• 20.

    די לתרבות הרייטינג והניצול

    חילוני לחלוטין, 21/07/07 15:58

    טוב - אז ברור לפי התאריך והשעה שאני חילוני

    אבל הגיע הזמן לסגור את כל נושא המסחר בשבת

    מדובר בתרבות של ניצול ציני של עובדים בשכר נמוך



    הגב לתגובה זו

  • 19.

    הזמן עובר והדתיים יהיו רוב בעזרת ה'! החילונים יהיו מוצגים במוזיאון!

    מומחה, 20/07/07 18:46

    תחי האם היהודיה הדתייה אשר מברכת אותנו ביהודים טובים ורבים. בזמן שהחילונים מתמעטים ומברברים באינטרנט, ממשיכה האם הדתיה להרבות ולהרבות את הציבור הדתי.היכונו לניצחון הדתי המוחץ בשנים הבאות!!!!!!!!

    הגב לתגובה זו

  • 18.

    מה היה קורה אילו ?

    גינגי, 20/07/07 15:01

    מה היה קורה אילו הרבנות הראשית היתה מוציאה סידור/מחזור מיוחד אשר המכירה שלו צריכה היתה צריכה להתבצע באמצע הלילה של לילל שבת ?
    כל הארגונים החברתיים היו קמים בצעקה - כיצד לחייב אנשים לעבוד באמצע הלילה וביום השבת ?
    מה עם חוק שעות עבודה ומנוחה ?

    הגב לתגובה זו

  • 17.

    נמאס

    oscar, 19/07/07 10:39

    מהנימוק הלא משכנע והפטרנליסטי בנוגע לאנשים המסכנים שצריכים לצאת לעבוד בשבת, אם או בלי קשר להארי פוטר, אנשים עובדים בשבת מרצונם, מרויחים יותר כסף וזו זכותם. יש כאן מצב אבסורדי, מיעוט שומר שבת מנסה לחנך את הרוב שאינו שומר שבת בערכה הסוציאלי של זו. הרי ידוע לכל שהאנשים שעובדים בשבת אינם אלה שמשתכרים שכר גבוה וזו להם הזדמנות להעלות את הכנסתם.

    הגב לתגובה זו

  • 16.

    מה חמור יותר:לגרש יהודים מבתיהם ולהפקיר בתי כנסת או הארי פוטר בשבת? (ל''ת)

    שאלה לאלי ישי:, 19/07/07 02:25

    הגב לתגובה זו

  • 15.

    ומה הלאה? אולי טורניר קווידיץ' בשבת?

    יואל, 19/07/07 01:16

    חברה, תרגעו - לא יקרה כלום אם ספרי הארי פוטר יימכרו במוצאי שבת, לעובדים יהיה יום מנוחה והקוראים הפוטנציאליים יוכלו לנסוע לנופש (או למשביר של נצרת, ראמללה או עזה) ולקרוא את הספר במוצאי שבת...
    אגב, בספר מעל 600 עמודים, כך שבכל מקרה לא נגמור אותו בשבת :-)

    הגב לתגובה זו

  • 14.

    זו מלחמה בין-דתית

    מיכל, 18/07/07 22:53

    מצד אחד: אוסף תמהונים שחושב שראוי שכ-ו-ל-ם ינוחו באותו יום ממש.
    ומהצד השני-
    חסידים אדוקים שאינם מוכנים לסטות מתורתה של רולינג ימין ושמאל.

    באמת לא מובן מדוע אותו קומץ פרמיטיבי מתעקש להיאחז ברב מכר עתיק (בזמנו הוא נכתב על קלף! ולא יחצ''נו לו השקה כמו שצריך, למעט איזה אירוע עם די ג'יי וזיקוקים בהר סיני. ואפילו לשם לא הזמינו את התקשורת).
    חסידי ''חמשת חומשי'' מתעקשים שהציווי לשמור את השבת הוא חשוב מאין כמותו ולראיה הם מגייסים לטובתם את המוכרים בסטימצקי, שיום המנוחה שלהם עלול להיפגע.
    כאילו -דא!
    אז כמה מוכרים לא ינוחו בשבת.
    אז איזה חוק יופר.

    איך? איך הם לא מבינים שאצלנו חשובה המסורת והאמונה!
    כבר איזה שישה כרכים יצאו בשבת. בכולם לא גילו קודם את הסוף.
    עדת המאמינים הגדולה התקבצה סביב מקדשי הספר ועצרה את נשימתה - האמת האלוקית עומדת להופיע שוב - כמעט בפעם האחרונה.
    אנחנו יכולים להיות שייכים לדור שעוד זכה בהתגלות ולספר זאת לנכדינו - חשוב שיהיו להם שורשים.

    אבל לא! רוצים לגזול את כל זה מאתנו. קמים עלינו לכלותנו ואולי, אולי הארי יצילנו מידם.

    הגב לתגובה זו

  • 13.

    איזה מין סקר זה שבו כל הנשאלים מוטים מראש לדעה מסוימת? (ל''ת)

    סטטיסטיקאי, 18/07/07 22:08

    הגב לתגובה זו

  • 12.

    אנחנו ננצח אתכם!

    עכו''מי, 18/07/07 19:21

    בסוף יום אחד למישהו יקפוץ הפיוז ואתם הדתיים תשלמו מחיר כל כך כבד עד שתתחרטו על זה שאתם דתיים. תתחילו לחזור בשאלה כבר עכשיו ואל תמשכנו את עתידכם.

    הגב לתגובה זו

    • אתה כל כך עקום, עד שהשטויות גולשות לך מכל החורים.

      ישר, 18/07/07 20:43

      מתי תתחילו להתיישר? אתה וכל החילונים להכעיס...

      הגב לתגובה זו

      • תרגע עם החילונים להכעיס

        חחילוני, 19/07/07 01:17

        ההלכה לא בנויה למצב שבו רוב העם חילוני מלידה ולכן ההגדרה של חילוני להכעיס ,על משמעויותיה אינה תקפה לימינו ואם כן,בוא נראה אותך ואתה יודע טוב מאוד למה אני מתכוון

        הגב לתגובה זו

    • לא עכו''מ כי אם עקום

      יוסי, 18/07/07 21:16

      וכמו שאמר כצנלסון - רציתם לגדל דור של אפיקורסים וגידלתם דור של עמי ארצות חובבי כוכב נולד

      הגב לתגובה זו

      • כצנלסון זה לא זה שהודח מהדוגמניות 2?

        עם הארץ, 18/07/07 21:58

        ישר רואים שאתה דתי אהבל. רק דתיים חושבים שחילונים מתייחסים לאימרות כנף של מנהיגים כאילו הן תורה מסיני. אז כצנלסון אמר! האדמה לא פצתה את פיה ולא בלעה לא אותי ולא אותו. גם לא את הרב אליהו שאמר ''היה לא תהיה'' ערב ''גירוד היהודים'' מגוש קרטיב.

        הגב לתגובה זו

        • יפה מאוד! הרבה הדתיים מחזיקים ''בנק אימרות'' של כצנלסון להשתמש במקרה

          הצורך., 18/07/07 22:12

          וזאת מבלי לקרוא את כל כתביו ולראות שהוא לא ממש תמך בדת. אם חילוני יעז להביא איזשהו ציטוט מהתנך יטענו נגדו ישר שהוא לא מכיר את ההקשר ואת מה שחז''ל ורש''י ושש''י אמרו בנושא זה. אבל להביא איזה משפט צלוש מכצנלסון, זה בסדר.

          הגב לתגובה זו

          • תרגע ידידי זה בכלל לא כצנלסון

            יוחנן, 18/07/07 23:25

            את המשפט הזה אמר יערי, האדמו''ר של השמו''צ

            הגב לתגובה זו

    • תירגעו כולכם!

      דורי, 19/07/07 11:45

      אדון הארי פוטר עומד לחזור בתשובה בסוף הספר ה-7 !

      הגב לתגובה זו

  • 11.

    היתה במהלך ההיסטוריה רק עוד מדינה אחת בה היתה אפליה כזו כלפי יהודים

    אבי, 18/07/07 19:08

    כן, בדיוק - ברייך השלישי. זה המדינה היחידה במהלך ההיסטוריה בה שוטר היה רשאי לבוא לאזרח, לבדוק את דתו, ובהתאם לכך, להחליט לגביו - אז אם מותר לו לקנות בחנויות מסוימות, ועכשיו אם מותר לו לעבוד בשבת.
    מדוע אני, יהודי בעל כורחי (שלא מאמין באל, שלא קיים, והייתי שמח להוריד מעלי את ההגדרה הזו), מנוע מלעבוד ביום שבת, כאשר לערבי מותר? רוצים לדאוג ליום מנוחה - עגנו זאת בחוק, שכל אדם יהיה זכאי ליום מנוחה. למה לקבוע בשבילי?

    הגב לתגובה זו

    • יש לך כשל לוגי

      לוגיקן על, 18/07/07 21:58

      מכיון שמדובר במקרה שיהודים אוסרים דברים על עצמם (ועל כל היהודים) הדוגמה שהבאת בכלל לא דומה. מה שכן זה מזכיר יותר את התופעה שגרמנים אסרו על גרמנים לעשות כל מיני דברים (למשל הוקיעו גרמניות ששכבו עם יהודים בעוד שזה שיהודיות שכבו עם יהודים אל הטריד אותם) ולכן זה דומה ל''אפליה'' של הגרמנים כלפי עצמם - אבל לקרוא לזה אפליה זה אווילי (שזה לא מפתיע, מכיון שבדרך כלל אנשים עם נטיה להשוות לנאצים הם אנשים אווילים) הרי מדובר באפליה לטובה. ולכן לפני שאתה מגיב תחשוב פעם הבאה. (זה הפעולה הזאת שעושים עם המוח)

      הגב לתגובה זו

    • ההנחה של חוק שעות עבודה ומנוחה היא שיהודי ירצה

      יהודי וישראלי, 19/07/07 01:20

      להיות עם משפחתו חבריו וקהילתו היהודים וכנ''ל לנוצרים ומוסלמים.

      חשוב ללכידות החברתית שיהיה יום מרוכז של חופש.

      הגב לתגובה זו

    • היתה במהלך ההיסטוריה רק עוד מדינה אחת בה ראו אותי ואתך שווים כיהודי

      חרדי, 22/07/07 17:06

      כן, בדיוק,- ברייך השלישי.
      זו הייתה רק עוד המדינה יחידה בהסטוריה בה אנשים כמוך שהיו מתים להוריד את הזהות היהודית ונחשבו כאתאיסטים או מה שבא לך הלכו בדיוק כמו סבא שלי לתאי הגזים. יפה יפה בלי הבדל כלל, היו ''עכברושים, טפילים,מוצצי דם''- אותו דבר...

      אז המדינה הזאת נועדה ליהודים. וכמו שנחשבת אז אותו דבר כמונו, גם פה תצטרך להיות חלק מאיתנו, ולכבד את הזהות שלך. מצטער בשבילך ובשבילי שאנחנו אותו עם,אבל ככה זה.

      דרך אגב, גם כשתרד מהארץ כאשר ימאס לך ממנו, תמיד יראו אותך שווה לי, כי אתה יהודי. ניאו נאצים ירביצו לך, ויהרג את בניך, אותו דבר.
      מצטער.

      הגב לתגובה זו

  • 10.

    שבת שלום

    אחיהוד, 18/07/07 18:41

    כמעט אפשר לומר קונצנזוס מקיר לקיר.

    באשר לעליזה לביא - ''מה יפית''
    זה בסדר.

    הגב לתגובה זו

    • קונצנזוס מקיר לקיר?

      לוגיקן על, 18/07/07 22:02

      לא הגזמת בכלל.
      רוב המגיבים דתיים, ומתוכם עליזה לביא שבעד למכור (ואגב טיעון כמו מה יפית הוא טיעון לא עינייני הוא סתם ניתוח פסיכולוגי בגרוש בעוד שעליזה הביאה טיעונים עיניינים מדוע כן למכור)
      סמדר שיר אם הבנתי נכון בעד למכור.
      והביאו גם את גדי טאוב.
      כלומר רק איש אחד מחוץ למגזר הדתי נגד המכירה, זה לא ממש סטטיסטיקה מרשימה

      הגב לתגובה זו

    • המדהים הוא שברגע שיש דתי אחד שלא בקונצנזוס הדתי

      אדם מחמד אך לא, 19/07/07 01:21

      הוא מוגדר כדתי מחמד.

      הגב לתגובה זו

  • 9.

    בסך הכל ספר

    !, 18/07/07 17:49

    הוא מלא בשטויות ובזבוז זמן.

    הגב לתגובה זו

  • 8.

    האם לחזן בביה''כנס הגדול בי-ם יש היתר עבודה בשבת? (ל''ת)

    סרג'נט פפר, 18/07/07 17:45

    הגב לתגובה זו

  • 7.

    אצלנו בישיבה כולם קראו את הארי פוטר

    כבש, 18/07/07 17:40

    דמיוני בדיוק כמו התורה, אבל עם קסמים שעובדים!

    הגב לתגובה זו

  • 6.

    ספוילר: בספר החדש ש''ס חוטפים את פוטר ומחזירים אותו בתשובה

    אבל אל תגלו, 18/07/07 17:31

    אני לא יודע מי מת בסוף, אבל מי שזה לא יהיה נקבר בקבורה יהודית.

    הגב לתגובה זו

    • חחחח, מצחיק! (ל''ת)

      מעריך שנינות, 18/07/07 17:59

      הגב לתגובה זו

  • 5.

    תמכרו את הספרים במשביר של נצרת

    גוי של שבת, 18/07/07 17:23

    וככה הרגתם שתי ציפורים באבן
    אחת

    הגב לתגובה זו

  • 4.

    נראה לאלי ישי שהכמה שקלים שהוא

    Walla, 18/07/07 17:23

    ייתן לרשתות הספרים יזיזו להם? הם הולכים להרוויח אלפים, אם לא עשרות אלפים על המכירות. נו באמת.

    הגב לתגובה זו

    • תרשה לי לתקן אותך..

      גלעד, 22/07/07 09:23

      הם הולכים לעשות בין מאות אלפים למיליונים (ספר עולה בערך 150 ש''ח)

      הגב לתגובה זו

  • 3.

    גדי????

    דניאל, 18/07/07 16:31

    אני גם בדעה שפתיחת חנויות בשבת פסולה מטעמים סוציאליים, אך השקת ספר בצורה חד פעמית יכולה בקלות להחשב לארוע תרבותי או בידורי, והרי כולנו מסכימים שראוי לאפשר בידור בשבת.
    כל זאת כמובן אם באמת יהיה זה ארוע חד פעמי.

    הגב לתגובה זו

  • 2.

    מה קרה? יש חוקים רציניים ויש חוקים לייט?

    תל אביבית, 18/07/07 16:20

    ככל הידוע לי חוק יום השבתון בשבת הוא חוק ככל חוק אחר. שיתחילו מיד לאכוף אותו, לפני שכל אחד יקל בחוקי המדינה האחרים ככל שיבחר...

    הגב לתגובה זו

    • יש כ''כ הרבה עוולות אחרות בחברה שלנו

      מישהו שפוי, 18/07/07 17:05

      וסר התעשייה, המסחר והתעסוקה אוכף רק חוק אחד. שיאכוף את חוק שכר המינימום, איסור על פיטורין של עובדות בהריון, של חיילים במילואים (בעצם די ברור למה לא לא עושים את זה) ועוד חוקים יפים רבים ואחרים חוץ מחוק שעות עבודה ומנוחה, שהוא היחיד שהטפילים מוצצי הדם טורחים לאכוף מסיבות ששום עיקרון סוציאלי לא עומד אחריהן.

      הגב לתגובה זו

    • אבל הם סתם תופסים טרמפ

      אורלי, 18/07/07 17:43

      הרי לשתי הרשתות יש סניפים שפתוחים במשך כל השבת, ולאלי ישי לא היה דחוף לסגור אותם. מה זה משנה אם כל רשת פותחת סניף אחד בשישי בלילה בצורה חד פעמית, אפשר לחשוב כמה עובדים יצטרכו לעבוד. אם לא ירשו להם לעשות את ההפנינג, אנשים ילכו לחנויות בשבת בבוקר. זה סתם נסיון טיפשי לעשות רעש ולעורר מחלוקת.

      הגב לתגובה זו

      • שיפתחו רק סניף אחד ואז נראה מי מהעובדים לא יגיע

        מסכים עם טאוב, 18/07/07 18:56

        בעלי הרשת יספרו את הכסף ויכריחו את העובדים לעבוד בשבת תקלטו זה חוק סוציאלי יש עוד בילויים בחיים חוץ מקניות וקניונים כשאני ''מחלל'' שבת אני מחלל לעצמי אבל אני דואג שאף אחד לא יאלץ לעבוד בשביל זה.

        עוד סיבה למה לא לגבות כסף בשמורות טבע כי אז השומר צריך לעבוד בשבת ואני לא אוכל לטייל

        הגב לתגובה זו

  • 1.

    זה אוסף דיעות מאוד סלקטיבי

    מישהו שפוי, 18/07/07 15:48

    שבא להוכיח את התזה שלכם.

    התזה שלי היא, שאלי ישי ילך להתעסק עם הלחם האחיד, וממליץ לו בכל חום להתחיל לאכוף את חוק שכר המינימום, ולא להתערב באירוע שבו מוכרים ספרים שהציבור הטפילי ועדין הנפש שהוא מייצג גם כך אינו קורא.

    הגב לתגובה זו

    • איך אתה מעיז לקרוא לעצמך שפוי?

      חרדי, 18/07/07 16:30

      ולהגיד שהציבור שאלי ישי מייצג הוא לא מקוראי הספר, סתם שתדע לפחות 50% במגזר קראו את הארי פוטר.
      ולגבי ענין הלחם באמת אלי ישי מפקח שלא יעלו את המחירים ולכן אין לחם, אם היה גם חוק שהם חייבים למכור את הלחם אז הוא הי אוכף גם אותו!

      הגב לתגובה זו

      • סר המסחר, התעשייה והתעסוקה אוכף רק חוק עבודה אחד

        מיישהו שפוי, 18/07/07 17:07

        והוא: חוק שעות עבודה ומנוחה בשבתות. זה היה ככה מאז שש''ס נכנסה לממשלה, ולמרבה הצער אין שום סיבה שזה ישתנה.

        הגב לתגובה זו

        • גם זה ח ו ק!!! ואין שום סיבה שלא יאכפו אותו!

          אבי, 18/07/07 17:57

          חוק הוא חוק.
          (שומר חוק).

          הגב לתגובה זו

          • אין שום סיבה לאכוף רק אותו

            מישהו שפוי, 18/07/07 18:57

            ולהפוך את שאר חוקי העבודה לאות מתה באדיבות הטפילים שגם ככה לא עובדים.

            הגב לתגובה זו

            • העיקר ש\''מתפרעי\'' ההתנתקות הם מפירי חוק (ל''ת)

              די לקשקש, 18/07/07 21:58

              הגב לתגובה זו

        • אלי ישי הוא שר תמ''ת מצוין וחברתי

          חילוני, 19/07/07 01:27

          זה שהוא חרדי מש''ס מפריע לכם לראות כמה הוא טוב.
          הוא מטפל בתוכנית ויסקונסין הכ''כ בזיונית הזאת(מה ששני שרי תמ''ת לפניו התרשלו בו)
          נלחם בהפרטה הבלתי מרוטנת,דואג ללחם(עכשיו הוא והמאפיות בעימות מקסיקני) ועושה עוד הרבה דברים טובים.

          בבחירות הבאות אני מצביע עבודה אבל אם הייתי קצת יותר ימני הייתי מצביע ש''ס

          הגב לתגובה זו

          • מפלגת ש''ס החברתית

            אלי, 19/07/07 09:06

            רק השבוע נדחה חוק למניעת התקשרות עם חברות שמפירות חוקי עבודה, המגנים על הדחיה היו חברי הכנסת של ש''ס,
            מתי לאחרונה הוטרד אלי ישי מניצול עובדי קבלן,

            הגב לתגובה זו

          • אלי ישי וש''ס הם נציגי הפוליטיקה שהכי הזיקה לציבור החילוני בישראל

            מישהו שפוי, 19/07/07 10:14

            ב-20 השנה האחרונות, ובפרט לחלשים. הם אלה שהמליכו את מלכי הקפיטליזם מהליכוד ותרמו ברצון לדרדור המצב החברתי למה שהוא כיום.

            בכסף שהם סוחטים ממשלם המסים הם דואגים להנצחת הבערות, ולכך שבסיס המצביעים הנזקקים שלהם יגדל בדור הבא. הם מחנכים להסתמכות על קצבאות, לא לעבודה ולא לצבא.

            לסיכום, מי שחושב שש''ס מפלגה ''חברתית'' הוא עיזה עיוורת.

            הגב לתגובה זו

      • לחרדי מבני ברק

        Walla, 18/07/07 17:25

        איך זה בדיוק מסתדר אם חרדי קורא ספר של גוי? איך הוא יודע שלא הדפיסו את הספר בשבת, איך הוא יודע שהסופרת ג'יי קיי רולינג לא אכלה בייקון בזמן שהיא כתבה אותו? אם אתם חרדים, אז עד הסוף. חוץ מזה, גם אסור לך להתשמש באינטרנט, זה גויים המציאו.

        הגב לתגובה זו

        • בור ועם הארץ, נטול השכלה ב כ ל ל !!! (ל''ת)

          אבי, 18/07/07 17:56

          הגב לתגובה זו

        • ל-walla

          חרדי, 18/07/07 18:44

          אתה עוד אחד שלא מבין כלום בחיים.
          לגוי מותר לעשות את כל מה שהזכרת! וגוי ששומר שבת מתוך רצון להדמות ליהודי אז הוא חייב מיתה!!!
          אין שום בעיה לקרוא ספר של גוי כמו שאין שום בעיה להשתמש בכל הדברים שקיימים בעולם הזה שבד''כ גויים המציאו אותם.
          ולגבי האינטרנט: האינטרנט לכשעצמו אינו דבר אסור רק שמאוד קל לבוא דרכו לידי דברים לא טובים, כל אני גולש רק בnrg יהדות ואתרים שאין בהם בעיה אז אין שום בעיה בזה שיש לי אינטרנט!

          הגב לתגובה זו