• 30.

    משתמטים-סיבות....

    שמוליק מפתח, 04/08/07 18:35

    כיפות סרוגות-איבדו אמון ורצון להתגייס בגלל ההתנתקות.

    צעירים שונים-הזדהות עם גיבוריי תרבות,וסלבריטיז משתמטים .

    הורים לצעירים משפיעים על ילדיהם בגלל-בזיון המצגת של מלחמת לבנון ב' שחיילים נשלחו לקרב,ללא תוכניות,ללא ציוד,ללא הספקה,
    כשמפקדים מנהלים קרב דרך טלוויזיה ממרחקים.

    הנהגה מושחתת עד היסוד-אין רצון לשרת הנהגה כזו.
    גיוס בכח-יוליד אלפי אסירים שצריך לכלכל.
    יוליד משרתים ללא מוטיבציה שיביאו יותר נזק מתועלת.
    החברה הישראלית זקוקה לשינוי דחוף.

    הגב לתגובה זו

  • 29.

    אם זה תלוי בך , להחזיר את צה''ל בנוסף... (ל''ת)

    נ, 03/08/07 15:49

    הגב לתגובה זו

  • 28.

    15 צודק. חותם על כל מילה (ל''ת)

    שפוי, מתון, 03/08/07 11:25

    הגב לתגובה זו

  • 27.

    נבצר מידיעת הגב' מלמד כי 46% מהנשים משתמטות (ל''ת)

    עידוד לשכירי, 03/08/07 07:20

    הגב לתגובה זו

    • נו, טוב הן הצהירו דתיות בכוכב נולד כמו יו''ר הכנסת (ל''ת)

      ברוקדים עם, 03/08/07 07:56

      הגב לתגובה זו

  • 26.

    כשהשמלאנים מסיימים את השרות הם יורים לכל עבר שהצבא הוא הכי לא מוסרי

    ג'ינג'י, 02/08/07 20:33

    בעולם, הימניים שהם הכי נאמנים למדינה ולצבא - הצבא ירה הם ע''י גירוש מבתיהם ומחר המדינה, הצבא הממשלה התקשורת שייכת לשמלאנים שהשמלאנים ישרתו!!

    הגב לתגובה זו

  • 25.

    יש בעיה

    הצודק, 02/08/07 18:58

    מספרים לעם שיש תהליך שלום, כאשר מתקרבים למלחמה, מגרשים אימהות של חיילים, מאשרים שוב ושוב את השתמטות החרדים, מעסיקים את צהל בפניוי מתנחלים, ומרחיקים אותם מן הגיוס, מנהלים מלחמה מושחתת המבוססת על ספינים, ובסוף שואלים-- איפה החיילים. אולי הם לא פראיירים?

    הגב לתגובה זו

  • 24.

    שימוש בסיסמא שיקרית-

    משתומם, 02/08/07 18:21

    מוזר שיעל מלמד משתמשת בביטוי הדמגוגי ''תורתם אומנותם'' ,בלי לטרוח לברר מה באמת עומד מאחוריו.
    ציפינו ממך לשימוש יותר מבוסס ואמין במושגים.
    מה כולל המושג ''תורתם אומנותם''?
    אנשים צעירים בני 18-40 מתחמקים משלוש שנות שירות ומחודש מילואים כל שנה תוך שימוש במושג דמגוגי תורתם אומנותם. מדוע למשל לא תאמרי לגבי אדם שלומד רפואה שתורת הרפואה היא אומנותו ותשחררי אותו מלהקריב 3 שנים פלוס ימי מילואים מחייו?
    מדוע את ניגררת אחרי האשליה שמכרו פוליטיקאים חרדים,שאדם צעיר ובריא לא יכול לשרת כמו כל אזרח במשמר הגבול למשל וכמה שעות ביום להקדיש ללימוד תורה?כמו כל אחד גם צעיר חרדי יכול 3 שנים קצת פחות שעות ללמוד תורה ולאחר מכן להמשיך ללמוד יותר.
    .

    הגב לתגובה זו

    • היא יודעת שאם תתמוך בשירות חרדים, היא תצטרך לעשות מילואים בעצמה

      ולשרת כמו גבר, 02/08/07 18:55

      לכן היא מעדיפה לתת זכויות יתר לחרדים, כדי שגם היא תיהנה מזכויות יתר משל עצמה.

      הגב לתגובה זו

  • 23.

    כן, בוודאי היית רוצה מ א ד

    דניאל-עודד קדם, 02/08/07 17:59

    שאחת משתיים: או שנתגייס ונלך לרצוח ילדות קטנות - אשר כל חטאן הוא, ש''העזו'' להיוולד ערביות - או שפשוט, נשב בבית ולא נצא ממנו.

    לא יעזור לך. אנחנו נצא ונפגין, נפגין עוד ועוד, עד שכל המדינה הזאת, כל האזרחים, יראו את האור, ישליכו את הלאומיות הציונית קיבינימט - ויהיה שלום בארץ.

    הגב לתגובה זו

    • אתה חושב שהסיבה לאלימות זה בגלל הציונות? או הנוכחות שלה?

      אופיר, 02/08/07 18:47

      יש אלימות ערבית כלפי יהודים עוד מלפני 1948 ותהיה עוד אחרי 2048.

      הגב לתגובה זו

  • 22.

    אבל מה עם הכיבוש??? לא הזכרת כבר שבועיים את הכיבוש...אוףףףףף (ל''ת)

    דכולי גיחרי, 02/08/07 17:52

    הגב לתגובה זו

  • 21.

    מי שפוחד מהמצב הם הסמולנים

    אאא, 02/08/07 16:26

    כי הם נעדרים מהמערך הלוחם וזה חייב להתבטא בעתיד בחלוקת הכוח במדינה.
    המערך הלוחם מורכב כיום ממזרחיים,עולים וחובשי כיפות.אם יש חילונים אשכנזים לוחמים (ואין הרבה כאלה) הם בסיירות או בחה''א או בחיל הים (איפה שלא צריך ללכלך את הידיים במלחמה אמיתית).

    צריך להפסיק לתת כלכך הרבה למי שלא משרת בצבא.
    לא דמי אבטלה,ולא קצבת ילדים,ולא קצבת זקנה ,ולא דמי לידה ולא מענק לידה,ולא סבסוד השכלה גבוהה,ולא מכרזים של המדינה ולא מקומות עבודה בשרות הציבורי ולא זכות להצביע לכנסת - למי שלא שרת שרות צבאי מלא.
    בדיוק כמו שהיה פעם ברומא.

    אין שום סיבה שאלה שלא נותנים למדינה כלום,יקבלו ממנה כלכך הרבה.

    הגב לתגובה זו

  • 20.

    למה אף אחד לא מדבר על תרומת הערבים (ל''ת)

    י.נ טכניון, 02/08/07 14:26

    הגב לתגובה זו

  • 19.

    בגלל שיש יעל יש משתמטים. מי משוגע להילחם בשביל יעל פז???? (ל''ת)

    רעיון הכסף נורא, 02/08/07 14:14

    הגב לתגובה זו

  • 18.

    להחרים סלבס משתמטים

    ישראל האזרחי, 02/08/07 13:43

    להחרים כל הצגה,סרט,מופע בו מופיע שחקן או זמר וכדומה אשר השתמטו מצה''ל
    כמו מיכאל מושנוב הבן של אשר מתפאר בצלחתו המקצועית,אך שכח לספר שהוא התקדם מקצועית כאשר חבריו לגיל שרתו את המדינה
    לכן,צריך להחרים כל הצגה שבה הוא משתתף וכך לגבי כל סלבס משתמט ואז הם יראו שלא משתלם להשתמט משרות החובה למדינה

    הגב לתגובה זו

    • להחרים כל אזרח ששירת כמש''ק ממטרות עם פרופיל קרבי

      צבועים, 02/08/07 18:48

      80% מהצבא זה ג'ובניקים. אז או שאנחנו מדינה של נכים, או שרוב האנשים מפעילים קשרים ואז הולכים לכתוב טוקבקים נגד משתמטים.

      אגב, אני הייתי קרבי בכלל שאין לי קשרים.

      הגב לתגובה זו

  • 17.

    שירות חובה לכולם ללא הנחות וללא פשרות

    נתי, 02/08/07 12:21

    אני כבר אדם לא צעיר. שירתתי שירות סדיר בן שלוש שנים כלוחם בסיני במלחמת ההתשה. שירתתי עשרות שנים במילואים ובשנים מסויימות גם 60 ימים בשנה. פעמים רבות בתפקידי אבטחה מייגעים במקום חיילים סדירים. גם בני שירתו כלוחמים בלבנון ובשטחים ללא קשר לעמדותיהם הפוליטיות.
    אולי כל מי שמציע וגם תומך ביישום אי שירות צבאי או סוגי שירות לאומי וכו' יבין מספר עובדות:
    1. אין תחליף להיעדרות מהבית הטוב והנוח. אפילו חייל ג'ובניק אינו חופשי. - זכורים לי ימים בהם שכבה אשתי בבית חולה והתקשתה לטפל בילדינו וגם אם ביקשתי להשתחרר לא נעניתי.
    2. יותר חיילים יותר חופשות. מי אמר שלוחם צריך להיעדר שבועות מהבית. יותר חיילים יותר מחליפים.
    3. אין תחליף לסיכון חיים. לא משנה למה משחררים מישהו משירות - כשהוא איננו מישהו אחר מסתכן.
    4. כולנו שווים בענייני בריאות וחיים. - לכן כאמור לעיל אין לפטור אף אחד מהשירות: לא ספורטאי מצטיין, לא אמן, לא חרדי, לא ערבי וכו'.
    5. הידעתם שבשויץ משלם מי שהוציא פטור משירות מילואים שנתי כופר. כיוון שעליו לממן מחליף שמסכים לשרת תקופה נוספת בשכר.
    6. לסיכום: יש יותר מדי התפלפלות בנושא. במשתמטים יש לטפל ביד קשה. נכון - זו עבודה אבל יהיה מי שיעשה את זה בתוך הצבא ומחוצה לו. אין מה לפחות מן הקוטרים. הם ישתלבו ביחידות שלהם או יסבלו.
    7. עד שלא ניתן יהיה לבחור בחברת שמירה מתאימה, זו האפשרות היחידה. אחרת כל מי שמשרת בסדיר ובמילואים ובמיוחד הלוחמים מקבל תחושה שהוא פראייר.

    הגב לתגובה זו

    • אתה מבלבל בשכל. איך עוד ג'ובניקים יתנו למישהו קרבי חופשות?

      לא כולם שווים, 02/08/07 18:52

      אני מעדיף עוד קרביים מרצון מאשר לחזות בג'ובניק שהפעיל קשרים בשביל לצאת מקרבי, ועוד נחשב לפטריוט בגלל זה.

      הגב לתגובה זו

      • שירות ללא פשרות

        נתי, 05/08/07 17:00

        1. מה זה הסגנון הזה?
        2. שירות ללא פשרות פירושו שידאגו למניעת שחיתות בגלל ''קשרים''
        3. לא יכול להיות שיש כ''כ הרבה בעלי ליקויים. לכן יש לבדוק כדת וככדין עפ''י הקריטריונים ולהעביר ל''ג'ובניקיות'' רק את בעלי הליקויים האמיתיים
        4. במקומות שנדרשים מאבטחים למשל - יכולים גם ג'ובניקים לשחרר ולהקל על לוחמים

        הגב לתגובה זו

  • 16.

    וואללה הייתי קונה את ההצעה בשתי ידיים

    משתחרר טרי, 02/08/07 11:30

    ולא שחלילה קרעתי את התחת בשרות, אבל בזלוז השנים יכולתי להתחיל לחיות ולהסתדר בחיים.

    איזה 100 אלף ש''ח עלו לי השלוש שנים של כלום ועוד כלום.

    הגב לתגובה זו

  • 15.

    יעל מלמד - פז, הבעיה היא שונה לחלוטין

    ר. רס''ן במיל., 02/08/07 11:09

    הבעיה אינה גיוס חובה או לא גיוס חובה, גיוס כפוי או התנדבות.
    הבעיה היא בעיה הולכת ומעמיקה של חינוך.
    מי שמשתמט מהצבא, זוכה כיום ללגיטמציה מהממסד, לחיבוק חם במשרד האוצר ( ראי החוק המוצע לשלב חרדים בעבודה תמורת פטור גורף ) ולאהדה גורפת בתקשורת.

    לא חסרות דוגמאות למשתמטים שנהנים מכך : ממאור כהן ( '' מסודרים '' ), אסף אמדורסקי, אביב גפן, בן ארצי, בר רפאלי, אושרי כהן, טירן פולק, מיה בוסקילה......

    לא נשכח את החיבוקים החמים והאהדה של רבין ( מר ביטחון ) עם אביב גפן המשתמט דקות לפני שנרצח. לא נשכח את הליהוק של הסרט '' בופור '' שבאורח פלא, כל שחקניו הראשיים היו משתמטים. מה לגבי מוסיקאים כמו שלומי שבן ? הוא ניגן בפסנתר בעוד חבריו שירתו בצבא.

    הבעיה איננה גם הרף הגבוה להתגייס כי אין רף כזה. חיילים עם בעיות רפואיות קשות יכולים להתנדב לצבא, אבל גם כאלה אשר טכנית, אינם חולים אבל הצבא ויתר עליהם. למשל ? למשל חולי צליאק. העובדה שאין הם יכולים לצרוך לחם, הובילה לויתור צה''לי עליהם. האם הם חולים ? לא. מה לגבי אביב גפן ? הוא טוען כי לא גויס עקב בעיות אורטופדיות קשות. האם זה היה מפריע לו לעבוד כפקיד ? לתייק דואר ? באופן האינטנסיבי שהוא עובד ויוצר, אני לא מכיר הרבה בריאים שהיו יכולים כך לקפץ על הבמות.

    לא חסרים אנשים שהייתי נותן להם פטור גורף. אבל.... האם לא יכול היה בן ארצי לשוטט עם הסינתיסייזר בין בסיסי צה''ל ולתת 3 הופעות בשבוע ? ומה לגבי מיה בוסקילה ( רחמנא ליצלן, הצהירה על דתיותה ) או אפילו כוכבי כוכב נולד ? הם למשל, בונים קריירה בשעה שחבריהם תורמים לצבא.

    הבעיה היא לא תיגמול כספי. בשביל שכר מינימום ניתן למלצר ולא צריך להיכנס למדים. הדרך היא שלילת זכויות. מי שלא משרת - הוא אזרח סוג ב'. מי שלא שירת, יבוטל רשיון הנהיגה שלו עד גיל 22. הוא לא יוכל להצביע לכנסת. הוא יידרש לשלם אגרת נישואין הגבוהה פי 5 מהקיים. הוא לא יקבל קיצבת ילדים, אלא רק מהילד החמישי ( חרדים.... ) הוא לא יוכל להיבחר לרשות מקומית אלא רק מגיל 35. הוא לא יוכל לקבל דרכון עד גיל 21. הוא לא יוכל להתקבל לעבודה בכל גוף ממשלתי, גם אם הוא '' דור ב' '' של עובדים. הוא לא יוכל לקבל משכנתא לזכאים. הוא ישלם שכר לימוד אוניברסיטאי ללא סיבסוד ממשלתי ( העומד היום על 50% ).

    לא חסרות שיטות כדי לבדל את המשתמטים מכלל הציבור. מי שיוכח כי אין הוא יכול להתנדב ( ובאופן גורף בכל מקרה בנפרד ) שישלם את המחיר.
    ובאשר לחינוך ? בשביל זה יש בתי ספר. מי שלא מתגייס כי '' אינו רוצה לשרת בצבא הכיבוש '' גם לא ישלם מסים ( '' לאן הולך הכסף שלי ? '' ) ולא יעצור באור אדם ברמזור.
    חינוך , חינוך, חינוך. גם הטבות וגם עונשים !!

    הגב לתגובה זו

    • רואים שאת\\ה עוד אחד\\ת שמנסה להפחיד

      פף, 07/09/07 16:39

      מזל שאת\\ה רק קצין שלישות, תשאיר את החשיבה לדרגים הגבוהים, תעשה לכולנו טובה...

      הגב לתגובה זו

  • 14.

    זיכרי את רבן יוחנן בן-זכאי שברח מירושלים בארון מתים (ל''ת)

    גוגית המגוגית, 02/08/07 10:53

    הגב לתגובה זו

  • 13.

    את טועה בפרופילים

    פרופיל 21, 02/08/07 10:28

    פרופיל 24 - פטור זמני משירות (מסיבות בריאותיות או נפשיות,בד''כ לחצי שנה)

    פרופיל 21 - פטור תמידי משירות (מסיבות בריאותיות או נפשיות)

    אני טורח לציין זאת (למרות שזה נשמע קטנוני) מכיוון שבכל שנה מתגייסים לצה''ל יותר מ1500 חיילים בעלי פרופיל 21 _פטור תמידי) בהתנדבות ואני בתוכם.

    לי יש בעיות ברכיים חמורות שהקנו לי את הפרופיל 21,אני בריא בנפשי,התגייסתי ושרתתי 3 שנים (2 התנדבות+1 שס''ן) בתפקיד ג'ובניקי אבל חשוב ותורם באכ''א.

    לפחות תבדקי את העובדות לפני שאת מכפישה אנשים בטור (גם אם לא התכוונת לכך).

    באופן אישי אני חייב לומר שמעט מאוד מהמשוחררים על פרופיל נמוך לא יכולים לשרת,מי שיכול לעשות תואר אוניברסטאי או לעבוד בתפקיד בכיר בחברה ,יכול וצריך לתרום את חלקו.

    שלא יקבלו לאוניברסיטה את מי שלא שירת,שלא יתנו לו רשיון נהיגה,שלא יתנו לו זכות להצביע-הוא הרי לא כשיר.

    הגב לתגובה זו

  • 12.

    את רוצה להפוך אותנו לצבא ארה''ב?

    ג'ון, 02/08/07 10:14

    המתגייסים הם אנשי המעמד הנמוך,שההטבות שמציע הצבא קורצות להם.מי שרוצה לראות עוד שיראה את הסרט ''פרנהייט 9/11''

    הגב לתגובה זו

    • אנחנו כבר צבא ארה''ב רק בלי המשכורות

      די לצביעות, 02/08/07 18:50

      מי שעם מוטיבציה מסדר לעצמו קשרים להגיע ליחידות מובחרות. מי שבלי מוטיבציה מסדר לעצמו קשרים להיות ג'ובניק.

      רק קבוצה של אנשים חסרי קשרים ו/או מעמד נכפה עליה להיות קרבית סתם.

      אז לא עדיף שלא ירגישו כמו עבדים ועוד יקבלו כסף על זה?

      הגב לתגובה זו

  • 11.

    לא הזכרת את הערבים שגם שרות לאומי אינם מוכנים לעשות למען החברה ,,,

    אבו יסמין, 02/08/07 10:13

    זה מגזר שאינו מוכן לתרום מאומה ומשתמט מטעמים לאומניים , האם גם מהם לשלול זכויות ? ברגע שיפעלו נגדם בשלילת זכויות מפאת השתמטות הרי את תצאי נגד הכתבה של עצמך , אז אנא אל תירי ברגל של עצמך .

    הגב לתגובה זו

  • 10.

    לא לגייס בכוח

    ארז, 02/08/07 10:11

    להפתעתי, אני מסכים (חלקית) עם הגברת פז מלמד.
    לא לגייס בכוח, לתגמל את המשרתים - ובמקביל להטיל סנקציות על המשתמטים.
    מי שמשתמט משירות לא יוכל להוציא רשיון נהיגה, לא יהיה זכאי לבחור ולהיבחר לכנסת, יתקשה להתקבל לעבודה וללימודים וכ''ו.
    וכך אחוזי השירות - והמוטיבציה לשרת - יעלו פלאים.

    הגב לתגובה זו

    • לחנך כבר בגן נגד פשיזם

      דני, 02/08/07 19:04

      כדי שלא יווצרו עוד אנשים כמו ארז.

      הגב לתגובה זו

      • לחנך ביד קשה נגד שמאלנות קיצונית אנטי ציונית וישראלית

        אביב, 02/08/07 20:40

        כדי שלא יוולדו אנשים כמו דני.

        הגב לתגובה זו

        • צודק, כדאי להיעזר במיין קאמפ. שם יש הסברים טובים איך לעשות זאת (ל''ת)

          כבר חשבו על זה, 02/08/07 22:51

          הגב לתגובה זו

  • 9.

    יעל ריאלית וצודקת

    bilbi, 02/08/07 10:10

    ליעל שלום רב! המאמר שלך נכון , ריאלי וצודק, אי אפשר להכריח אנשים שלא רוצים לשרת ולהעניק למדינה את מה שאינם רוצים, לכן, נכון מאד הרעיון של התיגמול, כך שאלה שאינם רוצים להתגייס שלא יתגייסו ואלה שמרגישים שהם רוצים לתרום למדינה את שירותם , המדינה תעריך זאת ותתגמל ותפנק את המשרתים, זו הדרך היחידה שנותרה . אני מקווה שרעיון זה יחלחל למקומות המתאימים והגיע הזמן לרדת מעץ התרומה למדינה, זה כבר לא הולך ויש למצוא דרך אחרת ולא לפגוע ביקרים שממשיכים לשאת בעול.

    הגב לתגובה זו

  • 8.

    במילא הולכים לצהל אנשי הפריפריה, העולים מאתיופיה והכתומים.

    נשלם להם, 02/08/07 10:08

    אחלה פתרון. אנחנו לא נתגייס ונשלם לשכירי החרב כסף.
    בסוף גם להם ירד האסימון.

    הגב לתגובה זו

  • 7.

    כשצה''ל יהיה צבא של עניים, תרד המוטיבציה לשרת בו יותר ממה שהיום.

    ישעיהו, 02/08/07 09:54

    ככה זה השמאל הרדוד והשבע, כל בעיה פותר עם כסף.
    אחרי הכל תמיד אפשר לקצץ לחרדים ולמתנחלים לא?

    אז הבעיה של צה''ל היא לא כסף
    ואין מחיר לסיכון הכרוך בשירות קרבי.
    הבעיה היא שהשמא הרס את הצבא, השתלח בו באופן חסר רסן, הטיל עליו משימות פוליטיות שפגעו בבטחון.
    מינה באופן שיטתי קצינים מיטעם, שאינם מחוייבים לביטחון אל לשלטון, והציבור הבין שבשבין צבא כושל כזה חבל על הזמן, והצביע ברגליים.

    הגב לתגובה זו

  • 6.

    יעל. את כל כך צודקת והגיונית . ואני לא מצליח לחלוק על דעותך.

    benzi. a, 02/08/07 09:54

    אני בפועל חבר בליכוד אבל תומך קדימה. נשמע מוזר . אבל ישנם רבים כמוני . ועוד משהו. כל הרבים האלה שכמוני תומכים בימים אלה במשה פייגלין. ניסיתי ברוב המקרים ובכל הכתבות לחלוק על דעותך אבל נכשלתי . כי תמיד את הכי צודקת והכי הגיונית ומאוד נבונה.
    והגדלת לציין זאת בנושא המשתמטים מ.צ.ה.ל. .

    הגב לתגובה זו

  • 5.

    גבירתי הנכבדה אינה מבינה

    גיל ביקל, 02/08/07 09:52

    כמה וכמה דברים. ראשית, התגמול שאת מדברת עליו צריך להיות די דרמטי כדי לפצות על הבעיות שחווה מילואימניק וגם חייל סדיר תוך כדי שירותו.
    שנית, תגמול מסוג כזה צריך לבוא יחד עם שינוי מהותי של הצבא לצבא מתנדבים ולא להשאר עם גיוס החובה הלא רלוונטי.
    שלישית, מאחר והצעתך כבר עלתה פעמים אין ספור על ידי אין ספור גורמים וכמובן לא בוצעה ... אני מעדיף להמשיך לגייס בכוח, הרי גם אני מגוייס בכוח.

    הגב לתגובה זו

  • 4.

    נכון, הפתרון בתגמול המשרתים. אבל גם תגמול בהערכה והוקרה מהחברה (ל''ת)

    לא שיש לי רעיון, 02/08/07 09:26

    הגב לתגובה זו

    • יש פיתרונות

      אורן, 02/08/07 09:58

      להרים את מדרגות מס ההכנסה ואז לתת חזרה נקודות פתור על שירות צבאי
      זה יכה לא רק את 5% ה''מצפוניים'' אלא גם את 11% החרדים.
      אפשר באותה הזדמנות לתת אותן נקודות זיכוי לבעלי נכות אמיתית כדי שלא יענשו בנוסף לנכותם
      אפשר גם להוסיף אופציה של שירות לאומי של 3 שנים בעיירות פיתוח, כמורים, עובדים סוציאלים (כולל עזרה לניצולי שואה), סניטרים בשירותי בריאות... במשכורת צבאית

      למה זה פתרון מעשי? היום כשבא מישהו ומצהיר על נטיות התאבדות הצבא לא יכול לקחת צ'אנס עליו, הפסיכולוגים הצבאיים משחררים במקרים ''אפורים'' כי האחריות היא עליהם והיא על חיי אדם. בענישת מיסוי על השתמטות אין התעסקות בחיי אדם אלא בארנק.
      הפציפיסטים יוכלו לתרום בשדרות ובאופקים במקום עוד מאתיים איש בחוג לקולנוע

      ולמה אין פתרונות כאלה כבר היום? אולי כי אולמרט וחבריו נאחזים בכסאם, ובמחטף מאריכים את חוק טל ב 5 שנים, ובכך יוצרים ''מטריה'' אתית וחוקתית גם למשתמטים החילוניים

      הגב לתגובה זו

  • 3.

    יעל נסחפת בלי להתעמק בסיבה,תחשבי קצת (ל''ת)

    י.א, 02/08/07 08:02

    הגב לתגובה זו

  • 2.

    המשתמטים הם כלל לא תפוח רקוב

    יוסי המשתמט, 02/08/07 08:00

    הטענה הקלה ביותר היא להטיל את האשמה על אחרים,וכעת הם המשתמטים,תמיד הכותרות נעות כתזזית משמאל לימין לפי הפלוץ היום של אישיות כזאת,מחר של אישיות אחרת,אך לעולם אינה עוצרת בצורה חברתית לאומית לפתרון הבעיה,
    הבעיה נעוצה בסירחון שממנו מתחיל הדג והוא בראש,
    בני הנוער שלנו אינם טיפשים כמונו שיקנו אותם בדיבורים גבוהה גבוהה ולא ישמשו דוגמא ,היריעה תיקצר מלהכיל את רשימת ''משמשי הדוגמא'' אשר בני הנוער שלנו רואים ושומעים חדשות לבקרים,אז ברק זרק פצצה וכולם כמו טמבלים רצים ומחפשים את הרסיסים,כולל התקשורת.לא רבתי,תלכו אל זורק הפצצה שיתן לכם תשובות ,תאמינו לי שהוא עוד יאכל את הכובע ויאמר שזה לא הוא שזרק את הפצצה,

    הגב לתגובה זו

  • 1.

    אמת לאמיתה

    עמוס, 02/08/07 07:30

    בעידו בו כל תגמול נמדד בכסף,ראו את התגמול של מנהלי החברות הגדולות במשק,אני מאמין שהיקידה הגדולה ברצון לשרת בצה''ל היא על רקע של חוסר תיגמול, ולכן תיגמול בכסף כגון משכורות אמתיות ו/או בשווה כסף כגון לימודים בחינם ותעסוקה מובטחת היו לבטח משנים את המוטיווציה.ועדין לא אמרתי שום דבר על היעילות הכלכלית של השימוש במצרך הניתן בחינם וללא כל הגבלה ,כמו זמנו של המשרת בצבא היום.

    הגב לתגובה זו