• 88.

    כשצה''ל מודיע ש''סיבות המחדל ייתכן ולא ייוודעו לעולם...''

    דורי, 26/05/07 19:34

    כשצה''ל מודיע ש''סיבות המחדל ייתכן ולא ייוודעו לעולם...''

    ''המומה, כואבת וקפואה, אני שומעת את דבריו החלשים של התובע הדורש למצות את הדין על רשלנות מירבית והוא לבדו מול סניגוריה משומנת היטב, מול נציגי התנועה הקיבוצית ומול הקצונה הצבאית. הולכת ונחשפת דרך סלולה לפיזור האשמות ולשחרור נאשמים... אין ספק: לא ממצים את הדין עם מוכשרים ונאמנים שהמערכת רוצה בהם''.
    נעמי אונגר, אמא של ניצן זכרונו לברכה אשר נהרג מכדור תועה במהלך תרגיל אימונים בצנחנים בספרה 'לעצור את הכדור', הוצאת מערכות.

    ''הושיבו אותנו סביב שולחן מלא מומחים. מרחו אותנו. דיברו איתנו על חשיבות המסר החינוכי, שרואה הפרקליטות במשפט הזה. יש איזה אבסורד בכך, שעד שאתה לא נפגע אישית, אתה לא מוּדע לנושא הבטיחות. אבל כשאתה נפגע, המערכת מתייחסת אליך בפטרונות כאל מסכן, מסכנה, אלמנה. צריך להתייחס לטענות שלה בהבנה – וכך פוטרים את הטענות שלי כלא רציניות... אז אולי האסון הזה לא קרה באותם נסיבות שהתרחש האסון הקודם אבל אנחנו כמו ניבאנו אותו. כי שום מסר גדול לא יצא מן האסון הקודם. אפילו המשפט עוד לא הסתיים. וכשיינתנו גזרי הדין ישכחו כבר מה היה באסון צאלים א'. ואם היה איזשהו מסר מהמקרה הראשון, אם מפקד היה יודע שכשהוא מתכנן תרגיל-אש ולא סוגר אותו מכל הקצוות וקורה אסון – הוא יאכל אותה בגדול – אולי האסון שקרה עכשיו לא היה קורה. זה המסר שצריכה להעביר מערכת המשפט הצבאית''.
    בינה, אחותו של רס''ר רמי כץ זיכרונו לברכה שנהרג באסון צאלים הראשון.


    כשצה''ל מודיע ש''סיבות המחדל ייתכן ולא ייוודעו לעולם...''
    אתה יכול להיות סָמוּך ובטוח
    שהטאטוא הפעם יהא סופי. יסודי. חיובי. גמור. מוחלט ומושלם !
    מריחה, לא בדיחה, עם סימן קריאת חֶלֶם גָדוֹל וְחוֹלָם !
    בצה''ל מוליכים שוֹלָל ב100%- הצלחה (כמעט) את כולם.

    כל כך קולע תומר, תל אביב, 19/08/06 20:11

    אני באמת מרגיש כאילו אני ב''1984'' של אורוול.. האח הגדול..
    על איזה הפסד מדברים? הרי ניצחנו בגדול! תראו,זה כתוב בכל העיתונים,זה נשמע על ידי כל הדוברים, זה ניצחון ! כל הכבוד לצה''ל ! להתעורר, ודחוף. כי זה הכל חוץ מניצחון.


    כי כשבצה''ל מודיעים ש... ''נסיבות המחדל ייתכן ולא ייוודעו לעולם...''
    יודע אתה גם, מה חושבים עליך, האזרח הקטן
    אתה החוּשָם, התֶּרַח, הפֶּתִּי, ההֶדְיוֹט או הַלֶמֶך או אתם: הקָשִיש, היָשִיש והנער התָּם
    צה''ל עשה את שֶלוֹ: הִתְרַשֵל... קָבַר וחָתַם.
    ''נערים נפלאים וטובים היו... מה גדולה ויפה הייתה שעתם!''

    27. נער הייתי וגם זקנתי ואיני זוכר חוסר אונים כזה מימי תש'ח עד היום ל''ת משה בודק, חיפה, 17/11/06 11:50

    אולם אתה ההֶלֶך, העומד מן הצד : האָדִיש הרָגִיש, האֱוִויל המַחֲרִיש, הנָתִין המתִּיש, האָטוּם המַשְרִיש
    הצַבָּר המַמְחִיש, הגַדָּא הבִּיש, המַמְתִּין לתַּרְחִיש: הבּוֹאֵש ! המַבְאִיש ! המֵבִיש !
    הנִבְעָר, הנִרְגַּן או המְנוּמְנָם
    טוב תעשה אם תתעורר יום אחד, טרם שדברים סוף-סוף יגעו בך גם.
    תשמיע דבריך באופן בָּרוּר. לא כמו דוֹבֵר צה''ל: בְּטוֹן מְעוּרְפָּל, מְעוּמְעָם, מְגוּמְגָם.
    אָכֵן חָצִיר. עם לְבָדָד יִשְכּוֹן. סְגוּלָה הוּא. אֵין כָּל סִימָן בּוֹ לְדוֹפִי או פְּגָם.

    ישר כוח!! קלעת ל''ת נאוה, כואבת, 17/08/06 11:22

    חייל ! אזרח ! זכור !
    כשבצה''ל מודיעים ש''סיבות המחדל לא ייוודעו לעולם...''
    אתה יכול להיות סָמוּך ובטוח שהטאטוא הפעם יהיה סופי.
    יסודי. חיובי. גמור. מוּחְלָט ומוּשְלָם !
    צה''ל השלים את מלאכתו... הִתְרַשֵל, קָבַר וחָתַם.
    ...וכמו להוסיף חטא על פשע
    מנסים הם בצה''ל להפוך גם אותך למטומטם ! ! !
    תם אך לא נשלם.

    גדול ל''ת גדול, 14/02/07 16:06

    הגב לתגובה זו

  • 87.

    ''הם קיבלו מכתבי אזהרה''

    בנימין, 26/05/07 19:33

    ''הם קיבלו מכתבי אזהרה''

    ''מטילים עליהם (על המפקדים) אחריות שהם לא מסוגלים לעמוד בה. איש מהם לא נותן את הדין על הדרך שבה מעבירים פקודות הקובעות חיים ומוות. הם יודעים שבהיותם טובים ונחוצים במערכת, לא יצטרכו לתת את הדין על אסונות. וזה מנוון את הבלמים הטבעיים שלהם. הם עדים לבריחה מאחריות מלמעלה, מהקצונה הגבוהה. זה החינוך המשמעותי ביותר שהם מקבלים''. נעמי אונגר אמא של ניצן ז''ל אשר נהרג מכדור תועה במהלך תרגיל אימונים בצנחנים, בספרה ''לעצור את הכדור'', הוצאת מערכות.
    ''אני כואבת את מריחת חקירת האסון הזה כי היא תביא לעוד מקרי מוות מיותרים. באיזשהו מקום האמנתי, שיתייחסו לאסון הזה ברצינות. הזעזוע הרי היה אדיר. חצי ממשלה ישבה פה בבית. בכירים מהצבא. הושמעו התבטאויות חמורות, וחברי כנסת זעקו, שאסוּר שאסון כזה יחזור. היום, לאחר כל אסון נוסף, אני שומעת בדיוק אותן התבטאויות והבטחות. המסקנות החפוזות של הוועדה, ההדחות, עיסקות הטיעון – כל אלה יצרו בציבור את התחוּשה, שאסון צאלים ארע בשל טעות-אנוש, לא מוּצְתָה אחריות, לא הופקו לקחים אמיתיים איך להתמודד עם רשלנות פושעת ועם זילזול בחיי אדם. ...ברור היה לי שהם לא בסדר אבל ברור היה יותר שהאחראים האמיתיים לא יושבים אתם על הספסל. היה ברור שהמערכת מגלגלת את האשמה על אנשים בדרגת סרן, כשהבעיות הן ברמת ניהול של תא''ל. כגודל הכאב היה גודל הכעס. אני חושבת שאת עיקר הכעס צברתי כלפי התובעת. עיסקות-הטיעון הרתיחו אותי. איזה מסר מעבירים על-ידי עיסקות אלה לציבור ולצה''ל...?''. איילה, רעייתו של רס''ר רמי כץ ז''ל אשר נהרג באסון צאלים הראשון.


    ...''הם קיבלו מכתבי אזהרה''
    אך איש אינו לוקח זאת, חלילה, ברצינות יותר מדי חמורה
    באשר להמשך קידומם הצבאי, אין ספק,
    כי לא יחלוף יום והם יקודמו בדרגה ובתפקיד במהרה... ! ! !
    המוות. השכול. היגון. הכעס. האבל. הסבל. הזעם. הכאב. עובדה גמורה. חתומה.
    גדשה הכוס. הגיעו מים עד נפש. פקע כיס המרה.
    כלום ''הם קיבלו מכתבי אזהרה'' מתיימר להיות מס-מתק-שפתיים ? קלישאה ? אמירה ?

    ...''הם קיבלו מכתבי אזהרה''
    לא לחינם פרקליטות המדינה (העורב)
    על הפצ''ר (הזרזיר) שפע הלל ושבחים מרעיפה, מעטירה
    צה''ל ניצח ! ניצלה (בנס?) מדינה !
    לשבט או חסד ייחרץ בעתיד גורלה או דינה ?

    ...''הם קיבלו מכתבי אזהרה''
    לכל היותר, יגישו שוב כמה הורים שכולים עוד עתירה לבג''ץ, שִגרה של עוד עתירה...
    מנהיגות הצבא עם קציניה לעולם לא מחמירה...
    ערך שמירת החיים צונח. יורד. נופל נפילה חופשית. מדרדר ומוּזל. מתחסל במכירה.
    ''כי במותם הם ציוו לנו את החיים...''. יחרוק תקליט ישן. אך יש צורך להמשיך בשמירה.


    ...''הם קיבלו מכתבי אזהרה'' כמה נכון, כמה כואב וכמה מעצבן ל''ת
    לאפס שואף היום ערך חיי-האדם בצבא
    באוצר מילות צה''ל לא קיים מונח המגדיר בוודאות מַהוּת אחריות אישית
    אך יש במילון מושג המסביר מהי:
    רשלנות פושעת. נמנעת. מיותרת. נמהרת. ארורה. טיפשית.

    ...''הם קיבלו מכתבי אזהרה''
    מבחינת הצבא, עובדה זו, בהחלט מספיק מרתיעה !
    זורים חול לבריות בעיניים. משלמים מס מתק שפתיים.
    דובר צה''ל מודיע: ''התאונה הבאה תתרחש'' בעוד שעה ? שעתיים ? יומיים ? שבוע ? שבועיים ?

    ...''הם קיבלו מכתבי אזהרה''
    מאין ולאן הולכת את, משתרכת, בכבדות מתנהלת לך, השיירה... ?
    רשימת חללים מתארכת... מלאכה מפרכת... חזיון שווא ? כלום אמנם, אכן, באמת ''אין ברירה'' ?
    זר פרחים. רגבי עפר. אדמה. את חפירה. רב. פסוקי תהילים. אותיות נשמה. ''קדיש''. ''אל מלא רחמים''.
    אב ואם. אח ואחות. מגש כסף. נער. נערה.
    יש שקיבלו מכתבי אזהרה...
    ...יש שעבורם אין כבר דרך חזרה.

    הגב לתגובה זו

  • 86.

    למה כאשר אני מסתכלת בעיניים של חלוץ אני חושבת על מניות... ?

    אלישבע, 26/05/07 19:29

    למה כאשר אני מסתכלת בעיניים של חלוץ אני חושבת על מניות... ?
    ומיד אחר-כך, חוזרת אנכי ונזכרת,
    בתוצאות אותה מלחמת-ברירה
    רשלנית-הרסנית-שלומיאלית :
    בסבל, באבל, בכעס, בצער, בזעם, בצרות,
    ביגון, בשכול, בכאב, בים הדמעות.
    איך נפלו כך בחורים ?
    איך הקריבו נפשם עלמים צעירים, פרחי-חמדה, שְכִיוֹת.
    איך בעקבות מלחמת ברירה הרפתקנית-חובבנית-מרושלת-כושלת-מקוממת-נכשלת
    הצטרפו למעגל-שכול עוד משפחות ?
    איך הצטנפו-התכרבלו בתוכם אמהות, אבות,
    אחים, אחיות, בנים, בנות ?
    איך התכנסו בריות, אט-אט פנימה,
    כמו שבלולים אל תוך קונכיות ?

    אכן, גם הפעם לא תעזורנה, נהיות, תהיות, תמיהות, פליאות.
    אכן גם הפעם לא תיטולנה-תקחנה-תשאנה דמויות-פוליטיות
    ולו מעט טיפת אחריות על חיי-חיילינו, חיי בנינו, חיי-נערינו,
    בגין רצף טיפשי, מר, נמהר, נמנע, מיותר, הרה-אסון
    אשר נגרם בעטיין של החלטות כושלות, אומללות, לקויות, שגויות.
    אכן, גם הפעם, ייתכן כי לא יהיה איש שילמד, מי אשר יפיק לקחים
    משרשרת מקוממת-נמהרת-מיותרת-נמנעת-פזיזה של טעויות.

    למה כאשר אנכי מתבוננת בעיניו של חלוץ אני חושבת על מניות.... ?
    כאילו שלא חסרות לנו, באמת ובתמים, במדינתנו, כלל יותר צרות, מצוקות, בעיות ?
    או שמא נובעת אכזבתנו מכך שגבוהות מדי היו מ''מנהיגינו'' וממפקדינו הציפיות ?
    בלית-כל-ברירה, מתמיהות, משאלות, מפְּלִיאוֹת אותה מלחמה, אזכור אף אזכורה,
    כי היה מי שזמן ופנאי היה לו (איך וכיצד ייתכן הדבר ?), ערב פרוץ מלחמה,
    לחשוב, לעסוק ולטפל בתיק-מניות.
    והיתה בקרית-שמונה המופגזת, אשה אחת (היש מי שיודע את שמה?)
    אשר בעת מטחי הירי, את כל זמנה ועיתותיה הקדישה
    לחילוצן, רווחתן ולהצלתן של חיות.

    ממשלה משותקת אחד אחד אפסים ל''ת אולמרט לך הביתה, 19/05/07 12:35

    עצוב בלב. מיכל כהן, כדא''ה, 11/05/07 09:09
    מה אפשר לומר ? שיהיה בסדר ? שיהיה טוב ? שממה שקרה נלמד ? נתקן ? נפיק לקחים ?
    את חושבת שהם יודעים איזה לקחים להפיק שם למעלה ?
    צה''ל חזק יותר ? זאת התשובה ? שר בטחון מוכשר יותר ? זאת התשובה ?
    רמטכ''ל שהוא חי''רניק ולא מחיל האוויר ? זאת התשובה ? ראש ממשלה בטחוניסט אולי ?
    שבת שלום.

    הגב לתגובה זו

  • 85.

    אולי היה מצליחים להסתיר עוד קצת זמן אבל הצבא גרוע

    הייתי בצבא, 26/05/07 18:41

    ראינו את שורשי הכישלון גם בתקופה שלך ולפניך. קצינים מוכשרים בורחים והבינוניים והכושלים נשארים בקבע.

    בצבא יש משכורות מנופחות וקצינים שדואגים רק לשכר שלהם.
    היינו שם וברחנו.
    אתה יודע שהקצינים הצעירים לא רוצים לחתום קבע כי ראו מה קורה בצבא ומי הקצינים הגבוהים שנשארו ועלו בדרגות.

    הגב לתגובה זו

  • 84.

    מֶמְשָלָה גוֹסֶסֶת.... כְּנֶסֶת רוֹפֶסֶת.... מְדִינָה מְפַרְכֶּסֶת.

    דורון, 26/05/07 18:35

    מֶמְשָלָה מוּבֶסֶת. מֶמְשָלָה בִּלְתִּי-מְאוּפֶּסֶת. כְּנֶסֶת רוֹפֶסֶת. מְדִינָה מְפַרְכֶּסֶת.
    מְאִי-נְטִילַת, אִי-לְקִיחַת, אִי-נְשִיאָה בְּאַחֲרָיוּת אִישִית-מְדִינִית-פּוֹלִיטִית, נִיזוֹנָה-מֶמְשָלָה, מִתְפַּרְנֶסֶת.
    מֶמְשָלָה בָּזָה, מְבוּזָה, מִתְבָּזָה, מְאוּסָה, מְקוֹמֶמֶת, מְשוּעַמֶמֶת, מוֹאֶסֶת, מְבוֹאֶסֶת.
    אַתָּה מַרְגִיש אֶת נְשִימוֹתֶיהָ הקְצוּבוֹת, האַחֲרוֹנוֹת,
    שֶל מֶמְשָלָה יְהִירָה, יוֹמְרָנִית, הַרְסָנִית, רַשְלָנִית, חוֹבְבָנִית, שְלוּמִיאֵלִית, דוֹרֶסֶת.
    חָש וְרוֹאֶה אֵיך וְכֵּיצַד, אֶל מוּל, לְנוֹכַח, לְנֶגֶד עֵינֶיך, מֶמְשָלָה-מַכְשֵלָה זוֹ אַט-אַט גוֹסֶסֶת.
    בְּמֵי-מַדְמֵנַת מֶחדְלֵיה שוֹקַעַת יֵישוּתָה, נְמַסָּה-מִתְמוֹסֶסֶת-מִתְבּוֹסֶסֶת-קוֹרֶסֶת.
    כָּל הַעַם, לא רַק אַתָּה, עֵדִים לַמִתְרַחֵש, צוֹפִים בַּמִתְחוֹלֵל,
    מִתְבּוֹנְנִים בַּתַהֲלִיך - לא מִתוֹך תְחוּשָה שֶל חֵן, רַחֲמִים וחֶסֶד.
    חֵרֶף רְצוֹנָם נוֹכְחִים בְּכָּך אֲפִילוּ ''נְצִיגֵינוּ'', ''נִבְחרֵינוּ'' בַּכְּנֶסֶת.
    בִּיְהִירוּתָה-רְהֲבתָנוּתָה-גַאֲוְותָנוּתָה-רַאֲוְותָנוּתָה מֶמְשָלְתֵּנוּ אינה מִתְרַפֶּסֶת.
    אַך יוֹדַעַת-מוּדַעַת מֶמְשָלָה כִּי חָלַף זְמַנָה. תָּם קוֹרְבָּנָה.
    מֶמְשָלָה עַל עֵצִים מְטַפֶּסֶת. מֶמְשָלָה אֶת צִיפּוֹרְנֶיהָ כּוֹסֶסֶת.
    מי יתאר עַתָּה את רוּח הַתְקוּפָה ? מִי יִכְתוֹב אֶת תוֹלְדוֹת הַכִּשָלוֹן ? הַחִידָלוֹן ? האֲבַדּוֹן ?
    עוֹמֶק הַקֶרַע ? הַשֶסַע ? גוֹדֵל הַשֶבֶר ? מֵימַדֵי האֶסוֹן ? עוֹצְמַת היָגוֹן ?
    מִי יְתַּעֵד עַתָּה אֶת דִבְרֵי הימִים ?
    אַף אִם יֵש מְלָאי לְמַכְבִּיר שֶל דְיוֹ בַּקֶסֶת ?

    הגב לתגובה זו

  • 83.

    לפי 90% מהתגובות, לא ברור איך עברת.......

    יעקב, 04/05/07 17:53

    קורס מכ''ים, - הגעת עד רמטכ''ל, ואיש לא עצר בעדך זה פלא גדול מהפרמידות, אבל לחשוב שאתה יותר חכם ולהטיף לנו מוסר, זו חוצפה שאין דוגמתה. שתוק ! וחכה לדו''ח הסופי, שורשי הבינוניות החלו בזמנך !!!!!

    הגב לתגובה זו

  • 82.

    אצלך היה יותר גרוע ראינו בשנים האחרונות (ל''ת)

    אני, 04/05/07 12:37

    הגב לתגובה זו

  • 81.

    ערב רב של כלומניקים

    דורי, 04/05/07 09:54

    ערב רב של כלומניקים
    אשר מנהלים מדינתנו בצורה הרת-אסון, שלומיאלית-חובבנית-ילדותית
    ערב-רב של הולכי-בטל, מלחכי-פינכא, ג'ובניקים
    החושפים פרצוף אמיתי של ממשלה כושלת-מרושלת-נכשלת,
    ממשלה רהבתנית-ראוותנית, בלתי-ראוייה, לא-מציאותית.

    ערב רב של מאומניקים
    אשר דאגתם הבודדה-היחידה היתה, נותרה והִנָה
    לתועלתם, להישרדותם האישית, למצבם הכלכלי, לכיסאם
    ערב-רב של שומניקים
    המוליכים שולל ומשטים, איש-איש בדרכו, כהרגלו, בשיטתו,
    כל יום מחדש, בלי-טיפת-בושה וכלימה, בנו-בכולנו, בעם.

    ערב רב של טימטומניקים
    הניזונים מריק, מאוויר, משום-כלום, ממאום, מהבל-פה, מלל, אבל וסבל,
    ערב-רב של פיות-מפיקי-מרגליות, אנשי-מתק-שפתיים, פיטפוטניקים
    אשר שעון החול שלהם זה מזמן כבר אזול-גם-אזל
    פוליטיקאים המשליכים יהבם, סומכים על זכרון קצר, עמום, עלוב, נבוב, דל, חלול, מעורפל,
    של עם אדיש. רדום. שאנן. מקומם. מנושל.
    עם השרוי בסכנת-חיים. חי בתקופה זו על זמן שאול. זמן אבוד. זמן מושאל.

    הגב לתגובה זו

  • 80.

    מה אגיד לך יעלונצ`יק

    נח, 04/05/07 09:00

    גם לי זה לא היה קורה!!!
    תפשת את הטקטיקה של פרס,ממלא מקום ראש הממשלה.שתמיד יודעים הכל יותר טוב ,רק שזה מאוחר מידי.
    כמו כל הפתולוגים .גם הם יודעים תמיד הכל יותר טוב אבל רק כשההחולה מת !

    הגב לתגובה זו

    • צודק 100% ! גם לי זה לא היה קורה!!! (ל''ת)

      אליהו שמש, 06/07/07 04:21

      הגב לתגובה זו

  • 79.

    מהלך קרקעי? וכיצד מתגוננים נגד טילי נ''ט

    להכניס טנקים, 04/05/07 07:43

    לכולם יש עצות: למה לא מהלך קרקעי.
    מצד שני למדנו במלחמה הזו שיש בידי האוייב טילי נ''ט המסוגלים לחסל טנקים.
    אז אולי טוב שלא הכניסו טנקים?
    האם הועדה עשתה חשבון כמה קרבנות היו נופלים אם כן היו מכניסים טנקים?
    או שזה לא המנדט שלה.
    למישהו יש עצה?

    הגב לתגובה זו

    • מקלטים הם ההגנה מפני טילים,יושבים במקלט ונותנים לחיל האויר להשמיד

      טוטלית את כל, 04/05/07 09:02

      האזורים והכפרים שמהם יורים טילים.
      במלחמה יושבים במקלטים.
      אבל אין מקלטים,וגם לא בונים מקלטים.
      וחיל האויר מפציץ סלקטיבי בגלל שהאוייב מתחבא בין אזרחים.
      ככה לא יהיה מענה לטילים.

      גם טנקים וגם חיל רגלים יתקפו באופן סלקטיבי בגלל שהאוייב מתחבא בין אזרחים,כך שזה בכל מקרה לא ישנה כלום,רק יהיו לנו יותר הרוגים.

      ההחלטה צריכה להיות החלטה מדינית,שצה''ל משמיד כל אזור שממנו תוקפים את ישראל.
      וקודם כל צריכה להיות תקיפה מסיבית של חיל האויר והתותחנים ורק אחרי שלא נשאר שם נפש חיה יכנסו חילות הרגלים.בנתיים אזרחי ישראל צריכים לשבת במקלטים מודרנים נוחים ומשוכללים.
      אבל אף אחד עוד לא חשב שצריך להתחיל לבנות אותם,זאת הבעיה.
      הערבים מתחננים נגדנו מלחמות של טילים(גם סוריה נערכת לזה)ואנחנו לא בונים מקלטים.

      הגב לתגובה זו

  • 78.

    ממשיכים בחיים משל שום דבר לא ארע....

    תמרה, 04/05/07 07:42

    בביקור אבלים אותו ערך במהלך ה''שבעה'' מפקד חיל האוויר, האלוף הרצל בודינגר, בביתה של חיה נוסבוים-רוזנברג, אמו של אסף, זכרונו לברכה, אשר נהרג יחד עם חברו גיל צוריאנו, זכרונו לברכה, עת נקרע כבל במסוק של יחידת חילוץ 669, שאל האלוף, על מפתן הדלת וטרם כניסתו לדירה, בלי כל בושה, ידיד משפחה שעמד בפתח הדלת, לשמו של בנה. האם, אשר שמעה את שאלתו של עלוּב בודינגר אמרה לו באותו מעמד: ''גידלנו עבורכם ילדים כתרנגולות בסופרמרקט''. על משפט זה מבוסס השיר.

    ממשיכים בחיים משל שום דבר לא ארע....
    כתרנגולות בסופרמרקט, גידלנו עבורכם ילדים, לשם כפרה.
    כפרה על חיינו... עוון כולנו... עוול כלפיהם...
    בפוליטיקה, בחברה, במדינה, בבג''ץ ובצה''ל
    מעולם לא ייחסו חשיבות מיוחדת למשמעות חייהם !
    ילד ...ועוד ילד ...ועוד ילד ...בזרם מתמיד !
    לנצח... לעד... כך תובטח בעירת נר התמיד...
    מחורבן צאלים השני כבר כמעט אין שומעים יותר על תאונות
    אין מדווחים... אין כותבים... אין מוסרים יותר על התאבדויות
    זה וודאי, אינו אומר בהכרח, שהן אינן קיימות
    בפוליטיקה, במדינה, בחברה, בבג''ץ ובצה''ל
    פשוט מתמחים בהסתרת ובהעלמת ראיות
    ההכחשה, הכזב, הטיוח, השקר, תקפים וחלים על הכל
    ערך חיי האדם היום בצבאנו נמכר בחיסול בזיל הזול !
    את המציאות אפשר תמיד לצבוע וורוד ועובדות ניתן להטות
    ''הדג מן הראש מסריח !'' ...ישיחו ...יאמרו הבריות
    מיטב נוער צעיר ובריא בשיא פריחת עלומיו
    על חטאי ושגיאות מפקדיו ישלם בחייו
    דור שואף דרור... צמא חיים... חופשי... רענן...
    נרמס, נהרס, נדרס ונגרס באמצעות גוף מסואב שאנן
    נופל שדוד ...ללא קרב מניח הנשק ...למולך מוקרב כקורבן !
    אבות אכלו בוסר וחיי בנים יכלו טרם זמן
    ''כי במותם הם ציוו לנו...'' יחרוק התקליט הישן...
    הולך סובב לו הרוח ועל סביבותיו שב
    קדיש על הבן יאמר כבר לבטח האב
    אין חדש תחת השמש
    מה שהיה הוא מה שיהיה: היום, מחר או אמש.
    השמש זרחה... הקמה בשלה... וצה''ל שחט
    מי עוד זוכר שפעם חגגנו יחדיו ט''ו בשבט ?

    ''איש אינו כה אווילי, אשר יבחר מרצון במלחמה במקום השלום; הרי בשלום קוברים הבנים את אבותיהם, ואילו במלחמה האבות קוברים את הבנים'' הרודוטוס, א, 87.

    הגב לתגובה זו

  • 77.

    כל משפחת פרץ התגייסה להגיב כאן. חלוץ היה רמטכל כשנה לפני לבנון

    פרופורציה, 04/05/07 07:08

    ופרץ גילה לעיתים תובנות, יפה מאד.
    רק שבהחלטות המעשיות לא היו חכמה או מקצועיות או היגיון. על כך
    היו מי ששילמו בחייהם, או במצבם הגופני.
    פרץ בסך הכל נדרש לשלם בכיסא.
    צריך לגלות אחריות וללכת .
    זה הכל.

    הגב לתגובה זו

  • 76.

    ''טיול שנתי בלבנון עם עוד כמה ילדים בגן....''

    משה, 03/05/07 22:30

    אם הנחת העבודה שלנו היא כי הצפון הולך להיות מותקף, אני מציע שלפני שאנו מגיבים, לנקוט פעולות בשביל להגן על האוכלוסייה בצפון וראוי לעשות את זה שעה אחת קודם ולא להמתין להידרדרות. אני מציע לפני זה לעשות את כל פעולות ההכנה בצפון, בשביל לראות איך אפשר לצמצם את הנזקים בעניין, לפני שאנחנו תוקפים. ואם צריך להמתין כמה שעות - אז צריך להמתין אותן''. מאיר דגן, ראש המוסד, ערב המלחמה.

    ''אל-יתהלל חוגר כמפתח''. מלכים א', כ', י''א

    ''יקומו נא הנערים וישחקו לפנינו''. שמואל ב', ב', י''ד.

    משה רודובסקי, אבא של גל רודובסקי זכרונו לברכה אשר נפל בפעולתה הכושלת-מרושלת של השייטת בלבנון אמר בשעתו: ''הם (מתכנני המבצע) חשבו שהם יוצאים עם כתה ז' לטיול שנתי בלבנון''. על משפט זה מבוסס השיר.

    ''טיול שנתי בלבנון עם עוד כמה ילדים בגן....''

    הם בחרו שלא לשעות, לא להאזין כלל, להתעלם לחלוטין
    מהצעתו-התראתו ומאזהרותיו של ראש המוסד, מאיר דגן
    חשבו.... כך עשו לעצמם חשבון.... כי לכל היותר הם יוצאים
    לטיול שנתי בלבנון עם עוד כמה ילדים בגן....
    לא קלטו, לא תפשו, לא השכילו להבין, כי הכריזו מלחמה (לא ''קרב'')
    אך אבוי.... כמה חגג לפתע ''פתאום'' הבאלאגן....
    ים הדמעות אשר נשפך מאז בעטיים
    הפך מזמן כבר להיות אגן.

    ''באלאגן, באלאגן'' אמר סרן בניה ריין זכרונו לברכה לאמו חגית בשיחת הטלפון האחרונה שלו מלבנון.

    מאיר דגן (ראש המוסד) ביום החטיפה: לפני שמגיבים - להכין את העורף

    ראש המוסד, האלוף (מיל') מאיר דגן, המליץ ביום פתיחת המלחמה בלבנון לעכב את התגובה הישראלית לחטיפת שני חיילי המילואים בידי חיזבאללה. דגן אמר בדיון: ''לדעתי, אנו הולכים במהלכים האלה להידרדר לעימות ארוך טווח. הפוטנציאל של עימות כזה לפגוע במטרות עורפיות בישראל הוא גבוה מאוד. לא חייבים לתקוף מחר בבוקר. אפשר להתכונן, להכין. מה יקרה אם נתקוף בעוד יומיים?''
    דגן סבר כי יש לנקוט צעדים בסיסיים לשיפור ההתארגנות בעורף הישראלי לקראת מתקפת קטיושות של חיזבאללה, בטרם יתקוף צה''ל בלבנון. הדברים נאמרו בהערכת מצב מיוחדת שכינס שר הביטחון, עמיר פרץ, בלשכתו בעקבות החטיפה. הישיבה התקיימה ב-12 ביולי אשתקד, בשעה 14:30. להערכת דגן כי מהלומה בלבנון תביא להסלמה ניכרת וממושכת שבמהלכה יותקף העורף, הצטרפו גם ראש השב''כ, יובל דיסקין וראש האגף המדיני-ביטחוני במשרד הביטחון, האלוף (מיל') עמוס גלעד.
    דיסקין טען, כי ''אין דרך להימנע מחזית בצפון. אם אנחנו יורים עליהם, אם אנו הולכים ליזום כעת, משמעות הדבר כי הם יירו עלינו חזרה ואנחנו נצטרך להמשיך, מתגלגל הגלגל''. עמוס גלעד צפה: ''הוא (חיזבאללה) יכה אותנו קודם כל בקטיושות רגילות, שמספרן עצום. הטווח שלהן הוא 20 קילומטר והעומק שלהן בגליל הוא גדול. זה אומר שהגליל יכול להיות די שומם''. גלעד הוסיף אזהרה לפרץ: ''אתה צריך להתכונן למלחמה ארוכה כשאין מקלטים בגליל - זה גם אחד הסודות הגלויים. אין בו מספיק מקלטים''. חרף האזהרות בישיבה בצהריים, המליצו בערב לממשלה שר הביטחון ובכירי צה''ל על תקיפה אווירית נרחבת ובכלל זה השמדת מערך הרקטות. בטרם התקיפה לא ניתנה הנחיה לנקיטת צעדים מיוחדים להכנת העורף בצפון, כמו גיוס מילואים משמעותי לפיקוד העורף או תדרוך של האוכלוסייה. בשורת תחקירים שנעשו לאחר המלחמה נמתחה ביקורת קשה על ההיערכות המאוחרת לטיפול באיום הקטיושות על העורף. כנקודת תורפה מרכזית סומנה העובדה שבזמן שהצבא התארגן בהדרגה למהלך התקפי ממושך, לא ננקטו צעדים דומים בעורף.

    הגב לתגובה זו

  • 75.

    מי שאשר התפטרותך-טעה ובגדול

    מוטי קליפורניה, 03/05/07 21:40

    היית צריך לרצות להמשיך ולנהל בעמדת מפתח כל שהיא בעשייה הבטחונית.
    לא יתכן מצב שנותנים לאנשים כמוך להתפטר וללכת לגמרי.
    אני בעד חילופי תפקידים שעל מנת להשתלם וללמוד מטעויות.אני נגד התפטרות.
    מי ייתן ותחזור לכהן בין מקבלי ההחלטות חשיבות מקצועיותך היא לאין ערוך,ואל לשים מחלוקות אישיות מעל העניין הציבורי.
    במסגרת של ממשלת אחדות לאומית יימצא בשבילך התפקיד הראוי בעשיה הבטחונית.
    תישא ברכה.
    -אין עוד מלבדו.

    הגב לתגובה זו

  • 74.

    הוא היה מצליח ממש כמו שהצליח לצרוב את תודעת הפלסתינאים (ל''ת)

    מוסה, 03/05/07 21:33

    הגב לתגובה זו

  • 73.

    יש לקרוא לממשלת אחדות רחבה

    מוטי קליפורניה, 03/05/07 20:53

    להחזיר מינויים של סגני שרים ואפילו
    רמטכלים ושרי בטחון ו2 סגנים
    וסגנים לסגנים על מנת שתכניס הרבה כוח מעולה ואיכותי בתחומים חשובים אלו.שהעבודה תהיה עבודת צוות מרובת אנשים.
    ולא לקצץ ולקצץ עד שאתה מטיל על אדם אחד את כל המשימות כולן.
    לדוגמא: מר אולמרט לא צריך להתעסק בפועל במשא ומתן עם הסטודנטים.
    אז שמור את כוח האדם המקצועי והמעולה שברשותך ודאגו לסבב תפקידים.
    אני נגד פיטורין ברמות אלו של מקבלי החלטות,גם אם החלטותיהן כשלו בשלב זה או אחר.
    אבל אני בהחלט בעד עבודת צוות.
    כן לממשלת אחדות לאומית לא לפיטורין!!!התפטרותך נדחתה!!!
    -אין עוד מלבדו

    הגב לתגובה זו

    • מר אולמרט לא צריך יותר לעסוק בכלום, אלא ללכת הביתה (ל''ת)

      למעננו, 04/05/07 06:57

      הגב לתגובה זו

  • 72.

    אי אפשר לנצח מלחמה כשנזהרים לא לפגוע באוייב

    זה נגד חוקי, 03/05/07 20:19

    זה לא משנה אם יהיה מהלך קרקעי או לא,כל עוד אתה נזהר לא לפגוע באוייב,אתה לא תנצח.
    במלחמה אתה אמור לפגוע באוייב,להשמיד אותו,לנקות שטח ולהמשיך קדימה.
    אם לא תיפגע באוייב ולא תשמיד את האוייב ולא תנקה את השטח,אז בסופו של דבר האוייב יפגע בך.העסק לא יגמר.
    כאשר אוייב פחדן מתחבא בין אזרחים,נשים וילדים,אז האוייב שעושה את זה אחראי על הפגיע שלהם תוך כדי המלחמה.
    אנחנו את העבודה שלנו צריכים לעשות תוך כדי המלחמה,והיא פגיע באוייב בכל מקום שהוא.
    אם ניזהר לא לפגוע באוייב בגלל שהוא מתחבא בין אזרחים,אז אנחנו משחקים לידיו,והוא מצא דרך איך לסרס אותנו(את כל הצבא הגדול והחזק והמשוכלל,על כל המלירדים שמושקעים בו).
    את הקונספציה הזאת צריך לעקור מהשורש.
    הקונספציה הזאת היא הסיבה שלא הכרענו את המלחמה הזאת,והיא גם הסיבה שעוד לא ניצחנו והכרענו את המלחמה בטרור הפלסתינאי שנמשכת כבר שבע שנים.
    בשביל זה צריך מנהיגים חזקים שיוכלו לעמוד מול ''העולם'' (שבא אלינו בבקורת בכל מקרה ) ולהמשיך לעשות את מה שצריך במלחמה,חזק,מהר ולסיים במהירות את המערכה.
    ''העולם'' בא אלינו בבקורת בכל מקרה,(מה שלא נעשה,כי הבקורת באה מאנטישמים גלויים או סמויים,שלמדינות אחרות הם לא מגיבים על כלום)כמה שהמלחמה תהיה יותר בכח ותוכרע יותר מהר,ככה הבקורת תהיה יותר קצרה,ויהיה גם יותר קל למנהיגים שיספגו אותה.

    הגב לתגובה זו

    • צודק בחלט!

      כפתור אדום, 03/05/07 21:00

      היום הציבור הישראלי צריך לתקן את הכשל של עצמו הוא חייב לדעת במלחמה כמו במלחמה. אחרת אין קיום. ''ולמנהיגים'' אולמרט ופרץ יש לומר לכו הביתה!

      הגב לתגובה זו

  • 71.

    ההזנחה הגדולה השתוללה בתקופתך . גם לך חלק במחדל (ל''ת)

    עדיף שתשתוק, 03/05/07 20:19

    הגב לתגובה זו

  • 70.

    כמה שהוא צודק!!!

    מתן, 03/05/07 20:10

    פשוט תקראו. נכון. הצבא לא היה מוכן. אז במקום לא לגייס מילואים ולא לגייס מילואים כשהעורף חוטף וחוטף היה צריך, בדיוק לפי התכנית המטכ''לית, לגייס אותם בזמן ולשלוח אותם לשבוע אימון. הקונספציה של חלוץ-פרץ-אולמרט נכשלה וניהול המלחמה היה שערורייתי. זה בדיוק כתוב בדוח ונוגרד. צריך רק לקרוא.

    הגב לתגובה זו

    • דוח וינוגרד הוא כמו התנך - כל אחד ימצא בו מה שירצה (ל''ת)

      מוסה, 03/05/07 21:36

      הגב לתגובה זו

  • 69.

    רמטכ''ל עם שכל בראש. התפטר מייד מתפקידו כדי לא לגרש יהודים מביתם כי

    יוסי, 03/05/07 19:51

    ידע חד וחלק שגירוש לא יביא שלום, אלא יהיה פרס לטרור.
    ואחרי הגירוש נוכחנו לדעת שהיא הייתה טעות ובכייה לדורות.

    שיחזור לתפקידו ויטפל בחיזבאללה ובחמאס.

    הגב לתגובה זו

    • לצערנו הוא פוטר ולא התפטר בעצמו. (ל''ת)

      צ, 04/05/07 06:58

      הגב לתגובה זו

  • 68.

    יעלון, אצלך זה התחיל. (ל''ת)

    סקופידון, 03/05/07 19:16

    הגב לתגובה זו

  • 67.

    יעלון,אותך צריך עכשיו כשר בטחון,רק לא במסגרת העבודה (ל''ת)

    לא לשמאל הזוי, 03/05/07 19:03

    הגב לתגובה זו

  • 66.

    ביבי רה''מ, בוגי שר הבטחון

    מגלה עתידות, 03/05/07 17:58

    ודיינו

    הגב לתגובה זו

    • מגלה, ראית את זה בכדור בדולח דומה לביצת הפתעה קינדר? (ל''ת)

      סקופידון, 03/05/07 19:23

      הגב לתגובה זו

  • 65.

    חוכמה על חלשים

    ישמעאל, 03/05/07 17:43

    את שני הליימכים האלה ,כמעט כל אחד היה מחליף טוב יותר!! יש מספר פחות מ-''0'' ???זה הציון שהיו מקבלים בבואם לבחינה בהבנת הנקרא.

    הגב לתגובה זו

  • 64.

    אני יודע את התשובה

    חיים 56, 03/05/07 17:37

    אבל לא מפרסמים אותה.
    הוא היה בניו-יורק עם זוגתו.
    פגשתי אותו בMOMA (המוזיאון לאומנות מודרנית).
    אם הוא היה כל כך חכם למה הוא לא לבש מדים ובא לעזור?
    אני לא צריך לקרוא כי אני והוא יודעים בדיוק איפה הוא היה.

    הגב לתגובה זו

    • אבל היה חודש שלם. בכתבה מצויין שהוא פנה לחלוץ (ל''ת)

      וחלוץ סרב לו, 03/05/07 17:55

      הגב לתגובה זו

  • 63.

    במלחמה הבאה(חו''ח,כמשל) כשיפצחו במהלך קרקעי שלא כ''כ ילך--כולם יצווחו (ל''ת)

    למה קרקעי, 03/05/07 17:37

    הגב לתגובה זו

  • 62.

    בוגי - אנא רוץ לראשות הממשלה! חסרים כמוך!

    דניאל, 03/05/07 17:30

    בוגי,

    אני יש לך שליחות מאוד חשובה לדעתי כיום - להנהיג את ישראל לעתיד טוב יותר ולהנחיל לאזרחים כאן שקט, שלווה ונקיופונה אליך מכאן לבוא ולרוץ לראשות הממשלה.

    אנא הושיע אותנו מאנקת הפוליטקאים שסורחים כאן.

    ן כפיים.

    אנא - תקים מפלגה ותקבל רוב בבחירות הבאות. באחריות

    הגב לתגובה זו

  • 61.

    בוגי, חבר שלא חסר...

    חייל פשוט, 03/05/07 17:25

    כמי שהמשיך את המסורת שאמנם לא רק באשמתו אבל בהחלט בעל חלק נכבד בכך שהצבא היה עסוק בלהפוך לצבא משטרה המתמודד מול הפלסטינים בלבד, וכמי שלא הכין את הצבא לעימות מול שום גורם אחר, אני מבקש ממר יעלון שישאר עם מעט יושרה וכבוד ולא יתלכלך יותר מעבר למה שהוא עשה.
    אולמרט צריך ללכת, פרץ צריך ללכת, צריך לשנות את שיטת השלטון, וצריך שמי נגעה ידו בזלזול במילואים ובבניין הכוח של הצבא כמי שעוד לא הגיע שעתו לנוח על זרי דפנה יפנה את הדרך ילך לעסוק לביתו בלבד או שיבוא ויצטרף אלינו למילואינימקים הנושאים בנטל ומחזיקים את המדינה על הרגליים...

    הגב לתגובה זו

  • 60.

    אם לסבתא שלי היו גלגלים

    חכם מימון, 03/05/07 17:12

    די אם האם אני הייתי שם,
    לאחר מעשה כל אחד גיבור גדול

    הגב לתגובה זו

  • 59.

    יעלון אתה האשם העיקרי במחדל

    רפי, 03/05/07 17:11

    תחת פיקודך התדרדר צה''ל עד למצב הנוראי בו מצאנו אותו במלחמת לבנון השניה.

    הגב לתגובה זו

  • 58.

    אתה היית צריך להיות על שלטי ההפגנה היום

    מילואימניק, 03/05/07 17:02

    אתה, שבתקופתך אמרו לנו ש'צה''ל לא נערך יותר למלחמה אלא רק לעימות בעצימות נמוכה' ולא קראו לנו יותר לאימונים.

    הגב לתגובה זו

  • 57.

    שלום באמת....!!!

    יעל, 03/05/07 17:00

    נורא התעגענו.

    הגב לתגובה זו

  • 56.

    שאלה

    חיים, 03/05/07 16:49

    איפה היית אתה בזמן המלחמה?
    יש לך אומץ לענות?

    הגב לתגובה זו

    • תשובה למי שלא מבין את הנקרא...

      אלעד, 03/05/07 17:11

      לפני ששואלים צריך לקרוא,כאשר קוראים צריך להבין את הנקרא ..כאשר קוראים ומבינים את הנקרא ,אז שואלים..בכל אופן תקרא שוב ואז אולי ותבין איפה אילון היה ומה הוא רצה לעשות ....

      הגב לתגובה זו

  • 55.

    תראו איך האנשים של אולמרט (ל''ת)

    מגיבים בתשלום, 03/05/07 16:38

    הגב לתגובה זו

  • 54.

    מוטב כי יחריש בעת הזו

    עזרי אלון, 03/05/07 16:36

    בוגי פגוע ''מהדחתו בפועל'' כרמטכ''ל ע''י אריק שרון, וגם לו חלק מרכזי בכשלי הצבא: החלדת הצבא ולא הקטיושות... תורת מלחמה חדשה... מושגי התודעה והצריבה... מסכי הפלזמה... איבוד הפרופורציה בין השימוש הנבון בטכנולוגיות לבין הדוגמא האישית, המנהיגות והמצביאות של המפקדים הבכירים.

    כשלונות הצבא ידועים וברורים לבוגי חלק נכבד בהם ומוטב היה כי יחריש בעת הזו ולא יתגולל על מחליפו.

    הגב לתגובה זו

  • 53.

    צריך אדם מנוסה אמין בעל ידע עים ניסין רב נישאר מישהו (ל''ת)

    רון, 03/05/07 16:32

    הגב לתגובה זו

  • 52.

    נישאר רק לבחור מי שינהיג את העם ורק אדם מתאים ובזה צריך לעסוק דחוף (ל''ת)

    רועי, 03/05/07 16:30

    הגב לתגובה זו

  • 51.

    ברכות

    ישראלי, 03/05/07 16:30

    לקיבוץ גרופית לרגל חגיגות 40
    שנה להיווסדו
    עלו והצליחו

    הגב לתגובה זו

    • ולואי שיזכו לשנים ארוכות בראשות המזכיר יעלון (ל''ת)

      מוסה, 03/05/07 21:38

      הגב לתגובה זו

  • 50.

    לא להאמין שהוא עוד מקבל במה!

    חייל, 03/05/07 16:29

    מי שאשם במחדלים של המלחמה הזו, הוא מי שהשאיר את המערכת הבטחונית במצב הרעוע בו היא הייתה כאשר פרץ התמנה לשר הביטחון. המחדלים, הם נזק מצטבר שגם אתה הותרת אחריך.

    אני באמת מנסה לחשוב איך הייתה נראית מלחמה בהנהגתך, אלפי הרוגים משני צידי המתרס? פגיעה באזרחים חפים מפשע? עוד סיבות לכל העולם לשנוא את ישראל?

    אולי באותה הזדמנות תקרא גם את זה:

    ''חייבים להזכיר כי גם אנשים מנוסים יותר משר הביטחון לא התריעו על המתח הפנימי בין יעדים ודרכי פעולה בעת ההיא''.

    ''יש אכן יתרונות ממשיים בכך ששר ביטחון לא יהיה מיוצאי מערכת הביטחון. מצב כזה עשוי לחזק את הסמכות המנחה והמפקחת, להדגיש את העובדה שפיקוח אזרחי אינו ניהול של הצבא, להבטיח כי יינתן מקום רחב לשיקולים מדיניים כאשר נשקלת הפעלת כוח צבאי, ולחזק את הקשר בין הפעלת הכוח הצבאי ושיקולים פוליטיים ואזרחיים הקשורים ללגיטימיות ולתחושת צדקת הדרך של החברה כולה. שר ביטחון אזרחי ודאי שאינו צריך להיפסל''.

    הגב לתגובה זו

    • אין ספק שאת/ה מושתל! (ל''ת)

      ר''גנית, 03/05/07 21:24

      הגב לתגובה זו

  • 49.

    בוודאי בוגי..כמו שהכנת את הצבא !! (ל''ת)

    מילואימניק, 03/05/07 16:28

    הגב לתגובה זו

  • 48.

    חוכמה של העומד מן הצד

    אני, 03/05/07 16:22

    אפשר לחשוב הרי חלק ממצב הצבא היה פועל יוצא של הירושה שהשאיר לדן חלוץ ( ולא שאני יותר מדי בעד חלוץ ) גם אם זה היה שנה וקצת לפני המלחמה.

    הגב לתגובה זו

  • 47.

    מבין את הזעם שלך,ובכ''ז בעת הזו תשבוחות למחריש... (ל''ת)

    מנצ'י, 03/05/07 16:21

    הגב לתגובה זו

  • 46.

    מאיפה לך התעוזה לבקר בכלל?!

    דנית, 03/05/07 16:21

    אם לשים בצד את הסטריאוטיפ ה''מרוקאי'' (נהג מונית, באסטיונר, אנאלפבית, פרימיטיב וכו'...), הביקורת היחידה שעולה כנגד תפקודו של פרץ, כשר ביטחון, מסתכמת בטענה שהיה זה לא אחראי מצידו להסכים ליציאה למלחמה, כאשר צה''ל אינו ערוך לה. קראתי את הביקורת על כך בדו''ח וינוגרד פעמיים, ועדיין מידת הטירוף הגלומה בה, בלתי נתפסת בעיניי. צה''ל, מעצם הגדרתו כצבא הגנה, עוד מיום הכרזת המדינה, אמור להיות מוכן וערוך בכל עת. טוב עשה הרמטכ''ל שהניח את דרגותיו, כי אי המוכנות שלנו למלחמה הזו, בצירוף העובדה שהרמטכ''ל לא התריע על כך מבעוד מועד, היא הסיבה העיקרית והאשמים העיקריים הם הרמטכ''ל ושר הביטחון הקודם וגם אלו שקדמו לשניים.

    ואם לא דיי בכך, אז בסתירה מוחלטת לביקורת שמותח הדו''ח על פרץ, בסעיפים אחרים נאמר בשבחו: ''בעצם העובדה שהשר לא היה מוכן היטב למערכה בלבנון, זמן כה קצר אחרי כניסתו לתפקידו לא היה משום כשל, שכן לא הייתה סיבה טובה להניח כי חיוני להשלים את הכנתו דווקא בתחום חזית הלבנון. לא ניתן להטיל אחריות בגין חוסר היכרות ומוכנות על אדם שנכנס לתפקידו זמן כה קצר טרם אירוע החטיפה''. דוגמא נוספת: ''שר הביטחון גילה לעיתים תובנות שאנשים מנוסים ממנו לא גילו, והייתה לו תרומה משמעותית לדיונים ולהחלטות בנושא מטרות התקיפה''...

    הגב לתגובה זו

    • דנית היקרה...

      המתנחל מהדרום, 03/05/07 18:09

      הרמטכ''ל יעלון לא הניח את דרגותיו, פשוט הבהירו לו שעליו ללכת, אם לא נוטל חלק בגירוש הזוועתי, שכל עם ישראל כיום סובל ממנו. גם בדרום (ראו שדרות, אשקללון כל הקיבוצים בסביבה שהיום מביעים את צערם העמוק על המ שנעשה) וכמובן הצפון. ואיך אפשר לקרוא לעמיר פרץ, שר הבטחון (זה כואב אבל הוא לצערי הרב שר הבדחון, כי מי שמאיים כל הזמן על המחבלים על עלייתם מדרגה ועוד נדרגה ולא מסוגל לעשות כלום, אז הוא שם את כולנו ללעג ולקלס. מוטב לו ללכת הביתה ולהודות בכשלונותיו. הוא וראש ממשלתנו ''הנכבד''.

      הגב לתגובה זו

      • הישראלים דוקא מברכים יום יום על פינוי רצועת עזה (ל''ת)

        מוסה, 03/05/07 21:39

        הגב לתגובה זו

  • 45.

    מה שנשאר אך ורק להסיק מסקנות והטעות שלא תחזור (ל''ת)

    עוז, 03/05/07 16:20

    הגב לתגובה זו

  • 44.

    אכן יעלון צודק....

    המתנחל מהדרום, 03/05/07 16:18

    ולא בכדי, כי הוא כרמטכ''ל היה מכין את הצבא למלחמה באוייבנו הצרים עלינו ולא בגירוש יהודים מבתיהם. צה''ל הינו צבא ההגנה לישראל ולא צבא הגירוש ליהודים, לכן גם גורש יעלון מהצבא לאחר שהשמיע את דיעותיו אשר לא מצאו חן בעיני המגרשים הראשיים. יעלון צודק בהחלט ובטוחני שבע''ה היה מצליח במעשיו.

    הגב לתגובה זו

    • ...אבל הוא לא הכין,וזה שלפניו גם כן לא הכין,וגם זה שלאחריו,לדאבוננו (ל''ת)

      ..., 03/05/07 16:32

      הגב לתגובה זו

      • בוגי אומר דבר יפה ונכון,,,כנסו

        יודע דבר, 03/05/07 17:26

        עם אותו צבא עם אותם חיילים ועם אותה מוכנות וימחי''ם,המלחמה היתה נגמרת אחרת והתשובה פשוטה:
        טקטיקה לחימה שונה,
        לא צריך להיות חכם כדי להבין זאת.

        הגב לתגובה זו

  • 43.

    כולם חכמים אחרי מה שקרה אז איפוה היית מדוע לא עזרת (ל''ת)

    ירין, 03/05/07 16:18

    הגב לתגובה זו

    • תקרא שנית את הכתבה ותבין. (ל''ת)

      מורה לעברית, 03/05/07 21:35

      הגב לתגובה זו

  • 42.

    יעלון, אשמח אם תהיה שר הביטחון (ל''ת)

    נאסראללה, 03/05/07 16:16

    הגב לתגובה זו

  • 41.

    שאלה לבוגי

    חייל מילואים, 03/05/07 16:16

    איפה היית אתה בזמן המלחמה?
    איפה היית כשחזבאללה היו על הגדר?
    על מי אתה חושב שאתה עובד?

    הגב לתגובה זו

  • 40.

    חכם לאחר מעשה

    חיפאי מודאג, 03/05/07 16:13

    אדון בוגי היקר !
    בוא לא נשכח את חלקך
    כרמטכ''ל הנושאים הבאים :
    - ב'' הכנת הצבא למלחמה ''
    - תחזוקה שוטפת של מחסני המכילים מאגרי כלי מלחמה ונשק שלא עמד במבחן המציאות לצערנו .
    - הפקת לקחים מחטיפת חיילים בשנת 2000
    וזה רק על קצה המזלג .
    כך שאתה לא נקי כפ שאתה חושב

    הגב לתגובה זו

  • 39.

    בוגי בשבילי את מס' 1

    יפית, 03/05/07 16:13

    בוגי בשבילי אתה הרמטכ''ל מבין הטובים של צה''ל .אפילו שיש חלק שמאשימים גם אותך אבל אני יודעת בדיוק מי אתה ואיזה רמטכ''ל טוב ובן אדם טוב הייתה ותיהיה ורוץ כבר לפוליטיקה אנחנו צריכים אנשים כמוך כי אין שם בכלל!!!

    הגב לתגובה זו

  • 38.

    צודק - 4 מפקדי האוגדות כלם נפלים?

    ישראלי, 03/05/07 16:10

    תחשבו על כך: כדי להגיע לתפקיד מפקד אוגדה בדרגת תת אלוף נבחרים הטובים שבטובים. כל ה4 היו מצטיינים לכל דרכם. הם פטריוטים ישראליים בכל רמ''ח אבריהם.
    כלם נפלים?? שטויות. פשוט לא אפשרו להם להתבטא, לבצע, ולתכנן.
    .

    הגב לתגובה זו

    • אכן, הם לא הוכשרו כהלכה

      מוסה, 03/05/07 21:45

      אם תבדוק אז איש מהאוגדונרים הללו לא ביצע תרגיל אוגדה ראוי לשמו (אם בכלל ביצע). איש מהם לא למד בקורסים צבאיים ברמה גבוהה כמקובל בצבאות זרים. איש מהם ל שרת ביחידות רגילות עד לדרגת סאל. 3 מהם לא צילאו תפקידי רוחב באוגדה והתנסה בהבטים הלוגיסטיים ומבצעיים של אוגדה משורינת. רק אחד מהם צמח בשריון.

      אפשר לטעון שאלו אינן תחנות הכרחיות במסלול הכשרה של אוגדונר - אבל התוצאות בשטח הצביעו אחרת!

      הגב לתגובה זו

  • 37.

    ואני שואל אותך שאלה מעניית מאוד

    מהחכם, 03/05/07 16:05

    איך יתכן שממשלה שרק התחילה בלי נסיון בלי ידע על מלחמה ותוצאותיה שהיא תוכל לנהל את אשר קרה

    הגב לתגובה זו

  • 36.

    אתה השארת צבא על הפנים - וככה זה נראה (ל''ת)

    מצטערים, 03/05/07 16:03

    הגב לתגובה זו

  • 35.

    למרות ידעת מהשבוע השני מדוע לא לחצת את הברקס הרי זה נכון לעשות

    רועי, 03/05/07 15:58

    ברגע שאדם נוסע ואינו מודע לאן הוא נוסע התבלבל בדרך היתה יכול ליעץ לעזור לכון

    הגב לתגובה זו

    • הוא דווקא אמר

      המבין, 03/05/07 16:29

      והאשימו אותו בחבלה במאמץ המלחמתי

      הגב לתגובה זו

    • דן חלוץלא קבל אותו לפגישה.רבק!! תקרא שוב (ל''ת)

      צ'מפליון, 03/05/07 21:38

      הגב לתגובה זו

  • 34.

    יעלון, רק בשביל הסקרנות, מתי פרשת? (ל''ת)

    מה עשית אתהן, 03/05/07 15:57

    הגב לתגובה זו

  • 33.

    בוגי

    משה, 03/05/07 15:55

    מי אמר ש''הקטיושות יחלידו בבונקרים''; אז קצת צניעות.

    הגב לתגובה זו

  • 32.

    ןמעניין איך אתה הכנת את הצבא ליום זה?

    je, 03/05/07 15:54

    היכן היה שרון שר הביטחון?
    שרון ראש הממשלה?

    ואחריו יעלון הרמטכ''ל?

    מעניין למה הועדה לא בחנה גם אילו.

    הגב לתגובה זו

  • 31.

    לפחות הייתה עוצר את המושכות מהסוסים שדהרו בלי להבחין ויכלת לכון (ל''ת)

    מהחכם, 03/05/07 15:53

    הגב לתגובה זו

  • 30.

    יעלון, גם אותך יש להביא לדין על מה שקרה לצה''ל!!!!! (ל''ת)

    ישראלי, 03/05/07 15:51

    הגב לתגובה זו

  • 29.

    מאוד יכול להיות שאצלך זה לא היה קורה אבל אסור להתרברב

    לאה, 03/05/07 15:51

    אני מאמינה שאתה איש מוכשר ויודע לנתח מצבים שכאלו בהרבה יותר שיקול דעת והבנה מעמיקה לנושא.
    אבל אסור לנו להתרברב אנחנו לא יודעים אף פעם מה מצפה לנו ולאיזה הפתעות אנחנו עלולים להקלע, אנחנו הרי במזרח התיכון.

    הגב לתגובה זו

  • 28.

    לאדון יעלון ייטב אם יוריד פרופיל

    סטודנט, 03/05/07 15:46

    הוא אחד האחראים למצב העגום של הצבא, לחוסר המוכנות של אנשי המילואים, לחוסר הציוד ועוד.

    אז עדיף פשוט להיות בשקט, להוריד את הראש ולחכות שהסערה תעבור.

    הגב לתגובה זו

  • 27.

    נצח ישראל לא ישקר!

    נצח, 03/05/07 15:46

    אלו שמות האופורטוניסטים / השרלטנים / הדבוקים לכיסאותיהם וחושבים (כמו בדרום אמריקה) שפוליטיקה זה מקום הרבה יותר טוב ''לעשות בו כסף'' מאשר להיות שליח ציבור.

    קבלו את אותם אלו שחושבים שזה בסדר ''שאני, אתה ואנחנו נהפוך לערימת אפר אחת גדולה כל עוד הם, המגעילים, ישבו ויעשו כסף על ראש הערימה'':

    מפלגת קדימה (חוץ מחבר הכנסת אביגדור יצחקי): רוחמה אברהם, יעקב אדרי, אהוד אולמרט, דליה איציק, זאב אלקין, אלי אפללו, זאב בוים, מנחם בן-ששון, רוני בר-און, שלמה ברזניץ, עמירה דותן, אבי (משה) דיכטר, אברהם הירשזון, צחי הנגבי, מגלי והבה, יואל חסון, שי חרמש, דוד טל, ציפי לבני, שאול מופז, מיכאל נודלמן, מרינה סולודקין, גדעון עזרא, שמעון פרס, חיים רמון, מאיר שטרית, עתניאל שנלר, רונית תירוש.

    מפלגת העבודה (חוץ מחברי הכנסת איתן כבל, אופיר פינס ואבישי ברוורמן): קולט אביטל, עמיחי אילון, בנימין (פואד) בן-אליעזר, יצחק הרצוג, מתן וילנאי, נאדיה חילו, שלי יחימוביץ, דני יתום, איתן כבל, ראלב מג`אדלה, מיכאל מלכיאור, יורם מרציאנו, אורית נוקד, אפרים סנה, אופיר פינס - פז, עמיר פרץ, שלום שמחון, יולי תמיר.

    מפלגת הגימלאים: רפי איתן, יעקב בן יזריאל, חנן גלזר, יצחק גלנטי, יצחק זיו, שרה מרום שלו, משה שרוני.

    מפלגת ישראל ביתנו (בגדה באופן מיוחד בבוחריה): יצחק אהרונוביץ, רוברט אילטוב, ישראל חסון, אסתרינה טרטמן, אביגדור ליברמן, סופה לנדבר, אלכס מילר, סטס מיסז`ניקוב, דוד רותם, יוסף שגל, ליה שמטוב.

    מפלגת ש''ס: דוד אזולאי, אריאל אטיאס, חיים אמסלם, שלמה בניזרי, יצחק וקנין, נסים זאב, אליהו ישי, אמנון כהן, יצחק כהן, אברהם מיכאלי, יעקב מרגי, משולם נהרי.

    נבוא עמכם חשבון...נצח ישראל לא ישקר!

    הגב לתגובה זו

    • צודק בהחלט

      המתנחל מהדרום, 03/05/07 16:20

      עוד יבוא היום והם כולם יסולקו בבושת פנים, על מה שעוללו לעם ישראל!!!!

      הגב לתגובה זו

  • 26.

    העיפו אותו כי הוא חשב שההתנתקות -

    !, 03/05/07 15:34

    תביא להרס עצמי..
    וצדק@!

    הגב לתגובה זו

  • 25.

    אוי כמה חבל שאתה לא ניהלת את המלחמה

    אריק רומל, 03/05/07 15:32

    איזה כיף זה היה. היית מכניס 3 אוגדות וכובש את דרום לבנון, עם 2000 הרוגים, עם פגיעה באוכלוסייה אזרחית, עם מבצע שהעולם הנאור מפסיק אותו באמצע בגלל זה, עם נצחון לחזבאללה שהיה נובע מכך שהיינו צריכים להפסיק כמו בארועי ענבי זעם [זוכר?], עם פירוק הקואליציה המערבית שמתארגנת להלום באיראן - בקיצור - היית מנהל מערכה בסגנון מיושן של שנות השישים של המאה הקודמת בלי להבין אילו תמורות חלו בעולם ומלחמה נגד גרילה הטמועה באזרחים היא אופרה שונה לגמרי. ראה מקרה הסתבכות ישראל בלבנון אחר 82 או התסבוכת המערבית בעיראק שאף אחד לא יודע איך יוצאים ממנה. אבל הניצחון הצבאי שמה היה גדול - כבשו את עיראק בכמה שבועות עם 100 הרוגים לכל היותר [בינתיים הלכו 2500 חיילים אמריקאיים וכחצי מליון אזרחים, וזה עדיין ההתחלה].

    בקיצר יעלון - מה אתה היית עושה שהיה מניב תוצאות [מדיניות ואיסטרטגיות] טובות יותר?

    הגב לתגובה זו

    • מילה בסלע (ל''ת)

      משה, 03/05/07 16:27

      הגב לתגובה זו

    • שטויות במיץ

      אלעד, 03/05/07 20:03

      פשוט היה צריך לתת לצבא להילחם ולבצע את התכניות האופרטיביות שהחלידו בבונקרים. איזה מין צבא זה שבמקום ליישם ת התכניות שהוכנו מראש מתחילים לאלתר?
      מה הגאונות בלטהר בית בית בבינת ג'בייל?! במקום לשטוף עד לליטאני להודיע לאוכלוסייה לעזו דרך הגשרים תוך 24 שעות ואז להתחיל בטיהור.

      הגב לתגובה זו

      • מענין מבחינת הימין אף פעם לא נותנים לצבא לנצח. (ל''ת)

        מוסה, 03/05/07 21:46

        הגב לתגובה זו

  • 24.

    לפרץ אסור להתפטר!

    תומך במי שצריך, 03/05/07 15:32

    הרמטכ''ל וראש הממשלה אשמים במחדלים! שר הבטחון תפקד בצורה הטובה ביותר תחת הנסיבות והעובדה שנכנס לתפקידו חודש וחצי לפני חטיפת החיילים, קחו את זה בחשבון.

    הגב לתגובה זו

  • 23.

    אנשים לא מבינים שגם הצבא במצבו

    ערן, 03/05/07 15:27

    עם ניהול נכון של שלושת הכישלונרים היה אמור לנצח את החיזבאללה,הרי במלחמת יום כיפור נקודת ההתחלה היתה הרבה יותר גרועה,אבל ההנהגה היתעשתה כמו גם הצבא ובסיומו של דבר ניצחנו גם אם במחיר כבד,בלבנון הובסנו במחיר כבד,והנזק האסרטגי למדינת ישראל כל כך חמור עד כדי סכנה קיומית למדינת ישראל,במיוחד עם ההנהגה הזאת לא תפנה את מקומה

    הגב לתגובה זו

  • 22.

    פתאם כולם התאהבו במהלך קרקעי.אין גבול לטיפשות

    אבי, 03/05/07 15:25

    מהלך קרקעי היה גובה מאות הרוגים והרבה משאבים ותמיד מישהו מאיזה חור או מרתף או ביח היה יורה קטיושה.
    הכי נכון היה להפעיל חיל אויר אבל ביותר אכזריות
    צריך כבר סוף סוף תבונה שלהדברת הטרור עי תפיסת הטרוריסט אין תוחלת
    אפשר להדבירו אם תפגע חזק בסביבתו
    הפסיביות של יעלון מופז וברק בגבול הצפון בישה את המדינה וצהל ולא המבצע

    הגב לתגובה זו

    • אבי צודק. פעולות קרקע גורמות לנו הרג. רק ח''א (ל''ת)

      רון, 03/05/07 22:20

      הגב לתגובה זו

  • 21.

    את זה לא קראת בוח וינוגרד

    זרטוסטרא, 03/05/07 15:24

    1. ''שר הביטחון עמיר פרץ שאל שאלות נוקבות, הפגין מידה רבה של תפיסה מהירה, שיקול דעת ושכל ישר'' (סעיף 143 לדו''ח).
    2. ''שר הביטחון גילה לעיתים תובנות שאנשים מנוסים ממנו לא גילו, והייתה לו תרומה משמעותית לדיונים ולהחלטות בנושא מטרות
    התקיפה'' (סעיף 146 לדו''ח).
    3. ''לגבי שר הביטחון - שלא כמו לגבי רוה''מ - יש עושר רב של התבטאויות מתועדות בזמן אמת, שכן ההתייעצויות הרבות שהוא קיים עם
    מערכת הביטחון ועם הרמטכ''ל מתועדות במלואן'' (סעיף 142 לדו''ח).
    4. ''הוא (שר הביטחון עמיר פרץ) הבין כי השבת החטופים בפעולה צבאית לא הייתה יעד ריאלי, וכי אף יישום החלטה 1559 היה יעד מרחיק
    לכת. לפיכך, הוא ביקש, בדיונים הפנימיים, להסתפק ביעד צנוע יותר, כגון, סיכול אפשרות עתידית לחטיפה על ידי הרחקת חזבאללה
    מהגבול'' (סעיף 146 לדו''ח)
    5. ''דוגמא נוספת לתובנותיו של שר הביטחון היא הבנתו, כבר בשלב מוקדם מאוד של המלחמה, ועוד לפני שהכרה זו התגבשה גם בצבא, כי
    מאזן ההצלחות – לפחות במודעות הציבורית – נטה לרעת ישראל. הוא הצביע על מצב זה, וביקש מן הצבא מענה'' (סעיף 147 לדו''ח).
    6. ''חייבים להזכיר כי גם אנשים מנוסים יותר משר הביטחון לא התריעו על המתח הפנימי בין יעדים ודרכי פעולה בעת ההיא'' (סעיף 156
    לדו''ח).
    7. ''התרשמנו כי שר הביטחון עשה מאמץ ללמוד את תחומי המשרד, וכי הוכנה עבורו תכנית שיטתית של כניסה לתפקיד'' (סעיף 137 לדו''ח).
    8. ''בעצם העובדה שהשר לא היה מוכן היטב למערכה בלבנון, זמן כה קצר אחרי כניסתו לתפקידו לא היה משום כשל, שכן לא הייתה סיבה
    טובה להניח כי חיוני להשלים את הכנתו דווקא בתחום חזית הלבנון. לא ניתן להטיל אחריות בגין חוסר היכרות ומוכנות על אדם שנכנס
    לתפקידו זמן כה קצר טרם אירוע החטיפה'' (סעיף 140 לדו''ח).
    9. ''שר הביטחון נטל חלק פעיל בדיונים שהתקיימו אצלו, לגבי זהות הגורם נגדו היה צורך לפעול, (הוא הצטרף להחלטה לא לפעול נגד סוריה
    ולשאוף לשמור אותה מחוץ למערכה), והמטרות לתקיפה והשיקולים לקביעתן (בנושא זה הוא הצטרף לעמדה לפיה אין לפגוע בתשתיות
    לבנוניות, הקפיד על אי פגיעה ב''בלתי מעורבים'', אך גם קבע כי פגיעה מוצדקת באזרחים החיונית צבאית לא תרתיע את צה''ל). בנוגע
    למתווה הכללי הוא הדגיש את הצורך להיראות יוזמים ולא מגיבים, ואת הצורך להיזהר מקביעת יעדים שאינם ניתנים להשגה. מתחילת
    המערכה שר הביטחון הראה רגישות לנושא העורף גם אם לא פעל במרץ הדרוש'' (סעיף 142 לדו''ח).
    10. ''צריך להניח לטובתו של שר הביטחון שאם היה ניתן לו זמן מספיק היה רוכש את הכשירות הנדרשת'' (סעיף 159 לדו''ח).
    11. יש אכן יתרונות ממשיים בכך ששר ביטחון לא יהיה מיוצאי מערכת הביטחון. מצב כזה עשוי לחזק את הסמכות המנחה והמפקחת, להדגיש
    את העובדה שפיקוח אזרחי אינו ניהול של הצבא, להבטיח כי יינתן מקום רחב לשיקולים מדיניים כאשר נשקלת הפעלת כוח צבאי, ולחזק
    את הקשר בין הפעלת הכוח הצבאי ושיקולים פוליטיים ואזרחיים הקשורים ללגיטימיות ולתחושת צדקת הדרך של החברה כולה. שר ביטחון
    אזרחים שיודעים את האמת אזרחי ודאי שאינו צריך להיפסל (סעיף 163).


    הגב לתגובה זו

    • צודק

      נחמה, 03/05/07 16:46

      מסכימה עם כל מילה

      הגב לתגובה זו

    • מה שאנשי פרץ מסתירים מהציבור...

      ליאור, 03/05/07 17:47

      קראו את המסקנות במלואן. אל תסמכו על הספין של מטה פרץ ועל טוקבקיסטים בתשלום.

      הגב לתגובה זו

  • 20.

    יעלון התנגד למז''י שנחשבת לכישלון

    בדו''ח וינוגרד, 03/05/07 15:23

    אגב, הדבר היחיד שלא אהבתי בדו''ח וינוגרד היא שורה שטוענת כי על רוה''מ היה לדאוג ל''חיילים ולאזרחי ישראל ולבנון'' . זאת שורה שלא הייתה נכתבת באף מדינה אחרת, אחריות רוה''מ היא רק לחיילין ולאזרחיו, לגבי אזרחי האוייב-שהאוייב ידאג להם.

    הגב לתגובה זו

  • 19.

    מחכים למנהיגים כמוך!

    גלעד אביבי, 03/05/07 15:22

    מקומך סביב שולחן ההנהגה- ערכיות, צניעות, ניסיון וחשוב מכל- אדם שאומר אמת ורק אמת!

    הגב לתגובה זו

    • תמשיך לחכות ! (ל''ת)

      יעלון, 03/05/07 16:27

      הגב לתגובה זו

  • 18.

    מר יעלון, כולם חכמים אחרי מעשה.

    Melina Perez, 03/05/07 15:19

    החוכמה האמיתית היא לדעת להגיד מהן הטעויות ולתקנן במהירות האפשרית. במקום לשפוך עוד שמן למדורה, תכבה אותה. (מחרתיים ל''ג בעומר גם ככה).

    הגב לתגובה זו

  • 17.

    מדוע לא פורסם אים כך

    פקק תנועה, 03/05/07 15:14

    שגורמיים זרים בעולם. לומדים את תורת הלחימה מצהל .הרי זה גורם מרתיע ראשון במעלה וגם היה מעלה את המוטווציה בעם ובצבא הישראלי.

    הגב לתגובה זו

  • 16.

    אז מה עשיתם כולכם מאז הסכמי אוסלוו ועד היום ?

    פקק תנועה, 03/05/07 15:11

    ויצאוו החתול והמרצע מהשק

    הגב לתגובה זו

  • 15.

    הכין את הצבא? ביזיון!! הצבא לא היה כשיר ובאשמתו. (ל''ת)

    ערן, 03/05/07 15:09

    הגב לתגובה זו

    • ביזיון של יעלון

      אברהם אורי, 03/05/07 16:18

      ביזיון של יעלון
      אך לא מתביש להתבטא כך
      בתקופתו ובתקופת מופז הובל צה''ל לדרגות נחיתות שמעולם לא היה בהם.

      הגב לתגובה זו

  • 14.

    כל מי ששותף למחדל של הכנת צהל לגירוש יהודים ולבריחה מלבנון,

    מילואימניק שפרש, 03/05/07 15:09

    וגרם לצהל להיות צבא מתגונן ,ולא יוזם חייב ללכת הביתה ומהר

    הגב לתגובה זו

  • 13.

    יעלון לביטחון!!! (ל''ת)

    ע, 03/05/07 15:08

    הגב לתגובה זו

  • 12.

    חסרים למדינה אנשים כמוך!!

    ישמעאל, 03/05/07 15:03

    אדם עניו מופנם ומצניע לכת.לצערי , אינך מתאים לפוליטיקה הישראלית הדורסנית ! יאכלו אותך חי!! חבל שאין כאן עוד 10 אנשים כמוך.אולי המדינה היתה נראית אחרת.

    הגב לתגובה זו

  • 11.

    איך הוא לא מתבייש?? כשל כזה הוא מצטבר!! גם הוא וגם מופז אשמים!!!!!! (ל''ת)

    ט, 03/05/07 15:02

    הגב לתגובה זו

  • 10.

    לך, מר יעלון יש חלק בכישלון, כמו גם למופז

    אמיתי, 03/05/07 15:02

    אתה היית אמון על הצבא והכנתו למלחמה במשך השנים האחרונות, לכן גם אתה אחד מאבות הכישלון.

    הגב לתגובה זו

  • 9.

    בוגי אחד הרמטכלים המבריקים בתולדות צה''ל. (ל''ת)

    דוד, 03/05/07 15:01

    הגב לתגובה זו

    • חחחח

      מופז, 03/05/07 16:26

      לצחוק או לבכות ??

      הגב לתגובה זו

  • 8.

    האותיות הקטנות של הדוח – חשוב לקרוא!

    שואף לצדק, 03/05/07 15:01

    עמיר פרץ ידע מה הוא עושה לאורך כל הדרך הצבא והדרגים הבכירים יותר נכשלו. תקראו בעצמכם מהדו''ח:

    5.דוגמא נוספת לתובנותיו של שר הביטחון היא הבנתו, כבר בשלב מוקדם מאוד של המלחמה, ועוד לפני שהכרה זו התגבשה גם בצבא, כי מאזן ההצלחות – לפחות במודעות הציבורית – נטה לרעת ישראל. הוא הצביע על מצב זה, וביקש מן הצבא מענה'' (סעיף 147 לדו''ח).

    הגב לתגובה זו

    • אני בהחלט מסכים עמך

      רואה נכוחה, 03/05/07 15:33

      השאיפה לדמו הפוליטי של עמיר פרץ הינה שערוריתית לפי כל קנה מידה אובייקטיבי.
      כבר בשלבים מוקדמים יותר ולנוכח הערכות אופטימיות של הצבא לגבי יכולתו לכבוש את המוצבים הסמוכים לגבול שאל את השאלה המתבקשת - מדוע אם כך אין באפשרות הצבא לחלץ את הטנק שניתקע''
      חבל רק שלא היה לא העוז ללחוץ ולקבל תשובה -יתכן והיינו נראים אחרת.

      הסכנה הגדולה והאמיתית לטווח הארוך הינה שגורמים שונים ינסו ללמוד מכך כי אזרח אינו ראוי להיות שר בטחון.
      כן, הפשיזם נמצא היום גם בשמאל - מדהים לצפות בפוטש האזרחי שמנסה לבצע ראש הממשלה הכושל ביותר שידע עם ישראל והרמטכ''ל הבינוני - אהוד ברק.
      איש הסיירת מנסה עתה את כוחו לכבוש את השלטון תוך כדי הסתוות ועמימות.

      הגב לתגובה זו

      • קרא את מסקנות הועדה במלואן. (ל''ת)

        ליאור, 03/05/07 17:45

        הגב לתגובה זו

    • כמה משלמים לשעה לך ממטה פרץ בעבודה??

      נועה, 03/05/07 15:34

      בדו''ח כותבת הוועדה במפורש כי משיקולים פוליטים פרץ לא מינה סגן שר שהיה יכול לעזור לו עם חוסר ניסיונו, וכן שפרץ טען שתוכניות למלחמה לא היו רלוונטיות משום שהיה בטוח שהמלחמה תסתיים תוך יומיים מלחץ בינלאומי.

      בסוף כתוב שהוועדה רואה את פרץ כאחד השותפים המרכזיים לכשלי המלחמה.

      הגב לתגובה זו

  • 7.

    ביבי, יעלון, אלדד תצילו אותנו!!!! (ל''ת)

    מיקי, 03/05/07 15:00

    הגב לתגובה זו

    • ביבי: יסרתי אתכם בשוטים, ואם תתנו לי הזדמנות, אייסר אתכם גם בעקרבים (ל''ת)

      אוי ואבוי, 03/05/07 15:37

      הגב לתגובה זו

  • 6.

    הועדה טענה שהצבא לא היה מוכן למלחמה

    ע, 03/05/07 14:59

    וזה כשל של כמה שנים - אז איך אתה טוען הפוך? אתה לא מסכים עם הועדה?

    הגב לתגובה זו

  • 5.

    ואכן, ליעלון אני מאמין.

    איש העם, 03/05/07 14:58

    מקוה שיעבור לפוליטיקה ושתהיה לו הבחנה מספיק טובה לא להגרר אחרי דמגוגים מפוקפקים כמו ביבי או ליברמן.

    הגב לתגובה זו

    • יעלון פוליטיקאי קטן בדיוק כמוהם

      יאיר, 03/05/07 15:59

      מי אמר ''נתן לרקטות החיזבאללה להחליד''?
      בתקופת מי הימח''ים התרקונו?
      בתקופת מי קוצצו ימי מילואים ומילאומניקים שוחררו בסיטונואות גם מיחידות קרביות?

      אני ממש לא בטוח שאין עליו איזה פרק עסיסי בדוח הסופי של וינוגרד!!!

      הגב לתגובה זו

      • מה הוא קשור לדו''ח הסופי

        גידי, 03/05/07 20:43

        דו''ח הביניים מדבר על כלמ התקופה שקדמה למלחמה, וחוץ מהערות שוליים אין עליו כלום. מספיק להכפיש את אחד האנשים ההגונים היחדים שנשארו לנו.

        הגב לתגובה זו

  • 4.

    למה אנחנו אוהבים לדבר על מלחמות ונצחון ומה המטרה מן הבקשה בזאת??? (ל''ת)

    דיתה, 03/05/07 14:57

    הגב לתגובה זו

  • 3.

    בוגי, אתה חסר (ל''ת)

    שי, 03/05/07 14:55

    הגב לתגובה זו

  • 2.

    איפה הוא היה כשהחיזבאללה התחמש מתחת לאף שלו? לא מתאים! (ל''ת)

    קצין במיל., 03/05/07 14:53

    הגב לתגובה זו

    • צודק!!!! (ל''ת)

      מילה אחת, 03/05/07 15:34

      הגב לתגובה זו

  • 1.

    ליעלון. אם תשאל את וינוגרד. הוא יגיד לך בדיוק במה אתה אשם !!!

    צ, 03/05/07 14:50

    תשאל אותו.
    הוא יגיד לך בדיוק במה אתה אשם.

    הגב לתגובה זו

    • יעלון אדם הגון. אם יצטרף לביבי נתניהו יגרום להכתמת שמו כהגון. (ל''ת)

      ביבי=טיבי ., 03/05/07 19:01

      הגב לתגובה זו

    • ליעלון היו חילוקי דיעות מקצועיים עם הפוליטיקאים שהונו את העם. (ל''ת)

      בנ-ימין., 03/05/07 19:35

      הגב לתגובה זו