• 42.

    למה לא אומרים ''מזרחים''?

    שלמה, 11/12/08 21:16

    מה לחרדים וספרדים? הספרדים משמ ממש חילונים כל הדוברי הלאדינו האלה. למה קוראים ליהודים ממוצא ערבי ספרדים? מה הקשר בין ספרד לתימן או לסוריה? ספרדים אנשים אהובים על כולם. מזרחים לא רוצים לקבל אותם כי הם ברברים.

    הגב לתגובה זו

  • 41.

    כל הרבנים השכנזים יתנו ע'ז את הדין בשמים

    מני, 08/06/07 10:26

    כל בחורה שלא נכנסת לסמינר בגלל היותה ספרדיה גדולי הרבנים יתנו ע'ז את הדין בשמים כמה בגלל זה התפקרו ויצאו לתרבות רעה כמה כואב הלב רק שנה שעברה אחת הבנות של איזה אבא לא התקבלה לאף סמינר והסוף ידוע שהאבא לקח את זה קשה ונפטר בהתקפת לב מי יתן ע'ז את הדין רק הרבנים ע'ז שלא מיחו וצעקו די לאפליה בין אשכנזי לספרדי כולנו יהודים וכל יהודי מתחתן עם מי שבא לו

    הגב לתגובה זו

  • 40.

    רק אנחנו מכירים באמת את הפרענקים.... (ל''ת)

    לייזר הלוזר, 05/06/07 17:15

    הגב לתגובה זו

  • 39.

    אידיוטים צרת החינוך היא הגזענית ....

    ספרדי חכם, 05/06/07 13:20

    עכשו כל הספרדים ישנו את שמות משפחתם המקורית וכך היא תיפטר משמות המשפחה הספרדים כמו בוזגלו ,בטיטו ,איטח
    בן לולו וכו''
    מי שעיניו בראשו שייזהר.

    הגב לתגובה זו

  • 38.

    אשריי חילוני אני, הניחו להבלי הדת .... (ל''ת)

    זוטוס, 05/06/07 12:25

    הגב לתגובה זו

  • 37.

    פוגעות בחינוך החרדי העצמאי? אז אל תדרשו מימון מהמדינה, חצופים! (ל''ת)

    קרן, 05/06/07 11:26

    הגב לתגובה זו

  • 36.

    מדוע הכוזרים (המכונים אשכנזים) מתנהגים ככה ליהודים במדינה היהודית?

    עבד כי ימלוך, 05/06/07 11:15

    זה ממש בושה וחרפה לעם היהודי (האורגינל).

    הגב לתגובה זו

  • 35.

    זכרונות מרים

    אילנה, 05/06/07 10:20

    עד היום, 44 שנים אחרי, אני נושאת בקרבי משקעים קשים מתקופת לימודי בבי''ס דתי ממלכתי ידוע בירושלים, שבראשו עמדה מנהלת שהפרידה בשיטטיות ותכנון מדויק בנות ממוצא מזרחי לכתה אחת ובנות אשכנזיות לכתה אחרת,ובכך למעשה, קבעה את גורלן ועתידן. קצרה היריעה מלתאר את פשעי המערכת דאז. צר לי על כך שתופעה רעה וחולה זו קיימת עד היום,ואף מחמירה. מזל שילדי למדו במערכת חינוך אחרת , שם לא שאלו אותם למוצאם, כי איך היו מסתדרים עם זה שאמם ממוצא מזרחי ואביהם אשכנזי????

    הגב לתגובה זו

  • 34.

    בעית ''את''

    עמוס ארליך, 05/06/07 10:10

    יש בעיה. ספרדים לא אומרים ''אוהב עמו ישראל'' אלא ''אוהב את עמו ישראל''. לרבות תלמידי חכמים?

    הגב לתגובה זו

  • 33.

    אני בעד לעברת שמות ולטשטש את הפער

    די לפער העדתי, 04/06/07 23:55

    ואם אפשר לאחד את הנוסחים של ברכת המזון. מה זה השטויות המפלגות האלה?
    הגיע הזמן שיהיו רבנים מספיק אמיצים לקחת על עצמם שינויים כאלה.

    הגב לתגובה זו

  • 32.

    למה אי אפשר לערב בין בנות ממוצא

    הלכה ומנהג, 04/06/07 23:40

    אירופאי לבנות ממוצא מזרחי?

    א) בבתי הספר החרדיים מתפללים בהברה אשכנזית, דבר המקשה על בת ממוצא מזרחי.

    ב).ההלכות הנלמדות בבית הספר הם לפי הפסיקה האשכנזית, ולא ע''פ הפסיקה המזרחית.

    הסיבות שמניתי אינן קיימות בבתי ספר חילוניים.

    הגב לתגובה זו

    • שטויות. אפשר להסתדר אם רוצים.

      ה' אוהב את כולם, 05/06/07 00:53

      בני (אשכנזי, ליטאי) למד בתלמוד תורה של ברסלב בצפת. אשכנזים וספרדים, חסידים וליטאים, בעלי תשובה- כולם שווים וכולם מסתדרים.
      אם הגזענים צריכים תירוצים שיחשבו על משהו מחוכם יותר.

      הגב לתגובה זו

    • תירוצים עלובים!!! עובדה שבבי''ס דתיים לאומיים זה כן אפשרי!!!

      דינדוש, 05/06/07 08:45

      ושם רמת הלימוד כולל הפן התורני של הבנות עולה בעשרות מונים על של החרדיות!!!
      אה כן, גם לא יקרה שום דבר אם יזכירו בבי''הס את המנהגים השונים...

      תפסיקו לחפש עלי תאנה להתנהגות הגזענית המגעילה שלכם. פעם ראשונה שאני מסכימה עם שרת החינוך, מקווה שהיא תהיה מספיק חזקה לעמוד על שלה לטובת עם ישראל.

      הגב לתגובה זו

      • פעם ראשונה?

        אריאל, 05/06/07 10:25

        את כנראה לא חכמה במיוחד, כי שרת החינוך (שאגב, בנתיים עושה עבודה מעולה) דווקא כן.

        הגב לתגובה זו

  • 31.

    אבישי אתה יודע שהם מסתכלים עלינו כפגומים (ל''ת)

    בעיתם, 04/06/07 22:57

    הגב לתגובה זו

  • 30.

    שטויות ! האשכנזים החרדים יודעים מיד מי פרענק ומי לא גם אם לא יכתבו

    נחמיה סובול, 04/06/07 19:46

    זאת בהרשמה ! הם יתנו תשובה שלילית לספרדים המתאמצים ללמוד אצלם מכל מיני טעמים ולאו דווקא יזכירו תירוץ של עדה . אני,כאשכנזי,מתפלא מאד על הספרדים ,שמכרו את מורשת אבותם בנזיד עדשים ומוכנים למות על קידוש השם ובלבד ללמוד בישיבה אשכנזית שלדעתם היא ''בעלת רמה'' יותר מהישיבות הספרדיות.אני חש בוז לאלה שנטשו מסורת אבותיהם מארצות האיסלאם ובחרו לחקות אותנו !!!

    הגב לתגובה זו

    • לנחמיה, אתה צודק לחלוטין.

      ספרדי גאה, 05/06/07 09:55

      אני מתפלא על הספרדים שזונחים את מסורת אבותיהם שהייתה מפוארת לאין ערוך מזו של האשכנזים. עליהם להקים ולהירשם רק למוסדות ספרדיים אותנטים שהם קרובים יותר ליהדות האורגינלית ולא זו של האשכנזים שמוצאם מהכוזרים (הגויים ימ''ש).

      הגב לתגובה זו

  • 29.

    למה הספרדים רוצים *דוקא* בי''ס אשכנזי?

    תוהה, 04/06/07 19:32

    זה בדוק !

    הגב לתגובה זו

    • חס ושלום, איננו רוצים דוקא מוסדות אשכנזים. פשוט חשבנו שהשיכנז אחים

      וגילינו גרמנים, 05/06/07 00:20

      וגילינו שהם מתנהגים כמו גרמנים.

      הגב לתגובה זו

    • הסיבה האמיתית...

      אלכס, 06/06/07 13:40

      במשך שנים רבות, לא יכלו יזמים להקים תלמודי תורה ספרדיים כי הגבירים, שקבעו בנושא הקצאת תקציבים ייחודיים, לא אישרו לשקל\לירה לדלוף בטעות אליהם והם נאלצו להסתפח למוסדותיהם.בינתיים בחריקות שיניים נאלצים הגבירים האלה להשלים עם שינויים מסויימים בנושא. מובן שהם קיבלו אחוזים מסויימים של תלמידים ממוצא ספרדי(הטובים מביניהם). יעברו שנים עד שמוסדות ספרדיים יתבססו מבחינת איכות ההוראה והחומר האנושי.
      אני לא אומר שיש לקבל כל תלמיד לללא בדיקה... אבל הבדיקה צריכה להיות עניינית (רמת התלמיד, איכות המשפחה, דתיות ההורים.) לא ייתכן שתלמיד ממוצא ספרדי לא ייבחן בכלל כי '' אין מקום''

      הגב לתגובה זו

  • 28.

    מדוע הכוזרים מפלים לרעה את היהודים המקוריים בני אברהם יצחק ויעקב?

    יוחנן, 04/06/07 18:26

    על זה נאמר ''שפחה כי תירש גבירתה''. ועוד נאמר ''יציבא בארעא וגיורא בשמי שמיא''? כלומר, היתכן שאת היהודי המקורי נשפיל ארצה בזמן שאת הגר נרומם לשמי השמים? הרי זה עולם הפוך!!!

    הגב לתגובה זו

    • מדוע כבודו מתאמץ אם כך ללמוד בביה''ס של שפחות וכוזרים ומה שלא תרצה?! (ל''ת)

      אשכנזי טהור, 04/06/07 21:40

      הגב לתגובה זו

    • אני לא שולח את ילדי למוסדות אשכנזיים, חס ושלום ! תגובה לאשכנזי

      שמיתחתי, 05/06/07 00:16

      חס ושלום.

      הגב לתגובה זו

  • 27.

    ככה זה צריך להיות. אל תתערבו בקודשי ישראל !!! (ל''ת)

    חרדי טוב, 04/06/07 17:31

    הגב לתגובה זו

    • בא'נה אתה מטומטם, איך זה קשור לקדשי ישראל, או שזה סרקזם (ל''ת)

      רמי, 06/06/07 11:49

      הגב לתגובה זו

  • 26.

    למה לפגוע בגזענות ?? הרי היא ביסוד עולם התורה החרדי !!! (ל''ת)

    מוישה יענקל, 04/06/07 17:11

    הגב לתגובה זו

    • נהנתי

      יעקב, 04/06/07 23:24

      אני חרדי אשכנזי ובכל זאת אהבתי.

      הגב לתגובה זו

  • 25.

    חופש מלא לחרדים עכשיו

    מציע רעיונות, 04/06/07 16:43

    יש לתת לכל המוסדות החרדיים את הזכות ללמד מה שהם רוצים (רצוי רק תורה), לקבל מי שהם רוצים (רק הם יודעים מי מתאים לאיזה מוסד). אסור להתערב להם בכלום כלום כלום. אין כמו דעת תורה.

    וכמובן לתת להם חופש לגייס כסף מאיפוא שבא להם, ורק לא מקופת המדינה. (את זה אנחנו יודעים למי מגיע ולמי לא)

    הגב לתגובה זו

  • 24.

    לימוד הדדי חזון ואיש בן גוריון

    הרב מסטמאר, 04/06/07 16:26

    החרדים טהרנים!!!

    תמיד זה מזכיר לי את התורה מ1933 חסידות נירנברג

    הגב לתגובה זו

  • 23.

    יפה, אבל לא יעזור

    מוש, 04/06/07 15:09

    האפלייה תימשך - האשכנזים פשוןט לא רוצים אותנו. עכישו הם ימצאו תירוץ אחר

    הגב לתגובה זו

  • 22.

    הבת שלי בכיתה ד

    שלום, 04/06/07 14:44

    היא לומדת בחבד ויש לה הרוב בכיתה זה ספרדיות ובכלל לא עושים אפליות וכאלה כל הכבוד להם גם מה שעוזרים לחיילים ועוזרים לעם ישראל לעשות מצות אלוהים יברך אותם

    הגב לתגובה זו

  • 21.

    אין כמו חבד, ב''ה (ל''ת)

    משה, 04/06/07 14:37

    הגב לתגובה זו

  • 20.

    חינוך טהור = גזע טהור

    אריק, 04/06/07 14:22

    היתבלבלו בכותרת בעיתון המודיע

    הגב לתגובה זו

  • 19.

    שה' יעזור ויפסיק כבר את האפליה!! (ל''ת)

    אצלנו מקבלים ספ, 04/06/07 14:16

    הגב לתגובה זו

  • 18.

    יולי תמיר מטומטמת כמו קרש

    ROTFL, 04/06/07 13:31

    אז לא ישאלו על העדה אלא על הנוסח בו מתפללים בבית.

    הגב לתגובה זו

    • לצערי אתה צודק לא ניתן בשום אופן לכפות ןלפקח על הבעיה הזו

      רמי, 04/06/07 13:47

      גם תלונות של פרטיים נגד מוסד כזה או אחר לא יעזרו, מכיון שגם אם משרד החינוך יצליח לכפות על אותו מוסד לקבל את הילד או הילדה הספציפית הרי שחייו של אותו הילד אינם חיים במסגרת הזו, ותאמינו לי הם יחפשו את הסיבה הראשונה גם אם היא תהיה דחוקה להרחיקו מהמוסד, בנוסף גם ההורים והמשפחה בכלל תסבול ברמה הקהילתית על כך ש''מסרו'' (מדין ''מוסר'') את המוסד ה''חשוב'' לשלטונות, ובכלל כידוע בציבור שלנו לא מדברים על דברים כאלו כדי ''לא לתת חרב ביד שונאינו'' עוד אמרה (שנאמרה בהקשרים אחרים ושונים לחלוטין) הטומנת בחובה הרס וחורבן כאשר אנו דנים בבעיותיה של החברה החרדית, וזה כבר נוגע לעוד תחומים בעייתיים כמו אלימות במשפחה בעיות סוציאליות בעיות נפשיות ועוד, שלמרות ההבנה הבסיסית בציבור החרדי שהבעיות הן אכן בעיות ויש צורך לטפל בהן אלא שבשום אופן לא יעשו את זה מול גורמים מימסדיים כמו משטרה או שרותי רווחה וכו' , וישאירו את זה לטיפול תוך קהילתי שהוא לפעמים לא מקצועי ולעיתים אף גרוע מכך בזה שהוא משמש ככלי להפעלת כוח ולחץ נגד פרטים שאינם בדיוק זורמים עם מה שנדרש מהם ע''י העסקונה וכו'.
      בקיצור יכולתי לכתוב כאן תילי תילים של בעיות ונגזרותיהם בנושא הזה אלא שבאמת חבל על המילים צריך הרבה יותר ממילים בשביל להגיע לפריצת דרך בענין הזה.

      הגב לתגובה זו

  • 17.

    משיח עכשיו!!!

    הגיע זמן הגאולה, 04/06/07 13:15

    כל החלוקה לעדות זה עניין גלותי.

    משיח צדקנו יאחד את כולנו
    כאיש אחד בלב אחד.

    הגיע זמן הגאולה

    הגב לתגובה זו

  • 16.

    מנסיון אישי הליטאים צבועים ולכן העברתי את בני מהם לחב''ד ואני ממליץ (ל''ת)

    ספרדי, 04/06/07 12:18

    הגב לתגובה זו

    • מנסיון אישי החבדניקים מתחזים לספרדים

      ליטאי-ספרדי, 04/06/07 13:32

      וכותבים בטוקבקים להעביר ילדים למוסדות של עכו''ם

      הגב לתגובה זו

      • התמונה של חב''ד

        אין עוד, 04/06/07 14:46

        לא יפה לשים תמונה של חב''ד במיוחד שאין אצלם גזענות והם מקבלים את כולם.

        הגב לתגובה זו

  • 15.

    תמיד ידענו שהלטאות ורבניהם אלישיב ושטיינמן אנטישמיים

    מני, 04/06/07 12:13

    ולכן יש תחליף במקומות חרדיים אחרים בכל עיר בישראל

    הגב לתגובה זו

  • 14.

    גזענות בחותמת כשרות של המדינה

    יקי, 04/06/07 12:02

    הרי לצורך השארת אגודת ישראל בקואליציה או שמירת האופציה לכניסתה לקואלציה בעתיד לא יעשה דבר - או בקיצור הכל דיבורים.
    הרי את לימודי הליבה לא מצליחים לאכוף עליהם, אז להכניס ספרדים כן יאפשרו?

    הגב לתגובה זו

    • אסור להתערב

      לא מתערב, 05/06/07 06:32

      ואסור לממן.
      שיסתדרו לבד. שישיגו כספים למימון תורת הפרזיטיות מאלוהים שלהם.

      הגב לתגובה זו

  • 13.

    חינוך עצמאי? שיהיו עצמאיים גם בתקציב ובמימון (ל''ת)

    גרגר, 04/06/07 11:53

    הגב לתגובה זו

  • 12.

    התגובה החרדית שקרית בעליל!

    חשוך ימי בינימי, 04/06/07 11:52

    אני מכיר אישית מורה מסמינר ''בית יעקב'' בירושלים, שמלמדת שם זה קרוב ל-40 שנה, אבל בנותיה לא התקבלו ללימודים במוסד זה (פרט לאחת, מבריקה במיוחד שנבחרה כ''עלה תאנה''. האחרות טובות לא פחות מהאשכנזיות, אבל לא מבריקות כמו האחת שהתקבלה ולכן אין בהן צורך). הסיבה היחידה לדחייה (שאף נאמרה בחדרי חדרים) היא שהמשפחה, מה לעשות, ''פרענקים'' (יוצאי איראן).

    אם ''הבית חלש'' מבחינה דתית ושאר הבלה בלה, כיצד האמא כשירה ללמד את הבנות החסודות במוסד זה במשך עשרות שנים?

    אגב, האבא הוא רב חרדי ומורה הוראה בירושלים!

    הגב לתגובה זו

  • 11.

    מה שמצחיק זה שהאשכנזים כלל אינם יהודים...מדובר בצאצאי עם שהתגייר!!

    איל, 04/06/07 11:40

    מצחיק שמי שבמקור כלל אינו יהודי נוקט באפליה גזענית כלפי יהודים כשרים.

    הגב לתגובה זו

    • צודק !!!!!!! (ל''ת)

      ישורון, 04/06/07 11:46

      הגב לתגובה זו

      • על מה הבלגאן?

        סוציולוג, 04/06/07 22:08

        כמו שהשחור נוצר באפריקה, הסיני במזרח הרחוק, האדם הלבן נוצר באירופה! השמיים נוצרו במזרח התיכון, האנטישמיות התחילה במקור בגלל גזענות ליהודים ה''כהים'' יותר שהתבוללו, מספיק עם התירוצים, 400 שנה במצרים, אב קדמון שהגיע מעיראק ואי הזכרת אירופה בכלל בתנ''ך מעידים על כך שישראל היו מזרח תיכונים, לא בעלי גוון אירופאי, נקודה.

        הגב לתגובה זו

        • צודק, האשכנזים הם צאצאי הכוזרים. זהו נתון ידוע שלא לומדים אותו

          בבית הספר., 05/06/07 11:13

          מעניין למה?

          הגב לתגובה זו

      • לחשוך האידיוט!

        גדי, 04/06/07 22:18

        הערבים הם במני המוצא אחד הם הגיעו מחצי האי ואין קשר בינהם ובין אפריקה, כמו שלך אין קשר למזרח התיכון, הפירוש עיברי זה עבר את הירדן וערבי שנשאר מהעבר השני של נהר הירדן, קרי ירדן היום וכן שניהם שייכים למוצא השמי כלומר אנחנו מאותו גזע, רק עם דת שונה

        הגב לתגובה זו

        • כשבורות וטפשות נפגשות (2)...

          חשוך ימי בינימי, 05/06/07 11:18

          למה ללמוד כאפשר להשפריץ באינטרנט ססמאות ריקות. הרי איש לא ידרוש ממך לבסס אותן...

          אז להשכלתך הכללית. הערבים הם ערב רב של שבטים, חלקם מחצי האי ערב וחלקם ממקומות אחרים. ההיסטוריה של חצי האי יודעת גם תקופות של כיבוש על ידי ממלכות אחרות (אתיופיה, למשל). כמו כן, הערבים היו גדולי סוחרי העבדים בהיסטוריה ולא מעט שחורים הובאו לערב כעבדים אך עם חלוף השנים והדורות התאסלמו והתערבבו באוכלוסייה המקומית. אין ''עם'' ערבי. מה שאיחד את כל הערב רב הזה היה האיסלאם. ייתכן ויש יסוד שמי כלשהו אצל הערבים, אך משקלו היחסי כיום אינו ידוע. מכל מקום, הגזע השמי הוא גזע לבן, (לא כמו הארים בהירי השיער ותכולי העיניים, אבל לבני עור), ולא חום נוטה לשחור.

          כנראה שאתה גם קצת דיסלקט. איך אתה מערבב ''ערב'' עם ''עבר''. אכן, עבר הירדן זה דבר אחד, וכך גם עבר הנהר. אבל ''ערב'' זה דבר אחר לחלוטין. פירוש אחד הוא ''ערב רב'' של שבטים ורסיסי שבטים מכל מני מקומות שהגיעו לחצי האי. יש גם פירוש אלטרנטיבי של ד''ר עמנואל וילקובסקי ז''ל, הקשור לתזה שהביע בספרו ''עולמות מתנגשים'' אך איננו שייך לדיון הזה.

          הגב לתגובה זו

    • מאיפה הבאת את זה יודוערבי הנקרא מזרחי (ל''ת)

      rr, 04/06/07 12:00

      הגב לתגובה זו

    • של נעליך

      יועד, 04/06/07 12:06

      אוויל משריש שכמוך. להזכירך שהנאצים לא התעסקו עם אשכנזי/ספרדי - הם רצחו את כולם.

      אתה עוד קורא לעצמך איש המאמין באלוהים? גש קרא מעט על רבי עקיבא ותבין מהי אהבת אדם ואהבת האל

      הגב לתגובה זו

    • כל ספרדי זה ערבי שהתגייר!!!!גם האוכלשלהם ערבי!ונראים כמו ערבים!

      foxy, 04/06/07 13:19

      ועוד מעיזים לדבר!

      הגב לתגובה זו

      • להיפך, אם אתה דומה לערבי סימן שאתה יהודי! כי יצחק וישמעאל אחים!

        יוחנן, 04/06/07 18:22

        אבל אם אתה דומה לגרמני, אז מקורותיך אינם יהודיים אלא כוזריים במקרה הטוב.

        הגב לתגובה זו

        • היית מת בכל השטויות שכתבת פה תהייה טיפת אמת (ל''ת)

          foxy, 05/06/07 12:39

          הגב לתגובה זו

    • לפני השואה 90% מהיהודים בעולם היו אשכנזים

      אשכנזי, 04/06/07 15:52

      18 מליון אשכנזים מול 2 מליון ספרדים.
      אז מה, 90% גרים?

      הגב לתגובה זו

      • נכון, האשכנזים הם צאצאי העם הכוזרי, והדברים עתיקים.

        יוחנן, 04/06/07 16:44

        כ''כ מצחיק לראות שצאצאיהם של הכוזרים לא מכניסים לבתי הספר שלהם את היהודים המקוריים. אגב, זה שיש דמיון בין עדות המזרח לערבים זוהי חיזוק לכך שהמזרחיים הם היהודים המקוריים, כיון שישמעאל (אביהם של הערבים) היה אחיו של יצחק ובנו של אברהם. אבל האירופים הם כלל לא מגזע שם אלא מגזע של יפת, וכידוע, יפת הוא לא קרוב משפחה של אברהם יצחק ויעקב, אבל הוא קרוב של הכוזרים (האשכנזים). בכלל, רוב הגדולים בעם ישראל היו מזרחיים ועל צבאם גדול חכמי ישראל בכל הזמנים הרמב''ם.

        הגב לתגובה זו

        • הערבים בני ישמעאל כמו שאני צאצאית של מיקימאוס...

          דודה של פינוקיו, 04/06/07 18:58

          תפסיקו להאמין לשטויות האלה, הערבים אינם בני אברהם, זה בולשיט של הקוראן שמטרתו לגרום לכולנו להאמין שהאיסלאם הוא לא המצאה ויש לו קשר לתנ''ך, ולקב''ה.
          מי שמאמין בזה גם צריך להאמין שמרים הנביאה היא אחותו של יש''ו, ושהקב''ה התגלה למוחמד ואמר לו שהיהדות והנצרות הם פאשלות, והאיסלאם הדת המושלמת...
          אהה, שכחתי, גם רצוי שהוא יהיה אנטישמי (כלפי יהודים, כמובן..) זה יוסיף לו עוד כמה בתולות אחרי ההתאבדות..

          הגב לתגובה זו

        • כשבורות, טפשות ורשעות נפגשות...

          חשוך ימי בינימי, 04/06/07 20:55

          רוב הכוזרים לא הגיעו כלל לאירופה אלא נטמעו בקרב העמים שסביבות הים הכספי. אלה מהם שכן, נטו בעיקר לקראות ונטמעו אף הם. כל הסיפורים שלך הם פנטזיות מזרחיות מהסוג שאפשר לקרא גם באתר של הרשות הפלשתינית (''איברהים, איסחק, יעקוב, דאוד וסולימן היו פלשתינים...).

          הערבים אינם צאצאי ישמעאל, ואפילו הרמב''ם (''גדול המזרחיים'', לדבריך) כתב זאת (אם פעם קראת אות מכתביו אתה אמור להכיר את דבריו בהלכות מילה בעניין זה). הערבים כשמם כן הם, ערב רב של גזעים עם מרכיב אפריקאי כבד משקל.

          אשר לנפיחה שלך על ''רוב הגדולים''... האמת היא שנפיחה זו לא ראויה לתגובה. כנראה שחכמי רומי, בעל הערוך, רבינו גרשום, ר' שמואל ובנו ר' יהודה החסיד, חסידי אשכנז הקדומים, רש''י, בעלי התוספות, מהרש''א, מהרש''ל, מהר''ם, מהרי''ל, מהר''ל, רמ''א, הגר''א, תנועת המוסר, ר' עקיבא איגר, חת''ם סופר ובניו, בעש''ט, רבני משפ' סולובייצ'יק ........

          ויי, כבר כואבת לי היד. העיקר שבעיניך כל אלה לא ''גדולים'' של העם היהודי...

          הגב לתגובה זו

      • אל תשכח שעם ישראל נכחד במשך 2000 שנה. הכוזרים בעצם החיו את העם מחדש

        אילן, 05/06/07 00:56

        בהחלט סביר שעם שלם שיתגייר ''ישתלט'' על היהדות שהלכה ונכחדה בעולם. סביר להניח שאלמלא הכוזרים...לא היו היום יהודים כלל.

        הגב לתגובה זו

    • פרנק חסר שכל!

      אשכנזי גאה, 04/06/07 17:46

      אשכזים יותר יהודים מהגויים שבאו מארצות הערבים

      הגב לתגובה זו

      • אשכנזי לא מפותח! צאצא הגויים ימ''ש!

        יהודי מקורי גאה, 04/06/07 18:30

        חזור למערב הפרוע שלך. תן לנו לחיות כפי שהורונו גדולי ישראל, הרמב''ם ומרן וכמעט כל פוסקי ישראל.

        הגב לתגובה זו

    • תופעת הזנות ביהודי המזרח

      אאא, 06/06/07 00:00

      אצל היהודים מעדות המזרח, היה מקובל מאוד להביא כסף לפרנסת הבית במכירת הבנות לזנות עבור מוסלמים, ומכירת הבנים כזונות ממין זכר לקצינים ערבים, תורכים ומרוקאים.

      ממזרי הזנות הזו הם אנחנו, המזרחיים, ומשם חזותנו הערבית.

      הגב לתגובה זו

  • 10.

    שד עדתי כשר לאחר מעשרות

    אתאיסטוס, 04/06/07 11:26

    ואנו שכחנו את יוזמה החקיקה השחורה של נהרי למימון עירוני של בתי הספר הללו

    הגב לתגובה זו

  • 9.

    הציבור החרדי האשכנזי הוא הגזעני ביותר ביקום, מדובר שם בתורת גזע

    ארי איתן, 04/06/07 10:58

    לצערי אני כותב את הדברים מתוך היכרות עמוקה איתו.
    אין גבול לגזענות שם, הגיע הזמן שמשרד החינוך יפסיק לעשות את דברם של העסקנים החרדים אלופי התכככים והשקרים ויראה להם מי אכן בעל הבית.

    הגב לתגובה זו

    • צדקת רק באופן חלקי: כל הדת היא גזענית!

      קול הצדק, 04/06/07 11:57

      כל הביטויים שמאפיינים את היהדות, בקונוטציה התיאולוגית שלה (להבדיל מהקונוטציה הלאומית והנכונה), הינם מפלים, וכמו באו מבית מדרשו של גייבלס, רחמנא ליצלן. להשמיד עמים זרים (עמלק, בני כנען), עם סגולה, חוטבי עצים ושואבי מים. אז פלא שהחרדים האשכנזים (וגם לאלו הספרדים לא חסר, אל דאגה), כת חשוכה שלא התפתחה ביחד עם עמי העולם, ממשיכה בדעות הנלוזות והפרימיטיביות, בראותם את עצמם כעליונים וכטהורים? היעלה על הדעת שחרדי להורים חרדיים יתחתן עם חוזרת בתשובה? היעלה על הדעת כי בת של רב חשוב תתחתן עם דלת העם, גם אם שניהם מאותה העדה? אפליה אפליה אפליה. תורת הגזע בהתגלמותה מבחינה רעיונית, כמובן. כפי שטענתי מזה זמן - הציבור החרדי אינו חלק מהעם היהודי. כמו השומרונים והקראים, זה גוף מוזר ותמוה, שהחליט לקיים מנהגים פגאנים ושאמנים שמקומם בדפי ההיסטוריה, ללא שום בינה וקדמה. חמור מכך היא העובדה, שעל מרבית הקודים שהם שומרים כיום התורה מעולם לא ציוותה. לא על הכיפה, ולא על הציציות והבגדים השחורים, לא על המגבעת ולא על כמות התפילות הנדרשת. הנה כי כן, אין פלא שהם נוהגים גם בבני מינם, שמה לעשות, נמנים על העדה הספרדית, כנחותים.

      הגב לתגובה זו

      • למה אתה לא כותב שאתה מאנשי חסידי היטלר ושהמרת את דתך? (ל''ת)

        מור, 04/06/07 17:06

        הגב לתגובה זו

      • אתה לא במקרה חוזר בשאלה? אופייני. (ל''ת)

        תמר, 18/07/07 03:42

        הגב לתגובה זו

  • 8.

    עצוב (ל''ת)

    אסף, 04/06/07 10:42

    הגב לתגובה זו

  • 7.

    בשביל זה יש ראיון

    שרה, 04/06/07 10:31

    לאחרונה רשמה אחותי (האשכנזית) את בתה השלישית לאותו מוסד חינוך חרדי. למרות שהמשפחה והקו החינוכי שלה כבר מוכרים לביה''ס, עדיין עברו האם והילדה (המועמדת לגן טרום חובה) ראיון מקיף.
    הראיון כלל גם את השאלות על הרקע המשפחתי הכולל (הם ''מתחזקים'' ולא בעלי רקע הולם) והבירורים- שוב- על העדה. מה לעשות, האבא ''נישט פון אונזרע''...
    כל עוד ירצו- ימצאו את הדרך למיין.

    הגב לתגובה זו

  • 6.

    אל תורידו את הנושא מסדר היום!

    נורית, 04/06/07 10:29

    סוף הדרך,זה בכל המוסדות גם בתיכונים וגם בישיבות, קטסטרופה!ואי אפשר לתאר את כאב הלב של ההורים והילדים, את עגמת הנפש הנוראה, ראו, אדם אחד קיפד את חייו מאכזבה! עד מתי??? לא די לנו בשנאת האויבים? במה שונה בתי משאר הבנות?נכון סבה וסבתותיה נולדו בתימן, נו אז מה רע בכך???אנא המשיכו להתריע ועצרו את המשאבים!!!

    הגב לתגובה זו

  • 5.

    כשאומרים חילול השם לזה בדיוק הכוונה, לאן תוליכו את החרפה חרדים שלי

    רמי, 04/06/07 10:24

    ''פגיעה בעצמאות החינוך החרדי'' איזה מכבסת מילים מבישה, אם כבר בזיון אז לכו על זה עד הסוף תגידו בקול רם ובשפה ברורה אנחנו לא רוצים את הפרנקים איתנו בכיתות הם שחורים ופרימיטיבים ולא חינוכיים ובעלי השפעה שלילית, איך לעזאזל הגעתם מפה ועד לפגיעה בעצמאות, מה הקשר בין הדברים.
    אם יש סיבה לכך שהגאולה רק מתרחקת מאיתנו, אם יש סיבה לכך שאנחנו מתבוססים בבוץ של צרות ועינויי נפש הרי שזאת הסיבה, השנאת אחים הנוראית הזאת האפרטהייד של שנות ה 2000 שעוד זוכה לתמיכה סמוייה של המנהיגות התורנית והעסקנית החרדית, ולא רק על המנהיגות האשכנזית אני קובל אלא גם על זו הספרדית שהשלימה עם הגזירה הזו וממשיכה לשתף פעולה עם אותם אלו שרואים בהם סוג ג' ואף יותר מזה.
    ולא רק במוסדות החינוך פשה הנגע, גם בישובים החרדים קיימת תופעה מבישה הנקראת בשם התמים ''ועדת איכלוס'' שמטרתה האמיתית היא ויסות כמות הספרדים בישוב, והכל בכסות של שמירה על איכות רוחנית, עפ''ל.
    אני לא ממציא את זה ואין זה פרי דמיוני בתוך עמי אנוכי יושב וגם אני זוכה בכל יום לטעום מנחת זרועם של כל המכשירים האלו כדוגמת ''ועדות איכלוס'' ו''ועדות רוחניות'' ו''ועדות קבלה'' ועוד, שכל תפקידם להזכיר לי ולשכמותי בכל יום שאני יהודי פחות טוב מהם, וזאת למרות שגדלתי וחונכתי מאז ומעולם על ערש התורה והיראה ולמרות ששורשי נטועים עמוק בדורות של ענקי תורה ורוח שאת תורתם לומדים בשקיקה בכל המוסדות של האשכנזים שאותי הם כבר לא כל כך רוצים.
    גורו לכם מיום הדין גורו לכם מיום התוכחה עוד תצטרכו לתת תשובות לזה ''אוהבי ישראל'' שכמותכם מה יעמוד לכם ביום פקודה.

    הגב לתגובה זו

    • ישר כוח. תגובה לענין ונכונה מאוד!!!! (ל''ת)

      ככ, 04/06/07 11:00

      הגב לתגובה זו

    • חילונית דור שני לשואה

      יראת שמים, 04/06/07 11:08

      אויה לכם טפשים מתימרים לחנך ילדים לדברי אלוהים חיים.
      לא מספיק רצחו בכם והתעמרו בכם
      שכך תעשו בארץ אבות.
      שנאתכם ומעלליכם יביאו לשואה חדשה !
      גורו לכם צבועים שכמוכם-אלוהים בוש בכם ! אין לכם בושה?
      מגלגלי עיניים שכמותכם.

      הגב לתגובה זו

  • 4.

    אלוהים הוא אשכנזי או ספרדי?מאיזה מוצא הוא?מה שם אמו לפני הנישואין? (ל''ת)

    שאלת תם, 04/06/07 10:24

    הגב לתגובה זו

  • 3.

    ''גזענות'' זו כבר מילה שחלפה מן העולם

    דן, 04/06/07 10:17

    הבעיה היא לא הגזע שמבדיל בין אחד לשני. הבעיה היא התרבות, אורח החיים ונורמה. לכל קבוצה אתנית יש את קוד ההתנהגות שלה. הלא גם בני העדה האתיופית היו מעדיפים שנישואים יהיו בתוך העדה, כמו שעולי רוסיה היו רוצים וכמו שהצברים היו רוצים. ככה זה. כל קבוצה אתנית מנסה לשמור הכל ''בתוך המשפחה''. כל התנהגות אחרת מזו של הקבוצה בה אנשים חיים נחשב ל-''גזע'' נחות יותר ללא קשר לגזע האמיתי של האנשים.
    לו לכולם היה קוד התנהגות שווה וכולם היו נוהגים באותו אופן, גזענות לא הייתה קיימת בעולם!

    הגב לתגובה זו

    • אין בעיה שתתחתן עם מי שאתה רוצה... הבעיה היא אחרת

      ארז, 04/06/07 10:36

      המדינה לא צריכה לממן ולתקצב מוסדות חינוך שמפלים קבלה אליהם על בסיס גזע או עדה או תרבות.

      הגב לתגובה זו

      • המדינה הזו רקובה ומצחינה...

        דן, 04/06/07 10:47

        - מערכת המשפט עושה צחוק כשנותנת עונשים מצחיקים לעבריינים כבדים.
        - הקשר בין הון לשלטון הוא כמו עובר לחבל הטבור.
        - כל סקטור אזרחי מקים לו מן קומונה סגורה ע''ח משלם המיסים.
        - אנשים קומבינטורים, סוציומאטים, שכל מה שמעניין אותם זה כסף ושררה. אין אהבת הארץ, אין כבוד לזולת, איש הישר בעיניו יעשה.
        - ווואווו, כבר קיבלתי בחילה. אני הולך להקיא, אני כבר חוזר.

        הגב לתגובה זו

        • צודק 100% פשוט בושה (ל''ת)

          רוי, 04/06/07 11:15

          הגב לתגובה זו

        • ירידה מהארץ

          צברית, 04/06/07 11:22

          צודק דן שהגיב למס' 3 ולכן אני מעודדת את ילדי לעזוב וכמה שיותר מהר.
          ואל תגידו לי טוב אז תעזבי,לא צריך אחת כמוך. ועוד איך אתם צריכים
          כי אני והורי ממקימי הארץ הזאת שנתנו את נשמתם עבורה בפרוש מה שנקרא מלח הארץ!
          איזו אכזבה,אוי לאותה בושה !
          מי שמם ?
          וכן אני אשכנזיה ויש לי בן מעורב
          מחונן ! גאון !ונשמה טובה וכאלה שלא
          היו מקבלים אותו רק הפסידו !
          אני מקוה שיהיה לו שכל ובמהרה.

          הגב לתגובה זו

        • הדרך הקלה ביותר היא לברוח ולא לנסות לתקן,למרות שקשה (ל''ת)

          דתי לאומי, 04/06/07 22:31

          הגב לתגובה זו

    • הצברים הם הסובלניים ביותר

      צברית, 04/06/07 11:13

      וראה ריבוי נישואי תערובת ואת כל השאר ניתן לשמר במסגרות אחרות,בטח לא במסגרות ששיכות למדינה גם אם הן עצמאיות.

      הגב לתגובה זו

  • 2.

    העיקר שהם שומרים על כשרות, החולירות

    לא בני אדם, 04/06/07 10:14

    איך אוכלים את הפולקע זה מאד חשוב. אבל להפלות בין אדם למשנהו זה קל. מה אנחנו מתפלאים. אלו שמפלים את החילוניים והחילוניים אומרים אמן על הכל ולא מתמרדים, ברור שיפנו אחד נגד השני

    הגב לתגובה זו

  • 1.

    ''פוגע בעצמאותם''? זו הכוונה! וזו רק ההתחלה! הבעיה היא קיומם!

    עד מתי?, 04/06/07 10:12

    רק כשיבוטל סופית החינוך החרדי במימון המדינה נדע שבאמת נפגעה סוף סוף עצמאותם ותת-המדינה שהקימו לעצמם על חשבוננו. לא צריכה להיות התנגדות לחינוך חרדי במימון פרטי, (אם יעמדו בדרישות ליבה של משרד החינוך) אבל רק פרטית. אך ורק פרטית.

    וגם החינוך הערבי, או כל חינוך אחר שאינו ממלכתי. בשביל זה המציאו את מושג החינוך הפרטי.

    המדינה צריכה לממן אך ורק - אך ורק ואין בלתו - חינוך ממלכתי אחיד לכולם, בעברית בלבד, ואז נוושע.

    לצערי הסיכוי שזה יקרה בדורנו דומה לסיכוי שהמשיח יבוא מחר בבוקר (או כמו שהחב''דניקים המסוממים נוהגים להגיד ''בקרוב מאוד מאוד''... (בקרוב ממש... ממש... אל תנשום רגע... הנה... הנה אני רואה אותו... נשבע לכם אני רואה אותו מרחוק...'')

    הגב לתגובה זו

    • כמובן חינוך ממלכתי אבל לפי איזו דרך?

      אלכס, 06/06/07 13:52

      חבל שאתה מנצל את הבעיה הזאל כדי לבטל בכלל את חשיבות החינוך היהודי. אם החינוך היה ''ממלכתי'' בלבד כמו שאתה אומר ''בעברית'' הכוונה ל''חינוך'' לא ערכי ''חינוך'' לאלימות , עבירות מין, ועוד הרבה צרות. ה''חינוך'' הזה פשט את הרגל. למרות הרצון שלך למצוא פגמים בחינוך הדתי, הם לא מתקרבים לתחלואי החברה פרי ה''חינוך'' הממלכתי. (גם הוא מכספי משלם המיסים)

      הגב לתגובה זו