• 89.

    העורף

    יקינטון, 26/07/07 17:56

    ב-67 יצאו דיירי הבניין מילאו שקי חול
    הכינו יחד את המקלט ועזרו לשכנים שהתגוררו בקומות העליונות למי שהיו לו ילדים קטנים ולמי שהיה מבוגר והיה חשש שלא יספיק לרדת למקלט.
    כיום אין את תחושת האחדות ובכל בניין יש מי שמחליט שהמקלט הנו המחסן הפרטי שלו , לכן חשוב שהרשויות המקומיות
    א. יכינו חמ''ל לשעת חירום
    ב. שפקחים מטעם הרשות יעברו בין המקלטים ייעצו מה לשפר ויקנסו את מי שלא מפנה גרוטאות מהמקלט
    ג.לחייב את ועד הבית לתת לכל משפחה מפתח.מה יקרה אם נציג הועד לא יהיה בבית בעת אזעקה?

    הגב לתגובה זו

  • 88.

    דוח המבקר על העורף

    דוד בר דרור, 21/07/07 20:54

    דוח המבקר לצערי לא חידש העורף הוזנח שנות דור, כמי שמלוה דיונים בכנסת ,אז מה יש דוח נוסף רק עים שנוי יסודי בחוק רשוי עסקים ע''י הטלת אחריות פללית על דרקטורים ומנהלים יחולו אולי שנוים, כל הנושא
    טעון בדק בית רציני,

    הגב לתגובה זו

  • 87.

    עיקר וטפל

    בבייב, 21/07/07 16:35

    חוסר המזל שלנו הוא שמרבית האנשים מסוגלים בצורה טובה להבדיל בין עיקר לטפל ולהתעמק בטפל!
    המזל שלנו שיש עוד מספר אנשים כג'רי שעדיין עוסקים בעיקר.
    ישר כוח חזק ואמץ!

    הגב לתגובה זו

    • מבקר המדינה - סוג של לוויתן לבן

      סמיון, 22/07/07 09:48

      הבעייה שיש אנשים כמו המבקר שמזכירים לי את אלה שמתחמקים מתורנות מטבח בקורס קצינים. יש את אלה שעושים ויש את אלה שקוראים ספרי פנטזיה ומותחים ביקורת על כולם.

      הגב לתגובה זו

      • תורנות מטבח+ספרי פנטסיה

        בבייב, 22/07/07 12:14

        סמיון אתה צודק!
        מה שטוב בקורס קצינים שגם הצוערים יכולים לגרום להדחה של נצנצנים. מי מוכן למלא סוציומטרי על מבקר המדינה???

        הגב לתגובה זו

  • 86.

    בוחבוט-הגיע הזמן לכתבת תחקיר בנושא הפקרת קצינים ע''י המדינה... (ל''ת)

    כך ראוי, 21/07/07 11:39

    הגב לתגובה זו

    • ל-86- התכוונת להיותם שעיר לעזאזל ? (ל''ת)

      מושיקו, 21/07/07 11:56

      הגב לתגובה זו

    • הפקרה מקורה גם בסכינאות בין אלופים ותא''לים בתוך צהל

      וצדק לכל, 21/07/07 11:58

      ראינו זאת במלחמה האחרונה ומן הסתם יידרשו לכך גם בועדת וינוגרד.

      הגב לתגובה זו

    • כמו מי? תן דוגמאות? (ל''ת)

      סולי, 21/07/07 12:12

      הגב לתגובה זו

  • 85.

    הצבא תמיד הופקר ע''י הדרג המדיני כך בנושא העורף ובחטיפות בצפון (ל''ת)

    חייל מתקופת, 21/07/07 11:38

    הגב לתגובה זו

  • 84.

    כשנותנים לקצינים בדימוס ''מתחקרים'' עלק להשתלח מעל הבמה זו התוצאה

    התרשמות מעמיקה, 21/07/07 10:49

    ראיתי בעבר את הקצין דורון אלמוג לוקח את החוק לידיים ומשתלח במפקדים ובחטופים , ראיתי קצינים לא ראויים כמו יה יה ועמירם לוין שקוראים להפר פקודה כך בפה מלא מעל הבמה אז אתם רוצים שהם לא יהוו מודל לחיקוי ללינדנשטראוס ?
    טיפוסים כאלו רואים כי טוב , רואים שהפרסום הזה הוא קרש קפיצה טוב לטובת קידום עצמי אישי , פופולריות ומרשים לעצמם להשתלח ולשפוך דם של קצינים ולוחמים בפומבי.
    מי שלא מעז לא מנצח ומי שלא מנסה לא יודע משמעותה של הצלחה מהי.
    קורה שיש טעויות אבל ראוי לבדוק מי באמת טעה ובכל המקרים לעיל התשובה היא חד משמעית:
    הדרג המדיני טעה ובגדול והפקיר את צהל חשרביט של מבקרים בדימוס שגרמו לתקלות לא מועטות כשהם כיהנו בתפקידים שונים.

    הגב לתגובה זו

  • 83.

    האשם בכשלון?? מבקר המדינה, כמובן

    ד''ר אביבה כהן, 21/07/07 08:59

    מלחמת לבנון השנייה: אולמרט לא אשם... האלוף ג'רי לא אשט... פרץ טוען כמובן שהוא היה בסדר...
    יש מסקנה אחת ברורה: האשם היחידי בכשלון הוא מבקר המדינה.
    תקנו אותי אם טעיתי במשהו...

    הגב לתגובה זו

  • 82.

    או צלש או הדחה,ממליץ ישר לכלא,לא צריכים קצינים מהאום שלא אחראים כלו (ל''ת)

    מיקי, 21/07/07 07:13

    הגב לתגובה זו

  • 81.

    אמיר-אז דנקנר האולמרטי היגיע גם אליך הא? (ל''ת)

    א מ רול, 21/07/07 01:31

    הגב לתגובה זו

  • 80.

    אולמרט לכלא

    רש''ם, 21/07/07 01:28

    סוף גנב לתליה,
    סוף שפן לאכילה,
    המתנתק מעמו, ושודד את ביתו,
    ינותק מעמו, ויבלא שאירתו
    בבית הפושעים בכלא מעשיהו
    וליזול יהיה מזונו, ויזרקו על בני ביתו אבנים ויגרשו אותם מהארץ המובטחת
    כי כה אמר השם מי אתה ישרץ בן הבליעל שתפר הבטחתי לבני עמי ישראל, וכלאהו בסורגים ויגזרו את ראשו בסורגים ותצא נשמת הנבל,
    וישמח העם ויברך את אלהיו
    יואמר אלוקים הוא אלקינו אלוקים אחד, וימחק שם הנבל בספר תולדות
    העם ולא ידעו עוד בישראל מי היה אולמרט,ותשכח שם משפחתו לדרותיו.

    הגב לתגובה זו

  • 79.

    כנראה שלא קראת את הדו''ח !!!

    ספינר שכמוך, 21/07/07 00:52

    הוא ידע שיש סכנה ולא התריע ולא טיפל ולא עשה ביקורות ולא הוציא את כמות החומרים המסוכנים .... מה אתה מבלבלח במוח ... הגדיל ראש ולא עשה כלום ?
    זה יכול לעלות באלפי הרוגים .... זה פצצה מתקתקת ... מה בעלי העסקים אשמים שלא דרשו וקנסו אותם ? אם הפיקוד לא מילא אחר החוק שאיש העסקים ימלא ???
    המאמר הזה טוב היה אם לא היה נכתב בכלל

    הגב לתגובה זו

  • 78.

    אז למה לא מפטרים את המבקר הזה הוא הורס והורס שיטתי (ל''ת)

    חבל פשוט חבל, 20/07/07 23:52

    הגב לתגובה זו

  • 77.

    כל מילה בסלע

    עידן ביטון, 20/07/07 23:13

    כתבה ששופכת קצת אור על מה שבאמת קרה (מאחד שהיה שם).
    אמיר בוחבוט כרגיל קצת מעל כולם.

    הגב לתגובה זו

  • 76.

    אשכנזי ''גיבה'' את גרי לפני שקרא את הדוח! טוב הוא לא יודע לקרוא... (ל''ת)

    אשכנזי החושב, 20/07/07 22:17

    הגב לתגובה זו

  • 75.

    אמיר שוב מדהים בכתיבה מדהימה באיכות

    קורא ומגיב תמיד, 20/07/07 21:15

    איכותית כבר אמרתי?חדת לשון,רהוטה,עילאית ,עשירה מילולית ובהחלט מובילה ,השפה ב אתה משתמש קולחת,קולמוסך מפיק פניני לשון ומרגליות שהופכות את הצבא ממש יצירת מופת ספרותית הראויה לכל גנאי בשל הצלחתה להאדים את האפרורי לסיפור חי נושם בועט וגם לוחם.
    כתיבתך רגישה ומרגשת....
    כן אני ממש ממתין להגיגי לשונך המשתלחת מידי שישי.
    אני חי משישי לשישי.



    הגב לתגובה זו

  • 74.

    כנראה שנתצטרך להחזיר את הג''א

    3 פלאפלים, 20/07/07 19:03

    ואת הטייגרים האדומים.

    הגב לתגובה זו

  • 73.

    גרי צריך ללכת הבייתה!!

    חיים, 20/07/07 18:37

    בתור אלוף פקוד העורף לא עשה דבר אחד במלחמה.גרי לא הופיע בתקשורת והסביר לאוכלוסיה כיצד להתגונן.במקומות שהיו מועדיפ לפורענות הצבא לא היה לחלק מזון לחברה במיקלטים.

    הגב לתגובה זו

  • 72.

    לאן נעלם שאול מופז ותמיכתו בצנחנים פקודיו שהופקרו במלחמה כולל גרי? (ל''ת)

    מוטי צנחן מיל, 20/07/07 17:52

    הגב לתגובה זו

    • מופז כבר מזמן שכח את פקודיו הצנחנים:גנץ גולן הירש, כוכבי וגרי... (ל''ת)

      רונן, 20/07/07 22:16

      הגב לתגובה זו

  • 71.

    שימולב-אסור להיות מעורב במלחמה! אירת ראשך נערף. מי שלא מעז לא מנצח (ל''ת)

    מסקנה, 20/07/07 16:58

    הגב לתגובה זו

  • 70.

    כשאין גיבוי רעות ואחוות לוחמים מה הפלא שכל אחד משתלח בקצין בכיר? (ל''ת)

    יום טוב, 20/07/07 16:57

    הגב לתגובה זו

    • סליחה? איפה היה גרי כשהשתלחו במפקדים לוחמים? מגיע לו עכשיו מה שקורה (ל''ת)

      דודו, 20/07/07 17:06

      הגב לתגובה זו

  • 69.

    תגיד ג'רי- בקשת רשות מאשכנזי לראיון הזה עם בוחבוט? (ל''ת)

    תמההה, 20/07/07 16:47

    הגב לתגובה זו

  • 68.

    שוב ליקוק תחת לאיזה אלוף (ל''ת)

    גיא לשם, 20/07/07 16:47

    הגב לתגובה זו

    • בגדול!!! בענק!!! לאורך כל הקו!!! (ל''ת)

      איציק, 21/07/07 01:26

      הגב לתגובה זו

      • אתה מקנא? (ל''ת)

        משה, 21/07/07 12:12

        הגב לתגובה זו

  • 67.

    ג'רי-התעלמתמקולגה שלך במטכ''ל-אודי אדם ונטשת אותו לחלוץ פרץ וקפלן!

    תתבייש, 20/07/07 16:44

    אולי הכל היה נראה היום אחרת אם היה לך אומץ לב ציבורי וצנחני להגן על קולגות שלך שהופקרו לאש חלוץ אייזנקוט קפלינסקי ופרץ שלא לדבר על התככים של אשכנזי מאחורי הקלעים עוד כשהיה מנכ''ל משרד הבטחון.
    אבל אתה העדפת לשתוק, ולצאת כל ערב לתקשורת ולפאר ולהלל את כל מעשיך וכמה העורף מוגן. כשבמקביל התקשורת בראשותה של מירי רגב נכנסה לעצמות של הלןחמים והמפקדים ונתנה לתקשורת לזרוע שנאה הסתה הסטריה ובעצם להסיט את האש מחלוץ וסובביו לעבר פיקוד הצפון שעבד כמו שצריך ויותר מכך אבל טולטל תחת פקודות לא ברורות.
    אין לך אחוות צנחנים שמאפיינת צנחנים אמיתית - פעם היתה אחווה כזו. אז אל תתפלא אם אף אחד לא נחלץ לעזרתך, אתה לא ידעת לסייע כשזו היתה חובתך!

    הגב לתגובה זו

  • 66.

    חבל על המילים גם במלחמה הבאה נשאר מופקרים - כי

    בחלם לעולם, 20/07/07 16:44

    מילים מילים כולם רק מדברים. בזמן אמת רואים שהמעשים לא נעשים ולא נעשו בכלל.

    הגב לתגובה זו

  • 65.

    ג'רי על הארי (חנוך לווין) (ל''ת)

    איך לא חשבתי, 20/07/07 16:42

    הגב לתגובה זו

  • 64.

    בסקר N.R.G טוענים 93% שהביקורת מוצדקת אז על מה יש לדבר עוד ???? (ל''ת)

    רן, 20/07/07 16:17

    הגב לתגובה זו

  • 63.

    אם במלחמה היית מגן על מפקדים לוחמים שהושמצו היום היית במקום אחר! (ל''ת)

    תתבייש, 20/07/07 16:12

    הגב לתגובה זו

    • פעם הייתה אחוות צנחנים... (ל''ת)

      יאיר, 20/07/07 16:34

      הגב לתגובה זו

  • 62.

    ''החיבוק'' של אשכנזי לא יעזור לך-אשכנזי לא סובל צנחנים-הכל מזימה (ל''ת)

    הבא בתור, 20/07/07 16:11

    הגב לתגובה זו

  • 61.

    גרי-בצנחנים היית קולגיאלי יותר ולא דאגת רק לעצמך... (ל''ת)

    יחצ''ן בלתי נלאה, 20/07/07 16:08

    הגב לתגובה זו

  • 60.

    הכשלון שלך ג'רי ערכי! הפקרת חברים שלחמו -קולגות שלך ולא הגנת עליהם (ל''ת)

    תתבייש, 20/07/07 16:07

    הגב לתגובה זו

  • 59.

    למשל מיקלטים- יש נתון שאין עליו ''אשם''

    התפישה הבטחונית, 20/07/07 14:48

    היתה ממ''ד/חדר בטחון ע''ח מיקלטים!
    החוסר במיקלטים נובע מתפישה רבת שנים לכוון מסויים ולא הגיוני להצביע פתאום על ''אשם''.

    אבל תחזוקת מיקלטים או פתרונות קיימים ולא מנוצלים-יש ''אשם''-הרשויות

    הגב לתגובה זו

  • 58.

    פיקוד העורף

    מנשה גור, 20/07/07 14:48

    הביקורת המוטחת באלוף היא בדיוק
    הסימפטום המלווה את התנהלותנו
    לא בוחנים את המקור לכשל אלא את
    הש,ג כי רק ע''י שליחת אצבע מאשימה
    על הפרסונה נקבל את התיחסותם של המדיות.
    והנה קם אדם אמיץ וחכם ומביא את האמת ולא פוחד להביא דברי שבח
    למי שלקח אחריות אמת .כל הכבוד אמיר,כן ירבו כמוך.

    הגב לתגובה זו

  • 57.

    מה רוצים מג'רי ? שום דבר מיוחד. רק שילך הביתה בשקט. זהו.... (ל''ת)

    דדי, 20/07/07 14:17

    הגב לתגובה זו

  • 56.

    ג'רי נכשל בגדול. נקודה. (ל''ת)

    ביזיון העורף, 20/07/07 14:11

    הגב לתגובה זו

  • 55.

    בולשיט !!! ג'רי אשם במצב בו היינו נתונים במלחמה !!! (ל''ת)

    גדי, 20/07/07 14:09

    הגב לתגובה זו

  • 54.

    מעולם לא גרם אלוף אחד נזק לכ''כ רבים כמו ג'רי (ל''ת)

    ג'רי אליל, 20/07/07 14:05

    הגב לתגובה זו

  • 53.

    בוגי, יועצו החדש של נתניהו, הכין את צה''ל למלחמה ''היטב'' (ל''ת)

    צמד חמד מאוס, 20/07/07 13:46

    הגב לתגובה זו

    • בוגי יועץ לנתניהו ??? מאיפה אתה יודע ???

      כרגיל שקרי שמאל, 20/07/07 14:20

      בכלל למה אתה דוחף את נתניהו לכתבה פה ???

      הגב לתגובה זו

    • ואם הוא יועץ לנתניהו אז מה? ברק כאילו יותר טוב? (ל''ת)

      בוגי כל הכבוד, 20/07/07 16:46

      הגב לתגובה זו

  • 52.

    בזמן שאנו מיללים כמו תינוקות מתוסכלים, החיזבללה כבר מוכן למלחמה. (ל''ת)

    חומר למחשבה., 20/07/07 13:18

    הגב לתגובה זו

  • 51.

    למי נחוץ ''פיקוד העורף'' ?

    ארי, 20/07/07 13:14

    לא טעיתם. לעלוב גרשון ו''פיקודיו''. כמו הרבה גופים ביורוקראטיים, חיל העורף הוקם עבור אוסף של גנראלים , קולונלים וכן הלאה, שלא היה מה לעשות אתם בצבא אבל רצו ''לקדם'' אותם.
    תפקידי חיל העורף שייכים למשטרה, מד''א ומכבי אש.
    אגב. לקיחת אחריות במקרה זה משמעה להתפטר. אבל גרשון למד מאולמרט.

    הגב לתגובה זו

    • צריך גוף שרואה את הבעיות מבחוץ (ל''ת)

      וגם על תקן מקשר, 20/07/07 14:01

      הגב לתגובה זו

  • 50.

    אלוף עם קבלות

    עמית, 20/07/07 13:10

    מילים כדורבנות אכן נעשה עוול לאלוף ג'רי איש עם חזון וראש גדול שבא לעבוד ולא לעבודה

    הגב לתגובה זו

  • 49.

    בארבע השנים שקדמו למלחמה השר ה''אגדי'' נתניהו מחק את תקציב הבטחון (ל''ת)

    הוא האשם מס'1, 20/07/07 13:09

    הגב לתגובה זו

    • אתה צודק בענק!!! באדיר!!! ביבי יחלום על האצבע שלי וחבריי!!!

      ליכודניק מבואס, 20/07/07 13:43

      רציתי להגיב תגובה אחרת אך הדלקת לי פיוז אמיתי שכבר 4 שנים איני מבין איך הוא העשיר 19 משפחות אמידות ועשירות והותיר בוחריו על הקרשים.

      אבל גם המערכניקים הלהוטים בלעו חצץ מנבחריהם.

      אולי תקום מפלגה ציונית אחרת ואולי אבחר במפלגה ציונית קיימת. הלב נשרף ממה שקורה במדינה אבל עם טיפה אמונה נאמר ''בכל דור ודור קמים עלינו לכלותינו והקב''ה מצילנו מידם'' ואולי נזכה לאיזה נס.

      הגב לתגובה זו

      • חחחח..... 2 דפוקים הזויים שלא מבינים מציאות

        אינסטיקנט ביבי, 20/07/07 14:19

        תפיקידו של שר האוצר לשמור על מסגרת תקציב מאוזנת ועל כלכלת המדינה.
        תפקיד שר הביטחון זה לדאוג שהתקציב האדיר שהוא מקבל ילכו למקומות הנכונים ( ז''א אנאלפאבתים שכמותכם- לציוד ולא ללשכות הקצינים למשל)
        ואם יש בעיה עם התקציב אז ראש הממשלה מתערב
        תגיד תודה למר נתניהו כי אם הוא לא היה מריט ומפריד את המשק מהמדינה אז הייתם היום ב 30 % אבטלה ודולר של 6 ש''ח בזכות המתנה שנקראת קדימה-עבודה -ש''ס
        שבו בשקט!

        הגב לתגובה זו

    • מחק מי ישמע, הפחית בשני מילארד מתוך 50

      אחשלו, 20/07/07 23:41

      רובן היו הוצאות ביטחון שוטף שפחתו עם חיסול מלחמת הטרור לקראת השנים 2004-5. הסמול השקרן, הרי עד לפני שנתיים צעקתם וצרחתם שצריך לקצץ בביטחון ולבטל גיוס חובה כי הנה בא השלום אוטוטוטו ופתאום נהייתם ביטחוניסטים כבדים שחרדים לתקציב הצבא?

      קוראים לזה צביעות

      הגב לתגובה זו

  • 48.

    נו טוב, כי המבקר אוהב כותרות, אבל עדיין את המסקנות יש לאמץ

    מ.נ., 20/07/07 12:59

    יש למבקר אנשי מקצוע מצוינים, ואני חושבת שגם אם הואאוהב לעשות כותרות במסקנות מפוצצות על אנשים בכירים, עדיין חשוב להתרכז בבקורת לגופו של ענין וליישם.

    למרות שהוא עושה עוולות לאנשים, וזה חמור מאוד, אבל לא הנושא כאן.

    הגב לתגובה זו

  • 47.

    אחריות!!-שמעתם על המושג?

    קצין וגנטלמן, 20/07/07 12:46

    כל שניכתב על פיקוד העורף נכוןמיתי, לא היה דבר כזה כלל במילחמה האחרונה, רק להגיד ולהתריע מצביע על כסת''ח,ולצערי מראה על אי כבוד של קצונה בכירה (כמו מפקד חיל הים שלא אחראי על הבושה בסטי''ל,לא נגיע רחוק בישראל אם משמעות לקיחת אחריות ניגמרת בזוטרים ולגבי הבכירים לא קיימת מילבד ''מלל''אתו ''העברה מצפרת!!

    הגב לתגובה זו

  • 46.

    כיף לקרא

    uzi, 20/07/07 12:43

    סוף סוף כתבה חיובית. קצת פרגון לא יזיק לנו. לצד הביקורת התקשורתית הארסית והשחיטות הגואה בכל הרשויות צריך לזכור כי אנו מדינה חדשה יחסית, ושעם ישראל אינו מורגל לנהל עצמו. לעמים מצליחים בעולם נדרשו מאות שנים לגבש עצמם. עם ישראל המשיך להתחזק למרות האינתיפדות, למרות המלחמות ולמרות שלא הכול מושלם.

    הגב לתגובה זו

  • 45.

    לא ברור גם למבקר שמדובר בהזנחה פושעת של שנים?!..

    אריק דורון, 20/07/07 12:36

    לא שאני רוצה לנקות את אלו שהיו בתפקיד במלחמה. אבל המחדלים שנחשפו הם פרי ביאושים של הזנחה פושעת במשך שנים! איפה דוחו''ת חמורים של מבקר המדינה על העורף משנים קודמות? למה המבקר כל כך חכם ןצודק בדיעבד? אולי אם היה יוצא דו''ח חריף לפני מספר שנים, לא היה העורף נחשף כך!...

    הגב לתגובה זו

  • 44.

    הוא אשם בחוסר מעש קיצוני מול הנסיבות

    עודד, 20/07/07 12:30

    כל תפארתנו הייתה על היכולת לפעול בנסיבות משתנות, לאלתר, העיקר להגיע אל המטרה.
    פיקוד העורף כשל, לא גייס מילואים ולא דאג לאזרחים בצפון. מה שנעשה נעשה מאוחר מדי ומעט מדי.
    אין פשוט צורך בפיקוד הזה בנסיבות אלה וצריך לפרק אותו להעביר את סמכויותיו למשטרה.

    הגב לתגובה זו

    • צודק ! (ל''ת)

      סבתא שלי אשמה, 20/07/07 14:21

      הגב לתגובה זו

  • 43.

    ל21

    ע.ד, 20/07/07 12:27

    חבל שאתה לא מבין על מה אתה מדבר. עפ''י חוק אין לפיקוד העורף שום אחריות ויכולת להיות ''גוף על'' וזה מה שג'רי ניסה לשנות והצליח חלקית בלבד. הפיקוד אכן מתאמן על פינוי מהרס אבל אלו לא היו התרחישים שקרו, לא היה הרס כמעט שנזקק לטיפול פקע''ר אלא רק ע''י כיבוי וכד'. בשביל זה לא היה צורך בגיוס כולל של העורף, אלו שכן גוייסו החליפו את הרשויות העירוניות/ממשלתיות בתפקידם כמו ש-35 כותב. יש והיו דברים שצריך לשפר אך סה''כ הכתב צודק.

    הגב לתגובה זו

    • פיקוד העורף צריך לאתר בעיות ש''גדולות'' על הרשות המקומית

      והמערכות, 20/07/07 13:34

      משטרה,מד''א,בריאות ,מזון וכו' וגם להיות הכתובת בין כל הנ''ל לממשלה

      אבל בעיקר-לעמוד על הבעיות העיקריות(ופתרונן,ככל האפשר,כמובן).

      העיקר-לעשות סדר ודירוג של הבעיות

      הגב לתגובה זו

  • 42.

    דנקנר הטוכעס לייקר של אולמרט ומשתפי''ו סותם למרגלית את הפה (ל''ת)

    אורן, 20/07/07 12:15

    הגב לתגובה זו

  • 41.

    יש הרגשה שלא ידעו מה לעשות ולהחליט- גם עם המשאבים שכן היו ! (ל''ת)

    זה העוקץ, 20/07/07 12:14

    הגב לתגובה זו

  • 40.

    העברת האחריות לעורף למשטרה

    מאיר, 20/07/07 12:14

    פקוד העורף הוא יצור מלאכותי אשר נחשף ומתגלה בערוותו בשעת חירום.
    אין זו אשמת החיילים אלא אשמת המפקדים והמנהלים.
    המשטרה והמשרד לבטחון פנים הם הגוף הנכון לניהול העורף בחירום. אחרי הכל הם כבר בשטח ויודעים לעבוד עם מכבי האש, מגן דוד והעיריות על בסיס יום יומי - בעיקר בכבישים. לכן לא צפוי שידרש להם זמן התאקלמות בשטח בעת חירום מיידי, כפי שצפוי לצבא. יש לתגבר את המשרד לבטחון פנים בהתאם, ולהפחית את זה ממשרד הבטחון.

    הגב לתגובה זו

  • 39.

    ''העורף מוכן''/אלוף יצחק (ג'רי) גרשון לרה''מ אולמרט, לפני המלחמה.

    יוסי, 20/07/07 12:11

    כל מלה נוספת מיותרת, והכתבה הזאת איננה עתונות אלא תעמולה מטעם אלוף גרשון יצחק.

    הגב לתגובה זו

  • 38.

    המבקר צודק

    דב ניימן, 20/07/07 11:58

    מר לינדשראוס הוא ממלא את תפקידו ב יד רמה, אחריות לאומית ו דאגה לבאות, תגובות ראשי המנהיגות של הממשלה ו מר אחראי ל פיקוד העורף חייבים לקבל את הביקורת, גם הרמטכ''ל התפטר, מבקר ה מדינה הוא אינו איש פוליטי ולא רודף אחרי כסא מוסיקלי כמו רבים מהשרים ופוליטיקאים בכלל, אינו זקוק לכך, הביקורת זה למען שיפור ולתקן את המחדלים הקשים הסבל ויסורים ש עברו תושבי הצפון, גם ראשי עיריות שלא ידעו להכין מקלטים, ביקורת זה דבר חיובי, לפיכך פעולתו של מבקר המדינה.

    הגב לתגובה זו

  • 37.

    ביקורת שוטפת

    אידה, 20/07/07 11:50

    ביקורת הינה נחוצה ומחוייבת המציאות - ללא כל ספק ! אבל....
    היא חייבת גם ללוות את העשייה
    היום-יומית ולהיות חלק בלתי נפרד
    מהעבודה השוטפת. נכון, זה מצריך
    תוספת כח-אדם ומשאבים - אך לתווך ארוך משתלם.

    הגב לתגובה זו

  • 36.

    ככה עובדים בחלם - מזניחים את העורף 40 שנה (ל''ת)

    אח''כ בהלם, 20/07/07 11:48

    הגב לתגובה זו

  • 35.

    להסיר את הכובע בפני פיקוד העורף

    אלישע, 20/07/07 11:44

    אני לא מכיר אישית את האלוף אבל ראיתי אותו פעמיים במלחמה כשבא לבקר את אנשיו שעשו פה ימים כלילות והגישו לנו סיוע עם עוד עשרות מתנדבים.האלוף בא ונתן הוראות לאנשיו,נסך בטחון בסביבתו ופשוט חשב על הכל כאילו היה ראש עיר בעברו.אין לי מילים להודות לך ולאנשיך.מסכים עם הכתב כי חויתי זאת על בשרי בניגוד לכל המשמיצים הקודמים.

    הגב לתגובה זו

    • חה..חה..חה.

      ניר מרמת ישי, 20/07/07 12:03

      אני בטוח שגרי כתב את זה על עצמו.

      הגב לתגובה זו

  • 34.

    שקר מוחלט - פיקוד העורף היה בהלם ולא תיפקד כלל

    על זה הוא מדבר, 20/07/07 11:42

    0 תיפקוד

    מי שתיפקדה הייתה המשטרה
    ומתנדבים
    פיקוד העורף נעלם מהעולם ...

    הגב לתגובה זו

    • צודק (ל''ת)

      שולה, 20/07/07 12:04

      הגב לתגובה זו

  • 33.

    היה מפקדת עורף ?

    בוקר טוב אליהו, 20/07/07 11:41

    אם כל נראה עורף כפי שהיה במלחמה
    האחרונה
    אז מי צריך מפקדת עורף

    לפנות הריסות גם מכבי אש והצופים יודעים לעשות

    הרי המידע היה ידוע שיגיעו קטושות
    לעורף
    ומישהוא הכין את המצב במשך שנים

    במקום לתחזק את מפקדת העורף
    אפשר בסכום זהה להפוך כל מקלט לבית מלון 5 כוכבים

    הגב לתגובה זו

    • נכון (ל''ת)

      שכל ישר, 20/07/07 12:08

      הגב לתגובה זו

  • 32.

    לכתב אני מת על ''שטח צבאי'' אבל יש לי משהו אישי בשבלך. גם לקוראים

    קורא קבוע, 20/07/07 11:40

    כקורא קבוע המתענג על הטור ''שטח צבאי'' כל שבוע בדרך מת''א לירושלים אשמח להעיר הערה קטנה. כמו שאתה יודע תמיד התגובות לכתבה שלך מחמיאות וזאת משום הפן החיובי המוצג בהם בדרך קבע. השבוע בחרת משום מה לתבל את הפן החיובי על פיקוד העורף בפן ביקורתי על מבקר המדינה. תחשוב על זה טוב

    הגב לתגובה זו

  • 31.

    אם מישהו לא יודע לעמוד על שלו שיתפטר

    יוסי, 20/07/07 11:33

    אבל ג'רי לא מתוחכם ולא כלום, הוא עוד אחד מאלופי-עלובי חלוץ שנוח לו להיות אלוף ולחמם את הכיסא וברגע האמת שולף תירוצים במקום מעשים.

    להיות אלוף משמעות העניין אחראיות בין השאר לחיי אדם. אם אלוף חושב שאין לו את הכלים לאחראיות הזאת (גם אם לא נותנים לו את הכלים) עליו להתפטר ולתת למישהו שכן יוכל להתמודד, לבצע ולעשות. בלדבר כולם טובים.

    הגב לתגובה זו

  • 30.

    האלוף גרשון

    משה, 20/07/07 11:31

    יש לך סניגור מצויין, אך לא ניתן לטייח את התנהלותך הכושלת. מי אחראי, למשל, על אי גיוס מערך המילואים של פיקוד העורף?. אל תלמד מהגנגסטר אולמרט ותתפטר!.

    הגב לתגובה זו

  • 29.

    ג'רי-קבלת חיבוק דוב מאשכנזי''יש לך גיבוי''...נספח צהל באמריקה?... (ל''ת)

    אתה פתטי..., 20/07/07 11:29

    הגב לתגובה זו

  • 28.

    ג'רי-תלמד לקחת אחריות כמו הקולגות שלך (אודי) ותתפטר (ל''ת)

    ק.מ., 20/07/07 11:27

    הגב לתגובה זו

  • 27.

    ג'רי-כשלת ערכית כששתקת כשמפקדי האוגדות הופקרו לאש חבריך!!! (ל''ת)

    תרגיש קצת, 20/07/07 11:27

    הגב לתגובה זו

  • 26.

    שיתפטר

    שלמה, 20/07/07 11:23

    על כוונות טובות ומאמצים לא מקבלים צל''ש. היה עליו להתפטר,אם נוכח שלא מאפשרים לו למלא את תפקידו כראוי. אך למה לוותר על אליפות (מלשון אלוף...) ?

    הגב לתגובה זו

  • 25.

    כתבה מגמתית!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    לא '' שפוט'', 20/07/07 11:19

    בארה''ב יש כלל '' ברזל'' : '' אני אחראי מוחלט למה שקורה במשמרת שלי''.

    דוגמה??

    לאחר התקפת פתע של היפנים על פירל-הארבור '' עפה'' כ-ל הקצונה הבכירה של חייל הים בהוואי.

    האם הם היו אשמים בכך שמודעין ל-א התריע??
    בוודאי שלא ,אבל האסון קרה בעת כהונתם וזה הספיק.

    זאת אמריקה וזאת ישראל..

    הגב לתגובה זו

  • 24.

    הלו זה רדיו ? (עיתון ? ) (ל''ת)

    זה אבא שלך ?, 20/07/07 11:17

    הגב לתגובה זו

  • 23.

    ג'רי האלוף הכי מוכשר במטכ''ל

    משה, 20/07/07 11:16

    ג'רי היה המח''ט שלי בסדיר, אני לא מכיר אותו באופן אישי, אבל מתחקירים ותדריכים התרשמתי מבן אדם מקצועי אינטיליגנט בעל ראש גדול.
    מי יתן וכל אנשי המטכ''ל יהיו כאלה.

    הגב לתגובה זו

  • 22.

    מיסטר ג'רי, באמת תודה רבה מאזרחי הצפון. בידידות ואהבה. (ל''ת)

    תושבי הצפון., 20/07/07 11:13

    הגב לתגובה זו

  • 21.

    חוסר הבנה והתמצאות של הכתב

    פיקוד העורף לא?, 20/07/07 11:12

    עד כמה אפשר להיות שטחיים במיקרה הטוב, או שרלטנים במיקרה הגרוע.
    פיקוד העורף הוקם בדיוק למטרות אלה להיות גוף העל במיקרה כזה.
    הוא מתאמן על תרחישי עבר בפינוי בנין או שניים מהריסותיו.
    במשך שנים הוקצבט לצבא תקציבי ענק כ- 5 מיליארד שקל בשנה לצורך הקמה תפעול של מערך חירום שנקרא פיקוד העורף.
    מתברר שבזמן אמת התברר שהגוף הזה הוא גוף שממן תפקידי בטלה לאלפי אנשי קבע ופנסיות לאוכלי חינם.

    די לשטות באנשים פתאום בזמן אמת כולם מטילים אחריות במשהו עלום.

    הגב לתגובה זו

    • הם היו תקועים על 91' (הסקאדים)..

      לא ערוכים לכלום, 20/07/07 13:18

      נראה לי שהיו שם תוכניות מגירה יותר מדי ספציפיות שאיבדו את הרלבנטיות שלהן, במקום היערכות כללית שיכולה להתאים את עצמה לפי הצורך

      הגב לתגובה זו

    • לא אתה ממש מבין-תקרא את חוק הגנה אזרחית. (ל''ת)

      רק חייים יבין, 22/07/07 03:34

      הגב לתגובה זו

  • 20.

    לכותב (וגם לאלוף) מספר הערות ....

    אזרח רגיל, 20/07/07 11:05

    1. ממש לא אכפת לי אם האלוף יעבוד 4 שעות ביום או 16 שעות בראש גדול. בשורה התחתונה אזרחי הצפון הוזנחו ע''י מדינת ישראל והמערכות לא פעלו !!!

    2. אדון ג'רי וחבריו האלופים שוכחים שיש להם סמכות ואחריות יחדיו. הם תמיד בוכים כאחרון סוחבי האלונקות כאשר מצביעים על כשליהם בתפקידם.

    אני אזרח שמממן את כל הפייסקו הזה. הצבא מקבל קרוב ל 50 מיליארד שקל בשנה ובסוף מספרים לי שתחבושות אישיות הן משנת 1944 כי אין כסף.

    כשאני קורא את דוחות וינוגרד אני מרגיש בושה. לא הייתי נותן לכם לנהל מכולת שכונתית.

    הגב לתגובה זו

    • צודק המגיב / אזרח רגיל (ל''ת)

      do tzrj, 20/07/07 21:12

      הגב לתגובה זו

  • 19.

    המבקר צודק

    קובי, 20/07/07 11:04

    אין ביקורת בונה במקום שכמעט הכל לא תפקד כראוי.
    העובדה שלא קיבל תקציבים היא בעיה של הדרג המדיני, אבל צריך להאשים גם את זה שאחראי ישירות על הפיקוד.
    האם הוא הזהיר את הדרג המדיני שיציאה למלחמה תגלה אותו כמעט עירום?

    הגב לתגובה זו

  • 18.

    כתב וכתבה מטעם

    סמי, 20/07/07 10:58

    אדוני הכתב
    אמרתה''לקח אחריות,התאמץ,התרוצץ'' זה בדיוק התפקיד שלו
    אין זה מתפקידו להרגיע את העורף
    תפקידו להכין את העורף כהלכה.
    האלוף כן אשם שלא יידע את הגורמים המתאימים בכתובים ואת הציבור,בטרם תחילת המלחמה, ש 20 שנה לא תוקצובו את הנושאים הנמצאים באחריותו.
    אין זה מתפקידו להחליף ראשי רשיות שלא תפקידו במלחמה אבל תפקידו כן לגייס מילואים ככל שיצתרך ובתום המלחמה יתריע בקולי קולות על שמות ומחדלי אנשי הרשיות שלא תפקדו כנדרש.
    מבקר המדינה לא בחר בדרך משתלחת אלא הציג את העובדות ללא כחל וסרק

    הגב לתגובה זו

    • נכון מאוד. (ל''ת)

      איציק, 21/07/07 01:30

      הגב לתגובה זו

    • סמי-אתה נאיבי או קשקשן או שניהם?

      אלברט, 22/07/07 03:30

      כנס לאתר וקרא את הדו''ח לפני שאתה מגיב.

      הגב לתגובה זו

  • 17.

    הכישלון בעורף היה קולוסלי ולא צריך רק מבקר מדינה כדי לראות זאת (ל''ת)

    אזרח, 20/07/07 10:57

    הגב לתגובה זו

  • 16.

    גם פרץ ואולמרט לא אשמים כי היו חודשיים בתפקיד!

    ב.ק., 20/07/07 10:56

    נמאס מהתרוצים המופרכים. מי שקיבל על עצמו תפקיד הוא אחראי ב-100% כבר ביום הראשון. אם אלוף פיקוד העורף ראה שהוא אינו מצליח להזיז שערה, הוא היה חייב להתפטר מייד.

    הגב לתגובה זו

  • 15.

    המבקר יודע טוב מאד מה רצונו, מכל חסרי האחריות.

    pini, 20/07/07 10:56

    יש לנער את הממשלה, הכנסת, הצבא,
    וכל משרדי הממשלה, המשטרה, הפרקליטות וכל מי שידו בתפוסתנות,
    של העם והמדינה. כי כך לא מתחזקים מדינה, והנכשלים הביתה כולם.סטאג'
    עושים אצל מומחים. ולא על חשבון העם והמדינה.
    כי לכם יש מחליפים, למדינתינו אין.
    זו האחת והיחידה לעם ישראל.

    הגב לתגובה זו

  • 14.

    בעקבות דו''חות מבקרי המדינה רצוי שנבחרים לתפקיד יעברו מבחן כישורים. (ל''ת)

    :-(, 20/07/07 10:44

    הגב לתגובה זו

  • 13.

    מחדלים

    אלי זר, 20/07/07 10:36

    הגנת העורף בזמן מלחמה אינה נושא שהממשלה מתייחסת אליו ברצינות.
    למשל הספקת דלקים בזמן מלחמה, הממשלה נותנת יד לפרוק מצבורי דלק עבור בצע כסף (פי גלילות).
    מצבורים אלו הוכיחו את עצמם במלחמות הקודמות באספקת דלקים לבתי חולים מאפיות ולתחנות אזרחיות.
    כשמסופים אלו מפורקים כיצד יגיע דלק בזמן מלחמה לבתי החולים במרכז הארץ?
    ומה יקרה כשמעט מהמצבורים שנשארו ייפגעו?
    הנה נושא לועדת החקירה הבאה.

    הגב לתגובה זו

  • 12.

    סוף סוף

    אבנר, 20/07/07 10:30

    סוף סוף מישהו אומר את האמת. ג'רי מפקד משכמו ומעלה - ראש גדול, הפך כל אבן וקיבל את כל הדרעק על הראש. למה? הכי קל לכוון ביקורת על בן אדם אחד.

    הגב לתגובה זו

    • עוד מעט וניתן לו צל''ש על מצב אזרחי הצפון. (ל''ת)

      משה, 20/07/07 11:09

      הגב לתגובה זו

  • 11.

    מערכת מרכזת להגנת העורף קיימת...

    אליעזר בוכני, 20/07/07 10:29

    מערכת מרכזת של הגופים המטפלים
    בעורף בעת מלחמה. מערכת זאת פעלה ב''מלחמת יום כיפור''. הפעלתה
    מותנת בהכרזת ''מצב חירום'' ארצי
    או מקומי, כפי שהוכרזה לאחרונה
    בשדרות ועוקף עזה. מי שסמכותו
    להכריז, לא עשה זאת במלחמת לבנון
    השניה. מכאן אי התאום, ולפחות חלק
    מהכשלים. הדבר תוקן במלחמה
    המקומית בשדרות ועוקף עזה.

    הגב לתגובה זו

  • 10.

    אתה טועה-ג'רי לא עשה את הדרוש במלחמה

    ז.ק, 20/07/07 10:26

    הוא לא גייס את חיילי המילואים של פיקוד העורף בזמן המתאים, ולא הפעיל תוכניות שהיו מוכנות לפעולה. אילו היה עושה זאת לא היה פותר את כל בעיות העורף אבל היה בהחלט משפר את המצב.

    הגב לתגובה זו

  • 9.

    רק על העתירה שלו לבגץ הייתי מעיף אותו (ל''ת)

    מכל המדרגות, 20/07/07 10:23

    הגב לתגובה זו

    • וואלה צודק , גועל נפש- ג'רי המתבכין (ל''ת)

      תל אביבי, 20/07/07 21:16

      הגב לתגובה זו

  • 8.

    כתב נכבד - אתה שוכח את נטילת האחריות האישית של ראש המערכת לפשלה שלו

    הצופה, 20/07/07 10:16

    אז כדאי שלא תבלבל את היוצרות!

    הגב לתגובה זו

  • 7.

    אתה צוחק עלינו?

    KOBI, 20/07/07 10:12

    כקצין מילואים בפיקוד העורף אני חייב לומר שג'רי כשל בתפקידו. הפיקוד לא יזם ולא ניסה ליזום שום פעילות משך כל תקופת המלחמה.
    איפה היתה הגדלת הראש של ג'רי? אתה טוען שהוא ניסה לדבר לפני המלחמה. איפה הוא היה בזמן המלחמה?
    רוב האלופים כיום סובלים מאינמפוטנציה ומפחדנות. וביניהם אלוף פיקוד העורף

    הגב לתגובה זו

  • 6.

    ג'רי במסע יחצנות? אולי שיעבוד במקום לקשקש? (ל''ת)

    יוסיפון, 20/07/07 10:10

    הגב לתגובה זו

  • 5.

    כן כן, עוד נביא בדיעבד שבעצם פעם ''אמר לכולם'' (ל''ת)

    חוסר אמינות, 20/07/07 10:09

    הגב לתגובה זו

  • 4.

    התלכלכת, אז אחותי אשמה? (ל''ת)

    לוני, 20/07/07 10:04

    הגב לתגובה זו

  • 3.

    מסכים עם כל מילה...

    עמוס, 20/07/07 10:03

    כיצד ניתן להעביר ביקורת ללא ההקשר לפעולות העבר. כשלונות המלחמה כולם וגם הכשלון בנושא העורף אינם יכולים להיבחן ללא הקישור לפעולות שננקטו (או יותר נכון שלא ננקטו) ע''י הממשלות והרשויות והצבא בעבר. אותן פעולות נבעו בחלקם גם מהאווירה של סוף המלחמות ששרתה על הציבוריות הישראלית בשנים האחרונות. קיצוצים אדירים בתקציבים, העלאת הנושא החברתי לראש סדר העדיפות הלאומי וכדומה. ובישראל כמו בישראל הכל הולך לקיצוניות במקום לתת לנושאים חברתיים את המקום הראוי להם תוך שמירה על איזונים בנושאים הבטחוניים. הכי קשה זה להגיד אני טעיתי. כל אחד ואחד מאיתנו צרי להסתכל על עצמו ולשאול האם אין לו חלק בכשלון.

    הגב לתגובה זו

    • אם קראת את הדוח אני צנצנת. אבל ברור לך שהוא גרוע. (ל''ת)

      אז מי גרוע?, 20/07/07 10:19

      הגב לתגובה זו

  • 2.

    מי שמשקיע..שוקע

    ניקניק, 20/07/07 10:01

    כתבה מצויינת המתארת באופן מדהים את חוסר ההיגיון המצוי בישראל. תשקיע...סופך קרב, מאידך תהיה חסר כישרון, שפל, נוכל, שקרן ודמגוג...ותצליח בחיים (אפילו תוכל להיות ראש ממשלה ולשמור חזק על כס המלכות).
    עצוב...
    תודה אמיר...

    הגב לתגובה זו

    • הכי קל לראש ממשלה, שרי בטחון, חוץ ואחרים

      פיני ש, 20/07/07 12:31

      להאשים את הצבא, במחדלים. הם
      שוכחים, שהם ''נבחרו'', חלק בזיופים, חלק בתת שוחד, חלק אחר, נכנס לשערי היכל הכנסת, מעל גב המפלגה. שהם כולם, ורק הם נושאים באחריות לכישלונות. וחבל מאד,
      שאי אפשר להשליכם לפח האשפה של ההיסטוריה. כי יש מסביבם ''קיר מגן'' בצורת אופוזיציה גדולה, שלא מביאה תועלת. כנראה שרק בהפיכה חלילה, תבוא בסוף הישועה. זיכרו, המדינה בסכה. ולאזרחים אסור לשבת
      בחיבוק ידיים.

      הגב לתגובה זו

    • מי שאחראי על התבוסה, על הידרדרות המדינה ....

      שאולי ס, 20/07/07 13:51

      הם השמאל, שברושם היה מר פרס,
      שלמרבה מזלו, היום עד נבחר לנשיא.
      רק בגלל התעקשותו, (חוצפתו) להיתמודד בגיל שלא חושב נכון,
      על כן אינו מרגיש שהוא, בעצם האשם הראשי למחדלים. הוא אשר אילץ את מר רבין ז''ל. לחתום על ההסכם הכי גרוע ושכה מסכננו,
      כמו הסכם אוסלו. והם ממשיכים עם המשחק, הטיפשי, של עשיית שלום, אל מול האויב. שאין רוצה לקבל את היד המושטת מאיתנו לשלום, . מולנו עומדים מנהיגים, ו - 99 - של שונאים הרוצים לכלותינו. וראו לאן היגענו בעקבות אוסלו. שהרבה מהטרוריסטים שחששו לחיות באיזרונו, קיבלו אומץ ובאו. וההמשך ידוע. הרס, םגיעות ברכוש, באדם ומות. והמצב עוד מתדרדר לדאבוני.

      הגב לתגובה זו

  • 1.

    המפ אל תישכח

    דודו, 20/07/07 09:58

    פעם צנחן תמיד

    הגב לתגובה זו

    • תעשה לי טובה

      ג, 20/07/07 14:32

      גם כשהיה מג''ד 202 היה נחשב מג''ד חפיפניק, עד כמה שכור לי, ב86-88 הגדוד סבל מהרבה בעיות משמעת וניפקדות של חיילים.

      הגב לתגובה זו