• 48.

    היא לא מעורבת בתהליך מול סוריה,ולכן היא נגד,אתם מופתעים?? (ל''ת)

    צילי אסד, 13/07/07 09:40

    הגב לתגובה זו

  • 47.

    לא מאמינים למפלגה המושחתת שלך

    גילאור, 13/07/07 08:36

    אתם מדברים בהרבה קולות , מנהלים סיכות חשאיות . בכמה תמכרו את המדינה

    הגב לתגובה זו

  • 46.

    סוריה משדרת בשני ערוצים היא נחש צפע!!!

    ש.לוין, 13/07/07 07:49

    המשטר הסורי היה ונשאר אפל כפי שהיה בתקופתו של חאפז אל אסד. סוריה קשורה חיה נושמת וניזונה מהטרור מהסוג המסוכן ביותר. סוריה תעשה הכל כדי להפיל את לבנון ולהבעיר את עיראק .והיא בעיראק מצליחה מאוד להחדיר אמלאח ומחבלים. בלבנון היא מעבירה כמויות אדירות של טילים לחיזבאללה ומצפצפת על כל העולם.
    אבל מצד שני מדבר הגמל הסורי על שלום, על החזרת הגולן , ומנגד מכין כאילו את השטח הגובל בגבול עם ישראל למלחמה, הוא מבצע בראש גליי עבודות המעידות על הכנות לקרב . דבר אחד אולי לא יודע הגמל הסורי סוריה היא לא לבנון , ואין למדינת ישראל כל מחוייבות מוסרית או ערכית לא להשמיד חלקים נרחבים ממנה ואת כל כלכלתה מה שיש בכלל. המשחק של הגמל הסורי הוא עכשיו מאוד מאוד מסוכן ואת נחש הצפע הזה על מדינת ישראל לרוצץ מהראש.

    הגב לתגובה זו

  • 45.

    חשבתי שיוצאים למבצע של שעה-זיפי בועדת ווינוגראד (ל''ת)

    מיקי, 13/07/07 06:24

    הגב לתגובה זו

  • 44.

    אוֹלְמֶרְט, צֵל עֲנָק, צֵל חֲמַקְמַק-חֲלַקְלַק, צֵל מְהַתֵּל סִיוּט

    אלישבע, 12/07/07 21:31

    אוֹלְמֶרְט, צֵל עֲנָק, צֵל חֲמַקְמַק-חֲלַקְלַק, צֵל מְהַתֵּל, צֵל פְּתַלְתַּל-מִתְפַּתֵּל,
    צֵל מְהֲלֵך (אֵין כָּל סִיבָּה לְחַייך, גַם לא סִיבָּה לגַחֵך, מוּטָב אַל תִשְאַל לָמָה, מַדּוּעַ וְאֵיך....)
    צֵל מְהֲלֵך עֲלֵינוּ אֵימִים, וְהוּא עֲבוּרֵנוּ בְּגֶדֶר סֵבֶל, אֵבֶל, עִינוּי וְסִיוּט !
    אוֹלְמֶרְט, לא לָקַח, לא נָשַא, לא נָטַל עַל עַצְמוֹ עַד עַתָּה
    יוֹתֵר משְמוֹנָה חוֹדָשִים לְאַחַר מִלְחֶמֶת לְבָנוֹן הַשְנִיָה
    וְלוּ מְאוּם, כְּלוּם, שוּם טִיפַּת אַחֲרָיוּת !
    כְּשֶאוֹלְמֶרְט מוֹפִיעַ בְּיָמֵינוּ-בְּלֵילוֹתֵינוּ מְהַוֶוה הוּא לָנוּ חֲלוֹם-רָע-וְנוֹרָא. בִּיעוּת.
    מִי הָיָה מַאֲמִין כִּי בְּאַרְצֵנוּ שֶלָנוּ, יִתְגַלְגלוּ כָּך פְּנֵי הַדְבָרִים ? ייהפְכוּ לִמְצִיאוּת.
    אֵינֶנִי יוֹדַעַת, אַך אֲנִי כּוּלִי מְקוָוה, כִּי אוֹלְמרְט בַּעָם מְהוֶוה רַק מִיעוּט.

    נ. ב.

    מה שקשור ונוגע באולמרט מאיים ומְסַכֵּן בריאות.

    הגב לתגובה זו

  • 43.

    הייתכן כי אפשר בלעדיו ?

    תמרה, 12/07/07 21:03

    הייתכן כי אפשר בלעדיו ?
    לא רק ייתכן, אין ספק כי אכן כך גם ראוי, רצוי ומוטב
    ולוּ רק לאור אירועי הקיץ האחרון, חודש אב, התשס''ו.
    אסון כה גדול המיט שלומיאל זה עלינו, יגון כה רב,
    כְּאֵב נורא ועָצוּם על עשרות בתי-אב
    שכח בכלל, העדיף להתעלם (את משכורתו מי משלם?)
    למי את תפקידו הממלכתי-ציבורי הִנוֹ חב ?
    מאין ומהיכן, אם לא מאיתנו, את כוחותיו, כראש-ממשלה,
    ללא-סייג וגבול, קִבֵּל, ינק ושָאַב ?
    ומאז, מאז אותה מלחמה, מלחמה אשר אותה בחובבנות נוראה,
    בחוסר-מקצועיות כה בולטת-ברורה-מרושלת-כושלת-נכשלת ניהל,
    מלחמה מן הבעייתיות בתולדות עם-ישראל,
    מלחמה בה ממשלתו והוא מעלו-מעדו לשווא,
    בתפקדם בחלמאות משוועת, באיטיות כצב
    מאותה עת, את כוחותינו שלנו, במשך שנה תמימה,
    כִלָה, אין מלה, התיש ללא הרף, חָלַב כוחותינו, חָלַב וחָלַב.
    עד מתי נאלץ להתפטרותו להמתין ? עד יום בו נזקין ?
    עד הסתו הקרוב ? עד פריחת החצב ?
    התנהלותו והתנהלות ממשלתו פגומה-עקומה-עגומה-ערומה מיסודה,
    חזויה, הזויה וצפויה, נידפת-מיטלטלת ברוח עזה כלולב
    לכוכב עליון דימה האיש את עצמו,
    סבר כי בתוקף תפקידו הבִּיש, המֵבִיש, הִנוֹ כוכב, כך חשב
    הפגין תכונות של אדם לא צנוע, יהיר, מהיר, לא זהיר,
    נמהר, מתנשא, מזלזל, איש לא ענו
    עתה, סוף-סוף בוער גם הכובע על ראש הגנב
    אך אצלנו, עדיין קיימת תחושה בלבב,
    תחושה לא-חולשה, ממשית, מוחשית, גוברת-הולכת,
    המתחזקת יום-יום פי-כמה (יודעים אתם אף מדוע ולמה ?)
    תחושה אשר מקננת במשך תקופה ארוכה, שנה שלמה, שנה תמימה,
    שאף את מדינתנו, מדינתנו שלנו, האיש מאיתנו הצליח לקחת, סחוב-גם-סחב.
    מדוע לא נזכה למנהיג כן ודגול,
    מנהיג המסוגל לבנות, ליצור, לעשות, להחליט, לא עלול....
    אדם בו נוכל לתת אמון בעת שלום כבעיתות משבר,
    מנהיג עמו אפשר וניתן לשוחח, להסביר, לבאר, לדבר,
    איש הגון, אמיתי, מציאותי, עממי, אדם ללא רבב,
    ייתכן אולי כי אפשר היה לסלוח לוֹ, לוּ היה רק שובב
    אך האיש מאחריות אישית-ציבורית-פוליטית-מדינית-ממלכתית,
    ברח סידרתית ובורח - נס מאחריותו כמו ארנב.
    מתנהג כמו מלך, מושל בלתי מעורער בפלך, בהתבטאויותיו מזכיר לֶמֶך,
    בין טיפות-גשם מהלך, ביניהן מקפץ כחגב.
    בעבר כבר שמענו מפי ''חכמינו'' ''יודעי-כל'' ו''סְמוֹך''
    ביניהם כאלו אשר הביאונו הלום לאסון, לאַבְרוֹך כי ''אין מלחמה בה לא עף שבב''
    אך הפעם הן לא מדובר אך בשבב, מדובר בבצורת, בכמיהה, בערגה, ברעב
    ברצון כן למנהיג אמיתי והגון, מנהיג חכם ושנון,
    בו אפשר וניתן אף יהיה לתת את מלוא האמון.
    מנהיג אותו אולי, הלוואי, כולנו נאהב.

    הן אפשר, לא רק אפשר, גם ראוי ורצוי ונחוץ בלעדיו
    זאת עם-ישראל, לצורך הישרדותו, קיומו,
    בלית כל ברירה אחרת, לעצמו, לחייו, זקוק עתה וחייב
    כך לבטח לכולנו ייטב, לכל אזרח, נתין ותושב,
    לכל-בר-בי-רב, בקיבוץ, בעיר, בכפר, במושב
    חמסין הן תמיד היה ויהיה בארץ הזאת.
    תמיד שרר כאן שָרָב.

    הגב לתגובה זו

  • 42.

    מֶמְשָלָה חֲלוּלָה.מֶלַח עַל פְּצַעֵינוּ.חוּכָא ואִיטְלוּלָא.

    אלכס, 12/07/07 20:59

    מֶמְשָלָה חֲלוּלָה. מֶמְשֶלֶת הִילוּלָה. מֶמְשֶלֶת מֶלַח עַל פְּצַעֵינו. מֶמְשֶלֶת חוּכָא ואִיטְלוּלָא.
    מֶמְשָלָה רשלנית, ריקנית, נקבובית, הרסנית, עלובה, נבובה, כאובה, חבולה, חלולה
    במה עוד צפויים ועדים אנו לחזות ולצפות, לא מתוך תחושת חמלה, סליחה ומחילה ?
    לאיזה עוד מעשה שלומיאליות ממשלה עקלקלה-לא-הגונה-פתלתלה זו מסוגלה ? יכולה ? עלולה ?
    שמתם לב ? שמא הבחנתם ? כי לממשלתנו ארשת פנים כפולה, מכופלה, נבולה, נפולה, אומללה.
    מחד ממשלה חייכנית, צחקקנית, צדקנית, חנפנית, חינחונית, יומרנית, כוחנית, נכונה למראית עין לכל פעולה
    מאידך ממשלה חדלת-אישים, חסרת אונים, משותקת-מוחין, נעדרת תקווה. חזון-יוזמה-עוצמה לחלוטין נטולה
    יכולת ממשלתנו להחליט, לתכנן, ליישם, על עמה לגונן, לשקם, לבצע, מנוטרלה כליל, מבוטלה, אבודה, משוללה.
    מֶמְשֶלֶת מאובנת, מתרוקנת, מתנוונת, נרגנת, עד-כדי-כך עלובה, שלד-צֵל-עצמה, לא-ראוייה אף לטיפת חמלה.
    מֶמְשָלָה אשר ממתינה, בלית ברירה אחרת, לבשורות איוב. לתבוסה הבאה. למפלה.

    מֶמְשָלָה אשר בלי להניד עפעף מפקירה נתיניה עשרים וארבע שעות ביממה
    מאלצת אזרחיה ועַמָה לשתות יחדיו עמה, כוס כישלון, כוס יגון, כוס תוּגָה, כוס תרעלה, ללגום עד תומה
    מֶמְשָלָה אשר לנוכח פני המציאות, בנשמה ובלב, מתפקדת כממשלת-אֵימָה, ממשלת מדבר-שממה
    ממשלת אשר כליל נעדרת טיפת בושה וכלימה, ממשלה חסרת-מצפון, יסורים, חרפה, חרטה.
    מֶמְשֶלֶת קלון, רמון, זדון, חקירות וזימה. ממשלת תולעה ורִמָה. מֶמְשֶלֶת הולכת שולל. מֶמְשֶלֶת כחש, כזב ומירמה.

    מֶמְשָלָה שלכסאותיה צמודה מגנטית. בתרגילי הישרדותה מקורית להפליא, יצירתית, פטנטית.
    בכישלונותיה הכואבים, דואבים, צורבים, ממשלה אוטנטית. בדרך-התנהלותה לגמרי אימפוטנטית.
    התפוגגותה, התפוררותה, התרסקותה, התפרקותה יום-יום מתרחשת לנגד עינינו, אך אינה כלל פתטית.

    מֶמְשֶלֶת בועה, יוהרה, ריקנות, ראוותנות, גאוותנות, חלחלה, אמתלה, מהתלה.
    מֶמְשֶלֶת מלח על פצעינו, מֶמְשֶלֶת אסון, חרבון, השפלה, הצטדקות, התרפסות, חרדה, טלטלה.
    מֶמְשָלָה אובדנית-סופנית. מייזעת, מייגעת, משגעת, מקרטעת, צולעת. בדרך-לא-דרך, בנס, מתנענעת.
    מֶמְשָלָה ללא קורטוב בריא של טיפת הגיון או שמץ שיקול-דעת.
    חיי-אדם עבורה כקליפת-שום ריקה, כתוכה של דלעת.
    בהפקרתם היומיומית של אזרחיה, חיי-אדם מסכנת, בכך מתורגלת-מיומנת-מורגלת, ממושמעת, מודעת, מאורגנת.
    לעיתים תכופות-תדירות, בליקוי מאורות, לשווא-לחינם, לא רק בשדרות, מזניחה אזרחיה, חיי-אדם ביודעין מקפדת.
    כלום יש פלא, איך וכיצד, ממשלה שכזו, עם שלל בעיותיה, כלל איננה מתמודדת ?
    על דם אזרחיה מדלגת-רוקדת-שורדת.
    על כל צעד ושעל, מצל עצמה בלבד, פוחדת. רועדת. מועדת.
    האם ניתן כלל בממשלה רשלנית-שלומיאלית כזאת לבטוח ? לתת בה אמון ?
    לשאוב ממנה תקווה ? עידוד ? עזוז ? אמונה ? ביטחון ? כוח ?
    מאחריות אישית ממשלתנו בכל הזדמנות נסה. על בני-עמה כלל לא חסה. לחו''ל תכופות טסה.
    מהתמודדות עם מציאות אמיתית בורחת. נמנעת. סולדת.
    כלום ניתן לצפות שממשלתנו תגן על חיי אזרחיה ? על ביטחונה של מולדת ?
    שמץ וזכר לא היה ואין בה מתכונות חתולה. תשע נשמות יש לה אך אף אחת מהן לא סגולה.

    הגב לתגובה זו

  • 41.

    ציפי מפריעה לאולמרט לסגור את התיקים הפליליים נגדו! אולמרט רוצה למסו

    ג'ינג'י, 12/07/07 20:31

    למסור את רמת הגולן ובתנאי שהשמלאנים ביילין וגלאון יסגרו לו את התיקים , ציפי מפריעה!!!

    הגב לתגובה זו

  • 40.

    ''יש פה תחושה של אופטימיות והתחדשות''

    דורון, 12/07/07 20:28

    ''יש פה תחושה של אופטימיות והתחדשות''
    כך אמר ראש ממשלתנו אולמרט היום בעת סיור בצפון
    יום בו השמש זורחת, השטה פורחת, מדינתנו כמרקחת
    בשדות שוב גדלים מחדש פלפל, שום, בצל, עגבנייה, צנון ומלפפון
    אך כלום יכול ומסוגל באמת ראש מכשלתנו לתושבי הצפון אופטימיות לשדר
    להתייחס לגבולות, לפריחה, התיישבות, התחדשות, לשוחח, להסביר, לבאר, לדבר
    להוסיף מילים על בנייה, על תחייה, על אמון, אימון, צבא, תהליך, ביטחון, על גדר
    לעשות זאת כאשר מצבו האישי ביש מתמיד, רע, רעוע, גרוע, הולך מדרדר
    אין זאת אלא אם עם ישראל לוקה בתיסמונת של עדר.

    21. ראש הממשלה מנותק וחייב פסיכולוג ל''ת לני, 12/07/07 12:38

    20. מתפלא על תושבי הצפון........ שמעון 101, אירופה, 12/07/07 12:34
    למרות שאני יושב באירופה אינני מנותק ולו ליום
    מהמתרחש בארץ. לאור ההרגשה הכללית מזה שנה, על התנהלותו הכושלת של אולמרט, התנהלות שגרמה לאובדן חיי חיילים הן בסדיר והן במילואים, הרוגים ופצועים בקרב האוכלוסיה האזרחית, מאות משפחות שהודות לאולמרט, הצטרפו בעל כורחן למשפחת השכול. בחדשות אתמול יצאה קריאה ברורה מטעם ועדת וינוגרד לאולמרט קרי: לא הבינות או לא רצית להבין את המסר של דו''ח הביניים! לא לתיקונים כיוונו, אלא להסקת מסקנות אישיות, קרי התפטרותך!
    כל כלב יגיע יומו, ולכן אנו כולנו עוד נזכה לראות את יציאתו המחפירה של אולמרט מחיי העם היקר הזה.
    תושבי הצפון יודעים שמילים שמשמיע אולמרט, בקושי תופסות ל 60 שניות מרגע שנאמרו, וגם זאת בע''מ. בדור שלנו ישנם למעשה שני ''מפורסמים'' עם דמיון משותף:
    הנסיך הבריטי צ'רלס ואהוד אולמרט.
    שניהם מתפארים באמצעי שמע מעולם אחר
    אך רק לצ'רלס יש דם כחול.
    12. הכשל המרכזי הוא שאולמרט ראש הממשלה ל''ת אחד, 12/07/07 12:19

    9. אין לי אמון באיש הזה - כמו 97% מהציבור ל''ת מה עושים?, 12/07/07 11:58

    3. אולמרט אנחנו כבר לא טיפשים ל''ת יוסף, פ''ת, 12/07/07 11:41

    1. ''יש פה אופטימיות והתחדשות'' - האיש שפויי?!!! ל''ת מז.תיכון חדש-2, נוסח משולב,,, 12/07/07 11:35

    הגב לתגובה זו

  • 39.

    ליבני שיחקה יעני ישרה אבל במציאות היא נמצאת בממשלת זבל (ל''ת)

    טיקי, 12/07/07 20:28

    הגב לתגובה זו

  • 38.

    ציפורה זמנך עבר (ל''ת)

    לכי הביתה קשקשנ, 12/07/07 19:24

    הגב לתגובה זו

  • 37.

    במבזקים ציפיפוט סותרת את מה

    רועי, 12/07/07 19:23

    שאמרה. להעיף את הממשלה הביתה בושה וחרפה.
    ציפורה לא אמינה וללא ניסיון.

    הגב לתגובה זו

  • 36.

    לא להאמין תקראו בדיווח על ליבני

    קדימה בדיחה, 12/07/07 19:22

    שינתה את דעתה.
    ממשלה רקובה גן ילדים.

    הגב לתגובה זו

  • 35.

    למֶמְשָלָה קָשֶה לִמְשוֹל – כָּשְלָה המֶמְשָלָה כָּשוֹל !

    אלכס, 12/07/07 19:16

    מזכיר הממשלה אמר כי מבוקר עד ערב הוא עסוק בהישרדות הממשלה ובהחלטות של פרץ
    ''אני לא יכול לחשוב מעבר ליום אחד קדימה'' - כך אמר הבוקר מזכיר הממשלה, ישראל מימון, בכנס השנתי של לשכת עורכי הדין באילת, במושב שעסק בשינוי שיטת הממשל. ''אני לא יודע מה עמיר פרץ יחליט מחר בבוקר, והאם עמי אילון או אהוד ברק יחליטו להישאר בממשלה'', הסביר. מימון הוסיף כי הממשלה נמצאת במצב קשה בגלל החשש מבחירות.
    מימון ציין בדיון כי הוא עסוק מהבוקר עד הלילה בממשלה ''לא במובן התיאורטי'', הבהיר. ''כאשר יש עילות שלפיהן הולכים לבחירות, יש חרב מתהפכת מעל הראש כל הזמן''. לדבריו, החרב יוצרת עיסוק מתמיד בממשלה שאינה יכולה למשול. ''בארבע השנים האחרונות זה מצב בלתי אפשרי - לממשלה קשה למשול והכנסת אינה מפקחת''.

    למֶמְשָלָה קָשֶה לִמְשוֹל – כָּשְלָה המֶמְשָלָה כָּשוֹל !
    ומה עלינו ? אזרחיה ? עד היכן ? עד אנא ?
    לאן נוליך את חרפתה ? את חרפתנו ? עד מתי בשיפלותה, בעליבותה, נאלץ בלב כוֹאֵב-דוֹאֵב לִצְפוֹת ?
    עד מתי מתיפקודה ומהתנהלותה באופן כה שיטתי-בעייתי-מגמתי נצטרך לִסְבּוֹל ?
    יען עָצוּם הכֶּשֶל. עָמוּק השֶבֶר. חָמוּר השֶסַע. עֲנָק הַפַּעַר.
    כה רב ! כה רחב ! כה גָדוֹל !

    למֶמְשָלָה קָשֶה לִמְשוֹל – כל יום שבא, שחר מפציע, פֶּתַע מופיע עוד נַחְשוֹל !
    להרגיע – אין כבר שום כוח שיכול.
    מֶמְשָלָה מנוונה-אטומה-מנוולה נָבול-נַבְלָה, קָמול-קמְלָה. לא יוֹעִיל אף אקאמול.
    מעצמאותינו, חירותינו, כמיהותינו, כיסופינו, תיקוותינו, ערגותינו, חזונינו, עתידנו
    בין אם יום שבת זה, יום של חג, או סתם יום של חול
    ממשלתנו-מַכְשלְתֵנוּ, את הבסיס לקיומנו, את שמחת-חדוות-חיינו, אפילו את מדינתנו,
    סָחבָה-סָחוֹב, גַנְבָה-גַנוֹב, גָזְלָה-גָזוֹל, נִישְלָה נָשוֹל.

    למֶמְשָלָה קָשֶה לִמְשוֹל, כל זאטוט, די-בקלות, להבחין בזאת יכול
    יד כל עתה בממשלה - ידה של ממשלה בכָּל
    עד מתי חושבת מכשלתנו כך לשְרוֹד ? לִרְעוֹד ? לִפְחוֹד ? למְעוֹד ?
    עד מתי תתעקש מַכְשלתֵנוּ על חשבוננו כך למְשוֹך ? לִפְעוֹל ? למְשוֹל ?

    למֶמְשָלָה קָשֶה לִמְשוֹל – על חטאיה, יוהרתה, אין-אפשרות בכלל למְחוֹל !
    ימין ושמאל רק שְכוֹל ותְכוֹל. מכירת חיסול כללית הפעם - לחיינו ערך מאד זוֹל.
    אך מכשלתנו אשר בתיפקודה-בהתנהלותה כל-כך התרשלה-רָשוֹל
    בדרכה, לשיטתה, כהרגלה, שוֹרֶדֶת-חוֹגֶגֶת-מִתְמוֹגֶגֶת,
    עם שלל בעיותיה כלל איננה-מִתְמוֹדֶדֶת, יוצאת בסערת מָחוֹל.
    אותנו, במאבקנו כנגדה, מַכְשלְתֵנוּ ברַפְסוּתָה, ברִיפְיוֹנָה, בחִידְלוֹנָה, מְחַשֶלֶת רק חַשוֹל.

    למֶמְשָלָה קָשֶה לִמְשוֹל –עבור עצמה ועבורנו הפכה מזמן לנֵטֶל, עוֹמֶס, עוֹל, מִכְשוֹל.
    זָנְחה אותנו, אזרחיה, כָּלִיל הפְקִירה ! לעצמה תקעה (ואיזה...) גוֹל !
    זו על רגל אחת, באמת ואמונה, כל התורה כולה, הכל.

    הגב לתגובה זו

  • 34.

    עד היום אני לא קולט איך קיבלו את השום דבר הזה (ל''ת)

    לממשלה ובתור, 12/07/07 18:40

    הגב לתגובה זו

    • קיבלו ? זה אתם הבאתם אותה וגם את ...

      ד''ר ארוין, 12/07/07 19:26

      וגם את פרץ
      ואת אולמרט
      ופרס
      ומשפחת שרון
      וגם וייסגלס
      וברק
      ועדנה ארבל
      ואת אוסלו
      והנסיגה מלבנון
      והמלחמה בעקבותיה
      והגירוש האכזרי
      וקדימה
      והעבודה

      שום דבר רע לא נפל עלינו משמים
      את הכל הבאנו על עצמנו
      באטימות
      בטפשות
      ובנחישות

      לתפארת מדינת ישראל

      הגב לתגובה זו

  • 33.

    גן עדן

    גולן, 12/07/07 18:35

    מי שיעיז להרים יד על גן העדן של מטה (הגולן), לא יזכה לגן עדן של מעלה!!! ראו, הוזהרתם!!!!!!!

    הגב לתגובה זו

  • 32.

    ''מזל שיצאנו למלחמה....'' מתוך עדותו של ח''כ רפי איתן בועדת וינוגרד

    תמרה, 12/07/07 18:34

    ''מזל שיצאנו למלחמה....''
    אף שהסתיימה בצורה כה שלומיאלית, רשלנית, מקוממת,
    כושלת, מרושלת, נכשלת, עצובה, עגומה, אומללה.
    אמנם יש עתה אנשים הצריכים להתמודד, מה חבל, עם מר גורל
    אך לנו, חברי כנסת, היה יש ונותר כמובן הרבה יותר שכל,
    שחק לנו הפעם, אכן באמת, המזל.
    מזל שלא אנחנו צריכים היינו לשלוח את בנינו אל קו החזית
    שעה שמדינה שלמה ועם מוּבַל (גם על כך מה חבל) מונעים על-ידי רוח עיוועים,
    רוח טיפשים, רוח חלמאים, רוח תזזית
    ראש ממשלה היה ויש לנו, שלומיאל בחסד-עליון-גדול,
    לנהל מדינה לא היה כלל יכול, לא היה לכך כלל מסוגל
    אך בהיותו פוליטיקאי מיומן-מתוחמן-משומן,
    איש פתלתל-חמקמק-עקלקל,
    כך גם למד, התפתח, הסתגל והורגל
    המתין וחכה למוצא פיו של רמטכ''ל,
    אדם יהיר, נמהר, מהיר, לא זהיר,
    הכל לו ברור ונהיר,
    למילותיו בלבד יִיחֵל אולמרט, פִּלֵל ופָּזַל
    לא הבין כי בינתיים אף זמנו שלו הלך לאיבוד, תם ואזל.
    רמטכ''ל אשר עד ליומו האחרון בתפקיד לא תפש כלל כי פתח במלחמה
    לא במעט, משום כך, נראתה תוצאתה כה עלובה, עצובה, כאובה,
    אומללה, הרסנית, גרועה. שממה של דממה.

    מן הראוי וזה המקום אף לומר ברבים, לכל אלו המצהירים, חדשות לבקרים,
    אזרחים פשוטים, עמלים, נאורים, חכמים, תמימים, שאינם יודעים לשאול,
    וביניהם גם כמה אווילים וכסילים,
    אלו אשר שבים וחוזרים על מנטרת שְאוֹל : ''היה מזל שיצאנו למלחמה''
    להצהיר בפניהם : ''בכנסת הבאה לא תימצאו את מקומכם''
    אף אם בכך לא נמצא אנו ולוּ טיפת נחמה.
    לכם ולשכמותכם, בעזרת אל, תחדל כנסת-ישראל,
    מלשמש בעתיד מקלט, מפלט, חממה.
    נכשלתם ב''אחריותכם'' בערבותכם ההדדית לשלומינו, קיומינו, בריאותינו, חיינו,
    החרבתם, גרמתם לקריסת-עולמינו,
    עשיתם כך טוב והיטב, עם-בלי כְּאֵב, ללא סיבה וטעם, טוב יותר מאשר אי-פעם
    הפכתם יוצרות-עולם על בסיסם, על ראשם,
    בהפילכם מוסדות-ארץ ועמודי-תווך ישירות עלינו,
    לא עוד כאשר מדובר אף בנפשו של עמנו.
    איך העזתם להפוך כך את חיינו למדבר שממה ?
    להחליט, בלי-תכלית, להֵלִיט ללא שיקול-דעת את גלגל החמה ?
    יקוב הדין והדם את דבריכם ! יקוב הדין והדם אף את הדממה !

    31. קשקשן סנילי, ספר לי על דבר טוב אחד שעשיתה למען הגימלאים במשך שנה.
    ציון, חיפה, 05/07/07 20:12 הייתי בטוח שלמשימה הזאת ניבחרת. הגב לתגובה זו

    30. העדות נשמעת כמו מלמול חסר שחר של איש סנילי ל''ת אחות גריאטרית, 05/07/07

    22. ומזל שהמדינה עוד קיימת אחרי המלחמה ל''ת עם צוות שכזה, 05/07/07 14:55

    17. רפי איתן! לא משאירים אנשים מאחור ! ירון זהבי, שקר כלשהו,05/07/07 14:05 בוגד שנטש את ג'ונתן פולארד !

    16. רפי, אם זה המצב למה אתה נשאר בממשלה הזאת ? גידי, חיפה, 05/07/07 13:51 כמו שהפקרת את פולארד אתה מפקיר את אזרחי ישראל למען הכיסא. הגב לתגובה זו

    5. עוד הוכחה שכל דקה שאולמרט ר'מ היא בעייה אמיתית למדינה ל''ת גדעון, 05/07/07 12:46

    3. רפי, ואתה עוד יושב בממשלה הרעה הזאת ? אמיר ברד, צפון, 05/07/07 12:35 הכל נרשם אצל העם הזה, הכל.

    2. איזה גמד ל''ת י, 05/07/07 12:35
    1. האיש כבר לא רלוונטי, ומפלגתו כנ''ל... ל''ת בחירות עכשיו, 05/07/07 12:31

    הגב לתגובה זו

  • 31.

    לבני מזגזגת (ל''ת)

    שון, 12/07/07 18:30

    הגב לתגובה זו

  • 30.

    בורח סידרתי מאחריות

    גורי גרוסמן, 12/07/07 18:30

    בורח סידרתי מאחריות

    לב כולנו היה אתמול עם המשפחות השכולות שהתכנסו בטכס הזיכרון בהר הרצל לבכות את בניהם שנפלו במלחמת לבנון השנייה. רבים נפגעו עד עומק נשמתם מכך שדווקא האדם האחראי יותר מכולם לאסונם, ראש הממשלה אהוד אולמרט, העז להעדר מהטכס בתירוץ אווילי המעורר בחילה, בלשון המעטה.

    במחשבה שנייה, בריחתו של אולמרט מלהישיר מבט בעיניהם של המשפחות הדואבות היתה צפויה ואינה צריכה להפתיע איש. ההפתעה היתה אילו היה הופך לפתע את עורו, מפגין שמץ של אנושיות ומגלה שלב אדם פועם בקרבו ועושה את הצפוי מכל מנהיג שפוי, בין שיהיה ראש ממשלה נבחר במדינה דמוקרטית, או רודן במדינה טוטאליטרית.

    האיש שעמד בראש המערכת שפקדה על חיילי צה''ל לצאת למערכה, היה חייב לעמוד דום בבית הקברות הצבאי, להרכין ראש בשעה שהרב הצבאי קורא אל מלא רחמים לעילוי נשמתם של בנינו היקרים. ללא כל קשר אם היציאה למלחמה היתה נכונה או שגויה.


    לא יעלה על הדעת שהאיש הנקלה הזה ימשיך לכהן כראש ממשלה וברוב חוצפה יוסיף ויכריע בדיני נפשותיהם של בנינו, אותם הוא עתיד חלילה לשלוח שוב למערכה. מה עוד ששערה לא תיפול מראשם של בניו השוכנים לבטח הרחק מהמדינה המדממת שלנו.

    המעשה המביש הזה היה צפוי מהאיש היהיר הזה, הבורח הסדרתי מאחריות, המסרב עד היום להתפטר מתפקידו עקב הניהול הכושל של המלחמה, וחסר בושה בקומבינות שפלות, הוא נאחז בקרנות המזבח של תפקידו, כשהוא מצפצף על אזרחי ישראל הזועקים מזה שנה תמימה ''אולמרט התפטר''. הקריאה הזאת חייבת להתחזק ביתר שאת בשל בריחתו הנפשעת אתמול מטכס הזיכרון.

    בריחתו מאחריות זעקה לשמים בעיקר כאשר שני שותפיו לכישלון, הרמטכ''ל דן חלוץ שהשכיל להתפטר, ושר הביטחון עמיר פרץ, שהבטיח לפני הפריימריז, שיפרוש ממשרד הביטחון. שניהם להבדיל ממנו לא העזו להעדר מטכס הזיכרון, הם גייסו את אומץ הלב הדרוש והתייצבו פנים אל פנים מול המשפחות השכולות. הם לא ברחו מאחריות, הם הבינו שחלילה להם מלהיעדר מהטכס בהר הרצל ולהתנכר לאבלן של המשפחות שאיבדו את היקר ביותר במלחמה שהם היו אלה ששלחו את יקיריהם להילחם בה.

    ולנו לא נותר אלא להמשיך ולזעוק: ''אולמרט התפטר!!!''

    הגב לתגובה זו

  • 29.

    אהוד ברח – גרסת 2007 ?

    יצחק גאגולה, 12/07/07 18:21

    אהוד ברח – גרסת 2007 ?

    המדינה מתייחדת עם הנופלים, החיילים היקרים שנשלחו לשדה הקרב ולא חזרו וגם עשרות תושבי הצפון שברגע אחד נגדע חייהם. אלה שהשאירו אחריהם כאב ושכול, ומדינה מוכת הלם. דווקא ברגע כה טעון וקשה, התבשרנו כי ראש הממשלה לא השתתף בטקס

    עברה שנה מאז מלחמת לבנון השנייה, עדיין הפצעים לא הוגלדו, המסקנות (אם ישנם) לא הופנמו והושמו, המדינה עדיין מדממת וכואבת, כאילו לא מעכלת את המחזות והמראות הקשות שנראו כאן, רק לפני שנה בסך הכול.

    המדינה מתייחדת עם הנופלים, החיילים היקרים שנשלחו לשדה הקרב ולא חזרו וגם עשרות תושבי הצפון שברגע אחד נגדע חייהם. אלה שהשאירו אחריהם כאב ושכול, ומדינה מוכת הלם. דווקא ברגע כה טעון וקשה, התבשרנו כי ראש הממשלה לא השתתף בטקס (בטקס שנערך בתאריך טז' בתמוז תשס''ז - 2.7.07).

    בעיני אין זו עוד כותרת, אלא משהו פגום, עמוק בבסיס התנהגותו של ראש הממשלה. כוונתי לבריחה של מנהיג ממציאות, בשעה שכולם מצפים דווקא ממנו להיות אתם בשעתם הקשה. את זה לא מבין מר אולמרט. פשוט התעלמות.

    אכן, זוהי שאלה מהותית, מי ראוי להיות מנהיג ? שאלה אקטואלית ורלוונטית, בכל עת. המדרש מספר, על משה רבנו, שבטרם קיבל עליו את השליחות להיות מנהיגם של ישראל, בהיותו רועה צאן, ראה כי כבשה אחת קשה לה ללכת כמו יתר הכבשים, ריחם עליה, נטלה על כתפו, האכילה, השקה אותה והביאה אל מקום חפצה... חז''ל קבעו, כי מעשה זה הכשיר את משה להיות מנהיגם של ישראל. ''... אמר הקב''ה, אם לכבשה אתה עושה כך, ראוי אתה משה להיות מנהיגם של ישראל...''.

    משה אינו היחיד בתולדות עם ישראל ששימש כרועה בטרם היבחרו למנהיג מוביל. קדמו לפניו האבות אברהם, יצחק ויעקב ולאחריו דוד המלך. אומר הרש''ר הירש זצ''ל, כי היותם רועי צאן, זה הכשיר אותם למנהיגות.

    מנהיגותו ואופי אישיותו של המנהיג נמדדים במעשיו הקטנים. מנהיג זקוק לתכונות סותרות המשלימות זו את זו, והופכות אותו למנהיג בעל שיעור קומה. זה המשלב בין חוזק לרכות. כאשר הוא חייב להתנהג בחוזק וביד רמה כלפי האויבים מסביב, אך עליו להיות רך לעם, להיות קשוב אליהם ולרגשותיהם ולהיטיב עמם. אחרת, הוא חוטא לתפקיד שניתן לו.

    אין לך שעה קשה מזו, בה זקוקים ההורים השכולים לחיבוק חם וליד מלטפת של האיש בעל התפקיד והמעמד הביצועי הגבוה ביותר בממשלה - ראש הממשלה. עם כל הכישלונות שהיו במלחמה זו ועם כל הקושי שיש לרה''מ להסתכל להורים אלה בעיניים, חובתו היא לעמוד לצדם ולהיות איתם בטקס זה. זוהי גדלות השעה בה היה קונה את עולמו. שהרי המלחמה היא על הבית, והאבל הוא של כל בני הבית. אם ראש הבית יברח, הרי שמשמעות הדבר הינה קשה ובלתי נסלחת.

    האם חמור הדבר פחות מאסון צאלים ב', בו אירעה תאונה קטלנית במהלך תרגיל של יחידת סיירת מטכ''ל, שתוצאותיה הטרגיות של התאונה עמדו זמן רב במרכז סדר היום הציבורי, כאשר בראש הפרשה עמד הרמטכ''ל אהוד ברק ?
    בעיני במידה מסוימת היא אף חמורה יותר (וא''כ המקום להרחיב, וד''ל). מנהיג שבורח מהמערכה, ומשאיר את אזרחי המדינה בצערם, לבד , מבלי לחוש יחד אתם את כאבם, ביום זה כאשר על כולנו החובה לזכור את הבנים שהלכו מאתנו בטרם עת, אלה שמסרו את נפשם להגנתנו - אינו ראוי להיות מנהיג !

    הכותב הינו עו''ד וח''כ לשעבר. מכהן כסגן נשיא הקונגרס העולמי של יהדות גרוזיה. לצד היותו רב
    ואיש ציבור, הוא כותב מאמרים ומרצה בנושאי אקטואליה, חינוך ומשפט.

    הגב לתגובה זו

    • כל הכבוד גאגולה,למה ישי לא חושב כמוך ומפיל את אולמרט???? (ל''ת)

      די לאיוולת, 12/07/07 18:32

      הגב לתגובה זו

  • 28.

    הקולות מסוריה הם תרגיל מסריח שהצפרדע אולמרט עלול לבלוע. (ל''ת)

    אמיר ברד, 12/07/07 18:08

    הגב לתגובה זו

    • למה עלול? הוא מת לבלוע את הצפרדע ! אולי הצפרדע תציל את ממשלתו !

      טיטוס, 12/07/07 18:19

      אולי יהפוך עצמו לנסיך מהאגדות .

      הגב לתגובה זו

    • הם בממשלה מדברים עם בעלת האוב - ושומעים (ל''ת)

      קולות בערפל, 12/07/07 18:28

      הגב לתגובה זו

  • 27.

    ציפורה חארטה ואולמרט בארטה !

    ישמעאל, 12/07/07 17:57

    שני הליצנים על חוט מתנועעים עפ''י משיכת החוטים של דעת הקהל ! שום דבר טוב לא יכול לצאת מהצמד הזה ?

    הגב לתגובה זו

  • 26.

    מי זו ליבני ?

    אלי, 12/07/07 17:56

    זו אותה אחת שהתגלתה כסמרטוטית גמורה במלחמת לבנון ?
    אולי תשבי קצת בשקט אחרי המחדלים שלך ותמתיני בשקט להליכתך מהמפה יחד עם זה שמעלייך...

    הגב לתגובה זו

  • 25.

    חֲנוּת מַכּוֹלֶת

    אלכס, 12/07/07 17:55

    מְנַהֲלִים הֵם אֶת מְדִינָתֵנוּ הקְטַנְטוֹנֶת, בָּבַת-עֵינֵינוּ, אֶת אַרְצֵנוּ הַפִּיצְפּוֹנֶת
    כְּמוֹ אֶת מֶמְשָלְתָם-מַכְשֵלְתָּם-מַכְשֵלְתֵּנוּ מָשָל וּכְּאִילוּ הָיְתָה זוֹ חֲנוּת מַכּוֹלֶת
    חֲנוּת מִשְפַּחְתִית, פִּינָתִית, שְכוּנָתִית, יוֹם סְגוּרָה, יוֹם פְּתוּחָה,
    יוֹם יֵש, יוֹם אֵין קֶמָח, אוֹרֶז או סוֹלֶת.
    חֲנוּת מַכּוֹלֶת בָּה אֶפְשָר, לְעִיתִּים, מִפַּעַם לְפַּעַם, לִמְכּוֹר אַף פְּסוֹלֶת.
    תַּרְנגוֹל גָדוֹל פוֹסֵעַ-טוֹפֵף בַּחֲזִית חֲנוּת המַכּוֹלֶת,
    צוֹעֵד הֲלוֹך וחֲזוֹר כְּשוֹמֵר-סַף, שְמַר-טַף
    תַּרְנגוֹל אָדוֹם גָדוֹל, תַּרְנגוֹל מְגוּנְדָר, תַּרְנגוֹל צִבְעוֹנִי בַּעַל כַּרְבּוֹלֶת
    מִדֵי פַּעַם התַּרְנגוֹל עוֹצֵר, מְנַקֵר, גַרְגֵר חִטָה אוֹ שִיבּוֹלֶת.
    הַאִם יַצְלִיחַ תַּרְנגוֹל זֶה לְבַדּוֹ, בְּעַצְמוֹ, לִשְמוֹר אֶת חֲנוּת המַכּוֹלֶת ?
    לְהַבְטִיח אֶת חֲנוּת המַכּוֹלֶת מִפְנֵי סְגִירָה ?
    נְעִילָה ? טַלְטֵלָה ? לְהַצִילָה מִמַפּוֹלֶת ?
    לְהַגֵן עַל חֲנוּת המַכּוֹלֶת מִפְּנֵי מְעַרְבּוֹלֶת ?

    הגב לתגובה זו

    • יפה. (ל''ת)

      אולמרט ולבני, 12/07/07 18:35

      הגב לתגובה זו

  • 24.

    מֶמְשָלָה גוֹסֶסֶת... כְּנֶסֶת רוֹפֶסֶת... מְדִינָה מְפַרְכֶּסֶת...

    דורון, 12/07/07 17:54

    מֶמְשָלָה מוּבֶסֶת. מֶמְשָלָה בִּלְתִּי-מְאוּפֶּסֶת. כְּנֶסֶת רוֹפֶסֶת. מְדִינָה מְפַרְכֶּסֶת.
    מְאִי-נְטִילַת, אִי-לְקִיחַת, אִי-נְשִיאָה בְּאַחֲרָיוּת אִישִית-מְדִינִית-פּוֹלִיטִית, נִיזוֹנָה-מֶמְשָלָה, מִתְפַּרְנֶסֶת.
    מֶמְשָלָה בָּזָה, מְבוּזָה, מִתְבָּזָה, מְאוּסָה, מְקוֹמֶמֶת, מִתְנַווֶנֶת, נִרְגֶנֶת, מְשוּעַמֶמֶת, חוֹמֶסֶת, מְקוּרְקֶסֶת, מוֹאֶסֶת, מְבוֹאֶסֶת.
    אַתָּה מַרְגִיש אֶת נְשִימוֹתֶיהָ הקְצוּבוֹת, האַחֲרוֹנוֹת,
    שֶל מֶמְשָלָה יְהִירָה, יוֹמְרָנִית, הַרְסָנִית, רַשְלָנִית, חוֹבְבָנִית, שְלוּמִיאֵלִית, רוֹמֶסֶת, גוֹרֶסֶת, דוֹרֶסֶת.
    חָש וְרוֹאֶה אֵיך וְכֵּיצַד, אֶל מוּל, לְנוֹכַח, לְנֶגֶד עֵינֶיך, מֶמְשָלָה-מַכְשֵלָה זוֹ אַט-אַט גוֹסֶסֶת.
    בְּמֵי-מַדְמֵנַת מֶחדְלֵיה שוֹקַעַת יֵישוּתָה, נְמַסָּה-מִתְמוֹסֶסֶת-מִתְבּוֹסֶסֶת-קוֹרֶסֶת.
    כָּל הַעַם, לא רַק אַתָּה, עֵדִים לַמִתְרַחֵש, צוֹפִים בַּמִתְחוֹלֵל,
    מִתְבּוֹנְנִים בַּתַהֲלִיך - לא מִתוֹך תְחוּשָה שֶל חֵן, רַחֲמִים וחֶסֶד.
    חֵרֶף רְצוֹנָם נוֹכְחִים בְּכָּך אֲפִילוּ ''נְצִיגֵינוּ'', ''נִבְחרֵינוּ'' בַּכְּנֶסֶת.
    בִּיְהִירוּתָה-רְהֲבתָנוּתָה-גַאֲוְותָנוּתָה-רַאֲוְותָנוּתָה מֶמְשָלְתֵּנוּ אינה מִתְרַפֶּסֶת.
    אַך יוֹדַעַת-מוּדַעַת מֶמְשָלָה כִּי חָלַף זְמַנָה. תָּם קוֹרְבָּנָה.
    מֶמְשָלָה עֵצָה מְטַכֵּסֶת. מֶמְשָלָה עַל עֵצִים מְטַפֶּסֶת. מֶמְשָלָה אֶת צִיפּוֹרְנֶיהָ כּוֹסֶסֶת.
    מי יְתַאֵר עַתָּה את רוּח הַתְקוּפָה ? מִי יִכְתוֹב אֶת תוֹלְדוֹת הַכִּשָלוֹן ? הֵיקֵף הַחִידָלוֹן ? האֲבַדּוֹן ?
    עוֹמֶק הַקֶרַע ? חוּמְרַת הַשֶסַע ? גוֹדֶל הַשֶבֶר ? מֵימַדֵי האֶסוֹן ? עוֹצְמַת היָגוֹן ?
    מִי יְתַּעֵד עַתָּה אֶת דִבְרֵי הימִים ?
    אַף אִם יֵש מְלָאי לְמַכְבִּיר שֶל דְיוֹ בַּקֶסֶת ?

    כל מילה נכונה, אין לי מה להוסיף, רק להתפלל שנמשיך להתקיים. ל''ת אמיר ברד, צפון, 14/05/07 11:16

    כל מילה מדוייקת. ל''ת אני, 19/05/07 12:34

    שיר מגניב. ל''ת לאה, 19/05/07 23:15

    עצוב. יותר ממה שזה מרגיז זה עצוב. ל''ת מיכל כהן, 21/05/07 22:44

    כואב אבל מקסים ל''ת עוד אחת, 22/05/07 10:42

    הגב לתגובה זו

  • 23.

    לבכות או לצחוק? (ל''ת)

    פרופ' יגאל כהן, 12/07/07 17:45

    הגב לתגובה זו

  • 22.

    חייבים לעשות מומ ולאהוב את אחינו הסורים

    רוצה שלום, 12/07/07 17:39

    אני מאחל שיהיה לאסד את כל האהבה והכיף שבעולם בלהיות נשיא סוריה אני מאחל לו שיחייה חיים ארוכם באהבה בלתי נגמאת שיצליח בכל מעשה שירצה לעשות ושהבנים שלו יהיו מבורכים ותהיה אהבה בין כולם,אני מאחל שאלוהים יברכך את השרה לבני ויעניק לה את כל ההבנה הלאה הרוחנית והשלמה על איך לעשות שלום בשם ישוע אני מאחל שישראל וסוריה יחיו בחברות עולם שהאנשים בים שתי המדינות יפגשו כל יום ויפיקו הנאה אדירה אחד מהשני ושיהנו מחיים ביחד לנצח כידידי נצח וששום דבר יותר לא יפריד בין שתי המדינות האהובות והיקרות שאלוהים אוהב כל כך,אמן שתהיה לכולם שבת שלום נהדרת ומופלאה אם אהבה אהבה ועוד קצת אהבה,אני מאחל הנאה אדירה וכל הכיף שבעולם

    הגב לתגובה זו

  • 21.

    למֶמְשָלָה קָשֶה לִמְשוֹל – כָּשְלָה המֶמְשָלָה כָּשוֹל !

    אלכס, 12/07/07 17:31

    למֶמְשָלָה קָשֶה לִמְשוֹל – כָּשְלָה המֶמְשָלָה כָּשוֹל !
    ומה עלינו ? אזרחיה ? עד היכן ? עד אנא ?
    לאן נוליך את חרפתה ? את חרפתנו ? עד מתי בשיפלותה, בעליבותה, נאלץ בלב כוֹאֵב-דוֹאֵב לִצְפוֹת ?
    עד מתי מתיפקודה ומהתנהלותה באופן כה שיטתי-בעייתי-מגמתי נצטרך לִסְבּוֹל ?
    יען עָצוּם הכֶּשֶל. עָמוּק השֶבֶר. חָמוּר השֶסַע. עֲנָק הַפַּעַר.
    כה רב ! כה רחב ! כה גָדוֹל !

    למֶמְשָלָה קָשֶה לִמְשוֹל – כל יום שבא, שחר מפציע, פֶּתַע מופיע עוד נַחְשוֹל !
    להרגיע – אין כבר שום כוח שיכול.
    מֶמְשָלָה מנוונה-אטומה-מנוולה נָבול-נַבְלָה, קָמול-קמְלָה. לא יוֹעִיל אף אקאמול.
    מעצמאותינו, חירותינו, כמיהותינו, כיסופינו, תיקוותינו, ערגותינו, חזונינו, עתידנו
    בין אם יום שבת זה, יום של חג, או סתם יום של חול
    ממשלתנו-מַכְשלְתֵנוּ, את הבסיס לקיומנו, את שמחת-חדוות-חיינו, אפילו את מדינתנו,
    סָחבָה-סָחוֹב, גַנְבָה-גַנוֹב, גָזְלָה-גָזוֹל, נִישְלָה נָשוֹל.

    למֶמְשָלָה קָשֶה לִמְשוֹל, כל זאטוט, די-בקלות, להבחין בזאת יכול
    יד כל עתה בממשלה - ידה של ממשלה בכָּל
    עד מתי חושבת מכשלתנו כך לשְרוֹד ? לִרְעוֹד ? לִפְחוֹד ? למְעוֹד ?
    עד מתי תתעקש מַכְשלתֵנוּ על חשבוננו כך למְשוֹך ? לִפְעוֹל ? למְשוֹל ?

    למֶמְשָלָה קָשֶה לִמְשוֹל – על חטאיה, יוהרתה, אין-אפשרות בכלל למְחוֹל !
    ימין ושמאל רק שְכוֹל ותְכוֹל. מכירת חיסול כללית הפעם - לחיינו ערך מאד זוֹל.
    אך מכשלתנו אשר בתיפקודה-בהתנהלותה כל-כך התרשלה-רָשוֹל
    בדרכה, לשיטתה, כהרגלה, שוֹרֶדֶת-חוֹגֶגֶת-מִתְמוֹגֶגֶת,
    עם שלל בעיותיה כלל איננה-מִתְמוֹדֶדֶת, יוצאת בסערת מָחוֹל.
    אותנו, במאבקנו כנגדה, מַכְשלְתֵנוּ ברַפְסוּתָה, ברִיפְיוֹנָה, בחִידְלוֹנָה, מְחַשֶלֶת רק חַשוֹל.

    למֶמְשָלָה קָשֶה לִמְשוֹל –עבור עצמה ועבורנו הפכה מזמן לנֵטֶל, עוֹמֶס, עוֹל, מִכְשוֹל.
    זָנְחה אותנו, אזרחיה, כָּלִיל הפְקִירה ! לעצמה תקעה (ואיזה...) גוֹל !
    זו על רגל אחת, באמת ואמונה, כל התורה כולה, הכל.

    הגב לתגובה זו

  • 20.

    ציפי הצליחה לפצח את הקוד - כבר לא אומרת צריך לדבר

    דמשק מהווה, 12/07/07 17:30

    לטרור. לך עכשו תאמין לה.

    הגב לתגובה זו

  • 19.

    בלה בלה

    Caligula., 12/07/07 17:00

    הממשלה חלשה מדי ליזם שלום. עוד מעט דוח הסופי של וינוגרד ולך תדע מה יהיה...

    הגב לתגובה זו

  • 18.

    ל-6

    זהר, 12/07/07 16:59

    חחח ניקראתי מצחוק
    באמת ממשלה מאפנה
    יאלה שביבי יהיה ראש ממשלה

    הגב לתגובה זו

  • 17.

    הגולן הוא הרבה יותר ''ישראלי''. נקודה.

    רק שלום תמורת, 12/07/07 16:58

    הגולן הוא הרבה יותר ''ישראלי'' מאשר ''סורי''. כבר 40 שנה שהוא ישראלי, פרק זמן כפול מזה שבו היה בחזקת סוריה. הריבונות הישראלית חלה בו זה 26 שנה. אין בו לא עם זר, ולא בעיה דמוגרפית. הגולן הפך לחלק מן ההוויה הישראלית. הוא האזור המטויל ביותר בארץ, זרוע בעשרות יישובים יהודיים, שטחי חקלאות, אזורי תעשייה ותיירות, שמורות טבע ונוף פראי.

    השורשים שהכינו בו אינם מליצה. לפחות אצל שני הדורות האחרונים, הוא התקבע תודעתית כחלק בלתי נפרד מהמדינה. אין הוא רק חלק מהבית הלאומי. רובנו רואים בנופיו, ואפילו בתוצרת שלו, חלק ממרכיבי הישראליות שלנו, בין שמדובר ב''מי עדן'', ביינות הגולן או בצימרים שם, ובין במסלולי הטיולים של בתי הספר ותנועות הנוער. אין צורך בשום סקר כדי לדעת שהציבור הישראלי קשור לגולן, אוהב אותו וחש באינטואיציה בריאה שהוא חלק ממנו.

    מי שמדבר על ''החזרת'' הגולן לסוריה - מטעה. הגולן נמסר למנדט צרפתי על פי הסכם החלוקה הקולוניאליסטי. סוריה נהפכה לעצמאית רק ב-1946. בתקופה הקצרה שבה ישבה בגולן, 0.5% משטחה, הפכה סוריה את חבל הארץ הזה לכן זינוק בניסיונה לכבוש ולחסל את ישראל. הצבא הסורי הפגיז את היישובים הישראליים לאורך הגבול, פגע בדייגי הכנרת, ניסה להטות את מימיה והפך את החיים ''למטה'' לגיהנום נוסח שדרות. הגולן נכבש במלחמת מגן צודקת. אנו הרווחנו אותו בדם. הסורים הפסידו אותו בדין.

    גם בהיסטוריה המוקדמת יותר, הגולן לא נחשב חלק מסוריה והוא רווי בשרידי גבורה וריבונות יהודית: החל בימי שלמה, עבור בימי בית שני, קרב הגבורה של העיר גמלא ותקופת התלמוד. לא ארץ נוכרייה כבשנו. הזיקה שלנו לגולן קודמת לנחיצותו הביטחונית או לצורך לשמור על מקורות המים, ועוד נימוקים מצוינים אחרים.

    מי שמתייחס היום לתביעה הסורית האולטימטיווית לנסיגה ישראלית מלאה מהרמה, ופינוי אחרון היישובים ממנה, כאל גזירת שמים טועה ומטעה. את מוסכמת ''תו המחיר'' צריך לנתץ. ההתייחסות צריכה להיות שונה לחלוטין. הגולן אינו סורי. הוא ישראלי. סוריה יכולה להרוויח הרבה מאוד משלום, לאו דווקא טריטוריה. לפני ישראל נפתח חלון הזדמנות נדיר להסביר זאת לעולם, בלי להתבלבל. סוריה מוכרת עתה בעולם כמדינה תומכת טרור, כחלק מ''ציר הרשע'', וזה הזמן לנסות למנף את הנרטיב הישראלי על הגולן כדי לנתץ את מוסכמת ''תו המחיר''.

    ייתכן שבעוד דור או שניים תהיה פשרה גם בגולן, אבל היא תהיה טובה לאין שיעור, אם נקודת המוצא תהיה אחרת: כששני הצדדים מסכימים מראש שהגולן שייך לצד אחד, תוצאת המו''מ ידועה מראש. כששני הצדדים טוענים לבעלות עליו, גם המתווכים יתייחסו אליו אחרת.

    תוצאותיה של מלחמת לבנון השנייה הגבירו מאוד את התיאבון של סוריה והובילו לאיום במלחמה על ישראל, אם הגולן לא יועבר לידיה. לצד ההרתעה שעליה מדבר שר הביטחון הנכנס אהוד ברק, זה בדיוק הזמן לספר את הסיפור הישראלי על רמת הגולן

    הגב לתגובה זו

    • אל תדאג אמיגו, העם לא יתן לשמאלנים לתת חלקי מולדת

      שמוליק, 12/07/07 17:32

      השמאלנים יכולים לאכול את הלב.

      תאבתם לנסיגה לא תבוא על סיפוקה.

      הגב לתגובה זו

  • 16.

    זה רק אני או שנידמה לי...???

    ארני גילבוע, 12/07/07 16:52

    היא דומה לחיים יבין ,רק עם שיער צבוע בלונד.

    הגב לתגובה זו

    • ארני מכפר תבור......כמעט קלעת!

      שמעון 101, 12/07/07 17:05

      במבט מאירופה הרחוקה, היא נראית כאילו השאריות מאתמול בלילה נותרו בפיה.....
      שאריות של מה בדיוק? תחליט לבד...

      הגב לתגובה זו

      • שני ישראלים קשקשנים בלי יכולת להוסיף (ל''ת)

        משקיף מהצד, 12/07/07 17:25

        הגב לתגובה זו

        • לאדוני המשפיך מהצד...

          ארני ושמעון 101, 12/07/07 19:54

          לכבוד גדול יחשב לנו........

          הגב לתגובה זו

  • 15.

    Mrs. Livni - Read this comment

    Mr. Israeli, 12/07/07 16:51

    Mrs. Livni, if you think that Syria would first stop supporting terrorism against Israel, and only then sit down to talk, you're dead wrong. Sinn Fein also did not put down their weapons, nor renounce their goals before receiving their demands from Britain. The Syrians know full well the price they'll have to pay in return for the Golan Heights, and they will be willing to pay it. But not one minute BEFORE a peace agreement is reached. One does not give up its pressure means prior to reaching an agreement with the other side. That's Basics 101. Expect nothing less

    הגב לתגובה זו

  • 14.

    ציפי אולי תאמצי לעצמך תענית דיבור במשך חודש (ל''ת)

    משה בודק, 12/07/07 16:48

    הגב לתגובה זו

  • 13.

    כשאני רואה את אולמרט אני מתחיל להבין את יגאל עמיר.

    אל גוואפו, 12/07/07 16:47

    זה פשוט טירוף ...
    -ראש ממשלה עם 20 ופחות אחוזי תמיכה הוציא מדינה שלמה למלחמה נגד הטרור בלבנון

    -את הבנים שלו הוא לא הוציא למלחמה ברור .

    -בסוף המלחמה אחרי שחסר את החיילים לסיכונים מיותרים וגרם בעקיפין אומנם להרג של חיילים ואזרחים בגלל ניהול מלחמתי כושל מסר את ראשם של כל המעורבים בהתנהלות הלחימה לציבור על מנת שיוכל לשבת עדיין בשלטון .

    -עכשיו אחרי שהוא הביא אותנו למצב שבו הוא הרס את תדמית צה''ל הוא רוצה לשבת למשא ומתן עם מדינה שתומכת בטרור באופן מובהק במשך 20 שנה לפחות , בשנה האחרונה העבירה נשק לאירגון טרור ו.. היא עם קשרים מצויינים עם מדינה שתומכת בהשמדת מדינת ישראל ..

    -יתרה מכך הוא מוכן לתת את הגולן כשיותר מ60 אחוז מאזרחי ישראל בכלל לא מוכנים למהלך כזה .

    עכשיו אני רוצה לשאול :
    א.אם זאת לא דיקטטורה אז מה היא דיקטטורה .?
    ב.מישהוא יכול להגיד שלא מבין את המניע של יגאל עמיר עכשיו ? (לא אומר שאני מסכים איתו בכלל !! אבל להבין בחיי שאני מתחיל להבין )

    הגב לתגובה זו

    • עמיר עסוק בלעשות ילדים........

      נעים ג'רוסי, 12/07/07 17:08

      עיזבי אותו לנפשו...
      בואי נעסוק בעמיר אחר,עמיר פרץ,,,
      למה לא שומעים עליו יותר..???
      השמועה מספרת שהוא ניכנס לדיכאון ,כמו מנחם בגין.

      הגב לתגובה זו

    • מה זה ,אתה לא צודק.....!!!!1

      בני גחון, 12/07/07 17:10

      צא ולמד מעט היסטוריה ציונית...!!!!1

      הגב לתגובה זו

    • טוב תעשה המשטרה אם תשים יד,על העשב השוטה הזה,בזמן.

      יגאל כהן, 12/07/07 17:45

      ראו הוזהרתם.
      הוא כבר עבר לפיתרון האלטרנטיבי.
      ואם הוא יגיד למשטרה:סרק סרק,
      אל תאמינו לו.

      הגב לתגובה זו

      • אולי תלמד לקרוא לפני שאתה מגיב יגאל

        אל גוואפו, 12/07/07 18:00

        אמרתי שאני מתחיל להבין !!
        ואמרתי שאני לא מסכים !

        אז אל תקרא לי עשב שוטה ואל תבלבל את המח .

        העשב היחידי ש''שותה'' פה זה אתה ..

        הגב לתגובה זו

  • 12.

    ציפי כל הכבוד,אין על מה לדבר איתם.

    דב בינדר, 12/07/07 16:45

    אין לנו על מה לדבר עם סוריה,הם רוצים חזרה את הגולן אבל בשום פנים לא יקבלו ממנו חזרה אפילו סנטימטר,דין הגולן כדין איסכנדרון,גם את חבל הטאיי והעיר איסכנדרון הם רוצים לקבל חזרה מהטורקים אבל טורקיה כבר הבהירה להם בלשון שאינה משתמעת לשתי פנים שהם אולי רוצים אבל לקבל הם יקבלו קדחת,זה בדיוק מה שיקבלו מאיתנו.

    הגב לתגובה זו

    • יגידו ''כמו המודל המצרי'' ויקבלו עד הגרגיר האחרון (ל''ת)

      +פירוז וסידורי, 12/07/07 16:52

      הגב לתגובה זו

      • עם סוריה צריך לדבר תורכית. (ל''ת)

        ויקינג, 12/07/07 17:17

        הגב לתגובה זו

        • סרטים תורכיים (ל''ת)

          פאסה ממזמן, 12/07/07 17:55

          הגב לתגובה זו

          • דווקא ויקינג יודע על מה הוא סח. (ל''ת)

            חבל אלכסדרטה, 12/07/07 20:51

            הגב לתגובה זו

  • 11.

    ישראל צריכה עוד מלחמת הפסד. לא די בהפסד מול חיזבאללה (ל''ת)

    ##חיל ג'ובניק##, 12/07/07 16:43

    הגב לתגובה זו

    • נמאסתה ערבי ג'ובניק. סתם קשקשן. לך לשקם (ל''ת)

      משקיף מהצד, 12/07/07 16:56

      הגב לתגובה זו

  • 10.

    גן ילדים הממשלה הזו מה שאולמרט יגיד ציפק'ה תגיד להיפך ..... (ל''ת)

    חה חה חה חה, 12/07/07 16:35

    הגב לתגובה זו

    • זה לא ההיפך- (ל''ת)

      זה מסרים, 12/07/07 16:44

      הגב לתגובה זו

  • 9.

    נד, נד. נד, נד רד עלה עלה ורד

    טרונטו טורונטו, 12/07/07 16:35

    עולה יורדת, עולה יורדת, היא מתנדנדת על הגלים..... ציפי פה זה לא ים ולא מיטה כך צריך להחליט לבד...

    הגב לתגובה זו

  • 8.

    ישראל וסוריה מנהלות (בעצם) מו''מ-- אבל כמו על גבעת הצעקות שם בגולן.. (ל''ת)

    יאללה- לעבודה, 12/07/07 16:34

    הגב לתגובה זו

  • 7.

    ככה זה כששני שוטים מעמידים פנים של מדינאים

    אחד, 12/07/07 16:33

    ממשלת הכשלון והקלון ממשיכה במופע האימים שלה.
    אחרי שראינו איך הם יוצאים למלחמה (רמון מתחיל עם קצינה, לבני חשה שאיש לא שומע אותה, אולמרט מתייעץ עם שולה זקן), אנחנו רואים איך מנהלים את מדיניות החוץ של ישראל.
    אולמרט מתראיין לעיתון אחד, לבני לעיתון אחר.
    בקשה קטנה - תעשו לנו טובה ותתאדו.

    הגב לתגובה זו

    • היא אשת הברזל היהודיה.

      ירון נאון, 12/07/07 16:49

      מוחה החליד לאחרונה.

      הגב לתגובה זו

  • 6.

    קדימה!

    קדימה, 12/07/07 16:31

    אופס.. אחורה!
    רגע, רגע... קדימה!
    לא.. בעצם.. אחורה!
    קדימה קדימה!
    אחורה!
    קדימה ואז אחורה!
    אחורה ואז קדימה!
    קדימה, אחורה ואז שוב קדימה!

    הצבעתם קדימה, קיבלתם מאחורה.

    הגב לתגובה זו

  • 5.

    בטח מישהו עושה לך חשבון חחחחח (ל''ת)

    דודו, 12/07/07 16:26

    הגב לתגובה זו

  • 4.

    חייבים לסתום לה את הפה

    קומפוזיטור, 12/07/07 16:17

    שרת החוץ שלנו היא חסרת מוח ותבונה
    בזכות האבא הגיע לאן שהגיע במדינה המטורפת שלנו

    אבל שתסתום את הפה ולא תסתום את הגולל לשיחות שלום

    אחת כזאת לא הייתי אפילו מעסיק כמנקה אצלי בבית
    ומאחד כמו אולמרט לא הייתי קונה מכונית משומשת

    הגב לתגובה זו

    • ומה עם הפה של אולמרט? הם פשוט לא מתואמים (ל''ת)

      משקיף מהצד, 12/07/07 16:52

      הגב לתגובה זו

  • 3.

    ממשלת ליצנים שרוצה רק לשרוד בלי כל מדיניות (ל''ת)

    אמיתית ורצינית, 12/07/07 16:14

    הגב לתגובה זו

  • 2.

    הסתירה אצל עמי ארצות,גם אולמרט וגם ליבני מבקשים אותו הדבר.

    יגאל כהן, 12/07/07 16:13

    לא נדבר איתך אם לא תשים על השולחן את היחסים שלך עם אירן,חיזבאללה והחמאס .
    גיליתי לכם בטוקבקים וסהדי בגוגל,
    בימי המלחמה,כי סוריה מתחננת לנטוש את הספינה של אירן השיעית ולחזור אל חיק הסונה.
    עכשיו,כשאסד מבין שאולמרט מתכוון לדבר שלום הוא הסתכן ואמר:אני אנתק את הקשרים עם אירן חיזבאללה וחמאס.
    ואל תפריעו לאולמרט ולליבני.
    אולמרט לא אמר שהוא מוותר על העניין האיריני וכו' ולא על השלום.
    אותו דבר אמרה ליבני.
    וטוב שהם החליפו תפקידים בין ''השוטר הטוב והשוטר הרע''.
    יותר חזק השלום בפיו ויותר חזק הביטחון בפיה.
    שהרי,הוא החשוד כמכשיל את השלום וכו'.
    צנזור,כדאי לך להיות נחמד אלי,
    יש לי שתי ילדות יפהפיות,אולי אני אתן לך אחת מהן,אם תהיה גבר.
    גם חכמות וגם טובות.
    באמת.
    אחת תימניה ואחת אשכנזיה.
    דע לך,ש''הנוער העובד''(הצנזורים) של אתר ''הארץ'',
    מפנקים אותי ולא מקסחים אותי כמוכם.
    בואו נהיה חברים.
    ''הלנצח,תאכל חרב''?

    הגב לתגובה זו

    • חשבתי שרק באסיה ההורים מוכרים את הבנות לזנות (ל''ת)

      קורא דבר, 12/07/07 16:31

      הגב לתגובה זו

  • 1.

    נחום-תקום יציב ליד ציפי-מיפי ... (ל''ת)

    חנות הצעצועים, 12/07/07 16:11

    הגב לתגובה זו

    • ואם תתנתק מאיראן?מה ישראל תקבל מסוריה?!אי-לוחמה(דהיינו)כבר יש !!למה (ל''ת)

      לרוץ לשום מקום?, 12/07/07 17:41

      הגב לתגובה זו

      • יצאנו מעזה,נשארה רק עקירה.החכ''ים(שבעד:אולמרט,נתניהו,מופז,סילבן++)לא (ל''ת)

        ידעו שחמאס יעלה, 12/07/07 17:56

        הגב לתגובה זו