• 58.

    כמה שאתה צודק. ביחוד לגבי ברק. (ל''ת)

    מגיב, 29/06/07 14:33

    הגב לתגובה זו

  • 57.

    ניתוח מעולה - כנסת רקובה ואינטרסנטית, יועץ משפטי מ''טעם'' ווינוגראד

    הצופה, 23/06/07 16:14

    נרדם, אבוי מה ישורנו!

    הגב לתגובה זו

  • 56.

    עבור טעויות משלמים -אבל לא בישראל

    אהרן, 21/06/07 21:39

    אני מזדהה עם דבריו של בן אהרן
    ובמיוחד יש לציין את הטעויות של פרס , אדריכל אוסלו , מזרח תיכון חדש ודבריו על '' ביטול '' האמנה הפלשתינית . אומנם הוא עשה בדרים רבים וחשובים אבל גם שגה הרבה מאוד,במיוחד בשנים האחרונות . בכל מדינה אחרת ,אחרי כשלון אוסלו שעלה בגינו שילמנו מחיר כבד היה עליו ללכת הבייתה

    הגב לתגובה זו

  • 55.

    Every Word Like a Rock (ל''ת)

    Marker, 21/06/07 03:47

    הגב לתגובה זו

  • 54.

    התקשורת מעוורת ברובה אינה עיוורת! זה חטאה. (ל''ת)

    צנזורה, 21/06/07 00:56

    הגב לתגובה זו

    • אתה צדק, התקשורת שלנו לפעמים עויינת ואינטרסנטית

      בוריס ד, 21/06/07 10:36

      ופחוט מהוזכר- גם עוורת.
      ובנוסף מושחתת כמו כל גוף ציבורי במדינה בהחלט, -יש לי ניסיון רב להוסיף כנגד את המומכים לסלקציה.

      הגב לתגובה זו

  • 53.

    למה כאשר אני מסתכלת בעיניים של חלוץ אני חושבת על מניות... ?

    אלישבע, 20/06/07 23:54

    למה כאשר אני מסתכלת בעיניים של חלוץ אני חושבת על מניות... ?
    ומיד אחר-כך, חוזרת אנכי ונזכרת,
    בתוצאות אותה מלחמת-ברירה
    רשלנית-הרסנית-שלומיאלית :
    בסבל, באבל, בכעס, בצער, בזעם, בצרות,
    ביגון, בכאב, בשכול, בים הדמעות.
    איך נפלו כך בחורים ?
    איך הקריבו נפשם עלמים צעירים, פרחי-חמדה, שְכִיוֹת.
    איך בעקבות מלחמת ברירה הרפתקנית-חובבנית-מרושלת-כושלת-מקוממת-נכשלת
    הצטרפו למעגל-שכול עוד משפחות ?
    איך הצטנפו-התכרבלו בתוכם אמהות, אבות,
    אחים, אחיות, בנים, בנות ?
    איך התכנסו בריות, אט-אט פנימה,
    כמו שבלולים אל תוך קונכיות ?

    אכן, גם הפעם לא תעזורנה, קינות, נהיות, תהיות, תמיהות, פליאות.
    אכן גם הפעם לא תיטולנה-תקחנה-תשאנה דמויות-פוליטיות
    ולו מעט טיפת אחריות על חיי-חיילינו, חיי בנינו, חיי-נערינו,
    בגין רצף טיפשי, מר, נמהר, נמנע, נפשע, מיותר, הרה-אסון
    אשר נגרם בעטיין של החלטות כושלות, אומללות, לקויות, שגויות.
    אכן, גם הפעם, ייתכן כי לא יהיה איש שילמד, מי אשר יפיק לקחים
    משרשרת מקוממת-נמהרת-מיותרת-נמנעת-פזיזה של טעויות.

    למה כאשר אנכי מתבוננת בעיניו של חלוץ אני חושבת על מניות.... ?
    כאילו שלא חסרות לנו, באמת ובתמים, במדינתנו, כלל יותר צרות, מצוקות, בעיות ?
    או שמא נובעת אכזבתנו מכך שגבוהות מדי היו מ''מנהיגינו'' וממפקדינו הציפיות ?
    בלית-כל-ברירה, מתמיהות, משאלות, מפְּלִיאוֹת אותה מלחמה, אזכור אף אזכורה,
    כי היה מי שזמן ופנאי היה לו (איך וכיצד ייתכן הדבר ?), ערב פרוץ מלחמה,
    לחשוב, לעסוק ולטפל בתיק-מניות.
    והיתה בקרית-שמונה המופגזת, אשה אחת (היש מי שיודע את שמה?)
    אשר בעת מטחי הירי, את כל זמנה ועיתותיה הקדישה
    לחילוצן, רווחתן ולהצלתן של חיות.

    הגב לתגובה זו

  • 52.

    מְדִינָה מִקְרִית

    אלכס, 20/06/07 23:50

    מְדִינָה מִקְרִית
    שִקְרִית ... אַך עִבְרִית !
    אַקְרָאִית, עֲמָמִית, אֲרָעִית,
    מְדִינָה לְמַרְאִית.

    מְדִינָה עִיזִית,
    נִבְזִית, לוֹעֲזִית,
    אֲחוּזַת תְּזָזִית,
    יְלָדֶיה, אֲבָנֶיה, גָּזִית.

    עַם מְנוּוָן,
    מעֲרָכָיו מְרוּקָן
    אָדִיש, רָדוּם, שַאֲנָן,
    רְדוּף קוֹרְבָּן וחוּרְבָּן.

    חֶבְרָה אֲרוּרָה
    מְעוּרְעָרָה, רְעוּעָה,
    רָעָה וגְרוּעָה
    עֲמוֹרָה וגְמוּרָה.

    מְדִינָה הבְּנוּיָה על כַּרְעֵי תַּרְנְגוֹלֶת
    עַם השָרוּי (לנֶצַח?) בְּתוֹכְכֵי מְעַרְבּוֹלֶת -
    מֶמְשָלָה בְּלִי תּוֹרָה... בְּלִי קֶמָח... בְּלִי סוֹלֶת...
    סָפֵק, אִם לִבְסוֹף, תִּיוָותֵּר בְּקוֹשִי גוּלְגוֹלֶת.

    נ. ב.

    לא רק הממשלה הנוכחית. גם הממשלה הבאה.

    הגב לתגובה זו

  • 51.

    חבל על זמנך בן אהרון.הטיפה הצלולה שלך בכל מקרה

    בשם בן גוריון, 20/06/07 22:53

    תטמע בזרם התקשורתי העכור.
    אינך אלא מוחזק בגדר ''קישוט ימני קיצוני'' ע''י התקשורת,להראות שהיא דמוקראטית כביכול.

    הגב לתגובה זו

  • 50.

    התקשורת כמהמר שיכור שרוצה ''רק עוד הימור אחד'' כדי להצדיק את הפסדיו

    דוד, 20/06/07 21:07

    ''הבא שאני אמליך, תראו שהוא יעשה שלוםביטחוןשוויון''.

    התקשורת הפכה לכח אנטי-דמוקרטי, ששוטף את מוחם של אזרחי ישראל בדעות הפרטיות שלה, מסתיר עובדות שלא נוחות להם, מכתירים תומכים ומפילים מתנגדים ע''י פרסום סלקטיבי של המציאות כך שיתאים לנצחון המועדפים שלה.

    הגב לתגובה זו

  • 49.

    שונאי ביבי שוב מוכיחים לכולנו שלשנא אותו לא צריך שכל,,,,,,,,,,,,,,, (ל''ת)

    בצלאל, 20/06/07 20:51

    הגב לתגובה זו

  • 48.

    תגובה 27 מומלץ לקרוא דברי טעם (ל''ת)

    אהרון, 20/06/07 17:20

    הגב לתגובה זו

    • 32 יותר עדיף (ל''ת)

      משה, 20/06/07 17:51

      הגב לתגובה זו

  • 47.

    מֶמְשָלָה גוֹסֶסֶת... כְּנֶסֶת רוֹפֶסֶת... מְדִינָה מְפַרְכֶּסֶת...

    דורי, 20/06/07 17:06

    מֶמְשָלָה מוּבֶסֶת. מֶמְשָלָה בִּלְתִּי-מְאוּפֶּסֶת. כְּנֶסֶת רוֹפֶסֶת. מְדִינָה מְפַרְכֶּסֶת.
    מְאִי-נְטִילַת, אִי-לְקִיחַת, אִי-נְשִיאָה בְּאַחֲרָיוּת אִישִית-מְדִינִית-פּוֹלִיטִית, נִיזוֹנָה-מֶמְשָלָה, מִתְפַּרְנֶסֶת.
    מֶמְשָלָה בָּזָה, מְבוּזָה, מִתְבָּזָה, מְאוּסָה, מְקוֹמֶמֶת, מְשוּעַמֶמֶת, מְפָקְשֶשֶת, מְפָקְסֶסֶת, מְקוּרְקֶסֶת, מוֹאֶסֶת, מְבוֹאֶסֶת.
    אַתָּה מַרְגִיש אֶת נְשִימוֹתֶיהָ הקְצוּבוֹת, האַחֲרוֹנוֹת,
    שֶל מֶמְשָלָה יְהִירָה, יוֹמְרָנִית, הַרְסָנִית, רַשְלָנִית, חוֹבְבָנִית, שְלוּמִיאֵלִית, דוֹרֶסֶת.
    חָש וְרוֹאֶה אֵיך וְכֵּיצַד, אֶל מוּל, לְנוֹכַח, לְנֶגֶד עֵינֶיך, מֶמְשָלָה-מַכְשֵלָה זוֹ אַט-אַט גוֹסֶסֶת.
    בְּמֵי-מַדְמֵנַת מֶחדְלֵיה שוֹקַעַת יֵישוּתָה, נְמַסָּה-מִתְמוֹסֶסֶת-מִתְבּוֹסֶסֶת-קוֹרֶסֶת.
    כָּל הַעַם, לא רַק אַתָּה, עֵדִים לַמִתְרַחֵש, צוֹפִים בַּמִתְחוֹלֵל,
    מִתְבּוֹנְנִים בַּתַהֲלִיך - לא מִתוֹך תְחוּשָה שֶל חֵן, רַחֲמִים וחֶסֶד.
    חֵרֶף רְצוֹנָם נוֹכְחִים בְּכָּך אֲפִילוּ ''נְצִיגֵינוּ'', ''נִבְחרֵינוּ'' בַּכְּנֶסֶת.
    בִּיְהִירוּתָה-רְהֲבתָנוּתָה-גַאֲוְותָנוּתָה-רַאֲוְותָנוּתָה מֶמְשָלְתֵּנוּ אינה מִתְרַפֶּסֶת.
    אַך יוֹדַעַת-מוּדַעַת מֶמְשָלָה כִּי חָלַף זְמַנָה. תָּם קוֹרְבָּנָה.
    מֶמְשָלָה עֵצָה מְטַכֵּסֶת. מֶמְשָלָה עַל עֵצִים מְטַפֶּסֶת. מֶמְשָלָה אֶת צִיפּוֹרְנֶיהָ כּוֹסֶסֶת.
    מי יתאר עַתָּה את רוּח הַתְקוּפָה ? מִי יִכְתוֹב אֶת תוֹלְדוֹת הַכִּשָלוֹן ? הַחִידָלוֹן ? האֲבַדּוֹן ?
    עוֹמֶק הַקֶרַע ? חוּמְרַת הַשֶסַע ? גוֹדֶל הַשֶבֶר ? מֵימַדֵי האֶסוֹן ? עוֹצְמַת היָגוֹן ?
    מִי יְתַּעֵד עַתָּה אֶת דִבְרֵי הימִים ?
    אַף אִם יֵש מְלָאי לְמַכְבִּיר שֶל דְיוֹ בַּקֶסֶת ?

    הגב לתגובה זו

  • 46.

    לממשלה קָשֶה לִמְשוֹל – הממשלה כָּשְלָה כָּשוֹל !

    אלכס, 20/06/07 17:04

    לממשלה קָשֶה לִמְשוֹל – הממשלה כָּשְלָה כָּשוֹל !

    ''בארבע השנים האחרונות זה מצב בלתי אפשרי - לממשלה קשה למשול והכנסת אינה מפקחת''. ישראל מימון, מזכיר הממשלה.

    לממשלה קָשֶה לִמְשוֹל –
    כָּשְלָה הממשלה כָּשוֹל !
    ומה עלינו ? אזרחיה ? עד היכן ? עד אנא ?
    עד מתי נאלץ להמשיך אותה כך לסבול ?
    יען גדול הכֶּשֶל.
    עָמוּק השֶבֶר.
    חָמוּר השֶסַע.
    עֲנָק הַפַּעַר.
    כה רב, כה רחב, כה גָדוֹל !

    לממשלה קָשֶה לִמְשוֹל –
    כל יום שבא, שחר מפציע, פתע מופיע עוד נַחְשוֹל !
    להרגיע – אין כבר שום כוח שיכול.
    ממשלה מנוונה-אטומה-מנוולה נָבול-נַבְלָה, קָמול-קמְלָה. לא יוֹעִיל אף אקאמול.
    מעצמאותינו, חירותינו, כמיהותינו, כיסופינו, תיקוותינו, ערגותינו, חזונינו, עתידנו
    בין אם יום שבת זה, יום של חג, או סתם יום של חול
    ממשלתנו-מַכְשלתנו, את הבסיס לקיומנו, את שמחת-חדוות-חיינו,
    גַנְבָה, גזלה-גזול, נִישְלָה נָשוֹל.

    לממשלה קָשֶה לִמְשוֹל,
    כל זאטוט, די-בקלות, להבחין בזאת יכול
    יד כל עתה בממשלה - ידה של ממשלה בכָּל
    עד מתי חושבת מַכְשֵלָה כך לשְרוֹד ? לרעוד ? לפחוד ? למְעוֹד ?
    עד מתי תתעקש מַכְשלתֵנוּּבכל-זאת כך למְשוֹך ? לפעול ? למְשוֹל ?

    לממשלה קָשֶה לִמְשוֹל –
    על חטאיה, יוהרתה, אין-אפשרות בכלל למְחוֹל !
    ימין ושמאל רק שְכוֹל ותְכוֹל. מכירת חיסול הפעם - חיינו הפכו לערך זול.
    אך מכשלתנו, אשר בתיפקודה-בהתנהלותה כל-כך התרשלה-רָשוֹל
    בדרכה, לשיטתה, כהרגלה שורדת-חוגגת-מתמוגגת,
    עם בעיותיה כלל לא מתמודדת, יוצאת בסערת מָחוֹל.
    אותנו, במאבקנו כנגדה,
    מכשלתנו בחידלונה, מְחַשֶלֶת רק חַשוֹל.

    לממשלה קָשֶה לִמְשוֹל – עבור עצמה ועבורנו הפכה לנטל, עומס, עול.
    זנחה אותנו, אזרחיה - כליל הפקירה !
    גם לעצמה תקעה (ואיזה...) גוֹל !
    זו על רגל אחת, באמת ואמונה, כל התורה כולה, הכל.

    הגב לתגובה זו

  • 45.

    ''קסאמים שמסאמים'' - ההתבטאות הכי אומללה בכנסת ה-17.

    מנשה, 20/06/07 16:59

    ''קסאמים שמסאמים'' - ההתבטאות הכי אומללה בכנסת ה-17.

    ''קסאמים שמסאמים'', אמר שמעון פרס לעיתונאים שהתקבצו סביבו במזנון הח''כים. פרס רצה להביע את דעתו על אווירת ההיסטריה והפאניקה שמשדרים, לדעתו, פוליטיקאים וגם פרנסי ציבור בדרום, לנוכח מתקפת הקסאמים הנמשכת, אבל האמירה פגעה קשות ברגשותיהם של תושבי שדרות שהכריזו על המשנה לראש הממשלה כאישיות בלתי רצויה. פרס ניסה אחר כך להסביר, אבל גם התפתלויותיו לא הצליחו למזער את הרושם הקשה שהותירו דבריו.

    הקסאם נורה - הלול נפגע

    שתי רקטות קסאם שנורו הבוקר לנגב המערבי גרמו לפציעת אדם קל, ולמותן של עשרות תרנגולות אחרי תקופה שקטה יחסית, תושבי שדרות קמו הבוקר לקול פיצוץ. שתי רקטות קסאם נורו הבוקר לעבר שטח ישראל, כאשר אחת פגעה בשדרות והשנייה נחתה באזור הנגב המערבי. אדם אחד נפצע מרסיסים ושני בני אדם נוספים לקו חרדה. קסאם שנחת באחד הקיבוצים בנגב המערבי גרם למותן של כמה עשרות תרנגולות ולנזק למבנים חקלאיים. ''החיים שלנו הפכו לבלתי נסבלים'', סיפרה רינה מור-יוסף, תושבת העיר.

    הַבּוֹקֶר (בּוֹקֶר יום א' 17.9.2006 ובּוֹקֶר יום ה' 16.11.2006) קָרָאתִּי שֶבְּקִיבּוּץ גֵבִים
    נָפַל קַאסָם וגָּרַם לְמוֹתָן של עֲשָרוֹת תַרְנְגוֹלוֹת
    זֶה הִזְכִּיר לִי כִּי לֹא מִזְמַן, הִצְהִיר מְיוּדָּעֵנוּ פֶּרֶס: ''קַאסָאמִים שְמַאסָמִים''
    הַנוֹפְלִים, כַּיָדוּעַ, בְּלִי לְהַבְחִין אוֹ לְהַבְדִיל כְּלָל, בֵּין יָמִים לְלֵילוֹת
    באֲמִירָה אוּמְלָלָה זוֹ, הֵבִיא פֶּרֶס שֶפַע שְאֵלוֹת, תְהִיוֹת, פְּלִיאוֹת וּתְמִיהוֹת...
    מִחוּשָם-תֶּרַח-שוֹטֶה-עַרְמוּמִי-תַכְכָנִי-תַכְסְסָנִי-סַכְסְכָנִי
    אַשְמַאי-זָקֵן-מִתְנָוֵון-מִזְדָקֵן-מִסְכֵּן-מִתְרוֹקֵן-יָשִיש-אָדִיש שֶבְּמַהֲלֶך חַיָּיו הִיכָּנוּ
    מַכּוֹת קָשוֹת-''בִּלְתִּי-נִילְאוֹת''-חֲזָקוֹת-אֵיתָנוֹת-נִימְרָצוֹת עַל הַרֹאש טְרַח בְּפַּטִיש
    בָּרוּר כִּי אֵין בִּכְלָל כְּבָר מָה לְצַפּוֹת – יַעַן אָכֵן הַמַצָּב עַתָּה כֹּה בִּיש וּמֵבִיש
    אֵין אַף מָה לְיַיחֵל מִכָּל ''הַנְהָגָתֵנוּ'' לְנִיסִים כָּלְשֶהֵם, נְצוּרוֹת, נִפְלָאוֹת, גְדוֹלוֹת.
    אוּלַי, אִם יִקְרֶה-יאֱרַע הַדָבָר, אַחֲרֵי שֶפֶרֶס יִקְבּוֹר אֶת כּוּלָנוּ....
    לֹא יִהְיֶה מָקוֹם לִשְאוֹל אוֹתוֹ וְאוֹתָנוֹ יוֹתֵר שְאֵלוֹת.
    אוּלַי... ? יִיתָכֵן... ? אִם יִתְרַחֵש הַדָבָר... ?
    ופֶּרֶס יֵיאָלֵץ לאַרֵחַ-לְחֶבְרָתָן, לִשְהוֹת-אַף-בִּמְחִיצָתָן, שֶל שְלָדִים וְשֶל גוּלְגָלוֹת
    יַפְנִים וְיַבִין, כִּי לְגִיל תָּשוּש, קָשִיש, מַתְּשִיש, מַחְלִיש ומֵתִיש
    מִזֶה זְמַן רַב כְּבָר הגִיעַ
    וְאוּלַי מוּטַב כִּי יִפְרוֹש לוֹ עַתָּה וְיִכְתוֹב אִם יַסְפִּיק (כַּנִרְאֶה לֹא יַסְפִּיק...) זִכְרוֹנוֹת.

    הגב לתגובה זו

  • 44.

    הגַאלִיצְייאנֶר הַזֶה.... הכָּל-כָּך גָלוּתִּי...

    עמי, 20/06/07 16:58

    הגַאלִיצְייאנֶר הַזֶה.... הכָּל-כָּך גָלוּתִּי...

    הגַאלִיצְייאנֶר הַזֶה.... המַמְלַכְתִּי, המַלְכוּתִּי, האַלְמוּתִי, הסַמְכוּתִי, החָזוּתִי, חֲסַר-החָזוֹן, הנוֹכְחִי, העַכְשָווִי,
    אֵיך... ? אֵיך... ? אֵיך... ? וְכֵּיצַד... ? את חֶרְבּוֹן-חוּרְבָּן אוֹסְלוֹ - בחוסר תְּבוּנָה עִיקֶשֶת-נֶחֱרֶצֶת-נִמְרֶצֶת כָּזוֹ,
    בֱּקַלּוּת-דַּעַת בִּלְתִּי-נִסְבֶּלֶת, נוֹרָאָה- אָיוּמָה-מַחֲרִידָה-פַאטַאלִיסְטִית שֶכָּזאת, עלינו הֵשִית, הֵמִיט והֵבִיא ?
    אֵיך מֶשֶך שָנִים בְּשִיטָתִיוּת אָחֵז את עינינו, שִטָה בָּנוּ, הוֹלִיכנוּ שוֹלָל, עַם שָלֵם (!), בהִתְחזוּתוֹ לנָבִיא...
    ''מזרח תיכון חדש'' הִצְהִיר, אֲנִי, רַק אָנוֹכִי, אֱזוֹם, אָקִים ואָבִיא !
    דָּם כּה רַב נִשְפַּך לשָוְוא מאז בעטיו, דָּם כּה רַב, דָּם יְהוּדִי וערְבִי.
    הגַאלִיצְייאנֶר הַלָזֶה.... האָנוֹכִיּי, החַתְרָנִי, התַכְכָנִי, התַכְסְסָנִי, הסַכְסְכָנִי, החַיְיכָנִי, הכּוֹחָנִי, הכּה בִּלְתִּי-חִינוּכִי, הכָּל-כָּך גָלוּתִּי...
    כמעט כל דבר בּוֹ נָגַע, אותו עָשַה, נִרְאָה תָּמִיד מִשוּם-מָה, סַסְגּוֹנִי, מְלָאכוּתִי, עַרְטִילָאִי, שַבְרִירִי, פַּזְּרָנִי, גַּנְדְּרָנִי, בִּלְתִּי-יַצִּיב, חָלוּל, נָבוּב, רֵיקָנִי,
    צֵל מִתְּעַרְבֵּל, מִתְּעַרְפֵּל, מִתְּפַּתֵּל, צֵל מְהַתֵּל, צֵל קְלוֹקֵל, מִתְּעַקֵל, עַקְמוּמִי, צֵל מַשְלֶה, הָזוּי, שָגוּי ובָּדוּי, לִיווה צְעָדָיו, צֵל דִימְיוֹנִי, תַּעֲתּוּעִי
    בתוכן דבריו, בָּם גָלוּם חֶזְיוֹן שווא, לא תִמְצָא, לוּ אַף חִיפּשְת, דבר-מה מַעֲמִיק, מַשְמָעוּתִי, עֶרְכִּי, מַהוּתִי, מְצִיאוּתִי, אֲמִיתִּי,
    בסופו של דבר, אף כי הסתובב רבות בעולם, שייך היה ''לכולם'' (ציפית ממנו להיות וודאי עַצְמָאִי, מִקְצוֹעִי, תַּכְלִיתִי),
    בָּחַר להיות יְצוּר מִתְקַרְנֵף, מִתְחַנֵף, מִתְחַפֵף, מִתְבַּלֵף, מְזַיֵיף, לַחֲלוּטִין מִשְתַּקֵף, ולְגַמְרֵי, לְגַמְרֵי, עֲלוּתִי, גָּלוּתִי, בְּדוּתִּי ותְּלוּתִי.

    הגַאלִיצְייאנֶר הַזֶה... הפוֹלָנִי ? הוִישִינוֹבִי ? הבּוּקוֹ-וִינוֹבִי ? הבַּקְבּוּקִי-נוֹבִי ? הקִישִינוֹבִי ? הקִישְטָה-הקִישְטָה- וִינוֹבִי !
    הלִיטָאִי ? הלְטָאִי ? הלוּלְיָינִי, הנַפְתּוּלִי, הערמומי, התחמני, התַכְכָנִי, התַכְסְסָנִי, הלַהֲטוּטָנִי !
    בחייו מְצוּחְצָח, מְגוֹהָץ, מְעוּנָב, מְגוּנָב, מְקוֹרָב הָיָה - רִווחִי, רַאַוותָנִי, גַּאַוותָנִי, אַהֲבְתָנִי, תוֹעֲלְתָנִי, נֶהנְתָנִי,
    אוֹפִי זוֹמֵם, תַּחְמָן-תַּכְכָן, תַכְסְסָן-סַכְסְכָן הָיָה לוֹ, אוֹפִי אֲשֶר רוּבּוֹ כְּכוּלוֹ הָיָה, נִשְאַר וְנוֹתָר חַתְרָנִי
    איש תְּאֵב שִלְטוֹן ושְרָרָה בְּלִי מֶצרִים, לְלא-מַעֲצוֹרִים, בְּלא-רֶסֶן וגְּבוּל, הֲפַכְפַּך וצָבוּעַ, שְאַפְתָּנִי.

    הגב לתגובה זו

    • הגַאלִיצְייאנֶר הַזֶה..הקוֹלְחוֹזִי, המְחוֹזִי, הלוֹעֲזִי, הפוֹחֲזי

      עמי, 20/06/07 17:08

      הגַאלִיצְייאנֶר הַזֶה... הנִצְחִי, הבִּלְעָדִי, האַגָּדִי, שאחריו יכול לבוא רק המַבּוּל, אשר הוֹכִיחַ עצמו כפוליטיקאי שִטְחִי, כָּל-כָּך בִּלְתִּי-יְסוֹדִי
      איך את ''הֶסְכֵּם'' אוֹסְלוֹ יָזַם, רָקַם, בִּשֵל ורָקַח מאחורי גַבֵּנוּ ומאחוֹרֵי גַב רַבִּין באוֹרַח כּה אוֹבְדָּנִי, סוֹפָנִי וסוֹדִי ?
      ''הֶסְכֵּם'' שסוֹפוֹ היָדוּעַ, הקזת דָּם קָבוּעַ, באוֹפֶן אִישִי, יְצִירָתִּי, שִיטָתִי, אֲמִיתִּי, רִשְמִי, יִיחוּדִי, ייעוּדִי, תְּמִידִי, מְקוֹרִי, מַדָּעִי, בִּלְעָדִי, הֲמוֹנִי, עוֹלָמִי, עֲמָמִי, הֲדָדִי
      על כך לא לקח (כָּרָגִיל) כל אַחֲרָיוּת על עַצְמוֹ, לא אמר: הדָּבָר ''לא הָיָה קוֹרֶה בִּלְעָדִי'' - הֶעדִּיף לִהְיוֹת צִפְעוֹנִי, קִיפּוֹדִי , שאיננו יוֹתֵר יְדִידִי.
      אוּלַי (לא רַק) משוּם כָּך נוֹתָר בִּיְסוֹדוֹ, בכל קְלִיפָת-כְּבוֹד-הוֹד-מְאוֹדוֹ, כּה לא אָהוּד, כּה-לא-חָמוּד, שָרוּי בְּבִּידוּד, מָאוּס, מְנוּדֶה, מְבוּזֶה וגַּלְמוּד,
      חָשוּב אך חָשוּד, בסתר-חַתְרָן, לאוֹר-שֶמֶש-שַקְרָן, בפְּרוֹבוֹקָצְיוֹת ואִינְטְרִיגוֹת לִשְמָן, מצאת בו תָּמִיד שוּתָּף גֵּאֶה, זָקוּף, מָסוּר, בָּקִיא, נֶאֱמָן
      בְּרֶפוּבְּלִיקת-בָּנָנוֹת אֲשֶר שְמָה יִשְרָאֵל, דוּגְמָא ומוֹפֵת שִמֵש לשוֹרֶש הָמָן, יָדוֹ בּכָּל – אַך יָד כָּל בּוֹ גַם !
      אַף אִם, למַרְאִית עַיִן, לא נִיכְּרוּ בּוֹ כָּלִיל פַּעֲמֵי ואוֹתוֹת הזְמָן,
      נִרְאֶה הָיָה באַחֲרוֹנָה, כִּי בְּכָּל זאת בָּא בָּימִים, נֶחֱלָש ותָשַש, נוֹאָש מִתְכָכָיו, קָמַל ונָבל , עֲיַף וזָקַן.

      הגַאלִיצְייאנֶר הַזֶה... הַלָזֶה... מְרוּבֶּה הדֵעוֹת, בַּעַל אֵינְסְפוֹר-זְרוֹעוֹת, ממשפחת חֲסְרֵי-החוּלְיוֹת, מרוּבֵּי-צְלָעוֹת, הרַב-לְאוּמִי, הכּה רַב-פַּרְצוּפִי
      אֶת כּל שֶעָשָה, פּוֹלִיטִית עָשָה, בְּאוֹפֶן כּה שִטְחִי וְרָדוּד, מָרוּט, יָרוֹד ומָרוּד, באוֹרַח עָלוּב, בּוֹאֵש, מַבְאִיש, מֵבִיש, דַל, חֲפִיפִי
      כשֶהָיָה צָרִיך, יָדַע אל-נָכוֹן, לִזְחוֹל עַל גָּחוֹן, אף שֶהֶעֱדִיף רוֹב ימיו, שְעוֹתָיו וזְמָנוֹ לִשְהוֹת וּלְבַלוֹת במחלקה ראשונה באוויר - כעֲפִיפוֹן
      חַמקְמָק כשְפִיפוֹן, חַלקְלָק כצְלוֹפָחוֹן, חָנַק כְּפִּיתּוֹן, מֵרִיחַ תְּכָכִים כדְבִיבוֹן, חבֵר נֶצַח-בצַחֲנָת-מִטְבָּחוֹן מִמֶנוּ בּוֹאֵש-נוֹדֵף-למרָחוֹק-לעַד-סִירָחוֹן,
      בעל תֵּשַע נְשָמוֹת, נֶעדַּר אַשְמוֹת, חֲסַר-עַכָּבוֹת, עָקָר מַחֲשָבוֹת, נִשְרָד כְּחָתוּל, מתִּשְרֵי עד אֱלוּל, מְאוּנְפָף, מְיוּפְיָיף, מְזוּיָיף, מְחוּנָף, מְחוּפָף, שְפִיפִי, אֲפִיפִי.

      הגַאלִיצְייאנֶר הַזֶה... הקוֹלְחוֹזִי, המְחוֹזִי, הלוֹעֲזִי, הפוֹחֲזִי, השַעַטְנֵזִי, הנִיבְזִי, הנְלוֹזִי, הזַרְזִירִי, המַמְזֵרִי, החֲזִירִי, החֲזַרְזִירִי, הכְּלָל-לא-נְזִירִי, הכָּל-כָּך גָלוּתִּי...
      התנהלותו בפוליטיקה, בלית ברירה מזכירה (מָה לעֲשוֹת?), מִקְצוֹעַ בִּלְתִּי-נִשְכַּח, עַתִּיק יוֹמִין, מִקְצוֹעַ נֶאֱלָח, מְלוּכְלָך, מִשְלַח-יָד זִילוּתִּי, גְנוּתִּי וזְנוּתִּי
      כשתשמענו מֵגִיב אוֹ נוֹאֵם, משהו לפתע בלבבנו (שוֹמוּ שמיים!) נוֹהֵם, פּוֹעֵם והוֹלֵם, מִתְמַרֵד, מִתְקוֹמֵם, מִתְרַעֵם בְּעוֹצְמָה בִּלְתִּי-נִלְאֵית, חַתְרָנִית, אַדִּירָה-כַּבִּירָה בחָזֶה
      אך אימרו-נא, מַדוּעַ, המצב עמו מתפרש-מתרחש ונשמע כל-כך גָרוּעַ ? מַדוּעַ, למען השֵם, נדמה או נראה כי הוא תָּמִיד מִתְחַזֶה ? ? ?
      מָה חֲבָל, כּה חֲבָל, כי את תככיו-מעלליו-הונאותיו-תַּעֲלוּלָיו-לַהֲטוּטָיו-גַּחמוֹתָיו-תַּרְגִּילָיו-שְקָריו וּכְּזָבָיו, לא הֶעלוּ עד-עַתָּה על בָּמָה בְּתוֹר מַחֲזֶה.

      הגב לתגובה זו

      • גַאלִיצְייאנֶר מִמֶנוּ לא היית מעיז לִקְנוֹת מְכוֹנִית מְשוּמֶשֶת

        עמי, 20/06/07 17:56

        גַאלִיצְייאנֶר מִמֶנוּ במְצִיאוּת - לא היית וודאי מעיז או מהִין לִקְנוֹת מְכוֹנִית מְשוּמֶשֶת
        אלא אם כן פקדה אותך, תקפה אותך, מחלת העַשֶשֶת
        נמצא בראש פירמידה, היררכיה פּוֹלִיטִית-נִיצְחִית יְהִירָה, מוּשְחָתָּה, יְשִישָה, אֲדִישָה, אָנוֹכִית, אֲטוּמָה וְכּוֹתֶּשֶת,
        היררכיה אשר את חיינו מְשָתֶּקֶת, עתידנו מְפָרֶקֶת-מְפָבְּרֶקֶת-מְמָרֶקֶת, חזוֹננוּ חוֹרֶשֶת, עלינו חוֹלֶשֶת, אחרינו בּוֹלֶשֶת
        אֵיך... ? אֵיך... ? אֵיך... ? אֵיך אֵרַע... ? כֵּיצַד קָרָה... ? שֶהִצְלִיחַ במַעֲרוּמָיו ותְּכָכיו לְהַעֲרִים כָּך על עמו ואֶחָיו
        להֲפוֹך בִּין-לַיִל מְדִינָה רַעֲנָנָה-צְעִירָה, יְצִירָתִית, עַצְמָאִית, אוֹפְטִימִית, בְּרִיאָה, שְמֵחָה, שוֹקְקָה, בְּטוּחָה בְּעַצְמָה,
        ליֵישוּת עַצְבָּנִית, מְסוּכְסָכָה, נִרְעֲדָה, נִפְחֲדָה, אֲחוּזת חִיל, אֵימָה, חֲרָדָה, שְסוּעָה, קְרוּעָה, פְּרוּעָה, פְּצוּעָה, מְפוּלָגָה, מְפוּצָלָה, גַּלְמוּדָה, נִלְעָגָה,
        חֶבְרָה סַכִּינַאִית, אַלִּימָה, מִילִיטַרִיסְטִית, בְּרוּטָלִית, חַלָּשָה, נֶחְלֶשֶת, מוּחְלֶשֶת, מוּתֶּשֶת, עַל כָּל צַעַד ושַעַל, מעַצְמָה בִּלְבַד רַק חוֹשֶשֶת,
        תִּקְווָתוֹ, ''חָזוֹנוֹ'', פּוֹעֲלוֹ – עַד לְאַחֲרִיתוֹ - לבֶטַח מִבּוֹא מְבוֹשֶשֶת.

        גַאלִיצְייאנֶר שמְקוֹמוֹ הַהֶגְיוֹנִי, הטִבְעִי, הַמִתְבַּקֵש בְּגִּילוֹ, צָרִיך לִהְיוֹת כְּבָר מִזְמַן בְּבֵית-אָבוֹת
        מְשָמֵש עֲדַיִין ''מִשְנֶה לְ...'' בארְצֵנוּ המְיוּסָרָה-אוּמְלָלָה, אֶרֶץ תַּלְאוֹבוֹת, שוֹפעת-מְלאת-מְרוּבָּת מַכְאוֹבוֹת ואַכְזָבוֹת
        בזִקְנָתו המביישת נְעוּרָיו אֵינוֹ מִתְכּוון, כנִרְאֶה מְמַאֵן, לְהִתְיישֵב וְלִכְתוֹב זִכְרוֹנוֹת,
        אוֹזְנָיו עֲרֵלוֹת-אָטוּמוֹת, מִשְמוֹעַ קוֹל בְּכִיוֹת-אָחִים-אֶזְרָחִים, נְהִיוֹת, קִינוֹת, יְבָבוֹת
        וכְּבָר אָמַר הנָבִיא: שִינֵי בָּנִים תִקְהֵינָה באֱכוֹל בּוֹסֶר אָבוֹת.

        הגב לתגובה זו

  • 43.

    שמעון פרס עפ''י עדותו היה נגד המלחמה, אך הצביע, מתוך בחירה, בעדה...

    דוד, 20/06/07 16:48

    שמעון פרס עפ''י עדותו היה נגד המלחמה, אך הצביע, מתוך בחירה, בעדה...
    ומיד אחרי-כן נסע לחו''ל, עם גדולי עולם לשבת, לדון, דיונים לפתֵחַ, לְקַלֵס, להַדֵר, לפַאֵר, לשבֵּח, להסביר (תודה לאל, יש בְּגוֹ דברים למכביר), לתאר, לבאר, לדבר, אמינות וקורת-רוח להקרין-לשדר, כשלונות למזער, לבטא, לפרש, לנתח, עם מי שרק ניתן ואפשר לשוחח, לעיתים אף שיחות בלי כל טעם או ריח, שיחות על כוס קפה או כוס תה, שיחות על הא ועל דא. זה אמנם לא היה חג-פורים אך לאור תוצאותיה הכואבות-עגומות-אומללות של מלחמת לבנון השניה, נראה ונשמע לעיתים הדבר, כמו עַדלָיָדַע.
    לא תקפו, חלילה, עקב החלטתו הבעייתית, רבת-הסתירות, מלאת-הפליאות, החלטתו השנוייה במחלוקת, התמוהה, לא פקדו כל פיק ברכיים (עובדה: הוא מהלך עדיין ועוד איך, על שתיים), לא חִיל, אף לא פחד, גם לא רעדה. אולי אף תאר לעצמו, כפוליטיקאי מנוסה, מתוחכם ושנון, מיומן ובקי בפעולות זרועות-מערכת המזכירה לעיתים בהתנהלותה תמנון, אולי שער לעצמו וידע, כי הכל יסתיים-ייקבר, כמו כל דבר אחר בארצנו, בעוד איזו שהיא וועדה. לא העלה אז כלל על דעתו, כי המלחמה בעבורה בנכונות וכה-ברצון הצביע, וכמו כל חסידיה בגינה-בעבורה מחמאות לאינספור אף השמע-השמיע, כי עתידה מלחמה זו להפוך למלחמת ברירה-הרפתקנית-חובבנית-רשלנית-הרסנית-שלומיאלית מלחמה מאכזבת-כוזבת-נכזבת, כאשר בהחלט אף היתה גם ברירה אחרת, הרבה פחות מבזבזת-חיים, פאטאליסטית, כואבת. שמעון פרס הצביע כל-כולו בעבור מלחמה כושלת-נכשלת-מרושלת-מיותרת-פושעת-נמנעת, כשבהצבעתו מוכיח פרס, כי נעדר הוא כליל, כל שיקול דעת. הצבעה שהיוותה צעד בלתי-הפיך, אשר קבע, חרץ וגבה, חיי-אדם במחיר איוולתי, חפוּז, נמהר, אָיוֹם וְנוֹרָא. אוי לנו, כמה רע ! ...אולי חשב, בעומק-עמקי נפשו, נשמתו השורדת-נשרדת, נשמתו החתולית, כי בזו הפעם צבאנו נכנס אך לשלולית, אפילו לא לתלולית וכי עמו, עם-ישראל, ממילא איננו עַם שכולו תכלת-טלית. ייתכן, כך תאר אולי ושער לעצמו, כי שעה שצבאנו חודר לדירת השכנה, עלול הוא למצוא את עצמו שוב טובע ברפש-עד-נפש, בביצת-מֵי-מדמנה. כלום ייתכן שאחת-בפה-אחת-בפרס לא העלה כלל על דעתו כי ביסודה-במקורה-במהותה מלחמת לבנון השניה, לא היתה ואינה אלא מֶקָח-טָעוּת, חוסר-אחריות, מעשה פזיז, נמהר, איוולת גמורה, טיפשות ושטות ? צעד אומלל של רשלנות, חטא-יוהרה, התנשאות, חוסר מוחלט בבגרות, חובבנות, התיימרות, התייהרות, ריקנות, התפארות, התהדרות, אי-קריאה אמיתית-הגיונית-נכונה של מפת מציאות, חוסר-דאגה, עלטה, יוהרה, בוּז, שאננות, שְגָגה וכל מה שנוסיף ונאמר בנושא עדיין עוד לא אמרנו כלום ! מאומה. פרס לא ראה, לא חשב, לא סבר, כי בלהיות נגד מלחמה אך בלהצביע בעדה, חייבת-להיות-קיימת סתירה מהותית, הכרחית, הגיונית, אמיתית, בסיסית. סתירה אשר אינה משתמעת, לשתי פנים ואשר אינה הולמת אפילו את משרתם של שני אדונים. סתירה אשר אף אינה נובעת, עם כל הכבוד ועם כל ההבנה, מתום-לב או מחוסר-ברירה. סתירה אותה יפרשו בריות בציבור ובעם כעוד מעשה התחכמות-התפתלות מתוחכם, תרגיל מחושב, תכסיס מתוכנן-מיומן-מעוצב, עוד פעולת התחמקות, התפתלות, עוד תבוסה, נסיגה, מעידה. אם כי לקחת יש בחשבון שבמדינת ישראל, כל מה שיקרה, לא יגרום אף פעם, לשום רעידה. כך היה, כך הווה, כך יהיה, תמיד. מעולם לא היתה עובדה זו בגדר תשבץ או חידה.

    הגב לתגובה זו

    • ''ממרומי שנותיו, ומנסיונו הרב, עמד מהצד ושתק מתוך לויאליות''

      דוד, 20/06/07 17:10

      ''ממרומי שנותיו, ומנסיונו הרב, עמד מהצד ושתק מתוך לויאליות''
      מצבו של אולמרט קשה, כך העריך, ועליו לגלות כלפיו, לפחות בשעה קריטית זו, מידה מאד רבה של קוליגיאליות. שתיקה תתפרש כחוכמה ולויאליות. וכאשר יצאו בנינו ללחום במלחמת לבנון השניה והקיזו דמם, דם אשר כמים נשפך על פני אדמת-בני-אדם, קולם של מי שהצביעו בעד אותה מלחמה נאלם פתע דום, נבלע, נדם ודמם.
      כלום ייתכן, אחרי ככלות הכל, כי הם ששתקו שתקו משום שהדם שנשפך לא היה כלל דמם ?
      ובינתיים, במהלך המלחמה, מְקַפֵּץ אחת-בפה-אחת-בפרס, מקפץ כחגב, קיץ עתה באוויר, ימי חודש אב, מדלג מי אשר התנגד למלחמה אך הצביע בעדה, בין פגישה אחת לבין ועידה, בין ארצות ובירות העולם, עסוק בשלו, כהרגלו, כפי שחזה, חלם והגה, הרי מעולם לא שגה, הן צדק תמיד מלכתחילה, מתל-אביב לניו-יורק, ללונדון, לפריס, לבריסל, ולג'נבה, וחוזר חלילה. ערים חיות, שוקקות, הומות-מאדם, לא, חלילה, ישימון צחיח, מדבר של שממה. בכולן, מסוקר, מסודר,מכופתר, מעונב, משודר, מצולם, מרואיין, מתועד. לא היה ולוֹ ראיון מתוכנן אחד - ממנו חלילה נפקד. מאומה, לא נעשה חרש, בחשאי, בדממה. הפוליטיקה שימשה תמיד עבור אחת בפה-אחת בפרס, בית-ראשון, מקלט, מפלט, חממה.
      ''אם הוא לא היה שותק, אולי היינו חוסכים במשפחות שכולות ובהרוגים''
      לא מצאת בין ''מנהיגינו'' אף לא אחד אשר חרטות הביע, הסתייגויות כלשהן השמיע, התלבטויות בטא, נמנע מתחת שטיח עובדות לטאטא, מנהיג אשר ברחשי-לבבו יבטא לפחות איזה שהם יסורים. כולם נהגו כמו בשירים ג'נטלמנים-אחים: ''הנה מה טוב ומה נעים''. כך נפלו בחורים. נכונו עוד לנו, כעם מיוסר, לְמוּד אֵבֵל וסֵבֵל, עוד הרבה מרורים. כך, בל-נשכח, בלי להניד עפעף, הצטרף בהצבעתו מנהיג מנוסה, אחד בלב-פרס - אחד בפה, לעוד אצבעות אשר את חיי בחורינו קבעו וחרצו. גבולות, סייגים, גדרות כליל ולגמרי פרצו. את בנינו שלחו היישר אל מותם. אל מלא רחמים, אל אלוהים, כלום ייתכן כי עמנו אכן כה טמבל, שלומיאלי ותם ?
      בלי טיפת בושה, בלי כל חוש אחריות, ללא שמץ התלבטות, ללא התייסרות, בלי תחושת חרפה, ללא קורטוב חרטה או כלימה, אף יטען אחת-בלב-פרס, אחת בפה, בחוכמה שלאחר מעשה : ''למלחמה התנגדתי ! אך הצבעתי בעדה'' בהעמידו בהפתעה פני פוליטיקאי מתמם נפעם-משתומם-מתפלא. בין אם תאמינו לו או לא - ממש דמות אדם תם.
      נותר רק לקוות כי עמנו, בסופו של דבר, אף אם לא הוכיח עצמו כעם נבון במיוחד, עם חכם, אך לבטח איננו לחלוטין עַם מטומטם, ידוע-ידע ויוכל להבחין בין אויל-מחריש, יָשִיש-אָדִיש-מֵבִיש-תָשוּש-חָלוּש-מַחְלִיש-מֵתִיש-מַתְּשִיש ובין אדם אשר שמו אמנם הלך והולך לפניו דורות ושנים כאיש מנומס, מי שזכה אף באוסלו בפרס, איש מסביר פנים היודע איך וכיצד לסובב על אצבעו הקטנה המונים. בין פוליטיקאי חמקמק-חלקלק, להטוטן-לוליין המהלך דרך-טבע על חוט דק. אך בזו הפעם לא פתלתלותו-אמינותו של שמעון פרס היא אשר עומדת במבחן-המציאות וניצבת כסימן שאלה כה-גדול (איך אפשר בכלל סתירות שכאלה לסבול?), אלא שיקול דעתו. שיקול דעת אשר הוכיח עצמו כה מנותק, מרוחק, מתנוון, מתרוקן, שיקול דעת כה-זוֹל, בז, מזלזל, כל-יכול. שיקול דעת מאד מפוקפק, אשר לעומק סדוק גם נסדק. שיקול דעת הנובע מהצבעתו המשתמעת לשתי-פנים, ואשר מוכיח כי לא ניתן לשטות לעד בצִי-בּוּר ובעם ולהוליך שולל המונים.
      כלום ייתכן כי שיקול דעתו התְנָוֵון ? הזְדָקֵן ? הִתְרוֹקֵן ? ואם אכן כן, מדוע יש הכרח שוב להמשיך ולומר כן לזקן ? שהרי גם אם יחליט מחר לפרוש ולכתוב זכרונות, שמעון פרס עדיין איננו, חלילה, בגדר מסכן.

      הגב לתגובה זו

  • 42.

    אם הוא לא היה שותק, אולי היינו חוסכים במשפחות שכולות ובהרוגים.

    דוד איינהורן, 20/06/07 16:47

    ''כשאני מדבר על זה עכשיו, הגוף שלי מצטמרר.
    האיש הזה, ממרומי שנותיו, ומניסיונו הרב, עמד מהצד ושתק מתוך לויאליות. אם הוא לא היה שותק, אולי היינו חוסכים במשפחות שכולות ובהרוגים. זה האיש שאמור להיבחר להיות האזרח מספר אחת?''.
    ''אנו הורים שכולים אשר שילמו את היקר מכל, וכאזרחים במדינה דמוקרטית מצפים מאישיות פוליטית כה מנוסה המכהנת במשרה כה בכירה, שעם פרוץ המלחמה, בזמן שהממשלה והציבור זקוקים נואשות להכוונתה, תפגין לא רק רוח מנהיגות שתקרין על הסובבים אותה, אלא תיקח אחריות על הנעשה סביבה''.
    דוד איינהורן, אביו של יהונתן איינהורן זכרונו לברכה, אשר נפל בתאריך ,1.8.2007 בהיותו בן 22, במלחמת לבנון השניה.

    הגב לתגובה זו

    • השוּעָל (קוים לדמותו)

      אזרח, 20/06/07 23:40

      השוּעָל (קוים לדמותו)

      הוא עוד יקבור את כולנו... !
      אם נמשיך לעסוק בשלנו...
      השועל הערום, הנואל
      שהונה את עמו ישראל.

      הוא עתיד עוד לקבור את כולנו... !
      אם רק נתמיד לעסוק בשלנו
      השועל החמקמק, הכושל
      שבבינת בני עמו מזלזל.

      זו תהיה כבר בכיה לדורות
      כשכולנו נובא לקבורות
      מאחור יצחקו פוחזות
      עיניים לועגות, מלעיזות.

      הוא עוד יטמון פח לכולנו...
      אם נמשיך לעסוק בשלנו...
      השועל התככן, השפל
      שלשררה ולכוח פוזל.

      הוא עתיד עוד למכור את כולנו...
      אם רק נתמיד לעסוק בשלנו
      העסקן הניצחי, המועל
      באמון בני-עמו, ישראל.

      זו תהיה כבר בכיה לדורות
      כשכולנו נובא לקבורות
      מאחור ירעמו מהדהדות
      לכבודנו מטחי יריות.

      הוא עוד יקבור את כולנו... !
      אם נמשיך לעסוק בשלנו...
      הצלופח החלקלק, המהתל
      שלמנעמי השלטון התרגל.

      הוא עתיד עוד לקבור את כולנו... !
      אם רק נתמיד לעסוק בשלנו...
      ''חתרן בלתי נלאה'' מתפתל
      שעיניו לכבוד מגלגל.

      זו תהיה כבר בכיה לדורות
      כשכולנו נובא לקבורות
      תלוונו שדרה ארוכה של נרות
      עת נִיטַמֵנָה (עָמוק) בתוך שורת ארונות.

      הגב לתגובה זו

    • השוּעָל (קוים לדמותו)

      אזרח, 20/06/07 23:53

      השוּעָל (קוים לדמותו)

      הוא עוד יקבור את כולנו... !
      אם נמשיך לעסוק בשלנו...
      השועל הערום, הנואל
      שהונה את עמו ישראל.

      הוא עתיד עוד לקבור את כולנו... !
      אם רק נתמיד לעסוק בשלנו
      השועל החמקמק, הכושל
      שבבינת בני עמו מזלזל.

      זו תהיה כבר בכיה לדורות
      כשכולנו נובא לקבורות
      מאחור יצחקו פוחזות
      עיניים לועגות, מלעיזות.

      הוא עוד יטמון פח לכולנו...
      אם נמשיך לעסוק בשלנו...
      השועל התככן, השפל
      שלשררה ולכוח פוזל.

      הוא עתיד עוד למכור את כולנו...
      אם רק נתמיד לעסוק בשלנו
      העסקן הניצחי, המועל
      באמון בני-עמו, ישראל.

      זו תהיה כבר בכיה לדורות
      כשכולנו נובא לקבורות
      מאחור ירעמו מהדהדות
      לכבודנו מטחי יריות.

      הוא עוד יקבור את כולנו... !
      אם נמשיך לעסוק בשלנו...
      הצלופח החלקלק, המהתל
      שלמנעמי השלטון התרגל.

      הוא עתיד עוד לקבור את כולנו... !
      אם רק נתמיד לעסוק בשלנו...
      ''חתרן בלתי נלאה'' מתפתל
      שעיניו לכבוד מגלגל.

      זו תהיה כבר בכיה לדורות
      כשכולנו נובא לקבורות
      תלוונו שדרה ארוכה של נרות
      עת נִיטַמֵנָה (עָמוק) בתוך שורת ארונות.

      הגב לתגובה זו

  • 41.

    רוצים ספקולציה? בבקשה!פרס הגיע להסכמה עם חוסיין על שלום תמורת החזרת

    אדי, 20/06/07 15:58

    יהודה ושומרון לירדן (הסכם לונדון)... בא שמיר בהיותו ראש ממשלה וטירפד את המהלך...
    אילו לא טירפד את המהלך, הייתה האופציה של מדינה פלשתינית נופלת מאליה, הטיפול בפלשתינים היה בידי חוסיין והוא זכה בלגיטימציה להכות בהם ביד קשה... והעיקר, אלפי ישראלים שנהרגו במהלך האינתיפאדה היו נשארים בחיים...
    מדוע לא מקימים וועדת חקירה על השאלה מדוע טורפד הסכם לונדון???

    הגב לתגובה זו

    • אילו היה הסכם לונדון...

      תפסיקו לפנטז, 20/06/07 16:59

      כל יהודה ושומרון, ואולי גם ירדן, היו היום בידי החמאס עם משלוחי נשק מאיראן. ראה מה קרה ברצועת עזה.
      ועדות חקירה אכן צריכות לקום, כדי לחקור את הרשלנות הפושעת שהביאה להסכמי אוסלו, לבריחה מלבנון, לטיפול בהתפרעויות אוקטובר 2000, לביצוע ההתנתקות, למלחמת לבנון השניה...לכל מה שגרמו ממשלות השמאל מאז 92.

      הגב לתגובה זו

      • מנסים להסביר לכם משהו שכנראה גדול עליכם

        אי אפשר לדעת, 20/06/07 17:45

        אם ההצעות שלכם לא היו מביאות למציאות קשה יותר-למשל להישאר בסיני,לא לצאת מלבנון, להישאר בכל השטחים..(פירוט ב 32)

        וחוצמיזה--בדוגמה של 41 ,איך אתה קובע שבשלטון ירדני ''הכל היה נהיה חמאס''??

        כאילו , לפחות תבינו מה אומרים.
        אין לכם חזקה על ספקולציות , מה היה אם.. לאורך 15 שנה !(אוסלו)

        הגב לתגובה זו

        • התגובה שלי היתה תגובה לספקולציה השמאלנית של 41

          תפסיקו להסביר, 21/06/07 01:51

          ואני שומעת שמאלנים מסביבי מאז תקופת שמיר, כולם (הלומים מכשלון ה''שלום'') מחבקים באהבה את זכרון ''האופציה הירדנית'' של פרס, וטוענים כי לו...לו...לא היו לנו בעיות עם הפלסטינאים.
          אז לעובדות: כל שטח שברחנו ממנו/ פינינו/ החזרנו (כל אחד יקרא לזה לפי דרכו) לפלסטינים/ללבנונים נשלט היום ע''י ארגוני טרור. עזה, דרום לבנון, שטחי A (כן! הפתח הוא בהחלט ארגון טרור! מאות פיגועים בוצעו על ידי אנשי הפתח מאז 93). אז יש לי יסוד סביר מאד להניח שזה מה שהיה קורה עם כל יהודה ושומרון לו, חס וחלילה, היה פרס מצליח בתככיו (מאחורי גבו של ראש הממשלה הנבחר) וה''אופציה'' החלומית היתה מתממשת.

          הגב לתגובה זו

          • בשטח ירדן התבסס אירגון טרור, וחוסיין העיף אותם משם בפטמבר השחור...

            אדי, 21/06/07 04:06

            ההנחה שבאזור יהודה ושומרון בשליטת חוסיין היה מוקם אירגון טרור היא ספקולציה חסרת בסיס...
            כאשר חוסיין טובח בפלשתינים זה נחשב לעניין פנימי ואיש לא פוצה פה ומצפצף...
            ומכאן, סביר להניח שלא היה מוקם שם אירגון טרור, ואילו הוקם הוא היה מתחסל על ידי חוסיין.

            ההנחה שטרפוד הסכם לונדון עלתה לנו בדם רב, עולה בתקפותה על ההנחה שזה לא היה מצליח...

            הגב לתגובה זו

    • ''אופציית המדינה הפלשתינית הייתה נופלת מאליה''

      גידי, 20/06/07 17:18

      אז זה אומר שאתה מסכים שלא מגיע להם מדינה ואין להם זכות על הארץ הזאת, כך שאין לך מה להתלונן על ''כיבוש''. אתה הצדקת את ישיבת ישראל ביהודה ושומרון. כך שזכותנו להיות שם, מה עוד שמדובר בצורך ביטחוני.

      הגב לתגובה זו

  • 40.

    השינאה של השמאל של כל מי שלא בדעתם תביא להרס המדינה ותזכרו את זה (ל''ת)

    שינאה עיורת, 20/06/07 15:36

    הגב לתגובה זו

    • יצא לך לקרוא את התגובות שלכם לביילין?? (ל''ת)

      כדוגמית קטנטנה, 20/06/07 16:13

      הגב לתגובה זו

  • 39.

    ענק (ל''ת)

    זהבה, 20/06/07 14:52

    הגב לתגובה זו

  • 38.

    בן אהרון -התבשיל הקדיח בתקופת שמיר!!

    משה, 20/06/07 14:24

    מר בן אהרון הנכבד,אילו השכיל המנהיג יצחק שמיר לא לסכל את הסכם לונדון,ולא לנהל את המדינה 10 שנים ללא שום יוזמה מדינית,מצבנו כיום היה שונה בתכלית.
    לכן ''הפוסל במומו פוסל '' יצחק שמיר ואתה שעבדת איתו ואחרים הובלתם את המדינה ''לדרך ללא מוצא בענין הפלשתיני'' בכך שטמנתם את ראשכם בחול ולא עשיתם מאומה 10 שנים!!!
    שכם עוד בתקופת ראש הממשלה שמיר פרצה האנתיפאדה הראשונה,וראינו כיצד עם הקיא אותו מהשלטון ובחר את רבין שהציג אלטרנטיבה.
    לכן כאדם ערכי וישר תסתכל במראה בבקשה!!!

    הגב לתגובה זו

    • אגדות השמאל

      צבי, 20/06/07 15:05

      מי שמתגעגע ל''הסכם לונדון'' ותוצאותיו ההיפוטטיות שוכח כי בתקופת שלטונו של חוסיין בגדה היו כל התקפות הפדאיין על אזרחי ישראל וצלפי ''הליגיונר המשוגע'' מחומת העיר העתיקה ורמת רחל.

      גרוע מזה, למרות התחייבויותיו של חוסיין לארה''ב כאשר קיבל את טנקי הפטון, שלא ''יעברו את הירדן'', הרי ביום הראשון של מלחמת ששת הימים שלח אותם לעבר ירושלים.

      אגב, בסרט הטלוויזיה ששודר לזכר ''ההחמצה הישראלית של השלום'' , לא מוזכר כלל האירוע הזה...

      כלומר, ''סליחה שניצחנו'' ולא נתנו לצבאות ערב לזרוק אותנו לים - סיסמת הערבים בתקופת ההמתנה הייתה '' הגברים לים, הנשים לנו''

      הגב לתגובה זו

      • כדאי להבחין בהבדל הקטן- הסכם לונדון היה שלום עם ירדן והדוגמאות ...

        אדי, 20/06/07 16:08

        שאתה מביא מתקופה בה לא היה שלום, אינן תקפות...

        הגב לתגובה זו

  • 37.

    לקרוא את 31 ולהבין. (ל''ת)

    קראתי והתפכחתי, 20/06/07 14:06

    הגב לתגובה זו

  • 36.

    מתגעגע לשמיר,ר''מ הטוב ב 20 שנה האחרונות

    שמיר המלך, 20/06/07 13:46

    שמיר המלך
    היה ר''מ אדיר

    הגב לתגובה זו

  • 35.

    התקשורת אינה עוורת! במכוון היא מגינה על הכישלונרים !

    ישמעאל, 20/06/07 13:44

    הגנה על כישלונרים ועבריינים בשם המתינות והפייסנות שהם מפגינים תיזכר לכל אחד מכלי התקשורת. כמו שהגנו כמעט בחירוף נפש על בריחתו של ברק מלבנון שהשאיר אותנו עם חיזבאללה מתעצם.כמושהגנו על שרון ובניו המושחתים,הכל,כדי ליישם את הנסיגה ברצועת עזה שהיום אנו משלמים את מחירה.כך היא מגינה ומסתירה את מעשיו של אולמרט המושחת והכשלונר מפחד,פן יעלה לשלטון ביבי שנוא נפשם!

    הגב לתגובה זו

  • 34.

    שכחתם ניקיון אתני

    bo, 20/06/07 13:39

    כל השינויים בהנהגה הם בעצם ניקיון אתני כיאה לחברה המבוססת על שחיתות... פרס, אולמרט, ברק, ליבני
    נו, אז מה המחנה המשותף.

    הגב לתגובה זו

  • 33.

    מה עוד צריך לקרות,למען השם,בכדי שהימין יבין שהוא מביא לקץ הציונות.

    אני, 20/06/07 13:35

    היום מספר היורדים גדול בהרבה ממספר העולים.

    היום מספר האנשים שנשארים בישראל בשל חוסר אמצאים להגר לחו''ל, מגיע למספרים מפלצתיים.

    אילו כל הכספים אשר שרפנו לשווא בהקמת התנחלויות המצוידות בוילות על מנת להמשיך בכיבוש המשחית, היינו משקיעים ברווחה ובעולים, מן הסתם שתמונות אלו לא היו באות לעולם.

    טבעה של ההיסטוריה שהיא בסופו של דבר מגיע לאמת. אין ספק שההיסטוריה עוד תפנה אצבע מאשימה כלפי הימין על כך שבמו ידיו ומעשיו הביא לקץ הציונות.

    הגב לתגובה זו

    • אולי הסיבה היא המצב הבטחוני המעורער בעקבות אסון אוסלו? (ל''ת)

      צבי, 20/06/07 15:13

      הגב לתגובה זו

  • 32.

    ב'קשה--לפי הימין :היינו צריכים להיות עכשיו בסיני עם

    לוחמות התשה, 20/06/07 13:20

    בדרום לבנון עם מטעני צד וקטיושות, ובתוך כל רחבי הרצועה והגדה עם אינתיפאדות.

    מצב הלוחמה עם מצרים היה משפיע גם על סוריה, מן הסתם...

    כמובן גם ללא גדר.

    כל הנפלאות האלה יחד !

    נא לעיין גם בתגובה 4 .

    הגב לתגובה זו

    • כדאי שתפתח ספרי היסטוריה....הימין הוא זה שנתן את סיני למצרים.

      מושון, 20/06/07 14:28

      הימין עשה שלום עם מצרים ולא השמאל ההזוי. אתם הבאתם עלינו רק אסונות בשלושים שנה האחרונות.

      הגב לתגובה זו

      • הימין התנגד. בגין העביר בכנסת (ל''ת)

        על קולות השמאל, 20/06/07 14:51

        הגב לתגובה זו

  • 31.

    היא לא טיפשה ולא עיוורת

    אאא, 20/06/07 13:18

    יש בישראל משטר אפרטהייד פיאודלי בו מיעוט סמולני לבן המהווה 10-15 אחוזים מהאוכלוסיה שולט בצורה מוחלטת על כל עמדות הכוח ועל כל משאבי המדינה.
    כל המערכות במדינה משועבדות ל 2 מטרות הקשורות בכך והן :

    1) שימור בכל מחיר של ההגמוניה הפיאודלית של המיעוט הסמולני הלבן
    2) כפיה בכוח הזרוע של אורח החיים של מערב אירופה על כלל האוכלוסיה.

    זו הסיבה העיקרית לכך שמרבית מערכות המדינה לא מתפקדות כלל.אין קשר בין המטרות לשמן נוצרו המערכות הללו לבין 2 המטרות אותן המערכות הללו מנסות לקדם,הלכה למעשה.

    הגב לתגובה זו

    • תגובה נהדרת ,הכל נכון (ל''ת)

      יוסי, 20/06/07 13:47

      הגב לתגובה זו

  • 30.

    צדקת , אישי הטוב . (ל''ת)

    יושקו, 20/06/07 13:17

    הגב לתגובה זו

  • 29.

    יש 2 מדינות ל2 עמים בהסכמה, או המשך מעגלי הדמים (ל''ת)

    מה לא ברור, 20/06/07 13:09

    הגב לתגובה זו

    • בפועל יש כבר 3 מדינות לעם פלסטיני אחד.....והרביעית בדרך. (ל''ת)

      אמת, 20/06/07 14:28

      הגב לתגובה זו

  • 28.

    אלמלא העיוורון המדיני שלו ושל שמיר מצבנו היום היה טוב יותר

    alonso, 20/06/07 12:52

    יש אנשים שהשתיקה יאה להם. אחד מהם הוא יוסי בן אהרון.

    הוא, יחד עם שמיר, דאגו לטרפד את הסכם לונדון שהושג הודות להסכם שאליו הגיעו שמעון פרס והמלך חוסיין ואשר זכה לשם הסכם לונדון, הסכם שכולם בישראל, פרט לכמה פנאטים מן הימין ההזוי כבן אהרון ושמיר, היו מאמצים אותו ללא היסוס.

    מקומם שאנשים אשר עיקר דאגתם הייתה לטרפד כל הסכם או הבנה עם הצד השני קוראים לאיש אשר הביא לאותו הסכם או הבנה נביא של אשליות.

    אלמלא בן אהרון ושמיר שתי האינתיפאדות לא היו מתרחשות ולא היינו צריכם לדון עם החמאס ואף לא עם אש''פ כפי שעושים היום.

    אחר כך הגיע ביבי אשר דאג לטרפד את הסכם אוסלו ומכאן הדרך לאי שקט ולמדינת טרור על ידנו הייתה קצרה מאוד.

    יאה לכול נביאי הזעם כמו בן אהרון שיפנו את זעמם, בראש ובראשונה, לעצמם.

    הגב לתגובה זו

    • הימין מנע מדינת חמאס על שטח כל יהודה ושומרון

      צפונית, 20/06/07 16:53

      מעניין שהשמאלנים לא רק שאינם מודים בקריסת הקונספציה שלהם, אלא ממשיכים להאשים את הימין בכשלון. בושה וחרפה.

      הגב לתגובה זו

  • 27.

    לא רק האישים שצינתה חלולים זו התקשורת שממליכה מלכים והעם הטיפש נוהר

    כנסו ותפנימו, 20/06/07 12:51

    והעם הטיפש נוהר אחר הספינולוגים האדלרים והארדים למינהם תראו דוגמא כשרצו להמליך את שרון ולאחר מכן את אולמרט וקדימה הסיסמא היתה קדימה+העבודה החלום הרטוב של השמאל הסהרורי אבירי התקשורת והשמאל דחפו בכל דרך את הממשלה והתוצאה קריסת כל המערכות הן ביטחוני והן מדיני מבחינה כלכלית המשק נע עם הדי הדלק האחרונים של בנימין נתניהו עכשיו לשמאל הסהרורי יש משיח חדש ישן אהוד ברק הרזומה של ברק בריחה מלבנון ואי תגובה לחטיפה שנתנה רוח גבית לאינתיפדה רצחנית שהשיא היה הפקרת חיילנו בקבר יוסף מדממים למוות ברק לא הצליח למגר את האינתיפדה והביא לקריסה ביטחונית וכלכלית.אבל התקשורת החליטה זה המלך החדש ..

    הגב לתגובה זו

    • זו האמת העירומה על מדינתנו הרי מי שבוחר זה האזרחים המסוממים לתקשור (ל''ת)

      עם טיפש, 20/06/07 13:15

      הגב לתגובה זו

    • כל מילה נכונה (ל''ת)

      זהבה, 20/06/07 17:49

      הגב לתגובה זו

  • 26.

    אמת ויציב מר בן אהרון . אלא שגם הימין שגה ושוגה מס' אסטרונומי (ל''ת)

    של שגיאות, אז, 20/06/07 12:35

    הגב לתגובה זו

  • 25.

    הלוואי - וישמעו לך

    VC, 20/06/07 12:28

    הלואאי שעם ישראל יקשיב לך.
    כמה אתה צודק

    הגב לתגובה זו

  • 24.

    מסכימה

    אזרחית, 20/06/07 11:47

    אני מסכימה עם כל מלה אך לצערי לא קם בישראל מנהיג אחר שאפשר להעריך.

    הגב לתגובה זו

  • 23.

    צודק בכל מילה. יש לך הצעה מה לעשות כדי להפיל אותם? (ל''ת)

    צפונית, 20/06/07 11:35

    הגב לתגובה זו

  • 22.

    הכותב הנכבד מצטיין בדיבורים

    אלון ה, 20/06/07 10:55

    אם הוא כזה חכם ונבון, שיצטרף לפוליטיקה ושלא יבלבל לנו את המח.

    הגב לתגובה זו

  • 21.

    הוא בטוח שהוא מציין עובדות אובייקטיביות, או מה?? (ל''ת)

    מוזר, 20/06/07 10:53

    הגב לתגובה זו

    • לקשקשן המוזר, מה זה ''עובדות אוביקטיביות''?

      ימין שפוי., 20/06/07 12:31

      עובדה היא עובדה ואי אפשר להתוכח. המסקנות ממנה יכולות להיות שונות ואז אפשר לומר עליהן ''סוביקטיביות\אוביקטיביות'', אתה כשמאלן כדבעי לא מסוגל להתמודד עם מציאות-עובדות שמציגים לפניך אז אתה מלגלג, מלהג ומקשקש.
      תשמיע את ''העובדות האוביקטיביות'' שלך, למד אותנו.

      הגב לתגובה זו

  • 20.

    יפה אמרת! (ל''ת)

    פרובוקטור, 20/06/07 10:53

    הגב לתגובה זו

  • 19.

    צודק לחלוטין (ל''ת)

    רונית, 20/06/07 10:48

    הגב לתגובה זו

  • 18.

    ''חזון התעתועים של שתי מדינות לשני עמים הגיע לפשיטת רגל סופית''

    עלובי נפש, 20/06/07 10:45

    ודאי שהגיע. כשהיו פלסטינים שהיו מעונינים לקדמו גיליתם אתם ''הלאומיים'' הנאצלים וה''ציונים'' הגדולים חולשה והתקפלות והעליתם ממשלה בראשות נתניהו שלא היה לה שמץ של רצון לקדם את הרעיון. כשפרס וחוסיין רצו להקים קונפדרציה תלת לאומית ביזיתם אותו כאויב העם.
    מה כן? אין לכן תשובה.
    אז המציאות מטיחה לכם אותה, היישר בפרצוף. מדינה יהודית, ציונית, נאורה וגאה הולכת והופכת למדינה דו לאומית שפלה ומסוכסכת, דרום אפריקאית, עם הפרדה גזעית ועם של אדונים ועבדים. ובקצב הזה כל העסק יקרוס אל עצמו ובקרוב.

    הגב לתגובה זו

    • ''כשהיו פלסטינים שהיו מעונינים לקדמו''

      צבי, 20/06/07 12:21

      אתה מתכוון אולי לשקרי עראפת?

      הגב לתגובה זו

    • על מה אתה מדבר? הרי השמאל המשיך באוסלו כל הזמן

      י, 20/06/07 13:07

      כשביבי נבחר הוא לא ביטל את אוסלו ואפילו קיים את ההתחייבויות בשם השמאל, אז די לזרוק בוץ ולהאשים כל אחד חוץ מעצמכם בכשלון האידאולוגיה שלכם.

      אוסלו = כישלון, כישלון שהשמאל ברא וטיפח, אין לכם ברירה אלא להודות בכך, ולהתחיל לתקן.

      הגב לתגובה זו

    • ישראל מעולם לא היתה יהודית

      אאא, 20/06/07 13:20

      ומעולם לא היתה דמוקרטיה.
      רק על הנייר.
      מצודה צלבנית מערב אירופאית,אתאיסטית,קוסמופוליטית,ליברלית,אנטישמית ומולטי אתנית - מה לזה ולציונות ???

      הגב לתגובה זו

  • 17.

    מעם שתקשורת כזו יצאה ממנו ראוי למנהיגים אלה (ל''ת)

    ענת, 20/06/07 10:24

    הגב לתגובה זו

  • 16.

    אתה ביבי והימים חלולים שנותנים לאולמרט ברק פרס לטרטר את העם עם (ל''ת)

    תקשורת אתרוגים, 20/06/07 10:18

    הגב לתגובה זו

    • רק לכוד/נתניהו יכול/ים ליישם מצעינו:ותור שטחים+פנוי+2מדינות ל2עמים+ (ל''ת)

      שלום-אכשיוו !!, 20/06/07 13:01

      הגב לתגובה זו

  • 15.

    רגע, ומה עם יצחק רבין ואריק שרון ?

    ד''ר ארוין, 20/06/07 10:05

    כדי להשלים את התמונה
    חייבים לומר
    שגם שרון ורבין
    שהביאו עלינו את האסונות
    עשו זאת בגיבוי התקשורת

    ובכך הושלם הפאזל
    מנהיגי השמאל
    כל מנהיגי השמאל
    הוליכו אותנו שולל
    את כולנו
    בעזרתה האדיבה של התקשורת בישראל

    רק מה
    חלק האמינו להם
    וחלק לא נפלו בפח

    יהי חלקי עימם

    הגב לתגובה זו

  • 14.

    אמת אמת אמת (ל''ת)

    מתנחלת, 20/06/07 09:50

    הגב לתגובה זו

  • 13.

    הממשלה העכשווית עדיפה על הליכוד המושחת ושות' (ל''ת)

    מישה א', 20/06/07 09:50

    הגב לתגובה זו

    • רוב ח''כ של הליכוד מתחזים כולל היו''ר. (ל''ת)

      2003-06זנב, 20/06/07 12:19

      הגב לתגובה זו

    • הליכוד הוא הפחות מושחת במפלגות

      אאא, 20/06/07 13:22

      הכנסת.פשוט השחיתות של הסמול מקבלת חסינות אתרוגית משפטית ותקשורתית מוחלטת.

      גם אם הליכוד היה מושחת,עדיף מושחתים מקוויזלינגים בשרות האיחוד האירופי שנבחרים ע''י הערבים ששולטים במרכז העבודה.

      הגב לתגובה זו

  • 12.

    הכנופיה הקציבה תקציב בלתי מוגבל לתגובות בתשלום (ל''ת)

    ומפחידה מגיבים, 20/06/07 09:25

    הגב לתגובה זו

  • 11.

    מגיע לעם מנהיגות חלולה אם הוא מעדיף להיות טפש (ל''ת)

    הוא יושמד, 20/06/07 09:24

    הגב לתגובה זו

  • 10.

    תקשורת האתרוגים בנתה אותם והרכיבה את הפנל הזה לא עיוורת (ל''ת)

    יוסי תתעורר, 20/06/07 09:23

    הגב לתגובה זו

  • 9.

    דבריו של יוסי בן אהרון פשוט נכונים ועובדתיים .

    פקק תנועה, 20/06/07 09:00

    זה באמת מה שקורה לנו .וקרה לנו .

    הגב לתגובה זו

  • 8.

    שמיר מכר את המדינה במדריד

    ארנון, 20/06/07 08:55

    לערפאת , לאסאד וכל שאר הגוד גייז.
    אפילו על טאבה הוא ויתר

    הגב לתגובה זו

    • הכל או לא כלום

      בועז, 20/06/07 10:44

      ארנון לצערי חסידי השיטה שלך הכל או לא כלום הפילו את שמיר ובזכתכם קיבלנו את רבין ואוסלו אז בבקשה לך ולחברך מהקצה הימני תתחילו להיות מציאותיים ולחבק מנהגים מהימין במקום להעיף אותם תתערר

      הגב לתגובה זו

      • אני דווקא שמאלן...

        ארנון, 20/06/07 11:52

        ואני מציג מראה מול האיש שאחראי על הכרה באש''ף עוד יותר מרבין

        הגב לתגובה זו

        • שקרים

          רונית, 20/06/07 13:29

          שמיר היה ראש ממשלה מעולה

          הגב לתגובה זו

          • חנן פורת הוריד אותו על מדריד, ובדיוק אותו דבר עשה לביבי על חברון

            כי הימין תמיד, 20/06/07 18:06

            ותמיד יותר קיצוני אפילו ממנהיגיו שלו

            הגב לתגובה זו

    • אתה שמאלן בזוי שמנסה להציג את יצחק שמיר באור רע

      גידי, 20/06/07 13:02

      וכך לנקות את רבין ופרס מאשמת אסון אוסלו. בוא נעמיד עובדות על דיוקם: שמיר היה ראש הממשלה היחיד שהיה נאמן לארץ ישראל והאמין בצדקת דרכנו ובזכותינו על כל שטחי ארץ ישראל. האמריקאים הכריחו אותו להשתתף בועידת מדריד. כבר בנאום הראשון שלו שמיר אמר: אל תחפשו פה טריוטוריות. שמיר התנגד בכל תוקף למסירת חבלי מולדת לערבים. רבין פרס ביילין ושאר השמאלנים הם האחראים לאסון אוסלו. אל תסלף עובדו.

      הגב לתגובה זו

  • 7.

    ברגי שיקום ערו. חדשות ציוני ופטריוטי, שהתקשורת השמאלנית תבלבל תשכל

    לרסן את התקשורת, 20/06/07 08:31

    כמה שהיא רוצה.
    אף אחד לא יצפה בה חוץ משמאלנים הזויים.

    הגב לתגובה זו

  • 6.

    בן אהרן לא למד דבר(הסכם) ולא שכח דבר(סרבנות ושלטון כיבוש)-מנהיגות??

    Ehad Haam-Zioni, 20/06/07 07:30

    נקיה?ישרה??אחראית???....נתניהו????

    האם לרביעיה שבכתבה היו טעויות-אכן היו-ולא מעט-אך לפחות נקודת המוצא שלהם לא הייתה סרבנות לשמה המובילה לסיפוח כל הגדה ומדינה דו לאומית(או מדינת אפרטהייד)

    נקודת המוצא הייתה מאז טרום המדינה ועד היום: ח ל ו ק ה!!! למען קיבוע דמוקרטיה לכלל האזרחים בעלת רוב יהודי יציב ומוצק. השיקול היחידי היה ונשאר השיקול הבטחוני-ולכן כל נסיגה (הכרחית) בהסכם עדיפה על פני כל נסיגה חד צדדית

    אבל זאת אדון בן אהרון אינו רוצה להבין.

    הגב לתגובה זו

    • השיקול הבטחוני מחייב להמנע ממסירת שטחים לטרוריסטים

      צבי, 20/06/07 08:04

      כל התחזיות על אסונות דמוגרפיים או דמוקרטיים מתגמדים לעומת המציאות בה נהרגים אלפי ישראלים מהתקפות הטרור היוצאים מהשטחים שאינם בשליטה בטחונית (או הרתעתית) ישראלית.

      והמדובר לא רק מאז ''הכיבוש'' - ראה רציחות האזרחים הישראלים ע''י הפדאין בישובי הדרום, אוטובוס מעלה עקרבים, והצורך בפעולות התגמול כנגד הפיגועים שיצאו מהאזורים שבשליטת ירדן ומצרים.

      ''נסיגה (הכרחית) בהסכם''?? ממתי טרוריסטים מקיימים הסכמים? אנא הבא דוגמה נגדית אחת לכל ה''ההסכמים'' שהופרו ע''י מדינות ערב והארגונים הטרוריסטים.

      הגב לתגובה זו

      • השיקול הבטחוני מחייב לבחור את הדרך הטובה והיעילה ביותר להשגת הבטחון

        אדי, 20/06/07 08:34

        עוצמתה של ישראל מאפשרת לה להכות מכה קשה בטרור, והבעיה העיקרית שעומדת בפניה זו לגיטימציה בין לאומית להפעיל את כוחה. בהעדר לגיטימציה עלול מחיר השמוש המסיבי בכוח להיות בלתי ניסבל...
        יד קשה מול אירגון טרור קיצוני תזכה בלגיטימציה...

        הגב לתגובה זו

      • לא רק בטחוני אלא גם ערכי

        אאא, 20/06/07 13:25

        ומדיני.
        אם אתה נותן פרס לתוקפן,אתה יכול לצפות לתוקפנות נוספת.
        מי שמוכר את אדמתו לאויב בעבור בצע כסף ושדרוג תדירות נסיעותיו לחו''ל,הוא תחתית החבית של המין האנושי.

        הגב לתגובה זו

      • משטר כיבוש על עם אחר אינו מוסרי, אינו מעשי ופוגע בבטחון-לכן נדרש...

        Ehad Haam-Zioni, 20/06/07 15:16

        חוסן בטחוני ישראלי לאורך שנים-והיפרדות משלטון הכיבוש המידרדר.

        ביצועם בפועל של הסכמי השלום נשמר טוב, ואפילו רוחם התחממה ממצרים לירדן-וכעת אנו בפתח הכרה כלל ערבית (עם השגת הסכם שלום עם הסורים והפלשתינאים באמצעות אש''ף מייצגם) צירוף רצועת עזה להסכם יהיה רק כשתקבל את המרות הלאומית של אשף.

        הגב לתגובה זו

        • אתה חי בסרט

          גידי, 20/06/07 16:15

          אם לא שמת לב הסורים מתכננים למלחמת שמד נגדנו ורכשו טילי קרקע קרקע, טילי נ''מ ומיג 31, אז איך אתה מסביר את זה? הקסאמים על שדרות זה איתותי שלום לדעתך? אם אתה לא רואה, כוחות הגיהאד מתכוננים למלחמת שמד נגדנו כדי לאפשר לצורר היטלר אחמדינגאד להגיע לפצצה ולחסל אותנו, אז איזה שלום בראש שלך? דרך אגב: איזה סוחר נתן לך את החומר? היתי רוצה לקנות ממנו סחורה.

          הגב לתגובה זו

          • לא סתם סרט-אלא שידור חוזר של מה שקדם למלחמת יום הכיפורים..ורצונך???

            Ehad Haam-Zioni, 20/06/07 17:17

            לחזור על כל סרט האימה ההוא ורק אחר כך להכנס לאותו משא ומתן בדיוק שכיום אתה דוחה??????????

            ולגבי רצועת עזה והגדה וההסכם עם הפלשתינאים-אנא קרא את מאמרו של יוסי ביילין מאתמול-אולי תבין

            הגב לתגובה זו

    • 2 הערות

      אאא, 20/06/07 13:24

      1) מקומם של אנשים הרוצים לחקות את המערבלהטמע בחברה הנוצרית של המערב ומחוייבים לאינטרסים של המערב - הוא במדינות המערב הנוצריות.
      2) משטר אפרטהייד פיאודלי בו מיעוט סמולני לבן שולט על כל משאבי המדינה ועל כל עמדות הכוח שלה,הוא דמוקרטיה בדיוק כמו שהמשטר באיראן הוא דמוקרטיה.

      הגב לתגובה זו

  • 5.

    עצוב לי...עצוב עצוב עצוב

    דעות שונות, 20/06/07 07:25

    כמה מפתיע כי אנחנו השוטים אנחנו ההזויים לא הם.
    חביבי הקהל חביבי השפיות ולא היו נותנים לכשלון הסכמי אוסלו למנהיג האוטופיה אשר מעולם לא התקיימה להגיע ולהיות הנשיא! איך זה יכול להיות הרי בכל מדינה מתוקנת היו מיליוני מחקרים וועדות חקירה על איך יתכן, איך יתכן...ובאים חברי הכנסת ומתככנות ועסקנות זו או אחרת ממנים אותן לנשיא אבסורד.
    אדי בתגובתו כותב כי בתהליך אוסלו הראנו לידידי ישראל כי פנינו לשלום. עם ישראל הטו אוזניים אנחנו לא צריכים לשכנה אף אחד!!! אבל אף אחד בצדקת דרכינו וגם לא להצטדק. וידינינו וחברינו הלכו פרחו להם, אפיה הם היום הידיים הללו...במועצת האום...באירופה המסרבת להתנתק מהאינטרסים הכלכלים הגלומים במזרח התיכון. כמה עצוב כמה עצוב שאנחנו אשמים בכל.

    הגב לתגובה זו

  • 4.

    ספקולציה שנאמרת בבטחון מאחזת עיני שוטים, אבל אינה אלא ספקולציה...

    אדי, 20/06/07 06:51

    מה היה קורה אלמלא הסכם אוסלו?
    הימין מנסה לשכנע בחוסר הצלחה שהיינו שוכנים לבטח תחת גפננו ותאנתנו והפלשתינים היו ממשיכים לשרת אותנו בנאמנות...
    או שמא היה פורץ טרור בשם אחר?
    אבל בעקבות אוסלו השגנו שלום עם ירדן ושיפרנו את מעמדנו בקרב מדינות מוסלמיות באזור... במקביל, חידשנו את תקפות הטיעון החשוב כל כך שישראל היא מדינה שואפת שלום... טיעון שהלך והתפוגג בעקבות שלטון הליכוד...

    היציאה מעזה שיפרה את מצבנו הדמוגרפי...
    היציאה מעזה משמשת מענה לידידינו בעולם, שהחלו לתמוה שמא תמיכתם בנו משמשת את כוונות ההתפשטות של הימין הישראלי...
    ניצחון החמאס מבהיר לידידינו באופן ברור מי הם הטובים ומי הם הרעים בסיכסוך ומצבנו השתפר בשל כך...
    הטיעון שהובסנו במלחמת לבנון אינו מעוגן בעובדות, והוא ניצול ציני של המצב בו אין קריטריונים ברורים לניצחון או מפלה במלחמה מסוג זה...

    בטרם יצאנו מלבנון נהרגו מדי שנה עשרות חיילים במלחמה בה לא ניתן לנצח, ובמקביל נוצר לחץ בין לאומי שנעוף משם ובכך תפתר הבעיה...
    ברק גילה אומץ ומנהיגות כאשר החליט וביצע יציאה מלבנון...

    בקיצור, כל הטיעונים שלך הם ספקולציה ופרשנות שניתן ללא קושי לראות שהם חסרי בסיס...

    הגב לתגובה זו

    • ימנים--תקראו היטב את 4 ! ''הספקולציות לאחור'' שלכם

      נמאסו !!!!!, 20/06/07 09:53

      נמאס מצורת ניתוח לא אינטיליגנטית -
      כאילו אפשר לדעת מה היה אם ...

      (אפשר לכתוב תסריט בלהות לא קטן לפי המלצות הימין לאורך השנים-
      *היינו עכשיו בסיני ,עם לחימה כזו או אחרת.התשה גדולה/התשה קטנה.
      * בתוך דרום לבנון, מטעני צד וקטיושות.
      * פרושים עמוק בתוך כל הרצועה והגדה ...
      * מצב לוחמה עם מצרים סביר שהיה משפיע גם על סוריה.
      ** כל זה ביחד ! **

      הגב לתגובה זו

      • ''מת'' על שינוס האנטלגנציה לשמאל אותה ''אינטלגנציה'' שהביאה

        GREEN SLEEV, 20/06/07 10:28

        פרס נובל..לשלום! לערפת!
        ואת אברום בורג הפוסט ציוני ליושב ראש הסוכנות היהודית
        את חזבאללה לחיפה
        את גלעד שליט לעזה
        ואת 8000 אזרחים עובדי אדמה ומשלמי מיסים לגור בקרטונים מובטלים ומושפלים..
        עוד ''אינטלגנציה'' כזו ואבדנו..

        הגב לתגובה זו

        • עזוב - השמאל מצביע מהבטן

          גילה, 20/06/07 13:31

          ואינו יכול להודות בטעות

          הגב לתגובה זו

        • אין בסמול בדל של אינטיליגנציה

          אאא, 20/06/07 13:34

          יש יכולת להשיג תארים אקדמיים,אבל אין לזה קשר עם אינטיליגנציה שימושית.
          אף אחד לא התקבל לאוניברסיטה בגלל האינטיליגנציה שלו ואף אחד לא יצא מהאוניברסיטה יותר אינטיליגנטי ממה שהיה כשנכנס אליה.

          הגב לתגובה זו

      • שקרן, תסריט הבלהות קורה היום

        גידי, 20/06/07 13:06

        בוא אני אגיד לך מה היה קורה אם היינו היום בסיני: בתוך כל הרצועה ויהודה ושומרון לא היה קורה כלום, כי מסירת סיני דרבנה את הערבים לאינתיפאדה. היינו מדכאים אותם ומקסימום הם היו זורקים אבנים. תהיה בטוח שבמקרה כזה לא היה להם פצצות טילים מטעני חבלה ורובים. הצבא היה מאומן כי תמיד היה חשש למלחמה, כך שמצב שבו הימחי''ם ריקים כמו בקיץ האחרון לא היה מתרחש. היינו מרסקים את החיזבאללה והוא לא היה הופך למפלצת שהוא היום. הייתה לנו הרתעה ואף אחד לא היה מדבר על נסיגה לקווי אוושויץ, והעולם היה מבין שאין כזה דבר אצלנו לתת חבלי מולדת. תהיה בטוח שתושבי שדרות לא היו סובלים מטילים במצב כזה.

        הגב לתגובה זו

    • בשביל ההתחלה אלמא אוסלו עוד 1500 ישראלים היו נושמים כרגע.. (ל''ת)

      סמדר, 20/06/07 10:25

      הגב לתגובה זו

    • לטיפש שמעליי

      גידי, 20/06/07 13:01

      שמיר שאף לשלום אבל לא תמורת שטחים. שלום במצב הגבולות הקיים. אז אל תקשקש שהליכוד לא שאף לשלום. לפני אסון אוסלו מצבנו היה טוב כמו שאמר אז יצחק שמיר על סיום האינתיפאדה הראשונה: גמרנו אותם. לולא אוסלו היה לנו 20 שנה של שקט, ואם הייתה עוד אינתיפאדה היו להם רק אבנים, ולא מטעני חבלה, מרגמות, טילים ורובים שיש להם היום בזכות השמאל. העולם אנטישמי ממילא, כך שזה לא משנה אם יצאנו או נשארנו בעזה, תמיד יגידו שישראל אשמה. מעמדנו בעולם דווקא נפגע בעקבות ההתנתקות שהובילה ללבנון 2. נצחון החמאס לא מבהיר כלום לעולם שונא היהודים. זה רק הופך את מצבנו לבלתי נסבל. בטרם יצאנו מלבנון הייתה לנו הרתעה והיינו יכולים לרסק את החיזבאללה אם פרס ה''נאור'' לא היה עוצר את ענבי זעם. בעקבות הבריחה מלבנון ההרתעה נפגעה פחות והחיזבאללה התחזק. אם לפני הבריחה הטילים הגיעו רק עד קריית שמונה, היום יש להם טילים עד הנגב.

      הגב לתגובה זו

    • הטיעונים שלך הם ספקולציה

      אאא, 20/06/07 13:30

      1) אתה רוצה לחסוך דם? אז למה אתה לא מבגר לאירופה? כאשר מדובר באינטרס של הסמול הלבן,אז מלחמה זה בסדר.כאשר מדובר בחיי ערבים,אז זה בסדר הקריב חיי חיילים ע''י שליחתם לתוך סימטאות ג'נין.
      2)היציאה מעזה לא שיפרה את מצבנו הדמוגרפי.הערבים בעזה לא היו רלוונטיים עוד קודם.מה שחשוב זה הערבים שמוכנסים לעבוד בישראל ע''י הסמול הלבן ומשתקעים בה.כנ''ל לגבי מאות אלפי העבודים הזרים שהביא הסמול הלבן וכנ''ל לגבי חצי מליון הנוצרים שהובאו מברה''מ.אתה סופר כמה ערבים יש אני סופר כמה יהודים יש.
      3)שלום עם ירדן היה עוד קודם והוא היה יותר יציב וחזק מאשר הוא כעת.
      הניסיון להציב עובדות (הרוגים כתוצאה מאוסלו) מול היפותזות (מה היה קורה אם) הוא עלבון לאינטיליגנציה.
      4)טובים ורעים יש רק באגדות הילדים.
      אין ערבים טובים וערבים רעים.אלה שיבגדו בעמם כדי לעשות את מה שאתה רוצה,יסיימו את דרכם בקפיצות בנג'י מגגות הבתים...לא חבל שקשור לרגליהם.

      הגב לתגובה זו

    • הובסנו בלבנון תבוסה משפילה

      אאא, 20/06/07 13:33

      וגם אם אתה לא מסכים,זה לא ממש משנה.כך מבין זאת העולם המוסלמי וכך רואה זאת כל העולם.
      אתה יכול לומר ''לא הפסדנו'' כמה שתרצה,אבל זה לא ישנה את העובדה שבעקבות המפלה יבואו עימותים נוספים.
      מעולם לא היתה ישראל חלשה כלכך,והערבים מבינים זאת יפה מאד.

      הגב לתגובה זו

    • לא יודע מה היה קורה..

      ארז, 20/06/07 13:33

      אבל דבר אחד ודאי - אילולא אוסלו, הפלסטינים לא היו מחוללים את גלי הטרור הרצחני, שגבו כ-2000 נרצחים.

      הגב לתגובה זו

      • ארז-טיעון קצת הפוך: לא יודע מה היה...אבל זה מה שהיה..אולי אתה טועה?

        Ehad Haam-Zioni, 20/06/07 18:22

        מתי כבר יהיה ברור לך? האינטיפדה השניה לא פרצה בגלל אוסלו אלא בגלל היאוש הפלשתינאי מהרחבת ההתנחלויות וחוסר השגת הסכם (דבר שבו יש אשמה כבדה על ערפת שלא קיבל את מתווה קלינטון-ועל ברק שלא הציע דבר כזה אל סיפוח 10% וביתור הגדה בארבע אצבעות סיפוח ענקיות......ושניהם התעלמו מההתקדמות הרבה בטאבה... )

        הגב לתגובה זו

  • 3.

    מנהיגות חלולה...

    ריקי ירון, 20/06/07 06:28

    אין תיאור הולם מזה למצבנו. קיראו את הספר מלכת היהודים ותבינו בדיוק את עומק השבר.

    הגב לתגובה זו

  • 2.

    ליוסי. חבל שאתה לא מכניס לרשימה גם את החברים שלך מהליכוד.

    צ, 20/06/07 06:17

    אותם חברים שמספרים לנו כמה שהם אוהבים את הארץ, וכמה שהם ציונים נלהבים.

    אבל גם הם תואמים לפרס אולמרט ברק וכל שאר הקומבינטורים מהפוליטיקה.

    הגב לתגובה זו

  • 1.

    ושוב מי שיש לו דיעה פוליטית מוצקה כותב סובייקטיבי כל כך (ל''ת)

    דיעה סוביקטיבית, 20/06/07 06:15

    הגב לתגובה זו

    • בן אהרון.השמות שהזכרת דעתם כבר נודעה.אך מה עםBBיור אג'נדתך שמסתתר

      מתמיכתו מהנתקות, 20/06/07 12:16

      מר בן אהרון מנכ''ל משרד ראש הממשלה לשעבר בזמן שלטון הליכוד אז , שכיום יור הליכוד הוא בנימין נתניהו.
      הארבעה שציינת , פרס , אולמרט , ברק , ליבני , דיעותיהם כבר ידועות בנושא המדובר שטחים תמורת שלום ( בנתיים גם אי-לוחמה לא קיבלנו) .
      הם ידועים כתומכי ההתנתקות שנעשתה בממשלת 2003-06 (ברק לא היה ח''כ אז ).
      לציבור יש אפשרות לבחור או לא לבחור בהם.
      אבל , יש אחד שמסתתר ועוזריו,אוהביו,תומכיו מסייעים לו להסתיר הצבעתו בכנסת בעד ההתנתקות ב2005.
      הלא הוא בנימין נתניהו ,יו''ר הכביכול אג'נדה של א''י השלימה כערובה בטחונית וכמובן זכות אבות תנכי''ת / הסטורית.
      מה הבעייה של נתניהו להצביע נגד ההתנתקות ,במחיר פיטוריו מאותה ממשלה עת כיהן שר אוצר ?!
      כפי שלנדאו, ליברמן , אלון++ פוטרו ?!
      כאן טמונה בעיית עיוות דמוקרטי , כיוון שרוב הציבור דהיום במיוחד הלכודניקים אינם יודעים / זוכרים שנתניהו הצביע בעד אותה התנתקות שכ''כ דיבר נגדה ?!
      ז''א הצביע נגד מצפונו ?! מדוע לא מודיע שטעה ?! כלפי בוחריו?!
      אז האם לציבור יש האפשרות להצביע בעד מי שיבטא דיעותיהם ?! או שנתניהו ימשיך לשטות ולהטעותם ?!
      יש חשיבות לשמירת הדמוקרטיה ע''י אמירת אמת של כ''א (אינו יכול לשנות דעתו סתם באמצע קדנציה ולהיתפש סתם באמרנו : '' יהיו ויתורים כואבים '' ) .
      זכות הציבור לדעת עמדות אמיתיות של מנהיגיו, ימין או שמאל , מרכז ++ .
      לבעלי עמדות כשל בן אהרון , אין מה להלין על 4חכים שציין או ח''כ חיים אורון לדוגמא שדיעותיהם ידועות.
      את הנזק הבלתי הפיך של עקירת רבבת יהודים ופינוי גוש קטיף אוליי קשה לתקן , אך יש ללמוד מטעויות העבר ולהביט לעתיד טוב יותר לכלל אזרחי ישראל ולהתמודד עם האתגרים האמיתיים שניצבים בפניה.
      וחינוך לערכים קודם לכל.
      שיהיה רק טוב ל/כ-ו-ל-ם !!

      הגב לתגובה זו