• 36.

    צריך להחזיר לעמוד הראשי עם תגובת הרב! (ל''ת)

    אהבה ואמונה, 08/08/07 06:44

    הגב לתגובה זו

  • 35.

    כל הכבוד לך!!!

    הדר, 07/08/07 22:06

    תדע לך שדוקא בציבור הדתי בשנים האחרונות, יש יותר ילדים שלוקחים ריטלין וכל זה בגלל שיטות הוראה מערביות לא יעילות. אם תחזרו ללמד בשיטות של פעם, הילדים יבינו את החומר יותר טוב ויחונכו לערכים יהודיים מתוך הכרה ואמונה שלמים.

    הגב לתגובה זו

  • 34.

    מה זה? ''nrg יהדות'' הפך לביטאון צד''ר?

    ארמי עובד, 07/08/07 10:58

    למה אתם מצטרפים לקריאה השטחית שלהם את דברי הרב אבינר? כל מי שמעיין בדבריו בפנים מבין שהוא רק מעלה שאלות והרהורים. ומי שיעיין בפינה הבאה יראה שהרב אבינר בעצמו מתנגד לגישה ששוללת שימוש בכלי הרפואה המודרנית, כולל הפסיכיאטריה - http://www.machonmeir.org.il/hebrew/main_id.asp?id=4264

    הגב לתגובה זו

  • 33.

    לא יעזרו כל ההתנצלויות, זה מה שקורה שרבנים מתערבים בנושאים שלא ראוי

    חיים, 07/08/07 10:45

    שיעסקו, והרב אבינר, כמו גם רבנים אחרים, עוסק בנושא שאולי הוא מבין בו, אבל ברגע שהוא נמצא תחת הטייטל של ''רב'', זה אינו ראוי שיכתוב וייעץ בו גם! ובמקרה דנן, הרב אבינר אולי לא ''פסק'' סופית בעד או נגד ריטלין אבל מקריאה של דבריו זה ברור שהוא מכניס שקיולים ''דתיים'' לניתוח השימוש בתרופה וזהו דבר פסול !!!

    הגב לתגובה זו

  • 32.

    צריך להבחין בין שימוש נצרך בריטלין לשימוש מוגזם

    עוזי, 07/08/07 09:19

    אין הכוונה לפסול טוטלית את השימוש בריטלין,אלא להשתמש בו הצורה מושכלת ובמקרה הצורך בלבד.הטענה היא נגד ההורים והמורים שגם בבעיות קלות מעדיפים את נוחותם בפתרון קל של מתן ריטלין לילד במצב שלא דורש טיפול כזה

    הגב לתגובה זו

  • 31.

    ריטלין ניתן על סמך עדות על התנהגות לא בבדיקה פיזית (ל''ת)

    עושים עלינו כסף, 07/08/07 09:05

    הגב לתגובה זו

  • 30.

    את הראיה בודקים במדויק. אין שום בדיקה ל''בעיה מטבולית באונה המצחית'' (ל''ת)

    התרמית, 07/08/07 09:04

    הגב לתגובה זו

  • 29.

    ריטלין מגלגל מיליארדים ולא ריפא אף אחד- זה סם ממריץ בהרכב דומה לקוק

    כל הכבוד, 07/08/07 09:02

    תשאלו כל הורה הוא יגיד לכם שכשהילד שלו מפסיק הוא בקריז.

    הגב לתגובה זו

    • זה שטויות שנובעות מכך שאתה לא הורה (ל''ת)

      או שאתה סתם לא, 18/09/07 23:58

      הגב לתגובה זו

  • 28.

    הרב אלישע אבינר כותב דברי טעם.

    huיונית, 07/08/07 08:51

    כל שבוע אני מתפאלת מחוכמתו הרבה. שימשיך להפיץ תורה בישראל.

    הגב לתגובה זו

  • 27.

    תקשיבו לרב

    חיה, 07/08/07 00:52

    האמת היא לצערנו שבעולם שלנו הפסיקו להשקיע בחינוך ומחפשים את הדרך הקלה. הרווח הכספי הענק הוא המטרה ולא הילדים ולא העתיד שלהם, ולא פיתוח אישיותם ופתוח כוחם הפנימי .
    כיום משקיעים במחקר בתרופות במקום להשקיע במחקר לחינוך טוב יותר שמתאים לעולם המתפתח והמשתנה במהירות כל הזמן.
    פעם אמרו שעישון סיגריות לא מזיק כיום כבר יודעים שזה היה טעות ושקר.
    פעם חילקו הרופאים למיליוני נשים הורמונים...מספר חולות הסרטן בעולם רק עלה .. כך בדיוק יהיה עם הריטלין.
    כל הנערים שרצחו בבתי ספר באמריקה את חבריהם היו על ריטלין או תרופות פסיכיאטריות אחרות..כלומר הם היו מסוממים.
    התוצאות ההרסניות של הריטלין יבואו לצערנו לידי ביטוי בעתיד.
    חברים של בני שקיבלו ריטלין כילדים חלק מהם מכורים כיום ממש לסמיי רחוב.
    אמהות תקשיבו לרב, תתעוררו חפשו פתרונות ותשובות אחרות ולא להרגיל את הילדים לסמים.

    הגב לתגובה זו

    • הבנת הנקרא- הרב בעד הריטלין... (ל''ת)

      קצת התעמקות, 18/09/07 23:59

      הגב לתגובה זו

  • 26.

    המניע האמיתי מאחרי הקביעה של הרב

    מותר האדם, 07/08/07 00:12

    הרב רוצה בעצם לומר: היפא אקטיביות היא בעייה בנשמה ולא בעייה בגוףגוף., אל תטפלו בבעייה בנשמה עם תרופות המטפלות בבעיות של הגוף.
    אחרת עוד תוכיחו רחמנא ליצלן שגוף ונשמה חד הם, ולא כמו שהדתיים מאמינים שהגוף הוא רק בית קיבול לנשמה. ותמצאו גורמים חילול השם נורא ואיום, ולבסוף כולם יבינו שאין אלוהים, וידבקו בתורת האבולוציה ויאמינו שהאדם מוצאו מן הקוף.
    ואז מה יהיה עלינו החרדים הכתומים, הסרבנים, הרבנים וכל מי שהעושה תורדו קרדום לחפור בו? אנא אנו באים?
    לכן צדק הרב אבינרי פעמיים. גם כשקרא למרד בצבא בעקבות הפינוי וגם כשקורא למרד בריטלין.
    אנשים כמוהו יודעים היטב היטב היכן מרוחה פרוסת הלחם שלהם.

    הגב לתגובה זו

  • 25.

    רב אבינר יש לך טעות בשביל גויים זה אפקטיבי וטענתך נכונה רק ביהודים (ל''ת)

    שי, 06/08/07 21:09

    הגב לתגובה זו

  • 24.

    במקום בריטלין שיעסוק בפליטי דארפור, אם הוא רב! (ל''ת)

    ירמיהו, 06/08/07 20:47

    הגב לתגובה זו

  • 23.

    הבנת הנקרא

    רונן, 06/08/07 20:47

    נכון זה מה שהוא כתב, אבל כהצגת עמדה אפשרית!!
    הוא לא אמר את דעתו אלא הציג דעה כללית, למעשה הוא השאיר את דעתו לשבוע הבא...

    חבל שכותבי הכתבה מעוניינים יותר בכותרות מאשר באמת...

    הגב לתגובה זו

  • 22.

    גועל נפש

    אבי, 06/08/07 19:07

    כל פעם המדור להכפשת היהדות של NRG מתאמץ - ומצליח - לשבור את השיא השלילי של עצמו.

    הגב לתגובה זו

    • נו קשה להאשים כשמרימים לו להנחתה... (ל''ת)

      מני, 06/08/07 19:46

      הגב לתגובה זו

  • 21.

    גועל נפש

    אבי, 06/08/07 19:06

    כל פעם המדור להכפשת היהדות של NRG מתאמץ - ומצליח - לשבור את השיא השלילי של עצמו.

    הגב לתגובה זו

  • 20.

    הנה ציטוט מדויק

    קורא, 06/08/07 18:58

    אם כך, אנחנו תלמידי משה רבינו, אסור שיהיה לנו חלק ונחלה בשימוש בריטלין!

    הגב לתגובה זו

  • 19.

    אני בטוח שהרב לא התכוון לצאת נגד הריטלין, אעפ''כ הוא עלול להטעות

    חיים, 06/08/07 18:12

    אומנם מי שקורא את כל המאמר מקבל את התחושה שהרב מפציר שלא להשתמש בריטלין.
    אבל אני מאמין שזה רק ברמת הדיון ושבסופו של דבר (בחלק הבא) הוא לא יצא נגד הריטלין באופן גורף.
    אבל הרב צריך להיות מודע לאחריות שיש לו כרב. כי יש רבים שיחשבו שיש כאן פסק שלא להשתמש בריטלין, וזה כמובן דבר חמור.
    כבוד הרב, אנא שקול מילים!
    החיים והמוות ביד הלשון.

    הגב לתגובה זו

    • אתה צודק. הנה הקישור לחלק ב של המאמר

      אביתר, 06/08/07 18:55

      ואני מסכים איתך שבכל מקרה היה עדיף שלא יציג זאת כעמדה דתית.
      http://www.machonmeir.org.il/hebrew/main_id.asp?id=4264

      הגב לתגובה זו

    • צריך לדון כל אדם לכף זכות ובעיקר רבנים

      מורה לחנ''מ, 06/08/07 21:50

      בתור מורה לחינוך מיוחד אני לא ממליצה לכל תלמיד רטלין אך ישנם תלמידים שזה הכרחי בשבילם, זה משפר את היכולות שלהם פלאים ומאזן את החומרים הכימים במוח למצב תקין (מה שהקב''ה נתן לכל אחד מאיתנו באופן טבעי עשה הרטלין). אני מאמינה שהרב דיבר על התופעה באופן כללי ויש לבדוק כל מקרה לגופו.

      הגב לתגובה זו

      • כף זכות

        טינטן, 07/08/07 11:21

        אכן צריך לדון כל אדם לכף זכות , אבל רבנים , שרלטנים ורמאים אינם ההחינת אדם ולכן יש לחשוד בכונתם תמיד.

        הגב לתגובה זו

  • 18.

    הפרעת קשב היא הפרעה אורגנית

    מיכל, 06/08/07 17:58

    אדם עם הפרעת קשב לא יכול לעצב את התנהגותו ללא הטיפול התרופתי. הפרעת קשב זו מגבלה, ואי אפשר להגיד למישהו אין לך בעצם מגבלה כלום, תתגבר/ תתאמץ יותר... זה לא עובד ככה והגיע הזמן שאנשים עם מוגבלויות יוכלו להרים את ראשם ולומר יש לי מגבלה כזאת וכזאת, אני צריך עזרה בכך וכך ולא יצטרכו להתאים את עמצם לדרישות החברה כל הזמן

    הגב לתגובה זו

  • 17.

    ** יש קשר בין היהדות והסיינטולוגיה **

    חוקר דתות, 06/08/07 17:40

    שתיהן מבוססות על סיפורי סיינס פיקשן מופרכים שנלמדים כדברי אלוהים חיים.
    שתיהן דורשות מהמאמינים להשעות את יכולת השיפוט והביקורת שלהם.
    שתיהן מאמינות בשעבוד ארוך טווח וכולל של המאמינים, בכל ההיבטים של חייהם, בכל שעה ובכל יום.
    ושתיהן מתנגדות לריטלין.

    הגב לתגובה זו

    • לא נכון

      המבדיל, 07/08/07 10:11

      בסיינטולוגיה חולבים ממך את כל כספך ורכושך עד שבסוף אתה נשאר חסר כל.
      ביהדות דווקא לא לוקחים ממך כסף, אבל משכנעים אותך לא לעבוד ולעשות עשרה ילדים, כך שבסוף אתה נשאר חסר כל.

      הגב לתגובה זו

  • 16.

    שם כותב ה''כתבה'' הינו יחיאב נגר

    נח, 06/08/07 15:30

    בתחילה זה היה השם מעל לכתבה, משום מה מאוחר יותר הוחלף שמו לשם חדש ''NRG יהדות''.

    הגב לתגובה זו

  • 15.

    *** אין קשר בין יהדות לשימוש בריטלין ***

    ידידיה, 06/08/07 13:37

    זה ממש לא קשור.

    אני מכבד מאוד את כבוד הרב, אבל זה קצת מקומם אותי השימוש בעקרונות יהדות להצדקת דיעה שהיא דיעה אישית לחלוטין.

    אין קשר בין עקרונות היהדות (כגון בחירה חופשית) לבין שימוש או אי שימוש בריטלין.

    אם כבודו מתנגד לריטלין בגלל הסיבות שהוא ציין, הרי שהוא צריך להתנגד לתרופות פסיכיאטריות באשר הן, לטיפולים פסיכולוגיים המשפיעים ישירות על עולמו הפסיכולוגי של הפרט ולטיפולים רבים שאינם פסיכיאטריים או פסיכולוגיים.



    אולי גם צריך

    הגב לתגובה זו

  • 14.

    שקר וסילוף

    אמריטוס, 06/08/07 13:05

    קראתי את הכתבה של כתב nrg יהדות(למרות שכתב שמתחבא מאחורי שם כזה אינו עדיף על טוקבקיסט מצוי) ולא האמנתי. לרגע חשבתי ששכחתי את תוכן המאמר של הרב אבינר,אך העלון עדיין אצלי בבית וליתר ביטחון קראתי שוב את המאמר במלואו כדי להיות בטוח בדברי. זה פשוט לא יאומן .כתב nrg פשוט סילף את תוכן המאמר מראשיתו עד סופו או במזיד מתוך רצון לנגח את הממסד הרבני שבכלל ''מעז'' להתערב בנושא,או מתוך לקות בסיסית בהבנת הנקרא.
    הרב אלישע אבינר לא כתב אפילו פעם אחת במאמר שהוא מתנגד לשימוש בריטלין, ובכלל אין פה איזה ''פסק'' של הרב אלא מעין דיון שהוא עורך עם עצמו ועם קהל קוראיו על הנושא,כאשר הוא מביא צדדים לחיוב ולשלילה. לכן רובו של המאמר מלא בסימני שאלה על השימוש בריטלין ולא בסימני קריאה כמו שמשתמע מהכתבה המגוכחת.
    נקודה נוספת:
    כבר בתחילת מאמרו,הרב אבינר כותב:
    ''הסוגיה רפואית בעיקרה, ולכן המענה למרבית השאלות איננו מסור לכל אחד ואחד אלא לאנשי מקצוע''
    כך שהטענה שהרב מנסה להביע דעה למרות שאינו איש מדע/רפואה היא טענה מטופשת שבסה''כ מעידה שהכתב לא קרא את המאמר כלל או איבד ריכוז לרגע ולכן פיספס את המשפט הזה.
    הרב אבינר מתייחס לשאלה מנקודת מבטו של איש חינוך שכמו אנשי חינוך רבים מוטרד מהשימוש הנרחב(מדי?) בתרופה אשר נמצא במחלוקת מבחינת הנזק מול תועלת שלו גם בקרב אנשי המדע. מספיק להסתכל בביטאון האחרון של הסתדרות המורים כדי להבין שלא רק הרב אבינר מוטרד מהנושא.
    התייחסותו של הרב לסוגיה( שהמשכה תבוא בשבת הקרובה) היא התייחסות מעמיקה ורצינית(מושגים שכותב הכתבה האלמוני אינו הכיר כנראה) יותר מרוב המאמרים שראיתי עד היום בעיניין וכולת גם התייחסות במישור החינוכי הכללי וגם בתחום ההשקפתי היהודי שגם לה יש מה לומר בנושא. יישר כוח.

    ןלכתב האלמוני. גם בסערת רגשות ובלחץ העורך לאיזה סקופ מסעיר ,עליך ככתב רציני(שאולי גם נכיר אותו בשמו המלא ביום מן הימים) להישאר קר רוח ,בעל שיקול דעת ,מפיכח ומפוקס כדי שלא תצא שוב תקלה מקצועית שכזו מתחת ידך. לתשומת לבך.

    הגב לתגובה זו

    • ---- כדאי מאד לקרוא את תגובה 14

      יואב, 06/08/07 13:34

      אינני מחסידי אבינר, אבל כדאי מאד לקרוא את התגובה.

      הגב לתגובה זו

    • רק רציתי לומר תודה לך על התגובה. (ל''ת)

      מספיק להשמיץ., 06/08/07 13:39

      הגב לתגובה זו

    • הגם אתה אמריטוס? גם אתה מיתמם ומתעלם מהמסר?

      אביתר, 06/08/07 13:51

      הנה מה שכתבתי בתגובה 10 למטה:

      כל מי שקורא את המאמר מבין את המסר.
      בשלב מסוים המסר כבר כתוב בבירור ולא כשאלה.
      תקרא אותו שוב, הפעם בעין רגישה וביקורתית .

      הנה הלינק (תגלול על למטה):
      http://www.machonmeir.org.il/hebrew/main_id.asp?id=4246

      אגב, ברור שבסופו של דבר הוא לא יצא (בשבוע הבא) באופן מוחלט נגד ריטלין. כי הוא לא טיפש. הוא יודע שזו אמירה שתוציא אותו טמבל, בפרט שהוא אינו רופא. וגם אף אחד לא יישמע לה.

      לכן בסיכומו של דבר מה שהוא ייעץ זה להשתדל להימנע משימוש בריטלין ובמקום זאת להתאמץ ולשנות התנהגות ולמצוא את היכולות, ורק אם כלו כל הקיצין - אז להישמע לרופא ולקבל ריטלין.
      מיותר ומזיק.

      הגב לתגובה זו

  • 13.

    סוף סוף מעזים לצאת נגד ההתעסקות של רבנים בייעוץ רפואי

    דני, 06/08/07 12:45

    שיעסקו בתורה במקום בפסיכולוגיה

    הגב לתגובה זו

  • 12.

    הנה מקרה המוכר לי אישית

    יואב, 06/08/07 12:38

    אשה שאני מכיר היטב סיפרה לי כי בנה קיבל ריטלין כיוון שהוא ''מופרע''. היא תיארה לי את המצב, ואמר שהנוירולוג בדק את הילד ואמר שאסור לתת לו ריטלין.

    לפני יומיים היא אמרה לי שהרופא שינה את דעתו ''תנסי, תראי מה יהיה''.

    הגב לתגובה זו

    • ןמה קורה אם לא לוקחים תרופות?הופכים למגיבים סדרתיים... (ל''ת)

      די כבר,יואב, 06/08/07 13:29

      הגב לתגובה זו

    • יש כאן שקר

      אלי, 06/08/07 14:58

      אם הנוירולוג בדק את הילד ואמר ש''אסור'' לתת לו ריטלין, מי כן רשם לילד ריטלין?

      רופא ילדים אינו מוסמך לתת מרשם ראשוני לריטלין, רק נוירולוג או פסיכיאטר קליני.

      הגב לתגובה זו

      • אין כאן שקר. פירוט בפנים (ארוך)

        יואב, 06/08/07 20:22

        בסופו של דבר, נוירולוג רשם לילד ריטלין ואמר לאמא ש''תנסה''.

        הנה מה שהיא סיפרה השבוע:

        הלכנו לבריכה, ופגשנו משפחה ששלושת הילדים מקבלים ריטלין. אמרתי לאמא שהילדים מתנהגים יפה, והיא אמרה לי: ''חכי עד שהכדורים יפסיקו להשפיע''.

        כשהכדורים הפסיקו להשפיע הילדים התחילו להפוך כיסאות בבריכה. הילד הצטרף אליהם, והאמא אמרה לו שאם הוא ימשיך היא תיקח אותו הביתה. בסופו של דבר היא לקחה אותו הביתה צורח.

        לפני כמה חודשים, בזמן שהנוירולוג אמר שאסור לתת לילד ריטלין, היא סיפרה שהילד מתפרע, וכשהיא מבקשת ממנו שיפסיק הוא אומר לה ''אז תני לי כדור''.

        אין לי דעה מגובשת לגבי ריטלין ככלל. בעקבות המקרה, דיברתי ארוכות עם חלי גולדברג (השחקנית), התומכת בריטלין והשתכנעתי שלעיתים יש צורך בריטלין (דרך אגב, היא אדם מדהים). במקרה הזה, ברור שמדובר בניסיון להשתיק את הילד. מי שדחף כל הזמן לתת לילד ריטלין היא יועצת בית הספר, שבו לפי דברי האם רוב הילדים לוקחים ריטלין.

        לדעתי כל אדם בר דעת צריך לצעוק במקרה הזה. דרך אגב, בשנה הבאה היא החליטה לשים אותו בבית ספר שבו המשמעת תהיה נוקשה יותר. יש לי הרושם שאז, משום מה, לא יהיה צורך בריטלין.

        מי שמעוניין להיות בקשר בנושא מוזמן לפנות אל yoav.deot@gmail.com

        הגב לתגובה זו

  • 11.

    אם נרחיב עוד קצת את הרעיון שזו

    המרחיב, 06/08/07 12:32

    לא בעיה אורגנית, אלא של בחירה חופשית, בואו ניקח מהנכים את כיסאות הגלגלים, נבטל את קופות החולים ונפסיק את המשכורות לרבנים.
    כי זו בחירתנו....

    הגב לתגובה זו

  • 10.

    מישהו לא קרא את המאמר

    אהבה ואמונה, 06/08/07 12:29

    של הרב אלישע אבינר.
    בינתים במאמר של השבוע הרב רק העלה שאלות - האם מתן ריטלין הוא היםוך הבחירה החופשים או שמא נכון לתת כלים בידי התלמיד/הנער כדי שיוכל לבחור?

    התשובות יובאו במאמרי המשך ובכלל לא בטוח שהרב אלישע אבינר יצביע נגד הריטלין

    הגב לתגובה זו

    • נו באמת. אתה מיתמם? זו אחת השיטות להעברת מסרים, בשאלות תמימות...

      אביתר, 06/08/07 13:20

      כל מי שקורא את המאמר מבין את המסר.
      בשלב מסוים המסר כבר כתוב בבירור ולא כשאלה.
      תקרא אותו שוב, הפעם בעין רגישה וביקורתית .

      הנה הלינק (תגלול על למטה):
      http://www.machonmeir.org.il/hebrew/main_id.asp?id=4246

      אגב, ברור שבסופו של דבר הוא לא יצא באופן מוחלט נגד ריטלין. כי הוא לא טיפש. הוא יודע שזו אמירה שתוציא אותו טמבל, בפרט שהוא אינו רופא. וגם אף אחד לא יישמע לה.

      לכן בסיכומו של דבר מה שהוא ייעץ זה להשתדל להימנע משימוש בריטלין ובמקום זאת להתאמץ ולשנות התנהגות ולמצוא את היכולות, ורק אם כלו כל הקיצין - אז להישמע לרופא ולקבל ריטלין.
      מיותר ומזיק.

      הגב לתגובה זו

      • לא רק שקראתי

        אהבה ואמונה, 06/08/07 13:31

        אני גם מכירה בחשיבות הריטלין למי שצריך.
        ועדין במאמר אין שום קביעה.
        קרא את תגובה מספר 14.

        הגב לתגובה זו

  • 9.

    כת???

    Psychbuster, 06/08/07 12:11

    Pschiatry Kills

    סיינטולוגים לא סנטלוגים

    Stupid Reporter hahaha
    www.cchr.org.il

    הגב לתגובה זו

    • או כת מסוכנת או פלג בדת הנוצרית - כך רשמית בישראל ובארה''ב (בהתאמה)

      אלחנן, 06/08/07 13:59

      אם אתה לא יודע, יש לסיינטולוגיה כנסיות, ובארה''ב היא מוכרת כדת. הסמל הרשמי שלה הוא ציור של צלב גדול, ועוד...
      אבל בארץ חסידי הכת מסתירים את זה כי יודעים שזה ירחיק אנשים.
      ואגב, וועדה פרלמנטרית מיוחדת שעסקה בנושא קבעה שמדובר בכת מסוכנת.
      אתה מוזמן לקרוא בוויקיפדיה:
      http://he.wikipedia.org/wiki/סיינטולוגיה

      שומר דתו ירחק מהעבודה הזרה הזו!

      הגב לתגובה זו

      • סינטולוגיה הינה דת

        עובדות, 07/08/07 02:50

        פילוסופיה מעשית יישומית. היא נקראת כנסיית הסיינטולוגיה, אבל אין לה שום קשר לנצרות. לא גיסוס ולא נעליים. סיינטולגיה הינה פרס לחכמים היודעים לשפר את היכולות שלהם כבני אדם...

        הגב לתגובה זו

  • 8.

    הציבור הדתי מאמין בבחירה החופשית???

    סנדי, 06/08/07 11:57

    אז למה בשביל כל שאלה הכי בנלית הם רצים לרב ומתיעצים איתו???
    להם אין בחירה חופשית!!!!

    הגב לתגובה זו

    • הציבור הדתי הם בובות תלויות על חוט

      מישהו שפוי, 06/08/07 14:04

      שהרבנים שלו מושכים בחוטים. כל ההבדל בין הסרוגים לדויסלעך עדיני הנפש שלא משרתים בצבא הוא רק מיהם הרבנים וכמה הם קיצונים.

      הגב לתגובה זו

      • יש זרמים אצל הדת''ל רובם לא מתייעצים

        יונתן, 06/08/07 22:41

        ברבנים על בסיס קבוע או בכלל.
        רוב הדתיים גם לא קיצונים.
        אתה מוזמן ללמוד על הדתיים לפני שאתה מתחיל לשנוא אותם.

        הגב לתגובה זו

    • מדוע כשאת צריכה עזרה רפואית את הולכת לרופא?

      יעקב, 06/08/07 15:01

      איזו בחירה חופשית יש לך כשאת הולכת לרופא לשאול שאלות רפואיות?

      אפשר לשאול אותן שאלות על יועץ ההשקעות, המוסכניק וכו'.

      הגב לתגובה זו

    • טיפשונת ולמה כל חוק ישראלי את רצה לעו''ד ?

      שי, 06/08/07 21:39

      כי העו''ד מבין בחוקי הדת החילונית והרב מבין בחוקי הדת היהודית

      הגב לתגובה זו

  • 7.

    מאוחר מדי לתקן - הפסיכולוגיה החדירה סם חדש לשוק (-: (ל''ת)

    גבר מכור, 06/08/07 11:55

    הגב לתגובה זו

  • 6.

    די דומים במראה החיצוני (ל''ת)

    פשוט מדהים!, 06/08/07 11:54

    הגב לתגובה זו

  • 5.

    ממתי הוא מבין גם בזה?

    גלעד, 06/08/07 11:47

    אם היה לו ילד עם ADHD או ADD מעניין מה ההלכה היתה אומרת אז . . . ואם בהלכה ויהדות עסקינן, מה עם הדרישה שאדם יממש את מלוא הפוטנציאל החיובי שלו דבר המתאפשר (יותר) לילד --
    בזכות הריטלין.

    הגב לתגובה זו

    • ADHD???????

      Psychbuster, 06/08/07 14:29

      There is no such thing as ADHD or ADD

      that is an invention by Psychiary

      go to www.cchr.org.il

      not for ignorents

      הגב לתגובה זו

      • גם דיכאון קליני,סכיזופרניה,הפרעה דו קוטבית

        יוני, 06/08/07 22:44

        ושאר בעיות לא קיימות.
        (לא שאני משווה הפרעות קשב וריכוז למה שצוין לעיל)

        הגב לתגובה זו

  • 4.

    ריטלין=רעל! הוכח ששאריות ריטלין

    קובי, 06/08/07 11:45

    נשארות בגוף שנים אחרי תום הטיפול.
    החומר הזה הוא רעל שמסמם ילדים ונרשם בחופשיות כדי להקל על מורים נחשלים שלא מסוגלים לחנך, כן לחנך לא ללמד.
    אני נתקל מדי פעם בתופעות האיומות של הרטלין אצל ילדים, זוועה ממש. ילד ש''שוכחים'' לתת לו את המנ בזמן, (נגיד שההורים באירוע משפחתי-והם מאחרים בשעתיים) מגיב בהתפרצויות זעם בלתי נשלטות שמלוות בשבירת חפצים ואלימות נגד הוריו. זה סם קשה עם תלות קשה לגמילה.
    אגב, אני לשמחתי לא סיינטולוג, אבל לא כל מה שההזויים האילו טוענים, בהכרח לא נכון...

    הגב לתגובה זו

    • שטויות

      אלי, 06/08/07 15:04

      בה במידה הייתי יכול לספר לך על הדברים הנוראיים שעושה אקמול.

      אתה יודע איזה כאבי נוראיים אני מקבל כשאני שוכח לקחת אקמול בזמן?

      אין ספק שכאבי הראש שלי הם תוצאה של האקמול.


      יקירי, האם חשבת לרגע שהילדים האלה מקבלים ריטלין מכיון שההתנהגות שתיארת היא ההתנהגות הנורמלית שלהם בסביבה כזו?

      הגב לתגובה זו

  • 3.

    שיתנגד גם להתנחלויות,כי גם זו ''לא הדרך הדתית''. (ל''ת)

    דתי, 06/08/07 11:42

    הגב לתגובה זו

    • איך אתה יודע שזאת לא הדרך היהודית?

      מוטי, 06/08/07 13:03

      אני דוקא אומר שזאת הדרך היהודית האמיתית ישוב ארץ ישראל

      הגב לתגובה זו

      • ''דרכיה דרכי נועם וכל נתיבותיה שלום'' ולא באלימות ובקיצוניות.

        דתי, 06/08/07 13:14

        זו דרך התורה.

        הגב לתגובה זו

        • לא באלימות וכן ביישוב הארץ (ל''ת)

          T, 07/08/07 01:04

          הגב לתגובה זו

  • 2.

    תעשה לי טובה רביל'ה

    בחור דתי, 06/08/07 11:39

    ואל תרים את הראש שלך מהגמרא

    שיש לילד שלך כאב ראש אל תתן לו אקמול , ואם הוא מתעלף חלילה אל תזמין רופא , תן לו להתעורר מעלפונו לבד .

    ואם הוא מדבר עם אותיות שורקות אז לא צריך ללככת לקלינאית תקשורת כי הוא ילמד לבד

    משעמם לכם בעולם התורה , סיימתם לעבור על כל הש''ס שהתחלתם להתעניים ברפואה
    תפסיקו להמציא את העולם מחדש

    מספיק אני רואה זוגות צעירים עם 2 ו- 3 ילדים באים ומתחננים להשתמש באמצעי מניעה ואתם אומרים להם לא מה פתאום

    ואז עוד ילד ועוד מעמסה נפשית וכלכלית
    ואם בעולם שלכם

    יש לי ילד עם רטלין וברוך השם והשבח לאל שהקב''ה נתן את השכל והיכולת לבני האדם ללגלות את הריטלין....

    ועוד משהו רביל'ה , בזכות הריטלין הבן שלי לומד הרבה יותר מהר את דברי התורה שהמורה מלמדת (לא חשבת על זה נכון)

    הגב לתגובה זו

  • 1.

    ככה זה אצל המזרוחניקים

    יעל, 06/08/07 11:26

    כל פספוס כותב דעתו על הרבנים.

    הגב לתגובה זו

    • תגידי יעל, איך ''חרדית'' כמוך גולשת באינטרענט?

      דני, 06/08/07 12:46

      חשבתי שרק למזרוחניקים, כמוני, מותר

      הגב לתגובה זו