• 36.

    איזה חתיך רועי!!

    תכלת, 16/07/07 11:48

    מישהו יודע אם העלם נשוי??

    הגב לתגובה זו

  • 35.

    אני, כמפגינת שמאל, חושבת שיש לשחרר לאלתר את רוב פעילי הימין שבכלא

    מפגינה בבילעין, 15/07/07 00:59

    30 חודשי מאסר בפועל על הצתת רכב כשלא היו בקרבתו אנשים זו ענישה חריגה בחומרתה. שלא לדבר על כל עצורי ההתנתקות שנשפטו בחומרה מופרזת ומן הראוי היה לשחררם לאלתר לאחר ההתנתקות. זאת, להבדיל מחברי מחתרת בת עין שאינם אלא מחבלים.
    בנוגע לאלימות השוטרים בעמונה - לא שזה מפתיע, בבילעין אנחנו סופגים את נחת ידם כבר שנים - שתיקת המשטרה בנוגע לאלימות שוטריה מבישה.

    למרות הדעות השונות, אכיפת היתר נגד מפגינים פוגעת בישראל כדמוקרטיה, שלא לדבר על הפרת זכויות האדם הסדרתית הכרוכה בה והמסר, הגובל בסתימת פיות והשתקת דעות חריגות.
    להבדיל מחברי החונטה השלטונית, שבה אנסים, גנבים (מניצולי שואה) ומטרידנים מינית שזוכים למינימום אכיפה ולהגנה מלאה מפני החוק.
    זה גורם לך לחשוב את מי החוק והמשטרה בארץ משרתים. נקודה למחשבה, ובהצלחה לעמותה. מי ייתן והאסירים הפוליטיים ישוחררו בהקדם.

    הגב לתגובה זו

  • 34.

    ''ספיישל חשמונאים...'' ...

    גדעון, 14/07/07 16:39

    לכסח להם את הצורה !
    איפה ניסו איפה ?!

    הגב לתגובה זו

  • 33.

    הודעת ועד רבני יש''ע-לשחרר את האסירים היהודים

    אליקים, 13/07/07 12:32

    ועד רבני יש''ע







    בס”ד יום חמישי כ”ו בתמוז תשס”ז





    להוציא ממסגר אסור







    מזה שנים מנסות ממשלות ישראל להגיע להסכם עם ארגוני הטרור, ללא בסיס, ומתוך כך גם ללא הצלחה.

    יהודים אשר ניסו לפעול, לעיתים בטעות ומתוך ייאוש, כדי למנוע מהלכים הרסניים, יושבים כיום מאחרי מסגר ובריח, למרות שבפועל לא הצליחו לגרום כל נזק.

    לעומת זאת, ''למען השלום'' דנים היום בממשלה על שחרור מאות מחבלים, בין שיש דם על ידיהם ובין שלא, כאשר ברור שבעבר הם פעלו, וגם הצליחו, להזיק למדינה ולאזרחיה ובד''כ הם שבים אחרי שחרורם לעסוק בהרג יהודים ובפעולות טרור. מצב אבסורדי כזה לא נתפס ולא יעלה על הדעת.

    אנו קוראים לשחרור כל האסירים היהודים, אשר נדונו על רקע של נסיון פגיעה בערבים או על עצירת החרבת יישובים.

    השבת האמון בין חלקי העם תתן חיזוק אמיתי לאומה ולמדינה, והעז והחוסן הם אשר יקרבו את השלום.

    אנו מחזקים את ידי הפועלים למען שחרורם וביניהם חכי''ם שרים ואישי ציבור וקוראים לציבור להשתתף במצווה חשובה זו.

    ''יוציאם מחושך וצלמוות ומוסרותיהם ינתק. יודו לה' חסדו ונפלאותיו לבני אדם''





    הרב דב ליאור שליט''א -יו''ר ועד רבני יש''ע הרב אליקים לבנון שליט”א
    חבר ועד רבני יש”ע





    מזכירות הוועד: ת.ד. 244 כוכב יעקב 90622 טל': 050-8221173 פקס: 02-9971267 02-9974017

    הגב לתגובה זו

  • 32.

    לא יצאת גבר.

    אתה מנחש..., 13/07/07 11:22

    ומה עם הד''ר הידען של השבוע?

    הגב לתגובה זו

  • 31.

    גם אנחנו במתח ומחכים לשחקני החיזוק מש''ס לנבחרת האגף התורני

    אסירי מעשיהו, 13/07/07 07:33

    אנחנו מחכים בשקיקה לבניזרי,פרץ ושאר נוכלי ש''ס שעדיין לא ניתפסו.

    הגב לתגובה זו

  • 30.

    רועי, תמשיך ככה.

    רס''ן במיל, 13/07/07 01:16

    אם הצלחת להכעיס שמאלנים סימן שאתה בדרך הנכונה!

    הגב לתגובה זו

    • אהבתי (: (ל''ת)

      חחח, 16/07/07 22:34

      הגב לתגובה זו

  • 29.

    כל הכבוד! כרגיל. אוהבים מאד (ל''ת)

    שומרון, 12/07/07 22:35

    הגב לתגובה זו

  • 28.

    לרועי

    שלומי, 12/07/07 17:59

    בסה''כ אתה כתב טוב, אבל אם רק עכשיו גילית כי לרב שפירא קורים הרב אברהם אלקנה כהנא שפירא, הייתי אומר שאתה צריך קצת לשפר את חושיך העיתונאים.

    הגב לתגובה זו

  • 27.

    ליאיר נווה-אלוף הגירוש המרושע-פנחס הוא אליהו

    אבוחצירא אילן, 12/07/07 17:38

    בס''ד
    ואליהו הנביא לא מת. הוא קיבל חיי עולם.
    וזו ההוכחה שהקב''ה אוהב קיצוניים.

    לא נשכח ולא נסלח לך - פושע גירוש מתועב.

    הגב לתגובה זו

    • אילן,אתה רשע. (ל''ת)

      דוד, 12/07/07 19:09

      הגב לתגובה זו

      • מה קרה דוד, האמת קשה? אילן צודק מאד.

        אורן, 12/07/07 19:48

        לא נסלח.

        הגב לתגובה זו

      • דוד - מי שמתחבא רשע.תזדהה

        אבוחצירא אילן, 12/07/07 21:00

        כל מי שהיה לו יד בגירוש הוא רשע מרושע.
        לא נשכח
        לא נסלח
        דין הרשעים הללו הוא גיהנום או בין הקלעים כמו הרשע הגדול - שרון.

        כל מי שגירש יהודים - אין מחילה, אין כפרה על מעשיו.

        עשה מעשה שאסור בשום אופן לעשות- איכסא פיכסא.

        הגב לתגובה זו

  • 26.

    לא מזמן הייתה כזאת נקודה ארכימדית קראו לה ''התנתקות''

    משה חכים, 12/07/07 16:11

    לא מזמן עם ישראל עבר מבחן ונכשל בו כשלון חרוץ.
    הפעם לא היה פנחס שיציל אותנו נשארנו רק עם יאירים ונווים.
    התוצאות בהתאם.

    הגב לתגובה זו

    • אחלה תגובה (ל''ת)

      מיכל, 12/07/07 21:37

      הגב לתגובה זו

  • 25.

    טור אנטיליגנטי, אירוני וראוי (ל''ת)

    חיננית, 12/07/07 15:58

    הגב לתגובה זו

  • 24.

    תסתובבו,בנות,שנראה גם את הפרונט. (ל''ת)

    החושק, 12/07/07 15:01

    הגב לתגובה זו

    • דווקא מאחורה אפשר לפנטז יותר טוב... (ל''ת)

      החושק 2, 12/07/07 18:49

      הגב לתגובה זו

  • 23.

    חזק ואמץ

    ישיבת רבינו, 12/07/07 14:27

    אשריך

    הגב לתגובה זו

  • 22.

    רק לרב עובדיה יש לו הכוח לדבר בפה צלול ולא מתפתל, חזק ואמץ, רק ש''ס (ל''ת)

    שלום, 12/07/07 13:51

    הגב לתגובה זו

  • 21.

    בגמרא אומרת

    הסרוג, 12/07/07 13:16

    ראה סנהדרין דף פב: הגמרא מדברת עמוד שלם רק על פינחס.


    הגב לתגובה זו

  • 20.

    הקנאות הדתית גרמה מאז ומעולם רק לשנאה ולשפיכות דמים. (ל''ת)

    לא קנאי, 12/07/07 13:09

    הגב לתגובה זו

    • דווקא ההתנתקות והרס הבתים בעמונה

      התהפכו היוצרות, 12/07/07 15:26

      הם המעשה התוקפני הקנאי. ההתנגדות להרס בלי שום סיבה היא טבעית!

      הגב לתגובה זו

  • 19.

    לגבי ההודעות בביפר

    רון, 12/07/07 12:53

    מצער לראות שצה''ל מבזבז את זמנו על נערי הגבעות בפרט והמתנחלים בכלל ועוד אח''כ הם עושים הפגנות שחונקים אותם.
    יש להחזיר את צה''ל לגבולות מדינת ישראל בהקדם האפשרי ולהשאיר את כפויי הטובה האלה להגן על עצמם.
    ואם רועי שרון לא יודע איפה עוברים גבולות מדינת ישראל הריבונית ואיפה זה חו''ל הוא מוזמן לבדוק ולספר לקוראיו.

    הגב לתגובה זו

  • 18.

    ''אסירים יהודים שביצעו עבירות על רקע אידיאולוגי''

    אסף, 12/07/07 12:16

    ''אסירים יהודים שביצעו עבירות על רקע אידיאולוגי''.מדובר בין השאר ברוצחים, למשל באדם שרצח את הפועל שלו רק בגלל שהוא ערבי. ''עבירה על רקע אידיאולוגי''. ברוך גולדשטיין בטח היה ''אדם ביצע עבירה על רקע אידיאולוגי''. טוב נו. גם מוחמד דף ''ביצע עבירות על רקע אידיאולוגי''. גם את כותב הטור היפיוף, כחול העיניים וטהור הגזע, שהטוקבקיסטים הנאורים שלנו כ''כ מתפעלים ממנו, הייתי מושיב בכלא.

    הגב לתגובה זו

  • 17.

    הגרסה ה''אמיתית''

    אני ואפסי, 12/07/07 11:53

    האמת שלנו, ואין כמונו חכמים וצודקים!!!!

    הגב לתגובה זו

  • 16.

    מה בעצם אתה אומר

    ליאיר נווה, 12/07/07 11:47

    שהצבא תמיד צודק. הצבא איננו אלא מכשיר להגן על עם ישראל, בימי ההתנתקות ועמונה מעל בתפקידו בגדול!

    הגב לתגובה זו

  • 15.

    למי אתה משווה את פנחס?

    יובל, 12/07/07 11:33

    השאלה למי מושווה פנחס?
    אליך ועל מה שעשית?
    או ליגאל עמיר?
    או לכל אחד שמרגיש שקיום עם ישראל בסכנה ואליו לעשות הכל בשביל להצילו?

    הגב לתגובה זו

  • 14.

    אין הצדקה מוסרית לשחרר רוצחים יהודים

    כחול לבן, 12/07/07 10:51

    עם דם על הידיים

    הגב לתגובה זו

  • 13.

    אחים יהודים שלנו,אנחנו ממש תאומים.אותם דעות,אותם אינטרסים.

    החמאס, 12/07/07 10:48

    אנחנו כל כך דומים,אפילו במראה החיצוני.

    הגב לתגובה זו

    • הם לא אחינו

      ל-13, 12/07/07 11:44

      הם לא הורגים ולא מתפוצצים, ואני מודה לך ולשכמותך מאוד. בזכותכם בזכות ההתנתקות אנחנו שולטים בעזה.

      הגב לתגובה זו

  • 12.

    לחצתי על התמונה והיא הוקטנה וטושטשה

    חיים, 12/07/07 10:29

    במקום לגדול יותר
    מה נסגר איתכם???
    כמו באתרים של הקניות שכתוב
    לחץ כאן להגדלה
    אתה לוחץ
    והתמונה נפתחת בחלון ענק
    אבל נשארת בדיוק אותו גודל

    הגב לתגובה זו

  • 11.

    נשמע כמו טור של החמאס משלנו

    מוטי, 12/07/07 10:24

    מתחיל בפרשנות ל''פסק הלכה'' של קצין לשעבר שאמור להצדיק רצח בנסיבות מסויימות.

    ממשיך בדיווח על האסירים הטרוריסטים שלנו שיושבים בכלא וטוענים שהם לא כמו הערבים כי הם עשו זאת על רקע מצוקה בטחונית או נסיבות אישיות של שכול (נשמע לכם מוכר מאיפשהו?).

    את הקטע על הבנות שרוצות מקום עם פתיחות וללא כפייה ואסור עם מכנסיים דוקא אהבתי.

    ולבסוף, הודעות מהביפר של לוחמינו מהשטח שאפשר לכנותם מהיום - גדודי חללי עמונה.

    הגב לתגובה זו

    • מוטי שלום! אני לא מצליח להבין אותך. כל התגובות שלך הם אנטי!מה יהיה? (ל''ת)

      מני, 12/07/07 13:58

      הגב לתגובה זו

      • מני אתה משתפר וכבר לא מבלבל בין לא ל-לו

        מוטי, 12/07/07 14:30

        כנראה שיש ברכה באינטרנט.
        שא ברכה.
        לגבי התגובות שלי, הן משקפות את הדעות שלי, לפעמים בעד ולפעמים נגד ולפעמים לא זה ולא זה.

        הגב לתגובה זו

        • אבל רמת הטיעונים שלו עדיין נשארה אינפנטילית (ל''ת)

          A, 12/07/07 15:23

          הגב לתגובה זו

          • פרה פרה, גם בית המקדש לא נבנה ביום אחד (ל''ת)

            מוטי, 12/07/07 17:16

            הגב לתגובה זו

  • 10.

    טור חזק של רועי. הטוב הכי טוב של המדור. (ל''ת)

    יוניG, 12/07/07 10:03

    הגב לתגובה זו

  • 9.

    טור פצצה

    אבישי, 12/07/07 09:54

    כל הכבוד לרועי שרון שמחדש מדי שבוע בעניינים שעל הפרק, וכל הכבוד לערוץ יהדות שנותן את הבמה

    הגב לתגובה זו

    • כן בטח טור פצצה

      אסף, 12/07/07 12:10

      זה טור שייגמר בסוף בכמה פצצות. לא מכיר עוד טור שעוסק בתיאום וארגון הפגנות והתפרעויות.

      הגב לתגובה זו

      • בנתיים הטורים של שומרי האתרוג הביאו עלינו את הפצצות (ל''ת)

        ., 12/07/07 13:06

        הגב לתגובה זו

        • מישהו אמר פצצה?!? (ל''ת)

          בוב המפוצץ, 12/07/07 16:43

          הגב לתגובה זו

  • 8.

    ''לא שומעים על פנחס יותר בכל התנ''ך''? בור ועם הארץ

    חשוך ימי בינימי, 12/07/07 09:42

    מה אפשר לצפות מ''חובש כיפה'' שכל ידיעותיו מתמצות ב''יש לכם אלות ואתם יודעים מה לעשות בהן''?

    ובכן, הגנרל המלומד מאלפנו בינה שאחרי האקט החד פעמי ההוא, ''לא שומעים על פנחס יותר בכל התנ''ך''.

    נו, שוין. אז הנה כמה דוגמאות הממחישות את דברי הגנרל המלומד. רשימה קצרה ולא ממצה...:

    במדבר ל''א ו' (פנחס בראש הלוחמים במלחמת מדין).

    יהושע י''ג ל-ל''ב (פנחס הקנאי מגלה מתינות מפתיעה...).

    שופטים כ' כ''ח (פנחס כהן גדול)

    וכמובן, על פי מדרשי חז''ל, ''פנחס זה אליהו''. אין ספק שחז''ל ביקשו להדגיש, ברוח דברי אלוף פיקוד הבורות, שפנחס הוא בסך הכל טיפוס אלמוני למדי...

    הגב לתגובה זו

    • הוא לא אמר את המשפט הזה. זה שמועה (ל''ת)

      בדוק, 12/07/07 10:32

      הגב לתגובה זו

    • אדרבא

      גיל, 12/07/07 12:04

      זה מצמצם את מספר הקיצונים במקרא שהורגים בקנאות לא-ל משניים לאחד. זה רק מוכיח שביהדות ( ע''פ המקרא לפחות) לא אוהבים קיצונים.

      הגב לתגובה זו

      • גיל, יצאת קצת דביל

        יואב, 12/07/07 12:35

        לך ללמוד חשבון. כשכותבים ששניים הם בעצם אחד הכוונה היא שהרעיון של הקנאות הוא רעיון חשוב שנמשך לאורך השנים.

        הגב לתגובה זו

        • ועדיין, רק אם אתה פנחס מותר לך להרוג

          גיל, 12/07/07 12:51

          ולא כל מי שנקעה נפשו מוזמן לכך.

          הגב לתגובה זו

        • ד''א

          גיל, 12/07/07 13:00

          לא יכולתי שלא לתהות אם אתה מכנה בכינויי גנאי את כל מי שלא מסכים לדעתך, והאם אתה נוהג לעשות זאת גם פנים אל פנים, או רק בחסות האלמוניות של האינטרנט?
          התגובה האלימה הזאת שלך, לאדם שאתה לא מכיר (וגם די דייק בחשבון כמדומני) נראית לי תגובה שאינה מתאימה לבני תרבות, והמבין יבין.

          הגב לתגובה זו

          • נו טוף, הנה הסבר ארוך יותר

            יואב, 12/07/07 14:59

            מידת האמת היא מידה חשובה ביהדות. היא אינה היחידה, אך היא חשובה. לא יתכן עולם ללא שלום, ולא יתכן עולם ללא אמת.

            נושאי הדגל של מידת האמת הם הנביאים. כאשר חז''ל מזהים בין פנחס ובין אליהו, הם אינם טוענים שמדובר באדם אחד ממש (ודרך אגב, מה עניין ''ע''פ המקרא לפחות'' וחז''ל??).

            כאשר אתה מבין את דבריהם של חז''ל בדיוק ההיפך מן המסקנה המתבקשת, וטוען בהכללה שביהדות לא אוהבים קיצוניים, נו, איך לומר, קצת קשה לשבת בשקט.

            מעניין, שהקב''ה נותן לפנחס ''את בריתי שלום'', כלומר הוספת מידת השלום למידת האמת של פנחס.

            לא צדקת בחשבון, כי לא הבנת מה הכוונה כשנאמר ''פנחס הוא אליהו''. הייתה לך לא באמת בעייה בחשבון, כפי שאמרתי בבדיחות הדעת, אלא בהבנת הנקרא.

            כי כשאתה בא לקרוא דבר מסויים כדאי שתכיר את השפה בה הוא נכתב. אתה התנהגת כמו סיני שבא לקרוא אנגלית או כמו אנגלי שקורא שפה אפריקאית: פשוט לא הבנת כלום.

            למעשה, הבנתך היתה גרועה יותר מהנ''ל: הפכת את הכל. עדיף כבר לא לטעון להבנה בכלל.

            הח''מ מתנגד לאלימות בכל נפשו. ועדיין, הערתך ''ועדיין רק אם אתה פנחס מותר לך להרוג'' מזכירה קצת חוקים שנחקקו עבור אנשים מסויימים. האם אתה חושב שזו היהדות? נו, באמת. קרא כמה פסוקים לפני ההרג של פנחס: ''וַיֹּאמֶר מֹשֶׁה, אֶל-שֹׁפְטֵי יִשְׂרָאֵל: הִרְגוּ אִישׁ אֲנָשָׁיו, הַנִּצְמָדִים לְבַעַל פְּעוֹר''.

            הגב לתגובה זו

            • הרבה אנשים הורגים באישור השלטונות-חיילים למשל. משה היה החוק (ל''ת)

              גיל, 12/07/07 15:30

              הגב לתגובה זו

            • משה דיבר בשם המוסר, לא החוק

              המקשר, 12/07/07 18:52

              ראה כאן:

              https://www.makorrishon.co.il/nrg/online/11/ART1/547/675.html

              הגב לתגובה זו

            • משה היה החוק?? לא, גיל. משה הביא את דבר ה'

              יואב, 12/07/07 18:54

              ואין דבר רחוק יותר מאשר לקרוא לזה ''החוק'' (במשמעות מודרנית או של טרום היהדות).

              משה דיבר בשם האמת.

              הגב לתגובה זו

            • נו טוף, הנה ההסבר הארוך

              גיל, 13/07/07 02:17

              משה היה זה שנבחר להביא את דבר הא-ל לעם. במובן הזה הוא היה השלטון, ושלטון הוא זה שקובע את החוק. לכן משה היה החוק. במקומות אחרים מלכים אחרים שמלכו בשם האל (בלע''ז זה נקרא DEI GRATIA, תסתכל למשל על הכתובות שעל המטבעות האנגליים) קבעו חוקים משל עצמם כיוון שהם היו הלשטון והוסמכו לקבוע את החוק. וכמובן שגם הם דיברו בשם האמת. כל זה לא משנה שיש מי שהורג בשם הא-ל באמת או כי הוא שמע קולות כאלו ואחרים (דוגמאת פנחס שבו עסקינן או יריב ברוכים שהצית בתי בושת, על יושבותיהם לפני מספר שנים) ויש מי שהורג באישור השלטונות והחוק שלפעמים גם הם עצמם שואבים את סמכותם ממקור אלוהי כזה או אחר-לדוגמא חיילים. מי שלא זוכה מראש לאישור החוק הוא קיצוני, ולוא רק כיוון שהוא מערר את הבטחון הציבורי ואת הסדר הקיים ויכול להביא למציאות אלימה שבה איש את אחיו חיים בלעהו. זה ההבדל בין מעשה לינץ' לבין הוצאה להורג. ללינצ'אים ברור שהם עושים צדק, אבל האזרח התמים שעובר ברחוב חושב לעצמו: מחר זה אני שם על החבל. מחשבות כאלו לא טובות לסדר הציבורי. בהוצאה להורג יש הליך מסודר והאזרח הפשוט יודע שנעשה הצדק ושאם הוא עצמו ישמור על הכללים מובטחת לו שלמותו.

              הגב לתגובה זו

            • אתה מבלבל בין החוק והמוסר

              יואב, 13/07/07 09:31

              משה דיבר בשם המוסר. היהדות שונה באופן ניכר מהתרבויות שהזכרת, שכן בניגוד להן היא רואה את הפרת החוק בחיוב, במקומות שבהן היא נדרשת.

              לכן עליך להבין, כי ביהדות חלק מהחוק היא האפשרות, החיובית לעיתים, לסרב לו.

              הכרה בעובדות האלה מפרה את החלוקה שניסית להביא בין ''קיצונים'' ו''שומרי חוק''.

              להרחבה, ראה כאן: https://www.makorrishon.co.il/nrg/online/11/ART1/547/675.html

              וכן: ''המקור היהודי למסורת האי-ציות המערבית'', יורם חזוני, תכלת 4, קיץ התשנ''ח / 1998.

              הגב לתגובה זו

            • ראה תגובתי ''אתה מבלבל בין החוק והמוסר'' (ל''ת)

              יואב, 13/07/07 11:53

              הגב לתגובה זו

            • זה סתם פלפול מיותר

              גיל, 14/07/07 17:39

              ההבחנה בין חוק לבין מוסר לא חשובה כאן. משה היה מנהיג שהעם קיבל את סמכותו, כרגע למה. כיוון שכך יש הבדל בין המקרה שבו משה הורה לאנשים להרוג, כשם שהממשלה בימנו מורה לחיילים להרוג ומקרה שבו אדם על דעת עצמו קם ועושה מעשה, כמו פנחס או כמו יריב ברוכים. מי שעושה מעשה, ואפילו השלטון תומך בעקרון שמאחורי המעשה. קראתי לאחרונה ספר היסטוריה (''שכנים'', ליאן טומש גרוס) ובו מתואר מקרה שבו הנאצים בפולין אסרו על הפולנים להרוג יהודים על-דעת עצמם. וכל-כך למה? כי הגרמנים חסו על חיי היהודים? לא, כי זה יצר אי-סדר (גופות שאף אחד לא לקח עליהן אחריות ונוצרה סכנת מגפות.). לכן התנך לא אוהב קיצוניים. לא כי הוא מתנגד לעצם ההריגה, אלא כי הוא מתנגד להריגה לא ממוסדת.
              מעניין לציין את פרושו של בנימין לאו על פרשת פנחס: אלוהים כרת ברית של שלום עם פנחס, כדי להרגיע אותו. אליהו, בתורו הורג את הכוהנים, ואז מנסה להסביר לאוליהם למה הוא בורח. אלוהים מסה לרמוז לאליהו שדרכו שגויה (הוא לא מתגלה ברוח, ולא באש ולא ברעש, אלא בקול הדממה הדקה-וזה השלום) ואז, כשאליהו מסרב להבין את הרמז ומתעקש לטעון שהוא הצד הפגוע (קנא קנאתי) אלוהים מחליף אותו באלישע. (זה שאלישע הביא למות הילדים בגלל שלעגו לו...זה עניין אחר לגמרי.)

              הגב לתגובה זו

            • אם אינך מבחין בין חוק ומוסר, לא הבנת את היהדות כולה

              יואב, 14/07/07 23:50

              אחד מעקרונות היסוד של היהדות הוא ההבחנה בין חוק ומוסר. זה אחד ההבדלים העקרוניים בין הפגאניות ובין היהדות. לא מקרי הוא שהבאת את הנאצים כדוגמא - הנאציזם היה הפגאניות בהתגלמותה. חבל שאינך מבחין.

              לא הפתיע אותי פירושו של רב הגירוש בני לאו. הנ''ל הוא אדם בלתי מוסרי בעליל המקדש את החוק. לומר ''כדי להרגיע אותו'' על אדם כפנחס זוהי העלבה. אם הכוונה היא שבברית הזו יש הכרה בנחיצות הנעשה, אז זוהי פרשנות נכונה.

              למה הדבר דומה? לצל''ש שניתן לחייל שביצע מעשה בלתי חוקי ובכך הציל את המבצע. ע''ע סרן צביקה גרינגולד, שרימה את צה''ל ואת הסורים והציל בכך את מדינת ישראל. על כך זכה צביקה לעיטור הגבורה.

              הגב לתגובה זו

            • לקוראים: שימו לב שסדר התגובות הפוך (ל''ת)

              יואב, 15/07/07 13:32

              הגב לתגובה זו

            • לא רציתי להיכנס לזה כי זה לא רלוונטי

              גיל, 16/07/07 12:27

              ובכל זאת- היהדות היא לא דת של מוסר אלא של חוקים. יש חוקים שהם מוסריים, נניח: את זכר לא תשכב משכבי אשה ויש חוקים שאין קשר בינם לבין המוסר, נניח: לא תשים שרט בבשרך. לשינהם אנחנו מצווים להתיחס באותה המידה. גם היום היהדות היא דת של חוק: באיזה טמפרטורה לבשל את היין כדי שאפשר יהיה לשתות אותו גם אם נגע בו גוי? כמה זמן אחרי עלות השמש מותר לקרוא תפילת מנחה? הכל חוקים, אין קשר בכלל למוסר. גם כשהחכם אומר ''שמע בן מוסר אביך...'' הוא מתכוון לחוקים.
              שוב, יש חוקים שהם מוסריים (לא תרצח) ויש חוקים שלא (שעטנז) אבל לכולם, באופן תאורטי יש אותו משקל וצריך להקפיד עליהם. וההקפדה על החוקיםפ האלו, שאנחנו קוראים להם מצוות היא מהות היהדות (האורתודוקסית, אם אתה רפורמי או קונסרבטיבי זה משהו אחר), ולא, ההקפדה על חוקי המוסר.
              ולעניינו: ההבדלה בין חוק ומוסר במקרה שלנו מתבטאת בכך שגם אם שכן שלך סוחר סמים, אתה לא יכול לכלוא אותו במחסן או במרתף בבית שלך למשך שלוש שנים, למרות שמבחינת המוסר הוא צריך להענש. לעומת זאת, למשטרה ולמערכת בתי המשפט יש סמכות לעצור את האיש ולכלוא אותו בחדר קטן לשלוש שנים. למה? כי הם פועלים במסגרת החוק. להם יש אישור מהשלטון (הממשלה, או משה במקרה של פנחס) לפעול לאכיפת החוקים. והשלטון בתורו מקבל את סמכותו להפעיל את זרועותיו השונות (צבא, משטרה, אגף הגביה...) מסמכות עליונה יותר. במקרה של משה הסמכות באה מאלוהים, במקרה שלנו המסכות באה מהעם, במקרה של האימפריה הרומית הסמכות באה מצד המשמר הפראיטוריאני ובמקרה של לוק הסמכות באה מצד החברה עצמה.
              ולכן פנחס הוא מקרה יחידאי. כי בו מדובר על כך שאדם לוקח את החוק לידיו ומשמש גם שופט וגם תליין ללא אישור. במציאות של היום פנחס כזה היה יכול להקים מחסום באמצע הכביש ולגבות 500 ש''ח מכל נהג שילדיו לא חגורים מאחור (כי זה מה שקובע החוק).
              איפה עוד אנחנו רואים מקרה ''פנחסי'' שכזה? אצל אליהו, נכון. וגם אצל מקרה פלגש בגבעה, שבו איש אחד, פשוט, מכריז על דעת עצמו מלחמה נגד שבט בנימין. ואת מה שחושב הסופר על המקרה הזה אנחנו רואים מיד לאחר הסיפור: ''ובימים ההם אין מלך בישראל, איש הישר בעיניו יעשה.'' כי כשאין שלטון ואין ציות לשלטון,איש את רעו חיים בלעהו.

              שמחתי לראות את האופן המנומס שבו זלזלת ברב לאו ובפרושו ל''פנחס'' שמעתי, באמת שיש בכל דור אדם אחד שיודע את התורה כולה על בוריה ככה שהוא אינו צריך עוד להוסיף וללמוד והעמיק, והוא יכול לזלזל בתלמידי חכמים, בכבודם ולדרך שבה הם מפרשים את התורה. שמעתי שרק אותו האדם יודע את הפירוש האמיתי של כל אות וקוצו של יוד בתורה, בעוד שאנחנו הקטנים צריכים להוסיף וללמוד, ולא לחסר מהתורה איפלו טיפה אחת. אני שמח לדעת שאותו האדם הוא עמיתי המכובד לדיון הזה (על הפגיעה בכבודי, יצאת קצת דביל...אני מוכן למחול עכשיו, כשאני ניצב אל מול השכינה עצמה).

              הגב לתגובה זו

    • למה שלא יוזכר שוב בתנ''ך?

      רון, 12/07/07 13:50

      מאחר ומהכינוי שבחרת נראה שאתה מכיר את עצמך ודתך ואינך מתכחש להוויתה כנראה שתסכים עם ספרו האחרון של ריצרד דוקינס ''אשלית האלוהים''. בספר נכתב שהאל של הברית הישנה הוא ''באופן שניתן להתווכח עליו הדמות הכי לא נעימה בכל הספרות. קנאי וגאה בזה, קטנוני, לא הוגן, שתלטן באופן גחמתי, מטהר אתני צמא דם ונקמני, שונא נשים, הומופובי, גזעני, תומך ברצח ילדים/עמים/בנים ובנות, מגלומן, סדומזוכיסטי, שתלטן קפריזי וצר עין.
      כמובן שלא יראה פסול באדם המשפד זוג בעזרת חנית משום שתינו אהבים. אדרבא, יש לפארו ולתת ''ונתתי לו ולזרעו אחריו ברית כהונת עולם''.

      הגב לתגובה זו

  • 7.

    ''ועובדה, אנחנו לא שומעים על פנחס יותר בכל התנ''ך.''

    אורי, 12/07/07 09:31

    רק בפרשת השבוע מטות הוא מוציא את בני ישראל למלחמה במדין...
    מי שלא יודע עדיף שלא ידבר ובטח שלא ימציא סברות כרס על סמך חוסר ידיעותיו.

    הגב לתגובה זו

    • וואלה. צודק. (ל''ת)

      גלית, 12/07/07 10:44

      הגב לתגובה זו

  • 6.

    אז מה? גם ב''פלך'' עשו הצבעה על מכנס

    אחת שהיתה שם, 12/07/07 09:26

    ב''פלך'' גם עשו הצבעה של התלמידות על האפשרות ללבוש מכנסים בבי''ס, והוחלט ברוב קולות שרק חצאיות יותרו בבי''ס. זאת למרות שלאחר שעות הלימודים, גם מורות וגם תלמידות ב''פלך'' הולכות (גם) עם מכנסיים ולאיש אין בעיה עם זה. ואנא- כל המשועממים וחולי המין שמתעסקים רק בחצאיות של בנות ובמכנסיים שלהן, ובאורך השרוול - עיסוק פורנוגרפי שכזה- חסכו את תגובותיכם המתלהמות. אין שום בעיה עם מכנסיים צנועים (כן, יש כזה דבר!) ואם נורא מעניין אתכם מה נשים לובשות, כמה ולמה- יש לכם בעיה רצינית, ואפשר לטפל בזה. זה נקרא סטיה מינית.

    הגב לתגובה זו

    • נראה שהרטמן החדש יביס את פלך (ל''ת)

      טיטי, 12/07/07 10:54

      הגב לתגובה זו

      • ממה זה ''נראה'' לך? הא? איזה שטויות! (ל''ת)

        ממש טמטום, 12/07/07 11:12

        הגב לתגובה זו

    • מה הקשר סטיה

      עצוב, 12/07/07 10:57

      יש הלכה, ויש צורך להשתדל לעמוד בה. תמיד נופלים.
      אבל לכתחילה לומר אני לא עושה ככה וככה, יש לזה שם אחר ביהדות.

      הגב לתגובה זו

    • לקרוא לחכמים ולהלכה סטיה מינית?? מה עוד למדתם שם בפלך?? (ל''ת)

      יהודיה, 12/07/07 18:53

      הגב לתגובה זו

  • 5.

    פנחס לא מופיע יותר בתנ''ך

    זלמי, 12/07/07 09:21

    חוץ מכמה פעמים ביהושע-שופטים...

    הגב לתגובה זו

  • 4.

    לשחרר את האסירים הבטחונים היהודים כי הם לא יחזרו לטרור והערבים כן

    טל, 12/07/07 09:11

    חוזרים.

    שמאלני שמתנגד לשחרור יהודים הוא צבוע ואף גזען.

    הגב לתגובה זו

  • 3.

    איך לא חשבו על כך קודם? ומי דואג לאסירים היהודים?

    רינת, 12/07/07 09:09

    משחררים מחבלים ''כי אין ברירה, חטפו חייל''.
    כעת משחררים ''כי אין ברירה, צריך כמחווה לשחרר רוצחי יהודים כי כך נחזק את אבו מאזן''.
    בעיתון הארץ מאמר מערכת בשבוע שעבר: ''שחררו את ברגותי''.
    ומי דואג בארץ הזאת ליהודים?

    הגב לתגובה זו

  • 2.

    יאיר נווה - בור

    ימני, 12/07/07 09:03

    לכבוד יאיר נווה,
    אולי כדאי שתעיין בפרקים האחרונים של ספר יהושע ובפרקים האחרונים של ספר שופטים כדי לגלות שפנחס דווקא כן מוזכר בתנ''ך.
    יש גם ספר בשם קונקורדנציה שניתן להעזר בו.
    בורות.

    הגב לתגובה זו

  • 1.

    אולי טמבל יאיר נווה, את פנחס השוו לאליהו !!

    יואב, 12/07/07 09:02

    ''לא מוזכר יותר'' ... אולי, כמה טמבל. חז''ל השוו את פנחס לאליהו הנביא ולאמיתי, אביו של יונה. ''פנחס הוא אליהו'' אמרו (כשהכוונה להשוואה, כמובן, לא לאותו האיש ממש).

    בכל פעם שאתה מוזג ''כוס לאליהו הנביא'', אתה מוזג ''כוס לפנחס''.

    לא שכחנו ולא סלחנו לך על גירוש יהודי צפון השומרון, ועל ההוראה ''יש לכם אלות, אתם יודעים מה לעשות!'' שהורת לקלגסים בעמונה.

    נזכור ולא נשכח.

    הגב לתגובה זו

    • איך ידעתי שתגיב.התניה אוטומטית.

      גב''ש השפויה, 12/07/07 10:50

      מכיר את הניסוי של פבלוב?

      הגב לתגובה זו

      • יש גם כאלה שאוטומאטית צועקים ''פבלוב''... (ל''ת)

        חשוך ימי בינימי, 12/07/07 11:02

        הגב לתגובה זו

      • מר ''שפויה'' מכיר את הניסוי של מילגרם? יואב צודק ב100%

        סתם אדם, 12/07/07 11:50

        (זה הניסוי שבו הורו לנבדקים לחשמל נבדקים אחרים כדי לבדוק את צייתנותם).
        אתה היית הולך ישר ל-400 וולט.

        הגב לתגובה זו