• 49.

    הרב פנדל - גדול הדור- אחד שלומד שם

    יהודה, 02/07/07 09:56

    מי שלא מכיר את הרב פנדל לא יבין על מה מדובר. הרב פנדל הוא רב חכם עניו גדול בתורה ובמידות ואין לנו אפילו את היכולת להשמיץ אותו אז כול מי שרק מנסה לעשות זאת אני יכול להגיד שתי דברים 1. תיזהר בכבודם של תלמידי חכמים 2. תבוא לישיבת הסדר שדרות כדי לחזות ברב הגדול הזה ואז נראה אם יש למישהו מה להגיד עליו

    הגב לתגובה זו

  • 48.

    זה פנדל או גול עצמי? (ל''ת)

    חה חה חה, 23/06/07 19:07

    הגב לתגובה זו

  • 47.

    והבנדם הזה מסתובב חופשי? (ל''ת)

    יורם, 22/06/07 20:11

    הגב לתגובה זו

  • 46.

    לגבי ''קולך''

    קדמה, 21/06/07 10:09

    נשמע אדם חביב אין ספק, אבל הסגירות הנחבאת שלו מפחידה אותי.. כמובן נשים צריכות להוסיף התבטלות, אלא מה? שנניח להן להשמיע את קולן שלהן? הן עוד עלולות לשנות פה משהו. עדיף להזהיר אותן שלא תרחקנה לכת ותתבטלנה קצת יותר בפני תלמידי חכמים.

    אני מתפללת לקב''ה שיבוא יום ותהיה פתיחות אמיתית לשמוע באמת את מצוקות האחר, במקום הסתגרות ודחיקה הנובעים מפחד ואיום על מעמד. טון העולה מהרבה נושאים שהגיב עליהם הרב פנדל.

    הגב לתגובה זו

    • צודקת! ומה עם התבטלות בפני תלמידות חכמות? (ל''ת)

      מרים, 30/09/07 19:51

      הגב לתגובה זו

  • 45.

    ''מדינת ישראל עזרה לגדל גידולים טהורים''

    ציונים ללא שכל!, 20/06/07 18:52

    עד כמה אתה יכול להיות פנאטי בהשקפה המוזרה שלך?!?!? האם באמת מדינת ישראל היא זאת שתרמה לגידולם של תלמידי חכמים כמו הרב טל?????התכלית שלשמה הוקמה המדינה הייתה אחת ויחידה...לחלן את כולם!!!כמו שמופיע כמובן בהרבה מאוד ציטוטים של ראשי הציונות החילונית(כמובן גם הייתה דאגה לחיי היהודים בגולה אבל כמו שכבר למדנו ושנינו ''גדול המחטיאו מההורגו'')
    ידועים דבריו החריפים של החפץ חיים החזון איש ור' אלחנן וסרמן ה' יקום דמו כנגד הציונות והעמידה החזקה של החזון איש ועוד גדולי דור נגד הניסיון להרוס כל חלקה טובה של יהדות..סיכומו של עניין אם תבדקו טוב טוב תראו שלא בזכות המדינה יש גדולי דור כם אם אך ורק בזכות הרבנים החרדים שעמדו נגד השלטון הכופר...ח'ברה תתעוררו!!!!!!

    הגב לתגובה זו

    • תתבייש! חרדי ללא שכל!!

      ציוני עם שכל, 20/06/07 20:48

      ככה מדברים לגדול בתורה,לראש ישיבה, לדיין? זה מה שחינכו אותכם? טיפה ענווה לא יזיק לך

      הגב לתגובה זו

      • ציוני???ללא שכל אתה גאוותן (ל''ת)

        יוחאי, 22/06/07 09:31

        הגב לתגובה זו

    • תגובה תכנס

      יהודי, 21/06/07 20:39

      לפני שאתה ככה מדבר תעיין ב:''לאמונת עיתנו חלק א'-בית יעקב''
      ''אבן ישראל חלק ה'''
      הספר''אתחלתא היא''
      ואחרי זה דבר על הציונות.אם אתה לא מבין תחסוך את הדברים האלה מאיתנו.תודה

      הגב לתגובה זו

  • 44.

    טוב שיש NRG. לא שמעתי עליו מימי (ל''ת)

    זבולון, 20/06/07 15:49

    הגב לתגובה זו

  • 43.

    מקסים, מקסים, מקסים

    יפית, 20/06/07 15:03

    מעולם לא התרשמתי כל כך מאף שליפה במדורכם. ישר כח גדול וכל הכבוד

    הגב לתגובה זו

  • 42.

    הרב פנדל הרים את העיר שלנו!!!!

    תושב שדרות, 20/06/07 13:42

    הרב פנדל הפיח בעיר שלנו תקווה הרים אותנו למקומות שאף אחד לא היה מסוגל! באמת איכפת לו ממנו! זה ממש מחמם את הלב לראות איך הוא רוצה לעזור כמה שיותר לכל מי שצריך עזרה וכל זה בלי שאף אחד ידע מה הוא עושה! אבל אני יודע....
    וגם מה שאני חושב שאני יודע זה כלום לעומת מה שאני לא יודע!

    הגב לתגובה זו

  • 41.

    אוהב מתנחלים יפה נפש

    רון, 20/06/07 13:35

    התנחלות על כל גבעה בגדה המערבית משמעותה מדינה דו-לאומית
    בא''י השלמה.

    הגב לתגובה זו

  • 40.

    מספר התלמידים בישיבה לא מעיד על טיבם

    שדרותי, 20/06/07 13:15

    השאלה היא לא כמה תלמידים יש בישיבה אלא כמה תלמידים לומדים ומתחנכים בישיבה. כמה יוצאים ממנה וממשיכים לחיות על פי מה שהתחנכו בישיבה. אם נשפוט על פי אמת מידה זו, מספר התלמידים קטן בהרבה ממספר הלומדים. ומדוע מגיעים כ''כ הרבה תלמידים לישיבת שדרות על 2 שלוחותיה? שאלה טובה! אפשר שמבחינה חברתית נוח מאוד פה. אפשר שחוסר המסגרת. או אולי בגלל שהרב אשר וייס שליט''א מעביר שיעור שבועי. לא מצאתי בישיבה הערצה כ''כ גדולה לראש הישיבה ע''י התלמידים. נאחל לו בכל מקרה הצלחה בגידול תלמידי חכמים המשרתים בצבא ומתחנכים בישיבה.

    הגב לתגובה זו

    • אפשר שאתה צר עין וקנאי

      בוגר, 20/06/07 13:49

      מי אתה שתבחן כמה יוצאים ומתחנכים לפי דרכה של הישיבה? איך אתה יודע איך הם הגיעו ואיך הם יוצאים ?מה זו ההכללה המטופשת הזו? מאיפה יש לך את הכלים לדעת את הערצת התלמידים לראש הישיבה? הישיבה בשדרות היא אחת המוצלחות בארץ כיום בגלל הענווה, הנעימות, הפשטות והלימוד המעולה וכן גם מבחינה חברתית וכל מי שנמצא בישיבה 5 דקות מבין זאת טוב מאוד זאת משפחה אחת גדולה. והכי חשוב עם הצלחה לא מתווכחים ויש בשדרות הצלחה ענקית שקוראים לה הרב פנדל

      הגב לתגובה זו

      • מקבל את הערתך (ל''ת)

        שדרותי, 20/06/07 14:23

        הגב לתגובה זו

      • האם יש דרך \ קו חינוכי לישיבה?

        דרכה של הישיבה, 20/06/07 16:16

        לא פלא לשיטתך שכולם יוצאים על פי דרכה של הישיבה. פשוט מאוד - אין שום דרך לישיבה. כל מי שיוצא ממשיך את דרכה של הישיבה.
        כשתתבגר (אתה עדיין צעיר בתור בוגר ישיבת שדרות) תבין מהו קו חינוכי ומהי דרך בה מחנכים. מעבר לכך אין ספק שהישיבה מצליחה ויש בה אנשים נפלאים שעושים המון בעיר ועושים המון בלימוד התורה. על זה אין ויכוח. על כך אין ספק שיש להצדיע לרב פנדל שמוסר את נפשו עבור הישיבה והעיר.

        הגב לתגובה זו

  • 39.

    מוקיר ומאוכזב

    גיא, 20/06/07 09:01

    את ר' דוד אני מכיר עוד מהיותו אברך נמרץ בשעלבים. מדי פעם היה מעביר שיעורים כשאחד הר''מים נאלץ להיעדר והפגין למדנות ויכולת הפשטה מעולה.

    גם הצלחתו להרים גרעין של כמה חבר'ה שהצליח 'לגרד' מהישיבה (ולא שהישיבה יצאה מגדרה לעזור לו בכך) לישיבת הסדר גדולה ומשמעותית מעוררת הערכה (אם כי נראה לי שיש טעות בחישוב - 500 תלמידים בישיבה בו זמנית?).

    דוקא לאור זאת ההשקפות הצרות שהוא מביע כאן די מאכזבות. חוסר היכולת שלו להתייחס עם טיפה של כבוד לצורות קיום אחרות (רפורמים, קונסרבטיבים, הומואים דתיים, דתשלים, ערבים....) ומתוך שבלונות מכלילות די מעציבה כשמדובר במחנך ראוי ומשמעותי.

    הגב לתגובה זו

  • 38.

    מסתבר שאפשר להיות מטומטם בלי לאכול סושי (ל''ת)

    יפני, 20/06/07 03:03

    הגב לתגובה זו

  • 37.

    מסכים איתו לכל מילה

    אלי, 19/06/07 23:20

    פיו מפיק מרגליות :-)

    הגב לתגובה זו

  • 36.

    צה''ל זקוק לחיילים,המדינה זקוקה לעובדים מיומנים והחזרה בתשובה= חבלה

    תגובה ל-35, 19/06/07 19:06

    בחוסנה הצבאי והכלכלי של מדינת ישראל ולכן אמנון יצחק ושאר המיסיונרים הם בעקיפין מסייעים לגרועים שבאוייבי מדינת ישראל.

    הגב לתגובה זו

  • 35.

    עליו נאמר ונוסף גם הוא על אוייבנו מאחר והוא מדרדר צעירים לחרדיות

    אמנון נאסראללה, 19/06/07 18:50

    ואז הם מפסיקים לעבוד ולשרת בצה''ל ברובם ובכך מחלישים את מדינת ישראל .עם אחד כמו אמנון מדינת ישראל לא צריכה אוייבים.

    הגב לתגובה זו

  • 34.

    כל הזמן הרבנים ודתיים טענו שקריאת תהילים היא סגולה נגד טילים

    תהילים נגד, 19/06/07 18:37

    ואני שואל איך העובדי אלילים המזוקנים לא השתמשו עדיין בסגולה מופלאה זו כדי לעצור את הקאסמים.

    הגב לתגובה זו

    • ל34 אתה כנראה לא חי בארץ...

      שי, 19/06/07 19:02

      הרבנים המזוקנים האלה ותלמידיהם עסוקים בתפילה ובלינוד תורה מחד ומאידך בהשתדלות מעשית - התגייסות לצבא נכון שלא תמיד אנו רואים את השפעת התפילה במציאות באופו מיידי אך אנו מאמינים בני מאמינים שהיא מועילה. מה תאמר על הסקאדים של שנת 90 הרי אין לתוצאות המלחמה הזו אח ורע בתולדות העולם 39 סקאדים (שכל אחד ביכולות למחוק עיר) נחתו על מרכז הארץ ואיש לא נהרג!!!! או על הקאסים של שדרות בסביבות 6000 קאמים עד היום ומספר הרוגים שאפשר לספור בשתי ידיים, צריך רק להתבוננן ולא לאטום את הלב...

      הגב לתגובה זו

      • טעות בעובדות

        סוזן, 29/11/07 11:36

        לגבי הקביעה ''39 סקאדים נחתו על מרכז הארץ ואף אחד לא נהרג''. אני לא מאחלת לאנשים שאיבדו את יקיריהם שיקראו שהם לא שכלו אף אחד: מתוך ויקיפדיה, גרסה אנגלית:
        In addition to two deaths by Scud shrapnel, a total of seven Israelis died of suffocation from improper use of their gas masks and/or improper use of atropine, both of which were distributed to the entire Israeli population in anticipation of chemical warheads that Hussein had threatened to use against Israel but which never actually landed there.
        כלומר: שני הרוגים מפגיעות ישירות של הסקאדים, ושבעה שמתו כתוצאה משימוש לא נכון במסיכות ובזריקות אטרופין. בואו נדייק לטובת הכלל.

        הגב לתגובה זו

  • 33.

    למה סושי גורם ליותר טמטום מגפליטע פיש?? (ל''ת)

    מגיב, 19/06/07 17:19

    הגב לתגובה זו

    • ויותר מדג מלוח חי? (ל''ת)

      אחד, 20/06/07 15:23

      הגב לתגובה זו

  • 32.

    וואלה מכת 11 מטר הרבי הזה (ל''ת)

    דני, 19/06/07 17:00

    הגב לתגובה זו

  • 31.

    אשרינו שיש לנו רבי כזה..תכנסו חובה!

    בוגר הישיבה, 19/06/07 17:00

    קצת קשה להגדיר את הרב פנדל,כל ניסיון כזה רק ימעיט מערכו אך בכל זאת, הרב פנדל הוא שילוב נדיר של תלמיד חכם בעל שיעור קומה עם ענווה אדירה ביחד עם מסירות נפש עצומה לעם ישראל ולתורת ישראל, כמו שאתם רואים בראיון בכל נושא הוא לא מחפש להגדיר אלא איך משנים ומשפרים איך עוזרים וככה הוא חי גם ביום יום,את הישיבה הוא בנה ב10 אצבעותיו והיום היא ישיבת ההסדר מהמובילות בארץ, זכות גדולה נפלה בחלקי להיות מתלמידיו בישיבה, עם ישראל משווע לעוד הרבה כמותו.

    הגב לתגובה זו

  • 30.

    הרב טל עשה מעשים שלא יעשו בזמן הגירוש ואחריו (ל''ת)

    כתום, 19/06/07 16:49

    הגב לתגובה זו

  • 29.

    נראה שהרב הזה אמיץ וישר

    אלון, 19/06/07 16:30

    לא שמעתי עליו לפני כן , אשתדל מעתה לשים לב אליו.
    הרב לא מנסה להתחנחן , אלא אומר דברים כהוויתם , וזה חשוב מאוד,מעודד , ומחזק.

    הגב לתגובה זו

  • 28.

    אני אוהב אותך

    יעקב ישראל, 19/06/07 16:22

    מזדהה עם כל מילה.
    אתה צדיק.

    הגב לתגובה זו

  • 27.

    הרב פנדל - אחד מגדולי הדור

    יניב, 19/06/07 15:38

    איש ענו וצנוע אשר הקים במו ידיו ישיבה המאירה על כל הנגב
    מגדלאור של תורה

    הגב לתגובה זו

  • 26.

    סושי גורם טמטום? זה אמיתי הרב הזה? (ל''ת)

    בני, 19/06/07 15:36

    הגב לתגובה זו

  • 25.

    אף אחד לא הציע לכבוד הרב להחליף את השם המביך ? (ל''ת)

    יוסי בניון, 19/06/07 15:27

    הגב לתגובה זו

    • זה אחיו של השופט יהויכין פנדלוביץ' (ל''ת)

      שמעון כסאח, 19/06/07 16:24

      הגב לתגובה זו

  • 24.

    הרב פנדל מגדולי הדור בענווה ובמסירות נפש (ל''ת)

    משהו שמכיר, 19/06/07 14:08

    הגב לתגובה זו

  • 23.

    500 תלמידים?!?

    הספרן, 19/06/07 13:47

    האם ישיבת שדרות היא ישיבת ההסדר הגדולה בכל הזמנים?

    הגב לתגובה זו

    • כן (ל''ת)

      rubi, 19/06/07 21:03

      הגב לתגובה זו

      • ישיבת שדרות הישיבה הגדולה בארץ

        משהו שמבין, 19/06/07 23:00

        אחריה עתניאל, כרם ומעלות רק לידע כללי ידידי

        הגב לתגובה זו

        • יפה...

          הספרן, 21/06/07 09:55

          אני כנראה לא מעודכן:

          מה עם הגוש ואור עציון? כבר לא סופרים אותן?

          מה לגבי האיכות של ישיבת שדרות? האם יש להם כולל גדול?

          הגב לתגובה זו

  • 22.

    ישיבות ההסדר מפיצות לאומנות (ל''ת)

    למדו מהשכנים, 19/06/07 13:07

    הגב לתגובה זו

  • 21.

    לא אהבתי (ל''ת)

    ג, 19/06/07 12:26

    הגב לתגובה זו

  • 20.

    גם אני בוגר של ישיבת ההסדר בשדרות! (ל''ת)

    נדב, 19/06/07 12:23

    הגב לתגובה זו

  • 19.

    אני מעדיף את הרבנים: גול, קרן ונבדל (ל''ת)

    מוטי, 19/06/07 11:49

    הגב לתגובה זו

    • תגיד לי? אתה נורמלי? תתבייש לך! (ל''ת)

      סטודנט בוגר ישי, 19/06/07 12:15

      הגב לתגובה זו

      • מה קרה? (ל''ת)

        מ, 19/06/07 13:09

        הגב לתגובה זו

  • 18.

    עוד אקסמפלר של ימין דתי לאומני פונדמנליסטי (ל''ת)

    מעוותי הציונות!, 19/06/07 11:47

    הגב לתגובה זו

  • 17.

    הגבעות של נוער הגבעות לא נמצאות במדינה (ל''ת)

    חוסר התמצאות, 19/06/07 11:46

    הגב לתגובה זו

  • 16.

    מרשים, בהצלחה! (ל''ת)

    ארז ב, 19/06/07 11:21

    הגב לתגובה זו

  • 15.

    נפלאאאאאאאאאאאאאאאא (ל''ת)

    יוכי, 19/06/07 11:07

    הגב לתגובה זו

    • הרב פנדל באמת איש נפלא

      רונן, 19/06/07 11:25

      זכיתי ללמוד אצלו
      כמות הענווה והמסירות נפש שנשפכת ממנו היא באמת ללא גבולות.

      הגב לתגובה זו

  • 14.

    אני לא מבין מה ההבדל המהותי בתפיסתו לבין תפיסה חרדית? (ל''ת)

    אלמוני, 19/06/07 11:01

    הגב לתגובה זו

    • ההבדל

      אלי, 19/06/07 12:49

      הוא בתפיסת המדינה הציונות והשירות הצבאי.

      הגב לתגובה זו

  • 13.

    אנא תיכנסו לכנסת, רוצים רשימת ימין נקייה ואמונית (ל''ת)

    טל, 19/06/07 10:51

    הגב לתגובה זו

    • אפשר ברשימת בל''ד.לשניהם אותו אינטרס:ארץ ישראל כולה,''נקיה'' מהצד השני (ל''ת)

      דוד, 19/06/07 12:32

      הגב לתגובה זו

  • 12.

    לא הכרתי קודם, ואני עומד משתאה - איש עצום!

    רונן, 19/06/07 10:18

    כל מילה בסלע ובענווה!

    הגב לתגובה זו

    • נכון, באמת איש נפלא (ל''ת)

      מוטי, 19/06/07 12:28

      הגב לתגובה זו

  • 11.

    יישר כח

    שרוליק, 19/06/07 10:07

    אני מכיר את הרב פנדל עוד מישיבת ההסדר בשעלבים כאדם צנוע ונעים הליכות. יישר כח על העבודה הברוכה, יישר כח על החכמה שנכרת בתשובות.

    הגב לתגובה זו

  • 10.

    נראה שילוב מנצח של אדם חכם חם ואף פשוט! עלה והצמח כמוך! (ל''ת)

    יחזקאל, 19/06/07 10:00

    הגב לתגובה זו

  • 9.

    פלקטי ומשעמם

    גלעד, 19/06/07 09:55

    ''להתנחל בלבבות: אני מעדיף להתנחל ביו''ש ובעזה ולקרב את הלבבות לשם.''

    מנסיוני, ראשי ישיבות הם ראשוני הנדרשים להתמודד עם בנים/בנות דתל''שים ו/או גאים. לא שאני מאחל לכב' הרב משהו מזה, אבל אולי מחשבה על אפשרות כזאת יסיר חלק מערלת לבו.

    הגב לתגובה זו

  • 8.

    מצא חן בעיני, הרב הזה.

    רוני, 19/06/07 09:48

    דעות ישרות ואמיתיות.

    הגב לתגובה זו

  • 7.

    הדעות שלך מתונות כמו שאני אבו מאזן (ל''ת)

    אולי פשוט תשתוק, 19/06/07 09:47

    הגב לתגובה זו

    • שלום לך מר עבאס

      אלי, 19/06/07 12:50

      טוב לראות שגם לך יש זמן לכתוב בNRG

      הגב לתגובה זו

  • 6.

    לפי דעותיו יכול לחיות באיראן. (ל''ת)

    אסי, 19/06/07 09:35

    הגב לתגובה זו

  • 5.

    אהבתי. אבל יש גם ציונית אחרת חוץ מדתית ואצלי היא תחזיק מעמד לעד.

    תיכוניסט, 19/06/07 09:17

    והתאווה הפלסטינית לדם, בגלל הדת שלהם. כל מוסלמי נורמלי צריך להתרחק מהדת הזאת.

    הגב לתגובה זו

    • הסתכל בתהליך העובר על הציונות החילונית וספר לנו מה היא הצינות שלך (ל''ת)

      יהודי, 21/06/07 20:42

      הגב לתגובה זו

  • 4.

    יפה. אדם חכם. (ל''ת)

    מיקה, 19/06/07 09:12

    הגב לתגובה זו

  • 3.

    הרב טל= גדול הדור .. זה ברור!!!!! (ל''ת)

    אמת, 19/06/07 09:12

    הגב לתגובה זו

    • ברור, ברור. הבדיחות שלי יותר ברורות מזה (ל''ת)

      מרסלה, 19/06/07 11:00

      הגב לתגובה זו

  • 2.

    פטתי זה מה שיש להגיד

    יהודי, 19/06/07 09:12

    עם כל הכבוד רב שמחנך את שומעי דברו להישאר למות בשדרות בגלל המחדלים של המדינה הוא טועה!!!!
    לא תעמוד על דם רעך!!!

    תצאו משדרות
    אל תהיו פריירים של השלטון
    ציונות זאת לא סיבה למות זאת סיבה לחיות

    רוצים להילחם באמת שיקראו לנו

    הגב לתגובה זו

  • 1.

    אמור לי מי רבניך ואומר לך מי אתה...

    איתי, 19/06/07 08:58

    האם זה החתך המייצג של רבני ישיבות ההסדר?
    דגם של מי שבז לכל דבר שלא תואם את השקפת עולמו הצרה?

    הגב לתגובה זו

    • שומע מה שרוצה לשמוע...

      עמיר, 19/06/07 11:08

      איפה ראית בוז בדבריו של הרב? איפה ראית שלא מקבל מי שלא חושב כמוהו? ''השקפת עולם צרה''??? נראה שדבריך מבטאים בדיוק את מחשבותיך שלך!

      הגב לתגובה זו

      • תגיד, לא קראת את דבריו?

        יואב, 19/06/07 14:19

        או שאתה מתעלם?
        ''החילון הוא טרגדיה. פעם ישבו שבעה על אדם אחד שיצא לתרבות רעה. ככל שנאמר את האמת, התופעה תקטן: חילון זה אסון בעולם הזה ובעולם הבא. ''
        ''נטיית נפשי להדגיש היום כמה מסוכנת הנהגה חילונית''
        ''רפורמים; קונסרבטיבים
        כתות סוטות שייעלמו מהתודעה היהודית''
        אדם אשר שונא את כל השונה - אדם מסוכן

        הגב לתגובה זו

        • איך לא יראת לדבר באדם גדול..

          בוגר שדרות, 19/06/07 17:05

          טעות בידך זהו אדם גדול עם אמת ברורה שנובעת מתורה לא משינויי הנהגה /חברה או מזג אויר אני מבין שקשה לך לקבל זה בגלל שאת רחוק מתורה אני מציע לך ללכלת לשמוע קצת שיעורים לפתוח תראש למשהו מעבר לחיצוניות, הנאות העולם הזה, והגשמה עצמית...בהצלחה אח יקר

          הגב לתגובה זו