• 19.

    חשוב לתמוך ברפורמות של פרידמן. (ל''ת)

    א.י., 12/06/07 09:38

    הגב לתגובה זו

  • 18.

    אתה צודק את מה שזרע - הגאון השופט ברק - את הנזק

    יצטרכו הרבה, 11/06/07 17:55

    כי הוא בשריש כאן את היסודות של מר''צ המפלגה שהוא וכל בית משפט העליון הזדהה איתה. וברוב חוצפתו לא זז מהכיסא 11 שנה.
    כך דאג שהיוצרות התהפכו.
    וצודק פרופ' פרידמן יש לתקן את המעוות. וצריך לאט לאט ואין זמן
    והוא יודע.

    הגב לתגובה זו

  • 17.

    פרידמן, אל תירתע מגורלי. המשך בדרכך

    וולטיר הציוני, 11/06/07 14:56

    אך לפחות הכשר את הלבבות בצורה מקיפה. גייס אנשים השותפים לדרכך אשר לא יעזבו את דהת-הקהל עד שיובהר כי מה שהיה בזמן שלטון המאפיה לא יימשך.

    הגב לתגובה זו

  • 16.

    פרידמן לשלטון!

    פרידמן ג'וניור, 11/06/07 14:44

    מאמר יוצא מהכלל, ממצה ומקיף בגדול את כל האספקטים שקיימים בעניין זה, פשוט מצויין!

    הגב לתגובה זו

  • 15.

    בוא ניתן לחברי הכנסת לשפוט

    ירושלמי, 11/06/07 14:34

    בואו ניפטר מחשין, בייניש, ברק וחבר מרעיהם וניתכנס תחת כנפיהם של דוקטור אסתרינה טרטמן, יחיאל חזן, אריה דרעי, חיים רמון, משה קצב, הירשזון, אולמרט ושאר יישרי הדרך, ברי הלבב שדאגת עם ישראל על לבבם. עלו והצליחו

    הגב לתגובה זו

  • 14.

    מחזק את ידך פרידמן

    ישראלי, 11/06/07 14:19

    אם בית המשפט מתערב העינינים פוליטים, אז הוא צריך להבחר על ידי פוליטיקאים ושופט צריך לאבחר מחדש כל 4 שנים. אין דבר כזה אני מחוץ לפוליטיקה ולהתערב בנושאים פוליטים

    הגב לתגובה זו

  • 13.

    נהפוך הוא ! התיקון צריך להיות חד מהיר ומכריע . כי ברזל עקום מיישרים

    סיגל, 11/06/07 11:33

    רק ע''י כיפוף חזק לצד השני ורק כך הוא חוזר למקומו הטבעי ומתיישר .
    - ראשית יש לקרוע את מסוה הפוליטי של רוב השופטים שבמקרה .... רוב הפסיקות שלהם נועמות לאזני זהבה גלאון. זה כל כך שקוף שזה מעליב.
    - חמור מכך מה פתאום בגץ נטל לעצמו יומרה לשפוט דברים ערכיים בחברה שהממשלה החליטה בהם החלטות רוב סבירות ? במה דעתם עדיפה על דעת זלמן ממחנה יהודה ?
    - יש לחזור לימים שרק מי שיש לו עמדת נוגע בעניין יכול לגשת לבגץ ולא כל ארגוני השמאל הממומנים ע''י מדינות וגורמי חוץ בריש גלי ומטרתם הטיית הכרעות פנים ישראליות ל-'טעמם' שלהם ! בארה''ב מי שלא מדווח על תרומה מגורם חוץ , מוקע ע''י כל החברה דמוקרטים כרפוליקנים כי הם טוענים ובצדק שאנו לא זקוקים ליועצי-מחשבות זה עלבון אינטלקטואלי .
    - הבעיה של חבורת רומסי-החוק-בשם-החוק שנתקלו באיש שמאל , פרופ' למשפט שמגלה את ערוותם-המשפטית לאור השמש. ראו למשל שהשופטים מתנגדים לניהול פרוטוקול בוועדה לבחירתם , מה שהיו מוציאים בו ביום צו על תנאי בו ביום לכל משרד ממשלתי.
    - עצם העובדה שהם תאמו עמדות מי יבחר טרם ועדה - בניגוד לחוק אומרת הכל !
    - לסיום בהצלחה מר פרידמן ! אם אתה תכשל , הציבור ימאס לחלוטין בכל מערכת המשפט - וזה הרבה יותר מסוכן.

    הגב לתגובה זו

    • כתבת כמה טיעונים שאין לעמוד בפניהם (ל''ת)

      שלומי, 11/06/07 11:59

      הגב לתגובה זו

      • תלוי מה (ל''ת)

        רוצים להשיג, 11/06/07 12:11

        הגב לתגובה זו

    • שנחנו נתונים לשלטון חונטה+אליטה=חונטליטה (ל''ת)

      אזרחית, 11/06/07 12:07

      הגב לתגובה זו

  • 12.

    ''חלקה של המהפכה המשפטית מבורכת, ורק חלקה דורש איזון וכוונון'' (ל''ת)

    זה מה שכתוב כאן, 11/06/07 10:21

    הגב לתגובה זו

    • איזון כיוונון וארגון, תחי המהפכה! זה טוב שתתמוך במה שכתוב כאן, חחח

      האנרכיסט האחרון, 11/06/07 11:46

      התכוונתי רק במה שכתוב כאן!!!
      משבה גורלי מבטא את הדברים בבהירות.
      אנרכיה, הנה סיבה טובה למשה נגבי הצח והזך להתנער מהדברים

      הגב לתגובה זו

  • 11.

    ''ויהי בימי שלוט השופטים''

    יענק'לה, 11/06/07 10:10

    מאמר חשוב שמצטרף לשרשרת של פרסומים במסגרת ההתעוררות שעוברת עכשיו על חלקים נרחבים של הציבור הנאור והדמוקראטי בארץ.

    ומתוך פרסומים אלה, מומלץ במיוחד לקרוא את הספר ''ויהי בימי שלוט השופטים'' מאת יואש מייזלר, המפרק לגורמים את המיתוס שעליו נבנה כל מהלך הגזל השלטוני שנערך בארץ על ידי בית המשפט העליון, חייליו ומנהיגו א. ברק.

    הגב לתגובה זו

    • תודה על המידע ועל ההמלצה (ל''ת)

      חן, 11/06/07 12:04

      הגב לתגובה זו

  • 10.

    מי שמאמין שפרידמן פועל לטובת האזרח הקטן הוא תמים

    מישה, 11/06/07 10:00

    הדמגוגיה הזאת, כאילו בית המשפט הוא אנטי-דמוקרטי, בעוד הוא מהיחידים במדינה שעוד מגן על האזרחים בפני עריצות גופי השלטון, היא לעג לרש.

    חבל שמי שהולך שבי אחר הדמגוגיה הזאת, לא מבין שהוא כורת את הענף עליו יושבות זכויות האדם והאזרח במדינה.

    הגב לתגובה זו

    • ההפך הוא הנכון!

      אר, 11/06/07 10:08

      בית המשפט מגן על האזרח הקטן? על בוזגלו? או אולי על תנובה?
      את זכויות האדם מעגנת הכנסת בחוקיה. לא בית המשפט בהתנשאותו. בלי להאשימך בדמגוגיה, זו דעתי.

      הגב לתגובה זו

      • נראה ולו מקרה אחד בתקופת ברק שבו הגן בית המשפח

        אבי, 11/06/07 14:06

        על זכויות אלמנטריות של אדם שהוגדר חרדי,דתי או ימני.
        תמיד הוא נטה לצד שכנגד.
        מכאן שאין הוא מגן על המיעוט אלא על האג'נדה ועל כן יש לפרקו ולשלוח את חבריו לכל הרוחות.

        הגב לתגובה זו

        • בגץ מגן הימין

          ירושלמי, 11/06/07 14:32

          אחד מששת החוקים היחידים שבגץ ביטל היה הפיצויים למפוני גוש קטיף (שמאלנים כולם) והגדיל את הפיצויים שלהם בארבעים אחוז.

          בגצ לא דורש לפנות התנחלויות, בגצ לא באמת דורש לגייס בחורי ישיבות אלא דורש הכנסת תחליט על כך.

          אם תנתח את החלטות בגצ, 'הקול קול זהבה גלאון, ההחלטות - באיזור דן מרידור'

          הגב לתגובה זו

    • בית המשפט העליון...

      ארז, 11/06/07 10:09

      רומס ברגל גסה את שלטון החוק לטובת האג'נדה שלו.
      הגיע הזמן להחזיר את בית המשפט למקומו הראוי, ולהוריד את שופטיו מן האולימפוס אל ממלכת בני האדם.

      הגב לתגובה זו

    • ידידי , גם לבתי המשפט יש חלק בשחיתות

      דוד, 11/06/07 10:58

      שנים של סלחנות כלפי פוליטיקאים מושחתים .
      עשו את שלהם , הנגבי היה שפוט של ברק , ולמה הוא ידע שברק מסוגל לפתור אותו מכל עונש רק שיביא את הסחורה ...

      הגב לתגובה זו

    • היום בית המשפח דורס את זכויות החרדים,הדתיים והימנים

      אבי, 11/06/07 14:04

      ומחר ידרוס גם זכויותיהם של אחרים שהא'נדה שלהם לא תתאים לו,ודוגמא כבר ראינו באי מינוי פרופ' גביזון לעליון.
      לכן,כדאי להרוס גוף מושחת ומתועב זה,טרם ידרוס את כל הארץ במגף ה''משפח'' שלו ויפה שעה אחת קודם.

      הגב לתגובה זו

  • 9.

    אחרי אולמרט, גם האלפרונים יבחרו את שופטיהם בשם הדמוקרטיה (ל''ת)

    מפוכח, 11/06/07 09:52

    הגב לתגובה זו

    • האלפרונים כמו מישה חשין מאמינים בכח הזרוע (ל''ת)

      זאב רוזנשטיין, 11/06/07 10:11

      הגב לתגובה זו

  • 8.

    ********* הפיסקה האחרונה חייבת להיות המוטו *******

    אחרת-, 11/06/07 09:41

    גם כוונות טובות יוצרות טירוף מערכות.

    הגב לתגובה זו

    • אכן, אין יפה לה לסטגנציה מאשר טירוף מערכות. לו יהי!

      נעמי, 11/06/07 09:52

      המהפכות הקטנות שמעט מטהרות אותנו

      הגב לתגובה זו

  • 7.

    מאמר יפה ומנומק-יחד עם מאמר דנקנר

    נפיח, 11/06/07 09:16

    מהיום נותן רוח גבית לפרידמן ורעיונותיו שלא לדבר על מאמריו של בן דרור.כל הכבוד לעתון מעריב .עזבתי את עתון הארץ הצבוע והאנטי ציוני לפני כחודש לאחר עשרות שנים והצטרפתי כמנוי למעריב ואני לא מצטער על כך

    הגב לתגובה זו

    • רוב התגובות של היידה פרידמן לא הבינו מה גורלי כתב

      ומתעלמים, 11/06/07 09:46

      נראה לי שאפילו את פרידמן הם מעוותים לצורכיהם הפוליטיים (הימניים).

      הגב לתגובה זו

      • את/ה הבנת את גורלי?

        מתנשא, 11/06/07 10:02

        מי שמייחס לתגובות הענייניות אוריינטציה פוליטית כזו או אחרת, [וזאת מבלי להעמיק לשרשי הדברים ולכיוון הפוליטי האמיתי שבבסיסם], חושף את המרצע שבשקו - המוטיבציה שלך עצמך מוטה!

        הגב לתגובה זו

        • ''ימניים'' במובן הרחב התפישתי של המילה-

          מתעלמים, 11/06/07 10:39

          כלומר-
          הקצנת המושגים ''לאומי'' ו''יהודי/דתי'' ע''ח כל דבר אחר (זכויות אדם,שוויון,חופש ביטוי וכו').

          יש גם טרמפ ימני (ופה ימני במובן הפוליטי הצר של המילה) על המילה ''שחיתות''.
          גורלי ,בשם עצמו ובשם פרידמן, דוקא קובל על הגזמה פראית (ומסוכנת) בהתייחסות הציבורית והמשפטית ל''שחיתות''.

          הגב לתגובה זו

  • 6.

    שאלה לאדון גורלי

    אלון ה, 11/06/07 09:15

    איך אתה יודע את מידת השחיתות כאן בארץ? אם יש לך הוכחות לכך שאנשים מגזימים בנוגע למהלכים המושחתים של נבחרינו, אז סבבה! אבל כל עוד אתה מנסה לגמד את מה שאחרים אומרים, אז לכך אומר: נו, באמת.

    מה שבעיקר מכעיס אותי בדברים שאתה כותב זה לא העניין שאתה ואנשים אחרים כמוך מתריעים על כך שאסור להישען על שופטי בית המשפט העליון ופסיקותיהם בבג''ץ. הדבר המכעיס הוא שאתם לא מציעים שום חלופה אחרת למישהו או משהו שבאמת ניתן להישען עליו. כמו למשל - חוקה, שידוע היטב שזה מה שמחזיק מדינות דמוקרטיות רבות לאורך שנים. ועצם זה שאומרים שצריך להישען על חסדיה של הממשלה... הלו, יש כאן ממשלה? באמת יש טעם להרחיב על כך? העיקר שהספינים חוגגים. לא חוגגים, משתוללים!!!

    הגב לתגובה זו

    • אלון אתה תמים? תראה את המינויים במערכת המשפט..

      מפוכח, 11/06/07 09:26

      זאת קליקה..
      הם סלחנים כלפי הנפילות של שופטים ופרקליטים, מכסים ומורחים ומציגים חזות נאה...
      הכביסה לא מכובסת בחוץ..
      השחיתות במערכת המשפט היא היא אם כל חטאת!
      הפוליטיקאים מתחלפים כל הזמו והם שחשופים באמת ואפילו נטפלים מדי פעם לנבחרים בצורה מכוערת..
      רק הדמוקרטיה היא החופש! שום חוג סילון לא יושיענו...

      הגב לתגובה זו

      • תגובה למפוכח

        אלון ה, 11/06/07 15:57

        גם כאן וגם בתגובה מס 2. אתה רומז לי שקדימה, בתי המשפט והשמאלנים בפרט הם המושחתים ביותר.

        אתה יודע מה? בסדר, כולם מושחתים, חוץ מעוזי לנדאו הצדיק והימנים. רק תוכל להזכיר לי משהו. מה ההישגים שלו בתור השר לבטחון פנים? האם הוא עשה משהו למען המאבטחים בקניונים ובמקומות הבילוי שהיו עובדים בשכר זעום כשלפתע הם העט מגלים שהם אלו שמנעו את הפיגוע הבא, או לעיתים הם אלו שהיו צריכים להקריב את עצמם בכדי למנוע? מה ההישגים שלו כשהיה שר ללא תיק?

        בעיני לנדאו לא שונה משום פוליטיקאי אחר. זה שהוא מתחנף למתנחלים ולימניים למיניהם. זה לא עושה אותו לכזה מיוחד. אותו דבר גם לגבי אפי איתם ולכל אותם פוליטיקאים ימניים שמנפנפים באיזשהי אידאלוגיה. ברגע שהם יושבים על הכסא השולט, הם לא יצליחו לעמוד בלחצים הכלל עולמיים שמופעלים עליהם. אין מה לעשות, אדון מפוכח.
        אבל לעוזי לנדאו, על אף שאינני מסכים לדעותיו, צריך לאחל בריאות שלמה ושיבריא ממחלת הסרטן שלו.

        הגב לתגובה זו

    • תגובה לאלון

      רמי, 11/06/07 19:22

      אלון, בעיקרון אתה צודק.הטעות היחידה היא שהנפשות הפועלות במערכת המשפט אינן נבחרות, תקופת כהונתם אינה קצובה. והקריטריון היחידי למינוים הוא היותם חברים של אלה שהם כבר בתוך המערכת.
      קח לדוגמה את ארה''ב: שופטים רגילים ניבחרים ע''י הציבור. שופטי העליון ממוני ע''י הנשיא וכפופים לאישור הקונגרס. מנוים ע''י הנשיא מבטיח פתיחות אידאולוגית שלא כמו כאן נוטה לכיוון אחד. אישור ע''י הקונגרס מונעת מינוים של קיצונים לתפקיד. אגב, הקונגרס מנוע מלפסול שופטים על רקע פוליטי או אידאולוגי והקריטריון היחיד הוא היצמדות השופט לחוקה כפי שהתבטאה בפסיקות קודמות.
      במערכת כזאת יש לי אמון. לא במערכת סגורה העומדת מעל החוק.

      הגב לתגובה זו

  • 5.

    פרידמן חזק ואמץ. (ל''ת)

    עו''ד תל אביבי., 11/06/07 09:09

    הגב לתגובה זו

  • 4.

    מאמר אינטלגנטי ומרתק

    מרגרט, 11/06/07 08:49

    משה גורלי,
    נהינתי לקרוא את המאמר שלך, אינטלגנטי ומתייחס לרעיונות נותן תמונה לאדם הפשוט על התהלכים. לעיתון הארץ וכותביו, המשמיצים באופן אישי ועיוור את פרידמן ולא נותנים תמונה מאוזנת יותר יש הרבה מה ללמוד ממך!!!
    כל הכבוד!!!!

    הגב לתגובה זו

  • 3.

    יודע לדבר כהלכה ולהזכיר למי ששכח את העקרונות האמיתיים - ו.. גם אמיץ

    אזרח, 11/06/07 08:36

    ירבו כמותך בתקשורת הנגועה!

    הגב לתגובה זו

  • 2.

    למרות הכל, אני מעדיף את שיטת ברק. הפוליטיקאים אכן מושחתים (לא כולם) (ל''ת)

    מפוכח, 11/06/07 08:31

    הגב לתגובה זו

    • במערכת המשפט המושחתים רוחצים ידיהם מתחת לגלימות...

      לא נאיבי, 11/06/07 08:55

      רק דמוקרטיה אמתית ושלטון העם על ידי נבחריו יעמדו לנו במבחן הזמן..
      ובבקשה, די עם הנאיביות הנוהה אחרי הפרה הקדושה בהיכלי המשפט..

      הגב לתגובה זו

      • אתה נאיבי מאוד

        אלון ה, 11/06/07 09:18

        אתה סומך על אולמרט? אתה סומך על שרת החינוך? אתה סומך על פואד, בוז'י ושמחון? על הירשזון אתה סומך? על פרץ אתה סומך?

        אתה כותב: ''רק דמוקרטיה אמתית ושלטון העם על ידי נבחריו יעמדו לנו במבחן הזמן..''. אז מרבית העם בחר ב''קדימה'', ומה יצא לנו?

        הגב לתגובה זו

        • חייה של קדימה קצרים, אבל אחרי עריצות נצח של ברק באה בייניש...

          מפוכח, 11/06/07 09:45

          וארבל
          ו..
          ו..
          לא אפרט כפי שעשית, לא אתקרב לפרות הבשן הקדושות..
          הפוליטקאים הם מראה של מצבנו בבוקר אחד שמתחלף.. מערכת המשפט לעומת זאת היא חונטה מושרשת היטב, סולידית למראה, עד שמתקרבים יותר..
          אפשר 'לעבוד' על הרוב שמביט מלמטה על המערכת המיתולוגית.. תתבגר, צא מזה!
          אגב, כל קדימה הוקמה בחטא לרבות פרס ושכמותו.. מי עטף וליטף אותם? הרוב הקובע של העיתונאים? אלו שעכשיו מגבים את העליון ומזוז.. התפכח!
          והם בעיני עדיין באותו מקום לא מכובג בו נמצאים רבים מבכירי המערכת המשפטית..
          רק הערכת דמוקרטית ודינאמית תעמוד לנו לאורך זמן!
          ואמנם גם אני מיצר, איפהישנם עוד אנשים כמו עוזי לנדא?

          הגב לתגובה זו

    • הרודנות המשפטית חייבת להסתיים!

      ארז, 11/06/07 10:24

      הרודנות המשפטית של בית המשפט העליון, שכבר מזמן הפך לסניף של מרצ, חייבת להסתיים.

      הגב לתגובה זו

  • 1.

    מאמר מרתק

    אודי, 11/06/07 08:22

    סוף סוף מישהו שמדבר בשפה ברורה ופשוטה על מה שקורה פה
    נהניתי לקרא את המאמר.

    הגב לתגובה זו