• 88.

    לא כל מי שלא שירת בצבא הוא משטמת רק הדיוטים חושבים כך

    אנונימי, 04/09/07 18:01

    אני שרתתי חלקית בצבא, מצבי הנפשי התדרדר מאוד בעקבות חויות קשות שעברתי במהלך השרות, וגם בעקבות מחלה נארולוגית שיש לי.
    שוחררתי משרות ויותר מאוחר הוקרתי כנכה צה''ל. יותר מאוחר אחרי שהשנים עברו וטיפולים הצלחתי להרים ראש ולתפקד ככל אחד האדם. הגשתי בקשה לחזור לשרת לפחות במילואים אך הצבא באטימותו סרב לי בלי שום הסברים.
    אז לא מספיק שסבלתי שנים אתם רוצים לתת לי גם תוית של משטמת אגואיסט שרק לוקח? ככה צריך לעזור בשיקום של אנשים פחות בריאים?
    המדינה הזאת צריכה להבין שאם בן אדם עבר תקופה קשה הוא לא הופך להיות פושע, בחיי לא עשיתי רע לאיש, ואין לחפש את מי לשנאות או להאשים.

    צריך ללמוד גם לקבל אנשים שונים בחברה הישראלית, אבל במקום זאת מקבלים את המושחטים ולוקחי השוחד ששירתו בצבא לתפקידים בכירים. להיות מושחת, להתיחס לאנשים כמו זבל להעלים מיסים זה בסדר בחברה הישראלית.

    הגב לתגובה זו

    • עם כל הכבוד...

      דומינגו מונטויה, 07/09/07 13:23

      אתה וכל אחד אחר יודע מיהו ומהו משתמט. אין צורך בהארות שלך כדי להבין את המצב.
      אז אתה לא משתמט. אף אחד לא יתייחס אליך כמשתמט אם ידע שאתה מוכר כנכה צה''ל.
      תגובה מיותרת לגמרי, שמנסה להראות שהמצב ''מורכב''...

      הגב לתגובה זו

  • 87.

    אחלה טור! חובה לפרסם יותר את אמיר הוא גדול!! (ל''ת)

    גל, 09/08/07 12:58

    הגב לתגובה זו

  • 86.

    מי שבחר להתיחס דוקא ל 'אייקוני תרבות'

    יהושוע, 05/08/07 01:52

    שיבדוק עצמו מדוע נטפל דוקא אליהם,
    מזכיר לי ההיטפלות ליהודים, בארצות שחוו משברים,כאילו הם האשמים במצב.

    הגב לתגובה זו

  • 85.

    משתמטים

    צביקה, 04/08/07 23:56

    אין סיבה להשתמטות.נקודה.יש אין סוף תפקידים בצבא, במשטרה או בגופים ציבוריים אחרים.
    הלגיטימציה שמקבלים המשתמטים היא שתורמת להשתמטות,ולכן יש לקבל החלטה גורפת ,מי שלא שרת לא יקבל מהמדינה.
    המשתמט יוכל לעבוד ללמוד אולם ללא מימון מהמדינה(כולל שכר לימוד מ ל א ).

    הגב לתגובה זו

    • להעניש המשתמט?

      מירו, 05/08/07 01:43

      מי איפשר לו להשתמט?
      אם מאפשרים להשתמט,אין להעניש המשתמט.

      הגב לתגובה זו

  • 84.

    זוכרים את בוגי , רמטכל ען בת משתמטת!! (ל''ת)

    און, 04/08/07 10:53

    הגב לתגובה זו

  • 83.

    הציניות הכי גדולה: שחקני ה''בופור''

    שלומי, 04/08/07 10:34

    בסרט בופור 3 מתוך השחקנים הראשיים (!) הם משתמטים - ציניות גדולה יותר מזה אין.

    אם הם מסוגלים לשחק (ומי שמכיר את העשייה הזו יודע כמה שזה קשה פיסית) אז יכלו גם לשרת.

    הגב לתגובה זו

    • למה, תראה לי מי מבין השחקנים שירת בצבא ? 90% לא שרתו שם. (ל''ת)

      מר מאני, 04/08/07 15:25

      הגב לתגובה זו

  • 82.

    אני מצדיע למשתמטים

    סרן במיל, 04/08/07 10:32

    אנחנו חיים בעידן אינדיוידואלי ומולו יש צבא ומדינה שמתייחסים לחיילים בצורה מחפירה (נטישת מדחת יוסוף, נחל הקישון, ניסויים רפואיים בחיילים, ''מי שמשקיע שוקע'', חטופים שלא ממש איכפת מהם, יחס מזלזל לחייהם וכו') - למה שאנשים ירצו לשרת?


    אתם פשוט מקנאים בהם על אומץ ליבם לקרוא תיגר על מוסכמות חברתיות, ללכת כנגד המערכת ולעשות מה שטוב להם.

    עכשיו נזכרו בצבא לגנות את התופעה? כבר מאוחר מידי, זו דרך ללא חזור.

    הגב לתגובה זו

    • אתה סרן כמו שאני צנצנת.....

      עוד אחד, 04/08/07 11:53

      וגם אם כן,אז מה?
      מה אתה דוחף את זה?
      טננבוים הוא אל''מ.....

      הגב לתגובה זו

    • היית בטח סרן בחיזבאללה (ל''ת)

      נ, 04/08/07 13:27

      הגב לתגובה זו

    • איזה אומץ איזה נעליים. סתם פחדנות פושעת. (ל''ת)

      הגנה לישראל, 10/08/07 15:32

      הגב לתגובה זו

  • 81.

    בוחבוט-עם כל הכבוד מפקד אוגדת עזה ציקו תמיר פישל אתמול!!! (ל''ת)

    די לכתוב על, 04/08/07 10:26

    הגב לתגובה זו

  • 80.

    כתבה סבבה. (ל''ת)

    ליאור, 04/08/07 10:14

    הגב לתגובה זו

  • 79.

    אביב גפן בגלי צה''ל = צלם בהיכל !!!!!!!!!!! (ל''ת)

    מירון, 04/08/07 10:10

    הגב לתגובה זו

  • 78.

    על גדר המערכת בפיקודו נעצרים עשרות מחבלים מדי חודש ? ומה היה הלילה (ל''ת)

    ביזיון של צ'יקו, 04/08/07 10:06

    הגב לתגובה זו

    • אגב זו לא פעם ראשונה-חוליה חדרה למוצב שם לפני חודש!

      נועם, 04/08/07 10:27

      נפצעו חיילים ןהתחקיר הראה ממצאים חמורים רק שיש מי שמטשטש את עוצמתם.
      האם זה בגלל שגבי אשכנזי ציקו תמיר וכל הצמרת בפיקוד דרום ואוגדת עזה, - כולם גולני ?

      בושה!!!

      הגב לתגובה זו

  • 77.

    אביב גפן מקבל תוכנית בגלי צהל ואתם רוצים שנתגייס?

    חפשו אותנו, 04/08/07 02:10

    גלי צהל בעצמם מחתימים אמנים שלא היו בצבא לתוכניות אישיות ומבקשים מאיתנו להתגייס.
    חפשו אותנו בסיבוב.
    נסו צבא מקצועני כמו בארה''ב עם רמת הדפריות המתאימה לצבא של שכירי חרב מקצועיים.
    ההחלטה לבקש מהסמל של אי ההתגייסות לתת תוכנית בגלי צהל היא השיא.
    עדיף לא להתגייס ושהפרייארים יתגייסו.

    הגב לתגובה זו

    • צודק בהחלט .. לא ממליץ להתגייס לצה''ל (ל''ת)

      מילואימניק קרבי, 04/08/07 04:30

      הגב לתגובה זו

  • 76.

    כאשר ילדי המנהיגים שלנו אינם משרתים בצבא.

    פיני ש, 03/08/07 17:56

    וכאשר הפוליטיקאים שלנו ברובם מושחתים עד בושה. ןשאין שום גוף המסוגל לשלח את אותם חוטאים מכנסת ישראל. ועם מלוא חוצפת האנשים היושבים על כיסאם בכנסת,
    בצפצוף ארוך על כל העם. ומקבלים שכר שמן עם נלווים יותר שמנים. והעם
    מתפוצץ מרוגז על מנהיגים כאלו, שמשקלם בעיני העם הוא, כמשקל כליפת השום. ןלאחר שהם פישלו במלחמה הנוראית האחרונה. ולא נותנים את הדין על כך. מי ילך להקריב עצמו בשבילם. הרי נהוג ללכת אחר מנהיג טוב שרואה את טובת העם והמדינה בעניים עצומות. לכן, כדאי מאד, במקום להדביק אות קין על מצחם של המשטמטים. הדביקו האות על מצחם של המנהיגים הסוררים. וכאשר יראו כל העם, שהמדינה עולה על דרך המלך, ומנהיגנו צחים כשלג. ואין שחיתות, ואין נקמנות, ואין רצח בקרב הנוער, ולא בקרב הקשישים שנקלעים לשוד. והחינוך, התרבות, הבריאות,
    וכל ענייני המדינה מתנהלים ביד רמה,
    בצדק ובכיף, והעוני המשפיל הוא מאחורנו. ילכו גם צעירנו לצבא.

    הגב לתגובה זו

    • תפסיק לבלבל את המוח !!!

      אבי לביא, 03/08/07 19:45

      זה שבנו של אולמרט לא שירת לא הופך את ילדי המנהיגים או המפקדים למשתמטים ! נהפוך הוא,רוב רובם משרתים בתפקידים בכירים שלא לדבר על ילדי ם כמו הטייסים בנו של רפול ,בנו של דוד עברי בתו של האלוף יה יה שנפלו.
      אני אישית מכיר בכירים רבים שהשתיקה יפה ואינני רוצה לחשוף את שמותיהם.
      שבת שלום ואל תשמיץ סתם.

      הגב לתגובה זו

    • תירוצים של משתמט פרימיטיבי וממורמר (ליכודניק או שמאל קיצוני)

      אזרח, 04/08/07 00:16

      עם אנשים כמוך לא צריך אויבים

      הגב לתגובה זו

  • 75.

    בוחבוט-תתעסק עם השבר הערכי בצהל שנבע מהפקרת מפקדים לוחמים (ל''ת)

    ודי להתעסק, 03/08/07 17:48

    הגב לתגובה זו

    • למה כל פעם ''הפקרת מפקדים לוחמים''?אלה ששלחו חיילים למוות?

      מילואימניק, 03/08/07 18:45

      מי הופקר מלבד חיילי המילואים והסדיר? לא המפקדים הבכירים.
      מפקד צריך לדאוג לחיילים שלו. המפקדים במלחמת לבנון לא בדקו שיהיה נשק ואוכל למילואים שהגיעו.
      הם לא בדקו את התוכניות ואם יש ימחים מלאים עם נשק תקין.
      הם שלחו אותם למוות כשידעו שאי אפשר לחלץ את מי שיפצע וימות שם.
      ''הופקרו'' . הם נשארו עם פנסיות ואות קין על המצח שלא חשבו על החיילים שלהם. הם נשארו עם הקברים של החיילים שמתו במלחמת לבנון.

      הגב לתגובה זו

      • אתה עושה שימוש ציני בשכול. כנראה שאתה עוד אחד מעסקני השכול ! (ל''ת)

        יוני, 04/08/07 10:08

        הגב לתגובה זו

        • אתה כותב אותו דבר לא ברור. מה זה ''הפקרת מפקדים לוחמים''?

          חייל קרבי, 04/08/07 11:28

          כל פעם אותה סיסמה כמו מנטרה שלא מובנת לאף אחד. מה זה ''הפקרת מפקדים לוחמים''? תפקיד מפקד צבאי להגדיל ראש ולבדוק בזמן שאין מלחמה שיש ימ''ח עם נשק ואפודי הגנה ויהיה מזון לחיילים.
          ככל שהדרגה יותר גבוהה האחריות יותר גבוהה.
          דרגה גבוהה היא לא רק מכונית עם נהג ומשכורת גבוהה ותנאים.
          דרגה גבוהה היא לא להרוג חיילים ומילואימניקים שמוכנים לבוא להילחם.
          מי המפקדים שהופקרו בשטח? הסיסמה שלך שחוזרת כל הזמן רק מזכירה את המפקדים הגבוהים ששלחו את החיילים למוות כשידעו שלא יהיה חילוץ ולא דאגו להם לציוד.
          אם אתה רוצה לדבר על מפקד אחד שחושב שהקריירה שלו נפגעה כתוב עליו בשם.
          למפקדים הגבוהים המנטרות על הקריירה של מפקדים גבוהים כשהמלחמה הרגה חיילים לא מוסיפות.
          השכול קרוב לכולנו.
          אני חושב קודם על השכול ואז על הקריירה של המפקדים הגבוהים ועל ההתקדמות הפוליטית שלהם.

          הגב לתגובה זו

          • ידידי, קרא את ''שבויים בלבנון'' ותבין על מה דיבר 75 בהפקרת מפקדים. ו

            חנניה, 04/08/07 15:23

            ואגב, מה שכתב לך יוני בהחלט נכון, יש גבול לשימוש ציני בשכול, אומנם אני אישית מסתייג מהמושג ''עסקנים'' אך מסכים עם הרוח הכללית של הדברים. אגב זה מזכיר לי את טומי לפיד שכאשר נגמרים לו הטיעונים הוא קופץ לשואה, ללא קשר במה השיחה עסקה... בא נעזוב את המתים, הההרוגים לא נעשה בהם שימוש , בטוחני שאף אחד לא רצה במותם.

            הגב לתגובה זו

            • התכוונת לקרב בבינת ג'בל? כולם ראו בטלוויזיה מה היה שם

              למה התכוונת?, 04/08/07 21:03

              אסון גדול וכולם לא נראו טוב לפי הסרט בטלוויזיה. בדיעבד מי שהיה אחראי והיה נגד הכניסה לשם היה צריך להתעקש ולא להכניס את החיילים לבינת ג'בל.
              אסון גדול אבל חייבים להמשיך ולשקם את הצבא.

              הגב לתגובה זו

    • אכן המשבר הכי חמור: סכינאות האלוף קפלינסקי במלחמת לבנון נגד מפקדים

      שלחמו בעוז, 04/08/07 10:29

      ואין קשר למשפחות שכולות עם כל הכבוד!

      הגב לתגובה זו

  • 74.

    הזיופים של כוכב נולד . הכסף מהפרסומות לטמירה ירדני וצביקה הדר!!

    איתי, 03/08/07 17:37

    הכל חרטה בכוכב נולד. נועד להכניס כסף לצביקה הדר ולטמירה ירדני.
    מלינוי כספים מsms.

    די עופו לי מהמסך!!

    הגב לתגובה זו

    • אם אינני טועה צביקה הדר היה קצין נ''מ. אז מה אם

      נינט, 03/08/07 18:21

      הוא לא יודע לשיר?

      הגב לתגובה זו

  • 73.

    שוב נהניתי אין מילים, תודה! (ל''ת)

    בר, 03/08/07 17:03

    הגב לתגובה זו

  • 72.

    כששיקול הדעת של אולמרט קובע מי יחיה ומי יהרג

    כדאי להשאר בבית, 03/08/07 17:01

    הרי ליצן משחק ומזלזל עם החיים של הילדים שלכם...

    זה יותר מסוכן מלתת לילד בן 18 מפתחות לאוטו בקבוק וודקה ושתי רוסיות

    הגב לתגובה זו

  • 71.

    גדר ההפרדה עוצרת עשרות, אם לא מאות מתאבדים??? חי! חי! חי!

    יואב, 03/08/07 16:59

    הגדר עוצרת רק ערבים שרוצים ללכת לעבוד או שרוצים לגנוב, וגם ישראלים שרוצים לגור בבית והגדר הנמתחת מאיימת על ביתם.

    כל מחבל שרוצה לעבור עובר בלי שום בעיה. יש מליון דרכים עוקפות. הצחקת אותי הפעם בהערצה העיוורת לצבא.

    הגב לתגובה זו

    • לטענתך אין כל ביסוס עובדתי או הגיוני.

      לוגיקאי, 03/08/07 17:52

      לכן הטיעון שלך (אם ניתן לקרוא להתלהמות ''טיעון'') קורס.

      הגב לתגובה זו

    • יש סתירה וסטירה בדבריך

      ירוחם, 03/08/07 18:03

      אם הגדר עוצרת ערבים שרוצים ללכת לעבוד או לגנוב
      למה שלא תעצור באותה מידה ערבים שרוצים ללכת לעשות פיגוע או להרוג?

      הגדר לא מונעת הרמטית אבל עד שימצא פתרון והסכם סופי היא משמשת איזה קו מבצעי שלולא היתה היה צורך להכנס לכפרים ביתר אינטנסיביות
      מה עדיף?

      הגב לתגובה זו

  • 70.

    רשויות המדינה מעודדות השתמטות

    מילואימניק, 03/08/07 16:35

    הרבה מוסדות אקדמאים בישראל פותחים את שעריהם בפני משתמטים.

    כמו כן יש לחייב בשירות צבאי/לאומי כתנאי לקבלה לעבודה במשרות ציבוריות וממשלתיות.

    הגב לתגובה זו

  • 69.

    האמת האחרת.

    פעם מילואימניק., 03/08/07 16:23

    הצבא הוא מקלט לבינוניות יהיו הסיבות אשר יהיו ,לטובים באמת אין מה לחפש שם.קיים כמובן גרעין קטן ואיכותי וגם משפחת משרתי המילואים אולם רוב משרתי הקבע אלה שקולטים את בני ה18 לא היו נקלטים באזרחות לשום משרה אשר תיטיב איתם כמו שהצבא עושה ,והם תורמים לתדמית ירודה אצל המתגייסים .
    אין בצבא מסגרות אשר יכילו את כולם,הצבא אינו צריך את המשתמטים אינ ו רוצה בהם ואינו יודע ומסוגל להתמודד איתם.הצבא הוא ראי החברה רוב הנוער מקנא בכוכבים הנולדים רוצה לחקות אותם ואינו מגנה משתמטים הנוער אינו טיפש הוא קולט ומפנים שהצבא אינו מסגרת תומכת כשצהל מתנער ממי שנפגע בכל צורה שהיא והוא הופך להיות הבעיה של עצמו ומשפחתו הקרובה קשה לתקן את הרושם.

    הגב לתגובה זו

    • מה אתה בעצם אומר , מילואמניק איפה בדיוק

      סב, 04/08/07 11:02

      חלק מהדברים שאמרת הם קישקוש אחד גדול , וחלק נכונים.
      אבל לי נראה כאילו את חורץ דין , ויש מצב שאתה ממש ממורמר.
      , מקלט לבינוניות לא יודע איפה שירתת באיזה ענף אבל יש יחידות מפורסמות יותר או פחות שמגיעים לסטנדרטים גבוהים מאוד . אולי מהרקע שלך ''בתור גובניק בענף האלקטרוניקה'' לא יודע אני רק משאר שאתה כזה, דע לך שיש אנשים ( בצבא כן)מקצועיים ברמות על בתחומים שאולי אינך מכיר ( וממה שאתה כותב טוב שאתה לא מכיר) והם לא מחפשים אחרי תאווה ובצע כסף זה לא מעיין אותם גם בשנת ( לא כולם מכורים ל@א#א הזה שמשודר בטלוויזיה ) 2007 יש עדיין מושג שנקרא ערכים וחינוך , ולא לא כולם רוצים להיות כוכבים תתפלא , דווקא אלה שנחבאים לכלים ולא מחפשים אדיי תקשורת וספינים ופרסום עושים את העבודה שלהם נאמנה בשקט בצנעה רחוק מאור הזרקורים ומגינים אליך בגופם בהנחה שאתה קשקשן וסתם מילואמניק ג'ובניק ממורמר.
      אגב אני משרת כלוחם ומפקד מעל 7 שנים במילואים ואני חושב שהצבא הוא בהחלט לא הגוף הכי יעיל אבל בין זה למה שאתה אומר יש תהום עמוקה!
      שבת שלום

      הגב לתגובה זו

      • ''גובניק בענף האלקטרוניקה'.

        מילואימניק., 04/08/07 17:14

        הוא עדיין אינו משתמט,והחינוך שתומכי לחימה מקבלים אינו ערכי פחות ממה שאתה קיבלת .
        וההתיחסות שלך לטיעונים אינה עניינית, היא אישית וחבל.מקלט לבינוניות-
        משער ולא משאר,והדי ולא אדיי ועליך ולא אליך.

        הגב לתגובה זו

  • 68.

    ואיפה הכתב שירת שהוא מטיפ מוסר

    המבין, 03/08/07 16:22

    צבא זה סתם בזבוז זמן
    הכל מושחת שם עד היסוד לא פלא שאין רצון להתגייס

    הכל קומבינות בגלל זה בגלי צהל יש מכון כושר ובסיירת גבעתי אין

    הגב לתגובה זו

    • הצעות קונסטרוקטיביות בבקשה. לא התלהמות.

      לוגיקאי, 03/08/07 17:34

      מה אתה מציע אם כך?
      לבטל את הצבא כי ''הכל מושחת''?

      הגב לתגובה זו

      • הצעה קונסטרוקטיבית מאוד... כנס

        קורא נכונה, 03/08/07 18:26

        צה''ל אינו צריך את כל החיילים,במקום זה צריך להקים צבא קטן,יעיל,וחסכוני.

        חמישים אחוז מהחיילים המצטיינים שיבחרו בצבא כמקצוע, יעשו את העבודה טוב יותר, וזול יותר, המיליארדים שיחסכו יופנו למטלות חברתיות חשובות יותר.

        בכירים בצבא מכירים באמת הזו, אלא שהיא נופלת על אזניים אטומות בגלל החשיבה הצבאית המרובעת,ו..מה שלא פחות חשוב, המון אוכלי חינם צבאיים יאלצו לחפש עבודה אזרחית, ולהתמודד עם השווים באמת.

        הגב לתגובה זו

        • אלו רעיונות לאומיים שיש לקדם בכנסת ובציבור.

          לוגיקאי, 03/08/07 19:46

          טענתך שא-פריורית אין להתגייס ''כי הכל מושחת'' וודאי שלא תוביל לתוצאה הרצויה על ידך, קרי, הקמת צבא מקצועי.
          לכן, עד שלא ייעשה השינוי שאתה מטיף לו, יש להתגייס לצה''ל.

          הגב לתגובה זו

    • ביחידת חי''ר

      דרומי, 03/08/07 23:36

      לידיעתך אני עושה מילואים עם הכתב ביחידת חי''ר. תחזור לחור ממנו יצאת

      הגב לתגובה זו

      • ממש... (ל''ת)

        רון, 04/08/07 10:29

        הגב לתגובה זו

  • 67.

    כמה אפשר ללקק לגבי אשכנזי ישירות או בעקיפין? (ל''ת)

    דרורית, 03/08/07 16:22

    הגב לתגובה זו

    • כמה אפשר להשמיץ רמטכל ישירות או בעקיפין? (ל''ת)

      פשוששש, 03/08/07 17:03

      הגב לתגובה זו

      • גבי אשכנזי עסוק ביחצ''נות סמויה במקום לעבוד! (ל''ת)

        בדיחה עצובה, 03/08/07 17:47

        הגב לתגובה זו

        • איך לא נמאס לך לעסוק ביחצנות משמיצה גלויה במקום לחשוב בהגיון! (ל''ת)

          תקליט שרוט, 03/08/07 18:25

          הגב לתגובה זו

          • גבי עושה ברבה שיחות סמויות עם כתבים מכונה''שיחות רקע'' עלק

            וככה משדר, 04/08/07 10:31

            כולם בצהל יודעים על כל הכתבים שגבי נפגש איתם, מה חדש בזה?
            וזה חמור יותר מקודמיו הם לפחות לא עשו זאת בסתר והתהדרו בכך שהם לא מדברים עם התקשורת....
            לגבי אין את האומץ וה''כבוד'' להגיד כן אני מדבר עם כתבים
            זה ההבדל!

            הגב לתגובה זו

  • 66.

    זאת הבעיה: שיש טייסים שיושבים בבתי קפה בתל אביב! (ל''ת)

    איפה אשכנזי?, 03/08/07 16:09

    הגב לתגובה זו

    • למגיב הנ''ל אתה רשע?טיפש?שניהם?

      גיא, 03/08/07 22:02

      בפירוש כתוב ''אחרי משמרת לילה''

      הגב לתגובה זו

      • זאת האמת! - כמו חלוץ! יהירות וניתוק מההוויה היומיומית הבטחונית! (ל''ת)

        דן, 04/08/07 10:32

        הגב לתגובה זו

  • 65.

    לפי מישנת רבין, יש לחבק ולנשק מי שמתחמק משירות צבאי:

    צה''ל=אנטי שלום, 03/08/07 15:45

    אני עדיין רואה את יצחק רבין על הבמה בככר המדינה מחבק בחום עם אביב גפן שהתחמק משירות צבאי. מתחבק איתו כאילו פגש חבר לנשק ממלחמת תש''ח.

    עכשיו תסבירו לי שצריך לשרת בצה''ל... הרי הסבירו לנו היטב שצה''ל זה אנטי טזה לשלום...

    הגב לתגובה זו

    • צודק. רבין טעה בכל דרכו הפוליטית בסוף חייו. (ל''ת)

      אלי, 03/08/07 17:35

      הגב לתגובה זו

      • עדיין קשה להעריך אם רבין טעה או צדק (ל''ת)

        ההסטוריה תשפוט, 03/08/07 18:06

        הגב לתגובה זו

        • 15 שנה ואלפי הרוגים זה ארוך מספיק (ל''ת)

          אחד, 03/08/07 18:44

          הגב לתגובה זו

          • אפילו להעריך את הנזקים שביבי עשה עדיין אין מספיק מרחב מחייה (ל''ת)

            אז נחיה ונראה, 03/08/07 19:20

            הגב לתגובה זו

    • מה הקשר בין שיר לקיר? (ל''ת)

      יקיר, 03/08/07 18:08

      הגב לתגובה זו

  • 64.

    המדינה לא נתנה לי כלום ואין לי מה לתת לה

    אורן, 03/08/07 15:34

    ושאף אחד לא יבלבל לי במוח. חיים פעם אחת ואין זמן לשטויות של המדינה המפגרת הזאת.

    הגב לתגובה זו

  • 63.

    ציטוט לאנרכיסטים יש גבול ובצלם (אח''כ אגיב כמו שצריך לכתבה)

    בקשר לגדר שתפול, 03/08/07 15:29

    ''כהן בחר לפקד על הפרויקט האדיר של הקמת גדר ההפרדה. פרויקט שבלעדיו היו מתפוצצים בעורף מדינת ישראל עשרות אם לא מאות מחבלים מתאבדים''

    הגב לתגובה זו

  • 62.

    לתגמל את הקרביים באזרחות כמו ב:

    רינה, 03/08/07 14:55

    1. מענק בגובה 80% לקניית בית בנגב או בגליל.
    2. מימון שכ''ל מלא.
    3. עדיפות בקבלת מעונות למרות החלטת בג''ץ בעקבות העתירה שהגישו הסטודנטים הערבים.
    4. מועד ג' בבחינות למילאימניקים קרביים.

    הגב לתגובה זו

  • 61.

    כתבה מעולה

    מלש''ב, 03/08/07 14:51

    אני מתגייס בקרוב ועושה הכל על מנת להגיע לקרבי , טוב לדעת שיש מישהו שמעריך את מה שאתה עושה גם אם אתה לא מופיע בטלויזיה הגיבורים שלנו צריכים להיות שומרי ישראל ששומרים עלינו ושהקריבו את החיים שלהם במלחמות ישראל
    וגם הג'ובניקים שבלעדם הכל היה קורס ולא משתמטים עם קול של דרור.
    בעבר זאת הייתה גאווה להיות חייל ואנשי הקיבוץ התאמצו להגיע לסיירת מטכ''ל ועכשיו צעירים מתאמצים לחשוב על דרכים מצחיקות להגיע לקב''ן אני מתבייש באחוז המשתמטים בארץ ומקווה שהמדינה הזאת לא תתפורר

    הגב לתגובה זו

  • 60.

    נמאס מהכתב הזה

    שי, 03/08/07 14:47

    כל שבוע NRG מתעקשים לצנזר את תגובתי הנזעמת על הפשיסט במסווה כתב הזה.
    ''עיני השקד של החייל'', ''גבוה ושרירי'' - ספרות הומו אירוטית שמזכירה תיאורים מההיסטוריה האפילה. מזל שלא אמרת ששערו בהיר ועיניו כחולות.
    נמאס מהכתב דובר צה''ל הזה, שלא מספק שום ניתוח, שום ראיה ביקורתית ושום יכולת מלבד יכולת הליקוק.

    הגב לתגובה זו

    • אז קח סוכריה על מקל (ל''ת)

      מקורב לכתב, 03/08/07 15:30

      הגב לתגובה זו

    • חיילים מול ''חיילים''

      יהודה, 03/08/07 15:49

      באיזו יחידה שרתת בצהל??

      הגב לתגובה זו

    • קשה לך -קח כדור נגד קושי

      ניסים, 03/08/07 17:10

      ולאמיר אל תוותר ,המשך להרגיז את המשתמטים

      הגב לתגובה זו

    • ל-60 המתוסכל, וואי כמה אתה בעייתי

      הומוספייאנס, 03/08/07 17:11

      מצא חבר..

      הגב לתגובה זו

    • מה הקשר בין צבא ל''פאשיזם''?

      לוגיקאי, 03/08/07 17:37

      אין קשר מחייב בין צבאיות ל''פאשיזם''.
      פאשיזם יכול להתבסס גם על מנגנון אזרחי לחלוטין.
      לכן הטיעון שלך נופל.

      הגב לתגובה זו

      • אתה לוגיקאי כמו שאני אסטרונאוט

        לוגיקאי המפיל, 03/08/07 19:47

        לוגיקאי. אתה מפיל פה טיעונים בקצב, אבל לא ממש מבין כלום.
        בתגובה 60 - המגיב לא כתב שום דבר על קשר בין צבא לפשיזם. רק טען שהכתב פשיסט. אתה ביצעת במוח הקטן שלך מבלך השלמה וקראת - אה הא - הוא חושב שצבא זה פשיסטי ואני למדתי בשנה א' שזה לא. בקיצור. קשקשת.

        הגב לתגובה זו

        • שניכם מרוב לוגיקה לא תרמתם לדיון אז קחו סוכריה על מקל (ל''ת)

          מקורב לכתב, 03/08/07 20:12

          הגב לתגובה זו

  • 59.

    ולמה המחסום הזה נמצא בלב בית לחם, ולא על הקו הירוק?

    עמנואל, 03/08/07 14:46

    לזה אתה לא שם לב, למרות שאפילו מתוך התמונה זה זועק לשמים? מעניין שתשומת הלב שלך מאוד סלקטיבית. אתה שם לב למה שירתו ומה לא שרתו כוכבים נולדים, אבל לסבל מיורת של רבבות פלסטינים שנגרם מתוואי גזלני של הגדר, לזה אתה לא שם לב.

    עדיף שישתמטו, מאשר שישמרו על התוואי הזה של הגדר, ויעמדו במחסומים שמפרידים בין פלסטינים לפלסטינים, בלי שום תרומה לבטחון ישראל (אולי אפילו להפך)!

    הגב לתגובה זו

    • כי אם לא נעצור אותם שם - אנחנו נתפוצץ פה

      יאיר, 03/08/07 16:15

      קפיש?

      הגב לתגובה זו

    • זה מה שנדרש כדי לעצור פיגועים

      ז, 03/08/07 16:50

      אף אחד לא אמר שאין מחסומים נטולי היגיון אבל מחסומים בין הערים הערביות בעלי חשיבות צבאית, זה שאתה לא מבין אותה לא אומר שזה לא כך.

      הגב לתגובה זו

    • כי לישראל יש אינטרס שהקו יזוז מזרחה.

      לוגיקאי, 03/08/07 17:54

      ממשלת ישראל אמונה על האינטרס הישראלי. לא הפלסטיני.
      לכן הטיעון שלך קורס.

      הגב לתגובה זו

      • זה לא האינטרס הישראלי. זה אינטרס של המתנחלים, שמסכן את ישראל!

        עמנואל, 03/08/07 19:47

        בשביל לכלול עוד ועוד התנחלויות קיימות ועתידיות בתוך הגדר, השאירו ישובים שלמים מהצד ה''ישראלי'' של הגדר. זה רק פוגע בבטחון, ובאינטרס הישראלי!

        הגב לתגובה זו

      • נו, לוגיקאי בעל מוח ציפור

        לוגיקאי מפיל, 03/08/07 19:50

        יכול להיות שבאינטרס הישראלי הוא לא ליצור סבל לפלשתינאים? יכול להיות שאיזו שהתחשבות בשכנים (בעיה, אבל הם השכנים שלנו) יכולה לעלות בקנה אחד עם האינטרס הישראלי?
        בקיצור. אתה לוגיקאי עם חתיכת מוח קטן שלא יכול לצאת משבלונות.
        אבוי לנו.

        הגב לתגובה זו

        • כן יכול להיות. אך העובדה היא שזה לא כך.

          לוגיקאי, 04/08/07 01:10

          יש הבדל בין ההיתכנות הלוגית ש''לישראל לא כדאי לגרום נזקים לפלסטינים'', לבין עצם העובדה האם זה כך.
          כל העובדות מראות שלישראל יש אינטרסים חשובים וחיוניים יותר מאי-גרימת נזק לפלסטינים.
          זאת ועוד, גרימת נזקים כבדים מאד לפלסטינים יכולה גם להניב תוצאה רצויה לישראל: קרי, התשת האויב וגרימת ייאוש וחידלון במחנהו; דבר שיחליש את יכולתו להגן על האינטרס שלו.

          הגב לתגובה זו

  • 58.

    עמדה אמיתית ושפויה, אמרת את שבליבנו (ל''ת)

    מישו, 03/08/07 14:23

    הגב לתגובה זו

  • 57.

    יישר כוחך, הלוואי וירבו כתבים כמוך!

    אני, 03/08/07 14:23

    תמיד מהנה לקרוא את הכתבות שלך.. תודה
    שבת שלום

    הגב לתגובה זו

  • 56.

    מחסום תרקומיא

    ארי, 03/08/07 14:23

    חבל שבאותה הזדמנות שהייתם במחסום תרקומייא לא ראיתם את מגורי החיילים שישנים במחולה,בלי מיזוג יש רק מאורר אחד ל-11 חיילים

    הגב לתגובה זו

  • 55.

    כוכב נולד=משתמטים עלובים (ל''ת)

    רמי, 03/08/07 14:17

    הגב לתגובה זו

  • 54.

    ילדי אולמרט משתמטים ,פרס השתמט, שריד השתמט,אז מה הפלא,,,,,,,,,,,,,, (ל''ת)

    רס''ר ותיק, 03/08/07 14:14

    הגב לתגובה זו

    • רס''ר ותיק - איך השפם שלך?

      שי, 03/08/07 14:55

      תפסיק לקשקש: ''פרס השתמט, שריד השתמט'' - אני בטוח שגרמת לאבני השפה להיות צבועות ושמרת על הגילוח אבל של נעליך מעל רגליך כאשר אתה מדבר על מי שטרם לביטחון המדינה כמו נשיא המדינה שמעון פרס.

      הגב לתגובה זו

      • פרס הוא שרץ - מנסה להרוס כל מה שבנו אחרים בתקופתו (ל''ת)

        מיתוס מקולל, 03/08/07 17:04

        הגב לתגובה זו

      • אנחנו [המשתמטים] על תקן ילדי אולמרט..

        :-), 03/08/07 18:30

        סתם..

        הגב לתגובה זו

        • ד''ש

          בל''ד המחייך, 03/08/07 19:17

          ומה חדש?

          הגב לתגובה זו

    • שריד היה תותחן ואף שירת במילואים בקרבי.

      ידען, 03/08/07 17:39

      ואני, אגב, תומך באפי איתם בבחירות.
      רק שבעובדות יש לדייק.

      הגב לתגובה זו

      • שריד התחיל כתותחן אבל לא שירת ככתב צבאי יעני תותחן עיתונאי וסופר (ל''ת)

        מאגר ידע, 03/08/07 19:13

        הגב לתגובה זו

        • יוסי שריד היה כתב עתון במחנה (ל''ת)

          ארנון, 03/08/07 21:02

          הגב לתגובה זו

    • פרס לא שירת בצה''ל את דרגל הרב סרן קיבל בהיותו נספח צבאי בצרפת (ל''ת)

      יורם בן 50, 10/08/07 16:44

      הגב לתגובה זו

  • 53.

    פעם היתה הסיסמה :''אחרי לצנחנים'',,היום : ''אחרי למשתמטים'', מחריד ממש (ל''ת)

    בצלאל, 03/08/07 14:12

    הגב לתגובה זו

  • 52.

    לכל המעונינים לקרוא את תגובתי בקשר

    יובל, 03/08/07 14:10

    ''למה שהם יתגייסו''? מוזמן לעשות זאת ברצף הבא 42,40,49,37 .
    השתדלתי לשים את כל הקלפים על השולחן.

    הגב לתגובה זו

    • וכל הקלפים נכונים

      אני, 03/08/07 15:04

      ועדיין, החינוך שלנו לא מאפשר לנו להפנות עורף ולהתעלם. אנו נמשיך לשרת את המדינה המפגרת הזו, להילחם, להיהרג, ולקרוא בזעם על כל המשתמטים שעושים חיים, מתקבלים למקומות עבודה, מצליחים בלימודים ומתפרסמים בכוכב נולד

      הגב לתגובה זו

  • 51.

    לדעתי כל נכשל ''מכוכב נולד'' יחויב להתיצב למחרת בבקו''ם (ל''ת)

    בצלאל, 03/08/07 14:09

    הגב לתגובה זו

  • 50.

    לכודניקים לא משרתים כי...

    היידה, 03/08/07 14:05

    סמן את כל התשובות הנכונות:
    1. הם לא פראיירים של אף אחד.
    2. הם לא בריאים בגוף ו/או בנפש, אבל מספיק בריאים להשתכר, לקחת סמים ולהשתולל.
    3. הם פחדנים (הם ''גיבורים'' במועדון ובכדורגל).
    4. הם מקלקלים כל דבר שהם נוגעים בו וחבל שיהרסו גם את צה''ל.
    5. ה''מנהיג'' שלהם, נתניהו, מלהים ומסית אותם ובלבד שיצביעו עבורו.

    הגב לתגובה זו

    • עוד שמאלני שחי בסרט

      שמאלני לשעבר, 03/08/07 14:20

      אם היו עושים בחירות ביחידות הלוחמות של צה''ל בסדיר ובמילואים, נתניהו היה ראש ממשלה.
      מר''צ שלך לעומת זאת לא היתה עוברת את אחוז החסימה.

      הגב לתגובה זו

      • אם היו עושים סקר אצל החמאס והג'יהד הפת''ח וחיזבאללה

        שמאלני קיצוני, 03/08/07 15:22

        גם ביביהו היה ראש ממשלה.

        הגב לתגובה זו

        • לא הבנתי אבל אצלכם פתח וחמאס אלה לוחמי חופש נאצלים

          צ'ה מוחמד, 03/08/07 16:52

          איך בני אדם אינטליגנטיים ומוכשרים כלוחמי החירות המסוקסים בעלי תלתלי הבזלת ועור המוקה הרך והמלטף יצביעו לפשיסט מתלהם ודמגוג כמו ביבי?

          הגב לתגובה זו

      • אני ימני אמיתי ולכן נגד הליכוד

        היידה, 04/08/07 00:57

        אני בן 60 ושרתתי כקצין קרבי במילואים כל השנים. ואומר לך מנסיון ארוך:
        לולא אנשי העבודה והציונות הדתית מדינת ישראל היתה מושמדת (אם בכלל היתה קמה).
        במשך כ-25 שנים כלוחם קו ראשון כמעט שלא ראיתי ליכודניקים לוחמים (במיוחד בדור הנוכחי). אהיה גלוי: נראה לי שרוב הליכודניקים פרימיטיבים ופחדנים מדי בשביל להיות לוחם או בשביל להגיע לאיזה תכנית או כיוון על סמך מחשבה וניתוח. זהו אספסוף מתלהם שהולך אחרי כל דמגוג מזדמן (פרץ, ביבי או גידמאק) ש''פותר'' את כל הבעיות בדיבורים ריקים.

        הגב לתגובה זו

    • ליכודניקים משרתים

      יחי מורנו רבנו, 03/08/07 15:24

      את רצון אדונם

      הגב לתגובה זו

  • 49.

    למה שהם יתגייסו? (2)

    יובל, 03/08/07 13:56

    ב.שחיתות הקברניטים -

    1. כאשר קברניטים מסרבים להודות בטעויות, לקחת אחריות ולפנות את הכיסא.
    2. כאשר מינויים של מפקדים בכירים בצה''ל נעשו לכאורה לא לפי ההתאמה לתפקיד אלא
    לפי הנוחות לקברניטים ונעשו באיזו שהיא חווה בדרום.
    3. כאשר הבת של ראש הממשלה מסוגלת לשבת ליד ביתו של הרמטכ''ל ולצעוק ''רוצח''
    ולא קמה שום זעקה כנגד התופעה.
    4. כאשר רבים מהמנהיגים שולחים את ילדיהם לחו''ל ללמוד לעיתים מבלי שישרתו בצה''ל וגם אם שירתו - חלקם לא עושה מילואים (ראו לדוגמא את ילדיו של ראש הממשלה - אריאל שנמצא בפריס ושאול בניו יורק).
    אין דוגמא אישית, כל אחד ''עושה לביתו'' במיוחד כאשר הוא ''שומר'' על הקופה הציבורית...
    5. כאשר במקום דיונים ענייניים בקבינט המדיני בזמן מלחמה - הכל חברותה והנושאים ''נסגרים'' לכאורה לפני הדיון (ראה עדותו של השר רמון בפני וועדת ווינוגרד) ויוצא שהחיילים הופכים לבשר תותחים.

    ג.ועוד ממחדלי המנהיגים

    1. כאשר רואים שצה''ל הגדול לא היה מסוגל לחלץ פצוע מקבר יוסף והיה צורך להסתמך על רגו'ב ועל תשלום של $5,000 - הרי רובנו, למעט אלה ששילמו לו, יודעים שאסור להאמין להם...
    2. כאשר נסוגים מלבנון ומבטיחים לעם שבמידה ותהיה ירייה אחת מלבנון אנחנו נגיב בחומרה
    אבל שום דבר לא קורה אחרי ירייה אחת, שתיים, שלוש וכו'.
    וכאשר כבר ''מגיבים'' התגובה מתבטאת בהשלכת פצצות מהאוויר לצורך רעש וצלצולים ''אזורי השיגור'' או בתרגום לעברית – לסתם אזורים.
    3. כאשר אנחנו, במו ידינו, מחלקים נשק לפתח, ונשק זה מופנה נגדינו והורג בחיילינו ובאזרחינו.
    4. כאשר צריך ''להילחם'' על וועדה חקירה ממלכתית במקום שיהיה נוהל קבוע בחוק שאחרי כל
    מלחמה ולא חשוב מה תוצאותיה תוקם וועדה חקירה ממלכתית, וזאת על מנת ללמוד לקחים
    ולתקן את הליקויים.
    כאשר נוהל כזה יהיה קיים, ידע כל אחד ואחד מאיתנו מהקטן ועד הגדול בדרג הצבאי ו/או
    המדיני לא ''לעשות שטויות'' ויתחילו לקחת אחריות על כל הפעולות שלהם.
    ואולי כל מתגייס יתחיל להבין שמתחילים לעשות סדר בבלגן ויש ''כבוד'' להחלטות.
    המטרה של וועדת החקירה היא לא לסרס את המפקדים. אלא להיפך – קחו דוגמא למשל
    מחילות האוויר והים המתחקרים כל אירוע של ''כמעט וקרה'' על מנת ללמוד לעתיד, להפיק
    וליישם לקחים ולמנוע את הישנות המקרה.

    הגב לתגובה זו

    • עיקר שכחת

      א.ג., 03/08/07 17:04

      כאשר צה''ל הופך למשטרה ולשום ממשלה אין נכונות אמיתית לויתורים בגלל הפחד מחבורת איאתולות שיושבת במאחזים בלתי חוקיים גם הנוער מבין שמי שמאמין במדינה לא דמוקרטית/לא יהודית שולט כאן ולא צריך לשרת כדי לשלוח את ילדיהם לחוג מקרמה.

      הגב לתגובה זו

  • 48.

    קשקוש מקושקש. ''המשתמטים'' הם אחוז זעיר לעומת...

    אסף, 03/08/07 13:55

    החרדים שלא משרתים, הערבים שלא משרתים, צעירים שעזבו את הארץ ולא משרתים, וכו'.

    במקום לדבר על שני הציבורים העיקריים שלא משרתים (ערבים וחרדים), מדברים על בודדים בציבור החילוני שלא משרתים.

    יופי של עיתונות. סחטיקה!

    הגב לתגובה זו

    • שקר. אחוז ההשתמטות החילונית גבוה משל החרדים. (ל''ת)

      חילוני, 03/08/07 17:41

      הגב לתגובה זו

    • אתה משקר במצח נחושה

      מ., 03/08/07 18:34

      בעוד האברכים החרדיים אינם משתמטים, אלא פטורים כחוק משירות צבאי, כמו כן ערבים ומיעוטים אחרים. החילוניים משתמטים מטעמי נהנתנות ונוחיות גרידא, וזה חמור ומושחת יותר.

      הגב לתגובה זו

  • 47.

    הרחק מעין הציבור משקיעה ממשלת אולמרט הון עתק לרווחת אזרחי האוייב

    דרור, 03/08/07 13:52

    הפלשתינאי הטרוריסטי. האם מישהו יעתור נגד הנבלה הזו?

    ''ואני מתפלא איזה מאמץ עושה מערכת הביטחון כדי לשפר את מרקם החיים של הפלשתינים. בונים מחלפים תת-קרקעיים ומקימים קירות דקורטיביים. תשתיות שהרשות לא היתה בונה עבורם גם לא בעוד מאתיים שנה''.

    הגב לתגובה זו

  • 46.

    כמה תושבי שדרות,קרית שמונה ודימונה יש בין ה''כמות בלתי נתפסת של

    דרור, 03/08/07 13:49

    חיילים וחיילות'' העוברת בשערי הקריה?

    הגב לתגובה זו

    • אפס, אחי, אפס (ל''ת)

      מתחלואי הצבא, 03/08/07 14:15

      הגב לתגובה זו

  • 45.

    לשון מכובסת: נסיון טבח ביהודים = ''הפרות סדר נגד הבאים לאזור''

    דרור, 03/08/07 13:47

    הוא עוקב אחר המתרחש מחשש להפרות סדר נגד הבאים לאזור.

    הגב לתגובה זו

  • 44.

    למתחרי כוכב נולד

    קרית טבעון, 03/08/07 13:42

    בושה, גועל נפש בזמן שכולם פה טוחנים אתם עושים בשביל עצמכם, הלוואי יורידו כבר את התוכנית הזאת ולכולם, אל תצביעו למשתמטים מגעיל ת'תחת.. לפחות יש אחד רציני שם, צביקה הדר רב סרן כל הכבוד ישר כוח.. אבל אתה בתור רב סרן צריך לצאת גם נגד ההשתמטות..

    הגב לתגובה זו

  • 43.

    ביטול חוק שוויון הזדמנויות בעבודה

    אשר, 03/08/07 13:41

    היום בקבלה לעבודה אינך רשאי לשאול או לברר לגביי עברו של המועמד
    יש לבטל מגבלה זו ולתת עדיפות למשרתים שרות מלא

    הגב לתגובה זו

  • 42.

    למה שהם יתגייסו? (4)

    יובל, 03/08/07 13:41

    ה.חוסר הגינות משווע ביחס ללוחמים ולמילואימניקים

    1. כאשר הכנסת מאשרת את המשך חוק טל - חוק המפלה בין דם לדם ופוגע קשות בעיקרון
    השוויון. זו שערורייה ממדרגה ראשונה, הרי הסטודנט הלוחם משלם, בסופו של דבר, על לימודיו הרבה יותר מתלמיד הישיבה.
    חכי''ם הדתיים מצליחים להזרים עקב הסכמים קואליציוניים מיליוני שקלים לתלמידיהם.
    מי דואג לסטודנטים הלוחמים?
    2. כאשר שר הביטחון טוען שצה''ל הפך להיות ''צבא של חצי עם'' ומצד שני מצביע להארכת חוק טל בחמש שנים. די עם הצביעות, זה מראה לכאורה על חוסר תום לב ואינטרסים אישיים.
    3. כאשר יש יתרון לכל המשתמטים במציאת עבודה באזרחות כי הם סיימו ללמוד שלוש שנים לפני
    אותו לוחם ויש למשתמטים יתרון גם בשמירה על מקום עבודתם כי הם הרי גם לא עושים מילואים - אז למה להיות פראייר?
    הרי היום זו כבר לא בושה לא לשרת בצה''ל, חלק מהמשתמטים אף מתגאה בכך ואפילו מטיף לכך (זוכרים את כוכב נולד 4? אלה הם ''אלילי הנוער'' שלנו!).
    מה שמעניין את הנוער כעת זה בילויים וכסף (ומהר) הם רואים את המבוגרים שאצלם
    ההצלחה נמדדת בכמות הכסף שיש להם, ''והפראיירים אוכלים אותה'' אז למה
    לבזבז זמן על ג'בלאות, מסעות, מילואים, ומלחמות?
    4. כאשר אין שום תגמול הולם ללוחמים אחרי שחרורם מצה''ל.
    רוצים דוגמא אחת לתגמול הולם? – כל לוחם בעת שחרורו מהצבא יקבל מהמדינה ובחינם קרקע (300 מ''ר למשל) בגליל או בנגב. הרי הכרזתם שברצונכם לייהד את הגליל...אבל בפועל מגזרים אחרים משתלטים על שטחים אלה, ובאין מפריע, ובונים וילות לתפארת (ללא תשלום ארנונה וחשמל) בעוד חיילינו צריכים לסמוך על עצמם, או במקרה הטוב על הוריהם...
    5. כאשר אין התחשבות בסטודנטים שהיו לוחמים מבחינת גובה שכר הלימוד, קיום מועדי ב' וכדומה. לוחמים אלו גם עושים מילואים כ- 35 ימים בשנה ויש לזכור שהמילואים נמשכים לפחות 25 שנים מיום השחרור מהשירות הסדיר. יש קצינים שאיבדו מקומות עבודה בגלל מחויבותם למילואים..
    צה''ל, במלחמותיו, מסתמך כמעט רק על המילואימניקים אבל בשטח זה לא בא לידי ביטוי אלא
    רק בדיבורים וסיסמאות.
    6. כאשר מרצים מסרבים ללכת לקראת סטודנטים שהשתתפו במבצעים צבאיים כגון ''חומת מגן'' ו/או במלחמה האחרונה (כדוגמא, הקצינה לינוי הבר) בגלל שהם החליטו שהמבצע ו/או המלחמה אינה מתאימה ליפיופי הנפש שלהם ואף אחד לא מעז לצאת חוצץ כנגד התופעה החמורה הזו ולעשות מעשה לטובת אלו שנתנו את זמנם ולעיתים את חייהם כשנענו לקריאת ממשלתם! - העיקר החופש האקדמי? על איזה חופש מדובר אם התנהגות כזו נותנת לגיטימציה לעמים אחרים לעשות עלינו חרם אקדמאי, וגם בהזמנה של אותם מרצים....
    7. כאשר לאנשי המילואים אין ביטוח מפני ''אובדן כושר עבודה'' - הרי זה אמור להיות דבר אלמנטארי שאנשי המילואים מקבלים והנה – לא אצלנו... זו שערורייה וזה מקומם.

    אנחנו מדינה לא נורמאלית, מטורפת, חסרת עדיפויות לאומיות, חלמאית, חסרת כבוד עצמי וחסרת חוט שדרה. אנחנו מדינה המנצלת לכאורה אנשים – ודווקא את אלה שמאמינים בה ורוצים לתת ולשמור עליה - ולא יודעת להחזיר ב''תודה'' טריוויאלית.
    ודוגמאות נוספות - צד''ל, פולארד.




    אם כך מתנהלים העניינים במדינה אז חפשו לכם פראייר אחר, מעתה והלאה אני דואג למשפחתי ולחבריי הקרובים. מספיק עם הצביעות שלכם! ניתן לצלצל אלי אחרי המהפכה, - שכולם מתגייסים כולל החרדים למשך שלוש שנים, ומגיל 18, ובלי שום התחכמויות והצעות מוזרות שלכם.
    אני הראשון שאגיע אחרי השוויון המוחלט...
    וכעת אני הולך לדוג....

    הכל עניין של מנהיגות ומנהיג...

    הגב לתגובה זו

    • לצערי הכל נכון.

      אסי, 03/08/07 14:25

      כמי ששרת ביחידה קרבית ועוד הרבה שנים במילואים כלוחם כל מה שכתבת תואם גם את הרגשתי.
      למה שבחור צעיר ירצה לשרת ביחידה קרבית או לפחות להתגייס? מה יצא לו מזה כשסדרי העדיפויות פה מעוותים, כשאין כבוד, כשאין תרבות, כשאין סולידריות, כשאין שיוויון וכשאין צדק.
      המצב כעת הוא שמי שמשתמט מרוויח. לעומת זאת מי שמתגייס ומסכן את חיו לא זוכה ליחס נאות לא מהצבא עצמו, לא מהחברה, לא מאוניברסיטה, לא מהאוצר שמעלה את שכר הלימוד ולא במקומות העבודה.
      התוצאה הזו לא החלה אתמול ומדובר בתהליך.
      לצערי מדינת ישראל עדיין זקוקה לצבא חזק והתהליך הזה מחליש את הצבא ואת החברה בישראל וראינו זאת במלחמה האחרונה.
      אנחנו חברה חולה במצב אנוש. אם לא יחול שינוי בסדרי העדיפויות כאן המדינה לא תחזיק מעמד מול הסכנות שצפויות לה בעתיד הלא כל כך רחוק.

      הגב לתגובה זו

      • יש רק פתרון אחד...כנסו

        $, 03/08/07 18:37

        צבא מקצועי.

        במיליארדים שזה יחסוך לקופת המדינה, אפשר יהיה להכשיר צעירים בעלי מוטיבציה גבוהה, ללוחמים מעולים.

        הגב לתגובה זו

  • 41.

    הצביעות של ה''כוכב נולד'' הזה שבחר את ג'קו שדיבר נגד המדינה

    למצביעים: שלומי, 03/08/07 13:40

    אחרי שהם משתמשים בציניות ברגשות שלנו ובחורים שירים על המדינה הם בחרו בג'קו שכתב על המדינה שלנו ''מדינה זונה, מדינה מוצצת'' לכוכב נולד במקום ראשון. שנה לפני הם בחרו ביהודה סעדו החרדי אבל הוא פחות מרגיז מג'קו שהתראיין נגד המדינה.
    השנה הם לקחו את המשתמטים לביקור בבתי הכנסת בפריז ועושים טיולים לכולם.
    צריך להחרים את מופע הגמר שלהם אם יעלה אפילו משתמט אחד או משתמטת כמו מרינה.

    הגב לתגובה זו

  • 40.

    למה שהם יתגייסו (3)

    יובל, 03/08/07 13:40

    ד.אזלת יד מביישת של המפקדים

    1. כאשר המפקדים הבכירים אינם מכירים את ''לבוש ב''' ויושבים בחמ''ל מאחור ומנהלים את הקרבות דרך פלאזמות – לאן נעלם הערך: ''אחריי''?
    2. כאשר אין אחריות של המפקדים על חיי חיילים, כאשר שולחים חיילים כברווזים במטווח בצהרי היום, כדוגמת מה שקרה במלחמה האחרונה.
    3. כאשר מפקדים שוכחים חיילים בשטח אויב (החייל מגולני, גדוד 51, שנשכח בעזה).
    4. כאשר שולחים חיילים להילחם ללא אוכל, ללא מים וללא ציוד מתאים ואז מאיימים להעמיד אותם לדין כאשר הם פורצים לחנויות ושוברים דוד''ש על מנת לאכול ולשתות – כלומר לשרוד!
    5. כאשר ביום החטיפה של שלושת החיילים בשנת 2000 נטען שאת הגיפ הממוגן היה צריך
    לשלוח לעזה באותו היום (בושה שזו הסיבה שדובר עליה בנוסף איפה סדרי העדיפויות של הצבא?).
    6. כאשר צה''ל לא הצליח, במשך שנים, להתגבר על המנהרות ברצועה למרות שבארה''ב יש כלי מכאני מתאים, שניתן היה להביאו, ושיכול היה לפתור את בעיית המנהרות ולמנוע הרג של עשרות חיילים. (רק לשמוע על ההתנהלות של כל הגורמים בפרשה ולקבל חלחלה, ולהבין את המילה מחדל ולהבין איך שחיי חיילינו הם לכאורה ''לא בראש'' של המפקדים).
    7. כאשר שולחים חיילים לא ממוגנים כראוי עם כ – 2 טון חומר נפץ לפיצוץ מנהרות בידיעה שיש
    סיכוי שכלי הרכב יפגע מ – RPG, ואחרי הפגיעה החיילים וכלי הרכב יכולים להפוך לעפר.
    8. כאשר לקציני בריאות הנפש של צה''ל יש ''אצבע קלה על ההדק'' והם משחררים בסיטונאות.
    הצבא לא יכול להפיל את האשמה רק על הפוליטיקאים, ולכן מומלץ למפקדים הבכירים המקטרים על ההשתמטות להסתכל גם ''במראה'' שלהם עצמם. נראה לכאורה שצה''ל הולך עם המצע של המפלגה השלטת ומדיניותה על מנת למצוא חן, וזאת במקום לעמוד על שלו
    ''ולדפוק על השולחן''. (ראינו שגם בחירת המפקדים נעשית לפי אינטרסים ונוחות הקברניטים).
    תפסיקו להאשים לכאורה אחרים. (בעניין אחר, לדוגמא, כאשר מישהו חשב, שטוב שנחכה שהטילים של החיזבאלה יחלידו, וצה''ל הלך איתו עם הרעיון, אבל בלי ההיגיון שבדבר).

    הגב לתגובה זו

  • 39.

    אם לא היה גירוש היו הרבה פחות משתמטים (ל''ת)

    אבוחצירא אילן, 03/08/07 13:39

    הגב לתגובה זו

    • אם לא היו התנחלויות היינו ב- 120% גיוס

      יובל אסרף, 03/08/07 18:25

      הבעיה היא שיש התנחלויות ופראייר כמוני שומר בהן כבר 18 שנה כדי שאבו חצירה מאפרת יוכל להגיב לכתבה להגניב באישון ליל קרוואנים לגבעה הסמוכה.
      וכשבאים לפנות אותו ושכמותו הוא זורק אבנים ומקלל את החיילים, גם את המילואימניקים שביניהם.
      מתנחלים הזויים ומתלהמים, הניחו לנו. אנחנו כבר בשנות האלפיים.

      הגב לתגובה זו

  • 38.

    כל הכבוד אמיר

    יפה יפה, 03/08/07 13:38

    כיף לקרוא כתבה כזאת

    הגב לתגובה זו

  • 37.

    למה שהם יתגייסו???

    יובל, 03/08/07 13:37

    אם כך למה שהנוער יתגייס???!!! בואו נשים את כל הקלפים על השולחן.

    א.מדיניות של איפא ואיפא

    1. כאשר צה''ל לא מסוגל בעצם לשחרר את שלושת החטופים ומצד שני מסכים לשחרר מאות אסירים עבור סוחר סמים שהיה פעם אל''מ. (יותר מידיי זמן לקח עד שהורד בדרגה), לשחרר מאות אסירים כמחווה לאבו מאזן ולשחרר רוצחי חיילים כמחוות למלך הירדני.
    2. כאשר השבויים שלנו לא רואים שום מכתב, שום ביקור של נציג הצלב האדום, איננו מקבלים כל אות חיים מהם, ומצד שני האסירים שלהם אצלנו מקבלים ביקורי משפחות, מנהלים את חייהם ברמה סבירה של אנושיות ואין ספק קל שהם בחיים.
    3. כאשר על המתגייסים שלנו מבצעים ניסויים מבלי לעדכן אותם מה פשר הניסויים, מה מטרתם והחשוב ביותר – מה הסיכון שבלקחת חלק בהם, וכאשר הם סובלים מתופעות לוואי חמורות, כאשר בריאותם נפגעת - לפעמים ללא תקנה - צה''ל מתחמק מאחריות ומסרב להכיר בהם כנכי צה''ל ולטפל בהם כראוי – על חשבונו (ראה מקרה הניסויים באנטראקס ומקרה לוחמי השייטת והקישון).
    4. ומצד שני - לאלה שיורים עלינו אנחנו ממשיכים להעביר מים, דלק, מזון ואספקה, להם חייבים לתת לעבור במעברים כדי שיעברו ניתוח דחוף בארץ או כדי להציל יולדת.
    בתי החולים שלנו מלאים בפצועים ובחולים מעזה ומהגדה. כל אדם שצריך השתלה מעזה, עובר להיות ''הראשון בתור''. הלא כבר חכמינו קבעו ''עניי עירך קודמים''?!
    5. כאשר חיי האויב חשובים יותר לבתי המשפט שלנו מאשר חיי חיילינו ואזרחינו.
    מבטלים את ''נוהל שכן'' ,מפסיקים מלחמה ל- 24 שעות בגלל שמספר אזרחים של האויב נהרגו (כשברור שהשתמשו בהם כמגן אנושי והם לא אמורים היו להיות שם) ומאפשרים לאויב להתארגן מחדש בפרק זמן זה...
    6. ומצד שני סופגים ירי של קאסמים במשך שבע שנים! על שדרות ולא מוצאים תשובה הולמת
    ''לצינור המעופף''! האויב מנצל את התנהגותנו זו מפרש אותה כפחדנות ויורה עלינו
    מאזורים מאוכלסים כשהוא בטוח שלא נגיב.
    ואכן, איך אפשר להגיב כאשר לירי תגובה שלנו צריך לקבל אישור אלוף?

    דוגמאות אלו באות להמחיש כיצד חיי חיילנו ואזרחינו הם כקליפת השום עבור הקברניטים שלנו
    – העיקר שהם וילדיהם בטוחים.

    הגב לתגובה זו

    • וזה כל הסיפור (ל''ת)

      תקראו את יובל, 03/08/07 18:45

      הגב לתגובה זו

  • 36.

    שערוריה: נתנים פתחון פה לציוני פטריוט ושפוי

    מנש, 03/08/07 13:37

    רחמנא ליצלן, טפו טפו טפו, ואיך יתנו לציוייני ו, לא עלינו, פטריוט ואוהב ישראל, השם ישמור, פתחון פה חצוף שכזה ?!
    מנהלי מעריב ואתר נרג': ראו הוזהרתם:
    מסדר הכחדת הז'ידו לא יזהירכם שנית - אם תתנו שוב בימה לעוכר אנושות ציוייני ו/או פושע כנגד האנושות אוהב ישראל לפתוח את פיו ולאמר דברי בלע וזוועה, בזכות ישראל העם המדינה ו/או הצבא - נעמידכם למשפט העמים בגין היותכם אויבי האנושות ובגין היותכם האנטיכריסטוס ומשתפי פעולה עם הגנוסייד הציוני כנגד האומות האיסלאמיות !!

    הגב לתגובה זו

  • 35.

    לא אני אמרתי לכם לשרת אלא

    לא אני, 03/08/07 13:33

    אלא החוק.
    מי שבריא בגופו משרת.
    נשים, כמובן, עוסקות בפקידות.
    ובכלל מה אתם רוצים ?
    אתם בריאים, יש חוק המחייב אתכם לשרת, אז מה בכלל אתם מבלבלים בשכל ?

    הגב לתגובה זו

  • 34.

    אהבתי את הכתבה (ל''ת)

    ג'ון, 03/08/07 13:15

    הגב לתגובה זו

  • 33.

    כהורה אני משקשק לחשוב שבני ישרת את אולמרט,ויפול בשבי,כשבניו משתמטים (ל''ת)

    יהודה מטבעון, 03/08/07 13:07

    הגב לתגובה זו

    • יהודה..

      מוח, 03/08/07 13:28

      נקודה יפה.
      אם הוא לא הצליח להכניס שכל, חינוך, אהבת הארץ\מולדת איך הוא יצליח להחזיק את עם הנצח לנצח?או להחזיק אותנו לפחות בשנים שהוא ראש ממשלה...

      הגב לתגובה זו

      • דחו לי את הגיוס לחודשיים ובכיתי,,התביישתי,,והיום ,נשכחים בשבי,,,,,, (ל''ת)

        בצלאל, 03/08/07 14:07

        הגב לתגובה זו

  • 32.

    מי שלא יכול לשרת אבל יכול לטוס לפריז במסגרת כוכב נולד, יכול גם לסיי

    ירין, 03/08/07 13:06

    לסייע לקשישים, ילדים מוגבלים וכו', זו תפקידה של המדינה לאכוף זאת ולמסד זאת בחוק !!!

    הגב לתגובה זו

  • 31.

    יש לעצור בחוק את המשתמטים. (ל''ת)

    מני, 03/08/07 13:05

    הגב לתגובה זו

  • 30.

    התנדבתי לצבא

    +לא חשוב, 03/08/07 13:03

    לפני 30 שנה חרב עלי עולמי:
    אינך כשיר לשרות אמרו הניתוח שעברת לפני שנים רבות יעניק לך פרופיל 21!!!
    לאחר מאבקים אין ספור התנדבתי ושרתתי שרות מלא וגדוש חוויות בצה''ל.
    אין יום שאני לא גאה
    בני שמתגייס בקרוב ישמע מאבא שלו לוויות מהצבא
    שנשב בחופשות שלו אבין ,אעיר הערות חכמות
    ואדע:
    החינוך שהילד קיבל בבית(כמו שחינכו אותי) שהמדינה
    אינה יכולה לעבור בסלחנות למשתמטים.
    לבת שלי הקטנה ש''מעריצה'' את כוכבי(אם תתעקשו לקרא להם כך) כוכב נולד
    אני מסביר שכוכב הוא זה שיודע
    שלצד זכויות ותהילה יש גם חובות
    וכןנ גם כאב...
    בתי הקברות הצבאיים עמוסים לעייפה בכשרונות שיכלו לשים בכיס הקטן כל משתמט שמקבל היום במה מצביקה הדר ולהקתו.

    גועל נפש......

    הגב לתגובה זו

  • 29.

    כשהנוער שש להיות ''כוכב נולד'',,במקום ''חייל נולד'',,אז יש לנו ב ע י ה (ל''ת)

    בצלאל, 03/08/07 13:03

    הגב לתגובה זו

  • 28.

    המדינה צריכה לתת יותר לחיילים הקרביים שבזכותם המדינה קיימת (ל''ת)

    לוחם, 03/08/07 12:59

    הגב לתגובה זו

  • 27.

    תגובה ל ''הופה הופה''

    אמנון, 03/08/07 12:51

    דרומי יקר!
    בוא נודה על האמת, כל כך הרבה ג'ובניקים על מעט לוחמים! זה לא מוגזם! מילא אם יתנו לימודים אקדמאיים חינם ללוחמים. הג'ובניק יכול לעבוד במהלך שרותו או ללמוד באוניברסיטה הפתוחה, למשל. מה יקרה לדעתך, אם בניי, למשל, וטובים נוספים שכמותם, ירצו גם גם להיות ראש פצפון ולשרת ש''משק ממטרות'' במרכז הארץ. הבה נציע את המדינה במכרז לכל המרבה במחיר ונחזור לגולה!

    הגב לתגובה זו

  • 26.

    חוק פטור לחרדים מבטל כל טענה

    מנחם, 03/08/07 12:44

    כל עוד חברי הכנסת יוצרים בחוק אי שיוויון בין דם חרדים לדם חילונים, אין לבוא בטענה למי שלא מוכן להיות פרייר של קומבינות הפוליטיקאים ולחץ החרדים. יש לבוא בטענות למשתמטים רק אם החוק יחייב את כוווווולם לשרת 3 שנים מלאות (אם בשרות צבאי לאומי או כל שרות לקהילה) ללא תרוצים ולחצים של הפוליטיקה הדתית. אם יש אפליה אז ''תורתי אומנותי'' היא אמירה הנכונה לכל סטודנט או פציפיסט ולא רק לחרדים.

    הגב לתגובה זו

    • החרדים הם מיעוט המשתמטים

      מילואימניק דתי, 03/08/07 13:13

      החרדים הם בסך הכל 10 אחוזים מסך המשתמטים. זה לא כלכך שונה מכלל האוכלוסיה. כנראה שהבעיה קיימת ברוב המגזרים.

      הגב לתגובה זו

      • איזה מין הגיון זה. אולי תפטור אותם עקרונית ממסים (ל''ת)

        ואח''כ תגיד, 03/08/07 18:20

        הגב לתגובה זו

  • 25.

    צהל צריך גם ליעל את הלא קרביים בקריה ובבסיסים

    ההשתמטות בזויה, 03/08/07 12:41

    כשמתגייסים רואים הרבה אבטלה סמויה בתוך צבא הקבע והסדיר הלא קרבי.
    החיילים שיוצאים מספרים שצהל יכול לוותר על הרבה חיילים ואנשי קבע.
    חיילים קרביים וקצינים קרביים אומרים שאין חיילים והם כורעים תחת הנטל.
    בלי קשר צריך להוקיע את ההשתמטות.

    הגב לתגובה זו

  • 24.

    אם כבר היית בקריה, למה לא כתבת על אלפי מגרפי הדשא ומכינות הקפה

    מילואימניק, 03/08/07 12:35

    שמבזבזים את הזמן שלהם ואת הכסף של כולנו, בגלל הדמגוגיה מהסוג שכתבת?

    אני מעידף שמישהו לא יעשה צבא בכלל, מאשר יעשה את זה, או יבנה לעצמו קריירה 3 שנים בלהקה צבאית או בגל''צ.

    הגב לתגובה זו

    • לרוב התפקידים האלו

      גם מילואימניק, 03/08/07 13:08

      אין שום משמעות בשגרה. אבל בשעת חירום כאשר צריך כ''א זמין למשימות מנהלתיות (כמו עובדי רס''ר בגדוד) - יש כ''א לכל מיני סינג'ורים. אם הם לא היו והייתה פורצת מלחמה שבה כולם בפאניקה והיה צריך נגיד לפנות כמה רחובות אז היו אומרים ''למה לא גייסתם חבר'ה שזה תפקידם רק בשעת חירום''.
      תחשוב על זה אחי - נתראה בפברואר לאיזה חודש +-.
      שבת שלום.

      הגב לתגובה זו

      • פחחחח... ואתה מאמין לסיפורי סבתא האלה שמכרו לך?

        מילואימניק, 03/08/07 13:22

        הסיבה היחידה שמגייסים אותם, זה בשביל שאלה שבאמת צריך אותם כביכול לא ירגישו פראיירים. בשביל עיקרון ''קיבוצניקי'' שאבד עליו הקלח מימי מפא''י, של כאילו-שיוויון

        הגב לתגובה זו

        • טעות. העיקרון של שויון הוא עקרון פסיכולוגי קריטי.

          לוגיקאי, 03/08/07 17:50

          לטענתך כי ''אבד עליו הכלח'' אין ביסוס.
          לכן טיעונך נופל.

          הגב לתגובה זו

          • מה הטיעון הזה?

            תחליף תקליט, 03/08/07 20:59

            לכן טיעונך נופל

            הגב לתגובה זו

        • צודק בהחלט

          $, 03/08/07 18:43

          גיוס ההמונים המיותר הוא כדי לתת תחושה מזוייפת שכווולם תורמים.


          צריך לנענע את החשיבה הצבאית המאובנת, ולחשוב על מסגרת צבאית מקצועית שתגייס את הטובים והמוכשרים באמת, הדבר גם יביא להעלאת המוטיבציה הצהלית.

          הגב לתגובה זו

  • 23.

    הבעיה שהמשתמטים הם אלה שהמדינה מזמינה להנחות אירועים

    המדינה מכבדת, 03/08/07 12:31

    למה שצעיר יתגייס כשהוא רואה שהמדינה מכבדת יותר משתמטת כמו מיה בוסקילה ולוקחת אותה להנחות אירועים או לוקחת את בר רפאלי למסע פרסום רשמי ואת כל המשתמטים שישירו באירועים רשמיים?
    ''חצי'' עם לא רוצה להררגיש פרייארים לידם. גם ''חצי'' העם יכול להרויח ולקדם את עצמו.

    הגב לתגובה זו

  • 22.

    הפעם לא מצאתי שום זוית אחרת או שונה בכתבה...

    Nושון, 03/08/07 12:25

    לא נורא. רוב הכתבות דווקא שונות ומרעננות.

    הגב לתגובה זו

  • 21.

    לכל המשתמטים מטעמי בריאות

    מילואימניק, 03/08/07 12:24

    בולשיט אחד גדול !!!
    מי שרוצה, יכול לשרת בכל תפקיד.

    איך זה שאני , חולה סרטן, עושה מילואים באותו התפקיד, בזמן הטיפולים, בזמן שאחרים מ*יינים את השכל על כל מיני תירוצים למה להשתחרר.
    הכל עניין של חינוך !

    הגב לתגובה זו

  • 20.

    לא לתת זכויות למישתמטים

    ג'קי, 03/08/07 12:23

    לתת להם את ה-0 הגדול שהם נותנים לנו.

    הגב לתגובה זו

  • 19.

    כל הקטע הזה נגד ההשתמטות זה

    יוסי, 03/08/07 12:22

    חרטא ברטא

    הגב לתגובה זו

  • 18.

    הגולם קם על יוצרו

    אמנון, 03/08/07 12:18

    בכתבה מוזכרים 'נחילי חיילים' המשרתים בקריה. רובם ג'בניקים, קל''בניקים, כאלה שבשעה 16:00 אסור שייראו במדים. נכון, הם לא משתמטים, אך רבים מהם הם לא גאוות הלוחם העברי. אני מפקד בשיריון, צל''שניק,פרט לסדיר עשיתי כמעט שלוש שנים נוספות במילואים (שמונה חודשי מילואים במלחמת יום כיפורים). אשתי שרתה בכפר דרום. ארבעת בניי ביחידות מובחרות. אני בז בגברתנים (חיילים ולא חיילות) העושים הכל כדי לתרום כמה שפחות. מכאן תבינו, מה יחסי למשתמטים. חלאות, אוכלי-חינם, אפר אדם. ידוע על עיוורים שהתעקשו לשרת בצבא. מוכר קטוע יד, שנלחם להתגייס והפך למפקד נערץ. גם מי שעבר ניתוח לב, חייב בגיוס/שירות לאומי. אין מקום לפטור לחרדים או לבני מיעוטים. שיתרמו שלוש שנים בבתי תמחוי, בתי ספר, בתי חולים, יסייעו לצמצם תאונות דרכים.
    אני אישית לא צופה בכוכב נולד, משום שעורכי התכנית לא העמידו תנאי-סף מינימלי להצטרפות לתכנית: שירות למען המדינה והחברה!

    הגב לתגובה זו

    • הופה הופה

      מ, 03/08/07 12:31

      מה אתה מתלהב על ג'ובניקים?
      בתור ג'ובניק גאה שמשרת בקרייה, תדע לך.. בלעדינו הכוח הלוחם שווה לאפס. מאיפה אתה חושב מגיעות הפקודות? למה אתה יורה למקום הזה ולא למקום הזה?
      למה בעצם אתה עומד בעמדה הזאת?
      מי דואג לך למדים, לאוכל, לקורת גג?

      גם הילד שבא ב-9 והולך ב-12, גם הוא עושה משהו. אפילו אם זה לטאטא את הרצפה. ושתדע שהרוב המוחלט של הג'ובניקים כן עושים משהו חשוב. אז יש גם עובדי רס''ר. נו בסדר.

      הגב לתגובה זו

    • חזק, חזק ונתחזק

      גלי, 03/08/07 12:43

      אדיר, מרשים, להעביר למנהיגים!

      הגב לתגובה זו

    • כואב

      ע., 03/08/07 12:59

      כתיבה כואבת. מציאות אכזרית. אני משרת בסדיר ביחידת חי''ר התנדבותית. המצב בארץ גורם לי כמעט כל יום לחוש שאני נותן את הנשמה לכל כך הרבה שלא מגיע להם

      הגב לתגובה זו

    • הצבא צריך לתגמל יותר את הלוחמים, מאשר הג'ובניקים.

      ytre, 03/08/07 13:48

      כל אחד צריך להיות מתוגמל גם לפי מימוש יכולתו, חייל עם פרופיל נמוך, שלא יכול לשרת בקרבי, שיעשה את התפקיד הכי מועיל שיש, וגם יתוגמל יותר מממשק ממטרות.

      הגב לתגובה זו

    • אתה ממש טועה

      ממש איוולת, 03/08/07 14:14

      זאת בדיוק הטעות שנעשתה וגרמה להשתמטות. אם תתייחס רק ללוחמים כאל ''חיילים אמיתיים'', כמו שעשו שנים רבות, אז כל מי שלא יכול להיות לוחם אם נפשית ואם פיסית, ישתמט.

      האמת היא שעם כל הכבוד, ותאמין לי שיש כבוד רב, ללוחמים, הם רק חלק מפאזל, וכדי שכל צה''ל יהיה צבא כולם צריכים לעשות את תפקידם. כם מי שהוא פציפיסט יכול לשרת בצה''ל, מגוון התפקידים המועילים והחיוניים שהוא יכול לה\עשות בלי להיות לוחם הוא כל כך עצום שא\רק לנסות לתת דוגמאות יהיה טפשי. אני אגב ביקרתי בבור בקריה כמה פעמים בשירות שלי, ושירתתי ביחידה ששיתפה איתם פעולה, ולהגיד שהחיילים הפשוטים שם, שעושים לפעמים עבודת מודיעין שחורה שצריכה להעשות בדיוק, או אפילו אלה שעושים עבודה פקידותית, או טכנית, לא עושים שירות צבאי שראוי להוקרה, זו איוולת מוחלטת. וזה בדיוק מה שלדעתי גרם לכך שאנשים שלא יכולים להיות לוחמים, או בנות שאין להן בכלל את האפשרות הזאת, החליטו פשוט לוותר לגמרי, כי למה ללכת להיות ג'וניקים שאנשים כמותך ילעגו להם ויבטלו את השנים שנתנו מחייהם? אפשר לצ'פר לוחמים יותר, אבל מה שאתה עושה הוא בדיוק מה שיוצר את הבעיה.

      הגב לתגובה זו

    • למה מה רע בכוכב נולד?

      פייר, 03/08/07 22:00

      שמעתי שהערב שרים שאנסונים צרפתים

      הגב לתגובה זו

  • 17.

    אמיר! אני מוריד בפניך את הכובע!

    כל הכבוד!!!, 03/08/07 12:13

    ולמעריב, כדאי לכם להמשיך ללכת בקו הזה.
    תדבקו במיצוב ציוני ותקבלו המון קוראים. תשאירו את ידיעות אחרונות עם השמאלנים.(הם לא כ''כ רבים)

    הגב לתגובה זו

  • 16.

    ''זוויות אחרת מאלו שאנו קוראים עליהן''?!?!?

    אורן, 03/08/07 12:13

    תסלחו לי אבל הזווית של הכתבה הזו, ואני לא שופט אם זה טוב או רע, היא של אשה אחת - דוברת צה''ל... זו פשוט כתבה דמגוגית שהיית מצפה לראות במדינה טוטליטארית.

    הגב לתגובה זו

  • 15.

    מצמרר - כל הכבוד על הכתבה, אני מקווה שהמשטמטים יחשבו פעמיים

    מרים, 03/08/07 12:11

    ולכל מי שלא רוצה צבא יש שרות לאומי
    אני אישית שרתתי 24 חודש בשרות לאומי כשהצהרתי מטעמי דת ומצפון.

    הגב לתגובה זו

  • 14.

    רק הצבא אשם-אך ורק הצבא (ל''ת)

    33, 03/08/07 11:57

    הגב לתגובה זו

    • שטויות. אשמים שרי האוצר במשך שנים!

      בת יענה, 03/08/07 12:21

      אחרי מלחמת יום הכיפורים שבה ספגנו אבדות גדולות בגלל גודל הצבאות מולם ניצבנו, החליטה הממשלה להגדיל את הצבא.

      אחרי כמה שנים התחילו ממשלות ישראל, ובראשן ממשלות הליכוד (אך גם ממשלות המערך) שהצבא צריך להיות ''כלכלי''. כלומר, יש להגביל את גודל הצבא ע''י הקטנת תקציב הבטחון. כל ממשלה קיצצה עוד ועוד בתקציב הבטחון ואת התוצאות ראית במלחמת לבנון השנייה.

      לצבא אין מה לעשות כשבאוצר אומרים לו ''תגייס רק 75% או 66% מהשנתון הבא''

      הגב לתגובה זו

      • יש ''משקי ממטרות'' וממוני ''משקי דשא'' בקריה

        הצבא מסורבל, 03/08/07 12:50

        הצבא צריך לדעת להשתמש בחיילים שלו בתבונה ולא להחתים לקבע אפסנאים שלא יודעים לשמור על ימחים מלאים.

        הגב לתגובה זו

  • 13.

    לא כשירים בריאותית ומשתמטים זה לא אותו דבר

    למספר 4, 03/08/07 11:56

    למספר 4 - לאחיך יש מצב בריאותי שמקנה לו פטור משירות.
    לא כך הדבר בנוגע לאנשים הכשירים רפואית לחלוטין - אבל מחליטים שהצבא יפגע, למשל, בקרירה המוזיקלית שהם מפתחים.
    לצערי, יש רבים מאוד שהסיבה השנייה היא שתקפה לגביהם.
    חוץ מזה - ביחידה בה אני שרתתי ישנה תוכנית גדולה למתנדבים, רבים מהם במצב של אחיך או עם נכויות קשות - אשר התנדבו לשרת ועובדים בתפקידים המתאימים להם, תוך התחשבות רבה של היחידה. גם שירות לאומי זו אפשרות - כך שרוב האנשים יכולים למצוא את מקומם ולתרום.

    הגב לתגובה זו

  • 12.

    אני רציתי להיות המשתמט הכי גדול

    משה, 03/08/07 11:55

    רציתי להקה צבאית ולא נתנו לי
    אבל בסוף הבנתי שאם כולם יחפשו את הדרך הקצרה לא ישאר מי שישמור

    בסוף הייתי בצבא שש שנים, קצין ואין יום שאני לא גאה שידעתי לעשות את הדבר הנכון.

    הבעיה היא שיש יותר מדי אנשים שחושבים שלברוח מאחריות זה הדבר הנכון ואנחנו כציבור צריכים להסביר להם שהם רק יפסידו.
    לא לתמוך בהם לא להביע הבנה

    אם אנשי כוכב נולד יכולים לעמוד כל שבוע בתחרות מותחת, חזרות אינסופיות הם יכולים לעמוד במחסום, או לעסוק בכל תפקיד פקידותי

    אנחנו צריכים לעשות את הדבר הנכון
    לא להצביע עבורם

    והדרך הפשוטה לצמצם את הכמות היא לחייב כל פטור משירות בחתימת הרמטכ''ל פתאום תראו שינוי

    הגב לתגובה זו

    • מסכימה עם כל מילה (ל''ת)

      אני, 03/08/07 12:03

      הגב לתגובה זו

    • אחי אתה צודק !!! (ל''ת)

      גולני, 03/08/07 12:30

      הגב לתגובה זו

  • 11.

    כוכב נולד לפחות עובדים לפרנסתם. והחרדים?!

    נחצ'ה, 03/08/07 11:55

    לא רק שלא עובדים, הם לא משרתים ואפילו מקבלים משכורת נאה.

    זאת הבושה האמיתית ולא שניים שלושה זמרים!!

    הגב לתגובה זו

    • לא , זאת ממש לא הבושה האמיתית

      ניר י-ם, 03/08/07 12:07

      כמה שאני לא מסכים עם תופעת ההשתמטות החרדית, החרדים באמת מאמינים בליבם שהם מתפללים ולומדים תורה בשביל עם ישראל כולו (תסכים או לא תסכים, זו המציאות)

      משתתפי כוכב נולד המשתמטים, כמו גם בר רפאלי ויצורות שכמותה, בחרו פשוט להיות אגוסאיטים חסרי ערכים ולדאוג רק לעצמם ולעתידם, ושכל עם ישראל ובטחונו ילכו לה*דיין.

      אתה חושב שילד חרדי נהנה ללמוד תורה ותלמוד 12 שעות ביום כל יום ? אתה חושב שהוא נהנה לחיות בעוני ? ומה אתה חושב על משתמטי כוכב נולד, שהולכים לסדר להם קריירה של מיליונרים לכל החיים, בעוד שאר החברה בגיל שלהם מסכנים את חייהם בשביל כולנו ?

      אז הבושה האמיתית היא בנוער הזבל בלי הערכים, שחושב רק על עצמו ורק על עתידו. אני כבר מחרים את כוכב נולד. מציע לכם גם להצטרף

      הגב לתגובה זו

      • כן, הם נהנים...

        אסף, 03/08/07 13:57

        תקשיב להם. הם תמיד מדברים על כמה הנאה יש בלימוד התורה, כמה אלו חיים מלאים, וכו'.

        אני חושב שזה קשקוש של מי שמוחו נשטף, אבל זה לא משנה את העובדה שהם בהחלט עושים את מה שהם חושבים שטוב להם.

        אין כאן שום אידיאל נאצל.

        הגב לתגובה זו

    • אין קשר (ל''ת)

      מאור חיפההההההה, 03/08/07 12:13

      הגב לתגובה זו

    • זה נבלה וזה טריפה (ל''ת)

      גיוס חובה לכולם, 03/08/07 12:29

      הגב לתגובה זו

    • החרדים לא עובדים, כי אסור להם על פי חוק לעבוד כל עוד הם לא שרתו

      ytre, 03/08/07 13:44

      בצבא, או עברו כיל מסויים.

      הגב לתגובה זו

  • 10.

    לא ביטוח לאומי לא עובד מדינה לא הנחות והטבות

    זה קל ופשוט, 03/08/07 11:53

    שרות לאומי לכול אדם 3 שנים לבנים
    2 שנים לבנות
    כמובן גם לערבים וגם ליהודים
    מי שחולה או מוגבל פיזית לא חייב .
    מי שמתחמק לכלא לאותה תקופה ...
    פשוט וקל.

    הגב לתגובה זו

  • 9.

    די כבר עם ''חצי העם''

    יואב, 03/08/07 11:46

    להלן חלוקת 25 האחוזים שאינם מתגייסים:
    4 אחוז גרים בחו''ל באופן קבוע
    14 אחוז חרדים (1)
    4 אחוז - משוחריים בגלל עבר פלילי
    7 אחוז - מטעמי בריאות

    מסקנה - הקמפיין נגד השתמטות הצפונים אולי יקטין את 7 האחוזים של המשוחריים מטעמי בריאות ל- 5 אחוזים.

    ואז זה יהיה צבא של ''כל העם''?

    כל עוד לא יטפלו ב- 14 אחוז החרדים לא יהיה שינוי משמעותי.

    הגב לתגובה זו

    • ליצן 25% זה בלי הערבים... יש 11% חרדים לא 14% ...

      ירון, 03/08/07 12:10

      ככה שיש עוד 14%!!! שלא מתגייסים...

      אני לא מאמין שאתה באמת חושב שיש יותר מ2% שבאמת לא מסוגלים לשרת מטעמי בריאות...

      4% על רקע פלילי זה המון וזה חלק מהבעיה...

      ולסיום אתה בכל זאת צודק שהחרדים זאת באמת הבעייה הקשה אבל לא היחידה!!!

      הגב לתגובה זו

    • הנושא יותר מורכב

      עפר, 03/08/07 12:16

      הטיעון המוסרי שלנו , החברה החילונית, כנגד ההשתמטות החרדית, מאבד מכוחו כל עוד אנחנו מריעים לגיבורי תרבות משתמטים מהצד שלנו.
      שיקולי בריאות = בריאות הנפש!
      למעט חולה כרוני שזקוק לאשפוז מתמיד, אני לא רואה סיבה שמישהו לא יתגייס לשירות. אם לא במסגרת תומכת לחימה, עבודה משרדית וכו' - אז בשירות לאומי מחוץ לצבא: מכבה אש, בתי חולים, וכו'.
      כל עוד אנחנו, החברה החילונית לא מוקיעים מקרבנו את ההשתמטות - מה זכותנו להלין על החרדים - שלטענתם, לפחות בנרטיב שלהם - תורמים את חלקם לבטחוננו הלאומי בלימוד תורה.

      הגב לתגובה זו

    • איך הגעת ל 14% חרדים

      סטטיסטיקאי, 03/08/07 12:17

      למרות שרק כמה עשרות חרדים מתגייסים לשנה, אפילו הלמ''ס לא טוענת שהחרדים מהווים יותר מ 8% מהאוכלוסיה.
      אולי שכחת חובשי כיפה סרוגה, שאינם מגדירים את עצמם כחרדים, שמסרבים להתגייס מאז ''גירוש יהודים''?

      הגב לתגובה זו

      • סטטיסטיקאי אתה לא...

        אסף, 03/08/07 13:58

        החרדים אולי מהווים X אחוזים באוכלוסיה, אבל בקרב הצעירים בגיל גיוס אחוזם גבוה בהרבה, וזאת בשל הריבוי הטבעי שלהם.

        ומדובר בבעיה שרק תלך ותחריף, כמובן.

        הגב לתגובה זו

    • עוד 25% נושרים מ''טעמי בריאות נפש''

      אחשלו, 03/08/07 12:19

      יעני באו לקב''ן אחרי יומיים בצבא ואמרו לו שהם פיטר פן ויש להם דייט עם סינדרלה כדי לא ''לבזבז 3 שנים מהחיים''.

      יש 3 סוגי שקרים

      שקרים

      שקרים ארורים

      וסטטיסטיקה

      הגב לתגובה זו

    • ןמילואים? את זה עושים רק רבע!!! (ל''ת)

      מילואימניק, 03/08/07 22:25

      הגב לתגובה זו

  • 8.

    תענוג לקרוא את כתבותיך

    שי, 03/08/07 11:43

    לא מזמן סיימתי שירות מילואים בבית אל והיה פשוט כיף ומרגש לראות כמה מוטיבציה יש לחיילים ולחיילות שמשרתים שם.
    הבעיה אמיר היא לא עם המשתמטים, אלא איתנו שמוכנים לקבל אותם כאמנים או דוגמנים. למה למשל לא הוגשה תלונה על מסירת עדות שקר נגד כל אותן ''כוכבות'' שהצהירו שהן דתיות ואלר רואים אותן חצי עירומות על נתיבי איילון? שיקרת?תשלמי!
    בכל מקרה אני יסיים בציטוט של אחת התושבות בבית אל. נתנה לי טרמפ לי''ם ובדרך סיפרה לי שבעלה רב סרן במילואים למרות שיש להם 7 ילדים ועל פי חוק הוא זכאי לשיחרור משירות מילואים.
    לשאלתי למה הוא ממשיך לעשות מילואים (לחם במלחמה האחרונה) כאשר יש לו אישה טשבעה גמדים בבית, היא ענתה:''ומי יגן עלינו''?
    את התשובה תשלימו אתם.
    שבת שלום

    הגב לתגובה זו

  • 7.

    המשתמטים מכוכב נולד הם

    לא להצביע להם, 03/08/07 11:42

    דניאל בן חיים, מרינה, אדיר אוחיון הפחדן, ודורון רוקח.
    לעומתם עשו ונמצאים בצבא הם:
    בועז מעודה הגבר, אליסה התותחית, ושלומי בראל.

    הגב לתגובה זו

    • תומך בעמדתך !!!

      אלי, 03/08/07 11:56

      לא להצביע למשתמטים

      בושה לקשת בושה לתכנית
      הנותנת חסות למשתמטים.

      הגב לתגובה זו

    • שכחת את הראל מויאל

      מכיר מקרוב, 03/08/07 12:22

      שירת 5 שנים ביס''מ ירושלים.
      אולי נכנס כסדירניק ליס''מ בדרך-לא-דרך אבל בכל זאת תותח. נתן את שלו.

      הגב לתגובה זו

  • 6.

    יש כל כך הרבה תפקידים מועילים בצה''ל שמתאימים לכולם

    אני למדתי בצה''ל, 03/08/07 11:40

    האמת שאני עצמי גם מפחדת מנשק, אף פעם לא יכולה אפילו לראות בטלויזיה מרדפים ורצח. הטירונות היתה הסיוט הכי גדול בחיים שלי. אבל הגעתי לקורס במודיעין ולשירות מאוד קשה, כי הייתי צריכה ללמוד הרבה מאוד, ולעבוד תחת לחץ, אבל גם מאוד מאוד מהנה, וגם ששינה את מסלול חיי מבחינה מקצועית ללא היכר. למען האמת אני צריכה לשלם לצה''ל שלימד אותי דברים שבחיים לא חשבתי שאהיה טובה ב הם, ושנתן לי תשתית שלא הייתי משיגה אחרת, ולו אני חייבת את הקרירה שלי היום. יש הרבה מאוד תפקידים בצה''ל, אין באמת דבר כזה ''לא מתאים'', ולאף אחד לא מזיק ליפול בכניסה לחיים האזרחיים שלו ככה אל הלא נודע, בלי מצנח, ולתת לעצמו ללמוד לשחות לבד. אנחנו המשרתים הם למען האמת אלה שמרוויחים התבגרות, התפתחות וגם חברים. וזה בלי להכנס להרבה דברים שעל צה''ל לשפר לדעתי, אבל זה נפרד.

    הגב לתגובה זו

  • 5.

    להצביע נגד הלא משרתים! חלק מהאומנות זה הבן-אדם שעומד מאחורי השיר! (ל''ת)

    אסף, 03/08/07 11:39

    הגב לתגובה זו

    • אי אפשר להצביע ''נגד''. מצביעים בעד: בועז, אליסה, שלומי (ל''ת)

      מצביעים מי ישאר, 03/08/07 11:54

      הגב לתגובה זו

  • 4.

    יש כאלה שפשוט לא כשרים לגיוס. להרוג אותם?

    רון, 03/08/07 11:37

    אחי עבר חצי שנה לפני הגיוס ניתוח לב פתוח, באמת אתם חושבים שבמצבו הוא היה יכול להתגייס?

    די להכנס לכל אחד לחיים ולפרטים הרפואיים שלו.

    הגב לתגובה זו

    • אח שלך לא יכול לשבת במשרד?????

      שאול, 03/08/07 11:47

      מה אתה מבלבל תמוח???? למה באזרחות הוא לא יעבוד?????? אח שלך פרזיט משתמט

      הגב לתגובה זו

      • לפעמים הצבא לא רוצה מתגייסים

        לא ידוע, 03/08/07 14:55

        בהרבה מקרים יש אנשים שרוצים לשרת ואפילו להתנדב ו ה צ ב א לא מוכן לקבל אותם, היות והוא לא רוצה לקחת אחריות עליהם - מימון תרופות וטיפולים אם צריך במשך השרות.


        הגב לתגובה זו

        • מתנדבים ממנים לעצמם את התרופות

          מתנדב שסיים, 03/08/07 15:23

          אלא אם כן חלה הרעה במצבם וניתן לקשר זאת לשירות.

          די לרדת על הג'ובניקים,יש מעט מאוד מש''קי ממטרות ,רוב הג'ובניקים עושים עבודה חשובה ומועילה.(כ''א,מודיעין,לוגיסטיקה,הדרכה,פקידות-הצבא גוף ענק)

          הגב לתגובה זו

    • יש הבדל עצום

      מילואימניק לוחם, 03/08/07 11:54

      אף אחד לא אמר לאחיך להתגייס עם בעיית לב שגובלת בסיכון חיים.
      אבל יש מספיק אנשים שמזייפים בעיות בריאותיות, כאלה שעל מיגרנות מקבלים 21 רפואי, אנשים שהולכים לקב''נ ומשחקים את המשחק של החיים שלהם, בנות שמצהירות שהן דתיות ואחר כך מדגמנות בגדי ים (מי אמר מאיה בוסקילה??)
      אנשים כאלה אחרי שגילו שהם שיקרו צריכים היו ללכת לכלא לתקופה ואחר כך להיות מגוייסים, ומבחינתי שהצבא ישים כזה ז*ן גדול על הקריירה שלהם.
      מי שלא רוצה להתגייס שילך לשירות לאומי, ומי שלא רוצה להיות קרבי שילך להיות ג'ובניק, לא חסרים תפקידי מודיעין, חיל הים, חיל האוויר, מז''י שכן תורמים לצבא,
      אז מספיק עם הבולשיט הזה, אחרי לשריון!!!!!

      הגב לתגובה זו

    • אחי, חולה לב, עמד על זכותו לשרת,

      עפר, 03/08/07 12:09

      ושרת את מלוא שלוש השנים במבצעים בחיל אוויר.
      מי שרוצה לשרת - מוצא את הדרך לשרת. ומי שלא - מוצא מן הסתם תירוצים למכביר...

      הגב לתגובה זו

  • 3.

    כתיבה משובחת, הצלחת לתאר את מה שאני מרגיש

    גיא, 03/08/07 11:34

    הצלחת לתאר את הפערים העצומים בין מה שאני פוגש במילואים לבין מה שאני רואה על מסך הטלויזיה של ערוץ 2. כל הכבוד.

    הגב לתגובה זו

  • 2.

    כל כוכבי כוכב נולד שלא שירתו בצהל ירדה קרנם מתחת לריצפה

    לסלק אותם הביתה, 03/08/07 11:27

    לא להצביע להם ולא לת להם שום כבוד אלה סוג של טפילים נהנתנים הלוקחים מהמדינה את כל הטוב ויורקים לכל הציבור ולמדינה בפרצוף.
    הם לא ראויים ומן הראוי הוא שערוץ 2 יקפיד את מי הם מכניסים לתחרות הזו שיש לה חשיפה כל כך גדולה.

    הגב לתגובה זו

  • 1.

    כל הכבוד לך

    מרדכי, 03/08/07 11:23

    ובושה וחרפה למשתמטי כוכב נולד

    (אבל הרעה החולה הזו התחילה הרבה לפני כן, כשדוגמגישות וסתם מיניסלסבים מצאו את דרכם החוצה מהצבא)

    הגב לתגובה זו