• 59.

    נתן אלבז ז''ל

    גל, 04/07/07 21:50

    נתן אלבז היה בגבעתי

    הגב לתגובה זו

  • 58.

    ל25 כנראה שלא ראית ''מבט שני'' ששודר השבוע (ל''ת)

    איציק, 04/07/07 21:19

    הגב לתגובה זו

  • 57.

    מח''ט גולני שאכל צדפות והצביע מפד''ל

    שאול הלוחם, 04/07/07 08:03

    ומי שרוצה הוכחה לשירות איכותי של מכיניסטים: ארז גרשטיין (חילוני בדם) הצביע מפדל כשהיה מחט גולני בכדי לתת כבוד לחיילים הדתיים שלו. בספר עליו (תמצית געגוע) יש גם את הסיפור הזה וגם הסבר מקיף לעניין השינוי בגולני. ספר גדול שהיה חוסך את כל הויכוחים פה שהם ממש לא לשם לשמיים

    הגב לתגובה זו

  • 56.

    כמה חבל שהמציאות שונה בתכלית.

    איתן, 03/07/07 23:16

    אני מאמין שהספקולציות המופרכות שהפריח רועי שרון בנויות על כך שאין לו באמת מושג מה הולך היום בשטח.
    אם הוא היה בודק את המציאות, הוא היה מגלה שההרכב החברתי של חטיבת גולני מורכב גם היום מייצוג גדול מאד של ''השכבה העממית'', ספרדים מעיירות הפיתוח ולא רק, רוסים, אתיופים, דרוזים, בדואים ועוד. אין בקטע הזה כמעט שום הבדל בין גולני לכפיר ולשאר חטיבות החי''ר (אולי מלבד הצנחנים, שהיא יחידה התנדבותית ולכן שונה מהותית משאר חטיבות החי''ר).
    כל מי שיש לו איזה קשר לגולני היום, יודע היטב שלא מדובר בשום אופן בחטיבה אליטיסטית, והביקוש הגבוה שלה לא מגיע מהעשירונים העליונים, (אם נתנסח ככה).

    ואגב, עדכון נוסף במיוחד עבור רועי שרון: לחיילי ההסדר אין בחירה לאיזו חטיבה להגיע. נכון, שואלים אותם, אבל בסופו של דבר השיבוץ הוא שרירותי בהתחשב בצרכי צה''ל, ונקבע ע''פ ישיבות ולא באופן פרטי. הווה אומר, בשום ישיבת הסדר לא קוראים ''לכו לגולני'', כי זה תלוי באכ''א ובמדור בני''ש ולא בישיבה ובחוריה.

    אני ממליץ לרועי שרון לבדוק פעם הבאה *לפני* שהוא כותב, האם התאוריות המעניינות שלו תואמות את המציאות.

    הגב לתגובה זו

  • 55.

    משמיצים חטיבות שלמות בצהל ואין פוצה פה ומצפצף.

    חיילת לשעבר, 03/07/07 19:04

    כל הרעיון של אלוף שטרן ''להשביח'' חטיבות בצהל בדתיים מריח גזענות ודעות קדומות. גועל נפש.
    מה חסר בחיילים הטובים של גבעתי או הנדסה קרבית שהחלטתם לכתוב עליהם השמצות כאילו צריך להשביח אותם בדתיים ובלעדי הדתיים החיילים האלה לא טובים?
    רועי שרון מדבר על שליחות אבל מביט מגבוה על האחים שלו בגלל מה? שהם השיגו כמה ציונים פחות ממנו בבגרות? אני בטוחה שהשגתי ציון יותר גבוה ממנו. לפי זה מודדים?
    הכתבה גזענית ומעליבה. היא מכפישה חיילים שלא מגיע להכפיש אותם.
    כל הכבוד לגבעתי והנדסה קרבית.
    מחיילת שלא שרתה שם אבל מצדיעה להם כמו לגולני, לסיירות ולכולם.

    הגב לתגובה זו

  • 54.

    שליחות שליחות שליחות

    המתנדבים בעם, 03/07/07 07:39

    אני רוצה לציין את תלמידי ישיבת הסדר עכו על התנדבותם מדי יום שישי לפעילות עם ילדים מוגבלים בקיאקים.

    תודה

    הגב לתגובה זו

  • 53.

    אצלנו בישיבה כולם הולכים לגבעתי (ל''ת)

    יואל, 03/07/07 00:53

    הגב לתגובה זו

  • 52.

    תגובה ל-50!!!! גאה בך...

    ליאורה, 02/07/07 19:20

    חברים! אם באמת תנו לקרוא ולהבין מה שכתוב זה יפתור ברבה דברים.. פשוט לקרוא ולהפסיק לעוות את הדברים! אני חייבת שתקראו מה שכתב מס' 50.. לבן אדם יש הבנה!''קראתי את התגובות, שפשפתי עיניים, חשבתי שאולי אני מטומטם, קראתי שוב והבנתי שכנראה הציבור מטומטם (''ולכן הציבור ישלם...''- ש. חנוך):
    רועי כתב שמי שמחפש שליחות חברתית כיום בצה''ל, טוב יעשה אם יבחר ללכת למקומות עם פחות הילה ופחות ווסאח וכבוד, זה הכל. לא זלזל בשליחות, לא פגע בגולני, פשוט הפנה את תשומת הלב למקומות בהם עושים עבודה חשובה וחסרים בהם עדיין לוחמים שרוצים מלכתחילה להגיע לשם, כמו כפיר, כמו תותחנים. זה הכל. מסובך''

    הגב לתגובה זו

  • 51.

    החיילים הדתיים ביחידות הקביות הם מילציות דתיות שביום פקודה יצייתו

    בשירות המולות, 02/07/07 17:25

    לאיממים ולמולות שלהם ולא למפקדיהם בצה''ל.חובשי כיפה ,דמוקרטיה והבנה שהדרג הצבאי כפוף לדרג המדיני וחייב לבצע את ההוראות הם שני קווים מקבילים..........

    הגב לתגובה זו

    • הםם. מעניין. נדמה לי ששמעתי את זה כבר פעם.

      הקאדי, 02/07/07 23:59

      אה נזכרתי- שמתי את זה בתיקיית ''דברי הבל של שונאי דתיים'' יחד עם ''מתנחלים יתחפשו לחיילי צה''ל ויירו כדורי צבע בהתנתקות'', ''כל הדתיים יסרבו פקודה'' ועוד שטויות מהסוג שרק בור אמיתי יכול לומר ועוד לחשוב אחרי זה שהוא גאון גדול.

      הגב לתגובה זו

    • כמה דתיים אתה מכיר שאתה מדבר ככה?

      אושרי, 03/07/07 12:25

      כנראה שדתיים אמיתיים אתה לא ממש מכיר, לא יודע מה עשית בצבא אבל המסירות נפש ההתנדבות והפרפורים (מילה שגו'בניקים לא מכירים כ''כ ומשמעותה עבודה קשה במרץ) ניתן לראות את כל הנ''ל אצל הדתיים, וכשמדברים איתם מבינים עוד כמה דברים.
      כפי המשתמע מדבריך ההיכרות שלך עם דתיים מגיעה בעיקר מכותרות העיתונים ומעורכים בעלי תפיס ספציפית מאוד לגבי המגזר הדתי...
      שיהיה לך בהצחלה בהמשך בכל אופן, והלוואי ותתפכח...

      הגב לתגובה זו

  • 50.

    יהודים, לקרוא למדתם?

    קובי, 02/07/07 13:32

    קראתי את התגובות, שפשפתי עיניים, חשבתי שאולי אני מטומטם, קראתי שוב והבנתי שכנראה הציבור מטומטם (''ולכן הציבור ישלם...''- ש. חנוך):
    רועי כתב שמי שמחפש שליחות חברתית כיום בצה''ל, טוב יעשה אם יבחר ללכת למקומות עם פחות הילה ופחות ווסאח וכבוד, זה הכל. לא זלזל בשליחות, לא פגע בגולני, פשוט הפנה את תשומת הלב למקומות בהם עושים עבודה חשובה וחסרים בהם עדיין לוחמים שרוצים מלכתחילה להגיע לשם, כמו כפיר, כמו תותחנים. זה הכל. מסובך?

    הגב לתגובה זו

  • 49.

    הסיפור בנח''ל אותו דבר בדיוק

    אז תפסיק, 02/07/07 10:55

    חטיבת הנח''ל, בה משרת הכותב, זוכה לביקוש גבוה מאוד בשנים האחרונות מצד תלמידי המכינות. אז בבקשה לא להתבכיין...

    הגב לתגובה זו

    • בדיוק

      אסף, 02/07/07 13:28

      זכורני כיצד החבר'ה מישיבת ההסדר התמרמרו ככשלחו אותנו לחטיבת הנח''ל: ''אבל על פי הסבב *מגיע* לנו גולני''.
      ובסוף המסלול כשעברנו הסבה להנדסה קרבית: ''אבל אנחנו חי''רניקים''.
      תלכו לאן שצריך אתכם

      הגב לתגובה זו

  • 48.

    קשקוש אטומי!!! כל הפוסל במומו פוסל. (ל''ת)

    fdsf, 02/07/07 08:54

    הגב לתגובה זו

  • 47.

    גם צנחנים הם עם ישראל...

    חייל משוחרר, 02/07/07 08:28

    וגם גיבעתי ונח''ל.
    מה הסטיגמות המכוערות האלו????
    כניראה שמזמן לא באמת בדקת מה קורה בצבא

    הגב לתגובה זו

  • 46.

    לא אהבתי את הלעג נגד המילה ''שליחות''

    אבי, 02/07/07 08:26

    המילה הזו נדירה מאד היום בישראל. אם יש מגזר שעדיין מתייחס אליה ברצינות, עדיף לא ללעוג לו על כך, אפילו אם זה המגזר שממנו בא העיתונאי הנכבד.

    הגב לתגובה זו

  • 45.

    איזה שטויות!!!!!!

    איתמר, 02/07/07 08:25

    כל חטיבות החי''ר היום בעלות אותו אופי ומגוון של אוכלוסיה.

    הגב לתגובה זו

    • בדיוק, ולכן מי שרוצה שליחות ו''עמך ישראל'' שילך למג''ב (ל''ת)

      או לאפסנאות, 02/07/07 10:48

      הגב לתגובה זו

  • 44.

    צודק! גבעתי כבוד!!! (ל''ת)

    א, 02/07/07 07:39

    הגב לתגובה זו

  • 43.

    מדוע להתגייס בכלל??

    אור, 02/07/07 06:57

    אחרי הגירוש אני לא מתגייס. האמת שלא היה לי אכפת בכלל לאן להתגיס - העיקר לשרת את המדינה, אבל כל זה מת לאחר הגירוש.

    ששטרן וחבורתו יחפשו אותי בסיבוב.

    הגב לתגובה זו

    • צודק.

      אחיקם, 02/07/07 08:58

      אין שום סיבה שאני אסכן את עצמי בגלל ששרון רצה שיסגרו לו את התיק הפלילי ויאיר לפיד (כמו שכתבו למטה) רצה ללמד את המתנחלים לקח.

      לא נשכח ולא נסלח.

      הגב לתגובה זו

      • השמות שלכם אומרים הכל ,קטנים ומזיקים

        לאחיקים ואליקים, 03/07/07 23:40

        הק''בה התכון שאתם רך הלבב הפחדנים והצבועים תשארו בבית ולא לפגוע במורל העם

        הגב לתגובה זו

    • שמעתי הרבה ילדים בני 17 מדברים כמוך. שתתבגר קצת תבין (ל''ת)

      מורה, 02/07/07 10:49

      הגב לתגובה זו

      • אני גם מורה ומסכים ב-100% שאסור להתגייס

        אליקים, 02/07/07 13:12

        ''מורה'', כדאי שתלמד קצת. מטרת צה''ל לפי תפיסתו היא להגן על השלטון ולא על עם ישראל.

        הגב לתגובה זו

  • 42.

    אתה נבלה חדלת אישים תאוות פרסום.

    ערן, 02/07/07 06:46

    הם אכן חוד החנית והם אכן בשליחות וטוב שידעו מה ''העם'' חושב עלייך.

    הגב לתגובה זו

  • 41.

    דווקא לא!

    רפאל, 02/07/07 02:56

    בתור אחד שהיה בגולני לא כ''כ מזמן אני יכול להעיד שמה שאתה אומר הוא לא כ''כ נכון. אני הייתי בגדוד 12 והייתי הדתי היחיד במחלקה. גם כשעליתי לרובאית הייתי היחיד שחבש כיפה במחלקה. היו איתי רוסים מדימונה וערסים מאולגה (דווקא היו להם תיקים על דקירה...). במכינה שלי הרבנים דיברו נון סטופ על הערך הגדול של הגדודים לעומת הפלס''רים והסיירות והסבירו לנו שם למה לא טוב להיות ''חוד החנית'', הבעיה היא בחוסר הפרופורציה של הדתיים בסיירות שחושבים שהם החוד אבל שוכחים שחוד חנית בלי המקל הכבד שאחריו לא יעוף יותר מדי רחוק...

    הגב לתגובה זו

  • 40.

    רועי, תפסיק לירוק לבור ממנו שתית

    שמעון, 02/07/07 00:46

    יש מספיק עיתונאים ש''אוהבים'' את הדתיים לא צריך עוד אחד מבפנים.

    הגב לתגובה זו

  • 39.

    מי שמבין יודע !!

    לוחם גולני, 02/07/07 00:32

    הכתבה הזאת לא בדיוק מדיק הדתים שמגעים לגולני לא בדיוק נמצאים שם אלה מסביב הם נמצאים בםירות או שיוצאים מהר מהגדודים לפיקוד בשטח עצמו בפלוגות הוותיקות הם לא נמצאים שמה לאממש רואים אותם אולי בגלל הקושי האמיתי והאווירה שמסביב
    אחד שכן היה שם

    הגב לתגובה זו

  • 38.

    זכות מלאה לגולני להתקשט בנוצות השליחות

    אבא לקצין באגוז, 02/07/07 00:17

    אחרי לילות לבנים ,מארבים,איתור מבוקשים,חיסול מבוקשים להאמין שבין הטובים יש טובים יותר שדבקים בשליחות ומאמנים בדרך נכון שזה בסיוע המכינות

    הגב לתגובה זו

    • כל מילה אמת ויציב אנחנו ההורים גאים ומודים שיש חלק גם למכינה (ל''ת)

      אבא למפ''קצ באגז, 23/12/07 00:16

      הגב לתגובה זו

  • 37.

    לא גולני, ולא מג''ב

    אין סיכוי, 01/07/07 23:54

    מקסימום, אבל מקסימום חיל חינוך, נתפשר על שלישות במקרה חריג של קבלת ג'וב בשלישות הראשית, לא ניתן לאף אחד את הכבוד שנעמוד מול הדילמה פקודה מול הורינו, פקודה מול תחנוני רבנינו. היה ולא עוד. תשלחו את הילדים שלכם להביא בטחון למדינת ההרס והגירוש. אנחנו נחיה !!!

    הגב לתגובה זו

  • 36.

    פלוגת בן לולו עוצמה...

    RPG מחלקה 3, 01/07/07 23:24

    עד מתי אוג' 4...ד''ש לסרס''פ המשוגע מאולגה

    הגב לתגובה זו

    • אריק משהו, לא? (ל''ת)

      תורגמן, 02/07/07 14:37

      הגב לתגובה זו

      • אריק נילי... (ל''ת)

        מזל ב', 02/07/07 21:27

        הגב לתגובה זו

        • כפר דרום זה לא מזל, זה אביגיל (ל''ת)

          אדי המ''מ, 02/07/07 21:46

          הגב לתגובה זו

          • לא מבין עד היום איך אוחנה...

            לא מבין, 06/07/07 08:45

            זרק רימון הלם פחות מחצי שנייה אחרי תפיסת קו - פשוט לא מבין שיהיה בריא הוא וכול מעלה אדומים

            הגב לתגובה זו

  • 35.

    רועי שרון: אתה טועה ומטעה

    מאיר, 01/07/07 22:59

    אתה לא מכיר את החטיבה. יש עוד הרבה מה לשפר. טוב מאוד שהדתיים נוהרים לשם. גם בגיבעתי דתיים רבים. גם בצנחנים. גם בטייסים. גם בנח''ל. גם וגם...
    לא מבין מה אתה מקשקש

    הגב לתגובה זו

    • בוא'נה מאיר אתה מוכן לסתום את הפה?

      פישל, 02/07/07 13:58

      שים את הידיים על ההגה שים גלי צה''ל וסע, תעשה לי טובה!

      הגב לתגובה זו

  • 34.

    הבן שלי הדתי בגולני

    צביקה, 01/07/07 22:55

    ולמה הלך לשם? כי ראה בה חטיבה הזקוקה לחיזוקים. ואני אומר במלוא האחריות: הרבה עבודה צריך לבשקיע בחיילים המשרתים בגולני. לא הכל טוב כפי שמציג זאת איש גבעתי.החטיבה הכי אפורה בצה''ל אחרי הרבנות הצבאית.

    הגב לתגובה זו

  • 33.

    === מי שמתגייס לצבא הגירוש מעודד את הגירוש הבא !! ==

    יואב, 01/07/07 22:51

    כמו במאפיה, קרובי המשפחה של הנרצח מזמינים את הדון ללוייה ומתנשקים איתו.
    גיוס לצה''ל כיום דומה בדיוק לכך. זוהי הכשרת השרץ המגרש.
    דעו: מי שמתגייס היום מקרב את הגיוס הבא.
    עלינו ךהפסיק להתגייס עד שיוכרז בחוק כי הגירוש היה פשע מלחמה.

    הגב לתגובה זו

    • יואב אתה האויב (ל''ת)

      עצוב לי, 02/07/07 00:12

      הגב לתגובה זו

      • עצוב לך? גירשת למעלה מ-8000 איש ועצוב לך??

        יואב, 02/07/07 06:55

        אתה האוייב. מי שאמר, כמו יאיר לפיד, שמטרת ההתנתקות לא היתה לגרום למצב מדיני או בטחוני טוב יותר אלא ''ללמד את המתנחלים לקח'' הוא אוייב.

        מי שמשתתף בפסטיבל הזה הוא טמבל.

        לא נשכח ולא נסלח. נעמיד לדין פלילי, בבית משפט, כחוק, את המגרשים, שולחיהם ועוזריהם.

        הגב לתגובה זו

        • יואב המבובל תקשיב טוב יחצוף אני שירתתי 25

          מהלב ל, 03/07/07 23:49

          25 שנה בצ''הל כקצין ילדי שירתו ב''ה
          הבנות במסגרות הדתיות והבן כקצין
          בסירת נבחרת כל זה למען בטחון העם והמדינה באמונה, ושליחות לאומית ואתה הקטן מרים קול
          ומתיפיף כאילו אנו נתנו יד או הסכמנו לשמש עלי תאנה לשרון
          תתביש ,

          הגב לתגובה זו

  • 32.

    ממתי גולני הפכה לחטיבה מובילה..בעעעעעעע חטיבה של דוסים

    אבל מי שואל, 01/07/07 22:18

    מי בכלל רוצה להתערבב איתכם ..חשבתם על זה פעם??..מזל שבשייטת עדיין רוב חילוני קיבוצניקי מובהק.....ואלה שבאו דתיים...מיעוט שבמיעוט...כבר ללא כיפה. יש תופעה של בריחת החילונים הקרביים מכל הממבו גמבו הדתי הזה...רדו מאיתנו..קיבינימט

    הגב לתגובה זו

    • בלי הדוסים אין לך מערך לוחם... אתה זה שדווקא לא ממש צריכים אותו... (ל''ת)

      גרייסי, 03/07/07 23:18

      הגב לתגובה זו

  • 31.

    להשפיע מבפניפ זה גם על יפי הבלורית והתואר. וזו רק אחת המטרות.

    יואב, 01/07/07 22:09

    הלוואי שכל עם ישראל היה כ''כ ''אנוכי'' והיה מבקש להתגייס ליחידות העילית.

    הגב לתגובה זו

  • 30.

    גולנצ'יק: רצית עץ על הכתף קיבלת גזע בתח... (ל''ת)

    רק לא גולני!, 01/07/07 21:38

    הגב לתגובה זו

  • 29.

    רועי צודק תתגייסו (ל''ת)

    לכפיר.נראה אתכם, 01/07/07 21:07

    הגב לתגובה זו

  • 28.

    עזוב אותנו באמאשך

    *, 01/07/07 21:03

    רבאק, אנחנו כבר בני 32 ואתה ממשיך להתקשקש על המאפיינים של כל חטיבה. עד מתי ?
    בקיץ האחרון גיליתי להפתעתי שמתוך כ-150 צעירים המועסקים בחברה שלי, ניתן היה לספור את המגויסים ללבנון על יד אחת. כל השאר לא התלבטו היכן היא השליחות, אלא היו פשוט ג'ובניקים, איש איש לפי מעלתו. אתה חושב שזה שינה למישהו באלו יחידות שירתו אלו שכן התגייסו ?
    הדיון הזה מטורלל בערך כמו ההשוואה מי יותר אידאלסט, מתנחלי הנגב או מתנחלי ההר. תפתח את העניים כל השאר נוסעים בנתיים לחו''ל.
    ולסיום, תאמין לי שבפלוגה שלנו ב101 היו לא פחות חברה מדרום ת''א מאשר בפלוגה ממוצעת בגולני, אז מה - אז שום דבר. זה המותג של גולני ושיהיה להם לבריאות.

    הגב לתגובה זו

    • צנפל'ה!

      סטיק לייט, 01/07/07 21:47

      ממש לא הבנת את הפואנטה, ונראה שאתה לא כל כך מכיר את גולני של היום. תאמין, או לא הצבא השתנה מ1993. רועי אומר לחבר'ה שאנחנו יודעים שגולני זה לא שליחות חברתית כמו פעם, והבלוף התגלה. מי שבאמת רוצה לתרום חברתית שילך לכפיר, מג''ב, תותחנים וכדומה. קפיש?

      הגב לתגובה זו

  • 27.

    אתם סתם משמיצים את גבעתי בפני כל הציבור

    חיילת חילונית, 01/07/07 21:01

    אתם לא שמים לב מה אתם אומרים.
    שטרן דורש להכניס את הדתיים לגבעתי ומשמיץ את גבעתי לפני כל האזרחים. יוצא שיש חטיבה עם חומר אנושי לא טוב שצריך להוסיף לה דתיים להשביח אותה ושאר החיילים פחות טובים.

    בושה וחרפה שאומרים שהדתיים הרבה יותר טובים מהחילוניים ביחידות ההן. כשהחיילים מגיעים לביקור במרכז לא מרגישים בהבדלים.
    כששטרן מזכיר חטיבות ''נחותות'' הוא משמיץ אותן בפני כל הציבור.
    מה עושה את הדתיים יותר טובים מהאחרים? בכנות.

    הגב לתגובה זו

    • יש צדק בדברייך

      חייל דתי, 02/07/07 10:28

      אני מבין שהדתיים רוצים לתרום אבל יש גם הרבה התנשאות אצלנו וזה עצוב..

      הגב לתגובה זו

  • 26.

    מי שמחפש שירות חברתי שילך לקריה

    קומפורטי, 01/07/07 20:57

    שם אפשר לפגוש את החבר'ה ואת החברה כל ערב.

    הגב לתגובה זו

    • שכן שלי פייטר בצנחנים,ואח שלו בגולני

      חיים כהן, 03/07/07 01:01

      ואשתו אומרת שכל ערב שהוא מגיע הביתה הוא צונח על המיטה ונרדם.ואולי בגלל הצבא אין להם ילדים

      הגב לתגובה זו

  • 25.

    הסיבה שדתיים לאומיים מתגייסים

    רון, 01/07/07 20:39

    היא השטחים. לפני 67 לא היתה להם מוטיבציה. יותר מדי קשה. אחרי שהחילונים עשו את העבודה הקשה - הקימו את המדינה וניצחו את כל ארצות ערב - נהיו הדתיים הלאומיים חלוציים, קרביים וכולי. פתאום זה אופנתי שם....
    אז חבר'ה אם אתם רוצים להתגייס כדי לשמר את האפרטהייד שלכם בבקשה. אבל תפסיקו להתפעל מעצמכם. זה לא יהודי.

    הגב לתגובה זו

    • בולשיט (ל''ת)

      @, 01/07/07 20:48

      הגב לתגובה זו

    • לפחות תשתוק, יא משתמט. (ל''ת)

      אלוש, 01/07/07 20:56

      הגב לתגובה זו

    • כמה בורות בתגובה אחת

      בועז, 01/07/07 21:07

      שמעת על סעד גוש עציון וכפר דרום( לדעתי קרב הגבורה המרשים בתולדות מלחמות ישראל שלחמו כמה חודשים מוקפים על ידי הצבא המצריןשנסוגו רק לאחר פקודה מלמעלה) במלחמת השחרור כולם קרבות גבורה שבהם אנשי הציונות הדתית היו מרכיב מרכזי. בני הציונות הדתית מאז ומתמיד התנדבו רון הדבר המשותף היחיד בינך לבין החילונים לוחמי העבר זו החילוניות הם היו חילונים ציוניים פטריוטים ואתה חילוני בור ושונא עמו וארצו אז אל תתלה באילנות הגבוהים של הדורות הקודמים. תודה בפה מלא שכל מה שמעניין אותך בחיים זה כסף בחורות ולהכפיש אחרים ולז**ן את המוח בטענות אפרטהייד מגוחכות

      הגב לתגובה זו

      • שכחתי להוסיף

        רון, 01/07/07 22:34

        את השירות המקוצר. לא ערכי ולא נעליים.
        זה בא מכוח פוליטי של קבוצה קטנה ומאורגנת היטב להשיג את מטרותיה על חשבון שאר המדינה. לא לטובתנו, לטובתם.

        הגב לתגובה זו

        • לרון

          ניר, 01/07/07 23:00

          בתחילה מרוב כעס חשבתי שלא אכתוב לך תגובה.
          לאחר שאכלתי משהו קטן חשבתי שאולי אתה פשוט לא יודע מה קורה אז אני אספר לך.
          אני לא אספר לך עלי, על משפחתי ועל חברי משום שאנחנו הרי ''כובשים'' שהתגייסנו לגולני לאחר ''הכיבוש''. נפצענו ואיבדנו חברים לנשק כדי שבקפה שיינקין שב''אלון מורה'' יכולו לשבת נערים ונערות ולגלות את נערותם.
          אני אספר לך על אבי שנפצע בקרבות מלחמת יום הכיפורים ונשרף בטנק ביחד עם חבריו המשתמטים בני ישיבות ההסדר.
          אבי שגידל 4 בנים לוחמים בגולני עם 87% הנכות שיש לו מצה''ל הוא ''כובש'' פראזית. ואתה מר רון היקר והנכבד. שלא פגשתי אותך באליקים בגיוס למלחמה בקיץ הקודם. אתה הרי אדם נאור ומתורבת שהקמת לנו את המדינה ועשית לנו את העבודה. תודה לך, אתה יכול לקפל את הדגל וללכת הביתה.

          אגב, נזכרתי עכשיו שראיתי אתמול בטלביזיה את יעל דיין מפגינה נגד מני מזוז. וחשבתי לעצמי איך העולם לפעמים יכול להיות כל כך מצחיק, הרי אבא של יעל דיין המציא את השיטה שבה קצב הוא תלמיד עלוב.
          לא שאני מצדיק את קצב, חלילה.
          אבל זה קצת דומה לסיפור שלך.

          רון, שיהיה לך חיים יפים וארוכים.
          תודה על זה שהקמת לנו את המדינה ונלחמת עבורנו בצה''ל.
          ''איחלתי לחייל בהצלחה''

          הגב לתגובה זו

          • מצטער על פציעת אביך אבל זה לא העניין

            רון, 02/07/07 00:06

            בהחלט כמו על כל אחד מחיילנו שנפצע אני מצטער על פציעתו של אביך בהגנה על כולנו.
            אבל אי אפשר להביא דוגמא כדי להוכיח כלל אלא לשלול אותו.
            לפי הטיעון שלך אפשר גם להגיד שבגלל שיש חייל בצה''ל שהוא מוסלמי ושהוא קרבי יש הרבה מוסלמים קרביים בצה''ל.
            העובדה היא שהדתיים הלאומיים נהפכו דומיננטיים יותר מתחילת שנות ה-90 ואילך. אני לא זוכר אותם כאלה דומיננטיים לפני כן. וזה לא אומר שלא היו דתיים לאומיים שאכלו איתנו מאותו מסטינג. וזה בהחלט לא אומר שאין לי כבוד לאילו שלא היו זקוקים למועצת יש''ע וסבסטיה כדי לשרת עם כולנו.
            למה משנות ה-90? כי זהו דור של דתיים לאומיים שגדל בהתנחלויות. משנות ה-90 הצבא מבלה את רוב זמנו ומרצו שם (כולל עבדך הנאמן שלא לשמחתו). פתאום זה נהיה אופנתי להיות דתי לאומי קרבי.
            זוהי גם עובדה שהשירות מקוצר. מה לעשות.
            ובקשר להיותך מתנחל. גם אחי מתנחל. גם הוא כמוך תורם לאובדנו של הרעיון הציוני בהבלעה של הישראלים היהודים עם 4 מיליון פלסטינאים שהיום הם חסרי זכויות, אבל לא לעד.
            אתם גם גורמים לאבדננו וגם טוענים לכתר הציונות. עם כל הצער, מישהו צריך לעצור את התנופה שלכם לפני שיהיה מאוחר מדי.

            הגב לתגובה זו

            • תגובה שניה לרון

              ניר, 02/07/07 01:33

              שמחתי לקרוא את תגובתך, משום מה זה אפילו קצת ריגש אותי שלמרות שדעותינו רחוקות יש לנו נושאים משותפים וזה מה שחשוב.

              ולעיניננו.
              שנינו חטאנו חטא גדול שערבבנו את הצבא לצרכינו הפוליטיים.
              אני לא חושב שיש הרבה אנשים כמו משפחתי שתרמה מעל ומעבר למען המדינה. אבי נכה צה''ל. אני ואחיי היינו לוחמים בצה''ל. משחרורי מצה''ל לפני כ4 שנים ועד היום עשיתי המון ימי מילואים.
              אינני חושב שזה פותר אותי מחובות נוספות לחברה וכדו'.
              לכן, זה נוח וקל אבל אולי עדיף לא לערב את השרות הצבאי.
              (בתחילה כעסתי קמעה על הגיגך משום שהציבור הדתי לאומי כיום תורם לצה''ל יותר מכל ציבור אחר במדינה, אז במקום לומר תודה אתה מחשבן חשבונות מיותרים. הייתכן שדמנו אדום פחות?)

              אז מה שנשאר לנו זה הוויכוח הפוליטי ועל זה אפשר להתחיל לדבר.
              אתה טוען שהמתנחלים גורמים לאבדוננו ואני חושב שלולא ההתישבות היהודית בחבל ארץ זה מצבנו היה קשה שבעתיים.
              איננו שולטים על עם זר משום שהערבים אינם עם בארץ הזו הם פלאחים שהתנחלו כאן לפני מאה שנה ואילו אנו חיים כאן כ2000 שנה. (קרא את ספרו של נתניהו ''מקום תחת השמש'') ולדידך, אשר אתה טוען שרעים אנחנו במעשה הכיבוש. הלוא אנחנו הסכמנו לסיים את אותו כיבוש ומה הם עוללו לנו על זה?
              כל מה שקורה היום ב''שטחים'' זו תוצאה של עם שמעוניין במלחמה. הידעת שהפלסטינאים הם הקבוצה שמקבלת הכי הרבה עזרה כלכלית בעולם. היכן כל הכסף?
              איננו מתביישים ברצוננו העתיק ליישב את הארץ הזו!
              אחי, יש לי בעיה!
              אני מאוהב בארץ הזו ובעם הזה. ולא מעניין אותי מה קורה אצל השכנים!
              סבי וסבתי עלו לארץ לאחר שואת אירופה, על דגלי אני חורט רצון להגן בכל נפשי על העם היהודי. עם הערבים מנסים לפגוע בי אכה אותם ללא רחם.

              הגב לתגובה זו

            • תגובה לניר

              רון, 04/07/07 22:43

              טוב לראות שאתה מקבל דיעות אחרות. אני רוצה לעמוד על כמה נקודות:
              א. השאלה אינה פוליטית היא קיומית. החילונים ''של פעם'' עמלו להקים מדינה ליהודים. הם הצליחו מעבר למשוער. המתנחלים עומדים להרוס את המפעל הציוני.
              ב. יש הבדל בין אמונה להזיה. מצד אחד ספר של נתניהו שאומר שהפלסטינאים לא קיימים כעם. מצד שני - אנחנו סופרים 4 מיליון גופים חמים. לצערי המציאות היא שהם שם - תרצה או לא. אז מה אתה רוצה? מדינה עם רוב מספרי של אנשים שהם לא יהודים? מה תעשה לאורך זמן? כמה זמן תחזיק אותם בלי אזרחות?
              ג. אהבה זה דבר יפה אבל לא כשהיא מביאה לאבדון.

              הגב לתגובה זו

    • טימטום, לא שווה תגובה######### (ל''ת)

      התנחלות רעננה, 01/07/07 21:15

      הגב לתגובה זו

    • אתה כל כך דביל שאני לא יודע מאיפה להתחיל עם התגובה שלך

      ., 01/07/07 21:19

      טוקבקים זה תת רמה, או קיי, אבל גם לתת רמה יש גבול.

      הגב לתגובה זו

    • אתה צודק

      צנ''ף, 02/07/07 10:53

      בפלוגה שלי בצנחנים (88) היו דתים שניתן היה לספור אותם על כף יד אחת (עם עודף). היום במילואים אני רואה שיש עוד ועוד דתיים.

      הגב לתגובה זו

  • 24.

    בישיבה שלנו כמעט כולם הולכים לסיירת מטכ''ל או לשייטת (ל''ת)

    מוישה יענקל, 01/07/07 20:36

    הגב לתגובה זו

    • אצלנו בברסלב כולם הולכים למפציצים

      נחמן, 03/07/07 00:55

      כל היום אנו אוכלים חומוס ובבאלך

      הגב לתגובה זו

  • 23.

    לא יודע למה, אף אחד מבני לא הלך לגולני . מעניין..... (ל''ת)

    אהוד אולמרט, 01/07/07 20:34

    הגב לתגובה זו

  • 22.

    לא יודע למה, מהחבר'ה שלנו אף אחד לא הלך לגולני (ל''ת)

    מוקי הורוד, 01/07/07 20:25

    הגב לתגובה זו

    • בשכונה שלי יש 4 חברה במטכ''ל

      בנימין שמואל, 03/07/07 00:57

      אבל זה סודי ולכן אף אחד לא יודע

      הגב לתגובה זו

  • 21.

    אין לך נושא לכתיבה????

    אמיר, 01/07/07 20:12

    מה אתה רוצה מהדתיים? תמצא שק חבטות בבית

    הגב לתגובה זו

  • 20.

    אצלנו במכינה הולכים לגבעתי כי שם צריך(ואנחנו חילוניים)

    תום מכינאי, 01/07/07 20:04

    כל מה שנאמר בכתבה, מופנה גם לחילוניים שדוגלים בדברים דומים עשיה למען מדינת ישראל, לא בשם קידוש שמיים אלה בשם עשיה חברתית לשם חברה שויונית וטובה יותר, אנחנו הולכים ביחד לגבעתי רובנו לגדודים במכוון ולא לפלסרים, כי בגבעתי, אין על כל מקום פנוי 4 אנשים כמו בגולני, יש פחות הרבה פחות, ולשם צריך להתגייס.

    הגב לתגובה זו

    • למה? בגבעתי החומר האנושי פחות טוב ואתה מעלה את הרמה?

      התוהה, 01/07/07 20:49

      מי מתגייס לגבעתי? מה לא טוב בחיילים שמתגייסים לגבעתי ומה יותר טוב אצלך? מה קורה בגבעתי?
      החיילים לא סיימו בגרות? הם לא למדו? יש להם תיקים פליליים? מה לא בסדר בחיילים בגבעתי שאתם יותר טובים. מי אתם ומאיפה אתם?

      הגב לתגובה זו

  • 19.

    לא לגולני, לא לג'יאהד האיסלמי (ל''ת)

    אורי וייס, 01/07/07 20:01

    הגב לתגובה זו

    • הלוואי יבוא עליך איש החרגול (ל''ת)

      אחד, 05/07/07 02:36

      הגב לתגובה זו

  • 18.

    השמאל לא טוב בעובדות, אבל מצויין (ל''ת)

    בהשמצות, 01/07/07 19:52

    הגב לתגובה זו

  • 17.

    הכתב נמצא ב''דיליי'' של איזה 25 שנים

    מוטי, 01/07/07 19:51

    בתור אחד ששירת בצנחנים בתחילת שנות השמונים אני יכול לאמר שכבר אז גולני והצנחנים היו שווים (הויכוח מי שווה יותר נמשך עד היום) מבחינה מבצעית.

    ההבדל היחיד היה במכסות הקב''א שבצנחנים היו יותר גבוהות אז ואני חושב שגם כיום.

    אז ולפי מה שמספרים לי, גם כיום, בגולני יש יותר מה שנקרא ''עמחה'' ואני אומר זאת לטובה.
    ההבדל הגדול הוא שבגולני יש מסורת של בלאגן והמשמעת שם פחות חזקה ומצד שני לגולני תמיד היתה התדמית של הסכין בין השיניים לעומת אנו הצנחנים הנחנחים משהו...

    כיום אין שום הבדל ''חברתי'' בין גולני ובין יחידות השדה האחרות שהכתב ציין, אולי למעט מג''ב.

    אם באמת מישהו מחפש ''שירות חברתי'' שילך למפקדות היחידות האלה או לבסיסי המנהלות של צה''ל.

    הגב לתגובה זו

    • בליל מילים

      שחם, 01/07/07 21:39

      ובסך הכל רצית להגיד שההבדל החברתי הוא בין מג''ב לשאר יחידות השדה. אוקי...אז יאללה להגשמה- התגייסו גם למג''ב!

      הגב לתגובה זו

    • מה זה ''עמחה''? זה קשור ל''עמבה''? (ל''ת)

      גילי, 01/07/07 22:23

      הגב לתגובה זו

  • 16.

    הקיבוצים הצהירו בגלוי כי השירות

    בקרבי מטרתו, 01/07/07 19:50

    הוא להשתלט על המדינה. התנועה הקיבוצית המאוחדת סילקה משורותיה כל בן קיבוץ כשיר שלא הלך לקרבי.

    מטרתם הייתה להשליט את האידיאולוגיה הקיבוצניקית הכושלת על המדינה.

    האם האידיאולוגיה של הימין הדתי פחות טובה מזו של הקיבוצים? מבחן הזמן הוכיח שלא.

    הכותב הוא פשוט איש בזוי ונבזה.

    הגב לתגובה זו

  • 15.

    אללה-יוסתור, מה שלא נעשה לא טוב לכם? (ל''ת)

    אילן, 01/07/07 19:42

    הגב לתגובה זו

  • 14.

    לזה קוראים פקפוק לשם הפקפוק. פשוט דלוח וסר טעם, נו. (ל''ת)

    דרור, 01/07/07 19:40

    הגב לתגובה זו

  • 13.

    הזכות למות כשהתל אביבים לא מתגייסים

    חצי מהשנתון, 01/07/07 19:33

    הזכות להתגייס לגולני היא הזכות לחזור כמו במלחמת לבנון השניה כגוויה וכבשר התותחים של הפוליטיקאים.
    לפני שהחילונים דורשים מהדתיים להקריב עוד ומחליטים להם על היחידות שיעצרו רגע ויחשבו אם אחרי היחס המזלזל שראש אכא, אלוף שטרן, הראה לדתיים לשם מה הם מתגייסים.
    אל תספר לנו על מצוות עשה. אפשר למלא מצוות עשה בלימוד בישיבה ולהשאיר לחילוניים את הגיוס לצבא.
    הרבה דתיים כבר החליטו.
    הצבא יכול להמשיך בלעדיהם.
    החילוניים ידעו את הכל לפניהם והתחילו לא להתגייס הדתיים מבינים באיחור אבל מבינים.
    יאללה ביי.

    הגב לתגובה זו

    • ''אנחנו אוהבים את המוות יותר ממה שאתם אוהבים את החיים''

      חיזבאלון מצוי, 01/07/07 21:02

      ברכותי לידידי הדתי. הפכת הלתאום של החיזבאלה. אותם מילים אותה הגישה.

      מבחינתי אתם אותו אויב.

      ביי, ותזכור :

      ''אין כזה דבר מלחמת אחים - יש מלחמת אזרחים''

      הגב לתגובה זו

      • כנראה שאתה כל כך מפגר שלא הבנת את התגובה שלו

        אחשלו, 01/07/07 21:21

        מעניין איך השמאל כ''כ מתגאה בעליונות האינטלקטואלית שלו עם תומכים טיפשים כמוך.

        הגב לתגובה זו

  • 12.

    הלו תגידו תודה שהם הולכים לקרבי הכי הכי

    לא דתי אבל כתום, 01/07/07 19:23

    עשרות שנים בני קיבוצים התגייסו ליחידות שלהם במחלקות שלהם. אפילו בנח''ל בטירונות היתה מחלקת בני משקים. אז אף אחד לא פתח פה ולא ציפצף.
    היום, כשבציבור החילוני מהמעמד הבינוני ומעלה כולל בהתישבות עושים טובה שמתגיסים בכלל, וליחידות החי''ר מגיעים בעיקר עולים ובני עיירות פיתוח, הנוער המשובח הזה מגיע בדיוק לאן שצריכים אותו, ויש מי שמקטר. מה אומר? רוצים עוד..

    הגב לתגובה זו

  • 11.

    נתן אלבז היה בגבעתי

    גבעתי, 01/07/07 19:18

    נתן אלבז ז''ל היה בגבעתי כבוד!

    הגב לתגובה זו

  • 10.

    נחלאווי אחד

    יהודה, 01/07/07 19:04

    נ -נתקענו
    ח- חכו
    ל- לגולני

    אין מה לעשות אנחנו חטיבה מס' 1.

    הגב לתגובה זו

    • נעמשיב''ש

      מחנה, 01/07/07 21:36

      נ-נתקעת
      ע-עם
      מ-מנטליות
      ש-של
      י-ילד
      ב-בן
      ש-שלוש

      הגב לתגובה זו

  • 9.

    נקודה מעניינת.כנסו.

    רועי, 01/07/07 18:55

    רועי שרון העלה נקודה מעניינת מאוד,ונכונה,שלא הרבה מדברים עליה. לציבור הדתי יש הרבה זכויות,אין עוררין על כך.אבל דבר נוסף,שנטוע בו מאוד,זה הפוזה. היחצנות.השופוני.אפשר לדון על כך עד מחר,אבל זה לא ישנה את העובדה הזו.תכלס,עם כל הכבוד,ויש הרבה כבוד,ואני האחרון שיזלזל,כולם יודעים שלוחם בגדוד שקד או גדוד חרוב יתרום פי כמה מלוחם בשלדג. אבל נדיר מאוד שתמצאו חייל דתי,מכיניסט גאה, שיוותר על כניסה בטוחה ליחידה מובחרת,תמורת שירות בגדודים. למה?אין פוזה.אין בשר,לא סקסי. להיות שוטר זה גם מצווה גדולה.למה אל תמצאו אף רב שיאמר לצעירי הציונות הדתית-תתגייסו למשטרה? לא סקסי. אין סיכות,אין כומתה,אין פוזה של לוחם,אין וואסח של פייטר. משהו מהגדודים לא יוכל אחר כך לעשות שיחות לבני נוער שטחיים, כופאים,חילונים,להראות להם את האור, ולומר-אני שירתתי פה ופה,חיסלתי חמאסניקים בלוב. קאפיש?

    הגב לתגובה זו

  • 8.

    קשקשן התגייסתי לגולני כי היא החטיבה הכי טובה

    אורי מכיניסט, 01/07/07 18:44

    גדודים הכי טובים וסיירת הכי טובה

    הגב לתגובה זו

    • אז לפחות אתה לא טוען שהלכת

      סגול כהה, 01/07/07 18:48

      לגולני כי שם יש ''עמך''...

      הגב לתגובה זו

    • והחביתה הכי טובה והאוהל הכי טוב... (ל''ת)

      תרד לעשר, 01/07/07 18:51

      הגב לתגובה זו

    • היא החטיבה הכי טובה כי אתה התגייסת אליה

      אריה, 01/07/07 18:59

      אבל אם אתה והחברים שלך הייתם הולכים לגבעתי, אז גבעתי היתה החטיבה הכי טובה. תהיו קצת מקוריים

      הגב לתגובה זו

      • אוי היוהרה אוי היוהרה (ל''ת)

        אורי מכיניסט, 01/07/07 19:18

        הגב לתגובה זו

        • בדיוק. היוהרה

          יאיר, 01/07/07 23:16

          גולני הכי טובים? צא מהסרט. החבר'ה בגדודים דפרי''ם ברמות. כמו אנשים מעיירות פיתוח שאומרים שהם הכי טובים, מעין טענת קיפוח כזאת. לגולני פשוט יש שם, כי הם תופסים תחת או כי לא יודע מה. אל תהיה בטוח שגולני טובים יותר מגבעתי או מצנחנים. מיילא היית מחטיבה אחרת והיית אומר שגולני הכי טובים, בכיף הייתי מקבל אותך. אבל, ''אין הנחתום מעיד על עיסתו''.

          הגב לתגובה זו

    • ולמה זה חשוב לך?

      מחנה, 01/07/07 21:33

      כנראה שדאווינים על הבנות יותר חשובים לך בסולם העדיפויות. רק שתהיה כאן קצת כנות.
      יצאת עוד יותר גרוע ממה שהכותב מתכוון אליו.

      הגב לתגובה זו

    • להתגייס - כדי להשפיע ולהפריע לרשעים

      ניקולאי, 02/07/07 07:55

      מה אתם מבלבלים במוח. השירות הנו בזבוז זמן - ובעיקר בחי''ר.

      לא מאמינים - תראו את ביצועי החי''ר במלחמה האחרונה. כולם פישלו בגדול או בענק (ולא נזכיר שמות) ואין גבולות לביזיון.

      אם תרוצו כמו עדר לצבא ותוותרו על הרעיון להשפיע - יהיה לנו צבא עוד יותר מטומטם שיצטיין רק בעקירת יישובים יהודיים.

      את זה לא ראינו בגירוש ובפוגרום בגוש קטיף. החיילים הדתיים לא סירבו פקודה ולא הפריעו למזימת הרשע.

      הגב לתגובה זו

  • 7.

    באמת מה רצית לומר?

    יוני, 01/07/07 18:34

    שמע רועי, אני מעריך אותך, אבל לא מבין מה כתבת פה. מה היה כל-כך חשוב בגיבוב המילים הללו שראית צורך בהעלאתן על הכתב? נשגב

    הגב לתגובה זו

  • 6.

    מי זה רועי שרון? (ל''ת)

    מי אתה שתגיד?, 01/07/07 18:27

    הגב לתגובה זו

  • 5.

    לא הבנתי מה רצית להגיד:שזו לא שליחות להתנדב ליחידה קרבית כמו גולני? (ל''ת)

    חרטט בלתת, 01/07/07 18:21

    הגב לתגובה זו

    • גם גבעתי זה קרבי וגם כפיר

      סגול כהה, 01/07/07 18:47

      אז תגיד את האמת שאתה הולך לאן שהחבר''ה שלך הולכים

      הגב לתגובה זו

  • 4.

    לא הבנתי, מה רצית להגיד? (ל''ת)

    קרקל, 01/07/07 18:15

    הגב לתגובה זו

    • אם לא הבנת תשתוק, אל תקפוץ

      אביגיל, 01/07/07 18:20

      אולי זה בגלל שאתה בקרקל

      הגב לתגובה זו

  • 3.

    צודק, יש יותר מדי דתיים בגולני

    טוביה, 01/07/07 18:13

    בואו לגבעתי אם אתם גברים

    הגב לתגובה זו

    • גם בגבעתי יש הרבה דתיים

      גדוד שקד, 01/07/07 19:52

      הרוב המוחלט בגולני וגבעתי הם דתיים ומסורתיים. בחטיבת הצנחנים יש גם כן דתיים רבים, למרות הסטיגמה החילונית. הנח''ל נשאר, באופן כללי, נחלת שמאלנים חסרי ערך כדוגמת הכותב.

      אבל גם בנח''ל יש כבר גדוד חרדי שנחשב לחוד החנית שלהם....

      הגב לתגובה זו

      • לקרוא לחלק מעם ישראל חסרי ערך מראה שלא קיבלתה הרבה, בצבא ולפני.

        תום, 01/07/07 20:07

        וחבל כי כנראה פיספסתה חלק מהרעיונות, שצריכים להנחיל לך.

        הגב לתגובה זו

  • 2.

    אני דווקא כן שירתתי בגולני (ל''ת)

    אלכס, 01/07/07 18:12

    הגב לתגובה זו

  • 1.

    פרויקט גולני הראשון התגייס בנובמבר 85

    רם, 01/07/07 18:09

    ומפקד הפלוגה היה הושע בן-שלום (כיום אל''מ וסמח''ט במיל'). המהפכה שהוא וחבריו (רחמו (86), פרג'ון (88), וכו') חוללו בחטיבה אכן שינתה את פניה מהקצה אל הקצה.
    אם גולני הינה כיום חטיבת החי''ר המובילה, זה הרבה בזכותם.

    הגב לתגובה זו

    • אתה מתכוונן ליובל פרג'ון?

      מוטי, 01/07/07 18:32

      היה איתי פעם בצבא גולנציק ששמו יובל פרגון באמת אדם משכמו ומעלה

      הגב לתגובה זו

      • ודאי וודאי... (ל''ת)

        רם, 01/07/07 19:23

        הגב לתגובה זו

        • פרג'ון

          לוחם, 04/07/07 07:58

          פקד על פלוגת אוגוסט 88 גדוד הבוקעים. הכל מופיע בספר תמצית געגוע על ארז גרשטיין.ספר חובה ולא רק בגלל פרג'ון התותח

          הגב לתגובה זו