• 17.

    Ask urself, why a man doesn't want to give GUET?

    dadi, 15/06/07 18:25

    There is always an answer.

    If you don't find the answer it means that you don't make justice but you are corrupted.

    Rabanut is a big mafia where women and men are pawns in hands of corrupted rabanim

    הגב לתגובה זו

  • 16.

    תקראו כמוני את המאמר על מעמד האשה באתר דעת אמת ואז

    שרה לייבה, 15/06/07 17:11

    לא תשאלו יותר שאלות תם.

    הגב לתגובה זו

  • 15.

    מצער שאינך מכירה את שיטתו המלאה של רבינו תם, אצלו קיים פתרון מעשי.

    מוטי, 15/06/07 08:46

    רבינו תם לא נשאר רק בשלילת כפיית גט כשהאשה טוענת שבעלה מאוס עליה, אלא הוא מצא פתרון יעיל והורה לנהוג במקרים אלו לחצים סביבתיים על הבעל, שכל הסובבים אותו ינתקו מגע ממנו, ובכך לא נעשה מעשה המוגדר בהלכה ככפייה להתגרש כי לא כפי אותו כפיה בגופו או בנטילת רכושו.
    חבל שהכותבת אינה מכירה את שיטת רבינו תם במלואה, ואינה יודעת שהלכה למעשה ניתנו לבתי הדין כלים לנקוט הגבלות דומות המעוגנות בחוק, כגון הימנעות ממתן רישוי לנהיגה או פתיחת עסק ומניעת שירותי בנק וכדומה.

    הגב לתגובה זו

    • מצער שביה''ד נמנע מלישם את שיטתו המלאה של רבנו תם

      איש יהודי, 15/06/07 15:28

      השאלה אינה מה שיטתו המלאה של רבנו תם אלא מה עיקר השפעתו שנתקבלה לדורות ובפרט בבתי הדין בימינו.

      אלו הפנימו את חצי הכוס המחמירה בשיטתו ושיטת אחרים ונמנעים גם מלנקוט בלחצים הסביבתיים שתיארת ושהחוק מאפשר להם מחשש לגט מעושה.

      הגב לתגובה זו

      • מצער שאינך מכיר את מדיניות הפסיקה בכמה מבתי הדין בארץ. (ל''ת)

        מוטי, 15/06/07 16:14

        הגב לתגובה זו

  • 14.

    צווי ההגבלה שנקבעו בחוק לפני עשר שנים הם התפתחות הלכתית מעניינת.

    שוקי, 14/06/07 22:35

    רבינו תם שחלק על דינו של הרמב''ם קבע בעצמו את הפיתרון באותה תשובה (ספר הישר סימן כ''ד) - והיא הרחקות רבינו תם, שאין בהם כפייה עפ''י ההגדרה ההלכתית, אך הם מאד לוחצות את הבעל כשכל הציבור מתרחק ממנו ואינו נושא ונותן עמו.
    הלבוש המודרני של הרחקות אלו הם צווי ההגבלה המאפשרות על פי חוק שלילת רישיון נהיגה ושלילת שירותי בנק, וכעת קיימת הצעת חוק לשלול קיצבאות מבעל סרבן גט.
    כל הנ''ל נקבע על ידי רבינו תם בתשובה הנ''ל גם ביחס לבעל שאשתו טוענת ''מאיס עלי''.

    הגב לתגובה זו

  • 13.

    לכפות על הרבנים את רצון הציבור

    יאיר, 14/06/07 17:40

    כמו שהרבנים הצליחו להכשיר את נושא ההלוואות ע''י ''טריק'' הלכתי, וכמו שאברך בחופה מתחייב לפרנס את אישתו בעוד כוונתו הוא שהיא תפרנס אותו, כך גם הרבנות תיישר קו עם המציאות, אם אתן, בנות ישראל, תעזרו לה.

    אם תעשו מספיק רעש ותגרמו למספיק אי נוחות, הרבנים יבינו שעדיף להכניס סרבן-גט לכלא לשבועיים (ואם צריך לשנתיים) ולמנוע מאישתו המסכנה להיות עגונה 40 שנה!!!!

    לפחות תנסו.

    הגב לתגובה זו

  • 12.

    למזלן של הנשים גם הדתיות הן חיות במדינה חילונית דמוקרטית המגנה על

    למזלן, 14/06/07 17:10

    זכויותיהן.הדתיות של הנשים הדתיות באופן פרדוקסלי מחליש את מעמדן וזכויותיהן.הנשים צריכות רק לדמיין איך אשה מוסלמית חיה באירן ולהבין מה מצפה להן..........

    הגב לתגובה זו

  • 11.

    ה''נאורות'' - היא שהורסת אותנו

    נתן הבבלי, 14/06/07 16:49

    האפ את יכולה להעלות על דעתך שבג''צ (המתיימר להיות מעל הכל) יתיר לבית הדין להלקות מישהו? הרי את המרצחים הפוטנציאליים אסר בג''צ לענות במרתפי השב''כ, וקל וחומר שלא יתיר זאת כלפי הבעלים הסרבנים. טענת ''מאיס עלי'' הפכה לפחות ישימה עם ''התפתחות'' המתירנות והנאורות, כיוון שבהרבה מקרים ה''מאיס עלי'' נובע מנתינת העיין במישהו אחר. יש כמובן עוד פתרונות הלכתיים, כמו גט מראש ועל תנאי, המופעל אוטומטית שנה (נניח) אחרי שהזוג מפסיק לחיות יחד, וחל רטרואקטיבית מיום הפרידה המעשי. בכך גם נחסכות בעיות ממזרות, לאותן אלה אשר לא יכלו להתאפק עד קבלת הגט הנכסף. צודקת הכותבת בטענתה שחידושי הלכה נעשים בדורות האחרונים רק בכיוון אחד, אך צריך לזכור שה''אהבה החופשית'' של ימינו, והכחדתו הסופית של המושג ''כל כבודה בת מלך פנימה'', יוצר מצבים אשר לא שערום אבותינו, גם של בעלים מסורבי גט עד שישלמו ככה וככה לגברת הסחטנית. לכל מטבע - שני צדדים...

    הגב לתגובה זו

    • להלקות-לא רק במכות, יש עוד אמצעים כואבים: שלילת רישיון, דרכון וכו'. (ל''ת)

      אהובה, 14/06/07 23:06

      הגב לתגובה זו

  • 10.

    Violence , Corruption and Mafia are the Rabanut's motto

    Posek, 14/06/07 15:52

    Real Rabanim like Rishonim have never forced husband to give GUET.
    The reason is clear.

    Rabanut was not corrupted
    and women were educated
    with Yrat Shamaim

    There are reasons why a man doesn't want to give a GUET
    .
    There are no fool men.

    Violence doesn't resolve anything and the best example is the palestinian conflict.

    Judaism with violence doesn't exist and only primitive people use violence.

    הגב לתגובה זו

  • 9.

    צריך לתת סמכות לבית הדין לכפות

    יוסי, 14/06/07 14:48

    לסגור את הערעור לבית המשפט האזרחי

    ולתת לבית הדין את הסמכות להחרים את כל כספו של הסרבן או הסרבנית, לכלוא אותו, ללא ערעור, עד לפסק, ואף לשלול ממנו בכלא את זכיויותיו הבסיסיות עד שיאמר ''רוצה אני לקיים דברי חכמים''

    לכל אדם יש מחיר שאינו מוכן לעבור. לבית הדין צריכה להיות היכולת לגבות מחיר זה

    אבל לא מדובר בסחטנות כלכלית הדדית. מדובר רק בכעין מאיס עלי, שהאשה יוצאת בלא כל זכות ממונית
    את זה שכחה גב' כהנא לציין. מעניין מדוע

    הגב לתגובה זו

  • 8.

    לעובדיה - הבעיה היא שאלוהים ''שלך'' ברא גם אותנו כמו שאנחנו! (ל''ת)

    גיל, 14/06/07 14:42

    הגב לתגובה זו

  • 7.

    משפט המחץ:'' אם יש רצון רבני, יש גם דרך הלכתית''. וכל המוסיף גורע. (ל''ת)

    דוס מתוסכל, 14/06/07 13:39

    הגב לתגובה זו

  • 6.

    כל הכבוד בתיה (ל''ת)

    רבקה ל., 14/06/07 13:31

    הגב לתגובה זו

  • 5.

    כמה אי דיוקיים

    טו''ר, 14/06/07 13:23

    א. יש גם איסור נתינת גט נגד רצון האישה (חרם דרנינו גירשום)
    נכון בגלל שזה תקנה ולא דין תורה יש יותר פתרונות במקרים קצוניים שהאישה מסרבת לקבל גט - אבל זה גם נותן לה כח מסוים כנגד.
    ב.נכון אין הסכמה בין הפוסקים באיזה מקרים אפשר לכפות גט /לכפות גט בשוטים -אבל אפילו בהמקרים שכן מוסכם על רובם -אין לבית דין בארץ הסמכות משפטים לעשות את זה עד הסוף.
    ולכן כל הארגוני נשים שפועלים להוציא שם רע על בתי דין והדיינים ולגרור מהם סמכות -דווקא פועלים
    נגד עצמם!!
    צריכים לתת לביתי דין יותר סמכות לא פחות!!
    צריכיים לתת להם שיניים לעקוף ביצוע
    הסכמי גירושין אחרת איזה בעל יסכים להסכם שלמחרת יהפוך אותו בבית משפט!!
    גירושין הוא מצב לא נעים ומחפשים אשמים אבל זה כך בין בבית משפט בין בבית דין!!
    דווקא הדיינים מעוד משתדלים ברוב המקרים -אבל מה לעשות יש אנשים קשים במצבים קשים כאלו....
    וזו לא אשמת הדיינים!!

    הגב לתגובה זו

  • 4.

    זה לא יעזור

    לא תמים, 14/06/07 12:38

    בואי ננתח את הדברים:
    החרדים לעולם לא יעיזו לחלוק על ראשונים חד וחלק.על רבנים מלפני 200 שנה הם לא מערערים.
    הד''ל נמצאים ברגשי נחיתות כלפי החרדים לכן גם הם לא יעיזו לשנות.
    ונקודה אחרונה את באמת חושבת שזה מזיז לדיינים משהו שאתן סובלות?

    הגב לתגובה זו

  • 3.

    אני מסורב גט כבר שנתיים

    אא, 14/06/07 12:09

    בית הדין מעגן אותי כבר שנתיים

    הגב לתגובה זו

  • 2.

    ומה עם רצונה של האשה?

    בטלן הלכתי, 14/06/07 11:54

    עו''ד בתיה כהנא נראה שלמדה את הסוגיה אך לא ברצינות רבה... אכן כפו גט בתקופת הגאונים אך הרמב''ם לא פסק זאת להלכה בשל גט מעושה. רצון האיש ורצון האישה הם הקובעים לגט(מדוע לא ציינה זאת הכותבת??) ואכן יש חשש יתר על המידה לגט מעושה בקרב הדיינים אך לפני כן שומה על העוסקים בנושאים אלו לללמוד את הסוגיות ואת המצבה בשטח ולא רק להטיף מוסר לכל מי שלא קורא כך את המציאות או טיפה יותר חכם מהם

    הגב לתגובה זו

    • צריך גט מרצונה, אך לא מרצונה החופשי....

      איש יהודי, 14/06/07 22:43

      גם אם נחשוש שמא קיבלה את הגט בניגוד לרצונה החופשי, זה לא יפסול אותו

      הגב לתגובה זו

  • 1.

    זה לא מדוייק

    איתן, 14/06/07 11:43

    אין כיום לבית הדין סמכות חוקית לכפות

    בית הדין עושה מעל ומעבר על מנת לפתור את הכעיות האלה

    הגב לתגובה זו

    • בודאי שיש לו סמכות.זו בדיוק הבעיה שהוא הסמכות היחידה בעניני גירושין

      B, 14/06/07 11:59

      המדינה נתנה לבית הדין הרבני את הסמכות הבלעדית לדון בענינים אלה.

      הגב לתגובה זו

    • זה מאד מדוייק-אין לא יכול, יש לא רוצה

      איש יודי, 14/06/07 12:03

      בית הדין יכול להכניס אדם לכלא, או לפחות לשלול ממנו את רשיון הנהיגה שלו ודברים אלמנטריים נוספים.

      הוא יכול גם לקרוא להחרימו מהקהילה הדתית

      ובכל זאת, הכרעות כאלה נעשות רק במקרים חריגים ואחרי שנים של התדיינויות.

      הגב לתגובה זו