IP: 82.81.132.222 דווח על תגובה זו

    • מנהגי הבלדי קרובים יותר לנוסח אשכנז

      דורון, 10/08/07 16:11

      אז למה שנצטרף לאנשי ש''ס הנחותים חברתית.

      IP: 84.229.197.215 דווח על תגובה זו

  • 1.

    תפסיק לעשות כתבה מכל משפט של הרב עובדיה

    שלמה, 07/08/07 08:49

    אבישי בן חיים היית עושה בלי הרב עובדיה? לפחות היית נותן לו חלק מהכסף שאתה מקבל.

    IP: 84.108.199.254דווח על תגובה זו

    • יחי אדונינו מורינו ורבינו מלך המשיח!!!!

      יחזקאל מעטוף, 02/08/09 04:14

      ב''ה

      ישנה רק דמות אחת בעולם שכולם יכולים לקבל!
      הרבי מלך המשיח!!!!
      מעולם לא קינטר על אפאחד!
      משיח אוהב כל יהודי...כולל תימני אשכנזי עירקי ואפילו כורדי!
      יחי המלך המשיח הרבי מילובביץ!!!

      IP: 84.111.15.52 דווח על תגובה זו