• 23.

    עבודת קודש

    מעין, 17/07/07 20:54

    לכל המתלהמים והמגיבים הסוערים! מה יש לכם נגדם?סתם דעות קדומות!הרי ברור שמסורבות גט ועגונות זו בעייה גדולה ועוולה הנעשית לנשים!הרי אם זו הייתה בתכם (שהתחתנה אולי עם בעל מכה בטעות,או סתם לא מתאים)הייתם מזדעקים!יש פתרונות הלכתיים!וניתן לכפות על האיש לתת גט בצורות שונות!פשוט צריך ליישם! קולך עושים עבודת קודש למען נשים אלו!

    הגב לתגובה זו

  • 22.

    די נמאס כבר.

    חילוני, 15/07/07 08:52

    יש פתרון פשוט לכל הסיפור.

    המדינה תכיר בנישואין רק כאשר שני בני הזוג יחתמו על הצהרה לפני פקיד. כי הם מבקשים להחשב ככאלה.
    תמצא פרוצדורה דומה להתרת נישואין.
    על טקס הנישואין יהפוך להיות פרטי ועל בני הזוג יבחרו לעצמם איך ואם בכלל הם רוצים להנשא.
    אני מבטיח לכם שבמצב החדש כאשר הרבנים יאלצו להתחרות בשוק הנישואין הם יהיו מה זה גמישים, ואם לא, אישה שהחליטה להתחתן בנישואין אורתודוכסיים ולא ביטחה עצמה כמו שצריך, שתאכל את מה שבישלה.
    בכול מקרה זה כבר לא יהיה בעייה שלי.

    הגב לתגובה זו

  • 21.

    תאיימו בהתנצרות (ל''ת)

    ישוע, 13/07/07 11:21

    הגב לתגובה זו

  • 20.

    נמאס מתחושת הנחיתות הטבועה בטוענות, למי שיש בעיה, שתלך לפסיכולוג. (ל''ת)

    חני, 13/07/07 08:24

    הגב לתגובה זו

  • 19.

    היטבת להגדיר את הבעיה של תנועת קולך: תנועה ש''מחויבת להלכה'' לפי

    תמר, 13/07/07 00:00

    הגדרתה אינה יכולה להביא לשינוי מבני ועקרוני, אלא לכל היותר שינויים נקודתיים בעיניינים אלו ואחרים.

    הגב לתגובה זו

  • 18.

    סתרת את עצמך

    רצוא, 12/07/07 22:09

    א. את יוצאת נגד ההלכה הגברית, וקובלת על כך שאין זה השיח המתאים לך, ובעצם מייחלת להגיע למצב בו הדברים לא יקבעו ע''י ההלכה האורתודוקסית המיושנת. אח''כ את כותבת שאין את באה לנגח אלא לבנות מבפנים, אבל גם אם לא מנגחים (ואכן ניגחת לטעמי, אע''פ שהיו דברים רבים שהסכמתי איתם), הקריאה להחליף אינה יכולה לבוא יחד עם האמירה שבונים ולא הורסים. בשביל להחליף צריך לוותר על הקיים.
    ב. כמעט כל מערכת חוקים שקיימת היום בעולם, היא גברית ביסודה. זאת כיוון שהן נוסחו ע''י גברים והתגבשו במשך מאות שנים, ולא כ''כ מהר ישנו אותן שיהיו מאוזנות יותר. אמנם נכון שמערכת חוקים של דת משתנה יותר לאט מאשר מערכות חוקים חילוניות, אך יש יתרון לאיטיות כדבר מאוזן ומונע רגרסיות מיותרות.
    ג. בכדי לתקן את העוולות הנגרמות לנשים ולגברים כאחד (ואני בהחלט מודע לכך שיותר נשים נפגעות מאשר גברים), יש צורך בגיבוי של ההלכה והפוסקים, ויש צורך בפסיקה ובטקסט, כאשר ההלכה נקבעת במידה רבה ע''פ שכל ישר והגינות, יחד עם מחוייבות לדבר ה'. מה שאמרת בהחלט היה מרחיק לכת.

    הגב לתגובה זו

    • היא לא סתרה

      מעין, 17/07/07 20:48

      זה פשוט מסביר את המורכבות-מצד אחד יש לנשים רבות קושי עם זה שכל מקבלי ההחלטות הינם גברים,אך מצד שני יש להם מחויובות ורצון לפעול בתוך מסגרת ההלכה-לפעול בתוך הכלים לשינוי אך לא לשבור את הכלים!

      הגב לתגובה זו

  • 17.

    בשריעה שלנו ובהלכה שלכם האשה היא נחותה ולא שווה לגבר ובענין הזה

    האימם עלי, 12/07/07 20:45

    אנחנו המוסלמים דומים לכם.

    הגב לתגובה זו

  • 16.

    תשובה. אין הבדל! (ל''ת)

    מני, 12/07/07 20:34

    הגב לתגובה זו

  • 15.

    כל הכבוד...

    מרים, 12/07/07 20:01

    תודה למאמר שמבטא בצורה נהירה אשר בלבינו!

    הגב לתגובה זו

  • 14.

    שאלה! מה ההבדל בין נשות קולך לבין הרפורמים?כנסו. (ל''ת)

    מני, 12/07/07 19:51

    הגב לתגובה זו

    • הבדל גדול!

      מעין, 17/07/07 20:51

      הרפורמים קוראים לשינויים ביהדות ללא קשר ומחוייבות להלכה!ללא פעילות בתוך המסגרת הדתית.ואף עושים דברים בסתירה גמורה לתורה שבכתב! פמניזם דתי אינו רפורמה- אלא רצון להביא לתיקון עולם ולתיקון עוולות בתוך מסגרת ההלכה-ומסורבות הגט והעגונות הם אכן עוולות,ויש פתרונות הלכתיים,פשוט צריך ליישמם!

      הגב לתגובה זו

  • 13.

    תנו שוחד והכל יפתר מיד!!! מנסיון (ל''ת)

    הדרך היחידה!!!, 12/07/07 19:37

    הגב לתגובה זו

    • שוטה שכמותך, כנראה אצלך השוחד הוא דרך חיים, והפוסל במומו פוסל. (ל''ת)

      יהודה, 12/07/07 21:50

      הגב לתגובה זו

  • 12.

    חבל שגבר תלמיד חכם לא ייצג את התובעת, יתכן שהיה מצליח יותר.

    יהודה, 12/07/07 19:05

    ולו רק בגלל שאותו גבר למד את ההלכה ושמע על אפיקים חדשים לפתרון בעייתה של התובעת, שאינו ידוע לנשים הכבודות שייצגו אותה.
    כפי הנראה הן דיברו מהרגש, אבל יותר יעיל בהליך משפטי לדבר תכליס
    לגופה של תביעה.
    במשפט דנן הוא היה מצטט מתשובת רבינו תם שמצא פתרון לטוענת מאיס עלי בדמות הרחקות דרבינו תם ותובע ליישמן ביחס לבעל באמצעות הטלת צווי הגבלה הקבועים בחוק כגון שלילת רישיון נהיגה.

    הגב לתגובה זו

    • איזו בורות

      רחלב, 12/07/07 19:16

      הטוענות הרבניות עוברות את אותם המבחנים כמו הטוענים הרבנים ובקיאות באותו חומר . יותר מזה, ידוע שרמתן של הטוענות, אשר רואות בתפקידן שליחות ונבחרות בקפידה, עולה פי כמה על רמתם של הטוענים- בדרך כלל בחורי ישיבה מתוסכלים ולא מבירים במיוחד שחיפשו פרנסה

      הגב לתגובה זו

      • מתגובתך צפה בעיה, הטוענות מנופחות מחשיבות עצמית חלולה, הכל רק פוזה.

        יהודה, 12/07/07 21:48

        מוסד הטוענות הרבניות יצא עם תקוה גדולה לבשורה, אך במקום להתמקד בעשייה מהותית רצינית, דהיינו ייצוג אמיתי של בעלי הדין בפני בית הדין. חלק משמעותי מההטוענות, עשה מהתפקיד הקדוש קרדום לחפור בו, ועיקר מלאכתן היא הכרזת מלחמה כנגד בתי הדין. הן קבלו תפקיד להיות גורם שתפקידו לסייע לבתי הדין להוציא דין אמת, כפי ההגדרה הידועה של תפקידו של עורך הדין, והשתמשו בכח שניתן להם על ידי בתי הדין שהסמיכו אותן, והפכו ללוחמות המטיפות לרפורמה בהלכה.
        תראו את מאמרי השטנה הסדרתייים של גב' לוביץ' נגד בתי הדין, ואת הסרט ''מקודשת'' שכל כולו נוטף טינה ושינאה להלכה היהודית ולהלכות אבן העזר הקבועים בה. הטוענות עושות פוזה כאילו הטענות הם כנגד בתי הדין.
        פתאום אנו שומעים שהן מערערות על ההלכה הפסוקה שאשה אינה יכולה להיות בהרכב בית הדין, ומערערות על אי שיוויון לכאורה של נשים בהלכה, וכל פעם יוצא ''שפן'' חדש מהכובע.
        על הטוענות הללו להחליף דיסקט, ולהבין שייעודן לסייע סיוע אמת לבעלי דין, ולא להלחם בהלכה המסורה מדורי דורות באמצעות ההסמכה שקבלו.

        הגב לתגובה זו

        • צודק, אני ממש מתביישת במסר הרפורמי שיוצא מבית מדרשן של הטוענות האלו (ל''ת)

          מיכל, 12/07/07 23:01

          הגב לתגובה זו

  • 11.

    There is no Halakha in Rabanut.So stop to attack judaism

    nathan, 12/07/07 18:36

    Rabanut and their representatives in Israel are the issue.

    People have to understand that israelis are pawns in hands of some religious politics .

    These politics don't care of judaism.
    Money and power are their objectives.

    Main objectives of these politics are to increase their juridical authority in Israel.

    How?
    One of their means is the rabanut under the israeli state protection.

    So men and women israelis suffer from Rabanut, and one way to breakdown this spiral is to find a way to give anymore power to this institution.

    People don't want anymore to be pawns in hands of politics.
    We want our life

    הגב לתגובה זו

  • 10.

    NRG שנו את שם המדור ל ''תקוף את היהדות'':

    נמאס מכם., 12/07/07 18:26

    ולא למדור ''יהדות''

    הגב לתגובה זו

  • 9.

    חשבי נא! לאן את הולכת?

    מיכל, 12/07/07 17:24

    אם את תוקפת את ההלכה כמבנה גברי לא נכנסת פנימה.
    את בחוץ גברתי
    את אינך מבינה שתורה היא מן השמים, אף אם פסיקתה הלכה למעשה היא בארץ

    חבל שתבלבלי לך ולאחרים את המוח.
    אם את מחויבת להלכה קבלי את העובדה שאין אשה כשרה לדון. אם אינך מחויבת להלכה לכי למקום אחר. יש בית דין של התנועה הקונסרבטיבית שמחליפים תוך דיונים בארץ ומתוך מחויבות אינסופית לנורמות החילוניות המתחלפות עמודי הלכה.

    שם נשים דנות ומעידות בהחלט. לאחרונה גם עוברים על משכב זכור הוכשרו.
    הרוצה את בכך?
    אם לא, את מוזמנת להסביר את הסיבה לכך שאשה רוצה להתגרש בלא כל נימוק הלכתי תוכל לדרוש גט. בעצם, גם איש אינו יכול לעשות זאת. כי מצא בה ערוות דבר, אם בשיטת הערווה ואם בשיטת דבר, ואם משום שמצא נאה הימנה. אבל לא בלא נימוק. התורה לא התירה

    הגב לתגובה זו

    • למיכל היקרה! ממש נפלא. ומרגש. (ל''ת)

      מני, 13/07/07 12:45

      הגב לתגובה זו

  • 8.

    מספר הגברים מסורבי גט על ידי נשים זהה למספר הנשים

    גבר גבר, 12/07/07 17:17

    גברים הם מסורבי גט על ידי נשים בדיוק כמו הנשים. אשה חייבת להסכים לקבל את הגט ולא ניתן לכפות זאת עליה.

    מספר הגברים מסורבי הגט שווה למספר הנשים.

    הגברים בעמדת נחיתות. הם חייבים לשלם מזונות לנשים (ולא רק לילדים!). הילדים נמצאים אצל הנשים (אם הם פרודים). רק לנשים יש תמיכה ארגונית (של ארגוני נשים).

    האפשרות לתת לגבר זכות לשאת אשה נוספת (בהיתר 100 רבנים) היא תיאורטית בלבד ומיושמת בעיתים נדירות בלבד.

    הנושאים הכלכליים נידונים בבתי דין למשפחה בו מכהנות גם נשים וגם הגברים בו נמצאים תחת לחץ של ארגוני הנשים.

    האמת היא שהנשים נהנות מעדיפות בנושאי גט. זאת הסיבה שרוב בקשות הגט מוגשות על ידי נשים . זה פשוט כדאי להן.

    הגב לתגובה זו

    • מה אתה אומר?????

      תמר, 13/07/07 16:23

      אלו הן השערות בעלמא. נחושים. זה גם לא נכון, בנוסף.
      להציג את ההבל שכתבת כאן כעובדות זוהי הטעיה.

      הגב לתגובה זו

  • 7.

    התורה אינה שיוויונית -היא מכירה בכך שיש הבדל בין המינים

    גילה, 12/07/07 16:46

    למשל, כתוב בתורה:
    ובת איש כהן כי תחל לזנות....באש תישרף.
    הדין לא על בן אלא על בת.
    התורה מבינה שהאישה אינה כמו האיש והיא למשל לא יכולה לחיות עם כמה גברים - אין מבנה משפחתי כזה.
    בעוד שגבר ,תאורטית, יכול.

    בקיצור - ''לא עלינו תלונותיכם כי אם על ה''' כדברי משה לקורח...

    הגב לתגובה זו

    • נו באמת

      סתום העין, 12/07/07 17:06

      וכתוב גם ''עין תחת עין'', ואיכשהו מצאו דרך לא לקיים הוראה זו כפשוטה.

      הגב לתגובה זו

      • זה רק מראה עד כמה אינך מבין.(או שעיניך סתומות)

        גילה, 12/07/07 18:24

        א. אנו רואים את מגמת התורה (שאין שיוויון מוחלט אלא, כל אחד במסלולו)

        ב. דווקא הפרוש של חז''ל הוא הקולע להבנת התורה לעומקה.
        עיין בויכוח עם הצדוקים.
        למשל, בעל עין אחת שהזיק לבעל 2 עיניים האם יהיה שוויון לעקור את עינו האחת ולעשותו עיוור ??

        הגב לתגובה זו

        • ולא רק אני לא מבין

          סתום העין, 12/07/07 19:32

          גם הרמב''ם לא הבין את ''מגמת התורה'', וגם הגאונים לא, שלא לדבר על רבינו גרשום מאור הגולה, ועד הרב הרצוג.

          ואני שואל את עצמי - איך העז רבינו גרשום (למשל) לתקן תקנות בניגוד גמור למגמת התורה?
          ואיזה טוקבקים הוא היה מקבל?

          הגב לתגובה זו

          • לגילה היקרה! חבל שאת מבזבזת מזמנך עליו. לפי תגובותיו הוא אפיקורס. (ל''ת)

            מני, 13/07/07 12:50

            הגב לתגובה זו

        • הרמב''ם כיוון לכוונת התורה כשפסק שמותר להכות אשה

          תמר, 13/07/07 16:25

          או שמא הוא כיוון לנורמה במקום מגוריו שהיה, כידוע, מוסלמי?

          הגב לתגובה זו

          • לתמר מחיפה! את יכולה לומר לנו איפו הרמב''ם אמר? ואני אגיד לך.

            מני, 15/07/07 15:46

            שגם הרצל. ובן גוריון אמרו שמותר להרביץ לאשה.

            הגב לתגובה זו

          • לתמר מחיפה! את יכולה לומר לנו איפו הרמב''ם אמר? ואני אגיד לך. כנסי

            מני, 15/07/07 15:46

            שגם הרצל. ובן גוריון אמרו שמותר להרביץ לאשה.

            הגב לתגובה זו

  • 6.

    אל תעשו לנו טובה !!

    אורי, 12/07/07 16:40

    לא רוצה להישפט
    בפני גבר
    ב''מבנה הפטריארכאלי'' הקיים.
    עם הדינים ה''מפלים''.
    לא צריך !!!!
    לכו תקימו לכם דת חדשה, ''שיוויונית'',צודקת וכו' וכו'.
    רק תעזבו את היהודים לנפשם.
    2000 שנה הסתדרנו כך נסתדר עוד 2000.
    באושר,בסבל ואפילו לפעמים עם שאלות....

    הגב לתגובה זו

    • יתרה מזו

      רבינו הקדוש, 12/07/07 17:11

      2000 שנה הסתדרנו בלי המשנה, 2500 בלי הגמרא, וכן הלאה.

      אורי יקירי - יותר משאתה מייצג את היהודים, אתה ייצג את הקראים.

      הגב לתגובה זו

      • לא הסתדרנו ללא המשנה היא פשוט היתה בע''פ (ל''ת)

        אורי, 12/07/07 18:20

        הגב לתגובה זו

        • היתה בע''פ

          רבינו, 12/07/07 19:19

          ואם גישה כמו שלך, המשנה היתה נשארת בע''פ ונעלמת.

          ואם גישה כמו שלך - אין ספק שהיית דוחה את המדייני המשונה הזה
          (המכונה גם משה רבינו) שבא עם כל מיני רפורמות, בתואנה ש''עם העבדות הסתדרנו 230 שנה, למה לשנות''.

          הגב לתגובה זו

      • לרבינו הטיפש! אם לא היה לנו את התורה. איך היינו נשארים 2000 שנה.

        מני, 15/07/07 15:52

        אם לא מכח התורה הקדושה. ואנו עדים לבנות צלופחד שבאו לתעון למה על חלק מארץ ישראל. והם צדקו בסוף. אפילו שמשה חשב אחרת. אז מה לנו ללין.על התורה?

        הגב לתגובה זו

  • 5.

    Women are so clever so why they still need man after divorce

    Dayan rabanut, 12/07/07 16:33

    Money is the only reason that I can find.

    Divorce is a good deal and business for women.



    הגב לתגובה זו

  • 4.

    דברים אמיצים ונכוחים

    עמי, 12/07/07 16:06

    באומץ ובכנות כהנא דרור מתריעה על מה שרואה בעצם כל מי שנוכח בדיוני בתי הדין:
    הפער בהשקפת העולם בין בתי הדין לציבור הנשפט בפניהם עלול להפוך אותם לבלתי רלוונטיים.
    השינוי נדרש לטובת כולנו ורצוי שיבוא מבפנים.

    הגב לתגובה זו

  • 3.

    הגברים מופלים לרעה בבתי המשפט

    גבר, 12/07/07 15:37

    ולכן, כגבר חילוני עדיף לי ללכת לבתי הדין הרבניים.

    זאת בהנחה שהכותבת צודקת באפליה הקיימת בבתי הדין.

    הגב לתגובה זו

  • 2.

    לא לחינם נאמר '' ושנא את הרבנות''. (ל''ת)

    פרקי אבות, 12/07/07 15:02

    הגב לתגובה זו

    • לא נאמר ושנא את הרבנים.

      -), 12/07/07 15:42

      אבל נשות 'קולך' המחמירות, מהדרות ב'מצוות' ומקיימות גם מה שלא נאמר.

      הגב לתגובה זו

      • לא לדאוג.הרבנים בעצמם הם אלה שגורמים שישנאו אותם.

        גבר דתי, 12/07/07 15:52

        הם גורמים לחילול שמיים גדול.

        הגב לתגובה זו

  • 1.

    הגהה!!!!!

    אורית, 12/07/07 14:51

    שנוא,שנואה,שנואים,שנואות,שנאה. מינימום של ידע בעיברית לעזזל!!

    הגב לתגובה זו

    • הגהה

      רן, 12/07/07 15:09

      הכותבת לא טעתה.
      כך כתב הרמב''ם.
      בלשון חכמים קיימת נטייה להתייחס לגזרת ל''א כאל גזרת ל''ה.
      מכאן גם השיבוש המודרני של 'למלות את הדלי' במקום 'למלא את הדלי'.

      ובהקשר זה - לעזאזל ולא לעזזל.

      ולעניין-
      הבעייה של הכותבת היא שהיא מנסה לכפות את פרשנותה של ההלכה על הפוסקים והדיינים. מה לעשות ויש להם על מה להסתמך. הדת מהיסוד מפלה. הבעייה אינה הדיינים אלא הדין.

      הגב לתגובה זו

    • אהה! גם לטוקבקים יש לערוך הגהה!!!!!!!!

      מני, 12/07/07 15:10

      לעזאזל, לעזאזלה, לעזאזלים, לעזאזלות, עזאזלילולה.
      מינימום של ידע בעזאזלית בטוקבקיאדה העילגת, ריבונו של פתח תקוה !!!

      ד''א, שבאבניק נשוי שמבלה כל זמנו בכתיבת טוקבקים עילגים בNRG יהדות...האם יש לאשתו עילה טובה לקבלת גט ?

      הגב לתגובה זו

      • לשבבניק יש בעיה:האצבע שלו כואבת בלילה

        A, 12/07/07 15:55

        כל היום הוא הקליד שטויות במקלדת
        ובלילה היא כואבת והוא לא יכול להשתמש בה לצורך אשתו וזו עילה מספיק טובה לגט.
        חוץ מזה,הטמטום שלו זו עילה
        מצוינת לגט.

        הגב לתגובה זו

    • הגהה להגהה

      אבי, 12/07/07 15:20

      אורית,

      בלשון המשנה והמדרש מופיעות מילים בכתיב שונה מאשר זה שאנו נוהגים בו היום.
      ''שנוי'' ו''אמתלא'' הן שתי דוגמאות.

      הגב לתגובה זו

    • לרן

      מעין, 17/07/07 21:01

      בדת אומנם יש דברים מפלים,אבל יש דברים שמשתנים עם הדור (לא לשנות את התורה חס וחלילה!אלאדברים שניתן לשנות ע''פ הדור כמו-)למשל הפרוזבול,היתר מכירה בשמיטה,כל התקנות של חז''ל על חיובי בעל עבד לעבדו(עד שאמרו ''כל הקונה עבד קונה אדון לעצמו'')-על מנת שאולי בסוף תתבטל העבדות(כמו היום) כך עם הדורות מגיעים לתיקון ע''י תקנת תקנות-כך ניתן גם לעשות בנוגע לאישה-כמו חרם ד'רבנו גרשום שאסר לשאת 2 נשים למרות שמהתורה מותר.כך שיש מה לפעול בתוך המסגרת ההלכתית.לפעול מבחוץ לא יתן כלום (למי שמאמין ורוצה לפעול בהתאם לתורה והלכה)

      הגב לתגובה זו