• 30.

    כותב מדהים

    מוני, 12/07/07 15:54

    גיל, אם תוציא ספר מכל הפרשוניות אני הראשונה שקונה

    הגב לתגובה זו

  • 29.

    מקסים. (ל''ת)

    לימור, 28/05/07 09:15

    הגב לתגובה זו

  • 28.

    טור מלא דמיון ותעוזה יפה יפה יפה (ל''ת)

    עמוס עוז, 24/05/07 00:13

    הגב לתגובה זו

  • 27.

    מר קופטש אני מקווה שתוכל להתפנות לשאלתי (ל''ת)

    דניאל ברק, 22/05/07 17:54

    הגב לתגובה זו

  • 26.

    שבועות לא חוגגים בשלישי ושבת???

    דניאל ברק, 22/05/07 17:53

    האם יש משהו בדבריי?
    עד היום תמיד ידעתי שאסור לחגוג בימים אלו,אני לא יודע למה אבל אני זוכר ששמעתי את זה מתי שהוא(נו ידע של חילוני)
    והיום גם קראתי על כך בוואלהפדיה
    אם תוכלו להגיב אשמח
    חג שמח

    הגב לתגובה זו

    • ''כיצד מעשרין מן המלח'' (ל''ת)

      בזבוז זמן, 23/05/07 18:22

      הגב לתגובה זו

  • 25.

    איזה יופי

    mahadev, 22/05/07 11:57

    הרבה אהבה יוצאת מפסקאות אלה ואהבה מעשית היא מהותה של מגילת רות, ובשביל אהבה מעשית חייבים להכניס טעם אישי, אהבה אמיתית מהלב שלך ולא רק מהלב של המחבר המקראי

    חג שמח נפלא ברוך מלא אור ואהבה

    הגב לתגובה זו

  • 24.

    עאלק יהדות

    שרון, 22/05/07 11:44

     תכתבו שפה זה אנטי יהדות.ו...גיל..אתה יודע..יש עוד אפשרויות. נצרות,איסלאם,,וסלאמאת.

    הגב לתגובה זו

  • 23.

    גם כן יהדות!!!!!!!!!! (ל''ת)

    מיקל, 22/05/07 07:48

    הגב לתגובה זו

  • 22.

    קופטש, הפכת מקרא לישראלי.

    נאור, 21/05/07 20:06

    גיל, אתה כותב מוכשר, ואין ספק שדברים באלו היו בתנ''ך.
    בספר עצמו יש הרבה דברים שנחסכים מאיתנו. אני משווה בנפשי תיאור כפי שכתבת , רק היה חסר שם בית קפה והרי לך ישראל תשס''ו.................

    הגב לתגובה זו

  • 21.

    קופטש אתה כותב יותר טוב מ שאתה גולש (ל''ת)

    גל קושינסקי, 21/05/07 18:31

    הגב לתגובה זו

  • 20.

    קופטש אתה תותח...

    חי, 21/05/07 17:58

    ממש לא ברור לי התגובות של הקופים שלפניי. בעצם כן ברור לי, פשוט לא התקדמתם אבולוציונית עם שאר בני האדם.. אתם תקועים בקיבעון ואתם אנשים קטנים שהולכים בתוך העדר כי אין לכם יכולת לחשוב עצמאית מחוץ למסגרת!

    הגב לתגובה זו

    • לא. אנחנו התקדמנו מעל לרמת כיתה ג'2 של קופטש

      יניב, 21/05/07 18:39

      אנחנו קוראים ספרים ברמה אחרת מאשר סגנון מערכון לחופשת השבועות של ילד ביסודי.
      כשאנחנו קוראים את מגילת רות אנחנו זוכרים כמה דברים על התפתחות הסטוריות, נראטיבים ורמזים אינטרטקסטואליים שנעלמו מהרמה הרדודה של קופטש.
      אנחנו במאה ה21. יש גם רמת קריאה של רולנד בארת.
      אם מנסים להצחיק יש אנשים שההומור שלהם ב10 דרגות מעל קופטש.
      תותח אולי במושגים של אנשי כוכב נולד.

      הגב לתגובה זו

      • זה נכון, אבל המאמר סה''כ בסדר (ל''ת)

        לא להשמיץ סתם, 23/05/07 18:24

        הגב לתגובה זו

      • ונעצרתם בכיתה ד'. יא מתנשא

        solomon, 23/05/07 19:33

        ומאז אתם עומדים שם בפינה, נזופים זעופים ונוזפים.
        חייך קצת אחי.

        קופטש תמשיך לעניין ולשמח

        הגב לתגובה זו

  • 19.

    כמו תמיד-שנון ומרענן (ל''ת)

    דווקא, 21/05/07 17:51

    הגב לתגובה זו

  • 18.

    איזה ענק אתה!אהבתי כל משפט!! (ל''ת)

    כשרון רב!, 21/05/07 17:42

    הגב לתגובה זו

  • 17.

    תפסיקו!

    שי, 21/05/07 17:36

    כשקוראים את כל פושקי השפתיים כאן עוד עלולים לחשוב שכל הדוסים, ואני בתוכם, נטולי הומור לחלוטין. חלאס. תאמינו לי שגם מלאכי השרת מחזיקים ת'בטן מקופטש.
    חוץ מזה אם הייתם קוראים עם קצת רגישות לניואנסים הייתם מבדילים בקלות בין כתיבה ששורשה באהבה ואפילו, (כן, כן) כבוד כזו של קופטש לבין כזו ששורשה בתסכול (ולזה לא ניתן דוגמאות, למרות שלא חסרות. גם כאן באתר...)

    הגב לתגובה זו

  • 16.

    אחלה טור קופטש

    נדהמת מהנדהמים, 21/05/07 17:06

    למה אנחנו הדתיים כאלה רציניים תמיד? איפה כתוב שאסור לעשות קצת שמייח????? מה הזעזוע? הבחור כותב עם המון כישרון וחוש הומור ובדרך גם מרביץ קצת סיפורי מקרא, מה רע?

    הגב לתגובה זו

  • 15.

    חמוד!! (ל''ת)

    דוסית, 21/05/07 16:57

    הגב לתגובה זו

  • 14.

    מסר יפה

    אבי, 21/05/07 16:57

    למגיבים.

    איך הגעתם לפורנוגרפיה ול''גועל נפש''?
    המסר של קופטש מאוד עכשווי, נכון ואמיתי:
    יהודי שירצה לממש את אהבתו לאישה נוכריה, צפוי לאין ספור מדורי גיהנום מצד הממסד הדתי - הרבנות.

    רק שאותם רבנים שמוקסמים מאותה רות המואביה ומהצאצאים והשושלת שהעמידה בישראל, יעשו את המוות לכל ''מואביה'' אחרת שתבקש להנשא ליהודי. אישית אני מכיר כמה סיפורים קשים כאלה של התעמרות הממסד הדתי באדם באשר הוא אדם.

    חומר למחשבה לאלה שמתלוננים שכולם אנטישמים ולא בודקים פנימה את היחס של היהדות לאחר.

    הגב לתגובה זו

  • 13.

    רדוד ביותר (ל''ת)

    שחר, 21/05/07 16:51

    הגב לתגובה זו

  • 12.

    הגעת לשפל קופטש

    אמיר, 21/05/07 16:26

    יפה שב NRG נותנים לך לכתוב.

    הגב לתגובה זו

  • 11.

    עורך יקר - איפה מצאת כרמים בסיפור? (ל''ת)

    יודה, 21/05/07 16:20

    הגב לתגובה זו

  • 10.

    איך פעם היית כוכב.....תראה מה נשאר ממך וחבל:( (ל''ת)

    יעל, 21/05/07 15:44

    הגב לתגובה זו

    • מה לא בסדר????? (ל''ת)

      יפה מאוד.אוהבת!, 21/05/07 17:42

      הגב לתגובה זו

  • 9.

    ניסיון פתטי של פורנוגפיה בשקל עם עלאק עצות משפטיות

    שגיא, 21/05/07 15:36

    כל הניסיון להכניס את הסיפור הישן לפורנוגרפיה בשקל ולמשפט של היום הוא פטתי ועלאק חכם.
    הסיפור נראה כמו פורנוגרפיה של כיתות ו' שמתרגשים מגבר שפוגש אישה.

    הגב לתגובה זו

  • 8.

    אך רק מואבי (זכר) לא יבוא בקהל השם, לא מואביה (ל''ת)

    למואביות סולחים, 21/05/07 15:24

    הגב לתגובה זו

  • 7.

    גועל נפש

    מזועזעת, 21/05/07 15:09

    פשוט גועל נפש של כתבה בלי שום ידע העיקר לעשות את כל הסיפור על מגילת רות לצחוק ואיטלולא ממש מגעיל, יותר טוב שתדחוף את האף שלך למקום שמתאים לך לדוגמא בית משוגעים, ולא למקום שאין לך כל מושג בו.

    הגב לתגובה זו

    • לא הבנת כלום,כנראה.קראי שוב!! (ל''ת)

      מעולה!, 21/05/07 17:43

      הגב לתגובה זו

  • 6.

    גאוןןQQ

    טלי, 21/05/07 14:59

    קופטש אין אין עליך, אם הייתי בגיל המתאים גם הייתי דורשת שתעשה לי ילד. אם היו יותר פרשנים כמוך - אולי היהדות היתה קצת יותר ''אטרקטיבית'' ופחות ארכאית.

    וכנימוק ניתן להביא את התגובות הקודמות לי.
    לא ידעתי שחוש הומור זה חטא ביהדות....

    הגב לתגובה זו

  • 5.

    חצי קפה חצי תה-חילונים רחוקים מהתאור של נישואין בגלל מגרש וסקס טוב

    רותם, 21/05/07 14:56

    ודתיים קוראים בצורה אחרת.
    השעטנז בין משפט ונישואין עם אישה כדי לקבל מגרש חקלאי נראה כמו הרמאי מתוכנית כלבוטק שמחכה לקבל הרבה כסף עם האישה ועל הדרך רוצה סקס טוב.
    סתמי. חצי קפה חצי תה והטעם כמו התרכובת.

    הגב לתגובה זו

    • רותם היקרה

      טלי, 21/05/07 15:24

      האם את רומזת שרק אצל נשים חילוניות ניתן לקבל סקס טוב????? אני מקווה שגברים דתיים חושבים אחרת. ואולי לא?

      הגב לתגובה זו

      • לא יקירתי. ראית את הרייטינג של ''במרחק נגיעה'' ?

        רותם, 21/05/07 16:38

        קראת ברשת ושמעת כמה גברים חילוניים חלמו על ''רוחל'ה'' מ''מרחק נגיעה'' ורצו לכבוש את הבתולה?
        הגברים הדתיים יודעים שאנחנו יודעות הכל: להחזיק בית עם הרבה ילדים, לעבוד, ולהיות סקסיות בבית אבל ליידי כשאנחנו הולכות ברחוב.
        :-)
        יש עונה שניה ל''במרחק נגיעה''. אומרים שהגברים החילוניים והדתיים מחכים בכליון עיניים.
        בתולות צעירות ויפות תמיד הלכו טוב אצל גברים. לא צריך לדאוג לחרדיות.

        הגב לתגובה זו

  • 4.

    ומה עם פער הגילים

    חומי, 21/05/07 14:46

    לפי המדרש בועז הלך לעולמו מיד לאחר שמימשו את אהבתם בגלל גילו המופלג.
    ולגבי המואבית כבר אמרו חז''ל מואבי ולא מואבית - דוקא המואבי אסור לבוא בקהל

    הגב לתגובה זו

  • 3.

    חביב ביותר (ל''ת)

    בועז משדה מואב, 21/05/07 14:40

    הגב לתגובה זו

  • 2.

    האיש מעוות!

    ברור, 21/05/07 14:08

    פרשנות חילונית וחולנית לאחד מהקשרים הכי טהורים וקדושים של עם ישראל שהביאו לעולם את דהמע''ה וצאצאו משיח צדקנו בב''א.

    ככה זה כשמעוותים את התורה.

    הגב לתגובה זו

  • 1.

    בורות

    א, 21/05/07 13:09

    להפוך את מגילת רות לדבר כל כך זול? תלמד, תלמד קצת פרשנות, אפילו בין השורות אין את מה שכתבת,
    יש תום, יש צניעות
    רק מזה שרות נמצאת לידו באסם- בועז נחרד!
    ועיקר המגילה הוא חסד והליכה בדרך התורה.
    חסד, חסד, חסד.
    תלמד עוד קצת לפני שאתה כותב.

    הגב לתגובה זו

    • אתה מדבר על בורות?

      בית זכוכית, 21/05/07 15:08

      תקרא תקרא מה אומרת האגדה.
      למשל - תקשיב טוב (גם אתה קופטש) כשרות הגיע לשדה, מספרת האגדה, כל מי שראה אותה קיבל קרי (תרגום: גמר במכנסיים...)
      ודוד המלך הקדוש בעצמו אמר: אם אבא שלי לא היה מתכוון להנות קצת, אני לא הייתי בא לעולם.
      ההתלהמות שלך ושל מגיב 2 ממש לא רצינית ומעידה על בורות במקורות.

      הגב לתגובה זו

      • סליחה יש לך מקורות לזה?

        אחד שיודע, 21/05/07 15:39

        אני די בקי בעולם התלמוד והמדרש ואני לא מכיר שום דבר דומה. (הסיפור על הקרי נאמר על רחב )

        הגב לתגובה זו

        • מסתבר שיש לך מה ללמוד...

          בית זכוכית, 21/05/07 16:18

          רות רבה (וילנא) פרשה ד ד''ה ד [ב] ותאמר

          ויקר מקרה, א''ר יוחנן כל הרואה אותה מריק קרי

          והקטע על דוד נמצא בבבלי סנהדרין

          עוד?

          אגב - אצל רחב המצב היה שונה, שם אנשים הריקו קרי רק מהזכרת שמה...

          הגב לתגובה זו

          • מברוק (ל''ת)

            סחתיין עליך, 21/05/07 18:02

            הגב לתגובה זו

            • מעניין הדין הדתי הזה. אפשר את האמת בבקשה? מישהו יודע?

              קיבוץ בעמק, 22/05/07 12:15

              הסיפור ספור אהבה. אני לא בקיאה בפרטיו- מה הפרטים?

              הגב לתגובה זו

            • מה האמת? הרבנים שממציאים סיפורים בתלמוד?

              יונית, 23/05/07 02:12

              לפי ביקורת המקרא לא בטוח שסיפור רות נכון.
              הסיפור של הרבנים מאות שנים אחרי סיפור רות לא נכונים.
              הסיפור של הרבנים מלמד שהם למדו בישיבות ורק פעמיים בשנה הלכו לראות את הנשים שלהן. בזמן שהם היו בלי נשים מה שהיה להם בראש הוא ששם של אישה במקצוע של רחב מביא לקרי ואם הם היו רואים את רות בשדה הם בטוחים שהיה להם קרי.

              חרדים מספרים מה הכריחו אותם ללמוד.
              יש שאלה של רב מה הדין של אדם שנפל מהגג ובנפילה הצליח לקלוע באישה שהיתה מתחת לגג.
              מלמדים בבתי הספר שלהם את הדברים האידיוטים האלה וחוק נהרי השיג להם תקציב.

              הגב לתגובה זו

        • זו אחת הפרשנויות לברכת בועז

          אלעד, 22/05/07 17:50

          בועז מברך את רועיו ''ד' עמכם''
          אין זו ברכה שגרתית. הוא רואה את רות מסתובבת בינהם ומזכיר להם שד' עמהם.

          הגב לתגובה זו