• 51.

    לזיכרו.

    רועי, 14/11/15 15:13

    צ׳יקו היה המורה שלי לנהיגה על אופנוע.
    בתקופה בה הייתי תלמידו הציתו לו את המשרד והוא נפצע קשה בזמן שניסה לחלץ את. האופנועים ששימשו אותו לנהיגה והיה זקוק לטיפול רפואי בבית חולים . הוא אושפז לתקופה ארוכה .
    בגלל שהיה אדם מיוחד במינו ונקשרתי אליו באתי לבקרו בבית החולים וגם המתנתי ולא המשכתי עם שיעורי הנהיגה עד שחזר ללמד שוב .
    כשחזר המשכתי איתו עד לקבלת הרישיון.

    שיהיה זכרו ברוך ושינוח על משכבו בשלום.

    רועי

    IP: 149.78.84.138דווח על תגובה זו

  • 50.

    יהי זכרו ברוך

    תומר, 08/05/07 23:18

    טלי והמשפחה מי ייתן ולא תדעו צער אביך היה איש מיוחד במינו.
    תלמיד לשעבר

    IP: 89.0.250.61דווח על תגובה זו

  • 49.

    תגובה מתוקנת

    יעקב, 08/05/07 07:44

    תאונות שרשרת, כאן מדובר בצומת מרומזרת, שבשעת התאונה, לפחות בני הבליעל שעצרו ראשונים בצומת, ראו והיו עדים למתרחש, ואם לא כולם, אזי הרכבים שעמדו קרוב לאי התנועה עליו עצר אין מדובר באוטוסטרדה, או גשר חסר שוליים, שנהגים החולפים במהירות , עצם עצירתם יכולה לגרום האופנוע הראשון, שהוא אולי היה בהלם, כי זולת לעצור דבר לא עשה, הוא לא רץ לעבר הפצוע, אלא עמד ליד אופנועו וצפה במתרחש. כל רכב היה אמור לעצור את רכבו לפני הפצוע המוטל על הכביש ולהגן עם רכבו על הפצוע. אבל כאמור , אי אפשר להאשים אנשים חסרי לב על התנהגות נבזית, כי הם חיים במשטר חסר לב, המתעלל בקשישים, בחולים, בניצולי שואה, בחיילים משוחררים, בתושבי הספר חסרי המקלטים, ומקור פרנסה, משטר שמכר את כל נכסי המדינה, תחת התואר הפרטה, לקבוצה קטנה בעלת יחוס, כשרוב העם חי על נזיד עדשים. משטר מושחת ומשחית שדואג לעצמו ולמקורביו, פעמים רבות בחיי במיוחד על מעבר חציה, נאלצתי לפתוח את הדלת הימנית של רכבי , כדי למנוע מנהג לעקוף מימין, כשהולך רגל נמוך חוצה משמאל לימין, והיה ברור לי כי הנהג המטורף החולף מצד ימין שלי לא מסוגל לראות את הולך הרגל. פעם בנוה עמל , אם הלכה עם הנה בלילה בכביש חשוך ללא מדרכה, ורכב שעבר ביעף, פגע בבנה והעיפו, האם נכנסה לפאניקה, עצרתי את ריכבי, והנשמתי את הילד עד שהכרתו שבה אליו, - גם כאן בפלורידה, שזה נדיר , כשראיתי זקן, קרס על המידרכה , לא חשבתי פעמיים, עשיתי לו הנשמה, ( אינך צריך להצמיד את שפתיך לאיש הזר, כי אינך רוצה להידבק ממחלה, על כן אתה יכל ליצור מעין צילינדר בכף ידך , כמו צינורית , דרכה אתה מנשימו ). כדי להיות בן אדם, אינך צריך סיבה, להיות רשע , או כלב בן נבזה, יש לך אלף תרוצים. התאונה הנ''ל, היא עוד מסמר בארון המתים, של היהדות האמיתית, של כל המציל איש אחד, כאילו.... ושל ואהבת לרעך, ושל אל תעשה לחברך את מה ששנוא עליך, ושל ואהבת את הגר הגר בתוכך, ושל והדרת פני זקן, ומצוות לשם שמים. ומה שנשאר, זה כיפות, זקנים, וכסף ברית מילה, כסף . בר מצווה, כסף חתונה, כסף , הרבה כסף קבר יהודי, כסף לישיבות אוכלי חינם, ואיפה כל ערכי היהדות, עברו מן העולם, ממש כמו החזון הציוני, שהקיבוץ היה היהלום שבכתר, העם היהודי החוזר לאדמתו, הפך למסעדות, צימרים - פארקי מים, חוות סוסים ומכוני עיסוי מודרניים. אוי לעיניים :- איך בשני דורות הפכנו מחלום לבלהות !!!!!

    IP: 72.153.195.112דווח על תגובה זו

  • 48.

    טלי יקירתי, את אולי בהלם, לא הנהגים, הם זבל חסר לב !!!!

    יעקב, 08/05/07 07:35

    אין מדובר באוטוסטרדה, או גשר חסר שוליים, שנהגים חולפים במהירות עצום עצירתם יכולה לגרום תאונות שרשרת, כאן מדובר בצומת מרומזרת, שבשעת התאונה, לפחות בני הבליעל שעצרו ראשונים בצומת, ראו והיו עדים למתרחש, ואם לא כולם, אזי הרכבים שעמדו קרוב לאי התנועה עליו עצר האופנוע הראשון, שהוא אולי היה בהלם, כי זולת לעצור דבר לא עשה, הוא לא רץ לעבר הפצוע, אלא עמד ליד אופנועו וצפה במתרחש. כל רכב היה אמור לעצור את רכבו לפני הפצוע המוטל על הכביש ולהגן עם רכבו על הפצוע. אבל כאמור , אי אפשר להאשים אנשים חסרי לב על התנהגות נבזית, כי הם חיים במשטר חסר לב, המתעלל בקשישים, בחולים, בניצולי שואה, בחיילים משוחררים, בתושבי הספר חסרי המקלטים, ומקור פרנסה, משטר שמכר את כל נכסי המדינה, תחת התואר הפרטה, לקבוצה קטנה בעלת יחוס, כשרוב העם חי על נזיד עדשים. משטר מושחת ומשחית של שדואג לעצמו ולמקורביו, פעמים רבות בחיי במיוחד על מעבר חציה, נאלצתי לפתוח את הדלת הימנית כדי למנוע מנהג לעקוף מימין, כשהולך רגל נמוך חוצה משמאל לימין, והיה ברור לי כי הנהג המטורף החולף מצד ימין שלי לא מסוגל לראות את הולך הרגל. פעם בנוה עמל , אם הלכה עם הנה בלילה בכביש חשוך ללא מדרכה, ורכב שעבר ביעף, פגע בבנה והעיפו, האם נכנסה לפאניקה, עצרתי את ריכבי, והנשמתי את הילד עד שחזר להכרתו, גם כאן בפלורידה, שזה נדיר , כשראיתי זקן, קרס על המידרכה , לא חשבתי פעמיים, עשיתי לו הנשמה, ( אינך צריך להצמיד את שפתיך לאיש הזר, כי אינך רוצה להידבק ממחלה, על כן אתה יכל ליצור מעין צילינדר בכף ידך , כמו צינורית , דרכה אתה מנשימו ). כדי להיות בן אדם, אינך צריך סיבה, להיות רשע , או כלב בן נבזה, יש לך אלף תרוצים. התאונה הנ''ל, היא עוד מסמר בארון המתים, של היהדות האמיתית, של כל המציל איש אחד, כאילו.... ושל ואהבת לרעך, ושל אל תעשה לחברך את מה ששנוא עליך, ושל ואהבת את הגר הגר בתוכך, ושל והדרת פני זקן, ומצוות לשם שמים. ומה שנשאר, זה כיפות, זקנים, וכסף ברית מילה, כסף . בר מצווה, כסף חתונה, כסף , הרבה כסף קבר יהודי, כסף לישיבות אוכלי חינם, ואיפה כל ערכי היהדות, עברו מן העולם, ממש כמו החזון הציוני, שהקיבוץ היה היהלום שבכתר, העם היהודי החוזר לאדמתו, הפך למסעדות, צימרים - פארקי מים, חוות סוסים ומכוני עיסוי מודרניים. אוי לעיניים, איך בשני דורות הפכנו מחלום לבלהות !!!!!

    IP: 72.153.195.112דווח על תגובה זו

  • 47.

    תתעוררו!!!!!

    ליאת, 08/05/07 06:56

    כל אחד חייב להסתכל על עצמו ולהפסיק להסתכל על אחרים. די כבר עם תחושת הדופקים אותי, אני פראייר, לי לא יעזרו אז למה שאני אעזור. כל אחד מתבכיין כאן על ההנהגה.איזו דרך מטומטמת להתמודד עם השחור שאצל כל אחד מאיתנו בפנים. קחו אחריות!! תתעוררו!!! ההנהגה ככה כי אנחנו ככה ולא להיפך!! החיים שלנו בזבל כי אנחנו זבל!!! וכאשר נתעורר ונבין שגם זבל אפשר להפוך לאדמה דשנה לפרחים - אז יתחילו לגדול ולפרוח פרחים!!!!! אני נגעלת. כל מה שקורה לנו - מגיע לנו! עד שלא נתעורר - אנחנו נמשיך להיות בחלום הבלהות הזה. עם ישראל!!!תתעוררו!!! כל יום תחליטו בבוקר לפני שאתם יוצאים להוסיף שמן למדורה - היום אני לא אוסיף שמן למדורה. היום אני הולך להיות בנאדם: לא לצעוק, לא לקלל , להיות אדיב ומנומס, לא להדחף, ולא להיות פראנואיד! להגיד תודה על זה שאני חי והשמש בשמיים וגם אם אין לי כסף היום - אז יהיה מחר. וגם אם לא - לפחות יש לי את הנשמה והמצפון הנקיים שלי.
    סדום ועמורה. לפעמים בא לי שעוד פעם ימחקו אותה. ומצחיק - אבל ככה זה נראה עם הקופיף מאיראן.
    די - באמת די כבר!

    IP: 124.189.169.5דווח על תגובה זו

  • 46.

    אנשים כן עזרו!

    פיני, 07/05/07 18:26

    על פי הסרט נראה כי ברגע הראשון שיכלו, אנשים עצרו. כשהאופנוען הראשון עוצר, רואים עוד אנישים מגיעים ברגל. ככל הנראה חיפשו מקום בטוח על מנת לעצור ולעזור.
    אין כמו מדינת ישראל. אין כמו היהודים.
    סעו בזהירות ותשמרו על נפשותיכם.

    IP: 83.130.168.82דווח על תגובה זו

    • פיני, אתה אידיוט גדדדדדול !!!

      שלום זילבר, 07/05/07 19:21

      פיני, אתה אידיוט גדדדדדול !!!
      לא אטרח להסביר לך למה כי בטיפשותך הכבירה לא תצליח להבין אותי.
      אתה יותר גרוע מאלה שלא עצרו.

      IP: 88.152.98.163 דווח על תגובה זו

      • וואלאק פיני...יש הרבה כמוך בירושלים אבל...

        גדי, 07/05/07 20:46

        לא רק, וזה באמת מתסכל. כמה אה...עזוב חבל תהיה בריא!

        IP: 88.152.15.242 דווח על תגובה זו

    • פיני צודק!!!

      רמי, 07/05/07 23:49

      בחנתי גם אני את הסרט. אנשים הגיעו דקה לאחר התאונה. זהו זמן סביר לכל הדעות. יש זמן תגובה לעצירת הרכב, הכולל את תגובת הנהג ואת פעילות העצירה. בנוסף יש להוסיף את הקושי הנפשי מהמראה.
      לצערי, ניתן גם להבחין שרוכב האופנוע נכנס בין שני כלי הרכב הנוסעים.

      IP: 67.170.185.57 דווח על תגובה זו

    • לא יודע לגבי היהודים

      יובל, 15/04/12 18:33

      אבל הישראלים כפי שמתנהגים היום זה קטסטרופה.

      IP: 79.177.222.185 דווח על תגובה זו

  • 45.

    העיקר להתלהם!

    ראובן, 07/05/07 18:12

    הכתבה לא שיקפה את האמת.כמה זמן רץ השעון?3 דקות גג? מה כבר אפשר לראות בזמן קצר כזה?
    לא היה שם כל כך היכן לעצור.ייתכן ועצרו מחוץ לפריים,אי אפשר לראות הכל.בחדשות מראים מה שעובר טוב.
    וחןץ מזה,אסור להזיז נפגע אם לא יודעים איך.חייבים לחכות לרכב הצלה ולו היה נוצר שם פקק ענק זה היה עוזר?
    יהי זכר משה ברוך.

    IP: 212.179.239.44דווח על תגובה זו

  • 44.

    והמזעזע ביותר, היא העובדה שאנשים המשיכו לעבור ולנסוע ........

    צברי אחד מהעם, 07/05/07 18:10

    כאילו שהמצב הוא *נורמאלי לחלוטין*..
    מזעזע עד להקיא.....

    על פי החוק,
    כל אדם אשר לא עוצר ובא להגיש עזרא לאדם פצוע או פגוע,
    עובר על החוק ואמור לעמוד לדין!!!


    IP: 83.152.254.173דווח על תגובה זו

  • 43.

    לא נשאר כבר בשביל מה להישאר במדינה הזאת עצוב

    אשר, 07/05/07 18:07

    עם כל המינוסים שיש במדינה הזאת הביטחון הכלכלה הפשיעה הלחץ התמידי
    חשבנו לעצמנו שנשארנו מדינה שדואגת ועוזרת אחד לשני הסרטון הזה הוכיח שמעט הטוב שהיה במדינה הזאת כבר נעלם
    עצוב עצוב אבל לא נראה לי שהמדינה הזאת עוד תחזיק הרבה זמן

    IP: 24.85.155.70דווח על תגובה זו

  • 42.

    במקרה של פצוע תאונת דרכים שמוטל על הכביש, אסור להזיז אותו

    משתתף, 07/05/07 17:46

    הזזה של פצוע תאונה שמוטל על הכביש, יכולה לגרום נזק לעמוד השידרה שלו.
    במקרה הזה, גם אם מיד אחרי התאונה היו ניגשים למשה ז''ל אזרחים, אסור היה להם לטפל בו.
    במקרים כאלה ובמקרים דומים, חייבים להזעיק אמבולנס מד''א במהירות האפשרית.

    IP: 85.250.235.61דווח על תגובה זו

    • אם אדם מדמם הרבה או לא נושם, אין מה להפסיד

      דני, מעלה חמציצ, 08/05/07 13:19

      ולמרות הסיכון לנזק לעמוד השידרה חייבים לטפל בו בזהירות.

      IP: 127.0.0.1 דווח על תגובה זו

  • 41.

    נהג האופנוע

    אזרחית, 07/05/07 17:27

    צר לי, שמורה לנהיגה נוהג בצורה רשלנית, ועובר על חוקי התנועה. אם הוא היה שומר על הימין, על-פי חוק, ולא מנסה להשתחל בין שתי משאיות,,,

    IP: 88.154.177.15דווח על תגובה זו

  • 40.

    לטלי ובני משפחתך, אנו מוסרים את תנחומינו

    נ, 07/05/07 16:33

    על מותו של אביך, בתאונה מזעזעת פשוט ברמות שאי אפשר לתאר.
    אני מתביישת בבני עמי שלא עצרו לעזור לא כך אנו אמורים להיות. הרי אנו עם סגולה לא?
    משתתפים בצערך ובצער משפחתך.
    שלא תדעו עוד צער
    יהי זכרו ברוך

    IP: 88.153.92.108דווח על תגובה זו

  • 39.

    לא צריך להתלהם על כל נושא.

    מירי, 07/05/07 16:29

    אנשים לא באמת יכולים לעזור במקרים כאלה. עצירת התנועה ויצירת פקקים בצומת, יכולה רק להפריע להגעת רכב הצלה וחלילה (וכבר היו דברים מעולם) לגרום לתאונות ונפגעים נוספים.
    הסרטון באמת מזעזע, רוכבי דו גלגלי צריכים לדעת שעליהם להשמר לנפשותיהם. ככה נוהג מורה לנהיגה?? נדחף בין שתי משאיות? וכולנו ראינו. זה מזעזע! ויסלח לי אלוהים.

    IP: 82.81.23.186דווח על תגובה זו

  • 38.

    אני גר בישוב קטן ועובר למרכז הפחד שלי זה עם הבהמות הישראלים הנהגים

    בישוב שלי הקטן, 07/05/07 16:05

    מרכז הארץ זה לא ארץ ישראל שם מטורפים לגמרי נוהגים בפראות הכל בגלל הלחץ של התנועה כמות עצומה של רכבים

    IP: 88.154.32.117דווח על תגובה זו

    • שמעתי מעד ראיה שזה לא נכון כמו שזה נראה פשוט לא יכלו כבר לעזור (ל''ת)

      חן, 07/05/07 16:22


      IP: 217.132.132.170 דווח על תגובה זו

  • 37.

    לנו קרה מקרה שגם לא עצרו...אבל לא מאשימה

    אמא, 07/05/07 16:03

    לפני כשנה הבן שלנו סבל במהלך נסיעה פרכוסי חום. עצרנו בצד כביש מס 5, והוצאנו אותו וישר השכבנו אותו בצד הכביש (ז.א. מאחורי הרכב - על שולי הכביש) - למרות שאחרי זה חשבנו איזה מסוכן זה היה...בזמנו לא היה לנו כ''כ איפה להשכיב אותו...

    בקיצור בזמן שבעלי היה אתו נכנסתי לפניקה וראיתי רכבים עוברים מהר מסתכלים ולא עוצרים. האמת שאחר מעשה חשבתי קצת והגעתי למסקנה שאנשים היו בהלם ממה שהם ראו...נוסעיפ מאוד מהר וקשה לעצור בשבריר שניה.

    לא כעסתי על אף אחד...וברוך ה' הבן שלנו בריא ושלם.

    התאונה הנ''ל מקרה מזעזע אך אני חושבת שרבים מהנהגים שעברו שם היו בהלם מוחלט וכשעברו את המקום המשיכו בנסיעה ולא היו מסוגלים לעשות דבר מלבד להכנס לחרדה.....


    IP: 84.228.255.88דווח על תגובה זו

    • ב''ה שהוא בסדר, שתמיד יהיה בריא!!!

      גם אמא, 07/05/07 19:16

      יכול להיות גם שהנהגים ראו שאתם איתו אז לא היה להם מה לעצור

      IP: 82.81.188.201 דווח על תגובה זו

  • 36.

    לא רוצה סתם לשפוט אבל

    סיון, 07/05/07 16:01

    אם אנשים אכן לא עצרו וראו זאת בושה לשמה, חשבתי שעם כל הצרות במדינה לפחות אנשים עוזרים אחד לשני.
    ביזיון- פשוט עצוב שאנחנו חיים בניו יורק...
    יום טוב ושלא נידע מצער...
    משה יהי זכרך ברוך...

    IP: 81.5.48.227דווח על תגובה זו

  • 35.

    התנהגות בתאונה

    hmje, 07/05/07 15:45

    המקרה מצמרר. הנהגים היו צריכים לעצור את התנועה כדי למנוע פגיעה נוספת בנפגע.

    אבל עולה גם בעיה עקרונית בקשר ל''טיפול רפואי'' ע''י ידי עוברי אורח לא מוסמכים עשוי חלילה להזיק יותר כמו לדוגמה טיפול בפגועי ראש ופגועים בעמוד השדרה.

    IP: 89.138.36.232דווח על תגובה זו

  • 34.

    קראתי את הכתבה אתמול והיו לי סיוטים בלילה

    1, 07/05/07 15:43

    גם אני מעדיפה לחשוב שהנהגים פשוט לא שמו לב.

    IP: 82.81.188.201דווח על תגובה זו

  • 33.

    יש המון אנשים שמפחדים ממתים !

    מיכאל, 07/05/07 15:38

    זאת למרות שאין כל סיבה לכך ! יש כאלה שמפחדים לראות אדם מת ! קל וחומר להתקרב אליו.הפחד הוא בתת המודע.
    מה שמפריע לי ומטריד אותי זה שאולי האיש היה חי ואי הגשת העזרה מנעה ממנו סיכוי לחיות!

    IP: 81.5.18.219דווח על תגובה זו

  • 32.

    אמריקה

    איריס, 07/05/07 15:37

    תמיד אומרים שכאן אפשר למות על המדרכה ואף אחד לא עוזר ,,,עכשיו אני רואה שגם בארץ זה ככה-מגעיל

    IP: 65.184.92.197דווח על תגובה זו

  • 31.

    את שדרות מפקירים כבר שש שנים...זה לא מזיז לכם? (ל''ת)

    צבועים!, 07/05/07 15:31


    IP: 69.118.220.80דווח על תגובה זו

    • צבועים?

      אדם, 08/05/07 22:31

      לא עוזרים בשדרות ולא עוזרים לנהג גוסס ששוכב על הכביש,
      אני לא רואה פה צביעות.

      IP: 217.132.34.174 דווח על תגובה זו

  • 30.

    מה פתאום הלם?

    איתן, 07/05/07 15:29

    לפני זמן קצרבכניסה לת''א ליד מחלף גנות נפגע אופנוען, אני עברתי שם, יצאתי לסייע ומיד אחרי עצרו עוד מספר כלי רכב, הזעקנו משטרה ומד''א, חסמנו 2 נתיבים (מתוך 4) עם רכבינו כדי להגן עליו, סייענו למד''א לפנות אותו, הכוונו תנועה עד בוא המשטרה.
    איש לא נכנס להלם....ושם כולם בהלם?

    IP: 88.155.201.242דווח על תגובה זו

    • אתה גבר אין מה לעשות (ל''ת)

      שחר, 07/05/07 15:39


      IP: 82.166.56.64 דווח על תגובה זו

  • 29.

    בטח הנהגים האלה היו כולם סמולנים. (ל''ת)

    מסעוד, 07/05/07 15:24


    IP: 89.0.49.40דווח על תגובה זו

  • 28.

    ולי מטיפים למה אני גר בחו''ל

    יצחק, 07/05/07 15:17

    לכל יפי הנפש שמבקרים אותי על זה שאני חיי בחו''ל כל פעם שאני מגיב לאירוע או כתבה

    תסתכלו בראי !!!!!!!!!!!

    IP: 195.56.43.228דווח על תגובה זו

    • יאללה יאללה - תפסיק לחפש תרוצים. (ל''ת)

      ובוא הביתה, 07/05/07 15:22


      IP: 192.116.204.129 דווח על תגובה זו

      • לא ויכוח פילוסופי

        יצחק, 07/05/07 15:27

        לא ויכוח פילוסופי רק מציין עובדה

        יאללה יאלה

        IP: 195.56.43.228 דווח על תגובה זו

        • מה בדיוק ההקשר? (ל''ת)

          גר בארץ, 07/05/07 15:39


          IP: 132.70.42.148 דווח על תגובה זו

          • יצחק אתה צודק 100 אחוז !!

            אשר, 07/05/07 21:37

            עזוב את כל הפרחחים שמגיבים פה
            זה נכון מדינת ישראל מאבדת את מעט הטוב שהיה

            IP: 24.85.155.70 דווח על תגובה זו

    • אז מה הפיתרון

      א, 07/05/07 15:38

      אכן אכן התדרדרנו.
      אבל .
      האם בארץ שאתה מתגורר המצב טוב יותר ?




      IP: 84.228.99.235 דווח על תגובה זו

      • שקורה בחו''ל משהו רע

        יצחק, 07/05/07 16:28

        שקורה בחו''ל משהו רע אומרים לי תבוא לארץ כאן אחרת

        האם באמת אחרת ???

        וזו גם התשובה ''למה הקשר ''


        IP: 195.56.43.228 דווח על תגובה זו

    • ששששש. לא מטיפים לך. באימ'שך עזוב אותנו. (ל''ת)

      חירם, 07/05/07 18:53


      IP: 89.0.90.168 דווח על תגובה זו

    • ל28

      אלעד, 07/05/07 19:16

      לא רוצים אנשים כמוך בכל מקרה!

      IP: 212.179.80.234 דווח על תגובה זו

    • דביל, באמריקה יכולה להיות תאונת שרשרת עם עשרות נפגעים

      חסמבה, 07/05/07 19:20

      והשאר ימשיכו לעשות שופינג.

      IP: 80.178.3.248 דווח על תגובה זו

    • לא מטיפים

      אדם, 08/05/07 22:36

      דווקא ברגעים אלו אחרי המארות הללו חשוב במקום להגיד שפה המצב לא יותר טוב, לבוא ולנסות לעשות משהו לפני שכולנו נחזור ל''חו''ל''

      IP: 217.132.34.174 דווח על תגובה זו

  • 27.

    לפי השעון מצד שמאל למטה עברה דקה

    לוק, 07/05/07 15:00

    בין התאונה עד שנהג הקטנוע ירד לעזור לפצוע.
    משתתף בצער המשפחה, תהיו חזקים.

    IP: 192.117.165.86דווח על תגובה זו

  • 26.

    מזעזע אבל הגיע הזמן שמשהו יראה לנו כמה אנחנו צריכים שינוי

    עידן, 07/05/07 14:59

    שינוי חברתי דחוף למען הווה טוב יותר! לא עתיד ולא עבר, לעזוב את הכל הכל הכל ובעיקר את המלחממות ולהתחיל להתעסק בעניינים חברתיים!!!!!!!!!!!

    איך, איך קורה שבמדינת ישראל, בעם ישראל, אצלנו היהודים, שאלוהים ישמור, נופל בנאדם ואף אחד לא מסתכל לכיוון אפילו. בושה גדולה לכל אחד ואחד בעם הזה.

    IP: 89.1.182.147דווח על תגובה זו

    • אתה צודק (ל''ת)

      1, 07/05/07 15:49


      IP: 82.81.188.201 דווח על תגובה זו

  • 25.

    לכל המתלהמים והקשקשנים

    עידן, 07/05/07 14:51

    תאשימו את ביבי ואת הקפיטליזם שלו...ביבי נתניהו במהלך כהונתו כראש ממשלה חוקק ב98 חוק לא תעמוד דם רעיך, המסדיר נורמטיבית עזרה לזולת בעת צרה או קריאה לעזרה בעת צרה של אחר...כל אחד ואחד מהנהגים שעברו ליד האיש שנהרג עברו על החוק ויש להעמידם לדין!

    IP: 84.109.62.196דווח על תגובה זו

  • 24.

    עצרו לרגע ותחשבו !!!

    *&*, 07/05/07 14:49

    עצירה של מכוניות לעזרה באמצע הצומת הייתה גורמת לפקק אדיר שהיה מעכב גם את האמבולנס בדרכו לתאונה
    ברור שהיו כאלה שפשוט המשיכו הלאה אבל אני מאמין גם שהיו כאלה שפשוט חנו במקום בטוח בלי להפריע לתנועה(ראו את נהגי הקטנועים שעצרו בבטחה על האי תנועה)
    לא חסרים תאונות של אנשים שעצרו לסייע ונפגעו גם הם ממכוניות חולפות
    בבירור רואים אנשים שמגיעים מממקומות שונים בהליכה לכיוון הרוכב הפגוע
    לא כולם חסרי לב
    אני מקווה....

    IP: 172.16.1.1דווח על תגובה זו

    • תפסיק לבלבל ת'מוח - הם היו צריכים לחסום את התנועה ולמנוע בו פגיעה

      גיא, 07/05/07 15:40

      אפשר לעשות את זה בזהירות ובלי נפגעים - אז אל תחפש תירוצים לרוע

      IP: 83.130.94.194 דווח על תגובה זו

  • 23.

    עברתי מקרה דומה

    יוסי מאשקלון, 07/05/07 14:48

    אבל למזלי, אחרי שעפתי מהאופנוע, מייד נגשו אלי והאמבולנס הגיע תוך פחות מעשר דקות.
    בזכות זה נשארתי בחיים, ללא העזרה הייתי נפטר תוך דקות.
    ממש בושה שלא עצרו לעזור.
    אפילו להשארי רכב לפני הפצוע כדי שלא ידרסו אותו.
    בושה

    IP: 194.90.133.162דווח על תגובה זו

  • 22.

    כרוכב אופנוע נתקלתי לא פעם במשחק של נהגי משאיות שמנסים להפחיד ונצמ

    ארז, 07/05/07 14:43

    ונצמדים אחד לשני במידה ואופנוע מנסה לחלוף בינהם .

    למשחק הזה יש שותפים רבים בכביש, נהגי אוטובסים , מוניות .

    כנראה משעמם להם לנהוג כל היום וקצת שעשוע לא מזיק בעינהם ?!

    IP: 84.108.87.133דווח על תגובה זו

    • כרוכב אופנוע ספורט לשעבר...

      לפעמים זה הפוך, 07/05/07 16:07

      רוכבי אופנועים וקטנועים נוהגים כמו ברולטה רוסית. הם מתקרבים לרכבים למרחק אפסי ולא משאירים שום מרווח בטחון. מספיק שנהג יסטה 10 ס''מ (שזה כלום) כדי שיפגע ברוכב.

      IP: 82.81.52.14 דווח על תגובה זו

  • 21.

    זה נראה מזעזע, אבל אני בטוח שהנהגים באמת לא הספיקו לקלוט את מה שראו (ל''ת)

    א, 07/05/07 14:38


    IP: 147.161.36.175דווח על תגובה זו

    • מה אתה מבלבל במוח!!?? אתה לא יודע איזה מדינה אתה חי

      א, 07/05/07 15:08

      אני יודע איפה אני חי ורואה כל בוקר את הגן חיות בכבישים איך כל אחד נכנס בתוך השני ונלחמים איתך בכביש כאילו הם אויבים שלך.
      תשכיר מסוק יום אחד ותסתכל מלמעלה איך נראה הגן החיות במדינה הזאת ואיזה פקקים יש כל בוקר כתוצאה מזה.
      זאת ארץ אוכלת יושביה לאף אחד כבר לא איכפת אחד מהשני איכפת להם רק מעצמם

      IP: 217.132.174.39 דווח על תגובה זו

  • 20.

    שמישהו יגיד את האמת כבר!!! רוכב האופנוע ניסה להיכנס בין 2 נתיבים

    אמיר!!!!!, 07/05/07 14:35

    כנהוג אצל רוכבי האופניים אין נתיב ואין דיין. הם רוכבים בין שני נתיבים, בין שני רכבים, נוסעים מהר, נהנים מהעובדה שהם זריזים.
    שמישהו יגיד את האמת כבר בפנים, רוכב האופנוע ניסה להתחכם ולנסוע בין משאית בטון לבין משאית גרר.

    IP: 80.179.10.39דווח על תגובה זו

    • לא נכון! הגרר עקף רק אחר כך (ל''ת)

      דניאל, 07/05/07 15:07


      IP: 217.132.174.176 דווח על תגובה זו

      • לכול הנהגים שעדיין לא יודעים

        lior, 07/05/07 19:18

        החוק אוסר על עקיפה או החלפת נתיב במהלך חציית צומת.
        אבל כולנו ממהרים ולנו זה לא יקרה
        סעו בזהירות ובאדיבות אנשים
        החיים כאן יראו הרבה יותר נעימים

        IP: 217.43.45.213 דווח על תגובה זו

    • נכון,הוא נסע בניגוד לחוקי התנועה,והוא כניראה ניתקל באחת המכוניות (ל''ת)

      ונפל, 07/05/07 15:08


      IP: 88.154.104.189 דווח על תגובה זו

  • 19.

    הכתבה הזאת

    אזרח, 07/05/07 14:18

    אנשים אין להם כבוד בגלל זה המדינה שלנו נראית ככה תאמין לי רק בצבא דואגים אחד לשני . איך הם מסוגלים לנסוע שהם רואים בן אדם שוכב מה הם חשבו לעצמם באותו הזמן . אני אזרח משתתף בצער המשפחה אבל לי נראה שאם אנשים היו ירדים ובודקים מה איתו אולי היא היה עכשיו נאבק על החיים שלו בבית חולים אם סיכוי לחיות אבל אנשים פשוט מגעילים . הם היו צריכים לחשוב , מה הם היו רוצים שאם חס וחלילה היה קורה להם את המקרה הזה ואיך מי שצילם לא יכל לדווח על זה למשטרה , ואיפה הניידות שעומדות ליד הצמתים ,

    IP: 84.229.76.167דווח על תגובה זו

  • 18.

    איך יתכן שכולנו רואים את זה וחושבים:

    רוב, 07/05/07 14:12

    ''וואו, זה כל כך מזעזע...''
    אבל מתוך ''מדגם'' אקראי של- בוא נגיד- 50 אנשים שראו את הפצוע - אף אחד לא בא לעזור?
    במקרה באותו היום עברו באותו הכביש רק אנשים רעי לב? לא ממש נראה לי.
    יש פה תופעה אנושית שלא קשורה לחברה הישראלית או הקפיטליסטית או החילונית (או איך שלא תחליטו לקרוא לזה).
    אם אני הייתי עובר לייד תאונה כזו פשוט לא הייתי מאמין למראה עיני. או שהייתי כבר בטוח שכבר מישהו אחר הזעיק עזרה. לא מתוך חוסר אחריות ולא מתוך רוע לב.
    מעבר לכך, אני רוצה למסור למשפחה כי אני משתתף בצערם , ולכל יתר נהגי האופנוע- סעו בזהירות! השתדלו לא לנסוע בין נתיבים- במיוחד כשהמכוניות נמצאות בתנועה! (גם לי יש אופנוע, זה מסוכן מאוד).
    יש לבדוק גם אם נהג המשאית באמת לא הרגיש שום דבר ואם אין פה ''פגע וברח''.

    IP: 89.0.82.127דווח על תגובה זו

    • תגובה מענינת, אני נוטה להסכים

      תמר, 07/05/07 15:40

      ושולחת תנחומי למשפחה.

      IP: 192.115.98.202 דווח על תגובה זו

  • 17.

    בזיון- הפנים של המדינה

    מוריה, 07/05/07 14:03

    להתחיל ולחשוב מכאן מה הלאה
    להתחיל להבין שעוד קצת ונהפוך להיות אמריקה (או יותר גרוע)

    IP: 212.150.70.50דווח על תגובה זו

  • 16.

    איזו אצילות , בתוך האסון הזה לראות אור !

    אמא'לה, 07/05/07 13:54

    ראיון ששמעתי ברדיו מאמת את המחשבה של הבת, עד ראיה לתאונה מספר שהיו בהלם רציני .נהגת שהיתה ברכב הצמוד אליו נכנסה להיסטריה של תרחות ובכי. נהגים חייגו למשטרה ומד''א.
    וטענו שלא היה מה לעשות.
    לי כואב שגם אם ראיתים אדם מת לא תעצרו לרגע לשמור על הגופה.

    IP: 84.229.73.46דווח על תגובה זו

  • 15.

    חשבתם על ''הוראות עזרה ראשונה''

    אחד העם, 07/05/07 13:48

    לפי כל הכתבות, השידורים
    בכל סוגי התקשורת
    המדוברת והכתובה
    אסור לגעת בפצוע
    רק לרופא ו או אדם שיש לו הידע לתת עזרה ראשונה רק לו מותר לעזור
    מה הייתם רוצים שהנהגים יעצרו ויגרמו פקקים/תאונות נוספו זאת כאשר אסור להם ליגוע בפצוע
    תחשבו על האבסורד במדינה זו

    IP: 213.8.87.22דווח על תגובה זו

    • אתה צודק !

      אזרח, 08/05/07 01:39

      אבל תגיד את זה לשר לבטחון פנים ולאותם קציני משטרה מיתממים שהתבטאו בנושא ויצאו מגדרם בגינוי ''העדישות'' של הציבור !

      IP: 84.229.6.152 דווח על תגובה זו

  • 14.

    עליהום תקשורתי כמיטב הזאנר

    ביזי, 07/05/07 13:44

    אין ספק שאנשים לא הבינו מה קרה שם. יש בארץ המון (!!!!!!!!) עזרה הדדית ואכפתיות ורק משמיצים שמתפרנסים מהשמצות (ועושים מזה כסף טוב) מעלים טענה של חוסר אכפתיות כלפי אדם השוכב פצוע על הכביש.

    אני מניח שבשבריר שניה כשאתה עובר ליד 'הפתעה' כזו לא ברור לך מה ראית ועד שאתה מבין- אתה כבר עשרות מטרים אחריה. מי שראה את הסרטו רואה שמישהו בא ברגל מכיוון הפוך לתנועה.

    לא הרוע הישראלי ייצר את המצב הזה. הרוע והחמדנות התקשורתית העלובה עשתה זאת.


    IP: 192.114.3.241דווח על תגובה זו

    • מה אתה מקשקש בשכל - גם אתה היית שם ולא עזרת לו ואתה מחפש להשקיט את

      דן, 07/05/07 15:42

      מצפונך?!

      IP: 83.130.94.194 דווח על תגובה זו

  • 13.

    אני עצרתי פעם ליד תאונה.זה בהחלט הלם

    התקשרתי מיד, 07/05/07 13:37

    זה סיטואציה מאוד לא ברורה וגם אז אתה לא יודע מה לעשות. לא כולם בנויים לעזור ובאמת תוך דקה וחצי שיגיעו אליו זה לגיטימי. זה גם מסוכן לעצור באמצע צומת סואנת

    IP: 212.143.235.97דווח על תגובה זו

  • 12.

    אני בטוחה שאנשים לא שמו לב

    שיריה, 07/05/07 13:35

    אולי נהיינו פחות רגישים, אך לא ברמה כזו. בד''כ כשיש אמבולנס אז מרבית המכוניות מפנות לו את הדרך. ובכלל, יש בינינו אחוות אחים. ואני לא חושבת שאם יהודים שהיו עוברים שם והיו שמים לב שמדובר באדם מונח על הכביש- לא היו עוזרים.

    IP: 192.116.241.130דווח על תגובה זו

    • תגובהשלא שמו לב.

      האזרח, 07/05/07 14:22

      מה קורה איתך איך אפשר שלא לשים לב לזה הרי הם רואים בן אדם שוכב על הכביש לא לעצור ולעזור לו אולי הם היו מצליחים לעזור לו . מה את גם היית נוהגת במצב הזה ככה .

      IP: 84.229.76.167 דווח על תגובה זו

    • בטח עוד שמאלנית עיוורת שחושבת שקאסמים זה פרחים (ל''ת)

      כג, 07/05/07 15:43


      IP: 83.130.94.194 דווח על תגובה זו

      • שמאלנית לא היתה כותבת ''יהודים'' (ל''ת)

        נס 2007, 07/05/07 18:44


        IP: 84.108.76.22 דווח על תגובה זו

  • 11.

    חיזוק ועידוד

    משה, 07/05/07 13:29

    ברצוני להביע את תנחומיי בצער המשפחה ולחזק את ידם ולומר כל הכבוד כלפי הפגנת הסלחנות כלפי הנהגים האחרים.חיזקו ואימצו ושלא תדעו יותר צער.

    IP: 199.203.55.52דווח על תגובה זו

  • 10.

    הכסף יעשה אותכם ללב מאבן.

    אליפרייאר, 07/05/07 13:29

    מתי נתעורר שהבין שעגל הזהב ,
    הוא סוג של עבודת אלילים.

    IP: 84.108.58.247דווח על תגובה זו

  • 9.

    משה, 07/05/07 13:28

    ברצוני להביע את תנחומיי בצער המשפחה ולחזק את ידם ולומר כל הכבוד כלפי הפגנת הסלחנות כלפי הנהגים האחרים.חיזקו ואימצו ושלא תדעו יותר צער.

    IP: 199.203.55.52דווח על תגובה זו

  • 8.

    עם חרא.הסוף קרב, הפכנו לזבל הבינלאומי

    עצבני, 07/05/07 13:27

    אותם חארות שהמשיכו לנסוע הם תוצאה של חינוך רע, חוסר ערכים ותרבות, חוסר כבוד לקדושת החיים.
    לא פלא שבכל יום אנו שומעים על רצח שוד ואונס - פשוט כי חיי אדם הפכו להפקר ולישראלי המצוי איכפת מעצמו בלבד ורק מעצמו.
    פשוט לא יאומן, אני מזועזע ממה שראיתי, כואב הלב לראות חיה פצועה אז קל וחומר אדם פצוע או גוסס, איפה הלב היהודי איפה?
    80% מהמדינה הזו הם ערב רב, יהודים לכאורה.

    IP: 88.155.102.194דווח על תגובה זו

  • 7.

    יהי זכרו ברוך!

    אביה, 07/05/07 13:14

    מלח הארץ

    IP: 84.228.133.31דווח על תגובה זו

  • 6.

    איפה הם יעצרו?!

    שמואל, 07/05/07 13:13

    אין מה לעשות אין איפה לעצור.

    IP: 80.178.126.181דווח על תגובה זו

    • כבודו מטומטם? יעצרו באמצע הכביש!

      י, 07/05/07 13:38

      יעצרו כך שאף אחד לא יוכל לעבור ובודאי לא לדרוס אותו בטעות

      IP: 212.143.17.66 דווח על תגובה זו

    • היו צריכים לחסום לפחות עם רכב אחד כדי שלא ידרסו אותו שוב...לפחות!!! (ל''ת)

      @#$%^&, 07/05/07 13:55


      IP: 82.81.32.167 דווח על תגובה זו

    • יפה שתיקה לחכמים-שמואל! (ל''ת)

      שירלי, 07/05/07 14:44


      IP: 213.8.63.156 דווח על תגובה זו

    • צודק

      ספיר, 07/05/07 16:09

      אין שם מקום בו אפשר לעצור בביטחון בלי לגרום חו''ח לתאונה נוספת. הם בטח עצרו אחרי כמה עשרות מטרים, ואז נגשו.

      IP: 212.143.34.5 דווח על תגובה זו

  • 5.

    היא מבינה טוב יותר מהמתלהמים.

    איציק, 07/05/07 13:13

    1. אנשים כן עצרו - וניגשו תוך 90 שניות.
    2. הסרט של ערוץ 10 נחתך מיד כשאנשים באים לעזור לו - מאיפה הם הגיעו, אם לא מהמכוניות שעברו ועצרו?
    3. למה אתם כותבים ששכב על הכביש דקות? - זה לא נכון.
    4. היא צודקת שאנשים היו בהלם - זה אפקט ידוע מהפסיכולוגיה החברתית שנרא אפקט הצופה מן הצד. אנשים לא ניגשים לעזור כשיש אחרים בסביבתם. האפקט נחקר הרבה - ואינו קשור לרוע לב של אנשים.

    תקראו על זה בהרחבה כאן.
    http://en.wikipedia.org/wiki/Bystander_effect

    5. אנשים אוהבים להתלהם ולצעוק - ראיתי אתמול שהאשימו בכך את החינוך החילוני, את הכיבוש, את ההתנתקות, את ההפרטה, ואת השמאלנים.
    סתם אנשים אוהבים לצעוק. מזל שלבת יש יותר שכל.

    IP: 192.116.204.129דווח על תגובה זו

    • יהי זכרו ברוך

      עמית, 07/05/07 13:39

      סופסופ טוקבקיסט עם שכל

      IP: 192.116.249.49 דווח על תגובה זו

    • אני לא בטוח שאני מסכים עם הכותב (5)

      שבוז, 07/05/07 13:50

      אבל כל הכבוד על התגובה האינטליגנטית, המתונה והמשכנעת. הלואי שרבים מהמגיבים היו כמו מגיב זה.

      IP: 127.0.0.1 דווח על תגובה זו

    • צודק, רואים שאנשים עזרו ודי מהר

      בן, 07/05/07 13:53

      מספיק שהרימו טלפון למדא, גם ככה אסור להזיז אותו.

      IP: 10.5.8.62 דווח על תגובה זו

    • מה שנקרא -המצלמה משקרת!!!

      zack, 07/05/07 14:16

      וכתב הטלוויזיה שכמובן מחמם את כולם ,לקח דקה עד שאנשים הבינו מה קורא וזה טבעי לחלוטין!!! אבל אם אפשר לייצר איזו סנסציה ,למה לא????
      התקשורת היא אכן אחת הבעיות היותר רציניות בחברה שלנו .

      IP: 71.55.188.203 דווח על תגובה זו

      • האם למישהו יש לינק להמשך הסרט שנחתך? (ל''ת)

        ליזה, 07/05/07 14:20


        IP: 192.116.204.129 דווח על תגובה זו

  • 4.

    למי איכפת ממיליוני המשפחות הרעבות המתגלגלות ברחוב

    ש.לוין, 07/05/07 13:12

    העניים הרעבים מתים מרעב כל יום ובלילות הולכים לישון על בטן ריקה מי איכפת לו מהם את מי הם בכלל מעניינים הכל צבוע כאן במדינה הזו שהולכת אחורה עבור הציבור וקדימה עבור העשירים . אז המראה הזה של אדם מוטל ברחוב מת זה לא צריך לזעזע יש מיליונים ברחובות שמתים מרעב ולאף אחד לא איכפת.

    IP: 217.132.229.160דווח על תגובה זו

  • 3.

    מי ייתן ולא תדעו עוד צער- סליחה (ל''ת)

    יהיה זיכרו ברוך, 07/05/07 13:12


    IP: 62.90.3.232דווח על תגובה זו

  • 2.

    נהג מערבל הבטון ידע שעלה על משהו אך המשיך- הוא ככל הנראה פגע וברח (ל''ת)

    נהג מערבל הבטון, 07/05/07 13:02


    IP: 80.178.136.237דווח על תגובה זו

  • 1.

    זה מחיר הקפיטליזם

    פעם, 07/05/07 12:47

    היו אומרים שבאמריקה אדם יכול למות ברחוב ואף אחד לא יעצור לעזור לו.
    היום זה גם פה,ביחד עם הקפיטליזם האמריקאי.

    קפיטליזם זה לא רק הבדלי מעמדות וכסף.זה גם התמקדות ספציפית רק בעצמך(אדם נילחם על הפרנסה של עצמו בשביל עצמו)אי אכפתיות מהאחר ומהמדינה.
    למדינה שנילחמת דור אחרי דור על חיהה,זה מסוכן.

    IP: 88.154.48.45דווח על תגובה זו

    • זה הקפיטליזים החזירי של ביבי שקרניהו

      יוצר העוני, 07/05/07 13:09

      הכל באשמתו

      IP: 217.132.229.160 דווח על תגובה זו

      • מה הקשר? ראינו את היחסלאדם במדינות סוציאליסטיות וקומוניסטיות (ל''ת)

        איכפתניקית, 07/05/07 13:57


        IP: 88.153.210.102 דווח על תגובה זו

        • זה לא קשור קפיטליזם או סוציאליזם

          בן אדם, 07/05/07 15:50

          צריך להיות בן אדם אנושי ולהתייחס לזולת
          סוציאליזם האמנם דואג לזולת וקפיטליזם לאדם לחירות
          אבל כל אזרחים באשר הם צריכים לדאוג אחד לשני
          וישראל היא חברה סוציאליסטית כך שבכלל לא קשור ''הקפיטליזם של ביבי'' כי מאז קום המדינה ישראל היא חברה סוציאליסטית

          IP: 82.81.179.90 דווח על תגובה זו

      • כן, בואו נחזור לסוציאליזם הרצחני

        סוציאליסט, 07/05/07 14:00

        שבשמו נשחטו מליונים ודוכאו מיליונים נוספים. אין ספק שזה יהפוך אותנו לחברה בריאה ויפה, כפי שהייתה בריה''מ, כפי שהיו מזרח גרמניה ורומניה, כפי שקובה היום.

        שם הרי לא היו עניים...

        IP: 85.64.225.251 דווח על תגובה זו

        • יש הבדל בין סוציאליזם לקומוניזם.

          נס 2007, 07/05/07 18:39

          הדוגמאות שנתת הן של קומוניזם ויש הבדל עצום בין השניים.

          IP: 84.108.76.22 דווח על תגובה זו

    • דוגמא לכך היא הממשלה והעומדים בראשה..בואו נחזור למה שהיינו כי אני .

      עדינה, 07/05/07 13:16

      חרדה ביותר ממה שניהיינו... יש לי בן בו 24, ילד חכם ומפוכח שאומר שכבר היום מאוחר לתקן את הטעיויו והטעויות הבאות תהיינה מסוכנות יותר. מה לענות לו???? הוא לא מאמין לי שפעם היה אחרת....

      IP: 77.124.36.41 דווח על תגובה זו

    • מה הקשר לקפיטליזם? כשאין ערכי תורה מינימלים..... (ל''ת)

      אוריאל, 07/05/07 15:00


      IP: 212.143.125.215 דווח על תגובה זו

      • כשישראל היתה סוציאליסטית,התנהלות האזרחים היתה שונה

        והם לא היו, 07/05/07 17:27

        היתה עזרה לזולת,היתה עזרה למדינה,היתה הקרבה למען המדינה והאזרחים.
        כיום כל אחד לעצמו,מתרכז בעצמו,זאת השיטה כיום,אין מה להאשים אף אחד,אבל לכל שיטה יש תוצאות.
        בקפיטליזם יותר קל לנהל את המדינה,כל אחד דואג לעצמו,שובר את הראש עם עצמו,והמדינה לא צריכה להתאמץ,אין פרזיטים שחיים על חשבון המדינה.
        אבל המדינה צריכה להתמודד עם התוצאות,שהם פשע(של אלה שכבר לא חיים על חשבון המדינה ולא יודעים-מסוגלים להתפרנס)ואגואיסטיות,ועוד.
        כל אחד יכול לחשוב לעצמו מה עדיף,אבל לא זכור לי שתושבי סקנדינביה מתלוננים על המדינות הסוציאליסטיות הנוחות שלהם,עם תושבים נחמדים וחברותיים כמו שהיה פה פעם.
        לתת דוגמה את השיטה הקומוניסטית הרוסית שעוות ע''י סטלין זאת אי הבנה של המצב.

        IP: 88.153.97.6 דווח על תגובה זו