• 26.

    'כי ביתי בית תפילה יקרא לכל העמים'(ישעיהו נ''ו)

    אוהב ה' ישראל, 07/07/07 10:21

    תלמידי חכמים מרבים שלום בעולם,וכל בניך לימודי ה',ורב שלום בניך.

    תהילים קכ''ב:'ירושלים כעיר שחוברה לה יחדיו'.'שאלו שלום ירושלים,ישליו אוהביך'.
    'יהי שלום בחילך,שלווה בארמנותיך'.
    'למען אחיי ורעיי אדברה נא שלום בך'.
    'למען בית ה' אלוהינו אבקשה טוב לך'.

    • רק לא בהר הבית,אלא להעלות קורבנות בלבד. (ל''ת)

      ישורון חולון, 21/08/07 17:45

  • 25.

    אלהימ

    מוחמד, 04/07/07 22:28

    אלוהימ ךוצה יהודימ יהודימ ךוצימ הר הבית

  • 24.

    אלאקםא

    איוב, 04/07/07 22:19

    מי שבוגע במזגד ימות

  • 23.

    בושה וחרפה לרע בנים

    רע בנים, 03/07/07 19:16

    בושה לרע בנים שעלו להר הבית ע''פ דין תורה מי שעולה להר הבית חייב כרת

  • 22.

    סתם לידע כללי: גם הרב שמואל טל עולה להר הבית

    יהודה, 19/06/07 18:44

    כמודמני שלא עלה באותה הזדמנות שבכתבה, אבל הוא נוהג לפקוד את ההר מידי פעם, לאחרונה ביום ירושלים.

    • לידע כללי

      נתי, 24/06/07 17:22

      מאז שהוא עבר לצד החרדי של המפה הוא לא ממש מעניין אותנו!

    • מהיום והלאה הוא יפסיק לעלות

      ישורון חולון, 21/08/07 17:44

      כי המשיחיות הוכיחה שזו שבתאות,לא איתחלתא דגאולא ולא ,אלא כרת מדיאורקייתא.
      רק פסקי הפוליטיקה של הרבנות הציונית החילונית הפכו לסחר מכר פוליטי.

  • 21.

    שלום מבית אל (הגיב נגד 18), טועה בגדול ! מגיב 18 צודק ודוקא הוא

    יזכה לעלות, 19/06/07 14:20

    כיון שהוא אומר את האמת בפרצוף ולא צבוע ומתחנחן כמוך. ה' לא אוהב שמדברים ''אחד בפה ואחד בלב''.

  • 20.

    מעניין שדווקא הרבנים מ''הר עציון''

    יובל, 19/06/07 14:09

    שהיא ישיבה מתונה דתית ופוליטית, הם הרבנים הבולטים בכתבה על עליית רבנים להר הבית

    • לא כ''כ מעניין

      נתי, 24/06/07 17:21

      ידוע ש''הר עציון'' ישבה עם מגוון דעות פוליטיות וזה מה שיפה בישיבה הזו, השילוב.
      וזה מה שיפה גם בעליה הזאת - ראש ישיבת הגוש עם ראש ישיבת קריתארבע - ואם כך בודאי בקרוב נזכה לעלות לה הבית.

  • 19.

    מה הקטע שלא ימלמלו אפילו תפילה?

    KRN, 19/06/07 11:58

    הערבים יודעים את כח התפילה, הם כל כך אסרו אפילו על מילמול תורה ותפילה.
    לא יאומן. איפה פה חופש הביטוי? ואם אני רוצה להתבטא על ידי תפילה?
    יהי רצון שאפילו זקיקי מחשבות, ותפילות הרבנים יתקיימו לאלתר. אמן. סלע.

    • אמן סלה לא סלע (ל''ת)

      דני, 19/06/07 13:40

      • ירושלים, לא ירושךים :) (ל''ת)

        ב, 19/06/07 19:29

  • 18.

    לכל החילונים הלא מפותחים אולי תפסיקו לבלבל את הביצים עם הבורות שלכם

    אהבלים הייתם..., 19/06/07 11:54

    ואהבלים נשארתם. כל דבר שיש בו ריח יהודי ממש מקומם אתכם. אתם בטוחים שאתם יהודים?????????????

    • עם מילים בפיך כאלו, בטוח שלא תוכל לעלות לעולם להר הבית ..בושה וחרפה (ל''ת)

      שלום, 19/06/07 12:43

    • שלום מבית אל טועה, הוא עוד דתי מחמד המתחנחן לפני החילונים.יאלה נמאס

      מההתחנחנויות!!!, 19/06/07 13:55

      בקצב המתחנחן של שלום מבית אל, לא יוכל בית המקדש להיבנות, כי צריכים תמיד אבל תמיד ''להתחשב'' בדעת החילונים שתמיד רגילים להשפיל ולבזות את התורה הקדושה. ימח שמם וזכרם אחד אחד.

  • 17.

    אותם רבנים ציונים חולקים על רבנהם הרב שפירא ואליהו שאוסרים עליה להר (ל''ת)

    שלום, 19/06/07 11:51

    • יש להם רבנים יותר גדולים התומכים בהם, כמו הרב קאפח זצ''ל שהיה גדול (ל''ת)

      הדור האמיתי, 19/06/07 13:57

  • 16.

    מישהו יכול להסביר לי מה ההבדל בין הקנאים שלנו לקנאים המוסלמים?

    לא מבין, 19/06/07 10:28

    הם נראים אותו דבר,חושבים אותו דבר,רוצים אותו דבר.מה ההבדל?

    • מה ההבדל בין החילונים שלנו לשלהם?

      דמגוגיה, 23/09/07 00:41

      אם הדת היא דת שונה אז הקנאים יהיו קנאים שונים?
      זה שמדברייך משמע שכל קנאות היא שלילית זו כבר דעתך ולא הבאת ראיות לכך

  • 15.

    כולם לעלות להר בטהרה!!!!!! (ל''ת)

    לכבוש את ההר, 19/06/07 09:15

  • 14.

    אבל אסור להיכנס להר הבית לא?כך פסקו כולם.. (ל''ת)

    אחד שיודע, 19/06/07 08:33

    • לא בדיוק

      אלי, 19/06/07 12:53

      העובדה היא שיש רבנים רבים שעלו להר הבית.

      האיסור הוא על מקומות ספציפיים בהר הבית כמו מקום קודש הקודשים ואחרים.

      פוסקים רבים פסקו שאסור לעלות כלל מחשש שיהיו יהודים שלא יזהרו ויגיעו גם למקומות אסורים.
      מולם עומדים רבנים אחרים שסוברים שאין סיבה להקים גדרות סביב ההלכה וחשוב לעלות למקומות מותרים הלכתית.

  • 13.

    KACHA ZE' BLI MIKTZO'A

    RABANIM ALUVIM, 19/06/07 06:21

    OSIM RU'ACH VE'RA'ASH. TIPACH RUCHAM SHEL A'AFASIM ANA''L

  • 12.

    לאפשר מיד עליה ותפילה של יהודים על הר הבית . משה דיין אשם בעלבון הר

    יהודי של ההר, 19/06/07 01:37

    הבית אחרי מלחמת ששת הימים היתה הזדנות חד פעמית להחזיק בהר הבית והוא לא הסכים ומסר אותו לידי הווקף אני מאד מקווה שהוא מתהפך ומתייסר בקברו על הפשע שהוא עשה.

  • 11.

    הר הבית בידנו? או ביד הפורעים?? (ל''ת)

    טרנספר עכשיו, 18/06/07 23:40

  • 10.

    בשבל מה רבים על האבנים ...ובדרך קוברים בניים ...ערבים ויהודים נמאס (ל''ת)

    אבו מוחמד, 18/06/07 23:18

  • 9.

    אהלאן וסאהלאן ....העיקר להתפלל לאל אחד (ל''ת)

    אבו מוחמד, 18/06/07 23:16

  • 8.

    סליחה, את מי זה מעניין? כאילו חוץ מלחרד''לים לשאר זה לא רלוונטי

    דוד, 18/06/07 22:49

    להעביר לערוץ 7 בבקשה, או שהפכתם להיות סניף שלו?

    • מדוע לא רלוונטי

      שש, 19/06/07 09:18

      בכל יום אנו מתפללים לחזרה למציאות שבה נוכל לעלות , אם נכון הלכתית שמותר לעלות בטהרה מדוע לא וכל הרוצה שיעשה זאת . אך חשוב לכל אחד לדעת שאכן הדבר אפשרי הלכתית ואפילו בשביל ידע זה לכל הרוצה לדעת ולא ידע , יש לפרסם ענין זה.

  • 7.

    קצת פרטים על הסוגיה ההלכתית של העליה למקום לכל מי שחושב שאסור לעלות

    צחי, 18/06/07 21:57

    כל התוקף של הלכות מורא מקדש בשטח הר-הבית בימינו נובעות מהנחה שבמקום עדיין שורה השכינה. זו היתה דעת הרמב''ם, אך רוב הראשונים חשבו אחרת.
    מכיוון שהנושא הוא נושא חמור שיש עליו כרת, הפוסקים של ימינו העדיפו להחמיר וללכת לפי דעת המיעוט, ולכן מניחים שיש במקום שכינה. מי שהולך, לדוגמא, על-פי שיטתו של הראב''ד יכול לעלות למקום אף בטומאה גמורה ,ולדרוך גם במקום קודש הקדשים.

    לפי ההלכה להר-הבית מותר להכנס בטומאת מת, ואף היו מקיימים הלוויות במקום. אך יש צורך בטהרת טבול יום, שזה אומר ללכת למקוה לפני שעולים ולטבול עם ברכה וללא כל חציצה.
    למקום עולים במורא מקדש, כך שיש להתלבש יפה, לא לסחוב תיקים, לא לירוק, לא לעשות שם קיצורי דרך וכד'. בקיצור, לנהוג בכבוד במקום. כמו כן, נהוג שלא לעלות עם נעלי עור.

    הדבר המרכזי הוא שנמענים מלדרוך במקום במקדש. איננו יודעים בדיוק היכן עמד המקדש, אך יודעים היכן לא עמד. זאת על-פי ספר יחזקאל ויוסף בן מתתיהו, שמתארים את המקדש בראש ההר. זה הבסיס להיתר ההלכתי לעלות להר-הבית בטהרת טבול יום, ועם טומאת מת.

  • 6.

    אז למה הרב קאפח עצמו לא עלה??? (ל''ת)

    אכפתי, 18/06/07 20:29

    • כי הוא היה כבר זקן וחלש פיזית.אבל הוא קרא לכולנו לבנות ביכ''נ ולא

      להפקיר את ההר., 18/06/07 21:06

      חבל על הרב קאפח זצ''ל.

      • source

        shlomo, 19/06/07 07:16

        Where did Rav Kapach say it is ok to go to Har Habayit

        • הוא חתם ראשון ב''קול קורא'' לממשלה, עיין בסוף ספר זכרון לרב קאפח (ל''ת)

          איש יהודי, 19/06/07 11:50

  • 5.

    גדול חכמי ישראל בדורנו, הרב יוסף קאפח זצ''ל,קרא לעלות להר הבית בטהרה

    להקים בית כנסת., 18/06/07 20:13

    ומי הוא זה ואיזה הוא שיחלוק על גדול חכמי ישראל???????????????.
    ודאי שלעולים בטהרה יש על מי לסמוך.

    • אנחנו! (ל''ת)

      הרב אברהם שפירא, 18/06/07 20:39

      • עם כל הכבוד שאני רוחש לרבנים שפירא ואלישיב,הם רחוקים מהרב קאפח שהיה

        הרמב''ם של דורנו, 18/06/07 21:02

        כל מי שלומד תורה יודע זאת.

        • אתה קצת נסחף

          דודו, 18/06/07 22:06

          יש הבדל בין הרישא של דבריך לסיפא
          בסיפא אתה כותב שמי שעולה יש לו על מי לסמוך - כלומר על הרב קפאח. וזה לגיטימי.
          ברישא משמע מדבריך שאף אחד לא יכול לחלוק עליו בגלל גדולתו וזה קצת מופרך שאתה הוא זה שתחליט בדיוק מי הרב הכי ''שווה'' שהיה בדור האחרון
          מעבר לזה, הרב קפאח, לא הגיע להשפעה שיש לרב שפירא ולרב אלישיב - שזהו גם מדד על אדם אם הוא היה תלמיד חכם או גם מנהיג ציבור (מה שהרב קפאח לא היה)

          • אני לא נסחף, פשוט הרב קאפח היה עניו מאוד, ברח ממעריצים וחסידים כמו

            מאש, 18/06/07 22:31

            דברי גם אינם סותרים, אני העליתי שאלה פשוטה, מי הוא זה שיחלוק על הרב קאפח? ואתה ענית הרב שפירא והרב אלישיב הנכבדים, והשבתי לך שהם עדיין לא כמו הרמב''ם של דורנו כידוע לכל מעיין בתורה,אין זאת אומרת שאי אפשר לחלוק על הרב קאפח אלא רק רציתי לדעת מי אלה החולקים. מה שכתבת שע''פ השפעתו וכו' אז הם גדולים יותר, כאן אתה נסחפת, אתן לך דוגמא, גם ר' יוסף קארו בעל השולחן ערוך והרמ''א משפיעים היום על הציבור יותר מהרמב''ם, האם בגלל זה תאמר שהם היו יותר גדולים מהרמב''ם? הרי זה מגוחך.כידוע על הרמב''ם נאמר,''ממשה עד משה לא קם כמשה''. חוץ מזה שהרב קאפח ברח מפרסום, ולא עמד בראשות ישיבת מרכז הרב שאפילו אם יעמוד בראשה רב חלש בתורה הוא יהיה מפורסם בגלל מרכזיותה של הישיבה (כמובן שהרב שפירא הוא גאון). וכן, לרב אלישיב יש חסידים רבים בציבור החרדי כי מחנכים אותם מקטנות להעריץ גדולי תורה(וזה יפה).ואילו בציבור של הרב קאפח לא מחנכים לזאת כדרכו של הרמב''ם.

          • דודו- זה שטות!!!!

            בלעעע, 19/06/07 09:15

            ממתי גדולה ציבורית מעידה על גדלות בתורה..???????

            איזו שטות....

        • צודק 1000%!

          תימני, 21/08/07 17:50

          הרב שפירא והרב אלישיב רחוקים מאוד!! מהמורי יוסף קאפח!
          (גם רחוקים מאוד מהרה''ג רצון ערוסי אשר מחליף את מוקומו של מורי יוסף קאפח)

  • 4.

    ישר כח!!! (ל''ת)

    בנאדם, 18/06/07 20:09

  • 3.

    חבורה של פרובוקטורים (ל''ת)

    דניאל, 18/06/07 19:48

    • אתה צודק, מצעד הגאווה הוא פרובוקציה אחת גדולה (ל''ת)

      גל, 18/06/07 20:20

    • זה פרובוקציה?? פרובוקציה זה ההפגנה הגזענית של שלום עכשיו נגד היהודי

      יוסי, 18/06/07 20:20

      בחברון

  • 2.

    באמת????

    מישהו, 18/06/07 19:41

    אין כזב דבר לעלות בטהרה כל עוד אין בית מקדש ופרה אדומה. אז לכל אלו שעולים שידעו חוטאים הם לרבון העולם

    • ילמדנו רבנו מהיכן לקוחים דברי קודשו ?

      מישהו מישהו, 18/06/07 19:57

      אם אתה כזה בקי בהלכות טומאה וטהרה אז - מהיכן המקור לדבריך ?
      אולי הרמב''ן שעלה בעצמו ?

      • לא הרמב''ן אלא הרמב''ם עלה בעצמו להר-הבית

        צחי, 18/06/07 21:49

        זה מופיע באיגרת בספר חסידים. הוא עשה לעצמו יום טוב שנתי למועד עלייתו.

        • אגרת בספר חסידים ?

          מגיב, 19/06/07 04:47

          אין שום אגרת בספר חסידים.

    • לפי הרמב''ם בהר-הבית היו עושים הלוויות

      צחי, 18/06/07 21:50

      רק לבית המקדש אסור להכנס בטומאת מת, אך להר-הבית מותר להכנס בטומאת מת.
      איננו יודעים בדיוק היכן עמד המקדש, אך יודעים בודאות היכן הוא לא עמד.

      • צחי חכם גדול

        יוסי, 19/06/07 16:25

        אז למה אוסרת ההלכה היהודית על עליה להר הבית?

  • 1.

    הסכסכנים ומחרחרי שנאה,מדון ודמים עלו להר הבית כדי

    מחרחרי דמים, 18/06/07 19:06

    להצית תבערה וכמו שמשון להפיל את הבית=מדינת ישראל על יושביו.במדינה מתוקנת הסוסים הטרויאנים האלה היו צריכים לשבת בבית סוהר.אחת הסיבות העיקריות לנפילת הצלבנים היא ההתגרות שלהם במוסלמים בהר הבית.

    • אידיוט - המקום קדוש ליהודים לפני שידעו מה זה איסלם

      בנאדם, 18/06/07 20:12

      לגבי קדושת ירושליים לאסלם:

      תפתח קוראן סורא 17 מוזכרת אל אקצא (הקצה - אתה צריך תרגום?) והיסוריונים מוסלמים התיחסו לאל אקצא כעיר הנקראת כופא ויושבת באירן או עירק עד ימינו. רק אחרי 1099 הסוריונים החלו להתייחס לאל אקצא כירושליים.
      אז יכול להיות שירושלים שהיא מספר 3 בעולם המוסלמי (אחרי מכה ומדינה) בכלל לא קדושה להם??

      לא מאמין תבדוק במקורות מוסלמיים בשפת המקור או בתרגומים
      בהצלחה!!

      • כנס.....

        ערבי, 18/06/07 21:18

        אני ערבי מוסלמי יודע על ההיסטוריה האיסלמית של יורשליים,ועל הספרים בערבית הקשורים למקום זה.....מעניין אותי איך אתה -ואחרים- כל פעם מנסים להדביק השטיות שלכם למקורות בשפה שלנו? לפי הספרים והמקורות שלנו לפחות אלאקסא זה האקסא........
        ויש פתגם בערבית:''משקרים ומאמנים לשקרים שלהם''......:-)


        ואם לא הבנת למי התכוונתי.......

        אליך בטח!!!

        • האם בסורא 17 מוזכר השם ירושלים?

          בנאדם, 18/06/07 22:01

          אתה כמוני יודע שלא.
          מוזכר השם אלאקצא הפרשנות של הכינוי הזה יוחסה ל..... כבר כתבתי את כל זה שנינו יודעים שזה נכון.

          זה לא משנה את המצב היום שבשביל העולם המוסלמי ירושליים היא אלאקצא - אבל זו נקודה למחשבה.

          תודה על ההבהרה
          רוב הסיכויים שלא הייתי עולה על זה לבד.

          מי שקורא לאדם שקרן צריך לעמוד מאחורי הדברים של עצמו - ואתה לא עשית זאת פשוט נפחת מילים בלי התייחסות עניינית.

          תבדוק היסטוריונים ערבים מהמאות ה- 9 וה- 10 (לספירה הנוצרית) ותגלה את האמת לגבי כופא.

          בהצלחה יא רנמה.