• 50.

    עצוב עצוב עצוב,מחלה ארורה! (ל''ת)

    , 23/08/13 11:51


    IP: 46.19.80.7דווח על תגובה זו

  • 49.

    \=

    אנורקטית לשעבר, 26/06/07 22:09

    שקלתי 40 ק''ג בשיא מחלתי (יש לי עצמות כבדות) וקיבלתי טיפול בכפייה (אני קטינה, כבת 15). אם לא הייתי מקבלת את הטיפול הזה, הייתי מוצאת את מותי בקרוב מאוד. המחלה הזו היא סיוט מתמשך, וההחלמה ממנה גם לא קלה. ברגע שנכנסים למחלה, קשה מאוד לצאת, וגם כשיוצאים יש סיכויים גבוהים לחזור.

    IP: 83.130.229.11דווח על תגובה זו

  • 48.

    למה נראה לך פוטושופ

    ני, 19/06/07 22:47

    בטח שיש כזה דבר!
    למה נראה לך שזה פוטושופ?
    למה שיעשו דבר כזה? משעמם להם? היא הייתה חולת אנורקסיה!
    וואי זה כזה נורא :0

    IP: 213.8.44.10דווח על תגובה זו

  • 47.

    פוטושופ

    כנגכעסה גינ, 19/06/07 18:55

    תסתכלו טוב על התמונה מימין ותראו שהראש כזה מטושטש והגוף רזה
    יעני הראש אבטיח והגוף סלרי
    אין דבר כזה ראש כל כך גדול

    פ-ו-ט-ו-ש-ו-פ !!!!

    IP: 88.155.17.57דווח על תגובה זו

    • מאושפזת

      ד, 20/06/07 08:51

      ברזון חולני הגוף מאבד פרופורציות.
      לך בהזדמנות למחלקה להפרעות אכילה ותבין את חומרת המראה!

      ללא התערבות פוטושופ.

      IP: 88.154.199.117 דווח על תגובה זו

      • תתביישו

        עמית, 20/06/07 09:26

        בתור אדם שלמד עם מירב בבי''ס היסודי ולאחר מכן בכיתה י' בתיכון לפרק זמן, אני יכול להעיד ששום עבודת פוטושופ לא נעשתה.

        בגיל צעיר, כשמירב נחשבה לילדה ''שמנמנה'', היה לה ראש כזה וכנראה המבנה נשאר אותו דבר והגוף הלך והצטמק.

        פשוט הלם טוטאלי.

        יהי זכרה ברוך.

        IP: 89.138.101.81 דווח על תגובה זו

  • 46.

    היי

    ד, 19/06/07 07:46

    אני 34 קילו. מתאשפזת בשבועות הקרובים.

    עצוב ממש לשמוע ):
    תנחומיי למשפחה.

    IP: 88.154.199.117דווח על תגובה זו

    • בהצלחה

      רוני, 19/06/07 16:26

      תהיי חזקה ולכי על זה, זה לא יהיה נורא כמו שאת חושבת ותרגישי יותר טוב. אל תחכי כמה שבועות, לכי מחר ושכל מה שצריך לחכות-יחכה. חבל על כל רגע שאת מסכנת את עצמך.

      IP: 212.150.140.158 דווח על תגובה זו

  • 45.

    מחשבות

    אשה מתל אביב, 19/06/07 05:08

    הנערה אשפזה עצמה בתל השומר מרצונה.וברחה משם .ככל הנראה לאחר מאמצי שכנוע עצומים של האמא סוף סוף הבת הסכימה לאשפז עצמה, אבל ככל הנראה המצב בביה'ח היה נורא מנשוא, עובדה שהיא ברחה.
    ברור שצוות רפואי עושה הכל על מנת לעזור למטופלים,אבל אולי, באמת ,שהצוות שם יבדוק עצמו ,אולי בכל זאת צריך שיפור או שינויים כלשהם ..הרי ברור שלכולם יש כוונות טובות,וברור שכל אדם מצטער צער רב על מוות של מטופל ,וחש תחושת כשלון והחמצה נוראיים.
    ובקשר לטיפול הפסיכיאטרי שהיא קיבלה במרוצת השנים..אולי דווקא התרופות הללו שהיא קיבלה ,במשקלה הנמוך כל כך ,הן שדרדרו את מצבה ?
    אלה הן רק שאלות שאני בתור קורא תמים שואלת את עצמי לנוכח קריאת הכתבה.ואני מתנצלת מראש אם אני טועה.

    IP: 87.69.14.124דווח על תגובה זו

  • 44.

    במאות הקודמות

    מישהי, 18/06/07 15:47

    רזון,היה סימן לעוני..מחלה.אישה מלאה,שמנמונת נחשבה ליפייפיה,בת אצולה.בריאה.פעם אדם שמן נחשב לבריא.

    IP: 212.199.144.234דווח על תגובה זו

    • היום זה לא בריא להיות שמן - אבל ממש (ל''ת)

      לא, 18/06/07 16:33


      IP: 89.0.99.198 דווח על תגובה זו

      • גם לא בריא למות מרזון

        =, 18/06/07 19:33

        לכל דבר יש גבולות ופרופורציות.
        לא, לא בריא להיות שמן. אבל השאלה העיקרית היא מה זה שמן. אין הגדרה. כל אחד שהוא מעל הנורמה החברתית, שאגב ממש לא בריאה גם היא, ישר מוחרם. צריך משקל מאוזן. צריך לאכול (עם דגש על הלאכול) בריא.
        שמן זה לא בריא, אבל בטח גם לא משקל של 34 קליגורמים.

        IP: 88.153.82.217 דווח על תגובה זו

  • 43.

    בירוקרטיה

    חיים, 18/06/07 15:07

    ומי אמר לכם שבירוקרטיה אינה הורגת אנשים ?.

    IP: 124.190.24.127דווח על תגובה זו

  • 42.

    אנורקסיה איננה מחלת נפש

    ארז, 18/06/07 14:56

    מאחר והלוקה בה איננה במצב פסיכוטי. מכאן שאישפוז בבית חולים פסיכיאטרי איננו בחשבון

    מצד שני, מדובר על מחלה פיזית. הגוף נהיה רזה עד כדי סכנת נפשות. הפיתרון אם כן מצוי במתן טיפול רפואי כפוי על ידי בתי חולים רגילים ולא על ידי בתי חולים פסיכיאטרים. יש אפשרות חוקית לתת טיפול רפואי כפוי בכפוף להחלטת ועדת אתיקה של בית החולים.

    בעיה דומה ניצבת כאשר אנו עומדים מול שובתי רעב שונים. האם אפשר להכריח אותם לאכול ובכך למנוע מהם את זכות המחאה? שוב, בשביל זה בדיוק קיימת ועדת אתיקה וצריך לעשות בה שימוש.

    IP: 84.228.118.88דווח על תגובה זו

    • מי שמגיע לרזון שכזה גם הדיעה שלו כבר מתערערת - והוא (ל''ת)

      חסר כוחות, 18/06/07 16:35


      IP: 89.0.99.198 דווח על תגובה זו

  • 41.

    NRG אתם שמים כתבות כאלו אבל מהצד השני

    כ, 18/06/07 13:59

    כל האתר שלכם מלא בדוגמניות אנורקסיות!!!!!!!!! מפה זה צריך להתחיל!!!!!! לא לתת במה לדוגמניות אנורקסיות!!!!

    IP: 85.250.188.233דווח על תגובה זו

    • שטויות - תמשיכו להציג דוגמניות

      יוסי, 18/06/07 15:05

      אי אפשר לגרום לכל העולם להפסיק להראות בחורות רזות רק כי זה עלול לגרום להתפרצות מחלת נפש אצל נשים מסוימות. זה לא סביר!

      IP: 192.118.0.2 דווח על תגובה זו

    • נכון מאוד. אבל כל תחלית הכתבה היא בסופו של דבר להרוויח כסף כך שאין (ל''ת)

      חדש תחת השמש, 18/06/07 15:10


      IP: 80.178.153.48 דווח על תגובה זו

  • 40.

    צריך ללמד את הילדים עוד שהם קטנים לאכול נכון - ובלי דחיפות

    של אוכל, 18/06/07 12:36

    בריא ושהאוכל הוא הדלק של הגוף. לא חייבים לגמור את הצלחת. ילד בארוחה הבאה יואכל יותר אם הוא רעב. אתם דוחסים להם כל מיני שטויות ללא הפסקה מפתחים להם את הקיבה. הם גודלים ונכנסים לתחרות גם אם הם לא רוצים. כי חינכו שרזה זה יפה ורזה זה בריא. ורזה יותר ספורטיבי. החינוך מתחיל מילדותם.

    IP: 89.0.99.198דווח על תגובה זו

    • תסתכלו במגרש משחקים ממוצע

      אמא, 18/06/07 13:05

      כמה שטויות ההורים מאכילים את הילדים בין ארוחת 4 לארוחת ערב. לפני כמה ימים הילדים שלי שיחקו בחצר עם ילדי השכנים ועבדו בגינה. לא חלפה חצי שעה והופיעה האמא עם פופ קורן למיקרו ו4 ילדים בני 2-6 חיסלו קערה ענקית. היה לי מאוד קשה למחות כי השכנה חברה שלי. אבל לא סותמים את הפה לרגע ולא מניחים לך לסתום את הפה.

      IP: 85.64.221.101 דווח על תגובה זו

  • 39.

    כמי שראתה מה נעשה ב...

    מורה, 18/06/07 12:30

    ... מחלקה הפסיכיאטרית בבי''ח תל-השומר, שם מאושפזות בכפיה מספר נערות חולות אנורקסיה, ואת היחס לו הן זוכות, אני אומרת שכבר עדיף למות. פשוט מזעזע, בכלא שמור כבר מתייחסים לאסירים טוב יותר.

    IP: 85.65.221.134דווח על תגובה זו

  • 38.

    מתנגד לכפיה

    נגד כפיה, 18/06/07 11:56

    עם כל הצער כפיה זה לא פתרון. החוק אינו אמור (וחבל שיש כל מיני צדקנים יפיופים טובי לב שמייד קופצים להאשים את החוק) לדעתי להגן על עצמנו מפני עצמנו.
    כל עוד אין פגיעה בזולת, ייקח כל אדם אחריות על עצמו. כל כפייה מהסוג הזה נותנת כוח בידי הלא ראויים ומאמללת אחרים.
    בגיר שבוחר במותו, עם כל הכאב, לא ניתן לכפות עליו לחיות.
    ואיזה זכות בכלל יש לנו ליכפות עליו לחיות?

    IP: 212.143.119.231דווח על תגובה זו

  • 37.

    אנורקסיה

    משה, 18/06/07 11:39

    כותבות יקרות
    אנורקסיה היא מחלה קשה לטיפול
    המאבק מתמיד של החולה והסביביה

    אבל זה לא מצדיק אישפוז כפוי
    העם בדקתם את הכותרת שלכם

    כמה חולות מתות מאנורקסיה בזמן אישפוז כפוי?

    אולי אישפוז כפוי זה לא התשובה?

    בברכה משה

    IP: 199.203.37.189דווח על תגובה זו

  • 36.

    איך אפשר להגיע למצב הזה?

    בת 17, 18/06/07 10:44

    אני מתסכלת בתמונה והראש שלי מסרב להבין, איך מילדה יפהפייה ובריאה, הצליחו כמה ילדים לערער אותה עד כדי רזון מחריד.
    אני תוהה אם לא נשארתי בין היחידות שהן לא רזות, ושלמות לגמרי עם הגוף שלהן. אף אחד לא יצליח לערער אותי כל עוד אני בטוחה בעצמי. הכל זה עניין של גישה.
    חבל על הילדה הזו, מקווה שלא נשמע עוד על מקרים כאלה (על מי אני עובדת?). תנחומיי למשפחה.

    IP: 88.155.26.178דווח על תגובה זו

    • כל הכבוד לתגובתך

      אבא, 18/06/07 17:42

      שמחתי לתגובתך הלואי והרבה היו מגיבים כמוך

      IP: 199.203.174.122 דווח על תגובה זו

  • 35.

    אשפוז בכפיה הוא לא פתרון

    תומר, 18/06/07 10:30

    אשפוז בכפיה יכול להיות תראומטי ביותר. אני אושפזתי בכפיה (לא בגלל אנורקסיה). חבל שעשו לי את זה. לא היה צריך. לכל האנורקסיות, בבקשה אל תמותו.

    IP: 84.94.161.68דווח על תגובה זו

  • 34.

    קחו אחריות.

    אורון, 18/06/07 10:27

    זה לא אשמת התקשורת, שרק מתאימה עצמה לציבור, לא מעצבת אותו.
    זה גם לא אשמת מערכת החינוך, או מערכת הבריאות. אולי איזה פקיד אידיוט בדרך שלא עיקם מספיק את החוקים כדי לתקן את הבעיה.

    מעל הכל, זו אשמת החינוך מהבית. ההורים הם אלו שכשלו פה. אם אין להם היכולת להשפיע על עיצובה של הבת שלהם כשהיא עוד גודלת, הם לא היו מספיק מוכנים להיות הורים.

    תפסיקו להביא ילדים לעולם ואז להאשים את כל הסביבה על שהיא הורסת לכם אותם.תתחילו לקחת אחריות על פעולותיכם.

    IP: 199.203.92.86דווח על תגובה זו

    • בשל בורות שכזו מגעים למצבים שכאלו

      לימור, 18/06/07 10:42

      בשל בורות שכזו ,כשלך ,אנשים מגיעים למצבים שכאלו , תבדוק טוב מה הקשר בין חינוך למצב נפשי, מקווה שאין לך ילדים עדין ,כי אתה צריך ללמוד עוד הרבה על נפש האדם!

      IP: 88.155.62.72 דווח על תגובה זו

    • שטויות במיץ עגבניות

      לילי, 18/06/07 10:46

      רואים שאתה לא מבין מהי התמודדות עם חולה נפש או חולה בהפרעה נפשית.

      IP: 82.81.39.220 דווח על תגובה זו

      • מיץ עגבניות חברתי

        יום יום, 18/06/07 12:14

        מקור הבעיה, כמו שמתואר בכתבה, הוא הידרדרותה של הנערה מרצף אירועים בבית הספר.

        תמיכה נכונה באותו השלב, ועזרה להתגבר על אירוע בו כמה ילדים מחרימים נערה בגלל שהיא שמנה - שזה אירוע דיי נפוץ, ולא משהו חדש או מודרני - היה מחזק את נפשה של הילדה ומאפשר לה להימנע מהאנורקסיה.

        האשפוז בכפייה הוא טלאי המנסה לסגור קרע בנפשה של הנערה. הוא טיפול חירום במצב קשה שצריך להימנע מלהגיע אליו מלכתחילה.
        אנורקסיה היא, לפחות עד היום, הפרעה נפשית מתפתחת - ואין לה קשר גנטי.אזי היכן היתה סביבתה של הנערה באותם השלבים?

        IP: 199.203.92.86 דווח על תגובה זו

    • ל -34

      טלי, 18/06/07 10:47

      אתה ממש חצוף, ואתה ממש לא אבא כי אם היית לא היית כותב את מה שכתבת , אנורקסיה זאת מחלה קשה ואולי היו מצילים את המסכנה אם היו מאשפזים אותה בכפייה , להבא שאתה כותב דברים כאלה תהיה קצת יותר רגיש . גועל נפש!!!!!!!!!

      IP: 89.138.175.125 דווח על תגובה זו

    • מסכימה לגמרי עם 34!!

      אלונה, 19/06/07 15:42

      אחרת איך תסבירו את זה שיש עוד אלפי בנות בארץ שהן לא רזות אך עדיין לא נופלות לאנורקסיה?!
      בין אם הן שלמות עם הגוף שלהן או לא, הרבה מהן לא מתדרדרות למצב של לא לאכול בכלל. הכל תלוי בנקודת המבט... כנראה שהחינוך שלה בבית באמת לא היה כמו שצריך. אם ההורים היו תופסים אותה בזמן [בגיל 12] ומסבירים לה שאיך שהיא נראית זה נורמלי וטבעי, ומעודדים אותה שהיא יפה כמו שהיא אולי כל זה לא היה קורה לה.

      IP: 83.130.72.191 דווח על תגובה זו

  • 33.

    סליחה יש לאנשים זכות למות אישפוז בכפייה זה רוע (ל''ת)

    ניצול שואה, 18/06/07 10:25


    IP: 218.19.152.159דווח על תגובה זו

    • אתה ניצלת מהשואה רק פיזית (ל''ת)

      צר לי סבא, 18/06/07 11:42


      IP: 67.183.122.68 דווח על תגובה זו

      • חוצפי מה מבין בכפייה (ל''ת)

        ניצול שואה, 18/06/07 21:01


        IP: 218.19.7.141 דווח על תגובה זו

        • אתה אולי ניצלת מהשואה...

          עומר, 05/02/08 17:58

          אתה אולי ניצלת מהשואה וזה ניראה לך אכזרי לכפות אשפוז על מישהו אבל יש מצבים שאתה חייב לאשפז בכפייה כי אם לא הבן אדם ימות ואני שואל אותך מה עדיף שאנשים שאוהבים אותך יאשפזו אותך בכפייה או שתמות?

          IP: 79.182.227.23 דווח על תגובה זו

  • 32.

    מה שמפחיד באמת

    משתתפת בצערכם, 18/06/07 10:22

    זה שבתמונה בה היא רזה, היא נראית כמו כל דוגמנית. סליחה, כמו כל אוסף עצמות שמתהלך על מסלול דוגמנות... זה רק מבהיר מה באמת המצב בארץ ובעולם כולו שמעודד את המחלה הנוראית הזאת!! באמת באמת צריך לשים לזה סוף.. לא רק לדבר אלא לפעול!

    IP: 84.228.101.254דווח על תגובה זו

    • הלוואי שמישהו באמת היה עושה משהו בקשר לזה. (ל''ת)

      אלונה, 19/06/07 15:44


      IP: 83.130.72.191 דווח על תגובה זו

  • 31.

    האתר הזה עצמו מפרסם עכשיו תמונות של דוגמנית בתת משקל

    שירן, 18/06/07 10:13

    כנסו למדור ''סטייליסימו'' ותראו, אפילו יש הפניה לשם מהעמוד הראשי. פשוט לעג לרש לשים תמונות של דוגמנית כזו יחד עם כתבה מזעזעעת כ''כ כמו שיש פה.

    IP: 80.179.235.34דווח על תגובה זו

    • נכון מאוד - הנה הקישור

      טלי, 18/06/07 10:51

      https://www.makorrishon.co.il/nrg/online/12/ART1/596/269.html

      אם מקליקים על אחת התמונות להגדלה אפשר לראות שהדוגמנית שם נראית לא פחות אנורקטית...

      IP: 212.68.132.218 דווח על תגובה זו

  • 30.

    השר פרידמן - תפתור את הבעיה

    אריה, 18/06/07 09:58

    במקום להתקשקש בפוליטיקה - הנה נקודה אנושית שבה אתה יכול - וצריך - להתערב !

    IP: 85.250.190.78דווח על תגובה זו

  • 29.

    רוב המעצבים של אופנה הם הומוים בכלל !

    מה הם מבינים ?, 18/06/07 09:54

    מי באמת מחזיק מדוגמניות האנורקסיות שדוחפים לנו ? האישה האמיתית נראת אחרת.

    IP: 192.19.199.203דווח על תגובה זו

  • 28.

    עם הומאופתיה קלאסית עברתי גם אני אנורקסיה קשה

    לורה, 18/06/07 09:52

    כיום אני רזה אבל לא אנורקטית יותר - ועושה הליכות בלי סוף.

    IP: 82.81.54.225דווח על תגובה זו

  • 27.

    המקרה של אימי הפוך - כפו עליה אישפוז וזה

    שרון, 18/06/07 09:52

    דפק לה את השכל, לא פסיכיאטר מחוזי ולא נעליים עזרו לה.

    מדינה מסריחה!

    IP: 212.199.75.74דווח על תגובה זו

  • 26.

    פשוט עצוב. פשוט חבל.

    יעל, 18/06/07 09:40

    המקרים הבעייתים ביותר הם כשהמשפחה לא מתגייסת ובעצם לא עוזרת לילד/ה להתמודד, דוחה אותם, מתנתקת מהם.
    פה ישנה משפחה תומכת, אוהבת, שמוכנה לעשות הכל כדי להציל את חיי בתם, ומסביב מערכת שלמה שמרוכזת בלתת אישורי ''מחלת נפש'' לישראלי שרצח נהג ערבי סתם, בגבר שאונס ילדה צעירה בטענה ש''פתתה'' אותו, בבעל שמכה את אשתו ומאיים לרצוח אותה וכו'.
    עצוב.

    IP: 62.0.34.134דווח על תגובה זו

  • 25.

    שימו לב ש...

    מישהי,19, 18/06/07 09:38

    שכמות הגברים שהגיבו כאן נגד אנורקסיות זעומה....לנשים איכפת , גברים מעדיפים נשים רזות עד כדי חולי ולכן הם לא מגיבים...פשוט אנשים שפלים....

    IP: 88.155.28.64דווח על תגובה זו

    • אנורקסיה או אשפוז בכפיה זה מן הפח אל

      יהושפט, 18/06/07 11:30

      הפחת. הכותרת היא ניסיון להשפיע (על קוראי/קוראות הכתבה) שאשפוז פסיכיאטרי בוודאי שהיה מציל אותה. הכתבה הזו מחרידה אפוא כפל כפליים.

      ולגבי הסטטיטיקה שלך בדבר מין המגיבים, חוששני שיש לך טעות. אמנם כרגע היחס הוא כ-5 נ' לעומת 3 ז' אבל מסקנתך חפוזה. לדעתי (ללא בסיס מעבר לדעתי) האנרוקסיה נוצרת מלחץ קבוצתי-נשי, כי רוב הגברים סולדים ממראה נערי לגוף של אישה. התמונה של מירב ז''ל במצבה האנרוקסי החא תמונה מחרידה, לא רק בשל הרזון המחליא שלה אלא גם בשל מראה פניה. כמה מצער וכמה כואב.

      IP: 62.219.77.120 דווח על תגובה זו

      • נכון אבל

        מישהי,19, 18/06/07 11:39

        תמיד אני חושבת שגברים היו רוצים אותי יותר אם הייתי רזה יותר....רצה הגורל ואני תוניסאית והתחת שלי מוכיח את זה...אני מאוד שלמה עם עצמי אך עדיין מרגישה שבעיקר גברים מסתכלים עליי בסלידה.

        IP: 88.155.28.64 דווח על תגובה זו

        • זה שטויות במיץ עגבניות - אני רזה וחתיכה ו רואה שהם הגברים (ל''ת)

          אוהבים דובות, 18/06/07 16:56


          IP: 89.0.99.198 דווח על תגובה זו

          • ממש לא

            מישהי,19, 18/06/07 19:04

            אני רואה את זה יום יום..אני הולכת לים עם בקיני ורואה איך גברים חושבים לעצמם איך אני מרשה לעצמי להסתובב ככה בים....גברים אוהבים רזות.נקודה.

            IP: 88.155.28.64 דווח על תגובה זו

    • לא את טועה - מרוב שהם מזועוזעים (ל''ת)

      הם לא, 18/06/07 17:23


      IP: 89.0.99.198 דווח על תגובה זו

  • 24.

    מאוד עצוב אבל לבחורה הייתה בעיה נפשית קשה והאנורקסיה הייתה רק טריגר (ל''ת)

    לא היתה ניצלת, 18/06/07 09:36


    IP: 194.153.101.240דווח על תגובה זו

  • 23.

    נורא! פשוט כואב הלב!

    נ, 18/06/07 09:25

    ילדה כל כך צעירה הולכת סתם!
    סתם! אפשר היה להציל אותה!
    לכל סוכני הדוגמניות, השחקניות,
    זמרות וכו', אתם מבינות למה אתן גורמות?
    תפסיקו לסגוד למשטר הרזון זה מכוער ומסוכן!
    תנחומינו, יהי זכרה ברוך

    IP: 88.155.33.186דווח על תגובה זו

  • 22.

    חוק חוק- אבל הילדים מתים

    ELI, 18/06/07 09:24

    זה מה שקורה כשילדים מכורים קובעים להורים מה יהיה גורלם

    אותה בעייה עם בני נוער מכורים לסמים
    ההורים יודעים
    בית הספר מסלק אותם ביגלל השימוש
    הראשויות יודעים
    ואי אפשר להכריח ללכת לגמילה באם המכור לא רוצה!!
    וככה מחכים למות הנער - תוך גרימת כאב , ונזק למשפחת המכור , ומי יודע מה יכול לקרוא בחוץ.
    איך בחורה חולת אנורקסיה יכולה לרצות להחלים
    או ילד מכור ובסמים יחליט שרוצה גמילה.

    בעייה מאד גדולה שלא חשבו עליה .

    IP: 88.155.98.125דווח על תגובה זו

  • 21.

    הבעייה היא לא האישפוז בכפייה אלא ההקרבה הנדרשת מהאם לאורך כל השנים

    חבל על הילדה, 18/06/07 09:21

    האנורקסיה מחייבת הקרבה טוטלית של האם, של כל שנותיה, יומם וליל, של כל חייה, עד שיקרה הרגע שיהפוך את המצב,
    אם לא עוזבים הכל, ונכנסים לזה עד תום, זה לא ייגמר,
    שום אישפוז
    רק אימא שנותנת את כל החיים בכל רגע ורגע
    בלי להרפות,
    כמה חבל על הילדה היפה ומלאת החיים הזאת, ובוודאי גם המוכשרת, שנתלתה באנורקסיה עד שהאנורקסיה תלתה אותה

    IP: 80.178.48.27דווח על תגובה זו

  • 20.

    תמשיכו לעצב בנות בפוטושופ וזה רק יחמיר. (ל''ת)

    ארץ לעולם לא, 18/06/07 09:17


    IP: 80.178.74.215דווח על תגובה זו

  • 19.

    צריך לשים לזה סוף!!

    דנה, 18/06/07 09:16

    עם השנים הבעיה רק הולכת ומתעצמת, כל אחד אומר שצריך לשים לזה סוף אבל רק ממשיכים בתרבות הרזון ומעבירים מסר לבנות נוער שאם תהיי רזה תהיי שווה יותר ומדוברת יותר...צריכים להתחיל לקבל החלטות בנושא בדרגים משפטיים, אין מה לעשות כנראה שהשיקול דעת נאבד כאן וצריך לקבוע חוקים ברורים שישנו את ההשקפה בנוגע לזה והכי חשוב-יצילו חיים!!!!
    ולא, נהיה עדים לעוד מקרי מוות שרק ילכו ויהפכו לנורמה, כמו כל דבר דפוק במדינה הזאת שלא מטופל!

    IP: 212.143.52.178דווח על תגובה זו

  • 18.

    קדושת החיים בכל מחיר?

    ארז, 18/06/07 09:14

    עצוב נורא שהבחורה מתה אבל היא כבר היתה חולה 10 שנים, ומן הסתם איכות החיים שלה ושל המשפחה היתה נמוכה מאוד... הלוואי והיה ניתן להציל אותה, אבל נראה כי היא באמת היתה במצב נורא, וגם אם היו מאשפזים אותה היום, היא היתה יכולה למעוד שוב בעתיד...

    הפתרון זה למנוע ממצבים כאלו להתחיל בכלל וזה על ידי מניעת חשיפה למסרים הנוראים של התקשורת המודרנית... אני לא אדם דתי, אבל תומך מאוד בניסיונות של ש''ס להגביל גישה לתכנים מסויימים באינטרנט לילדים רכים...

    תנחומים למשפחה!

    IP: 62.90.144.22דווח על תגובה זו

  • 17.

    יהי זכרה ברוך (ל''ת)

    אלי, 18/06/07 09:09


    IP: 62.90.47.164דווח על תגובה זו

  • 16.

    יש להבליט את הטרגדיה הנוראה ע''מ שיראו האחרים מה הסוף של המחלה. (ל''ת)

    מוטי, 18/06/07 09:04


    IP: 84.229.18.192דווח על תגובה זו

  • 15.

    אשפוז בכפיה

    פסיכיאטר, 18/06/07 09:02

    תמיד כולם קופצים ומתלהמים שהפסיכיאטרים סתם כולאים אנשים בכפייה.
    אז הנה מה שקורה כאשר לא מאשפזים בכפייה למרות שברור שצריך: מתים מהרעבה עצמית, סמים, התאבדות ...

    IP: 62.0.10.251דווח על תגובה זו

  • 14.

    תפסיקו להאשים את המדינה בכל דבר דייייייייי (ל''ת)

    מוטי, 18/06/07 09:01


    IP: 88.153.250.159דווח על תגובה זו

    • תגובה ל-14 מוטי!!!המדינה ''כן'' אשמה!!

      א.א, 18/06/07 09:49

      המדינה כן אשמה,הדרך בא המדינה
      מתעלמת כך הם ''חוסכים כסף
      ולא רק בזה,בהמון תחומים,כמו אי טיפול בניצולי שואה ו''שדידת'' כספי הרנטה שלהם,והרשימה עוד א ר ו כ ה..
      אז אל תיהיה תמים,המדינה יותר זול לה שהבן אדם ימות!!!!
      כך גם בקשר ללוחמי השייטת ששלחו אותם ליצלול בקישון וחלו במחלות
      קשות. פקח עניים אחי המדינה יודעת
      ''רק'' לקחת ולא לתת.(לקחת גם את
      חיינו).

      IP: 84.228.106.108 דווח על תגובה זו

      • אי אפשר להכריח אדם בוגר לעשות כל דבר

        יעל, 18/06/07 11:08

        המדינה לא יכולה לכפות על אנשים בוגרים לקבל טיפול נפשי אם הם לא מסכנים את הסביבה.

        IP: 192.118.0.2 דווח על תגובה זו

        • כן - אבל היא יכולה בעזרת חוק לקבוע שיש לחייב אישפוז

          ולתת אינפוזיה, 18/06/07 16:47

          למקרים חריגים שכאלה. כי אם בחורה מגיעה למצב של אנורקסיה זה ברור שכושר השיפוט שלה רעוע. וכאן החוק יכול להכנס ולחייב. ואולי זה גם ימנע מאחרות להגיע לאנורקסיה אם תדענה שיחוברו לאינפוזיות ולא ישוחררו עד שיעלו למשקל ראוי.

          IP: 89.0.99.198 דווח על תגובה זו

  • 13.

    מי קבע את החוק ?? בני אדם !!

    הגיע הזמן, 18/06/07 09:00

    ע''פ איזה ערכים ?

    בטח ע''פ ערכי הליברליזם - הדמוקרטיה : חופש האדם להחליט על גופו וכו'

    אם היתה לנו מדינה יהודית בערכיה , היינו הולכים ע''פ חוקי התורה : המציל נפש אחת מישראל , כאילו הציל עולם ומלואו .
    ובכלל ''פיקוח נפש'' היה עומד מעל החוק האווילי הזה .

    IP: 89.138.83.58דווח על תגובה זו

  • 12.

    בתמונה

    מ, 18/06/07 08:58

    רק הראש נראה נורמלי הגןף הצטמק מאד, מדוע החוק לא מאפשר האכלה בזונדה?

    IP: 217.132.209.212דווח על תגובה זו

  • 11.

    מדינה מטומטמת!!!! (ל''ת)

    שי, 18/06/07 08:55


    IP: 217.132.55.43דווח על תגובה זו

  • 10.

    משתתפת בצער המשפחה

    רונה, 18/06/07 08:52

    עברו שנים לא קלות . נקווה שיהיו להם חיים טובים יותר .

    IP: 82.81.38.9דווח על תגובה זו

  • 9.

    יש צורך לבדוק מה עושים בדיוק הפסכיאטרים

    ר, 18/06/07 08:52

    יש המון מקרים שבהם הפסיכיאטרים מקבלים סמכויות שמגיעות במקרה הזה עד כדי החלטה על חייו של אדם !!! מה זאת אומרת ההגדרה לא איפשרה לאשפז אותה ??? מי זה הפסיכיאטר הזה שכתב את ההגדה הזאת ?? זאת לא המדינה שאשמה !! יש צורך לבדוק מה בדיוק עושים אותם פסיכאטרים שקוראים לעצמם רופאים - שימו לב שהמקום הרפואי שיש לו כל כך הרבה מסתוריות הוא המקום של מטפלי הנפש למיניהם - זה מאפשר להם לעשות טעויות קיצוניות כמו זאת המתוארת בכתבה - הורים יקרים - תשאלו שאלות - רופא שלא מעוניין לענות הוא רופא מפוחד - אם הוא מפוחד יש סיבה לכך וצריך לבדוק אותה !!!

    IP: 85.65.12.243דווח על תגובה זו

    • אתה מפפחחייייד אותי!!

      נגד כפיה, 18/06/07 12:42

      אתה ושכמותך שחושבים שניתן ליכפות, ולסגור, ולכלוא ...
      אתה מפחיד אותי ולא הפסיכיטר שנמנע מלשחק אלוהים ולאשפז בכפיה.
      אתה ודומך, הלואי ולא היו כמוך... העולם היה מקום יותר טוב. אז אולי תיתפנה מיפה, בלי כפיה...

      IP: 212.143.119.231 דווח על תגובה זו

  • 8.

    בארץ שמקדשת כל כוכבנית לרגע ומעלה לגדולה כל שוכן ביבים

    קינואה, 18/06/07 08:50

    אין פלא שמשאת הנפש של כל ילד וילדה הוא להיות סלבריטי, להיות טאלנט, להופיע בטלוויזיה, לקבל אס-אם-אסים, להיות מושא הערצה.
    והילדים מרעיבים את עצמם, כי זה מה שהם רואים אצל אליליהם הרדודים, השטחיים, הריקים.
    רק החיצוניות חשובה, רק המראה, רק לרדת עוד כמה ק''ג.
    יש פה ''תרבות'' של סתם, של כלום, של שום דבר.
    דויד גרוסמן אמר על מנהיגי המדינה שהם ''חלולים''.
    הוא צדק.
    אבל לא רק הם חלולים. המדינה הזו כולה חלולה.

    אז זה מתחיל בילדה בת 12 שצוחקים עליה כי היא לא שדופה, וזה נגמר אחרי עשר שנים בבחורה בת 22 שנמצאת מתחת לאדמה.
    סתם. ללא סיבה.

    IP: 192.117.136.3דווח על תגובה זו

    • כל-כך צודקת. איפה הימים של ציפי שביט.... (ל''ת)

      מתגעגעת לטבעיות, 18/06/07 09:01


      IP: 88.152.183.40 דווח על תגובה זו

      • תסתכלי על ציפי שביט היום ותביני לאן נעלמו הימים ההם.... (ל''ת)

        הטוריה והסראפן, 18/06/07 09:30


        IP: 212.143.77.194 דווח על תגובה זו

        • נכון מאד, שביט בעצמה רזתה ועכשיו מנחה תוכנית (ל''ת)

          המקדשת את הרזון, 18/06/07 09:54


          IP: 88.154.3.108 דווח על תגובה זו

          • ציפי שביט למדה לאכול נכון ולהתעמל - הבינה שאלה (ל''ת)

            החיים הנכונים, 18/06/07 16:57


            IP: 89.0.99.198 דווח על תגובה זו

          • כי אם ציפי שביט בגילה היתה שמנה - היה לה כבר אלף בעיות (ל''ת)

            רפואיות, 18/06/07 17:17


            IP: 89.0.99.198 דווח על תגובה זו

        • נכון. גם ציפי שביט נכנעה, גם היא איבדה את התום והתמימות

          קינואה, 18/06/07 10:01

          סליחה, באמת שאין לי כוונה להעליב, אבל ציפי שביט של היום נראית כמו גוויה מהלכת.
          המראה שלה לא בריא, לא יפה ולא טבעי וכל כולה משדרת ''אני מה-זה רעבה, את הכסא הייתי טורפת עכשיו מרוב שאני רעבה, אבל אני מרעיבה את עצמי כי אני חייבת להיות רזה!''

          חבל שדווקא ציפי הנמוכה, השמנמנה (עד שמנה) שהצליחה למרות המראה החיצוני שלה (ואולי דווקא בגללו) נכנעה גם היא למוסכמות של החברה הריקנית והשטחית הזו.

          IP: 192.117.136.3 דווח על תגובה זו

    • התרבות שלכם לדחוס אוכל לילדים שהם קטנים משם החינוך

      להעניש ילדים, 18/06/07 12:44

      לגמור את האוכל. החינוך של האמא הפולניה הולידה את התופעה של השומן. חינוך נכון באוכל יכול למנוע השמנת יתר. יש דאטטניות שמנחות ילדים מגיל קטן מה לאכול. גם בריא וגם לא שומנים ללא צורך. המבורגרים והצ'יפס האוכל המהיר גם גורם לתופעה.

      IP: 89.0.99.198 דווח על תגובה זו

      • מה? מאיפה הבאת את

        סליחה?, 18/06/07 22:38

        השטות הגזענית הזאת?
        והמאכלים של עדות המזרח להלן הג'חנונים והמופלטות לא משמינים?
        מנסיון אמאות פולניות מחנכות לאכול בריא ולא להיות רעב, וככה אין בעיות
        אז לחשוב טוב לםני שפולטים דברי סרק טוב?

        IP: 88.153.0.174 דווח על תגובה זו

  • 7.

    זה פשוט כ''כ עצוב... (ל''ת)

    שרון, 18/06/07 08:50


    IP: 62.90.39.254דווח על תגובה זו

  • 6.

    פתאום כולם נעשו צדיקים. כל הזמן יש

    שולה, 18/06/07 08:49

    כתבות בעיתונים שיש יותר מידי סמכות לפסיכיאטר המחוזי לאשפז. לא תמיד צריך לבוא לממסד בתלונות. גם לפרט יש אחריות.

    IP: 83.130.52.218דווח על תגובה זו

  • 5.

    מאיפה היא? תלמדו לכתוב (ל''ת)

    אלמוג, 18/06/07 08:43


    IP: 217.132.3.3דווח על תגובה זו

  • 4.

    לשנות את הפסיקה ומייד

    אני, 18/06/07 08:42

    הרי זה ברור שהפרעות אכילה זה הפרעה בראש אפילו כשהבנות האלה כבר מרזות הם עדיין חושבות שהם שמנות אז זו לא הפרעה בראש?

    IP: 213.8.100.81דווח על תגובה זו

    • מי אתה שתיכפה?

      לא לשנות, 18/06/07 12:37

      מי שמך לאלוהים, יפיוף נפש שכמוך? מי אתה שתחליט על חייו של אחר?
      ההפקרות והפשיזם נובעים מאנשים כמוך שחושבים שהם יודעים מה טוב ושזכותם לכפות את דעתם, במקרה הזה להכריח את מי שיותר מפעם אחת הסבירה שאין זה רצונה.

      IP: 212.143.119.231 דווח על תגובה זו

  • 3.

    די לשטוף את המוח לנערות עם מודלים של דוגמניות אנורקסיות

    אזרחית שפויה, 18/06/07 08:37

    בשבילם זה ביזנס.
    אבל לכל הנערות התמימות זה החיים עצמם. אנורקסיה היא סיבת מוות מספר 1 של נערות. צריך לעשות לזה סוף. אנורקסיה היא מחלה קשה נוראית ומי שלא מכיר מקרוב לא מדמיין עד כמה גדולה הזוועה. עד כמה גדול הכאב.

    IP: 62.0.36.249דווח על תגובה זו

    • איך אפשר לגדל בנות בעולם כזה?

      גבר עצוב, 18/06/07 08:51

      אנורקסיה היא מחלה של המחצית השנייה של המאה ה - 20, כאשר התחילו להופיע הדימויים המוטרפים האלה של דוגמניות רזות מאד - והן הפכו להיות אידיאל היופי היחיד. פעם בחורה צעירה רצתה להיראות כמו מרילין מונרו. תעשו לה גוגל ותראו שבמונחים של תעשיית האופנה היום היא היתה נחשבת לדבה.
      בנות - אל תקנו את מה שמוכרים לכם מסכי הטלוויזיה ושלטי החוצות. זה נעשה ע''י גברים תאבי בצע, שונאי נשים (ומצויידים בפוטושופ). שומן בירכיים, בבטן ובישבן הם טבעיים לחלוטין. אין צורך להילחם בזה ולשנוא את זה. יש המון נשים עגלגלות ויפיפיות. קחו אפילו כדוגמא את ביונסה, ג'ניפר לופז ושקירה.
      תאכלו לבריאות, תחיו ותהנו מהחיים. ואם אתן מצליחות - ספרו גם לבת שלי איך עושים את זה...

      IP: 212.179.22.130 דווח על תגובה זו

      • איך לגדל בנות

        אמא, 18/06/07 09:05

        1. תתנתק מהטלוויזיה. הטלוויזיה לא רק ששוטפת את המוח עם דוגמניות אנורקטיות אלא גם עם אוכל זבל שגורם להשמנה וכך הילדות נמצאות במילכוד.
        2. שלח את הילדות/ילדים להתנדב במשהו. העיסוק העצמי במראה פוחת ככל שיש יותר עיסוקים בזולת.
        3. אצל דתיים זה קורה הרבה פחות (אני בטוחה שיש להם הפרעות אחרות בתמורה) תחשוב למה ותנסה לנתב את הפעילות והשיחות בבית לאידיאלים (זיהום כדו''א, פעילות פוליטית).

        IP: 85.64.221.101 דווח על תגובה זו

        • זה לא קשור לטלויזיה

          נועה, 18/06/07 09:12

          הטלויזיה אומנם מאוסה בפני עצמה, אבל אנורקסיה זו מחלת נפש של שליטה עצמית, ''לראות כמה אני מסוגל לשלוט אפילו בצורך הכי בסיסי שלי''. יש מחקרים שמראים שלעתים קרובות זו מחלה של כל המשפחה, עם הורים שתלטניים במיוחד, שמחנכים להצלחה מוגזמת, ובדרך כלל הבנות האלה הן הכי חכמות ומשקיעניות בכיתה. ואז הן מנסות לשלוט בדבר היחיד שההורים לא יכולים: כמה, מה ומתי הן יכניסו לפה.
          זה לא קשור לטלויזיה.

          IP: 89.1.16.97 דווח על תגובה זו

          • נועה יש סטטיסטיקה

            אמא, 18/06/07 09:49

            המאבק על השליטה יתקיים בכל מקרה ובכל תרבות. הביטוי של מלחמות אוכל הוא ביטוי חילוני צרכני. העובדה היא שלא תמצאי כמעט בנות דתיות אנורקסיות ובטח שלא חרדיות וזה נתון שמאושש ע''י פסיכיאטרים. אני מניחה שאצל דתיים הביטוי למאבקי שליטה הוא אחר. הטלוויזיה כמסך מרצד אינה מזיקה אבל אם את צופה בערוץ האופנה ואחרי זה רואה איך הרעיבו את נינט בסוף זה ידבק באיזו ילדה מסכנה. אגב, גם דמויות הגברים הפכו אנורקטיות עם השנים. יודה לוי הוא שחיף וכנ''ל עוד כמה שאני לא מכירה בשם ויש כבר עכשיו בנים שמרעיבים את עצמם. תוסיפי שטיפת מוח עם מאכלים עתירי קלוריות. מיכל ינאי מספרת שהיא אוכלת המבורגרים וגלידה ולא הולכת לחדר כושר ואז את מבינה איך הילדות מאמינות לה ונכנסות לסחרור מטריף. רק אחרי שלא צפיתי בטלוויזיה כמעט שנה שמתי לב שכולם שם רזים מדי. ולא אני לא שמנה.

            IP: 85.64.221.101 דווח על תגובה זו

            • מזעזע...

              ליאת-עוד לא אמא, 18/06/07 11:09

              מקרה מאוד קשה,במיוחד למשפחה-תנחומיי...
              אני לא כ''כ מבינה את הקשר בין אנורקסיה לדת-ותהרגו אותי,בכל נושא איזה מישהו אומר ''לדתיים זה לא קורה.'' גם לחילונים בריאים בנפשם זה לא קורה.יש להבין-זו מחלה נפשית! הדת לא מחסנת אותך..

              IP: 132.74.14.30 דווח על תגובה זו

            • לליאת אין שיוויון בצורה של מחלת נפש

              אמא, 18/06/07 12:11

              אני חילונית בכלל. אבל תשאלי פסיכיאטרים ותראי שדתיות חולות בזה הרבה פחות כי הן לא עסוקות בלהיות רזות. זוהי מחלה חדשה למדע (משנות ה 70). אין קשר לדת, יש קשר לאורח חיים שטוף מוח וחשוף גוף שמקדש רזון. אגב, חרדים גם חולים הרבה פחות במלנומה (סרטן עור) כי הם לא חשופים לשמש. וגם חרדיות כמעט לא חולות בסרטן צוואר הרחם כי יש להם פחות בני זוג וזה סרטן שעובר ע''י וירוס.הדת לא מגנה ממחלות. אורח החיים מגן ממחלות. חילוניות אינה מחלה. היא דרך חיים.. יש לך מה להגיד נגד זה?

              IP: 85.64.221.101 דווח על תגובה זו

          • את צודקת אבל אי אפשר להתעלם

            אביחי, 18/06/07 09:59

            מההשפעה של הטלויזיה על אופן תפיסת גוף האישה בעיקר אצל נערות וילדות.

            כשהמודלים לחיקוי ניראים אנורקטים וכשאידיאל היופי אליו צריך לשאוף הוא כזה ברור שיש לכך השפעה שלילית.

            כמובן שיש עוד גורמים משפיעים, אבל אי אפשר לפטור את הטלויזיה מאחריות (רחוק מכך).

            צריך להדגיש כי בסופו של יום האחריות היא בידי ההורים.
            אף אחד לא מכריח את הילדים לצפות בטלויזיה וההורים צריכים לפקח על הרגלי הצפייה.

            IP: 88.154.3.108 דווח על תגובה זו

    • די לדחוף לילדים אוכל שהם קטנים ללא הפסקה - ולפתח להם (ל''ת)

      את הקיבה, 18/06/07 09:26


      IP: 89.0.99.198 דווח על תגובה זו

  • 2.

    מחלה נוראית! (ל''ת)

    אריק, 18/06/07 08:32


    IP: 87.68.159.86דווח על תגובה זו

  • 1.

    החוק היבש של המדינה - הותיר אותה למות

    הפקרות, 18/06/07 08:21

    יהי זיכרה ברוך. כל כך צעירה וחבל שלא ניסו לעזור לה באישפוז בכפיה.

    IP: 89.0.99.198דווח על תגובה זו

    • נגד כפיה!

      נגד כפיה, 18/06/07 12:35

      ההפקרות היא באנשים כמוך שחושבים שהם יודעים מה טוב ושזכותם לכפות את דעתם, במקרה הזה להכריח את מי שיותר מפעם אחת הסבירה שאין זה רצונך.

      IP: 212.143.119.231 דווח על תגובה זו

      • אם היית מעמיק וקורא את הכתבה ולא סתם מרפרף היית

        שי, 18/06/07 13:58

        רואה שיהודית שוהם, אמא של מירב שוהם (זו שהתאבדה) סיפרה שמירב אמרה לה כמה פעמים ''למה נותנים לי להשתחרר כל פעם?''. זאת אומרת, שמירב עצמה כנראה כן רצתה להיות בטיפולים, אבל מתוך טבעיות שחררה את עצמה. לכן, אם הייתה מסגרת אשר לא הייתה משחררת אותה כל פעם שהיא הייתה רוצה כנראה שהיא עוד הייתה חיה היום בעזרת הטיפולים! נכון שאי אפשר לכפות על בן אדם להתאשפז, אבל במצב כזה אין לך כבר שליטה! כמו שנאמר בכתבה מירב עצמה ניסתה להתאבד והיו לה הפרעות נפשיות! אם המוסד/בית החולים לא היה משחרר אותה כל פעם, אולי היא הייתה חיה.

        יהי זכרה ברוך

        IP: 85.250.188.233 דווח על תגובה זו

        • צודק שי ב - 100% - יש מקרים שמחייבים כפיה (ל''ת)

          שדעתם על, 18/06/07 15:39


          IP: 89.0.99.198 דווח על תגובה זו