• 73.

    מסקנה-הקמצנות עלתה לנו יקר מאד

    אילן, 21/06/07 19:55

    מה לעשות הישראלים לא אוהבים לשלם ביטוח.
    300,000 דולר זה ביטוח סביר על טנק שעולה כמה מליונים.
    אגב הרבה טנקים כבר פועלים עם המערכת הזו
    ומדובר בפס יצור שממנו יצאו עם פקל כזה מהמפעל
    אולם לפני כחודשים נערך תרגיל שריון ובו התאמנו
    כבר חיילים בהפעלת המערכת הזו.
    אגב במלחמת לבנון נכנסו מספר טנקי מרכבה 4 לשטח
    עם מערכת מעיל הרוח אולם החיילים לא ידעו איך להפעילה...

    הגב לתגובה זו

    • שטויות

      fuyj, 22/06/07 21:21

      שטויות שטויות

      הגב לתגובה זו

  • 72.

    תגובה ל-20 רפאל, ''לרפאל יש הרבה...''

    Avi Ecuador, 20/06/07 09:34

    אתה מזכיר לי סיפור אמיתי מהטכניון.
    באחד השנים שם לסטודנטים במחלקה הטכנית בטכניון נתנו שאלון במבחן שביקשו מהמהנדסים לעתיד לטכנן מערכת להובלת דם בסגנון מובילי נפט ומאגרים להובלה... אז כל הסטודנטים התעמקו בבעיה ותכננו תכנונים על מאגרים שלא מחלידים, צינורות מיוחדים, מערכות קירור...
    אף אחד לא שאל לעצם הרעיון המטורף...
    נדמה לי שאת המורה הזה פיטרו.

    הגב לתגובה זו

    • זו סתם ''אגדה עירונית'' (ל''ת)

      סתם, 21/06/07 07:20

      הגב לתגובה זו

  • 71.

    לצערי כאיש טכני שלא בדיוק מבין ויודע איך המערכת פועלת

    Avi Ecuador, 20/06/07 08:36

    אני בטוח שמערכת זאת בכדי שיהיה לה מהירות תגובה מהירה חיבת להיות מחוץ לטנק; טנק זה כלי שבזכות המיגון שלו חיילים יכולים להיות מאובטחים נגד כדורים נגד פגזים אולי ועוד חלקים מעופפים...
    ברגע שאתה שם על הטנק טילים חיצוניים יש גם את הסכנה שכדור קטן ריקושט טועה יפגע בטיל זה ואולי יגרום לפיצוץ כל מערכת הטילים שתפוצץ את הטנק.
    אני כמעט בטוח שכאיש טכני הייתי מוצא פאשלות של המערכת הזאת ואיתכם הסליחה.
    ייתכן שהסכנה של מערכת זו לצוות הטנק היא הרבה יותר גדולה מאשר התועלת שלו, אומנם ירו מהמערכת הזאת והמערכת יירטה אולי מספר טילים אבל לא ירו בטח כדורים פשוטים על הטילים לראות איך הם מתפוצצים ואיזה נזק הם גורמים לצוות או לטנק.

    הגב לתגובה זו

    • איש טכני?

      איש טכני יותר, 20/06/07 09:31

      אם באמת היית איש טכני כמו שאתה מציג את עצמך היית יודע שלא כותבים שטויות בנושא שאין לך מושג בו.

      הגב לתגובה זו

      • תרגע, אני צנוע (ל''ת)

        חחח, 20/06/07 09:35

        הגב לתגובה זו

      • עכשיו תגיד לי שאידיוטים יכולים להיות רגועים ''מהשטויות'' שכתבתי (ל''ת)

        Avi Ecuador, 20/06/07 09:37

        הגב לתגובה זו

      • הוא מבין בטכנולוגיה כמו במדיניות ובפוליטיקה.

        ידיים זהב, 20/06/07 15:36

        ידו בכל ויד כל בו.
        איש אשכולות ובר אוריין כמו יגאל כהן מרחובות ובנצי א.

        הגב לתגובה זו

      • אבי כמה שאתה ט..ש

        איש יותר ויותר, 07/11/07 18:16

        מה לח...ר ומרק ירקות..אבי לך ללמוד אז תבין..במקום לברבר..חוץ מזה במה את מבין..אתה בטח מקבל אנאימפלוימנט בארהב אוכל חינם

        הגב לתגובה זו

  • 70.

    לצערי כאיש טכני שלא בדיוק מבין ויודע איך המערכת פועלת

    Avi Ecuador, 20/06/07 08:31

    אני בטוח שמערכת זאת בכדי שיהיה לה מהירות תגובה מהירה חיבת להיות מחוץ לטנק; טנק זה כלי שבזכות המיגון שלו חיילים יכולים להיות מאובטחים נגד כדורים נגד פגזים אולי ועוד חלקים מעופפים...
    ברגע שאתה שם על הטנק טילים חיצוניים יש גם את הסכנה שכדור קטן ריקושט טועה יפגע בטיל זה ואולי יגרום לפיצוץ כל מערכת הטילים שתפוצץ את הטנק.
    אני כמעט בטוח שכאיש טכני הייתי מוצא פאשלות של המערכת הזאת ואיתכם הסליחה.
    ייתכן שהתועלת והסכנה של מערכת זו לצוות הטנק היא הרבה יותר גדולה מאשר התועלת שלו, אומנם ירו מהמערכת הזאת והמערכת יירטה אולי מספר טילים אבל לא ירו בטח כדורים פשוטים על הטילים לראות איך הם מתפוצצים ואיזה נזק הם גורמים לצוות או לטנק.

    הגב לתגובה זו

    • לא רוצה לכתוב לכם על עוד פאשלות שאני חושש שיש במערכת (ל''ת)

      Avi Ecuador, 20/06/07 08:51

      הגב לתגובה זו

    • אין טילים חיצוניים

      קצין, 20/06/07 19:24

      לא אחשוף פרטים שלא פורסמו, אך רק אומר לך שאין סכנה כפי שאתה מציג. הפרסומים בתקשורת לגבי אופן הפעולה של מערכות מסוימות לא תמיד מדוייק, ודי לחכימא...

      הגב לתגובה זו

  • 69.

    ומה עים מיגון תחתית הטנק מיפני מיטעני חבלה שונים? (ל''ת)

    פקק תנועה, 20/06/07 08:25

    הגב לתגובה זו

    • אין צורך!

      אהרון, 12/07/07 02:30

      תחשוב שאתה הצד שמטמין מטעני גחון - שזה כמו מוקש מבחינה טרמינולוגית.

      הוא אפקטיבי רק כאשר הטנק עובר בדיוק אבל בדיוק עליו.

      עכשיו תנסה לחשב את השטח שיש לך בדרום לבנון - משהו כמו 60 ק''מ (שהם 60,000 מטר) גיזרה לרוחב כפול 40 ק''מ עומק.
      טנק טופס בסך הכל 3 מטרים רוחב.

      לך תנחש איפה לשים את המטען גחון שלך.

      תנסה לחשב מה הסיכוי הסטטיסטי שטנק יעבור בדיוק מעל המטען שהצבת.


      לסיכום:
      לבנות ולפתח מיגון כנגד בעיה שהסיכוי להתקל בה הוא אפסי - איננה השקעה נבונה בלשון המעטה.

      מה גם שיש מערכות לאיתור וגילוי מטעני גחון שנעים על ציר התנועה בטרם הטנקים עוברים שם.
      במקרה שכזה אז המטען גחון כבר בכלל לא רלוונטי.

      הגב לתגובה זו

      • mistake

        Dave, 31/07/07 00:41

        60km =60,000,000 Meters
        not 60,000 meters

        הגב לתגובה זו

  • 68.

    לקטיושות אין מענה! וזו הבעיה הדומיננטית (ל''ת)

    רועי, 20/06/07 07:28

    הגב לתגובה זו

    • כמה נהרגו?

      טנקיסט, 20/06/07 09:33

      מציע שתבדוק כמה אנשים נהרגו מקטיושות וכמה מטילי נ''ט ואז תחשוב שוב מה הבעיה האמיתית

      הגב לתגובה זו

  • 67.

    טילי הקורנט החדשים של סוריה עוברים מערכת זו (ל''ת)

    האם נבדק?, 20/06/07 07:19

    הגב לתגובה זו

    • לא עוברים

      מפתח, 20/06/07 09:33

      לא קום דבר אחרנקורס ולא קורנט ולא שו

      הגב לתגובה זו

  • 66.

    הגשר ובית החולים

    שלמה, 20/06/07 05:33

    בחלם היה נהר ועליו גשר רעוע. מדי פעם אירע ועגלה ובה מטען כבד, הכבידה מדי על קורות הגשר והוא קרס על הנוסעים בו אל מימי הנהר
    וכמובן שנוסעי העגלה לא אחת נפצעו פצעים קשים. באסיפת אנשי חלם החליטו לפתור את הבעיה מן השורש, והחליטו: סמוך לגשר יוקם בית חולים משוכלל והנפגעים מקריסת הגשר, יוכלו לקבל בו טיפול מעולה אשר יעזור להם להשתקם במהירות מפציעותיהם החמורות. שנים לא ידעו כיצד לקרוא לבית החולים, אולם עכשיו נצנץ במוחי רעיון נפלא: מעיל רוח, יקרא לו לבית החולים.
    האם בצה''ל לא שמעו שההגנה הטובה ביותר היא ההתקפה? זול ויעיל פי כמה מכל מעילי הרוח.

    הגב לתגובה זו

    • קנדה

      טנקיסט, 20/06/07 09:35

      די פשוט לשבת בטורונטו ולוותר על המיגון של המרכבה. נכון, שלמה?

      הגב לתגובה זו

  • 65.

    Do not sell to antisemitic Europe (ל''ת)

    JO, 20/06/07 03:53

    הגב לתגובה זו

  • 64.

    לפי הבנתי ''הדלה''

    Avi Ecuador, 20/06/07 03:39

    טנקים זה למלחמת כיבוש התרחבות והשתלטות, לא למלחמת טרור ולעמידה במקום ובכפרים ועבודה עם פנצטה.
    מי שבראש הממשלה היום והשמאל, אספני בולים, לא יתנו לכלים שלנו בכל מקרה לעשות את עבודתם, עושים להם ייעוד חדש ומחפשים שטויות בכדי להשתמש בהם, הרבה יותר פשוט ויעיל לעשות בהם שימוש למה שהם נועדו ולא למלחמות של הלוך חזור בשיטת מנוע הווישר שהיום עובד צה''ל.
    הבל הבלים.
    אז אם יפציצו את ארמון הנשיאות בסוריה ואת כל התשתית הכלכלית שם אפילו לא יצטרכו להיכנס בטנקים...

    הגב לתגובה זו

    • הבנה דלה - אכן !! (ל''ת)

      יוסי, 20/06/07 09:37

      הגב לתגובה זו

      • יופי אז שיהיה לבן שלך בהצלחה אחרי מנהיג שהבנתו לא דלה כמו אולמרט (ל''ת)

        Avi Ecuador, 20/06/07 10:01

        הגב לתגובה זו

    • אמרתי לכם ? ממש מוצלח האקוודור.

      ידיים זהב, 20/06/07 15:38

      תדמיתו הירודה עושה לו עוול.

      הגב לתגובה זו

    • אויש כמה שאתה לא חכם... מילא לשבת בשקט ולהיות טיפש

      אורן, 20/06/07 16:52

      אבל למה לפרסם זאת בראש חוצות???
      על מארב ארטישוק שמעת?

      רק במלחמת ש' ב ש' (תבדוק מה זה) משתמשים בטנקים?

      הגב לתגובה זו

  • 63.

    כשמסרסים את צה''ל וקושרים לו את ידיו

    Avi Ecuador, 20/06/07 03:25

    ובונים את מדינת פלסטין כמטרה בכל הבל הבלים.

    הגב לתגובה זו

  • 62.

    מה ''שבטוח''

    Avin Ecuador, 20/06/07 03:19

    יש מלחמה גדולה בקרוב עם אולמרט ''שמוביל''.
    איזה אסון...

    הגב לתגובה זו

  • 61.

    מחפשים ''משחקים'' חדשים למשחקים החדשים שיצאו

    Avi Ecuador, 20/06/07 03:03

    וימציאו עוד ''משחקים'' בכדי להתגבר על רוחות כמו מערכות הטעיה שיוצרים דימוי לשליחת טילים שמבזבזים את כל הרוחות לכל הרוחות.

    הגב לתגובה זו

    • לא פשוט בכלל...

      אהרון, 12/07/07 02:23

      לנסות ולדמות מטרה למערכת הנ''ל זה לא עניין של מה בכך - המערכת ''מעיל רוח'' יודעת להבדיל בין מטרה אמיתית הנעה לעבר הטנק לבין מטרת דמי שאיננה כזו.

      המערכת גם מחשבת מסלול מעוף הטיל, גם מהירותו, וגן את מסתו ועוד כמה פרמטרים מסווגים.

      בסופו של דבר ''טיל דמה'' יעלה מבחינת הטמעה כמו טיל אמיתי ובכך הוא לא יתרום מאומה לצד היורה.

      בשורה התחתונה, לבנות מערכת שתבלבל או תרנדר את מעיל הרוח לבלתי אפקטיבי זו משימה כל כך מורכבת ומסובכת, שעד שימצאו לה פתרון יעבור כנראה עשור או שניים לפחות.

      במיוחד משום שהמפתחים גם לא יודעים מה הם יכולות המערכת מעיל רוח, וללא המצאותה של מערכת שכזו בידהם, יקשה עליהם לבדוק ולנסות פתרונות נגדה.

      רק בשדה הקרב הם יוכלו לבדוק את הפתרונות שלהם ובהעדר מלחמה יקשה עליהם לבצע זאת.

      הגב לתגובה זו

  • 60.

    נו, עוד יצליחו לבנות את פלסטין

    Avi Ecuador, 20/06/07 02:59

    למה הפלסטינים מפריעים לשמאל?
    היום היו עושים מערכות להלחם במתנחלים...
    חוסיין בספטמבר השחור הפך כפרים לרוחות רפאים ולא היה לו בעיות של טילים?!
    לא תמיד להלחם בנקודה שנלחמת זה הפתרון, האמריקאים לדוגמא כדי להוציא את הטילים מקובה לא נלחמו בקובנים, הם הרימו מטוסים מול הרוסים והזהירו אותם במלחמה כוללת ובזה נגמרה ''המסיבה'', אפילו לא היתה מלחמה והרוסים התקפלו והוציאו את הטילים מקובה.
    בלבנו?! סתם מלחמה שטוטית של אידיוטים; היו מזהירים את הסורים ואומרים להם שהם אחראים להחזיר את החטופים ושישראל נותנת להם אולטימטום ל 48 שעות להחזיר אותם, זאת כמובן כשהיא מגיסת מילואים לפני האזהרה מכינה תשובה לסוריה שכבר מזמן צריכה היתה להיות במגרה תוכנית למלחמה כוללת נגד סוריה לצה''ל ולמנהיגנו כשמחכים או יוצרים מצבים או אמתלות בכדי לפתור את הבעיה לדורות הבאים.
    היו מזהירים אותם שישראל תגבה מהם שטחים ותביא את הסורים לימי האבן ושהם נותנים להם עוד שבוע להוציא את כל חיזבאללה עם נשקו נשיו וילדיו מלבנון.
    היום לא היו מדברים על רוח...

    הגב לתגובה זו

  • 59.

    רק מעיל? מה עם נעליים?

    גרביים, 20/06/07 02:16

    איך נותנים לטנק ללכת יחף?

    הגב לתגובה זו

  • 58.

    הדם של הרוגי הטנקים זועק!!! לשמיים!!!

    יוני, 20/06/07 01:11

    לא יעזור כלום, מה שנעשה זה פשע לשלוח את הבחורים במלכודות המוות, ''המעיל'' זה כיסוי תח... למצפון של העו''ד, היו''ר, והטייס, ששלחו לקבר את טובי בנינו, תנו לטנקיסטים האמיצים פיצויי פרישה נדיבים, וחסלו את השריון!!!

    הגב לתגובה זו

  • 57.

    בשליש מחיר של צוללת אתם ממגנים 4,000 חיילים!

    שריונר במיל', 20/06/07 00:51

    להתקין את המערכת הזו בכל הטנקים זה חובה, גם אם צריך לערוך מבצע התרמה בארץ ובחו''ל, הח''כ שירים את הכפפה וידאג למצוא סכום (חד פעמי ולא גדול) של 300 מיליון דולר כדי ש 4,000 משפחות יוכלו לישון בלילה בשקט יקבל את הקול שלי בבחירות הבאות.

    הגב לתגובה זו

    • לאיזורים שיש טילים יכנסו טנקים כאלה

      Avi Ecuador, 20/06/07 04:15

      ולאיזורים שאין טילים יכולים להיכנס טנקים אחרים.
      לא צריך לשלוח חללית לשוק...

      הגב לתגובה זו

  • 56.

    טנק הרוס=עשרות מליונים....

    אזרח, 20/06/07 00:17

    חלם כאן במקום למגן טנק ב 300000 נותנים לו לההרס ולגרום נזק של עשרות מליונים

    הגב לתגובה זו

  • 55.

    איזה חלמאות.. רק 100 !!!!!

    ירון.מ, 19/06/07 23:54

    מישהו יצתרך להסביר זאת אחרי המילחמה הבאה.

    לא למדנו כלום!

    הגב לתגובה זו

  • 54.

    והבן שלי קצין בקבע משתכר בקושי שכר מינינום

    אריק, 19/06/07 23:51

    עובד קשה 15 שעות ביממה
    כולל שבתות וחגים ומשתכר
    14 שקל לשעה וכל זה תמורת סיכון חייו ובריאותו.

    הגב לתגובה זו

  • 53.

    המערכת הייתה מזמן חסכו כסף במחיר ילדינו (ל''ת)

    בושה וחרפה, 19/06/07 23:46

    הגב לתגובה זו

  • 52.

    לא הגזמתם..... למה לא עושים חיילי צעצוע וזהו (ל''ת)

    מתן בורנשטיין, 19/06/07 23:46

    הגב לתגובה זו

  • 51.

    חבל שוועדת וינוגרד לא בדקה מחדלי המו''פ וההצטיידות .

    א.ש. נחשון, 19/06/07 23:40

    תמיד ובמיוחד בעידן הנוכחי נשק מודרני הוא מכריע . לכן יש לתכנן ומראש ולהשקיע . חבל שצהל לא הצטייד מזמן במערכות אלו. חלקם יכול היה להיות מוכן מזמן. יש לחקור את כל בעלי האגו מהעבר כולל ברק, מופז וכו' אשר השקיעו בטיפוח עצמי במקום בהגנה אמיתית .

    הגב לתגובה זו

  • 50.

    מה איתנו אנשי המרכבה 3 עיזים???הא??

    מילואימניק 3 בז, 19/06/07 23:34

    מפקירם את דמינו!!! דמינו נהיה הפקר!! עד לאן נוליך את הבושה??? אין לי זכות לחיות? לנשום? להרויח כסף ? להדריב?

    הגב לתגובה זו

    • אתם תקבלו מעילי גשם (חלפ''ס)!

      חיילי הפלדה, 20/06/07 02:30

      ותפסיקו לבכות. האשה שלכם זכאית להנות מיותר מגבר אחד בימי חייה!
      וחוץ מזה שגיל המוות הממוצע בסרי לנקה הוא 45 אז אם תמותו צעירים זה לא נורא כל כך. שמעון פרס שומר על המאזן.

      הגב לתגובה זו

      • המשפט האחרון שלך קרע אותי מצחוק (ל''ת)

        מתגלגל על הרצפה, 20/06/07 12:09

        הגב לתגובה זו

    • ''תרגע'' במחשבה לוגית לאיפה שאמורים להיות טילים

      Avi Ecuador, 20/06/07 03:17

      ינסו לשלוח מרכבה 4 ולא 2 כך ש''הרווחת''.

      הגב לתגובה זו

      • גאון.

        ידיים זהב, 20/06/07 15:39

        ואתם עושים עליו ''דאחקות''.
        לא יפה !

        הגב לתגובה זו

        • זה שאחלאה כמוך מחפש ועוקב בעקביות אחרי תגובות שלי

          Avi Ecxuador, 20/06/07 17:40

          אומר דרשני...

          הגב לתגובה זו

  • 49.

    ואת המילואימניקים ימשיכו לשלוח במרכבה 2 ישנה

    ג'ובניק, 19/06/07 23:25

    כמו צאן לטבח

    הגב לתגובה זו

    • תגיד תודה, אנחנו עוד עם מגח (ל''ת)

      מישהו שיודע, 02/08/07 16:16

      הגב לתגובה זו

  • 48.

    יושקע כסף בחיר ובשריון.

    תני דון, 19/06/07 23:24

    די למדיניות הסטייקים לחיל האוויר ולוף לחיר.

    בגלל זה הפסדנו במלחמה האחרונה.

    הגב לתגובה זו

  • 47.

    אם היה לזה תקציב אז המערכת הייתה על חלק מהטנקים בלבנון 2

    מוטי, 19/06/07 23:23

    ככה זה כשמקצצים ומקצצים בתקציב מערכת הבטחון וכאשר הכסף שיש לה לא תמיד הולך למקומות הנכונים.

    וזה נכון גם למערכת יירוט קטיושות וקסאמים.

    הגב לתגובה זו

  • 46.

    ביזיון התקציבים שמופנים לחיל האוויר

    מוקי, 19/06/07 23:11

    ולא לאלו שבאמת צריכים.

    הגב לתגובה זו

    • אין מה לעשות חי''א גומר כל מלחמה תוך 48 שעות (ע''ע מלחמת לבנון 2) (ל''ת)

      מיראז', 20/06/07 02:32

      הגב לתגובה זו

      • ראינו מה חיל האויר עשה במלחמה האחרונה

        דן, 20/06/07 05:21

        הפציצו בתים כי לא הייתה תשובה לקטיושות . ממש ניצחון?

        הגב לתגובה זו

  • 45.

    למה נותנים פומבי לעניין שצריך להיות סודי? (ל''ת)

    בטחון שדה, 19/06/07 23:08

    הגב לתגובה זו

  • 44.

    אולם אגף התכנון מסרב: ''אין כסף לזה''

    שמעון 101, 19/06/07 23:01

    ''בזרוע היבשה דורשים לרכוש מאות כלים משוריינים מסוג ''נמר'', אולם.....
    אני תקווה שאותם קצינים שחיי שיריונרים שווים בעיניהם כקליפת השום, ישכנעו את בניהם להתנדב לשריון.....
    לפחות זאת הם חייבים לנו, לכולנו!

    הגב לתגובה זו

  • 43.

    הסכנה האמיתית

    jacz, 19/06/07 22:59

    במשך 60 שנה הושקעו כספי עתק בתקציבי הביטחון וכעת אנחנו מוצאים את עצמנו תחת איום טילים מלבנון סוריה עזה ואולי בקרוב מהגדה. איך יתכן שאחרי כל ההשקעות האדירות אנחנו מוצאים את עצמנו חשופים לטילים קרקעיים - ומלחמת לבנון האחרונה הראתה לנו שאין לצבא תשובה?

    הגב לתגובה זו

  • 42.

    צה''ל - צבא מבולבל

    קצין מילואים, 19/06/07 22:59

    יש יותר מידי כאוס בצבא וחייבים להודות בזה כדי לתקן את זה.

    עדיין לא מאוחר.

    מג''דים במילואים לא סגורים על משימות.
    אין ציוד ולא מוגדר מי דואג לציוד בהרבה יחידות מילואים.

    רכבים לא שמישים וציוד לא איכותי.

    אני מציע לרמטכ''ל ולחבריו בפיקוד להצטרף לתרגילים של יחידות מילואים.

    הקפדה על בטיחות היא בגדר המלצה בלבד ובנס תרגילים מסתיימים ללא נפגעים.

    מקבלי ההחלטות בצבא לא מספיק מעורבים בשטח וזאת הבעיה העיקרית.

    יש לשפר ויש לבקר את המג''דים ולא לחכות למלחמה ההבאה או חלילה וחס לאסון הבא.

    אסור להרשות לעצמנו להתבלבל.

    חזרתי עכשיו ממילואים ומה שהלך בתרגיל היה פרטץ' אחד גדול.

    הכסתח חוגג.

    הגב לתגובה זו

  • 41.

    מענין שכסף לחיל האוויר תמיד יש

    יקי, 19/06/07 22:49

    אבל לשריון ולחיר ,כלום
    הגיע הזמן כבר לחלוקה יותר נורמלית של תקציב החימוש הצהלי.

    הגב לתגובה זו

    • צודק מאה אחוז

      ששש, 19/06/07 23:07

      חיל אוויר עוד רוצה לרכוש את ה-F-22

      הגב לתגובה זו

  • 40.

    למה רק 100 יחידות?

    האזרח א', 19/06/07 22:40

    100 יחידות = 30 מיליון $
    תתקינו על כל טנק ונגמש יחידה
    נניח 1000 יחידות = 300 מיליון $
    זה כסף קטן מאד לעומת החסכון גם בחיי אדם וגם בטנקים שלא מושמדים.

    להזכירכם - עלות F15 כ 100 מיליון $
    (עם המערכות וכו')

    הגב לתגובה זו

    • צודק 100%

      עומר, 19/06/07 22:52

      אחת הבעיות הכי גדולות במלחמה האחרונה היו טילי הנ''ט. עושה רושם שגם סוריה הבינה את זה ומצטיידת בכאלה. כידוע, בעיקר במלחמה נגד סוריה, 100 טנקים הם לפעמים לא קרובים אפילו ללהספיק. לא הוגן שרק 100 צוותים יהיו מוגנים יחסית, והשאר יופקרו. תשקיעו עוד כסף ותקנו מיגון לכל הטנקים שבשימוש. לא שווה להתקמצן ואחרי זה ללכת להודיע למשפחה על מות בנה בגלל קמצנותו של הצבא.

      הגב לתגובה זו

    • נכון מאוד!!!

      טנק, 19/06/07 23:39

      ההפסדים הישרים של המלחמה האחרונה היו כ-17 מיליארד שקל, שזה בערך 4 מיליאר $. אז פתאום אין 300 מיליון? קמצנים...

      הגב לתגובה זו

    • חחח, פתרונות קסם יש לכם

      Avi Ecuador, 20/06/07 03:21

      קודם מנטליות כיוון ודרך, אחר כך ''צעצועים''.

      הגב לתגובה זו

  • 39.

    היגיע הזמן!!

    לוחם מהמלחמה, 19/06/07 22:38

    במלחמה האחרונה כלוחם חי''ר הטנקים לא רק שלא עזרו לנו העלה להפך מאוד הכבידו במשך כל המלחמה היה צריך לחלץ חיילים לכודים פצועים והרוגים.אם היה לטנק את המיגון הזה היו נחסכים הרבה מאוד חיים של חיילים.

    הגב לתגובה זו

  • 38.

    ערך המעיל מתחוור מול ערך ילדנו החילים

    אשר, 19/06/07 22:33

    אני מאמין כי חיל השיריון הצבא והממשלה יחכימו לרכוש ולהתקין מערכות אלו למען הגנה נוספת על חיי חיילנו היקרים. מחירו אמנם נשמע יקר, אך, מתחוור לעומת ערך חיי חיילנו ילדנו היקרים.
    בזאת היינו והיננו מובילים, טכנולוגיה והגורם האנושי המשובח שמרו על יתרונות אלו.

    הגב לתגובה זו

    • ילדים? בישראל התחילו לגייס ילדים?! (ל''ת)

      מוזר.., 19/06/07 23:21

      הגב לתגובה זו

  • 37.

    התחיל עידן הל''א לטנקים? (ל''ת)

    גץיפפית, 19/06/07 22:23

    הגב לתגובה זו

  • 36.

    נקווה שיעזור... (ל''ת)

    מפוכח, 19/06/07 22:16

    הגב לתגובה זו

  • 35.

    כנראה וצבאות שנלחמו את המלחמה הקודמת

    דוד צימרמן, 19/06/07 22:06

    נכשלו..

    עצוב שהיום מתכוננים לישם ולהלחם את המלחמה ..שהייתה.

    צבא נבון. מדינה חפצת חיים מתכוננת למלחמה עתידית ,וחושבת מה עלול האויב לנסות להפתיע ב-ע-ת-י-ד!!

    אבל מי אני ,מול גנרלים נערצים,טייסים מהוללים,אוגדונירים שהם אגדה בחייהם...( היודעים להפעיל פלסמות בעיניים עצומות..)

    הגב לתגובה זו

    • צימרמן, במקרה זה אתה טועה.

      מוטי, 19/06/07 23:27

      אתה צודק באופן כללי על התכוננות למלחמה שהייתה.

      במקרה זה כנראה שגם במלחמה הבאה אם תהיה מול סוריה או מול לבנון, חיזבאללה, חמאס, ירדן ומצריים עדיין נידרש לטנקים ומולם יהיו טילי נ''ט בעייתיים.

      הגב לתגובה זו

  • 34.

    פרויקט המרכבה התגלה במערומיו.לא יעזור שום כוסות רוח.

    אבי מטבריה, 19/06/07 21:57

    צריך לפתח טילי רוח רק מרחוק.

    הגב לתגובה זו

    • אבי מטבריה התגלה במערומיו. תפסיק לעשות רוח

      מוטי, 20/06/07 00:48

      קשקשן.

      הגב לתגובה זו

    • אבי , מה תלוי לך ככה ? תתבייש. (ל''ת)

      אביבה, 20/06/07 15:40

      הגב לתגובה זו

  • 33.

    אי רכישת המערכת מיד עם זמינותה

    יעקב, 19/06/07 21:56

    הראשונה כמוהה כבגידה.
    הטנקים והטנקיסטים קימים להלחם
    ואי הכנתם לשעת מבחן היא פשע.

    הגב לתגובה זו

  • 32.

    תראו איך רפא''ל עושקת את המדינה

    סימה אלוש, 19/06/07 21:54

    כל אשה שמכבדת את עצמה יודעת שלקראת הקיץ יש סיילים מטורפים של מעילי רוח שנשארו בסטוקים והמחירים צונחים ובגדול.

    רק במשרד הבטחון, שם יושבים רק גברים, לא מודעים לעניין ומשלמים על המעילים מחיר מלא.

    לא חראם?


    הגב לתגובה זו

    • לא מצחיק.

      סמור, 19/06/07 23:06

      רפא''ל חברה מעולה, הלוואי ואני אצליח להגיע לשם.

      הגב לתגובה זו

      • הבן של אולמרט הצליח להגיע לארצות הברית

        חחח, 20/06/07 03:31

        גם המשפחה של רבין...

        הגב לתגובה זו

    • את תיקני מעילים והגברים יתכננו מיגונים (ל''ת)

      גבר, 19/06/07 23:06

      הגב לתגובה זו

    • סיני מסין? (ל''ת)

      AJ, 19/06/07 23:06

      הגב לתגובה זו

  • 31.

    בג''ץ לא יתערב ?

    חשש, 19/06/07 21:52

    למה שיתערב ?
    יש משהו שהוא לא מתערב בו ?

    הגב לתגובה זו

  • 30.

    הנשק שלנו מגיע לאויב

    ראינו, 19/06/07 21:47

    ''מעיל רוח''חיוני לספקו בהקדם
    האפשרי לצה''ל ,רק לא לחזור על
    הטעות ולספקו לצבאות זרים כי אז
    יגיע בהקדם לאויבינו!!!!!!!!!

    הגב לתגובה זו

  • 29.

    מתי תפסיקו למגן את עצמכם עד העצם ולחשוב קצת איך להגן על אזרחים? (ל''ת)

    דוב הקוטב, 19/06/07 21:38

    הגב לתגובה זו

  • 28.

    רק שלא ישכחו להרים את השלטר (ל''ת)

    כמו בסטי''ל, 19/06/07 21:15

    הגב לתגובה זו

  • 27.

    הם צודקים מעיל הרוח עולה שלוש מאות אלפים,וארבע חילים מתים עולה רק 1

    שלו, 19/06/07 21:10

    הם צודקים מעיל הרוח עולה שלוש מאות אלפים,וארבע חילים מתים עולה רק 100,000

    הגב לתגובה זו

  • 26.

    300 אלף דולר לטנק?זה כסף קטן היום לכלכלה הישראלית

    שריונאי לשעבר, 19/06/07 20:58

    שהורידה את הדולר על הברכיים!ז''א ב200 מליון דולר אנחנו מכסים קרוב ל700 טנקים!זה כלום! מי מנהל את המדינה הזאת? איד......?לא רוצה להגיד NRG הזהיר אותי!!!!!

    הגב לתגובה זו

  • 25.

    דם=מיגון

    שריונר במיל, 19/06/07 20:58

    זאת לצערי המשוואה בצה''ל.חוויתי את אותו הדבר בלבנון ב96. רק אחרי הרוג וכמה פצועים הגיעו למסקנה שהטנקים לא ממוגנים מספיק לאיומים הקיימים.מודיעין-אין,כסף אין,חיילים זה בזול.

    הגב לתגובה זו

    • ככה זה ששיקולים כלכליים קודמים...

      יוני, 20/06/07 01:16

      לדם בחורינו,

      הגב לתגובה זו

  • 24.

    ל-18: אין גבול לאטימות ולטמטום?!! (ל''ת)

    boaz-1, 19/06/07 20:56

    הגב לתגובה זו

    • ל-24.. אתה לא מפגין חוכמה מיוחדת.

      איתי, 19/06/07 21:06

      תגיד, כשהיית ביסודי לא למדת לזהות ילדים קטנים ומעצבנים?נודניקים כאלה, עם רגשי נחיתות ובטחון עצמי בדשא, שרק נהנים לעצבן אחרים?

      אולי כבר לא תלמד אף פעם.

      הגב לתגובה זו

  • 23.

    רק שלא ישכחו להרים את השלטר (ל''ת)

    כמו בסטי''ל, 19/06/07 20:53

    הגב לתגובה זו

  • 22.

    על כל טנק שנפגע יש להרוס כפר ערבי-זה מיגון הכי-הכי!! (ל''ת)

    boaz-1, 19/06/07 20:52

    הגב לתגובה זו

  • 21.

    מעיל רוח...!!!??? נשמע כמו מלחמת הכוכבים או מדע בדיוני..... (ל''ת)

    דודי, 19/06/07 20:49

    הגב לתגובה זו

  • 20.

    לרפאל יש הרבה מה להציע!!אבל אצלנו מעדיפים לחסוך,שיהיה כסף למעילות !

    רפאל, 19/06/07 20:43

    לרפאל יש הרבה מה להציע!!אבל אצלנו מעדיפים לחסוך,שיהיה כסף למעילות !!

    הגב לתגובה זו

    • צודק. צריך לקצץ בתקציב הבטחון (ל''ת)

      ביבי, 19/06/07 20:50

      הגב לתגובה זו

      • ללא ביבי שבנה כלכלה איתנה,הדולר היום היה 10 שקלים!

        ההגינות מחייבת, 19/06/07 21:21

        וצה''ל לא היה יכול לקנות תחתונים לחיילינו!אז אנא מכם תניחו לציניות ותתחילו להתייחס ברצינות לחיים שלנו בארץ הזאת!!!!

        הגב לתגובה זו

        • ללא ביבי שחזה את מדינת היהודים, לא היו היום שקלים בכלל

          חיים, 19/06/07 21:29

          מזל שיש ביבי, אחרת עוד היינו אוכלים לפת בפולניה

          הגב לתגובה זו

          • ביבי הרס את הבטחון הלאומי , עם הגדלת הפערים החברתיים.

            מוקי, 19/06/07 23:14

            וזאת האמת הכי ! חמורה .
            ואת זה גם הערבים מבינים.

            הבנים של משפחות ההון לא משרתים בצבא , בתפקידים קדמיים.

            כאן לא נוכל לנהל צבא של מקסיקנים וכושים זה יהיה הסוף.

            הגב לתגובה זו

            • נכון. לא נשאר אפילו כסף למסיבה הגונה להכתרת פרס לנשיאות. (ל''ת)

              רובי, 20/06/07 15:42

              הגב לתגובה זו

          • ללא ביבי, המפץ הגדול לא היה מתרחש וכלל לא היו חיים על פני האדמה (ל''ת)

            ליבי, 19/06/07 23:24

            הגב לתגובה זו

        • ללא ביבי שהוציאנו ממצריים עדין היינו עבדים לפרעה (ל''ת)

          מתיר אסורות, 19/06/07 22:25

          הגב לתגובה זו

        • ללא ביבי היינו היום משחקים עם חיילים בריטים (ל''ת)

          כלניות, 20/06/07 02:12

          הגב לתגובה זו

  • 19.

    לצערנו,זמנו של הטנק עבר.תפנימו מה קורה בעיראק.כל מה שזז, מטווח.

    רק טילים, 19/06/07 20:43

    גם לפי התגובות כאן, תבינו שאנשים הפסיקו להאמין בסיפורי המדע הבדיוני .
    העולם מצא פיתרון לטנק.
    הוא עדיין טוב לסימטאות של גבלייה, אבל במערכה הוא פאסה.
    רק טילים מדברים היום.

    הגב לתגובה זו

    • שיצא לך להיות בשדה קרב

      בלה בלה, 19/06/07 22:07

      אני אולי אבל רק אולי אקשיב לך הטילים שלך לא עשו כלום בלבנון חוץ מהרס כאשר יוצאים למלחמה לא יוצאים לנסות להרוג כמה שיותר יוצאים לכבוש שטחים רק ככה מנצחים מלחמות לא על ידי כמה הרגנו הטנקים מעבר להיותם כוח ירי עצום הם גם משמשים לפינוי נפגעים בזמן שהטייסים מפחדים להכנס תחת אש הטנקים נכנסים ומחלצים בעזרתם נפגעים

      הגב לתגובה זו

    • אתה חמור

      XX, 19/06/07 23:04

      רק שיריון וחי''ר מחזיקים באדמה.

      הגב לתגובה זו

  • 18.

    צריך לבחון אם אין במערכת הזאת פגיעה אקולוגית. (ל''ת)

    אורי הס, 19/06/07 20:42

    הגב לתגובה זו

    • שאלה יפה העלית , ידידי הנכבד.

      אורי וויס, 19/06/07 22:13

      אני כאיש רוח מסוגל להבין לרגשותיך ולחשיבתך הנכונה.
      במקום להשקיע בכלי מלחמה אני קורא לסייע סיוע הומניטרי לפלסטינים הנמקים תחת הכיבוש.

      הגב לתגובה זו

      • ואני קורא לסייע להם להעתיק את מקום מגוריהם לים

        עומר, 19/06/07 22:54

        יפי נפש. כשהפלסטינים יפסיקו להרוג לנו אנשים נוכל לעזור להם. לפני זה, אנחנו צריכים להרוג אפילו מיליון פלסטינים במכה אם זה מה שיציל ישראלי אחד.

        הגב לתגובה זו

      • תגידו מה לקחתם?

        ציוני, 19/06/07 22:59

        לחיות בשלום עם עם שרוצח את דמו
        האם זה אפשרי? האם אתם כו אטומים כי אינכם מבחינים שכל עוד שולטים שם פונדמנטליסטים זה לא בר ביצוע!

        הגב לתגובה זו

      • אתה חי בסרט ! מה זה ''במקום להשקיע בכלי מלחמה'' ?

        קצין מילואים, 19/06/07 23:01

        כלי המלחמה האלו שומרים על החיים שלנו.

        עם כל הכבוד והסימפתיה למה שקורה בעזה, חיי אזרחי מדינת ישראל יותר חשובים לי.

        אל תשכח מה מקור כל הצרות הללו.

        הטרור הערבי פלשתינאי.

        הגב לתגובה זו

      • ואני קורא לשלוח אנשים כמוך לעזה (ל''ת)

        בבר, 19/06/07 23:04

        הגב לתגובה זו

      • ואני קוראת לכם לא לשכוח שוב לקחת את הכדורים שלכם. (ל''ת)

        אחות רחמניה, 20/06/07 00:29

        הגב לתגובה זו

  • 17.

    הגדר יעילה יותר. עובדה, שאף טנק לא נפגע מצדה השני של גדר ההפרדה. (ל''ת)

    כבשה מסיקה, 19/06/07 20:35

    הגב לתגובה זו

  • 16.

    הגיע הזמן

    אריק, 19/06/07 20:32

    בתור שיריונר בפנסיה ואב לשני בנים שריונרים חיכיתי לא מעט לרגע הזה.אי מיגון הטנקים הוא זילזול בחיי הלוחמים ואני מקווה שאחרי שהרמטכל מחיל האויר עזב יתחילו בצהל לדאוג להגן טוב יותר גם על לוחמי היבשה

    הגב לתגובה זו

  • 15.

    יופי מופז!! חסכת כסף על חשבון חיים. באמת כל הכבוד... (ל''ת)

    פצוע מלבנון, 19/06/07 20:26

    הגב לתגובה זו

  • 14.

    שאלה

    אזרח, 19/06/07 20:19

    מה במקרה שמשוגר יותר מטיל נ''ט אחד כלפי הטנק? או שני טילים בו זמנית? האם גם אז המערכת נותנת תשובה? והגרוע מכל.. מה לגבי מטעני הקלע הענקיים נגד טנקים...
    שום טיל לא יעזור מולם.

    הגב לתגובה זו

    • כתוב לך בכתבה שזה מגן

      יובל כהן, 19/06/07 22:13

      מפני התקפה של כמה טילים גם כן..

      ''בניסויים רבים שנערכו, הצליחה המערכת ליירט מספר טילים שנורו בו-זמנית לעבר הטנק שעליו הורכבה מערכת המיגון האקטיבית. ''

      הגב לתגובה זו

  • 13.

    מעיל רוח... אם אין רוח גבורה בעם אז הכל רק רוח... (ל''ת)

    ישראל, 19/06/07 20:08

    הגב לתגובה זו

  • 12.

    תהלים צ'

    ., 19/06/07 20:05

    המעיל הכי טוב לעם ישראל

    הגב לתגובה זו

    • צודק (ל''ת)

      תואפיק, 19/06/07 20:20

      הגב לתגובה זו

    • אין צ' פרקים בתהילים, יא נודניק. וגם בור. (ל''ת)

      איתי, 19/06/07 21:07

      הגב לתגובה זו

      • בתהלים קנ מזמורים =150 וכמובן גם צ (ל''ת)

        יואב דוד, 19/06/07 23:03

        הגב לתגובה זו

  • 11.

    לא למכור למדינות אויב כמו אנגליה וצרפת! (ל''ת)

    שי, 19/06/07 20:04

    הגב לתגובה זו

    • אבל בטח כבר מכרו את זה לסינים

      ריקי, 20/06/07 00:01

      ואלה רגילים למכר לאירנים מעבירם לסוריה

      הגב לתגובה זו

  • 10.

    מעט מדי ומאוחר מדי

    AVIVA, 19/06/07 20:01

    100 טנקים ממוגנים? ומה עם שאר ה5000?
    מה עם 20000 טילי ה ''קורנט'' בידי חזבאלה ,סוריה ,ומחסני הפרסים?
    ומה עם ה''נאוטילוס''?כמה זמן יחכו עד שיתחילו בפרוייקט?האם יחכו שהחמאס יפגיז את אשדוד או שהקטיושות יגיעו לראשל''ץ או לת''א?

    הגב לתגובה זו

  • 9.

    כמה מזמורי תהילים יעזרו יותר או השלכת קומץ צימוקים עם ברכה (ל''ת)

    משה בודק, 19/06/07 19:54

    הגב לתגובה זו

  • 8.

    הפכנו לשפנים.....

    ניר מרמת ישי, 19/06/07 19:54

    כל הזמן רק מתמגנים.
    איכן היוזמה ההתקפית?
    מי שבונה רק על הגנה סופו שיפסיד בקרב האמיתי.

    הגב לתגובה זו

    • אז סי בלי טנק בכלל, על סוס, כמו הפולנים האמיצים שנלחמו כך בגרמנים (ל''ת)

      ונמתין לתוצאות, 19/06/07 20:00

      הגב לתגובה זו

    • מה תעשה אם ילך טנק ? איך תתקוף ?

      ה, 19/06/07 23:02

      טנק עוד אפשר לתקן, חיילים אי אפשר

      הגב לתגובה זו

  • 7.

    רגע, ואם הטנק נהרס, מי עולה עליו מת''ש?!

    חיילת במיל', 19/06/07 19:53

    300 אלף דולר זה הרבה :-D

    הגב לתגובה זו

  • 6.

    המכ''ם הוא של אלתא רפא''ל עם כל הכבוד עשתה חלק מינורי ביותר (ל''ת)

    מנכ''ל משהב''ט, 19/06/07 19:52

    הגב לתגובה זו

    • יש לך עוד מה לספר? (ל''ת)

      המודיעין הסורי, 19/06/07 20:01

      הגב לתגובה זו

    • למרות שאתה עובד באלתא כנראה, אתה ממש לא מבין כלום

      מנכל רפאל, 19/06/07 20:24

      המכ''ם של אלתא הוא מתוחכם, אך לא פריצת דרך.
      יש מערכת הכוונה, בקרה ושיערוך שהיא ברמת מורכבות של החץ, והיא פריצת דרך עולמית. זה כמו לפגוע עם מחט בכדור פינג פונג. נדרש דיוק פנטסטי, וזמני תגובה קצרצרים - תעשה חשבונות פשוטים של מרחק/מהירות זמן ותבין את גודל הבעייה.\גם מנגנון ההרג הינו פטנט ייחודי ומדהים של רפא''ל.

      הגב לתגובה זו

      • יופי נחמה! אתה ממש גבר גבר וכנראה במרכז העניינים. תעשה לי ילד

        זאבה, 19/06/07 21:00

        אני ממש מתרגשת ממך !!
        הרשמת אותי מאוד ! ! ! ! !!

        חנון

        הגב לתגובה זו

        • איזה יופי, עוד טמבלית שחושבת שזה קול להיות טיפש.

          אביבה פוקס, 19/06/07 23:45

          תזהרי חמודה, רואים לך את הרגשי נחיתות.

          אבל זה בסדר את לא צריכה לדאוג. את קולית. קולים לא צריכים להפגין שום ידע.
          רק לצעוק ''חנון'' בכל פעם שהם לא מבינים על מה מדברים.

          הגב לתגובה זו

        • איזה יופי, עוד טמבלית שחושבת שזה קול להיות טיפש.

          אביבה פוקס, 19/06/07 23:47

          תזהרי חמודה, רואים לך את הרגשי נחיתות.

          אבל זה בסדר את לא צריכה לדאוג. את קולית. קולים לא צריכים להפגין שום ידע.
          רק לצעוק ''חנון'' בכל פעם שהם לא מבינים על מה מדברים.

          הגב לתגובה זו

  • 5.

    שם 100 שקל שנמכור את זה גם לפלסטינים הרי גם ככה אנחנו נותנים להם

    just me, 19/06/07 19:52

    הכול .

    מה שנת 2008? עכשיו!!! תתקינו עכשיו !! !

    מצטערים עלק...תספרו את זה למשפחות השכולות... 300 אלף דולר לטנק משמע שחיי לוחם שווים פחות מ-300 אלף דולר שהרי יש יותר מחייל אחד בטנק.

    הגב לתגובה זו

    • אותך אני נותן להם עכשיו - ועוד מביא להם מאה שקל שיקחו אותך

      ניר, 19/06/07 21:58

      אם רק היו לנו אלף אנשים כמוך.. הצרה שיש לנו איזה מליון כאלה לפחות.

      הגב לתגובה זו

    • ל-5 - זה בטח נמכר קודם לסין

      באר שבעית, 19/06/07 23:49

      ואלה ציידו כבר את הסורים דרך אירן
      כמו עם הלביא

      הגב לתגובה זו

  • 4.

    כל הכבוד אך מוטב היה לא לפרסם

    מוטי, 19/06/07 19:51

    האויב מאזין .

    הגב לתגובה זו

    • לאויב אין תשובה לזה וגם לא תהיה לו. (ל''ת)

      ה, 19/06/07 23:01

      הגב לתגובה זו

  • 3.

    לוקחים דבר ידוע ולעוס ומוכרים בעטיפה חדשה

    yy, 19/06/07 19:50

    כותרת גדולה כאילו על ידיעה מרעידה לא תשנה את העובדה שהמערכת נסיונית ויקרה בצורה מדהימה.

    הגב לתגובה זו

  • 2.

    מה מועיל בה אם היא נכנסת רק בשנה הבאה? (ל''ת)

    א, 19/06/07 19:46

    הגב לתגובה זו

    • נכון ! רוצים שלום עכשיו !

      אופנהיימר, 19/06/07 20:44

      די לבזבז כסף על הכתומים.

      הגב לתגובה זו

      • אבוי לשלום שאלו לוחמיו..

        Commonsense, 19/06/07 21:09

        זה לא החזבאללה, זה לא החמאס, זה לא הפת'ח, והכתום בעיניים זו בכלל לא עזה שבוערת.

        פיקציה.
        הכל פיקציה.

        כנראה צריך להוציא כספי מדינה לקנות הגיון וקצת קונקרטיות.

        הגב לתגובה זו

  • 1.

    זה בלוף שיעזור כמו כוסות רוח למת! על מי אתם עובדים אם לא על עצמכם? (ל''ת)

    שוטים גמורים!, 19/06/07 19:43

    הגב לתגובה זו

    • על מה מבוססת התגובה שלך?

      אדום שרוט, 19/06/07 19:49

      עד שמישהו כאן עושה משהו הגיוני, יורדים עליו בסחף הכללי?

      הגב לתגובה זו

      • איך זה יועיל מול מטען גחון של 100 ק''ג

        גלעד, 19/06/07 20:03

        סתם בזבוז של כסף הרי מול מטענים אין לטנקים ולא תהיה שום עמידות

        הגב לתגובה זו

        • גם נגד פיצוץ אטומי אין הגנה.

          אורן, 19/06/07 20:19

          אי אפשר להגן מפני כל איום אפשרי. אבל למה הגנה בפני איום טילי נט זה ''בזבוז כסף''?
          לוקחים בחשבון מה האיומים שעד כה פגעו בטנקים הכי הרבה. אם קראת היטב, מרבית הטנקים נפגעו מטילי נט. מעיל רוח מגן בפני טילי נט. 1+1=2. נורא פשוט.
          נגד מטעני גחון קיים הנכר שוב 1+1=2.י. נגד 100 ק''ג, לא יודע אם זה יעזור אבל ביננו - גם בונקר מבוצר היטב שחופרים מנהרה תחתיו עם 100 קילו גם הוא יקרוס... נגד איום חל''כ קיימת מערכת על-לחץ. אפשר גם לעטוף את הצנחנים בניילון פקפקים רק שזה דליק...

          הגב לתגובה זו

          • צריך לעשות טנקים בסגנון מזלטי''ם בלי אדם בפנים

            גדי, 19/06/07 20:58

            ולשלוט עליהם בשלט רחוק. זה העתיד

            הגב לתגובה זו

            • זה העתיד, אבל בינתיים עוד יש חיילים בפנים

              חיים, 19/06/07 21:30

              והחיילים האלה צריכים מיגון נוסף נגד טילי נ''ט.

              הגב לתגובה זו

            • גדי צודק. צריך טל''טים - טנקים ללא טנקיסטים.

              יוש, 19/06/07 21:37

              זה נשק שדה הקרב העתידי.

              הגב לתגובה זו

            • אני בעד כל''טים

              קמרשאלור''ל, 19/06/07 21:56

              כתבות ללא טוקבקים. ככה נמוגן כולנו מטל''שים - טוקבקיסטים ללא שכל.

              הגב לתגובה זו

            • אתה בא רק לטעום? (ל''ת)

              AJ, 19/06/07 23:10

              הגב לתגובה זו

            • חחחחחחחחחחחחחחחחחח מצחיק =] שמעתי סגנון כזה בטלויזיה לא מזמן חחחחחח (ל''ת)

              איש, 20/06/07 01:22

              הגב לתגובה זו

            • ''חחח'', היום את החזית מעבירים לעורף

              Avi Ecuador, 20/06/07 03:06

              להיות חייל היום מתחיל להיות פחות מסוכן מלשרת בעורף.

              הגב לתגובה זו

        • ומטען של 100 קילו לא עולה כסף לאוייב?

          איתי, 19/06/07 21:11

          או שרק אנחנו סופרים?

          הגב לתגובה זו

        • בשדה הקרב אין מטענים כאלה.

          קצין מיל., 19/06/07 21:21

          מטענים כאלה רואים לעיתים נדירות, כאשר מתבצע פיגוע מיוחד נגד טנק המבצע משימות בט''ש ונע בציר קבוע.

          בשדה הקרב אי אפשר לשים מטען כזה בכל מקום שאולי יעבור בו טנק. מספיק שהטנק יעבור מטר או שניים מהמטען, כדי שהפיצוץ יאבד אפקטיביות.

          מיגון הוא מטבעו בעל אופי סטטיסטי, ואינו יכול להיות מושלם.
          עדיף להציל 90% מהחיילים, מאשר לומר ''המיגון לא הרמטי, ולכן לא נשתמש בו בכלל''.
          אם נשלחו 10 טנקים לקרב, אחד יעלה במקרה על מטען והשאר יהיו ממוגנים מטילים ולא יפגעו - זה יותר טוב ממה שהיה לנו במלחמה האחרונה.

          הגב לתגובה זו

        • אתה טיפש, מול מטען גחון שום דבר לא עומד

          Z, 19/06/07 23:00

          זה נגד טילי נ''ט, אתה יודע מה זה ?

          הגב לתגובה זו