• 56.

    אין עלייך שרה בק את מדהימה!!! (ל''ת)

    מתן לקר נ''י!!!!, 03/08/07 14:51

    הגב לתגובה זו

  • 55.

    רק חלי רוזנברג

    אביב החביב, 22/06/07 02:48

    הבמאית הדתיה הכי שווה בארץ !
    לא להאמין מספר 1 !
    מתאימה ביותר לתפקידי הגשה בטלווזיה !!!

    הגב לתגובה זו

  • 54.

    יש לך הרבה חוצפה גברת פרידלר-היכנסי

    מירב, 08/06/07 14:17

    זהו המשפט שדליתי מפתיח דברייך שמעיד על חוסר בושה. את מתלוננת שהמדינה לא מאפשרת למי שלא הולך לשרות צבאי לעבוד. (''כשהמדינה מונעת מהם לעבוד בגלל השירות הצבאי.'') וזה מה ההסבר אצליך לחולי של החברה החרדית -שנמנעת ללכת לעבוד ולהעדיף ''לשבת בישיבה''. אני הייתי מחביאה קצת את האמת . אבל כיון שהוצאית את מה שמלחשים בחדרי החדרים של החרדים-אולי תסבירי, עלמת חן שכמותך, אתם ערבים?! לא באמת -אתם ערבים ? שגם לא רוצים לשרת וגם להנות ממה שאנחנו בונים פה.
    ואני לתומי חשבתי שהכל הוא בשביל ללמוד תורה! ולא חשבתי שנימוקים אנוכיים עומדים להם לאחינו החרדים ש''ממיתים עצמם בעולמה של תורה'' לא ממיתים ולא נעליים. סתם מפחדים נהנתניים ומשתמטים. אני מקוה מאד שאת טועה ואני מאד רוצה להאמין שיש כאלה שבאמת ובתמים רוצים את הלימוד. אבל נתת לי חומר למחשבה.

    הגב לתגובה זו

  • 53.

    סליחה אין חדש ואין זו אופנה

    עתונאי לא דתי, 08/06/07 09:22

    להלן רק חלק מהשמות הדתיים והם רק ב''מעריב'': הם בפניה את היתר החדשים אינני מכיר.
    אברהם תירוש -שמאלן בנו ימני ומג''ד
    מנחם רהט-לא מזוהה
    יוסף חריף -ימני לייט
    אם יש אנשים מוכשרים בין הדתיים -ויש, למה לא למנותם?

    הגב לתגובה זו

  • 52.

    לא ברורה לי האופנה הזאת למנות כתבים דתיים

    נחליאלי, 07/06/07 23:05

    מנסים להיות פוליטיקלי קורקט? במקום לצעוד קדימה, עם הקידמה, אנחנו הולכים אחורה ומטפחים אמונות פרימיטיביות כמו שכנינו הערבים.

    הגב לתגובה זו

  • 51.

    אני מכירה את בעלה אפרים-איש מדהים

    מעריצה, 07/06/07 22:31

    נעים הליכות, חכם ומתוק

    הגב לתגובה זו

  • 50.

    מעניין מאד! (ל''ת)

    ח.חגי, 07/06/07 09:32

    הגב לתגובה זו

  • 49.

    פרידלר לא מייצגת את תנועת חבד

    קובי, 06/06/07 23:37

    זו אינה דרכנו אלא דרך המצטרפים החדשים אלינו עם להט נעורים לגייר את כל העולם. ויש ביניהם שחושבים שכמה שיהיה יותר רע אצל האחרים יהיה טוב כי בסוף הם יחזרו בתשובה שלמה ויגיעו להיות חבדיניקים. ואנחנו? אנחנו רוצים שכל יהודי יקיים מחשבה אפילו אחת טובה ומצווה אחת טובה ומצווה גוררת מצווה. ולכן אם אפשר לראות אנשי ונשות תקשורת נוספים מציבור הדתי-אדרבא.

    הגב לתגובה זו

    • נכון! וזה למרות שאני משיחיסט-בפי חברי (ל''ת)

      משה, 07/06/07 07:39

      הגב לתגובה זו

    • אז זהו

      הדסה פרידלר, 07/06/07 08:15

      שאתה כל החיים בכפר חב''ד
      לא היית במקומות אחרים
      (לא כשליח, אלא כנשמה מבולבלת)
      לכן אינך יודע מגוף ראשון
      מה זה להיות יהודי שבוי בקליפה

      גם מעולם לא היית מזרוחניק שהטיפו לו
      שהשליחות שלו בעולם זה ''להשפיע מבפנים'' ובעידוד מוריו ורבניו
      מצא עצמו בגוב האריות של מקומות חילוניים מפוקפקים
      מלאי סכנות רוחניות, שקועים עמוק בקליפות

      ''המצטרפים החדשים'' פשוט עברו על בשרם דברים שאתה לא מכיר
      מי שנולד אצל הרבי וחי אצלו כל חייו
      יכול להיות מאד נינוח ביחס לעובדה
      שיהודים אחרים חיים בבלבול גדול
      ויכול מקסימום לפרגן להם ''מחשבה טובה או מעשה טוב'' על הכיפאק

      תמשיך לשבת על ההר
      מדושן עונג


      זה כמו האגרות קודש: לא מבינים שיהודים מחפשים תשובות
      מי שלא נחשף עדיין לאגרות
      מחפש את התשובות במקומות אחרים
      הרבה יותר בעייתיים
      גם אם הוא דתי

      אבל אתה, מה אכפת לך?
      שיילכו לנומרולוגים, אסטרולוגים, ל''מקובלים'' לא מזוהים וסגולות מדוכנים. זה בסדר. העיקר שאתה מחובר לנשיא הדור, שותה ממעיין החיים.

      הגב לתגובה זו

      • זאת ועוד

        הדסה פרידלר, 07/06/07 08:57

        האידאליסטים ב''דתי לאומי'' ניגשים לאתגרים הללו באותה מסירות נפש שחב''דניקים יוצאים איתה לשליחות.

        ראיתי הרבה מאד דוגמאות. האידאל נבנה מאהבת ישראל טהורה. אבל מה?
        לא מקושרים לרבי (בגלוי) ולא לומדים חסידות. אין להם את הכלים האמיתיים להצליח היכן ששליח של הרבי יצליח.
        והתוצאה? על כל שרה בק שהצליחה, יש רבים אחרים שמתבלבלים בדרך, הופכים לדתל''שים (=דתיים לשעבר), משלמים מחיר אישי כבד.

        האידאליסטים שם לא תמיד סופרים אותם. זה נראה להם קרב כזה, יש שמנצחים ויש שנפצעים ולא עלינו גם יותר גרוע...

        (פעם היתה לי שיחה עם מנכ''לית של אחת האגודות של השירות הלאומי. אמרתי לה, את יודעת שכך וכך בנות כל שנה עוברות משברים, נופלות וכו' ובעצם האגודה לא ממש תומכת בהן, חלק הולכות לאיבוד. והיא ענתה לי ''בכל מלחמה יש פצועים'').

        אני פשוט מכירה מבפנים, עד כמה האידאליזם הוא טהור. הנכונות להקרבה, למסירות נפש. זו ה''חלוציות'' עכשיו, כמו שכתבו כאן ''לכבוש את התקשורת והאקדמיה...''

        אתה באמת מוכן לפרגן שצעירים וצעירות דתיים יעוטו על מחוזות כיבוש כאלה?

        איזה מן חסיד מפרגן ליהודים שיתערבבו בהשכלה (אקדמיה) בכפירה ובפריצות (תקשורת) ויספרו לעצמם שהם עושים ''שליחות'' בקדושה?

        הם לא מקימים בית חב''ד בתוך האקדמיה! הם הולכים ללמוד פילוסופיה ותיאטרון ומספרים לעצמם שהם עוסקים ב''קידוש החומר''...

        זו קליפת מזרחי. מי שלא לומד פנימיות התורה, חסידות, לא רואה אותה. זה כמו ערפל על העיניים. והערפל הזה גובה מחיר אישי. רווקים נופלים בנסיונות, נשואים לא מצליחים להישאר נאמנים.
        אבל אתה - אדרבא, שיהיו עוד דתיים שם בתקשורת. מישהו שיעזור לנו לעשות כתבה בי''ט כסלו? יפה. אז מה דעתך לעשות את זה בעצמך? מה דעתך שאשתך תעשה את זה?

        הגב לתגובה זו

      • משיחיסטים תרדו מהגג!

        יוסי, 08/06/07 00:45

        די כבר עם הפנטיות שלכם!

        הגב לתגובה זו

    • כנראה שזו לא השליחות שלך

      אור, 07/06/07 13:49

      אז אל תתערב.

      בפרט כשמדובר ביהודים שלכודים בדיוק באותה אשליה שהוא עצמו היה לכוד בה.

      אשליה שפוגעת ברבים וטובים, מביאה אותם מהמקום התורני הכי טהור לשמד רוחני. מי שלא היה שם לא מבין כמה טרגי זה יכול להיות.
      ואף אחד לא מגלה להם את שורש הטעות, כי חסידים כמוך לא מתעניינים בפרטים, אלא חושבים ש-אדרבא.


      בשביל מה ה' זיכה אותו לשבור את הקליפה?
      כדי שהוא ישמור את המסקנות לעצמו?

      יברך את מזלו הטוב ויתחמם כצדיק בפרווה...

      הגב לתגובה זו

  • 48.

    לפרידלר ואור-אתם חרדים בעלי תשובה?

    אביגיל כהן, 06/06/07 23:32

    מעניין הדוגמאטיות בדרך שאתם מציעים. ''רק כך'' ואין דרך אחרת. שטויות במחילה. נלך שלב שלב ונמוטט את גישתכם הנלוזה. בסוף גם יובן מדוע נלוזה.
    אדם נותן צדקה, יש לו מצווה מזה? חיובי.
    אדם מקיים שני מצוות -זה חיובי? בודאי.
    אם כך מה אכפת לכם שעתונאים דתיים גוזלים זמן אוויר יקר מעתונאים שמאלנים ושונאי דת וחוסכים מהאיש הממוצע את ההסתה שלהם.
    אלא אם כן לא אכפת לכם בכלל מהאדם הרגיל בטרם עשה את כל הדרך אליכם. שיספוג ארס וישנא את היהודים יר''ש, מצידכם. זו אינה יהדות. זו קנאות. מזוייפת צרה וקטנונית.

    הגב לתגובה זו

    • בהתנתקות היו די הרבה דתיים בתקשורת. מה זה עזר?

      הדסה פרידלר, 07/06/07 09:53

      ואת, מה אכפת לך מה קרה לעיתונאי הדתי בדרך?

      מה אכפת לך שעל כל שרה בק שהצליחה, לכאורה, בינתיים, יש הרבה שהתבלבלו בדרך וה''שליחות'' הזו הפכה אותם לדתל''שים כי לא עמדו בדיסוננס?

      את סופרת אותם?

      או אולי את קנאית לאידאל ה''להשפיע מבפנים''? אולי גאוות היחידה על עוד דתי שחדר למחוזות הנחשקים הללו (ולמה הם נחשקים? זה גם כן דורש בירור רוחני), גאוות היחידה הזו לא סופרת את המחירים שמשלמים בדרך?

      אלעזר שטרן בצבא, יוסי סידר בקולנוע, הם לא ''טעויות''. הם הלכו עם זה. רק שבמקום להשפיע, הושפעו עד העצם!

      עכשיו יוסי סידר עושה סרטים שיורקים לבאר ממנה שתה. באמת גאוות יחידה!

      זה לגבי ה''שליחים'' (נותני הצדקה בדוגמא שלך) ולגבי הקהל? (מקבלי הצדקה לדידך)

      צדקה רוחנית היא דבר נעלה. רק השאלה היא מה הדרך הנכונה לעשות אותה. גם הרפורמים חשבו שהם עוסקים בצדקה רוחנית. כאב להם מאד לאבד את ''מי שלא עשה את כל הדרך אליכם''... ובדרך קידשו את הפשרה, ששיתקה את המצפון וסתמה כל דרך לתשובה.

      מי שדואג לקהל, שיתן לו אלטרנטיבה.

      במקום לשמוע עשרה כתבים מסיתים ואחד שלא מסית, הם פשוט יעבירו ערוץ,

      כפי שהיום הם יכולים להאזין לרדיו קול חי במקום לגל''צ.

      להרבה אנשים נמאס מהגועל נפש בתקשורת. לאו דווקא דתיים. סתם יהודים טובים. אבל אין להם אלטרנטיבה. כל הערוצים משדרים באותה רוח.

      הנקודה היא שלהקים אלטרנטיבה, זה להיבדל מהטומאה. וכדי להבין שזו טומאה, צריך ללמוד פנימיות התורה. זה לא ויכוח פוליטי-סוציולוגי- חינוכי. זה קודם כל עניין רוחני.

      וגם צריך לטפל בתשוקה הזו לחדור למקומות ''נחשבים''. לבדוק את רגשי הנחיתות של הדתי לאומי מול החילוני. למה נדמה לו שמה שהחילונים עושים זה ''הדבר האמיתי''. אם אתה חי בקדושה, איך יכול להיות שמי שחי בכפירה עושה את הדבר האמיתי???

      זה רגש הנחיתות שיש לדתי לעומת החילוני, כפי שלחילוני יש לעומת ה''עולם''.

      התרופה היחידה, זה לימוד פנימיות התורה. ועד אז, רחמנות על הדתיים הצעירים שנכנסים לגוב האריות מתוך ''אידאל'' ויוצאים בשן ועין.

      בהתנתקות, למשל, כבר היו די הרבה דתיי מחמד בתקשורת. מה זה עזר?
      בדיוק כמו המון החיילים והמפקדים שהיו בצבא, ולא היו מסוגלים לסירוב פקודה המוני, שאולי היה מציל את הגוש, בגלל ה''ממלכתיות''.

      דיברתי עם אחד הדתיים המוכרים בתקשורת באותה תקופה. הוא היה בהלם מתמשך. משותק מתסכול. נו מה?

      הגב לתגובה זו

      • לפרידלר-אני מאד מקווה שלא כל אנשי חבד חושבים כמוך

        אביגיל, 08/06/07 00:44

        כה הרבה להט נשפך מימך לאויר העולם עם הרבה אוויר.
        את פתאום גואגת לכתבים-להם את דואגת? נגיד שהסטיסטיקות שלך נכונות (אלו שבנויות על ''חייל אחד אמר לי'') וכתבים הופכים לדתלשים מה אתעושה עם מניחי התפילין בתחנות המרכזיות מלאות עם בנות חשופות. שם אין סכנות? למה את מתשאית וסבורה שעתונאי לא מסוגל עמוד על שלו מבחינה דתית בעת היותו בחברה לא דתית. תיכף תאמרי -את שלנו הרבי בירך שלא יושפעו. ושוב אני חוזרת על השאלה: לא אכפת לך מהחילונים ? ואם כן לא כדאי למזער את השנאה שלהם אל הדתיים על ידי כתבים דתיים?!

        הגב לתגובה זו

        • אחרית הימים

          הדסה פרידלר, 08/06/07 11:42

          קודם כל אני כותבת מניסיון.

          כפי שכתבתי כאן בתגובה אחרת. גדלתי באולפנת בני עקיבא, עם כל האידאלים לתרום לעם ישראל, ועם אידיאל מיוחד בקשר לתקשורת, אמנות, אקדמיה...

          לחסידות הגעתי בגיל 32, ואת מה שאני חושבת וכותבת, זה אחרי מה שראיתי במציאות לאורך שנים, על עצמי ועל הקרובים לי ביותר, בתקשורת בה עסקתי שנים (שמי כאן איננו מדוייק...) ובאמנות (כולל לימודים בבצלאל).

          את ה''אכפת לי מחילונים'' צריך לבדוק לפי אמת מידה תורנית אמיתית ולא מדומיינת.

          כשראש האולפנא שלי אמר לי תלמדי תקשורת ולא משפטים, צריך דתיים בתקשורת, היתה לו כוונה טובה וטהורה, אבל אפס הבנה וניסיון.

          היתה עוד אחת אצלנו, ה''דוסית'' של המחזור, אפילו היתה מדריכה באולפנא, גם כן עם שאיפות טהורות ''לעזור לחילונים''. למדה בדיוק את התחומים הללו, עסקה בהם בהצלחה, מבחינה מקצועית היא נחשבת לכוכב עולה. היא לא דתיה היום.

          אף אחד לא מדבר על זה כשמדברים על ''כיבוש התקשורת, האקדמיה והאמנות''... אני לא רוצה להשתמש במילים חריפות, אבל זה כמו להכריז על קרב בלי לבדוק מה קורה לחיילים.

          מה באמת קורה להם. האם ההתמודדות הוגנת, אפשרית. מישהו עשה סטטיסטיקה?

          כמה ניסו, לא הצליחו וויתרו (אלה ברי המזל)
          כמה הצליחו בענק, אבל קרה להם מה שקרה ליוסי סידר... (הוא לא היחיד)

          על הסקאלה יש את כל הדוגמאות.

          ועכשיו, ממקום של אהבת ישראל מציאותית: למה אכפת לך מ''החילונים'' יותר משאכפת לך מאחייך הדתיים שנופלים?
          למה לפי דעתך זה הוגן?

          והאם ניסית לעסוק בתקשורת בעצמך?
          או שהכל זה חוות דעת מהכורסא בסלון?
          עמדה ''עקרונית'' שלא נבדקה במציאות על בשרך ועל נשמתך?

          ומשהו על שליחי חב''ד: הם פועלים בכלים אחרים לגמרי.
          מבחוץ זה נראה דומה- שליחות, לעזור לעם ישראל...
          אבל חסידים יודעים שזה בדיוק כמו בכשרות של כלים: כלי שפולט לא בולע.
          מי שמשפיע לא מושפע.

          זה הפרנציפ, והוא לא קיים בשליחות הדתית לאומית שמתאמצת להיות ''דמוקרטית, פלורליסטית, להידבר בגובה העיניים וחס ושלום לא לנסות להחזיר בתשובה...''

          (וגם את זה אני יודעת מניסיון, כי הייתי מדריכה ב''גשר'' הרבה שנים)

          חסיד לא עוסק בכל הנ''ל. הוא מאד אוהב כל יהודי אבל הוא יודע שיש קליפה רוחנית, יש טומאה, ושהיצר הרע מפיל יהודים לטומאה ולקליפות, והוא שם כדי לנסות לעזור להם להגיע לקדושה.
          איך? בדרכי נועם, ולפי ההוראות של הרבי:
          למה מניחים תפילין ברחוב?
          כי זו מצווה. מלשון ''צוותא וחיבור''. ואחרי שיהודי מניח תפילין, הוא במקום רוחני אחר לגמרי מאשר קודם. וזה משהו שהוא מעל לשכל ולויכוחים...
          זה משהו נשמתי. כמו צינור שנפתח.

          (על אותה דרך נותנים לנשים להדליק נרות שבת. תקיימי מצווה, וזה יעורר בנשמתך משהו שדיבורים לא יעוררו. אמנם מי שנתן לך את הנרות ברחוב כבר לא יהיה שם, אבל יש השגחה פרטית בעולם, ומצווה גוררת מצווה).

          מה שמגן על חסידים בשליחות זה שהם לא פועלים בכח עצמם, הם שליחים של הרבי. זו לא רק הברכה שלו אלא גם ובעיקר ההוראות שלו. הם עצמם ''צינור''.
          הם יודעים שההצלחות לא שלהם (הכישלונות כן, כי לכל אחד יש יצר הרע).

          זו כבר תשובה ארוכה מאד בשביל טוקבק. רציתי רק להבהיר לך, שכל מה שכתבתי הוא מתוך ניסיון אישי, מפרספקטיבה של שנים. ושאין כאן התנשאות כי כדי לעשות שליחות של חסיד צריך הרבה הרבה מאד ''ביטול''.

          וההבדל העיקרי הוא, שקודם נדמה היה ש''המשחק האמיתי'' הוא מה שקורה בעיתונים ובטלויזיה, וכשלומדים פנימיות התורה, אתה יודע שהמשחק האמיתי מתנהל רק מול בורא עולם, ומעשים שנעשים אפילו לגמרי בסתר, יכולה להיות להם השפעה דרמטית על המציאות, הרבה יותר מההתרחשויות ב''עלמא דשקרא'' של התקשורת...

          הגב לתגובה זו

        • זאת ועוד

          הדסה פרידלר, 08/06/07 12:50

          המשך לתגובתי ''אחרית הימים''

          ''למזער את השנאה ע''י כתבים דתיים''.

          כמה אמת יש בזה וכמה דימיון? שאיפה נאצלת, אך האם היא מציאותית?

          ההגיון שלך אומר שאם יהיו יותר אנשים בתחום, הסיקור יהיה יותר הוגן וכו'.

          אתן לך דוגמא מתחום אחר: פמיניזם.

          (וגם בזה אני כותבת מניסיון... עסקתי ב''פמיניזם דתי'' שנים לפני ש''קולך'' נולד)

          יש כל מיני תופעות אבסורדיות, למשל, בספרות הפמיניסטית מוכרת תופעה שנקראת ''מלכת הדבורים'': זו אשה שהצליחה מאד בקריירה המקצועית שלה, הגיעה לעמדת מפתח ניהולית וכו', והנה מתברר שעמדותיה האישיות לגבי נשים, הן שוביניסטיות בעליל.
          פשוט מאד, את עצמה היא תופסת כ''יוצאת דופן''. [

          אין לה שום אהדה למאבקים של ארגוני נשים, להיפך.
          זה קורה גם עם חיילות בשירות קרבי.
          הן מפנימות הסתכלות שוביניסטית של גברים על נשים (כי זו האוירה הכללית, וככה זה להיות קרבית, זה לחשוב כמו הבנים) ואת עצמן הן תופסות כ''יוצאות דופן''.

          בקיצור, משהו קורה לבנאדם כשהוא מחליט להיות ''חלוץ'' באיזה תחום או לשבור מוסכמות ''מבפנים''. הוא פשוט נקלע למצב שבפסיכולוגיה נקרא ''דיסוננס קוגניטיבי''. זה מצב שקשה להישאר בו לאורך זמן, ויש דחף לפתור אותו. לשנות עמדה קיימת או שיפוט ספציפי.

          לעשות קריירה בתקשורת מתוך התקדמות בתוך מערכת חילונית, זה להיכנס ל''סדנא'' פסיכולוגית כזאת... אני לא מכירה אף אחד ששרד אותה ונשאר בעל עמדות דתיות אותנטיות.

          (ועכשיו מוטי שקלאר, הדתי, מנכ''ל הרשות, סוגר את רדיו מורשת, כבשת הרש הרדיופונית...)

          והשאלה היא, למה להתעקש לשחק במגרש שלהם?

          למה ''לחדור'' לגל''צ השמאלנית, שבמבחני הכניסה שלה, בפרק על ידע כללי - אין אף שאלה אחת ביהדות.

          למה זה נראה ''הישג''?

          כי שורש המחלה הוא רגשי הנחיתות מול החילוני. נדמה לך שהם עושים את הדבר ''האמיתי'' ומה שדתיים עושים זה חיקוי חיוור...

          וכמו שכתבתי שוב ושוב, בלי ללמוד פנימיות התורה, חסידות, לעולם לא תביני את מה שאני כותבת כאן.

          רק פנימיות התורה פוקחת עיניים, מפני שהיא מלמדת להבחין בקליפות.
          ופתאום יהודי מבין שכל העולם שייך לקב''ה, וכל מה שנברא בעולם נברא לכבודו, הקליפות והטומאה זה רק ניסיונות.
          השליחות של יהודי היא להשתמש בכוחות הנשמה שלו, שהיא חלק אלוקה ממעל, חלק מהאור אינסוף ברוך הוא, כדי ''לעשות לו יתברך דירה בתחתונים''. בשביל זה נברא העולם.

          כל מה שיש בעולם, כל הכשרונות שיש ליהודי, כל האמצעים הרוחניים והגשמיים, נועד לעשות ''דירה בתחתונים''.

          יום אחד יעשו קולנוע מהמם, בקדושה.
          אבל זה יקרה אחרי שיבינו שבשביל לעשות קולנוע מהמם, לא צריך ללמוד תולדות הקולנוע אצל חילונים או אצל גויים. את הצדדים הטכניים - כן, ודאי. אבל את התכנים???

          וכנ''ל בכל תחום.

          יצירה שנולדת מקדושה, יש לה עוצמה רוחנית אחרת. ותדעי לך שחילונים ישר מרגישים בזה. יש לי שלוש חברות מ''בצלאל'' שחזרו בתשובה (לפני שאני גיליתי את החסידות).

          את רוצה למזער שנאה?
          תזמיני חברות ''חילוניות'' לחתונה דתית. תראי לבד איזו השפעה דרמטית יש לזה. אלף כתבות טלויזיה ''הוגנות'' לא ישיגו את אותו אפקט.

          הנה, נתתי לך מרשם בטוח.
          אם כל דתי לאומי בארץ היה מזמין פעם בחודש מכר חילוני לחתונה או לסעודת שבת, משהו דרמטי מאד היה מתרחש בארץ. זה בדוק באלף אחוזים.

          ה''קליפה'' נשברת כשהיא פוגשת בקדושה אמיתית. פתאום את מגלה שהחילוני האנטי שמולך פשוט מעולם לא טעם את הטעם.

          ואת יודעת מה? מי שחי בסביבה של דתיים ''לייט'' גם הוא לא תמיד טעם את הטעם...

          ראיתי עתונאים חילונים ציניקנים בוכים בחופות חסידיות. ממש כך. אף חסיד בסביבה לא התרגש כמוהם, אבל הם נמסו.

          כי יש סוד בכל זה. ובסוד הזה בדיוק עוסקת פנימיות התורה.

          הגב לתגובה זו

  • 47.

    ''אני נבראתי לשמש את קוני''

    אור, 06/06/07 18:06

    זו השליחות האמיתית של יהודי בעולם הזה ובשביל זה ירדה נשמתו לעולם הזה והתלבשה בגוף גשמי.

    כדי להוסיף קדושה בעולם, צריך לוותר על כל מה שהוא ''היפך הקדושה'' ולא להתערבב בו.,

    רק כך נעשה את השליחות האמיתית שלנו, רק כך נקרב את הגאולה.

    הגב לתגובה זו

    • והכוונה איננה

      אור, 06/06/07 18:23

      לתמוך בכל הנ''ל, להיפך. מהתקשורת החילונית צריך להיגמל.

      ליצור תקשורת בקדושה. לא פיראטית אלא מקצועית. קחו את הכישרון שלכם ותרימו אלטרנטיבות שעם ישראל ישמח לבחור בהן!!! לכולם נמאס מהגועל נפש!!!

      לא להתערבב בתקשורת הקיימת, ליצור תקשורת אחרת, שמר ישראלי מכורסתו בחולון ישמח לזפזפ דווקא אליה!!!

      הגב לתגובה זו

  • 46.

    אדוארד אטלר!!!! קאלט במיטבו ממליץ לכולם (ל''ת)

    יעקב, 06/06/07 16:45

    הגב לתגובה זו

  • 45.

    מעוררת השראה..לעשרות ''כתומים'' שיכבשו ב20 השנים

    רונן, 06/06/07 12:55

    הקרובות את התקשורת את האקדמיה ואת האומנות..
    אחד המסקנות של חורבן גוש קטיף...הוא כיבוש ''ת''א''...מ''יאיר לפיד '' למנהם..שרואים בישראל בשר תותחים לת''א...

    הגב לתגובה זו

    • לא לא לא . להיפך

      הדסה פרידלר, 06/06/07 17:06

      אוי חברים. מה יהיה עם אידאל ה''להשפיע מבפנים''? אתם לא רואים שהוא לא עובד?
      הדוגמא הכי טרגית היא אלעזר שטרן. כפה סרוגה שהשתלבה וטיפסה מעלה מעלה והגיעה עד הלום.

      אבל לא צריך ללכת לקיצוניות. הפרנציפ הוא, שהרבה יותר כדאי חשוב ומשמעותי זה להקים אלטרנטיבות.

      צריך להבין שהעולם הולך בכיוון אחד: העולם הולך ומתקדש. השמאלנים החילונים שיש לכם ויכוח ניצחי איתם, מתכרסמים מבפנים ע''י תופעת החזרה בתשובה.. והופה - מי שאתמול היה שמאלן חילוני, פתאום הוא חסיד חב''ד או ברסלב שמסתכל עליך, ה''דוס'' סרוג הכיפה בתור ''מזרוחניק''... בשתי דקות הוא יסרוק את אורח חייך וימצא בהם שלל ''חיפופים'' המעידים שאתה ''לא מספיק רציני''...

      זו לא גוזמא. זו המציאות, נא לפקוח עיניים...

      את זה אני אומרת בתור מי שגדלה באולפנא על אידאל ה''להשפיע מבפנים ודווקא בתקשורת''... ובדרך הקשה למדתי איך הרמ''ים והמדריכים האידאליסיטים בבנ''ע לא ידעו על מה הם מדברים כשדיברו על כך...

      לשלוח בחורה בת 19 לגוב האריות של מערכת חדשות ברדיו / טלויזיה חילוניים?

      חוסר אחריות, ולא כאן המקום להאריך, זה רק טוקבק.

      אבל אין דבר כזה להשפיע מבפנים. כדי להתקדם צריך להשתלב. להגיע רחוק ולשמור על עמדות דתיות אותנטיות, צריך להיות עשוי מחמרים שעוד לא הומצאו ולא יומצאו לעולם. זו מעולם לא היתה דרך של תורה, דרך של קדושה אמיתית, ממילא זו לא יכולה להיות שליחות שיש לה סיעתא דשמיא אמיתית.

      לאורך השנים שלי בתקשורת וגם בלימודי אמנות ב''בצלאל'' ראיתי דתיים שהתחילו עם אידאל להשפיע מבפנים וגמרו בתור דתל''שים מבולבלים, ששילמו מחיר אישי כבד מאד.

      אחרים הפכו לדתיי מחמד מסורסי עמדות.

      כדי להתחיל ''להבריא'' צריך להבין שהתקשורת החילונית שקועה בקליפות, בטומאה, ופשוט מאד להפסיק לצרוך אותה. בודאי לא לשאוף להיות חלק ממנה.

      צריך ליצור אלטרנטיבות. ותתפלאו, כדי ''להשפיע על עם ישראל'' יש דרכים יעילות פי אלף.
      תשאלו את השליחים של חב''ד, את המפיצים של ברסלב, את אמנון יצחק, את אנשי ערכים, שרשים, אש התורה...

      כתוב בספר התניא שיש דברים בעולם ששייכים לג' קליפות הטמאות. אי אפשר לקדש אותם. צריך להיבדל מהם. רק כך אפשר להשפיע באמת על יהודים, רק כך השמאלן יגלה את החסידות, ומצביע מרצ את הניצוץ היהודי שלו.

      הגב לתגובה זו

  • 44.

    הסיבה היחידה לראות חדשות 2 ולא 10 (ל''ת)

    אורן, 06/06/07 12:37

    הגב לתגובה זו

  • 43.

    בכלל ובקשר לחרדים

    יפה, 06/06/07 10:10

    שליפות כנות ומעניינות.
    באשר לחרדים, אני ממש לא מסכימה איתך. המיאוס מהם עולה על התרומה שלהם לחברה. ואני באה מבית חרדי, אבל חזרתי בתשובה והפכתי לציונית דתית.
    חברה גדולה שלא עובדת, לא הולכת לצבא חיה על חשבון הציבור. ממש חילול השם מה שהם עושים.
    והם מוכנים למכור את כל המדינה כדי שהיא תכסה את בתי הספר, החינוך שלהם והכל.
    אין להם חשבון עם אף אחד. גם לא עם אלוהים.
    יסלח להם האל על התנהגותם המעליבה והמחפירה כלפי כל דבר שהוא בנייה.

    הגב לתגובה זו

    • את המצב הזה יצרה המדינה

      הדסה פרידלר, 06/06/07 17:15

      כשהמדינה מונעת מהם לעבוד בגלל השירות הצבאי.

      מי שלא הולך לצבא חייב ללמוד, אסור לו לעבוד. זה החוק שיצרה מדינת ישראל. אלמלא החוק הזה, הם היו עובדים בדיוק כמו באמריקה.

      ההסתה השמאלנית אומרת שבאמריקה הם עובדים כי האמריקאים לא מממנים אותם... שקר. גם מדינת ישראל לא מממנת אותם. אחרת למה העוני שם מזעזע? אם הם חיים על חשבון המדינה, למה רובם מתחת לקו העוני?!

      אם המדינה היתה מבטלת את החוק הדרקוני הזה, רובם היו יוצאים לעבוד.

      אבל המדינה האנטישמית אוהבת אותם ככה: עניים ושנואים.

      זה קשה לקרוא את זה, אבל תנסו לבדוק לעומק. החינוך החרדי מופלה בצורה שיטתית ובלי בושה.

      אני עשיתי את המסלול ההפוך ממך. גדלתי ב''ציונות הדתית'' ובגיל 32 זכיתי להתחזק ולהצטרף לחסידות. ונדהמתי מאד לגלות עד כמה המזרוחניקים לא יודעים כלום. כי הם שבויים בתפיסה הציונית, צורכים את התקשורת החילונית ומוסתים בדיוק כמו החילונים.

      מדינת ישראל היא אנטי דתית ביסודה. הדתי לאומי הממוצע לא מוכן להודות בכך, חמישים שנה הוא מפנטז ''להשפיע מבפנים'' וכל הזמן מושפע בעצמו...

      עורו חבריא, הגיע זמן הגאולה. העולם הולך ומתקדש לקראת הגאולה. עוד מעט כל ה''חילונים'' האלה שאתם מנסים להוכיח להם משהו, יהיו בעלי תשובה...
      מה אתכם?!

      הגב לתגובה זו

  • 42.

    שרה - רגישה, מקסימה ונבונה!

    מעריץ, 06/06/07 05:29

    מהיכרות אישית שרה היא שילוב נדיר של רגישות ואינטליגנציה, חריצות ומסירות ויחד עם זאת מעט שובבות מבורכת.

    הגב לתגובה זו

  • 41.

    שרה בק היא מאוד יפה וחכמה וצונעה, כל הכבוד (ל''ת)

    גיא, 05/06/07 23:39

    הגב לתגובה זו

  • 40.

    שמחתי מאוד לקרוא שניסו שחם עומד לקבל קידום

    תודה לכותבת, 05/06/07 23:36

    לולא היא לא הייתי יודע על כך.

    הגב לתגובה זו

  • 39.

    שרה בק, אחת העיתונאיות היותר רגישות שיש על המרקע.

    בחורה מדהימה, 05/06/07 21:24

    העיסוק ביופי רק מצמצם את כל שאר הדברים שיש לה להציע.

    הגב לתגובה זו

  • 38.

    מקסימה

    חיה, 05/06/07 21:05

    אני נהנית לראות אותך בטלויזיה. ממש קידוש ה- בצניעות והרמה
    המשיכי כך

    הגב לתגובה זו

    • קידוש ה'? לצפות בטלויזיה? להופיע בה?

      אור, 06/06/07 18:04

      כל גדולי הדור אסרו את הצפיה בטלויזיה. איך מעשה שנוגד את דעתם של כ-ל גדולי הדור יכול להיות קידוש ה'???

      ובמקרה הזה, אפילו את הרב קוק אי אפשר לשלוף... (במקרים אחרים סומכים על סילוף של דבריו. במקרה הזה אי אפשר לנצל את שמו לעניין...)

      ב''דתי לאומי'' משחקים במושגי הקדושה בעזות מצח שלא תיאמן.

      כוונותיכם טובות (אנחנו יודעים, זה בא מאידאליזם מאהבת ישראל,באמת ולא בציניות, אבל זו איננה הדרך).

      כוונותיכם טובות, מעשיכם אינם רצויים.

      הגב לתגובה זו

      • נדמה לי שגם באינטרנט הם אסרו להסתכל...

        אורי, 07/06/07 16:58

        החרדים האלו ...
        טלי קורה מבין עינייך !

        הגב לתגובה זו

        • תלוי באיזה אתרים ובאיזה מקום גולשים. ונכון שהאתר הזה הוא בעייתי. (ל''ת)

          משה, 08/06/07 12:07

          הגב לתגובה זו

  • 37.

    אחלה בחורה!!!

    אלי, 05/06/07 21:04

    סוף סוף מדברים לעניין.. מסכים איתה בכל מילה...

    הגב לתגובה זו

  • 36.

    מי זאת ..

    רוית, 05/06/07 18:58

    מי זאת .. ולמי אכפת מה היא חושבת

    הגב לתגובה זו

    • לך ..עובדה שהגבת. (ל''ת)

      אנט, 06/06/07 12:51

      הגב לתגובה זו

  • 35.

    שרה בק מוזמנת לקרוא את המאמר על מעמד האשה בהלכה ואז לדבר האם תתכן

    דעת אמת הכנסו, 05/06/07 18:45

    בחברה דתית שיויון לנשים....והאם התחזקות הדת מחלישה את מעמדן של הנשים.קראו ותגיבו.

    הגב לתגובה זו

  • 34.

    מישהו יודע מה זה ראשי תיבות ב''ק? (ל''ת)

    עומר, 05/06/07 18:43

    הגב לתגובה זו

    • בת קול (ל''ת)

      בר בי ר ב, 05/06/07 18:56

      הגב לתגובה זו

      • נראה לי שאתה טועה..בק זה בני קודש מההיכרות אישית (ל''ת)

        אפרת, 05/06/07 21:43

        הגב לתגובה זו

      • ב''ק אלו ר''ת בני קדושים

        מרים, 05/06/07 23:30

        ובקר, זה בד''כ בני קדושים רבנים.

        זהו שם משפחה נפוץ אצל משפחות ניצולות פוגרומים במזרח אירופה.

        הגב לתגובה זו

    • ב''ק-- בני קדושים (ל''ת)

      יוסי, 05/06/07 22:19

      הגב לתגובה זו

      • All depends how she spells it. If Beck, then bnei kdoshim

        A Beck, 06/06/07 06:27

        If it is pronounced bak, as with a PATACH like the famous painter Nissan Bak, than it means different. Sarah, if you can be kind enough, please let us in, on how you pronounce your name.

        הגב לתגובה זו

    • ר''ת בית קל{בית אל} (ל''ת)

      יוסי, 07/06/07 13:13

      הגב לתגובה זו

  • 33.

    ההתנחלות המופרכת הוברגה קשה קשה לתוך הבני עקיבא (ל''ת)

    הם לא קולטים, 05/06/07 18:37

    הגב לתגובה זו

  • 32.

    למה היא סירבה להגשה של חדשות -היא הייתה יכולה להיות שינוי מרענן (ל''ת)

    יסכה, 05/06/07 17:28

    הגב לתגובה זו

    • אני מקוה שאת אומרת את זה בצחוק..

      אלי, 06/06/07 22:00

      כי היא כן..

      הגב לתגובה זו

      • לא בצחוק -למה בגלל הכובע?

        יסכה, 06/06/07 23:45

        יופי יש לה, קול נעים ורדיופוני יש, הומור יש! אז מה יקרה עם נראה אחת עם כובע מקריאה/מגישה את החדשות.

        הגב לתגובה זו

  • 31.

    אחת משלנו

    מוניק, 05/06/07 17:10

    נדיר לראות אחת משלנו על המרקע הקטן. דריסת רגל בערוץ 2 לא רע בכלל!!
    עלי והצליחי !

    הגב לתגובה זו

  • 30.

    שחצנית ומתנשאת,דתיה בשקל וחצי. (ל''ת)

    dan, 05/06/07 16:46

    הגב לתגובה זו

    • שרה בק

      דני, 06/06/07 06:40

      רואים שאתה בן אדם תלוש ומנותק קצת פירגון לא יזיק לך

      הגב לתגובה זו

  • 29.

    תותחית - על!!!

    רונית, 05/06/07 16:32

    שרה, שיחקת אותה לגמרי!

    המשיכי עם האמונה, עם מאור הפנים, אהבת הבריות, ושבעז''ה יהיו כל מעשייך לשם שמיים..

    נאחל לכולנו שיהיו עוד רבות כמוך בעולם התקשורת, הכלכלה, הפוליטיקה, המשפט וכו' וכו'

    הגב לתגובה זו

  • 28.

    חוץ מזה שהיא יפה מאד-מה זה השחץ הבא?

    אביהו, 05/06/07 16:02

    שימו לב למשפט שלה: שקלתי לתפוס את מקומה אבל בענווה ובצניעות רבה החלטתי לקבל על עצמי את תפקיד ''כתבתנו לענייני חינוך וקליטה''.

    הגב לתגובה זו

    • אוי כמה שאתה טיפש אביהו! זה הכל בהפוך על הפוך כיאה למדור ''שליפות''

      איילה, 05/06/07 16:20

      הרי ברור שאף אחד לא ייתן לכתבת צעירה בראשית דרכה להגיש תכנית חדשות מרכזית. וכששואלים שאלות שהן לעיתים בנליות מה כבר ניתן לענות. אז עושים צחוק מהסיטואציה. שרה בק היא בעלת חוש הומור עצמי גדול וכככזה צריך לקבל את דבריה על ''ענווה וצניעות''. כפי שפוליטיקאי ידוע עם חוש עצמי לבקורת התבדח פעם 'ויש לי עוד מידה נוספת-אני עניו גדול'. או כמו שפרפ' בן יוסף התבדח (בכתבה של שרה בק נדמה לי) ''ואל תשכחו להוסיף שאני גם טוב מזג ואיש נעים''. קיסנג'ר התבדח פעם על היותו עניו גדול. היא מהאחרונות שניתן לייחס לה שחצנות. אצלינו ב''מעלה'' הייתה מהבחורות הכי אהובות בגלל צניעותה והאופי החברי שלה. בלא קומבינות ורכילויות. בחורה איכותית מלאת שמחה פנימית ואכפתית. לייחס לה שחצנות?

      הגב לתגובה זו

    • היא אמרה את זה בהומור, מה קרה לך? (ל''ת)

      נונית הצנונית, 05/06/07 16:23

      הגב לתגובה זו

    • זה בהומור עצמי-לא תפשת? (ל''ת)

      רות, 05/06/07 16:40

      הגב לתגובה זו

    • תעבור ניתוח דחוף להשתלת הומור (ל''ת)

      אימהו, 05/06/07 17:05

      הגב לתגובה זו

    • היא אמרה את זה בציניות

      אזריחת שפויה, 05/06/07 17:10

      עם קורטוב של הומור עצמי.

      פיספסת לחלוטין.

      הגב לתגובה זו

  • 27.

    יש לציין- היא נכדתו של הרב אברהם חזן ז''ל

    יוסי, 05/06/07 15:38

    הייתי בערב בבית מורשה לכבוד צאתו של ספר ''לנטוע שמיים'' על פועלו ודרכו המיוחדת ביהדות של הרב חזן, סבה של שרה בק.
    איש מופלא ולוואי ודרכו, דרך הרבנות הספרדית המתונה והמקרבת, היתה דומיננטית יותר בזמננו.

    הגב לתגובה זו

    • ימות המשיח-נכדה של רב מרוקאי ושל חסיד פולני

      ז'וז'ו, 05/06/07 17:56

      זה גם מה שעושה אותה כל כך יפה! התערובת-עיוני-התערובת!
      לכו תתחתנו זה בזה ויהיו לכם יופי של ילדים. מספיק עם ההתבדלות!

      הגב לתגובה זו

    • יש כתבה גדולה על הרב ב'שבת' של מקור ראשון (ל''ת)

      זעצר, 08/06/07 10:38

      הגב לתגובה זו

  • 26.

    שרה בק

    מרים, 05/06/07 15:28

    תענוג להקשיב ולראות אותך בטלויזיה


    הגב לתגובה זו

  • 25.

    משפחה בגיל 19? מה עם הצבא? (ל''ת)

    לימור, 05/06/07 15:21

    הגב לתגובה זו

    • שירות לאומי עם נוער בעיירות פיתוח

      אסנת, 05/06/07 15:57

      לא קראת את הפסקה הראשונה? או שיש לך בעיה בהבנת הנקרא, או, ככל הנראה, את פשוט שונאת דתיים.

      הגב לתגובה זו

    • היא הייתה בשרות לאומי בחצור -למבקר היכנס

      רחל, 05/06/07 16:09

      אחרי החתונה עם הרב אפרים בק מהתלמידים החשובים של ישיבת ההסדר בקרית שמונה,היא עברה לגור אצלינו בקריה והמשיכה בשרות הלאומי. אגב : היום הרב אפרים בק הוא מחנך אהוב מאד בשכבת הבוגרים של בית הספר האזורי בקבוצת יבנה.
      עוד מבוגרי ישיבת ההסדר בקרית שמונה העתונאי -אורי אורבך.

      הגב לתגובה זו

      • איפה הם גרו בקריה?

        רעות, 06/06/07 10:57

        וישנם עוד רבים וטובים בוגרי הישיבה...

        הגב לתגובה זו

      • הי אפרים מחנך אותי!! :-)

        פרסי, 10/10/08 22:26

        ב''ה
        באמת אחד הגברים אני מת עליו!
        חח בכלל נכנסתי לכתבה הזאת בגללו, היה לי משעמם, אבל אני גם מכיר את אישתו כי התארחתי אצלו בבית הרבה פעמים, אישה נבונה וטובה. ממש מרתיח לראות את כל התגובות השטוחות שנשלחים ע''י אנשים פה, במיוחד שמכירים איזה אדם מדהים היא. גלשתי קצת, לא חשוב, אפרים תותח על, אחד המחנכים הטובים בארץ, שירבו כמותו!

        הגב לתגובה זו

  • 24.

    משחקת אותה דתיה עלק - ומסיתה נגד יהודים

    רס''ן במיל, 05/06/07 15:19

    אפילו כיסוי הראש שלה הוא בדיחה תפלה - כל השער שלה יוצא מאחורי ה''כיסוי''.

    תחזרי בשאלה ואל תביישי את הדתיים האמיתיים.

    הגב לתגובה זו

    • בדקתי את כיסוי הראש-הוא תיקני! (ל''ת)

      אל''מ במיל. הדר, 05/06/07 16:23

      הגב לתגובה זו

    • דתי עלק-גלישה באינטרנט זה ביטול תורה (ל''ת)

      אלוף, 05/06/07 17:07

      הגב לתגובה זו

  • 23.

    שרה המהממת!

    מפרגנים, 05/06/07 15:07

    גם יפה וגם חכמה. אחד מטורי השליפות היותר אינטליגנטים שפורסמו.

    הגב לתגובה זו

  • 22.

    המשפט על אברמוביץ' הטוב מכולם

    חילוני לאומי, 05/06/07 15:02

    היא הצליחה לקעקע אותו בלא לתקוף אותו ישירות. בכך שהפך את הצופים לחכמים יותר, רצתה לומר, בזכותה הם התפכחו היטב לדעת עם איזו תקשורת יש להם עסק.

    הגב לתגובה זו

  • 21.

    גברים רדודים, תפסיקו להגיב על המראה שלה!

    אורי, 05/06/07 14:55

    גם אם זה מה שעולה לכם בראש לפחות אל תסגירו את עצמכם.

    הגב לתגובה זו

    • יאללה יה מתחסד, הייתה מת לגעת לה (ל''ת)

      הרון הכהן, 05/06/07 15:25

      הגב לתגובה זו

      • גם אם זה נכון, על האדם לשמור על יצריו הבהמיים לעצמו.

        אורי, 05/06/07 15:45

        כן, לגעת באישה נשואה זה יצר בהמי לפי אמות מוסר ראויות.

        הגב לתגובה זו

  • 20.

    דניאלה וייס הנוראה ''פמיניסטית '' ? במה פשעו הפמיניסטיות ? (ל''ת)

    גילי, 05/06/07 14:41

    הגב לתגובה זו

    • דניאלה היא גבר(ת) בבגדי אשה

      אלה, 05/06/07 16:11

      אשה נאה שעולה על הרבה גברים. עקרונית לוחמת דעתנית וענווה !(יש כאלה ). שליחה אמיתית. בכלל לא טיפוסית לבורגנות הרמת גנית ממנה באה.

      הגב לתגובה זו

  • 19.

    נחמד למראה וטוב למאכל ...תשובות טובות ועניניות (ל''ת)

    אדם, 05/06/07 14:09

    הגב לתגובה זו

  • 18.

    אחלה אחלה (ל''ת)

    ארז, 05/06/07 14:09

    הגב לתגובה זו

    • ארז, מה א תה ממשיך לקרוא טוקבקים?

      משה, 05/06/07 15:25

      פחחחחחחחחחח

      הגב לתגובה זו

  • 17.

    מוסר עבודה??

    יעל ש., 05/06/07 14:09

    ברצינות?
    והלוואי ויכולתי להמשיך וללמוד יהדות ותורה כפי שעשיתי על חשבוני לפני שנים. אך המציאות היא אחרת- בחברה החילונית אחוז האנשים העובדים למחייתם גדול יותר מאשר בחברה הדתית (לא כיפה סרוגה חלילה).
    הלוואי וכל אחד מיושבי חדרי החדרים היה גם עובד כמה שעות למחיתו במקום ללמוד על מחייתי.

    הגב לתגובה זו

    • פספסת את הנקודה

      נועה, 05/06/07 14:44

      זה בדיוק מה שהיא אומרת! מוסר עבודה זה הדבר היחיד שאין להם, לא ההיפך.

      הגב לתגובה זו

    • תלמדי הבנת הנקרא במקום תורה (ל''ת)

      הבנת הנקרא, 05/06/07 17:08

      הגב לתגובה זו

  • 16.

    מתוקה ושנונה

    יואב, 05/06/07 14:04

    אסוציאציות חמודות מאוד .מעניין לראות שבמשפטים ספורים חושפת את עולמה הפנימי הנקי .מאידך מנסה להפגין דעתנות ומורגש שעדיין חסר לה מטען אנטלקטואלי .ד''א עניין זה משותף לרבים בתקשורת המשמיעים קולם בשער בת רבים . אך ככל שקולם רם ומתנשא ,כך מורגש כי חסרים הם שנות אור מלהיות אנטלקטואלים בנשמתם .סה''כ מתוקה .

    הגב לתגובה זו

  • 15.

    שרה בק ממש מקסימה ! (ל''ת)

    אזרחית שפויה, 05/06/07 14:03

    הגב לתגובה זו

  • 14.

    אלה שליפות מהתחת.......

    תשארי במגזר שלך, 05/06/07 13:57

    אני לא דתיה ולא מתפללת 4 פעמים ביום , אבל, אני אדם מאמין שהפסוק ''ואהבת לרעך כמוך '' זו הדת והאמונה שלי - ובזכותה אין צורך ללכת להתפלל בערב כדי לחפר על העוונות שביצעתי במשך היום.......

    הגב לתגובה זו

    • ב-2 שורות וחצי חשפת את בורותך ואת טיפשותך. (ל''ת)

      ארז, 05/06/07 14:50

      הגב לתגובה זו

      • היא לא מתפללת כי אין לה עוונות . (ל''ת)

        הבנת הנקרא, 05/06/07 20:09

        הגב לתגובה זו

    • יצאת סתומה

      פנו, 05/06/07 15:34

      א. מתפללים 3 תפילות ביום.
      ב. לכפר, לא לחפר.
      ג. אם ביצעת עוונות במשך היום, מה הקשר ל''ואהבת לרעך כמוך''?

      הגב לתגובה זו

    • ואהבת לרעך כמוך? גם את עצמך את מגדפת? (ל''ת)

      אבי, 06/06/07 00:28

      הגב לתגובה זו

  • 13.

    עטיה, לא נמאס לך לראיין עיתונאים? (ל''ת)

    שלומי, 05/06/07 13:53

    הגב לתגובה זו

  • 12.

    למה ההגיגים המעורפלים של שרה בק מעניינים עד לפרסום? (ל''ת)

    דוד, 05/06/07 13:37

    הגב לתגובה זו

    • עובדה שהגבת! (ל''ת)

      פרסומאי, 05/06/07 17:09

      הגב לתגובה זו

  • 11.

    שרה התותחת

    מעריץ, 05/06/07 13:24

    תמשיכי לעשות חיל בטלווזיה

    הגב לתגובה זו

  • 10.

    כל יפה שכואב להסתכל עלייך!!!

    ברני, 05/06/07 13:13

    תצליחי כפרה!

    הגב לתגובה זו

  • 9.

    אמהות בגיל 19 כאן זה הצליח. ככלל - עניין נפיץ. ע''ע % הגירושין במגזר (ל''ת)

    גרשון, 05/06/07 12:56

    הגב לתגובה זו

    • ילדה בת 19 לא בשלה לאמהות.

      נחליאלי, 05/06/07 13:08

      ורוב הסיכויים שבעלה בן אותו גיל, והוא בטח שלא בשל לאבהות.
      הם ילדים בעצמם.

      הגב לתגובה זו

      • הבלים.

        קיפי קיפוד, 05/06/07 15:25

        סבתי נישאה בגיל 12 כשסבי היה בן 13.
        ילדים ראשונים באו לעולם כשהם היו בני 15.
        היו להם 13 ילדים כולם משכילים , חלק בהשכלה תורנית וחלק בהשכלה כללית, כולל 2 רופאים 1 עו''ד ו2 רו''ח.
        הם כבר הלכו לעולמם בשיבה טובה וראו דור שלישי ,רבעיי ואפילו דור חמישי ב''ה.
        מי החליט שבני 19 הם ילדים?
        הידעת שעד לפני כ100 שנים תוחלת החיים הממוצעת של בני האדם בכל העולם היתה 45.
        ומתי היו אמורים להביא ילדים? בגיל 30?
        ומי מחליט שמי שיכול ללכת ולהקריב את חייו בשדה המערכה, להרוג ולהיהרג אינו מסוגל להביא ילדים?
        בקיצור שטויות במיץ.

        הגב לתגובה זו

        • כמה דברים השתנו מאז שסבתא שלך היתה בת 12... (ל''ת)

          דוד יענקל, 05/06/07 16:08

          הגב לתגובה זו

          • הכל שאלה של בגרות

            עדי, 06/06/07 11:40

            אם זוג הוא בוגר ובשל נפשית לכך,
            אין שום סיבה שלא יביאו ילד בגיל 19.

            זה אמנם לא מתאים לכולם, ובטח שלא נפוץ במגזר הכללי אבל אפשרי בהחלט.

            אשריכם ישראל.

            הגב לתגובה זו

        • אתה טמבל

          דודידו, 05/06/07 17:49

          אתה בעצמך מראה את הקשר לתוחלת החיים.

          כיום תוחלת החיים ארוכה הרבה יותר ולכן אפשר וצריך להתחתן מאוחר הרבה יותר.

          הקיפודים היו תמיד פרימיטיביים.

          הגב לתגובה זו

        • יופי. קטין בועל קטינה בחסות הנורמה

          מוישה אופניק, 06/06/07 11:27

          החברתית,
          ובזה אתה מתגאה.
          אל תשכח שאז היית מתחיל לעבוד לפרנסת משפחתך בגיל שש ועוזר לגדל את המשפחה ברגע שעמדת על רגליך. לא היתה להם ילדות.
          היום רק תנסה לחתן שני בני 13 , תקבל גנון.
          והאנלוגיה לגיל המתאים לחיול ממש גרועה. ילד זה לא רובה.

          הגב לתגובה זו

    • כדי ללדת בגיל 19 יש צורך בתמיכה כלכלית מסיבית של ההורים. יקר להיות

      סבא ג'פטו, 05/06/07 18:38

      דתי.

      הגב לתגובה זו

    • צודק. כנראה שיש לה את המבנה הנפשי לזה

      לא לפני 24, 06/06/07 11:22

      אבל לא הייתי ממליצה על זה לכולן...
      ממש לא.

      הגב לתגובה זו

  • 8.

    שנון, מצחיק, אמיתי, לא מתלהם לא מתנשא ולא מתחכם

    איתי, 05/06/07 12:51

    אחד השליפות הטובים ביותר שהיו פה.
    התגלה גם היופי הפנימי!

    הגב לתגובה זו

  • 7.

    איזו מסכנה שמכריחים אותה ללכת עם הכיסוי ראש הזה. ממש מכער אותה

    אבי, 05/06/07 12:04

    וחבל כי יש לה פוטנציאל להיראות טוב.

    הגב לתגובה זו

    • She is very beautiful! Even prettier with kissui rosh,bli ayin hara (ל''ת)

      The beholders, 05/06/07 15:33

      הגב לתגובה זו

      • tfu tfu, melach maim,hamsa hamsa (ל''ת)

        mekubal, 05/06/07 16:10

        הגב לתגובה זו

      • Lama ata hoshev shelemisho yesh koh likroa et ze? (ל''ת)

        SOMEONE, 06/06/07 10:07

        הגב לתגובה זו

        • Vehakria kadat ein onn'ess (ל''ת)

          EVERYONE, 07/06/07 03:34

          הגב לתגובה זו

    • אה, כן, אני בטוח שמישהו עומד ומאיים עליה וממש ''מכריח'' אותה ללכת עם

      צבי, 05/06/07 16:57

      הדבר המגעיל והמסריח הזה על הראש. כן כן, ללא ספק כלל!

      הגב לתגובה זו

  • 6.

    איזו מתיקות! כן ירבו. (ל''ת)

    תלמיד, 05/06/07 11:50

    הגב לתגובה זו

  • 5.

    גם כשלא הסכמתי, נהניתי מאד. תודה! (ל''ת)

    אבי פ., 05/06/07 11:50

    הגב לתגובה זו

  • 4.

    אהבתי (ל''ת)

    נדב, 05/06/07 11:43

    הגב לתגובה זו

  • 3.

    איזה יופי.אינטליגנטית ורהוטה.גם מי שלא מסכים איתה-נהנה לקרוא. (ל''ת)

    דוד, 05/06/07 11:18

    הגב לתגובה זו

    • דווקא לא נהניתי בכלל (ל''ת)

      סתם משעממת, 05/06/07 15:02

      הגב לתגובה זו

      • נמאס לי מהריהוט-כל היום רהט-רהוטות!

        נאווה, 05/06/07 16:27

        יאללה! תתחפפו לי עם כל העוקצנות והנסיון לשדר שנינות. קצת חמימות לא תזיק לכם-תל אביבים שנונים, יושבי בארים מלהגים.
        הופ יצאה לי שנינות,סליחה.

        הגב לתגובה זו

        • אל תחמיאי לעצמך כל כך, לא יצאה לך שום שנינות (ל''ת)

          שוב אני, 05/06/07 18:36

          הגב לתגובה זו

  • 2.

    את מתוקה ושווה כל כך

    משה הכי טוב, 05/06/07 11:07

    תעשי ל י ילד

    הגב לתגובה זו

    • סליחה, יש תור! (ל''ת)

      גדי, 05/06/07 14:50

      הגב לתגובה זו

  • 1.

    אני מקווה שטעויות הלשון הן לא שלה (ל''ת)

    כי אם כן, 05/06/07 11:04

    הגב לתגובה זו

    • תחכים אותי (ל''ת)

      איפה?, 05/06/07 12:31

      הגב לתגובה זו

      • בוא תשמע

        אני שוב, 05/06/07 15:01

        כל ההגיגים של הכתבת המהוללת רצופים באי-אבחנה בין ''הם''ל-''הן''. מה עם קצת זכר ונקבה שלומדים בכתה ב'? בכל זאת, כתבת!

        הגב לתגובה זו

        • הי

          עונה לכולכם, 05/06/07 17:02

          זאת לא היא, אלא האנשים מהאתר.

          הגב לתגובה זו

          • שטויות בריבוע- זו היא!!! (ל''ת)

            מה נסגר איתך?, 05/06/07 18:37

            הגב לתגובה זו

            • היא בעצם ברבי דתית

              צופה מן הצד', 26/12/07 09:50

              הבא נודה על האמת.
              מי מקשיב למה היא אומרת בכלל. כולם בוחנים את צבע הכובע שהיא חובשת.
              לא שמתילב אליה עד שדיווחה על שביתת המרצים.
              הדיווח הסתכם ב''לקחו להם 100 ש''ח ואינם מוכנים להתפשר''.
              ברבי כמו ברבי אפילו דתית מעבר לכובע בצבע חדש אין למה לצפות. בס''ה כסת''ח למשוך חובשי כיפות למסך. א י ן ר מ ה

              הגב לתגובה זו