• 32.

    אני ימות מכעבים על הכל שון

    ניקול, 11/11/08 12:03

    הכל שון והכי את הכבד שלו בחתיחות אני ראיתי זות רציתי למות באותו הרגע כאשר ראיתי במו עיניי זות היתה תאות גדולה שפעם סניתי אותו!!!אני בוכה הכבר בגן יבנה עים מישהוא יראה את הכבר צלמו ושלחו לאתר זה את התמונה!!!בבקששששה

  • 31.

    תרעגוו אחי סביחידה כנסו וקראו

    אניייייייייייי, 15/03/08 17:07

    אתם לא מבינים שבמקום שחייל או 2 ימותו מת כלב אחד?בסדר שזה לא יפה ולא כלום אבל תחשבו שזה יציל אותכם ואת אחי גםם זה יכול להציל
    הכלב והחילל נקשרם בצורות בלתי רגילות אטתם מעדיפים למות או שהכלב ימות?וןגם לא הרבה כלבים מתים מזה וכלב זה דבר טוןב שצריך לנצל גם..
    (לא קשור..)
    את הקבר הזה אחי שם ..סחב שהעבירו תבתי קברות של הכלבים:]
    ועוקקץץ ה-יחידה של כל צהל:]

  • 30.

    תרעגו הכל לטובה

    אניי, 16/01/08 14:46

    אחי עכשיו לא מזמן התגייס לעוקץ
    היחידה פועלת למענכם אין בזה שוםם ניצולל של החייה או של משו אחר
    החיילים סובלים אך נהנים וכך לדעתי גם הכלבים.אז ראש פתוחח:P

  • 29.

    כולכם כפויי טובה

    כלבן, 21/08/07 13:36

    על מנת שתוכלו לשבת בבית ולכתוב תגובה חיילים צריכים להלחם על הזכות הזאת , מדינת ישראל אינה מובן מאליו . האהבה שלי לכלבים אינה מוטלת בספק ואתם צריכים להבין היחס והטיפול שהכלבים מקבלים הוא מדהים ובהרבה מקרים עולה על איכות החיים של כלבים באזרחות החיים בבית , וכן במידה וכלב יכול להציל חיי אדם אז אין פה בכלל ספק שציך וראוי להשתמש בכלב, לעולם לא יהיה שימוש מבצעי בכלב שידוע שהוא יפגע וימות מראש , את אותו סיכון והשתלטות על בית או מטען גם הלוחמים עושים עם הכלב קצת ראליות .

  • 28.

    אני לא מאמין לדברים שאת כותבת

    אוהב חיות גם, 19/07/07 03:19

    פשוט לא מאמין
    כל החיים שלך זה רק כלבים תגידי לי?
    לא סובל אנשים כמוך, צבועים
    את כל כך חובבת חיות וטבע
    בטבע, כל חיה וחיה רואה בראש ובראשונה את הזן שלה כדבר ראשון
    זה פשוט עצוב שאת מזלזלת כל כך בחיי אדם, הזן שלך, ואיכפת לך יותר מכלבים
    עד כמה שאני אוהב חיות, ואני מאוד מאוד אוהב חיות, חיי אדם יותר חשובים
    איזה ברירה יש לחייל? יופי, לסרב ''לפחות הוא חי'' זאת פשוט טענה אינפנטילית לגמרי
    מה זה לפחות הוא חי? איזה חיים ממש.. לחיות בכלא..
    ואחר כך עבודה למצוא זה פשוט יחטפו אותו, כולם רוצים את המשתמטים
    ומה עם האות קלון?

    בקשר לבעל וילד- את לסבית או שאת סתם פשוט שונאת בני אדם באופן כללי?
    את צריכה להתבגר קצת ולראות את העולם האמיתי, צאי מהחיי פנטזיה שלך

  • 27.

    ניצול בעלי חיים = גזענות/סוגנות/נאציזם (ל''ת)

    רותם יסעור, 19/06/07 19:48

    • טעות...דבריך....

      שי, 21/06/07 12:55

      במקרה הזה זהו תפקידם....הםכלי-הנשק,הם אלה שיתקפו את החשוד וישכיבו אותו,הם עם חושיהם המפותחים יגלו מיסתתרים מה שהאדם לא יצליח אף-פעם,ולפעמים לצערינו בזמן מילוי תפקידם יש גם אבידות....ניזכור את כולם שחרפו נפשם לתיפארת מדינת-ישראל...

      • לא! טעות בידך!!

        אוהבת חיות, 21/06/07 23:37

        תפקידם של הכלבים הוא לא לשמש ככלי נשק או ככל כלי אחר. על כך בני האדם החליטו, אבל בני אדם מחליטים הרבה דברים מטופשים ביותר. נראה שאתה שייך לאותם אנשים שחושבים שכל תפקידם של בעלי החיים הוא לשרת את בני האדם בכל תחום שהוא, גם כאשר עליהם לשלם על כך בחייהם. טעות בידך - בעלי חיים לא קיימים על מנת לשרת את האדם. הם קיימים פשוט מפני שהם קיימים, בדיוק כמונו, ללא כל סיבה מיוחדת. האדם הוא זה שהחליט שעליהם לשרת אותו, ולדעתי זו דיעה טיפשית, יהירה ואנוכית. מי שמחזיק בדיעה כזו אינו רואה שום דבר מעבר לתועלתו האישית ו/או תועלת הקרובים אליו. לכן מרבית בני האדם מגלים אדישות ואטימות לסבל של חלשים מהם, ומבחינתם כל יצור שאינו בן מינם, נגזר דינו לשרת אותם בלי כל התחשבות בסבל שהוא עובר. יש אף אנשים המרחיקים לכת, ובטוחים לחלוטין שבעל חיים אינו מסוגל לחוש סבל ולבעל חיים אין כל רגשות פשוט מפני שהוא אינו אדם. קרי, לדעתם בני אדם בלבד מסוגלים לחוש סבל ולבני אדם יש מונופול בלעדי על רגשות. אני אומרת את זה בפעם המי יודע כמה - דיעות כגון אלו פשוט מעוררות בי גועל נפש, סלידה וזעם בלתי ניתן לתיאור. אני אסירת תודה על כך שאני לא נמנית עם אלה המחזיקים בדיעה כל כך גזענית (גזענית במלוא מובן המילה).

        מסכימה לחלוטין עם כל מילה של רותם יסעור. תגובה קצרה ותמציתית, אך מקפלת בתוכה מסר משמעותי וחריף מאוד.

  • 26.

    יצא לי פעם להיפגש עם היחידה

    עידן, 17/06/07 18:59

    בין היתר ראיתי את הכלבים, ואני חייב להגיד שחיים של כלב ביחידת עוקץ הם אומללים ביותר.

    הכלבים מאומנים מהרגע שהם נולדים למטרת תקיפה וציות. הם נמצאים כול חייהם בקריז (אותה הרגשה של מכורים להרואין שלא מקבלים את מנת הסם) אם לא נותנים להם לתקוף שום דבר, והחיילים (לפחות אלה שהירצו אצלנו) נהנים לשגע אותם, להחזיק להם את המטרה מול הפרצוף בלי שתהייה להם אפשרות לתקוף, מה שכמובן מכניס אותם עוד יותר לקריז.
    אלה החיים שלהם בכלליות, שלא לדבר על הניצול במלחמות, ועל העובדה ששולחים אותם לאוייב עם מטעני נפץ לגופם.

    העיקר שיש לנו צבא הומני.

    • כמה

      הנוהג, 25/09/07 00:07

      שאתה טועה אתה לא יודע
      אין כלבים בארץ שאני מכיר שמפגינים להם מסירות ואהבה כמו לכלבים האלה אם הייתה מכיר את בריטני לא היית רואה אותה לשנייה אחת בלי שהיא מכשכשת בזנב

    • ?!:S

      דיי לקשקש, 15/03/08 17:09

      דיי דיי תבינו הם כן מאולפים שההרגע שהם מובאים ליחדיה אבל הם לא מסכנים
      זה כמו משחק בישבילםם הם שמחים מזה מלמצוא חומרי נפץ הם יודעים תעבודה שלהם וזהוו יש להם גםם חיים לא שכל היום זה ככה שדהם מתאמנים והכל הם מתאמנים כמו החייל והחייל יותר קשה אחי ביחידה הזאת אז אני יודעת הכל עלייה הכלל אז תתחילו להרגע הם לא מסכניםםםם

  • 25.

    בל נשכח

    רותי, 17/06/07 10:28

    שאותו צבא שמתיחס ב''כבוד''לכלבים הלוחמים יורה בהם בבסיסים שונים ואפילו לא בודק מה בדיוק מצבם .ניצול כבר אמרנו ?

  • 24.

    תגובה לאוהבת חיות ולשאר מתנגדי הניצול

    talito, 16/06/07 11:58

    קראתי בעיון את תגובתך. הטיעון כי כלבים לא מבינים סכסוכים של בני אדם ולכן לא צריכים לקחת חלק בהם הוא ילדותי. אני לא יודע בת כמה את, אבל זהו אינו טיעון בעל משקל, ומיד אסביר.
    אגב,האם את צמחונית? אם כן- כה לחי. אם לא- את צבועה. כי אם לחיות אסור למות בסכסוכים של בני אדם בוודאי שאסור להם למות כדי לעלות על שולחנו של האדם.
    עכשיו בנוגע לכלבים, אם בעלך היה פוסע לו על אדמת לבנון בקיץ שעבר (בהנחה שאינו משתמט ממילואים) בגלל סכסוכים של בני אדם, והיה מתקרב למטען- לא היית רוצה שכלב יריח את המטען מבעוד מועד ויציל את בעלך, אפילו במחיר חייו של הכלב?
    או לחילופין, אחיך הצעיר יצא לסיור מול גבולות עזה, אותה רצועת קרקע אותה פינינו בתקווה להפחתת החיכוך ומתן הזדמנות לפיוס, והנה הסיור מתקרב למארב מחבלים, עוד רגע ויפתחו באש- לא תרצי שהכלב האמיץ והמאולף יסתער ראשון, יחשוף את המחבלים ויציל את אחיך מכדור בראש?
    אני מכיר מקרוב את הסיפורים האלה. כל כלב שמת הציל בעל או אח או בן של מישהו, ועם כל הכבוד לאהבת בעלי החיים- אני מעדיף שהחיילים יחזרו הביתה בשלום.
    יש לי חבר ששירת בעוקץ, כשהשתחרר לקח איתו הביתה את כלבו הפנסיונר וטיפל בו עד יומו האחרון.
    אני נגד התפלספות כמו ''חרפו נפשם למען המדינה'' כי באמת לכלב אין רגשות פטריוטיות וכד' וזוהי פשוט דמגוגיה. לעומת זאת הצלת חיי אדם אינה התפלספות.
    ולסיום, את בטח מודעת לכך שנעשים ניסויים בבעלי חיים, עם כל הצער שבדבר. עכשיו נניח שהבן שלך (חס וחלילה) היה חולה במחלה חשוכת מרפא וקטלנית, והיה נודע לך שקבוצת חוקרים הגיעה לפריצת דרך מהפכנית בחקר המחלה, אולי אפילו לתרופה מצילת חיים, רק מה- התרופה פותחה על ידי ניסויים חוזרים ונשנים בעכברי מעבדה. לך ניתנה האפשרות לקבל תרופה זו ולנסות להציל את בנך. מה היית עושה? איזה ערך היה עומד לנגדך: צער בעלי חים או חיי בנך? אני סקרן לשמוע את תגובתך.

    • הייתי רוצה שאף אחד לא ייהרג

      אוהבת חיות, 16/06/07 14:37

      לא חייל ולא כלב. אבל ההבדל בין חייל לכלב הוא שחייל מודע לסכנה, נכנס אליה בעיניים פקוחות, ויש לו את האופצייה להגיד לא. אז נכון שהוא ייכנס בשל כך לכלא צבאי אבל לפחות הוא יישאר בחיים. התגובה שלך מעידה שבעיניך חיי אדם חשובים מחיי כלב, אבל אני איני חושבת כך. מבחינתי חיי אדם וחיי כלב הם היינו הך, וכלבים אינם צריכים להיהרג על מנת להציל חיי אדם במלחמה שלהם אין שום חלק בה ובוודאי שהם אינם מבינים את משמעותה. שוב, כמו שאמרתי בתגובה הקודמת, השימוש בהם לצרכים צבאיים הוא ניצול ציני של העובדה שהם אינם מבינים מה זו מלחמה, אינם מודעים לכך שחייהם בסכנה ולכן גם אינם יכולים להגיד לא. אני הייתי מעדיפה שבני או בעלי יסרבו פקודה וייכנסו לכלא, אבל לפחות יישארו בחיים. בהחלט לא הייתי רוצה שכלבים ייהרגו על מנת להציל את חייהם.

      לגבי התרופות - אין לי ילדים ו/או בעל וגם לא יהיו, אבל אם תיאורטית הייתי נמצאת במצב אותו אתה מתאר, הייתי מעדיפה שינסו את התרופות הניסיוניות הללו על בני או בעלי, שהרי אין להם מה להפסיד, ושלא ינסו אותם על בעלי חיים מכל סוג שהוא. וכללית לגבי השימוש בתרופות, אני די בטוחה שיש רבים המשתמשים בתרופות אך בכל זאת מתנגדים לניסויים בבעלי חיים. השימוש שלנו בתרופות נעשה מחוסר ברירה - אין תרופה שלא נוסתה על בעלי חיים, כך שלנו אין את האופציה להשתמש בתרופות כאלו. את האופצייה להימנע משימוש במוצרים שכרוכים בהרג בעלי חיים, יש לנו במזון, בקוסמטיקה ובביגוד, ואנחנו אכן משתמשים בכך. אבל אין לנו את אותה אופציה בתרופות.

      ולסיום, אני אשאל אותך שאלה – אם אתה או אחד מבני משפחתך הייתם נזקקים להשתלת לב למשל, והיו אומרים לכם שנמצא לב מתאים, אבל הוא נלקח מאזרח סיני בעודו בחיים וכנגד רצונו כמובן, על ידי השילטונות (והרי סין ידועה בהפרת זכויות האדם השיטתית שלה). האם במקרה זה היית מתנגד לקבל את הלב? זאת מתוך ידיעה ברורה שזו האופצייה היחידה להצלת חייך? מתוך הידיעה שעלולים לחלוף חודשים רבים עד שיימצא לב מתאים נוסף? ומתוך הידיעה הברורה שכל יום הוא גורלי? ואם היית מסכים לקבל את הלב למרות הידיעה לגבי מקורו, האם זה עושה אותך צבוע? האם היית מסכים למות מתוך עקרון ולו רק כדי לא לקבל לב שמקורו בעינוי ורצח של בן אדם? מסקרן אותי לקרוא את התגובה שלך על כך. מצבם של אוהבי החיות מתנגדי הניסויים הוא זהה לחלוטין.

      ועוד משהו לסיום - לגבי שאלתך על היותי צמחונית - כן, אני לא רק צמחונית, אלא טבעונית, כלומר נמנעת משימושלא רק בבשר אלא גם בביצים ובמוצרי חלב, כך שאני בהחלט לא צבועה.

      • מזרח ומערב

        talito, 16/06/07 15:53

        הדעות הבסיסיות שלנו כנראה רחוקות זו מזו כמזרח ומערב. בעיני חיי אדם חשובים מחיי החיות. על זה כנראה לא נגיע להסכמה.
        לשאלתך בנוגע ללב הסיני, שאלה קשה. אני לא תומך בבזיזה של איברי אדם בעודם בחיים לצרכי השתלה ובוודאי שאני מתנגד לשלטון הדיכוי הסיני (הם באמת עושים את זה? לוקחים איברים מאנשים חיים? קשה לי להאמין, אבל אולי זה נכון, ואם כך מקומם). אבל אם הלב נמצא כאן ועכשיו מוכן להשתלה, והאדם ממנו נלקח כבר מת ואינו זקוק לו, כנראה שהייתי מסכים לקבלו. ייתכן וזה גובל בצביעות, אבל לא יותר משימוש בתרופות שנוסו על בעלי חיים, לשיטתך.
        בעתיד הלא רחוק, כך מסתמן, תתקיים האפשרות לגדל בעלי חיים לצורך השתלת איבריהם בבני אדם חולים. אני בטוח שאת מתנגדת לתופעה עתידנית שכזו. אך האם בהינתן מצב בו את תהיי חולה ותרומה אנושית אין, האם גם אז תתנגדי לקבלת לב חזיר שיציל את חייך?
        לגבי הצמחונות, תיארתי לעצמי מתגובתך כי אינך צבועה, וכי את פועלת על פי צו מצפונך גם בחייך הפרטיים. אני תמיד מעריך אנשים הפועלים על פי עקרונותיהם, הגם שמנוגדים לתפיסת עולמי.
        שלא תביני אותי לא נכון, אני אוהב בעלי חיים (יש לי כלבה וחתולה ואני אוהב אותן מאוד) ואיני שואב סיפוק מהרג ועינוי בעלי חיים לשמם. אני כן חושב שאם חיי או חיי יקירי ממשפחת בני האדם בסכנה, וקיימת האפשרות להקריב חיה במקומם- אם זה בשדה הקרב או על מיטת בית החולים או השד יודע מה- אזי ייטב לי לו תמות החיה וחייהם של יקירי יינצלו.
        מילה לסיום בנוגע לפסקה הראשונה של תגובתך. כתבת שהיית מעדיפה שבנך או בעלך הלא קיימים יסרבו פקודה, ולא כל כך הבנתי האם בכל מקרה של סיכון חיים קיים צורך לסרב פקודה. הלא לבטח היו מספר פעולות שביצע צה''ל בשנים האחרונות שתבעו חיי אדם ובאופן מפתיע היו גם חשובות ותורמות לביטחון אזרחי המדינה, הלא כן? (באותה מידה אני מודע לכך שהיו פעולות שלא, אבל זה סיפור אחר). אני ואת נהנים ממטריית ההגנה שנותן לנו הצבא ומטריד אותי הקונספט שאזרחים וחיילים יחליטו האם למלא משימות המוטלות עליהם רק במידה והינן עולות בקנה אחד עם האידאולוגיה הפנימית שלהם.
        כחייל מילואים קרבי, נשוי טרי ללא ילדים (המהווה פחות מ-4% מהאוכלוסיה הבוגרת בגיל מילואים) אני מכריז כי גם אני רוצה זכות לגדל משפחה, גם אם זה יבוא על חשבון כלב נאמן שיציל אותי ואת חבריי ממטען או מארב. ככה אני, קצת אגואיסט. אני חושב שמגיע לי.

        • אכן מזרח ומערב

          אוהבת חיות, 16/06/07 18:18

          נראה שאכן אי אפשר לגשר על הפער בין הדיעות שלנו וחבל. יחד עם זאת אני שמחה לראות שיש אנשים שלמרות שדעתם מנוגדת ב-180 מעלות לדעתי, עדיין אפשר לנהל איתם דיון ענייני בלי לגלוש לבוטות ולהשמצות הדדיות.

          לגבי שאלתך על החזיר - כן, אני מניחה שאם לא היתה לי שום אפשרות אחרת, הייתי מסכימה לקבל את לב החזיר (כאופצייה אחרונה), אבל באותה מידה הייתי מסכימה גם לקבל לב של אדם שנרצח בסין במיוחד לשם כך. ואפרופו סין, אם לא ידעת, הייתה כתבה (לא זוכרת לפני כמה זמן) על שוק האיברים המשגשג בסין, ועל כך שיש לא מעט אנשים שנוסעים לסין במיוחד כדי לעבור השתלות, משום שבסין קל להשיג איברים להשתלה מאחר שהשלטון מענה ורוצח אנשים שהוא רואה כמתנגדי המשטר, ולוקח את אבריהם. ואני לא ממציאה את זה - ראיתי את זה כתוב באחד העיתונים המרכזיים בארץ שחור על גבי לבן.

  • 23.

    ניצול

    טל, 16/06/07 00:41

    התגובה של אוהבת חיות מרמת גן מצוינת, אני מסכימה איתך לגמרי.

    יפה שהחיילים נקשרים לכלבים שלהם, אבל שימוש בכלבים כאמצעי של הצבא הוא פשוט מאוד ניצול, ואין שום דרך אחרת להגדיר את זה.

    נכון שהצבא מנצל גם חיילים, אבל מי שבאמת באמת לא רוצה לשרת יכול לצאת מהצבא בכל מיני דרכים. איזו ברירה משאירים לכלבים האלה, שלא בחרו מעולם להשתתף במשחקי מלחמה המטופשים של הצבא הזה?

    • !

      טוא, 15/03/08 17:10

      הם לוקחים את זה כמשחק הם לא מבינים שזה מסוכן וכל החרא הזה..הם גדלים ככה והם כלבים שמסוגלים לזה וליותרר מזה בגלל זה בחרו תסוג הזה אין פה שום ניצול אחי ביחידה הזאת ואני ודעת הכל עלייה אז להרגע:]

  • 22.

    צה''ל רק יודע לנצל כלבים. חרא של צבא זה.

    משתמטת, 16/06/07 00:28

    צה''ל יודע להשתמש בכלבים המסכנים ואז לזרוק אותם לעזאזל!
    בשביל מה הכלבים המקסימים האלה צריכים למות??
    למה כלב שמת זה פחות מבן אדם שמת?רק כי אין לו משפחה?כי הוא לא מדבר בשפה שלנו?זו גזענות לכל דבר!

    וכבר ראינו שצה''ל עושים ניסויים בכלבי זאב בדיוק כאמו אלה שמראים בתמונות, ואחר כך זורק אותם לפח זבל כשהם גוססים למוות!!!!!!!!!!!!!!!!

  • 21.

    ליבנו נסער

    זוזו הכלב +טלי, 15/06/07 23:55

    כואב הלכ על האנשים והכלבים הנפלאים .טוב שמעריכים ומכבדים אותם

  • 20.

    טיפאני

    שוגר, 15/06/07 23:34

    משום מה שמעתי ששמה היה טיפאני..יהי זיכרה וזיכרונה ברוך נהרגה על-ידי מרצחים במילוי תפקידה..

    • בריטני

      הנוהג, 25/09/07 00:04

      השם הוא בריטני

  • 19.

    שמעתי פעם שיש גם כלבים שמשלחים למשימות התאבדות

    כלבים אומללים, 15/06/07 21:14

    כלומר נושאים על עצמם מטען שמופעל מרחוק. מוכר למישהו? בכל אופן, אוהבת חיות מרמת גן כבר אמרה את כל מה שיש לומר.

    • נכון, נדמה לי שברוסיה היו עושים את זה (ל''ת)

      י, 15/06/07 22:26

      • התכוונתי בצה''ל (ל''ת)

        כלבים אומללים, 16/06/07 09:00

  • 18.

    חבל שצהל לא מתיחס כך לכל בעלי החיים (ל''ת)

    לילך, 15/06/07 20:13

  • 17.

    מדהים איך כולם מדברים פה על כבוד לחיות

    רן, 15/06/07 18:11

    אין שום טיפת כבוד לבעלי חיים בצה''ל, למה לסכן את חיי הכלבים במלחמות שיוצרים בני אדם? זה לא מגיע להם.

    • יפהכתבת. גם אני התייחסתי לכך בתגובות 1, 8 ו-15. (ל''ת)

      פיצי החתול, 15/06/07 20:43

  • 16.

    כתבה מעולה. כל הכבוד לנרג' (ל''ת)

    לורד האו האו, 15/06/07 17:22

  • 15.

    היחס לכלבים בצה''ל מרגש ומפתיע לטובה (ל''ת)

    חובבת כלבים, 15/06/07 13:47

    • בבקשה לא לעשות הכללות. בצה''ל יש גם הרבה מקרים של התעללויות בבע''ח

      פיצי החתול, 15/06/07 20:18

      ואם ההתעללויות האלו לא דולפות לתקשורת דרך צינורות לא רשמיים, צה''ל עושה מאמצים רבים לטאטא אותן אל מתחת לשטיח.

      חוץ מזה, שימי לב שהמימון לבית הקברות הגיע מתורם חיצוני (והוא אפילו לא מהארץ) ולא מצה''ל.

      זה יפה ומרגש שהפרטים בצה''ל מוקירים את זכרם של הכלבים הגיבורים הללו, אבל צה''ל כגוף לא ראוי לכל השבחים והמחמאות שהאנשים פה חלקו לו.

      אוסיף ואומר שיש אפילו מימד של ניצול ציני של הכלבים.
      הרי בסיקור של התקרית שבה נהרגה הכלבה בריטני, אמצעי התקשורת רק הדגישו את העובדה שצה''ל סיכל נסיון לחטיפת חייל, אבל לא שמעתי בשום מקום שהכלבה בריטני נהרגה במהלך ביצוע המשימה.
      זה בא ללמדך שפרט לכמה חיילים וכמה חובבי כלבים, צה''ל והמדינה לא עוברת דום לזכרה של כלבה גיבורה.

      • י

        הנוהג, 25/09/07 00:03

        לדעתי מי שלא הכיר אותה באמת וידע עד כמה היא מדהימה לעולם לא יבין מה היא עשתה ותאמין לי אם הייתה לי ההאפשרות לחזות מה שקרה הייתי עושה משהו אחר ולא שולח אותה לשם

  • 14.

    החברה הכי טוב

    אני, 15/06/07 13:34

    איזו חיה מדהימה, אילו קצת יותר אנשים היו טובים כמו הכלבים, העולם היה נראה הרבה יותר טוב...

  • 13.

    ביקרתי בבית הקברות בסירקין והתרגשתי מאוד

    אבי, 15/06/07 13:34

    מדובר בבית קברות מרשים, שמכל עבר ניבט היחס החם והכבוד שרוחשים חיילי היחידה לכלבים שחירפו חייהם להצלת חיי חיילינו ולהשגת מטרות מבצעיות.
    כואב הלב, שהמימון מגיע מתורם חיצוני וצה''ל לא יודע לכבד את הכלבים וזיכרם כפי שמקובל בצבא ארה''ב ובצבא בריטניה.

  • 12.

    חיות שמחממות את הלב,יהיה זכרם ברוך (ל''ת)

    שרית, 15/06/07 13:28

  • 11.

    למפעיל של בריטני

    רינת, 15/06/07 13:28

    אני ממש מצטערת ומקווה שתתאושש במהרה מהאבל. אני ממש מבינה לליבך אבל תסתכל על הצד החיובי ועל החוויות המשותפות שהיו לכם ביחד. אני מקווה שתמצא במהרה ניחום ואהבה בליקוקים של כלבות, בחורות או כלבים חדשים... אנשים לא כל כך מבינים שכלב הוא באמת החבר הכי טוב כי עם בעל וחבר לפעמים עוד יש ויכוחים ועם הכלב זה רק אהבה טהורה וזלילת עצמות וגלידות בצוותא!!! וריצות על הים בכיף בשקיעה וגם בחורף... הרבה נשיקות וחיבוקים מבמבי וממני, ותודה ענקית ענקית ענקית על ההקרבה!!!!

    • תודה

      הנוהג, 25/09/07 00:00

      תודה על התמיכה

  • 10.

    ל 1..........

    אב שכול, 15/06/07 13:28

    חבל שלא מתנהגים ככה לחיילים הנופלים ולנכים.
    שנה אחת לאחר שבני נהרג ואף אחד לא בא להזכרה.
    ולי כנכה צהל מתנהגים כמו לשודד דרכים.

  • 9.

    למה לא ספייקי? (ל''ת)

    Q, 15/06/07 13:24

  • 8.

    הכתבה הזו גרמה לי ליילל בבכי. ינוחו הכלבים בשלום על משכבם.

    פיצי החתול, 15/06/07 13:20

    יהי זכרם ברוך.
    הכלבים הגיבורים והאמיצים האלו שהקריבו את חייהם למען מדינה הגיעו לגן עדן של כלבים.
    הכלבים הקריבו את חייהם למען מדינה שעל פי יחסה לבעלי חיים בכלל (ולא רק לכלבים שיש לה אינטרס כלפיהם) לא ראוייה להקרבתם כלל וכלל!

    איזו אצילות נפש מצד משפחתו של החייל נדב קודינסקי ז''ל שביקשה לעכב את הלוויית הכלב של בנם עד שיקומו מהשבעה.

    וכל הכבוד למיליונר האמריקאי שתרם את כספו להקמת בית הקברות. מצה''ל אי אפשר היה לצפות לדאוג לכך. והכוונה היא לא לחיילים עצמם אלא לרשויות הצבא, אלה שבידן נמצא הכסף.

    ועם זאת, אני מצפה מחיילי היחידה לשמור היטב על חייהם של הכלבים.
    הכלב הוא לא בשר תותחים ולא צריך להקריב אותו רק בגלל שהוא כלב.

    כמו כן, משרד הביטחון צריך לתרום לעמותות שונות למען כלבים ובעלי חיים בכלל.
    כשם צה''ל יודע להשתמש בכלבים לביצוע משימות מסכנות חיים, צה'' ל צריך לתרום בעין יפה לאחיהם הכלבים שנמצאים בבבתי מחסה של העמותות השונות. גם שם יש אנשים שאוהבים כלבים לא פחות משחיילי היחידה אוהבים את כלביהם.

  • 7.

    אחלה כתבה.

    יאיר, 15/06/07 13:06

    גיליתי שאני חובב כלבים רק לאחרונה (בערך שנה) ואני יכול להבין למה התכוונו כשכתבו על המצבה - מלאך על ארבע...
    תמשיכו את העבודה המדהימה שאתם עושים...

  • 6.

    מרגש ומחמם את הלב

    ענתיקה, 15/06/07 12:55

    חבל שבמקומות אחרים ל מתייחסים לבעלי חיים ככה ,והם סובלים מהתעללויות קשות.

  • 5.

    מרגש ביותר

    די, 15/06/07 12:40

    אני שמחה לשמוע על היחס המושלם לכלבים שהם באמת החברים הכי טובים שיש מרגש ביותר צריך גם באזרחות יחס כזה לכלבים!!!

  • 4.

    נפלא

    ישר דרך, 15/06/07 12:40

    מרגש ומרטיט לב; שיש כל כך אמונה וצדק ביחס לכלבים.נפלא פשוט נפלא1!!!!!

  • 3.

    כתבת מרגשת

    יולי, 15/06/07 11:57

    מאוד מרגש וגם עצוב לקרוא על הכלבים שמחרפים את נפשם למען המדינה. יהי זכרם ברוך.

    • הכלבים לא מחרפים את נפשם למען המדינה

      אוהבת חיות, 15/06/07 18:41

      אני מצטערת מראש על הסגנון הבוטה אבל אני חושבת שזה טיפשי להגיד שהכלבים ''מחרפים את נפשם למען המדינה''. הכלבים אולפו למשימות מסוימות והם פשוט עושים את מה שהם אולפו לעשות. הם בוודאי לא מבינים מה זו מדינה ומה זו מלחמה, והם עושים את מה שאומרים להם לעשות, בלי להבין כלל שחייהם בסכנה, ולכן הם גם לא יכולים להגיד לא. עם כל הכבוד לחיילים שכל כך אוהבים ומכבדים את הכלבים בהם הם משתמשים למ/שימות המלחמתיות, אני מאוד לא שמחה לשמוע על שיתוף בעלי חיים תמימים במלחמות של בני אדם, מלחמות שלכלבים אין שום חלק בהן והם כלל לא מבינים במה מדובר. הכלבים לא אשמים בסכסוכים בין בני אדם והם כלל וכלל לא צריכים לשלם בדמם ובחייהם על סכסוכים שלא נוגעים להם. תחשבו רקע מה היה קורה אם היו לוקחים ילדים ומשתפים אותם במלחמה - הרי כולם היו נעמדים על הרגליים האחוריות ומרימים קול צעקה גדולה נגד זה. אבל אם אלה ''רק'' כלבים זה בסדר? שוב, זה נחמד לשמוע עד כמה החיילים אוהבים את הכלבים שלהם ועד כמה הם חולקים כבוד לכלבים שנהרגו במלחמות, אבל הם בכלל לא היו צריכים להגיע למצב כזה!! מה לכלבים ולמלחמותיהם של בני האדם? כל פעם שאני קוראת על מקרה כזה אני פשוט מתפוצצת מזעם על הניצול הזה של בעלי חיים תמימים שנעשה בהם שימוש לטובת האדם, ולא משנה עד כמה מכבדים אותם אחרי מותם - להם עצמם זה כבר לא יעזור. אני יודעת שהתגובה שלי תעורר תגובות נזעמות רבות בנוסח ''מה חשוב יותר? חייל או כלב''? אבל אני עדיין עומדת על דעתי ששיתוף כלבים, ובכלל שיתוף בעלי חיים במלחמות של בני האדם, הוא ניצול ציני של העובדה שהכלבים אינם מבינים את מושג המלחמה, אינם מבינים שחייהם בסכנה ולכן גם אינם יכולים להתנגד.

      זאת ועוד, כל הכבוד הזה שצה''ל חולק לכלבים, אינו בא לידי ביטוי ביחסו כלפי כלבים שאינם מועילים לו. ישנם בסיסים צבאיים (בעיקר בדרום הארץ עד כמה שאני יודעת) בהם מסתובבים כלבים נטושים רבים, ועל החיילים נאסר להאכיל אותם ולטפל בהם. אז היכן הכבוד של צה''ל כלפי כלבים אלה? האם צה''ל דואג חולק כבוד אך רק על בסיס התועלת שהכלבים יכולים להביא לו? ואם הם לא יכולים להביא לו תועלת אז נגזר דינם להסתובב נטושים ורעבים כמו הכלבים בבסיסים הצבאיים? לצערי זה בהחלט נראה כך, וזו עוד סיבה להתמרמרות הגדולה שלי כלפי צה''ל בנושא הכלבים.

      • Well said

        Blossom, 15/06/07 19:35

        I agree with every word and I am also against exploiting animals for entertainment too (le- havdil from war of course).

      • אצלנו בארה''ב

        חומר למחשבה, 15/06/07 20:15

        אין אף חתול רחוב או כלב נטוש...

      • צודקת 100%

        אלון, 15/06/07 22:24

        מוות אכזרי ומיותר של חיה תמימה.
        ניתן היה להרוג את המחבל בלי הכלבה. שלא יבלבלו את המוח, הרי היה ברור להם שהוא יוריד אותה.

      • you are so right!

        dusty, 15/06/07 23:02

        I was reading this and crying...
        Taking adntage of animlas who can not resist this cynical exploitation!

      • כמו תמיד תגובה מוחצת

        גלוריה, 16/06/07 01:43

        את כשרון הסברתי נדיר!!!
        כל מילה פנינה-מורידה את הכובע בפנייך!!

  • 2.

    כתבה מרגשת! אני מקנא בחיילים

    כל הכבוד, 15/06/07 11:56

    שקיבלו שרות צבאי כל כך מעניין, מרגש ובו זמנית לוחמני וחשוב.
    חיזקו ואימצו

  • 1.

    חבל שלא מתייחסים ככה לבעלי חיים בכלל (ל''ת)

    גיא, לוחם ואבא, 15/06/07 11:17

    • חבל שלא מיתיחסים ככה לבני אדם (ל''ת)

      מור, 15/06/07 13:39

      • יש בני אדם שלא שווים את הקורבן של הכלבה בריטני.

        פיצי החתול, 15/06/07 20:23

        המרירות שלך אולי נובעת מאיזשהו מקרה פרטי ואני מכבדת את זה, אבל אל תטעי לחשוב שהיחס של המדינה לכלבים בפרט ולבעלי חיים בכלל הוא ראוי להערכה.
        ישראל משתווה למדינות עולם שלישי ביחס שלה לבעלי חיים, וכדאי מאוד שאנשים לא ייצאו מגדרם בגלל סיפור אחד על כלבים ביחידה מאוד מסויימת.

        • צודק פיצי - רובם לא שווים את זה (ל''ת)

          שחף, 16/06/07 23:25