• 77.

    צבא היה תמיד מורכב מתאבי בצא והרג ופתרון לחסרון כיס אוכל ואורח (ל''ת)

    חיים ממוסד, 30/07/07 19:45

    הגב לתגובה זו

    • תכין הבגדים והציוד אנחנו בדרך... (ל''ת)

      פסיכיאטר מחוזי, 30/07/07 22:24

      הגב לתגובה זו

  • 76.

    ו''הוי יא מרגמות'' /אחינו - יובילנו לנצחון ... (ל''ת)

    בדיחה, 29/07/07 19:22

    הגב לתגובה זו

    • אתה בהחלט בדיחה גרועה (ל''ת)

      גיחי גיחי, 30/07/07 14:44

      הגב לתגובה זו

  • 75.

    טיפול רפואי ?

    יקינטון, 29/07/07 11:10

    המדינה/צבא בגד בחיילי הקישון שלא טופלו עד מותם!
    הצבא מתעלם משיברי הליכה/בעיות גב המשפיעות לאורך שנים

    הגב לתגובה זו

  • 74.

    סיעוד ללוחמים/אזרחים

    יקינטון, 29/07/07 11:08

    בעוד מי ששרת ואף שילם בטוח לאומי כל חייו צריך לעמוד עם משפחתו בחקירות הבטוח הלאומי
    ע''מ לקבל השתתפות מזערית למיטה במוסד סיעודי
    נהנים העולים ''שאין להם'' ממתן
    כיסוי מלא בבתי אבות גראטרים,
    בפנסיה,עזרה בדיור,הנחות בעיריה
    ועוד

    הגב לתגובה זו

  • 73.

    הטבות למשרתים

    יקינטון, 29/07/07 11:05

    מדוע פרוייקט נעלה/תכלית מממנים לימודים גבוהים לגויים שלא משרתים
    ומנצלים אותנו
    ואלו שמשרתים נלחמים על שכר הלימוד?

    הגב לתגובה זו

  • 72.

    מערכות הגנה מצילות חיים

    יקינטון, 29/07/07 11:03

    ראוי שהמדינה תקצה תקציב גדול לבטחון ע''ח קליטת גויים ההכותבים ש
    ''רוסיה המולדת האמיתית''
    לטובת מערכות מכ''ם להטעיית טילים
    נגד טנקים , למטוסים ללא טייס נושאי נשק, לכוונות ליליה ,לאפודים קרמיים
    כל מה שמציל וחוסך חיי חיילים!!!!!!!!!!!!!!
    הייתי מוסיפה גם כוס תה חם לחייל
    המגיע אחרי 13 שעות פעילות לאוהל
    שקוע בבוץ בשיא החורף!

    הגב לתגובה זו

  • 71.

    ביטוח על אובדן כושר עבודה

    יקינטון, 29/07/07 10:57

    ראוי היה שמערכת הבטחון תדאג
    לביטוח ראוי לחייליה ולמילואימניקים
    שאם לא כן מדוע להסתכן?

    הגב לתגובה זו

  • 70.

    האמת היא

    אחד שיודע, 29/07/07 10:36

    שאין לנו שום מושג
    אם אשכנזי רמטכ''ל טוב או לא
    קשה לדעת מה הוא עושה
    וגם אם היינו יודעים הכל
    קשה לשפוט את ההשפעה שיש לזה על מלחמות עתידיות
    נקווה לטוב

    הגב לתגובה זו

  • 69.

    חברה יקרים: אימת וינוגרד נפלה גם על אשכנזי-היה סגן רמטכ''ל...

    אחת שמבינה, 29/07/07 09:37

    בתקופה הקריטית שימש כסגן רמטכ''ל והיה אחראי על בנין הכח בצהל.
    משום מה הזגכרון של האנשים קצר ואם אני מבינה נכון גם עליו ימתחו בועדת וינוגרד ביקורת והוא חושש מאד.
    מעבר לכך שבאמת הרבה מה להגיד אין לו.
    הוא דואג לנקות את סביבתו מאנשים שיש להם הילה של חכמה סיסמתו היא צהל מתאמן או נלחם כשהוא שוכח שבשביל להתאמן או להלחם צריך גם לתכנן ולחשוב ולחשוב על דרכים יצירתיות יותר להביס את אוייבינו ולא להסתפק בלהראות איך צהל מתאמן הרמת הגולן...
    המלחמה הבאה אם הקשבנו כולנו לראש אמ''ן הסורי תהיה ברקטות על העורף ולא במלחמת שריון פנים אל פנים ברמת הגולן.
    אולי זה מה שקורה כשחבורה של גולני מתמקמת בראש הפירמידה.
    בכיה לדורות...

    הגב לתגובה זו

  • 68.

    צהל חוזר לתקופת האבן: אסור לחשוב או להיות יצירתי-זו הרוח במטכ''ל... (ל''ת)

    כולם מדברים על, 29/07/07 08:47

    הגב לתגובה זו

    • י תבינו שאשכנזי שותק כי שפתו דלה ותמיד היה כזה? (ל''ת)

      גולנציק, 29/07/07 09:20

      הגב לתגובה זו

      • שפתך עשירה מאוד, חוץ מללכלך אתה מפיק מרגליות (ל''ת)

        אתה גולנצ'יק?, 30/07/07 14:30

        הגב לתגובה זו

  • 67.

    רמטכל שחושב שבעידן הנוכחי ינצח מלחמה עם טור שריון לדמשק...אוי לנו (ל''ת)

    בושה, 29/07/07 08:42

    הגב לתגובה זו

    • הלו, אורי גלר, מה עוד אשכנזי חושב? גלה לנו (ל''ת)

      קורא מחשבות, 30/07/07 14:32

      הגב לתגובה זו

  • 66.

    אהוד ברק מבין כעת שהוא יצטרך לסבול את אשכנזי 4 שנים... (ל''ת)

    מכה אמיתית..., 29/07/07 08:31

    הגב לתגובה זו

  • 65.

    איך כתב פישמן? ''בדידותו של אחינו'' ככה זה עם חתרנים (ל''ת)

    איש הסתדרות, 28/07/07 23:49

    הגב לתגובה זו

  • 64.

    אשכנזי להזכירך - כל המלחמות הבאות יהיו מלחמות גרילה (ל''ת)

    אנחנו בשנות, 28/07/07 18:44

    הגב לתגובה זו

    • עד כה מתרשם שאשכנזי לא מבין זאת ולצערי גם לא יבין... (ל''ת)

      מוש, 28/07/07 19:38

      הגב לתגובה זו

      • ליצן. ומה אתה מבין? (מיותר להעלות את התגובה שלי אבל מילא) (ל''ת)

        פוש, 28/07/07 20:07

        הגב לתגובה זו

        • אשכנזי זה לא אחינו מ:''הוי יא מרגמות''... (ל''ת)

          בושה של, 28/07/07 23:15

          הגב לתגובה זו

          • זה שככה צחקו עליו בארץ נהדרת, זה לא אומר שהוא באמת כזה...יא טמבל... (ל''ת)

            מה אתה מאמין, 10/08/07 12:06

            הגב לתגובה זו

    • לא בטוח. שכחת שיש דבר כזה עם מנוע רקטי וקוראים לו טיל (ל''ת)

      אנחנו כבר בסוף, 28/07/07 19:40

      הגב לתגובה זו

  • 63.

    יועצי אשכנזי: שחק ליפקין, אורי שגיא - אין יותר ''חטיארים'' מהם?.... (ל''ת)

    ככה אנו, 28/07/07 18:04

    הגב לתגובה זו

    • אתה עושה צחוק? ליפקין ובטח אורי שגיא מצויינים ישרים ומקצוענים (ל''ת)

      מה הבעיה שלך, 28/07/07 19:27

      הגב לתגובה זו

      • אורי שגיא? גונן על אחיינו מפקד האוגדה הפשלונר אייל אייזנברג ותקע (ל''ת)

        סכין בגב, 28/07/07 23:19

        הגב לתגובה זו

        • שגיא סתם את פיו כשהתגלה כשלונו של אחיינו אייזנברג בכפר דבל

          לוחם, 28/07/07 23:53

          ראינו אצל אילנה דיין בעובדה.

          הגב לתגובה זו

          • מי סתם את פיו? יש לך פרטוקולים? אולי הם דברו ב4 עיניים?

            לא הכל רץ, 29/07/07 00:52

            מח''ט7 יותר טוב? והסיפור עם הירש?
            ובכלל הפרגון מלמעלה נזל מהפלזמה

            הגב לתגובה זו

            • אורי שגיא כאלוף בדימוס מזדקן ומתוסכל שציפה שימנוהו במקום חלוץ... (ל''ת)

              בושה בושה, 29/07/07 08:17

              הגב לתגובה זו

            • אורי שגיא? לא ידעתי שאתה בעניין הטוקבקים?...... (ל''ת)

              אילנית, 29/07/07 08:21

              הגב לתגובה זו

            • וממה אתם מתוסכלים?... (ל''ת)

              לך חפש מי ינענע, 30/07/07 22:28

              הגב לתגובה זו

      • איך שחק יכול להיות מקצוען וישר? ייעץ לפרץ כל המלחמה וראו התוצאה... (ל''ת)

        בושה, 29/07/07 09:00

        הגב לתגובה זו

  • 62.

    האמת המרה אודות אשכנזי ''אחינו'' יוצאת לאור:

    א., 28/07/07 18:02

    מעולם לא היתה לך אשכנזי השפעה אמיתית על צהל.
    תמיד היית רדוד ובינוני, עילג, וגם כמנכ''ל משרד הבטחון לא ראינו אותך עושה משהו אמיתי.
    עד שהגיע עמר פרץ השרלטן ומינה אותך באחת להיות רמטכ''ל.
    והיום כולנו גולני חוראני זו הדוגמה האישית: ידעי, ציקו תמיר , כהנא ושאר ירקות שיום אחד ימישיכו את השושלת העלובה הזו שמצויה כעת בראש צה''ל.
    ממש בושה וחרפה
    תלמדו להתבטא לדבר וגם קצת לחשוב.
    יותר מידי שתיקה מצידכם מעוררת תמיהות והרמות גבה , שמא אתם בכלל עילגים ולא ראויים...
    צהל לא רק מתאמן או נלחם , צהל צריך להיות מודל גם למי שאינו בצבא ואת זה אין סיכוי אשכנזי שאיש כמוך יבין!

    הגב לתגובה זו

    • כמה שטויות! מה קרה בכפר אדומים יש למישהו חשבון אישי עם גבי אשכנזי? (ל''ת)

      ז, 28/07/07 19:25

      הגב לתגובה זו

      • אט אט אנשים רואים מי זה גבי אשכנזי: שטחי ולא חכם בלשון המעטה... (ל''ת)

        מינוי שקוף, 29/07/07 08:20

        הגב לתגובה זו

    • מסכים! תמיד היה איש רדוד ואסור לדבר חופשי על ידו-הוא נוטר טינה (ל''ת)

      איך ברק מסתדר, 28/07/07 23:24

      הגב לתגובה זו

      • דווקא אצלך אני רואה הרבה הרבה טינה (ל''ת)

        נוטר, 29/07/07 00:56

        הגב לתגובה זו

  • 61.

    כולם יודעים איך אשכנזי עם פרץ חתרו תחת דן חלוץ... (ל''ת)

    היינו שם, 28/07/07 17:54

    הגב לתגובה זו

    • לא בטוח שזה נכון אבל חבל שלא העיפו אותו ביום הראשון למלחמה (ל''ת)

      איפה הייתם, 28/07/07 20:11

      הגב לתגובה זו

      • מה הקשר? חתרנות אשכנזי היא בעיה ערכית ממדרגה ראשונה.

        צביקה, 28/07/07 23:28

        מי שחותר פעם אחת יחתור תמיד , בפעם הבאה יהיה נגד מישהו אחר

        הגב לתגובה זו

        • מה זה חתרן? כולם ''חותרים''. על מי לא אמרו חתרן?

          מרקו פולו, 29/07/07 01:01

          שרון
          פרס
          ויצמן
          דיין
          רפול
          אולי אדון צביקה לא חתרן...

          הגב לתגובה זו

          • כמנכל משהבט במלחמה הוא התעסק יותר עם משרת חלוץ ופחות עם תפקידו:

            רק בני גנץ, 29/07/07 08:33

            כל המינוי שלו כמנכל משהבט היה לא ראוי וכנ''ל כרמטכ''ל.
            העיקר לא למנות את בני גנץ....
            בושה

            הגב לתגובה זו

            • למה ''העיקר לא למנות את גנץ''? (ל''ת)

              ולמה כן גנץ?, 30/07/07 14:37

              הגב לתגובה זו

  • 60.

    מה זה הרמטכ''ל הזה? מחזיר אותנו שנות דור אחורה?

    בושה וחרפה, 28/07/07 17:52

    כל מדריכי הקורסים שלנו מח''טים ומפקדי אוגדות הם קצינים מימי מלחמת ששת הימים ויום כיור.
    המלחמה הבאה לא תראה כמו קודמותיה.
    גבי אשכנזי אתה יותר מאכזבה , אתה כשלוןןןןןןןן.

    הגב לתגובה זו

    • כמה זה שנות דור יא ליצן (ל''ת)

      שנה טובה, 28/07/07 20:09

      הגב לתגובה זו

      • אשכנזי עוד תקוע בטירונות שלו בגולני... (ל''ת)

        רואים רואים, 28/07/07 23:45

        הגב לתגובה זו

        • או בקורס מפקדי מרינס שסיים בהצטיינות (ל''ת)

          דיק צ'ייני, 30/07/07 14:38

          הגב לתגובה זו

    • אשכנזי תקוע עוד בטור השריון שיבקיע לדמשק בעידן הגרעין... (ל''ת)

      חה חה חה, 28/07/07 23:22

      הגב לתגובה זו

  • 59.

    גבי אשכנזי-תודה שאף פעם לא היית כוכב ומינויך ברירת מחדל (ל''ת)

    איפה בוגי, 28/07/07 17:44

    הגב לתגובה זו

    • גבי תמיד היה כוכב אבל אתם פזרתם עליו ענני שנאה / קנאה (ל''ת)

      לינץ על גבי, 28/07/07 19:30

      הגב לתגובה זו

      • מה לעשות? הוא איש של קליקות: אורי שגיא, ליפקין ועוד ידו נטויה... (ל''ת)

        בושה, 28/07/07 23:45

        הגב לתגובה זו

        • סליחה. ולאיזה קליקות אתה שייך מר סכסכני? (ל''ת)

          שיא הבושה, 30/07/07 14:40

          הגב לתגובה זו

  • 58.

    ברק בגד במדינת ישראל בקבלת עמלות על הגז הפלסטיני ולא יכול להוביל (ל''ת)

    צבא למלחמה, 28/07/07 11:30

    הגב לתגובה זו

  • 57.

    43 מיליארד שקל נשדדים עי כנופיית ברק ואתם שותקים (ל''ת)

    צבא קטן וטפש, 28/07/07 11:30

    הגב לתגובה זו

  • 56.

    להקים אוגדה בקבע

    צ'ומפי, 28/07/07 11:28

    ולגייס מילואים רק לאימונים, כך נשחוק אותם פחות ונגביר מוטיבציה.

    הגב לתגובה זו

  • 55.

    מי שמספק נשק כסף ולוחמים לאוייב בוגד במדינת ישראל !!!! (ל''ת)

    אשכנזי שותף !!!, 28/07/07 11:28

    הגב לתגובה זו

    • נכון.. אשכנזי סוכן חיזבאללה ואולי הוא הוא בן לאדן (ל''ת)

      אתה שפוי, 28/07/07 20:13

      הגב לתגובה זו

  • 54.

    עד שצה'ל לא יכה על חטא הגירוש הוא יישאר טמא (ל''ת)

    ולא צבא העם, 28/07/07 11:25

    הגב לתגובה זו

    • אההה אז זה העניין. אם ככה איך מטהרים מחטא כזה? (ל''ת)

      מה הצבא אשם, 28/07/07 20:15

      הגב לתגובה זו

  • 53.

    לגרש יהודים היה להם תקציב בלתי מוגבל איפודים ללוחמים בצפון (ל''ת)

    לא היו !!!!!!!!, 28/07/07 11:24

    הגב לתגובה זו

  • 52.

    תודה שסוף סוף אומרים את האמת ולא מדברים עליה בחדרי חדרים עד שמאוחר

    צבא שמשקר הוא, 28/07/07 10:53

    תודה ששמים את הבעיות על השולחן וצהל מספר את הדברים שכולם ידעו ודיברו ביניהם. עכשיו הזמן להיות אמיצים ולשנות את המצב.
    תודה לרב אלוף גבי אשכנזי ולאלוף אליעזר שטרן האמיצים שמתחילים בשיקום הצבא ומספרים לעם את האמת.
    אין לנו ארץ אחרת.

    הגב לתגובה זו

    • שטרן -אחד הסכינאים הגדולים במלחמת לבנון 2... וגם אשכנזי בחדרי חדרים (ל''ת)

      שערוריה, 28/07/07 17:53

      הגב לתגובה זו

      • שטרן ואשכנזי זה כמו שמיים וארץ מאיפה ההשוואה? (ל''ת)

        שער פטמה, 28/07/07 19:41

        הגב לתגובה זו

  • 51.

    להקים גדודי קילרים בקבע (ל''ת)

    לטווח הקצר, 28/07/07 08:53

    הגב לתגובה זו

  • 50.

    העם חייב להפנים שאנו בהישרדות

    רבקה, 28/07/07 08:38

    אני מקווה שאשכנזי וברק ישקמו את צה''ל.
    אזרחי המדינה חייבים להפנים את העובדה שמדינת ישראל עדיין במלחמת הישרדות ואינה יכולה להרשות לעצמה משתמטים משירות צבאי, תקשורת חסרת אחריות וחברי כנסת הדואגים רק לכסא שלהם.
    אנו זקוקים לקצונה מעולה, לפוליטיקאים שטובת הכלל לנגד עיניהם.
    וההורים השכולים חייבים לחדול מפעילות פוליטית. פשלות תהיינה כל עוד בני אדם, המסוגלים לטעות, מנהלים את חיינו.
    במבצע סיני, ב- 1956 ירו 2 טורי טנקים שלנו, בטעות, זה על זה והיו הרוגים. ההורים השכולים לא תבעו את פיטורי בן גוריון והרמטכ''ל.
    וכאב להם באותה מידה.
    כך אי אפשר לנהל מדינה

    הגב לתגובה זו

  • 49.

    שלוב תוכנית צבאית במסגרת בתי הספר

    מודאג, 28/07/07 08:03

    צריך בשלב מוקדם לפני הגיוס להקצות שעה בשבוע ללמד על מבנה הצבא ולתת הסבר מעמיק ואפילו לערוך תוכנית אמונים חובה וזה לא יעלה לצהל מואמה כאשר זה יעשה על יי מתנדבי מ מקרב הצבא כולל אמון מוקדם ויקרא ספורט קדם צבאי

    הגב לתגובה זו

  • 48.

    ניתאי אוקשי- דוגמא ומופת..כן ירבו!! (ל''ת)

    אורן, 28/07/07 07:26

    הגב לתגובה זו

  • 47.

    בית המשפט העליון

    פרפור, 28/07/07 02:14

    בדיוק בשיטה שבית המשפט העליון לקח לעצמו זכויות לא לו ..
    יש לקלף מעליו את כל הזכויות האלו ..
    ומוטב שעה אחת קודם ..

    הגב לתגובה זו

  • 46.

    סוף סוף נופל האסימון איזו טעות היתה למנות את אשכנזי-מוגבלות אמיתית (ל''ת)

    עודד, 27/07/07 23:20

    הגב לתגובה זו

  • 45.

    רמטכ''ל רדוד מוגבל קורא מן הכתב כי לא יודע לדבר-גם אלכס פישמן חושב כ

    תת רמה של ממש, 27/07/07 23:17

    כל - בושה של ממש

    הגב לתגובה זו

  • 44.

    גיבוי-מילה שאינה מוכרת לאשכנזי שלא סובל קצינים יצירתיים... (ל''ת)

    בושה, 27/07/07 23:15

    הגב לתגובה זו

    • ואסור להביע דעה שונה על ידו - לכן כולם ''מסכימים'' איתו (ל''ת)

      רומניה, 28/07/07 23:58

      הגב לתגובה זו

  • 43.

    צבא העם = לנצל את הפרייארים

    מאיר, 27/07/07 19:00

    היה ונגמר, המושג צבא העם לצער כולנו כבר לא רלוונטי היום. יש עוד כמה תמימים (כמוני) שממשיכים לשרת במילואים מתוך ערכים שכנראה רק הם עוד מחזיקים בהם. ולתופעה המצערת הזאת, שבה ממשיכים לבנות על מערך המילואים שיגיע למרות היחס שזוכה לו בצבא ובחברה, לתופעה הזאת בדיוק קוראים צבא העם ומשמעותה היחידה היא ניצול הפרייארים ותמימותם.
    הימים הם ימים אחרים. כדאי שנחשוב על פתרון שישמור אותנו חזקים כי בדרך הזו מישהו יישבר (ולא נראה לי שאלה יהיו המשתמטים או המתחמקים).

    הגב לתגובה זו

  • 42.

    ***לסרן ניתאי אוקשי ***

    ולכ האנשים, 27/07/07 18:46

    גור אריה יהודה .

    הכי תודה שיש ומעבר.

    כל מילה נוספת מיותרת.

    הגב לתגובה זו

  • 41.

    כל הכבוד למתנחלים שלא מתגייסים גם ככה השמלאנים הרסו להם את החיים! (ל''ת)

    ג'ינג'י, 27/07/07 18:35

    הגב לתגובה זו

  • 40.

    טוב שבצבא יהיו תאבי הרג! (ל''ת)

    בני, 27/07/07 18:21

    הגב לתגובה זו

  • 39.

    דברים כדורבנות

    בת-שבע, 27/07/07 17:46

    לשים לב במיוחד לבג''ץ שהוא לפעמים פועל בניגוד לטובת המדינה

    הגב לתגובה זו

  • 38.

    הצבא האמריקני הרבה יותר טוב אין מה לעשות!! (ל''ת)

    תום, 27/07/07 17:23

    הגב לתגובה זו

    • הצבא האמריקאי עם תקציב מיליארדים ותעשיה פרטית טכנולוגית

      צבא הקרקע, 27/07/07 18:06

      הצבא האמריקאי עם טכנולוגיה של מלחמת הכוכבים מהתעשיות הפרטיות ועם קצינים שהצליחו לגייס בקושי מתוך רבע מיליארד התושבים שלהם אבל עם חיילים דפרים והם הפסידו בכל קרב וגם בעירק.
      הטכנולוגיה של האמריקאים מנצחת והצבא של חילות השדה שלהם מפסיד.

      הגב לתגובה זו

      • איזה קטע ואני שמעתי שהם כבשו את עיראק...

        ג'ק דניאל, 28/07/07 10:53

        בלה בלה בלה של סמולנים

        הם כבשו את שתי מדינות תוך שנתיים ולזה אתם קוראים הפסידו בכל הקרבות.

        בכל קרב הם מנצחים. זה שמתפוצצים עליהם מתאבדים מדי פעם לא נקרא להפסיד בקרב, במלחמה יש אבידות, ולאויבים שלהם יש פי מאה יוצר אבידות מלהם . בסופו של יום הם שולטים בנפט של עיראק וזה בסה''כ מה שמעניין אותם.

        הגב לתגובה זו

  • 37.

    מה עכשיו לא נותר את מי לתקוף?

    אבי, 27/07/07 16:44

    תעזבו את הצבא בשקט

    הגב לתגובה זו

  • 36.

    מה קרה? חשבתי לפי הרוח שאשכנזי עשה שצה''ל כבר משוקם.מה?פוחדים אשכנזי (ל''ת)

    ???????, 27/07/07 15:45

    הגב לתגובה זו

  • 35.

    ''אם בג''ץ יהיה מושל בכל בסוף לא תהיה לו מדינה לשפוט בה.''

    ניר, 27/07/07 15:31

    כל הכבוד למ''פ האמיץ. ישר כח.
    שבת שלום לכולם.

    הגב לתגובה זו

    • מרוב הוד כבודו לא רואים כבר יותר את הצדק...

      אלכסנדר, 27/07/07 15:48

      מרוב הוד כבודו לא רואים כבר יותר את הצדק...

      שיר זה מוקדש לארבעת שופטי-רוב עלובים ולפסק דינם המחפיר, המביש והמבייש (בג''ץ 6728/06 ו- 7607/06) . שופטים מעוררי בוּז, סלידה, חוסר-אמון, תיעוב, מפח ושאט-נפש בנשמה ובלב. שופטי בית-המשפט ה''גבוה'' ל''צדק'': אליעזר ריבלין, אסתר חיות, סלים ג'ובראן ואשר גרוניס.

      ''ונתת לעבדך לב שֹמע לשפוט את-עמך להבין בין-טוב לרע, כי מי יוכל לשפוט את-עמך הכבד הזה''. מלכים א', ג', ט'.

      מרוֹב הוֹד כְּבוֹדוֹ לא רוֹאִים כְּבָר יוֹתֵר את האָרֶץ...
      אִיש מבינינו איננו עוֹמֵד כלל בפֶּרֶץ
      רַק שוֹפְטֵי ''העֶלְיוֹן'' בפסיקותיהם
      מֵיטִיבִים, מַפְלִיאִים, מַדְהִימִים בִּיְכוֹלְתָם את הכּל לתָרֵץ
      איש מביניהם אף אֵיננו טוֹבֵל וביָדוֹ שֶרֶץ .

      מִפְּאַת הוֹד כְּבוֹדוֹ ומַעֲמָדוֹ לא רוֹאִים יוֹתֵר אֶת היַעַר
      לא דוּבִּים, לא זְאֵבִים, לא פִּטְרִיוֹת, אֲפִילוּ לא כִּיפָּה אֲדוּמָה
      לא שִלְגִיָה, לא גַמָּדִים, אַף לא, אוּלַי, סְתָם דְבוֹרָה, תְּאֵנָה, תוּתִּים או פִּרְחֵי-בָּר
      הֵם שָם, מִמַעַל, בְּאַרְמוֹן השֶנְהָב: סְפוּנִים . נִינוֹחִים. נִישָאִים. מְדוּשָנִים. מְחוּסָנִים.
      כְּנוּעִים. עֲלוּבִים. שוֹתְקִים. מְשוּתָקִים. מְרוּחֲקִים. מְנוּתָקִים.
      נֶהֱנְתָנִיים. תּוֹעֲלְתָנִיים. נִקְלִים. נְלוֹזִים. נִיבְזִים. פּוֹחֲזִים. בְּזוּיִים. בַּזִים. מְבוּזִים. מִתְבַּזִים.
      מְרוּקָנִים. מְנוּוָנִים. מְאוּסִים. מְנוּמָסִים. מְנוּסִים. מְבוּסָסִים. לְעוּסִים. מְעוֹשִים. מִתְפַלְמֵסִים. מִתְפַּרְנֵסִים.
      עַל כָּל צַעַד ושַעַל, מִכָּל פִּנָה, זָוִית וקֶרֶן מְכוּסִים.
      מַרְקִיבִים. מְתוֹעָבִים (לֹא רַק) כְּמוֹ רִימוֹנִים רְקוּבִים. נִתְעָבִים. מְלַבְלֵבִים.
      אַך חֲרִיפִים, מְפוּלְפָּלִים וְחַדִים מִתָּמִיד כַּתַּעַר.
      אֲנַחְנוּ כָּאן, על פְּנֵי אֲדָמָה (טוֹבָה?) זו מִתַחַת, סוֹפְגֵי מוּסָר תּוֹכֵחָה וגַעַר.
      מִי היה מַאֲמִין, כִּי עד כְּדֵי כך, ביניהם לבינינו יִיוָוצֵר כָזֶה, כּה רָחָב ועָמוֹק, אוֹתוֹ פַּעַר ? ? ?
      הֵן כְּסִיל לא יבִין זאת, לא אֱווִיל, לא חָכָם, וודאי לא שוֹטֶה או איש בַּעַר
      אֱלוֹהִים, שא-נא תְפִילָה, קַבֵּל מְחִילָה, פְּתַח לָנוּ בְּעֵת נְעִילָה את השַעַר .

      מֵחֲמַת הוֹד כְּבוֹד מְאוֹדוֹ ומַעֲמָדוֹ,
      רוּחַ כְּבוֹד אַהֲבַת-האָדָם וחֵירוּתוֹ הפוֹעֶמֶת, יוֹקֶדֶת בִּלְבָבוֹ.
      שוֹכֶנֶת, שוֹרָה, לִפְרָקִים חָבוּיָה (עִיתִּים אֲבוּדָה) מְקַנֶנֶת (לֹא-תָּמִיד) בְּקוֹדְקוֹדוֹ
      מַעֲלָתוֹ, כְּבוֹד זוּלָתוֹ, תְּזוּנָתוֹ, מְדוּשָנוּתוֹ, חָזוּתוֹ, חָזוֹנוֹ, מְזוֹנוֹ,
      הֶגְיוֹנוֹ, פִגְיוֹנוֹ, אֲרֶשֶת פָּניו, לְשוֹנוֹ, קִלְשוֹנוֹ,
      סַבְלָנוּתוֹ, סוֹבְלָנוּתוֹ, אִיפּוּקוֹ, שְבִיעוּת-רְצוֹנוֹ-העַצְמִית, קוֹר-רוּחוֹ, קוֹרַת-רוּחוֹ
      שְנִינוּתוֹ, נְחִישוּתוֹ, נִמְרָצוּתוֹ, נֶחֱרָצוּתוֹ, עֶלְיוֹנוּתוֹ, הָגוּתוֹ, דַקּוּתוֹ, יַנְקוּתוֹ,
      מוֹרָשְתוֹ, תוֹרָשְתוֹ, מַחֲרַשְתוֹ, יַבָּשְתוֹ, אִשְתוֹ (?) תִּלְבּוֹשְתוֹ,
      עוֹמֶק אֱנוֹשִיּוּתו, הֵיקֵף תוּשִיָתוֹ, מִבְנֶה אִישִיוּתוֹ, עוֹצְמָת יֵישוּתוֹ,
      ...לא רוֹאִים יוֹתֵר את האָרֶץ
      איש מִבֵּינֵינוּ כְּבָר אֵיננוּ עוֹמֵד כְּלָל בפָּרֶץ.

      הגב לתגובה זו

      • הלו! כאן כותבים טוקבקים! זה לא בית מחסה לחרזנים מתוסכלים (ל''ת)

        הומרוס, 27/07/07 19:58

        הגב לתגובה זו

  • 34.

    כל הכבוד למתגייסים הגיבורים הבוז למשתמטים

    אפרים, 27/07/07 14:54

    אמיר בוחבוט, כתבותיך מצויינות, תמשיך כך. נהנה לקרוא אותם כל פעם מחדש.

    הגב לתגובה זו

  • 33.

    עם מדיניות כושלת כזאת העיקר האשימו את חלוץ! (ל''ת)

    ג'ינג'י, 27/07/07 14:29

    הגב לתגובה זו

  • 32.

    לא לשרת בצבא הארנבות של ממשלת תל אביב

    Joe Anaaref, 27/07/07 14:21

    במלחמה האחרונה ועכשיו בדרום מודגם מודל מעניין בו צבא הארנבות של ממשלת תל אביב, המורכב ברובו מתושבי הספר, מגן רק על תל אביב.
    אני קורא לכולם לא לשלוח את הילדים לשרת בצבא הזה. הוא לא שלנו ולא מגן עלינו. אין סיבה שנשלח את ילדנו להקריב נפשם עבור תל אביב ורכושם של העשירים.

    הגב לתגובה זו

    • התבלבלת..התכוונת לצבא השפנים

      שמוליק מפתח, 27/07/07 16:45

      כי התל הביבים דופקים כמו שפנים.
      אנערף,אין גבול לטימטום אה...

      הגב לתגובה זו

  • 31.

    דברי הבל. רק מכה צבאית קשה תחזיר את אזרחי המדינה היהודית לשפיות.

    דרור, 27/07/07 13:54

    מי הפראייר שיסכן את חייו כאשר הבג''ץ השמאלני כובל את ידיו בזמן מלחמה, והממשלה הבוגדנית משחררת רוצחים ?

    הגב לתגובה זו

    • החרדוסים. כמוך (ל''ת)

      כמובן..., 27/07/07 19:58

      הגב לתגובה זו

      • לבינתיים האנטישמים כמוך הפסידו לאורך כל ההיסטוריה. (ל''ת)

        מושון, 28/07/07 10:54

        הגב לתגובה זו

  • 30.

    אנו זקוקים לצהל של תש'ח ושל מלחמת ששת הימים (ל''ת)

    משה בודק, 27/07/07 13:53

    הגב לתגובה זו

  • 29.

    די להטפה בעד מלחמות

    שמחה, 27/07/07 13:51

    כבר היום הצבא שלנו הוא תאב הרג.
    כל פעם אני נדהמת מחדש איך מדברים חיילינו. הם מכריזים שהם מצפים בקוצר רוח למלחמה כדי שיוכלו להרוג מה שיותר. אתם מבינים? בני נוער שכל חייהם, במקרה הטוב, לפניהם מצפים למלחמה. מה זה הדבר הזה? ואמהות שמתגייסות בכל עוצמתן כדי שיהיו מה שיותר חיילים שיוכלו להילחם ללא סוף בארץ הזאת. אני מייחלת שהאמהות האלו יגייסו את כל האנרגיות שלהן בדרישה מממשלות שיסימו קץ לחיים על החרב ועל שפיכות דמים. אמהות תדאגו לשמור על ידיכן ולא לשלוח אותם להיהרג סתם כך. הרי אנו רואים מה עשו כל כך הרבה שנות מלחמות וחוסר רצון להתפשר. אגב, תרומה למדינה היא לא רק בצבא. המדינה שלנו זקוקה גם לתרבות ומי שעושה תרבות משקיע לא פחות בעצמתה של המדינה.

    הגב לתגובה זו

  • 28.

    רק הסדר מדיני להיפרדות מ3.5 מיליון פלסטינאים יציל את המדינה מחורבן

    ציונה, 27/07/07 13:48

    הבטחון האמיתי של ישראל יושג בשדה המדיני, ולאבשדה הקרב.
    רק שבירת ברית הדמים של המתנחלים הקיצונים עם החמאס והגיהאד יצילו את מדינת ישראל היהודית והדמוקרטית.
    הקיצונים בשני הצדדים מובילים רק להמשך ההרג ההדדי. קיומם תלוי בהמשך הסכסוך.
    הרוב השפוי בשני העמים מבין שהפתרון היחיד הוא היפרדות לשתי מדינות.

    תשועת השם כהרף עין!

    הגב לתגובה זו

    • ציונה חביבתי: הסבירי נא

      מנש, 27/07/07 15:08

      מה פירוש היפרדות:
      האם הותרת 1.5 מליון ערבים אוהבי ציון וישראל, מחר מספר מליונים, תותיר אותנו עם מדינה ?
      מה פירוש להיפרד לשתי מדינות ?
      כיום הם 21% - לאחר עליית מליון יוצאי חבר המדינות - ומחר יהו 40% - את סבורה שנוכל להמשיך להיות מדינה יהודית ודמוקרטית ? האם אפשר להמשיך להתקיים ?

      הגב לתגובה זו

    • נאיביות!

      שמאלן לשעבר, 27/07/07 15:37

      לפלסטינים, לחמאס אבל גם לפתחאין שום כוונות לנהל הליך מדיני שיוביל לשתי מדינות זו בצד זו אלא ליצור סיטואציה נוחה יותר להשתלטות על כל הארץ. איך אני יודע? פשוט מאד! הם מצהירים על כך בגלוי...
      ומה בדבר האפשרות שברגע שתהיה להם מדינה הם יחויבו לכללי התנהגות של מדינה וכו'? היינו בסרט הזה כבר, לא? זה לא מה שניסינו להשיג באוסלו? זה עובד בלבנון?

      הגב לתגובה זו

    • תידאגי שהחמאס ישבור..

      שמוליק מפתח, 27/07/07 16:50

      ואנחנו נדאג שהמתנחלים ישברו...בסדר.
      בינתיים החמאס רוצה באמת להיפרד לשתי מדינות,מדינת חמאסטן עד הים ומדינת הים שאנחנו בקרקעיתו.פאטתי.

      הגב לתגובה זו

  • 27.

    בהצלחה לכל חיילי צה''ל האהובים !! (ל''ת)

    עם ישראל, 27/07/07 13:36

    הגב לתגובה זו

  • 26.

    אני מזה אוהב לקרוא את כתבותיך

    רועי, 27/07/07 13:25

    תודה

    הגב לתגובה זו

  • 25.

    כל הכבוד

    איש, 27/07/07 13:19

    כל הכבוד לכתב - כן ירבו כתבים כמוך שמסקרים את מה שקורה ולא כמו כתבים שמביאים את ספורי השקרים על מנת לקבל כסף

    הגב לתגובה זו

  • 24.

    השוואה

    ערן, 27/07/07 13:19

    יכול להיות שאני טועה אבל עובד בהיי טק מתקבל עחל סמל שיש לו תואר בתחום / נסיון
    דבר שלקצין שהתגייס אחרי שהוא סיים בגרות (ולפעמים גם זה לא) אין
    אז איפה ההשואה??

    הגב לתגובה זו

  • 23.

    למספר 4

    אזרח ישראלי, 27/07/07 13:17

    אני מעריך אותך ומודה לך

    הגב לתגובה זו

  • 22.

    צהל רחוק מלהגיע לרמתו של הצבא האמרקאי (ל''ת)

    אבי, 27/07/07 13:17

    הגב לתגובה זו

    • לצבא האמריקאי יש רק טכנולוגיה טובה

      הצבא עצמו, 27/07/07 18:08

      מתי היתה מלחמה אחת שהאמריקאים נצחו בכל המלחמות מאז מלחמת העולם ה2? הטכנולוגיה שלהם טובה אבל היא של מפעלים פרטיים.

      הגב לתגובה זו

      • מעניין איך הם שולטים בעולם, בטח בכח המחשבה.

        א.ב, 28/07/07 10:56

        על המלחמה הקרה שמעת ילד?

        הגב לתגובה זו

        • הם לא ניצחו אותה, כמו שרוסיה הפסידה (ל''ת)

          Z, 30/07/07 21:07

          הגב לתגובה זו

  • 21.

    גיבוב שטויות ''ציוניות''

    מנחם, 27/07/07 13:08

    הלואי שצה''ל היה כמו צבא ארה''ב.
    כל מיני אינטרסנטים ושמרנים מנסים לשמר את ''צבא העם'', שטות ממדרגה ראשונה והיום יותר מתמיד.
    הצבא היום צריך להיות מורכב ממקצוענים = אנשי מקצוע שמקצועם הוא צבא ולא מפוליטריקים ציוניים.
    הצורך בכמות לוחמי שדה הולכת ופוחתת ולעומתם גדל הצורך במהנדסים, מנהלים וכדומה.
    כלכלית טהורה וגם ערכית יש להפוך את הצבא להתנדבותי ובשכר. רק כך ימוצו המשאבים הכלכליים באופן שיאפשר לצבא ובמיוחד למדינה לעמוד מול אוייבינו שנעשים מתוחכמים ובעלי אמצעי הרג משוכללים.
    ''צבא העם'' לא יכול לייצר טילים נגד טילים או מזל''טים ליירוט מתאבדים; ייצור כזה נעשה אך ורק ע''י מקצוענים.

    הגב לתגובה זו

    • אתה קצת מבולבל

      שלמה, 27/07/07 14:37

      אנחנו מדינה צעירה וככזו חובה לקיים שרות חובה ולא התנדבותי כי אם יהיה כך רוב הנוער המפונק יעדיף להסתובב בהודו(מקום מיוחד) ועוד סידור קטן . לידיעתך צבא לא מפתח/מייצר טילים . את זה עושיעם מקצוענים=רפאל תעש תעשיה אווירית שבת שלום

      הגב לתגובה זו

    • יהודים בארה''ב כמעט ולא מתגייסים לצבא

      אזרח, 27/07/07 15:58

      האמריקאי, פה בישראל אין אופציה כזאת, כי אין לנו תלות כזאת על אוכלוסיות אחרות, העם קטן מדי בנוסף.

      אם היינו לפחות 20 מיליון יהודים, אז אולי הקמת צבא מקצועי היה בגדר אופציה ריאלית.

      גם מהיכרות עם ישראלים ניתן להניח שבמסגרת חובה הם יתגייסו, הם צריכים שיניעו להם את המוטיבציה, והיא קיימת, אך צבא מקצועי איננו השלב שבו אנו נמצאים, או שרצוי להימצא בו מבחינה מספרית.

      איכות חשובה, אך גם כמות היא תנאי הכרחי, וכשהעם כזה קטן מוקף באינסוף אוייבים, אז המספר מהווה פקטור חשוב.

      הגב לתגובה זו

    • גם בארה''ב התעשיות הפרטיות מיצרות נשק. הצבא נלחם. (ל''ת)

      בארה''ב יהודים, 27/07/07 18:10

      הגב לתגובה זו

    • בארה''ב הקצינים הם מהאליטות והחוגרים מהעשירון התחתון

      לא מסכים, 27/07/07 20:04

      הקצינים שם הם בוגרי אקדמיות צבאיות והרמה שלהם היא די בסדר אבל אין שום צעיר עם כישורים מינימליים שיתגייס לצבא כחוגר אלא אם אין לו אופצית תעסוקה אחרת. ובעקבות המלחמה בעיראק עוד יותר קשה לגייס והסטנדרטים הורדו עוד יותר.

      אתה באמת חושב שצה''ל יוכל לתפקד אם כל החוגרים יהיו ברמה למשל של השוטר אזולאי?

      הגב לתגובה זו

    • ''הצורך בלוחמי שדה פוחת''?

      איפה אתה חי?, 27/07/07 20:04

      חשבתי שהקשקשנים המקצועיים שדוחפים את הרעיונות האלה השתתקו מאז המלחמה האחרונה, שהוכיחה את כסילותם. חודש ימים מיצו את היכולות הטכנולוגיות, לא דגדגו את יכולת החזבאללה לשגר מאות טילים ביום. רק פעולה קרקעית נרחבת היתה משיגה תוצאות.

      הגב לתגובה זו

  • 20.

    רמת ישי בחדשות.....

    ניר מרמת ישי, 27/07/07 13:06

    דפוק אחד הרג את הבת שלו ודפוק שני מתגייס ללא כל תמורה כספית .

    הגב לתגובה זו

  • 19.

    כתבה נהדרת

    יעלה, 27/07/07 13:06

    כל מילה סוכריה.

    הגב לתגובה זו

  • 18.

    לקצץ בלי מחשבה , ועדות חקירה נעשה אחר כך אם ישאר איפוא (ל''ת)

    רונן, 27/07/07 13:01

    הגב לתגובה זו

  • 17.

    שירות מלא לכולם

    איתן, 27/07/07 12:53

    שירתתי שירות קרבי במשך 4 שנים והשתחררתי לפני שנה וחצי משירות מילואים קרבי.
    לטעמי חייבים לגייס את כל בני הנוער כולל בחורות, חרדים, סלבריטאים, ספורטאים וכולל מיעוטים.
    באחריות צה''ל לשבץ לפי צורכו למשימות ערכיות גם אם אינן קרביות.
    מי שלא משובץ לצה''ל עובר שיבוץ לשירות לאומי
    גוף השירות הלאומי יקים יחידות שיתנו מענה לצרכים של החברה הישראלית.
    לדוגמה:
    יחידות פרה רפואיות שיעזרו בבתי חולים.
    יחידות בינוי שישפצו בתים לזקנים ונזקקים, יסללו כבישים יניחו מסילות רכבת ויבנו מקלטים.
    יחידות חינוך שילמדו ילדים ובני נוער תחומים חשובים.
    יחידות לומדי תורה שילמדו וגם ישמרו על המקומות הקדושים למשל...
    יחידות מוניציפליות שישמשו ככוח עזר לשירותי חירום של רשויות מקומיות.
    יחידות גינון ויעור שיעזרו ביעור הארץ.
    יחידות ספורט שירכזו את התרומה של ספורטאים מצטיינים

    לא חסר מה לעשות, חסרה היוזמה וההכרעה. הקולקטיב הישראלי צריך להישמר והתרומה לחברה חייבת להעשות ע''י גוף שירות לאומי אחיד לכולם.

    הגב לתגובה זו

    • הפוך, גוטה, הפוך - גיוס התנדבותי

      יואב, 27/07/07 14:35

      שירות חובה לכולם יגרום לירידת המוטיבציה עוד יותר ולפירוק הצבא.

      הפתרון הוא חזרה למוסריות (למשל, אמירת ''לא'' ברורה לגירוש אזרחים מאדמתם) וגיוס על בסיס התנדבותי.

      הגב לתגובה זו

      • גיוס על בסיס התנדבותי יספיק בדיוק למלא סד''כ של גדוד ורבע (ל''ת)

        אחשלו, 27/07/07 16:37

        הגב לתגובה זו

        • אם אתה צודק

          דרור, 27/07/07 23:56

          ואתה לא, זה אומר שרוב החיילים לא רוצים להיו בצבא, והם נמצאים שם מכורח ולא מאמונה שצריך לשרת בצבא. כך או כך, אם זה המצב, המצב חרא בכל מקרה.

          הגב לתגובה זו

    • יישר כוח = זאת הדרך (ל''ת)

      שלמה, 27/07/07 14:38

      הגב לתגובה זו

    • טעות ממדרגה ראשונה

      דרור, 27/07/07 15:03

      איזה עסק\ארגון יכול להתנהל ביעליות אם מקבלים את כולם? זו בדיוק התפיסה שאומרת כמות עדיפה עך איכות. אסור בשום אופן לגייס חסרי מוטיבציה, מטומטמים או אנשים שנצאים בצבא בניגוד לאידיאולוגיה שלהם. זה רק יעכב את הצבא.

      הגב לתגובה זו

    • נכון אין שום סיבה שאחדים יהנו מפטור כולם חיייבים לשרת (ל''ת)

      בת-שבע, 27/07/07 17:50

      הגב לתגובה זו

  • 16.

    מה שצריך בצבא....

    א, 27/07/07 12:47

    זה חיילים עם הרצון והצמא להרג. שיהרגו כמה שיותר אוייבים!!!

    הגב לתגובה זו

  • 15.

    הבנים והמפקדים שלנו - הם הנשק הסודי (ל''ת)

    יעלי, 27/07/07 12:35

    הגב לתגובה זו

  • 14.

    אם ''אין תחליף לציונות'' למה בוחבוט לא מעברת את השם? (ל''ת)

    אין תחליף לציונ, 27/07/07 12:34

    הגב לתגובה זו

    • 14 אתה צודק, אבל:

      מנש, 27/07/07 14:08

      אך בל נשכח שהוגי הציונות נקראו: הרב אלקלעי, הרב קאלישר, תיאודור הרצל, פינסקר, נורדאו, רבי שלום שבאזי, גורדון, ויצמן, רוטשילד, הירש, וכו'. וגדולי הלאומנים: ז'בוטינסקי והגוארדיה הפולנית: אברהם שטרן הי''ד, וחבריהם: דב גרונר, החבר'ה של המחתרות בעלי השם הערבי שהוצאו להורג במצרים, ועוד.

      הגב לתגובה זו

    • לעברת אותו ל- ''רובינשטיין''?

      אניהו, 27/07/07 14:14

      זה מספיק ציוני?
      או או אולי אמרמוביץ'?

      הגב לתגובה זו

  • 13.

    תצלח דרכו של אשכנזי וחיילנו הגיבורים (ל''ת)

    ד, 27/07/07 12:34

    הגב לתגובה זו

  • 12.

    כוחות הטוב יסייעו לאשכנזי ולחיילנו - אמן (ל''ת)

    ג, 27/07/07 12:33

    הגב לתגובה זו

  • 11.

    אם מערכת החינוך לא תשתפר, נהיה באמת כמו הצבא האמריקני.

    אדם אילת., 27/07/07 12:26

    שם, בצבא ארה''ב ההשכלה הממוצעת של חייל היא פחות מ-10 שנות לימוד . כן, פחות מ-10 שנות לימוד. ואיכותו של הצבא הזה בהתאם.

    הגב לתגובה זו

    • רק ב-ARMY

      A, 27/07/07 14:57

      בשאר הזרעות יש אנשים עם שכל

      הגב לתגובה זו

  • 10.

    דמוניזציה מיותרת של הצבא האמריקאי

    אביחי, 27/07/07 12:21

    תאבי בצע? מה הם מקבלים פרס לכל גולגולת?

    תאבי הרג? לא ידעתי שמגייסים רוצחים סדרתים ופסיכופטים.

    הנסיון להציג את הצבא האמריקאי כחבורה של ויקינגים צמאי דם פשוט מקוממת ואף יותר מכך, מטופשת.

    מטרת הניסיון הנקלה הזה ברורה,
    לעשות דמוניזציה לצבא מקצועי.
    בצבא מקצועי יש יתרונות וחסרונות.
    אבל לטעון נגד הרעיון הזה באמצעות שקרים והפחדות פשוט מיותר ורק מעיד על דלות המחשבה והדיון שהכותב מסוגל אליה.

    הגב לתגובה זו

    • ל10:הצבא האמריקאי נכשל בכל משימה שלא כוללת רק טכנולוגיה

      הטכנולוגיה היא, 27/07/07 13:49

      הטכנולוגיה האמריקאית כולה מהסקטור הפרטי והצבא האמריקאי נכשל עד עכשיו בכל משימה שהיה צריך את כוחות הקרקע שלו עם רבע מיליארד התושבים והמיליארדים בתקציב. הם מתגייסים כשהם חושבים שלא יצטרכו להלחם והססמא שלהם היתה : תתגייס, למד מקצוע ותראה את העולם''
      לצבא האמריקאי מתגייסים בממוצע בוגרי 10 שנות לימוד שהיכולת השכלית שלהם נמוכה אבל בין רבע מיליארד תושבים הם מצליחים בקושי למצוא לבתי הספר לקצינים רמה יותר גבוהה מהמתגייסים שלהם.
      עם המוטיבציה של החמאס והחיזבאללה אם הרמה של הצבא הישראלי אנחנו לא נהיה כאן.
      אין לנו רבע מיליאד תושבים ומיליארדים בתקציב עם מפעלים פרטיים של נשק ומטוסים במיליארדים.

      הגב לתגובה זו

      • כמות שטויות כזאת שיוצאות מפי המגיבים פשוט מדהימה

        מי מכם גר בארהב, 30/07/07 20:45

        הצבא האמריקאי הוא הטוב בעולם נקודה.
        ודרך אגב רוב רובו של החיילים האמריקאים בכל הזרועות חדורי מוטיבציה גדולה מאוד. רובם מגיעים מערים קטנות וכפרים ששם הפטריותיות היא ערך ממעלה ראשונה.

        והם גם חיילים מעולים בלי שום קשר לטכנולוגיה שלהם.

        מה שהטכנולוגיה שלהם עושה זה פשוט לימנוע מהאוייב את האפשרות שבכלל אי פעם יהיה לו סיכוי לנצח שזה סיכוי שגם כך אין לו ולא יהיה לו גם בלי הטכנולוגיה.

        אז מספיק כבר לרדת על צבא שרק אפשר לילמוד ממנו. ראינו מה אנחנו עם הגאווה המוטעית שלנו והארוגנטיות הדבילית מסיגלים לעשות נגד כמה ''ערבים יחפנים ודפ''רים'' כביכול

        הגב לתגובה זו

    • יש לך טעות, תעשה בדיקה מי משרת ב-ARMY בארה''ב (ל''ת)

      ///, 27/07/07 14:57

      הגב לתגובה זו

  • 9.

    אולה ג' (ל''ת)

    גולנצ'יק, 27/07/07 12:12

    הגב לתגובה זו

  • 8.

    צב מקצועי עדיף על המצב כיום.

    רון הכחול, 27/07/07 12:05

    גם ככה רוב הלוחמים ביחידות הקרביות הרגילות באים מהשכבות הפחות מבוססות ומשכילות של החברה. בצבא מקצועי הם לפחות יקבלו תמורה הוגנת למשימה החשובה והקשה שלקחו על עצמם.
    כיום, בניגוד לעבר, רוב שלו שיכולים להיות מהנדסי תוכנה או ברוקרים ממילא משתמטים או מסדרים לעצמו שירות קרוב לבית שלצבא אין כל צורך בו.

    הגב לתגובה זו

    • גם הפריפריה, העולים החדשים והימין לא יגיעו כשהגיוס יהיה בתשלום

      יגיעו רק הרמה, 27/07/07 13:36

      בכל צבאות העולם כשהצבא הוא בתשלום מגיעים האנשים מהרמה הנמוכה ביותר.
      הצבא האמריקאי לא מצליח בעירק עם כל הטכנולוגיה ומתגייסים אליו מהשכבות הנמוכות ביותר.
      אתה מוריד גם את מעט הקצינים המקצועיים הטובים שנשארים בטעות בצבא אחרי שהתגייסו אליו.
      החמאס יוצר צבא טוב והאיראנים מתאמנים ומאמנים אותו.
      צבא מקצועני הוא מתכון להפסד בטוח לצבא הישראלי ולחיסול מדינת ישראל.

      הגב לתגובה זו

      • בדיוק....

        שמוליק מפתח, 27/07/07 16:58

        צבא חייב להיות בנוי על דביקות במטרה,ומן שליחות להגנה על הבית.
        מדינת ישראל לא יכולה להרשות לעצמה,צבא מקצועי.
        אני מאבחן בעיה מאז ההתנתקות במוטיבציה של הכיפות הסרוגות להתגייס.
        וזה חמור מאוד.

        הגב לתגובה זו

        • צריך פתרון מציאותי ולא אידאלי

          רון הכחול, 28/07/07 01:20

          ומה לעשות, בישראל 2007 צבא הבנוי על שירות חובה של שלוש שנים הולך ונהיה פחות ופחות מציאותי.
          את העם אי אפשר להחליף ואי אפשר לחנך מחדש. תקלטו את זה.

          הגב לתגובה זו

    • במה עובד הצב שהוא מקצועי ? (ל''ת)

      A, 27/07/07 14:56

      הגב לתגובה זו

  • 7.

    עיתונאי+ציוני - מסתבר שיש דבר כזה...

    ישראלי, 27/07/07 12:03

    סוף סוף ניתן לקרוא כתבה יפה מפיו של עיתונאי בישראל. מסתבר שיש חיה כזאת...

    הגב לתגובה זו

    • מצטרף לברכות. יותר מאשר צבא טוב אנו זקוקים לעיתונאים טובים (ל''ת)

      העט חדה מהחרב, 27/07/07 13:51

      הגב לתגובה זו

  • 6.

    איך משכורות יותר גבוהות יוציאו את תאבי הבצע הלא מוכשרים?

    תתחילו ליעל את, 27/07/07 11:44

    המשכורות ותנאי השרות יחד עם הפרישה המוקדמת מחזיקים את תאבי הבצע חסרי הכישרון בקבע כשכל המוכשרים בורחים בגללם מהצבא.
    איך העלאת המשכורות תשאיר את המוכשרים כשהם רואים שהממונים עליהם חסרי כשרון וכל מה שמעניין אותם הוא המשכורת והפרישה?
    כולם יודעים שהחתמת עוד חסרי כשרון ותאבי בצע לקבע רק מזיקה לצבא ויש כפילויות וחוסר יעילות עם תקנים ויחידות שלמות כפולות שלא מתפקדות.

    הגב לתגובה זו

  • 5.

    הכתבה הזו מזכירה לי משהו

    דני, 27/07/07 11:44

    אני זוכר שבזמן שאני עשיתי צבא היה לי חבר שיצא מהצבא (על בסיס רפואי) וישר התחיל לעבוד בחברה שרק הוקמה . במשך 3 שנים שאני טחנתי הוא חסך המון כסף וכשאני התחלתי ללמוד הוא כבר סיים את הלימודים.
    היום 8 שנים שאני אזרח אני עדיין גר אצל ההורים והוא 11 שנים עובד , כבר קנה בית .
    אומנם הוא יצא על רפואי כי יש לו בעיה אמיתית אבל - טפו על המדינה .
    את הילד שלי אני אחנך לא לתרום למדינה - המיסים שאני משלם זה מספיק .

    הגב לתגובה זו

    • קנאה

      אביחי, 27/07/07 12:39

      הוא לא הצליח יותר ממך רק בגלל שהוא לא שרת.
      הוא הצליח כי הוא פשוט יותר מוצלח ממך.

      עובדה, הוא התקבל לעבוד בחברת סטרטאפ בלי תואר וניסיון.
      סיים לימודים לתואר ראשון תוך כדי עבודה.

      אמנם היה לו יתרון של שלוש שנים עלייך אבל עברו כבר 8 שנים ואתה עדיין דורך במקום.

      אז במקום לחנך את הילדים שלך לכך שכל העולם חייב להם ולאגואיזם, תחנך אותם לחריצות ולמוסר עבודה גבוהה.
      אולי אז הם יצליחו היכן שאתה כשלת....

      הגב לתגובה זו

    • דני,אל תחפש תירוצים,לחפות על כישלונותיך,וכבומרנג תקבל בפנים את

      שרה.א, 27/07/07 12:57

      תוצאות החינוך שאתה מתכוון לתת לילדיך.
      זכור,אין אפס.

      כאלמנת צה''ל ואחות שכולה,חתמתי לבני לשרת ביחידה קרבית (כיתום ,לא היה מחוייב לשרת).

      היום הוא ד''ר ,מדען,ולא מתחרט שתרם למדינה ושהכריח אותי (בגלל החינוך שנתתי) לחתום לו.
      כי המדינה חשובה לו יותר מאשר חומרניות,כגון בית.
      עדיין אין לו בית,גר בשכירות ואין תלונות.

      הגב לתגובה זו

    • זה שאתה כישלון חרוץ לא מהווה סיבה ראויה לחנך להשתמטות (ל''ת)

      יניב, 27/07/07 13:15

      הגב לתגובה זו

    • אתם לא מכירים אותי...

      דני, 27/07/07 15:16

      אתם לא יכולים להגיד שאני קנאי או שאני פחות טוב מחבר שלי .
      וחוץ מזה מי אמר שהוא התקבל לחברת סטרטאפ בלי ניסיון ובלי תואר - את זה אתם המצאתם .
      אני אומר שבגלל זה שהיה לו את הפור של השנתיים שלוש כרגע הוא בכמה רמות מעלי .
      וחוץ מזה ישראל היא מדינה קפיטליסטית וכמו כול מדינה קפיטליסטית שמנהלת לפי כוחות השוק פשוט לא משתלם לעשות צבא .

      הגב לתגובה זו

      • דני, הפור שאתה מציין,הוא בטל ב-60 במיוחד אם אתה רוצה שתהיה לך מדינה

        שרה.א, 27/07/07 16:34

        אין לנו את הפרוילגיה להמשיך ולהתקיים,אם לא נהיה מוכנים לתרום לכך,תרתי משמע.
        בני ,שגידלתי אותו לבד,נימצא כרגע באר''הב ,במסגרת התמתחותו (פוסט ד''ר) וכשפרצה המלחמה ,הודיע לי שהוא חייב לחזור,כיוון שהיחידה שלו נימצאת בלבנון.
        לא היה מוכן לשמוע שום הסבר,מלבד שאמר לי שאין לו מדינה אחרת,וגם אם יתנו לו מליונים,הוא לא מתכוון להשאר לחיות שם.

        מקומם אותי לקרוא ''לא משתלם לעשות צבא''.

        הגב לתגובה זו

      • המשתמטים ילידי עד שנת 81 ניצלו את הבועה כדי לעבוד בלי תואר

        אל-טוריטו, 28/07/07 11:35

        לאחר הפיצוץ התחילו ללמוד יחד עם חבריהם שזה עתה סיימו את הצבא, כיום המעסיקים מעדיפים את בעלי הניסיון על אילו ששרתו בצבא.

        הגב לתגובה זו

  • 4.

    אני לוחם שמשרת בשטחים

    לוחם, 27/07/07 11:38

    אני לוחם שמשרת בחטיבת כפיר כמעט כל השירות שלי אני מעביר בעצם בשטחים לפי דעתי היום לא מעריכים חיילים בכלל אני קורע את התחת ועושה הכל לשמור על המדינה הזאת ואין הערכה לחיילים בכלל

    הגב לתגובה זו

    • אתה צודק. משתמטי כוכב נולד הם ההוכחה הכי טובה לכך

      מריוס, 27/07/07 12:20

      ולמרות זאת אתה יודע שאין ברירה. תחרוק שיניים ותעשה את זה כי זה עניין קיומי. בסוף יהיה טוב

      הגב לתגובה זו

      • מה אתם רוצים , הם לא רוצים להרוג. והם לא רוצים למות בשביל כלום (ל''ת)

        שד, 27/07/07 13:58

        הגב לתגובה זו

    • תמשיך לעבוד קשה .

      דני, 27/07/07 15:19

      תמשיך לסכן את חייך , בסופו של דבר עוד כמה שנים כשתתמודד למישרה מול כאלה שלא עשו צבא שיש להם יותר ניסיון אתה תגיד לעצמך '' ווי , איזה בזבוז זמן הצבא הזה ''...

      הגב לתגובה זו

  • 3.

    אמיר, זאת רק חלק מהבעיה

    לוחם המיל', 27/07/07 11:34

    הבעיה היותר גדולה נעוצה בשמאלנים, וזאת לא סתם התלהמות.
    אחרי המלחמה האחרונה, כשנכנסים ללבנון עם ''התקוה'' בלב, אוכלים חרא, והכל בא מהלב, ואחרי זה שומעים ''פראייר'' במקרה הטוב או ''פושע'' במקרה הרע - זה מוריד קצת את המוטיבציה. באוניברסיטה זה נהיה סוג של בושה ללכת למילואים. רוב האנשים הולכים, אבל בשקט, כדי להמנע מהמבטים המתנשאים של יפי הנפש ''האינטלקטואלים'' מאיזה חוג הזוי ושולי. פה הבעיה - יפי הנפש. אם נפטר מהם - יהיה בסדר. הצבא בנוי מערבות הדדית והשמאל שובר אותו.
    יום טוב.

    הגב לתגובה זו

    • פעם יפי הנפש התביישו

      .., 27/07/07 12:30

      אם אתה מתבייש ללכת למילואים אתה משחק לידיים של הפרזיטים האלה...

      הגב לתגובה זו

    • אין מה להתבייש

      לוחם במילואים, 27/07/07 12:58

      כל פעם שאתה הולך למילואים תהיה גאה. גם השמאלנים גאים בך. מי שלא גאה הוא לא שמאלן ולא אינטלקטואל, הוא אידיוט, שמנותק מהמציאות.

      הגב לתגובה זו

    • ללוחם, לדאבוני אתה צודק. וצריך לעקור מהשורש את הבעיה שהעלית (ל''ת)

      שרה.א, 27/07/07 13:00

      הגב לתגובה זו

    • אכן, השמאל הרדיקלי האלים מהווה סכנה אקוטית על החברה הישראלית

      דוקטורנט, 27/07/07 14:43

      לדעתי, הפתרון לבעיית השמאל הרדיקלי היא בראשיתה עניין של חקיקה.
      עם חקיקה מתאימה, יישתנו גם הנורמות.

      הגב לתגובה זו

  • 2.

    אירופה בשבילי מודל לחיקוי (ל''ת)

    אבישי, 27/07/07 11:29

    הגב לתגובה זו

    • גם אנחנו רוצים לחיות בשוויץ בלי החמאס, החיזבאללה והאיראנים מסביב.

      אירופה מודל גם, 27/07/07 12:38

      לבא באירופה מתגייסים רק הסתומים שרוצים לראות את העולם ולהלחם. הם לא צריכים צבא.
      כדאי להעביר את ישראל לשוויץ.
      מזג האויר קר בקיץ ואין חמאס ואיראן.

      הגב לתגובה זו

    • לגזענות? לרדיפת יהודים? לדקדנציה? (ל''ת)

      חיקוי למה?, 27/07/07 13:41

      הגב לתגובה זו

    • איזו אירופה? של שנת 1939? 1942? או 2005 עם פיגועי טירור מוסלמי??? (ל''ת)

      יאיר, 28/07/07 08:55

      הגב לתגובה זו

  • 1.

    אשכנזי בחירה מצוינת

    אילן, 27/07/07 11:26

    מזכיר אלופים מהגורדיה הישנה
    רק נקוה שהוא לא יוריד את עצמו
    להיות עסקן פוליטי אם כל יתר החרות
    שמלקקים

    הגב לתגובה זו

    • לפי מה קבעת את זה?

      ק., 27/07/07 14:20

      לפי ''הצלחותיו'' בעבר?
      בגלל ש-''נוקה מאשמה'' על אחריותו בחטיפת 3 חיילים בהר דוב?
      בגלל ההצלחה האדירה (שלא) הייתה לו בתור מנכ''ל משרד הביטחון?
      אה, כן, מיד עם כניסתו לתפקיד הוא השיג העלאת משכורות לקבוצת השמנים ביותר בצה''ל, אכן הישג אדיר.

      הגב לתגובה זו

      • אשכנזי השיג העלאה משמעותית במשכורת לקבוצת הסרנים !

        אחד שמכיר, 28/07/07 10:55

        זאת ממש לא קבוצת שמנים, זה זן הולך ונכחד בצהל, יש מחסור עצום בסרנים בכל שכבות צה''ל ואשכנזי מבחינה זו כמו הילד ההולנדי שסתם את החור עם האצבע

        הגב לתגובה זו