• 31.

    חזק ומרגש!

    ירון, 30/04/07 01:10

    הטור שלך הוא הסיבה היחידה שלי לפתוח עיתון 'מעריב'.
    אפילו ב'מקור-ראשון' אין כותב מוכשר ומעניין כמוך.
    תמיד אני לומד מהטור שלך דברים שלא ידעתי לפני.
    תודה.

    הגב לתגובה זו

  • 30.

    להזכיר לשמאל שהערבים ישחטו את כולנו להתעורר (ל''ת)

    יהודי, 27/04/07 15:16

    הגב לתגובה זו

  • 29.

    נאציזם וקומוניזם אינן אסכולות אתאיסטיות

    נון, 25/04/07 09:38

    עם כל חיבתי לסגל והערכתי למאמר משובח זה, הבחירה של הכותב האמוני לצטט את טענות האתאיזם של/על הקומוניסטים והנאצים היא דמגוגיה אינטרסנטית.

    גם אם נתעלם מהכתות הדתיות שהשפיעו על שתי האסכולות המיותרות הללו (מיתוסים נורדים/אסיאתיים על הנאצים, מסורות יהודו-נוצריות על הקומוניזם), עדיין ברור כי בשני המקרים - כמו גם באסכולות המקבילות (מאואיזם, פאשיזם טוטאליטרי וכיוב') - מדובר בדת על כל מאפייניה. נשארו החסידים השוטים והטקסים המיותרים, ורק ה''אלוהים'' הממסדי של הדתות הותיקות יותר הוחלף בפיהרר, במדינה, ביו''ר או בכל גרסא מודרנית אחרת של נציג האלוהות עלי אדמות.

    טענתן לאתאיזם דומה לטענתן כי ייטיבו עם האנושות = היא רלוונטית רק בעיני מי שעדיין מאמין בהן - ומי שרואה באתאיזם את התגלמות הרוע (מסיבותיו האידאולוגיות).

    אתאיסט אמיתי מכיר רק בעליונות אחת: יתרון הראציונל על האמונה העיוורת, אותה אמונה שחולק סגל עם כמה מהדמויות השנואות ביותר והנערצות ביותר בהיסטוריה.

    הגב לתגובה זו

  • 28.

    germany

    tal, 22/04/07 11:36

    יופי של כתבות , סגל

    הגב לתגובה זו

  • 27.

    גישה לא נכונה

    אני, 22/04/07 10:35

    במקום להתבכיין למה אף אחד לא עזר לנו צריך להבין שככה זה בעולם
    ואף אחד לא עוזר לאף אחד
    אין ליהודים מה לחפש בברלין
    ובגרמניה בכלל
    את ספרד החרמנו 500 שנה
    בואו נחרים את הגרמנים 100 שנה לפחות

    הגב לתגובה זו

  • 26.

    גזענות טהורה בא''י

    דינה, 22/04/07 10:09

    לא צריך להרחיק עד גרמניה כדי ללמוד על שינאה ליהודים.פוליטיקאי לשעבר ניצול שואה בעצמו לועג למה שנראה יהודי, לרבנים,לחרדים ולצורתם החיצונית ממש כמו הגרמנים ימ''ש ואח''כ עומד ונואם על כך שיש היום גילויי שינאה ליהודים באירופה ואני אומרת שיסתכל קודם על עצמו....

    הגב לתגובה זו

  • 25.

    אולי זה ינחם אותך קצת, מר סגל

    מנחם, 22/04/07 09:37

    אחרי המלחמה, ביוזמה סובייטית בעיקר אבל לא רק, סולקו 16 מיליון גרמנים שישבו במזרח אירופה מאות שנים. בין 1.5 ל2.5 מיליון גרמנים נרצחו או סתם מתו בזמן הגירושים. רבים נשלחו לסיביר ולא חזרו משם. זאת בנוסף לחורבן הטוטאלי של גרמניה ולהרוגים בהפצצות המסיביות ובקרבות. לא עוזר ליהודים, אבל עושה קצת טוב על הנשמה. הם את הלקח שלהם למדו.

    http://en.wikipedia.org/wiki/German_exodus_from_Eastern_Europe

    מאלף גם לראות איזה אחוז ענק משטחה גרמניה איבדה בעקבות 2 מלחמות העולם:

    http://en.wikipedia.org/wiki/Image:Germanborders.gif

    הגב לתגובה זו

  • 24.

    משפחה לאומית לתפארת

    חיים וישניה, 22/04/07 09:09

    מעניין איך קרה שמשפחה כה לאומית כמשפחת סגל, הסכימה שהבן יתמחה במשרד אדריכלים דווקא בברלין. האם אין משרדים מתאימים בארץ הקודש?
    זו דרכם של אנשי הימין: רוממות הלאום בגרונם ועשייה לביתם במסתרים.

    הגב לתגובה זו

    • תקרא שוב את מה שכתבת.

      לחיים וישיניה, 22/04/07 13:10

      ''זו דרכם של אנשי הימין: רוממות הלאום בגרונם ועשייה לביתם במסתרים''

      אתה יכול לכתוב על הימין המון דברים, חלקם נכונים וחלקם לא.
      אבל לכתוב משפט כזה על הימין זה גובל בטפשות יתר.
      תבדוק איפה נמצאים ילדיהם של הירשזון-אולמרט-פרס-רבין ושות'.

      אגב, אתה מה3% שתומך באולמרט?

      הגב לתגובה זו

  • 23.

    למספר 19 ההזוי מתמיד

    אודה צור פרוידה, 22/04/07 08:31

    ומלחמת העולם השנייה, באיזו מאה היתה? ממשלת הוד מלכותה יזמה את רצח פרנץ פרדיננד... כמה קונטיננטלי מצידך.

    הגב לתגובה זו

  • 22.

    לגבי השיא

    תומר, 22/04/07 08:23

    לגבי השיא שהכותב מזכיר - החדר שנסגרת בו הדלת - אני גם הייתי שם ובאמת אכן כך - בכיתי. העוצמה מדהימה.

    במרחק שעה נסיעת רכבת צפונית לברלין תוכלו לבקר בזקסנהאוזן - מחנה ריכוז שהיום הוא מוזיאון.
    אין בי מילים לתאר את הרגשות שהתחוללו בקירבי בביקורי שם - הידיעה שאני דורך בתוך מרתף שבזמנו הורעמו בו גופות לגובה 180 ס''מ, משרפות הותקנו שם מחוץ למחנה, באזור האשפה, ומסלולי הליכה לנענשים כדי לבדוק עמידת סוליות הנעלים בקור ובעומס... במרחק שעה מהעיר הקפוטליסטית קוסמופוליטית אתה מצטמרר לנוכח הזכר. לא אכלתי ולא שתיתי יום שלם בביקורי שם. נגעלתי.

    היה פבואר וקר. הלכתי הלוך ושוב על מסלול העונש, בין המרפאה לבית הסוהר שבמחנה. לא מעכל בראשי - איך אפשר לנסות תרופות על ילדים?

    התמונות שעל הקיר - זה כאן! זה לא חלום או סרט...

    גדלתי בארץ, מכיר טכסי יום השואה, ביקרתי ביד ושם, לוחמי הגטאות - אבל הכל חילחל רק בגיל 31 בביקורי שם. חלחלה.

    כשחזרתי לברלין העיר והרגשתי את המשמעות הבלונד כחול העיניים שמסביב - הם ניקו אותנו משם. ברצון עזבתי את גרמניה למחרת והפנמתי שאני באירופה רק מבקר...

    הגב לתגובה זו

  • 21.

    Groundhog Day

    Dani, 22/04/07 03:51

    מר סגל,
    הרמב''ן אמר, מעשה אבות, סימן לבנים. מילת המפתח היא ''סימן'' והמשמעות היא שההיסטוריה חוזרת אבל אם נידע לקרוא את סימני הדרך אז נצליח סוף-סוף ללכת בדרך האמת. הסרט ''Groundhog Day'' מהווה אנלוגיה יפה לאמור לעיל. מבחינתנו, כל יהודי צריך לקבוע זמן יומיומי בו הוא ילמד תורה, אין דרך אחרת.

    הגב לתגובה זו

  • 20.

    ישו היה סוחר סמים ורועה זונות - לכן הוצא להורג (ל''ת)

    סוחר סמים, 22/04/07 02:27

    הגב לתגובה זו

  • 19.

    גרמניה לא פתחה שום מלחמה במאה ה20

    info123, 22/04/07 02:21

    1. גרמניה לא פתחה שום מלחמה במאה ה20: בטח שלא את הראשונה, כי ממשלת הוד מלכותו אירגנה את רצח יורשי אוסטריה ומנעה את החקירה ופתחה בעצמה את החזית המערבית
    וגם לא את הפשעים הקומוניסטיים במערב אירופה בשנות השלושים, במינכן, בספרד, בפינלנד ובפולין, שמוגרו ע''י גבורת חיילי איטליה וגרמניה - עובדה!
    2. חוץ מזה עד לשנות השישים של המאה ה20, גם האנגלים, הצרפתים והאמריקאים היו ברובם המוחלט בהירים ותכולי עיניים. כמו גם חלק גדול מהישראלים.
    תפסיק להיות גזען נגד מי שקידמו את האנושות ב2,500 השנים האחרונות.
    3. השואה היתה ריאקציה לציונות המעשית ולכן מדינת ישראל אינה תשובה לה ושום דרך למנוע את חזרתה.

    הגב לתגובה זו

  • 18.

    סגל, אוהב אותך!

    צחי, 22/04/07 00:31

    גדול מתמיד. הבאת אותי לידי דמעות, מה שלצערי לא קורה הרבה בעולמנו הציני.

    הגב לתגובה זו

  • 17.

    כמו תמיד, ענק. (ל''ת)

    דרור, 22/04/07 00:20

    הגב לתגובה זו

  • 16.

    יהודי יקר ! (ל''ת)

    ספינר, 21/04/07 20:59

    הגב לתגובה זו

  • 15.

    הבורות אם כל האסונות

    ינשוף, 21/04/07 20:44

    בגלל הבורות נולד הפחד ובגלל הפחד נולדה השנאה וכל השאר ידוע

    הגב לתגובה זו

    • כמה שאתה צודק

      קובי, 21/04/07 23:46

      אנחנו עם פחדן ומיוסר ומלא שנאה עצמית ושנאת חינם .אני שובר את הראש יום יום ומחפש את הסיבה ולא מוצא .מסקנה אחת הגעתי .אנחנו מתפרקים ואם מוצאים בחומר והמטרה היא החומר .המוסלמים עושים הכל בכדי להמיר את העולם לאסלם .ואנחנו עוסקים בנושא מי הוא יהודי .במקום לפתור את הבעיה בראש מורם גם מאשימים את עצמינו חלק מאיתנו בשואה .מה נותר ? כסף .לגבינו זה הכי בטוח להשרדות .אדמה מוצא דת גזע .בטוח במקרים מסוימים .אם משתלם .זה כואב ומצחיק שבעולם אנחנו מעדיפים שיזהו אותנו כאטלקים סםרדים גרמנים .מה שלא יהיה רק לא יהודים .גם לנו זה מוזר .

      הגב לתגובה זו

  • 14.

    סגל מלך העיתונאים.

    שבח, 21/04/07 18:33

    צריך להיות במקום טוב יותר למען ישמעו גם כאלה שאינם מבינים אותו. יו''ר המועצה לעיתונאות משובחת.

    הגב לתגובה זו

  • 13.

    פעם הבאה תסתיר את זהותך וגמרנו

    יהודי, 21/04/07 16:24

    פעם הבאה אל תשאל ''מאיפה אני נראה לכם שבאתי?'' כמו איזה דפר ואל תגיד שאתה ישראלי-יהודי וגמרנו תחסוך לך הרבה עימותים עם כל מיני אנטישמיים ומוסלמים.

    הגב לתגובה זו

    • למה שהוא יסתיר את זהותו

      אביחי, 22/04/07 00:38

      אולי שהגזענים למינהם יתביישו ויסתירות את דעותיהם החשוכות?

      במקום לפעול נגד התופעה אתה ודומיך נותנים לה לגיטימציה.

      הגב לתגובה זו

  • 12.

    זכה למצוות, מר סג''ל

    תומר, 21/04/07 14:41

    ''מספרים שבאחד ממחנות הריכוז קיימו הנידונים משפט לאלוהי ישראל. בסופו הם מצאו אותו אשם. מיד לאחר גזר הדין פנה אליהם הרב ואמר: ''טוב, עכשיו שמצאנו אותו אשם, הגיע זמן תפילת מנחה‭.''‬''

    יפיפה, ואין כמו הסיפור הזה לתפוס בתמצות את האבסורד שבקיום היהודי.

    רק עוד דבר: לא כל הגרמנים מאמינים שאנחנו רצחנו את ישו. למעשה רובם חילונים שלא איכפת להם ישו בכלל. ומצד שני, גם אצלנו יש כאלה שנטועים עמוק ''בחזיונות על המהדי הנעלם ומשיחותו בקץ הימים.''

    הגב לתגובה זו

  • 11.

    בפעם הבאה שאיזה גוי מטיח בך האשמה שהרגת את ישו, סגל

    המחלקה הסגורה, 21/04/07 14:04

    תסתכל לו טוב בעיני הכחול ניקוי זכוכית ותגיד לו בשלווה סטואית:
    זה לא אנחנו הרגנו, זה האיטלקים.

    הגב לתגובה זו

    • יפה, אפשר גם בעוד צורה.............

      הפרשן, 21/04/07 15:03

      אם על אדם יחיד שהרגנו לפני אלפיים שנה סבלנו כל-כך, אז כמה אתם הגרמנים צריכים לסבול על ה-6 מיליון שהרגתם לפני 60 שנה ?????

      הגב לתגובה זו

      • סגל ענק כהרגלו אבל הוא בכלל היה בעבודה ביום ההוא

        אז איך אפשר, 21/04/07 17:42

        היה עסוק.
        לא יכל לרצוח.
        חזר מהעבודה מאוחר מדי.

        הגב לתגובה זו

    • יפה, אפשר גם בעוד צורה.............

      הפרשן, 21/04/07 15:03

      אם על אדם יחיד שהרגנו לפני אלפיים שנה סבלנו כל-כך, אז כמה אתם הגרמנים צריכים לסבול על ה-6 מיליון שהרגתם לפני 60 שנה ?????

      הגב לתגובה זו

    • הרומאים... והיכן שוכן הואתיקן? (ל''ת)

      ליאור, 22/04/07 01:54

      הגב לתגובה זו

    • אהבתי וגם את תגובת הפרשן (ל''ת)

      קרן, 22/04/07 09:17

      הגב לתגובה זו

  • 10.

    סגל את המסקנא שלך לא הבנתי

    קובי 23, 21/04/07 13:03

    מה למעשה ניסת לומר?
    האמת זה לא מטריד אותי..סתם מנסה להבין..
    אבל צל''ש שכתבת על השואה למרות שזה כבר לא פוליטיקל קורקט
    לכתוב על זה בתורים עיתונאים!!

    כל הכבוד! מה גם שהכתיבה מדהימה

    הגב לתגובה זו

  • 9.

    סגל אתה המלך. כן ירבו עיתונאים (ל''ת)

    כמוך., 21/04/07 12:28

    הגב לתגובה זו

  • 8.

    אתה כותב נפלא,גם אם איני מסכימה עם השקפתך הימנית

    טובה, 21/04/07 12:21

    הכתיבה שלך תמיד מעניקה זווית לא שגרתית לארועים,מעוררת לחשיבה וקנאה על יכולת הכתיבה שלך.

    הגב לתגובה זו

  • 7.

    הדת היהודית בת ימינו

    חוקר הסטוריה, 21/04/07 12:19

    סגל, תסביר לי מדוע בגדי גויים של המאה ה-17 בפולין הפכו להיות קדושים אצל החרדים?

    תסביר לי מדוע היהודי שהיה מוכר בכך שהיה גלוי ראש פתאום החל לחקות בישופים נוצריים ובמאה ה-15 החל לחבוש כיפה?

    אמור לי מדוע החרדים על בגדיהם המשונים ,.הדוחים והסרחון בקיץ צריכים לייצג אותי?

    מדוע לא לזנוח את כל המראה האפל והדוחה לטובת מודרנה?

    אתה לא קולט כי אנו מביאים את השנאה על עצמנו?

    אני מבין את היהודים הנאורים של גרמניה לפני השואה שראו באחיהם מהמזרח חבורת פרימיטיבים. לדעתי הם צדקו.
    אוזלת היד של היהודים במזרח אירופה רק מצדיקים את הניוון ששרר בקהילות בשטאטל המגעילות, ותרמו במידה רבה למיאוס שחשו נגדנו הגויים.
    ישראל קמה והתנערה מהגועל. עד מלחמת ששת הימים הצליחה. אח''כ חזרנו למנטליות של הגלות, עם רבנים מפגרים, עם דת אורטודוקסית שהופכת חשוכה מיום ליום, עם איסור להכניס לימון בתה בשבת כי זו עבודה ועוד הבלים כהנה וכהנה.

    היי סגל, אין ספק שהרשע הגרמני הוא מתועב ושטני, אך לנו היהודים יש אפשרות לזנוח תרבות אפלה ולכונן רפורמה בדת, אך עכשו , מי יעשה אותה? הרב לאו?! הרב עאמר? הרב האשכנזי הראשי (יונה מצגר ?) שגם את שמו אינני זוכר?
    עזוב , בוא ננסה לנוע קדימה במקום לדבוק באגדות שעבר עליהן הכלח.

    הגב לתגובה זו

    • אני מסכים איתך ועם סגל

      ציונות רפורמית, 21/04/07 17:44

      רפורמה ומודרנה כן.!

      כניעה לאיסלאם - לא.!

      הגב לתגובה זו

    • תשובות ושאלות

      א., 21/04/07 23:30

      אין ספק שהלבוש הוא לא אוטנתי אבל זו סיבה לשנוא? זו הנאורות ששאתה מבקש?
      נהפוכו נסיון להידמות לשאר העמים היה ועודנו מר, מאז מצרים ששמה הרגו בנו ללא רחם דרך כת תקופות השופטים והגלות הראשונה (פורים) והגלות השנייה (באמצע יוון ועוד) אינקוויזציה המוסלמים ועוד עד ימנו אלה שאלה שושנאים אותנו לא באו לכתב בגלל שהוא נראה כמו חרדי אלא בגלל שהוא יהודי
      החזקנו מעמד אלפי שנים בגלל שככה הקב''ה החליט ולא בגלל שניסינו להיות כמו האופנה באותה עת (ותאמין לי שניסו)
      ולבסוף ה''תרבות האפלה'' שאתה מדבר עליה נראת עדיין הרבה יותר טוב מכל התרבות הנאורה שאתה רוצה בה
      רפורמה בדת יש (רפורומים קונסרבטיבים ועוד) אבל זה לא ילך כי יש תורה אחת ודרכים ברורות איך ללמוד אותה, והרפורמה? לפח

      הגב לתגובה זו

    • בקשר לכיסוי ראש

      יאיר שטרן, 21/04/07 23:50

      אל תנקנק את העובדות
      כיסוי ראש תמיד היה

      הגב לתגובה זו

    • לא מתאים לnrg לא לפרסם בגלל שאני סותר תיאוריה אהובה (ל''ת)

      יאיר ש., 22/04/07 00:04

      הגב לתגובה זו

    • קשקשן

      אביחי, 22/04/07 00:37

      תסביר לי מה הקשר בין לבוש ושנאה?
      ובכלל, מי קובע מה מודרני ולמה מודרניות היא משהו ראוי?

      מה זה משנה למה חובשים כיפה ולמה החרדים מתלבשים בצורה מסויימת.
      זה מפריע לך לקום בבוקר וללכת לעבודה?
      אתה מבין, התגובה שלך היא דוגמה נהדרת לשנאה עיוורת.
      אתה לוקח מאפיינים חיצונים, מכניס בהם פרשנות שלילית והופך אותם לחזות הכל.
      בדיוק כמו שהקלו קלקס קלאן לוקחים את הצבע השחור מכניסים בו פרשנויות שליליות.

      בשורה התחתונה, אתה גזען.
      לא החרדים צריכים להשתנות אלא אתה ושכמותך.
      ברגע שתתנקה מהגזענות שלך אולי אז תיהיה לך הזכות לדבר בעיניינים תאולוגים.

      הגב לתגובה זו

      • אביחי, תמיד נהנית לקרוא תשובותיך האינטליגנטיות (ל''ת)

        ירדן, 23/04/07 20:14

        הגב לתגובה זו

  • 6.

    תראו את הסרט 300, תחליפו ספרטנים ביהודים

    הוא היה גיבור, 21/04/07 10:50

    ותקבלו את מעטים מול רבים.
    ככה צריך להיות יהודים

    הגב לתגובה זו

    • תראו את הסרט ''ימים של אהבה'' ותבינו...

      תדי, 21/04/07 12:24

      או שלא...

      מה שאדם מוצא נובע הרבה פעמים ממה שחיפש.
      אני נמצא בגרמניה כמה זמן. אני יודע שיש אנטישמיות סמויה. אני יודע שהשנאה שהגרמנים רוחשים ליהודים שורשית, כמעט כמו הקשר והאהבה.

      ופניה עוז-זלצברגר מיטיבה לתאר מעמוס אילון, כי הוא עפעס, מפספס את האופציה הציונית, שצמחה (איך לא) בגרמניה ועל ידי גרמני שלם (הרצל).

      הגב לתגובה זו

      • הרצל היה הונגרי...

        ליאור, 22/04/07 01:51

        עד גיל 18 חי בבודפשט ואז משפחתו עברה לוינה.

        לא גרמני שלם... לא גרמני בכלל...

        הגב לתגובה זו

    • לא השוואה מוצלחת במיוחד.. התרבות הספרטנית הייתה מאוד דומה לנאציזם.. (ל''ת)

      ליאונידס, 22/04/07 00:24

      הגב לתגובה זו

      • ספרטה היתה נהדרת. לא צריך לאמץ את הכל

        ספרטאני, 23/04/07 20:19

        אבל היתה שם אינטגריטי וזה לא דומה כלל לנאציזם. חלום שלך...

        הגב לתגובה זו

  • 5.

    יישר כח

    צבי מרדכי, 21/04/07 10:33

    כל מילה בסלע. אנה העלה את הנושא בתכניתך ברדיו., יש לי הרבה מה להוסיף.
    הכסף עיוור אותנו, וגרם לנו ולפוליטיקאים שלנו לשכוח.
    שוב פעם יישר כח.

    הגב לתגובה זו

  • 4.

    כמה שאתה צודק...

    יוני, 21/04/07 09:29

    השונאים הכי גדולים שלנו כיהודים, באו מתוכנו...
    בכל דור ודור אפשר לראות את אותם האנשים אכולי השינאה העצמית אשר שינאתם כלפי עמם גדולה מכל גוי שונא ישראל אשר קיים.

    כולי תקווה שבדור הנוכחי נדע לעקור בזמן את הרוע הזה מתוכנו, וכולנו יודעים במי מדובר...

    הגב לתגובה זו

    • לצערי, טומי לפיד עשה מזה קריירה פוליטית (ל''ת)

      יובל, 21/04/07 11:27

      הגב לתגובה זו

      • רק טומי? מה עם ביילין וכל ''אנשי השמאל'' למיניהם? (ל''ת)

        אבנר כץ, 21/04/07 17:28

        הגב לתגובה זו

  • 3.

    תשמע אתה בשבילי עיתונאי אמיתי

    דורון, 21/04/07 09:06

    אני מאד מעריך אותך כאחד ששונא את כל מה שנקרה עיתונאות בכלל

    הגב לתגובה זו

    • תוסיף עוד מעריץ לרשימה

      יוסף, 22/04/07 08:50

      באמת כותב בחסד - מזדהה עם כל מילה

      הגב לתגובה זו

  • 2.

    רשימה נהדרת! גם אני חשה ככה!!

    ruti, 21/04/07 09:04

    ברלין היא אכן עיר קוסמופוליטית מדהימה, אלא שכאשר אתה מקךף את השיכבה החיצונית אתה מגיע בכל זאת לגרמנים, שיאנ י העולם בשנאת העם היהודי. אולי הפולנים אנשטימים, אבל בלי המרכיב הגרמני האלים והרצחני לא היתה מתחוללת לעולם שואה.
    חוץ מעמוס איילון, יש הרבה ספרים שעוסקים בחוויה היהודית והישראלית בברלין. אני ממליצה מאוד לקרוא את ספרה של פניה עוז, למרות שהוא שטחי משהו, וכמובן את שלשות ספריו של יוסי אבני, שמתרחשים בחלקם בברלין. בעיקר ממליצה על ''ארבעה בנים'' הנפלא והמצחיק ועל ''דודה פרהומה לא היתה זונה'' של יוסי אבני. וגם על מספר רשימות עתונאיות שאפשר למצוא באינטרנט.

    הגב לתגובה זו

    • תודה רבה על ההמלצות! אכן ספרה של פניה עוד מומלץ גם אם הוא שטחי משהו (ל''ת)

      ענת, 22/04/07 00:58

      הגב לתגובה זו

  • 1.

    הגיעה העת להתפכחות ונאורות

    ביזי, 21/04/07 08:56

    אנחנו 'במשחק על כל הקופה'. במצב כזה הגיעה העת להתפכח ולאמץ את חשדהו וכבדהו על פני כבדהו וחשדהו.

    חובה עלינו להעדיף את חיינו על פני חיי אויבינו. לשמור על חיינו גם על חשבון אויבינו. חשבון קר ופשוט של מי שרוצה לשרוד.

    אנחנו מעולם לא הצהרנו הצהרות השמד כלפי שכינינו ומעולם לא חיינו ללא איום שכזה כלפינו.

    רק גישה כזו תקדם הסדר.

    הגב לתגובה זו