• 47.

    לחתן האירוע של ורסאי...

    בחורה מהצפון, 01/06/07 09:18

    מה איתך? פנוי? זה נכון שהתגרשתם?

    הגב לתגובה זו

  • 46.

    אולם ארועים ידוע באור יהודה עשוי מפל קל

    דוד, 01/06/07 08:14

    הריצפה כל הזמן רועדת שאנשים רוקדים אבל במדינת הקומבינת והמושחתים, הכול עובר. למה אין תקנות למבנה מאושר לאולמות ארועים, ממציא השיטה לא אשם.

    הגב לתגובה זו

  • 45.

    העונש לא מספיק!!!!!!!!!!!!!!!

    פרוספר, 31/05/07 21:32

    בשביל גרימת מוות ברשלנות על 23 חיי אדם ז''ל עונש כזה לא מספיק,מאז השמחה הזו שנהפכה לכאב צער בלב יכלה לגדול האוכלוסיה במדינה.

    הגב לתגובה זו

    • חשוב לקרוא מידע ממקור ראשון ,הסבר ותחליטו לבד! מהנדסים הגיבו.

      חיים, 01/06/07 00:07

      שלום לכולם !
      לדעתי ולצערי נערך היום ''צדק'' עם האנשים הלא נכונים במיוחד עם אינג' אלי רון .
      חשוב לזכור כי שיטת הפלקל בזמנו ''גנבה '' הרבה מאוד עבודה מחברת איטונג וחברת ספנקריט עקב יכולת השיטה להגיע למפתחים גדולים מאוד (נתקלתי במפתח 17 מטר ויותר) ומכאן המבין יבין.
      התיאור שאני מוסר עכשיו כולל הסבר שקיבלתי ממר אלי רון עצמו וכן מאנשים נוספים מעיריית ירושלים (מהנדסים)
      רצפת אולם הריקודים היתה בעבר תקרת המבנה. למי שלא יודע תקרה שלא מיועדת לנשיאת עומסים מיוחדים מחושבת לפי עומס שימושי של 150 ק''ג למ''ר לכן גם החתך שלה (מומנט אנרציה)היה קטן יותר מהתקרה תחתיה,כאשר בנו את האולם איש לא טרח לחזק את הרצפה לעומס הדרוש של 500 ק''ג .נוסף כל כך בשלב תכנון מוכפל משקל יעודי זה ב 1.6 משמע תקרת 150 יכולה להתמודד עם 240 ק''ג למטר ותקרת 500 יכולה להתמודד עם 800!! ק''ג מ''ר יחי ההבדל הקטן .ובכל זאת איך עמדה התקרה במאמצים הגבוהים שהופעלו עליה?? ובכן מסתבר שבאולם תחת ורסאי בשעתו נבנה קיר סטנדרטי מבלוק 20 עם חגורות ועמודונים כנדרש אך שאין לו חשיבות קונסטרוקטיבית למבנה וקיר זה חילק את המפתח ל2 מפתחים שונים והקטין את המומנטים הפועלים על התקרה (והעביר את העומסים לתקרה התחתונה שתוכננה ל500 ק''ג שקיבלה אותם ללא כל קושי ),עד ליום בו שופץ האולם התחתון והקיר המדובר הוסר ,יש לציין כי לא היתה כל מניעה מלהסירו שכן אינו קונסטרוקטיבי ,ואז
      החלה תופעת שקיעה איטית ומצטברת שגרמה בהמשך לבעלי האולם שלא הבינו (אינם מהנדסים) כי מדובר בשקיעה קונסטרוקטיבית להזמין רצף שהוסיף עוד חול (משקל ..)ויישר את הרצפה ששקעה לה.
      לכן אני דוחה מכל וכל כי הכשל המדובר היה כשל גזירה אלא כשל מומנטים טהור עקב כפף חריג.
      מה שגרם בסופו של גבר לתקרה להכנע ולקרוס הם הריקודים שהפעילו עומס דינאמי
      (תקפצו על משקל אדם פעם ותראו מה מראה הסקלה..).
      ועכשיו יש לציין אני ראיתי במו עיני אישורי בדיקה שונים שבוצעו בטכניון ואושרו ,למירב הבנתי שלב האישור האחרון והבירוקרטי בלבד היה חתימה ע''י שר הפנים שלא נחתמה מסיבה כלשהיא ולמיטב ידיעתי לא היה זה משיקולים מיקצועיים.

      הגב לתגובה זו

  • 44.

    אדם חף מפשע הושלך לכלא כדי לספק את דרישת הדם של ההמון הנבער.

    דרור, 31/05/07 21:08

    אם מישהו אשם, הרי אלו רשויות הפיקוח והחוק שלא מנעו את השימוש בשיטה הזו.
    עשרות או מאות מבנים נבנו בשיטה הזו.

    הגב לתגובה זו

  • 43.

    לשפוט

    לוי, 31/05/07 18:55

    יש להעמיד לדין את
    השופטים שדנים דין
    אנטי הגיוני בכל שיטת
    הגיון. נגד החוק, נגד
    השכל הישר שאולי אין
    להם. באופן כזה אפילו
    אידיוט לא ישפוט.
    משהו מסריח כאן.

    הגב לתגובה זו

    • מה שמסריח זה

      אין צדק זה ברור, 31/05/07 19:47

      שכל האנשים בעירית ירושלים
      הקרובים לצלחת של אולמארט ניצלו.
      גם בעלי האולם שעשו שיפוצים ללא רשיון
      והסירו תומכים למרבה הפלא גם ניצלו.
      מקרה של הש'ג אשם.

      הגב לתגובה זו

  • 42.

    וא בכלא והשיטה שלו עדיין מבוצעת בשיא המרץ בכל הארץ

    יג, 31/05/07 17:49

    איזה טיפשים השופטים האלו שלא נתנו הוראה להפסיק לעבוד בשיטת הפלקל,

    הגב לתגובה זו

    • הבניה הופסקה לפני זמן רב

      חיים, 01/06/07 07:13

      יצאה הנחיה זמן קצר אחרי הקריסה בורסאי להפסיק את כל הבניה בשיטת הפלקל והיא אכן הופסקה בשנים האחרונות לא הוקמו מבנים בשיטה זו.

      הגב לתגובה זו

  • 41.

    עולם הפוך

    לוי, 31/05/07 15:49

    האשמים האמיתיים קבלו עונשים מגוחכים ואילו ממציא שיטת הפל-קל ששום בנין שלו לא קרס ,אלא

    התיקרה שהסירו מתחתיה את עמודי התמיכה היא שקרסה הוא הוא אשם.

    אך בעלי האולם שהוזהרו שבוע לפני כן על תנודות ברצפה יצאו בזול. אם

    זו רמת המשפט אצלנו אז המדינה בסכנה. משפט מגוחך.

    הגב לתגובה זו

  • 40.

    פל-קל? עונש קל! (ל''ת)

    ארציאלי הבן, 31/05/07 15:20

    הגב לתגובה זו

  • 39.

    אני לא מצליח להבין איך הוא אשם.

    טל, 31/05/07 14:37

    יש המון שיטות בנייה. השיטה הזאת ספציפית הייתה חוקית בזמן שבנו את הביניין.
    וכיוון שהבעלים של המקום לא תיחזקו את הנביין. ומילאו חומר נוסף על הכימור שנוצר... הכל קרס.

    זאת ממש לא אשמתו.

    הגב לתגובה זו

    • תקרא את גזר הדין- הכל יהיה לך ברור

      א, 31/05/07 15:42

      הממציא בעיניין זה היה חייב לעמוד בתקן לבניה בבטון ולא עמד

      בכל זאת הוא שיווק את השיטה כאילו שכן ובכך בעצם רימא את הלקוחות שלו.

      החברה שלו הייתה מעורבת בכל אתר בו השתמשו בשיטה והוא אף היה באולמי ורסאי

      בגזר הדין כתוב בצורה מאוד מפורטת איך הוא התעלם מכל האזהרות ושיווק את הפל קל למרות שידע בפירוש שאין לו את כל נתוני המפרט שצריך להעביר ללקוח (גזירה וכ''ו)

      נכון ,הלקוחות אשמים , איך אתה מאשר שיטה לשימוש כשאתה רואה שאין לך את כל הנתונים?

      הנאשמים האחרים גם כן מהנדסים ואמורים להכיר את התקן ולראות שהוא לא עומד בו ולשאול אותו את השאלות הקשות.

      הם בחרו לא לעשות את זה, אולי אפילו בכוונה ,ולכן נאשמו גם כן

      אבל הוא אשם כי הוא יכל למנוע מהם לעשות את הטעות ולפרוס בפניהם את מצבו האמיתי של המוצר - הוא החזיק בידע האמיתי.

      מי אשם יותר בעיינך ? זה שידע ולא גילה ואפילו הציג מצג שווא או זה שידע שהוא לא יודע אבל לא שאל שאלות ?

      גם אם הם לא שאלו שאלות כדי לא לגלות שלא כדאי להשתמש בשיטה ואז הם יצטרכו להרוויח פחות ,עדיין זה שידע בוודאות אשם יותר בעייני.

      בלי שום קשר אני מתנגדת להתלהמות ,העונש הוא עונש חמור ביותר ואני מרחמת עליו אך ליבי לא יכול להיות איתו כי הוא אפילו לא מודה שעשה טעות .

      הגב לתגובה זו

      • לא מסכים איתך כנסי

        אילן, 31/05/07 17:23

        אז תכניסי לכלא את ממציאי המכוניות
        שהורגים כל שנה אלפי אנשים.
        פלקל זה גם תאונה.
        לא התיחסת בתגובה לכך שבעלי האולם הסבו
        מפעל שבדרך כלל עומד על 200 קילו למ''ר 5 אנשים בערך, לאולם
        ריקודים של עשרות אנשים רוקדים וקופצים ועוד הסירו עמודים!!!
        מכוניות ימשיכו להרוג מה פורד אשם?
        במיוחד הוא לא יהיה אשם אם תחליפי
        צמיגים וברקסים .
        ישנם מאות מבנים של פל קל וכולם בסדר. בפסק הדין
        השופט קבע שהיה ליקוי בבניה ומי שאחראי
        על כך הוא מהנדס העיר למשל או יצרן
        המכונית ולא ממציא המכונית.

        הגב לתגובה זו

    • צודק אולמארט אשם באותה מידה

      אילן, 31/05/07 15:49

      בו אשם אלי רון. ראש העריה חתום על
      המון מסמכים להגנת הצרכן והוא אחראי
      על מהנדס העיר שיצא ללא שריטה.
      בעלי המקום שהסירו עמודי תמיכה בכדי
      שיהיה מקום לרקוד הם הפושעים שיצאו ללא שריטה.

      הגב לתגובה זו

  • 38.

    בורות ורשעות. השופט עשה עוול למהנדס

    חיים, 31/05/07 14:35

    ההרשאה וגזר הדין באו ממניעים פופליסטיים. הציבור רצה דם, אז השופט משה גל נתן לציבור את מבוקשו.
    והעובדות:
    1. המהנדס אלי רון לא תכנן את אולמי וורסאי.
    2. המבנה והאולמות בן תוכננו לתעשיה קלה ולא לאולמות שמחות. הבדלי עומסים רצפה שתוכננה ל 500 ק''ג למטר מרובע לא מיועדת לשאת 1000 ק''ג למטר מרובע ועוד רוטטים.
    3. בקומה מתחת לאולם ובאולם הוסר עמוד תומך. לאלי רון לא היתה נגיעה לשינוי זה.
    4. נתר המקום שקע שמןלא בבטון, עבודה זו בוצעה ללא התייעצות עם מהנדס.
    5. בארץ יש הרבה מבנים הבנויים בשיטת הפלקל. תמוה מדיע שם לא הייתה קריסה.
    פיתוח השיטה בוצע באמונה מלאה ע''י אלי רון ולא למטרות בצע.

    הגב לתגובה זו

  • 37.

    רק למען יראו ויראו

    דני, 31/05/07 13:56

    מה מיתפלאים שהממציא חטף כלא?
    יש דברים ברורים מאיליהם בבית המישפט. וחבל שכל עוד לא מבין את זה. לא חשוב כמה אתה נישמע צודק וחכם ומיתחכם. השופטים תמיד יחליטו למען יראו אחרים ויראו.
    חיים רמון לא חטף ביגלל שנישק - ביג דיל. הוא חטף כי לא היצטער ולא היתנצל ואז - למען יראו ויראו האחרים. תמיד חשוב יותר העתיד מאשר העבר. אותו דבר כאן - ברור שיש ויכוח על האחריות כי אז בית המישפט מיסתכל על העתיד - שממציאים אחרים לא ימציאו שיטת בניה שתלויה בעמודים או בכך שלא תחזיק מעמד בתנאים מסוימים. הממציא חייב לחשוב על כל הסצנריות. חוץ מיזה הישפיעה גם העובדה שהמהנדס ממשיך ליטעון לאיכות השיטה ולא הודה בטעותו.
    איש עקשן שמשלם את המחיר על כך.

    הגב לתגובה זו

    • כל בן אדם יכול להמציא המצאה, אלא שלא כל ההמצאות מאושרות כחוק.

      דורית, 31/05/07 14:30

      במקרה דנן ההמצאה כן אושרה ע''י רשויות הרישוי, לראיה: מאות אולמות ובניני ציבור מחופים בשיטה זו. הבעיה אינה בהמצאה אלא באישורה ע''י הגורמים השונים. הרי מאז הקמתו של אולם ורסאי, היה ידוע הן לעיריה והן למשטרה והן למכבי האש והן למהנדס העיריה, שיטת הבניה. למרות זאת כל המערכת אישרה את שיטת הבניה ללא סייג.

      הגב לתגובה זו

  • 36.

    מדינה מופקרת מכל הצדדים - אין פלא שהעונשים (ל''ת)

    לא הוגנים, 31/05/07 13:42

    הגב לתגובה זו

  • 35.

    ממציא הגלגל לכלא

    יואב, 31/05/07 13:37

    הגלגל המצאה מסוכנת.
    שימושו בכלי רכב ממונעים יחד עם היכולת שלו להתגלגל במהירויות גבוהות גרם להרבה תאונות קטלניות.
    ממציא הגלגל לכלא!!!

    הגב לתגובה זו

    • אכן אתה צודק, גם אני טרם הבנתי את הקשר לממציא השיטה. (ל''ת)

      א.ד., 31/05/07 14:10

      הגב לתגובה זו

  • 34.

    עונש מוצדק-הציבור חיכה (ל''ת)

    ע, 31/05/07 13:34

    הגב לתגובה זו

  • 33.

    שפר את קאופמן

    המחתרת הסגולה, 31/05/07 13:06

    השניים ניהלו משרד מהנדסים במשך לא מעט שנים. ממקורות מהימנים ידוע לנו שליקויים וושרטוטים מושגים היו עניין שבהרגל. היום הם סובלים מחרדוות ומועקות נפשיות?
    גם אמא סבלה.

    הגב לתגובה זו

  • 32.

    איזה שנון האבי כהן הזה (ל''ת)

    tch, 31/05/07 12:48

    הגב לתגובה זו

    • הסרקאזם שלך,לא במקומו. האיש שכל את בִּיתו (ל''ת)

      Rנב, 31/05/07 13:45

      הגב לתגובה זו

  • 31.

    שופטים נבונים

    אבי מושט, 31/05/07 12:39

    זה לא יאומן !!!! בית המשפט מציין לזכותו של אלי רון את תרומתו לבניין הארץ . אכן , בזכותו נבנו מאות בניינים מסוכנים בכל רחבי הארץ . זוהי בהחלט סיבה להקל בעונשו . זה מזכיר לי את הסיפור על הילד שרצח את הוריו ובקש התחשבות בגלל היותו יתום ......

    הגב לתגובה זו

  • 30.

    מלחמת יוקרה של הטכניון

    עודד, 31/05/07 12:38

    סיפור השיטת הבניה ומאבק הטכניון בממציא השיטה ניראית יותר כמו מלחמת יוקרה מכל דבר אחר. כפי שקראתי לפל קל יש תקן. אם לא עומדים בתקן שום מבנה לא יעמוד. התקן לפל קל הוא סטטי ולא דינמי. הבעלים גם הורידו קירות תומכים, גם הורידו עמודים תומכים וגם הפכו את העומס מסטטי לדינמי בכך שהפכו תקרה שלא נועדה לכך לאולם ריקודים בו רוקדים על הפל קל שלא נועד לכך. גזר הדין הוא לכל הפחות תמוה וכתבי האישום הוגשו בעיקר נגד האנשים הלא נכונים - הבעלים ואנשי העיריה היו צריכים להיות הנאשמים העקריים.

    הגב לתגובה זו

    • אתה צודק. (ל''ת)

      אוהד כ., 31/05/07 13:05

      הגב לתגובה זו

    • נכון ,נכון ועוד פעם נכון-הבעלים ואנשי העיריה הם האחראים והם האשמים

      היכן הצדק והאמת, 31/05/07 13:20

      הראשיים.

      הגב לתגובה זו

  • 29.

    למה לקח 6 שנים

    רז, 31/05/07 12:38

    לתת את הגזר הדין מרגע האסון?

    הגב לתגובה זו

    • העונש קצר המועד מקזז את הסחבת המשפטית הזו

      אייל, 31/05/07 13:04

      אלי רון יכול וצריך להיות מבסוט , אחרי הורדה של שליש על התנהגות טובה , הוא יבלה בכלא לטווח זמן קצר מדי ביחס לגודל האסון שעליו הוא אחראי.

      הגב לתגובה זו

  • 28.

    שימו אסים

    פפושאדו, 31/05/07 12:26

    אני המצאתי את שיטת קלף-קל , לבנית מגדל מקלפים . אין לי ספק שכל עיריה תתן לי אישור לבנות ( בתנאי שאשתמש בקלפים תקנים
    ) ובעוד כמה שנים , כאשר הריצפה תתמוטט ( להפתעת כולם ) אני חושש שינסו להאשים אותי באחריות לאסון .

    הגב לתגובה זו

  • 27.

    עדיין לא מובן לי למה הממציא הולך לכלא?

    דורית, 31/05/07 12:22

    אומנם נטען כי השיטה לא אושרה, אך בפועל האולם קיבל את הרישיונות הפעלה מעיריית ירושלים וממכבי האש. אז מה הקשר לממציא? לו הגורמים האמורים חשבו שהשיטה גרועה ומסוכנת, ניתן היה שלא להעניק רישיון הפעלה לאולם ו/או לבטל רישיון הפעלה קיים. הרי לא יתכן שממציא ילך לכלא בגלל המצאתו בו בזמן שהמוסדות הרלוונטים נותנים אישור להמצאתו. כ''כ לא ברור לי למה משווק המוצר נשלח לכלא? הרי בסך הכל שיווק את המוצר בו בזמן שהוא עצמו אינו מהנדס, איש ביקורת ואיכות למוצרים שאותם הוא משווק. עם כל הצער והכאב, לא ברורה לי הכרעת הדין בכל הסיפור המצער הזה. נראה שהשופטים ביקשו לרצות את המשפחות שנפגעו ללא כל קשר רלוונטי לגורם עצמו. מדוע אנשי העירייה שאישרו את פעולת האולם לא נשפטו, היכן אחריותו של ראש העיר דאז, מדוע הוא לא נשפט?

    הגב לתגובה זו

    • כי הוא האחראי העיקרי לאסון

      אייל, 31/05/07 13:12

      ולא רק בגלל שהמציא את השיטה , אלא בגלל האופן השיקרי שבו הוא שיווק אותה לאינסוף לקוחותיו.

      הוא הציג להם סעיפי בטיחות שבינם לבין המציאות לא היה כל קשר.

      ונכון שהבעלים ואנשי העירייה אחראים במידה רבה, אבל אפשר לומר בוודאות שגם ובעיקר אותם הוא רימה.

      הגב לתגובה זו

      • אייל,השקרים שלו לא בדיוק סייעו בקבלת הרישיונות להפעלת העסק.

        דורית, 31/05/07 14:27

        דעתי הובאה כאן כמי שעובדת בתחום הקרוב למתן רישיונות לעסקים טעוני רישוי. אין ספק שאולם אירועים חייב ברישיונות הפעלה מהרשות המקומית, שירותי הכבאות, משטרה ומשרד הבריאות. כל הנ''ל אמורים לעשות בדיקות מטעמם הם, ללא כל קשר לקשרים או לא שקרים. היכן בדיוק מהנדס העיריה שמקבל משכורת בשביל עריכת בדיקות? היכן ראש העיר שאחראי על מתן הרישיונות? היכן קצין הבטיחות מטעם מכבי האש? באותה מידה שנטפלים לממציא השיטה, ניתן להוציא להורג את ממציא הגלגל שבאמצעותו נהרגים מיליוני אנשים בתאונות דרכים ברחבי העולם.

        הגב לתגובה זו

  • 26.

    הוא זכאי !

    רובינשטיין, 31/05/07 12:21

    איך הרשיעו את אלי רון ? הרי המשטרה הוציאה הודאה מפיו של זאדורוב, ובה הוא לקח על עצמו את האחריות לקריסת הריצפה ....אגב, היום ברור שגם מגדל בבל קרס בגלל שהקבלן העירקי חסך בברזל .

    הגב לתגובה זו

  • 25.

    מתכנן גאוני

    גוסטב אייפל, 31/05/07 12:10

    שימו לב לקטע במאמר בו מצוין כי אלי רון היה המנדס הראשי של מע''צ ותכנן מתקנים רבים . סוף, סוף אני מבין למה תשתית הכבישים שלנו נראית כפי שהיא נראית ...... עם כבישי פל-קל וגשרים מסוג גשר המכביה אפשר לנוע ללא דאגות ....

    הגב לתגובה זו

  • 24.

    ומי מקבל עונש בגלל אסון אוסלו? (ל''ת)

    מוטי, 31/05/07 12:07

    הגב לתגובה זו

    • שאלה מצויינת!! נותנים לו את נשיאות המדינה!!! (ל''ת)

      צדק צדק תרדוף, 31/05/07 12:37

      הגב לתגובה זו

  • 23.

    איך אפשר להאשים את ממציא השיטה כאשר ההתמוטטות אירעה בגלל חריגות,

    חלם כאן, 31/05/07 12:05

    אי - עמידה במפרט ובדרישות השיטה ובחריגות.
    לא נתפס.
    נקמנות חסרת בסיס מקצועי.
    הרי אינסוף תקרות שנבנו לפי שיטה זו עומדות. מה בכלל רוצים מרון??

    מעכשיו כל מי שיציע שיטה כלשהי ומי שיפעל לא לפי זה ויחרוג, יהיה הממציא אחראי לכל הרמאויות??

    אנחנו ממציאים את חלם כל יום מחדש.

    ואיך מקבלים הרמאים והשקרנים והגנבים עונש קל יותר ממי שהיה ישר הגון ומקצועי??
    לא יאומן.

    הגב לתגובה זו

    • אתה פשוט צודק. אין מלים

      מאיה, 31/05/07 12:19

      המהנדס פעל בתום לב. הרשויות היו חייבות לאסור את השימוש בשיטה, כמו שאוסרים שימוש באסבסט, שנחשב פעם למבודד הפלא והיום מקלפים אותו מכל תקרה.

      הגב לתגובה זו

  • 22.

    מי היה ראש עיריית ירושלים כשהתרחש האסון? אולמרט. שחיתות כבר אמרנו? (ל''ת)

    קינואה עצבנית, 31/05/07 12:03

    הגב לתגובה זו

    • מי היה ראש ממשלה בזמן מלחמת לבנון השנייה? נכון אולמרט (ל''ת)

      רז, 31/05/07 12:40

      הגב לתגובה זו

  • 21.

    בנייה רשלנית!

    עו''ד, 31/05/07 11:47

    אכן עונשים קשים.
    טוה יעשו כלל אנשי המקצוע והמנהלים של חברות הבנייה אם יפנימו את הלקח הזה ומהר על מנת למנוע אסונות ומאסרים לאנשים טובים מכל הצדדים.
    אין ספק שמדובר בטרגדיה מכאן ומכאן.

    הגב לתגובה זו

  • 20.

    מה הלקח ?

    עמית רומם, 31/05/07 11:37

    מאות בתים אשר נבנו בשיטת פל-קל עדיין עומדים ואנשים נמצאים בתוכם . היום שהכל יודעים שהשיטה מסוכנת מה נעשה כדי למנוע אסון נוסף ? מצחיק כשבית המשפט מרשיע את המתכנן אשר ידע על הסכנה ולא עשה כלום . היום גם הרשויות מכירות את הסכנה ולא עושות כלום .

    הגב לתגובה זו

  • 19.

    המהנדס אשם ומה עם מהנדס העירייה ומי היה ראש העיר?

    חיים, 31/05/07 11:36

    ספרו לנו כיצד עובדת השחיתות בבקשה מכם המשטרע והפרקלישטות, כיצד טייחתם את האחריות של עירייה ואולמרט בפרשה

    הגב לתגובה זו

  • 18.

    אצלנו בכפר...

    הנרי ה-8, 31/05/07 11:31

    אצלנו בכפר מאמינים שהאשמים האמיתיים הם אנשי עירית ירושלים האחראים על הפקוח. רק בחלם ניתן לבנות בשיטה שאינה מאושרת. במדינה מסודרת לא היה ניתן אשור בניה. נקודה. חלם כבר אמרנו...?
    הפקידות היהודית פשטה את הרגל. צריך להעמיד נכבד ערבי בראש משרד השכון.

    הגב לתגובה זו

    • מגדלים פורחים באויר...

      פאריד, 31/05/07 12:14

      אני אתך אחי ! צוחקים על '' עבודה ערבית '' אבל עוד לא שמעתי על בית שנפל בכפר ערבי . זה היהודים שעושים צחוק מהעבודה ובונים בתים מקרטון וקלקר . והם עוד קוראים לעצמם '' עם חכם '' .

      הגב לתגובה זו

      • היהודים מתכננים - הערבים בונים

        חיים, 31/05/07 13:15

        מתי בפעם האחרונה ראית יהודי עובד בבניין?

        הגב לתגובה זו

  • 17.

    מדינה של מוקיונים

    נגסת בגמבה, 31/05/07 11:30

    תנו לי להבין : נניח שאני מהנדס ואני ממציא שיטה לבנית בתים מקופסאות של גפרורים . מהנדסים אחרים מתכננים את הבתים, העיריות מאשרות את התכניות ומכון התקנים מפקח על הבניה . כאשר יום אחד יפול בית כזה - כולם יופתעו ויאשימו את הממציא ? טוב, איך הם יכלו לדעת שבנין בן 12 קומות העשוי מקופסאות גפרורים לא יחזיק מעמד ?

    הגב לתגובה זו

  • 16.

    ומתי הוא ישוחרר על ''התנהגות טובה''? (ל''ת)

    julia, 31/05/07 11:30

    הגב לתגובה זו

  • 15.

    נובל קיבל פרס על הדינמיט (ל''ת)

    יונתן, 31/05/07 11:23

    הגב לתגובה זו

  • 14.

    שיטת הפל - קל היא שוות ערך בסיכונה להנחת מטעני חבלה בבניינים

    אייל, 31/05/07 11:22

    ולכן מי שהגה אותה ואחראי על מותם של עשרות אנשים , צריך להיענש בגזר דין שפסיקתו היא מאסר עולם.

    הגב לתגובה זו

  • 13.

    אדריכלי אוסלו שקרס עדיין ממשיכים לרקום מזימות שלום כוזבות

    גדעון לוי, 31/05/07 11:18

    אדריכלי אוסלו שקרס עדיין ממשיכים לרקום מזימות שלום כוזבות

    הגב לתגובה זו

    • הכנסת קובעת

      זיאן פייר ביטון, 31/05/07 11:50

      כן, אבל במדינה דמוקרטית הכנסת היא שמחליטה . מה זה משנה מה רוקמים אדריכלי אוסלו ? אם הכנסת תחליט שזה טוב למדינה - הם יקבלו זאת ואם לא - אז לא . זה נרא קל להאשים את '' פושעי אוסלו '' ולשחרר את הכנסת מכל אחריות . אלה נציגנו והחלטתם קובעת . את טענותיך - כוון כלפי חברי הכנסת .

      הגב לתגובה זו

  • 12.

    שימו לב,עוד קלגסבלד שהרג אישה וילד משוחרר אחרי 4 חודשים-בית המשפט..

    שוטר שהתפטר., 31/05/07 10:55

    ..והמערכת,מושחתים עד היסוד ,ודואגים האחד לשני על חשבון הקורבנות.

    מה שקורה במדינה הזאת זה טרור של בית המשפט - ובכירי המשטרה יחד עם חברי הכנסת....כולם דואגים רק לתחת שלהם ואין הגנה אין בטחון ובטח ובטח שאין צדק.
    הם לא רוצים להילחם בפשע כי זה מסוכן ועולה הרבה כסף וחלילה עלול לגרום ל''אינטיפאדת'' עבריינים . הם חזקים רק נגד אנשים כמו שי דרומי שבסך הכל ביקש להגן על משפחתו וביתו,אבל אם מחר יאנסו את הילדה שלכם בגן הציבורי ומדובר בעבריין מסוכן או ערבי -תיזהרו כי יש לו כרטיס חופשי חודשי ליציאה מהכלא -לא יעשו לו שום דבר.

    הגב לתגובה זו

    • הבן אדם הרג אישה וילד ברשלנות - וכבר משתחרר

      יוסי, 31/05/07 12:20

      לכל עברייני התנועה, כולל הרוצחים בכבישים (וההבדל בין שני הסוגים הוא רק המזל) נותנים עונשים קלים ומגוכחים.

      הגב לתגובה זו

  • 11.

    מה עם פושעי אוסלו, הם טבחו 1500 קרבנות שלום חפים.

    Metziuty, 31/05/07 10:40

    הבעיה איפה ואיפה במערכת המשפט במדינה.

    אם פרס, לא יעמוד לדין ולא ישב לפחות 10 צשנים, חייבים לבטל את משפט של ממציא שיטת הפל-קל, המהנדס אלי רון.

    אם נשווה ביו 2 השיטות שקרסו קריסת אוסלו כנגד קריסת אולמי ורסאי. הרי שיטת אוסלו הינה הרבה יותר קטלנית ובלתי אחראית.

    יותר מכך, פרס והאוסלואידים דחו את כל האזהרות וההמלצות של אנשי מקצוע אחראים...

    ואילו המהנדס אלי רון קיבל לשיטת פל-קל את אישור מכון התקנים.

    בית המשפט גם טעה בהחלטתו, מאחר ובנינים בשיטת פל-קל כבר אינם נבנים יותר, והבנויים כבר סומנו באזהרה...

    לעומתם פושעי אוסלו כופרים במחדלי השיטה, ואנשים חסרי אחריות ממשיכים להפעילה למרות שהיא עדיין מפילה יהודים כקורבנות שלום חפים.

    הגב לתגובה זו

    • מעניין (ל''ת)

      מאוד, 31/05/07 11:25

      הגב לתגובה זו

      • כולם פושעים ?

        פרופסור שפיץ, 31/05/07 11:42

        שישה ראשי ממשלה ( רבין , פרס, ביבי, ברק, שרון ואולמרט ) תמכו בהסכמי אוסלו והתחיבו לכבדם . גם הכנסת, בית המשפט ורוב העם - תמכו . על פי שיטתך - כולם פושעם ויש להכניסם לבית הסוהר . יש להתחיל ולבנות בדחיפות כמה מאות בתי סוהר חדשים לשם כך ......

        הגב לתגובה זו

        • מר שפיץ, אנסה להסביר לך את עצמך.

          Metziuty, 31/05/07 13:06

          דוגמה :-

          נניח כי חברות תעופה המובילות נוסעים חתמו עם חברת בואינג לקנית מטוס נוסעים עוד ליפני שהוא עלה על קו היצור.

          לאחר כמה שנים התברר כי המטוסים פשוט נופלים... את מי אתה תתבע לדין ? נמובן את חברת התעופה כי היא שנתנה לאשתך את השירותים.

          אולם אם יוכח כי הפגם הוא במטוס עצמו, והנוהל בעולם הוא כי החברה המייצרת היא האחראית הבלעדית....
          הרי מנהלי החברה יעמדו לדין, ואם הם עגלו פינות בבדיקת איכות של הפיתוחים והפטנטים החדשים / בייצור / בנוהלים, הם אישית ימצו את הדין.

          פרס, רבין, ושאר האוסלואידים מפתחי השיטה והדוחפים אותה לשוק למרות הסיכונים *** חייבים למצות את הדין כפושעים.

          נכון, ובזה אתה צודק, גם אילו שהתחיבו לכבד את ההסכמים אשמים אך לא באותה מידה, לביבי, ברק, שרון ואולמרט שאתה מונה, ישנה האחריות כמו לחברות התעופה שרכשו על הניר מטוס שלא עבר בדיקה.

          אחריות אישית ראשונה יש לייצרן, שהוא במקרה זה הפושע...

          פושעי אוסלו לדין... הם יצרני השיטה..


          הגב לתגובה זו

          • מה יש לכם עם פרס ?

            פרופסור שפיץ, 31/05/07 15:31

            אתה טועה ומטעה . כאשר הממשלה והכנסת החליטו ברוב חוכמתם על אישור תכנית אוסלו - עמדו מול עיניהם כל ההסתיגויות והאזהרות שהשמיע הימין והם נעזרו בטובי המומחים . ההחלטה וגם האחריות היא של הממשלה כולה והכנסת, המיצגת את העם . פרס לא הסתיר מאומה והכל היה גלוי וידוע . אתה יכול לבקר את ההחלטה של הגורמים המוסמכים אבל למה להטפל לפרס ?

            הגב לתגובה זו

            • אחריות נמצאת בפרטים... היו הרבה אנשים לפני מאות שנים שצירו מטוסים.

              Metziuty, 31/05/07 23:44

              הם לא אחראים לכלום, גם לא מי שקנה את הציור, וגם לא מי שרצה להמנות על נוסעי המטוס המצויר.

              האדם האחראי על המוצר, ופגמיו הוא זה שתכנן את מפרטי הביצוע, ובדק את כל מרכיב בתכנון...

              מי שלא נכנס עם התיכנון לעומק, ובדק את הפרטים לא יכול להחשב מתכנן ואין עליו אחריות.

              דיין בזמנו ניסה להתחמק מאשמת כישלון של מלחמת יום הכיפורים וטבע את המוסג,,, אחריות מניסטריאלית, אך טענתו נדחתה, כי פרטי התיכנון היו חייבים לקבל את אישורו, כלומר הוא היה חייב להכנס לכל שלבי התכנון... אך למרות שהואשם, דדו היחיד ששילם בחיו את הדין.

              ואף זו היתה טעות השופטים, היו חייבים למצות עם דיין את הדין. למרות שהדבר ניכפה עליו והוא לא תיכנן אותו לפרטים.

              באסון אוסלו פרס וכל צוות התכנון שלו יזמו את תיכנון המחדל....
              וחייבים למצות איתם את הדין.

              לאחר שאולמרט עמד בפני וועדה, שקבעה את מחדליו, פרס נבהל, והיסיג את תמיכת אולמרט וקדימה לבחירתו כנשיא.
              וכנשיא המדינה איש לא יוכל לתבוע אותו על מחדלים, ויותר מזה, הוא יוכל לחנון את אולמרט ממאסר על פשעים.

              מר שפיץ היקר, אשמח לעמוד לרשותך בהסברים יותר מפורטים, במידה ותתקל שוב בבעיה.

              הגב לתגובה זו

          • גאון או טיפש ?

            ולדימיר מיציורי, 31/05/07 15:35

            הסכם אוסלו הוא הסכם מצוין ( 6 ראשי ממשלה התחיבו לו ) אך היתה אתו בעיה קטנה : הצד הפלשתיני הפר אותו . אילו הם היו מקיימים אותו - היה שורר היום שלום ושגשוג באזור וכולם ( גם אתה ) היו מודים כי פרס גאון . אם תוכיח כי פרס ידע שיפרו את ההסכם - יש מקום לדרישתך להעמידו לדין, אבל כיצד בדיוק תוכיח זאת ?

            הגב לתגובה זו

            • ובדוגמה שלנו... מטוס בואינג הוא מטוס מצוין, רק בשמים יש כיסי אויר

              Metziuty, 31/05/07 23:03

              ולדעתך זו אשמתם של כיסי האויר.

              אני תקוה שפשע אוסלו הפך בהיר.

              אחזור בקצרה...
              מתכנן מוצר או שיטה חייב להביא בחשבון את כל הנתונים, ואם בעית נתון אחד לא נפטרה,,, השיטה פסולה.

              הגב לתגובה זו

            • לא ענית, ולדימיר ניסה לעשות הסכם עם כיסי האויר, והם לא עמדו בהסכמי (ל''ת)

              הסכם עםפגעי טבע, 01/06/07 06:21

              הגב לתגובה זו

        • שפיץ או קאלאראשו?

          נתן הבבלי, 31/05/07 14:44

          יהיה שמך אשר יהיה - עאאשר אידיוט זורק אבן לים (ואני מתכוון לשימון פרס) - אלף חכמים לא יוציאו אותה. זה בדיוק גודל האסון - הוא נעשה בצורה כל כך מטופשת, שרק נס יוציא אותנו ממנו. ושוב - לא רוב העם, לא אז ולא היום, תומך בפשלת אוסלו. רוב העם רוצה שלום - אבל לא שלום בלהות.

          הגב לתגובה זו

          • בבל ? איפה זה ?

            ניסים בז'ראנו, 31/05/07 15:39

            נתן הבבלי ? למה לא תודה שאתה עיראקי ? זה כאילו שקאלאראשו הרומני יטען שהוא רומאי בגלל שרומניה היתה חלק מהאימפריה הרומית . להיות עיראקי זה לא בדיוק כבוד אבל זו גם לא בושה .....

            הגב לתגובה זו

    • פרס אשם ?

      עמית רומם, 31/05/07 11:26

      למה להעמיד לדין את פרס? הרי אחרי רבין ופרס היו עוד 4 ראשי ממשלה ( ביבי, ברק, שרון ואולמרט ) וכולם התחייבו לכבד את את הסכמי אוסלו . האם להכניס לכלא גם את רוב הכנסת ואת רוב העם שתמכו בהסכמי אוסלו ?

      הגב לתגובה זו

      • עמית. פרס היה ממציא השיטה, ורבין רק איש המכירות שלה.

        Metziuty, 31/05/07 12:38

        כל מי שדוחף לשימוש בשיטה מסוכנת שלא נחקרה, וממציאיה לא עמדו לדין, חייב לעמוד לדין,,,

        ראה דוגמה שפסקה עונשים בשיטת פל-קל בנוסף לממציא, גם למעורבים אחרים...
        ''גזר בית המשפט עונשים על המעורבים הנוספים בפרשה, בהם אורי פסח שנדון לחצי שנת מאסר, ושמעון קאופמן ודן שפר שנדונו כל אחד מהם ל-22 חודשי מאסר.''

        המעורבים שיודעים את הסיכונים, וראים יום יום כיצד אנשים נרצחים, חייבים.... לעמוד לדין ולגזור עליהם את העונשים המתאימים.

        פרס כממציא השיטה, חייב לתת את הדין ראשון, לפני כל המשתמשים בה.

        בית המישפט חייב למהר, עוד ליפני שפרס יבחר.
        ראינו את קצב, הנחשד כי אנס, ובית הדין לא יכל למצות נגדו את הדין.
        ואצלו ישנן רק חשדות כי מזכירות נאנסות.

        ואצל ממציא שיטת אוסלו ישנן הוכחות כי קרבנות שלום נרצחים, ואם הוא חו''ח יהפוך נשיא לא יעזור לנרצחים שום בית-דין.

        הגב לתגובה זו

        • לא נכון !!

          עמית רומם, 31/05/07 12:59

          אינני מסכים אתך . כל טענות הימין הושמעו בבהירות ובפרוט . חברי הכנסת שהצביעו למען הסכמי אוסלו היו מודעים לכל הסיכונים ובל זאת הצביעו בעד . אין כל אפשרות להוכיח כי הסכמי אוסלו גרמו לנזק שכן יתכן וללא הסכמי אוסלו היו התוצאות עגומות יותר . אתה מנסה להפוך טענות פוליטיות לטענות משפטיות בדרך מגושמת ולא משכנעת . אדריכלי אסלו יתנו את הדין לפני הבוחר ולא לפני בית המשפט.

          הגב לתגובה זו

          • דריכלי אוסלו לא נתנו את הדין, רק בית משפט ימצה איתם את הדין (ל''ת)

            מתערב למען הצדק, 31/05/07 13:12

            הגב לתגובה זו

  • 10.

    רק 4 שנים????

    יוסי, 31/05/07 10:29

    קיבינימט השופטים שבמדינה הזו!
    נמאס כבר למה אין שופטים עם ''ביצים'' ?
    בן אדם כזה צריך לקבל לפחות 10 15 שנה בכלא !
    צריך שינוי מהותי בבתי המשפט ודחוף!

    הגב לתגובה זו

  • 9.

    מתי יגיע תורם של אדריכלי אוסלו ?!?! (ל''ת)

    אבי געזונט, 31/05/07 10:28

    הגב לתגובה זו

    • כשהשיטה שלך הורגת אלפים, העונש אינו 4 שנים בכלא אלה בבית הנשיא (ל''ת)

      יהודי, 31/05/07 10:54

      הגב לתגובה זו

    • כאשר יהודים יהיו בשילטון! (ל''ת)

      יהודי, 31/05/07 11:03

      הגב לתגובה זו

  • 8.

    זו שיטה שטובה אולי לגגות, לא לחוצץ בין קומות

    דורון, 31/05/07 10:27

    זה לא המחדל שלו. חבל שהוא משלם את המחיר.

    מצד שני, אם הוא באמת אשם? 4 שנים זה מספיק??

    הגב לתגובה זו

  • 7.

    לא מסכים עם השופטים כנסו

    דוד מהנדס ביניי, 31/05/07 10:24

    גם אם השיטה לדעת בית המישפט לא הייתה טובה אף אחד לא חייב לקבל אותה
    בנוסף מישרד העבודה והתשתיות
    ומכון התקנים צריכים ליבדוק כל שיטה חדשה בביניין ובכול תחום בחיינו והם היו צריכים לעצור את השיטה בהתחלתה ולא אחרי שמיתבצע אסון
    המסקנה ברורה המערכות הממשלתיות מיזמן פשטו רגל ומאשימים את השג ולא את המערכות הממשלתיות שאמנות על הבטיחות
    במדינה
    ראו אסון רמדיה למה כל דבר שניכנס לשוק הישראלי לא עובר בדיקות קפדניות בכול דבר מזון כלי רכב מטוסים ביניין רפואה
    מאחל לכולם בריאות וקייץ מהנה בלי אסונות

    הגב לתגובה זו

    • מאה אחוז צודק (ל''ת)

      דניאל, 31/05/07 11:07

      הגב לתגובה זו

  • 6.

    לפי הפרופורציה הזו...

    נתן הבבלי, 31/05/07 10:21

    צריך מתכנן אסון ''אוסלו'', שימון פרס, לשבת 250 שנה בכלא, אהוד ברק ואולמרט - אבות אסון לבנון - לשבת כ- 25 שנה בכלא, ואריק שרון - אבי אסון ההתנתקות... טוב, נעזוב אותו. הוא כבר קיבל את עונשו,הגרוע יותר מבית סוהר.

    הגב לתגובה זו

    • כולם לכלא !!!!

      קאלאראשו, 31/05/07 11:45

      שכחת לציין את הכנסת, את בית המשפט , את מרבית העיתונאים ואת רוב העם אשר גם תמכו באוסלו . בקיצור - אתה רוצה להכניס את כולנו לבית סוהר . ומי בדיוק ינהל את בית הסוהר ? אולי פועל רומני ?

      הגב לתגובה זו

      • לא את כולם...

        נתן הבבלי, 31/05/07 14:41

        בית המשפט והכנסת - אולי... אבל רוב העם לא תמך באוסלו. הכנסת אישרה את ההסכם לאחר גניבת שני חברי כנסת אשר נבחרו במסגרת מצע שונה לחלוטיןץ אחד מהם, ''גונן אקסטזי'', שותפו של ''אלכס מיצובישי'' - באמת יושב בבית הסוהר. אילולא שני הקרימינלים האלה, ועוד כמה מש''ס אשר גם הם זכו ל''ישיבה של מטה'' - האסון הזה לא היה קורה. אבל אם זה מציק לך - אני מסתפק בפרס. הנחש הזה עוד כוחו במתניו למרות גילו. את האחרים - אולמרט, ברק, מופז, שרון וחבריהם - מי סופר בכלל?

        הגב לתגובה זו

        • זו בעיה שלך

          קאלאראשו, 31/05/07 15:15

          את ההסטוריה אני מכיר וכיצד התקבל הסכם אוסלו אני זוכר . אני גם זוכר שכל ממשלה שהוקמה מאז ( ביבי, ברק,שרון ואולמרט ) תמכה בחום רב בהסכם . אתה רוצה את פרס בכלא - יופי ! ואני רוצה לצאת עם בר רפאלי ! אני חושב שהסיכוים להתגשמות החלומות שלנו - שווים. ההבדל הוא אתה תצטרך לראות את שמעון נשיא ...

          הגב לתגובה זו

  • 5.

    מדד חיי אדם עפ''י נאורות השופטים = 0 לערך (ל''ת)

    מועלם, 31/05/07 10:20

    הגב לתגובה זו

    • מתי היה יותר מ - 0 (ל''ת)

      לא זוכרת, 31/05/07 10:47

      הגב לתגובה זו

  • 4.

    זה בערך כמו להעמיד לדין את ממציא האקדח (ל''ת)

    בילי הנער - חלם, 31/05/07 10:15

    הגב לתגובה זו

    • חכם ונכון. לך תסביר את זה לשופטים... (ל''ת)

      יוסי, 31/05/07 10:35

      הגב לתגובה זו

  • 3.

    אלוהים איזה יום נורא זה היה (ל''ת)

    דנה, 31/05/07 10:12

    הגב לתגובה זו

  • 2.

    48/23=3.6 חודשים פר-הרוג הוא ערך חיי אדם (ל''ת)

    ''פל-קל'' קל,,,, 31/05/07 10:12

    הגב לתגובה זו

  • 1.

    קנץ' יקרה אני איתך, תהיו חזקים.. (ל''ת)

    טל, 31/05/07 10:10

    הגב לתגובה זו

    • סבירות גבוהה לנפילת תקרה(שהיא גם רצפה) היא הורדת קורות תומכות,יותר (ל''ת)

      מ''פל-קל''.בקלות, 31/05/07 10:41

      הגב לתגובה זו

    • יש לבטל את נוהג ניקוי שליש מהעונש

      רפורמה בבתי, 31/05/07 10:44

      יש לבטל את נוהג ניקוי שליש מהעונש
      הנוהג מגוחך ועושה צחוק מהצדק

      ועדת השחרורים של שירות בתי הסוהר מנסה לדלל את כמות האסירים כדי להקל על העומס.
      אך לחברה יש שיקולים חשובים יותר של הענשה ושל הרתעה

      ואם כבר עושים סדר בכל מה שקשור בבתי הסוהר - יש לבטל את חופשות האסירים, לא מדובר בקייטנות.
      לבטל טלוויזיה בכבלים, אינטרנט ושאר אמעי בידור שלחלק מאזרחי ישראל שומרי החוק אין כסף לשלם עליהם.

      לרוצחים ואנסים הייתי מוסיף גם עבודת פרך למאסר, ולמחבלים עונש מוות (גם נחסוך את עלות אחזקתם שעולה מיליונים בשנה, גם ניצור סוג של הרתעה, וגם נעניש את המחבל ומשפחתו ואולי קצת,אבל רק קצת, ננחם את משפחות הנרצחים)

      הגב לתגובה זו