• 44.

    מנחם בן ששון.. מאיפה אתה חושב ?!

    שוב אני, 18/07/07 09:36

    ראיתי בקורות החיים שלך שלמדת היסטוריה.. אין פלא !!!

    בגבעת רם או בטכניון לא היית מחזיק שבוע עם השכל שאין לך.

    הגב לתגובה זו

  • 43.

    פופוליזם טהור !!!! העיקר לעשות כותרות

    שמעון, 18/07/07 09:00

    מנחם בן ששון מתראיין בכלי התקשורת ומדבר בשבחי החוק כאשר אין כל מסגרת תקציבית לתמוך בו.
    העיקר לעשות כותרות . פופוליזם טהור.
    מה לעשות שישנם ילדים שלא מתאים להם לימודים עיונים.. צריך לחזור ולהקים בתי ספר מקצועיים שיתנו מענה לילדים הללו.
    כי הרי אלו שבקושי הגיעו לכיתה ט' .. איך הם יעשו בגרויות ויסיימו כיתה י''ב.

    פולטיקאים יקרים.. התנתתקתם מהעם מזמן.. כנראה שגם מהאיטליגנציה שלכם התנתקתם.
    חזרו למציאות.

    הגב לתגובה זו

  • 42.

    חוק חינוך חובה

    חגי, 18/07/07 08:56

    דווקא זה בסדר שיש חוק כזה.אבל
    כאלה שאינם יכולים ללמוד בבתי ספר עיוניים יש לתתבתי ספר מקצועיים . גם למחוננים צריך למצוא מסגרת בתוך החוק. העיקר שלא יסתובבו באפס מעשה ברחובות.
    אחרת, החוק יהיה חסר תוכן ,כרוב
    החוקים של הכנסת.

    הגב לתגובה זו

  • 41.

    וווואאאאוווווו מ-ה-פ-י-כ-ה (ל''ת)

    חלם ארץ, 18/07/07 08:48

    הגב לתגובה זו

    • אני איתך !!! צריך מהפיכה ומהר

      אזרח שנמאס לו, 18/07/07 10:02

      החיים שלנו ביד המטומטמים האלה.

      הגב לתגובה זו

  • 40.

    חוק פופוליסטי לחלוטין.עכשיו אנחנו מדינה מתוקנת.

    מוטי, 18/07/07 08:32

    מה קורה עם תלמיד מופרע שלא רטצה ללמוד ורק מפריע ?
    בכיתות הגבוהות הוא הופך את בית הספר לסיוט ועכשיו אי אפשר להעיף אותו.

    הגב לתגובה זו

    • תשובה לשואל - התלמיד ישלוף אולר סכין ואו אקדח (ל''ת)

      כולל פוגרום, 18/07/07 08:43

      הגב לתגובה זו

  • 39.

    שמתם לב לריטואל - הגדלת תקציב וירידה ברמה (ל''ת)

    וכל שר בבחינת, 18/07/07 08:30

    הגב לתגובה זו

  • 38.

    נפל בחינוך נפל בלהתגייס לצהל וגדולים בסמים (ל''ת)

    באלימות באונס, 18/07/07 08:24

    הגב לתגובה זו

  • 37.

    ומה עים חוק חינוק חינם מתי הוא יצא לפועל

    פקק תנועה, 18/07/07 08:20

    ועד מתי הוא יוערך ..?

    הגב לתגובה זו

  • 36.

    אפשר להביא סוס עד לשוקת

    גולן, 18/07/07 07:36

    אבל אי אפשר להכריח אותו לשתות ממנה.

    הגב לתגובה זו

    • הסוס(חיניך) מת החל בכהונת שריד כשר החינוך (ל''ת)

      בהגרלות מבחני, 18/07/07 08:22

      הגב לתגובה זו

  • 35.

    צריך לבדוק היטב

    ליאה, 18/07/07 07:02

    צריך לבדוק בדיוק מה מסתתר מאחורי המושג ''חינם'' ומה היא בדיוק מחייבת ואת מי.
    אם ההורים משלמים כאלפיים שח לא כולל הוצאות חריגות כמו מסיבה יב ,הרי החינם פשוט מוטעה, ומה עם ספרי לימוד?
    אם תלמיד לא ירצה ללמוד וידע שממילא קשה להנשירו כעת יהרוס את חייהם של אלה הרוצים ללמוד.
    ביא -יב קטע ההתבגרות נעשה רק קשה יותר. מסכנים המורים, גם צככה מצבם נואש.

    הגב לתגובה זו

  • 34.

    לא רק לחייב אלא גם לעודד את התלמידים (ל''ת)

    להשתדל, 18/07/07 07:00

    הגב לתגובה זו

  • 33.

    ועכשיו: חוק שמחייב את התלמיד ללמוד (ל''ת)

    חכם ביום, 18/07/07 06:29

    הגב לתגובה זו

  • 32.

    טוב מאוד הצעה נבונה שהנוער ילמד וילך לאוניברסיטה (ל''ת)

    אח''כ, 18/07/07 06:28

    הגב לתגובה זו

  • 31.

    חקיקה מעוררת גיחוך

    שוש, 18/07/07 06:26

    האם החוק יחייב את התלמידים ללמוד? האם המחוקק חושב שבית הספר לא מאפשר לתלמידים הללו ללמוד? ומה יעשו התלמידים הללו עתה משיחויבו להיות בית הספר ללא פתרונות תוכניים?
    הכל חפיף כרגיל.

    הגב לתגובה זו

  • 30.

    חוק חינוך חובה -חינם?

    מישהו, 18/07/07 05:55

    חברי כנסת תבינו , אין חינוך חובה חינם בישראל , אתם לועגים לעצמכם ולרמת המשכל שלכם!!! לכו ללמוד קודם שנה אחת על מערכת החינוך , היא עולה להורים אלפי שקלים בשנה.

    הגב לתגובה זו

  • 29.

    בצעירותי הישתתפתי בתוכנית ''עלם ועלמה'' ......

    נאווה חסין, 18/07/07 05:35

    הייתי העלמה הכי יפה בשנתון שלי....
    עקב הצלחתי פנו אליי ממישרד החינוך ואיפשרו לי ללמוד עד אין סוף.
    היום אני אשה משכילה המרויחה המון כסף ממקצע הבנקאות.
    ילדים יקרים לכו לילמוד ומייד....!!!

    הגב לתגובה זו

  • 28.

    החינוך הוא זבל אמריקני - מרעיל הנוער הישראלי!

    תרבות יהודית, 18/07/07 04:59

    אם החינוך בישראל לא יהיה לאור התרבות היהודית, אלא לאור התרבות האמריקנית שאיננה מתאימה לנו כלל,

    נקבל נוער דפוק (גם אם הוא משכיל) - וחברה מתפוררת...

    הגב לתגובה זו

  • 27.

    זה אותו מטומטם שרצה שנלמד רק יומיים באוניברסיטה?

    עד מתי הפגע הרע, 18/07/07 02:56

    לאט לאט. קודם תשלחו את חברי הכנסת ואת מלכיאור ללמוד י' כיתות.
    הפגע הרע הזה החליט להרוס את כל מערכת החינוך והציע שבאוניברסיטאות ילמדו רק שני ימים.
    עד מתי יהיו לנו חברי כנסת ברמה שכלית של י' כיתות?

    הגב לתגובה זו

  • 26.

    צאו לנו מהוריד, מלכיאור והלהקה שלו. בכמה ימים באקסטרני נשלים הכל

    מה הטמטום הזה?, 18/07/07 01:17

    מלכיאור והלהקה שלו, צאו לנו מהוריד.
    מה הטמטום הזה?
    בשנים הכי יפות שלנו אנחנו רוצים לבלות ויש זמן להשלים בחודש באקסטרני בלי להיות שנים בתיכון.
    מה הוא נדבק אלינו?

    הגב לתגובה זו

    • אל תגזים. לא כולם יכולים. לא כולם במצבך. (ל''ת)

      הורה, 18/07/07 03:48

      הגב לתגובה זו

  • 25.

    אם לא לומדים ערכים אז לומדים עלימות (ל''ת)

    אבנר, 18/07/07 01:16

    הגב לתגובה זו

    • אלימות (לא עלימות) (ל''ת)

      רגע של עברית, 18/07/07 06:49

      הגב לתגובה זו

      • בעדינות, שמעת על טעות הקלדה (ל''ת)

        רגע של יהדות, 18/07/07 12:25

        הגב לתגובה זו

  • 24.

    ושיו נשרתי ב י' ורק לפני כמה שבועות הייתי אמור לסיים י'ב

    .., 18/07/07 01:01

    ואני לא מופרע אחד למדתי בב''ס למחוננים
    אבל כשאני עושה אקסטרינ אני מספיק לעשות בשבוע מה שעושים בב''ס בחצי שנה

    למדתי לבד למתטמיקה 5 יח וקיבלתי 97

    כך שלחייב ב 12 שנות לימוד זה לא תמיד צודק

    הגב לתגובה זו

  • 23.

    הצהרת נפגע המערכת

    נפגע מע' החינוך, 18/07/07 00:59

    כנפגע של מערכת החינוך הכושלת של מדינת ישראל ולמרות שאני נמצא במהלך לימודי לתואר שני בטכניון הנני מודיע בזה שאם יבטלו את חוק חינוך חובה, יסגרו את בתי הספר הממלכתיים ויאפשרו לכל קהילה לחנך את עצמה תבוא ישועה לישראל.
    את כל החומר הנדרש לבחינות הבגרות ניתן להשלים תוך 8 חודשים מרמת 0 לשם כך אין צורך ב-12 שנות לימוד + גן חובה. ניתן יהי לקיים חיונך איכותי יותר , יעיל וחסכוני יותר בלי בניינים מיותרים של משרד החינוך, בלי מפקחים, בלי מנכלים ובלי שרות או שרים. תקציב החינוך יחולק באופן שיאפשר העמדת מערכת בסיסית שיוויונית בכל יישוב במדינה.
    חינוך אינו נעשה בכפייה אלא במשיכה תוך יצירת עניין וסקרנות.

    הגב לתגובה זו

    • אתה מה זה מרחף?!? עלם ועלמה זקוקים למסגרת לימודית!

      נתנייתי, 18/07/07 03:53

      מזל שלא הייתה מורה של הילדים שלי שתודה לאל סיימו תיכון והתגייסו מזמן...

      שמא כל תלמיד יכול לשוטט ברחוב ואח''כ להשלים אקסטרני?!?

      אתה ממש מכה! מורה כמוך טוב לבית ספר פרטי! אולי?!? חלילה הנערים הללו ללא מסגרת יכולים להתדרדר לפשע שקורץ להם ברחוב.

      לפעמים אני נגנב איזה מורים יש בארץ שהרי אני גדלתי פה ואני כבר סבא לנכדים ולא קולט מאיפה צץ לך הברקה כזו.

      אני זוכר שעם המוטיבציה שלי ביצעתי השלמה לציונים באקסטרני והצבא דחה לי הגיוס בחצי שנה ודפקתי בגרות סבבה אבל אז היו זמנים אחרים ופירנסתי משפחה ורבים כמוני!

      תגיד, אתה בטוח שאתה מורה או סתם ישבת על הכרמל והרוח נשבה לך לכתוב לפי איך שנושבת הרוח?

      הגב לתגובה זו

      • סבאל'ה. בגלל שאתה סבא אתה לא מבין.

        הרב הוא מהדור, 18/07/07 10:55

        אנחנו יכולים להשלים בגרות מהר בזמן שאנחנו חוסכים בגיוס לצבא
        היום כבר לא מפריע לא להתגייס.
        רבע לא מתגייסים.
        חחח..אני השלמתי בגרויות כשהוצאתי פטור מהצבא ועכשיו אני לומד חינוך גופני ותואר שני בחינוך ואני הולך ללמד בתיכון חצי משרה וחצי משרה באימון.
        אני ארויח יותר טוב מאלה שטחנו זמן בתיכון.

        הגב לתגובה זו

  • 22.

    דבר ראשון הנוער צריך ללמוד תורת ישראל ולהיפלל לה'' (ל''ת)

    רמי, 18/07/07 00:57

    הגב לתגובה זו

  • 21.

    יותר ממיליון נערים לא לומדים ערכים יהודים.מזה מואיל 12 שנות לימוד. (ל''ת)

    יהודי, 18/07/07 00:43

    הגב לתגובה זו

    • זה יעזור לך ולשכמוך לכתוב עם פחות שגיאות.! (ל''ת)

      סרג'נט פפר, 18/07/07 06:43

      הגב לתגובה זו

      • סרג'נט פפר, יפה שאתה מואיל לענות ליהודי מר''ג

        מסכים אתך, 18/07/07 06:52

        כי זה מועיל לסיים י''ב ,אנחנו שוחים בשגיאות כתיב

        הגב לתגובה זו

  • 20.

    עולה לי''א

    חסוי, 18/07/07 00:37

    למה למהה !? מה קרה קשה לחשוב עלינו קצת יש כאלה שלומדים גם אחרי ה20 ל6 מה יקרה אם תאריכו קצת את החופש מההההההה?!!!!!
    תחשבו על זה זה הצעה מאוד טובה חחחחח

    הגב לתגובה זו

  • 19.

    נשירה לא לעניים בלבד.

    בחור שנשר, 18/07/07 00:21

    אני באתי מבית עמיד ואני נשרתי מבית ספר בגלל הזנחה של הוריי.
    הייתי בפנימייה לנוער במצוקה.

    הגב לתגובה זו

    • צריך לסרס כל מורה חרדי שלא יבצע מעשה מגונה. זה חינוך דתי. (ל''ת)

      Eytan, 18/07/07 06:49

      הגב לתגובה זו

  • 18.

    טוב מאד, ועכשיו להצעה הבאה: להגביל את מספר התלמידים בכתה

    אזרחית שפויה, 18/07/07 00:01

    שבשום מצב לא יעלה על 25.
    זו לא חוכמה להכריח ילדים להגיע לבית הספר, החוכמה היא ליצור תנאים שיאפשרו להם גם להגיע להישגים.
    ודחיסה של 40 תלמידים בכיתה היא מתכון לצרות ולא להצלחות.

    הגב לתגובה זו

    • 18 צודקת!!!!!!

      מורה, 18/07/07 06:32

      צודקת מאה אחוז

      הגב לתגובה זו

    • אמת

      ליאה, 18/07/07 07:04

      כון מאד במקום לחייב באופן גורף ללמוד תנו תנאים מתאימים ללמידה.

      הגב לתגובה זו

    • ועוד הצעה:להניח רף מינימלי למדד המשכל של המורות.אחרת נמשיך לקבל

      מדינה בהפרעה!!!, 18/07/07 07:43

      ''בוגרי'' בי''ס שמדברים, וכותבים בשפת חייזרים וכשקוראים, רק הגים הברות - בקושי - ללא מושג מה כתוב שם.

      הגב לתגובה זו

  • 17.

    צריך להעמיד שוטר בכל בית ספר שלא יהיה סכין בכיס.זה חינוך חילוני. (ל''ת)

    רמי, 17/07/07 23:57

    הגב לתגובה זו

    • נראה לי פתרון נכון

      אביעד אריאל, 18/07/07 06:12

      אפשר להתמקד במקומות מועדים
      ולתת סמכויות מיוחדות לשומר החוק

      הגב לתגובה זו

  • 16.

    חוק מטומטם

    מורה בחופש גדול, 17/07/07 23:53

    די עם ההתחסדות. ישנם תלמידים שלא לומדים ופוגעים במורים ובתלמידים האחרים בכיתה. את תלמידים אלו יש לזרוק מבית-ספר.
    לכל מי שלא מסכים איתי אני מציע להכנס באחד הימים לבית הספר הקרוב למקום מגוריו.

    הגב לתגובה זו

  • 15.

    שתויוט

    יפעה, 17/07/07 23:51

    לו צריך ללמוד.
    אני לא אלחטי לביט שפר ועני משטדר מצואן עני לו מוין מא קול אעטרגשוט שאוסימ בחלל מעלימודים

    הגב לתגובה זו

  • 14.

    חבל על הזמן.לא לומדים מזה שמע ישראל ה'' אלהנו ה'' אחד. (ל''ת)

    דרור, 17/07/07 23:46

    הגב לתגובה זו

  • 13.

    פופוליזם...צריך להחליף מורים סתומים, לא לשחק על הזמן. זה לא יעזור!

    אסי, 17/07/07 23:37

    אפשר ללמד את תכנית הלימודים הקיימת בחצי זמן. הבעיה היא תת-רמה של המורים.

    הגב לתגובה זו

    • נכון מאוד! (ל''ת)

      ....., 18/07/07 03:32

      הגב לתגובה זו

  • 12.

    נוער שהוא לא לומד. מדוע הוא יהודי.כל זה לא שוא אגורה. (ל''ת)

    יהודי, 17/07/07 23:36

    הגב לתגובה זו

  • 11.

    מסכנים המורים...להחזיק את האהבלים עוד 3 שנים בבי''ס...פחד (ל''ת)

    מחנך, 17/07/07 23:35

    הגב לתגובה זו

  • 10.

    שליפה או צעד מתוכנן?

    איתי, 17/07/07 23:35

    מדהים באיזו קלות מעבירים במדינה הזו חוקים שמשנים לאנשים את כל החיים.

    היתה ועדה פדגוגית שעשתה דיון רציני בעניין הזה, או שהכל בשליפה, כרגיל?

    הגב לתגובה זו

  • 9.

    למה אף אחד לא דואג לתלמידים הטובים?

    שם בדוי, 17/07/07 23:34

    יש המון ילדים טובים במדינה שלנו שרוצים ללמוד ולהשקיע , אך סובלים מהצקות והתעללות חוזרת ונישנית מחבורות של ''תלמידים'' מופרעים ואלימים שהמערכת לא מצליחה לטפל בהם. עכשיו רוצים להשאיר אותם עד י''ב ללא יצירת מסגרת הולמת בשבילם . צריך ליצור בתי ספר (מגיל חטיבות ביניים) איכותיים ללא תלמידים אלימים!!! תנו ללמוד בשקט!!!

    הגב לתגובה זו

    • ידידי.זה ביגלל שלא לומדים ערכים יהודים אם היו לומדים תורת ישראל לא

      יהודי, 18/07/07 06:42

      היה כך המצב.

      הגב לתגובה זו

  • 8.

    הצעה מבורכת

    גלית, 17/07/07 23:31

    אין ספק שהגיע הזמן להצעיד את מערכת החינוך קדימה, באמת, וזה יכול לקרות רק עם עידכון המסגרת להווה.
    אחר כך כבר יעודכנו התכנים.
    ירוויחו מכך בני הנוער וכן אנחנו כהורים וכחברה, שתהפוך מוסרית יותר, פחות מתוסכלת ופחות אלימה. אפילו קצת, הרי שזה מבורך.
    תירוש יודעת כמו גם חבריה הח''כים הנבונים שאין מנוס, שזו האלטרנטיבה, להשאיר את הילד ''בביתו'' הטבעי עם חבריו ושיגרת החיים לה הוא רגיל, גם אם הוא מתקשה לקטוף הישגים.

    הגב לתגובה זו

    • תשמעי ותשמעי טוב. נער שרוצה לבלות וכולאים אותו כדי שילמד נעשה אלים.

      ראית חיה בכלוב?, 18/07/07 01:21

      מותר לנערים לבלות וכשהם ירצו הם ישלימו את הלימודים.
      אתם כולאים נערים שרוצים ללכת למסיבות ולבלות כמו חיות בכלוב.
      אנחנו לא רוצים ללמוד עכשיו. הבנת?
      נלמד בעוד שנה.

      הגב לתגובה זו

  • 7.

    טוב שנזכרו אחרי 50 שנה!

    א, 17/07/07 23:24

    יש פה היום אנשים שנזרקו כבר ממערכת החינוך מגיל 15 והם העבריינים של היום.
    בחו''ל לוקחים את סיום התיכון כמובן מאליו וחובה לסיים אוניברסיטה או מכללה.
    ופה מכניסים לך מגיל קטן שחייב מינימום לסיים תיכון.
    מערכת החינוך במדינה הזאת פשוט ביזיון

    הגב לתגובה זו

  • 6.

    לחלק מהתלמידים זה עוול נורא. רק תיסכולים וכישלונות!

    מורה, 17/07/07 23:10

    צריך לחשוב על כל תלמיד ותלמיד ולא על ''ה'' תלמידים. כמו שלא כל אחד מתאים להיות כנר או כדורגלן או שף כך גם לא כל אחד מסוגל לשבת 8-7 שעות ביום על כיסא וללמוד חומרים עיוניים.
    צריך לחשוב באופן יצירתי על מנת להתאים לנערים שונים מסגרות, השונות מאלו הקיימות, שיהיו טובות, רציניות ורלוונטיות עבורם.

    הגב לתגובה זו

  • 5.

    בסוף ירד האסימון, אחרי 59 שנה.. (ל''ת)

    תלמיד גוסס...., 17/07/07 23:07

    הגב לתגובה זו

  • 4.

    לא כל אחד מתאים ללימודים עיוניים. לחשוב על אלטרנטיבות חכמות! (ל''ת)

    מורה, 17/07/07 23:05

    הגב לתגובה זו

  • 3.

    לא לומדים 12 שנים? (ל''ת)

    חשבון, 17/07/07 23:01

    הגב לתגובה זו

  • 2.

    15 שנות לימוד? למה להפחיד אנשים?

    שמיניסט בחופש, 17/07/07 22:54

    זה יותר גרוע מהפעם ההיא לפני שבועיים שחלמתי שהתעוררתי והבנתי שעכשיו התאריך הוא 31.08.95
    קרייסט!

    הגב לתגובה זו

    • או שיש בב''ש די הרבה נוצרים שמדברים עברית או ש... אחי...

      איתי, 17/07/07 23:32

      אתה רואה קצת יותר מדי טלויזיה.
      מה בדיוק אתה רוצה מהכריסטוס ההוא?

      הגב לתגובה זו

  • 1.

    חוק חינוך חובה עד יב אושר

    גדי רשטיק, 17/07/07 22:48

    ישר כח חבר הכנסת כבוד הרב מלכיאור מסיעת העבודה

    הגב לתגובה זו

    • המלכיאור הזה מחפש כותרות. יש ילדים שרוצים חופש לשנה

      הרב הזה מתערב, 17/07/07 23:24

      מי שעושה בגרות אקסטרנית אחרי צבא או לומד בגרות במקום צבא ולוקח חופש לשנה יכול להצליח יותר מהחננה שתקוע בבית הספר.
      לאפי ארזי מסאיטקס לא היתה בגרות.
      לרב מלכיאור יש בגרות או שהוא למד את כל הקשקושים הדתיים כל חייו?

      הגב לתגובה זו

      • תפרסם מייל ואשלח לך דבר תורה מעניין

        אביעד אריאל, 18/07/07 06:10

        :)

        הגב לתגובה זו