• 61.

    כנראה שכמה סטודנטים חיו בסרט

    אהוד ר., 24/05/07 08:04

    כן, גם לי יש השגות על אופן ההתנהלות של המו''מ והשביתה וכו' וכו' -- נכתב ונאמר על כך יותר מדי.

    אבל תגידו, מי חי באשליות? לא *באמת* חשבתם שאפשר לשבות כ''כ הרבה זמן ולא להרגיש את התוצאות וההשלכות אחר כך?!
    בחייאת, תתעשתו ומהר. אין ברירה, נעבוד קשה, נקרע ת'תחת ונשלים את שנת הלימודים.

    צר לי באמת על כל אלו שצריכים לעבוד בקיץ כדי לממן את הלימודים, אבל אני מאמין שעם קצת אופטימיות (ואולי הלוואה בנקאית או משהו כזה) כולנו נסתדר.

    הגב לתגובה זו

  • 60.

    אני לא הולך ללימודים! (ל''ת)

    אני, 22/05/07 21:40

    הגב לתגובה זו

  • 59.

    ראשי האגודות- אתם הכנסתם אותנו לבוץ הזה,, עכשיו תוציאו אותנו ממנו (ל''ת)

    סטודנטית, 22/05/07 19:11

    הגב לתגובה זו

  • 58.

    קול קורא לכל הסטודנטים

    אריק, 22/05/07 18:22

    ק ו ל ק ו ר א ל ס ט ו ד נ ט י ם

    יושבי הראש של האגודות החליטו לצאת לשביתה לפני כחודש, ודרשו מהסטודנטים להיות מעורבים ופעילים, ולהתייצב מאחוריהם. כעת, כאשר רבבות סטודנטים נרתמו למאבק והפכו פעילים, הם מונעים מכלל ציבור הסטודנטים את זכות היסוד לחופש מידע, לדון ולהכריע האם לקבל את ההסכם שהוצע על ידי הממשלה. יתרה מכך, ידוע שיו''רים התכוונו להצביע בניגוד לעמדת האגודות שלהם, ובזאת מוטטו את הלגיטימיות שלהם כנציגי הסטודנטים.

    נעשו נסיונות חוזרים ונשנים של ראשי ארגוני הסטודנטים לאשר ההסכם במחטף, ללא התייעצות או דיון עם הסטודנטים. מאז יום שישי האחרון איתי שונשיין, יו''ר התאחדות הסטודנטים המאגדת גם את האוניברסיטאות, סירב בתוקף לקיים ישיבה פתוחה, סירב לאפשר נוכחות של משקיפים מטעם הסטודנטים, וכאשר מאות סטודנטים ומרצים הגיעו לישיבות השונות שנקבעו וסרבו לאפשר קיומן ללא שקיפות, הוא והיו''רים מיהרו להימלט מהמקום ולנסות לקיים ישיבה נוספת במיקום סודי, תוך הטעיית הסטודנטים שבחרו בהם – כל זאת לשווא, שכן פעם אחר פעם גילו הסטודנטים את המיקום והתייצבו שם במחאה. במהלך יום שני, נעשו מספר נסיונות לקיים ההצבעה ע''י שליחת פקסים, ואפילו ב-SMS (!!), אך הם נכשלו. בערב יום שני התקיימה ישיבה של התאחדות הסטודנטים בקרית-אונו, והפעם שונשיין שכר מאבטחים פרטיים, מכספנו, כדי להתעמר בסטודנטים המוחים. לבסוף, לאחר ששונשיין הבטיח לעצמו רוב ע''י שינוי שיטת ההצבעה, עבר ההסכם למרות התנגדותן של אונ' ת''א, בן-גוריון וחיפה, וכן מכללות רבות.

    תהליך קבלת ההחלטות של היו''רים נעשה בחוסר שקיפות, תוך התעלמות מעקרונות הדמוקרטיה, ולכן אינו לגיטימי ואינו מחייב !

    ההסכם שחתם עליו שונשיין הוא הסכם רע, שלא מכיל הישגים ממשיים או אף התחייבות משמעותית וקונקרטית של הממשלה – כך גם לדעתם של המרצים ומומחי משפט. אפילו שונשיין הודה שאין בהסכם התחייבות ממשלתית אמיתית ובעלת תוקף. כל משמעות ההסכם היא דחיית המאבק על שכר-הלימוד, התקציבים ומבנה האוניברסיטאות והמכללות לקיץ – אז כבר לא תהיה שביתה ולא יהיה לנו כח אמיתי.
    ארגוני המרצים, ארגונים חברתיים ואישי ציבור, כולל ועדת החינוך של הכנסת, הביעו תמיכה במאבק שלנו – האם נפסיק אותו עכשיו, אחרי ששבתנו יותר מחודש, בעבוד נזיד עדשים חסר ערך? האם ניתן לשונשיין לבנות על הגב שלנו קריירה פוליטית?

    לכן, החלטנו לציג אלטרנטיבה – ביום חמישי אנו נקיים בכל קמפוס יום שכולו דיון בהסכם ובמשמעותו, ובהליך שבו הוא אושר. בכל קמפוס בארץ יכונסו מעגלי דיון, כדי שכל אחד יגבש עמדה עצמאית על ההסכם, וכך ניתן יהיה להגיע להכרעה אמיתית ודמוקרטית, שכולנו שותפים לה. זו הדרך, ולא ישיבות סודיות בחדרי-חדרים וסגירת 'דילים' ע''י עסקנים פוליטיים.

    אסור לחזור ללמוד כאילו דבר לא קרה, בלי שניתנה לנו הזכות הדמוקרטית להביע דעה, לדון ולהצביע !

    כולכם מוזמנים לדיון משותף, מרצים וסטודנטים, על ההסכם ועל עתיד החינוך והחברה בישראל – ביום חמישי 24/05 בבוקר, בכל הקמפוסים,. הסמסטר כבר כמעט נגמר, ברור שביטול מוחלט שלו אינו על הפרק (חשבו על ההשלכות לגבי האוניברסיטה) – בואו לחשוב ולדבר ביחד!


    לציבור הסטודנטים אין מה להפסיד עוד – אך יש לנו עולם ומלואו לזכות בו !

    הגב לתגובה זו

    • רבבות סטודנטים התגייסו למאבק? איפה אתה חי?

      סטודנט, 23/05/07 00:53

      להפגנות הגיעו בקושי אלף. יהיה משעשע לראות אותך ביום חמישי יושב ומנהל דיונים עם עצמך.
      סטודנטים רוצים ללמוד. פעילים נודניקים כמוך רוצים לשבות.

      הגב לתגובה זו

    • צודק! עדיף כבר להמשיך לשבות... (ל''ת)

      שי, 23/05/07 01:15

      הגב לתגובה זו

  • 57.

    הלך הודו בקיץ... (ל''ת)

    סטודנט עצוב, 22/05/07 17:56

    הגב לתגובה זו

  • 56.

    אל תאיימו עלינו, ור''ה תשבו בשקט

    יוסי, 22/05/07 17:00

    אני מציע שראשי האוניברסיטאות יפסיקו לאיים על הסטודנטים, מי הפראייר שיבוא ביום שישי ויישאר עד חצות? ממש צוחקים עלינו בפרצוף. שיאריכו בשלושה שבועות ויקצצו מעט מהחומר. ככה שום דבר לא יקרה לא תפגע רמה אקדמאית ולא הלו''ז של הסטודנטים.
    הגיע הזמן לשים סוף לטרור של האוניברסיטאות. ור''ה במקום לתמוך בסטודנטים כל הזמן שם להם רגליים. הרמה האקדמאית כל כך נמוכה שפגיעה נוספת ממש לא משנה לאף אחד . אז תנו לסטודנטים לנשום קצת !!!

    הגב לתגובה זו

  • 55.

    שונשיין יסיע את כל הסטודנטים הביתה בחצות

    סטודנטית, 22/05/07 16:09

    הם מטורפים?!?! יש אנשים שתלויים בתחבורה ציבורית ונוסעים כל יום ברכבת או אוטובוס!!! איפה נמצא אוטובוס ב 12 בלילה?! נישן אולי על הרצפה בחדרי ההרצאות? או שאולי שונשיין היקר יממן לנו מוניות ספיישל הביתה?!?! בושה וחרפה! לא יאמן איך הרסו לנו את החיים...

    הגב לתגובה זו

  • 54.

    איזה כתבה בא לי למות ! :(

    סטודנט עצוב, 22/05/07 15:40

    בשביל מה עזרנו לך שונשיין ? בשביל מה ? אני לא מאמין תראה מה עשית לנו הרסת לנו את החיים , יפתרו אותי מהעבודה ! , אין לי מילים כואב לי הלב אני מרגיש שאני עומד להתמוטט לא יודע איך לחזור במצב כזה ללמוד !!! לא רוצה את האגודה הזאת יותר לא רוצה כלום !!!! , היושב במרומים רואה הכל וישלם לכם על זה ביוקר אבל לנו כבר לא אכפת שנה הבאה אני לא בוחר באף אחד ואם תביאו 300000 טון שלשלאות אני אכנס דרך הקיר אם צריך ללמוד !! עופו הביתה הרסתם לציבור של 250000 סטודנטים את החיים !

    הגב לתגובה זו

    • קצת פרופורציות

      סטודנטית שפויה, 23/05/07 06:06

      ל54 גם אם יהיה לך קצת קשה חודש חודשים להצהיר שהרסו לך את החיים זו קצת הגזמה.
      אם כבר לכעוס זה על כך שושנשיין סחב אותנו לעסק הזה רק כדי לקדם את עצמו ולכן אסור לנו לוותר צריך להמשיך להיאבק בכל הכוח ולהראות לשונשיין שהוא לא רלוונטי
      השביצה אולי נגמרה המאבק לא

      הגב לתגובה זו

      • פרופורציות?

        לא סטודנט, 23/05/07 20:12

        חשבת אולי שיש סטודנטים שהמשך הלימודים תלוי באופן ישיר ביכולת שלהם להתפרנס?

        שבלי עבודה לא יוכלו לשלם את שכר הלימוד ושכר הדירה?

        חשבת אולי שסטודנטים כאלה כנראה שיאלצו לוותר על הסמסטר הזה ולהאריך את לימודיהם בהתאם?

        לסטודנטים שכאלה זה בהחלט הרס את החיים ,לא לכאלה שיוותרו על החופשה בחו''ל (מסכנים שכמותם)

        הגב לתגובה זו

  • 53.

    למה להאריך את יום הלימודים עד

    דנה, 22/05/07 15:10

    22:00 אם אפשר להמשיך ללמוד לפי אותה מערכת שעות שהיתה לנו עד כה. לו הייתם אומרים שמצמצמים הכל לשבוע - עשרה ימים ניחא , אבל חודש.במחילה תמשיכו ללמד לפי אותו לו''ז שהיה קודם.

    הגב לתגובה זו

  • 52.

    המאבק הלך לשווא

    סטודנטית, 22/05/07 15:00

    ההסכם פוגע בסטודנטים פגיעה חמורה מאוד, ובמיוחד בסטודנטים שעובדים, השביתה הייתה לשווא לא עשו כלום ולא עזרו לסטודנטים, יש סטודנטים שלא יכולים להישאר עד חצות בלימודים ולא יכולים גם ללמוד בקיץ יש חופשות ויש אנשים שמנצלים חופשת הקיץ כדי לעבוד ולחסוך את הכסך לשנת הלימודים הבאה.
    אני מקווה שיתחשבו בדברים האלה ולא יפגעו בנו יותר!!!!!!!!

    הגב לתגובה זו

  • 51.

    לא הסטודנטים הפסיקו השביתה, אלא המנהיגים שהתיימרו לייצג אותם

    סטודנט מתל אביב, 22/05/07 14:56

    ואלה איבדו כל יכולת וזכות לייצג את הסטודנטים להבא. שום דבר לא הושג במאבק, שאליו הם ייצאו, וינוגרד בתוקף וכל החזר כספי להשכלה מותנה ביישום הרפורמות(שעליהן תמליץ ועדת שוחט, שלא פורקה).
    שונשיין החליט להתנהג כמו ראש הממשלה איתו הוא נושא ונותן: למרוח את הציבור שלו ולא להתפטר אחרי כישלון - בניהול מאבק שלא השיג שום דבר, ובניהול המו''מ.

    הגב לתגובה זו

    • 65% היו בעד ההסכם.

      סטודנט תל אביב, 22/05/07 15:08

      השביתה מעולם לא ייצגה את דעת הסטודנטים אלא את דעתם (נגיד שיש כזו) של קומץ פעילי האגודות והמשביתנים המקצועיים.

      הגב לתגובה זו

      • הסקר היה מוטה שיקרי-זה בולשיט:

        אחד, 22/05/07 17:28

        שונשיין עשה הכל בשביל להעביר את ה''בייבי'' שלו-ונקט בדרכם לא כשרות לצורך כך-
        א.במקום לערוך הצבעה ממוחשבת בקרב כל הסטו' הוא ערך סקר שיקרי שבו שאלות מוטות בעלות בסיס שיקרי -שמשרתות את המטרות שלו:למאבק(בניגוד לענותיהם) תמיכה של למעלה מ90%! ואז הוא שאל שאלה עם הנחה מאחוריה ועוד הנחה שיקרית-האם היתם מסכימים להמשיך-במחיר בי ט ו ל ה ס מ ס ט ר -שזו הנחה מוקדמת,ואף בעלת בסיס שיקרי -שמטעה ומוליך שולל את הסטודנטים במכווון-היות וידוע כי הדב ר אינו ריאלי כלל-והיא בגרר איום עלינו הסטודנטים.
        ב.שיטת ההצבעה שונתה באמצע קיומו של הליך-ע''מ לעוות ולהתאים את תוצאותיה לרצונו של האדון ש'-שכל שעניין אותו בימים האחרונים הוא להיות חתום על נייר כלשהו-גרוע ככל שיהיה-באופן אישי.
        רימו והוליכו אותנו שולל.לדעתי כדאי במקביל לכתוב על המחטף והולכת השולל לח''כים-שהכנסת תתערב בכך.
        הבעיה עם הסקר היתה לא שהיתה חובה לערוך אותו -
        אלא שהוא נעשה במטרה להשפיע על היו''רים האחרים -נציגי הסטודנטים -והסטודנטים עצמם (כל מוסד בהתאם לגיבוש שיטת ההחלטות אצלו). והיות שהוא נעשה על בסיס שיקרי,שנועד להטות את התוצאות לטובת הטיות של שונשיין-מכאן -ככל הנראה- העבירה על החוק.




        הגב לתגובה זו

        • שאלת את עצמך למה ל''הפגנות הענק'' הגיעו רק כמה מאות סטודנטים?

          סטודנט תל אביב, 22/05/07 17:57

          הסקר אכן לא משקף את המציאות בה אחוז הרבה יותר גבוה מ 65% מכלל הסטודנטים רצה בסיום השביתה.
          ומה הפלא? השביתה היתה לא חכמה מבחינת העיתוי, עמוסה בסיסמאות וריקה מתביעות ריאליות ספציפיות.
          בסיבוב הבא של המאבק יעמדו בראשו אנשים חכמים יותר (אני מקווה), ונוכל כולנו להזדהות.

          הגב לתגובה זו

          • לסטו' מת''א- מה שתגיד...

            סטודנט, 23/05/07 14:59

            דמגוגיה זולה,בולשיט

            הגב לתגובה זו

  • 50.

    מכתב תודה שני

    איתי שונשיין, 22/05/07 14:54

    מה אתם כולכם בוכים. העיקר שאני יצאתי מורווח מהסיפור. ציבור הסטודנטים- אתם אספסוף ותו לא. הולכתי אתכם שולל לאורך כל הדרך. עתידי הפוליטי מובטח ואינכם יכולים לעשות דבר . תודה לכולכם שהשתתפתם במאבק למעני.

    הגב לתגובה זו

  • 49.

    מכתב תודה לסטודנטים

    איתי שונשיין, 22/05/07 14:53

    מכרתי את הסטודנטים ממש בזול תמורת כסא בכנסת.קיבלתי הבטחה אישית מראש הממשלה שהוא ''ידאג לי''. אני צוחק על כל העולם מלמעלה . חברי הכנסת - פנו מקום למושחת נוסף - הנה אני בא.

    הגב לתגובה זו

    • אחי, אל תשכח אותי

      איתי ברדה, 23/05/07 17:20

      בואנה, אח שלי, איך עבדנו על הסטודנטים האלה.. הא? שכנענו אותם שמדובר במאבק צודק.
      לא מעניינים לי את קצה הציפורן החודרנית שיש לי בזרת כף רגל שמאל.
      זימברנו אותם.
      חברי הכנסת- פנו מקום לעוד שני מושחתים... וזה שיש לנו את אותו השם הפרטי לא אומר שאנחנו אותו בנאדם חחחחחחחח (איך אני אוהב לצאת דפוק).
      אגב, נגמרו לי הפטריות שקנינו אז.... יש מצב לעוד משלוח?

      הגב לתגובה זו

  • 48.

    הפגנה על ההענשה והפגיעה שהוחלט עליה-בזכויות הסטו' שנאבקו

    סטודנט, 22/05/07 14:40

    (וכן על העדר ההקלות המוכנן)-מי שיודע ומוכן להקים במיידי אתר מאבק לצורך העניין שייפרסם פה.

    הגב לתגובה זו

  • 47.

    אם המבחנים יהיו בראש השנה, מה אם מועדי ג' ?

    KOKO, 22/05/07 14:15

    ומה יעשו אם יהיה ברדק בקיץ כמו שהיה שנה שעברה ?

    הגב לתגובה זו

  • 46.

    עד 22:00 ? איפה ההיגיון ?

    סטואי, 22/05/07 14:15

    אחרי 20:00 המוח לא יעבוד ומה עם שיעורים ומטלות אחרות, מתי נעשה אותם ב-4:00 ?

    בלי מינימום של שעות שינה, השיעורים יהיו שיעורי שינה.

    הגב לתגובה זו

  • 45.

    יו''רים ו(הסטודנטים) בוכים

    סטודנטית ענייה, 22/05/07 14:13

    חבל שהתקופה הקרובה תהיה לחוצה כ''כ וחופשת קיץ תהיה משהו שאנחנו יכולים רק לחלום עליו עד הקיץ הבא.
    נלחמנו ונלחמנו ובסוף לא השגנו בכלל את מה שרצינו.
    מי בעד לחדש את השביתה החל מיום חמישי על אפם ועל חמתם של המתנגדים לה?

    הגב לתגובה זו

    • אני נגד (שאלת, אז עניתי) (ל''ת)

      סטודנטית מי-ם, 22/05/07 14:41

      הגב לתגובה זו

  • 44.

    אם מאריכים בחודש, אז בשביל מה לעשות שיעורי השלמה? (ל''ת)

    סטודנט, 22/05/07 13:57

    הגב לתגובה זו

  • 43.

    לא להפסיק את השביתה, ההסכם לא שווה (ל''ת)

    מאי, 22/05/07 13:22

    הגב לתגובה זו

  • 42.

    הלקח: לא לתת לקומץ בריונים ממורמרים לדפוק לנו את החיים

    סטודנט שמח, 22/05/07 13:10

    קומץ הבריונים הממורמרים והמשועממים שנקראים ''פעילי אגודה'' דפק לרבע מיליון סטודנטים את הקיץ וכמעט דפק לו את הסימסטר. השיא היה כשבמשך שלושה ימים מנעו מאה צרחנים מהאגודה להצביע בעד ההסכם שרוב מכריע של הסטודנטים תמך בו. כל זה בשביל ''מאבק'' שכולו סיסמאות רדודות ברמה של ילדים בכיתה גימל, בלי דרישות ריאליות ובלי קשר למציאות.
    שימו לב: השביתה נפסקה כי רוב הסטודנטים היו נגדה, ובעד ההסכם ועסקני האגודה לא יכלו להתעלם מזה.
    לקח: לא לתת לקומץ מתוסכלים לנהל לנו את החיים. לא רק בענייני סטודנטים ולא בכלל.

    הגב לתגובה זו

  • 41.

    שונשין מכר את המאבק אנו חייבים להמשיך בו... (ל''ת)

    סטודנט מי''ם, 22/05/07 13:05

    הגב לתגובה זו

    • צודק צריכים להמשיך במאבק (ל''ת)

      בעד שביתה, 22/05/07 13:21

      הגב לתגובה זו

    • צודק 100%

      סטודנט, 22/05/07 14:30

      אני לא מאמין שיחדשו את המאבק אבל לפחות שידחו את שונשיין (גם מתנגדי המאבק שונאים אותו)

      הגב לתגובה זו

  • 40.

    דאגנו לתקציב של האונ'-עכשיו רק אנחנו נשלם את המחיר-

    סטודנט, 22/05/07 13:01

    לא קיבלנו לא פירוק שוחט,לא הפחתת שכ''ל-כלום.מאידך יעשו לנו את המוות וידפקו אותנו אקדמית-רק כדי לחסוך כסף לעוד ימי לימוד לור''ה וכדי שמרצים יוכלו לטוס לחו''ל. איך זה בשבילכם?

    הגב לתגובה זו

  • 39.

    פעולת מחאה במוסדות האקדמיים

    אבלים על ההשכלה, 22/05/07 12:51

    בצער רב וביגון קודר אנו מודיעים על מות ההשכלה הגבוהה בישראל, בעקבות ניסיון התנקשות מוצלח מצד יקיר שגב, יו''ר אגודת הסטודנטים בירושלים, ושותפו למעשה הנפשע - איתי שונשיין.

    ההלוויה תתקיים במוסדות האקדמיים השונים ביום חמישי, מייד לאחר החג. ציבור הסטודנטים מתבקש להגיע בבגדי אבל שחורים כדי להביע הזדהות ולתת כבוד אחרון.

    הגב לתגובה זו

  • 38.

    שונשיין למדת מהגדולים-סדרת למכללה שלך תקצוב על חשבוננו-יאללה תתפטר! (ל''ת)

    מושחתים הביתה, 22/05/07 12:49

    הגב לתגובה זו

    • הרי זאת היא המטרה שלשמה החל בשביתה (ל''ת)

      סטודנט עני, 22/05/07 13:06

      הגב לתגובה זו

  • 37.

    בשביל להמשיך את המאבק

    ואיל, 22/05/07 12:29

    זה הסכם של אנטרסים אשים הוא לא מיציג את הסטודנטים אני מוכן להמשיך ןלשתך פעולה בשבל להמשיך את המאבק עם כל אחד שלא מתאים לו ההסכם

    הגב לתגובה זו

  • 36.

    שושניין אתה חתיכת מעאכר - תתפטר מה שיותר מהר (ל''ת)

    סטודנט, 22/05/07 12:26

    הגב לתגובה זו

  • 35.

    להמשיך לשבות. מה זה הגועל של ו''רה (ל''ת)

    פשש, 22/05/07 12:24

    הגב לתגובה זו

  • 34.

    הלקח היחידי - כל שביתת סטודנטים מסתיימת במילא תוך כ-40 יום

    כדי לא, 22/05/07 12:22

    בגלל הסטודנטים העשירים יותר, החושבים בעיקר על עצמם, גם בעתיד לא תוכל שביתת סטודנטים להמשך יותר מזמן קצוב. אחרי זמן זה הסטודנטים מתקפלים ממילא ללא קשר להישגים אם בכלל.

    אם אני פקיד באוצר, המסקנה המתבקשת היא: תנו להם לשבות, חבל בכלל לנסות ולפתור את המחלוקת. אפשר להציע פשרות סמליות כדי שאותם סטודנטים עשירים יוכלו להצדיק את ההתקפלות.

    ואז בהגיע השביתה לחודש בערך, הסטודנטים מפסיקים את שביתתם בכל מקרה, כך שחבל להגיע איתם להסכם משמעותי אשר יכביד על האוצר.

    לאור זאת, הזיקה השביתה יותר מאשר הועילה. הנזק העיקרי הוא לסטודנטים בעתיד. וגם הסטודנטים הנוכחיים ייאלצו ללמוד באופן הרבה יותר לחוץ ופחות יעיל את הסמסטר שניזוק.

    הגב לתגובה זו

  • 33.

    מישהו יכול לכתוב מה בדיוק השגתם מההסכם?

    מהנדס, 22/05/07 11:50

    על מה בדיוק חתמתם?

    הגב לתגובה זו

    • פילוג בעם. הישג רציני (ל''ת)

      אני, 22/05/07 12:19

      הגב לתגובה זו

    • על פי הניסוחים המפותלים של ההסכם - שום דבר

      דואגים לעצמם, 22/05/07 22:25

      הסטודנטים פשוט התקפלו - החשש לאבד סמסטר הרי תמיד קיים, ועליו בנו באוצר. ובצדק - באוצר ידעו שברגע שיחלוף מספיק זמן, יהיו כאלה שיחששו ויפסיקו לשבות, בלי קשר למה שיושג עד אז.

      ובאוצר ידעו מה הם עושים. וההישג של הסטודנטים הוא אפס, בהתאם.

      הגב לתגובה זו

  • 32.

    אפילו צ'מברלין היה מתבייש בהסכם כזה.... (ל''ת)

    יובל, 22/05/07 11:27

    הגב לתגובה זו

  • 31.

    מס שפתיים

    אבי, 22/05/07 11:25

    הרי ברור לכולם שהרמה האקדמית תפגע ולו רק מהטעמים הבאים:
    1. לא ניתן ללמוד 60 דקות, יש לעבור ממבנה למבנה וגם המרצים צריכים לנשום אויר.
    2. מכיוון שהלימודים יימשכו לתווך הלילה, לא ניתן יהיה לדרוש עבודות בית ושינון של החומר הנלמד.
    3. הסטודנטים יהיו עייפים יותר ככל שהיום יתקדם ולכן אי הריכוז יגדל, הרעש יגדל, הסבלנות תקטן וכך גם החומר הנלמד.
    4. המרצים באופן אינסטקטיבי יבואו לקראת הסטודנטים - והחומר הנלמד יהיה ממוקד.

    בטוח ששכחתי עוד מס' גורמים, אך אלו מספיקים בכדי להראות שלאחר 36 ימים ארוכים - רמת הלימוד תפגע - וקשות.

    הגב לתגובה זו

  • 30.

    *** מה עם המילואימניקים ? ***

    מילואימניק, 22/05/07 11:23

    יש למישהו מושג לגבי הקלות כלליות בנושא?

    איך אפשר לצאת למילואים ולהפסיד סמסטר שלם???

    הגב לתגובה זו

  • 29.

    שונשיין וברדה מכרתם אותנו!!!

    שחר שוורץ, 22/05/07 11:16

    לא נשכח ולא נסלח
    אתם יותר גרועים מאולמרט

    הגב לתגובה זו

  • 28.

    לא טוב שמאריכים (ל''ת)

    זה יתנגש עם, 22/05/07 11:14

    הגב לתגובה זו

    • למלחמה הזאת צריך פשוט לא להגיע

      מילואמיניק, 22/05/07 11:26

      שאולמרט ילך להלחם בעצמו

      הגב לתגובה זו

  • 27.

    ובטח המרצים יסכימו לשטויות האלה!!! (ל''ת)

    רויטל, 22/05/07 11:13

    הגב לתגובה זו

  • 26.

    מהשביתה הזו לא יצא להם כלום

    גל, 22/05/07 11:08

    גם יותר שעות שהאפקטביות של קליטה,ריכוז ולימוד יורדת עם הזמן בדיוק כמו שיום עבודה גדוש בשעות לא שווה הרבה בשעותיו האחרונות שכן התפוקה יורדת משמעותית בין כל שעה מעבר לשעה התשיעית. ''ההישג'' דומה מאוד למה שהציעו להם גם לפני חודש ומאחר וזה מה שהם או ההנהגה שלהם אישרה שיתמודדו עם זה ובבחירות הבאות להנהגה שלהם שיחליטו מה שנראה להם. שיהיה להם בהצלחה ובהנאה כאשר הלימודים מסתיימים ב-22:00 ואז יש גם מטלות להכין ולשנן חומר,אני לא מקנא בהם.

    הגב לתגובה זו

  • 25.

    יחס התקשורת המבזה - תקראו

    סטודנט, 22/05/07 11:05

    ''דבר זה ימנע מעשרות אלפי סטודנטים לצאת לחופשת קיץ ארוכה בחו''ל.''

    זה מה שנכתב בכתבה, ולמה לא נכתב:
    דבר זה ימנע מכמה אלפי סטודנטים לעבוד למחייתם בחופשת הקיץ הארוכה ?

    גועל נפש!

    הגב לתגובה זו

    • ממש צודקת, בושה וחרפה

      סטודנט מאחווה, 22/05/07 11:25

      אנשים חושבים שאנחנו עוסקים רק בבילויים והנאה ושוככחים כמה נאבקנו במהלך השביתה ושכעת ניצטרך לעבוד קשה כדי להרוויח כסף כדי לשרוד את התואר הזה והעלאה הצפוייה של השכר.
      בושה שזה דעת הקהל עלינו ובעיקר דעת התיקשורת

      הגב לתגובה זו

  • 24.

    מישהו התיעץ עם המרצים? (ל''ת)

    יוסי, 22/05/07 11:01

    הגב לתגובה זו

  • 23.

    עד שמצאתי עבודה !!! פשוט מניאקים

    מגעילים, 22/05/07 10:43

    כבר התייאשתי מלחכות ומצאתי עבודה,כדי להחזיק את עצמי ולחסוך לשנה הבאה, ועכשיו זה...
    אתם לא מתביישים ???
    פשוט נדפקתי הרבה יותר,זו התוצאה של השביתה הזו,ואני עוד האמנתי במאבק...
    שונשיין-אתה כל כך מגעיל אותי,אין לי מילים לתאר כמה

    הגב לתגובה זו

  • 22.

    לכל מי שלא שמע - השביתה נמשכת בלי התאחדות הסטודנטים

    רונית, 22/05/07 10:41

    בשעות אלה חיפה ובן גוריות ואת''א מתכנסות ויחליטו על הודעה רשמית להמשך המאבק לאור הבזיון שארע אמש בהתאחדות הסטודנטים.

    שונשיין וברדה יאלצו להתפטר.

    הגב לתגובה זו

  • 21.

    שומשיין המושחת הביתה!

    רונית, 22/05/07 10:38

    בוגד ומוסר.

    הגב לתגובה זו

  • 20.

    פשוט עבדו עלינו

    סטודנט, 22/05/07 10:36

    כרגיל אנחנו נדפקים מכך שכמה יחצ''נים רצו לעשות פוליטיקה על חשבוננו, פשוט חוצפה, יש אנשים שתיכננו דברים רבים לקיץ, שינוי מקום מגורים וכדו' - איך אפשר להכנס לשנה הבאה??

    הגב לתגובה זו

  • 19.

    ור''ה מנותקים מהמציאות - כשלונרים לכו הביתה!

    מרצה בכיר, 22/05/07 10:33

    בלי הבריונות ההיסטרית שלכם השביתה היתה מסתיימת כבר מזמן.

    עם מטומטמים כמוכם ליד ההגה, לא פלא שהאוניברסיטאות נראות כמו תאונת דרכים.

    הגב לתגובה זו

    • צודק. בגלל איומי ור''ה ואי-סיועם במציאת פתרון הוגן השביתה נמשכה (ל''ת)

      ור''ה כשלונרים, 22/05/07 11:10

      הגב לתגובה זו

  • 18.

    ביזיון בושה וחרפה = שונשיין

    אוריאל, 22/05/07 10:31

    איזה הסכם הבאת לנו והקיץ הלך.

    הגב לתגובה זו

  • 17.

    הו ...

    מושפלת, 22/05/07 10:31

    סטודנטים ואזרחים יקרים,

    כן, שונשיין הוא פוליטיקאי. לא, ההסכם הזה לא שווה כלום. לא, כנראה שלא יכלנו להשיג יותר מזה.
    אבל זו לא הסיבה שההסכם הזה נחתם בשמנו, על אף שאינו באמת משרת אותנו ולא באמת הסכמנו לו.

    הסיבה האמיתית שרוב חברי נשיאות התאחדות הסטודנטים וארגון הסטודנטים קיבלו את הסכם הפשרה הזה, היא כבוד ואגו. הם לא חתמו כי הם חושבים שהוא טוב. הם חתמו כי הם כל מה שהם רצו כרגע זה פשוט לסיים את השביתה הזו, בכל מחיר.

    היו''רים האלו, נציגים שאותם אנחנו בחרנו לייצג אותנו הסטודנטים בכל מוסד אקדמי בארץ, נכשלו כשלון מר. הם ידעו את זה. הם יודעים את זה כבר הרבה זמן. הם לא היו מסוגלים לעמוד מאחורי הססמאות שהם עצמו חרטו עבורנו על דגל המאבק, שכן הדרך היחידה לפעולה שהשתמעה מאותן ססמאות היתה מהפכה כוללת.
    אבל הם לא באמת היו מוכנים ללכת עד הסוף. באיזה שהוא שלב, המאבק שהם ניהלו (לעומת המאבק שאנחנו ניהלנו ברחובות), הפך להיות מאבק נואש על שרידים אחרונים של כבוד עצמי, כי הם ידעו שהם לא מסוגלים לקיים הבטחות.

    ההסכם הזה לא שווה שום דבר לממשלה ולא שווה שום דבר לסטודנטים, וכולם יודעים את זה. הערך היחידי שלו הוא שהוא אפשר לנציגים שלנו לפרוש מהמאבק בלי מחלוקת (כביכול). הוא אריזה דיפלומטית לכישלון חרוץ.

    אולי זה הלקח שעלינו ללמוד, כי אנחנו בחרנו את האנשים האלה. בדיוק כמו שכאזרחים, בחרנו אנשים כאלה לשלטון המדינה. אנשים קטנים, שפלים, בלי עצם אחת של יושר בגוף.

    כשהבנתם שנכשלתם, יו''רים יקרים, הייתם צריכים לקום ולשאת באחריות. לא להשפיל אותנו ולהרוס לנו את המאבק הזה ומאבקי העתיד, לא לתת לנו לשלם את המחיר. אתם הייתם צריכים לשלם את המחיר. בלי הסכמים ריקים מתוכן, בלי פשרות - לקום ולהודות, נכשלנו, ועל כן אנחנו מתקפלים והולכים הביתה. ''כישלונרים הביתה'' מדבר גם עליכם.

    ומה יהיה עלינו, הסטודנטים? שילמנו לאותם נציגים בזמננו, בלימודינו, אפילו בדמנו - והתמורה שקיבלנו היתה השפלה ומבוכה אחת גדולה, ולא יותר. האם נלמד מכך לקח חדש? האם נקום ונפעל קודם כל על מנת למגר את הפחדנות והשחיתות מתוך הסביבות הקרובות שלנו בקמפוסים, על מנת שהשינוי החברתי המידי הזה יגדל ויתרחב החוצה? האם נתחיל לעמוד על זכותנו לא רק להשכלה גבוהה איכותית עבור כל אזרח, אלא גם על הנהגה ישרה וצודקת?

    הגב לתגובה זו

    • ל-17 לצערי, את כ''כ צודקת!

      סטודנטית, 22/05/07 11:25

      וזה מה שעצוב.

      הגב לתגובה זו

  • 16.

    **** תוצאות יחסית טובות ****

    אורית, 22/05/07 10:22

    אמנם העדפתי שהשביתה תמשך ושכר הלימוד יוקטן, אבל עדיין ההסכם טוב.

    גם הבנתי שהשיעורים שהיו בזמן השביתה יבוטלו כדי לא לפגוע באלו שכבדו את השביתה.

    ולגבי סטודנטים שלא יוכלו לצאת לחופשת קיץ- זאת לא חוכמה להיות בעלי תודעה חברתית ולפעול למען מטרה חברתית רק כשזה נוח לנו.

    גם אני תכננתי טיול.

    הקטנת הפגיעה באפשרות להשכלה גבוהה חשובה יותר מאינטרסים אישים כמו (אוי ואבוי) האפשרות לסוע לאירופה.

    הגב לתגובה זו

    • בקיץ צריך לעבוד בשביל ממן את התואר

      ה, 22/05/07 14:21

      מי יעבוד עכשיו ?

      הגב לתגובה זו

    • אני מתנצל שהתוכנית לטיול התבטלה לך...

      אין עבודה בקיץ, 22/05/07 16:13

      תגידי באיזה סרט את חיה??
      את כנראה מהמנותקים טוטאלית!!
      רובנו שוברים את הראש בשביל לנסות ולשלב עבודה ואת מתבכיינת על טיול מחורבן?? !!

      הגב לתגובה זו

    • אף אחד לא בוכה פה על טיול בקייץ

      סטודנט, 22/05/07 21:16

      בוכים פה על חוסר היכולת לעבוד בקייץ - ולמעשה אובדן מקום העבודה -בגלל ההשלמות שלא ישאירו זמן לעבוד , כדי לממן את שנת הלימודים הבאה,שככל הנראה גם תעלה לנו יותר...

      גם כן השגים...

      הגב לתגובה זו

  • 15.

    מה עם המילואימניקים?

    איתמר, 22/05/07 10:18

    יש לא מעט סטודנטים שיוצאים לחודש מילואים בזמן ההשלמות.

    הגב לתגובה זו

  • 14.

    בוקר טוב אדיוטים !

    מטומטמים, 22/05/07 10:07

    מה לעזאזל חשבתם שיקרה?, עכשיו סוף סוף נופל לכם האסימון שהשביתה הזו דפקה רק אותנו (=ציבור הסטודנטים).
    הרגשתם כל כך מגניבים עם עצמכם עם המאבק הפסידו קומוניסטי שלכם והחופש שעשיתם לעצמכם, עכשיו אתם קולטים את מה של סטודנט עם טיפה של שכל הבין כבר לפני חודש - השביתה הזו דפקה רק אותנו !!!, היא שירתה אינטרסים פוליטיים של כמה ראשי אגודות וכפתה על ציבור הסטודנטים חופשה מאולצת ולא מתוכננת שהרסה לרבים את כל התוכניות לקייץ, תודה רבה מפגרים !

    הגב לתגובה זו

    • צודק ב- 100%

      מטוטמם לשעבר, 22/05/07 10:55

      אני הייתי סטודנט בזמן השביתה ב- 98. ותוצאות השביתה היו בדיוק כמו עכשיו.
      היו''רים של כל האגודות נכנסו לרשימות מפלגות (ראה ערך גילה גמליאל) והסטודנטים רק הפסידו.
      תעשו טובה לעצמכם בפעם הבאה שמישהו רק מזכיר שביתה תשציקו אותו מייד ותסיימו את התואר.

      מה לעשות לפעמים הטובים (או הצודקים?? אני לא בטוח לגבי ההגדרה) מפסידים.

      הגב לתגובה זו

      • אחים שלי, מאיפה יש לכם אינטרנט במחלקה?

        גם אני חתול, 22/05/07 11:02

        רוצה גם!
        מיאווווו

        הגב לתגובה זו

    • צודק הסטודנטים חיים בסרט (ל''ת)

      יוסי, 22/05/07 16:54

      הגב לתגובה זו

  • 13.

    הוכתם שזה לא היה מאבק חברתי!!!!! (ל''ת)

    איזה בעסה לא, 22/05/07 10:05

    הגב לתגובה זו

  • 12.

    חופשות קיץ בחו''ל?!?!?!

    חשבתי שאין לכם, 22/05/07 09:58

    עכשיו כולם מבינים למה המאבק לא היה מאבק ''חברתי''....

    הגב לתגובה זו

    • איזה חופשה בחו''ל תגיד לי?!

      מ, 22/05/07 11:47

      כותב הכתבה כנראה לא מבין כלום.
      99 אחוז מהסטודנטים בונים על חופשת הקיץ כדי לעבוד ולחסוך כסף לקראת שנת הלימודים הבאה. זה מה שמטריד אותנו. חו''ל זה הדבר האחרון שיש לנו בראש. (חוץ מנסיעה לצורך עבודה על העגלות בארה''ב)
      ולחשוב שכל זה נזרק לפח בגלל שביתה שבסוף לא השיגה כלום זה נוראי! מי יממן אותי בשנה הבאה?! אין לי כסף!

      הגב לתגובה זו

      • בשביל זה היה צריך להפסיק עם השביתה אחרי שבוע!

        סטודנט, 22/05/07 13:42

        ההבדלים בין ההסכם שהתקבל להסכם הראשון הם קטנים מאד.

        זה היה ברור מההתחלה!

        תודה! קיבלנו עוד 36 ימי מילואים!!!!

        הגב לתגובה זו

    • מי טס לחו''ל ?

      לא הייתי בחו''ל, 22/05/07 14:19

      עובדים כל הקיץ.

      הגב לתגובה זו

  • 11.

    היה שווה? (ל''ת)

    תמיד נגד שביתות, 22/05/07 09:53

    הגב לתגובה זו

  • 10.

    לכל מי ששואל ''בשביל זה שבתנו..?''

    סטודנט, 22/05/07 09:53

    השאלה הזאת היתה צריכה להשאל על ידך כל יום בחודש וחצי האחרונים?

    למה אני שובת? מה אני רוצה להשיג? מה אני יכול להשיג?

    בפועל רוב הסטודנטים הולכו שולל אחרי ססמאות ריקות מתוכן ותעמולה שהפיצו אותם אנשים שגם קיבלו את ההסכם ויחתמו עליו מול נציגי הממשלה.

    המאבק אינו ''מאבק חברתי'' וגם בחלקו הגדול אינו מוצדק.
    זה היה מאבק פוליטי שהתחיל והמשיך להיות מונהג בצורה לא דמוקרטית ע''י פוליטיקאים קטנים וחסרי נסיון (ע''ע ברדה ושונשיין). מהיום השני לשביתה ידעתי ואמרתי שהשביתה לא תסתיים בהישג גדול לסטודנטים.
    אין ספק שיש הרבה מה לתקן במדינתנו הקטנה. אבל לא ע''י אלימות ולא ע''י פגיעה בעצמנו- שכבה חלשה גם ככה (מתי נעבוד בקיץ?)

    אז מי שלא שאל את עצמו את השאלות במועדן שלא יתעורר עכשיו!

    הגיע הזמן להשתקם מנזקי השביתה המיותרת.

    בהצלחה!

    הגב לתגובה זו

    • אתה טועה

      אלדי, 22/05/07 10:40

      אם לא היינו נשברים היינו מגיעים לתוצאות טובות יותר.

      רק מי שלא צריך לעבוד בזמן הלימודים ובקיץ כדי ללמוד נשאר אטום לבעיותיה של אוכלוסיה שלמה שאינה מסוגלת להשיג לעצמה השכלה.

      הגב לתגובה זו

      • אם הסטודנטים לא היו נשברים

        ארי, 22/05/07 11:09

        היו פלים ורודים על הירח

        הגב לתגובה זו

        • הסטודנטים לא נשברו! רק הנציגים המושחתים קיבלו אתנן ומכרו אותנו (ל''ת)

          רונית, 22/05/07 11:20

          הגב לתגובה זו

      • ולדעתי דווקא אתה טועה

        סטודנט, 22/05/07 13:47

        אם היית קורא את מה שכתבתי היית מבין שגם אני עובד בקיץ ובמשך כל השנה וגם עבדתי שנה וחצי לפני הלימודים כדי לממן את שכר הלימוד.

        בגלל שאני חיפאי ומילואימניק (36 יום במלחמה) נדפק לי כל הקיץ הקודם (בחינות בטכניון כל אוגוסט וספטמבר). גם הקיץ הזה הולך לטמיון ובשביל מה?

        בשביל הסכם שאפשר היה לקבל לפני 3 שבועות.
        בשביל מאבק מיותר על תוצאות ועדה שעוד לא ניתנו.
        בשביל שתי שורות בקורות החיים של איתי שונשיין ואיתי ברדה.

        תפסיקו להתעסק בפוליטיקה ובמהפכות - תתחילו ללמוד מכאן תבוא הישועה!

        (מעניין - עכשיו אני שם לב ש''נודבתי'' לעוד 36 ימי ''מילואים'' בגלל השביתה הכפויה הזאת.

        הגב לתגובה זו

    • כתבת אותו תגובה בדיוק גם בYnet! (ל''ת)

      123, 22/05/07 11:35

      הגב לתגובה זו

  • 9.

    ביזיון- כנסו דחוף!!!

    ירדן אוניברסיטת, 22/05/07 09:50

    נספח א' להסכם הוא ממש ''חוקי נירנברג'' בלי הפסקות , ימי שישי , 60 דקות....חודש הארכה?????
    למה שבתנו?
    למה הפגנו ברחובות?
    אני קוראת לכלל ציבור הסטודנטים לא להגיע יום חמישי אל האוניברסיטאות!
    מכרו וביזו אותנו!
    ההסכם הזה לא נחתם באופן דמוקרטי ומשאיר את הרוב המוחלט של הסטודנטים פעורי פה לנוכח הטמטום!
    הרי זה ברור שיעלו את שכר הלימוד וירעו לנו את התנאים!
    אני מבקשת מכולם להגיע לסמינר הקיבוצים היום בשעה עשר!
    בנוסף , ''הפציצו'' את המיילים של האגודות שלכם!
    אל תיתנו יד לביזיון! יש לנו את הכוח!
    הרי זה ברור לכולנו שיש משיהו ש''שיחק'' מאחורי גבינו ומכר אותנו כאילו היינו בובה על חוט!
    ההסכם מעורפל ואת זה יגיד לכם כל סטודנט שנה א' למשפטים!!!
    תנו ללמוד בכבוד!
    אני נמנית מאלו שצריכים לעבוד בימי שישי וגם בקיץ על מנת לשלם את שכר הלימוד!!
    ועכשיו רוצים להעלות אותו ל 15000 ש''ח
    זה 70% יותר. תתעוררו!
    יש אנשים שלא יוכלו ללמוד במדינה הזאת!
    סטודנטית מאוכזבת!!!!

    הגב לתגובה זו

    • לא רק סטודנט שנה א' למשפטים....

      Melina Perez, 22/05/07 11:34

      כל אדם שעיניו בראשו ושכל לא רק בקודקודו יגיד לך שההסכם מעורפל, בזיוני ואינו משרת את הסטודנטים, אלא רק את האינטרסים של שונשיין וברדה.
      יופי, השגת לך חודש חופש בשביל ההכנות לחתונה והחתונה עצמה. שניכם פשוט מביישים את הסטודנטים. ככה מתקפלים מול הממשלה הכי חלשה בתולדות מדינת ישראל? פשוט בושה.
      אין לי איך לחזור בחצות מהאוניברסיטה, אני לא יודעת איך אני אשרוד את השעות המטורפות שינחתו עכשיו- עם הריצות מבניין לבניין בלי לפחות 10 דקות הפסקה להתאווררות והתארגנות בכיתה.
      עוד לא מאוחר, תתחרטו (שוב) והפעם תשיגו הסכם יותר טוב מהבזיונות שהציעו לכם בחודש האחרון.
      ודבר חשוב אחד האחרון- לא יזיק אם תוציאו את הראש מהחול ותתחילו לראות מה רוב ציבור הסטודנטים חושב על ההסכם הזה. תסלחו לי, אבל 450 סטודנטים זה ממש לא מדגם מייצג.
      בי-ז-יון.
      שונשיין, ברדה, אולמרט, שוחט ותמיר- הביתה.

      הגב לתגובה זו

  • 8.

    קורא לשביתה במחאה על סיום השביתה (ל''ת)

    שמעון, 22/05/07 09:49

    הגב לתגובה זו

  • 7.

    לא בשביל זה שבתנו

    אלדי, 22/05/07 09:42

    לא בשביל הסכם כזה שבתנו.

    אני ואף אחד אחר לא צריך מבחן כדי להוכיח שאני יודע ומבין את החומר. למה לא לעשות חובת נוכחות בשיעורים, לבטל את המבחנים ולהמשיך ללמוד על תקופת המבחנים.
    ככה יהיה לנו צ'אנס לעבוד בקיץ !!!
    אין איך להתחיל את השנה הבאה בלי עבודה בקיץ !!!

    הגב לתגובה זו

  • 6.

    כמובן בכל מקרה הסטודנטים נדפקים... (ל''ת)

    סטודנט נואש, 22/05/07 09:32

    הגב לתגובה זו

  • 5.

    כנסו כנסו

    אני ראשון, 22/05/07 09:17

    ההסכם הזה לא שווה כלום
    בשביל זה שבתנו???????

    הגב לתגובה זו

  • 4.

    עלנו לקוות ההסכם החדש יוכיח את עצמו . (ל''ת)

    פקק תנועה, 22/05/07 09:15

    הגב לתגובה זו

  • 3.

    עכשיו נראה את כל היו''רים!!!!!!

    ל.נ, 22/05/07 09:13

    עשיתם פוליטיקה על חשבוננו במשך חודש, עכשיו צריך לשלם! נדאג להוריד אתכם מהשלטון!

    הגב לתגובה זו

  • 2.

    חופשת קיץ בחו''ל???

    סטודנט, 22/05/07 09:10

    איזה סטודנט יוצא לחופש בחו''ל בקיץ????
    הקיץ משמש אותנו לעבודה! כדי לחיות בשנה הבאה!!!!!!!!

    הדבר היחיד שיצא מהשביתה הזאת היא שיש לנו סמסטר לחוץ הרבה יותר ושאין לנו מתי לעבוד בקיץ!
    שביתה לחינם...

    הגב לתגובה זו

    • אני נוסע לחופשה ארוכה בחו''ל - מה אכפת לי? (ל''ת)

      פרופ' קוה, 22/05/07 10:34

      הגב לתגובה זו

      • סע ואל תחזור

        שמעון, 22/05/07 14:17

        תדברו על סטודנטים

        הגב לתגובה זו

    • אני נוסע לחו''ל....

      סטודנט, ת''א, 22/05/07 15:10

      אני ורבים מחברי הסטודנטים מהחוג (כלכלה) נוסעים לחו''ל בכל חופשת סימסטר.
      אני לא מתבייש בזה שההורים שלי משלמים לי את שכר הלימוד.
      אבא שלי עובד קשה בשביל להרוויח את כספו.
      בטח שהוא לא גונב מאף אחד, ועושב שביתות כמו איזה פרזיט !!!

      הגב לתגובה זו

      • סע ללפלנד ותשאר שם חתיכת מפונק אבא עובד ואני נהנה.. (ל''ת)

        מנותק מהעולם, 22/05/07 16:18

        הגב לתגובה זו

  • 1.

    נקווה שיזכרו שישנם סטודנטים העובדים

    תם, 22/05/07 09:04

    למימון לימודיהם ואף אינם יכולים לקבל הלוואות מפני שאין מי שיביא תלושי משכורת כערבות לבנקים למתן ההלוואות. שכחו שהנזקק להלוואה נמצא גם בסביבה חלשה.

    הגב לתגובה זו

    • צודק

      CAT, 22/05/07 10:20

      צודק מאוד אבל אחרי מאבק של חודש אין ברירה חובה להשלים את החומר

      הגב לתגובה זו