• 79.

    סרט מדהים

    תמר, 09/12/08 19:50

    פעם שנייה שראיתי אותי ובכל פעם הוא עוצמתי יותר וחודר מתחת לעור
    מומלץ לכל אחד

    הגב לתגובה זו

  • 78.

    זה סרט אמיתי ונהדר.

    בת 17, 04/10/08 21:00

    ראיתי את הסרט כמה וכמה פעמים וליבי נשבר למראה הכאב והרוע שקיבלו חמשת האחים מהוריהם.
    לדעתי עשיתם את הדבר הנכון שחזרתם בשאלה והחברה החרדית היא זאת שלא בסדר פה והוריכם בעיקר. אני מאחלת לכם הרבה אושר, בריאות גופנית ונפשית ועתיד מצליח.

    הגב לתגובה זו

  • 77.

    סתם יחצ''נות לסרט שהוא לא משהו

    יפה נפש, 23/04/08 00:22

    הדבר היחיד שיפה בסרט זה הביצוע של האחות לשיר של ליאונרד כהן.כל השאר (כולל כתבת הכיסוי היחצ''נית הזאת) נראה כמו תעמולה זולה.

    הגב לתגובה זו

  • 76.

    האמת הפנימית..

    cc, 30/03/08 07:34

    מנחם, אדם משכמו ומעלה...
    הבחור קם ועשה מעשה. עם כל הלחץ החברתי שבו גדל [ואני יודע מה זה...], בחר בדרך אמיתית. ויהיו כאלה שיטעו ויגידו שעצם החזרה בשאלה היא הנקודה, לא. אי הכנעותו ללחץ החברה בה גדל...

    הגב לתגובה זו

  • 75.

    אבל למה????

    חרדית, 19/12/07 18:48

    אם היו לך חיים קשים, ניחא. אבין
    אם לא השתלבת בהרכבך ובאופייך בציבור, ניחא. אבין
    אם יצאת בשאלה, ניחא ניחא. אבין.
    אבל יש לך הורים. ונתת להם בעיטה מספיק כואבת ביציאה.
    אתה מוכרח לירוק להם בפנים?
    עצוב. פתטי. כואב

    הגב לתגובה זו

  • 74.

    סרט הפגנת כעסים וטימטום

    ירון, 30/10/07 00:49

    בתור בחור חרדי המכיר את המשפחה האומללה מקרוב-למדתי עם אסף בישיבה- מדהים אותי לחשוב איך את עוצמת החסכים והכעסים שיש למשפחה הזו הם מפנים לכוון הלא נכון וזונחים מאחורי גבם עולם מדהים שגם אם לא הנחילו להם אותו נכון הוא עדיין מדהים.לא משנה איך התנהג האבא שלהם - זה אידבדואלי אליו.מכאן ועד להרוס משפחה וחיים-נמרחק עצום. עצוב . באמת עצוב. חבל על אסף שאותו אני זוכר כנעים הליכות, שואל הרבה, אך לא מתאמץ מעולם לקבל תשובות. היינו די קרובים. ועצוב לי לראות את הבעיטה שבעט בילדיו באשתו ובעיקר באלוקיו. אביו שבשמים. חבל.

    הגב לתגובה זו

  • 73.

    עלובי החיים

    עמיקם, 11/09/07 11:08

    שלום רב.
    צפיתי בסרט והייתי מכתיר את שחקניו עלובי החיים.

    מוזר היה לראות אחד האחים שהוא דתי ושפתו נמוכה מקומתו.

    עמיקם

    הגב לתגובה זו

  • 72.

    איפה אפשר להשיג את הסרט???

    יעל, 28/08/07 02:22

    ולא בטלויזיה

    הגב לתגובה זו

    • מהשבוע הקרנות באוזן השלישית

      יוחאי, 05/09/07 14:20

      הסרט מוקרן בקולנוע של האוזן השלישית.

      רח' קינג ג'ורג' 48 פינת שד' בן ציון
      מול דיזינגוף סנטר.

      מועדי הקרנה (יפורסמו גם בעכבר העיר) לחודש ספטמבר:

      שבת 8/9 - בשעה 21:00
      שבת 15/9 - בשעה 21:00
      רביעי 19/9 - בשעה 21:00
      שבת 29/9 - בשעה 21:00

      הגב לתגובה זו

  • 71.

    תגובה 39 היא התגובה העניינית היחידה (ל''ת)

    ששון, 23/08/07 00:10

    הגב לתגובה זו

  • 70.

    מה חשבת מני, שאנחנו מתגגעים אליך ?! עזוב אותנו לא צריכים אותך...

    Sam, 05/08/07 16:09

    עזוב אותנו !! מה חשבת ?? שהיהודים תלוי-ים על החילונים ?!!! במשך אלפי שנים שעברו החילונים כמוך התבללו עם הגוים ורק ה''לא שלמים'' המשיכו להמשיך ולהתקדם עם היהדות.
    אין חדש מתחת לשמש, הרבה ''פיקחים'' כמוך התבללו כמה דורות אחר זה איבדו כל שייכות עם הדת, המשפחה שלהם.

    יש לנו בעיות יותר חשובות'' מהשאלות'' עם כל המלחמות שמתכוננות.

    אין לך נשמה יהודית.

    הגב לתגובה זו

  • 69.

    אפשר להוריד את הסרט מהאינטרנט? (ל''ת)

    טל, 30/07/07 20:37

    הגב לתגובה זו

  • 68.

    הם בעצם לא עזבו מעולם - למני והמשפחוה

    ידע, 30/07/07 14:58

    מאתמול אני נושאת בלבי את הכאב שלכם בעקבות הסרט המדהים שהפקת . קשה לי להבין , אולי בשל ה''חילוניות'' שלי , את ההתלהמות של חלק מהאנשים כאן המתימרים להיות דתיים - עזבתם מסגרת אבל עדיין שומרים מצוות וערכים : כבוד להורים , כבוד למגזר , טיפול רגיש בבני המשפחה הפגועים , סובלנות ואמונה ברוח האדם , יצירה ...
    אם זו לא יהדות מה כן ?

    הגב לתגובה זו

  • 67.

    רוצים לאמץ את ילדי משפ' פיליפ

    סיגל, 30/07/07 11:33

    מני ואחיו הנפלאים
    הסרט ריגש אותי ואת משפחתי עד דמעות. החוזק והחוסן שלך ראויים להערכה. אחותי מייד אמרה שהיא רוצה שנאמץ אתכם כאחים. המשיכו להיות מאוחדים והמשיכו ליצור כדי לחיות.

    הגב לתגובה זו

  • 66.

    למנחם פיליפ האיש החזק

    יעל, 30/07/07 06:49

    הסיפור שהבאת, אחד הקשים ששמעתי. קורע לב וכליות. האכזריות שבה נאלצתם להתנתק מהאנשים היקרים ביותר ולהמשיך לחיות עם הגעגוע המטורף - קשה לעיכול. אני מאחלת לך איחוד מהיר עם ילדיך ואני בטוחה שתצליח בכך. הבן הגדול שלך נשמע גבר מבין ענין ואמיץ כמוך. גיליתם תעצומות נפש אדירות. חזקו ואמצו! פרפר, אתה ממי. חיבוק.

    הגב לתגובה זו

    • בתור אחד...

      ד.ח., 30/07/07 15:39

      בתור אחד שמכיר את המשפחה מפ''ת אני יכול לודאות לכם שהוא לא היה כזה כוכב ומעולם לא היה כזה דתי... נ.ב. שורה תחתונה בציבור החרדי שרים שירים של זמרים חרדים אך אין שום הערכה כלפיהם והם נחשבים כאהשים ריקים... אין חרדי שהצליך בלימוד באמת שחוזר בשאלה! זה נראה לכם נורמלי שבן אדם יקים משפ ורק אז יחשוב אם הוא מאמין.........?בקיצור טיפש גדול!!!

      הגב לתגובה זו

  • 65.

    למנחם פיליפ

    ירון, 29/07/07 15:11

    רק רציתי להביע את הערכתי הכנה לאומץ ליבך ולעובדה שבחרת ללכת אחרי האמת שלך למרות שמן הסתם נתקלת לא פעם באותם מלעיזים שאין בינם ובין הבנת הדת ולא כלום וכל רצונם הוא להשמיץ את השונים מהם והחושבים אחרת מהם אנשים חשוכים אלו שחלקם פרסמו את תגובתם כאן אינם ראוים לתגובה כלל. רק רציתי לציין שעברתי מסלול דומה לשלך רק בגיל הרבה יותר צעיר וחויתי את הקושי העצום שעמדת בפניו ושעברת אותו ועל כן אני מסיר את הכובע בפניך בהצלחה

    הגב לתגובה זו

  • 64.

    מה כולכם מבלבלים???

    דת?, 29/07/07 14:11

    הם עשו. מה שהרבה הרבה מאוד אנשים מפחדים לעשות. לצאת מהחברה שבה אתה נמצא. להיות שונה. לפחד שידיחו אותך. שתיהיה מנודה. החברה החרדית לא פתוחה לאנשים שחזרו בשאלה. הם פשוט מנדים אותם. כמו הרבה דברים ''שונים'' בחברה. אין מה ל''הלחם'' בהל''ל!!!!!! הם ארגון שעוזר. ראיתם כמה קשה זה לצאת בשאלה.
    ההורים פאקין מנדים את הילדים שלהם. איפה ראיתם כזה דבר????
    מזל שהם קיימים. תודה!

    הגב לתגובה זו

  • 63.

    כל הכבוד. סרט אדיר. דבר זה מעסיק אותי מאוד..

    החילוני הסתמי, 29/07/07 13:54

    מייד אחרי שראיתי את הסרט פשוט הקשתי בחיפוש: ''מני פיליפ''..
    אני הרבה מאוד זמן מתעסק במוחי על עיניין הדת על הארץ. על הרבה מאוד דברים שקשה לפרט. אני חייל. ואני עברתי בשנים האחרונות המון. בין אם בהתנתקות. בלוחמה. או עוד לפני שהייתי חייל שהייתי במשבר הזדהות. שמשבר זה נגרם בעיקר בגלל בנות שיות לאומי ששינו אותי לגמרי. נפתחתי אחרת.
    הסרט נגע בי מאוד. פשוט נהדר.
    תודה!

    הגב לתגובה זו

  • 62.

    בתור חילוני- הסרט מרגש עד דמעות (ל''ת)

    רועי, 29/07/07 13:22

    הגב לתגובה זו

  • 61.

    איך אפשר לראות את הסרט?

    מלי, 22/07/07 23:11

    מי שיודע אשמח מאד!!!
    תודה

    הגב לתגובה זו

    • בערוץ 8 במוצ''ש הקרוב 9:50

      מוטי, 23/07/07 15:33

      מוצאי שבת 28/7 בשעה 21:50 בערוץ 8 בכבלים.

      פרטים נוספים באתר:
      http://www.shmone.co.il/program.asp?prog_id=220&nose=13

      הגב לתגובה זו

      • תודה (ל''ת)

        מלי, 24/07/07 18:54

        הגב לתגובה זו

  • 60.

    הם עוד יתחרטו היטב על זה כי עזבו באר מים חיים והלכו לשתות ג'רה (ל''ת)

    רותי, 19/07/07 23:45

    הגב לתגובה זו

  • 59.

    בלבולי שכל

    אבי, 19/07/07 12:39

    הוא מעולם לא היה זמר מפורסם.מכירות הדיסקים שלו לא עברו את ה3000 .לא כל חוזר בשאלה היה אדם אדם מוכר אצל החרדים.(וגם לא כל החוזרים בתשובה)

    הגב לתגובה זו

    • מידע שגוי וקנאה

      פרפר, 20/07/07 01:00

      בדיסק הראשון שלא היה על שמו הוא רק היה הזמר של להקת חתונות הוא עבר תקמות הזאת 2 הדיסקים שהוצי ופרץ זכו בדיסק וזמר השנה בירציפות ועוד שלושה נימכרו בטרוף

      הגב לתגובה זו

  • 58.

    מני ומשפחתו חזקו ואמצו

    אוריאל, 18/07/07 10:26


    אני מאד מעריך את הפתיחות הפנימית שלך
    שפכת את קרביך ונתת את האפשרות לציבור
    לגעת במשפחתך ברגעי כאב ושמחה צריך
    אומץ רב לזה ואני מחזק את ידך ומאחל לך
    שתמשיך בקילוף המסכות מהציבור ומכת
    האופל הזו.



    הגב לתגובה זו

    • לאוריאל! אני מתפלא עליך. הבן אדם הזה. בשביל קרירה עזב את אשתו ילדיו (ל''ת)

      מני, 18/07/07 12:30

      הגב לתגובה זו

      • למני אשר מתפלא עלי.

        אוריאל, 22/07/07 08:08

        אין לך מה להשתומם טוב שהוא עזב את משפחתו בשביל הדרך שהוא בחר
        (ולא בשביל קריירה)
        אם הוא הייה נשאר ומסווה את השקפותיו זה הייה אוכל ושורף אותו
        מבפנים והבעירה הפנימית הזו הייתה משפיעה על יחסיו לילדיו, אישתו וסביבתו!!!
        אני מקווה שעכשיו אתה מבין את העניין.........

        הגב לתגובה זו

        • תודה אחי (ל''ת)

          אסף, 23/07/07 00:22

          הגב לתגובה זו

          • אז טוב שעזב

            ממ, 01/09/08 08:56

            טוב שלא נשאר עם משפחתו. הוא אינו אמור לתסכל גם אותם. אשתו לא אשמה שאינו יציב. ובנוסף. מי שעוזב את ילדיו למען האמת(השקר) הפנימי שלו, שישלם את המחיר (שלא לראות את ילדיו)

            הגב לתגובה זו

    • תודה רבה (ל''ת)

      פרפר, 20/07/07 01:04

      הגב לתגובה זו

  • 57.

    כוכב ששקע

    ירוחם פוברסקי, 17/07/07 16:19

    מנחם פיליפ מעולם לא היה 'כוכב' או זמר מצליח. בסה''כ היה נגן חתונות שניסה את מזלו הכושל בהפקת קלטות כושלות הדומות לסרטו הכושל והלוזר הנוראי. גם בתור נגן חתונות לא התקבל לתזמורת רגילה אלחא רק לתזמורות שבהן אין כלי נגינה ואך ורק תופים. מעורר רחמים וגיחוך לאן הגיע. לוזר לוזר לוזר!!!!!

    הגב לתגובה זו

    • אם היה זמר כושל

      שירי, 29/07/07 05:36

      כמו שהסרט שלו כושל, אשרינו :)
      סרט נהדר - נוגע ללב, מעלה שאלות רבות ועונה על תשובות רבות אחרות.
      נפלא נפלא נפלא!
      כולי תקווה שכמויות האהבה, שודאי קיבלתם אחרי הקרנתו, עזרו.
      אני אוהבת :)

      הגב לתגובה זו

  • 56.

    אני רוצה פעם אחת לתמיד להבין! כנסו.

    שמוליק, 17/07/07 11:54

    אם האדם חרדי אז הוא טיפש! אבל אם אותו אדם חזר בשאלה. אז הוא כוכב עליון? תסבירו לי זה !

    הגב לתגובה זו

  • 55.

    על הסרט

    צופה, 17/07/07 07:47

    ראיתי את הסרט. הסיפור שמאחורי הסרט, קשה, כואב ויש בו המון דרמה. הסרט הביא את הדברים באופן רדוד ומפוספס. מבחינה קולנועית היה גרוע. צילום לא צילום. מצלמה שלא יודעת מה באמת היא רוצה לקחת בפריים וכל הזמן מבולבלת. עריכה מעצבנת, קופצת מענין לענין באופן לא משכנע. על מה בדיוק היתה הצהלה באולם? על כך ש'שפכו' סוף סוף את הסיפור החוצה? גם כשכבר התחלנו להתקרב אל מי מבין האחים, קצת לחוש את עצמת הכאב שלו, מיד זרקו אותנו חזרה אל הבנלי והשטחי. חבל.

    הגב לתגובה זו

    • ראית את הסרט?

      צ., 17/07/07 12:25

      או שסתם אתה מנסה לשים רגליים ליוצרים מוכשרים?

      הגב לתגובה זו

      • ראיתי גם ראיתי!

        צופה, 17/07/07 14:41

        כן! ראיתי את הסרט בבית שמואל, במסגרת פסטיבל ירושלים לקולנוע. מפני שראיתי אני מרשה לעצמי לכתוב את הדברים שכתבתי.
        בהצלחה לכולם!

        הגב לתגובה זו

  • 54.

    אני בן 18. אחרי שראיתי את תגובות כל הטוקבקים. אני מרשה לעצמי לומר

    אביעד, 16/07/07 23:05

    לומר לכם. שאני מאוד מאוכזב מהחברה החילונים. איך שהם משמיצים את התורה. ולא בוחלים בשום אמצעים. העיקר שנאה עיורת בדת ובדתיים. החלטתי לחזור בתשובה. ואם משהוא יכול לתת לי טלפון של ישיבה. אז אני אשמח.

    הגב לתגובה זו

    • אני יודע בירושלים שיש את ישיבת אור החיים של הרב אלבז. כנס.

      יציק, 17/07/07 08:26

      אתה לוקח קו מספר 1 מתחנה המרכזית. ואתה יורד בכיכר השבת בדיוק שם זה הישיבה. עלה והצלח.

      הגב לתגובה זו

      • יש הרבה מקומות לפרזיטואידים הרוצים להתדרדר בתשובה כמוך

        המכון לחקר, 17/07/07 09:42

        לחיות בתוך גוף הפונדקאי להיות ניזון מריקמותיו ולחיות מדמיו תרתי משמע.רק שישיה ברור לך שזה מביא בהדרגה למות הפונדקאי.

        הגב לתגובה זו

        • לפונדקאי ! עדיף למות כפונדקאי . ולא כהומו כמוך! שמשוטת באנטרנט לצוד (ל''ת)

          יציק, 17/07/07 11:05

          הגב לתגובה זו

        • כל כך הרבה שנאה מסתתרת בתגובתך

          חרדית מהצפון, 17/07/07 11:19

          שנאה לא בריאה לאדם, וזה כלל לא משנה במי מדובר.
          זה ''אוכל'' את האדם, גורם לו למירמור והדבר משפיע עליו לא טוב, בתחומים שהוא כלל לא חשב עליהם.
          לטובתך האישית, תעבוד על הוצאת רעל השנאה ממך. זה לא בריא.

          הגב לתגובה זו

    • ליציק ולחיפאית שלום! אני מודה לכם. ממש תודה רבה. ובקשר לפונדקאי.

      אביעד, 17/07/07 12:18

      אם אתה באמת רציני ? אתה הראשון שהיית צריך להגן עלי ולומר זה חופש בחירה. אני מקוה מאוד שזה יצליח לי. ואם לא לפחות ניסיתי. ואתה ניסית? תודה.

      הגב לתגובה זו

    • בית חב''ד

      גולשת, 17/07/07 12:41

      פנה לבית חב''ד באזור מגוריך והם יפנו אותך הלאה.

      חזק ואמץ

      הגב לתגובה זו

  • 53.

    תמשיכו לשנוא אותנו, זה נותן לנו כח....

    לאה, 16/07/07 22:55

    מנחם לא חזר בשאלה, כי אין כזה דבר לחזור בשאלה. אפשר והוא נהיה חילוני, אבל לחזור בשאלה אי אפשר כי להכל יש תשובה. את זה שמעתי מאחי שנהיה חילוני.
    כן, כן, למה הוא נהיה חילוני? כי כך היה נוח לו.
    אם בעוד מאה שנה יהיה לו נוח לרצוח מישהו הוא גם יעשה את זה?
    אני לא שונאת אותו, אני מאוכזבת ממנו.
    נכון שקל יותר לזרוק הכל ולהפוך לחילוני וגם אני יכולתי לעשות זאת, אבל בחיים לא חוכמה לעשות מה שקל החוכמה לעשות מה שנכון.

    הגב לתגובה זו

    • לאה ! את גדולה מהחיים. (ל''ת)

      יציק, 16/07/07 23:46

      הגב לתגובה זו

  • 52.

    מה מוכרים היוצאים? אמת? אהבה? אמונה?

    עוד אחד, 16/07/07 21:39

    מה מוכרים היוצאים הללו? מה יש להם למכור. אמת שאין לאף אחד? אהבה שחסרה לאחרים? אמונה במשהו שרק הם מכירים?
    מה הם קופצים, מה הם מייצגים? איזה ערך..?

    הגב לתגובה זו

  • 51.

    למה הם רוצים ככ הרבה צומי..?

    מישו שמבין, 16/07/07 21:37

    כמה צומי מבקשים הללו? לכו לפסטיבלכם ושיתקו.
    את השטויות שלכם שמענו כבר 100 פעם.

    הגב לתגובה זו

  • 50.

    היה לי קשה לכתוב. אבל!

    אבא חרדי, 16/07/07 20:36

    בני למד בישיבה חשובה עד גיל 16 ואז בה לישיבה חבר וקלקל אותו כולל בחורות סיגריות. ורק אחרי שנתיים התברר לי מה מצבו מבחינה רוחנית. זה היה כשהוא אמר לי שארגון הילל דחף את אותו חבר להפיל אותו. ב''ה סוף טוב הכל טוב. היום הילד משתקם וחוזר ללמוד. והוא מרגיש שעשה מעשה שלא יעשה.

    הגב לתגובה זו

    • עם אבא קורא באינטרנט

      זרובבל, 16/07/07 23:56

      אין פלא שהילד יצא בשאלה...

      הגב לתגובה זו

      • כן ! בזה אני עובד. ואף אחד אצלי בבית לא משתמש. (ל''ת)

        , 17/07/07 06:43

        הגב לתגובה זו

    • לאבא החרדי שלום!רציתי לדעת איך יצאת מהם?כי יש לי שתי בנות שנפלו . (ל''ת)

      דתי לאומי, 17/07/07 08:44

      הגב לתגובה זו

    • לאבא החרדי שלום!רציתי לדעת איך יצאת מהם?כי יש לי שתי בנות שנפלו .

      דתי לאומי, 17/07/07 08:48

      כל הכבוד לך. אני קשה לי איך בנות כאלא טובות מתחברות לאנשים כאלא? מה היה מפריע להם שהיא היתה דתיה? למה היא צריכה להיות ממש חילונית? אני מרגיש כי בשביל להיות חילוני אתה צריך לעבור דרכם. זאת אומרת דרך הילל.

      הגב לתגובה זו

    • לאבא החרדי שלום!רציתי לדעת איך יצאת מהם?כי יש לי שתי בנות שנפלו .

      דתי לאומי, 17/07/07 09:36

      כל הכבוד לך. אני קשה לי איך בנות כאלא טובות מתחברות לאנשים כאלא? מה היה מפריע להם שהיא היתה דתיה? למה היא צריכה להיות ממש חילונית? אני מרגיש כי בשביל להיות חילוני אתה צריך לעבור דרכם. זאת אומרת דרך הילל.

      הגב לתגובה זו

    • לאבא מרמת אביב! כנס.

      אבא חרדי, 17/07/07 10:41

      אומר לך את האמת. קשה מאוד. הם אנשים מגואלים בדם ילדים טהורים. הרבה תפילות. וגם במקביל לבקש עזרה מיד לאחים. לצערינו הם מלאים עבודה עם בנות שהתחתנו עם ערבים. אבל לשמחתי הם נלחמים בהילל בדיוק כמו עם הערבים.

      הגב לתגובה זו

  • 49.

    שלום ולא להתראות

    אלמוני, 16/07/07 19:11

    אני בחור ישיבה בין 17 הנזהר במצוה קלה כבחמורה, לאחרונה התחילו לעלות במוחי שאלות בקשר לאמונה, ואני פוסח על שני הסעיפים, לאחר שקראתי את תגובת החרדים פה (ובעוד תגובות למאמרים אחרים), החלטתי שלא יהיה חלקי עימכם, אינני רוצה לבלות את חיי עם אנשים רעים וצרי עין שכמותכם, שכל מטרתכם היא ללעוג ולהשמיץ, לאחד שכל חטאו הוא שהחליט לחיות את חייו בצורה שונה מכם, לכן פה ועכשיו אני נפרד מדרכי הישנה ויוצא לדרך ארוכה וקשה, שלום ולא להתראות.

    הגב לתגובה זו

    • גם אתה נדבקת מהם??? (ל''ת)

      אוהב אדם, 16/07/07 23:53

      הגב לתגובה זו

      • אוהב אדם! אני גם אוהב אדם באשר הוא. ולא כמוך אוהב רק את החילונים. (ל''ת)

        יציק, 17/07/07 08:29

        הגב לתגובה זו

    • אתה לא יודע להתחזות לילד בגיל 17! עילג. מסית ומדיח. (ל''ת)

      יציק, 16/07/07 23:55

      הגב לתגובה זו

      • נבואה ניתנה לשוטים

        אלמוני, 17/07/07 22:37

        בגלל אנשים כמוך אני מתנתק מהחברה שבה נולדתי. אמנם אני עילג, כי מעולם לא לימדו אותנו דקדוק בישיבה (ביטול תורה), אבל אל דאגה, אלמד גם את זה. אתה תמשיך ללמוד על, ''ביצה שנולדה ביו''ט'' ומדי פעם תשוטט ברחבי האינטרנט כדי לקלל ולהשמיץ, ואני אגמור בגרות, אלך לאוניברסיטה, ואצא מהבורות שבו אני נמצא.

        הגב לתגובה זו

    • גם אם יש אנשים שמתנהגים לא בסדר, זה לא הופך את התורה ללא נכונה.....

      יהודיה, 16/07/07 23:56

      התורה היא אמת. ככל שאני יותר מתעמקת בה נעשה לי יותר טוב. אני פשוט רואה אמת. אם אתה באמת אדם חרדי ולא נוח לך עם הציבור שאתה נמצא בו, לך תחפש את התורה האחרת והנכונה שנגד דיבור לשון הרע, רכילות, השמצות. נגד חומות וגטו. תורה שהיא בעד יצירה, התקדמות, פיתוח האני מתוך היהדות, תורה שהיא בעד 'ואהבת לרעך כמוך' ובעד אהבה לעם שלך.. .
      בהצלחה

      הגב לתגובה זו

      • ליהודיה! את לא שמה לב שהכותב זה אחד שמסית? וזה לא אמיתי. (ל''ת)

        יציק, 17/07/07 08:31

        הגב לתגובה זו

    • נמוך נמוך...

      חרדית מהצפון, 17/07/07 11:15

      לשקר כדי להכפיש את החרדים...נו נו...
      על מי אתה מנסה להשפיע? על החילונים? כבר הוכח שהחילונים ''אוכלים'' כל שקר שמאכילים אותם לגבי החרדים. תגובתך לא מעלה או מורידה מאומה.
      על חרדים?
      אתה יודע היטב שכל חרדי יזהה ישר שמדובר ביוצא בשאלה.
      כך או כך , דבריך מיותרים בהחלט.

      הגב לתגובה זו

    • חכה שניה!!!!

      משה, 17/07/07 17:35

      אל תשכח שיש לך אבא בשמים שבוא רוצה להקשיב לך אין לך אף אחד מסביבך חוץ ממנו

      אבל בכל זאת רציתי ליעץ לך שתחפש לך אחד שהוא קרוב אליך שתשפוך את ליבו לפניו ואל תעשה את חייך כמסחטה שתצא ממנו סחוט והרוג

      הגב לתגובה זו

    • לכל המתחסדים!

      גלי, 06/05/08 15:19

      צר לי אבל כמו שאנו רואים פה אנשים חרדים שיורדים על חילונים אנו רואים בדיוק הפוך ואפילו משתמשים במילים שלא יאמרו...
      חילונים אמורים להיות חברה נאורה לא? בדיוק כמו שאתם באים לדבר על המגזר החרדי תבדקו את עצמכם לפני..
      בתור חוזרת בתשובה צר לי אבל לעולם חילוני אין מה להציע לעומת האמת הטהורה.. יום יבוא וכולנו נעמוד מול מלך מלכי המלכים ואז תנסו למכור לו את כל התירוצים האלו..

      הגב לתגובה זו

  • 48.

    מסכימה עם כל מלה של מס' 47! - מעט מאד דתיים אמיתיים יש לנו (ל''ת)

    איילת חן,, 16/07/07 17:51

    הגב לתגובה זו

    • קוף אחרי בן אדם! (ל''ת)

      יציק, 16/07/07 23:57

      הגב לתגובה זו

  • 47.

    מעניין לקרוא את התגובות

    אחד שזוכר, 16/07/07 16:01

    מקריאת כל המגיבים החרדים והדתיים שמתחתי, עולה דבר אחד בבירור:
    הציבור הדתי הפך לציבור חולני ומרושע, אשר זרק לפח את כל המצוות שבין אדם לחברו והותיר רק את המצוות החיצוניות והשטחיות (כיפה, תפילות, כשרות וכד') שקרויות משום מה ''בין אדם למקום''.
    שימו לב על כמה עבירות הם עוברים כאן, בחסות האנונימיות של האינטרנט, כדי להכפיש אדם שבסך הכל החליט לא לעשות שקר בנפשו וללכת עם האמת שלו. שמץ כבוד אין להם למי שמוכן לרחוק מדבר שקר - ומוכן גם לשלם את המחיר.
    שמץ של חמלה אין להם למי שנכפה עליו קריעה מילדיו על לא עוול בכפו - או מילת גינוי אחת לחברה החרדית שמאפשרת עוול כזה.
    הם לא שמעו מעולם על ''כל המלבין פני חברו ברבים כאילו שופך דמים'' - וכידוע, שפיכות דמים היא אחת ממצוות ''ייהרג ובל יעבור''.
    הם לא שמעו על ''לשון הרע'', ואפילו לא על ''אל תלך רכיל בעמך''.
    הם לא שמעו ולא רואים כלום, רק את הכיפה והציצית, וההתנחלויות. את כל שאר התורה הם זרקו מזמן לפח.
    כמה עצוב.

    הגב לתגובה זו

    • אתה לא מבין ! כנס.

      יציק, 16/07/07 16:31

      כתוב בתורה. משנאך ה' אשנא. ארגון הילל חרט על דיגלו מלחמה בחרדים. כי שם זה הכי קל לתפוס כאלה שלא כל כך לומדים ולשכנע אותם לעולם שכולו טוב. אתה מבין? אותם אסור לכבד.

      הגב לתגובה זו

    • מסכים

      אוהב האלוהים, 20/07/07 01:27

      מילם כדורבות אבל מראש תדע שאלו אוזנים אטומות

      הגב לתגובה זו

  • 46.

    ניתן לראות בברור בכתבה, שהכותב נגוע בגאווה עמוקה, כלומר...

    רועי, 16/07/07 15:48

    גם בעולם החרדי שווה על פי דבריו להישאר רק עם אתה כוכב גדול. כוכב גדול.

    ואם לא תצא לעולם החילוני, ואם אתה יוצא נסה להיות שם גם כוכב גדול

    כי מה שחשוב זה שאתה מצליח ואתה כוכב גדול ושאמא שלך גם סובלת ממידת הגאווה וגם היא גאה בך על הסרט המצליח שמאכיל את מידת הגאווה שלך בסרטים, כאלו שאתה בכלל משהו.

    אני ממליץ לו בחום שיעשה מאמצים עילאיים על מנת להתגבר על המידה הזאת, שרק מידות נכונות מכילות תורה.

    בנוגע לטיעונים פילוסופיים כנגד היות המסורות המונטאיסטיות שיקריות.
    זה מורכב מאד

    מה שלא מורכב זה ההבנה שמי שמוליך את היהודי לטיעונים פילוסופים נגד יהדותו היא תאוותו לנשים ומאכל וכבוד וממון.

    כי אנו בדור שאין בו דעת אמת, אלא רק בחירה, אז לפחות להודות באמת הברורה והנמוכה הזאת, מי שיוצא מהתורה איננו חכם, אלא תאוותן.

    וודאי שהשכל אחרי שהתאווה והגאווה משתלטים על האדם משרתת את התאווה והגאווה וכך הוא מוצא את עצמו מתרץ לעצמו אין סוף תירוצים למה התנהגותו המופקרת לחלוטין היא לגיטימית, אם זכה ייקבל דין משמיים על מנת להזכיר לעצמו את עצמו, אם הפסיד יובל למותו על ידי תאוותו.

    בברכת שבוע טוב ומוברך

    עם ישראל חי.

    הגב לתגובה זו

    • ישר כוח (ל''ת)

      יאיר, 16/07/07 23:05

      הגב לתגובה זו

    • מה רע בגאווה? (ל''ת)

      רועי2, 16/07/07 23:55

      הגב לתגובה זו

      • ''גאוות לבב שינאת ה''' אין המקום יכול לדור אם אדם שלא מכיר שהוא לא...

        רועי, 17/07/07 15:55

        המקום.

        כלומר גאווה מובילה לבסוף לניפוח האני למיימדי מוחלט, אני אני אני

        הכל לי, הכל נברא עבורי ורק עוברי

        לאט לאט כל מה שמעניין את האדם זה אך עצמו, הוא מתחיך לרדוף אחרי עצמו... והדברים עמוקים

        בכל אופן גאווה היא מידה שאין שרוייה בה ברכה
        כי האדם לא יכול לראות מציאות, אלא רק את עצמו בכל מקום, זה כל מה שמעניין אותו

        זה מוביל לאיפוס האחר, בני האדם מסביב הופכים אמעצי לעצמי ולא יישויות עם צלם אלוקה ממעל

        וזה מוביל למיני גהינומים

        בברכת יום טוב והרבה שמחה בה' ייתברך

        רועי

        הגב לתגובה זו

  • 45.

    למנחם פיליפ (ל''ת)

    חזק ואמץ, 16/07/07 12:28

    הגב לתגובה זו

  • 44.

    חרדים יקרים

    יאיר, 16/07/07 12:06

    מתי תפסיקו להיות כל כך צפויים ותהפכו את התגובות שלכם למעט יותר מורכבות.
    אולי יחס אמביוולנטי - יחס קצת מורכב...

    אולי...

    ככה יתייחסו אליכם בכבוד.

    הגב לתגובה זו

    • ליאיר שלום! אף אחד לא בקש את התיחסותך. סה''כ תתנהגו כמו . כנס.

      מני, 16/07/07 14:10

      תתנהגו כמו שאתם מציגים את עצמכם. אבל אנחנו רואים איך אתם עילגים ושפלים ממש. אין לכם כבוד לדת ולתורה. גם אם אתם צודקים שיש כמה חרדים שבשוליים. תמיד אבל תמיד אתם מכלילים את כל החרדים. עכשיו בקשר למה שאמרת שנשתנה קצת. זה לא בה בחשבון. כי יש על זה משל. היו חתן וכלה שיצאו מהאולם רוכבים על החמור. אדם ברחוב ראה אותם ואמר להם שתיכם ביחד על חמור קטן? מסכן החמור. והחתן אמר לכלה הוא צודק אני ארד מהחמור! עבר אדם אחר ואמר. מה? עוד לא התחתנת וכבר היא שולטת? אמר החתן. טוב גם הוא צודק! וכך שניהם ירדו מהחמור. פגש אותם חבר ואמר. מה? יש חמור. ואתם הולכים ברגל? אמרו גם זה צודק! מה עשו? הרימו אותו עליהם והלכו. למסקנה. מה שלא נעשה תמיד יהיה לכם מה להגיד ולנגח.

      הגב לתגובה זו

  • 43.

    הסרט מאד מרגש

    מאמין, 16/07/07 05:30

    כל הכבוד למשפחת פיליפ על האומץ והעוצמה!
    מני, עשית סרט נהדר מרגש ונוגע

    הגב לתגובה זו

  • 42.

    חזרתי בשאלה בגלל תאוות

    חוזר בשאלה, 16/07/07 01:28

    האמת היא, שעד לפני רבע שעה חשבתי שיצאתי בשאלה מנימוקים הקשורים במחשבות פילוסןסופיים.

    התגובות המנומקות כאן, הצליחו לשכנע אותי

    יצאתי בשאלה בגלל תאוות - תאוות ה''לא להיות מטומטם כמותכם''

    תאווה כשרה ולגיטימית...

    הגב לתגובה זו

    • יש פתגם שמתאים לך. ''המשוגע חושב שכלם משוגעים''. עילג. (ל''ת)

      מני, 16/07/07 08:38

      הגב לתגובה זו

    • לחוזר בשאלה

      נועה, 16/07/07 11:08

      יש דתיים מטומטמים וחילונים מטומטמים- אתה תהיה אתה ותאמין מה שבא לך, אבל טימטומם של אחרים לא אמורה להשפיע על אורח החיים שלך

      הגב לתגובה זו

  • 41.

    לכל החרדים... אתם מפחדים!!!!!

    יערה, 16/07/07 00:12

    מקנאים??????
    ומשמיצים
    אני מכיר את. ואני מכירה את.... וכולם מקסימים
    ומנחם רק זמר חתונות קטן.....
    ואתם מה לכם באינטרנט הטמא הזה? לא ראיתם את הפשקווילים במאה שערים ובגאולה?
    יש לכם זמן פנוי לקרוא פה ולהגיב?
    זה לא ביטול תורה???
    כמה אתם צבועים

    הגב לתגובה זו

    • מובטלת שכמותך. תלכי לעבוד במקום לשחק באינטרנט הכשר ליהדות. כנסי.

      מני, 16/07/07 09:31

      את בחורה עם חור בהשכלה. מדוע לך מותר לשחק באינטרנט? למה? כי את ואתם החילונים פרזיטים! עלוקות מוצצי דם. רק להכפיש את הדת. אתם לא תצליחו. אתם העילגים תתחילו להתרגל שגם אנחנו יודעים מה אתם שוים!

      הגב לתגובה זו

    • אלה החילונים נובחים כמו כמו הכלבים. ובסוף לא עונים! (ל''ת)

      יציק, 16/07/07 16:34

      הגב לתגובה זו

      • צודק 100% (ל''ת)

        חרדלש, 16/07/07 21:50

        הגב לתגובה זו

  • 40.

    מני פיליפ היקר

    כל הכבוד למני, 16/07/07 00:01

    אל דאגה.
    אנחנו אוהבים אותך
    עשית אחלה סרט...

    הגב לתגובה זו

    • ההומואים! (ל''ת)

      יציק, 16/07/07 09:33

      הגב לתגובה זו

    • כל הכבוד מני

      חרדי בהווה, 16/07/07 20:59

      רק בשביל שקצת מהזבל שמסתובב בציבור שלנו יצא החוצה, היה שווה את הסרט והכתבה.

      הגב לתגובה זו

  • 39.

    לשבתאי- קראתי את הספר שלך

    אריאלה, 15/07/07 23:31

    מההתחלה ועד הסוף ולא הבנתי איזו טיעון פילוסופי שיכנע אותך לצאת בשאלה. הבנתי שרצית בחורות ושאר הנאות, אבל לדעתי לא היית צריך לעזוב את כל היהדות בשביל זה. תאמת, הרגשתי מהספר שלך שאתה מנפח הרבה אוויר פילוסופי כתירוץ לחזרה בשאלה. אני מאמינה שגם אתה לא מאמין לכל השטויות האלו שכתבת.חקרתי לאחרונה את נושא האמונה ואת רוב הדברים שהזכרת כבר שמעתי לפני שנים רבות. אולי החברה החרדית אינה מתאימה לצרכים שלך, אולם ישנם עוד זרמים ביהדות שכולם מקיימים את רצון הבורא. אני אומנם חיה בציבור החרדי אבל אני מרגישה קצת שונה מהם, דעותיי שונות ואולי גם אורח חיי. אך לי יש רק בורא אחד ומצוותיו אני מקיימת ושאר הנודניקים אינם מעניינים אותי.
    דרך אגב, אני מכירה מספר חוזרים בשאלה. חלקם טוענים שהם חקרו את נושא האמונה והגיעו למסקנה שהם אינם מאמינים, אבל בפועל הם לא מצליחים לשכנע חמור. מסקנה שלי? שייהנו קצת, שיוציאו קצת את ההתלהבות- אבל שיפסיקו לבלבל לי את המוח שהאדם נברא מקוף ושחייזרים נתנו לנו את התורה כדי שיוכלו להתמזמז עם בחורה.

    הגב לתגובה זו

    • גברת נכבדה- תגובה.

      חיים, 16/07/07 13:04

      ראשית דבר, גם אני הייתי חרדי- וחרדי ממש -פינגווין אמיתי , לא בערך ולא בחצי.
      לאחר עשור- עשר שנים של קושי לא רגיל של נסיון לצאת באמת נפשית מהראש הזה שגדלתי וחינכו אותי על ברכיו. הסיבות לכך הן רבות ולכן אתמקד כרגע רק בסוגיות ברורות , לא בשאלת האמונה, למרות שלא חסרים דברים לומר על זה.
      כמה דוגמאות פעוטות:
      ילד ונער חרדים גדלים כל שנותייהם שכמעת הכל בחיים הוא בגדר אסור, מה שאמור להיות טבעי , דברים שאמורים לבא באהבה, ודברים שאפילו הם יסוד האמונה היהודית כגון אדם לעמל יולד. מחנכים לאי עבודה ( יהודי צריך לשבת וללמוד תורה כל הזמן) נוצר מצב שנשמותם של ילדים ונערים אלו גדלים במצב תודעה קבועה שהם חוטאים ונשמתם חוטאת, כי ברור לכל בר דעת (ולכל פסיכולוג מתחיל ) שאי אפשר לקיים את כל המצוות ואפילו לא בחלקו, אבל כל עבירה היא כרת! ונכרתה הנפש ההיא מעמה!!
      אז לא יודע מה איתך ורבנייך ודתך , ילד שגדל במצב נפשי כזה גדל בצורה רעה מאוד ואם זו דרך היהדות אז אני בודהיסת.
      ילד חרדי אשכנזי שגדל בשנאה קבועה לספרדים , לליטאים, לחסידים אחרים, ובטח ובטח הס מלהזכיר , מחילונים אלוהים ישמור וגויים שבכלל כולם נאצים ומי שלא יהודי חרדי הוא אפס, הוא כלום, הוא לא שווה כקליפת השום, אז אם זו היהדות אני הינדי.
      אבל זו לא היהדות , כי שם נאמר ואהבת לרעך כמוך ועוד הרבה מאוד דברים יפים שאנשים מן היישוב בארץ ישראל לא יודעים ולמה?
      שימו לב- בגלל החרדים, כי לא שמרו על המסורת היהודית , שמרו רק על חוקי סרק והתנהגות פרזיתית,
      ואם זו יהדות למה נלמדנה?
      וזהו רק קצה קוצו ......

      הגב לתגובה זו

      • חיים, ומה אתה כיום??

        יהודיה, 16/07/07 15:42

        אתה מסכים שהיהדות היא שונה לחלוטין ממה שתיארת. אני ממש מסכימה, אני זכיתי לגדול וללמוד תורה ויהדות שונים לחלוטין.
        האם הלכת לחפש את האמת שבתורה או שזקרת הכל???

        הגב לתגובה זו

      • תגובה לחיים

        אריאלה, 16/07/07 19:55

        שלום אני מבינה שכואב לך לחיות בחברה החרדית. אם זה לא מתאים, תהיה משהו אחר. אני מאמינה באלוקים ופועלת על פי התורה ובלי שגעונות של אחרים. אני בעד השיטה של להתיר. זאת לא חכמה לאסור כל דבר, אבל למצוא היתר זאת המטרה. אני אומנם חרדית, אשכנזית אבל אחי ואחותי התחתנו עם ספרדים וגם אין לי בעיה שהילדים יעשו כך. כל הגברים אצלינו לומדים ועושים צבא. כל חרדי וכל יהודי בוחר את דרכו. אף אחד לא מכריח אותך לענות את עצמך. להיות יהודי צריך להיות כיף ולא סבל מתמשך. בהצלחה בחיים

        הגב לתגובה זו

      • לחיים! אתה כנראה שלא שתית את הכדרים שלך! כנס.

        מני, 17/07/07 23:06

        בכל התגובה שלך. לא הבנתי כלום. אפילו לא ניסית להסביר מדוע חזרת בשאלה? אם אתה חושב שהתורה בסדר אז מה לך לרעות בשדות זרים? אלא מה. אתה מנסה להרגיע את מצפונך שאתה אדם טוב וגם בלי להיות דתי אפשר לעשות מעשים טובים. נכון שבשביל לקיים את התורה צריך לעמול ואז רואים תוצאות. ולא כמו שאתה תוען. שצריכים להיות בפחד. זה לא נכון בכלל. מי שמקיים מצוות למה צריך לפחד? אלא אתה רוצה להנות משתי עולמות. וזה אסור.אתה רוצה להינות מהתאוה. ומהגאוה. ומהכבוד. אבל זה תמיד יברח ממך כל ימי חייך.

        הגב לתגובה זו

      • לחיים היקר!

        שירן, 06/05/08 15:27

        אם באמת לימדו אותך תורה כמו שצריך היית מבין שהתורה מאפשרת הכל! ואדם נשפט בשמיים לפי הרצונות שלא ולא לפי המעשים ז''א אם אדם רוצה לקיים מצווה אבל נאנס ולא יכול משמיים לא ידונו אותו על זה... שום תירוצים פילוסופיים! לא בא לך להיות דתי אמיתי אתה נכנע ליצר הרע ולתאוות שלך!
        עצוב לי שאנשים משקרים לעצמם!! טיפש!!

        הגב לתגובה זו

    • שטיות

      חרדלש, 16/07/07 21:49

      אני מזמין אותך לההתוכח איתי במייל

      הגב לתגובה זו

  • 38.

    מעולם לא שמעתי עליו

    יעקב חרדי, 15/07/07 23:29

    עוד זמר חתונות שנדמה לו שכל המוזמנים הגיעו להופעה שלו

    הגב לתגובה זו

    • מה רע בזמר חתונות? (ל''ת)

      ניר, 16/07/07 08:51

      הגב לתגובה זו

      • ניר! לפי הכתבה של קור. היה נדמה שהוא צריך להיות לכל הפחות. זמר רחוב (ל''ת)

        יציק, 16/07/07 09:36

        הגב לתגובה זו

  • 37.

    סליחה על הבורות אבל...

    חרדית מהצפון, 15/07/07 23:24

    מי זה בכלל מנחם פיליפ?
    אני לא מתעניינת במוסיקת טראנסים, אולי בגלל זה אף פעם לא שמעתי עליו?

    הגב לתגובה זו

    • לחרדית מהצפון

      משה, 24/07/07 14:44

      מאיפה ידעת שהוא עשה מוזיקת טרנסים, אם לא שמעת עליו בכלל?!

      הגב לתגובה זו

  • 36.

    עשה לי רע לקרוא את התגובות

    יוצב''ש, 15/07/07 23:22

    עם כזה ראש עקום ועם כזאת נכונות לעוות את המציאות אין פלא שאתם נשארים חרדיים...

    הגב לתגובה זו

    • מה את אומרת? מזבוב אתם עושים פיל. (ל''ת)

      יציק, 16/07/07 09:38

      הגב לתגובה זו

    • אלה החילונים נובחים כמו כמו הכלבים. ובסוף לא עונים! (ל''ת)

      יציק, 16/07/07 16:35

      הגב לתגובה זו

  • 35.

    אני מאוהב במזוזה (ל''ת)

    התשוקה למזוזה, 15/07/07 22:53

    הגב לתגובה זו

  • 34.

    לכל החרדים המגיבים, לציבור הרחב ולמנחם.

    חרדי לשעבר, 15/07/07 21:53

    בראשית דבריי רוצה אני לברך את מנחם ב''בני חיי ומזוני''..
    סיפור חיי דומה מאד לסיפורו של מנחם. נער הייתי בשכונת סנהדריה בירושלים. גדלתי על ברכיו של האדמו''ר שליט''א שהיה מלטף אותנו באהבה. למדתי בישיבות חסידיות קדושות המלאות קדושה וטהרה וסקס חפוז במקווה. כבן למשפחה אשכנזית מהגזע הנכון בחברה החרדית יצאתי לשידוכים והציעו לי רק בנות תלמידי חכמים וכמובן מהגזע הנכון...
    בשלב מסויים הבנתי שלא מיניה ולא מקצתיה. אין ולו קשר קטן ביותר בין הקב''ה שהוציא אותנו ממצריים לבין חבורת החרמנים הזו.
    לחמתי 3 שנים בצה''ל, אני משרת במילואים. אני סטודנט לתואר ראשון. ואני אפילו מקיים מצוות (מצוות מהתורה לא מהשרוול של רב כזה או אחר).
    אני קורא את התגובות לכתבה הזו ואני לא יודע עם לכעוס או לרחם.
    לחברה הישראלית אין טיפת מושג מה קורה בחבורה של הבטלנים הזו שנקראת חרדים.
    קחו דוגמא קטנה - אין אפילו רב אחד בכל הציבור החרדי שמתיר לחרדים את השימוש באינטרנט. אין דבר כזה כולם אוסרים בחומרה רבה. אממה? חצי מהמגיבים פה הם חרדים. איך יכול להיות?
    דמגוגיה - החרדים המציאו את הדמגוגיה. יש כאן כמה מגיבים שכתבו שמנחם פיליפ היה זמר סוג ז' וזה ממש לא נכון אפילו אני שלא כל כך מתמצא במוזיקה החרדית הכרתי אותו. אבל הם רוצים לכתוב עליו דברים רעים אז הם כותבים. כמו שהם כתבו על דב אלבוים שהוא לא היה עילוי.
    ולכם ''החרדים לדבר השם''. צאו מהסרט שלכם. אתם באמת חושבים שעיקר האמונה נכנסת בתוך כובע שחור?
    אתם באמת חושבים שהרב אליושיב הוא כזה יפה?
    עשיתם מהתורה קרדום לחפור בה!

    ולך מנחם.
    כל הכבוד!
    רק אנשים כמונו שהיינו בבוץ יודעים את טעם החיים האמיתי.
    אני מאחל לך מכל הלב שילדיך יברכו מהחושך ויבואו לחיות איך באור.

    הגב לתגובה זו

    • לחרדי שלום! מה כל כך מפריע לך שיש טוקבקים חרדים? וזה מדור יהדות!כנס

      מני, 15/07/07 22:29

      אני מבין את כאבך. לפי טענתך שהרבי נגע בך. שקרן. ורמאי. ונוכל. נגעו בך? הגשת תלונה נגד הרבי? אז מה נהיה? אתה יכול לשתף אותנו בדמגוגיה הזולה שלך? חתיכת הומו מושתן! שכל מה שיש לכם לספר זה שהרבנים סוטים. למה שזה נשמע יפה! מענין למה אתה לא מספר שהטרידו אותך גם בצב''א או באוניברסיטה. כי שם זה לגיטימי להיות הומו. אל תשכח מאיפו באת? ולאן אתה הולך. התורה היא אחת. וגם אם יש תועים תמיד התורה אחת.

      הגב לתגובה זו

      • ממש כך!!

        חני, 15/07/07 22:39

        מענין איך שכל הסוטים חושבים שמסביבם כולם סוטים!
        רוצים לתרץ את הכפירה שלהם ולא לספר שהם סתם בעלי תאווה שלא יכלו לכבוש את יצרם, מגעילים שכאלו, מנסים לזרוק רפש כדי להצדיק את עצמם, אבל הם עצמם יודעים טוב מאד את הקדושה והטהרה, הם יודעים היטב מה נעשה אצלינו ולכן הם מקנאים כי התאוות שלהם הוציאו אותם משם.
        חבר'ה נכשלים שלא הצליחו בשום דבר

        הגב לתגובה זו

        • לחני

          חרדי לשעבר, 16/07/07 08:49

          תאמיני לי שאין אף אחד שעזב את החברה החרדית ומקנא בך.
          אין חיה כזו.

          הגב לתגובה זו

          • לחרדי לשעבר

            שושי, 16/07/07 23:09

            אני יודעת בדיוק על מה אתה מדבר, מערכת חינוך מטומטמת את זה גם אני יכולה להגיד,
            ראיתי את אחי חוזר בשאלה וחשבתי לעצמי למה שגם אני לא יעשה את זה? זה יפתור לי הרבה בעיות.
            וכמעט עשיתי את זה כשהחלטתי לתת צאנס אחרון ועברתי ללמוד בחו''ל ומה אני יגיד לך? קיבלתי תשובה לכל שאלה ויחס מדהים!!!!! אני היום חרדית אמא לשלושה בנות מתוקות, כן ירבו!!!! לא, אני לא חרדית כי עברתי שטיפת מוח אלא דווקא כי קיבלתי תשובות וראיתי את אחי איך שהוא חי, בזבל, בזבל, לאף אחד לא אכפת ממנו רק לי, להורים שלי, לאחים ואחיות שלו, אנחנו לא כועסים עליו, אנחנו אוהבים אותו. אנחנו שומרים איתו על קשר רצוף.
            ועוד דבר: סוטים תמצא בכל חברה, גם בחרדים וגם בחילונים אבל בבקשה ממך אל תהפוך את כולנו לכאלה.
            מתפללת בשבילך שיהיה לך רק טוב בחיים.

            הגב לתגובה זו

        • מקנאים ? בך ?

          אבי, 26/04/08 21:51

          חחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחח

          הרגת אותי חני

          הגב לתגובה זו

      • למני מב''ב

        חרדי לשעבר, 15/07/07 22:44

        א. אני לא הומו, אני נשוי לאשה יפיפיה וחמודה.

        ב. אף אחד לא נגע בי כי הייתי חותך לו. אבל אני מכיר מילדותי עשרות סיפורים כאלו. הרבהכ יותר ממה שקורה באוניברסיטה.

        ג. אתה נשנש.

        ד. שאתה כועס לא מבינים אותך

        הגב לתגובה זו

        • יש לך אשה יפהפיה? ואיך היא לבושה

          סיון, 15/07/07 23:16

          בטח כמו פרוצה. נראה כמה זמן שהיא תשאר לך נאמנה, להודיעך שהסקר הראה שאצלך ואצל חבריך החילוניים 95% מהגברים והנשים בוגדים אחד בשני
          אז תמשיך להנות מאשתך היפה, רק תדע לך שאתה לא נהנה ממך לבד יש לך שותפים, אבל אולי זה לא מפריע לך, כי גם לך יש מישהי בצד

          הגב לתגובה זו

          • לסיוון

            חרדי לשעבר, 16/07/07 08:47

            דברייך הם תוצאה של שטיפת מוח אבל בגלל שהייתי חרדי אני יודע מאיפה זה בא ואני לא כועס אני מרחם.
            ראשית אני לא חילוני אני שומר מצוות (כבר ציינתי את זה) אשתי לבושה מאד יפה אבל נראה לך שזה קשור?
            את באמת חושבת שהחילונים עשוקים כל היום בלעשות סקס עם אשתו של החבר? זה קיים, אני מכיר סיפורים, אבל אני מכיר גם סיפורים לא פחות מהציבור החרדי.
            חינכו אותך בסמינר שאם תלבשי גרביים חומות ובגדים מגעילים אז גברים לא יסתכלו עליך. זה שטיות!
            זו שטיפת מוח. וכך החרדים מתחנכים. וזה עובד בחברות דיקטטוריות.
            אני אומר לך מנסיון ומהמון ידע. בחברה החרדית יש בגידות לא פחות מבחברה החילונית.
            בתוך עמי אני ישבתי ואני מכיר את כל הסיפורים. הבן של האדמו''ר משוימר אמונים בכלא מעשיהו. את יודעת?
            תסתכלי רק רגע אחד על החברה שבה את חיה מבחוץ ותראי איך הכל רקוב.
            תקראי את התגובות של מני. הוא ראה שאני מכיר את החברה הזו ואת כל השטיקים שלה מבפנים אז הוא התחיל לקלל. אתה לא יכול לענות לעניין?
            שיהיה לך יום נעים.
            ותחשבי על זה.

            הגב לתגובה זו

        • לחרדי! תודה על המחמאה. כנס.

          מני, 16/07/07 09:46

          אם אתה חכם כמו שאתה מצטיר. למה אתה מתחמק מהשאלה שלי. למה אתה לא אומר לנו מי הטריד אותך. כנראה שגם אשתך לא יודעת על זה.אז אני מבין. אבל לפחות אל תשחק באינטרנט!

          הגב לתגובה זו

          • מני מב''ב

            חרדי לשעבר, 16/07/07 13:41

            אני אומר לך בשנית: אף אחד לא נגע בי אבל זה סתם בפוקס כי בחיידר שבו אני למדתי היה יותר מעשרות מקרים כאלו.

            תענה עיניני גבר.
            לקלל כל אחד יודע.
            צא מסרט האימה שבו אתה חי.
            החיים יפים!

            הגב לתגובה זו

            • לחרדי שיהיה! אתה אופטימי זה טוב. החיים יפים אבל עם התורה. (ל''ת)

              מני, 16/07/07 16:39

              הגב לתגובה זו

    • הסברת את טעם החיים אך היא לא מטרתינו בחיים

      אייזיק החרדי, 15/07/07 23:40

      חרדי בהוה

      הגב לתגובה זו

    • לחרדי לשעבר. כנס.

      יציק, 16/07/07 13:00

      א- אם יש לך אשה. זה לא אומר שאתה לא הומו! ב- אם ההורים שלך הציעו לך שידוכין. אה היה לפחות בגיל 20. עד אז איך ''לחמתה'' בצה''ל? ג-למה בהתחלה אמרת שהאנשים חירמנו אותך. ואח''כ אמרת רק שמעתי?אתה שקרן! ואני מאמין שאתה גולש באינטרנט אז אתה בטוח הומו. ומסכנה אשתך היפה שחבר שלך נמצא איתה. בקיצור. אתה לא יודע על אשתך. ואשתך לא יודעת עליך! תגיד לי היה כדי לך כל זה? ד- אם נגיד שהסיפור שלך נכון. אז אני לא מבין מדוע צריך להיות אנטי? הלא התורה שלי וגם שלך. ומה היא אשמה עם יש אנשים רעים? מדוע אתה מעניש אותה? אתה יכול להמשיך להיות חרדי. ולחיות רגיל.

      הגב לתגובה זו

      • ליצק חולון ההומופוב

        רונה, 26/07/07 00:10

        אתה יודע מה אומרים, מי שמפחד מהומואים, הוא אחד כזה בעצמו. שוטפים לכם את המוח עם פחד.

        הגב לתגובה זו

    • אתה מסכן עד כדי כך שבושה לענות לך... (ל''ת)

      אבי, 16/07/07 17:11

      הגב לתגובה זו

    • לחרדי לשעבר..

      שלומית, 06/05/08 15:40

      בתור חוזרת בתשובה לעולם חרדי צר לי לומר לך אבל לא כל האנשים כאלו וכבר הסביר את זה יפה הדוגמן לשעבר אביחי כהן.. כשהוא חזר בתשובה הוא הלך דווקא לאנשים שחזרו בשאלה לבדוק למה הם עזבו... הוא גילה שהכל זה בעיות פסיכולוגיות כנראה כמו שלך...לא כולם כאלו.. יש חרדים אמיתיים באמת! ההחלטה בידך איך לחיות ואם אתה באמת מרגיש שלם עם עצמך ואתה באמת יכול להיות רגוע מיום הדין אל תגיב ותקארג על אנשים כאלו מתוך ניסיון חברה חרדית היא חברה מדהימה

      הגב לתגובה זו

  • 33.

    כוכב? הוא היה זמר חתונות עלוב, בקושי היה מוכר

    יעקב, 15/07/07 21:16

    לא כוכב ולא נעליים, הוא היה זמר מליגה ז' שמופיע בעבור כמה שקלים בבר מצוות וחתונות קטנות.

    הגב לתגובה זו

    • כן ודב אלבוים לא היה עילוי. (ל''ת)

      ככה טענתם, 15/07/07 23:11

      הגב לתגובה זו

    • למה להשמיץ?

      שושי, 16/07/07 23:12

      אני דווקא מאד נהנתי לשמוע אותו שר
      ואני מכירה רבים כאלו.

      הגב לתגובה זו

  • 32.

    אבא של פיליפ הוא צדקן מתחסד, ולכן חצי מהילדים שלו התפקרו

    בוגרת ה''מכללה'', 15/07/07 20:47

    משה פיליפ לימד אותי במכללה בירושלים. למקרא הכתבה נזכרתי בצדקנות המתחסדת שלו. הכל נראה מזויף. ייעודו העיקרי במכללה היה למצוא שידוכים ''שחורים'' לבנות מבתים דתיים לאומיים (ואגב כך לגרוף דמי שדכנות נדיבים), ולשם כך הוא נהג לקחת בחורות לשיחות אישיות לוחצות. חברתי התארסה לאחר לחץ מאסיבי מצד פיליפ, ולאחר חודש, כשהחליטה לבטל את ה''שידוך'', איים עליה פיליפ בתביעה כספית ובעיכוב יציאה מהארץ.
    אין לי ספק שבניו של פיליפ ראו את הזיוף, והחליטו לברוח.
    חבל, כי משה פיליפ ממש לא מייצג רב חרדי.

    הגב לתגובה זו

    • אכן, מספיק לראות את פניו הזעופות תמידית ללא ניע

      זוכמיר, 15/07/07 21:23

      בספריית ''מקור חיים'' בכדי להבין את החסר הגדול של הילדים שלו .

      הגב לתגובה זו

    • ואולי הןא דווקא כן מייצג? (ל''ת)

      ציקי, 15/07/07 21:40

      הגב לתגובה זו

    • אם אבא שלא היה כזה דתילוני. אז מה זה קשור לחרדים? (ל''ת)

      מני, 15/07/07 22:32

      הגב לתגובה זו

    • זה בכלל לא יפה לדבר על אבא שלו - למה לערב?

      הדר מה''מכללה'', 16/07/07 00:33

      השיעור של משה פיליפ היה שיעור היהדות הכי מעניין שהיה לי במכללה. ואני ממש לא זוכרת שהוא לחץ על בנות או שכנע אותן להתחתן עם חרדים. ואני עוד באה מבית חרדי.

      הגב לתגובה זו

      • עלי הוא כן ניסה לעבוד. ועל עוד חברות שלי.

        בוגרת ה''מכללה'', 16/07/07 07:46

        ויצא לו שם של מטריד (אם כי לא ידוע לי על הטרדות פיזיות). גם שיעורי המוסר שלו היו רוויים בהתחסדות ותמיד גלשו לעניינים שבינו לבינה. הבעיה היתה שהוא קיבל גיבוי מלא מהרב קופרמן, בגלל הספרים שהוא הוציא על פירוש רש''י. ואכן, השיעורים שלו על רש''י היו טובים. מסיבה זו הוא נשאר במכללה למרות הסיפורים שהסתובבו עליו.
        אולי למדת אצלו כשהוא כבר הזקין. אני למדתי אצלו לפני עשרים וחמש שנה, כשהוא היה בן ארבעים ומשהו. היתה לו עדת מעריצות קטנה, אבל בדרך כלל נסיונות ההתערבות שלו נתקלו בדחיה מצד הבנות.
        האמת היא, שקשה לי להאשים את הילדים שלו. עם אבא כזה גם אני לא הייתי נשארת חרדית.

        הגב לתגובה זו

        • גם אני הייתי באחת השיחות האישיות

          מכלליסתית, 16/07/07 08:37

          אני למדתי ב''מכללה'' בשיעורים שלו (עין יעקב) לפני שמונה-תשע שנים . וכמה פעמים הוא קרא לי לשיחות אישיות כדי לחזק אותי בנושא ''צניעות''.
          אז עוד הייתי צעירה ולא ממש הבנתי שיש משהו בדברים שלו מעבר ל''מוסר''.
          רק אחרי ששיתפתי אנשים אחרים ובפרספקטיבה לאחור אני מבינה שזה בפרוש היה הטרדה מינית

          הגב לתגובה זו

          • סליחה, זה כבר ממש הוצאת דיבה!

            הדר, 16/07/07 17:38

            את חושבת שהוא הטריד אותך? אז לכי תתלונני במשטרה, לא בטוקבק! זו פשוט חוצפה...

            נ.ב. למדתי אצלו לפני שנתיים שלוש.

            הגב לתגובה זו

  • 31.

    90 יש לך דמיון מפותח

    חני, 15/07/07 20:32

    פיליפ היה שר בחתונות, יש מאות זמרים כמותו, מעולם לא מלא אפילו אולם קטן, הוציא איזה דיסק שמעולם לא המריא
    הוא אדם קטן, מסכן, תמיד מתוסבך עם המון רגש נחיתות, בלי הרבה הבנה, מין יורם כזה, שלא מצליח בשום דבר, מסכן שמרחמים עליו, עכשיו יש לו קצת צומי, והוא מבסוט, תיכף יכבו האורות ושוב הוא יעלם לתוך האנונימיות שלו כי אין לו מה למכור.
    נפש אומללה

    הגב לתגובה זו

    • הכוונה ל 30 ולא ל -90 (ל''ת)

      חני, 15/07/07 21:08

      הגב לתגובה זו

  • 30.

    לכל המכחישים את כוכבותו של מנחם

    huge fan, 15/07/07 20:18

    איך, איך שכחתם את ההופעות שלן ןהאולמות המפוצצים באלפי בחורות חסודות שרקדו לשיריו (מאחורי המחיצה).

    עד היום לא אשכח את המופע המשותף שלו עם בילי ג'ואל במדיסון סקוור גרדן בו הכריז בילי שמנחם הוא הכישרון המוזיקלי הגדול ביותר שראה בחייו.

    ועוד שאלה לכל הציניקנים הממעיטים בגדולתו:
    'who the fuck is Menachem Philip????

    הגב לתגובה זו

    • כן! מנחם המיסכן שר גם עם יהורם גאון.רק בתמונה לא רואים אותו. שקרן

      מני, 15/07/07 22:38

      הוא שר גם עם מייקל ג'קסון. ואם זוהר ארגוב. תעשו מהמיסכן אליל. זה מה שאתם יודעים! ואל תשכחו לומר שהוא הומו. זה יוסיף לא נקודות.

      הגב לתגובה זו

  • 29.

    האחים פיליפ מקסימים.

    תלתל, 15/07/07 19:48

    טרם צפיתי בסרט. אך התגובות שהיגעו אלי מעולות.

    הגב לתגובה זו

  • 28.

    לגבי הספר

    הללית לשעבר, 15/07/07 19:30

    ושבתאי הספר שלך די סיפור עלוב ,לא ראיתי שם תובנות מדהימות סערות נפש מיסרות רק חגיגה של החזרה בשאלה ,חבר יש חיים אחרי זה ,יש לך הבנה פילוספית מהותית על העולם ?אך איפה המשכילים של פעם ,?הם הפכו עולמות ,קומניסטים סוציאליליזם ,ציונים בונד לימודים גבוהים תקרא את שלום עליכם ביאליק .בהלל רק מתבכינים תעשו משהו מעצמכם

    הגב לתגובה זו

  • 27.

    מיצנו?

    על קו התפר, 15/07/07 19:24

    הסרט די עלוב ,לא נמאס לכם חוזריםבשאלה לטחון את הסיפור שלכם?אין לכם עוד שאיפות ?הבנו שחזרתם בשאלה,לגבי הסרט הסיפור נסוב על לאה פיליפ שהתמוטטה נפשית בחורה מסכנה שלמדה באופקים חבל שלא מנסים להבין את המקום האנושי העצוב שלה ,ועוד משהו לחברי הלל ,לא נמאס לכם מקהילה יצאתם מאחת למה לכפות על עצמך עוד קהילה פולשנית וחטטנית(לצערי זה מה שהם מנסיון)החזרה בשאלה זה שחרור ממוסדות מחברה חונקת ,אז אתם חוזרים לאותו קהילה בצורה שונה די דוחה ,לא הבנתם כלום

    הגב לתגובה זו

  • 26.

    מכירה את מנחם אישית - מכירה אותו טוב

    מימי, 15/07/07 17:34

    לפני שהוא התחיל לשיר הוא בא להתיעץ אתי אם כדאי לו, הוא היה מלמד ממוצע בחיידר, לא הצליח משהו מיוחד, והוא ספר לי שכאשר הוא שר בחתונה נהנים ממנו.
    ואני נתתי לו את העצה הרעה, אמרתי לו, למה לא, לך לשיר בסוף ימאס לך מזה, ותראה שלא יצא לך כלום. אז תעשה את זה לתקופה, וזה יצא לך מהראש.
    והוא התחיל לשיר באופן רשמי. אף פעם לא הגיע רחוק, כי הוא טיפוס ממוצע.
    היה לו גם לשכת שרות, עבדה שם בחורה שהוא נהל אתה רומן, עוד כשקרא לעצמו חרדי. המשרד היה בבית, אז הוא דרש מאשתו שתצא לעבוד כדי שיוכל לעשות מה שהוא רוצה עם הבחורה.
    החברה החרדית אף פעם לא הריע לו יותר מדי, לא מצא את מקומו, תמיד היה עוף מוזר, די מסכן בהופעה שלו, וכל המהות שלו.
    אחר כך התפקר, עזב את אשתו ואת חמשת ילדיו. אשה מקסימה. את הילדים אני לא מכירה.
    ההורים שלו הם אלו שמקרבים את אשתו.
    מנחם פיליפ ספור עצוב על אחד שלימזל שלא מצא את מקומו, ועכשיו בשביל קצת צומי מהחילונים מוכן למכור את הנשמה שלו.
    אין לי ספק שהוא עצוב ומדוכא. עזב עולם מלא וקבל כלום בתמורה

    הגב לתגובה זו

    • מימי היקרה

      אני, 15/07/07 23:19

      יש לי נגיעה לעניין. לפיכך אני מוצא עצמי קורא כאן תגובה אחר תגובה.

      מעניין לי.

      אבל את נשמעת לי, משום מה, מאוד כועס. כועסת עד כדי ש... את מרשה לעצמך להשתלח.

      זה לא רע להיות ממוצע - נכון?
      את יודעת שלא היית אומרת לילד שלך, אם חלילה יהיה ממוצע - אתה רע -
      לאדם ממוצע, קשה לנו לומר את האמת בפרצוף - אתה ממוצע. אדם ממוצע לא עושה סרט שמצליח להתקבל לפסטיבל הקולנוע הבינלאומי -

      אדם ממוצע, בדרך כלל, גם לא עוזב את הדת.

      אין לי מושג אם הוא ניהל או לא ניהל רומן - מבחינתי, העיקר שעכשיו טוב לו...

      כשאני מתייעץ עם אנשים, אני מעדיף שהם ישמרו זאת בלבם - אינני נוהג להיוועץ באיש - אבל איש החשוד בעיני בפרסום ה''ייעוץ'' ובהתרברבות בעקבותיו, פסול מיסודו ליעץ לי -

      אני

      הגב לתגובה זו

    • למימי

      לאה, 16/07/07 23:20

      את הכנראה חכמה מאד גדולה אבל התגובה שלך היתה די טיפשית.
      הרבה שנאה, הרבה זלזול בבין אדם לחברו, אני חרדית שחשבתי על חזרה בשאלה ולא עשיתי את זה בגלל אנשים טובים שאהבת ישראל שלהם היא לכל אדם באשר הוא.
      תזכרי, אנחנו לא אחראיים על המצוות ועבירות של הזולת רק על שלנו, עצמנו.
      אנחנו בהתנהגות שלנו יכולים להשפיע על הזולת לטוב ולרע, במחשבה וגם במעשה.
      אני חושבת שאת חייבת לבקש את סליחתו של מנחם, זה לא העסק שלי מה תעשי בסופו של דבר, אבל בתור אישה חרדית אני תמיד אומרת.
      אם אנחנו הטובים כדאי שנתנהג כך.

      הגב לתגובה זו

  • 25.

    הוא היה זמר מדהים

    עבדי הזמן, 15/07/07 17:10

    וכולם פה מתנפלים עליו וצועקים ויודעים בדיוק מה הוציא אבל פתאום הוא לא בכיוון שלכם אז הוא לא שווה.
    פחחחחחחחחחחחחחחחחחח

    הגב לתגובה זו

    • אף פעם לא אהבו אותו יותר מדי

      מכירה אותו, 15/07/07 20:24

      טיפוס מוזר

      הגב לתגובה זו

  • 24.

    לא ראיתי את הסרט עדין

    תמי, 15/07/07 16:39

    אבל אני זוכרת היטב את מנחם פיליפ בשיאו ככוכב עולה בצבור החרדי, בעצמי נכחתי בהופעה גדולה ומיוחדת שלו עם ילד הפלא דאז עמית ליסטוונד.
    טיפשי ואווילי בצד כל המגיבים החרדים פה להתכחש להצלחתו של מנחם בקרב הצבור שלהם, אבל זו תופעה מוכרת ומעוררת רק רחמים.

    חפשו לכם חיים בכולל, חבר'ה. מחוץ לאינטרנט.

    הגב לתגובה זו

    • נכון! ההופעה שלו עם עמית ליסטוונד (ל''ת)

      היתה מדהימה, 15/07/07 18:35

      הגב לתגובה זו

  • 23.

    עלק זמר

    בחלב, 15/07/07 16:33

    הוציא דיסק עם כמה פלייבקים עם דיסקו חשמלי, בחיאת, זה זמר זה?

    הגב לתגובה זו

  • 22.

    למני מהתגובות פה, אל תהיה אובססיבי (ל''ת)

    זה משונה, 15/07/07 16:17

    הגב לתגובה זו

    • למשונה! למה אתה משונה? תשן עד שתשנה. (ל''ת)

      מני, 15/07/07 17:49

      הגב לתגובה זו

  • 21.

    מנחם פיליפ לא היה כוכב אף פעם!

    רוני, 15/07/07 16:08

    תשאלו כל חרדי שאתם מכירים, מנחם פיליפ אף פעם לא היה זמר מצליח ובוודאי שלא כוכב!

    הוא הוציא דיסק אחד של מוזיקת טרנס חרדית. כמוהו יש עוד מאות בציבור החרדי!

    הגב לתגובה זו

    • עכשיו החרדים מגמדים אותו פתאום (ל''ת)

      חכמה גדולה, 15/07/07 16:18

      הגב לתגובה זו

      • הוא היה כוכב

        שקרנים, 15/07/07 17:56

        הוא הוציא כמה דיסקים, חלקם שלו וחלקם בעיבודו והם היו דיסקים מעולים.

        הגב לתגובה זו

    • הוא היה כוכב.ועכשיו הוא בירח! (ל''ת)

      מני, 15/07/07 20:14

      הגב לתגובה זו

  • 20.

    מסכון, מסכן, הולך בחושך

    יעל, 15/07/07 16:06

    וחושב שהוא נמצא במקום טוב.

    לו זכה לקצת אור, לא היה נוטש את הדת !

    אני אחראית למה שאני כותבת, ובטוחה שבמוקדם או במאוחר, גם הוא יגלה את טעות חייו.

    הגב לתגובה זו

    • ליעל שלום! פה אני מסכים אתך ב-100R0הציבור החרדי. או המשפחה. כנסי.

      מני, 15/07/07 16:38

      היו צריכים לעודד אותו. אני רק לא מבין מדוע אם לפי דבריו היה סקורר. למה היה צריך ללכת להלל? לפחות אם הוא היה חילוני עוד היה סיכוי שיחזור.אבל עכשיו הוא נמצא בכת משיחית והם מחדירים להם הרס וחורבן נגד התורה.

      הגב לתגובה זו

      • שטיות רואים שאתה

        חרדלש חדש דש, 16/07/07 21:46

        לא מבין דרך אגב גם הפסיכולוגים החרדים כמו הןפנוג לפעמים מעודדים לצאת בשאלה

        הגב לתגובה זו

  • 19.

    הדתיים נמצאים במכלאות חשוכות של הדת ובמאורות הישיבות

    חושך הדת, 15/07/07 15:58

    ולכן היציאה מחשכת הדת היא יציאה לעידן האורות.........

    הגב לתגובה זו

  • 18.

    הוא פשוט גילה את האמת והיא שדתות ואלהים הם המצאה של בני אדם ככתוב

    פשוט, 15/07/07 15:52

    בספר בראשית ''בראשית ברא האדם את האלהים'' וגו'

    הגב לתגובה זו

    • קודם שהאדם יצליח לברוא יתוש אחרי זה תדבר ! (ל''ת)

      לאדיוט, 15/07/07 23:59

      הגב לתגובה זו

  • 17.

    יוצר ואדם מבריק

    א., 15/07/07 15:49

    סרט נהדר, משקף מציאות חיים של אדם נפלא שסבל רבות בגלל הדת, וידע למצוא בתוכו את כוחות הנפש לצאת מבית הכלא של האלוהים אל החופש.
    יוצר מוכשר ביותר, ממליץ בכל פה לרוץ ולראות את הסרט!

    הגב לתגובה זו

  • 16.

    הוא היה זמר מדהים חבל עליו (ל''ת)

    מעריך לשעבר, 15/07/07 15:41

    הגב לתגובה זו

  • 15.

    הדת היא קביים לנכים ופחדנים אשר אינם יוצעים ללכת בדרך החיים לבד

    זרק את קבי הדת, 15/07/07 15:38

    ולכן אלא שעזבו את הדת הם אנשים חזקים אשר החלימו מין הנכות אותה פעם הם בחרו.

    הגב לתגובה זו

    • רק מכח התורה אתה פו! ואם לא כן. מה אתה עושה בארץ הזאת? יזזזזזזזזבל (ל''ת)

      מני, 15/07/07 15:55

      הגב לתגובה זו

    • אתה יהודי?

      ירושלמית, 15/07/07 20:27

      מה זה יהודי? מה זה אומר? למה אתה כזה? ולמה חשוב לך להיות כזה ? ולחיות למרות כל הסבל במדינה שלהם?
      אתה חי עם הרבה סתירות פנימיות, בלי תשובות לעצמך... מרחמת עליך...

      הגב לתגובה זו

    • ואלה

      מיבין קצס, 16/07/07 21:44

      נכון מאד

      הגב לתגובה זו

  • 14.

    ''אין אושר גדול מאשר להיות שלם עם עצמך'' בנינו תפסיק עם השטויות

    אלי, 15/07/07 15:32

    עזבת את הדת בכדי למלא אחר תאוותך!!! אתה מנסה להשקיט את המצפון שלך אז אתה אומר את זה ועוד כהנה וכהנה

    הגב לתגובה זו

    • כל כך אינטימית התגובה שלך.. (ל''ת)

      באמת בנינו, 15/07/07 23:08

      הגב לתגובה זו

  • 13.

    לשבתאי ולדומיו! אתם מכירים את הפס' ''והבור ריק אין בו מים''.כנסו

    שלמה, 15/07/07 15:19

    הפרוש זה. כשהאדם לא מכניס לראש דברי תורה. אז נכנס לראש נחשים ועקרבים. זאת אומרת נכנס לראש הרבה שטויות. וזה מה שקורה עם החברה של הילל. אם הם היו לומדים אפילו קצת. הם לא היו נופלים בפח שהלל עשה להם.

    הגב לתגובה זו

    • לשלמה. חזק ואמץ. בקושי שומעים אותך. (ל''ת)

      מני, 15/07/07 15:56

      הגב לתגובה זו

      • ואתה גם מפוצל אישיות? (ל''ת)

        חני, 15/07/07 23:37

        הגב לתגובה זו

        • לחני מב''ב ! למה? (ל''ת)

          שלמה, 16/07/07 16:51

          הגב לתגובה זו

  • 12.

    זה עיוות מושלם של המציאות

    אבי, 15/07/07 15:03

    עם כל הכבוד מנח פיליפ מההתחלה לא היה כוכב כבד בציבור החרדי!
    הוא היה זמר שהחבר מאוד סלדה ממנו כיון שעוד בהיותו ''חרדי'' כביכול הוא הראשון שהכניס את הטראנסים והדאנס בעוצמות שאוזן לא שמעה מהם. יענה כוכב...
    וחוץ מזה מעניין למה בשביל להתפקר צריך ללכת להלל אדם שעושה את זה לא על מנת לקנטר מסתדר גם בלי ה.ל.ל. וד''ל, ודו''ק.

    הגב לתגובה זו

  • 11.

    איזה מצליח ואיזה נעליים !

    ירושלמי, 15/07/07 15:01

    זמר מצליח ? אולי בחתונות ... מעולם לא שמעתי את שמו. לא מדובר באיזה מרדכי בן דוד - כדאי להירגע.

    הגב לתגובה זו

  • 10.

    בולשיט

    אישי, 15/07/07 14:59

    זה שהוא היה מצליח זה סתם בולשיט הוא סך הכול הוציא דיסק אחד שרובו היה חתיכת גועל נפש ולא היתה לו שום קרירה מצליחה וכמו כול הפגועים שמחפשים צומי בכל מקום ולא מוצאים הולכים להלל כך גם הוא... וד''ל...

    הגב לתגובה זו

  • 9.

    זה סתם

    אישי, 15/07/07 14:51

    זה סתם בלבולי ישכל כל מה שסיפרו עליו הוא לא היה כזה מצליחן ועוד אם הוא היה כזה מצליחן הוא לא היה אוזב את הדת להלל כי כול הפגועים בשכל נימצאים שם
    לסיכום: הוא מסכן חסר צומת לב שעזב ''קרירה'' בשביל קצת צומי...!!!

    הגב לתגובה זו

    • צומת לב כותבים עם ז' (ל''ת)

      המעיר, 15/07/07 23:05

      הגב לתגובה זו

      • איפה בדיוק שמים את האות ז'? (ל''ת)

        אישי, 16/07/07 03:32

        הגב לתגובה זו

        • בין שתי היודים

          chezi87, 26/07/07 23:37

          ובסוף מוסיפים ריש

          הגב לתגובה זו

  • 8.

    מרגש. תודה (ל''ת)

    שיינדי, 15/07/07 14:50

    הגב לתגובה זו

    • לשיינדי! מה באמת מרגש? (ל''ת)

      מני, 15/07/07 15:08

      הגב לתגובה זו

      • שהוא הלך עם האמת שלו, זה יפה בעיני (ל''ת)

        שיינדי, 15/07/07 15:44

        הגב לתגובה זו

  • 7.

    כמה זמרים חסידיים יש כמוהו אבל בלי אומץ!!!

    איש רדיו, 15/07/07 14:42

    מני פיליפ איש אמיץ וישר!
    אבל אל תדאגו: בקול חי לא ישמיעו אותו בניגוד למסוממים ולמשדלי קטינות שאותם משמיעים ללא הרף!סוף גנב לתלייה!

    הגב לתגובה זו

    • לאיש רדיו!למה אתה חושב שצריך אומץ? זה דבילי לחשוב כך. כנס.

      מני, 15/07/07 15:06

      רק אנשים נחשלים כמו מנחם. שהחברה זרקה אותו. בגלל דעותיו הבעתיות.אילו אנשים עם פיצול אישיות.ומיסכנים. והיה צריך לעזור להם. ולא לחזק אצלם את בעיות שבטוח לא ניפתרו.

      הגב לתגובה זו

  • 6.

    לכבוד העורכת

    יורם, 15/07/07 14:29

    הכתבה יפה מאד.
    רק שתי הערות קטנות:
    השם של הסרט הוא:
    ''ויהי חושך ויהי אור''
    ולא ''ויהי אור ויהי חושך''.

    2. כדאי לשים קישור לאתר של ערוץ 8, הכולל גם פרטים על תאריכי ההקרנה של הסרט. הקישור הוא:

    http://www.shmone.co.il/program.asp?prog_id=220&nose=13

    הגב לתגובה זו

  • 5.

    כיצד אוכל להשיג את הסרט?

    נעה, 15/07/07 14:25

    אשמח אם מני פיליפ יכתוב כאן כיצד והיכן אפשר להשיג את הסרט.

    הגב לתגובה זו

    • לנועה! ארגון שופר .

      מני, 15/07/07 14:42

      ושם תיראי את כל ארגון הילל.

      הגב לתגובה זו

      • לא הבנתי

        נעה, 15/07/07 15:27

        האם זה מני שכתב את התגובה?
        אני מחפשת את הסרט שלו, לא סרטים של הרב אמנון יצחק...

        את ארגון הלל אני יכולה למצוא גם בלי עזרת שופר..:-)

        הגב לתגובה זו

        • סרט יהיה בערןץ 8

          בת חן, 15/07/07 16:58

          ''ויהי חושך ויהי אור'' שבת, 28/7 בשעה 21:50 ערוץ 8.

          הגב לתגובה זו

    • לנועה.כנסי

      מני, 15/07/07 15:35

      טלפון 054-4007779 או 052-9997779

      הגב לתגובה זו

      • זה טלפון של ארגון שופר..

        נעה, 15/07/07 16:05

        האם אתה מני פיליפ, או שמה מני מב''ב? או אולי מני אחר, אחר החושב שאם אגיע לשופר ישר ארכוש סלסילה ממוצרי הרב אמנון יצחק+6 כרטיסים זוגיים לעצרות שלו?

        הגב לתגובה זו

    • איך אפשר ליראות את הסרט

      ילד אבוד, 21/07/07 18:35

      07\7\28 בערב ערוץ 8 בכבלים אפשר ליבדוק באתר של הערוץ [במומלצים]

      הגב לתגובה זו

  • 4.

    שאלה לשבתאי קור! כנס.

    מני, 15/07/07 14:22

    אם כל הכבוד לכתבה שלך. תפגשת את מנחם. מי זה בכלל היה מנחם.איך שראיתי את הכתבה. התקשרתי לכמה יחצנים חרדים. ואף אחד לא מכיר אותו.(ועליך לא שאלתי). מה אתה עושה מזבוב פיל? בכתבה אפילו לא שאלת מה אבא שלא מספר. או לא שאלת מה קרה לא שהוא החליט לשאול שאלות. אולי הוא היה ילד מתוסבך? ורק כאלא חברה באים להילל. ומחברה מתוסבכים כאלא אתה עושה סיפור? אז אני מבין כמה אתה מתוסבך. ''תראה לי מי חברך. ואומר לך מי אתה''. שבתאי קור אני מבין שאתה מתוסבך עם עצמך.אתה הלו יודע כמה טעית. כמה הפסדת. יכולת להיות מה שאתה ואיך שאתה. ולא להיות כמו ירובעם. חוטא ומחטיא!

    הגב לתגובה זו

    • עשה גוגל על מנחם פיליפ (ל''ת)

      אם בא לך, 15/07/07 14:54

      הגב לתגובה זו

    • הסבר! (ל''ת)

      מני, 15/07/07 16:02

      הגב לתגובה זו

    • אלוהים, מה זו הכתיבה הזו?

      עדי, 15/07/07 17:28

      כתיבה כל כך עילגת וכה מלאה שגיאות כתיב וסימני פיסוק שגויים. כל כך לא מובנת. מי פה המתוסבך באמת? החוזרים בשאלה אינם אנשים מתוסבכים. הם פשוט למדו להבין שניתן לאהוב את האל גם בצורה אחרת, וניתן להיות אדם טוב וערכי על פי דברי התורה גם בצורה קצת שונה מזו שאתה מכיר. זה בסדר ללכת בדרך קצת שונה. לא כולם חייבים או יכולים לעקוב אחר אותם הערכים. אולי ברגע שיותר אנשים בחברה שלנו יבינו את זה, תהיה פחות אטימות ועין רעה.

      הגב לתגובה זו

      • אבל מנחם באמת טיפוס מסכן!

        חני, 15/07/07 21:09

        משדר משכנות עליבות שכזו, כל מי שמכיר אותו יודע.
        כשאתה אתו בא לך לפרוס עליו את כנפי האמהות שלך, כדי לעזור לו, כדי להוציא אותו מתוך הדיכי, סוג של ילד שאף פעם לא מצא את מקומו, לא היה לו עמדה, יורם בכל המובנים, בלי שום השגים

        הגב לתגובה זו

  • 3.

    שאלת תם

    תם, 15/07/07 14:21

    האם גם על אב שחזר בתשובה אוסרים לראות את ילדיו החילוניים?

    הגב לתגובה זו

    • לתם! זה חלק מההסתה נגד החרדים. בדרך כלל אין בעיה כזאת משני הצדדים. (ל''ת)

      מני, 15/07/07 14:38

      הגב לתגובה זו

  • 2.

    מאוד הצטערתי שמנחם פיליפ התפקר

    והפסקתי להאזין, 15/07/07 13:54

    אבל אי אפשר לשמוע מוזיקה של כופרים. מצטער.

    הגב לתגובה זו

  • 1.

    כל אחד עם הבמאי שלו

    שלומי, 15/07/07 13:44

    אני אישית מעדיף את הבמאי של הטבע המקסים שלנו......

    שאו מרום עינכם וראו מי ברא אלה....

    הגב לתגובה זו

    • שלומי! חזק. (ל''ת)

      מני, 15/07/07 15:39

      הגב לתגובה זו

      • ב''ב יקר אתה בור מפגר ומיסכן

        חני, 15/07/07 23:35

        עצוב לראות אותך מתפתל כאן
        צץ מהחור שלך שאתה בטוח משתוקק לצאת ממנו
        אחרת לא היית מגיב כאן בכלל
        אבל אתה מקנא
        וברור שאתה פגוע מהחברה שלך
        ובתוך תוכך היית רוצה חיים אחרים
        והקנאה שורפת אותך
        והופכת לשנאה
        אתה שונא אדם שטוב לו
        במקום לחפש את הדרך שלך שיהיה לך טוב
        רחמי עליך

        הגב לתגובה זו

    • שלומי אתה חמוד (ל''ת)

      לאה, 15/09/09 00:39

      הגב לתגובה זו