• 43.

    שמוצניק נאור! כל הכבוד! (ל''ת)

    מעריץ, 02/09/07 13:52

    הגב לתגובה זו

  • 42.

    מעניין

    ירון, 04/06/07 01:50

    כתוב היטב ומעורר מחשבה.

    הגב לתגובה זו

  • 41.

    אם אין עבר אין עתיד

    חיים, 31/05/07 22:49

    אם אין שורשים אנחנו תלושים.
    אחד מהמנהיגים של השומר הצעיר (נדמה לי חזן) אמר שרצינו לגדל עם של כופרים וגדלנו עם של עמי ארצות.
    או שתהיה לנו מדינה יהודית או שלא תהיה מדינה בכלל, תתחילו להפנים את האמת הפשוטה הזו ומהר, לטובת כולנו , הזמן אוזל...

    הגב לתגובה זו

  • 40.

    רוב העם איננו מר''ץ כי אם אנשים כמו זרטל. פייגלין צודק

    ליכודניק, 31/05/07 20:58

    חייבים להוציא מן המיעוט החילוני-אשכנזי-שמאלני השולט בנו באמצעות הפרקליטות-משטרה-צבא-תקשורת, את השלטון. חייבים להתפקד לליכוד. חייבים להצביע פייגלין.

    הגב לתגובה זו

  • 39.

    אחרי מעמד הר סיני עשו עגל, אז אחרי ממצא ארכאולוגי, בודאי שיעשו

    אתה צודק, 31/05/07 17:53

    פייגלין, אתה יכול לתת את ההוכחות הכי מרשימות ואין הוכחה יותר מרשימה ממעמד הר סיני ואנשים ימשיכו לעשות עגל. באמונה דברים באים מהבטן ולא מהראש.

    הגב לתגובה זו

  • 38.

    פייגלין היקר . זה לא יעזור כל עוד .........

    אמנון, 31/05/07 17:07

    אזרחי ישראל בוחרים במפלגות כמו מר'ץ . אשר שולט על החינוך בישראל עם שרי החינוך . שולמית אלוני יוסי שריד והנוכחית . הם הצליחו לגדל מאות אלפי תלמידים אשר . לא יודעים מאיין הם באו ולאן הם הולכים .

    הגב לתגובה זו

  • 37.

    אולי זה הזמן להגיע לשם

    אהד, 31/05/07 16:50

    להר הבית אומרים לנו ''אל תעלו אסור''
    ולגוש קטיף מזהירים ''מסוכן לחזור''
    אולי הגיע הזמן קצת כח לעזור להעלות להר עיבל את הציבור ''הסרוג והשחור'' אולי ממזבח הברית תוכל להגיע ''הברית האמיתית'' אליה אנו רוצים לחזור.

    הגב לתגובה זו

  • 36.

    כי מנגד תראה ... ושמה לא תבוא

    בנימין, 31/05/07 15:13

    לפני כשנה איבטחתי במילואים את הבסיס שבראש הר עיבל. מעמדות השמירה ראיתי את המזבח. הגישה למקום אסורה לאזרחים וגם ערבים - רועים שמתקרבים מורחקים. המקום מרשים ובאמת חבל שלא מתאפשר ביקור בו.

    הגב לתגובה זו

    • יש אפשרות מדי פעם להכנס (ל''ת)

      יודע דבר, 31/05/07 18:30

      הגב לתגובה זו

  • 35.

    נראה לי שהכל פוליטיקה בארץ הזו...

    דינה, 31/05/07 14:24

    חבל.

    הגב לתגובה זו

  • 34.

    יחי פרופ' ישראל אומן נשיא מדינת היהודים !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (ל''ת)

    יחי, 31/05/07 14:19

    הגב לתגובה זו

  • 33.

    בקצב הזה הוא עוד יעבור את ה-70 תגובות. (ל''ת)

    אין מה לקרוא, 31/05/07 14:18

    הגב לתגובה זו

  • 32.

    אני נאלץ לחזור ולהגיד שפייגלין לא המציא את הקשר שלנו לא''י...

    מבחינים בין א''י, 31/05/07 14:00

    יש אהבה גדולה וזיקה וקשר לכל א''י,ומסתפקים במדינת ישראל רק בחלק מא''י.
    מה כ''כ קשה לתפוס

    הגב לתגובה זו

    • ניכרים דברי אמת - וגם להיפך.

      משה פייגלין, 31/05/07 16:53

      מובן שלא המצאתי את הקשר - זו אמת אבל גם דמגוגיה. הבעיה היא בהמשך. אם כדבריך - כל כך אוהבים, כיצד אתה מסביר ש 20 שנה מאז התגלית, 99% מהיהודים בארץ כלל לא שמעו על המקום הקושר את אתוס היסוד שלהם בארץ הזו אל קרקע המציאות.
      צר לי - הלוואי והיית צודק והויכוח היה מדיני בלבד. אך האמת הפוכה. מי שיש לו'' אהבה גדולה '' לאשתו לא מוכן (למעשה מתחנן!) לחלוק אותה בקלות שכזו עם זרים.

      הגב לתגובה זו

      • לא בקלות. ואף על פי כן !

        לא באנו לכאן, 31/05/07 17:51

        כדי להיבנות מחורבנם של הפלסטינים.
        באנו בתום לב אחרי כיסופים של 2000 שנות ,וכל מה שאומר בן גוריון כ''כ יפה בפתיח של מגילת העצמאות.

        לא יזמנו את ששת הימים ולא זממנו להתפשט מעבר לגבולנו, גבול הקמת המדינה.

        אנחנו כאן בזכות, אבל כך גם העם השני.
        הסיפור של העם השני מקביל לסיפור שלנו והמציאות מכילה את שניהם .
        אני מעדיף את שלנו, אבל מבחין גם בשלהם ובלגיטימיות שלו.

        לא בקלות --- ולא בחמדנות ע''ח טוטאלי של העם השני.
        לא בקלות , אבל בהסתפקות בחלק מהארץ לטובת ביטוי לאומי של 2 העמים.
        נראה לי הגון והוגן (ולא מדד של אהבה).

        הגב לתגובה זו

        • לא רוצה לפגוע אבל זו ממש בורות להשוות בין העמים

          לילך, 31/05/07 18:32

          עיין תגובתי משבוע שעבר.אגדת הקשר של הערבים לא''י

          הגב לתגובה זו

          • לא משווה וזה גם לא רלבנטי (ל''ת)

            המצב כיום, 31/05/07 18:49

            הגב לתגובה זו

            • זה רלוונטי ועוד איךך.אי אפשר להתעלם משורשי הסכסוך (ל''ת)

              לילך, 31/05/07 19:58

              הגב לתגובה זו

            • פעם לא היה עם פלסטיני והיום יש

              מה זה משנה, 31/05/07 20:34

              אם לא היינו ''עושים עלייה'' אולי לא היה מתהווה עם פלסטיני וכל מדינה ערבית היתה לוקחת נתח מ''פלסטין''(היה רעיון ''סוריה הגדולה '' וכו')-לעולם לא נדע..

              **ברגע שיש תודעה עצמית והכרה סביבתית-יש עם.**

              לנו יש את זה זמן רב מאוד ולהם זמן קצר-אז מה?
              גם לא משנה כמה שיכתוב הם יכניסו להסטוריה הלאומית שלהם.
              או בצורה אחרת- יש בין הירדן לים עוד קבוצת אנשים גדולה ומשמעותית שרוצה הגדרה עצמית שאינה יהודית/ציונית.
              זה המצב הקיים.

              הגב לתגובה זו

            • פלסף שמאלני מדכא מול תרבות התנ''ל של כל העולם במשך (ל''ת)

              4000 שנה., 31/05/07 22:38

              הגב לתגובה זו

            • כמה שזה נכון...וכן

              אילן חטאב, 02/06/07 14:48

              בנוסף יש לאמר כי אנחנו יצרנו את העם הפלשתינאי-אילולא הנצחנו את כיבוש האנשים על אדמותיהם בטוחני שעם השנים היו נטמעים בעמים הקיימים:העזתים במצריים ,תושבי הגדה בירדן והלבנונים בלבנון על אפם וחמתם של מדינות ערב שעשו הכל להנציח את הפליטות
              הטעות של מנהיגינו שנכנעו לאנשי א''י השלמה והקימו את ההתנחלויות במקום להפטר מיידית מהאדמות המאוכלסות ולשמר את האדמות הריקות מאדם לצרכי שלום עתידיים -כן גם את הרמה אסור היה ליישב אלא להקים מחנות צבא בלבד עד להסדר עם הסורים

              הגב לתגובה זו

        • הנה זוועה שמאלנית: ''הסיפור של העם השני מקביל לסיפור שלנו ''. זוועה! (ל''ת)

          מי הוליד אותך??, 31/05/07 22:38

          הגב לתגובה זו

  • 31.

    למה חשפת את זה?

    ראש פתוח, 31/05/07 13:58

    אל תתפלא אם מחר בבוקר יעלו שופלים של צה''ל להחריב את המקום. השב''כ ימליץ, הרבנים יאשרו, ויחידה מיוחדת של חובשי כיפות נאמנים תבצע. הרי זה מאיים על הנרטיב הציוני. זה עלול לגרום לאנשים מסוכנים לחשוב שאנחנו לא עם ככל העמים, חס וחלילה.
    לא יכולת להתאפק? היית חייב לחשוף? ממך היית מצפה ליותר זהירות

    הגב לתגובה זו

  • 30.

    פייגלין הוא כל כך פלאקטי ונבוב, פשוט עצוב (ל''ת)

    ליאורה, 31/05/07 13:57

    הגב לתגובה זו

    • עצוב?

      חיים, 31/05/07 22:40

      עצוב שיש תגובות כל כך רדודות כמו שלך

      הגב לתגובה זו

    • אכן מאוד עצוב שיש התייחסות רדודה כזאת (ל''ת)

      Jim, 06/06/07 06:28

      הגב לתגובה זו

  • 29.

    כל הארץ לאורך ולרוחב מלאה ממצאים מצריים

    והמזבח לא מאשר, 31/05/07 13:55

    ההסטוריה המדעית לא בהכרח סותרת את המיתולוגיה.
    ולא כל מימצא ארכאולוגי שמתאים לסיפור -הוא בהכרח באמת ראייה מוכחת..
    פשוט אין לדעת.
    **ההסטוריה הקדומה משולבת במיתוסים ששלובים במציאות וכו' וכו'.**

    סיפור הווצרותנו לעם הוא סיפור יפהפה גם בלי ממצא ממעמד הר סיני או ממזבח יהושע.
    לאף אחד אין סיפור יותר מדעי מוכח אחר!
    _______________________
    גם התיזה של ''הכל דמיון'' וגם של ''זה מזבח יהושע'' שגויות.
    _______________________
    פייגלין היה רוצה חגיגות לאומיות בווליום גבוה הרבה מעל הממוצע בכל נושא,ויש חוגים שעושים ימים כלילות כדי לנטרל מאיתנו כל לאומיות-הקיצוניים משני הצדים, מה שנקרא..

    הגב לתגובה זו

    • ממצאיםן באיכות הזאת יש בודדים לא לחינם אסכולת ת''א מתעלמת (ל''ת)

      ארכיאולוג, 31/05/07 18:34

      הגב לתגובה זו

      • מצריים היתה נוכחת כאן כמעצמה איזורית

        לפעמים בפועל, 01/06/07 16:38

        לפעמים רק כמקבלת מסים
        ויש ממצאים מצריים מכל מיני תקופות ובכל מיני איזורים, ובישובים ממוצא אתני שונה.

        ממצאים מצריים לא קשורים בהכרח ל''סיפור שלנו''.

        הגב לתגובה זו

  • 28.

    מה פייגלין רוצה הפעם?!... (ל''ת)

    איזה נודניק, 31/05/07 13:52

    הגב לתגובה זו

  • 27.

    מבין את מה שאתה אומר אבל מדבריך עולה

    משה, 31/05/07 13:30

    שחובתנו לכבוש גם את חצי האי סיני את עבר הירדן המערבי ואף חלקים ממצרים שהרי שם הפכנו לעם... ואולי גם את ארם נהריים (סוריה) הרי שם נולד אברהם... ואיפה זה נגמר?

    הגב לתגובה זו

    • אתה צודק

      חיים, 31/05/07 14:07

      זה תפקידו של מלך המשיח
      אני מקווה שאתה לא כופר בכך שהוא עתיד להגיע ב''ה
      הכפירה זה הדבר הקשה ביותר

      הגב לתגובה זו

      • לך (ל''ת)

        תחפש.., 31/05/07 15:42

        הגב לתגובה זו

    • לא לכבוש - לשחרר! הכל שלנו מימים ימימה.

      דודי, 31/05/07 15:37

      ארץ ישראל נתונה תחת כיבוש.
      הכיבוש הזה חייב להסתיים. כמה שיותר מהר, יותר טוב לעולם כולו ולנו.

      הגב לתגובה זו

    • וגם את ספרד, פולין, רוסיה, ארה''ב ואוסטרליה. אתה ממש אינפטיל! (ל''ת)

      או אולי מוסלמי?, 31/05/07 15:40

      הגב לתגובה זו

      • תגובה לעניין (ל''ת)

        איזה, 31/05/07 19:00

        הגב לתגובה זו

  • 26.

    מכחישים עצמנו לדעת

    משה פייגלין, 31/05/07 12:49

    בכל מדינה נורמלית, היה אתר שכזה הופך לאתר לאומי אליו עולים לרגל אחת לשנה תלמידי כל הכיתות. תנועות הנוער היו מחדשות את הטקס בו נהיינו לעם. חיילים היו מסיימים שם מסעות. חיזיון אור-קולי היה ממחיש את העם העומד על הר גריזים והר עיבל ופונה אל המזבח. אבל אנחנו - דווקא מתוך הרצון להיות נורמליים ולהכחיש את ההסטוריה והקשר המיוחדים שלנו - מוכיחים עד כמה איננו נורמליים. במלחמה האחרונה ראינו מה קורה במאבק בין מי שמאמין בצדקת דרכו - גם אם כוחותיו דלים, לבין מי שאיבד את אמונתו - גם אם הוא גדול ומצויד היטב. מי שאין לו עבר גם אין לו עתיד. מזבח יהושוע בהר עיבל חשוב יותר מכל התעצמות צבאית - אם רק נדע להשתמש בו כמו שהיה עושה כל עם נורמלי.

    הגב לתגובה זו

    • היה יזם שניסה להקים אתר תיירות

      הנטפל לקטנות, 31/05/07 13:47

      היה יזם שניסה להקים אתר תיירות באתר של המזבח. אני מניח שאתה מכיר אותו ,נ''פ מקדומים.אתה בודאי זוכר מה קרה בטיול שהוא אירגן למקום וזה היה סוף הניסיון.

      הגב לתגובה זו

    • התרשמתי עמוקות

      איל, 31/05/07 14:10

      תמיד שאלתי עצמי מדוע אין כמעט זכר מיציאת מצריים (ארון הבריל לדוגמה). אני לא דתי אך גילוי זה בהחלט מעודד אותי להתקרב יותר לשורשינו. כל הכבוד משה!

      הגב לתגובה זו

      • שאלת למה אין זכר ליציאת מצרים מורכבת הרבה יותר

        לילך, 31/05/07 18:36

        עיין מאמרו המצויין של פרופ' אליצור בספרו ישראל והמקרא בנידון טכן בספרו החדש (והמצוין )של ד''ר מייטליס לחפור את התנ''ך

        הגב לתגובה זו

  • 25.

    אני ממליץ לכולם לקרוא את ספרו של זרטל

    יואב, 31/05/07 12:43

    ''עם נולד'' - מזבח הר עיבל וראשית ישראל.

    הגב לתגובה זו

  • 24.

    פיגלים ממציא אוייב ותוקף אותו-הכל מומצא וילדותי

    tggg, 31/05/07 12:39

    פיגלין החליט שהקהילה המדעית לא מתיחסת לתנך.... איזה החלטה של טיפש. פשוט מאוד, טיפש.

    רוב הסיפורים בתנך הם סיפורים ידועים ומוכחים ואף אחד לא חולק על זה.

    אז בא איזה טיפש, אמר כל הקהילה המדעית (אותה קהילה שיודעת להגיד מה הוא אותו מזבח אחרי שמצאה אותו) אנטי התנך ואז תוקף את אותה קהילה מדעית.

    כתבה כל כך ילדותית לא ראיתי מזמן.

    הגב לתגובה זו

    • טיפש שאינו מבין ואינו יודע

      קלות בלתי נסבלת, 31/05/07 13:00

      שמעת על פרופ' פינקלשטיין? על זאב הרצוג? פאתט.

      הגב לתגובה זו

      • שמעתי וקראתי.אין להם אף תשובה סבירה לממצאיו של זרטל

        לילך, 31/05/07 19:55

        כמו גם למימצאיה החדשים של אילת מזר בעיר דוד וכמו לשכבת השריפה מתקופת ברזל 1 מתל חצור

        הגב לתגובה זו

    • tggg - אתה צודק, זוהי שיטת הדמגוגים - להתלבש על מישהו ולתקוף אותו (ל''ת)

      קלעת בומבה, 31/05/07 13:12

      הגב לתגובה זו

    • האמת כל כך לא נוחה לך? (ל''ת)

      ארז, 31/05/07 13:14

      הגב לתגובה זו

    • התשובה נמצאת בתגובה 23

      בדחן נוסף, 31/05/07 13:30

      ככה הורגים סיפור ופייגלין צודק. לאחרונה עשו סרט שלם על מערת קבורה של משפחת ישו, התרגשות עולמית ולפני כן עוד גילוי הקשור לעולם הנוצרי בבית שאן, אבל לגבי היהודים הכל בדיחה

      הגב לתגובה זו

  • 23.

    המבנה בהר עיבל איננו מזבח והפרוש של זרטל הוא בדיחה

    גדעון, 31/05/07 12:31

    כל הארכיאולוגים בארץ ובעולם צוחקים מהפירוש הילדותי של זרטל. הוא הפך ממש לבדיחה: פרופ' לורנס סטייגר מאוניברסיטת הרוורד אמר כי זה פירוש שמתאים לגן ילדים!

    הגב לתגובה זו

    • אז מה היה הפירוש המלומד והלא ילדותי של ד''ר סטייגר לממצא? (ל''ת)

      צוחקים כשאין, 31/05/07 16:07

      הגב לתגובה זו

      • אין אף הסבר אחד בביר ולכן התגובה היא גיחוך (ל''ת)

        אבי, 31/05/07 19:57

        הגב לתגובה זו

    • צר לי אך לא הבנת את דבריו וחוצמיזה הוא מאוניברסיטת שיקאגו למיטב זיכ

      לילך, 31/05/07 18:38

      הוא אמר שאם דבריו של זרטל נכונים כולנו צריכים לחזור לגן וללמוד את ביקורת המקרא מחדש.ולכן מעדיפים מבקרי המקרא להתחמק בכל דרך אפשרית מהתמודדות

      הגב לתגובה זו

  • 22.

    אני מצאתי את האסלה של הנביא חבקוק! לא מגיע לי אייטם??

    פרופ' מקס, 31/05/07 12:21

    די לעבורת אלילים!

    הגב לתגובה זו

    • נכון

      ארז, 31/05/07 13:17

      די לפולחן השלומיזם - מספיק קורבנות הועלו למולך השלום.

      הגב לתגובה זו

  • 21.

    גם לפי חז''ל התנ''ך אינו יכול לשמש כספר היסטוריה. במבט ראשון יש בו

    אורתו, 31/05/07 12:08

    תיאור כרונולוגי רציף לכאורה; אבל כשמגרדים קצת את פני השטח מגיעים למסקנה הבלתי נמנעת של חז''ל ,''אין מוקדם ומאוחר בתורה'', כלומר לא ניתן להסתמך על התנ''ך כספר היסטוריה. התנ''ך הוא קודקס חוקים, והסיפורים ההיסטוריים הם בחלקם אמיתיים ,בחלקם אלגוריים ובחלקם גם וגם, ולעולם לא נדע לבטח מה הוא מה.

    הגב לתגובה זו

    • כאילו דההההה - אבל הנה סיפור שהוא כן נכון היסטורית. (ל''ת)

      לא הבנת את זה?, 31/05/07 12:13

      הגב לתגובה זו

    • הרחקת לכת בפירוש הביטוי ''אין מוקדם ומאוחר בתורה''

      לילך, 31/05/07 12:18

      תביע את דעתך בחופשיות אך בבקשה אל תלביש אותה על דברי חז''ל

      הגב לתגובה זו

  • 20.

    הערה קטנה על המזבח

    אלי צ'רניאבסקי, 31/05/07 12:08

    אני חושב שבכל זאת צריך להתייחס ליתרון שמביאה ה''נייטרליות'' כביכול של פרופ' זרטל. משלחות ארכיאולוגיות רבות חפרו בהר עיבל במאה השנים האחרונות, ואף אחת מהן לא מצאה את שרידי המזבח.
    אדם זרטל מצא אותו על הצלע המזרחית כשהוא בכלל לא פונה להר גריזים, ולא נראה משם. אדם זרטל זיהה את המזבח בהר עיבל תוך כדי קבלת הנחה, שאדם דתי היה מתקשה לעכל אותה. הוא גילה כי הר גריזים של היום, הוא בעצם הר כביר שעליו יושבת אלון מורה.

    כדי להיות ארכיאולוג, כנראה באמת צריך להיות מסוגל להטיל ספק בכל דבר... גם במסורת שומרונית בת אלפיים חמש מאות שנה.

    הגב לתגובה זו

    • אלי, לגבי הטלת ספק במסורות ארוכות...

      יאיר, 31/05/07 13:18

      קל לך להטיל ספק במסורת בת 3000 שנה, ולכנותה שומרונית, אבל אני מניח שבמסורת רבין בת 10 השנים אינך מטיל ספק, ולא יעזרו כל העובדות במציאות: אתה מאמין אמיתי - יותר דתי מכולנו.

      הגב לתגובה זו

      • חלאס לחפש כופרים בנרות

        אלי צ'רניאבסקי, 01/06/07 17:34

        אני פעיל מנהיגות יהודית, ורבין הוא לא כוס התה שלי. כתבתי את מה שכתבתי בעקבות מחשבות תמימות לחלוטין שכפירה אין בהן, בעקבות קריאת המאמר ובעקבות קריאת הספר המלא יותר של אדם זרטל ''מזבח הר עיבל וראשית ישראל''.

        נכון... בתנ''ך לא כתוב מה צריך להשקיף על מה, אבל כן הגיוני להניח ששני ההרים אחד מול השני. כיוון שמקובל היה לחשוב שגריזים זה ההר דרומית לשכם, אי-אפשר היה לחפש את המזבח על הצלע המזרחית של עיבל, שעל זיהויו אין ספק.

        הגב לתגובה זו

    • ותקרא שוב את התנ''ך

      אאאאאאאאאאאאאאא, 31/05/07 13:27

      האם המזבח צריך להשקיף על שכם לפי הכתוב? או לא. רמז משל יותם

      הגב לתגובה זו

    • עיין הסברו של זאב ארליך לשאלתך

      לילך, 31/05/07 18:41

      התפרסם בין היתר במוסף שבת של מקור ראשון ניתן למצוא באינרנט לדעתי.תמצית דבריו-לא כתוב בשום מקום שמעמד הברכה והקללה והמזבח הם באותה נקודה

      הגב לתגובה זו

      • תודה על ההפניה

        אלי צ'רניאבסקי, 01/06/07 17:35

        אשמח לקרוא. שאלה בכזה קנה מידה הציקה לי בשל חוסר ההתייחסות אליה.

        הגב לתגובה זו

  • 19.

    נמאס מהדמגוגיה של משה פייגלין- אתה הזוי.....ברק לשלטון (ל''ת)

    ליאת, 31/05/07 11:55

    הגב לתגובה זו

    • ליאת שלום - בגלל ברק מתו כבר כמה מאות אנשים. זכותך לבחור בו. אבל את (ל''ת)

      כל כך שונאת !, 31/05/07 12:11

      הגב לתגובה זו

    • ברק לראשות המפלגה - בל''ד (ל''ת)

      צודק, 31/05/07 19:24

      הגב לתגובה זו

  • 18.

    כל אזור יהודה ושומרון מוכחש ע''י ''פרופ''- הרי זו ארץ יהודה.......ו (ל''ת)

    שכחת, 31/05/07 11:51

    הגב לתגובה זו

  • 17.

    כרגיל אני נהנת מדברים א-פוליטים- תודה משה (ל''ת)

    מה, 31/05/07 11:50

    הגב לתגובה זו

  • 16.

    הפרופ' יודע מה זה מעמד הר סיני? (ל''ת)

    שרה, 31/05/07 11:49

    הגב לתגובה זו

  • 15.

    אם זה היה שייך לתרבות אחרת ( נצרות איסלאם) המדינה הייתה מרעמת...

    נמאס, 31/05/07 11:46

    וחדשות הערוצים היו אומרים מזעזע

    הגב לתגובה זו

  • 14.

    שכחת לציין שהטחול של דבורה הנביאה נמצא בחפירה באיתמר ג' (ל''ת)

    דוד, 31/05/07 11:32

    הגב לתגובה זו

    • תפתח ספר תקרא- אמרו בבנק פועלים לא נעים להפגין בורות לכלל הציבור (ל''ת)

      בני, 31/05/07 11:53

      הגב לתגובה זו

    • לדוד שלום - אתה ההוכחה שהשמאל משחית. הורס משחית וממית. (ל''ת)

      השמאל משחית!, 31/05/07 12:10

      הגב לתגובה זו

      • השמאל מצחיק (ל''ת)

        הכבוש ממשיך, 31/05/07 13:08

        הגב לתגובה זו

  • 13.

    שתי הערות מדעיות חשובות

    מיכל, 31/05/07 11:30

    1.מה שבאמת מרתק זו מערכת ההכחשה והתגובות המדהימות של אסכולת אוניברסיטת תל אביב שהם מכחישי המקרא הרדיקאלי.ניתן למצוא על כך חומר מפורט באינטרנט ובסיפרו של אדם זרטל בהוצאת ידיעות אחרונות
    2.דווקא החרפושית של רעמסס השני יוצרת בעיה לפי פשוטו של מקרא מכיוון שזה אינו רעמסס ''שלנו'' לפי הכרונולוגיה המקראית (400 שנה מיציאת מצרים עד שלמה המלך.)אלא לפי הכרונולוגיה המקובלת במחקר.ועיין מאמרו של פרופ' אליצור ז''ל בספרו ישראל והמקרא.
    ייתכן וכך גם אומר זרטל שהמזבח שימש עוד שנים רבות אחרי ימי יהושוע.
    חומר נוסף ותמונה עדכנית של המקום ניתן למצוא בספרו המעולה של ד''ר יצחק מיטליס ''לחפור את התנ''ך

    הגב לתגובה זו

    • תודה על תגובה חשובה ומחכימה (ל''ת)

      נדב, 31/05/07 20:00

      הגב לתגובה זו

  • 12.

    ניתן להגיע למקום

    לילך, 31/05/07 11:24

    מדי פעם מתאפשרת ע''י צה''ל כניסה מאובטחת למקום.יש חבר'ה בשבי שומרון שמשוגעים לעניין כדאי לבדוק איתם

    הגב לתגובה זו

  • 11.

    אכן - קשר של שתיקה

    גיחזי, 31/05/07 11:11

    כל הכבוד למשה פייגלין על המאמר היפה הזה.

    אני רק רוצה להוסיף שקשר השתיקה קיים בעוד מקומות בארץ אבותינו - והכל נובע מפחד קמאי שמא יגידו שאנו באים לטעון בעלות על השטחים ואז ''תהליך השלום'' יהרס - וזה יוביל לאובדן כלכלי רציני של בעלי ההון בישראל - הכל כלכלי\ פוליטי.

    איבדנו את דרכינו - אנו עם ככל העמים

    ללא חזון ועשייה של עיקרי היהדות והם:
    לעשות צדקה
    ולעשות משפט

    כל המצוות אמורות לגרום לכך שנהיה בני אדם טובים.
    נרחיב על כך בהזדמנות אחרת.


    הגב לתגובה זו

  • 10.

    נגד כל הסיכויים...

    ארז, 31/05/07 11:08

    על אפם וחמתם של ה''היסטוריוני החדשים'', מתגלות שוב ושוב עדויות הקושרות קשר בל יינתק את העם היהודים לארצו, ארץ ישראל.

    הגב לתגובה זו

  • 9.

    פייגלין עזוב אותנו.אנחנו אנשים עצבנים ורק ביבי הוא המנהיג שלנו.

    מושיקו העצבני, 31/05/07 11:03

    פייגלין אן לנו סבלנות ולא עצבים מיותרים . עם כל הכבוד לך שאתה שייך לליכוד ולמחנה הימין. . אל תתעסק עם ביבי. כי הוא האחד והיחיד שינהיג אותנו בשלושים שנים הבאות . אז יאללה חלאס. תן לנו את הכבוד שלנו . כאוהדי בית''ר ונאמנים לביבי . וכח בשבון שבימים אלה יותר מי תמיד אחרי שהעיפו את פרץ מהעבודה בגלל שהוא מזרחי. אנחנו יוצאי עדות המזרח כולנו יד אחד ולב אחד כולל אלה שהיו בעבודה בגלל פרץ מצביעים רק ליכוד בראשותו של מנהיגנו הדגול מרבבה בנימין נתניהו . ואנחנו עדות המזרח הרוב הארי בארץ ואנחנו נחליט...

    הגב לתגובה זו

    • גם אני מזרחי, אז תרשה לי להחליט לבד ברשותך, מושיקו!

      אלי, 31/05/07 11:12

      ואני מאוד מצטער, אבל עם כל ההערכה המובלת שלי לביבי, רק מנהיגות יהודית!

      הגב לתגובה זו

      • אתה מרכז שפוי כמו שאני מלך נורווגיה

        פלפליהו, 31/05/07 11:30

        הטקטיקות המטופשות של תומכי פייגלין - ''אני מרכז שפוי ואני בוחר פייגלין'' - עובדות אולי רק על פייגלין או חבריו.

        אני לעומת זאת, חבר הימין הקיצוני ובשבילי רק מרץ....

        הגב לתגובה זו

        • לכבוד הוד מעלתו מלך נורווגיה!

          אלי, 31/05/07 12:56

          אני גר בשומרון - מרכז הארץ (למד גיאוגרפיה!). ואני שפוי, מה שבטוח - יותר ממצביע מרץ ממוצע! על זה אתה יכול להתווכח אבל זה יהיה כמובן וויכוח סרק, הוד מעלתו (אגב , הגיע באמת הזמן לנתק את הזיקה שלנו לנורווגיה, ובעיקר לאוסלו ).

          הגב לתגובה זו

    • מושיקו . אני ממוצא עיראקי ואני לא מאמין לביבי אפילו מילה אחת.

      שלום חביב, 31/05/07 18:40

      ביבי הוא כולו פקה-פקה. רוח וצלצולים. אם ביבי בשלטון הוא יישם את מדיניותו של יוסי ביילין ושולמית אלוני. אז מושיקו. עצבני או חסר סבלנות או מזרחי כורדי הונגרי ורומני.
      לא משנה מה המוצא ומה החמולה שלך החליטה. מה שאנו צריכים כולנו מנהיגות ישרה ואמיתית שאומרת את האמת בלבד ועל העקרונות האמת והצדק היהודי היא תפעל. ונכון להיום משה פייגלין הוא האיש העומד בכל הקרטריונים האלה ועליו עוד אפשר לסמוך . נתניהו לצערי הוא לא הדמות שאפשר לסמוך עליו כלל. מה שבוער לנתניהו זה תאוות השלטון בלבד . אז כדאי לכולנו לקפוץ למים הקרים וללכת רק על פייגלין כי הוא אמיתי.

      הגב לתגובה זו

  • 8.

    אם היו מגלים כספת אולמרט כבר היה שם (ל''ת)

    מזבח לא מענין, 31/05/07 11:02

    הגב לתגובה זו

  • 7.

    ראיתי את המקום מרחוק

    .., 31/05/07 11:00

    רואים אותו די טוב מאלון מורה

    הגב לתגובה זו

  • 6.

    מדהים !!

    פיני, 31/05/07 10:56

    יופי של גילוי,נכון, עברנו שם, חיינו שם,
    אבל,מחפש פרקטיקה,אמת עמוקה
    אפשר לבנות מזבח למופת ובאמונה עצומה, גם על הר חיריה,הוא פנוי,ההר

    הגב לתגובה זו

    • זו הטעות של כווולכם : אף ערבי לא יתן לכם לחיות בשקט בחיריה...

      יהודי, 31/05/07 11:23

      ...או בפ''ת או בשיינקין כשאתם בורחים מעזה או מקרני שומרון !! זה מה שאתם לא מבינים !! לא צריך להיות גאון בשביל להבין את זה - צריך רק לעקוב אחרי התנהלות העולם הערבי לאורך זמן.

      הגב לתגובה זו

    • אם נוותר על יהודה ושומרון...

      ארז, 31/05/07 12:10

      שהם ערש תרבותנו וזהותנו, אין לנו שום זכות על תל אביב, חיפה, אשדוד וכ''ו.
      אם נוותר על זהותנו, אין לנו מה לעשות פה, כי אנחנו סתם גוזלים ארץ של עם אחר.

      הגב לתגובה זו

    • נכון! עם אורקולי והכל (ל''ת)

      היידה, 31/05/07 14:08

      הגב לתגובה זו

  • 5.

    הנה מי זה בא ראש הממשלה הבא!!!

    דורון מהשומרון, 31/05/07 10:48

    ברגע שבוא ישלוט לא יהיו פה יותר בעיות

    הגב לתגובה זו

  • 4.

    הנה מי זה בא ראש הממשלה הבא!!!

    דורון מהשומרון, 31/05/07 10:46

    ברגע שבוא ישלוט לא יהיו פה יותר בעיות

    הגב לתגובה זו

  • 3.

    פייגלין, אל תגנוב לנו ליכוד

    רון, 31/05/07 09:20

    אתה לא שייך למפלגה

    הגב לתגובה זו

    • רגע, הליכוד הוא של אבו-רון? (ל''ת)

      תמיהה, 31/05/07 10:18

      הגב לתגובה זו

    • לגנוב מפלגה זה מונח סטאליניסטי ואנטי דמוקרטי של רון. (ל''ת)

      רון אתה פאשיסט?, 31/05/07 10:33

      הגב לתגובה זו

      • פייגלין מנסה להשתלט על ליכוד כדי לקדם מטרות הזויות שלו (ל''ת)

        רון, 31/05/07 11:14

        הגב לתגובה זו

        • הליכוד רשום אצלך בטאבו? (ל''ת)

          ארז, 31/05/07 12:10

          הגב לתגובה זו

    • פייגלין עדיין חושב שהעם מצביע כמו עדר - צא ולמד מר פייגלין

      רן, 31/05/07 13:16

      העם לא בוחר מפלגה , ולראייה ראה את מספר המנדטים הנמוך של הליכוד (לדעתי, חלק לא קטן מכך הוא ''בזכות'' מנהיגות יהודית...'')

      פייגלין יכול לעמוד בראש הליכוד (והוא לא..) זה לא יעזור לו.

      הגב לתגובה זו

  • 2.

    צריך לשמור על הפרופסור הזה שלא נגלה פתאם את גופתו צפה בירקון. (ל''ת)

    הוא ממש בסכנה, 31/05/07 09:16

    הגב לתגובה זו

  • 1.

    בהחלט מאוד מרגש

    ג., 31/05/07 09:10

    גם אם האקדמיה חולקת על כך שהסיפור המקראי נכון אחד לאחד, עדיין אין ספק בקשר - שנראה גם על האדמה גם מתחתיה - של עם ישראל לארץ ישראל.
    הנגזרת הפוליטית שגוזר פייגלין מכך היא כבר סיפור אחר.

    הגב לתגובה זו

    • טעות ידידי. הנגזרת הפוליטית שאתה (!) גוזר היא הטרגדיה והאסון שלנו ! (ל''ת)

      פייגלין נורמלי!, 31/05/07 09:22

      הגב לתגובה זו

    • ל- ג. שלום. אתה פשוט מדכא ומייאש. איך אפשר להגיב כך?

      הנורמליות עדיפה, 31/05/07 09:28

      כל אדם נורמלי יבין שזו מולדתו וזו ארצו וזו תרבותו וכאן חייו.
      רק אתה, בטח שמאלני נאור מתקדם פלורליסט אוהב אדם מוסרי רק אתה חייב לעשות את המעשה הכי לא נורמלי שאפשר לעשות ולהתכחש לזה.
      המסקנה של פייגלין היא הכי טבעית ורגילה ופשוטה ואמיתית ונכונה.
      למה אתה, אנחנו, היהודים כל כך דפוקים ומתאבדים?
      למי יש הסטוריה ותרבות כזאת אדירה והוא יורק עליה? למי?
      למה אתה כזה ????????
      אתה נכס ענק לאיסלם. תמונתך וודאי תלויה כל מסגד במסגרת זהב.

      הגב לתגובה זו