• 88.

    אני מתבייש ביהדותי - בושה וחרפה (ל''ת)

    משה, 09/08/07 08:02

    הגב לתגובה זו

  • 87.

    תודה רבה לך השם יתברך שיש לנו צדיק כזה בדור הרב עובדיה יוסף ! (ל''ת)

    חגי, 08/08/07 12:57

    הגב לתגובה זו

  • 86.

    ''מה אהבתי תורתך כל היום היא שיחתי'' (תהילים)

    דנה, 01/08/07 10:08

    לכל אלה שמוחים על מקומה של האשה או אי מקומה ביהדות לכו, תלמדו.. תמצאו שדווקא היהדות, יחסית לדתות אחרות, היא פמיניסטית להפליא.
    ולכל מי שלא מבין על מה דיבר הרב או לא התעמק בכוונתו - חבל מאוד פספס הרבה, ויותר מזה - מוציא שם רע לכבוד הרב ו/ או לתורתנו הקדושה
    ופוגע קודם כל בעצמו.
    תכנסו לאתרים כמו ''הידברות'' או ''שופר'' , תקנו ספרים, תשמעו דיסקים, תחקרו קצת. חלקכם אולי יזכו לראות דברים אחרת
    בהצלחה

    הגב לתגובה זו

  • 85.

    רב, לא רב, בעיני עובדיה בהמה גסה! (ל''ת)

    וזו דעתי, 01/08/07 01:08

    הגב לתגובה זו

  • 84.

    לדנה מ 82 ולכל הטוקבקים שלום! כנסו בבקשה.

    מיכל, 31/07/07 17:48

    אני מסכימה עם כל מילה שאמרת. ומוסיפה עוד שזה שהרב אמר שאישה לא צריכה ללמוד תורה. זה לא מעלה ולא מוסיף. זה בכלל לא בכוון שלנו. אז למה צריך להתרגז מדברי הרב.

    הגב לתגובה זו

    • ראש יהודי

      דנה, 01/08/07 10:19

      היי מיכל,
      ראיתי שכתבת ''חילונית'', אז סתם רציתי לומר לך שלא צריך להיות דתייה כדי להעמיק וללמוד את חוכמת התורה. התורה שייכת ליהודים לא לדתיים , החילונים פשוט לא מכירים או מסרבים להכיר בה , אך היא שלהם באותה מידה..
      ו''לחזור בתשובה'' זו זכות שלא כל אחד זוכה בה, אך לכולנו יש את הבחירה לקבל תשובות.
      יש מקום בפתח תקווה (סגולה) נקרא ''פסגות'' - שיעורים דווקא לציבור החילוני בנושאים רוחניים.
      שווה לנסות

      הגב לתגובה זו

      • לדנה! גם את תגובתך השניה קראתי ומאוד נהנתי לראות שיש לך חכמת חיים.

        מיכל, 01/08/07 17:05

        תודה על הצעתך. אני יודעת לעשות דברים בצורה איטית ויסודית.

        הגב לתגובה זו

  • 83.

    מדוע הבת של הרב יוסף פתחה מכללה.

    מוסא קאראף, 31/07/07 17:31

    האם אין לה כשרון לעשות חמין.לכן לה מותר?

    הגב לתגובה זו

  • 82.

    ''אוהבה כגופו, ומכבדה יותר מגופו'' (יבמות סב)

    דנה, 31/07/07 16:39

    לכל המוצלחים שטרחו להשאיר את התגובות שלהם באתר.
    תלכו ללמוד קצת לפני שאתם פותחים ת'פה בכלל.
    תשמרו על כבוד הרב, ואם לא על שלו- אז על של עצמכם... מה זו צורת ההתבטאות הזו אחד לשני?!
    ומי שלא מבין בהלכות או רק חושב שהוא יודע - שיבדוק עוד קצת
    “יגעת ומצאת ,תאמין”
    ברוכים תהיו

    הגב לתגובה זו

    • לדנה מ 82 ולכל הטוקבקים שלום! כנסו בבקשה.

      מיכל, 31/07/07 17:49

      אני מסכימה עם כל מילה שאמרת. ומוסיפה עוד שזה שהרב אמר שאישה לא צריכה ללמוד תורה. זה לא מעלה ולא מוסיף. זה בכלל לא בכוון שלנו. אז למה צריך להתרגז מדברי הרב.

      הגב לתגובה זו

  • 81.

    לכל הטוקבקים שלום! הפסיקו לדבר על הרב גדול הדור.גם אם אתם לא בדעת ו (ל''ת)

    ירון ליבוריץ, 31/07/07 16:35

    הגב לתגובה זו

    • הטם הכוונה לגדול בתורה יותר-למשל הרב אלישיב

      אשכנטוזי, 31/07/07 17:46

      מה דעתך ירון ל.

      הגב לתגובה זו

      • אשכנזיפת! אתה צודק. גם הרב אלישיב יגיד אותו דבר. צא ובדוק. גזע לבן! (ל''ת)

        ירון, 31/07/07 17:52

        הגב לתגובה זו

        • גזען מטומטם. חסיד שוטה של רבך מאחז העניים וגנב הדעת. (ל''ת)

          רומק, 02/08/07 12:56

          הגב לתגובה זו

  • 80.

    הוא התכוון '' נשים צריכות לעשות מין '' אבל בגלל המבטא....

    בני, 31/07/07 13:17

    חשבו שאמר משהו אחר.
    זאת לא פעם ראשונה שהאיש המיוחד הזה לא מובן על פשוטי העם ועמי הארצות.
    כשהוא מקלל - הוא מתכוון לברך.
    כשהוא מנבל את פיו - הוא מתכוון לדבר שירה ולאמר הלל.
    כשהוא נותן צ'פחה - הוא מתכוון ללטף.
    כשהוא הולך עם שמלה - הוא מנסה להיראות מאצ'ו.
    כשהוא נותן למאמיניו - לנשק את טבעתו , הוא רוצה להדגיש את ההבדלים בינו לבין כוהני דתות העכו''מ.
    הוא פשוט לא מובן , משום גאונותו המתפרצת לה כזקפתו של רועה עיזים ישמעאלי.

    הגב לתגובה זו

  • 79.

    לפי תגובותכם הטוקבקים שלא מבינים בדת היינו החרדים צריכים. כנסו.

    מני, 31/07/07 12:27

    היינו מזמן צריכים להתגרש מנשותינו. אבל מה קרה? בדיוק הפוך. החרדים יודעים לשמור על כבוד האשה. ויתרה מזאת חייהם מאוד מלאים סיפוק רב בכל התחומים. אין לנו את הבעיה לחלק את מטלות הבית ולעזור בכל נושא. כולל שטיפת כלים וריצפה. לקלח את הילדים ועוד.אנחנו מסתכלים על התורה והיא מנחה אותנו. אנחנו לא מתחתנים וחושבים איך להתגרש. התורה ממש מחנכת אותנו איך לשמור על המידות. איך לא להתרגז מתי שבאמת הילדים או האשה מרגיזים.לכל דבר יש פיתרון. כשיש בעיה רצינית ולא מסתדרים יש רב והולכים שניהם ביחד ויוצאים מחוזקים. ככה בנוי הבית החרדי. ואצלנו זה לא בושה שהאשה תעשה חמין והבעל יאכל. אצלכם בכלל לא מבשלים קונים הכל מוכן אפילו שאין להם פרוטה בכיס

    הגב לתגובה זו

    • על שכמותך אמרו חז''ל : ''גם אויל מחריש כחכם יחשב''.

      ישורון, 31/07/07 13:56

      לך לעבודה ותשאיר לאחרים , מוכשרים ממך , את ענייני הרוח.
      אנשים כמוך , שלא מסוגלים לתרום לזולתם שום דבר רוחני , מוטב יעסיקו עצמם בהבאת פרנסה לביתם ולמשפחתם. בביתך אתה לבטח חשוב יותר מאשר ביננו , האנשים האיכותיים.
      שמור על הבריאות .

      הגב לתגובה זו

      • לישורון! זה שאתה מגיב אצלי. זה אומר כמה אני חשוב בעניך!

        מני, 31/07/07 15:39

        תראה כמה מגיבים יש שמזיפים את הלוגו שלי. תחשוב. יהבנאדם!

        הגב לתגובה זו

      • לישורון ! לפי הפסוק שהבאת. אתה מעיד על עצמך שאתה טיפש. (ל''ת)

        אחמד, 31/07/07 15:42

        הגב לתגובה זו

    • ויותר מהכל ההלכה מלמדת אתכם (ל''ת)

      להיות שקרנים, 31/07/07 14:09

      הגב לתגובה זו

  • 78.

    ל67 היהודי מסין. אני חילוני ומאז שנולדתי אני אוכל חמין ו...

    חילוני עם חמין, 31/07/07 11:48

    השכל שלי ישר מאוד
    ''ברוך השם''...אדיוט.

    הגב לתגובה זו

    • לחילוני! לא ציינת מי עשה את החמין?או אולי אתה חושב שאורז זה צ'ולנט. (ל''ת)

      יהודי, 31/07/07 13:37

      הגב לתגובה זו

  • 77.

    והאשכנזיות צריכות לעשות צ'ולנט...

    י, 31/07/07 11:47

    יותר בשר ותפוחי אדמה. פחות שעועית.

    הגב לתגובה זו

  • 76.

    למה כל פעם שאיזה אדיוט פולט שטות ישר זה בעיתון!! צנזרו קצת

    הרב צ'רלי, 31/07/07 11:10

    לא יודע מי זה העובדיה הזה, אבל ברור שדבריו לא ראויים לפרסום. אז למה לתת לו במה????
    ולך עובדיה...''סייג לחוכמה שתיקה''...כנראה לא שמעת על הפתגם הזה

    הגב לתגובה זו

    • צ'רלי! אתה שם לב שהפה שלך גדול. כנס.

      יהודי, 31/07/07 13:33

      אתה מרוקקי עצבני. תלך לשנקין יש שם הרבה חברה שירגיעו אותך! או שאתה כבר אחרי הכדורים של הפסיכיטר?

      הגב לתגובה זו

      • מה הקשר למוצאו של צ'רלי , סיני גזען ?

        ישורון, 31/07/07 14:00

        ש''סניק , רק תוכיח אותו על טפשותו , ומיד תצא גזענותו לאויר העולם ממש כשם שקורה לאויל ששותה יין - וסודותיו הופכים לנחלת הציבור.

        ש''סניקים - ''צדיקותם'' מתנדפת ורשעותם מתגלה אפילו ללא יין...

        הגב לתגובה זו

        • ישורון! אתה הגזען! וכנראה גם אתה מרוקקי עצבני. כנס

          יהודי, 31/07/07 16:43

          רק מרוקקי חילוני כזה יכול לדבר בתת רמה כזאת. ועל כאלו כתוב בתהילים. ''משנאך ה' אשנה''. את זה אתה מבין? יבנאדם!

          הגב לתגובה זו

        • לישורון מרוקאי+סיני= סכין יפני! אבל בלי גזענות. מרוקאי זה עם קשה. (ל''ת)

          ירון, 31/07/07 17:59

          הגב לתגובה זו

  • 75.

    misintrepetation

    michael rosenth, 31/07/07 01:25

    to the autor and nrg,
    if u dont understand in halach dont write . go read tguva 6 and 9 learn the subject and write back- on the right context.
    chaval to confuse and instigate readers

    הגב לתגובה זו

  • 74.

    דעת הרב עובדיה לגבי נשים.

    עמנואל, 31/07/07 00:56

    לכל מי שחושב שיודע על פי מאמר בודד מה דעתו של הרב עובדיה להזכיר שבתו מנהלת כיום את המכללה החרדית היחידה לבנות למקצועות חופשים ולאו דוקה להוראה וזה בגיבוי אביה כי אם לא היה לה את גבוי אביה היא לא היתה פותחת את המכללה כי הרבנים האשכנזים שמתנגדים למכללה כזאת היו מחרימים אותה ואף תלמידה ואפילו מבני עדות המזרח לא היו באות ללמוד.

    הגב לתגובה זו

  • 73.

    סוף סוף יש רב רציני שאומר אמת לאמיתה

    מרן שליט''א, 30/07/07 22:50

    הרב צודק. כל אחד יודע את זה. מקומה של האשה בבית פנימה.

    הגב לתגובה זו

  • 72.

    מר''ן עובדיה: בטל את חרם דרבנו גרשום

    אשכנזי, 30/07/07 22:43

    אם עסקינן בנשים ותקנות אשכנזים כנגד דעת תורה, ראוי שמר''ן יבטל את חרם דרבנו גרשום - גזרה שאין הציבור יכול או צריך לעמוד בה. כאשר תדענה הנשים כי יכולים בעליהם לגרשן על כורחן או לשאת אחרות על פניהן, תעסוקנה יותר בפלך ובשלמות המשפחה ופחות בפירוש מוטעה לדברי תורה.

    הגב לתגובה זו

    • למה אתה כל כך מאוים? (ל''ת)

      אשה, 31/07/07 06:11

      הגב לתגובה זו

  • 71.

    אמרתי לאחים שלי. תעזבו את היהודים. ותראו איך אחד אוכל את השני. (ל''ת)

    אחמד יסין, 30/07/07 21:04

    הגב לתגובה זו

    • אחמד ! הפעם אתה צודק. זה כל כך נכון. (ל''ת)

      אבי, 30/07/07 22:37

      הגב לתגובה זו

  • 70.

    זה מזכיר לי...

    רחל, 30/07/07 20:08

    כאשר העולם המערבי היה עסוק ביצירה מדעית, חברתית ואמנותית מדהימה בתקופת הרנסאנס, אז היהודים התעסקו בשאלה הרת הגורל:
    האם המשיח הוא בן יוסף או בן דוד.
    בקצב הזה היהדות הזו משתרכת בשולי החברה, וחוצמ'זה, הרבובדיה:
    איזו שפה עלובה...אילו רעיונות...
    מי שרואה בו מנהיג שיקום!!!

    הגב לתגובה זו

    • אני רואה בו את המנהיג הרוחני שלי. ועוד בלי עין הרע 12 מנדטים.תחשבי (ל''ת)

      מני, 30/07/07 22:39

      הגב לתגובה זו

      • את מי מעניין מי המנהיגים הרוחניים שלך , טפשון ?

        ישורון, 31/07/07 13:36

        הש''י יעביר מן העולם את כל פועלי האוון במהרה בימינו ונאמר כולנו אמן.

        משים עצמך צדיק ?
        בוחן כליות ולב מזהה רשעות גם במקום בו מעמידים פנים.

        תשועת ה' כהרף עיין.

        הגב לתגובה זו

    • לרחלי! תשימי לב איזה סוג אנשים מגיבים. כנסי.

      מני, 31/07/07 23:29

      האלפבת הזה מגיב. ואפילו הוא לא קרא את המאמר שלך. ששאלת מה ששאלת. תשימי לב! ותראי איזה מפגרים את מיצגת.

      הגב לתגובה זו

  • 69.

    לפי כל תגובות הטוקבקים החילונים. הם גם לא מכבדים את נשותהם.מסכנים (ל''ת)

    ירמיהו, 30/07/07 19:40

    הגב לתגובה זו

    • עכשיו אתה יודע? תבדוק כמה יש גירושין אצלם! וכמה בגידות. ה' ירחם. (ל''ת)

      אחמד, 30/07/07 20:22

      הגב לתגובה זו

  • 68.

    הרב עובדיה יוסף שליט''א גדול בתורה. וחבל שאנשים ככה מזלזלים.חבל. (ל''ת)

    ירון ליבוביץ, 30/07/07 19:22

    הגב לתגובה זו

    • לירון שלום! אני מאריך אותך על תגובתך היפה. (ל''ת)

      מני, 30/07/07 21:00

      הגב לתגובה זו

      • לאיזה אורך אתה מאריך אותו? שני מטר?

        מטר וחצי, 30/07/07 22:39

        ככה זה דתיים. אנלפבתים.

        הגב לתגובה זו

        • מאריך ! אורך רוח. מעריך! מוקיר. מכבד. (ל''ת)

          מני, 30/07/07 23:13

          הגב לתגובה זו

          • שתוק כבר , פולני. (ל''ת)

            אאא, 31/07/07 13:30

            הגב לתגובה זו

          • אתה גם יודע לעבות ?

            בערלאנד, 31/07/07 13:38

            בעזרת מעשי אונן ? בעילת נידות ?
            אתה מברך לפני ?

            הגב לתגובה זו

    • גם אני (ל''ת)

      משה, 30/07/07 22:47

      הגב לתגובה זו

  • 67.

    בכלל החילונים יודעים מזה חמין? אם הייתם אוכלים השכל שלכם היה מתישר! (ל''ת)

    היהודי, 30/07/07 19:19

    הגב לתגובה זו

    • ליצן. החמין שלך בטח מלא שעועית וחלקי שרצים.

      שרה בלה, 31/07/07 14:04

      אויר חם ומסריח מכל מוצאיך...
      ש''סניק טיפוסי.

      הגב לתגובה זו

      • כנראה שיש לכם בעיה עם שסניק טיפוסי. אהבתי את זה. ימשועממים. (ל''ת)

        יהודי, 31/07/07 16:47

        הגב לתגובה זו

  • 66.

    לכל הטוקבקיסטים שמגיבים לפני שקוראים !כנסו.

    שלמה, 30/07/07 19:04

    משהוא מכם הלך לבדוק מה הרב אמר ולמי הוא אמר? והאם הרב דיבר אליכם המטומטמים. תפסיקו להיות אדיוט קופץ בראש! עילגים. תת רמה.

    הגב לתגובה זו

    • אתה למדת עברית , בוודאי , ממורך ורבך המר''ן.

      בערלאנד, 31/07/07 14:06

      עדת נרפים ועילג רועה בם.
      צאן מרעיתו של מאחז עיניים.

      הגב לתגובה זו

  • 65.

    אני לא סובל חמין מזרחי

    צ'ולנט, 30/07/07 18:10

    עושה לי גזים. אולי גם כבוד הרב מר''ן נשא את דרשתו אחרי מנת חמין מזרחי והלחץ השפיע עליו...

    הגב לתגובה זו

  • 64.

    ''הרב'' עובדיה זה לא יהדות ! (ל''ת)

    אורי, 30/07/07 17:03

    הגב לתגובה זו

    • כנראה שבישבלך הטלר זה יהדות! (ל''ת)

      שלמה, 30/07/07 17:38

      הגב לתגובה זו

      • אני חושב שהוא מוסלמי , המולא עובדיה. (ל''ת)

        אורי, 30/07/07 21:30

        הגב לתגובה זו

        • אם אתה לא יודע לכבד את הדת שלך. אז מה נגיד על הערבים? רק תראה ותבין (ל''ת)

          מני, 30/07/07 23:16

          הגב לתגובה זו

          • את הדת אני מכבד ועוד איך. לרבובדיה אני בז.

            אורי, 31/07/07 13:45

            לרבובדיה אני בז כשם שאני חש שאט נפש מחסידיו השוטים וחסרי הכבוד.
            האיש הזה שמרבה בשנאת חינם ומעמיד פני צדיק יענש בבית דין של מעלה בבוא יומו.

            הגב לתגובה זו

  • 63.

    צודק הרב עובדיה הנסמך על חז''ל שידעו שהאשה מוגבלת קוגנטיבית ולכן

    חרדי, 30/07/07 16:57

    היא פסולה להעיד,לרשת את הוריה,לכהן בתפקידי שררה, להיות דיינית והם צדקו כשאמרו ''ישרפו דברי תורה ואל ינתנו לנשים''.

    הגב לתגובה זו

    • בשבילך הן מספיק טובות

      ל-63, 30/07/07 17:42

      לגדל ילדים, ולפרנס אותך ולעבוד בפרך כל היום. בשביל כל מי שתורתם אומנותם. וכידוע לא כולם עילויים.

      הגב לתגובה זו

  • 62.

    במאמר על מעמד האשה באתרנו תוכלו לקרוא על עוד כמה דברים שהרב עובדיה

    דעת אמת הכנסו, 30/07/07 16:18

    לא הספיק לומר על נשים כמו.......

    הגב לתגובה זו

  • 61.

    'מה הועילו חכמים בתקנתם'?

    המשיח, 30/07/07 15:36

    בס''ד

    כבוד הרב עובדיה יוסף,ידועה העובדה כי בנשים ניתנה בינה יתרה. על הגבר לאהוב את אשתו אף יותר משאוהב הוא את גופו. המרן עובדיה הנכבד-נאמר:'חכמים הזהרו בדבריכם'.
    אתה בטח כבוד הרב מודע ויודע כי אנו הגברים בסעודת ליל שישי מהללים את האשה,וכך אנו שרים לה:'אשת חיל מי ימצא. מפנינים(מכסף) ירחק מכרה,בטח בה לב בעלה,ושללה לא יחסר. גמלתהו טוב ולא רע.תורת חסד על לשונה'. יהללוה בניה ויאשרוה'.
    'אשה יראת ה' היא תתהלל'.
    נשמה של אשה המתגלגלת לעולם באה זכה יותר,ולכן נשים פטורות מחלק מהמצוות.
    שיהיה לנו ט''ו באב-חג אהבה עברי שמח(:

    הגב לתגובה זו

    • למשיח! אתה פלצן גדול. אתה יודע כמה פסוקים אז אתה חושב שאתה רבי?

      אחמד, 31/07/07 13:47

      אתה מרוקקי עצבני. תלך לשנקין יש שם הרבה חברה שירגיעו אותך! או שאתה כבר אחרי הכדורים של הפסיכיטר?

      הגב לתגובה זו

  • 60.

    קבלו את דתן ואבירם בגירסת הקוקו 2007

    דתן ואבירם, 30/07/07 15:30

    אבישי בן חיים הוא מחלל שבת בפרהסיא הולך עם קוקו כאילו הוא בחורה ולכן הוא ממש מאד מאד נפגע שמרן שליט''א הסביר לו שתפקידו הוא לטוות בפלך ולבשל חמין ולכן המרושע הזה נוקם וחושב שהוא מאיים על מישהו כשהוא מוציא כביכול את הזבל החוצה לרשת ולעיתון מעריב... יבטלו אלף אבישיים וכיוצ''ב ולא תיבטל קוצו של יו''ד מתורתו ופסיקותיו של מורינו ורבינו עטרת ראשינו נזר ישראל ותפארתה רבינו עובדיה יוסף שליט''א

    הגב לתגובה זו

    • השאלה מי הוא הקוקו האמיתי: זה שהולך עם קוקו או זה שמדבר כמו קוקיה (ל''ת)

      ג'ק ניקולסון, 30/07/07 23:34

      הגב לתגובה זו

      • זה שהולך עם קוקו הוא באמת ה-קוקו במלוא מובן המילה

        דתן ואבירם, 31/07/07 01:41

         וכל תורה שהוא כביכול עאלק יענו לומד נעשית לו מיידית סם המוות ובקרוב ממש נחזה בשוב ה' ציון אמן.

        הגב לתגובה זו

  • 59.

    לא צריך להתרגש

    לי, 30/07/07 15:09

    ביתו של הרבה עובדיה היא המקימה והמנהלת של המכללה החרדית לבנות. אשה משכילה הן בתורה והן בלימודים כללייםץ. והכל באישור הרב ועידודו. כדאי להפסיק להוציא דברים מהקשרם.
    הרב עובדיה. גדול הדור!

    הגב לתגובה זו

  • 58.

    בשם כבוד התורה

    רייזמן, 30/07/07 14:49

    הבעיה שכל אחד מנסה לעקוץ, ולא להסתכל לעומק ההלכה! תעצרו שניה את הצביעות, ותעשו חושבים - אם ההלכה או' משהו מה המניע לכך, די לשיטחיות!

    הגב לתגובה זו

    • כנראה שבישבלך הטלר זה יהדות! (ל''ת)

      שלמה, 31/07/07 14:08

      הגב לתגובה זו

  • 57.

    האמת עובדיה צודק שקודם צריך לברך

    אבי, 30/07/07 14:45

    הרבה יותר הגיוני ומתאים.

    ( בקשר לנשים ותורה - תפסיקו להתרגש,,, במילא 99% לא כל כך מתעניינות במילא וזה לא הנקודה פה )

    הגב לתגובה זו

  • 56.

    ניסו שחם עליו ! (ל''ת)

    אוחנה, 30/07/07 14:43

    הגב לתגובה זו

  • 55.

    הוא צודק - תורה זה בזבוז זמן, חמין זה טעים! (ל''ת)

    הרב חלוק אמבטיה, 30/07/07 14:42

    הגב לתגובה זו

  • 54.

    ואין חכמה לו לליצן , אפילו לא בעיגוליו.... (ל''ת)

    אשה, 30/07/07 14:42

    הגב לתגובה זו

  • 53.

    מה קורה עם קומקום הפלא של הרבובדיה ?

    מתעניין, 30/07/07 14:40

    לא שמענו עליו מזמן..
    מה קורה איתו ?
    גנב אותו , ההוא , בניזרי ?
    לא גנב ? קיבל בהשאלה ?
    תדווחו לנו....

    הגב לתגובה זו

  • 52.

    ???. איזה רב אחד??.?.?.?

    חסיד הבא''ח, 30/07/07 14:40

    לא נסור ימין ושמאל מדברי מר''ן הבא''ח גדול האחרונים שעליו נאמר שהיה צריך לחיות בדור של תנאים ואפילו רבו ''הזבחי צדק '' היה קם לכבודו

    הגב לתגובה זו

  • 51.

    ומתי מברכין את ברכת הנקבים ? לפני או אחרי החירבון ?

    בת ספרדיה, 30/07/07 14:37

    בתורה הוא לא משהו המולא הזה , אז אולי בחרא הוא מבין קצת יותר....

    הגב לתגובה זו

    • טמבלית, לא מברכים על לחרבן, מברכים על

      היכולת לחרבן, 31/07/07 00:43

      ולפני או אחרי לא משנה את משמעות הברכת, לכן הרמב''ם פוסק שאומרים ברכה זו רק פעם אחת בבקר.
      סייג לחוכמה שתיקה, את רק מחזקת את דבריו.

      הגב לתגובה זו

    • לפלצנית! כשתחרבני אז תקראי לי. נשלח אותך לגן עדן. תהיא שאהידית (ל''ת)

      אחמד, 31/07/07 13:52

      הגב לתגובה זו

  • 50.

    עובדיה דווקא מאוד מחובר לצד הנשי שבו..ולראיה הוא לובש שמלות!!!!

    הרב צ'רלי, 30/07/07 14:37

    וכמובן שכמו נשים...דעתו קלה (מאוד קלה!!!! 2 גרם מקסימום)...

    הגב לתגובה זו

    • לצ'רלי? עוד לא לקחת את הכדורים? תקרא לאשתך שתעשה לך חמין. יפלצן.

      אחמד, 31/07/07 13:54

      אתה מרוקקי עצבני. תלך לשנקין יש שם הרבה חברה שירגיעו אותך! או שאתה כבר אחרי הכדורים של הפסיכיטר?

      הגב לתגובה זו

    • לפי תגובתך אין לאשתך שכל בגרוש. תחשוב לפני שאתה זורק מילים כמרוקאי! (ל''ת)

      מיכל, 31/07/07 23:36

      הגב לתגובה זו

  • 49.

    צודק !כל הפמיניזם הזהפעל רק לרעתן.אגב מה עם נשות האברכים הכורעות

    עובד מאנע, 30/07/07 14:34

    תחת עול הפרנסה לפעמים 3 משרות כדי שלפלצן יהיה זמן להפוך דף גמרא בישיבה שלו ? אפשר לשלוח אותן גם למטבח או שרבנו יוציא פסק הלכה מיוחד לשפחות המסכנות האלה ?

    הגב לתגובה זו

  • 48.

    מי אשר לועג למר''ן שליט''א , אין לו חלק....

    ישורון, 30/07/07 14:34

    ...ונחלה במושב ליצים, ובעדת פועלי אוון כש''ס הנתעבת.
    איש מאחז עיניים כעובדיה יוסף אינו ראוי להקרא רב אצל בעלי האמונה.

    הגב לתגובה זו

    • לישורון. עוד לא לקחת את הכדור של הפסיכיאטר? יזבלון! (ל''ת)

      יהודי, 31/07/07 18:23

      הגב לתגובה זו

  • 47.

    לכל הדתיים- אלוהים מת תקלטו כבר!!!! (ל''ת)

    אלוקים, 30/07/07 14:26

    הגב לתגובה זו

    • אתה מתכוון לנוצרים אכן ישו מת (ל''ת)

      מריה, 31/07/07 01:21

      הגב לתגובה זו

    • אם תדבר הרבה נקח אותך אליו! תאמין לי אני בגן עדן עושה חיים. תבוא !

      אחמד, 31/07/07 13:58

      אתה מרוקקי עצבני. תלך לשנקין יש שם הרבה חברה שירגיעו אותך! או שאתה כבר אחרי הכדורים של הפסיכיטר?

      הגב לתגובה זו

  • 46.

    הבן אדם גמור- כבר מזמן לר מאמין באלוהים

    חומר גרם, 30/07/07 14:15

    הדלקת נרות איננה דבר שכתוב אותו בתורה.
    זהו בסה''כ מנהג.
    מה זו כל הכפירה הזאת וההתעסקות המיותרת בזה.
    שכל אחד ידליק וייברך לפי הבנתו.
    כל השטויות האלה הינן כפירה ולא יותר.
    והקטע של זלזול בנשים- שהן מעשה ידי הבורא שלעולם לא אמר שמותר להתייחס אילהן כך- הוא כפירה כפולה ומכופלת.

    האדם סיים את תפקידו כרב ויש להימנע מלהקשיב לו.

    כנ''ל לגבי הזלזול באשכנזים- הוא צריך לחדול מלקחת תרופות פסיכיאטריות ולחדול במקביל מהנהגה.

    הגב לתגובה זו

    • אם תדבר הרבה נקח אותך אליו! תאמין לי אני בגן עדן עושה חיים. תבוא !

      אחמד, 31/07/07 13:59

      אתה מרוקקי עצבני. תלך לשנקין יש שם הרבה חברה שירגיעו אותך! או שאתה כבר אחרי הכדורים של הפסיכיטר?

      הגב לתגובה זו

  • 45.

    שהרב עובדיה יסגור קצת את הפה (ל''ת)

    שי, 30/07/07 14:12

    הגב לתגובה זו

    • כנראה שבישבלך הטלר זה יהדות! (ל''ת)

      שלמה, 31/07/07 14:09

      הגב לתגובה זו

  • 44.

    אין מי שעוקב אחר הדרדרותו של הרב?

    רופא בבית חולים, 30/07/07 14:07

    הרי הדמנציה והירידה המנטאלית יכולים רק להחמיר.

    שמישהו ישגיח עליו שם!

    הגב לתגובה זו

    • התגובה היחידה ההגיונית והאמיצה כאן . שמישהו יעשה משהו! (ל''ת)

      נעמה, 31/07/07 14:32

      הגב לתגובה זו

  • 43.

    אני הייתי מוותר על הח' של החמין... (ל''ת)

    רמי, 30/07/07 14:06

    הגב לתגובה זו

  • 42.

    אתה עוזר לשנאה ולהפליה. (ל''ת)

    בפי, 30/07/07 14:03

    הגב לתגובה זו

  • 41.

    שימו לב, הוא לא מלכלך רק על נשים

    יעל, 30/07/07 14:01

    הוא מלכלך גם על כל הרבנים שחושבים הפוך ממנו.

    שחצן שכזה.

    הגב לתגובה זו

  • 40.

    העובדיה הזאתי ממש חכמה היא יודעת על מה היא מדברת אבל.....

    foxy, 30/07/07 13:54

    למה היא עוד לא במטבח?

    הגב לתגובה זו

  • 39.

    בתו נכשלה בטוויה

    רינה, 30/07/07 13:52

    מה לעשות שהבת שלו נכשלה בלימודי תפירה והלכה רחמנא ליצלן לנהל מוסד אקדמי לנשים. כל אחד והטעויות שלו. אני משתתפת בצערו.

    הגב לתגובה זו

  • 38.

    וחרדים צריכים לשרת בצבא ולא להישתמט! (ל''ת)

    רונן, 30/07/07 13:44

    הגב לתגובה זו

  • 37.

    פסיקה חדשה: ליהודיות אסור ללדת גברים יהודים! רק יהודים ילדו גברים.. (ל''ת)

    נשים ילדו בנות~, 30/07/07 13:44

    הגב לתגובה זו

    • גדול, אחי, גדול :-) (ל''ת)

      מת מצחוק 3, 30/07/07 18:05

      הגב לתגובה זו

  • 36.

    באמת נושא קריטי

    homo sapiens, 30/07/07 13:43

    אני בטוח שאם יש אלוהים הדבר הכי חשוב שמעסיק אותו זה אם קודם נדליק את הנרות אח''כ נברך, או להיפך. אכן עובדיה עוסק בנושאים שברומו של עולם.

    הגב לתגובה זו

  • 35.

    וברכת ''נטילת ידים''??

    אחיה, 30/07/07 13:38

    האם הרב קודם מברך ואחר כך נוטל?

    הגב לתגובה זו

    • עוד חכם מחלם, הברכה על נטילת ידים (ל''ת)

      לא ליטול ידים, 31/07/07 03:58

      הגב לתגובה זו

  • 34.

    yesh lo ego

    yuli, 30/07/07 13:34

    gadol dadol laravovadia

    הגב לתגובה זו

  • 33.

    תודה לרב עובדיה שליט''א,שמתבל פסיקותיו,כך שהן מתפרסמות באינטרנט

    הוא גאון הדור, 30/07/07 13:32

    וכך אני מעודכן בפסק הלכה כל כך חשוב שנוגע לכל יהודי באשר הוא.

    וגם תודה ל- NRG.

    (בשיא הרצינות ולא בציניות)

    הגב לתגובה זו

  • 32.

    דקרם רבו!!!! (ל''ת)

    פלוצי וכוי, 30/07/07 13:31

    הגב לתגובה זו

  • 31.

    מגיע לש''ס שהוא מנהיגם

    שי, 30/07/07 13:29

    הוא מתאים להם והם לו.

    הגב לתגובה זו

  • 30.

    חוכמת נשים בנתה ביתה. למקרה שהרב שכח. (ל''ת)

    ק, 30/07/07 13:27

    הגב לתגובה זו

    • מכאן תביני שחכמת הנשים זה בבית. (ל''ת)

      שלמה, 30/07/07 16:41

      הגב לתגובה זו

      • מי שמך פרשן לענייני רבך השוטה ?

        מני, 31/07/07 14:11

        אין לו עדת חנפים בחצרו ?
        איש לא מנה אותך , הקטן , לפרש את הנבצר ממך , ערל שכמותך !

        הגב לתגובה זו

  • 29.

    חילול הקודש

    רבקה, 30/07/07 13:25

    עוד מהדוגמאות הקלאסיות לרבנים מודרנים שלא התרגלו למעמדם החדש כרבנים ממלכתיים ולא רבני קהילות. הם מערבבים בין דעות אשיות לבין הלכה- ובכך מחללים את הקדושה הקשורה בפונקציה הרבנית.

    הגב לתגובה זו

    • אין בהם לא קדושה, והרבנים ממזמן כבר (ל''ת)

      לא פונקציה, 30/07/07 13:42

      הגב לתגובה זו

  • 28.

    הליצן עם השימלה והעברית העילגת שוב פלט שטות

    גיל אזולאי, 30/07/07 13:24

    בושה איך כל כך הרבה אנשים נגררים אחרי עובד האלילים והשדים הזה

    הגב לתגובה זו

    • המדבר בגנות תלמידי חכמים ישכנו נחש!

      יאיר, 30/07/07 14:03

      אני מציע לך להיזהר בלשונך כשאתה מדבר על גדול הדור.

      שמעתי כבר על מספיק מקרים שלא נגמרו בטוב.

      הגב לתגובה זו

      • לפי מה שקורה באינטרנט, לשמועה הזו אין רגלים. (ל''ת)

        לא מפחד, 30/07/07 23:36

        הגב לתגובה זו

    • הדמנטי בשמלה הפלשתינאית מדבר בגנותן של נשים, אך לובש מלבושייהן. (ל''ת)

      לין, 30/07/07 14:39

      הגב לתגובה זו

  • 27.

    הרב אובדיה והשטויות התורניות

    ד''ר אביבה כהן, 30/07/07 13:23

    טוענים שאובדיה גדול בתורה... אם כן, מדובר בתורת הטפשות. כמות הקש והגבבה והאוויר החם שמייצר הישיש המזוקן הזה - חייב שיישמע בתכנית ארץ נהדרת...

    הגב לתגובה זו

  • 26.

    נראה לי שהוא שונא אשכנזים יותר מהערבים (ל''ת)

    ביל, 30/07/07 13:22

    הגב לתגובה זו

  • 25.

    נשים יעשו חמין או חמינאים? (ל''ת)

    חיים, 30/07/07 13:18

    הגב לתגובה זו

    • אשתי עושה לי גם חמין וגם נעים... (ל''ת)

      איזה כיף לי, 30/07/07 14:19

      הגב לתגובה זו

  • 24.

    כנראה נפלה לו לבנה על הראש

    עפרה, 30/07/07 13:09

    םרימיטיבי,
    שילך לגור באירן

    הגב לתגובה זו

  • 23.

    הרב עובדיה מוציא ליהדות שם רע, ומרחיק יהודים מהאמת (ל''ת)

    איך עובדיה, 30/07/07 13:08

    הגב לתגובה זו

  • 22.

    תביאו אותו אצלי ,אוכל עירקי עם כספית,עופרת וחוטים מהפלך של סבתא שלי (ל''ת)

    מבשלת בעל כורחה, 30/07/07 13:07

    הגב לתגובה זו

  • 21.

    מצער לראות ולהיווכח, אבל ביהדות אין הרבה כבוד לנשים,

    יהדות מזלזלת, 30/07/07 13:06

    וידועה האמרה הנוראית מהתלמוד, מסכת שבת :
    ''אשה היא חמת מלאה צואה ופיה מלא דם וגו' ...''
    הנלמדת עד היום בישיבות (ומעניין אם יפרסמו את תגובתי, שאינה אלא מציינת עובדה).

    הגב לתגובה זו

    • בלי קשר לדברי הרב עובדיה

      קראתי, 30/07/07 20:53

      נכון שחז''ל אומרים זאת על נשים. אבל, כדאי לקרוא באיזה הקשר. חז''ל רוצים לגעור בגבר שיצרו המיני תוקפו והם מנסים לצננו בתיאור הנל. כאומרים - ''מה זה מה שמדליק אותך יה אהבל?- חמת מלא צועה....סתם סרחון...ואולי כך ירגע מהתקפת המיניות שלו...

      הגב לתגובה זו

      • המשך

        דורון, 31/07/07 12:25

        קצת נכון יותר להגיד שהאימרה לא נגד הגבר אלא נגד היצר שלו... באימרה הזאת הגמרא דווקא משבחת את האישה!!!!!
        היא מדגישה שלא החיצוניות היא המידה הטובה שלהן אלא הפנימיות...

        הגב לתגובה זו

    • יתכן שאם כל הגברים היו משננים את האימרה

      מ., 31/07/07 17:33

      הזו, רמת האלימות המינית נגד נשים היתה יורדת פלאים, לטובת כולנו..

      נקודה למחשבה !

      הגב לתגובה זו

  • 20.

    יש כנראה טעות כתיב בכותרת, וכבוד הרב התכוון :

    ר' גלזר, 30/07/07 13:04

    נשים צריכות לעשות המין - מין, סקס, רק בשביל זה טובות נשין, הנקראות גם נקבות, שכל ייחודן הוא בנקב שניתן להם לצרכי הבעל , גבר.

    הגב לתגובה זו

  • 19.

    אשתי קודם מדליקה (אותי) ואח''כ מברכת (אותי)

    גבר שטוב לו, 30/07/07 13:04

    כי אני עושה לך מה זה טוב...
    וגם היא לי...וואי,וואי,וואי

    הגב לתגובה זו

    • היזהר והישמר

      ל-19, 30/07/07 17:44

      שלא תעלה באש ח''ו.

      הגב לתגובה זו

  • 18.

    רחמים עליו ועל מאמיניו

    עוד איזה אישה, 30/07/07 13:03

    סה''כ חבורה של אידיוטים גמורים.
    הרב עובדיה, אם הייתי חושבת שאתה קורא רשימות כאלה, הייתי שולחת לך כאן כמה מילים חמות.
    אבל כנראה חבל על האנרגיה.
    שכל אחד ימשיך בטימטום שלוץ

    הגב לתגובה זו

  • 17.

    אין לי בעיה להכין חמין.....אבל זהו!!

    שלומית, 30/07/07 12:59

    חוץ מיזה אני לא עושה כלום!! חחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחח

    הגב לתגובה זו

    • שלומית תתחתני איתי!!! (ל''ת)

      ליעד, 30/07/07 22:44

      הגב לתגובה זו

  • 16.

    בסה''כ מדובר כאן בשתי מצוות דרבנן

    שאינן מעקבות, 30/07/07 12:42

    סתם המצאה וקטנוניות של רבנים!

    הגב לתגובה זו

    • אינן מעכבות, אבל מחייבות. (ל''ת)

      $, 31/07/07 17:34

      הגב לתגובה זו

  • 15.

    הוצאה קלאסית של דברים מהקשרם הראשוני.

    ההמום, 30/07/07 12:40

    בן חיים לא הכין שיעורי בית או לא??
    מדובר במחלוקת השו''ע והרמ''א והרב נוקט להלכה כשו''ע.

    הגב לתגובה זו

    • לא מדובר במחלוקת שו''ע ורמ''א כי אין מחלוקת

      משה, 30/07/07 13:09

      הרי מלשון שו''ע משמע שקודם מדליקים ומי שמביא את ההיפך שתחילה מברכים ואח''כ מדליקים זה הרמ''א. אך למסקנה כותב הרמ''א שנוהגים להדליק לכסות פנים ולברך.

      הגב לתגובה זו

      • למה לכסות פנים, (ל''ת)

        עוד מנהג שטות?, 30/07/07 14:26

        הגב לתגובה זו

        • טעם כיסוי הפנים בידיים

          משה, 30/07/07 15:40

          ברמת העיקרון כל ברכה צריכה להיות לפני עשיית המצווה, בלשון הלכתי עובר לעשייתן. בהדלקת נרות יש בעיה, שברגע שמברכים מקבלים שבת ואז אסור להדליק אש, לכן מכסים פנים כדי לא להנאות ממאור של הנרות טרם הברכה ואז מברכים ורואים את הנרות אחרי הברכה , כך יוצא שיש עובר לעשייתן.

          הגב לתגובה זו

          • אז כמו מטומטמים אתם מכסים את העיניים ומשחקים

            בנדמה לי?, 30/07/07 21:18

            ומה אם לא מקבלים את השבת כשמברכים, גם צריכים לכסות את העיניים ולשחק אותה לא עשיתי ולא ראיתי?
            רק שנישארתם עדיין עם הבעייה שהברכה על הדלקת הנרות ולא על לראות אור נר, והמשחק בנידמה לי לא עוזרה לכם בכלום כי עדיין נשארתם עם ברכה לבטלה על דבר שכבר נעשה.
            חבורה של ליצנים זה מה שאתם!

            הגב לתגובה זו

    • באבו''א ? (ל''ת)

      גיל אזולאי, 30/07/07 13:27

      הגב לתגובה זו

  • 14.

    למה אתם לא מעבירים אותו לברוקלין עם כל הרבנים הגדולים האחרים? (ל''ת)

    נועם, 30/07/07 12:29

    הגב לתגובה זו

  • 13.

    כל שבוע שרבובדיה מלכלך על נשים,אשתי סוגרת בשילוב ולא פותחת שבועיים

    גבר מדופרס, 30/07/07 12:28

    למה לא מפסיקים אותו? כל הבלגן בים נשים לבעליהן בארץ זה בגלל
    הרבובדיה!
    למה הוא לא גר בברוקלין כמו כל
    אלו שהם באמת רבנים חשובים?

    הגב לתגובה זו

  • 12.

    מה כל שבוע מביאים את היציאות של הדו-רגלי מזוקן הזה

    יוסוף משכם, 30/07/07 12:25

    למה נותנים לטימטום להגיע לדפוס?
    אצלנו בשכם אחד כזה כבר מזמן היו שולחים אותו למחוז ח'אנבר בדרום אפגניסטן (אני לא בטוח שהם היו מקבלים אותו כי הוא ממש מעליב)

    הגב לתגובה זו

    • דו רגלי זה סוג של עלבון? (ל''ת)

      רצוא, 31/07/07 10:04

      הגב לתגובה זו

  • 11.

    אני ממש לא מבין מה נותן וויכוח כזה...

    מנשה, 30/07/07 12:18

    יש נושאים חשובים כל כך ועל הנושא הזה צריך ל''שחק'' משחקי אגו .

    אומרים שהמסורת והערכים חשוב שימצאו בבסיסו של אדם. ועוד אומרים שעם ללא עבר הוא עם ללא עתיד.
    והנה בא הרב ומבטל את המסורת ואת מה שסבתא עשתה ואמא עשתה. הנגזרת ממלחמת העולמות הזו וביטול המנהגים והמסורת המשפחתית מראים לי שלא ממש חשוב לרב הערכים והמסורת, יותר חשוב לו מי אומר את המילה האחרונה, מי קובע את ההלכה.
    מ ו ז ר

    הגב לתגובה זו

  • 10.

    פניני הרב

    במבודח, 30/07/07 12:11

    גם כן רב.......

    והנה מצא לנכון לחזור ולשבץ מחרוזות פניני לשון ברמה של שנת 1998, ממש נקניק.... אבל שימשיך,,, ואנו נלמד בדיחות חדשות.


    הייתי ממליך לפרימיטיבי הזה לחזור חזרה להליכה בין האתונות, וכוצא בזה, ולבסוף יכתב ספר קישוני עם כל פניני הלשון של הרב הזה.

    מתאים ומקביל לא ע=מעט לאיסלם הרדיקלי.....

    הגב לתגובה זו

  • 9.

    לא יפה בן חיים

    זיו, 30/07/07 11:57

    בסך הכל הרב עובדיה כן מסכים שאשכנזיות קודם ידלקו כי יש להן על מי לסנוך.
    רק מה לגבי ספרדיות וא פוסק לפי שו''ע וחושב שאפילו שיש מנהג של כמה נשים נגדו אין זה ולא כלום.
    בדיוק כמו שלפני כמה חודשים הוא לא זלזל ברבני מרוקו אלא רק סבר שאין להם משקל נגד שו''ע.

    הגב לתגובה זו

    • זיו, תפתח בבקשה שו''ע או''ח ס' רסג סע' ה

      חיים, 30/07/07 13:07

      שם כתוב באופן מפורש: '' כשידליק יברך...'', מה זה אם לא ברכה אחרי הדלקה??? אז לפי איזה שו''ע פוסק הרב עובדיה כאן?
      דווקא כאן הרב עובדיה יוצא נגד שו''ע, אלא כשיטת מהר''ם מרוטנברג ( שהיה אשכנזי לכל דבר ). ברם רמ''א בשם מהרי''ו ומשנ''ב ועוד אחרונים פסקו שקודם מדליקים ואח''כ מברכים. וכפי שראית כך משמע מלשון שו''ע.

      הגב לתגובה זו

      • באיזה שטויות אתם עסוקים !!! ואנשים מתים והורגים בגללם... (ל''ת)

        שייט, 30/07/07 14:31

        הגב לתגובה זו

      • הפתעת אותי רבינו

        זיו, 31/07/07 11:04

        מפשט השו''ע נראה שאתה צודק ובכל זאת בילקוט יוסף הרב עובדיה מציין שהמקור שלו הוא דווקא השו''ע....
        הדבר צ''ע, פעם ראשונה שיש נ ''מ
        ממערב יהדות..

        הגב לתגובה זו

        • זיו, אגלה לך סוד

          חיים, 01/08/07 10:05

          ילקוט יוסף לא כתב רב עובדיה, אלא זה ספר ליקוטי הלכות ע''פ פסקיו, שנכתב ע''י בנו. לא פעם מצאתי בילקוט יוסף סתירות בינו לבין שו''תים של רב עובדיה . בעיקר הסתירות הן בציון המקורות ולפעמים אפילו בפסקים.

          הגב לתגובה זו

  • 8.

    בסדר גמור, אני מסכימה

    לא שסניקית, 30/07/07 11:44

    כל נשות ש''ס הספרדיות לחמין!!!
    אשכנזיות יכולות ללמוד תורה, השכלה, קריירה וכל ענין המעניין אותן.
    מה דעתכן ספרדיות יקרות להשמיע קול? אתן מוכנות להשאר המומחיות לחמין?

    הגב לתגובה זו

    • כבוד הרב דיבר על נשים אשכנזיות

      שושתי, 30/07/07 12:16

      הבנת המקרא שלך לקויה בחסר, בגלל שאינך שסניקית.

      הגב לתגובה זו

  • 7.

    קחו אותו ליד מזגן

    ששון, 30/07/07 11:42

    קחו אותו ליד מזגן החום גומר אותו.קודם מתחיל עים האופנוענים והיום עים הנשים.כניראה חם לבחור.

    הגב לתגובה זו

  • 6.

    נראה לי שבן חיים הוציא דברים מהקשרם

    חיים, 30/07/07 11:23

    והציג אותם בצורה לא נכונה. הרי לא ייתכן שרב עובדיה יחלוק על כל הפוסקים עם נימוקים כפי שהביא בן חיים בכתבה. הרי הנימוקים מגוחכים. ידוע שיטתו של רב עובדיה בהדלקת נרות, אך בשו''תים שלו יש נימוקים הרבה יותר מבוססים מאשר המובאים בכתבה.
    ולענין ההלכה - שו''ע באו''ח ס' רסג סע' ה מעתיק דברי הטור שקודם מדליק ואח''כ מברך ( כך משמע מהלשון : ''וכשידליק מברך ), רמ''א מביא שני דינים -א. מברך ומדליק . ב. מדליק ומברך וכותב בשם מהר''י וויל ( אחד מגדולי הראשונים ) שהמנהג הוא להדליק לכסות פנים שלא לראות את האש ואז לברך וכך זה עובר לעשייתן. משנה ברורה מביא בשם הרבה אחרונים שהטעם להדלקה וברכה אח''כ הוא שבברכה מקבלים שבת ואז אסור להדליק. כלומר הנשים שנוהגות להדליק ואח''כ לברך מבוסס על דברי ראשונים , פסקיהם של שו''ע ורמ''א ולא על מנהג סבתא. ולא מדובר על טעות של איזה רב אחד, אלא על דברי של הרבה גדולי ישראל שככל הנראה אינם טעות. וגם מנהג ישראל דין הוא.

    הגב לתגובה זו

    • הרב עצמו הוצא מהקשרו (ל''ת)

      גיל אזולאי, 30/07/07 13:25

      הגב לתגובה זו

    • אשרינו

      עוד יוסף חי, 31/07/07 01:27

      ומה טוב חלקנו, שזכינו בדורות האחרונים לשתות מתורת גאון עוזנו
      עטרת ראשנו מר''ן ''הבן איש חי
      ר' יוסף חיים זיע''א

      הגב לתגובה זו

  • 5.

    גברים צריכים ללבוש מדים, לא שמלה שחורה (ל''ת)

    ישראלי, 30/07/07 11:12

    הגב לתגובה זו

    • אתה 100% צודק, שהרב יעסוק בשאלה האם מותר לגבר ללבוש שמלה

      בזמן שרק נשים, 30/07/07 13:07

      זה איסור מן התורה ולא מצוה שהומצאה על ידי רבנים הוזים!

      הגב לתגובה זו

  • 4.

    זה לא קשור ל''אישה'' אלא שהמברך (לצורך העניין כל מברך)מכניס את השבת

    בעצם הברכה, 30/07/07 10:54

    מאחר והאישה היא המברכת נאמר ''האישה וגו'..'' אבל ההכרעה בגלל אמירת הברכה(האמירה!) לא מין המברך.

    הגב לתגובה זו

    • מעניין איך הרב (ל''ת)

      לא חשה על זה, 30/07/07 11:35

      הגב לתגובה זו

  • 3.

    רבנים תמשיכו להוציא את כל הזבל שלכם החוצה

    איציק, 30/07/07 10:54

    הדבר הכי טוב שקורה לנו זה שהרבנים לא מצליחים להתאפק וכל יום מתפלק לרב אחר משפט שמראה כמה הדת שובניסטית
    יאללה בניזרי מה הפעם יש לך להגיד?

    הגב לתגובה זו

  • 2.

    ''איזה קצת נשים מטומטמות''

    tav, 30/07/07 10:41

    נקרעתי מצחוק. מה אתם אומרים על העיזה העיוורת?

    הגב לתגובה זו

    • שנאמר- (ל''ת)

      ויאהבל הרב.., 30/07/07 10:54

      הגב לתגובה זו

    • הוא מקנא בנשים בגלל שלהן שמלות יפות משלו (ל''ת)

      יגאל ביטון, 30/07/07 13:49

      הגב לתגובה זו

  • 1.

    עובדיה, התפנתה משרת דת בכירה באפגניסטן (ל''ת)

    דבורה הנביאה, 30/07/07 10:36

    הגב לתגובה זו

    • משרת ליצן חצר בחצר השליט ? לזה יש לו כישורים. (ל''ת)

      ישורון, 30/07/07 14:35

      הגב לתגובה זו