• 41.

    תתרמו מצווה גדולה - בין כה וכה הכל נרקב בסוף באדמה (ל''ת)

    תנו לאחרים, 28/07/07 08:05

    הגב לתגובה זו

  • 40.

    אף אחד מהמגיבים לא הבין כלום

    יוסי, 09/07/07 08:18

    לי אין בעיה לתרום לאחר מותי ואני בטוח שעוד לרבים אחרים. הבעיה היא שהתרומה צריכה להתבצע ממישהו שמת מוות מוחי, אבל הגוף חי! לכן כל כך קשה לתרום כי עדיין יש תקווה

    הגב לתגובה זו

    • אתה בור. (ל''ת)

      דון קורטיזון, 11/07/07 21:54

      הגב לתגובה זו

    • לאחר מות גזע המוח

      zeev, 14/07/07 21:37

      לאחר מות גזע המוח הגוף לא חיי
      ואין שום סיכוי כמו שעדין לא קרה שיד או רגל שנחתכו גדלו.

      הגב לתגובה זו

      • מות נקבע בשני דרכים - אם הלב למפסיק לפעול האדם מת - או כתוצאה

        ממות מוחי, 07/08/07 08:27

        בקומה מונשם ע''י מכשירים והמוח מת מות קליני. והסיכוי שהוא יתעורר כמעט לא קיים. במידה ומנתקים אדם כזה שהמכשירים שמנשימים אותו ומאכילים אותו הוא מת בין כה וכה. ולכן שהוא במצב הזה מחובר למכשירים אפשר לבצע השתלת איברים שעוד מתפקדים. ובין כה וכה אם ינותק ימות הכל נרקב באדמה. זאת האמת אז למה לא לתרום ולהציל נפשות המצוה הכי גדולה להעניק חיים לאחרים.

        הגב לתגובה זו

  • 39.

    חבל שבזמן הקמפיין אדי לא ענו לשיחות

    מאי, 01/07/07 14:34

    היה קמפיין, אמרו להתקשר *6262 (אם אני לא טועה)
    התקשרתי מס' פעמים ואף אחד לא ענה
    העיקר יש קמפיין וכתבות יח''צ...
    חכמי חלם!!!!!

    הגב לתגובה זו

  • 38.

    בלי תרומת ריאה גם אני אמות בקרוב

    יואל, 19/06/07 19:24

    עם ישראל איפה הסולדיריות היהודית
    והאנושית אנו מתחנכים כיהודים שכל
    המציל נפש אחת מישראל כאילו קיים
    עולם ומלואו*וגם אם ההשתלה לא
    הצליחה האדם שבכל מיקרה ימות
    יגיע לגן עדן-וגם לחילונים שבינינו
    אני אומר כל בני האדם אחים וחייבים
    לעזור ולא לזרוק את האדם לקבר
    כשהוא יכול לחיות בחיים של אדם
    אחר* אני אישית בלי תרומת ריאה
    לא החזיק מעמד יותר מ5 חודשים
    ולכן בקשתי מאנשים חיתמו על תופס
    של אדי

    הגב לתגובה זו

    • זוועה מה שהולך בבתי חולים

      ליאת, 20/06/07 18:59

      היי יואל מצטעת לשמוע על המצב שלך אני מבינה אותך כי אני עברתי את זה עם אבא שלי עצה ממני אם אני כשיר לטוס לך תעשה את הניתוח בחו''לאבא שלי מת מזיהום של חיידק שהוא היה בבית חולים לאחר הניתוח מה שהולך שם במח' של ההשתלות זה ממש זוועה הכל פה בחיתולים אבא שלי מת מחיידק ועוד 2 שאני מכירה שעברו השתלת ריאה ביח' בבליסוןעצה מכל הלב תעשה את הניתוח בחו''ל במקום טוב יותר וסטרילי יותר.

      הגב לתגובה זו

      • סע לקולומביה (ל''ת)

        שי, 24/06/07 07:37

        הגב לתגובה זו

  • 37.

    אין לכפות תרומת אברים!!

    אורית, 13/06/07 11:38

    לכל המציעים לכפות על פי חוק תרומת אברים,סליחה,אבל באיזה סרט אתם חיים?! נכון זה עצוב בטירוף שבנאדם מת כי חסרה לו חתיכה להשתלה,אבל זה ממש לא אומר שצריך לאלץ משפחות לתת את גופת יקירם כדי שמישהו אחר יחיה,גם במותנו יעשו בנו מה שרוצים?! ניחא שלא נותנים לחיות כאן,אבל תנו למות בחתיכה אחת!
    ושלא תבינו לא נכון,אני חתומה על כרטיס אדי,אבל אני גם אבין את משפחתי אם למרות רצוני לתרום,הם ימנעו מכך! אני גם שלהם!

    הגב לתגובה זו

    • את חתומה על כרטיס אדי?

      ggl, 11/07/07 22:19

      בחלומות אולי

      הגב לתגובה זו

  • 36.

    מדהים , עכשיו יאשימו את המשפחות האלו ברצח , תגידו את ם לא מתביישים? (ל''ת)

    אורן ירושלמי, 10/06/07 11:21

    הגב לתגובה זו

    • לא. (ל''ת)

      gvggk, 11/07/07 22:18

      הגב לתגובה זו

    • צודק. כתבה בנימה מגעילה. (ל''ת)

      מתנגדת לתרומה, 13/08/07 17:31

      הגב לתגובה זו

  • 35.

    האיש הזה הוא דוד של חברה שלי

    אני, 09/06/07 16:47

    זה כ''כ עצוב..היא מספרת שהוא היה אדם נפלא, הבנות שלו עדיין בהלם...בהלוויה כולם בכו, הבת שלו התעלפה פעמיים, זה נורא..
    אותן משפחות עליהן מדובר בכתבה-תתביישו לכם.הבן אדם יכל לחיות עכשיו!!!אתם מבינים?יכל לחיות.ובמקום זה אותם איברים שיכלו להציל את חייו נרקבים עכשיו באדמה נאכלים ע''י תולעים.אנשים, תבינו, אין תירוץ לא לתרום איברים.פשוט אין.תתרמו, ותצילו חיים.

    הגב לתגובה זו

  • 34.

    יש לי כרטיס אדי כבר שנים רבות

    תרמתי גם,, 08/06/07 19:49

    ולא היססתי לרגע כשחתמתי עליו.
    עכשיו תורכם.

    הגב לתגובה זו

  • 33.

    ללמוד מהבלגים

    קלוד, 08/06/07 19:48

    בבלגיה קיים חוק פשוט שאומר שניתן לקחת אברים מכל מי שנקבע מותו אלא אם כן אדם זה חתם על הצהרה רשמית שהנ''ל אינו מעוניין בכך

    הגב לתגובה זו

    • נכון (ל''ת)

      חיפה, 12/06/07 11:08

      הגב לתגובה זו

    • מדיניות נכונה

      בילי, 25/06/07 12:24

      הלוואי שמדינת ישראל תאמץ את המדינוית של בלגיה בנושא תרומת איברים.

      הגב לתגובה זו

  • 32.

    יהי זיכרו ברוך (ל''ת)

    מ, 08/06/07 16:11

    הגב לתגובה זו

  • 31.

    ''אל תעמוד אל דם רעך''

    נעם, 08/06/07 15:47

    לפי הרמב''ם חובה על אדם להציל אחר אם הוא בסכנה, אפשר לישם זאת כאן בכך שהתרומה בעצם מצילה את האדם מן הרודף(המחלה) ולכן חייבים לתרום לו.

    הגב לתגובה זו

  • 30.

    מזעזע לאן מובילה הדת

    נילי, 08/06/07 15:09

    קנאות דתית זו הסיבה היחידה שהאדם הזה מת, כי פרימיטיביות ובורות כמו אלה להם מטיפה הדת היא הסיבה היחידה שיכולה לגרום למשפחה לסרב לתרום את איברי יקירה שנפטר, וכך למעשה להרוג בן אדם אחר, בלי להרגיש נקיפות מצפון.

    תנחומיי למשפחת הנפטר, פשוט כואב הלב לראות לאן המדינה מידרדרת בגלל קנאי הדת.

    הגב לתגובה זו

    • ההלכה מאפשרת תרומת איברים. (ל''ת)

      פרימיטיבית, 08/06/07 16:09

      הגב לתגובה זו

    • ועוד יותר מזעזע לראות לאן מובילה הטיפשות. ההלכה מתירה לתרום איברים! (ל''ת)

      די עם הבולשיט, 08/06/07 17:04

      הגב לתגובה זו

    • לא קשור לדת

      יעל, 01/07/07 09:38

      אני דתיה ויש לי כרטיס אדי כבר שנים רבות ולפני שחתמתי עליו בררתי מה דעת ההלכה והתבררלי שההלכה מתירה זאת חוץ מזה איפה כל החילונים למה הם לא חותמים

      הגב לתגובה זו

    • עניין דתי

      לנילי וכל השאר, 13/08/07 18:17

      אין קשר לדת. ההיפך הוא הנכון ורבים הרבנים שמתירים ו מ פ צ י ר י ם על תרומת איברים. אין מצווה גדולה מזאת הרי על זה נאמר שכל המציל נפש אחת מישראל, כאילו הציל עולם ומלואו. אין קשר לדת אז תרדו מהעניין הזה. אנשים פשוט רוצים לקבור את מתיהם שלמים זה הכל. ומי אנחנו שנשפוט?!
      אל נא תהיו בורים ומסיתים.

      הגב לתגובה זו

  • 29.

    אצלנו יש למעלה ממיליארד אזרחים....

    צ'נג, 08/06/07 13:18

    הפוטנציאל יותר גדול....
    תבואו....

    הגב לתגובה זו

  • 28.

    Did he donate body parts ?

    A Donor, 08/06/07 13:18

    I am donating my body part to anyone, whats left to science.

    הגב לתגובה זו

    • שאלה מצויינת

      נירית, 13/08/07 18:21

      האם בני משפחתו של הנפטר הסכימו לתרום איבריו?
      ברור שלא ניתן לשפוט אותם אם לא
      אבל דוגמא אישית לא הזיקה לאף אחדת.נ.צ.ב.ה

      הגב לתגובה זו

  • 27.

    פתרון

    בני, 08/06/07 13:17

    לדעתי על המדינה לחייב בחוק
    כל מי שחבר בקופת חולים ונהנה
    מתקציב הבריאות חייב לחתום על
    נכונות לתרום איברים אחרי מותו,

    הגב לתגובה זו

    • אי אפשר לחייב את כולם - מאנשים חולים לא רוצים (ל''ת)

      תרומת איברים, 08/06/07 13:38

      הגב לתגובה זו

      • אפשר גם אפשר לעגן את זה בחוק

        נילי, 08/06/07 17:15

        הבעיה היא שבמדינת ישראל חיים לא מעט יהודים פרימיטיביים שמאמינים שבשם האמונה בביאת המשיח מותר להם להרוג בני אדם אחרים על ידי סירוב לתת להם איברים של בני משפחתם.

        לכן אין סיכוי שיחוקק חוק כזה, ויש הרבה יותר סיכוי שנהפוך לאיראן, כמו שמלמדים החוקים האחרונים שהציעו חברי מפלגת ש''ס החשוכים, לפני שאנשים יפסיקו למות רק כי כמה פאנאטים עוד לא הבינו שאף אחד לא חזר ולא יחזור מהמתים.

        הגב לתגובה זו

        • גברת נילי הצעירה גם באירופה הנאורה אי אפשר לכפות תרומת איברים.

          ג'וני, 08/06/07 19:04

          תעשי טובה ותצאי מהסרט שלך.
          מדובר בחוק הכי דמוקרטי שיש וזהו כבוד האדם. וכן תתפלאי לשמוע, גם אם הבנאדם נפטר חוק כבוד האדם חל עליו.
          אז אנחנו לא איראן ואת יכולה להירגע.

          הגב לתגובה זו

          • נילי את פשוט סתומה הפסיקי להגיב בבורותיך

            מאיה, 08/06/07 19:32

            אף אחד לא יכול להכריח לתרום אברים. אולי שה נשמע מאוד אצילי אבל יש לזה גם צד מאוד מאוד אפל וקודר שאותו מנסים להסתיר מאיתנו!!!
            אני חושבת שיש לעודד בעד תרומת אברים אך לא ייתכן כי אם מישהו חתם על כרטיס אדי לא יוכל להתחרט-מנסיון אישי אני אומרת לכם אי אפשר לחזור בכם!!! אני מנסה כבר למעלה מ 10 שנים לבטל את החתימה....

            הגב לתגובה זו

        • לנילי

          נח, 09/06/07 14:15

          החוק לא יפתור את הבעיה.את יכולה לראות איך החוק נרמס ברגליים יומיום
          חסר החינוך,וההתנהגות של האנשים שמיצגים את הציבור.כמו הנשיא קצב ,שר המשפטים לשעבר,שר האוצר ר''ה שעבר והנוכחי,חברי הכנסת,עומרי ,גב`בלומנטל וכו`

          הגב לתגובה זו

        • לנילי החכמה ונאורה

          נירית, 13/08/07 18:26

          אולי תקדישי דקה לקרוא תגובות שמופנות אלייך? ייתכן וזה יעזור לך למגר את התסכולים שלך וללמוד דבר או שניים על מה שההלכה של הדתיים ה''פרימיטיביים'' אומרת
          אגב, ההלכה אמורה להיות שלך גם רק שאת בוחרת שלא להתייחס אליה.
          והדתיים האלו--יהודים בדיוק כמוך
          די להתנשאות

          הגב לתגובה זו

  • 26.

    כפיית תרומת איברים

    אבנר, 08/06/07 13:04

    אנחנו חיים בחברה שמסדירה את מערכת היחסים בין הפרט לכלל. אנחנו מאפשרים לפרט מידה מסויימת של אוטונומיה. עם זאת אוטונומיה זו איננה מוחלטת. אנחנו לוקחים בכוח (באמצעות מיסים) את קניינו של הפרט. אנחנו מתווים התנהגויות מסוימות שהפרט לא יכול לנקוט בהם (למשל שימוש בסמים). אף על פי כן איננו מוכנים לבטל לחלוטין את האוטונומיה של הפרט כדי להטיב עם הכלל. אנו מעוניינים לשמור על אוטונומיה כאמור מתוך תפיסה של הפרט כאינדיבדואל אשר נהנה מחופש מצפון ובחירה. אדם מת איננו אינדיבידואל. לאדם מת אין יכולת לבחור. אדם מת לא נפגע מפעולות הכלל. אדם מת הוא מת. אין שום סיבה הגיונית מדוע החברה לא תוכל לכפות תרומת איברים של אנשים מתים. אנחנו עושים דברים גרועים בהרבה לאנשים חיים ואנחונו חיים עם עצמנו יופי. מה גם שעד היום לא שמעתי סיבה אחת אפילו חצי טובה למה לא לתרום איברים (אני מזמין את מי שהולך להעלות את היהדות כסיבה להסתכל במקורותינו על הדיונים של חז''ל בנושא חובות ההצלה)

    הגב לתגובה זו

    • התנסחת יפה, אבל כדאי שתשכיל ותלמד קצת חוק ומשפט

      ג'וני, 08/06/07 14:39

      אדם מת, אכן מוגן ע''י החוק ולכן אנחנו הכלל לא יכולים לכפות שום דבר.

      הגב לתגובה זו

    • חיים של מי הם קדושים?

      שירה, 16/08/07 13:21

      הצלת חיי אדם הוא ערך עליון כתוצאה מקדושת החיים. לא רק מי שזקוק להשתלה חייו קדושים, גם התורם הפוטנציאלי חייו קדושים. גם מי שמצבו אנוש ללא תקוה - אסור להרוג אותו כדי להציל משהו אחר -לא משנה מי. השאלה הקריטית היא מתי הוא רגע המוות, והמצב הוא שרוב האיברים כבר אינם כשירים להשתלה אם מחכים להוציא אותם מגוף התורם רק לאחר המוות ממש.

      הגב לתגובה זו

  • 25.

    לכל יפי הנפש...

    מהצפון, 08/06/07 12:47

    ראשית תנחומי למשפחה.
    לכל אלו הרוצים להיקבר שלמים , לא מאחלת לכם שתגיעו לרגע בו תהיו זקוקים לתרומת איברים וחייכם יהיו תלויים בתרומה ואף אחד לא יתרום.
    משפחתי הייתה בסרט האימה הזה.

    הגב לתגובה זו

  • 24.

    אני בעד תרומת איברים - אבל גם אם היו תורמים לו - היה עובר רק

    ניסוי - עד, 08/06/07 12:46

    שמישהוא עבר השתלת ריאה בארץ ושרד.

    הגב לתגובה זו

    • מאיפה אתה לוקח את הנתון הזה?

      ימי, 08/06/07 14:56

      אני מכיר לפחות אדם אחד מושתל ריאה שחי כבר כמה שנים בריא ושלם

      הגב לתגובה זו

      • לא יאומן כי יסופר - אולי מושתל לב - אבל ריאות זה סיפור רציני

        אתה יודע, 08/06/07 15:23

        סרטן ריאות נפטרים בשנה.

        הגב לתגובה זו

      • המושתל הריאות האחרון ניפטר לאחר יום (ל''ת)

        לך תברר, 08/06/07 15:24

        הגב לתגובה זו

  • 23.

    כמה השתלות ריאה הצליחו בארץ - 0 - כמה בחו''ל מי יודע

    זה בחיתולים, 08/06/07 12:43

    מהשתלת ריאה קטנה מאוד. החמצן שלנו.

    הגב לתגובה זו

  • 22.

    מה הכוונה לא ניתן לקחת ריאה מנפטר??

    אלון, 08/06/07 12:39

    לא ברור לי מהכתבה איזה סוג של תורם מתאים לתרומת ריאה.

    הגב לתגובה זו

    • תורם בקומה מתאים - עם פגיעה מוחית - שגם אם ישאר חי (ל''ת)

      ישאר עם פגיעה, 08/06/07 12:55

      הגב לתגובה זו

    • כשאדם מת הכל כבר לא מתפקד - צריך לקחת שהאיברים האחרים עוד עובדים

      כתוצאה מחיבור, 08/06/07 13:11

      מת מוות קליני מגיעה מוחית.
      ומצווה לתרום איברים כדי להציל חיים.

      הגב לתגובה זו

    • נניח הוא נפגע בתאונה, והריאה פגועה

      יעל, 27/06/07 17:04

      אז אי אפשר לקחת את הריאה שלו להשתלה. או שאולי הוא מת משאיפת עשן - הריאות גמורות. אפשר לקחת לו לבלב למשל, אבל לא ריאה.

      הגב לתגובה זו

  • 21.

    תקשיבו ותקשיבו טוב

    ל NRG היקרים, 08/06/07 12:30

    בכותרת ''איברים שנספגים באדמה יכלו להציל חיים''
    תרדו 3 שורות ו..רק דבר אחד חסר - המילה כם ? כותבים כן ולא כן
    נא לשלוח קרדיט למייל valentina.1959@gmail.com

    הגב לתגובה זו

    • גם אתה אהבל

      המתקן, 08/06/07 12:56

      במקום ''כותבים כן ולא כן'' צ''ל:
      ''כותבים כן ולא כם''

      הגב לתגובה זו

    • בלשן דמיקולו. (ל''ת)

      נס 2007, 08/06/07 13:21

      הגב לתגובה זו

  • 20.

    זה עצוב מאוד אבל אין מה לעשות אתה לא יכול להכריח משפחה לתרום

    א, 08/06/07 12:23

    זה לא פחות קשה למשפחה שאיבדה קרוב משפחה לדבר על ''מכירת חיסול'' של קרוב משפחתה.

    הגב לתגובה זו

    • תתבייש לך

      מריוס, 08/06/07 13:28

      אין שום דרך להצדיק סירוב לתרום איברים. זוהי לא ''מכירת חיסול''!!! קשה לי להאמין שמישהו משתמש בביטוי הנוראי הזה כטיעון נגד תרומת איברים.
      וקשה לי להבין איזו נחמה שואבות המשפחות האלה מהעובדה שאיבריו של יקיריהם יירקבו בקבר במקום שיצילו את חייהם של אנשים אחרים.

      הגב לתגובה זו

  • 19.

    אני מאחל לאותן משפחות אכזריות שיזדקקו גם הן להשתלת איברים

    מריוס, 08/06/07 12:22

    ושיתפגרו לאט ובייסורים בזמן שהם ממתינים לתורם שלא יגיע.

    הגב לתגובה זו

    • אמן ואמן (ל''ת)

      ובקטוס, 11/07/07 22:10

      הגב לתגובה זו

  • 18.

    כבר מזמם אמרו חכמינו

    זיו, 08/06/07 12:13

    ''היה פושט עורות בשוק ואל תזדקק לרחמי הבריות''

    תנחומים למשפחה האבלה

    הגב לתגובה זו

  • 17.

    ממציא היהדות לא לקח בחשבון את התקדמות המדע בחלוך השנים.אנו דת מפגרת (ל''ת)

    תרתי משמע, 08/06/07 12:12

    הגב לתגובה זו

  • 16.

    עצוב ומכעיס (ל''ת)

    יוני, 08/06/07 12:05

    הגב לתגובה זו

  • 15.

    אדם מת כי הגיע זמנו למות!תפסיקו עם ההשמצות,לא חייבים לתרום! (ל''ת)

    מישהוא עושה כסף, 08/06/07 12:03

    הגב לתגובה זו

    • חייבים. כולם. (ל''ת)

      ggl, 11/07/07 22:09

      הגב לתגובה זו

  • 14.

    עצוב.. אבל אני לא רואה איך אפשר אחרת..

    שוקי, 08/06/07 11:48

    אנשים יכולים להחליט מה לעשות בגופם.

    אחרת אפשר להגיד אותו דבר על כסף.. מה פתאום אנשים שומרים לעצמם כל כך הרבה כשאנשים אחרים מתים כי אין להם כסף לתרופות או לאוכל...

    זה המצב.

    הגב לתגובה זו

    • אתה מתכוון בגופתם...

      )-:, 08/06/07 12:03

      אפשר לשנות- מודעות וחינוך. זה לוקח זמן אבל זה הפתרון.

      הגב לתגובה זו

    • לא מדובר בכסף שאנשים שומרים לעצמם

      זה אבי עצבני, 08/06/07 12:21

      מדובר באיברים שאם לא יתרמו אותם הם ירקבו ויהפכו מזון לתולעים.

      הגב לתגובה זו

  • 13.

    הדת היהודית מלוכלכת! (ל''ת)

    עמירם, 08/06/07 11:44

    הגב לתגובה זו

    • כלב ארור.אתה ומשפחתיך ארורים (ל''ת)

      תימני עצבני, 08/06/07 12:25

      הגב לתגובה זו

      • פרימיטיבים! (ל''ת)

        עמירם, 08/06/07 16:14

        הגב לתגובה זו

    • שונא דתיים

      חיה, 08/06/07 12:27

      מה הקשר לדת היהודית? אם היית לומד קצת היית מבין שהיהדות היא תורת חיים וכל הצלת חיים היא מצווה ואף חובה.

      הגב לתגובה זו

      • אירן וישראל מובילות ברשעות דתית! (ל''ת)

        עמירם, 08/06/07 16:15

        הגב לתגובה זו

    • מפגר. (ל''ת)

      שמוליק, 08/06/07 12:43

      הגב לתגובה זו

    • התאסלמתי (ל''ת)

      עמירם, 08/06/07 23:40

      הגב לתגובה זו

  • 12.

    מסקנה: לעשות ביטוח רפואי פרטי

    עידן, 08/06/07 11:37

    רוב האוכלסיה בארץ חושבת במונחים של המאה שעברה בכל מה שקשור לתרומת איברים וההוכחה היא מספר החתומים על כרטיס ''אדי''. המסקנה היא שאי אפשר לסמוך על קבלת איבר בארץ אלא רק בחו''ל ובשביל זה צריך הרבה מאוד כסף (עשרות אלפי דולרים ולפעמים יותר), הדרך הקלה ביותר היא לבטח את בני המשפחה בביטוח רפואי פרטי. אני ממש לא מחבב את חברות הביטוח אבל במקרה הזה הן הפתרון היחיד.

    הגב לתגובה זו

    • אולי לעודד אנשים לתרום איברים?

      עידן, 08/06/07 12:22

      זה פיתרון הרבה יותר זול וחכם...

      הגב לתגובה זו

      • מנסים כל הזמן...

        עידן, 08/06/07 16:56

        בשנים האחרונות נעשו מספר מבצעי החתמה ארציים וכולם בלי יוצא מהכלל נכשלו. הבעיה בארץ היא דרך החשיבה של האנשים ואת זה קשה מאוד לשנות. אני חתום על אדי ומנסה לשכנע חברים כל הזמן, בדר''כ זה לא עובד.

        הגב לתגובה זו

        • אז תסביר להם שאדם מת - הגופה נרקבת והתולעים אוכלים אותה (ל''ת)

          אז יותר טוב, 09/06/07 06:44

          הגב לתגובה זו

  • 11.

    החוק צריך לטפל בזה

    whocarez, 08/06/07 11:35

    לא יכול להיות שבשם הח'ומייניזם איברים שיכולים להציל חיים ייקברו באדמה. החיים חשובים יותר מהמתים. גם בבתי הקברות שתופסים שטחים יותר ויותר נרחבים צריך לטפל.
    אם האנשים מעדיפים יותר מתים שלמים מאשר יותר חיים שלמים, אז החוק צריך לקחת את ההיגיון לידיים.

    הגב לתגובה זו

    • אני רוצה למות שלם

      יוסי, 08/06/07 12:28

      אין לי רצון שאני או מישהו ממשפחתי יעבור גיזום של הגוף ע''י קצבי בית חולים כדי לתת עוד כמה שנות סבל לאדם אחר במקרה הטוב.

      תקראו לזה אנוכיות אבל זכותו של אדם לעשות בגופו הפרטי ככל העולה על רוחו ורצונו. עצם זה שבטיעונים שלכם אתם מעלים את נתינת אברים כתור דרישה מדובר בחוצפה. שלא נדבר על המצב הבלתי אפשרי שפונים לאדם שקרובו או היקר לו מת לפני רגעים ספורים ופונים אליו במצב הקשה ביותר שאדם יכול להיקלע.

      אני מתכוון לרשום בצוואה שלי שאני אוסר להוציא מגופי איבר כלשהו.

      הגב לתגובה זו

      • מצוין.

        נס 2007, 08/06/07 13:19

        אם לא אכפת לך להוסיף לצוואתך שאתה אוסר באופן מוחלט להשתיל בגופך או בגופו של מישהו מקרוביך איבר מתורם כלשהו,אז הכל בסדר.הבעיה עם אנשים כמוך זה שהם יודעים רק לקחת ולדרוש כי להם ''מגיע''!!!

        הגב לתגובה זו

      • אדם עלוב נפש

        בילי, 25/06/07 12:40

        מענין איך תרגיש ברגע שאתה תזדקק לתרומת איברים. מה בדיוק יתן לך הגוף השלם והיפה שלך בקבר? ממילא הוא נרקב בסוף. על זה חשבת?

        הגב לתגובה זו

  • 10.

    רשלנות סופר רשלנות

    בן אדם, 08/06/07 11:31

    נפלה אישה שלקתה בארוע מוחי
    ומטופלת בדיאליזה
    מעל שולחן בחידר נתוח

    הגב לתגובה זו

  • 9.

    עצוב לדעת שמשפחות לא מוכנות לתרום

    אמירה, 08/06/07 11:21

    אולי חשוב שיוזכר מה נשאר מהאדם לאחר קבורתו- כמעט כלום. השלד בלבד. לא ראה ולא לב. כמעט כלום.
    גם אף אחד לא מת באמת שלם: לזה עקרו שן, זה היה חולה במשהו וכן הלאה.
    חבל שחיים מת מוות מיותר. קשה לסרב לבקשה להצלת חיים.. זאת המדינה שלנו ואילה אנשיה- אז תשמרו על הבריאות שלכם. אל תתנו שיעשנו לידכם ותאכלו בריא.

    הגב לתגובה זו

  • 8.

    לגלות כמה מרוויח ביה''ח מהשתלות איברים

    עגלון פולני, 08/06/07 11:18

    לגלות כמה מרוויח ביה''ח מהשתלות איברים

    הגב לתגובה זו

    • לגלות כמה מרוויחה החברה והמדינה מהשתלת האיברים

      זה אבי עצבני, 08/06/07 12:26

      רק השבוע קראתי שהשתלת כליה חוסכת למדינה מליון שקל בשנה על דיאליזה.
      מליון שקל!
      תחשוב כמה כסף אפשר היה להפנות לתרופות אחרות למחלות חשוכות מרפא.
      לא מדובר רק בתרומה למשפחה ולחולה. מדובר על חסכון כספי שיכול להיות מופנה לתרופות והצלת חיי עוד אנשים רבים.

      הגב לתגובה זו

  • 7.

    לגלות כמה מרוויח ביה''ח מהשתלות איברים

    עגלון פולני, 08/06/07 11:15

    לגלות כמה מרוויח ביה''ח מהשתלות איברים

    הגב לתגובה זו

    • אכן עגלון פולני...

      פרימוס, 11/07/07 22:06

      טיפש

      הגב לתגובה זו

  • 6.

    ואת אבריו תרמו??? (ל''ת)

    ואת אבריו תרמו?, 08/06/07 11:15

    הגב לתגובה זו

    • תורמים רק כשיש מוות מוחי

      FYI, 08/06/07 11:28

      והגוף עדיין ''חי''. ברגע שמישהו מת לגמרי אין מה לעשות עם האיברים משום שהם לא פועלים והתאים מתים מהר מאוד.

      הגב לתגובה זו

    • שטויות

      עפרה, 08/06/07 11:48

      אדם שנפטר אחרי מחלת ריאות קשה סביר להניח שאיבריו אינם המצב ראוי להשתלה

      הגב לתגובה זו

    • ברכות ל-6

      בני, 08/06/07 11:58

      בזה הרגע נבחרת לפלצן הכתבה
      וענית על כל הקריטריונים של ישראלי מצוי

      הגב לתגובה זו

  • 5.

    שקר,זו תרומה לביה''ח לסחור באיברי התורם ולהרויח סכומי עתק על גופתו ה

    טוביה החולב, 08/06/07 11:11

    שקר,זו תרומה לביה''ח לסחור באיברי התורם ולהרויח סכומי עתק על גופתו המתה...למה???
    לעולם לא אתרום ללא תרומה כספית הוגנת למשפחתי,גם העשיר הרי לא לוקח נכסיו לעולם הבא אז למה שלא יתרום עם מותו? למה לעשיר מותר לסחור ולהוריש את נכסיו והעני יכול רק לתרום ??? למה שלא יהיה חוקי לערוך צוואה למכירת אברי אחרי המוות כמו כל נכס אחר שיש לו ביקוש, הרי ביה''ח סוחר באיברים ומרוויח,אז למה זו עבירה פלילית אם אסחר באיברי שלי ואערוך חוזה מכירה ומשפחתי תקבל תמורה כספית ממש כמו הנדל''ן של העשיר?

    הגב לתגובה זו

    • מעניין

      שוקי, 08/06/07 11:52

      מעולם לא חלפה מחשבה כזו
      בראשי .
      אבל כל מילה הגיונית.
      ואסור לתרום איברים בחינם

      הגב לתגובה זו

    • נו באמת

      זה אבי עצבני, 08/06/07 12:23

      הסיבה היא אך ורק כדי להיטיב עם החלשים.
      אם במקום תרומה ימכרו את איברי המת למרבה במחיר רק העשירים יקבלו איברים והעניים ימשיכו למות בהמוניהם.

      הפתרון באמת צריך להיות שמשפחת המת אשר תורמת איברים תקבל מהמדינה פיצוי כספי נאות.

      הגב לתגובה זו

  • 4.

    שקר,זו תרומה לביה''ח לסחור באיברי התורם ולהרויח סכומי עתק על גופתו ה

    טוביה החולב, 08/06/07 11:09

    שקר,זו תרומה לביה''ח לסחור באיברי התורם ולהרויח סכומי עתק על גופתו המתה...למה???
    לעולם לא אתרום ללא תרומה כספית הוגנת למשפחתי,גם העשיר הרי לא לוקח נכסיו לעולם הבא אז למה שלא יתרום עם מותו? למה לעשיר מותר לסחור ולהוריש את נכסיו והעני יכול רק לתרום ??? למה שלא יהיה חוקי לערוך צוואה למכירת אברי אחרי המוות כמו כל נכס אחר שיש לו ביקוש, הרי ביה''ח סוחר באיברים ומרוויח,אז למה זו עבירה פלילית אם אסחר באיברי שלי ואערוך חוזה מכירה ומשפחתי תקבל תמורה כספית ממש כמו הנדל''ן של העשיר?

    הגב לתגובה זו

    • אין לי בעיה שביה''ח

      ש, 08/06/07 11:57

      ירוויח על זה שאני מצילה חיים!

      הגב לתגובה זו

  • 3.

    אנשים מעשנים

    לא תורם, 08/06/07 11:07

    ואז מצפים שניחנק מהסיגריות, שנממן להם טיפול יקר ושניתן להם ריאה ?

    הגב לתגובה זו

    • אתה ממש אינטליגנט, הא? (ל''ת)

      מישהו, 08/06/07 11:19

      הגב לתגובה זו

    • אם היית טורח ללחוץ על הלינק

      חמור קופץ בראש, 08/06/07 11:26

      לכתבה על חיים בולנדי ז''ל היית קורא שהוא לא עישן. ורק להשכלתך הכללית (ובלי להתייחס לטיעון המוסרי הבעייתי שאתה מציג- אולי גם לא נתרום לב לאנשים שמנים מאוד?) - כדאי שתדע שסרטן ריאות פוגע גם באנשים לא מעשנים.

      הגב לתגובה זו

  • 2.

    לליאת היקרה,

    חיים, 08/06/07 11:07

    אני באמת משתתפת בצערך על המוות הזה, אבל אני חושבת שאת לא רואה את הדברים נכון... גם משפחה שמישהו חס ושלום נפטר בה, ועומדת לפני השאלה של ''לתת את איברי היקיר להם או לא'', ניצבת בפני דילמה לא פשוטה עבורה ואף בלתי אפשרית לעיתים. את צריכה להבין, שהמחשבה של ''המשפחות שלא הסכימו לתרום איברים'' נודדת מצער עמוק על פטירת יקיריהם, לבין המחשבה המזעזעת שיקיריהם לא ייקבר שלם, שיפתחו את גופו, ויוציאו ממנו חלקים. אני לא רוצה לחשוב בכלל על לעמוד בניסיון שכזה, אז אנא, אל תשפטי אותם. אין זה נבון לעשות זאת.

    שלא תדעו עוד צער לעולם.

    הגב לתגובה זו

    • ''שיפתחו את גופו, ויוציאו ממנו חלקים''

      דניאל, 08/06/07 11:16

      אז אתה מעדיף שהתולעים יפתחו את גופו ויוציאו ממנו חלקים?

      הגב לתגובה זו

    • אתה סתום. שלא יהיה עליך... (ל''ת)

      אוהב אותם, 08/06/07 11:19

      הגב לתגובה זו

    • חשכת הדת

      מהישוב, 08/06/07 11:20

      הרצון לקבור אדם על כל אבריו זאת פרימטיביות !! המת ממש לא צריך את אבריו והם פשוט נרקבים באדמה!!
      צאו מזה תתקדמו קצת.

      הגב לתגובה זו

      • אין לזה קשר לדת...

        דורון, 08/06/07 11:49

        הולנד היא אולי המדינה הכי חילונית באירופה, ושם תרומת האברים היא הנמוכה ביותר בעולם המערבי, אפילו פחות מישראל.
        ובקשר לדת היהודית, ההלכה מתירה תרומת איברים!!
        חוסר הנכונות לתרום, מקורו במחסום פסיכולוגי, ובעזרת פרסום והסברה מקיפה ניתן לשנות ולהסיר מחסום זה.

        הגב לתגובה זו

      • ההלכה מתירה לתרום איברים, על מה אתה מדבר?

        תפתח ספרים, 08/06/07 12:46

        למה ישר להיטפל לדת? מה הקשר בין מחט לתחת? ההלכה מתירה לתרום איברים, ואם היית בוחר במקום לירות את חיצי הפרימיטיביות שלך לפתוח מעט ספרים ולהשכיל, היית מבין שהעובדות שונות לחלוטין.

        הגב לתגובה זו

    • זו הבעיה

      מעצבן לשמוע, 08/06/07 11:24

      אף אחד לא מזלזל בהחלטה, אף אחד לא חושב שזו החלטה קלה. אבל כל ה''נימוקים'' שהבאת הם מן פחדים קמאיים חסרי היגיון ובסופו של דבר מטופשים. אז מה אם יקברו את יקירייך ללא חלק? אני רוצה לומר לך שלי יש כרטיס אדי ועדיין המחשבה על כך מאוד לא נוחה לי ומזעזעת. מה שאני אומרת שלמרות שלרובנו יש את האמונות התפלות, הפחדים וחוסר הנוחות בבמחשבה על כך, מצופה מאנשים שמבינים שמדובר פה בהצלת חיים להתעלות מעל כך. עובדה שיש משפחות שמסכימות- אתה חושב שלהם נוח לחשוב שיפתחו את גופת יקיריהם ויוציאו איברים?! אז מה בעצם הפתרון שלך?!

      הגב לתגובה זו

    • אי אפשר להשוות

      רבקה, 08/06/07 11:53

      דוקא כדאי שתנסי לדמיין את עצמך בסיטואציה הזו הקשה ללא ספק, של איש קרוב שנפתר ועד כמה יש משמעות אחרי שהוא נפתר לתת או לא לתת את אבריו
      נסי גם לדמיין את עצמך בסיטואציה של המחכה לתרומה, זה שכל גורל חייו עומד על ההכרעה של התורם.
      ההשוואה שלך מקוממת. אמנם לא נעים שקרוב נפתר אבל ההחלטה לא לקברו שלם היא זניחה מבחינת המשמעות שלה על הקרובים (אם כי לדעתי זו אמורה להיות הקלה וזכות לדעת שלמרות המוות עזרת לבציל חיים של אחרים)
      לעומת זאת המשמעות של ההחלטה למחכה לתרומה משנה לו ולקרוביו את כל חייהם.
      אם תנסי דווקא עכשיו לדמיין על הסיטואציה הזו, אולי זה יעזור להציל את חייהם של עוד אנשים רבים בהמשך.

      הגב לתגובה זו

    • ל חיים

      בני, 08/06/07 12:00

      אם אתה היית זקוק נואשות לכליה גם היית מדבר ככה?

      הגב לתגובה זו

    • חיים, שמשום-מה כותב בלשון נקבה. את/ה

      אני, 08/06/07 12:09

      מייצג/ת את כל הרע, החשוך, הפרימיטיבי והמאותגר מוחית שמאפיין, לצערי, את מרבית הישראלים. אני חתומה על כרטיס אד''י, והמחשבה שאיבריי - במקום להירקב באדמה ע''י מיני תולעה ורמשים דוחים - יסייעו בהצלת חיים של בנאדם, או אף של מספר אנשים, ממלאת אותי באושר. לא בפחד, לא באימה, ולא בשום פחד קמאי ואידיוטי כזה או אחר. אני לא מבינה איך זה שלא כולם חושבים בדיוק כמוני. הרי להציל חיי אדם זה הדבר החשוב ביותר שיכול להיות! ייתכן שזה הדבר הכי חשוב שאזכה לעשות בחיי, וייתכן שזה יהיה המעשה שיעניק משמעות לחיי עלי אדמות. אני מקווה שכל הפרימיטיבים מודעים לכך שכשחותכים אותך אחרי מותך - אתה לא מרגיש כלום (זה בכלל לא מובן מאליו שהם מודעים לכך, הרי הטיפשות חוגגת במדינה הזו).
      מאחלת לכם שאם ביום מן הימים תזדקקו לתרומה - לא תיתקלו באנשים כמוכם, שלבם קפוץ, וככל הנראה גם ידם.

      הגב לתגובה זו

      • ל''אני לא מבינה איך לא כולם חושבים כמוני''

        אביב חולון, 08/06/07 12:43

        אולי יש לך בעיה כיוון שאת כל כך מרוכזת בעצמך! לא כולם רואים את העולם דרך המשקפיים שלך, ואת צריכה לקלוט את זה. זה שבחרת לעשות כרטיס אדי, ויש לך אידיאל מסוים, לא הופך אותך לנאורה יותר, אצילה יותר ו/או חכמה יותר. אינך מקבלת דיעות של אחרים, וזה דבר חמור בפני עצמו. לכל אחד זכות לעשות עם גופו או עם גופות יקיריו מה שהוא רוצה, בין אם זה מוצא חן בעיניך ובין אם לא. ואם כך מאמין החיים הזה או הזאת, תצטרכי לקבל את זה. זה מה יש!

        הגב לתגובה זו

        • מה אתה מקשקש

          לאביב מחולון, 08/06/07 16:24

          ''לא מקבלת דיעות של אחרים''- מה הקשר עכשיו, אתה יכול להגיד את זה על כל טוקבק שלא מסכים עם משהו. יש פה דיון רציני ובמקום להתייחס לתוכן של דברי אתה מתווכח לשם הוויכוח. אם אתה לא מסכים עם דעתי תנמק ואל תהיה אנטי סתם.

          הגב לתגובה זו

  • 1.

    לכול החראות כנסו..

    אלכס, 08/06/07 11:06

    ישראלים טיפוסיים...

    חראות קמצנים...

    הגב לתגובה זו

    • יש לי חברה שנלחמת על ..

      תמי, 08/06/07 11:20

      יש לי חברה חולת סרטן צעירה שנלחמת על החיים שלה וכל מי שמחשיב את עצמו לחבר שלה לא מזיז אצבע כשמדובר על סכום שהיא לא יכולה לעמוד בו סכום בשקלים!!!! 7000 שקל בסהכ חסרים בשביל שהיא תקבל את התרופה שתציל את חייה אני תרמתי כמה שיכלתי אבל אנשים לא מתנהגים כבני אדם, עמותות מבקשות אישורים שלוקחות חודשים על חודשים ועוזרים רק למי שקרוב לצלחת לחיים כי זה אותו הדבר היא בלי הטיפול הזה לא תחזיק מעמד מאוד כואב לי לשמוע את מה שקרה חיי אדם לא נתפסים רק כשמאבדים את היקרים שלנו ולא כל אחד מוכן שיכתבו עליו בעיתון כדאי לקבל תרומות או עזרה אבל תראו מה קרה לחיים היה לו אומץ בלי בושה ולמי אכפת??
      שולחת תנחומים למשפחה האבלה.
      tamimimi@walla.co.il

      הגב לתגובה זו

      • זה בגלל שיש הרבה נוכלים

        המגיב, 08/06/07 12:59

        מי שמסכן ומבקש תרומה יקבל אבל יצטרך להתאמץ להוכיח שהוא לא נוכל

        הגב לתגובה זו