• 22.

    עורבים ורשות הגנים

    אלמה, 05/02/08 23:45

    תודה על מאמר מקסים ומעמיק. סוף סוף מישהו שמבין משהו.
    עורבים הם הורים מאד נאמנים ותוקפים רק כאשר גוזליהם מאויימים על ידי האדם. יש דרך לעבוד עם זה. מנסיון. טיפלתי בגוזל פצוע. הוריו היו על מרפסת ביתי ועדיין הם על מרפסת ביתי פעמיים ביום. הדרך היתה פשוט להתחיל לתת להם אוכל. השארתי להם אוכל טוב פעמיים ביום כל זמן שהגוזל היה אצלי. שמרתי על קשר עין בין הגוזל להוריו וכל זמן שהוא הסתובב שמח וטוב לב הם לא היו תוקפנים. מעולם לא תקפו אותי שיצאתי מהבית. כששחררתי אותו הם חיכו בדממה וליוו אותו למעופו הראשון אחרי השחרור והמשיכו לשמור עליו עוד חודשים רבים תוך שהם מלמדים אותו את סודות הקיום.
    אז אם קורה לכם משהו עם עורבים תוקפנים לא להבהל. הם לא יתקפו הם בעיקר יפחידו. זה ימשיך כמה ימים ויפסיק. מטריה, ולהשאיר להם אוכל. אוכל חתולים יבש וגם אוכל חתולים רטוב מסוג פליקס - חתיכות מרובעות קטנות שהם אוהבים לגלגל על הלשון ולבלוע להנאתם. ברגע שיראו שאתם דואגים להם הם ירגעו. זה יקח כמה זמן הם רוכשים אמון לאט מאד אבל זה קורה. אנא זכרו שעורבים לא תוקפים אנשים אלא במקרים מאד יוצאי דופן. זה עדיין לא נעים אבל אפשר לעבוד עם זה.
    בנוגע לרשות הגנים
    אנא אם אכפת לכם מעורבים אל תפנו אל רשות הגנים. רשות הגנים מבדילה בין ציפורים מיוחדות כגון נשרים דיות וכיוצא באלה לבין ציפורים אחרות. רשות הגנים היא המוציא להורג של ציפורים רבות בארץ. הם מאפשרים לכידה של עורבים, הורגים קורמרנים ואנפיות הבקר ועוד עשות זנים של ציפורים. מה שמעניין אותם - רק הזנים הנדירים.

  • 21.

    כמו יונים-הם כשרים למאכל (ל''ת)

    הרב מחמן פרקש, 29/07/07 15:17

  • 20.

    אצלנו יורים בהם ברובי אויר!

    חיים להבי, 29/07/07 15:16

    גם בחתולים

    • אצלכם יורים גם בבני-אדם!

      corvus, 31/07/07 10:18

      זה שזה עוול לא מוסרי ועבירה על צער-בעלי-חיים - זה עניין פעוט.

    • היושב במרומים גם לך ישלם באותה מטבע

      צמחונית אלמונית, 31/07/07 12:04

      הוא זה שברא את החיים ולא אתה הוא זה שתקח אותם מאף יצור חי, לא מעורב לא מחתול ולא מאף אחד.
      אתה מעורר בי שאט נפש, ואתם אמורים לשמור על מצוות התורה? או שמא גם זה לא מעניין אותך?
      החיים זורקים לך מה שאתה זורק להם ויום אחד אתה הוא זה שתהיי במקומם ומישהו יטווח אותך ברווה אויר או בכל צורה אחרת
      תתבייש

  • 19.

    עורבים תוקפים תינוקים בעגלות ומנקרים את העיניים (ל''ת)

    חני לוי, 29/07/07 15:15

    • שטויות! זו בּוּרוּת צרופה! (ל''ת)

      corvus, 31/07/07 10:19

  • 18.

    הם מעבירים כ ל ב ת! היו כבר 2 מקרים

    ד''ר רועי לרנר, 29/07/07 13:40

    בחיפה

    • בבל''ת! כלבת היא מחלה של יונקים, לא של עופות! (ל''ת)

      corvus, 31/07/07 10:17

  • 17.

    אסור להתקרב לכל דבר שקשור לעורב

    ZZ, 28/07/07 18:27

    גם לאוכל שלו, גם לגוזלים וגם לאחד שנמצא פצוע על האדמה

  • 16.

    קרא ! קרא ! קרא ! (ל''ת)

    עורבי, 28/07/07 16:26

  • 15.

    עורבים חכמים

    שרה, 28/07/07 13:46

    בשכונתי יש להקת עורבים, ואנו עוקבים אחריהם באהבה רבה, הם מאוד חכמים ומנקים את השטח מפסולת שנזרקת ברחוב ומנבלות דרוסותץ אני לא מבינה למה צריך להרוג אותם למה כל דבר טוב כאן בארץ נגמר בלהרוג, הם לא עושים רע לאף אחד זה אתם הבני אדם שעושים רע לחי ולצומח , מה חיינו שווים ללא הציפורים שמצייצות בגינת שלנו, ומה הם שווים ללא בעלי חיים בכלל
    אבקש מהגנתהטבע האכזריים לא להרוג בעלי חיים תגנו עליהםבבקשה

  • 14.

    העורבים האלה מטרד לא קטן - לי משך עורב את השיער עם

    ציפורניו, 28/07/07 11:22

    בת''א הם חוגגים שם על העצים ומהבוקר לא פוסקים הקירקורים.

    • צודקת! בגללם ת''א רועשת! אלמלא העורבים

      corvus, 31/07/07 10:19

      היה שורר בתל-אביב שקט נפלא!

  • 13.

    ציפור -שיר

    עורבנית, 28/07/07 08:52

    במקום שהעורב כבר לא מקנן אין חיים.

  • 12.

    העורב עוף מעצבן עם קול צווחני ומרעיש. (ל''ת)

    נמאס מהעורבים, 28/07/07 08:18

  • 11.

    הספורט הלאומי החדש : צייד עורבים

    י, 28/07/07 08:13

    הרי הם מזיקים...

  • 10.

    האם קיימת הערכה מספרית-כמה עורבים בארץ?, בעולם? (ל''ת)

    עורקבי מנתניה, 28/07/07 06:19

    • אז כך,

      סופר סתם, 28/07/07 18:46

      אצלנו בחורשת האקליפטוסים מתגודדים 10 עורבים, ועל גג המכבסה עוד צמד,
      אם על 60 עצי אקלפטוס יש 10 עורבים, על מליארד עצי אקליפטוס בעולם יש כ- 170 מליון עורבים,
      בארץ יש כ-2000 מכבסות,נכפיל זאת ב130 מדינות בהם יש מכבסות, והגענו ל260000 מכבסות,כפול שני עורבים למכבסה הגענו לכ-חצי מליון עורבים המצטרפים ל 170 מליון עורבים של האקליפטוסים.

      • כוונתי היתה למדד רציני יותר ולא לחישוב מקורב, כפי שעשית (ל''ת)

        עורקבי ציון מנת, 29/07/07 10:09

      • יש הערכה מוסמכת של פרופ'לויננסון המדבר

        סם יוסטון, 29/07/07 15:19

        על 200000 עורבים בישראל.

  • 9.

    מספיק להתווכח על שטויות

    איל, 28/07/07 02:42

    הייתה כתבה מעניינת מאוד ומעשירה. מהיום כשאראה את הציפור המעצבנת הזאת אקלל אותה פחות!

    • סוף סוף תגובה אינליגנטית! (ל''ת)

      corvus, 31/07/07 10:20

  • 8.

    אני שונא עורבים (ל''ת)

    אסף, 28/07/07 02:01

  • 7.

    זוג עורבים אימץ את חצר ביתנו ........

    עוף מוזר, 27/07/07 19:25

    הם אוכלים מצלחת הכלבה , שותים מדלי המים שלה..כשבאים אורחים או זרים , הם צורחים בהיסטריה .
    צמד העורבים והכלבה , הפכו לכנופייה מטילת אימה ..עד כדי מרדף אחרי חתולים .
    אגב..הצמד מרשה לבני הבית להתקרב אליהם עד למרחק של סנטימטרים , אך כל ליטוף של הכלבה הופך להיות לקונצרט צרחות ונפנופי כנפיים....

  • 6.

    ככל שרמת החיים עולה כך האיכות יורדת (ל''ת)

    קובי, 27/07/07 15:52

  • 5.

    לפעמים אהם באמת מטרד

    אבי, 27/07/07 12:05

    לפני כחודש הם היו יושבים יום ולילה על הגדר בבית שלי ולא מפסיקים לעשות רעש בלתי נסבל

  • 4.

    ל1. העולם קיים בשבילנו.

    טעות, 27/07/07 11:50

    כל בעלי החיים הצמחים לסוגיהם והחומר עצמו נבראו בשבילנו ולכן יש רשות לאכול את הפירות והירקות ואת בשרם של חלק מבעלי החיים.
    האדם הוא נזר הבריאה ורק עליו ניתן לומר שיש בו דעת. במה שונות הפרות והסוסים של היום מהפרות והסוסים שלפני אלפיים שלושת אלפים שנה האם נהיו חכמים יותר מבינים יותר? האדם התקדם מרחק עצום מאז על כן מהיום אמור הכל נברא בשבילנו ולא אנחנו בשבילם. כמובן שיש לנצל את אוצרות ומשאבי הטבע בחכמה אבל מכאן ועד לומר שהאדם מפריע לבריאה הדרך רחוקה אחרי הכל בשביל מה נברא הכל אם לא בשבילנו?

    • טעות ביידך, העולם לא נברא

      קובי, 27/07/07 16:01

      הוא יצר את עצמו מבלי מעורבות של אלוהים כזה או אחר. שנית, אתה מחשיב את עצמך מעל שאר בעלי החיים? אני לא חושב שאתה רשאי לעשות זאת..כמו שתגיד שנבראנו בשביל שהתולעים יחגגו עלינו כשנמות.

    • איזה שטות מגלומנית. מי אתה בכלל שהעולם נברא בשבילך? (ל''ת)

      א, 27/07/07 19:42

    • בגלל מטומטמים כמוך העולם מושמד

      ירוק, 27/07/07 20:41

      בני האדם מחריבים את כדור הארץ בגלל יהירות כמו שלך.

      ולהזכירך, אמר הקב''ה ''תן דעתך שלא תקלקל ותחריב עולמי, שאם תקלקל אין מי שיתקן אחריך'' (קהלת רבה ז’, י''ג).

      ציד וזלזול בבעלי חיים מביאים להכחדתם, ולצערנו, אין מי שיתקן אחרינו...

    • נכשלת במבחן מר. דתי

      מים,מים,מים, 27/07/07 20:51

      העולם נועד בשבילנו, כל בעלי החיים והצמחים, פה בדיוק המבחן שלך.
      איך אתה מתיחס למה שנועד בשבילך.
      אם תגדל את בעלי החיים במכלאות שנראות יותר רע ממחנה ריכוז, אז נכשלת במבחן האנושיות שלך.

      אם כבר אתה אוכל בשר (לא הגעת לרמת הארה גבוהה), אז תאכל בשר אורגני, שמאפשר לבעלי החיים יחס קצת יותר הוגן. (מרעה, ולא רק לחיות בתוך החרא של עצמן)
      נכון, המחיר קצת יותר יקר, אבל ככל שיותר אנשים יאכלו אוכל שגודל בתנאים הוגנים, כך המחיר ירד והעולם יהיה מקום הרבה יותר טוב.

      תקרא קצת מחכמי התורה שלך.
      אוהב אותך גם כשאתה טועה ידידי,
      נכון, אני קצת כועס, אבל אתה תגדל,בעזרת השם, ותגיע להארה !

    • סליחה, העולם נברא? מאיפה הובאה השטות הזו??

      קול הצדק, 28/07/07 01:41

      מניין התחיל כל מחול השדים המגוחך הזה סביב הבריאה ועוד בשביל האדם? העולם קיים וזהו זה.
      נברא אתם אומרים? על ידי מי? על ידי אלוהים? ולאלוהים הגדול והכביר הזה, הכל יכול, לקח 6 ימים לברוא עולם? מה, חשבתי שהוא כזה קוסם שבלי הנד עפעף הוא יוצר יש מאין, ומתוהו ובוהו, עולם שלם ומלא בן רגע. 6 ימים? האלוהים הזה לא משהו, אני אומר לכם. להרי פוטר היה לוקח פחות, נשבע לכם.

    • גם החזיר (ל''ת)

      דודידו, 28/07/07 10:06

    • אז אם זה בשבילנו אז מותר לאכול בשר וחלב ביחד

      AS, 28/07/07 18:29

      חזיר

  • 3.

    האם יש לו אויבים טבעיים?

    תנשמת, 27/07/07 10:54

    האם יש לו אויבים טבעיים?

    • לדעתי אין לו, אולי לגוזל תועה בדרך לחתול (ל''ת)

      ק, 27/07/07 15:56

    • אין לו אויבים טבעיים (ל''ת)

      נשרק'ה, 27/07/07 23:47

  • 2.

    העורב - תכונותיו הטובות

    צפר מנוסה, 27/07/07 10:34

    אין אני בא לומר שהעורב אינו מזיק אני מבקש להסביר כאן את תכונותיו הנעלות:
    קן העורב הנטוש משמש כקן לעת מצוא של ינשופים ינשוף הוא כידוע ציפר מוגנת חביבה ויכולותיה המגוונות הליליות שבהן היא מחסלת עכברים ושאר זוחלים מזיקים . על כן חיסול עורב יביא בעקיפין לחיסול ינשפוים ולמטרד גובר והולך של עכברים. כל פיולת דילול של אוכלוסית העורבים צריכה להיעשות בשיקול דעת

    • אז הינשוף בעל מודעות למחזור לא? (ל''ת)

      קובי, 27/07/07 15:55

  • 1.

    רק בני אדם הם מיטרד

    ב, 27/07/07 10:12

    בני אדם הם מיטרד לכדו הארץ ובעלי החיים

    • מסכימה איתך. היצור האכזרי והמזיק ביותר זה האדם.

      מממ, 27/07/07 19:44

      לא איכפת לי כלל אם ניכחד כולנו. מגיע לנו. ואני מתכוונת לכל מילה.

      • מה הבאת לעורבים?

        ירחמיאל, 27/07/07 23:52

        מזכיר ליסיפור על חבר שצד דררות וקיבל קנס 3000 שקל,חודש אחרי זה הדררות הוכרזו כ''מזיק'' האמת אני חולה ציפורים אבל אולי קצת דילול פה ושם רק יאזן את זה.