• 21.

    ומאותה הסיבה של מרחקים וטילים

    פקק תנועה, 10/07/07 09:07

    אן טעם להחזיר שיטחי מדינה כמו רמת הגולן .

    הגב לתגובה זו

  • 20.

    אני היצעתי כאן שיש להקים חיל טילים כמו של שכננו .

    פקק תנועה, 10/07/07 09:04

    אבל לא בימקום חיל התותחנים .גם הוא חשוב. יש להגיע לצבא בגודל סדר של סד''כ .כחצי מליון חיל במילואים .וחצי מליון חייל בסדיר. אן לנו ברירה .למרות הסכמי השלום ההזויים הללו .האיום על קיומנו לא עבר מהעולם וגם לא יעבור.אן לדעת כיצד דבר זה יתפתח ולאיזה כיוון .

    הגב לתגובה זו

  • 19.

    עוד רעיון איוולתי גבול בטפשות בלתי מרוסנת...

    זיו, 09/07/07 23:46

    קודם כל, בואו נוריד מהכוח המסתער את היכולת לקבל סיוע זמין, מהיר, צמוד ומדוייק.
    אחר כך לא נאפשר לפלוגה לקבל את הסיוע, אלא נגביל אותו, נגיד לרמת גדוד או חטיבה.
    אם זה לא מספיק, אז בואו נרכז את כלל הסיוע למקום אחר, נגיד צפת לכל הגיזרה הצפונית, ואז נאפשר לאויב במחי הפצצה מדוייקת אחת למחות מעל פני האדמה את כל הגורמים המסייעים לחזית שלמה.
    ועכשיו אומרים לי שיוזם הרעיון הוא אלוף במיל'...
    אז מה זה אומר על אלופי הצבא שלנו?
    עכשיו קיראו הכותרת של תגובתי שוב...

    הגב לתגובה זו

    • מה אתם מדברים? צה''ל שלנו מנצח ושולט (ל''ת)

      ניקולאי, 10/07/07 07:46

      הגב לתגובה זו

  • 18.

    ארטלריה מלכת הקרב!!!

    מרדכי מוטי אטיה, 09/07/07 18:11

    כל עוד נלחמים בנשק קונבנציונלי ארטלריה היא מכת הקרב אם יודעים להשתמש בצורה נבונה בארטלריה אין לה תחליף לא מטוסים ולא רקטות אממה קם גוף שמטרתו היתה שדן שומרון ישאר בצה''ל אז הקימו את המפח''ש שידביק את חילות היבשה אבל מה לעשות בצה''ל החובבני חיילות היבשה טבעו בדבק!!!!
    גלוי נאות אני תותחן ותותחן נשאר תותחן!!!!

    הגב לתגובה זו

  • 17.

    אם טפשות היתה מכאוב היה השריונר הזה צועק ללא הפסק

    נתן ניסני, 09/07/07 16:17

    כמי שנלחם מששת הימים ועד אחרי מלחמת לבנון, אני ער לטפשות והשחצנות של השריונרים.

    אלה, בחלקם, לא למדו דבר ושכחו הכל כנראה.

    הבטוי המטופש, ''נדרוס את החארות עם השרשראות'', או האמונה כי הטנק בלתי חדיר, עלו לרבים מחברי לקורס הקצינים בחייהם.

    מלחמת יום כיפור, חשפה את השריון לחארות עם סאגרים שדפקו את השריון הגאה בלי להזיז עין.

    ארטילריה ראויה לשמה היתה מפחיתה איום זה עם זרחן מצרר ועשן.

    4 מרגמות 120 דפקו מארב קומנדו מצרי שמחליפיו גבו מחיר כבד מחילי חיר גבורים שלא צריכים תותחנים - גם שהם צועדים אתם בשורה הראשונה. (אחר כך שכבו כמו כבשים וקבלו אש על כוחותינו...)

    מפקד שריון גבור רץ עם הטנקים שלו מול קו מצרי בביצות - אני לא צריך אותך - אחר כך מקבל סיוע בלי לבקש כי שארית הטנקים שלו בסכנה.

    ארטילריה חכמה - חוסכת דם.

    החכמה כנראה אבדה מארצנו שהולכת בדרך הקיצון -

    טנקיםםםםםםםםםםם.

    מטוסיםםםםםםם.

    במלחמה מנצחים על ידי שילוב חכמה כח אש ויכולת פיקוד לא על ידי פזילה לתפקיד הבא



    הגב לתגובה זו

  • 16.

    עוד ניסוי בבני אדם. או שיצליח או שלא

    חבל שבן ראובן, 08/07/07 23:31

    אחרי כישלון המטה הכללי של צה''ל במלחמה חשבתי שישתקו מעט ויעבדו הרבה, כדי להעלות את רמתם המקצועית ואולי כדי להרוויח עוד כמה גרם של אומץ לב אזרחי להצביע על ליקויים, כפי שלא עשו בזמן המלחמה. למה דווקא בן ראובן, אחד המחדליונרים הכי גדולים של צה''ל במלחמה, שאין לו מושג וחצי מושג בארטילריה, רוצה לבטל את החייל? לא נראה לו קצת יומרני? מכל מדינות העולם דווקא אנו נבטל חייל כל כך חשוב לשת''פ הבינזרועי ביבשה? מה הולך לחבר'ה הללו בראש? רק עברה מהעולם הכוונה לקצץ 800 טנקים בשיריון (בזכות נסראללה) וכבר ''רעיונות'' חדשים מבית היוצר של מפקדים כושלים שראו את חלוץ לוחם שבועיים מהאוויר בלי להוריד בקטיושה אחת את מספר אלה שנפלו על ערי ישראל ולא הוציאו הגה מהפה. עזבו אותנו, באמ'שלכם.

    הגב לתגובה זו

  • 15.

    דר' אביטל, אני לא מסכים איתך.

    סקופידון, 08/07/07 22:58

    בעידן שבו טילים יכולים לעוף אלפי קילומטרים, משוריינים למיניהם, כמו טנקים ותותחים, הפכו לסכנת חיים מתנייעת. כדי לפגוע ביעדים מרוחקים, אין צורך בכלים כבדים, כל מה שצריך זה משגר, אזימוט ותו לא.

    הגב לתגובה זו

    • תותח זה משגר

      נתן, 09/07/07 16:34

      אם לא הבנת תקרא בוויקיפדיה

      חכמת ההפעלה היא כבר משהו אחר

      מלחמה מול חיזבאלה ללא גבוי ארטילרי ברמת החוליה הקדמית היא איוולת.

      הגב לתגובה זו

  • 14.

    תתחילו גם להכין תירוצים ...

    נפוליאון בונפרט, 08/07/07 18:34

    לועדת וינוגרד השניה...

    הגב לתגובה זו

  • 13.

    את חיל הפרשים סגרו, והצנחנים לא צונחים

    אלון, 08/07/07 17:41

    יש שינויים בעולם, כידוע לך

    הגב לתגובה זו

    • זאת ועוד

      באבא, 08/07/07 18:58

      בכל חילות העולם חוץ מישראל ביטלו מזמן את חיל התותחנים.

      הגב לתגובה זו

      • את הפרשים לא סגרו אלה שידרגו

        תותחן, 08/07/07 19:45

        וזה בדיוק השריון של היום. (יש להם יעדים דומים בקרב למשל)
        בכל העולם קיים חת''ם בארה''ב למשל כחלק מה101 אבל כל שאר החטיבות הסדירות שלהם מחזיקות בחת''ם.
        אין ואי אפשר לעבוד בלי החת''ם.
        ככל הנראה שני הליצנים להעיל היו בקריה. (אלון עשה קפה בבקשה)

        הגב לתגובה זו

      • מאיפה הבאת את החכמה הזו? (ל''ת)

        נתן, 09/07/07 16:35

        הגב לתגובה זו

  • 12.

    ניתן לשלב בפגזים חכמים המצמצים את כמות התחמושת הנורת

    זיו, 08/07/07 16:27

    וכך להרוויח מכל העולמות גם זמינות אש ארטילרית וגם חימוש יותר מדוייק ואפקטיבי

    הגב לתגובה זו

  • 11.

    להכניע את רוחו של האויב

    רס''ן מיל' צנחני, 08/07/07 15:49

    מיהרו להספיד את הקרב היבשתי המשולב, בו כוחות חי''ר, שריון וארטילריה מכריעים.
    התוצאה הייתה, איך לא, תוצאות מלחמת לבנון השנייה.
    רק נשק ארטילרי המכוון ע''י הכוח המסתער יכול למשל למסך עשן בהתאם לכיוון הרוח ולתת אפשרות לשריון לעבור בשטחים הכרחיים.
    רק נשק ארטילרי צמוד לכוח המסתער יכול לפעול בצמוד לכוחות המסתערים ולתת חיפוי וסיוע בשלבי הקרב המכריעים.
    ועוד לא דיברנו על הפגזות להורדת המורל של האויב, תאורה, הסחה חסימת צירים באש וסתם גרימת אבדות לאויב.
    אז אם מישהו חושב שתם עידן האטילריה בקרב רצוי וכדאי שיתחיל לחשוב מחדש.

    הגב לתגובה זו

  • 10.

    בארץ קובעים רק המקושרים. לא החכמים. אתה מדבר לאויר ולרוחות (ל''ת)

    אזרח, 08/07/07 15:30

    הגב לתגובה זו

  • 9.

    בדקתי באתר הטכניון - גבי אביטל לא מופיע שם!

    טכנייוץ, 08/07/07 11:56

    האם המהיימנות של המאמר היא כמהיימנות ההתהדרות בנוצות לא לו?

    הגב לתגובה זו

    • העיקר שהוא חבר מרכז הליכוד (ל''ת)

      יוצמח, 08/07/07 12:07

      הגב לתגובה זו

      • למה אני לא מופתע שהנ''ל חבר מרכז הליכוד?

        מאמרי זבל, 08/07/07 19:01

        חשדתי בכך לאור הרמה הנמוכה והנחרצות המזוייפת של המאמר.
        הנה ככה שוטפים לנו את המוח חברי מרכז הליכוד מבלי שנרגיש.
        בשם הגילוי הנאות טוב היה עושה NRG אם היה מוסיף לכל התוארים של הנ''ל את התואר ''חבר מרכז הליכוד''
        ומי יודע אם בבחירות הבאות הוא לא יהיה חבר כנסת...

        הגב לתגובה זו

    • זה מה שיש לך להגיב?

      נתן, 09/07/07 18:47

      תגובתך אינה לעניין, לד''ר אביטל אין את האחריות לעדכן את אתר הטכניון.
      אם אתה לא מסכים איתו,תסביר מדוע לתוכן המאמר, אלא אם כן, לא זו הכוונה שלך.

      הגב לתגובה זו

  • 8.

    כנראה לא הבנתם את תע''ש, הם לא טמבלים!

    ק., 08/07/07 10:26

    חישובים צבאיים מורכבים הוכיחו כי על כל טיל מרוויחה תע''ש פי חמשת אלפים מאשר על פגז.
    מכאן הגיעו בתע''ש להברקה הזאת: אם יורים רק על שום-דבר/שטחים-פתוחים לפחות שמישהו ירוויח מזה, ועדיף שזה יהיה הם.

    הגב לתגובה זו

    • אך אפשר להגיע גם למסקנה הפוכה -

      אלי, 09/07/07 21:59

      אם טיל אחד = 5000 פגזים, 5000 פגזים יעשו הרבה יותר מאשר טיל אחד...
      ופגזים, לכן, גם זולים יותר - וכאן הבעיה. אם ידעו להפעיל את החיל כמו שצריך, לא יצטרכו תוספת תקציב... והמבין יבין.

      הגב לתגובה זו

  • 7.

    התותחנים חיוניים אבל לא הפעלה ''אידיוטית'' כמו בלבנון

    גורג, 08/07/07 10:13

    הפעלת פצצות מצרר בזמן אמת ולא ל-''מרחבי שיגור'' וירטואלים. הפעלת פגזי ''דלק אויר'' על ''חוות'' הנשק היחיד היכול לחדור בונקרים. מיסוכים
    בזמן אמת לכוחות רגלים שיריון ומסוקים. וכו''. כמו כן פגזים חדשים מונחים ומדויקים להפליא כנגד שיריון

    דברים אלה לא ניתנים לביצוע ע''י טילים שעלותם אלפי מונים ולא יאפשרו הצתידות כמותית.

    הגב לתגובה זו

  • 6.

    אביטל, ''איש אשכולות'', או שרלטן?!?!

    אבוטבול אבוטבול, 08/07/07 09:33

    המומחה למדע הטייס,ולמדעי מרכז הליכוד, בעל יומרות רבות.
    הוא החליט שהוא גם מומחה לאלטילריה.
    ימונה אביטל לאלתר לרמטכלות על ולראשות הממשלה!!

    הגב לתגובה זו

    • ריח של גזענות?!

      משה אבוקסיס, 09/07/07 18:41

      אדוני!
      יש לך בעיה עם השם או עם התוכן?!

      הגב לתגובה זו

    • גזענות

      דוד, 11/07/07 11:21

      יש לך בעיות עם השם?!

      הגב לתגובה זו

  • 5.

    ארטילריה

    גדי, 08/07/07 09:17

    לתותחנים כבר יש יחידות רקטות זה פורסם כבר מזמן. אם מוסיפים טילים טקטיים זה הולך לתותחנים. אגב, יש הפרש עצום בין מחיר פגז למחיר טיל, וברמה הטקטית שניהם עושים את אותו נזק.

    הגב לתגובה זו

  • 4.

    במקום לבטל התותחנים - לשפר את יכולתם ואת השת''פ עם חילות אחרים. (ל''ת)

    מפוכח, 08/07/07 09:13

    הגב לתגובה זו

  • 3.

    מזל שאין לנו חיל פרשים, אביטל היה מתנגד לבטלו

    מוטי, 08/07/07 09:03

    קודם כל לפי מה שהבנתי מדברי הכתב אז היוזמה היא של תע''ש ולא זכור לי שהם אלה שמחליטים איזה חיל לבטל.

    שנית, אני בטוח שאם יחליטו שיש כלים כמו למשל הרקטות שיש היום לתותחנים שיכולים לבוא במקום התותחים הלא ממש מדוייקים, לבטח ישקלו את כל השיקולים הטקטיים.

    שלישית, הבעייה בלבנון עם הטנקים הייתה שהיחידות הללו לא התאמנו אימון אחד ראוי בחמש השנים האחרונות ואם זכור לי אז בתקופה הזו היה הליכוד בשלטון ברובו ובוגי, התקווה הלבנה החדשה של הליכוד היה הרמטכ''ל.

    הגב לתגובה זו

    • תותח לא מדוייק?

      ........, 08/07/07 19:51

      הרי כל העיקרון בהוביצר הוא הדיוק, לרסס אלפי רקטות על שטח מירבי במינימום זמן זה לא חוכמה. עדיף לשתוק ושיחשבו שאתה טיפש מאשר לפתוח את הפה ולהוכיח את זה. אם אני הייתי שמאלן לא הייתי מתגאה בתומך כמוך.

      הגב לתגובה זו

      • לא נראה לי שהיית בצבא ביחידת שדה

        מוטי, 08/07/07 21:43

        לא נראה לי שהיית פעם באימון או קרב כאשר מטווחים ארטילריה 155 מ''מ ומגיעים למטרה המדוייקת אחרי התיקון השלישי ולפעמים יותר.

        אני לא ממש שמאלן אבל לעומת זאת אתה כנראה ימני ובטוח טמבל.

        הגב לתגובה זו

        • טוב לאחר שלוש מאשר לפקשש קבוע

          נתן, 09/07/07 16:39

          בכל מקום בו היה שימוש מושכל בתותחים נחסכו חיי אדם.

          אני לא מדבר על חסכון כספי - במחיר פצצה חכמה בטח מחזיקים סוללה למאה שנה......

          ראיתי חירניקים יורים ולא פוגעים, מטוסים שירדו עלי ולא על הסורים ושריונרים שפספסו.

          הגב לתגובה זו

    • תותחים לא מדויקים? זו בעיה טכנית

      אלי, 09/07/07 22:04

      של חישובים שאפשר לפתור.
      אך כאשר לא מתאמנים, ולא מלמדים את הקצינים כמו שצריך - אפשר לומר ''הם לא מדויקים''.
      גם אם תתן את הטילים לאנשים לא מיומנים - הם לא יהיו מדויקים!!!
      זו סיסמה נושנה , אבל נכונה, מה שקובע - האדם.

      הגב לתגובה זו

  • 2.

    דיקטטורת המשפט והשמאל מונעת שמוש נכון בארטילריה

    בעל נסיון, 08/07/07 08:28

    אלו נעשה שימוש כראוי בתותחים בהפגזת בינת ג'ביל ומקומות אחרים, בפגזים ובפגזי תבערה, היו נחסכים רוב ההרוגים והמלחמה הייתה נגמרת חיש מהר.
    אבל מה לעשות והתותחים כבר מזמן אינם משמשים לריכוך יעדים לחי''ר אלא רק ''יורים מסביב'' לעשות רעש, וזאת בגלל החשש של ''פגיעה בחפים מפשע'',

    הגב לתגובה זו

  • 1.

    רעיון ''מדהים'' במקוריותו

    רס''ן מילואים, 08/07/07 08:10

    כמי שהשתתף ברוב מלחמות ישראל וגם חווה את האחרונה בעירו-אין תחליף ליכולת של יחידה לוחמת לקבל הפגזה ארטילרית מיידית ומדויקת בטווחים של עשרות מטרים. צריך לשכלל את השת''פ עם התותחנים ולא לבטל אותם.

    הגב לתגובה זו