• 62.

    עזבו אותכם מנשק מתוחכם...

    האזרח הקטן, 13/07/07 09:48

    אני אומר דבר הפוך, לא צריך מיגונים לטנקים. לנטרל כל הכוונה ומיקוד של כל הפגזים\פצצות\טילים שלנו כך שיהיה שטח היסתברותי שהחימוש שלנו עלול ליפול בו (הרבה יותר משתלם כלכלית כך שהממשלה בטוח תסכים). ועל כל נ''ט\ נ''מ\ קאסם\ קטיושה\ מרגמה \זילזל1,2,3\ פתח 110\ וכל חרא אחר שיפול עלינו חס וחלילה, אנחנו נישלח עליהם בול את אותו דגם רק X1000 לאזור הכללי של הכפר שממנו נורה המטח רק בגלל שאנחנו אוהבים אותם. בלי מרכבות\חי''ר\וכל השטויות האלה(אני מ ח''ה). ועד שהאום יתחיל לנבוח זה כבר יהיה 1000 זילזלים מאוחר מידי.
    אז יללה למה מחכים?!?! בואו נתחיל לרכוש ציוד מסוריה.

    הגב לתגובה זו

  • 61.

    יה שמאלנים . אמרו לכם שאתם מיקרובים? יותר נכון מניאקים עם תעודות. (ל''ת)

    מזרחי גאה, 12/07/07 22:59

    הגב לתגובה זו

  • 60.

    ללחוץ על דוושת צה''ל ע ד ה ס ו ף ואז אללה ירחם על העולם הערבי (ל''ת)

    ##חיל ג'ובניק##, 12/07/07 16:49

    הגב לתגובה זו

  • 59.

    וואלק. ביבי יכבוש את לבנון עזה וסוריה במכה אחת

    ר. מסעוד, 12/07/07 15:57

    ואפילו את אירן . אז חכו חכו זה יהיה בקרוב .
    היידי ביבי ישתבח שמו לעד.

    הגב לתגובה זו

    • וואלק יה מסעוד אתה לא האהבל היחיד בליכוד . שם הרוב הם כמוך.

      benzi. a, 12/07/07 16:29

      ולכן אומרים עליכם שאתם בבונים. או יותר נכון סתם בהמות.

      הגב לתגובה זו

      • הוא ציני ואתה...

        דון קורטיזון, 12/07/07 21:04

        אהבל.

        הגב לתגובה זו

  • 58.

    ברק ברח מלבנון, אולמרט ברח מלבנון, ואת המחיר נשלם כולנו במלחמה שוב (ל''ת)

    יאיר, 12/07/07 14:27

    הגב לתגובה זו

    • אוי למדינת ישראל. ואבוי לעתידנו אם נתניהו ינהל לנו את המלחמה הבא.

      אזרח הארץ, 12/07/07 15:55

      אסור שמלאך החבלה הזה נתניהו יתקרב לשלטון.

      הגב לתגובה זו

      • שלום לך סעיד מנצור איצקוביץ', מזמן לא שמענו ממך....

        ציון, 12/07/07 22:02

        מי שמסוכן למדינה זה אתה וכל הג'מעה שלך יא מיקרוב!

        הגב לתגובה זו

  • 57.

    איפה היה המיגון?

    רונן, 12/07/07 13:21

    כלוחם חיר מילואים במלחמה, הופתעתי לגלות תוך כדי כניסה ללבנון, שהטנקים שנכנסו איתנו היו ללא מיגון אקטיבי. או שהבינו בצה''ל שהמיגון לא יעיל, או שכמו תקלות רבות אחרות, היימחים לא היו מעודכנים. בטנקים כאלה בוודאי קל לפגוע, כמו באחד הטנקים שליווה אותנו - שני הרוגים - יהי זכרם ברוך

    הגב לתגובה זו

    • הופתעתם? פעם ראשונה שאני שומע על חירניק שיודע מה זה מיגון אקטיבי

      חיים, 12/07/07 15:26

      התכוונת למיגון ארטיבי או למיגון ריאקטיבי? ואיך תדע לזהות מיגון אקטיבי אם תראה אותו?
      כמובן שהטנקים היו ללא המיגון בתחילת המלחמה - הוא עדיין לא סיים את הפיתוח אז.

      בטנקים הרבה יותר קל לפגוע. מן הסתם כי זאת מטרה גדולה שלא יכולה לתפוס מחסה במהירות כמו בנאדם. הבעיה היא החוסר האימון של חיילי השריון בסדיר ובמילואים שלא התאמנו במשך שנים, וגם כשכן התאמנו אז זה היה כנגד איומים של שנות ה60 ולא נגד נשק נ''ט של ימיינו.

      שים לב גם שבשריון תמיד היו יותר הרוגים. במלחמת יום כיפול למשל, יותר מ70% מההרוגים במלחמה היו שריונרים.

      הגב לתגובה זו

  • 56.

    רפפורט, אדליסט ופדהצור מבינים גדולים בשריון

    שמאלנים, 12/07/07 12:33

    כל מי שהוא ''פרשן'' מבין בשריון?

    כדי להופיע בטלויזיה כמבינים - הם מוכנים לשרת את מטרות האוייב.

    פראיירים - אתם יודעים שלמשרתי אוייב כמוכם האיחוד האירופי מוכן לשלם?

    הגב לתגובה זו

  • 55.

    אימונים - זה הפתרון

    א. מון, 12/07/07 12:04

    לכל כלי נשק יש תורת לחימה ושיטת הפעלה המתאימות לו.
    לא ניתן לפתח ולבנות כלי נשק בלתי פגיע.
    הפעלה נכונה ובטוחה דורשת אימונים רבים ויעילים. הבעיה במלחמת לבנון השניה היתה - חוסר אימונים.

    הגב לתגובה זו

    • לא נראה לי. לא עד כדי כך.

      מטיל ספק, 12/07/07 14:38

      האם החיילים שהורגים מחבלים בשטחים הם לא אותם חיילים שעוברים את אותם אימונים? הם כן! אתה יודע טוב מאוד מה העניין, נכון? שים לב לכל מקרי ההיתקלויות עם פלסטינאים: ''חולייה מחבלים נפגעה. 2 נהרגו, 1 הצליח לברוח''. 3 מחבלים בעלי איכות נחותה מאוד מול 15 חיילים ישראלים מאומנים הייטב. זה לא כך בלבנון. בלבנון יש לך אויב עם טקטיקה טובה. במקרה והוא רוצה לנהל קרב יריות הוא שולח נגדך מספר נכבד של חיילים שהוכשרו באינטנסיביות ומסירות ע''י הכוחות המיוחדים האירניים. ככה זה גם בחיים: ''תשלם פעם אחת בגדול אך תשלם לאחת ולטוב. תשלם בזול? תשלם שוב ושוב ולבסוף גם ביקר יותר''.

      הגב לתגובה זו

  • 54.

    אדליסט העביר להם תכניות ? (ל''ת)

    הגר ספירו, 12/07/07 11:27

    הגב לתגובה זו

  • 53.

    ברק שותק למשמע דברי נסראללה והוא יודע למה (ל''ת)

    הצפון ברווזים, 12/07/07 11:24

    הגב לתגובה זו

  • 52.

    כל טנק אפשר לחדור. רק כשמדובר בנשים, ישנן כאלה שהן בלתי חדירות (ל''ת)

    חדרנית, 12/07/07 09:58

    הגב לתגובה זו

  • 51.

    אולמרט(ציטוט) ''מה שהיה שוב לא יהיה'' - האמנם? (ל''ת)

    או שמא גרוע, 12/07/07 09:36

    הגב לתגובה זו

  • 50.

    אייזנקוט-''עשינו שיפרנו הכשרנו'' במייצג ''הכל דיבורים'' (ל''ת)

    ע''ע ימחי''ם, 12/07/07 09:34

    הגב לתגובה זו

    • על משקל ''ביידינו! ניצחנו!!'' עפ''י מורשת גל הירש (ל''ת)

      דחוף ויאגרה לאי, 12/07/07 11:28

      הגב לתגובה זו

  • 49.

    יחסית לצפיות שלהם מעצמם-הם בשמיים

    יחסית לשלנו, 12/07/07 09:29

    אנחנו באדמה...

    זה כל הסיפור

    אנחנו צריכים לאזן קצת את הציפיות שלנו מעצמנו-ולשמוח שהם עדיין מתנחמים בלשרוט אותנו כ''הישג''.

    הגב לתגובה זו

  • 48.

    בשדה הלוחמה המודרני מקום המרכבה עמוק ברמת חובב (ל''ת)

    והצפון מופקר, 12/07/07 09:25

    הגב לתגובה זו

  • 47.

    דרוש ''טילטול-זילזל'' לצמרת צהל השרויה בתרדמת (ל''ת)

    המדיני/צבאי, 12/07/07 08:41

    הגב לתגובה זו

  • 46.

    הזזיות המרכבה שכשל מפעמים בלב כושלי צהל (ל''ת)

    קיבוע מחשבתי של, 12/07/07 08:38

    הגב לתגובה זו

  • 45.

    הערבים תמיד מתפארים מדברים קטנים

    דורון, 12/07/07 08:22

    כיעה למנהיג שלהם שהיה שוחט ילדים ונשים ללא הבחנה

    הגב לתגובה זו

  • 44.

    יופי, עכשיו בואו ונראה אתכם מנסים עוד פעם.

    לויאלי, 12/07/07 08:20

    המרכבה הוא גוש ברזל, בתוכו יש כמה ישראלים שעושים אותו לטנק. אותם אתם צריכים לנצח יא אהבלים.
    וכמו שהפסדתם צבאית בכל המלחמות וניצחתם תקשורתית, גם במלחמה הבאה זה לא ישתנה - חוץ אולי מהעובדה שהפעם פוליטיקאים לא יקבעו את מהלך המלחמה או את מועד סיומה. אז אם אתם מרגישים מוכנים וחזקים, נסו אותנו. והפעם רק אללה בכבודו ובעצמו יוכל להציל אותכם.

    הגב לתגובה זו

  • 43.

    יכול להיות שזה נכון

    פקק תנועה, 12/07/07 08:00

    וביגלל בעיה זו ברח אהוד מלבנון

    הגב לתגובה זו

  • 42.

    אל-ג'זירה משדרת את מה שהם רוצים לשמוע.

    תכל'ס הם, 12/07/07 07:57

    ואת הנבלות מהשמאל צריך להפריד לפחות כמו את הפלג הקיצנוי של נטורי קארטא.

    הגב לתגובה זו

  • 41.

    מזתומרת ''49 נפגעו''? אני צריך הסבר:

    חיים, 12/07/07 07:50

    גתוב במאמר ש-49 טנקים נפגעו. האמנם? ככל הידוע לי 5 טנקים הושמדו...

    הגב לתגובה זו

    • שאלת, וענית לעצמך..

      שריונר במיל', 12/07/07 09:11

      אמרת בעצמך, 49 נפגעו
      5 הושמדו, לא כל טנק שפוגע בו טיל מושמד.
      יש כאלה שהטיל פוגע בזחל (יענו הגלגלים) ויש כאלה שהטנק פוגע במנוע, אלה שהושמדו זה הטנקים שהטיל פגע בנקודת התורפה, ויש כזאת, ואז כל הצוות או לפחות חלקו נהרג.
      יהי זיכרם ברוך, אמן.

      הגב לתגובה זו

    • 5 הושמדו ולא ניתן היה לשקם אותם, אבל הרבה יותר נפגעו

      חיים, 12/07/07 09:13

      נפגעו הכוונה חטפו טיל או עלו על מטען שפגה בהם אבל לא השמיד אותם. ניתן היה להשתמש בטנק לאחר הפגיעה (בין אם אחרי טיפול של שעה או שבוע)

      הגב לתגובה זו

  • 40.

    איפלו בסדרה של דיסקברי הוא היה מקום -9

    אימד חיולוואה, 12/07/07 07:49

    בטנקים בעולם.

    הגב לתגובה זו

  • 39.

    ובערוץ 10 מספרים לנו מה הפסדנו ב67

    ג'ון, 12/07/07 07:35

    אתם לא חושבים על הדמורליזציה שאתם עושים לאזרחים?
    לא,אני בכלל לא רוצה לראות דמוניזציה של הערבים בטלויזיה,כמו שהם עושים לנו.את זה אנחנו לא צריכים.אבל טיפה גאווה לאומית לא תזיק לאף אחד

    הגב לתגובה זו

    • אמן לזה! (ל''ת)

      דון קורטיזון, 12/07/07 20:59

      הגב לתגובה זו

  • 38.

    לשבויים בקונצפיית המרכבה - תם/מת עידן הטנק בלוחמה העתידית (ל''ת)

    מפצחים נוסח, 12/07/07 07:26

    הגב לתגובה זו

    • הטנק מת ?

      חי חי וקיים, 12/07/07 09:28

      הקביעה שהטנק מיושן ואין לו מקום בשדה הקרב נשמעה כבר לפני כמה עשרות שנים וראה איזה פלא, הוא עדיין כאן.
      עוד דוגמה ? בבקשה : הבריטים קבעו בשנת 1957 שמטוסים מאויישים הם מיושנים ולכך הפסיקו את פיתוחם של כמה פרוייקטים. והיום ? הם משתתפים בתכניות היורופייטר ו- F-35.

      הגב לתגובה זו

  • 37.

    טנקים מיותרים ופגיעים

    טנקיסט, 12/07/07 07:22

    טנקים טובים רק במלחמה נגד טנקים אחרים.
    אם לאוייב אין טנקים, גם צה''ל לא צריך אותם.
    נגד חי''ר הם לא יעילים ופגיעים.

    הגב לתגובה זו

    • בדיוק (ל''ת)

      די פשוט, 12/07/07 09:09

      הגב לתגובה זו

    • הטנק מיותר וחסר תועלת, או שלא

      גאוות יחידה, 12/07/07 09:36

      בקרב נגד חי''ר של האויב, החיילים שלנו זקוקים למערכת שתוכל לסייע באש כבדה לטווחים שמעבר לטווח הנשק שלהם.
      מאחר וטילים הם יקרים יחסית, המערכת הזו כנראה צריכה תותח.
      אם אנחנו רוצים שהחיילים יוכלו לקבל סיוע ישיר מהמערכת הזו היא צריכה לנוע יחד איתם (בניגוד לארטילריה שהיא פחות זמינה בד''כ). כדי לנוע יחד עם החיילים, המערכת הזו צריכה גם שיריון שיגן עליה.
      רגע אחד, נזכרתי שיש משהו כזה. קוראים לו, אם אני לא טועה, טנק !

      אגב, אם לחיזבאללה ולחמאס אין טנקים, אבל לסורים יש - האם צה''ל צריך טנקים ?

      הגב לתגובה זו

  • 36.

    איך ישראלים מופיעים בסרט ובדיון????

    ששון, 12/07/07 06:53

    איך בדיוק יושבים ישראלים בדיון על חולשת המרכבה לצד טרוריסטים?? מענין כשפעם יתקים דיון על אירגונים פלסטינים ונקודות תורפה שלהם כמה ערבים יתנדבו לספר לנו על זה????

    הגב לתגובה זו

    • איפה ראית את הסירטון??? (ל''ת)

      סקרן, 13/07/07 21:05

      הגב לתגובה זו

  • 35.

    להחזיר דחוף את השרמנים (ל''ת)

    פטון, 12/07/07 06:45

    הגב לתגובה זו

  • 34.

    אתם עדיין לא מבינים את העולם הערבי?

    אמיר ברד, 12/07/07 06:23

    שימו לב שבגלל מלחמת לבנון השנייה,אף אחד כבר לא מפחד מאיתנו,וכן ממתי היו נותנים סרט כזה אצלהם להראות את החולשה הישראלית הצבאית כביכול?
    הממשלה הזאת הרסה את מדינת ישראל,הצורך הדחוף הוא להעיף אותם מהשלטון מהר ומהר מאוד,כי ככל שמדינות או ערוצי שידור ערביים יתנו כאלה סרטים אצלהם,זה רק ימשיך להחליש אותנו עד קץ,ראו את אירן,שבמלחמת לבנון השנייה בקושי פתחו פה,ותראו אותם עכשיו,תראו את סוגי הסרטים שנותנים בערוצי מדינות ערב,פשוט גועל נפש שהמדינה הזאת עדיין קיימת כשממשלה מושחתת רעה ושלא יודעת להנהיג עדיין מנהלת אותה,אתם יודעים מה אולי זה מגיע לנו כעונש.
    עכשיו אני מחכה לסרט הבא באל-ג'זירה.

    הגב לתגובה זו

    • אתה צודק בהחלט, כדאי לקרוא תגובת אמיר ברד. (ל''ת)

      דניאל, 12/07/07 08:30

      הגב לתגובה זו

  • 33.

    היכן אפשר למצוא את הסרט? כתובת אינטרנט? (ל''ת)

    שלמה, 12/07/07 05:15

    הגב לתגובה זו

  • 32.

    האדם שבטנק ינצח (ל''ת)

    אמיר, 12/07/07 05:06

    הגב לתגובה זו

  • 31.

    אומרים שטנק הפאנזר ליאופארד הגרמני הוא הכי טוב,

    אזרח, 12/07/07 04:52

    אבל אני מסכים פה עם אנשי השיריון, אין טנק שיהיה חסין במאה אחוז כאשר טילי הנ''ט משתכללים במקביל.

    טוב שמוסיפים למרכבה את מערכת המיגון האקטיבית, זה יכול לעזור לצמצם פגיעות והפחתת הסיכון לצוותים.

    הגב לתגובה זו

  • 30.

    ממשלות השמאל תמיד מוסרים כלי נשק לאויבים שלנו (ל''ת)

    שלום עכשיו, 12/07/07 04:37

    הגב לתגובה זו

  • 29.

    צהל חייב לשנות את דוקטורינת לא לפגוע באזרחים.

    מגן על מרצחים, 12/07/07 04:36

    על מנת למנוע פגיעה בחיילי ואזרחי ישראל, יש לפגוע בכל מי שמסתיר ביודעין אן כאילו לא ביודעין, מערכת נשק או חיילי אויב בעלי פוטנציאל לפגוע בחיילי צהל.

    הגב לתגובה זו

  • 28.

    הם מפחדים !!! (ל''ת)

    סער, 12/07/07 02:17

    הגב לתגובה זו

    • סיפרת בדיחה טובה על הבוקר. אתה בטח לא צפוני. הצפוניים יודעים בדיוק (ל''ת)

      מי מפחד ומי לא., 12/07/07 08:31

      הגב לתגובה זו

      • מזל טוב

        צפוני, 12/07/07 20:57

        הרגע מונית לשר ההסברה החיזבאללאי.

        הגב לתגובה זו

  • 27.

    תודה להם על שחשפו את נקודות התורפה של הטנק והמחדלים של אוכלי החינם

    שבראשותנו, 12/07/07 01:53

    תודה להם על שחשפו את נקודות התורפה של הטנק והמחדלים של אוכלי החינם שבראשותנו ובראשות הצבא!
    הסיבה שנפגעו כ''כ הרבה טנקים היא שהדוקטרינה שלנו הייתה מיושנת ולא אפקטיבית מול האיומים החדשים אצל האויב, אשר מה לעשות הפתיעו אותנו!
    ככה נפגעו לנו טנקים אחד אחרי השני כמו ברווזים במטווח!
    כשיש כ''כ הרבה פצצות ''חכמות'', יש כסף רק לטנקים ''טפשים''...

    הגב לתגובה זו

  • 26.

    עבודות יזומות

    רכב, 12/07/07 01:41

    פעם שלחו מובטלים לשתול עצים כמו בימי סלאח שבתי. היום הם עובדים בתע''ש ובונים טנקים. אפשר היה לקנות טנקים אמריקאים מהסיוע והם היו מתפוצצים באותה מידה כמו המרכבה אבל אז היו יותר מובטלים. כל השאר זה רק דיבורים. ''הטנק הכי טוב בעולם'' עלק!

    הגב לתגובה זו

  • 25.

    קשקוש נוסף של חיזבאללה ופרסום מיותר של התקשורת הישראלית הפרו-ערבית

    אדם, 12/07/07 01:41

    אותה תקשורת ישראלית שניסתה (ובחלקה הצליחה) לגרום לדמורליזציה בעם בזמן מלחמת לבנון השניה מנסה זאת שוב ע''י פרסום ''אובייקטיבי'' של כתבות פרו-ערביות מאל-ג'זירה. ורק כשההבזק הלבן החזק יאיר מעל שמי תל אביב איפשהו אחרי שנת 2009, יבינו אותם חכמי תקשורת כי טעו וירקו לבאר ממנה כולנו שתינו...

    הגב לתגובה זו

    • אתה מנסה להתכחש למציאות המרה. הם צודקים ולא יעזור קצין במיל. או לא. (ל''ת)

      הם אמרו אמת, 12/07/07 08:32

      הגב לתגובה זו

  • 24.

    מעניין איך היה נראה טנק ערבי ? (ל''ת)

    דמיון מזרחי, 12/07/07 01:25

    הגב לתגובה זו

    • בזה הערבים חכמים מאיתנו

      ארי, 12/07/07 10:52

      אנחנו הכי חכמים, הכי טובים והכי מתקדמים בכל.

      הגב לתגובה זו

      • טנק ערבי נראה כמו טנק מוכר שמיוצר תחת רשיון

        חיים, 12/07/07 15:21

        למשל הפקיסטנים מייצרים טנק רוסי אבל ללא המיגון הסודי של הרוסים.
        מצרים מייצרת את האברמסM1A1 באמריקני (טוב, יותר מרכיבה מאשר מייצרת באמת), ללא המיגון הקרמי הבריטי וללא לוחות מיגון מאורניום מדולל.

        הרבה מדינות ערב מייצרות נשק תחת רשיון, כמו שישראל עושה.
        האיראנים מנסים לפתח טנק משלהם כבר שנים, אבל זה לא הולך להם והם תקועים כם כמה אבות טיפוס של שילובים מוזרים בין הM60 לT72.

        הגב לתגובה זו

  • 23.

    פחח הם כמו ילדים שזרקו אבן על בריון

    אחד, 12/07/07 01:21

    איך הם מתלהבים כאילו הם חשפו שהמרכבה עשוי מקרטון.
    הם שכחו להזכיר שהם ירו יותר מ500 טילים נ''ט והצליחו להשבית פחות מעשרה טנקי מרכבה וגם זה כשהצוותים לא היו מתורגלים כמו שצריך.

    הגב לתגובה זו

  • 22.

    40 פגיעות בממוצע בטנק כדי לנטרלו

    info123, 12/07/07 00:44

    בקיץ 2006 נדרשו בממוצע 40 פגיעות של טילי נ''ט בטנק ישראלי כדי לנטרלו, זאת לעומת 4 פגיעות כאלה במלחמת יופ הכיפורים בשנת 1973. טילי הנ''ט השתפרו מאוד מאז וכן יש לזכור שבמלחמה האחרונה השתתפו 3 דורות של טנקי מרכבה: סימן 2 משנת 1982, סימן 3 משנת 1991 וסימן 4 משנת 2001.
    לא כל הטילים ששוגרו גם פגעו ובהתחשב בכך שמיגון הסימן 4 טוב בהרבה מאוד מעבר לזה של הסימן 2, אז יש להניח שהאויב צריך לשגר כ100 טילי נ''ט מתקדמים נגד טנק מרכבה סימן 4 כדי לנטרלו. מחירם שלטילים אלה, על משגריהם ועל ממדי היחידות שמשגרות כאלה כמויות משתווה לזה של הטנק, שאותו ניתן לשפץ, שהרי אינו נשרף, בהעדר הידראוליקה בטנק, מסימן 3 והילך.

    הגב לתגובה זו

    • 40 פגיעות כדי לנטרל מרכבה - מאיפה הבאת את הנתון התמוה הזה?

      טנקיסט, 12/07/07 06:03

      המרכבה הוא כלי טוב אבל הוא לא על-טבעי. בסוד אלחש לך (בתקוה שלא תתמוטט מזה) שיש לו גם כמה חסרונות. אבל בסה''כ מדובר, כאמור, בטנק טוב ואפילו טוב מאוד. הפגיעות שספגו המרכבות בלבנון היו תוצאה של שימוש מאוד לא חכם שהפיקוד עשה בהם, בניגוד לכל תורת הלחימה. המרכבות דוקא עשו את מה שציפו מהם. זה לא אשמתם שהפיקוד הבכיר לא כ''כ מבין בטנקים, כוחם ומגבלותיהם.

      הגב לתגובה זו

      • בדיוק-אין בלתי חדיר

        אבל עשה רושם, 12/07/07 09:14

        שהטנק הפך למלכודת יותר מכל דבר אחר, זה רק שימוש לא נכון?

        הגב לתגובה זו

    • אתה חי בסרט

      ס, 12/07/07 07:25

      לא צריך 100 טילים כדי לנטרל מרכבה
      סימן 4, שיתקו אותם בהרבה פחות מזה. ראיתי את הסרט הזה באלגזירה כבר לפני חודשיים וזה בעיקר תעמולה עובדה שהם טוכנים אותו כל הזמן, מה שכן אין דבר כזה טנק בלתי חדיר, כל טנק ניתן להשמיד גם את המתקדמים ביותר.בלבנון היה שילוב של חוסר נסיון של הצוותים, טיל רוסי מתקדם מאוד, הפעלה לא חכמה של הכח (ראה הקרב בסלוקי),והעדר מערכת מיגון מתאימה. מה שכן כמו שכבר צויין מרבית הטנקים שנפגעו היו מדגמים ישנים יותר.

      הגב לתגובה זו

    • לא יודע מאיפה הבאת את זה - אצלי בגדוד

      סתם מילואימניק, 12/07/07 09:37

      הייתה פגיעה מדויקת אחת של טיל, והמט''ק נהרג.

      רק ר. פי. גי. לא עובר אותו. כל הטילים המתקדמים מצליחים לעבור את המיגון לצערי. העניין פה הוא תמרון נכון של אותם תנקים כך שיהיה קשה לפגוע באותו טנק.

      יש היום פרוייקטים שפורסמו לא מזמן בעיתונות, בעלי שמות כמו ''מעיל רוח'' ועוד משהו, שאמורים להוריד את הטיל במעופו. הבעיה היא שהוא עולה כל כך הרבה, שכנראה המדינה מעדיפה לשלם את הכסף הזה כפיצוי למשפחות שקולות. ככה לפחות אני מרגיש.

      הגב לתגובה זו

      • מעיל רוח - נחוץ רק ל''רפאל''

        ארי, 12/07/07 10:51

        כמו כל ה''פרוייקטים'' הבומבסטיים של הישראבלוף הישראלי ש''הוכיחו את עצמם'' בלבנון (מרכבה, סטיל, ומזל של ה''חץ'' שעדיין לא עמד במבחן).

        הגב לתגובה זו

        • הסטיל הוא אמריקני, והמרכבה הוכיחה את עצמה מספר פעמים

          חיים, 12/07/07 15:18

          אמנם זה טוקבאק, אבל מומלץ ללמוד קצת אצ הנושא לפני שמגיבים

          הגב לתגובה זו

    • זה לא נכון מה שכתבת (ל''ת)

      מבין ענין, 12/07/07 09:51

      הגב לתגובה זו

  • 21.

    מעיל רוח של רפאל.

    דודי, 12/07/07 00:39

    אם צה''ל יהיה חכם (וגם יהיה לו את הכסף) אז הוא יתקין את מערכת מעיל רוח של רפאל.

    המרכבה בנוי להלחם בשריון ולא בחבורה של פחדנים עם טילי נ''ט שמתחבאים בין אזרחים.

    ועדין המרכבה הוא טנק מעולה,רק תראו מה קורה לארה''ב בעירק ותבינו שיש מצבים שלא יעזור כלום.

    הגב לתגובה זו

  • 20.

    אין כזה דבר טנק ממוגן לגמרי

    מפקד טנק, 12/07/07 00:33

    בתור אחד שהיה במלחמה בתור לוחם שיריון ועכשיו הוא מפקד טנק אני יכול להגיד שטנק המרכבה הוא טנק מעולה מהטובים בעולם! רק שכל שמפתחים אמצעי מיגון טובים כך מפתחים טילי נ''ט יותר טובים.

    הגב לתגובה זו

  • 19.

    צודקים

    אילן, 12/07/07 00:28

    הקיצוצים בתקציב הרסו את הטנק.
    השיריונרים לא אומנו איך להפעיל את הגנת הטנק
    כמו שהסטיל נפל כך גם נפל המרכבה!
    במלחמה הבאה מצפה להם הפתעה!
    טנק אחד לא יפגע!

    הגב לתגובה זו

    • בואו נרגע

      זאב, 12/07/07 03:15

      אילן תרגע...

      אתה כבר מתכנן את המלחמה הבאה?
      מה, לא הספיק לנו?

      הגב לתגובה זו

      • אני לא מתכנן הסורים והאירנים כן

        אילן, 12/07/07 07:57

        תתעורר!!!!!!

        הגב לתגובה זו

    • אילן, תרגיע באמת

      אלון, 12/07/07 09:43

      אין דבר כזה ''להפעיל את המיגון''.
      זה לא איזשהו כפתור כמו בסטיל שמפעילים ויש מיגון. יש היום בידי חזבאללה טילים (כמו קורנט) המסוגלים לעבור את מיגון הטנק ולהתפוצץ בפנים.
      רק בעזרת תמרון נכון של הטנק ניתן להקטין משמעותית את ההסתברות לפגיעה במקומות הרגשים בטנק.

      הגב לתגובה זו

      • זה דוקא כן כפתור

        אילן, 12/07/07 14:45

        אם בא לך תקרא לזה סוויץ.
        חיילים לא הפעילו אותו במלחמה אפילו פעם אחת
        כי פשוט לא אומנו .

        הגב לתגובה זו

  • 18.

    למה אנחנו צריכים לקרוא תעמולה של...

    אורן, 12/07/07 00:11

    אל-ג'זירה בעיתון ישראלי? מה קורה כאן. אם הם כאלה ''מומחי ביטחון'' איך זה שכל צבאות עבר ביחד לא יכולים על צה''ל. כתבה עלובה

    הגב לתגובה זו

    • אורן,ואם לא יפרסמו את דברי ''אל-ג'זירה''בעיתון ישראלי,אז זה לא יהיה?

      מרכבות, 12/07/07 07:00

      באירן, יש צנזורה
      בערב הסעודית,יש צנזורה
      בסין ,יש צנזורה

      ...למרות כל זאת,בעידן התקשורת הלווינית והאינטרנט ,הכל מגיע לאזרחים שלא מוכנים להיות בובות
      של השלטונות.

      הגב לתגובה זו

  • 17.

    הם מפחדים...

    דחפ''ז, 12/07/07 00:09

    נלחמים רק במיתוס שחוששים ממנו. המרכבה, הטנק הטוב בעולם!

    הגב לתגובה זו

  • 16.

    ניתן לפגוע בכל טנק בעולם

    צנחן, 12/07/07 00:08

    עם מוקשי טון או שניים.

    הבעייה שברדיוס גדול של מספר קילומטרים התשתיות של האוייב גם נהרסות.{ביוב חשמל ומים}.
    כך שהחוכמה מאוד קטנה.
    זה נשק של מיליציות פרימיטיביות
    בעולם ובישראל ישנם פיתוחים הרבה הרבה יותר מתקדמים מזה.

    הגב לתגובה זו

  • 15.

    אתם לא מעודכנים. ה''תחקיר'' על המרכבה שודר כבר במאי

    חיים, 12/07/07 00:07

    תחקיר במספר חלקים. אפשר למצוא אותו ב youtube
    לגבי תוכן, התחקיר מאד רדוד. חוץ ממרואיין ישראלי מכובד (לא זוכר את שמו) שמדבר לעניין, מופיעים בו פעיל חיזבאללה שממחזר את הטקסט הקבוע של ''השמדנו 500 טנקים ציוניים בעזרת אללה'', מומחי בטחון מאחת ממדינות ערב שמתבלבלים בעובדות, ופעילים פלסטינים ששוב לא מדברים לעניין.

    נראה שהכתבה פחות מדברת על הטנק עצמו ויותר על הכשלון של צה''ל במלחמת לבנון השניה. הערבים נראים מעודדים מאד שהטנק שכנראה נתפס על ידם כבלתי מנוצח נפגע במלחמה וחוזרים על המנטרה של ''ניצחון אלוהי''. כנראה שההישג של לשרוד חודש ושבוע מול צה''ל נחשב לגבוה במיוחד.

    אין הרבה חדשות על הטנק. כמה קטעים ערוכים של סוטוני תדמית ואותם צילומים של טנקים שנפגעו במלחמה שמופצים בטלויזיה של החיזבאללה.

    מי שמחפש עובדות ונתונים מדויקים - לא ימצא אותם פה.
    מי שרוצה לראות כתבה שבאה לעודד את הצופה הערבי - ימצא בדיוק את זה.

    הגב לתגובה זו

  • 14.

    איזה שיטות? זה טיל רוסי,חכו ל''מעיל רוח'' נראה אותם (ל''ת)

    גרמני, 12/07/07 00:04

    הגב לתגובה זו

  • 13.

    דברי רהב חסרי בסיס

    שיריונר גאה, 12/07/07 00:03

    בסופו של דבר מה שחשוב זה לא בכמה טנקים הטילים הצליחו לפגוע, אלא כמה מהם באמת נחדרו ונפגע הצוות.
    המספר הזה הוא נמוך מאוד וזה מראה על עוצמת המיגון של המרכבה!!!

    הגב לתגובה זו

  • 12.

    עכשיו רן אדליסט המטורף הוא גם מומחה לטנקים? (ל''ת)

    נסטי, 12/07/07 00:02

    הגב לתגובה זו

  • 11.

    אין שני ל''Leopard'' הגרמני.

    ריינהארד, 11/07/07 23:56

    ולא משנה כמה חזק הטנק והמרכבה הוא טנק באמת מרשים, לתוקף תמיד יתרון.

    הגב לתגובה זו

    • לליאפורד הגרמני יש מיגון צד חלש במיוחד

      חיים, 12/07/07 03:36

      כך גם לצ'לנג'ר2 הבריטי ולאברמס.
      אלה טנקים שתוכננו למלחמת העולם השלישית כדי להתמודד מול כמות עצמומה של שריון סובייטי בקרבות של חזית מול חזית.

      במלחמת לבנון השניה הטנקים נפגעו מהאגפים, ואם מדובר בטנק שאינו ממוגן מהצדדים כמו מרכבה, אז הוא ייחדר גם על ידי טילי נ''ט מיושנים.
      ראה ערך הטנקים האמריקנים בעירק, שעמידים מפני כל פגיעה בחזית, אבל נחדרים בקלות יחסית מפגיעות RPG באגפים. אותו דבר עם הצ'לנג'ר2 הבריטי שקיבל ''חבילת מיגון'' חדשה לעירק רק כדי להתמודד עם הבעיה הזאת.

      המרכבה סימן 4 היא ללא ספק הטנק הממוגן בעולם ומותאם לשרידות צוות מקסימלית. רק חבל שהטנקיסטים לא התאמנו לפני המלחמה.

      הגב לתגובה זו

      • תבין!

        11, 12/07/07 14:08

        הטנקים הגרמניים היו ידועים מאז ומתמיד כחזקים מאוד, מדוייקים ובעלי עצמת אש חזקה מאוד. בנוסף, היו גם מקרים שגם ב''מרכבה 4'' פגעו מספר רקטות R.P.G בודדות ונזקו אותם קשה מאוד. עם זאת, אני מאמין שמעצמות הייצור של היום [המוכרות מאוד בלבד] מייצרים טנקים כל כך טובים, כה זהים ברמתם, שאין זה מן הדי לסמוך רק על יתרון טכנולוגי בטנק.

        הגב לתגובה זו

        • אתה מתבלבל בין היום לבין לפני 60 שנה

          חיים, 12/07/07 15:13

          הטנקים הגרמניים אז היו באמת בעלי כוח אש ומיגון גדולים יותר, על חשבון אמינות טכנית, מחיר וצריכת דלק.

          היום, הליאפורד2 שאכן נחשב לאחד הטנקים הטובים בעולם (ואולי הטוב ביותר, אם לוקחים בחשבון אלמנטים שלא נוגעים לישראל כמו משקל והתאמה להעברה באוניות) אבל הוא בהחלט לא נחשב לממוגן ביותר.

          המיגון של צריח הליאפורד מרוכז בחלק הקדמי, בצידי החלק הקדמי ובחלקו העליון-קדמי של הצריח. המיגון מאחור הוא דל מאד ואין לו מיגון מספיק כנגד תקיפה עילית (כמו לכל הטנקים המערכביים, להוציא המרכבה). דווקא הרוסים מתקדמים יותר מהבחינה הזו.
          הליאפורד תוכנן לקרבות שריון בשריון ובניגוד למרכבה, הוא לא תוכנן להיות ממוגן מפני פגיעת נ''ט מצידי ואחרוי הצריח בכלל. באזורים האלו הוא חשוף לחלוטין, חוץ מבגירסאות משופרות המיועדות ללחימה באפגניסטאן.
          הליאפורד הוא טנק מעולה, אבל הוא היה נפגע מהאגפים בצורה שהמרכבה נפגעה, האבידות בקרב אנשי הצוות היו גבוהות בהרבה.

          הגב לתגובה זו

          • חבל על הזמן.

            11, 12/07/07 16:28

            בדוק אודות המיגון שלו באינטרנט. אתה תמצא לגלות שכמעט כל הטנקים המיוצרים היום ע''י המעצמות זהים כמעט ביכולותיהם. לדוגמא, השריון המשופע של ה''מרכבה 4'' לא מוצלח נגד פגזים או טילים המגיעים ב 45 מעלות במקביל לו. כמו שכבר אמרתי, גם בטנקים שלנו פגעו רקטות בודדות שניזקו אותם קשה. בנוסף לכך, אני רואה בכך נחיתות להקריב דבר אחד כדי להגן על דבר אחר כמו למשל להשים את המנוע בחזית הטנק במטרה להגן על הצוות. הטנקים שלנו יעלו על שלהם אולי בלוחמה האלקטרונית אבל בכל הקשור למיגון הגרמנים מתעלים גם על האמריקאים לפי דעתי. ה''צ'אלנג'ר'' הבריטי הוא מלכודת מוות מפני שהפגזים שלו מאוכסנים בצריח במטרה לקצר את תהליך הטעינה ולהביא לקצב אש מהיר יותר. והרוסים? לא מרשימים. השריון הריאקטיבי שלהם הוא לא חלק קבוע של הטנקים המיוצר איתם. זוהי תוספת ואף היא לא ממש מועילה כנגד פגזים עקב מהירותם האדירה.

            הגב לתגובה זו

  • 10.

    כל צהל זה מיתוס אחד גדול (ל''ת)

    איתן, 11/07/07 23:52

    הגב לתגובה זו

  • 9.

    צנטוריון כוכב עליון. (ל''ת)

    MOGA, 11/07/07 23:45

    הגב לתגובה זו

  • 8.

    תמיד ישארו לנו המגח''ים... (ל''ת)

    יואב, 11/07/07 23:42

    הגב לתגובה זו

  • 7.

    שטיות המרכבה 4 הוכיחה את עצמה

    טנקיסט, 11/07/07 23:39

    במלחמה! מתוך 50 טנקים שחטפו פגיעה ישירה רק 40 אחוז מהם נחדרו (40 אחוז מה50 שנפגעו תחשבו שהיה 400 טנקים במלחמה ו500 טילים שוגרו לעברם) ו''רק'' 5 מהם נחדרו בצורה קריטית שגרם להריגת אנשי הצוות שזה 18 חיילים לצערנו
    אבל אם מסתכלים על הסטיסטיקה זה נתון לא רע עדין זה אחד הטנקים הטובים וב40 אחוז האלה שנחדרו אומנם הטנק נהרס אבל הוא הצליח להציל את אנשי הצוות שזה המטרה של הטנק אבל הכן הוא לא חזק כמו פעם היום הטילים הרוסים הרבה יותר מתקדמים וזה לא ''לוחמי'' חיזבאללה שניצחו את הטנק אלה הטכנולוגיה הרוסית אבל המרכבה הצליח להתמודד עם הטילים ואם הטנקיסטים היו מאומנים התוצאות היו עוד יותר טובות ! רק חסר מערכת מעיל רוח כדי שהטנק יהיה מושלם כי בפועל המערכת היתה אמורה לצאת לפעילות עם הטנק ב2002-2004 אבל הפיתוח שלה הופסק עכשיו ממשיכים אותו והוא יצא שנה הבאה

    הגב לתגובה זו

    • trophy-מעיל רוח כבר מוכן

      יהודה, 12/07/07 10:07

      הפיתוח כבר מושלם וגם האמריקאים רוצים לקנות אותו אולי התכוונת שההתקנה לא הושלמה.

      הגב לתגובה זו

  • 6.

    צודקים. טנק זה פאסה

    נעים, 11/07/07 23:33

    אם היו משקיעים את הכסף שלו ברובוטים ודברים מתקדמים הרבה דם היה נחסך. אבל יש אנשים אינטרסנטים שעושים קופות מהדברים האלה

    הגב לתגובה זו

    • מה אתה ב2300 תגיד לי? (ל''ת)

      מאור חיפההההה, 12/07/07 04:53

      הגב לתגובה זו

  • 5.

    המרכבה = גאווה

    דני, 11/07/07 23:27

    כעובד התע''ש מזה למעלה משני עשורים, אני יכול לספר כי כל הנאמר בכתבה של הערבים אינו נכון, ואינו מדוייק. טנק המרכבה - על כל שלבי פיתוחו, הינו יחידת לוחמה מודרנית, מתוחכמת, ולא פלא שצבאות ערב ולוחמי החיזבאלה חוששים ממנו. נכון שהיו מס' פגיעות, אך באופן סטטיסטי, הכמות פחותה בהרבה ממה שמסופר ע''י הערבים, ואנו, כוחינו בגדולתינו ורוחינו.

    הגב לתגובה זו

    • יש סיבה לגאווה

      ארי, 12/07/07 10:45

      הוצאות של יותר מ-10 מיליארד דולר (!) שאפשר היה לקנות משהו מקביל בהרבה פחות והיה נשאר גם לחינוך, בריאות ורווחה.
      אמת ! במקרה כזה אתה ודומיך הייתם נאלצים לעסוק במשהו פחות מכניס או להיות מובטל. גם ''אבי המרכבה'' היה יכול להתפרנס יפה מפנסיה של אלוף (מיל).
      כל זה בנוסף לעובדה שזמנו של הטנק עבר כבר מזמן !!! בלבנון ראינו את זה היטב.

      הגב לתגובה זו

      • היה אפשר לוותר גם על כל חיל האוויר, למה לא?

        חיים, 12/07/07 15:15

        ''והיה נשאר לחינוך ולרווחה''.
        למה לא לוותר על צה''ל בכלל? כדי ש''ישאר לחינוך ולרווחה''.
        הרי מי צריך צבא בכלל? זה לא שיוצא לו להילחם נגד מישהו ב60 שנה האחרונות...

        הגב לתגובה זו

  • 4.

    צודקים - כל מלחמה זה עולם חדש ולא מוכר

    קציני האתמול, 11/07/07 23:26

    החיזבללה קיבלו טילי קורנט רוסיים שמעיפים מרכבה מטווח 6 קילומטר בלי יכולת שיבוש רצינית שלנו כרגע ...

    להפיק לקחים מהמלחמה שעברה - זה לא לעשות כלום !

    יש להכין המלחמה החדשה שתתפוס האוייב בהפתעה!

    הגב לתגובה זו

  • 3.

    מתעסקים בשנאה

    אופיר, 11/07/07 23:25

    אין להם ולא יהיה להם דבר יותר טוב בחיים...

    אלו אנשים שכל יום קמים בבוקר במחשבה איך להשמידנו, אין להם חיים, אין להם תעסוקה יצירתית, אין להם שמחה ואושר...


    הגב לתגובה זו

  • 2.

    כאילו שה T-73 הוא טנק מדהים.

    אחד שיודע, 11/07/07 23:21

    אין היום טנק שעמיד לטילים של חיזבללה! אפילו לא הטנקים האמריקאים, תראו איך מורידים אותם בעיראק.

    הגב לתגובה זו

    • אתה יודע ???

      אחד שלא מאמין, 12/07/07 08:02

      בתור אחד שיודע, אולי תוכל לפרט על ה- T-73 ???
      הדבר שהיית הכי קרוב אליו הוא ה- T-72 וזה ממש לא טנק אמריקאי.

      הגב לתגובה זו

      • הבנת הנקרא

        א.א, 12/07/07 13:45

        הוא התכוון (ואתה לא הבנתה)

        שאפילו הטנק הרוסי המתקדם ביותר - T-73 חדיר , וכמו כן גם הטנקים האמריקאים חדירים - אברהמס (ראו מה קורה בעיראק)

        הגב לתגובה זו

        • ואתה לא מבין שאין טנק כזה בכלל

          חיים, 12/07/07 15:16

          אין T73.
          ואם אתה מתכוון לT72 אז לידיעתך, הוא טנק מיושן ביותר (נלחמנו נגדו עוד במלחמת לבנון הראשונה)

          הגב לתגובה זו

  • 1.

    מה להגיד - מכינים נגדנו מלחמת השמדה - לא סומך על אולמרט ושות'!... (ל''ת)

    סבירות נמוכה!, 11/07/07 23:16

    הגב לתגובה זו