• 33.

    שמעון פרס עפ''י עדותו היה נגד המלחמה, אך הצביע, מתוך בחירה, בעדה...

    דוד, 02/07/07 21:25

    שמעון פרס עפ''י עדותו היה נגד המלחמה, אך הצביע, מתוך בחירה, בעדה...
    ומיד אחרי-כן נסע לחו''ל, עם גדולי עולם לשבת, לדון, דיונים לפתֵחַ, לְקַלֵס, להַדֵר, לפַאֵר, לשבֵּח, להסביר (תודה לאל, יש בְּגוֹ דברים למכביר), לתאר, לבאר, לדבר, אמינות וקורת-רוח להקרין-לשדר, כשלונות למזער, לבטא, לפרש, לנתח, עם מי שרק ניתן ואפשר לשוחח, לעיתים אף שיחות בלי כל טעם או ריח, שיחות על כוס קפה או כוס תה, שיחות על הא ועל דא. זה אמנם לא היה חג-פורים אך לאור תוצאותיה הכואבות-עגומות-אומללות של מלחמת לבנון השניה, נראה ונשמע לעיתים הדבר, כמו עַדלָיָדַע.
    לא תקפו, חלילה, עקב החלטתו הבעייתית, רבת-הסתירות, מלאת-הפליאות, החלטתו השנוייה במחלוקת, התמוהה, לא פקדו כל פיק ברכיים (עובדה: הוא מהלך עדיין ועוד איך, על שתיים), לא חִיל, אף לא פחד, גם לא רעדה. אולי אף תאר לעצמו, כפוליטיקאי מנוסה, מתוחכם ושנון, מיומן ובקי בפעולות זרועות-מערכת המזכירה לעיתים בהתנהלותה תמנון, אולי שער לעצמו וידע, כי הכל יסתיים-ייקבר, כמו כל דבר אחר בארצנו, בעוד איזו שהיא וועדה. לא העלה אז כלל על דעתו, כי המלחמה בעבורה בנכונות וכה-ברצון הצביע, וכמו כל חסידיה בגינה-בעבורה מחמאות לאינספור אף השמע-השמיע, כי עתידה מלחמה זו להפוך למלחמת ברירה-הרפתקנית-חובבנית-רשלנית-הרסנית-שלומיאלית מלחמה מאכזבת-כוזבת-נכזבת, כאשר בהחלט אף היתה גם ברירה אחרת, הרבה פחות מבזבזת-חיים, פאטאליסטית, כואבת. שמעון פרס הצביע כל-כולו בעבור מלחמה כושלת-נכשלת-מרושלת-מיותרת-פושעת-נמנעת, כשבהצבעתו מוכיח פרס, כי נעדר הוא כליל, כל שיקול דעת. הצבעה שהיוותה צעד בלתי-הפיך, אשר קבע, חרץ וגבה, חיי-אדם במחיר איוולתי, חפוּז, נמהר, אָיוֹם וְנוֹרָא. אוי לנו, כמה רע ! ...אולי חשב, בעומק-עמקי נפשו, נשמתו השורדת-נשרדת, נשמתו החתולית, כי בזו הפעם צבאנו נכנס אך לשלולית, אפילו לא לתלולית וכי עמו, עם-ישראל, ממילא איננו עַם שכולו תכלת-טלית. ייתכן, כך תאר אולי ושער לעצמו, כי שעה שצבאנו חודר לדירת השכנה, עלול הוא למצוא את עצמו שוב טובע ברפש-עד-נפש, בביצת-מֵי-מדמנה. כלום ייתכן שאחת-בפה-אחת-בפרס לא העלה כלל על דעתו כי ביסודה-במקורה-במהותה מלחמת לבנון השניה, לא היתה ואינה אלא מֶקָח-טָעוּת, חוסר-אחריות, מעשה פזיז, נמהר, איוולת גמורה, טיפשות ושטות ? צעד אומלל של רשלנות, חטא-יוהרה, התנשאות, חוסר מוחלט בבגרות, חובבנות, התיימרות, התייהרות, ריקנות, התפארות, התהדרות, אי-קריאה אמיתית-הגיונית-נכונה של מפת מציאות, חוסר-דאגה, עלטה, יוהרה, בוּז, שאננות, שְגָגה וכל מה שנוסיף ונאמר בנושא עדיין עוד לא אמרנו כלום ! מאומה. פרס לא ראה, לא חשב, לא סבר, כי בלהיות נגד מלחמה אך בלהצביע בעדה, חייבת-להיות-קיימת סתירה מהותית, הכרחית, הגיונית, אמיתית, בסיסית. סתירה אשר אינה משתמעת, לשתי פנים ואשר אינה הולמת אפילו את משרתם של שני אדונים. סתירה אשר אף אינה נובעת, עם כל הכבוד ועם כל ההבנה, מתום-לב או מחוסר-ברירה. סתירה אותה יפרשו בריות בציבור ובעם כעוד מעשה התחכמות-התפתלות מתוחכם, תרגיל מחושב, תכסיס מתוכנן-מיומן-מעוצב, עוד פעולת התחמקות, התפתלות, עוד תבוסה, נסיגה, מעידה. אם כי לקחת יש בחשבון שבמדינת ישראל, כל מה שיקרה, לא יגרום אף פעם, לשום רעידה. כך היה, כך הווה, כך יהיה, תמיד. מעולם לא היתה עובדה זו בגדר תשבץ או חידה.

    הגב לתגובה זו

    • ''ממרומי שנותיו, ומנסיונו הרב, עמד מהצד ושתק מתוך לויאליות''

      דוד, 02/07/07 23:03

      ''ממרומי שנותיו, ומנסיונו הרב, עמד מהצד ושתק מתוך לויאליות''
      מצבו של אולמרט קשה, כך העריך, ועליו לגלות כלפיו, לפחות בשעה קריטית זו, מידה מאד רבה של קוליגיאליות. שתיקה תתפרש כחוכמה ולויאליות. וכאשר יצאו בנינו ללחום במלחמת לבנון השניה והקיזו דמם, דם אשר כמים נשפך על פני אדמת-בני-אדם, קולם של מי שהצביעו בעד אותה מלחמה נאלם פתע דום, נבלע, נדם ודמם.
      כלום ייתכן, אחרי ככלות הכל, כי הם ששתקו שתקו משום שהדם שנשפך לא היה כלל דמם ?
      ובינתיים, במהלך המלחמה, מְקַפֵּץ אחת-בפה-אחת-בפרס, מקפץ כחגב, קיץ עתה באוויר, ימי חודש אב, מדלג מי אשר התנגד למלחמה אך הצביע בעדה, בין פגישה אחת לבין ועידה, בין ארצות ובירות העולם, עסוק בשלו, כהרגלו, כפי שחזה, חלם והגה, הרי מעולם לא שגה, הן צדק תמיד מלכתחילה, מתל-אביב לניו-יורק, ללונדון, לפריס, לבריסל, ולג'נבה, וחוזר חלילה. ערים חיות, שוקקות, הומות-מאדם, לא, חלילה, ישימון צחיח, מדבר של שממה. בכולן, מסוקר, מסודר,מכופתר, מעונב, משודר, מצולם, מרואיין, מתועד. לא היה ולוֹ ראיון מתוכנן אחד - ממנו חלילה נפקד. מאומה, לא נעשה חרש, בחשאי, בדממה. הפוליטיקה שימשה תמיד עבור אחת בפה-אחת בפרס, בית-ראשון, מקלט, מפלט, חממה.
      ''אם הוא לא היה שותק, אולי היינו חוסכים במשפחות שכולות ובהרוגים''
      לא מצאת בין ''מנהיגינו'' אף לא אחד אשר חרטות הביע, הסתייגויות כלשהן השמיע, התלבטויות בטא, נמנע מתחת שטיח עובדות לטאטא, מנהיג אשר ברחשי-לבבו יבטא לפחות איזה שהם יסורים. כולם נהגו כמו בשירים ג'נטלמנים-אחים: ''הנה מה טוב ומה נעים''. כך נפלו בחורים. נכונו עוד לנו, כעם מיוסר, לְמוּד אֵבֵל וסֵבֵל, עוד הרבה מרורים. כך, בל-נשכח, בלי להניד עפעף, הצטרף בהצבעתו מנהיג מנוסה, אחד בלב-פרס - אחד בפה, לעוד אצבעות אשר את חיי בחורינו קבעו וחרצו. גבולות, סייגים, גדרות כליל ולגמרי פרצו. את בנינו שלחו היישר אל מותם. אל מלא רחמים, אל אלוהים, כלום ייתכן כי עמנו אכן כה טמבל, שלומיאלי ותם ?
      בלי טיפת בושה, בלי כל חוש אחריות, ללא שמץ התלבטות, ללא התייסרות, בלי תחושת חרפה, ללא קורטוב חרטה או כלימה, אף יטען אחת-בלב-פרס, אחת בפה, בחוכמה שלאחר מעשה : ''למלחמה התנגדתי ! אך הצבעתי בעדה'' בהעמידו בהפתעה פני פוליטיקאי מתמם נפעם-משתומם-מתפלא. בין אם תאמינו לו או לא - ממש דמות אדם תם.
      נותר רק לקוות כי עמנו, בסופו של דבר, אף אם לא הוכיח עצמו כעם נבון במיוחד, עם חכם, אך לבטח איננו לחלוטין עַם מטומטם, ידוע-ידע ויוכל להבחין בין אויל-מחריש, יָשִיש-אָדִיש-מֵבִיש-תָשוּש-חָלוּש-מַחְלִיש-מֵתִיש-מַתְּשִיש ובין אדם אשר שמו אמנם הלך והולך לפניו דורות ושנים כאיש מנומס, מי שזכה אף באוסלו בפרס, איש מסביר פנים היודע איך וכיצד לסובב על אצבעו הקטנה המונים. בין פוליטיקאי חמקמק-חלקלק, להטוטן-לוליין המהלך דרך-טבע על חוט דק. אך בזו הפעם לא פתלתלותו-אמינותו של שמעון פרס היא אשר עומדת במבחן-המציאות וניצבת כסימן שאלה כה-גדול (איך אפשר בכלל סתירות שכאלה לסבול?), אלא שיקול דעתו. שיקול דעת אשר הוכיח עצמו כה מנותק, מרוחק, מתנוון, מתרוקן, שיקול דעת כה-זוֹל, בז, מזלזל, כל-יכול. שיקול דעת מאד מפוקפק, אשר לעומק סדוק גם נסדק. שיקול דעת הנובע מהצבעתו המשתמעת לשתי-פנים, ואשר מוכיח כי לא ניתן לשטות לעד בצִי-בּוּר ובעם ולהוליך שולל המונים.
      כלום ייתכן כי שיקול דעתו התְנָוֵון ? הזְדָקֵן ? הִתְרוֹקֵן ? ואם אכן כן, מדוע יש הכרח שוב להמשיך ולומר כן לזקן ? שהרי גם אם יחליט מחר לפרוש ולכתוב זכרונות, שמעון פרס עדיין איננו, חלילה, בגדר מסכן.

      הגב לתגובה זו

  • 32.

    אם הוא לא היה שותק, אולי היינו חוסכים במשפחות שכולות ובהרוגים.

    דוד איינהורן, 02/07/07 21:24

    ''כשאני מדבר על זה עכשיו, הגוף שלי מצטמרר.
    האיש הזה, ממרומי שנותיו, ומניסיונו הרב, עמד מהצד ושתק מתוך לויאליות. אם הוא לא היה שותק, אולי היינו חוסכים במשפחות שכולות ובהרוגים. זה האיש שאמור להיבחר להיות האזרח מספר אחת?''.
    ''אנו הורים שכולים אשר שילמו את היקר מכל, וכאזרחים במדינה דמוקרטית מצפים מאישיות פוליטית כה מנוסה המכהנת במשרה כה בכירה, שעם פרוץ המלחמה, בזמן שהממשלה והציבור זקוקים נואשות להכוונתה, תפגין לא רק רוח מנהיגות שתקרין על הסובבים אותה, אלא תיקח אחריות על הנעשה סביבה''.

    דוד איינהורן, אביו של יהונתן איינהורן זכרונו לברכה, אשר נפל בתאריך ,1.8.2007 בהיותו בן 22, במלחמת לבנון השניה.

    הגב לתגובה זו

  • 31.

    הַגִּידּו חֶבְרַיָּא מַדּוּעַ

    שמואל פישר, 02/07/07 15:20

    הַגִּידּו חֶבְרַיָּא מַדּוּעַ

    הַגִּידּו חֶבְרַיָּא מַדּוּעַ
    בְּרַעַם תּוֹתָח הַחוֹלֵף
    נִשְמַע עוֹד הַהֵד שֶל גַעְגּוּעַ
    עוֹלֶה בַּשְדֵרוֹת שֶל הַלֵּב ?

    הַגִּידּו חֶבְרַיָּא מַדּוּעַ
    צוֹמְחִים הַפְּרָחִים בִּשְדוֹת בָּר ?
    כָּל פֶרָח זֶה אָח שֶהִנִּיחַ
    אָחוֹת יְקָרָה שֶאָהַב.

    הַגִּידּו חֶבְרַיָּא מַדּוּעַ
    תָּמִיד הוּא אִיתָּנוּ הָאָח ?
    אֲנַחְנוּ נַעֲבוֹר עִם הָרוּחַ
    אֶת זֶה שֶנָּפַל לֹא נִשְכַּח.


    מילים: שמואל פישר
    לחן: עממי

    הגב לתגובה זו

  • 30.

    מֶמְשָלָה חֲלוּלָה. מֶמְשֶלֶת הִילוּלָה - חוּכָא ואִיטְלוּלָא

    אלכס, 02/07/07 15:02

    מֶמְשָלָה רשלנית, ריקנית, נקבובית, הרסנית, עלובה, נבובה, כאובה, חבולה, חלולה
    במה עוד צפויים ועדים אנו לחזות ולצפות, לא מתוך תחושת חמלה, סליחה ומחילה ?
    לאיזה עוד מעשה שלומיאליות ממשלה עקלקלה-לא-הגונה-פתלתלה זו מסוגלה ? יכולה ? עלולה ?
    שמתם לב ? שמא הבחנתם ? כי לממשלתנו ארשת פנים כפולה, מכופלה, נבולה, נפולה, אומללה.
    מחד ממשלה חייכנית, צחקקנית, צדקנית, חנפנית, חינחונית, יומרנית, כוחנית, נכונה למראית עין לכל פעולה
    מאידך ממשלה חדלת-אישים, חסרת אונים, משותקת-מוחין, נעדרת תקווה. חזון-יוזמה-עוצמה לחלוטין נטולה
    יכולת ממשלתנו להחליט, לתכנן, ליישם, על עמה לגונן, לשקם, לבצע, מנוטרלה כליל, מבוטלה, אבודה, משוללה.
    מֶמְשֶלֶת מאובנת, מתרוקנת, מתנוונת, נרגנת, עד-כדי-כך עלובה, שלד-צֵל-עצמה, לא-ראוייה אף לטיפת חמלה.
    מֶמְשָלָה אשר ממתינה, בלית ברירה אחרת, לבשורות איוב. לתבוסה הבאה. למפלה.

    מֶמְשָלָה אשר בלי להניד עפעף מפקירה נתיניה עשרים וארבע שעות ביממה
    מאלצת אזרחיה ועַמָה לשתות יחדיו עמה, כוס כישלון, כוס יגון, כוס תוּגָה, כוס תרעלה, ללגום עד תומה
    מֶמְשָלָה אשר לנוכח פני המציאות, בנשמה ובלב, מתפקדת כממשלת-אֵימָה, ממשלת מדבר-שממה
    ממשלת אשר כליל נעדרת טיפת בושה וכלימה, ממשלה חסרת-מצפון, יסורים, חרפה, חרטה.
    מֶמְשֶלֶת קלון, רמון, זדון, חקירות וזימה. ממשלת תולעה ורִמָה. מֶמְשֶלֶת הולכת שולל. מֶמְשֶלֶת כחש, כזב ומירמה.

    מֶמְשָלָה שלכסאותיה צמודה מגנטית. בתרגילי הישרדותה מקורית להפליא, יצירתית, פטנטית.
    בכישלונותיה הכואבים, דואבים, צורבים, ממשלה אוטנטית. בדרך-התנהלותה לגמרי אימפוטנטית.
    התפוגגותה, התפוררותה, התרסקותה, התפרקותה יום-יום מתרחשת לנגד עינינו, אך אינה כלל פתתית.

    מֶמְשֶלֶת בועה, יוהרה, ריקנות, ראוותנות, גאוותנות, חלחלה, אמתלה, מהתלה.
    מֶמְשֶלֶת מלח על פצעינו, מֶמְשֶלֶת אסון, חרבון, השפלה, הצטדקות, התרפסות, חרדה, טלטלה.
    מֶמְשָלָה אובדנית-סופנית. מייזעת, מייגעת, משגעת, מקרטעת, צולעת. בדרך-לא-דרך, בנס, מתנענעת.
    מֶמְשָלָה ללא קורטוב בריא של טיפת הגיון או שמץ שיקול-דעת.
    חיי-אדם עבורה כקליפת-שום ריקה, כתוכה של דלעת.
    בהפקרתם היומיומית של אזרחיה, חיי-אדם מסכנת, בכך מתורגלת-מיומנת-מורגלת, ממושמעת, מודעת.
    לעיתים תכופות-תדירות, בליקוי מאורות, לשווא-לחינם, לא רק בשדרות, מזניחה אזרחיה, חיי-אדם ביודעין מקפדת.
    כלום יש פלא, איך וכיצד, ממשלה שכזו, עם שלל בעיותיה, כלל איננה מתמודדת ?
    על דם אזרחיה מדלגת-רוקדת-שורדת.
    על כל צעד ושעל, מצל עצמה בלבד, פוחדת. רועדת. מועדת.
    האם ניתן כלל בממשלה רשלנית-שלומיאלית כזאת לבטוח ? לתת בה אמון ?
    לשאוב ממנה תקווה ? עידוד ? עזוז ? אמונה ? ביטחון ? כוח ?
    מאחריות אישית ממשלתנו בכל הזדמנות נסה. על בני-עמה כלל לא חסה. לחו''ל תכופות טסה.
    מהתמודדות עם מציאות אמיתית בורחת. נמנעת. סולדת.
    כלום ניתן לצפות שממשלתנו תגן על חיי אזרחיה ? על ביטחונה של מולדת ?
    שמץ וזכר לא היה ואין בה מתכונות חתולה. תשע נשמות יש לה אך אף אחת מהן לא סגולה.

    הגב לתגובה זו

  • 29.

    אוֹלְמֶרְט, צֵל עֲנָק, צֵל חֲמַקְמַק-חֲלַקְלַק, צֵל מְהַתֵּל סִיוּט

    אלישבע, 02/07/07 14:49

    אוֹלְמֶרְט, צֵל עֲנָק, צֵל חֲמַקְמַק-חֲלַקְלַק, צֵל מְהַתֵּל, צֵל פְּתַלְתַּל-מִתְפַּתֵּל,
    צֵל מְהֲלֵך (אֵין כָּל סִיבָּה לְחַייך, גַם לא סִיבָּה לגַחֵך, מוּטָב אַל תִשְאַל לָמָה, מַדּוּעַ וְאֵיך....)
    צֵל מְהֲלֵך עֲלֵינוּ אֵימִים, וְהוּא עֲבוּרֵנוּ בְּגֶדֶר סֵבֶל, אֵבֶל, עִינוּי וְסִיוּט !
    אוֹלְמֶרְט, לא לָקַח, לא נָשַא, לא נָטַל עַל עַצְמוֹ עַד עַתָּה
    יוֹתֵר משְמוֹנָה חוֹדָשִים לְאַחַר מִלְחֶמֶת לְבָנוֹן הַשְנִיָה
    וְלוּ מְאוּם, כְּלוּם, שוּם טִיפַּת אַחֲרָיוּת !
    כְּשֶאוֹלְמֶרְט מוֹפִיעַ בְּיָמֵינוּ-בְּלֵילוֹתֵינוּ מְהַוֶוה הוּא לָנוּ חֲלוֹם-רָע-וְנוֹרָא. בִּיעוּת.
    מִי הָיָה מַאֲמִין כִּי בְּאַרְצֵנוּ שֶלָנוּ, יִתְגַלְגלוּ כָּך פְּנֵי הַדְבָרִים ? ייהפְכוּ לִמְצִיאוּת.
    אֵינֶנִי יוֹדַעַת, אַך אֲנִי כּוּלִי מְקוָוה, כִּי אוֹלְמרְט בַּעָם מְהוֶוה רַק מִיעוּט.

    נ. ב.

    מה שקשור ונוגע באולמרט מאיים ומְסַכֵּן בריאות.

    הגב לתגובה זו

  • 28.

    ''''טִיוּל שְנָתִי בִּלְבָנוֹן עִם עוֹד כַּמָה יְלָדִים בַּגַּן....

    משה, 02/07/07 14:48

    ''אם הנחת העבודה שלנו היא כי הצפון הולך להיות מותקף, אני מציע שלפני שאנו מגיבים, לנקוט פעולות בשביל להגן על האוכלוסייה בצפון וראוי לעשות את זה שעה אחת קודם ולא להמתין להידרדרות. אני מציע לפני זה לעשות את כל פעולות ההכנה בצפון, בשביל לראות איך אפשר לצמצם את הנזקים בעניין, לפני שאנחנו תוקפים. ואם צריך להמתין כמה שעות - אז צריך להמתין אותן''. מאיר דגן, ראש המוסד, ערב המלחמה.

    ''אל-יתהלל חוגר כמפתח''. מלכים א', כ', י''א

    ''יקומו נא הנערים וישחקו לפנינו''. שמואל ב', ב', י''ד.

    משה רודובסקי, אבא של גל רודובסקי זכרונו לברכה אשר נפל בפעולתה הכושלת-מרושלת של השייטת בלבנון אמר בשעתו: ''הם (מתכנני המבצע) חשבו שהם יוצאים עם כתה ז' לטיול שנתי בלבנון''. על משפט זה מבוסס השיר.

    ''''טִיוּל שְנָתִי בִּלְבָנוֹן עִם עוֹד כַּמָה יְלָדִים בַּגַּן....''

    הֵם בָּחֲרוּ שֶלא לִשְעוֹת, לא להַאֲזִין כְּלָל, לְהִתְעַלֵּם לַחֲלוּטִין
    מהַצָּעַתוֹ-הַתְרָאָתוֹ ומאַזְהָרוֹתָיו שֶל רֹאש הַמוֹסָד, מֵאִיר דָגָן
    חָשְבוּ.... כָּך עָשוּ לְעַצְמָם חֶשְבּוֹן.... כִּי לְכָּל הַיוֹתֵר הֵם יוֹצְאִים
    לְטִיוּל שְנָתִי בִּלְבָנוֹן עִם עוֹד כַּמָה יְלָדִים בַּגַּן....
    לא קָלְטוּ, לא תָּפְשוּ, לא הִשְכִּילוּ לְהַבִין, כִּי הִכְרִיזוּ מִלְחָמָה (לא ''קְרָב'' או ''מִבְצַע'')
    אַך אֲבוֹי... כַּמָּה חָגָג לְפֶתַע ''פִּתְאוֹם'' הַבַּאלָאגַן ....
    יָם הַדְמָעוֹת אֲשֶר נִשְפַּך מֵאָז בְּעֶטְיים
    הָפַך מִזְמַן כְּבָר לִהְיוֹת אַגָּן.

    ''באלאגן, באלאגן'' אמר סרן בניה ריין זכרונו לברכה לאמו חגית בשיחת הטלפון האחרונה שלו מלבנון.

    מאיר דגן (ראש המוסד) ביום החטיפה: לפני שמגיבים - להכין את העורף

    ראש המוסד, האלוף (מיל') מאיר דגן, המליץ ביום פתיחת המלחמה בלבנון לעכב את התגובה הישראלית לחטיפת שני חיילי המילואים בידי חיזבאללה. דגן אמר בדיון: ''לדעתי, אנו הולכים במהלכים האלה להידרדר לעימות ארוך טווח. הפוטנציאל של עימות כזה לפגוע במטרות עורפיות בישראל הוא גבוה מאוד. לא חייבים לתקוף מחר בבוקר. אפשר להתכונן, להכין. מה יקרה אם נתקוף בעוד יומיים?''
    דגן סבר כי יש לנקוט צעדים בסיסיים לשיפור ההתארגנות בעורף הישראלי לקראת מתקפת קטיושות של חיזבאללה, בטרם יתקוף צה''ל בלבנון. הדברים נאמרו בהערכת מצב מיוחדת שכינס שר הביטחון, עמיר פרץ, בלשכתו בעקבות החטיפה. הישיבה התקיימה ב-12 ביולי אשתקד, בשעה 14:30. להערכת דגן כי מהלומה בלבנון תביא להסלמה ניכרת וממושכת שבמהלכה יותקף העורף, הצטרפו גם ראש השב''כ, יובל דיסקין וראש האגף המדיני-ביטחוני במשרד הביטחון, האלוף (מיל') עמוס גלעד.
    דיסקין טען, כי ''אין דרך להימנע מחזית בצפון. אם אנחנו יורים עליהם, אם אנו הולכים ליזום כעת, משמעות הדבר כי הם יירו עלינו חזרה ואנחנו נצטרך להמשיך, מתגלגל הגלגל''. עמוס גלעד צפה: ''הוא (חיזבאללה) יכה אותנו קודם כל בקטיושות רגילות, שמספרן עצום. הטווח שלהן הוא 20 קילומטר והעומק שלהן בגליל הוא גדול. זה אומר שהגליל יכול להיות די שומם''. גלעד הוסיף אזהרה לפרץ: ''אתה צריך להתכונן למלחמה ארוכה כשאין מקלטים בגליל - זה גם אחד הסודות הגלויים. אין בו מספיק מקלטים''. חרף האזהרות בישיבה בצהריים, המליצו בערב לממשלה שר הביטחון ובכירי צה''ל על תקיפה אווירית נרחבת ובכלל זה השמדת מערך הרקטות. בטרם התקיפה לא ניתנה הנחיה לנקיטת צעדים מיוחדים להכנת העורף בצפון, כמו גיוס מילואים משמעותי לפיקוד העורף או תדרוך של האוכלוסייה. בשורת תחקירים שנעשו לאחר המלחמה נמתחה ביקורת קשה על ההיערכות המאוחרת לטיפול באיום הקטיושות על העורף. כנקודת תורפה מרכזית סומנה העובדה שבזמן שהצבא התארגן בהדרגה למהלך התקפי ממושך, לא ננקטו צעדים דומים בעורף.

    הגב לתגובה זו

  • 27.

    חלוץ-אולמרט-לבני-פרץ-פרס-בג''ץ:''תגידו לנו עם יד על הלב!''

    בנימין, 02/07/07 14:46

    מתוך מילות הספד אותן נשא יוסי, אביו של אור שחר זכרונו לברכה אשר נהרג במלחמה בלבנון יום לפני יום הולדתו ה-21. ''אני לא זוכר, כהורים של אוריק, שאישרנו למישהו לשלוח אותו למוּת במלחמת ברירה רשלנית ומטופשת''. ''אני לא יודע איך הייתי מרגיש לו אוריק היה נופל במלחמת אין-ברירה, אבל פה לא היתה מלחמת אין-ברירה, התחושה שלנו היא שהוא נפל לחינם, במלחמה מיותרת...יש תחושה וצער נורא על האובדן, אך יחד עם זאת תחושה שהולכת ומצטברת שכל העניין היה טעות ביסודו, והכאב הגדול מתחבר עם העובדה הזו. אני לא אומר שלא היו צריכים לטפל בנושא, אבל מה שקרה הוא שחיילים נחטפו ואז יצאנו למלחמה, בלי אג'נדה ובלי תוכנית מסודרת''. ''האם דבר מה קרה כאן לפני חודש? האם רעמו התותחים, הקטיושות נפלו, עצי הגליל עלו בלהבות ומאות אלפים נטשו את בתיהם בבהלה?'', ''הטלוויזיה משדרת בשפעת ערוציה, ללא הפסקה, את אותן תוכניות. כמה יפה וכמה נחת רוח. האם היתה מלחמה בארץ הזאת לפני חודש ימים ?!''. ''בטלוויזיה מופיעים אנשים 'חשובים' ואומרים שהמלחמה 'פרצה' . כמו כח טבע - איש לה 'הפריץ' אותה, איש לא קבע אם איך ובשל מה היא תתנהל, ואיש לא קבע לכמה זמן ואיזה תוצאות היא אמורה להביא. היא פשוט 'פרצה'. ועכשיו לך תאשים מישהו במשהו ש'פורץ'. ''וכעת, לאחר שנגמרה המלחמה ל'פרוץ', מסבירים לנו מנהיגינו את יתרונותיה ואת חסרונותיה. בקיצור, עושים את כל מה שהיו צריכים לעשות לפני ששלחו את אוריק שלנו ואת חבריו - למות. ''ואני לא זוכר, כהורים של אוריק, שאישרנו למישהו לשלוח אותו למות במלחמת-ברירה רשלנית, מטופשת, בהרפתקה שלא הוכנה כהלכה ושהישגיה נצברים בדיעבד. ואני עוד פחות מבין, מי העניק לראש הממשלה את הזכות שלא לבוא ולספר להורים שכולים על מה ולמה נפל בנם''. ''האם לא ייתכן שיקום מנהיג בארץ הזאת ויגיד 'טעיתי'. כן, כמו נסאראללה. שיגיד 'טעיתי. הערכתי לא נכון. סיפקו לי נתונים שלא בדקתי עד הסוף. מיניתי אנשים לא ראויים. טעיתי. ''מה צריכים לחשוב הורים שכולים הרואים היום את המלאי האין-סופי של האינפורמציה הזורמת מאמצעי התקשורת השונים, המתארת את המלחמה כטפשית ומיותרת, ואת המנהיגות כמבולבלת, חסרת נסיון ותבונה ? האם ברורה תחושת ההחמצה הנוראה, הקורעת ? האם ברורה לכם הרגשת האשם האיומה שלנו כהורים על שלא השכלנו לשמור כראוי על מתנת החיים החד-פעמיים שהענקנו לילד המתוק שלנו מפני ידיה של רשות שלומיאלית יהירה ואטומה? הלב מתפוצץ!'' ''על מה אבדו חייו ?''.

    חלוץ-אולמרט-לבני-פרץ-פרס-בג''ץ ושאר פוליטיקאים:''תגידו לנו עם יד על הלב!''

    ''תגיד לי עם יד על הלב...!''
    אֱמור לי ואל תְבַּלֵף
    איך חטאת ? פשעת ? כשלת ?
    בתפקידך כל-כך התרשלת !

    ''תגיד לי עם יד על הלב...!''
    אֱמור לי ואל תְחַפֵף !
    איך כשלת ! זִלזלת ! נכשלת !
    כזאת לאוֹרִיק שלנו עוללת !

    ''תגיד לי עם יד על הלב...!''
    אֱמוֹר לי אם גם לבך דואב וכואב ?
    האם גם אתה על אוֹרִיק שלנו חושב ?
    איך נָמוֹג לו עולם מלא ואוהב.

    ''תגיד לי עם יד על הלב...!''
    אֱמור לי אם גם לבך שטוף כאב ?
    האם גם אותך מייסר המצפון ?
    וב''מנהיגיך'' ובמפקדיך אתה נותן עוד אֵמוּן ? ? ?

    ''תגיד לי עם יד על הלב...!''
    אֱמור לי ואל תכזב
    איך התרשלת ? כשלת ? פישלת ?
    לשמור חיי אוֹרִיק שלנו נכשלת !

    ''תגיד לי עם יד על הלב...!''
    אמור לי ואל תִתְנדֵף
    כיצד לאוֹרִיק שלנו כך עוללת
    את האשמה מעצמך והלאה גִלְגלת... !

    אור שחר הי''ד נצרב בליבי כבר אז עם כל חיילינו- מודה על הכתוב ל''ת לזכור ולשמור, ולהזכיר תמיד, 12/11/06 12:11
    אבוי ליבי, ליבי,ליבי אוי כתם דם שותת.... כולו איתך בזעקתך אינכם לבד באובדנכם. אובדנכם הוא גם שלנו האמן.... שתמצאו נחמה נועה, 04/05/07 14:39

    הגב לתגובה זו

    • רְאִי, אֲדָמָה, כִּי הָיִינוּ בַּזְבְּזָנִים עַד מְאד !

      שאול, 02/07/07 14:56

      רְאִי, אֲדָמָה

      רְאִי, אֲדָמָה, כִּי הָיִינוּ בַּזְבְּזָנִים עַד מְאד !
      בְּחֵיקֵךְ, מְלוֹן-בְּרָכָה, מְעוֹן סֵתֶר, זֶרַע טָמַנּוּ... לא עוֹד
      פְּנִינֵי זְגוּגִיוֹת שֶל כּוּסֶּמֶת, זֶרַע חִטָּה כְּבֵדָה,
      גַּרְגֵּר שְעוֹרָה, חֲתוּל כֶּתֶם, שִיבּוֹלֶת-שוּעָל חֲרֵדָה.

      רְאִי, אֲדָמָה, כִּי הָיִינוּ בַּזְבְּזָנִים עַד מְאד :
      פִּרְחֵי פְרָחִים בָּךְ טָמַנּוּ רַעֲנַנִּים וּבְהוֹד,
      אֲשֶר נְשָקָתַם הַשֶּמֶש מִנְּשִיקָתָה רִאשוֹנָה,
      מַצְנִיעַ חֵן עִם יְפֵה קֶלַח, קְטוֹרֶת כּוֹסוֹ נְכוֹנָה.
      וְעַד שֶיָדְעוּ צָהֳרַיִם בְּעֶצֶם הַצַּעַר הַתָּם,
      וּבְטֶרֶם רָווּ טַל שֶל בּוֹקֶר בַּחֲלוֹמוֹת-אוֹר נִבְטָם.

      הֵא לָך הַטּוֹבִים בְּבָנֵינוּ, נוֹעַר טְהוֹר חֲלוֹמוֹת,
      בָּרֵי לֵב, נְקִיֵּי כַפַּיִם, טֶרֶם חֶלְאַת אֲדָמוֹת,
      וְאֶרֶג יוֹמָם עוֹדוֹ שֶתִי, אֶרֶג תִּקְווֹת יוֹם יָבוֹא,
      אֵין לָנוּ טוֹבִים מִכָּל אֵלֶּה. אַתְּ הֲרָאִית ? וְאֵיפה ?

      וְאַתְּ תְּכַסִּי עַל כָּל אֵלֶּה. יַעַל הַצֶּמַח בְּעִתוֹ !
      מֵאָה שְעָרִים הוֹד וָכוֹחַ, קוֹדֶש לְעַם מְכוֹרָתוֹ !
      בָּרוּך קָרְבָּנָם בְּסוֹד מָוֶת, כּוֹפֶר חַיֵינוּ בְּהוֹד...
      רְאִי, אֲדָמָה, כִּי הָיִינוּ בַּזְבְּזָנִים עַד מְאד !

      שאול טשרניחובסקי

      תל-אביב, 3.9.1938

      הגב לתגובה זו

  • 26.

    ''האירועים בצפון הם זיכרון רחוק....'' ראש הממשלה אהוד אולמרט, בדבריו

    אלישבע, 02/07/07 14:46

    ''האירועים בצפון הם זיכרון רחוק....'' ראש הממשלה אהוד אולמרט, בדבריו למטיילים בצפון, ערב חג-הפסח.

    איך, בתחילת חודש אפריל השנה, ערב חג-הפסח, יכול לבוא ראש-ממשלה
    זאת עוד בטרם חלפו שמונה חודשים
    למן אותה מלחמה הרפתקנית-הרסנית-רשלנית-כושלת-נכשלת, מלחמה אומללה.
    איך יכול ראש ממשלתנו לבוא ולומר,
    קבל עם ועדה, לציבור מטיילים המבקר בצפון
    דברים ללא טיפת מחשבה, ללא קורטוב של מצפון,
    ללא שמץ של הגיון בריא, אמירות שאינן ראויות כלל לאמון
    הירהורי-לב מקוממים, לחלוטין בלתי-אמיתיים,
    דברים חסרי-בסיס, לא-מציאותיים
    הבאים לידי ביטוי בהצהרות נעדרות-הבנה ואמת, היישר אל תוך מיקרופון
    לומר ש''האירועים בצפון הם זיכרון רחוק....'' ? ? ?
    זיכרון רָחוֹק ?
    אולי במחשבתו של ראש ממשלתנו, אירועים אלו היו בבחינת ''זיכרון רָחוֹק'',
    ייתכן אפילו (לאור ה''ניצחון בנקודות'')
    כי האירועים בצפון אף היוו עבורו זיכרון שלא נס ליחו, זיכרון ''מָתוֹק''.
    אין זאת, כמסתבר, כי מי אשר יכול ומסוגל להתבטא כך ומַצְלִיחַ לִפְגוֹעַ בָּנוּ כָּל-כָּך עָמוֹק
    מצביע כי את זיכרונו הצליח ללא-כל קוֹשִי לִשְחוֹק, לִמְחוֹק, לִדְחוֹק ולִדְחוֹק
    ותוך כדי כך את עובדות ההיסטוריה לְסַלֵף, לְזַיֵיף, לְשִימָן לְלַעַג, לְקֶלֶס, לְהֶבֶל, לצְחוֹק.
    לִגְרוֹס, לִדְרוֹס, לִרְמוֹס זִכְרוֹנוֹת, כרֶמֶץ תחת אֶבֶן רֵיחַיִים, לִטְחוֹן אוֹתָם לְאָבָק, עַד דוֹק.
    בזאת אף מוכיח, מי אשר ניצב ועומד היום בראש ממשלתנו-מכשלתנו
    כי אינו אלא בּוֹק, ליצן-מוקיון-טראגי, הֶדְיוֹט, כְּסִיל-אֱוִיל ולא פָּחוֹת מִכָּך: שְמוֹק !

    מדויק. ל''ת מיכל כהן, 14/05/07 21:41

    אולמרט לך הביתה כשלת ל''ת מיד ועכשיו, 19/05/07 12:36

    מי מחפש הגיון ושכל ישר אצל אולמרט?! הצחקתם אותי... ל''ת נחשון אביגוב,ירושלים,19/05/07 17:54

    ואללה את צודקת בכל מילה במיוחד שהוא בוק ל''ת רחמה אברם, 18/05/07 23:22

    הגב לתגובה זו

  • 25.

    הם לא ידעו כי דמם לא ייחשב בדמים....

    נתן, 02/07/07 14:44

    אילו משוררנו, נתן אלתרמן, היה חי היום, לא מן הנמנע שהיה צריך לכתוב כך את שירו ''מכל העמים''. השיר מוקדש לשַרְשֶרֶת אֲרוּכָּה-אֲרוּכָּה שֶל קוֹרְבְּנוֹת-שָוְוא וְחִינָם. בָּנִים אֲשֶר חֵרְפוּ נַפְשָם, הִקְרִיבוּ עַצְמָם וְנָפְלוּ בְּמִלְחֶמֶה-הַרְפָּתְקָנִית-אוּמְלָלָה-נִמְהָרָה-אֲרוּרָה-רַשְלָנִית-מְטוּפֶּשֶת-פוֹשַעַת-נִמְנַעַת-כּוֹשֶלֶת-מרוּשֶלֶת-נִכְשֶלֶת-מְיוּתֶּרֶת. מִלְחֶמֶת הַרְפָּתְקָה פְּרִי רַשְלָנוּת מְדִינִית-פּוֹלִיטִית-צְבָאִית, הַפְקָרָת חָזִית ועוֹרֶף (איך... איך... איך... וכיצד יוצאים כך למלחמה ? כל-כך בלתי מוכנים ? כל-כך בלתי-ערוכים ? הֵן מבחינת אנדרלמוסיה עצוּמה, באלאגן נורא ותוֹהוּ ובוֹהוּ רב אשר שרר בחזית והן מבחינת הפקרתו הטוטאלית של העוֹרֶף), הֶפְקֵרוּת אֲרוּרָה, נוֹרָאָה ופּוֹשַעַת שֶל ''הַנְהָגָה'' רַאַוְותָנִית-יְהִירָה-יוֹמְרָנִית-מְזַלְזֶלֶת, חַסְרַת-טִיפַּת תְבוּנָה, נֶעֱדֶרֶת שֶמֶץ נִיסְיוֹן, בּוּרָה בהֲבַנָת מַשְמָעוּתָם העָמוּקָה שֶל עֶרֶך חַיֵי-אָדָם. ''הַנְהָגָה'' שֶל מֶמְשָלָה עָלוּבָה-שַחְצָנִית-רַשְלָנִית-חוֹבְבָנִית-רַאֲוְותָנִית-גַאֲוְותָנִית-זַלְזְלָנִית-מִתְהַלֶלֶת-מִתְהַדֶרֶת-מִתְיימֶרֶת-מְבוּלְבֶּלֶת-מִתְפָּאֶרֶת-קִצְרַת-רוֹאִי-שְבֵעַת-רָצוֹן מְעַצְמָה וּמִמַחדָלֶיהָ. מֶמְשָלָה אֲשֶר אוּגְדוֹתֶיהָ מְאַגֶדֶת-אוֹגֶדֶת, בְּנַדְנֵדֶה מִתְנַדְנֶדֶת, במְלָאכְתָה-מְשִימָתָה-מִלְחַמְתָּה-מערכתה השְלוּמִיאֵלִית מעוֹלָם לא הַיתָה, באֱמֶת ובְּתָּמִים, מְרוּכֶּזֶת-מְמוּקֶדֶת. בהֵיעדֵר תכְנִית-מאוּרְגֶנֶת-מְסוּדֶרֶת-מְתוּכְנֶנֶת, בְּלִי-כל מַטָּרוֹת בְּרוּרוֹת בְּעַצְמָה-בְּעַמָה בּוגֶדֶת. בְּמֵי-מַדְמֵנָת-מֶחְדָּלֶיהֶ מִתְמוֹגֶגֶת-חוֹגֶגֶת. עֲבוֹדָתָה מְטַרְפֶדֶת. בָּנֶיהָ עוֹקָדֶת. עַל דָּמָם (בִּשְבִיעוּת רְצוֹנָה העַצְמִית) מְרַקֶדֶת-רוֹקֶדֶת-שוֹרֶדֶת.

    בִּצְעוֹד נערינו אֱלי מִלְחֶמֶת חִינָם-שָוְוא-וְשוֹלָל
    את חמת ישראל לא שמענו
    כי אתה בחרתנו כַּאֲשֶר עוֹד הַיִינוּ עוֹלָל
    אהבת אותנו ורצית בנו.

    כי אתה בחרתנו מכל העמים
    מסינים, מהודים, מדנים
    אך בצעוד בנינו אל תוך בְּסִיסִים –
    נערים ישראליים, בחוּרִים נְבוֹנִים,
    הֵם לֹא יַדְעוּ כִּי דָּמָם לא ייחַשֵב בַּדָּמִים...
    הֵם לּא אָמְרוּ לְמִשְפַּחְתָם: אַל תַבִּיטוּ !
    ְ
    ורבה דאגה להישרדות-פוליטיקאים
    וקריירות קצינים פן יוּפסָקוּ
    אך המשך חייהם של קורבנות חפים
    על אספלט, טְרָשִים וסְלָעִים יְקוּפְּדוּ !

    עיניהם מדברות: אל תַבִּיטוּ, האֵם, האָב, האָח, האָחוֹת, הַבֵּן והַבַּת,
    אֵיך שוּרוֹת אֲרוּכוֹת הוּנַחְנוּ...
    תְמִימִים וצְנוּעִים וידוּעִים לשֵם,
    רק לא טוב לחיים הוּכָנוּ...

    עיניהם מדברות עוד דברים אחדים:
    אֱלוֹהֵי האָבוֹת ידענו
    כי אתה בחרתנו מכל העמים
    אהבת אותנו ורָצִיתָ בנו !

    כי אתה בחרתנו מכל העַמִים
    לְהָרֵג מוּל כִּסֵא כְּבוֹדך,
    ואתה את דָמֵינוּ אוֹסֶף בכַּדִים
    כִּי אֵין לוֹ אוֹסֶף אַחֵר זוּלָתֶך.

    ואתה מְרִיחוֹ כְּמו רֵיחַ פְּרָחִים
    ואתה מְלַטְפוֹ במִטְפַּחַת,
    ואתה תתבענו מִיְדֵי הרמטכ''ל דָן חָלוּץ
    ומִיְדֵי אוֹלְמַרְט-לִבְנִי-פֶּרֶץ-פֶּרֶס
    שוֹפְטֵי בג''ץ ושְאָר פּוֹלִיטִיקָאִים
    ומִיְדֵי הַשוֹתְקִים גַם יַחַד !


    כמה עצוב, כמה נכון, כמה נורא! ל''ת ענת, 28/10/06 18:14

    דמם של הנופלים במלחמה המיותרת על מצפונם של מנהיגינו ששלחו אותם למות ל''ת יוסקה, 28/10/06 14:53

    הגב לתגובה זו

    • אִם יש שִילוּמִים לְמוֹתָם - אֱמוֹר, בַמֶה יְשוּלָם ?

      חיים נחמן, 02/07/07 14:57

      ''...וְאֶל מִחוּץ לָעִיר תֵצֵא וּבָאתָ אֶל בֵית-הָעוֹלָם,
      וְאַל-יִרְאֲך אִיש וִיחִידִי תָבוֹא שָמָה,
      וּפָקַדְתָ קִבְרוֹת הַקְדוֹשִים לְמִקְטַנָם וְעַד-גְדוֹלָם,
      ונִיצַבְתָ עַל עֲפָרָם התָחוּח וְהִשְלַטְתִי עָלֶיך דְמָמָה.
      ולְבָבְך יִמַק בְך מעצֶר כְאֵב וכְלִימָה -
      וְעָצַרְתִי את-עֵינֶיך ולא-תִהְיֶה דִמְעָה,
      וְיָדַעְתָ כי-עֵת לִגְעוֹת היא כְשוֹר עָקוּד על הַמַּעֲרָכָה -
      וְהִקְשַחְתִי את-לְבָבְך ולא-תָבוֹא אֲּנָחָה.
      הִנֵה עֶגְלֵי הטִיבְחָה, הִנֵה הֵם שוֹכְבִים כוּלָם -
      אִם יש שִילוּמִים לְמוֹתָם - אֱמוֹר, בַמֶה יְשוּלָם ?
      סִילְחוּ לי, עֲלוּבֵי עוֹלָם, אֱלוֹהֵיכֶם עָנִי כְּמוֹתְכֶם,
      עָנִי הוא בְחַיֵיכֶם וְקַל-וָחוֹמֶר בְמוֹתְכֶם,
      כי תָבוֹאוּ מָחָר על-שְכַרְכֶם וּדְפַקְתֶם על-דְלָתָי -
      אֶפְתְחָה לכם, בוֹאוּ ורְאוּ: יָרַדְתִי מִנְכָסָי !
      וְצַר לי עֲלֵיכֶם, בָּנַי, וְלִבִּי לִבִּי עֲלֵיכֶם:
      חַלְלֵיכֶם - חַלְלֵי חִינָם, וְגָם-אֲנִי וְגָם-אַתֶם
      לא-יָדַעְנוּ לָמָה מַתֶם וְעַל-מִי וְעַל-מָה מַתֶם,
      וְאֵין טַעַם לְמוֹתְכֶם כְּמוֹ אֵין טַעַם לחַיֵיכֶם.
      ושְכִינָה מָה אוֹמֶרֶת ? - הִיא תִכְבוֹש בֶעָנָן רֹאשָה
      וּמֵעוֹצֶר כְּאֵב וכְּלִימָה פוֹרֶשֶת וּבוֹשָה...
      וְגַם-אֲנִי בַלַיְלָה בַלַיְלָה אֵרֵד על-הַקְבָרִים,
      אֶעֱמוֹד אַבִיט אֶל-הַחֲלָלִים וְאֵבוֹש בַמִיסְתָרִים -
      וְאוּלָם, חַי אֲנִי, נְאוּם יי, אִם-אוֹרִיד דִמְעָה.
      וגָדוֹל הכְּאֵב מְאֹד וּגְדוֹלָה מְאֹד הַכְּלִימָה -
      וּמָה-מִשְנֵיהֶם גָדוֹל ? - אֱמוֹר אַתָה, בֶן-אָדָם !
      אוֹ טוֹב מִזֶה - שְתוֹק ! וְדוּמָם הֱיֵה עֵדִי,
      כִּי מְצָאתַנִי בִקְלוֹנִי וַתִרְאֵנִי בְּיוֹם אֵידִי.
      וּבְשוּבְך אֶל בְנֵי עַמְך - אַל-תָשוּב אֲלֵיהֶם רֵיקָם,
      כִּי מוּסָר כְּלִימָתִי תִשָא והוֹרַדְתוֹ על-קֳדְקֳדָם,
      וּמִכְאֵבִי תִקַח עִמְך והֲשֵבוֹתוֹ אל חֵיקָם''.

      חיים נחמן ביאליק, בעיר הַהֲרֵיגָה
      תמוז-תשרי, תרס''ד

      הגב לתגובה זו

  • 24.

    בושה לממשלת ישראל ששלחה את חילי צהל לקרב ובית הקברות הם לא מגיעים!!

    משה אוסטראליה, 02/07/07 14:38

    איך אתם חברי הכנסת רוצים שחילנו יצאו לקרב הבא ?ואתם לא מסוגלים להיתיחד עם משפחות הנופלים כל פעם אני מיזדעזע מחדש לאיזה רמה ירדתם ואין לכם בושה ,בימים קשים שכאלה כולם צריכים להיות מלוכדים וליזכור את חילנו שנפלו למען המדינה ,ראש הממשלה חיב ללכת הביתה מיפני שהוא לא מסוגל להביט בעניהם של המישפחות השכולות ,יהיה זיכרם ברוך ושלא תידעו עוד צער!!!

    הגב לתגובה זו

    • מֶמְשָלָה גוֹסֶסֶת... כְּנֶסֶת רוֹפֶסֶת... מְדִינָה מְפַרְכֶּסֶת...

      דורון, 02/07/07 14:59

      מֶמְשָלָה מוּבֶסֶת. מֶמְשָלָה בִּלְתִּי-מְאוּפֶּסֶת. כְּנֶסֶת רוֹפֶסֶת. מְדִינָה מְפַרְכֶּסֶת.
      מְאִי-נְטִילַת, אִי-לְקִיחַת, אִי-נְשִיאָה בְּאַחֲרָיוּת אִישִית-מְדִינִית-פּוֹלִיטִית, נִיזוֹנָה-מֶמְשָלָה, מִתְפַּרְנֶסֶת.
      מֶמְשָלָה בָּזָה, מְבוּזָה, מִתְבָּזָה, מְאוּסָה, מְקוֹמֶמֶת, מִתְנַווֶנֶת, נִרְגֶנֶת, מְשוּעַמֶמֶת, חוֹמֶסֶת, מְקוּרְקֶסֶת, מוֹאֶסֶת, מְבוֹאֶסֶת.
      אַתָּה מַרְגִיש אֶת נְשִימוֹתֶיהָ הקְצוּבוֹת, האַחֲרוֹנוֹת,
      שֶל מֶמְשָלָה יְהִירָה, יוֹמְרָנִית, הַרְסָנִית, רַשְלָנִית, חוֹבְבָנִית, שְלוּמִיאֵלִית, רוֹמֶסֶת, גוֹרֶסֶת, דוֹרֶסֶת.
      חָש וְרוֹאֶה אֵיך וְכֵּיצַד, אֶל מוּל, לְנוֹכַח, לְנֶגֶד עֵינֶיך, מֶמְשָלָה-מַכְשֵלָה זוֹ אַט-אַט גוֹסֶסֶת.
      בְּמֵי-מַדְמֵנַת מֶחדְלֵיה שוֹקַעַת יֵישוּתָה, נְמַסָּה-מִתְמוֹסֶסֶת-מִתְבּוֹסֶסֶת-קוֹרֶסֶת.
      כָּל הַעַם, לא רַק אַתָּה, עֵדִים לַמִתְרַחֵש, צוֹפִים בַּמִתְחוֹלֵל,
      מִתְבּוֹנְנִים בַּתַהֲלִיך - לא מִתוֹך תְחוּשָה שֶל חֵן, רַחֲמִים וחֶסֶד.
      חֵרֶף רְצוֹנָם נוֹכְחִים בְּכָּך אֲפִילוּ ''נְצִיגֵינוּ'', ''נִבְחרֵינוּ'' בַּכְּנֶסֶת.
      בִּיְהִירוּתָה-רְהֲבתָנוּתָה-גַאֲוְותָנוּתָה-רַאֲוְותָנוּתָה מֶמְשָלְתֵּנוּ אינה מִתְרַפֶּסֶת.
      אַך יוֹדַעַת-מוּדַעַת מֶמְשָלָה כִּי חָלַף זְמַנָה. תָּם קוֹרְבָּנָה.
      מֶמְשָלָה עֵצָה מְטַכֵּסֶת. מֶמְשָלָה עַל עֵצִים מְטַפֶּסֶת. מֶמְשָלָה אֶת צִיפּוֹרְנֶיהָ כּוֹסֶסֶת.
      מי יְתַאֵר עַתָּה את רוּח הַתְקוּפָה ? מִי יִכְתוֹב אֶת תוֹלְדוֹת הַכִּשָלוֹן ? הֵיקֵף הַחִידָלוֹן ? האֲבַדּוֹן ?
      עוֹמֶק הַקֶרַע ? חוּמְרַת הַשֶסַע ? גוֹדֶל הַשֶבֶר ? מֵימַדֵי האֶסוֹן ? עוֹצְמַת היָגוֹן ?
      מִי יְתַּעֵד עַתָּה אֶת דִבְרֵי הימִים ?
      אַף אִם יֵש מְלָאי לְמַכְבִּיר שֶל דְיוֹ בַּקֶסֶת ?

      כל מילה נכונה, אין לי מה להוסיף, רק להתפלל שנמשיך להתקיים. ל''ת אמיר ברד, צפון, 14/05/07 11:16

      כל מילה מדוייקת. ל''ת אני, 19/05/07 12:34

      שיר מגניב. ל''ת לאה, 19/05/07 23:15

      עצוב. יותר ממה שזה מרגיז זה עצוב. ל''ת מיכל כהן, 21/05/07 22:44

      כואב אבל מקסים ל''ת עוד אחת, 22/05/07 10:42

      הגב לתגובה זו

  • 23.

    חלוץ ופרץ הלכו-אולמרט-מתי אתה? (ל''ת)

    המבואס, 02/07/07 14:04

    הגב לתגובה זו

    • עֵרֶב רַב שֶל כְּלוּמְנִיקִים

      דורי, 02/07/07 15:19

      עֵרֶב רַב שֶל כְּלוּמְנִיקִים
      אשר מנהלים מדינתנו בצורה הרת-אסון, רשלנית-שלומיאלית-חובבנית-ילדותית
      ערב-רב של הולכי-בטל, מלחכי-פינכא, ג'ובניקים
      החושפים פרצוף אמיתי של ממשלה מרושלת-כושלת-נכשלת,
      ממשלה רהבתנית-גאוותנית-ראוותנית, בלתי-ראוייה, לא-מציאותית.

      עֵרֶב רַב שֶל מְאוּמְנִיקִים
      אשר דאגתם הבודדה-היחידה היתה, נותרה והִנָה
      לתועלתם, להישרדותם האישית, למצבם הכלכלי, לכיסאם
      ערב-רב של שוּמְנִיקִים
      המוליכים שולל ומשטים, איש-איש בדרכו, כהרגלו, בשיטתו,
      כל יום מחדש, בלי-טיפת-בושה, התייסרות, חרטה וכלימה, בנו-בכולנו, באזרחים, בעם.

      עֵרֶב רַב שֶל חַלְתוּרְנִיקִים-טִימְטוּמְנִיקִים
      הניזונים מריק, מאוויר, משום-כלום, ממאום, מהֶבֶל-פֶּה, מֶלֶל, אֵבֶל וסֵבֶל.
      עֵרֶב-רַב שֶל פִּיוֹת-מְפִיקֵי-מַרְגָלִיוֹת, אַנְשֵי-מֶתֶק-שְפַתיים, פִּיטְפּוּטְנִיקִים
      אֲשֶר שְעוֹן הַחוֹל שֶלָהֶם, זֶה מִזְמַן כְבָר, אָזוֹל-גם-אָזַל.
      פּוֹלִיטִיקָאִים נַכְלוּלִיִים המַשְלִיכִים יְהָבם, סוֹמְכִים עַל זִכָּרוֹן קָצָר, תוֹעלְתָּני-נֶהֱנְתָּני, דַל.
      זִיכָּרוֹן זָעוּם, עָמוּם, עָמוּס, עָלוּב, עָזוּב, חָלוּל, נָבוּב, רָקוּב, מְנוּמְנָם, מְשוּעֲמָם, מְעוּרְפָּל,
      שֶל עַם אשר לבֵירָא עֲמִיקְתָא, לְמַרְבֶּה פְּלִיאָתוֹ-תְמִיהָתוֹ הרַבָּה, צָנַח-חוֹפְשִית, נָפוֹל-נָפַל.
      אך רָצוֹן כֵּן לשינוי מְיוּחָל-חִיוּנִי-חִיוּבִי-מַהוּתִי-הֶכְרֵחִי-אֲמִיתִּי כָּלִיל נֶעֱדָר עַם, מְשוּלֶל.
      עַם אשר במחדלי-פִישוּלֵי-רִישוּלֵי כשלונות ''מנהיגיו'' קוֹרֶס-נָמֵס-מִתְמוֹסס-גוֹסֵס-מִתְבּוֹסֵס,
      מוצא עצמו לפתע ''פתאום'' שָבוּי, לָכוּד, עָקוּד, נִקְטל, מְחוּסַל.
      עַם אָדִיש. מתיש. מבִיש. רָדוּם. שאֲנָן. נקלה. נבזה. מתבזה. מְקוֹמֵם. מְנוּטְרָל.
      עם חדל-אישים. חסר-חוליות. נכשל. כושל. מרושל.
      חָבוּל. חָבוּט. מָרוּט. מָרוּד. כוֹאֵב. דוֹאֵב. מַכֶּה עַל חֵטְא. מְנוּוָן. מְנוּוָל.
      עַם הולך מדְּחִי אֶל דֶחִי. מבְֹכִי אל בֶכִי. סוֹבֵל. מִתְאַבֵּל. מִתְייַסֵר. מִתְפוֹרֵר. אוּמְלָל.
      מתקוותיו-כיסופיו-כמיהותיו-ערגותיו על-ידי ''מנהיגיו'' מְנוּשָל.
      עַם שרוי בסכנת-חיים מתמדת. מה עוד רוצה ותובעת ממנו מולדת ?
      (הן רק לאחרונה חגגנו לך עם קוֹקָה-קוֹלָה, מַנְגָל ופִּיצָה, את יום ההולדת ?!)
      עם החי בתקופה זו של חייו על זְמַן שָאוּל. זְמַן אָבוּד. זְמַן גַלְמוּד. זְמַן מוּשְאַל.

      הגב לתגובה זו

  • 22.

    צר לי אבל.....

    שיבולת, 02/07/07 14:03

    עם כל הצער ועם כל ההבנה והרגישות אין ואסור להשתמש במושגים מהשואה מה גם שקיימת כאן קרונוטציה פוליטית וההורים השכולים בעצם מנוצלים הם ורגשותיהם .

    הגב לתגובה זו

    • מה זה ''קרונוטציה פוליטית'' שיבולת ? מאיפה מושג זה צמח ? בשדה ? (ל''ת)

      רעות, 02/07/07 15:14

      הגב לתגובה זו

      • לא מהשדה אלא מים השיבולים (ל''ת)

        sh, 03/07/07 16:21

        הגב לתגובה זו

    • שיבולת, מסכימה איתך!!! (ל''ת)

      רומי, 02/07/07 16:30

      הגב לתגובה זו

  • 21.

    אני בוכה כל היום אני בוכה.. (ל''ת)

    מיקה..., 02/07/07 13:51

    הגב לתגובה זו

  • 20.

    מה הקשר בין אשוויץ ,בירקנאו, מידנק, חלמנו, סוביבור למלחמת לבנון ?

    ניצול שואה, 02/07/07 13:47

    מישהו כאן איבד את השפיות !

    הגב לתגובה זו

    • צודק , גם לדעתי ההשוואה אינה במקום ופוגעת בשני הצדדים. (ל''ת)

      יהי זכרם ברוך!, 02/07/07 14:39

      הגב לתגובה זו

  • 19.

    פתאום אולמרט מפגין רגישות

    יהודיה, 02/07/07 13:46

    אולמרט, אשר לאורך כל השנה האחרונה, מביע אטימות אל מול כאבם של הורי החטופים וההורים השכולים, מחליט לפתע הערב, לנהוג ברגישות, ולא להופיע לטקס'' על מנת למנוע מקרובי החללים לעבור בדיקות בטחוניות מקיפות'', האם גם לטקס הזיכרון של חללי מלחמות ישראל הוא לא יגיע

    הגב לתגובה זו

    • הוּא פָּשוּט כְּלוּמִיאֵל.. מְאוּמִיאֵל..שְלוּמִיאֵל..ישְנוּנִיאֵל.

      אלכס, 02/07/07 15:22

      הוּא פָּשוּט כְּלוּמִיאֵל... מְאוּמִיאֵל... שְלוּמִיאֵל... ישְנוּנִיאֵל....
      מפגיעתו הקשה-אנושה ישמרנו האל.
      שוּרוּ.... הַבִּיטוּ וּרְאוּ-נא... מה בארצנו שלנו, לנגד עינינו, עתה מתחולל –
      כשצל דמותו אך מופיעה בקצה-קצות האופק, התן מתחיל ליילל.
      מה, איך וכיצד מצליח איש אחד, בלהטוטיו-מחדליו-כשלונותיו, לבדו, בעצמו, לחולל ?
      איך באמון העם, באמון הצִי-בּוּר, כך, בעזות, בחוצפה, במצח נְחוּשָה, בּלִי לְהַנִיד עַפעַף,
      בנו-בכולנו ראש-ממשלתנו-מכשלתנו, אולמרט, מוֹעֵל ?
      כלום ייתכן כי מורשתו-מוסרו-תרבותו-התנהלותו-התנהגותו בחברה, במדינה ובעם תְאוּמַץ ? בציבור תתקבל ?
      תהפוך(אוי לנו...!) לטבע שני ? להרגל ? ''תסתדר''-תסתגל ? תמצא לה תומכים נאמנים ?
      אחריות-אישית-ציבורית-פוליטית הלאה תשליך ? תגלגל ?
      בנו תשקע ? בלבבנו תבקע ? תעמיק ? תכה שורשים ? בקרבנו תחלחל ?
      מה צופן המחר בחובו ? מה עוד מסוגלים חברי ממשלה-מכשלה זו, יחדיו עמו, כאן ועכשיו, עדיין לעולל ?
      הבור נכרה כבר לפני מספר חודשים, עתה נותר רק לסתום בעפר עליו או עלינו את הגולל.
      לדאבוננו, לא נשאר כמעט בעם אפילו תם, נבון, צדיק אחד, אמיץ או חכם אשר שואל :
      מתי, אם בכלל, יבוא לציון גואל ?

      הגב לתגובה זו

  • 18.

    זה מצעד שקורא להתפטרות אולמרט ומתלונן למה הוא לא מגיע... (ל''ת)

    הגיון כתום שכזה, 02/07/07 13:32

    הגב לתגובה זו

    • נכון, מדוע הם צרכים לערבב שכול בפוליטיקה ? לא ראוי ! (ל''ת)

      גד, 02/07/07 13:49

      הגב לתגובה זו

    • לממשלה קָשֶה לִמְשוֹל – הממשלה כָּשְלָה כָּשוֹל !

      אלכס, 02/07/07 15:09

      לממשלה קָשֶה לִמְשוֹל – הממשלה כָּשְלָה כָּשוֹל !

      ''בארבע השנים האחרונות זה מצב בלתי אפשרי - לממשלה קשה למשול והכנסת אינה מפקחת''. ישראל מימון, מזכיר הממשלה.

      למֶמְשָלָה קָשֶה לִמְשוֹל – כָּשְלָה המֶמְשָלָה כָּשוֹל !
      ומה עלינו ? אזרחיה ? עד היכן ? עד אנא ?
      לאן נוליך את חרפתה ? עד מתי בשיפלותה, בעליבותה, נאלץ בלב כוֹאֵב לִצְפוֹת ?
      עד מתי נאלץ מתיפקודה ומהתנהלותה באופן כה שיטתי-בעייתי-מגמתי לִסְבּוֹל ?
      יען עָצוּם הכֶּשֶל.
      עָמוּק השֶבֶר.
      חָמוּר השֶסַע.
      עֲנָק הַפַּעַר.
      כה רב, כה רחב, כה גָדוֹל !

      למֶמְשָלָה קָשֶה לִמְשוֹל – כל יום שבא, שחר מפציע, פֶּתַע מופיע עוד נַחְשוֹל !
      להרגיע – אין כבר שום כוח שיכול.
      מֶמְשָלָה מנוונה-אטומה-מנוולה נָבול-נַבְלָה, קָמול-קמְלָה. לא יוֹעִיל אף אקאמול.
      מעצמאותינו, חירותינו, כמיהותינו, כיסופינו, תיקוותינו, ערגותינו, חזונינו, עתידנו
      בין אם יום שבת זה, יום של חג, או סתם יום של חול
      ממשלתנו-מַכְשלְתֵנוּ, את הבסיס לקיומנו, את שמחת-חדוות-חיינו, אפילו את מדינתנו,
      סָחבָה-סָחוֹב, גַנְבָה-גַנוֹב, גָזְלָה-גָזוֹל, נִישְלָה נָשוֹל.

      למֶמְשָלָה קָשֶה לִמְשוֹל, כל זאטוט, די-בקלות, להבחין בזאת יכול
      יד כל עתה בממשלה - ידה של ממשלה בכָּל
      עד מתי חושבת מכשלתנו כך לשְרוֹד ? לִרְעוֹד ? לִפְחוֹד ? למְעוֹד ?
      עד מתי תתעקש מַכְשלתֵנוּ על חשבוננו כך למְשוֹך ? לִפְעוֹל ? למְשוֹל ?

      למֶמְשָלָה קָשֶה לִמְשוֹל – על חטאיה, יוהרתה, אין-אפשרות בכלל למְחוֹל !
      ימין ושמאל רק שְכוֹל ותְכוֹל. מכירת חיסול כללית הפעם - לחיינו ערך מאד זוֹל.
      אך מכשלתנו אשר בתיפקודה-בהתנהלותה כל-כך התרשלה-רָשוֹל
      בדרכה, לשיטתה, כהרגלה, שוֹרֶדֶת-חוֹגֶגֶת-מִתְמוֹגֶגֶת,
      עם בעיותיה כלל איננה-מִתְמוֹדֶדֶת, יוצאת בסערת מָחוֹל.
      אותנו, במאבקנו כנגדה, מַכְשלְתֵנוּ ברַפְסוּתָה, ברִיפְיוֹנָה, בחִידְלוֹנָה, מְחַשֶלֶת רק חַשוֹל.

      למֶמְשָלָה קָשֶה לִמְשוֹל –עבור עצמה ועבורנו הפכה מזמן לנֵטֶל, עוֹמֶס, עוֹל, מִכְשוֹל.
      זָנְחה אותנו, אזרחיה, כָּלִיל הפְקִירה ! לעצמה תקעה (ואיזה...) גוֹל !
      זו על רגל אחת, באמת ואמונה, כל התורה כולה, הכל.

      הגב לתגובה זו

  • 17.

    נקמה פוליטית כתומה

    זה כל הסיפור, 02/07/07 13:29

    פתאום הם בכלל נגד מלחמות

    הגב לתגובה זו

  • 16.

    אין לנו על מי להישען אלא על אבינו שבשמיים (ל''ת)

    אנא ה' הושיעהנא, 02/07/07 13:26

    הגב לתגובה זו

  • 15.

    כל משפחתי נספתה בשואה ותאמינו לי אנחנו לא בשואה ! לא מצעד חיים ולא

    צ'ריזק, 02/07/07 13:09

    משהו שדומה לזה חלילה !

    הגב לתגובה זו

    • קוראים לזה ''מסע החיים'' ובאתר פה פשוט הכותרת לא נכונה (ל''ת)

      לתקן ועכשיו, 02/07/07 13:15

      הגב לתגובה זו

    • צ'ריזק- אל תתרגש. מישהו החליט לעשות הון פוליטי ציני ומחריד מהמלחמה. (ל''ת)

      חבל !!!!!!!!!!!, 02/07/07 14:40

      הגב לתגובה זו

  • 14.

    חבל ששוב מנצלים את זכר הנופלים למטרות פוליטיות ציניות. ''מצעד החיים''

    אלידע, 02/07/07 13:07

    אנחנו מדינה ריבונית עם צבא חזק ואף אחד לא הלך כאן בצאן לטבח !!!
    מספיק עם הכתומים המסיתים הללו.

    הגב לתגובה זו

  • 13.

    תיהיו חזקים..

    מ, 02/07/07 13:06

    ראש המששלה שלנו כזה דפוק..

    הייתה מלחמה קשה שנה שעברה.

    הגב לתגובה זו

  • 12.

    לאהוד ועליזה אולמרט שלום רב (כנסו).......

    אבו יסמין, 02/07/07 13:06

    אני מבין כי שניכם יושבים בבית בדאגה וחששות בלב על שני הבנים , לא על שני הבנים שנחטםו להם אין מה לדאוג היות והם קרובים לבית קרוב קרוב בלבנון , ממש ליד הבית , הדאגה שלכם היא לשני בניכם הנמצאים רחוק רחוק , האחד בארה''ב והשני בפריס מרחקים המצדיקים דאגה , כמו כן אהוד לא יכולת להשתתף היום לזכר הנופלים מחשש ודאגה לבנים , ועליזה מאוד עסוקה באומנות וזכור לנו פעולתה הברוכה להציג במוזיאון ת-א תערוכת גרפיטיס אותם אספה מקירות במזרח ירושלים ובהם סיסמאות של החמס הקוראות להשמדת ישראל , ממש אומנות במיטבה , ואם להוסיף את המאמצים ברכישת נדל''ן , אז אנו רואים כי יש הצדקה לאי נוכחותך בטקסי הזיכרון , בקצרה יש לכם די הוכחות שחייכם קשים ואף אחד לא עוזר לכם ,
    נ.ב : ד''ש לדנה ולכל נשות ווטש .

    הגב לתגובה זו

    • דנה אולמרט עסוקה בלטמון את הראש בחול

      דנה עסוקה, 02/07/07 13:20

      לפעמים היא מרימה אותו אבל זה בדיוק אחרי שהסערה כבר חלפה.

      הגב לתגובה זו

    • הציניות שלך מצאה חן בעיני (ל''ת)

      יעקב חדרה, 02/07/07 13:25

      הגב לתגובה זו

  • 11.

    מה הקשר לאושוויץ, מידאנק, סוביבור, חלמנו, ביקרנאו ?? שמישהו יסביר (ל''ת)

    לי !!!!!!!!!!!!, 02/07/07 13:00

    הגב לתגובה זו

  • 10.

    הצמד אולמרט ברק מפחיד אותי שניהם נכשלו כישלון קולוסאלי בזמן קצר (ל''ת)

    ברק מפקירן פתלו, 02/07/07 12:50

    הגב לתגובה זו

    • אבל ליברמן ואפי איתם מרגיעים אותך (ל''ת)

      אני מניח.., 02/07/07 13:33

      הגב לתגובה זו

  • 9.

    שוב עסקני השכול היינהורן וצמח זורעים פירוד בעם עם שם לא מתאים למצעד

    אלי, 02/07/07 12:39

    חשוב !!!!!

    הגב לתגובה זו

    • שכחת את מוסקול, גם הוא עושה מהשכול הון פוליטי . (ל''ת)

      אב שכול, 02/07/07 13:01

      הגב לתגובה זו

    • מִסְפֵּד

      משה, 02/07/07 13:17

      מִסְפֵּד

      הַשְכוֹל מִתְהַפֵּך בְּגַנֵּנוּ כְּחֶרֶב.
      פּוֹקְדֵנוּ הַשְכוֹל, בֵּית-אֵם וּבֵית-אָב.
      עִם שַחַר יָצָא נַעֲרֵנוּ – עִם עֶרֶב - -
      בָּא בּוֹקֶר. תַּם יוֹם – הוּא לא שָב.

      הָיָה נַעֲרֵנוּ – עֵץ זַיִת מַכְסִיף,
      הָיָה – צַפְצָפָה חֲלוּמַת הֶעָלִים.
      הָיָה נַעֲרֵנוֹ – אַלּוֹן מַעֲנִיף,
      הָיָה הַתָּמִיר בּדְקָלִים !

      נוֹלַד נַעֲרֵנוּ בְּצֵל הַגִּלְבּוֹעַ.
      רוּחַץ נַעֲרֵנוּ בְּנַחַל חֲרוֹד.
      נַעֲרֵנוּ שֶלָנוֹ הַטּוֹב, הַגָּבוֹהָּ.
      אֲהַבְנוּך עַד צְחוֹק וּדְמָעוֹת !

      הָיָה נַעֲרֵנוּ – שְדֵה פַלְחָה מוֹרֶקֶת.
      הָיָה – עַפְעַפֵּי שַחֲרִית נִקְרָעִים.
      הָיָה – כְּתִפְרַחַת תַּפּוּחַ צוֹחֶקֶת.
      הָיָה הַבָּשוּם בַּפְּקָעִים !

      נִגְמַל נַעֲרֵנוּ לְאוֹר וְלִתְכֵלֶת.
      נוֹעַד נַעֲרֵנוּ לִשְבוֹעַ יָמִים.
      נַעֲרֵנוּ הַגֵּא, נַעֲרֵנוּ בְּרוֹש-יֶלֶד,
      אֵיך זָנַק מוּל חֶרְמֵש הַדָּמִים !
      הָיָה נַעֲרֵנוּ – כְּאוֹרֶן הַחוֹרֶש.
      הָיָה – תְּאֵנָה הַחוֹנֶטֶת פַּגִים.
      הָיָה נַעֲרֵנוּ – הֲדַס סְבוּךְ הַשוֹרֶש.
      הָיָה הלוֹהֵט בַּפְּרָגִים !

      הָיָה נַעֲרֵנוּ – בָּבַת-יִזְרְעֶאל,
      טִיפְּחוּהוּ תְּכוֹל-שַחַק, מָטָר וְשָרָב.
      לְפּוֹעַל-חַיָּיו עֵמֶק-רֵעַ יִחֵל,
      יִחֵל וּבָטַח. לא לַשָוְוא ! –

      הָיָה נַעֲרֵנוּ – כְּצוּק הַגִּלְבּוֹעַ,
      הָיָה – כִּמְעוּף נְשָרָיו נֶאְדָּר –
      אַמִּיץ וְנוֹעָז וְגָבוֹהָּ-גָבוֹהָּ
      עַד אַחֲרוֹן רְגָעָיו מוּל הַצָּר.

      הַשְכוֹל מִסְתוֹפֵף בְּעִמְקֵי אָהֳלֵינוּ.
      הָיָה בִּנְתִיבֵנוּ הַשְכוֹל כְּעָמִית –
      נוֹשֵא בְּכַּפָּיו אֶל חֶשְכַת אֲבֵלֵינוּ
      נֵר יָגוֹן, נֵר גָּאוֹן – אֵש-תָּמִיד.

      משה טבנקין.

      הגב לתגובה זו

    • אלי, לך תלמד עברית ואח''כ תחזור להגיב (ל''ת)

      דליה, 02/07/07 13:19

      הגב לתגובה זו

      • התגובה שלו מדוייקת (ל''ת)

        בכל מקרה, 02/07/07 13:30

        הגב לתגובה זו

    • אלי , צודק הגיע הזמן שמישהו יגיד זאת. (ל''ת)

      נעמה, 02/07/07 13:45

      הגב לתגובה זו

    • הוּא פָּשוּט הַסְסוֹנֵר-אָסוֹנֵר-מוּקְיוֹנֵר-קִיקְיוֹנֵר-זִיגְזוֹנֵ

      אלכס, 02/07/07 14:52

      הוּא פָּשוּט הַסְסוֹנֵר-אָסוֹנֵר-אָפְסוֹנֵר-מוּקְיוֹנֵר-קִיקְיוֹנֵר-רִיפְיוֹנֵר-רוֹפֶסְיוֹנֵר-כִּישְלוֹנֵר-פַשְלוֹנֵר-זִיגְזוֹנֵר
      לא פָּחוֹת אַף לא יוֹתֵר....
      כְּלוּם יִיתָּכֵן כִּי בְּלַהֲטוּטָיו הַפּוֹלִיטִיים,
      יַֹעֲלֶה בְּיָדָיו מְחָדָש אֶת חַיֵי בָּנֵינוּ לְהַחֲזִיר ? לְשַחֲזֵר ? לְמַחֲזֵר ?
      אוֹ שֶמָא אֶת רֶצֶף-זִיגְזוּגָיו-פִישוּלָיו-כִּשְלוֹנוֹתָיו בִּלְבָנוֹן
      יְנַסֶה-יִשְתַּדֵל בְּכָּל מְאוֹדוֹ לְמַזְעֵר ?
      עַד מָתַי, בְּאֲחִיזָתוֹ בְּקַרְנוֹת הַמִזְבֵּחַ, בְּהִיצָמְדוּתוֹ לְכִּסֵא הַשִלְטוֹן-הַהוֹן-הַשְרָרָה,
      בָּנוּ יִתְעַמֵר ? אֵלינוּ כֹּה-יִתְאכְזֵר ?
      עַד מָתַי אֶת דַּמֵנוּ יַּקְפִּיא ? אֶת לִיבֵּנוֹ יְצָמְרֵר ? אֵלינוּ יִתְנַכֵּר ?
      עַד מָתַי בְּעֶמְדוֹתָיו יִתְחַפֵּר ? יִתְבַּצֵר ? יִתְמַסְמֵר ?
      הַאִם חַיֵינוּ, בְּאַרְצֵנוּ שֶלָנוּ, הָפְכוּ אָכֵן לִהְיוֹת לְגַמְרֵי הֶפְקֵר ?
      עַד מָתַי הַצְהָרוֹת-סְרָק יַפְרִיחַ ? הַבְטָחוֹת-שָוְוא יַשְמִיעַ ?
      לאֲוִיר הַעוֹלָם כָּך יַמְשִיך אוֹתָן לְפַזֵר ?
      עַד מָתַי יַמְשִיך לַעֲסוֹק רַק בְּעַצְמוֹ ?
      עַד מָתַי יִפְצַח בְּהִמְנוֹן לְאִישִיוּתוֹ ? שִירַת-רִינַת-הִילַת נִיצָחוֹן וּפְּאֵר ?
      עַד מָתַי אֶת שְמוֹ בַּחוּצוֹת יְקַלֵס ? יְפַאֵר ? יְהַדֵר ?
      עַד מָתַי שִירֵי הַלֵל וְהֵידָד עַל עַצְמוֹ בִּלְבַד יְשוֹרֵר-יְזַמֵּר ?
      עַד מָתַי בְּרַחֲבֵי תֵּבֵל יַרְעִיף חִיוּכִים ? אַחֲרֵי מַנְהִיגֵי-מְדִינוֹת בִּשְקִיקָה יְחַזֵר ?
      מַדּוּעַ כְּמוֹתֵנוֹ, מִתַּעֲנוּגוֹת הַחַיִּים, הוּא אֵינֶנוּ, וְלוּ מְעַט, מִתְנַזֵּר ?
      הַאִם לֹא יִשְכַּח עִם שוּבוּ, עַל קִבְרָם שֶל בָּנֵינוּ, לְהַנִיחַ אַף זֵר ?
      כְּלוּם אֵינֶנוּ חוֹשֵב, כִּי אָכֵן הגִיעָה אַף עֵת, בָּה אֲנַחְנוּ,
      לְצַד דְיוּקָן בְּנֵנוּ-בִּתֵנוּ, בְּמִסְגֶרֶת שְחוֹרָה אוֹתוֹ כְּרֹאש מֶמְשָלָה, נְמַסְגֵר ?
      אוֹ שֶמָא מַמְתִּין-מְחַכֶּה הוּא לִרְאוֹת עַד כִּי הַמְדִינָה וְהַמֶמְשָלָה בְּרָאשוּתוֹ
      תִּתְפּוֹגֵג ? תִּתְפּוֹרֵר ? תִּתְפַּזֵר ?
      ''מָה נָאוּו עַל הֶהָרִים רַגְלֵי הַמְבַשֵר?''
      מִי הָיָה מַאֲמִין.... ? מִי פִּלֵל.... ? מִי מִלֵל.... ?
      מִי יָכוֹל הָיָה לְשַעֵר.... ?
      ...אֵיזֶה פּוֹלִיטִיקָאִי מַמְזֵר.

      הגב לתגובה זו

    • הם לא ידעו כי דמם לא ייחשב בדמים....

      נתן, 02/07/07 14:54

      אילו משוררנו, נתן אלתרמן, היה חי היום, לא מן הנמנע שהיה צריך לכתוב כך את שירו ''מכל העמים''. השיר מוקדש לשַרְשֶרֶת אֲרוּכָּה-אֲרוּכָּה שֶל קוֹרְבְּנוֹת-שָוְוא וְחִינָם. בָּנִים אֲשֶר חֵרְפוּ נַפְשָם, הִקְרִיבוּ עַצְמָם וְנָפְלוּ בְּמִלְחֶמֶה-הַרְפָּתְקָנִית-אוּמְלָלָה-נִמְהָרָה-אֲרוּרָה-רַשְלָנִית-מְטוּפֶּשֶת-פוֹשַעַת-נִמְנַעַת-כּוֹשֶלֶת-מרוּשֶלֶת-נִכְשֶלֶת-מְיוּתֶּרֶת. מִלְחֶמֶת הַרְפָּתְקָה פְּרִי רַשְלָנוּת מְדִינִית-פּוֹלִיטִית-צְבָאִית, הַפְקָרָת חָזִית ועוֹרֶף (איך... איך... איך... וכיצד יוצאים כך למלחמה ? כל-כך בלתי מוכנים ? כל-כך בלתי-ערוכים ? הֵן מבחינת אנדרלמוסיה עצוּמה, באלאגן נורא ותוֹהוּ ובוֹהוּ רב אשר שרר בחזית והן מבחינת הפקרתו הטוטאלית של העוֹרֶף), הֶפְקֵרוּת אֲרוּרָה, נוֹרָאָה ופּוֹשַעַת שֶל ''הַנְהָגָה'' רַאַוְותָנִית-יְהִירָה-יוֹמְרָנִית-מְזַלְזֶלֶת, חַסְרַת-טִיפַּת תְבוּנָה, נֶעֱדֶרֶת שֶמֶץ נִיסְיוֹן, בּוּרָה בהֲבַנָת מַשְמָעוּתָם העָמוּקָה שֶל עֶרֶך חַיֵי-אָדָם. ''הַנְהָגָה'' שֶל מֶמְשָלָה עָלוּבָה-שַחְצָנִית-רַשְלָנִית-חוֹבְבָנִית-רַאֲוְותָנִית-גַאֲוְותָנִית-זַלְזְלָנִית-מִתְהַלֶלֶת-מִתְהַדֶרֶת-מִתְיימֶרֶת-מְבוּלְבֶּלֶת-מִתְפָּאֶרֶת-קִצְרַת-רוֹאִי-שְבֵעַת-רָצוֹן מְעַצְמָה וּמִמַחדָלֶיהָ. מֶמְשָלָה אֲשֶר אוּגְדוֹתֶיהָ מְאַגֶדֶת-אוֹגֶדֶת, בְּנַדְנֵדֶה מִתְנַדְנֶדֶת, במְלָאכְתָה-מְשִימָתָה-מִלְחַמְתָּה-מערכתה השְלוּמִיאֵלִית מעוֹלָם לא הַיתָה, באֱמֶת ובְּתָּמִים, מְרוּכֶּזֶת-מְמוּקֶדֶת. בהֵיעדֵר תכְנִית-מאוּרְגֶנֶת-מְסוּדֶרֶת-מְתוּכְנֶנֶת, בְּלִי-כל מַטָּרוֹת בְּרוּרוֹת בְּעַצְמָה-בְּעַמָה בּוגֶדֶת. בְּמֵי-מַדְמֵנָת-מֶחְדָּלֶיהֶ מִתְמוֹגֶגֶת-חוֹגֶגֶת. עֲבוֹדָתָה מְטַרְפֶדֶת. בָּנֶיהָ עוֹקָדֶת. עַל דָּמָם (בִּשְבִיעוּת רְצוֹנָה העַצְמִית) מְרַקֶדֶת-רוֹקֶדֶת-שוֹרֶדֶת.

      בִּצְעוֹד נערינו אֱלי מִלְחֶמֶת חִינָם-שָוְוא-וְשוֹלָל
      את חמת ישראל לא שמענו
      כי אתה בחרתנו כַּאֲשֶר עוֹד הַיִינוּ עוֹלָל
      אהבת אותנו ורצית בנו.

      כי אתה בחרתנו מכל העמים
      מסינים, מהודים, מדנים
      אך בצעוד בנינו אל תוך בְּסִיסִים –
      נערים ישראליים, בחוּרִים נְבוֹנִים,
      הֵם לֹא יַדְעוּ כִּי דָּמָם לא ייחַשֵב בַּדָּמִים...
      הֵם לּא אָמְרוּ לְמִשְפַּחְתָם: אַל תַבִּיטוּ !
      ְ
      ורבה דאגה להישרדות-פוליטיקאים
      וקריירות קצינים פן יוּפסָקוּ
      אך המשך חייהם של קורבנות חפים
      על אספלט, טְרָשִים וסְלָעִים יְקוּפְּדוּ !

      עיניהם מדברות: אל תַבִּיטוּ, האֵם, האָב, האָח, האָחוֹת, הַבֵּן והַבַּת,
      אֵיך שוּרוֹת אֲרוּכוֹת הוּנַחְנוּ...
      תְמִימִים וצְנוּעִים וידוּעִים לשֵם,
      רק לא טוב לחיים הוּכָנוּ...

      עיניהם מדברות עוד דברים אחדים:
      אֱלוֹהֵי האָבוֹת ידענו
      כי אתה בחרתנו מכל העמים
      אהבת אותנו ורָצִיתָ בנו !

      כי אתה בחרתנו מכל העַמִים
      לְהָרֵג מוּל כִּסֵא כְּבוֹדך,
      ואתה את דָמֵינוּ אוֹסֶף בכַּדִים
      כִּי אֵין לוֹ אוֹסֶף אַחֵר זוּלָתֶך.

      ואתה מְרִיחוֹ כְּמו רֵיחַ פְּרָחִים
      ואתה מְלַטְפוֹ במִטְפַּחַת,
      ואתה תתבענו מִיְדֵי הרמטכ''ל דָן חָלוּץ
      ומִיְדֵי אוֹלְמַרְט-לִבְנִי-פֶּרֶץ-פֶּרֶס
      שוֹפְטֵי בג''ץ ושְאָר פּוֹלִיטִיקָאִים
      ומִיְדֵי הַשוֹתְקִים גַם יַחַד !


      כמה עצוב, כמה נכון, כמה נורא! ל''ת ענת, 28/10/06 18:14

      דמם של הנופלים במלחמה המיותרת על מצפונם של מנהיגינו ששלחו אותם למות ל''ת יוסקה, 28/10/06 14:53

      הגב לתגובה זו

    • אִם יש שִילוּמִים לְמוֹתָם - אֱמוֹר, בַמֶה יְשוּלָם ?

      חיים נחמן, 02/07/07 15:10

      אִם יש שִילוּמִים לְמוֹתָם - אֱמוֹר, בַמֶה יְשוּלָם ?
      חיים נחמן, 02/07/07 14:57
      ''...וְאֶל מִחוּץ לָעִיר תֵצֵא וּבָאתָ אֶל בֵית-הָעוֹלָם,
      וְאַל-יִרְאֲך אִיש וִיחִידִי תָבוֹא שָמָה,
      וּפָקַדְתָ קִבְרוֹת הַקְדוֹשִים לְמִקְטַנָם וְעַד-גְדוֹלָם,
      ונִיצַבְתָ עַל עֲפָרָם התָחוּח וְהִשְלַטְתִי עָלֶיך דְמָמָה.
      ולְבָבְך יִמַק בְך מעצֶר כְאֵב וכְלִימָה -
      וְעָצַרְתִי את-עֵינֶיך ולא-תִהְיֶה דִמְעָה,
      וְיָדַעְתָ כי-עֵת לִגְעוֹת היא כְשוֹר עָקוּד על הַמַּעֲרָכָה -
      וְהִקְשַחְתִי את-לְבָבְך ולא-תָבוֹא אֲּנָחָה.
      הִנֵה עֶגְלֵי הטִיבְחָה, הִנֵה הֵם שוֹכְבִים כוּלָם -
      אִם יש שִילוּמִים לְמוֹתָם - אֱמוֹר, בַמֶה יְשוּלָם ?
      סִילְחוּ לי, עֲלוּבֵי עוֹלָם, אֱלוֹהֵיכֶם עָנִי כְּמוֹתְכֶם,
      עָנִי הוא בְחַיֵיכֶם וְקַל-וָחוֹמֶר בְמוֹתְכֶם,
      כי תָבוֹאוּ מָחָר על-שְכַרְכֶם וּדְפַקְתֶם על-דְלָתָי -
      אֶפְתְחָה לכם, בוֹאוּ ורְאוּ: יָרַדְתִי מִנְכָסָי !
      וְצַר לי עֲלֵיכֶם, בָּנַי, וְלִבִּי לִבִּי עֲלֵיכֶם:
      חַלְלֵיכֶם - חַלְלֵי חִינָם, וְגָם-אֲנִי וְגָם-אַתֶם
      לא-יָדַעְנוּ לָמָה מַתֶם וְעַל-מִי וְעַל-מָה מַתֶם,
      וְאֵין טַעַם לְמוֹתְכֶם כְּמוֹ אֵין טַעַם לחַיֵיכֶם.
      ושְכִינָה מָה אוֹמֶרֶת ? - הִיא תִכְבוֹש בֶעָנָן רֹאשָה
      וּמֵעוֹצֶר כְּאֵב וכְּלִימָה פוֹרֶשֶת וּבוֹשָה...
      וְגַם-אֲנִי בַלַיְלָה בַלַיְלָה אֵרֵד על-הַקְבָרִים,
      אֶעֱמוֹד אַבִיט אֶל-הַחֲלָלִים וְאֵבוֹש בַמִיסְתָרִים -
      וְאוּלָם, חַי אֲנִי, נְאוּם יי, אִם-אוֹרִיד דִמְעָה.
      וגָדוֹל הכְּאֵב מְאֹד וּגְדוֹלָה מְאֹד הַכְּלִימָה -
      וּמָה-מִשְנֵיהֶם גָדוֹל ? - אֱמוֹר אַתָה, בֶן-אָדָם !
      אוֹ טוֹב מִזֶה - שְתוֹק ! וְדוּמָם הֱיֵה עֵדִי,
      כִּי מְצָאתַנִי בִקְלוֹנִי וַתִרְאֵנִי בְּיוֹם אֵידִי.
      וּבְשוּבְך אֶל בְנֵי עַמְך - אַל-תָשוּב אֲלֵיהֶם רֵיקָם,
      כִּי מוּסָר כְּלִימָתִי תִשָא והוֹרַדְתוֹ על-קֳדְקֳדָם,
      וּמִכְאֵבִי תִקַח עִמְך והֲשֵבוֹתוֹ אל חֵיקָם''.

      חיים נחמן ביאליק, בעיר הַהֲרֵיגָה
      תמוז-תשרי, תרס''ד

      הגב לתגובה זו

    • צודק, מה שהם עושים לא ראוי !!!!!!!! (ל''ת)

      גדי, 02/07/07 22:19

      הגב לתגובה זו

    • חלוץ-אולמרט-לבני-פרץ-פרס-בג''ץ:''תגידו לנו עם יד על הלב!''

      בנימין, 02/07/07 23:05

      מתוך מילות הספד אותן נשא יוסי, אביו של אור שחר זכרונו לברכה אשר נהרג במלחמה בלבנון יום לפני יום הולדתו ה-21. ''אני לא זוכר, כהורים של אוריק, שאישרנו למישהו לשלוח אותו למוּת במלחמת ברירה רשלנית ומטופשת''. ''אני לא יודע איך הייתי מרגיש לו אוריק היה נופל במלחמת אין-ברירה, אבל פה לא היתה מלחמת אין-ברירה, התחושה שלנו היא שהוא נפל לחינם, במלחמה מיותרת...יש תחושה וצער נורא על האובדן, אך יחד עם זאת תחושה שהולכת ומצטברת שכל העניין היה טעות ביסודו, והכאב הגדול מתחבר עם העובדה הזו. אני לא אומר שלא היו צריכים לטפל בנושא, אבל מה שקרה הוא שחיילים נחטפו ואז יצאנו למלחמה, בלי אג'נדה ובלי תוכנית מסודרת''. ''האם דבר מה קרה כאן לפני חודש? האם רעמו התותחים, הקטיושות נפלו, עצי הגליל עלו בלהבות ומאות אלפים נטשו את בתיהם בבהלה?'', ''הטלוויזיה משדרת בשפעת ערוציה, ללא הפסקה, את אותן תוכניות. כמה יפה וכמה נחת רוח. האם היתה מלחמה בארץ הזאת לפני חודש ימים ?!''. ''בטלוויזיה מופיעים אנשים 'חשובים' ואומרים שהמלחמה 'פרצה' . כמו כח טבע - איש לה 'הפריץ' אותה, איש לא קבע אם איך ובשל מה היא תתנהל, ואיש לא קבע לכמה זמן ואיזה תוצאות היא אמורה להביא. היא פשוט 'פרצה'. ועכשיו לך תאשים מישהו במשהו ש'פורץ'. ''וכעת, לאחר שנגמרה המלחמה ל'פרוץ', מסבירים לנו מנהיגינו את יתרונותיה ואת חסרונותיה. בקיצור, עושים את כל מה שהיו צריכים לעשות לפני ששלחו את אוריק שלנו ואת חבריו - למות. ''ואני לא זוכר, כהורים של אוריק, שאישרנו למישהו לשלוח אותו למות במלחמת-ברירה רשלנית, מטופשת, בהרפתקה שלא הוכנה כהלכה ושהישגיה נצברים בדיעבד. ואני עוד פחות מבין, מי העניק לראש הממשלה את הזכות שלא לבוא ולספר להורים שכולים על מה ולמה נפל בנם''. ''האם לא ייתכן שיקום מנהיג בארץ הזאת ויגיד 'טעיתי'. כן, כמו נסאראללה. שיגיד 'טעיתי. הערכתי לא נכון. סיפקו לי נתונים שלא בדקתי עד הסוף. מיניתי אנשים לא ראויים. טעיתי. ''מה צריכים לחשוב הורים שכולים הרואים היום את המלאי האין-סופי של האינפורמציה הזורמת מאמצעי התקשורת השונים, המתארת את המלחמה כטפשית ומיותרת, ואת המנהיגות כמבולבלת, חסרת נסיון ותבונה ? האם ברורה תחושת ההחמצה הנוראה, הקורעת ? האם ברורה לכם הרגשת האשם האיומה שלנו כהורים על שלא השכלנו לשמור כראוי על מתנת החיים החד-פעמיים שהענקנו לילד המתוק שלנו מפני ידיה של רשות שלומיאלית יהירה ואטומה? הלב מתפוצץ!'' ''על מה אבדו חייו ?''.

      חלוץ-אולמרט-לבני-פרץ-פרס-בג''ץ ושאר פוליטיקאים:''תגידו לנו עם יד על הלב!''

      ''תגיד לי עם יד על הלב...!''
      אֱמור לי ואל תְבַּלֵף
      איך חטאת ? פשעת ? כשלת ?
      בתפקידך כל-כך התרשלת !

      ''תגיד לי עם יד על הלב...!''
      אֱמור לי ואל תְחַפֵף !
      איך כשלת ! זִלזלת ! נכשלת !
      כזאת לאוֹרִיק שלנו עוללת !

      ''תגיד לי עם יד על הלב...!''
      אֱמוֹר לי אם גם לבך דואב וכואב ?
      האם גם אתה על אוֹרִיק שלנו חושב ?
      איך נָמוֹג לו עולם מלא ואוהב.

      ''תגיד לי עם יד על הלב...!''
      אֱמור לי אם גם לבך שטוף כאב ?
      האם גם אותך מייסר המצפון ?
      וב''מנהיגיך'' ובמפקדיך אתה נותן עוד אֵמוּן ? ? ?

      ''תגיד לי עם יד על הלב...!''
      אֱמור לי ואל תכזב
      איך התרשלת ? כשלת ? פישלת ?
      לשמור חיי אוֹרִיק שלנו נכשלת !

      ''תגיד לי עם יד על הלב...!''
      אמור לי ואל תִתְנדֵף
      כיצד לאוֹרִיק שלנו כך עוללת
      את האשמה מעצמך והלאה גִלְגלת... !

      אור שחר הי''ד נצרב בליבי כבר אז עם כל חיילינו- מודה על הכתוב ל''ת לזכור ולשמור, ולהזכיר תמיד, 12/11/06 12:11

      אבוי ליבי, ליבי,ליבי אוי כתם דם שותת.... כולו איתך בזעקתך אינכם לבד באובדנכם. אובדנכם הוא גם שלנו האמן.... שתמצאו נחמה נועה, 04/05/07 14:39

      הגב לתגובה זו

  • 8.

    צר לי לראות שהפוליטיקה חודרת גם לנושא רגיש זה. יש מי שרוצה להשוות

    עוזי, 02/07/07 12:37

    את המלחמה לשואה. מישהו השתגע.

    הגב לתגובה זו

  • 7.

    ''מצעד הבנים'', היה מתאים יותר מהשם התבוסתני הנ''ל . (ל''ת)

    ירון, 02/07/07 12:36

    הגב לתגובה זו

    • צודק אנחנו מדינה ריבונית וכל השוואה עם השואה מקוממת. (ל''ת)

      אתי, 02/07/07 12:40

      הגב לתגובה זו

  • 6.

    מה פתאום מצעד החיים ???? זו לא שואה ! מישהו פה נסחף קשות !!! (ל''ת)

    רמי, 02/07/07 12:33

    הגב לתגובה זו

    • מסכימה. אין מקום לשם הזה כאן. (ל''ת)

      מיכל, 02/07/07 12:39

      הגב לתגובה זו

    • מסכימה איתך - זה פוגע בניצולי השואה ובחללי המלחמות גם יחד. (ל''ת)

      julia, 02/07/07 12:49

      הגב לתגובה זו

  • 5.

    זִילְזוּל בַּשְכוֹל

    יוסי, 02/07/07 12:24

    ''רק שני שרים בדיון על הנצחת חללי המלחמה''

    ''ועדת השרים לסמלים וטקסים התכנסה לדיון באופן בו יונצחו הנופלים במלחמת לבנון השנייה, אך אליו טרחו להגיע רק היו''ר יעקב אדרי ושר הרווחה שהחליטו לדחות את ההכרעה. זלזול בשכול: ועדת השרים לסמלים וטקסים התכנסה היום כדי לדון באופן הנצחת הנופלים במלחמת לבנון השנייה, אך נראה כי העיסוק בשכול לא הצליח לעורר עניין רב בקרב נבחרי הציבור החברים בוועדה. לדיון הרגיש טרחו להגיע רק היו''ר, יעקב אדרי, ושר הרווחה, יצחק (בוז'י) הרצוג, ואילו השרים ציפי לבני, אבי דיכטר, יעקב בן-יזרי, יולי תמיר, זאב בוים, יצחק אהרונוביץ' ויצחק כהן נעדרו.'' מתוך כתבתו של אורי יבלונקה ברשת-NRG מתאריך 6.6.2007

    זִילְזוּל בַּשְכוֹל

    אין שוּם חדש תחת השמש....
    לא מהיום.... לא ממחר.... לא משלשום... לא מאתמול....
    חרף העובדה כי במדינתנו ימין ושמאל,
    על כל צעד וכל שעל, תמצא (כמעט) רק שכול ותכול
    מעדיפים ''נבחרינו'' ''נציגינו'' בממשלה, בכנסת הרופסת, המפרכסת, הגוססת,
    פחות משנה לאחר מלחמה
    לצפצף על תוצאותיה ! לצפצף על הכל ! לצפצף עלינו ! לצפצף גם על שכול !
    לחגוג ! להתמוגג ! לטוס לחו''ל ! לשכוח - יישר כוח !
    הן על הכל רצוי, אפשר, כדאי לסלוח !
    גם על כבודנו (האבוד) למְחוֹל !
    מצויידים בשפע של חיוכים סוחפים-מיופייפים-גורפים
    חיוכים אותם בשמחת-ניצחון,
    בלי התנצלות או התייסרות, לכל כיוון ועבר ''נבחרינו'' ''נציגינו'' מרעיפים
    יודעים ומוּדָעִים הם כי אצלם מזמן תם שעון החול, אך עדיין יוצאים הם בצהלת מחול.

    הגב לתגובה זו

  • 4.

    death to Olmert and his corrupt friends (ל''ת)

    fuck the law, 02/07/07 12:21

    הגב לתגובה זו

  • 3.

    מאהוד עד אהוד מהבריחה מלבנון של ברק בואך מלחמת לבנון של אולמרט (ל''ת)

    אהוד+אהוד=אסון, 02/07/07 12:10

    הגב לתגובה זו

  • 2.

    שם מזעזע לעוד מלחמה בדרך לעצמאות עם ישראל ומדינתו . (ל''ת)

    פקק תנועה, 02/07/07 11:57

    הגב לתגובה זו

  • 1.

    אהוד ברח 2 סרט המשך. הרפתקה בלבנון. בימוי והפקה אולמרט הנעדר (ל''ת)

    בכיכוב הנבצר, 02/07/07 11:37

    הגב לתגובה זו

    • כי ''מקורבת/י'' ממשלה מעודד/ות יותר את ''מצעד-הגאווה''. (ל''ת)

      ''מצעד-הבושה''., 02/07/07 12:54

      הגב לתגובה זו