• 151.

    כדאי לדעת למה זה קרה

    טירוף בהשפעת, 22/04/07 08:41

    הרצח ההמוני בוירג'יניה הוא מסע רצח תשיעי שביצעו אנשים הנמצאים תחת השפעה של סמים פסיכיאטריים. הסמים הפסיכיאטרים שנטלו גורמים לדחף לרצוח, התאבדות, פסיכוזות, מניה ועוינות.

    צ'ו סיונג-הוי ירה בחפים מפשע באקדמיה הטכנית בוירג'יניה. בעקבות מסע הרצח הקטלני, מחוקקים ופעילי זכויות אדם, מעלים תמיהות מדוע הקונגרס נכשל מלחקור את הקשר בין סמים פסיכיאטרים ואלימות בבתי הספר. על פי תוצאות הראשוניות של החקירה בטכניון של וירג'יניה, עולה כי היורה היה כנראה תחת השפעת של תרופות נוגדות דיכאון. רשות המזון והתרופות של ארה''ב קבעה שתרופות נוגדות דיכאון יוצרות התנהגות התאבדותית, מניה, פסיכוזה, הזיות, עוינות ו''מחשבות רצחניות''. אם נתון זה יתברר כנכון, יסתכם מספר הניספים במוסדות לימוד בארה''ב, כתוצאה מירי של אנשים שהיו נתונים להשפעתם של סמים פסיכיאטריים ב61 הרוגים ו77 פצועים.

    בספטמבר 2005, באירוע ירי שאירע בבי''ס המצוי בשמורה אינדיאנית בשם ''רד-לייק'', התברר כי היורה, ג'ף וויס, היתה נתון להשפעת תרופות נוגדות דכאון מסוג ''פרוזאק''. האיחוד הלאומי של נשים מחוקקות, יחד עם מנהיגי העדה של האינדיאנים, קראו להקמת וועדת חקירה של הקונגרס, שתבדוק את הקשר בין שימוש בתרופות פסיכיאטריות ומקרי טבח במוסדות לימוד. עד היום, קריאה זו לא נענתה, למרות התיעוד המוכיח כי 8 היורים האחרונים בבתי ספר היו תחת השפעת סמים פסיכיאטריים בעת ביצוע מעשי הטבח.

    ועדת האזרחים למען זכויות אדם הבין לאומית- האירגון שתפקידו לחשוף ולחקור הפרות זכויות אדם בתחום בריאות הנפש, חשפה את הקשר בין סמי הפסיכיאטרייה למקרה הירי בקולומבין, ועדת האזרחים מזהירה פעם נוספת מהזילות לחיי אדם שתעשיית התרופות אחראית לה. תעשיית התרופות הפסיכיאטריות, תנסה לערפל ולטשטש את ההשפעה האלימה של התרופות שלה, תעשיית התרופות תנסה בכל מחיר להגן על מיליארדי הדולרים שהיא מפיקה כרווחים מתעשייה זו.

    ועדת האזרחים למען זכויות אדם טוענת כי הקונגרס צריך לדרוש חקירה מלאה של הקשר בין מעשי אלימות חסרי פשר והשימוש בסמים פסיכיאטריים, חקירה זו צריכה להתבצע בעיקר בעקבות האזהרות הרבות שיצאו לאחרונה המדברות על הסכנות הכרוכות בשימוש בחומרים. אזהרות כאלה פרסמו בין היתר מנהל המזון והתרופות בארה''ב.

    המכנה המשותף לשמונת מקרי הירי האחרונים במוסדות לימוד בארה''ב הינו השימוש בסמים פסיכיאטריים. במקרים אחרים, העבר הרפואי של היורה נותר עלום, ומידת השימוש שלהם בסמים פסיכיאטריים נותר מסתורי.

  • 150.

    הנפולת של נמושות מהכנסת לא הגיעו גם להלווית צייד הנאצים רוזנטל

    טורונטו, 21/04/07 12:10

    רבין צדק באימרתו אך טעה בכתובת.

    • ל 150 טורונטו טורונטו

      נח, 21/04/07 20:26

      תיקון טעות לצייד הנאצים קראו ויזנטל ולא רוזנטל
      שבת שלום

  • 149.

    118 -מעיין כנסי,תגובה.

    אבי חן, 21/04/07 10:10

    מעיין!את צודקת במאה אחוז לגבי אותם פרזיטים שמנהלים את המדינה,אך לצערי לגבי נשיא ארה''ב על עצם ביקורו בורגיניה לצורך ניחום משפחות הנירצחים זה נראה טוב ויפה מרחוק.אני איבדתי את ביתי ויקי חן בפיגוע טרור שהיה בלוס אנגלס בשדה התעופה בדלפקי אל על ששם עבדה בשנת 2002 ועד היום לא בא נציג מהמדינה לנחם אותי ואת משפחתי,ובטח לא נשיא ארה''ב שבזמנו הודיע שיבוא לנחם.ולכן תדעי,הכל סביב הפוליטיקה.מי שקרוב מקבל ומי שרחוק נשכח.יש ראיה שונה אצלם בין אלו לאלו.תודה שנכנסת ,בברכה אבי חן

  • 148.

    מעולה!!!!בלי נציגי ממשלה

    ישראלי8, 21/04/07 10:06

    הוא היה משכמו ומעלה,מי נותן היום את חייו בלי תמורה?הוא היה טהור לכן מי צריך נציג ממשלתנו המושחתת? למגני היורדים:טוב לפחות שיש יורד שמביא כבוד למדינתנו ולא כמו הישראלים ''הפטריותים'' באנגליה וצכיה.תנחומי למשפחה.

  • 147.

    אין מימונה אין ביקורים,כנסו.

    אבי חן, 21/04/07 09:50

    בראש וראשונה אני מביע צער עמוק על אובדנם של כל הנפגעים, ושולח חיבוק תנחומים למשפחות.ובנוגע לנוככות אישי ציבור בהלוויתו של הגיבור הרי שברור שהמושחטים שבשלטון לא באים למקומות כאלו כשאין חפלות כדוגמת מימונה,הרי הם לא צריכים קולות של מתים.ולמה אני חושב כך?אני ומשפחתי גרים בארה''ב ולפני כ 5 שנים ביתי ויקי חן נרצחה בפיגוע טרור פה בארה''ב בדלפקי חברת התעופה אל על ששם היא עבדה ועד ליום זה לא קיבלנו אפילו מברק תנחומים מהחרות בממשלה.למה?כי אנחנו לא נחשבים או ניספרים.גועל נפש ,אנחנו ניפגעי טרור ואף אחד לא מתעניין מה איתנו.תתבישו.

  • 146.

    התקשורת אשמה !!!

    דן, 20/04/07 21:34

    אם התקשורת היתה מפרסמת שהיא תסקר את הלוויה, 120 זבובים היו עטים על בית הקברות !!

  • 145.

    פרופ' ליביו ליברסקו, הינו הדוגמא לחשיבות שהיהדות מייחסת לחיים.

    ציון, 20/04/07 20:39

    בזמן שהפלשתינאים, שאינם הייחידים בשכינינו, ממשיכים ללא הרף, לחנך ולהניק את ילדיהם בשינאה כלפי כל מה ששונה מהם, בהטפות מעוררות פלצות ליילדים בני 4 ויותר בקידוש השהידיות והג'יהד, בהקרבת חיים למען אידיולוגיות קניבליסטיות ופאנאטיות, הינני גאה להזכיר בראש מורם, בזכות אנשים אצילים כליביו, את העם היהודי, שהביא לכל האנושות, את הבסיס האידיולוגי והתרבותי החשוב ביותר להוקרת ושמירת כבוד האדם, חייו וחירותו.
    יהודים הודו ליהוה האל היחיד על שבטובו העניק לנו את תורתו תורת אמת, חכמה, וחסד וחנן אותנו באנשים מופלאים ומיוחדים כליביו.
    שמע ישראל יהוה אלוהינו יהוה אחד.
    שבת שלום, ותנחומים מעומק ליבי למשפחת ליברסקו. מיייתן והאל ימצא לכם נחמה.
    אמן.

  • 144.

    המסקנה

    נח, 20/04/07 20:24

    אדם ישר,עם ערכים גבהים אפשר רק להיות מחוץ לגבולות ישראל.

    • כנראה שבמלחמה האחרונה היית בחול או משהו כזה

      ז, 21/04/07 08:14

      כי אחרת היית יודע על גילויי הגבורה של חיילנו חיילי צבא הגנה לישראל.

  • 143.

    חדלי אישים....

    רפי, 20/04/07 20:07

    מה אתם מצפים ''מניבחרינו'', הרי אין מה לגנוב במקום שכזה ובפורום שכזה גם אין את מי להטריד מינית או סתם ככה בשביל הכייף לאנוס. מהם לא מצפה לכלום מהנקודה הפשוטה ביותר שהם רובם ככולם אפסים וכלומניקים. חורה לי ביותר שלא הגיע אף נציג של ממשלת ארה''ב או סתם לכבד את האדם שבמחיר חייו נתן חיים לכל תלמידיו.
    תודה לך פרופ' ליברסקו על שהנחלת לכל העולם אהבת זולת והקרבה ולמשפחה שלא תדעו עוד צער. לי אישית ניראה שמלאך המוות שרצה את חייו שם בתופת של שואת היהודים הצליח בסופו של דבר ולקח את נישמתו באותו היום שלקח 6 מיליון נשמות טהורות אחרות.
    האדם הוא דוגמה וסמל לדורות הבאים.
    ממשלת ישראל תלמדו הקרבה מהי!!!

  • 142.

    אם ישראל היתה עושה בשכל ומנסה להסתפח לארצות הברית

    Avi Ecuador, 20/04/07 19:27

    הוא יכל לקבל את אות גיבור שמורת הטבע ישראל בישראל ביום העצמאות.
    דרך אגב גם היום מתן אות גיבור ישראל לאדם הזה היתה מביאה הרבה כבוד למדינת ישראל, ארצות הברית עושה כל כך הרבה בשביל ישראל וקיומה תלוי בה, יכלו או יוכלו בשנה הבאה לתת לו פרס גיבור ישראל והוא באמת גיבור!

    • אבי, ידידי היקר.

      ציון, 20/04/07 21:05

      למרות שאני מאוד מכבד ומוקיר אותך איני יכול שלא להרים גבה לבקשתך לספח את מדינת ישראל לארה''ב.
      מכיוון שאני באמת מאמין שכוונתך טובה וטהורה אני מבקש ממך לחזור לסיפרי ההיסטוריה ולתלמוד של העם היהודי ולהבין את הטעות שבדבריך.
      איני חושב שארה''ב אינה מביאה תועלת רבה למדינת ישראל, אך לא פעם, דרישותיה גרמו לנו ,לאבד את העצמאות הביטחונית שלנו, בוויתור על פרוייקטים צבאיים ואינטרסים מדיניים רבים שלנו כאומה!
      אני להבדיל ממך לא מאמין באף אחד שיגן עלינו בשעת צרה אמיתית מלבדינו.
      ההיסטוריה כבר הוכיחה שארה''ב לא רק שלא פתחה את שעריה והעניקה מקלט ליהודים שברחו מאירופה הנאצית, אלא אף לא טרחה למרות שהממשל דאז ידע בוודאות על מחנות המוות, לנסות ולעצור את השמדת העם היהודי, ע''י הפצצת המסילות שהיו במרחק של קילומטרים ספורים מיעדי ההפצצה של מטוסיהם!!!
      אין לנו אף אחד בעולם שיוכל להגן עלינו בכל מובן יותר טוב ממדינתינו היהודית והעצמאית, לרבות חיילי צה''ל היקרים לי מכל! אין כל סיבה כאשליות העבר שננסה לאבד את זהותנו ויחודינו כעם, אחרת אל לנו להאשים אף אחד מלבד עצמינו בצרות הבאות עלינו!
      העושה שלום במרומיו, הוא ברחמיו יעשה שלום עלינו ועל כל עמו ישראל ואימרו אמן.

      • ציון כתבתי לך שתי תגובות מלאות

        Avi Ecuador, 21/04/07 02:31

        מצטער שלא עברו, מכיוון שאני לא בטוח שזו תעבור ואני לא יודע למה, אומר לך במקרה שתעבור שעם השמאל מדינת ישראל לא תהיה של יהודים, הם לא יאפשרו ועדיף אמריקה, תאמין לי שמתוך מחשבה אני אומר לך זאת.

  • 141.

    מעשה של ליברסקו זה כבוד לעם ישראל אבל לא למדינת ישראל

    עולה חדש, 20/04/07 19:26

    איש ירד מישראל וזה זכותו.
    ממשלה צריכה לטפל בעולים לישראל ולא ביורדים ממנה.

    • היום שומרים על הביצים בישראל א'

      Avi Ecuador, 20/04/07 19:31

      קרוב לוודאי הרבה ביצים ישברו בקרוב עם מדיניותם, זה מאוד חשוב שיש רזרבה בחוץ והמבין יבין.

    • תגדיר מה זה מדינה, אולמרט פרץ שמאלנים ערבים? (ל''ת)

      חחח, 20/04/07 19:40

  • 140.

    איש גדול וגיבור מעורר כבוד

    Avi Ecuador, 20/04/07 19:12

    אני בטוח שבארצות הברית בהמשך משפחתו תקבל בשמו את אות הגבורה או אולי אות הארכה מהנשיא או מנציגות ממשלתית אחרת

  • 139.

    מה הבעיה שלכם ?

    יורד שתורם הרבה, 20/04/07 19:08

    לכל אלה ששונאים יורדים,או (מקנאים) וכך נראה לפי חלק גדול מהתגובות,בבקשה תרגעו.אני בטוח שלכל אחד מכם יש קרוב משפחה או אח,אחות,או חבר טוב שגרים בחו''ל.אנחנו אנשים מאד טובים כאשר אנחנו חותמים על הציק,אם זה לטובת בית חולים שהו,קק''ל,ויצו,מגן דוד אדום,מכבי אש,ועוד הרבה נזקקים למינהם.כאשר אנו מגיבים למאמר בעיתון,ישר תוקפים אותנו ללא סיבה.תתחילו לחשוב בגדול מה אנחנו עושים בשבילכם,ואחר כך תגיבו ללא כעס.(אני לא רוצה שום נציג מהממשלה בהלוויה שלי).

    • יישר כוח!!! (ל''ת)

      Avi Ecuador, 20/04/07 19:22

      • יישר כוח על שמצאת לנכון לענות למקטרגים ולמלעיזים למיניהם.

        אלכס, 20/04/07 22:08

        הם מתעלמים מן העובדה הפשוטה שאנו חיים כאן בארץ הזאת הרבה מאד בזכותכם.

    • ישר כח, תמשיך לתרום אין ליהודים ארץ אחרת. (ל''ת)

      טורונטו, 21/04/07 03:27

    • כן יש לי קרובי משפחה בחול אבל לא כאלה שניצלו את משאבי המדינה (שגם

      ז, 21/04/07 08:18

      כך הם דלים מאד) ואחר עזבו.

  • 138.

    איש גדול (ל''ת)

    שתהיה מנוחתו, 20/04/07 19:05

  • 137.

    יהי זכרו ברוך לי זה ברור למה אין נציג

    דן, 20/04/07 18:36

    אין ספק שמעשה הגבורה שלו
    הוא הקריב את עצמו למען צעירים שכל חייהם לפניהם
    אין מילים לתאר מעשה כל כך נשגב
    הוא התעלה מעל האגו שלו ולמרות שיש לו משפחה וחיים טובים הוא הקריב את עצמו
    אשר על כן
    מעשה זה הוא ההפך מכל מה שקורה בממשלה אנוכית ומושחתת אשר בה אינטרסים אישיים עולים על אינטרס הכלל

  • 136.

    *****

    קוף, 20/04/07 18:31

    למה צריך נציג הבן לא חי בארץ

  • 135.

    מה אפשר לצפות ממשלה אטומה

    דן, 20/04/07 18:29

    שרת החינוך יולי טמיר
    חינוך?

  • 134.

    אם נציגי הממשלה.....

    שמוקלר, 20/04/07 18:24

    יהיו כל הזמן בלוויות לא יהיה להם זמן ל: אנוס, לנשק, לחמוד, לגנוב, להשחית, לשחד .
    אוי לנו רחמנא ליצלן שלא נאפשר למנהיגינו מספיק זמן לכל אלה ונאלצם להפגין נוכחות בבתי עלמין.

  • 133.

    עם חסר נימוס וכך גם נציגיו (ל''ת)

    חמידוש, 20/04/07 18:15

  • 132.

    מה הקשר נציג ממשלתי. איזה אתר מפוקפק אתם (ל''ת)

    מניפולטיבים, 20/04/07 18:08

  • 131.

    איכס..נציגי ממשלה!

    אזרח פשוט, 20/04/07 18:04

    טוב שלא באו.. לא צריך גם להקיא.

    • אתה יודע , אם היה בא נציג של הממשלה היו

      ברוריה, 20/04/07 18:16

      יורדים לחייו בשאלה למה הם באים כשאמריקני נרצח ולא כשיהודי נרצח. ככה זה. אבל בלי שום קשר - לדעתי, הממשלה הזו חראית מאין כמוה. ובאשר לפרופ ליביו , כדאי לך לקרוא את תגובותו של 35 ואת תגובתה של ציונית ב29. ואז תבין שאין לך שום סיבה להקיא. להיפך. תאנח, ותעלה תפילה שזה לא יקרה לנו שוב כזה דבר בדולפינריום בתל אביב. גם אז לא היה אף נציג מהמשלה.

  • 130.

    מתי יגמר כל הרוע הזה בארץ ישראל ?????? (ל''ת)

    משה א, 20/04/07 18:01

  • 129.

    אני חשבתי שהשגריר האמריקאי יהיה בלוויה,והופתעתי שלא היה.

    גאה ביהודים, 20/04/07 17:50

    כל השגרירות האמריקאית הייתה צריכה להיות בלוויה,הורי הסטודנטים,נציגים של האוניברסיטה, חשוב יותר מאיזה פוליטיקאי ישראלי זוטר.

  • 128.

    אכן עם סגולה

    ולדימיר, 20/04/07 17:48

    בארץ בה נשק ''חופשי'' ויין ''מוגבל''...
    מטורף ''חיסל'' 32 -ירה ולא חדל
    ויצא רק אחד להגן-לא עוד כצאן לטבח
    והפחיד פ.ממשלתינו-כי אין בזה רווח..

  • 127.

    ממשלה

    ס, 20/04/07 17:45

    אני נהג אוטובוס שמעתי חדשות ושמעתי מיבא לכבוד אחרון לפרופסור ולא שמעתי שמישהו מהמימשלה בא לכבוד אחרון שאלתי את עצמי מה עם המימשלה מה אף אחד לא מצא לנכון לבוא ביום האחרון שלו פשוט בושה לכל קדימה וחבריהם לאט אנו מגלים את פרצופה של מימשלת ישראל

  • 126.

    ביום התיחדות עם בני שנפל לא בוחלת במנהגי ולא רוצה לראות פרצופם (ל''ת)

    אם שכולהלבנון2, 20/04/07 17:43

    • מִסְפֵּד

      משה, 21/04/07 09:43

      מִסְפֵּד

      הַשְכוֹל מִתְהַפֵּך בְּגַנֵּנוּ כְּחֶרֶב.
      פּוֹקְדֵנוּ הַשְכוֹל, בֵּית-אֵם וּבֵית-אָב.
      עִם שַחַר יָצָא נַעֲרֵנוּ – עִם עֶרֶב - -
      בָּא בּוֹקֶר. תַּם יוֹם – הוּא לא שָב.

      הָיָה נַעֲרֵנוּ – עֵץ זַיִת מַכְסִיף,
      הָיָה – צַפְצָפָה חֲלוּמַת הֶעָלִים.
      הָיָה נַעֲרֵנוֹ – אַלּוֹן מַעֲנִיף,
      הָיָה הַתָּמִיר בּדְקָלִים !

      נוֹלַד נַעֲרֵנוּ בְּצֵל הַגִּלְבּוֹעַ.
      רוּחַץ נַעֲרֵנוּ בְּנַחַל חֲרוֹד.
      נַעֲרֵנוּ שֶלָנוֹ הַטּוֹב, הַגָּבוֹהָּ.
      אֲהַבְנוּך עַד צְחוֹק וּדְמָעוֹת !

      הָיָה נַעֲרֵנוּ – שְדֵה פַלְחָה מוֹרֶקֶת.
      הָיָה – עַפְעַפֵּי שַחֲרִית נִקְרָעִים.
      הָיָה – כְּתִפְרַחַת תַּפּוּחַ צוֹחֶקֶת.
      הָיָה הַבָּשוּם בַּפְּקָעִים !

      נִגְמַל נַעֲרֵנוּ לְאוֹר וְלִתְכֵלֶת.
      נוֹעַד נַעֲרֵנוּ לִשְבוֹעַ יָמִים.
      נַעֲרֵנוּ הַגֵּא, נַעֲרֵנוּ בְּרוֹש-יֶלֶד,
      אֵיך זָנַק מוּל חֶרְמֵש הַדָּמִים !

      הָיָה נַעֲרֵנוּ – כְּאוֹרֶן הַחוֹרֶש.
      הָיָה – תְּאֵנָה הַחוֹנֶטֶת פַּגִים.
      הָיָה נַעֲרֵנוּ – הֲדַס סְבוּךְ הַשוֹרֶש.
      הָיָה הלוֹהֵט בַּפְּרָגִים !

      הָיָה נַעֲרֵנוּ – בָּבַת-יִזְרְעֶאל,
      טִיפְּחוּהוּ תְּכוֹל-שַחַק, מָטָר וְשָרָב.
      לְפּוֹעַל-חַיָּיו עֵמֶק-רֵעַ יִחֵל,
      יִחֵל וּבָטַח. לא לַשָוְוא ! –

      הָיָה נַעֲרֵנוּ – כְּצוּק הַגִּלְבּוֹעַ,
      הָיָה – כִּמְעוּף נְשָרָיו נֶאְדָּר –
      אַמִּיץ וְנוֹעָז וְגָבוֹהָּ-גָבוֹהָּ
      עַד אַחֲרוֹן רְגָעָיו מוּל הַצָּר.

      משה טבנקין.

  • 125.

    למה שיהיה נציג של הממשלה?

    רון הכחול, 20/04/07 17:33

    המנוח היגר לארה''ב לפני למעלה מ-20 שנה.
    הוא נרצח באירוע פלילי, שאינו קשור להיותו יהודי או ישראלי-לשעבר.
    עם כל הכבוד למעשה האמיץ שלו - לא היה מקום שהממשלה תשלח נציג להלוויה.

  • 124.

    הירשזון הפסיק לחלק מעטפות-למה שיבואו (ל''ת)

    פישלזוניאק, 20/04/07 17:32

  • 123.

    מה רוצים מחברי הכנסת - בסופו של דבר הוא יורד מהארץ, אכן תותח

    שמוליק, 20/04/07 17:30

    אין ספק שעשה מעשה אמיץ ועם הרזומה של השואה למות ביום השואה באירוע של הצלת אנשים יש משהוא יחודי ומעשה עילאי שיתכן ובית הנבחרים האמריקאי יחליט לתת עליו איזושהיא מדליה או עיטור גבורה
    אבל מה בין זה לבין חברי הכנסת שלנו ולשרים !!!!!!!

  • 122.

    מה הקשר?

    עינת, 20/04/07 17:24

    זה לא שאני אוהבת את השליטים במדינה , אבל הפעם הגזמתם ובמיוחד לא הייתי מצפה לכתבה מסוג כזה בהארץ.
    אדם פרטי נהרג בנסיבות קשות, מדוע צריך לצפות שיהיה נציג מדינה בהלוויתו? לכל היותר הייתי מצפה לנציג השגרירות האמריקאית.
    כתבה קנטרנית, מגמתית וללא בסיס מוצדק לנאמר בה.
    ולמגיבים האחרים שמדבריהם ניכר שקריאתם אינה ביקורתית, זכותו של אדם לבחור איפה לחיות והיכן לעבוד. שום אדם אינו ראוי לשטנה שנוטפת אצל חלק מהמגיבים, על העובדה שלא חי פה. זו עדין מדינה חופשית? או אולי...?

    • תגובה מכובדת וסופר נכונה (ל''ת)

      גילי, 20/04/07 20:00

    • סוף סוף טיפה הגיון... (ל''ת)

      יענקלה זוכמיר, 21/04/07 10:16

  • 121.

    לצערי יש לנו קבוצת

    יואב, 20/04/07 17:24

    אנשים טפשים ואנוכיים חושבים שהם מנהיגים שאפילו לא יודעים מה זה להיות דוגמא. אני מסכים מצד אחד על זה שהוא עזב את הארץ לפני הרבה שנים ולצערי הרבה מוחות טובים עוזבים את הארץ בגלל ה''מנהיגים'' שהיו ויש לנו אבל למה לא להיות חכם במקום צודק ולהשיג יותר. אבל אני לא מתפלא גם להלוית שמעון ויזנטל אף אחד לא נסע ואומרים שאנחנו חכמים, !?!?

  • 120.

    נושא שנוי במחלוקת

    אייל, 20/04/07 17:22

    מדובר באדם שחי בארה''ב מזה 20 שנה האיש לא היה שם בשליחות מתאם מדינת ישראל אלה יורד. אכן האדם ביצע מעשה גבורה אבל לא על אדמת ישראל ולא היה כל קשר בין האסון שפקד את המכללה לנו. לכן אני לא רואה סיבה מוצדקת שאנשי ציבור ובעלי תפקידים בישראל היו צריכים להיות נוכחים בהלוויה. ישראלים רבים שנהרגו נרצחו ונפטרו בחו''ל מגיעים לקבורה בישראל אז מה יש לכבד כל הלוויה כזו בנציגות ממשלתית. יהי זכרו ברוך

  • 119.

    בושה שאין כדוגמתה

    שירלי, 20/04/07 17:22

    לא נשאר במדינה הזו דבר אחד טוב לרפואה. הכל הבל הבלים, אין אהבה אמיתית רק שנאת אחים, קנאות, שחיתות ותחרות. ה' שבשמים יעזור לנו להרפא ממגפה זו.

    • שירלי,מה הקשקוש הזה? (ל''ת)

      דני, 20/04/07 17:49

  • 118.

    למה צריך היה נציג הממשלה להגיע להלווית קרבן ארוע פלילי?

    g/, 20/04/07 17:19

    אכן המקרה מצער מאוד, אך מדובר בארוע פלילי שארע בניכר. הארוע ממילא זכה לדיווח תקשורתי מוגזם.

    כל יום נהרגים בארועים פליליים ואחרים בכל רחבי העולם רבבות בני אדם, והתקשורת העולמית כלל אינה מתייחסת. אך כשמדובר בארה''ב הברית של אמריקה או אז מחיר הדם עולה פלאים.

    התקשורת היתה מטיבה לו היתה מדווחת כל יום ובהרחבה על האסון בדרפור, למשל. שם נהרגו עד כה, למיטב ידיעתי 200 אלף בני אדם ובהם ילדים רבים!!

    • נכון (ל''ת)

      ח, 20/04/07 17:34

    • 118 צודק ב100 אחוז (ל''ת)

      שלמה, 20/04/07 17:47

  • 117.

    למה להתנפל יש סיבה מצדקת לכך...

    נכון, 20/04/07 17:15

    הם עשו גשר עד יום העצמאות כדי לבלות בח''ול ולעשות קניות על חשבון קשר עם הציבור.

  • 116.

    עודסיבה לא להצביע למושחתים האלה

    רפי, 20/04/07 17:12

    כולל לא מפלגת העבודה תחת איזה מנהיג שלא יהיה
    חבר מרכז העבודה

  • 115.

    נציג ממשלתי גם בשביל ה''מראית עין'' זה כבוד מפוקפק בימינו.

    ., 20/04/07 17:06

    העיקר שאלה שהעריכו אותו באמת,
    חלקו לו כבוד אחרון.

  • 114.

    בושה למדינה

    אזרח, 20/04/07 16:42

    בושה למדינה שיש לנו אנהגה חלשה וחסרת
    כבוד נשאי ארה''ב הספיד את פרופ' ליביו ליברסקו בנאם שלו יום אחרי הטרגדיה אבל בארץ וה לא חשוב צריך לרמות וליגנוב יותר חבל מאוד.יהיה זיכרו ברוך תנחומים למישפחה.

    • מְדִינָה מִקְרִית

      אלכס, 21/04/07 00:09

      מְדִינָה מִקְרִית
      שִקְרִית ... אַך עִבְרִית !
      אַקְרָאִית, עֲמָמִית, אֲרָעִית,
      מְדִינָה לְמַרְאִית.

      מְדִינָה עִיזִית,
      נִבְזִית, לוֹעֲזִית,
      אֲחוּזַת תְּזָזִית,
      יְלָדֶיה, אֲבָנֶיה, גָּזִית.

      עַם מְנוּוָן,
      מעֲרָכָיו מְרוּקָן
      אָדִיש, רָדוּם, שַאֲנָן,
      רְדוּף קוֹרְבָּן וחוּרְבָּן.

      חֶבְרָה אֲרוּרָה
      מְעוּרְעָרָה, רְעוּעָה,
      רָעָה וגְרוּעָה
      עֲמוֹרָה וגְמוּרָה.

      מְדִינָה הבְּנוּיָה על כַּרְעֵי תַּרְנְגוֹלֶת
      עַם השָרוּי (לנֶצַח?) בְּתוֹכְכֵי מְעַרְבּוֹלֶת -
      מֶמְשָלָה בְּלִי תּוֹרָה... בְּלִי קֶמָח... בְּלִי סוֹלֶת...
      סָפֵק, אִם לִבְסוֹף, תִּיוָותֵּר בְּקוֹשִי גוּלְגוֹלֶת.

      נ. ב.

      לא רק הממשלה הנוכחית. גם הממשלה הבאה.

  • 113.

    פרופסור ליברסקו

    רותי, 20/04/07 16:40

    בכל העולם מציינים את גבורתו של הפרופסור ז''ל ורק במדינת חלם לא מצאו ראש הממשלה הפושע וחבר רעיו זמן להגיע להלוויה. אם נשיא ארצות הברית היה לו זמן להגיע לאוניברסיטה שבוצע בה הטבח ואיזכר את הפרופסור גם הפושעים במדינת חלם יכלו להגיע. ומה קרה לגברת הכורדית שיושבת כרגע גם על כיסא הנשיא היה לה זמן השבוע לנסוע לירדן. ולראש הממשלה להפגש עם מכחיש השואה דווקא בערב יום השואה אבל לדברים כאלה אין להם זמן.

    • הטבח קרה על אדמת אמריקה ואז מה ציפת שנשיא ארהב יתעלם?

      עכמ, 21/04/07 08:24

      הדבר דומה בהחלט לפיגוע לא עלינו שהיתרחש כאן, גם כאן כשהיה פיגוע ראשי הממשלות התיחסו לנושא

  • 112.

    אף נציג ממשלה לא טרח להופיע?

    מעיין, 20/04/07 16:29

    120 חברי כנסת, עשרות שרים וסגניהם, ראש ממשלה, נשיאה מכהנת, ואף נציג לא טרח לחלוק כבוד אחרון למת?
    לא יאמן.
    הנשיא בוש בעצמו הגיע בטיסה ישירה לוירג'יניה כדי לחזק את הסטודנטים והמשפחות השכולות.
    שורה של סנטורים, חברי ממשל מכל המפלגות, כולם עלו על טיסה, הצטופפו על מדשאות האוניברסיטה כדי לחלוק כבוד למתים, ובישראל אף נבחר ציבור לא יכל לתפוס מונית בת 10 דקות לרעננה ולשאת מספר משפטים שהיועץ שלו הכין עבורו?

    בושה למדינת ישראל שאלה נבחריה.

    בושה. בושה. בושה.

    אני הרמתי ידיים בכל מה שקשור לממשלה הזאת, אתם דוחים אותי.

    בא לי לצרוח מעצבים

    אתם לא ראויים לעם הזה בישראל.

    כולכם, ללא יוצא מן הכלל הוא חרפה לאדמה הזאת.

    פרופסור ליברסקו, אנא סלח לנו כי חטאנו.
    נוח על משכבך בשלום.
    אתה דמות ומופת לארצנו.
    שולחת חיבוק למשפחתך.

    מעיין

    • מעיין...הגזמת

      רון, 20/04/07 17:56

      מדובר באדם שגר שנים ארוכות בארה''ב וכאזרח פרטי.הוא נספה בגבורה על אדמת ארה''ב בנסיון למנוע פשע נתעב שם.לכן הוא זוכה שם להערכה.נניח שאזרח אמריקאי יורד שהיה גר 20 שנה בישראל ומבצע מעשה כזה כאן היה נקבר בארה''ב,האם היו אותם סנטורים מגיעים להלוויתו?לא בטוח.
      אבל אני לא מתווכח על איכות השלטון.דרעק..

    • מעיין, בכלל לא הגזמת. כל מלה ומלה שלך אמת. חקוקה בסלע. יישר כוחך! (ל''ת)

      אלכס, 20/04/07 21:45

      • מְדִינָה מִקְרִית

        אלכס, 20/04/07 22:15

        מְדִינָה מִקְרִית
        שִקְרִית ... אַך עִבְרִית !
        אַקְרָאִית, עֲמָמִית, אֲרָעִית,
        מְדִינָה לְמַרְאִית.

        מְדִינָה עִיזִית,
        נִבְזִית, לוֹעֲזִית,
        אֲחוּזַת תְּזָזִית,
        יְלָדֶיה, אֲבָנֶיה, גָּזִית.

        עַם מְנוּוָן,
        מעֲרָכָיו מְרוּקָן
        אָדִיש, רָדוּם, שַאֲנָן,
        רְדוּף קוֹרְבָּן וחוּרְבָּן.

        חֶבְרָה אֲרוּרָה
        מְעוּרְעָרָה, רְעוּעָה,
        רָעָה וגְרוּעָה
        עֲמוֹרָה וגְמוּרָה.

        מְדִינָה הבְּנוּיָה על כַּרְעֵי תַּרְנְגוֹלֶת
        עַם השָרוּי (לנֶצַח?) בְּתוֹכְכֵי מְעַרְבּוֹלֶת -
        מֶמְשָלָה בְּלִי תּוֹרָה... בְּלִי קֶמָח... בְּלִי סוֹלֶת...
        סָפֵק, אִם לִבְסוֹף, תִּיוָותֵּר בְּקוֹשִי גוּלְגוֹלֶת.

        נ. ב.

        לא רק הממשלה הנוכחית. גם הממשלה הבאה.

  • 111.

    לימד ולימד וגם במותו לימד דוגצה אישית

    ##חיל ג'ובניק##, 20/04/07 16:12

    יהיה שכרו ברוך

  • 110.

    אין לובי לרומנים. (ל''ת)

    י. מיטרסקו, 20/04/07 16:10

  • 109.

    מי היה בא? עבריין מין? אדם תחת חקירה פלילית? זה רק היה מביא בושה

    מיקי, 20/04/07 16:09

    לא כבוד לאף אחד

  • 108.

    הוא לא ישראלי נקודה...

    חנוך, 20/04/07 16:06

    כאשר אני קורא היום בעתון שלראשונה יהיו יותר יורדים מעולים ..
    ורוב היורדים הם עולים חדשים שלוקחים את הקצבאות וההטבות שלהם ומסתלקים מכאן ,
    חובה והוגן לא לקרוא להם ישראלים ..

    • ישראלי הוא כל אחד שנושא באזרחות ישראלית

      ע., 20/04/07 17:21

      ויכול לגור איפה שבא לו, כמה זמן שבא לו. אל תחלק ציונים ואל תשלול אזרחות, משום שאף אחד לא הסמיך אותך.

      • ישראלי הוא מי שחי כאן

        גימל, 20/04/07 17:44

        באופן כללי ובלי קשר למותו הטרגי של פרופ' ליברסקי, ישראלי הוא מי שחי בישראל בעשור האחרון לפחות. מי שנושא אזרחות ישראלית ולא חי כאן הוא ''בעל אזרחות ישראלית'' או ''ישראלי יורד''.

    • כבוד לנו לקרא לו ישראלי (ל''ת)

      רומני ישראלי, 20/04/07 17:25

    • תתאר לעצמך

      Avi Ecuador, 20/04/07 19:19

      שכל הערבים בישראל ובשטחים היו מקבלים אזרחות פלסטינית בירדן והיו בישראל תושבים זרים שמאבדים את אזרחותם הישראלים, כמו הישראלים להבדיל שחיים בחו''ל, לא היית שמח?
      כן, ולישראלים האלה בחו''ל ישראל צריכה לתת זכות הצבעה גם בחו''ל!

  • 107.

    גם שגריר ארה''ב לא היה. והוא הציל אמריקאים

    אחד 1, 20/04/07 16:03

    מספיק עם הבכיינות הבילתי פוסקת.
    האיש נהרג תוך גילוי מעשה גבורה אמיתי אבל לא צריך לעשות מזה פסטיבל.
    יש לקברו בצניעות כמו שצריך לקבור כל אדם.

  • 106.

    למה צריך לבוא

    גיא, 20/04/07 16:02

    לא ברור לי על מה המהומה , האיש הזה ירד מהארץ כבר לפני כ - 20 שנה אחרי שחי פה בקושי 8 שנים .
    הוא בכלל לא ישראלי אז למה שיבואו להלוויה שלו . כותרת מוגזמת וללא כל קשר למציאות .

  • 105.

    למה אמור להיות נציג ממשלתי?

    חגי, 20/04/07 15:58

    הכתבה הזו היא לא יותר מאשר במה לכל המתלהמים למיניהם.
    למה אמור להיות נציג?
    ומה עם הרוגים בתאונות? וממחלות?
    ולמה ללכת ללוויה של מישהו שירד מהארץ?

    אכן, תקשורת עויינת.

    • צודק. אך יש לתקן ולומר מטומטמת במקום עוינת. (ל''ת)

      ערן, 20/04/07 16:03

    • אתה צודק (ל''ת)

      י, 20/04/07 16:16

    • לחגי

      אפרת, 20/04/07 16:33

      כל היום מדברים עליו כאן (בארה''ב) בכזה כבוד
      משבחים אותו ומדגישים שהיה מישראל ושהיה ניצול שואה, מה מראה אותנו באור קצת יותר חיובי.
      אז למה לא לתת כבוד?
      בעצם אני יודעת למה
      כי אין להם אינטרס פוליטי או כלכלי בעניין
      אז חגי,
      יש דברים שהשתיקה יפה להם
      וזה אחד מהם
      שבת שלום

      • אפרת כשיש נציג מהממשלה זה לא כבוד כלכך גדול (ל''ת)

        רוני, 20/04/07 17:27

      • לגברת מניו יורק האירוע התרחש בארהב

        צעי, 21/04/07 08:28

        מדינת ההפקרות האינטרסים וכל שאר מטעמים. ולכן מאד ברור שהאירוע הזה תופס נפח תקשורתי רב. אז מה הקשר?

    • חגי, כל מילה כתובה בסלע (ל''ת)

      אני, 20/04/07 16:41

  • 104.

    הלוויה נקייה מעבריינים - זה רק לכבודו של הפרופ' (ל''ת)

    אלהים בחר :-), 20/04/07 15:52

    • אאא

      אאא, 20/04/07 16:38

      אחלהההההה

  • 103.

    נציגים ממלכתיים גם לא מגיעים כבר להלוויות נפגעי טרור

    אזרחית שפויה, 20/04/07 15:49

    מרגע שהתברר שיש יותר מדי נפגעי טרור וזה משבש את חייהם של השרים העסוקים, ביטלו את הנוהג לשלוח נציג לכל הלויה שכזו.
    אז מי שנהרג באירוע פלילי בחו''ל?
    הצחקתם אותם. יש להם דברים יותר חשובים לעשות. תהיו בטוחים.

  • 102.

    אם זה היה ספורט

    אם זה היה ספורט, 20/04/07 15:47

    אם היה מדובר באירוע ספורט (כדורגל , כדורסל ושאר ירקות..) היינו רואים הרבה נציגים אך לצערי זה רק פרופסור או שמא זה עוד אירוע טרגי המלמד על הממשלה הכושלת.
    כעת נראה מי מהממשלה יעז לראות את המשפחה

  • 101.

    העדרותם של אוכלי החינם הללו רק מוסיפה לו כבוד! (ל''ת)

    הסוציאליסט, 20/04/07 15:47

  • 100.

    הם לא באים גם לחיילים שנפלו

    קובי, 20/04/07 15:47

    עם כל הכבוד לפרופסור ז''ל, הוא הגן בגופו על אמריקאים. אצלנו נופלים חיילים שמגינים על ישראלים וחברי כנסת או שרים אינם מגיעים.
    כי הם סמרטוטים.

  • 99.

    שאלה: אם ישראלי חו''ח נהרג בטרק בדרום אמריקה...

    קומפורטי, 20/04/07 15:40

    ...האם נציג הממשלה צריך להיות נוכח בהלוויה?

    • לקומפורטי

      אפרת, 20/04/07 16:36

      ראה תגובה לחגי
      מ105

  • 98.

    טוב שלא היה נציג ממשלתי - לא סובל יפי נפש צבועים

    אריה, 20/04/07 15:33

    אני זוכר טוב מאד את התגובות של יפי נפש מתחסדים כאשר גל פרידמן זכה במדליית זהב ולימור ליבנת קפצה לחבק ולברך אותו. https://www.makorrishon.co.il/nrg/online/3/ART/776/256.html
    אני בטוח שאותם מנוולים שקיללו אז את לימור מקללים עכשיו את הממשלה.
    ואם שר בממשלה היה באמת בא להלוויה היו כותבים שהוא מנצל את ההלוויה בשביל לרכוש פופולאריות זולה, רוקד על הדם ומה לא.
    פרופסור ליברסקו הוא באמת גיבור אבל אין לזה שום קשר לממשלת ישראל וחבל שכל מיני מנוולים מתוסכלים מנצלים את הארוע הזה למטרות פוליטיות שלהם.

  • 97.

    הם לא יכולים לבוא לרעננה אבל אם ההלוויה היתה בוושינגטון כולם היו שם (ל''ת)

    דודו, 20/04/07 15:32

  • 96.

    איזה קישקוש. ליברסקו ירד מהארץ לפני עשרים שנה.

    אזרח שומר חוק, 20/04/07 15:31

    לא ברור לי למה בכל ענין יורדים על הממשלה אם צריך ואם לא!!
    . האיש ירד מהארץ לאחר שהות קצרה בה ו''מה הוא עשה בשביל המדינה?'' איזה חנטריש.

  • 95.

    למה בדיוק אמור להיות מישהו מהממשלה , לא ברור מה אתם רוצים (ל''ת)

    ק', 20/04/07 15:29

  • 94.

    ולמה שיהיה

    איתן, 20/04/07 15:27

    למה צריך להיות נציג ממשלה בלוויה פרטית של אדם שעשה למחיתו בחול ולא נפל על הגנת המןלדת?

  • 93.

    למה שיבוא נציג של הממשלה? זה רק היה גורע מקדושת הנפטר! (ל''ת)

    Nושון, 20/04/07 15:24

  • 92.

    2 הלוויות

    מונה ליזה, 20/04/07 15:19

    אחת בניורק שבה השתתפו מאות אנשים חלקם הגדול לא הכיר אותו אך הם באו לחלוק לו כבוד ותודה
    מי צריך חברי כנסת בלוויה ?? זה לא כבוד זה בושה
    מי שהיה צריך להיות שם היה !!!

  • 91.

    הממשלה פתוחה 5 ימים בשבוע-מצטערים (ל''ת)

    שישי לא עובדים, 20/04/07 15:19

  • 90.

    אפסים שאנחנו מממנים

    משלם מיסים, 20/04/07 15:15

    הפרופסור ליביו ליברסקו, שנרצח כאשר מנע בגופו מהרוצח באוניברסיטת וירגי'ניה טק להכנס לכיתתו והציל בכך את חיי תלמידיו, הובא היום בבוקר למנוחות. אלמתנו וילדיו, שהובילו את גופתו ארצה, ליוו אותו בדרכו האחרונה בבית העלמין של העיר רעננה.

    אבל זה ''בסדר'', גם להלווית ציד הנאצים שמעון ויזטל אף אחד מהמושחתים לא הגיע...אבל
    .....להלוויית האפיפיור אץ רץ משה קצב עם פמלייה על חשבוננו לבזבז את כספנו בחו''ל
    אלא הם פשעים שלא יסלחו!

  • 89.

    לכל המגיבים המתלהמים כדי לקרא את תגובה 56 (ל''ת)

    חזק ואמץ, 20/04/07 15:15

    • 56 צודק בכל מילה ובייחוד על השופר... (ל''ת)

      אופיר, 20/04/07 15:34

  • 88.

    ולמה שיפנו זמן למטרה נעלה זו?

    פיני ש, 20/04/07 15:14

    הם הרי עסוקים בהיתגוננות מול מבקר המדינה והמשטרה. אחרים נלחמים איך לנצח בפריימריז, ואחרים לא איכפת להם, זה או אחר.
    הם ורק הם, ולא שום דבר יפריע את
    שלוותם, אפילו לא הירצחו של אדם
    יקר, מורה, מלמד, איש האקדמיה,
    שחירף את נפשו למען תלמידיו.
    העיקר שלהם בבוא הזמן,
    (הרי אף אחד לא חי לנצח) יארגנו לוויה ממלכתית. וימים שלמים נשמע בתקשורת על כך.

  • 87.

    לשם מה צריך נציג מדינה ? (ל''ת)

    אני, 20/04/07 15:12

  • 86.

    מצטער, בדיוק היתה לי פגישה ... (ל''ת)

    מתווך דירות, 20/04/07 15:05

    • חחחחחחחח (ל''ת)

      מרטין, 20/04/07 15:32

  • 85.

    אידיוטים.לא הבנתי למה צריך שיהיה.הוא נהרג כאדם פרטי. (ל''ת)

    ולא בפיגוע על, 20/04/07 15:01

  • 84.

    אין צורך בנציג ממשלתי. לא ברורה ההתלהמות. מקרה פרטי של אדם פרטי. (ל''ת)

    יאיר, 20/04/07 15:00

  • 83.

    אם זה היה מקדם אינטרס פוליטי

    אבנר, 20/04/07 14:58

    של איזה שר או ח''כ אז בריצה הם היו באים , בעיקר אדון פרס שמוצא תמיד זמן לכל מסיבת קוקטיל עם סלבריטאים או למסיבות מימונה עם עמך כדי לקבל קולות .

  • 82.

    מְדִינָה מִקְרִית

    אלכס, 20/04/07 14:58

    מְדִינָה מִקְרִית
    שִקְרִית ... אַך עִבְרִית !
    אַקְרָאִית, עֲמָמִית, אֲרָעִית,
    מְדִינָה לְמַרְאִית.

    מְדִינָה עִיזִית,
    נִבְזִית, לוֹעֲזִית,
    אֲחוּזַת תְּזָזִית,
    יְלָדֶיה, אֲבָנֶיה, גָּזִית.

    עַם מְנוּוָן,
    מעֲרָכָיו מְרוּקָן
    אָדִיש, רָדוּם, שַאֲנָן,
    רְדוּף קוֹרְבָּן וחוּרְבָּן.

    חֶבְרָה אֲרוּרָה
    מְעוּרְעָרָה, רְעוּעָה,
    רָעָה וגְרוּעָה
    עֲמוֹרָה וגְמוּרָה.

    מְדִינָה הבְּנוּיָה על כַּרְעֵי תַּרְנְגוֹלֶת
    עַם השָרוּי (לנֶצַח?) בְּתוֹכְכֵי מְעַרְבּוֹלֶת -
    מֶמְשָלָה בְּלִי תּוֹרָה... בְּלִי קֶמָח... בְּלִי סוֹלֶת...
    סָפֵק, אִם לִבְסוֹף, תִּיוָותֵּר בְּקוֹשִי גוּלְגוֹלֶת.

    נ. ב.

    לא רק הממשלה הנוכחית. גם הממשלה הבאה.

    • צריך לקחת תרופות בזמן. עשה אהבה עם או בלי ניקוד... (ל''ת)

      אלכסיס, 20/04/07 15:27

    • נחמד. (ל''ת)

      ע., 20/04/07 17:24

  • 81.

    כל המתחסדים המבכים את מות היורד הם אלו שמניפים דגל ארה''ב בעצמאות (ל''ת)

    @@@@@, 20/04/07 14:52

    • 81- צודק בעליל, יש למישהו אינטרס לשלהב הרוחות... (ל''ת)

      לא משנה, 20/04/07 15:05

  • 80.

    בושה, בושה, בושה הממשלה הזאת!!!!!

    שדגכ, 20/04/07 14:51

    מכל העולם שלחו אותו הוקרה ואפילו העבירו את ההלוויה בשידור ישיר!
    ורק מהממשלה הזאת אף אחד לא טרח להזיז את התחת!
    להקיא!

    • הַיִתְעוֹרֵר הַמֵּת ? הֲיִזְדַּעְזַע הַמֵּת ?

      חיים, 20/04/07 15:21

      אָכֵן חָצִיר הָעָם

      ''כִּי רוּחַ ה' נָשְבָה בּו... אָכֵן חָצִיר הָעָם'' (ישעיה מ', ז')

      אָכֵן חָצִיר הָעָם, יָבֵש הָיָה כָּעֵץ,
      אָכֵן חָלָל הָעָם, חָלָל כָּבֵד אֵין קֵץ ;
      אֲשֶר יִרְעַם קוֹל אֵל גַּם-מִפה גַם-מִשָם -
      וְלא-נָע וְלא-זָע וֱלא-חָרַד הָעָם.
      וֱלא-קָם כָּאֲרִי וֱלא-נֵעוֹר כַּכְפִיר,
      וֱלא-חָרַד לַקּוֹל גַּם אִיש אֶחָד מֵעִיר.
      וְלא-רָעַד בַּגִיל יַחַד לֵב כָּל-הָעָם
      מִיָמִין וּמִשְמאל וּמִיָם וְעַד-יָם,
      בְּהִתְוַדַּע אֵלָיו בָּנָיו, זֶרַע אֵל חָי,
      אֲשֶר בָּאוּ מֵרָחוֹק אֶל-קוֹל אֲדוֹנָי.
      גַּם-לא פָשַט הַיָּד, גַּם לא שָאַל לִשְלוֹם
      כָּל-הַקּוֹרְאִים בִּשְמוֹ בָּאֱמוּנָה וּבְתוֹם.
      וּבִשְאוֹן עַם אֱוִיל סְבִיב אֱלִילֵי הַפָּז
      נֶחְבָּא קוֹל אֱלוֹהִים, נִבְלַע רַעֲמוֹ הָעָז.
      וּבְלֵב נָבָל וָרַע, וּבִכְלִימּוֹת וָרוֹק
      יִבֶז דְּבַר אֲדוֹנָי, יִפְרָעֵהוּ לִצְחוֹק.

      אָכֵן נָבַל הָעָם, מָלֵא נִיקְלֶה וָרוֹש,
      כּוּלוֹ רָקָב וּמְסוֹס מִכַּף רֶגֶּל עַד-ראש !
      שֶלא הֵקִים מִקִּרְבּוֹ בְיוֹם נַחֲלָה וּכְאֵב
      רַב פְּעָלִים, אִיש חַי, אֲשֶר יִפְעַם בּוֹ לֵב,
      וּבַלֵב יִבְעַר זִיק, זִיק מַרְתִּיחַ הַדָּם,
      וּבָראש יִגַּה שְבִיב מֵאִיר דֶּרֶךְ הָעָם ;
      אֲשֶר יֵקַר לוֹ שֵם כָּל-הַגּוֹי וֵאלוֹהָיו
      גַם מֵהוֹן וּמִפָּז - מֵאֱלִילֵי הַשָוְא:
      אֲשֶר מְעַט מַשָא-לֵב, הַרְבֵּה אֱמֶת, עֱזוּז
      שִנְאָה עַזָּה לִמְנָת חַיֵי עַבְדוּת וָבוּז.
      חֶמְלָה גְדוֹלָה כַיָם, רַחֲמִים רַבִּים כִּגְדוֹל
      שֶבֶר עַמוֹ הָאוּמְלָל וּכְכוֹבֶד הָעוֹל -
      כָּל-זֶה יֶהֱמֶה בַלֵּב, יֶהֱמֶה יֶחְמַר כַּיָם
      כָּל-זֶה יִבְעַר כָּאֵש, יִבְעַר יַצִּית הַדָּם
      כָּל-זֶה יִרְעַם כַּהֵד תָּמִיד יוֹמָם וָלֵיל :
      ''קוּם-עֲבוֹד, קוּם-עֲשֵה, כִּי עִימָנוּ יַד-אֵל!''

      אֵָכֵן אוֹבֵד הָעָם, שוֹאֵף חֶרְפָּה וָרוֹק,
      אֵין לְמַעֲשָיו יְסוֹד וּלְפָעֳלוֹ אֵין חוֹק,
      אַלְפֵי שְנוֹת חַיֵי נְדוֹד, גָּלוּת גְדוֹלָה מִנְּשוֹא
      הִתְעוּ אָחוֹר הַלֵּב, אָבְדָה עֵצָה מִגוֹי.
      לִמוּד שֵבֶט וָשוֹט - הַאִם יָחוּש כְּאֵב
      חֶרְפַּת נֶפֶש בַּצָּר מִלְבַד מְדוּשַת הַגֵו !
      אוֹ אִם-יוּכַל דְאוֹג מִלְבַד דַּאֲגַת הַיּוֹם
      עַם מִתְגַלְגֵּל בְּגֵּיא גָלוּת חֲשְכָה כַתְּהוֹם
      לָשֵאת נַפְשוֹ לַיוֹם וּלְהִתְנַבּוֹת לְאוֹר,
      לִנְטוֹת קַוּוֹ לַקֵּץ, צַווֹת דָבָר לַדּוֹר !
      הוּא לא-יִיקַץ אִם-לא יְעִירֶנוּ הַשוֹט
      הוּא לא יָקוּם אִם-לא יְקִימֶנוּ הַשוֹד
      עָלֶה נוֹבֵל מֵעֵץ, אֵזוֹב עוֹלֶה בַּגָּל
      גֶפֶן בוֹקֵק, צִיץ מָק - הַיְחַיֶּנוּ הַטָּל ?
      גַּם-בִּתְקוֹעַ הַשוֹפָר וּבְהִינָשֵא הַנֵס -
      הַיִתְעוֹרֵר הַמֵּת ? הֲיִזְדַּעְזַע הַמֵּת ?

      חיים נחמן ביאליק תרנ''ז

  • 79.

    בושה ששום ''נציג ממשלה לא היה בהלוויה- יהי זכרו ברוך (ל''ת)

    עצב, 20/04/07 14:50

    • למה בושה? למה נציג של ממשלה צריך להיות בהלוויה? בושה שאתה טיפש. (ל''ת)

      גם עצוב, 20/04/07 15:07

  • 78.

    איפה הפרופסורים שבכנסת? מדברים הרבה,עושים מעט (ל''ת)

    yael, 20/04/07 14:45

    • הם פרופסורים כמו שאת פרופסורית

      בוריס, 20/04/07 15:09

      עם אזרחים כמוך לא יכולה להיות ממשלה אחרת.

    • הם פרופסורים בדיוק כמו שאסתרינה

      גרעיני, 20/04/07 15:43

      טרטמן בעלת תואר אקדמי במנהל עסקים או כלכלה או חשבונאות או עסקנות פוליטת.

  • 77.

    אני מלא חרפה!! טוקבקיסטים כנסו..

    שולמן, 20/04/07 14:45

    אני מלא חרפה בעצם היותי יהודי שחי בארצו על השנאה התהומית..על החוסר רגישות ,על הצביעות,על הלעג שהמגיבים פה מביעים בתגובות.. אני מלא מלא בושה,אדם ניצול שואה שאילולא היה שם ומת בגבורה כזו הייתם מוצאים אותו וודאי מפגין כנראה יחד עם ניצולי השואה האומללים מול הכנסת ביום השואה,שנאת חינם בוערת בכם .. על כלוםבמקום לשבח ולהלל .. אתם מקניטים אדם שאילו הייתם עומלים ולומדים כל חייכם לא הייתם מגיעים לרמת המשכל והמוסר של האיש שעבר על בשרו את זוועות השואה..מה שלא עושים אלפי מסבירים מתחנפנים דיפלומטים מלוקקים ופולטיקאים מושחתים ואוהבי כסא עשה האיש באומץ וגבורה יהודית נדירה(ביחוד בימינו אלו) כשאני רואה מראות כתגובות כאלו אני בז לכם ונוטה להתכחש לעצם היותי יהודי ממש מתבייש ולא לא אעזוב פה כי זו ארצי לצערי ולשמחתי.. כך נגזר לחיות בין אנשים שכמותכם, מקווה שיום אחד תשכילו ותבינו להעריך ולכבד מן המעט אולי.. בוז לכם

    • שולמן, אנא הירגע. הוא לא חי כאן, וזה אומר הכל. קפיש? (ל''ת)

      אידה, 20/04/07 15:08

      • על שמעון ויזנטל שמעת?

        שולמן, 20/04/07 15:23

        צייד הנאצים שנפטר לפני כשנתיים גם לא ''זכה'' לביקור רשמי של נציג ממשלתי ,אדם ניצול שואה,שאמנם לא חי בארץ, אבל לחם כל חייו בנאצים ועוזריהם.. גם אלברט אינשטיין ז''ל לא שהה ולו יום אחד .למטרת ציונות בא''י .. והוצע לו להיות נשיא ..כולם פה דבילים ..האמן/ני לי.. וזה לא משנאה אלא מרחמים.. קפיש?

        • שולמן, הבנתי, ויש צדק בדבריך, אולם הוא אינו ישראלי והמקרה פרטי... (ל''ת)

          אידה, 20/04/07 15:44

    • על מה אתה מדבר ידידי היקר

      וולמן, 20/04/07 15:14

      קראת את כל התגובות. אף אחת מן התגובות אינה צבועה או לעגנית נהפוך הוא.כולם מוקירים את גבורתו של האיש ואף אחד אינו מתכחש אליה.
      ישנה כאן בעייה אחרת.אותו גיבור ניצול שואה עלה לארץ לאחר התערבות ראש המשלה ותקופה קצרה לאחר מכן היגר/ ירד/שינה את מגוריו והתיישב בארה''ב.זאת למרות שקיבל תנאים טובים באקדמיה.איני יודע אם מנחם בגין היה מתערב אילו היה יודע שכל יתגלגלו הדברים.
      מרגע שהפך אמריקאי הדרישה לנוכחות שר בהלוויתו אינה במקומה.
      הוא נהרג באירוע טירור בוירג'יניה ע''י דרום קוריאני מופרע.
      אילו חי בארץ והיה נרצח ע''י מחבל פלשתיני הדרישה לנוכחות רשמית היתה במקומה.
      קריאת הבוז שלך ממש אינה במקומה.

  • 76.

    גם אני רוצה נציג ממשלה בהלוויה שלי, למה לא בעצם ? (ל''ת)

    י, 20/04/07 14:44

    • כי אתה לא רוצה שהמושחתים יטנפו את קיברך. (ל''ת)

      גלעד, 20/04/07 17:41

  • 75.

    ליבי עם המשפחה- איש האמץ וטוב (ל''ת)

    אזרחית עצובה, 20/04/07 14:41

  • 74.

    זו ממשלה ארורה ומקוללת ממשלה אשר אין לה לב יהודי.

    אלכס, 20/04/07 14:39

    מי שלא מסוגל לחלוק כבוד אחרון למת - אינו ראוי לשום כבוד מאיתנו.

  • 73.

    טוב שלא ביזו את כבודו של המנוח

    טובי גור, 20/04/07 14:36

    נציג רשמי של מדינת ישראל היה רק מבזה את כבודו של הפרופסור שעשה את המעשה האציל לא על שום שהיה אזרח ישראלי או יהודי אלא על שום היותו אדם ערכי.
    נציג ישראלי מהממשלה או מוסד ישראלי אחר היה מבזה את כבוד ההרוג.
    יו''ר הסוכנות שהשתתף הלוויה היה נציג העם היהודי וזהו במידה מרובה הכבוד האמיתי שחולק העם היהודי לבניו שהיו מוכנים להקריב נפשם כדי להציל אחרים.
    כאזרח ישראלי גם אם איהרג במסגרת שירות מילואים אינני מצפה להשתתפות נציג רשמי של המדינה או צהל בהלוויתי ויותר מכך אני אוסר על השתתפות עסקנים מושחתים מהסוג הגרוע היותר להשתתף בהלוויתי במידה ואיאלץ לסיים כך את חיי.
    בתקווה שאת חיי אסיים מחוץ למזבלת ישראל.

  • 72.

    בושה למדינת ישראל

    דנה, 20/04/07 14:33

    מה זה משנה אם הוא ירד מהארץ? הוא יהודי והציל בגבורה את התלמידים שלו. הוא גיבור.
    למה לא לכבד אותו??? איזה מדינה מבישה!!

    • זו התלהמות

      מיכה, 20/04/07 15:11

      שטויות או התלהמות. אין שום אקט של גבורה עילאית. הוא נרצח כי הוא חונך נכון ונהג כפי שצריך.
      מה פה הבושה ? בושה שאת כותבת ומתלהמת עקב ברווז עיתונאי נפוח.

      • מיכה אתה המתלהם (ל''ת)

        גבי, 20/04/07 16:24

    • אכן, מדינה מבישה ! בושה וכלימה ! איך הגענו, איך הדרדרנו למצב כזה. (ל''ת)

      אלכס, 20/04/07 22:22

    • אָכֵן חָצִיר הָעָם

      חיים, 20/04/07 22:23

      אָכֵן חָצִיר הָעָם

      ''כִּי רוּחַ ה' נָשְבָה בּו... אָכֵן חָצִיר הָעָם'' (ישעיה מ', ז')

      אָכֵן חָצִיר הָעָם, יָבֵש הָיָה כָּעֵץ,
      אָכֵן חָלָל הָעָם, חָלָל כָּבֵד אֵין קֵץ ;
      אֲשֶר יִרְעַם קוֹל אֵל גַּם-מִפה גַם-מִשָם -
      וְלא-נָע וְלא-זָע וֱלא-חָרַד הָעָם.
      וֱלא-קָם כָּאֲרִי וֱלא-נֵעוֹר כַּכְפִיר,
      וֱלא-חָרַד לַקּוֹל גַּם אִיש אֶחָד מֵעִיר.
      וְלא-רָעַד בַּגִיל יַחַד לֵב כָּל-הָעָם
      מִיָמִין וּמִשְמאל וּמִיָם וְעַד-יָם,
      בְּהִתְוַדַּע אֵלָיו בָּנָיו, זֶרַע אֵל חָי,
      אֲשֶר בָּאוּ מֵרָחוֹק אֶל-קוֹל אֲדוֹנָי.
      גַּם-לא פָשַט הַיָּד, גַּם לא שָאַל לִשְלוֹם
      כָּל-הַקּוֹרְאִים בִּשְמוֹ בָּאֱמוּנָה וּבְתוֹם.
      וּבִשְאוֹן עַם אֱוִיל סְבִיב אֱלִילֵי הַפָּז
      נֶחְבָּא קוֹל אֱלוֹהִים, נִבְלַע רַעֲמוֹ הָעָז.
      וּבְלֵב נָבָל וָרַע, וּבִכְלִימּוֹת וָרוֹק
      יִבֶז דְּבַר אֲדוֹנָי, יִפְרָעֵהוּ לִצְחוֹק.

      אָכֵן נָבַל הָעָם, מָלֵא נִיקְלֶה וָרוֹש,
      כּוּלוֹ רָקָב וּמְסוֹס מִכַּף רֶגֶּל עַד-ראש !
      שֶלא הֵקִים מִקִּרְבּוֹ בְיוֹם נַחֲלָה וּכְאֵב
      רַב פְּעָלִים, אִיש חַי, אֲשֶר יִפְעַם בּוֹ לֵב,
      וּבַלֵב יִבְעַר זִיק, זִיק מַרְתִּיחַ הַדָּם,
      וּבָראש יִגַּה שְבִיב מֵאִיר דֶּרֶךְ הָעָם ;
      אֲשֶר יֵקַר לוֹ שֵם כָּל-הַגּוֹי וֵאלוֹהָיו
      גַם מֵהוֹן וּמִפָּז - מֵאֱלִילֵי הַשָוְא:
      אֲשֶר מְעַט מַשָא-לֵב, הַרְבֵּה אֱמֶת, עֱזוּז
      שִנְאָה עַזָּה לִמְנָת חַיֵי עַבְדוּת וָבוּז.
      חֶמְלָה גְדוֹלָה כַיָם, רַחֲמִים רַבִּים כִּגְדוֹל
      שֶבֶר עַמוֹ הָאוּמְלָל וּכְכוֹבֶד הָעוֹל -
      כָּל-זֶה יֶהֱמֶה בַלֵּב, יֶהֱמֶה יֶחְמַר כַּיָם
      כָּל-זֶה יִבְעַר כָּאֵש, יִבְעַר יַצִּית הַדָּם
      כָּל-זֶה יִרְעַם כַּהֵד תָּמִיד יוֹמָם וָלֵיל :
      ''קוּם-עֲבוֹד, קוּם-עֲשֵה, כִּי עִימָנוּ יַד-אֵל!''

      אֵָכֵן אוֹבֵד הָעָם, שוֹאֵף חֶרְפָּה וָרוֹק,
      אֵין לְמַעֲשָיו יְסוֹד וּלְפָעֳלוֹ אֵין חוֹק,
      אַלְפֵי שְנוֹת חַיֵי נְדוֹד, גָּלוּת גְדוֹלָה מִנְּשוֹא
      הִתְעוּ אָחוֹר הַלֵּב, אָבְדָה עֵצָה מִגוֹי.
      לִמוּד שֵבֶט וָשוֹט - הַאִם יָחוּש כְּאֵב
      חֶרְפַּת נֶפֶש בַּצָּר מִלְבַד מְדוּשַת הַגֵו !
      אוֹ אִם-יוּכַל דְאוֹג מִלְבַד דַּאֲגַת הַיּוֹם
      עַם מִתְגַלְגֵּל בְּגֵּיא גָלוּת חֲשְכָה כַתְּהוֹם
      לָשֵאת נַפְשוֹ לַיוֹם וּלְהִתְנַבּוֹת לְאוֹר,
      לִנְטוֹת קַוּוֹ לַקֵּץ, צַווֹת דָבָר לַדּוֹר !
      הוּא לא-יִיקַץ אִם-לא יְעִירֶנוּ הַשוֹט
      הוּא לא יָקוּם אִם-לא יְקִימֶנוּ הַשוֹד
      עָלֶה נוֹבֵל מֵעֵץ, אֵזוֹב עוֹלֶה בַּגָּל
      גֶפֶן בוֹקֵק, צִיץ מָק - הַיְחַיֶּנוּ הַטָּל ?
      גַּם-בִּתְקוֹעַ הַשוֹפָר וּבְהִינָשֵא הַנֵס -
      הַיִתְעוֹרֵר הַמֵּת ? הֲיִזְדַּעְזַע הַמֵּת ?

      חיים נחמן ביאליק תרנ''ז

  • 71.

    המושחתים לא הגיעו וטוב שכך

    סטדנט, 20/04/07 14:20

    אם היו מגיעים זה לא היה מכבד את זכרו להפך!

  • 70.

    למה שרים

    איציק, 20/04/07 14:19

    עם כל הכבוד לפרופ' על תרומתו לחינוך הדורות הבאים, על היותו איש משפחה נהדר, ועם כל הצער על כל המקרה המזעזע, אני לא מבין למה צריך היה להיות נציג ממלה בארוע זה. הוא לא יצג את המדינה בשום מקום, המקרה היה לא כמאורע אנטשמי/אנטי-ישראלי. המקרה קרה בכיתה בה לימד, ומעשה הגבורה הינו אות כבוד להיותו אדם הגון ואמיץ, אך מפה ועד לנציגות ממשלה הדרך ארוכה.
    בכל מקרה בימים אלו להיות מקושר עם נציג ממשלתי, לצערינו, אינו כבוד גדול.

  • 69.

    אין חדש מדינה זבל !! שמח שעזבתי . (ל''ת)

    עידן, 20/04/07 14:16

    • תגובה מטומטמת. (ל''ת)

      אלה, 20/04/07 15:12

    • עידן, לא התאוששת, למרות שעזבת. עם כל הצער שבדבר.. . (ל''ת)

      פואד, 20/04/07 15:21

    • חציית האטלנטי לא היטיבה עמך. אנא חזור הביתה. אני פונה ללב שלך. (ל''ת)

      דיקלה בוטפיקה, 20/04/07 15:38

  • 68.

    לפוליטיקאים שלנו אין כבוד! איך יחלקו כבוד לנרצח? (ל''ת)

    אלי, 20/04/07 14:12

  • 67.

    למה צריך נציג ממשלתי (ל''ת)

    רוני, 20/04/07 14:10

  • 66.

    אולי לכל הלוויה ישלחו שר , או שנמנה שר להלויות מי אמר שחייבים

    עמיר, 20/04/07 14:02

    מספיק כבר עפ הפתרנות הזאת אז ישלחו שר בשביל ?
    למה הממשל האמריקאי לא שלח שר או את השגריר ??

  • 65.

    למה שיהיה אכפת להם ?

    ש, 20/04/07 14:02

    הם לא נותנים כבוד גם לחיילים שמתו.

  • 64.

    הוא גיבור, מסכים. אבל הוא לא פעל מטעם המדינה, ואין מקום לנוכחות שר

    זיגמונד מינץ, 20/04/07 13:58

    בהלוויה.

  • 63.

    לכל האנשים הקטנים

    NY, 20/04/07 13:57

    כל כך הרבה שנאה לאיש גדול שהחליט לחיות במקום אחר. יש כל כך הרבה ציונים הגרים בחו''ל מסיבות שונות. אחת הסיבות (לא הראשונה) היא הפוליטיקאים, טוב שלא באו, אני לא בטוח שזה כבוד גדול אם כן היו מגיעים.
    אולם, ליחס העויין של כמה מהטוקבקיסטים, תבינו שישראל היא באמת ''מרכז העולם'', אבל יש עוד דברים הנמצאים מחוץ לגבולות ישראל.

    • איש קטן חי בניו יורק = אתה

      עצבנת אותי, 20/04/07 16:14

      קטונת מלהבין את מה שקורה פה. אנחנו אולי מעבירים ביקורת מתעצבנים ולפעמים עושים פשלות, אבל אנחנו כאן, ובזכותנו לא מבצעים בך וביהודים שכמוך לינץ. לא נסענו לשנת שבתון (יכולנו דווקא אבל ויתרנו בשל העיקרון), אנחנו מחנכים את הילדים שלנו להיות יהודים אזרחים ולשמור על עצמם, ולא מסתלקים גם אם לפעמים לא נוח. הפוליטיקאים שלנו אולי לא מושלמים אבל הם גם לא בובות טלויזיוניות כמו הפוליטיקאים שבחרת לך שם. אולי יותר נוח לך בNY כי לא איכפת לך באמת מה קורה שם, והאמת היא שקטן הוא אתה.
      אז היחס העוין ? הוא שלך בעצם. תתבייש.

  • 62.

    ממשלת ''קלון'' וכנסת של חרפה - לכו הביתה (ל''ת)

    אלון, 20/04/07 13:55

  • 61.

    נציגי הממשלה אינם יכולים להגיע

    אזרח, 20/04/07 13:53

    הם או בחקירה, או במעצר או שסתם שומרים על כיסאם שלא ילקח מהם!!!
    גועל נפש!!!
    מושחתים נמאסתם!!!

  • 60.

    נשאלת השאלה האם שכיר חרב ישראלי

    אזרחית, 20/04/07 13:51

    שעשה לביתו בעירק ושנהרג צריך לעשות לו לוויה ממלכתית ?? לאאאאאאאא

  • 59.

    תלך ממשלה זו לעזעזל ולאט...

    שמעון 101, 20/04/07 13:49

    נשיא ארה''ב חלק לו כבוד וכך ראוי.
    מדינה ווסאלית שעומדת לחגוג יום ''עצמאות'' מאד מפוקפק, מוטב שחברי הממשלה לא יתקרבו לטכס קבורתם של אנשים דוגמת פקופ' ליברסקו, אני בהחלט מסתפק בעובדה שחברי הממשלה ללא יוצר מן הכלל - יהיו גם יהיו נוכחים באירוע של עצמם, כל אחד עם שעון הרולקס האישי שלו/שלה.

  • 58.

    תנחומים

    חי, 20/04/07 13:47

    תנחומים למשפחת הנרצח ולגבי נציגות ממשלתית שלא מצאו לנכון להגיע לתת כבוד אחרון זה מתאים לנציגים שחושבים רק על עצמם אנחנו המטומטמים שבוחרים בהם צר לי זו דעתי וחבל

  • 57.

    היכן יולי תמיר? המנוח קיבל על מעשהו מדליה מנשיא רומניה! (ל''ת)

    Arik, 20/04/07 13:45

  • 56.

    הרבה טיפשות ומעט כבוד

    עם ישראל חיה, 20/04/07 13:43

    כל כך הרבה טיפשים ומעט כבוד עצמי:

    הוא אדם בעל שיעור - אין ספק.
    האיש גיבור ופעל בגבורה- אין ספק.
    האיש חכם ונבון - אין ספק.
    האיש עם ערכים - מורם מעל נבחרי ישראל ( ...טוב זו לא חוכמה ...)

    מדוע בכל זאת יש תגובות טיפשיות :
    כי העיתון בכותרתו מאתגר את הקןראים בקביעתו ששום נציגות ממשלתית לא הגיעה. לידיעתכם: המשפחה לא ביקשה שום נציגות. וככל הנראה נציגות כזו לא הייתה מכבדת את המנוח.

    אז העיתון הצליח שוב לאתגר ולהכשיל את המגיבים הנבערים.

    אבל זה הדור ואלו שופריו.

    • כל מילה זהב (ל''ת)

      צורף, 20/04/07 15:11

    • צודק. (ל''ת)

      מומי, 20/04/07 15:34

    • נכון מאד!

      עמי שראל, 20/04/07 16:25

      אין שום סיבה עניינית שנציג ממשלה נבער דעת וחסר ערכים יגיע להלוויה.

      חבריו ומוקיריו ליוו אותו, וזה מה שחשוב.

  • 55.

    טוב למות בעד .......א מ ר י ק ה !!! (ל''ת)

    פסים וכוכבים, 20/04/07 13:42

  • 54.

    המגיבים נגד ירידה מהארץ,היו יורדים היום מהארץ לו יכלו! (ל''ת)

    מכיר אותכם, 20/04/07 13:41

    • צודק במליון אחוז! (ל''ת)

      מוטי, 20/04/07 15:11

      • מה שנכון ב 100% זה שאתה גולש ומגיב באתרים ישראליים, לא אמריקאיים... (ל''ת)

        לובה, 20/04/07 15:50

    • מה הבעיה לרדת מו הארץ? אין לך $100 לקנות כרטיס?קשקשן. (ל''ת)

      מומי, 20/04/07 15:35

  • 53.

    במקום למות על הגנת המולדת

    איש ההגיון, 20/04/07 13:41

    הוא מת בהגנה על תלמידים גויים בארה''ב

    אין סיבה לחלוק לו כבוד יותר מאשר לכל אזרח אחר

    • תתבייש לך (ל''ת)

      שלומית, 20/04/07 13:59

    • הגיון עקום

      אביחי, 20/04/07 14:32

      מבחינתך ילדים גויים שווים פחות מילדים יהודים.
      קוראים לזה גזענות.
      אגב, איך אתה קורה לאנשים גויים שהקריבו את חייהם להצלת יהודים?
      למשל, יאנוש קורצ'אק.
      פראירים?

      • נכון קודם כל לדאוג לעם שלך

        גלעד, 20/04/07 15:12

        ובמקרה הזה יהודים.
        אחרי שהעם שלך מוגן ויושב לבטח
        אז יש מקום ל''הגן'' על אחרים

        אם יש ילד יהודי וילד גוי ואתה צריך לבחור על מי להגן.. אם אתה מתלבט אתה לא שייך אלינו

        • אתה בטח מסוג האנשים ש....

          אביחי, 20/04/07 18:07

          כשהתרימו לנפגעי הצונאמי כתבת בטקבקים ''עניי עירך קודמים'' כששקל אתה לא תורם.

          האיש הזה הציל אנשים, נקודה.
          אתה מתבכיין שהוא לא הקריב עצמו כדי להציל יהודים.
          יכול להיות שאם היה נמצא בארוע דומה היה מציל יהודים אבל אף אחד מאיתנו לא יודע מה יהיה מחר.
          לכן, במקום להתבכיין צריך להכיר לו תודה על מה שהוא עשה.
          מה שבטוח זה שאנשים כמוך שעושים שיקולים של מי אדם שראוי להצילו לא ינקפו אצבע בשעת מבחן.
          אתה בטח תשב עם מחשבון ותחשב חישובים בזמן שאחרים יעשו את העבודה בשבילך.

    • אתה בושה לך, איש הגון???? ממששששש. (ל''ת)

      שמאלי ס, 20/04/07 15:25

  • 52.

    אבל אם זו היתה מסיבה של גיידמק...... (ל''ת)

    cinege, 20/04/07 13:38

    • גדיימניק הוא ''עגל הזהב המודרני ''........

      ירון אסרף, 20/04/07 14:39

      פרץ הוא הדוד לוי המודרני....

      • אולמרט הוא עגל הזהב של כל הזמניים (ל''ת)

        יחיא, 20/04/07 15:36

  • 51.

    ישראלים רשעים - לא שווים את המוות הזה

    אריק, 20/04/07 13:35

    חלק מהאנשים שמגיבים פה פשוט רשעים ללא לב ומצפון. גיבור שכזה שמת בצורה טרגית כזאת, במקום לכבד אותו מלכלכים עליו. אדם כמוהו לא צריך אף שר או חבר כנסת כיוון שהוא מכובד פי 1000 מהם - כל שמעניין אותם זה כסף ומסיבות קוקטלים של גאידמק. פשוט בושה!
    מזל שיש את נשיא ארה''ב שידע לומר מילה טובה ולכבד ולהעריך אדם שמת בגבורה שכזו.

    • מְדִינָה מִקְרִית

      אלכס, 20/04/07 14:22

      מְדִינָה מִקְרִית
      שִקְרִית ... אַך עִבְרִית !
      אַקְרָאִית, עֲמָמִית, אֲרָעִית,
      מְדִינָה לְמַרְאִית.

      מְדִינָה עִיזִית,
      נִבְזִית, לוֹעֲזִית,
      אֲחוּזַת תְּזָזִית,
      יְלָדֶיה, אֲבָנֶיה, גָּזִית.

      עַם מְנוּוָן,
      מעֲרָכָיו מְרוּקָן
      אָדִיש, רָדוּם, שַאֲנָן,
      רְדוּף קוֹרְבָּן וחוּרְבָּן.

      חֶבְרָה אֲרוּרָה
      מְעוּרְעָרָה, רְעוּעָה,
      רָעָה וגְרוּעָה
      עֲמוֹרָה וגְמוּרָה.

      מְדִינָה הבְּנוּיָה על כַּרְעֵי תַּרְנְגוֹלֶת
      עַם השָרוּי (לנֶצַח?) בְּתוֹכְכֵי מְעַרְבּוֹלֶת -
      מֶמְשָלָה בְּלִי תּוֹרָה... בְּלִי קֶמָח... בְּלִי סוֹלֶת...
      סָפֵק, אִם לִבְסוֹף, תִּיוָותֵּר בְּקוֹשִי גוּלְגוֹלֶת.

      נ. ב.

      לא רק הממשלה הנוכחית. גם הממשלה הבאה.

  • 50.

    טוב שלא הגיעו- לא שווים לעמוד ליד גיבור ישראל (ל''ת)

    אורן, 20/04/07 13:35

    • לא שאני מזלזל במעשה אבל איך הגעת לגיבור ישראל???? (ל''ת)

      דןדן, 20/04/07 14:08

      • אם אתה היית מוכן לחטוף כדורים ולמות בשביל התלמידים שלך גם אתה היית (ל''ת)

        גיבור ישראל, 20/04/07 15:10

        • גיבור? וודאי. אבל מה הקשר לגיבור ישראל לא אמרת (ל''ת)

          דןדן, 20/04/07 15:36

      • גיבור ישראל, גם כאשר מצילים גויים כן.

        פיני ש, 20/04/07 15:30

        האם רק הוא עובד בחו''ל? ומה עם ברק, שעשה את החלק מהמליונים שלו, את חלקו האחד, הוא עשה יחד
        עם מר הרצוג, דרך העמותות. זוכר, שבחקירתו מר הרצוג ניצל את זכות השתיקה. וונחלץ מכל עונש. כי הוא הבן שלללל.

        • לפחות הוא לא גירש יהודים מביתם כמו כמה גיבורים פה (ל''ת)

          מיכה, 20/04/07 16:28

  • 49.

    דווקא מכובד בעיניי שאף נציג מהממשלה הנוכחית לא היה.

    סטודנט, 20/04/07 13:34

    הממשלה הנוכחית יכולה לכבד את כולנו בהיעדרה.
    אני לא מוצא בכל חברי הממשלה אחד לרפואה, כמעט כולם נגועים בשחיתות או בחוסר עשייה שמייצג המשך ישיר לעברם החברתי.

  • 48.

    אין תימה מדובר בנפולת של נמושות (ל''ת)

    ירמיהו, 20/04/07 13:33

  • 47.

    יש כאלו שחושבים שכך ההלוויה תהיה יותר מכובדת.. (ל''ת)

    ..., 20/04/07 13:33

  • 46.

    כמו שנאמר - 120 מתחת לאפס

    חבורת הזבל, 20/04/07 13:32

    אפילו נשיא רומניה שלח נציג רשמי שהעניק עיטור גבורה לפרופ' ליברסקו. נשיא ארה''ב ספד לו בעצמו - ורק ממשלת ישראל לא רלוונטית. מעליבים את המושג ''אפס''.

    • כל מילה שלך אמת. כל מילה שלך חקוקה בסלע ! (ל''ת)

      אלכס, 20/04/07 14:20

      • מְדִינָה מִקְרִית

        אלכס, 20/04/07 14:59

        מְדִינָה מִקְרִית
        שִקְרִית ... אַך עִבְרִית !
        אַקְרָאִית, עֲמָמִית, אֲרָעִית,
        מְדִינָה לְמַרְאִית.

        מְדִינָה עִיזִית,
        נִבְזִית, לוֹעֲזִית,
        אֲחוּזַת תְּזָזִית,
        יְלָדֶיה, אֲבָנֶיה, גָּזִית.

        עַם מְנוּוָן,
        מעֲרָכָיו מְרוּקָן
        אָדִיש, רָדוּם, שַאֲנָן,
        רְדוּף קוֹרְבָּן וחוּרְבָּן.

        חֶבְרָה אֲרוּרָה
        מְעוּרְעָרָה, רְעוּעָה,
        רָעָה וגְרוּעָה
        עֲמוֹרָה וגְמוּרָה.

        מְדִינָה הבְּנוּיָה על כַּרְעֵי תַּרְנְגוֹלֶת
        עַם השָרוּי (לנֶצַח?) בְּתוֹכְכֵי מְעַרְבּוֹלֶת -
        מֶמְשָלָה בְּלִי תּוֹרָה... בְּלִי קֶמָח... בְּלִי סוֹלֶת...
        סָפֵק, אִם לִבְסוֹף, תִּיוָותֵּר בְּקוֹשִי גוּלְגוֹלֶת.

        נ. ב.

        לא רק הממשלה הנוכחית. גם הממשלה הבאה.

    • די נמאס לבכות על חלב שגלש.

      המאוכזב ., 20/04/07 15:34

      כן גלש, גלש, יהיה חדש.
      ממשלה הזו גמרה את סיכויה לשרוד.
      תקוותי שמהר מאד נזכה לבחירות חדשות, ובל תשכחו אזרחי ישראל את כל כעסכם על הממשלה הזאת.
      ולא נקנה את הבטחותיהם השקריות.

  • 45.

    לו כן היו באים שרים או חכ''ים

    anat, 20/04/07 13:30

    אנחנו מדינה צינית:
    לא בא שר או ח''כ- לא טוב.
    אילו היה בא שר מיד היה מישהו בתקשורת שמוצא שהשר מחפש תמונה, פרסום, קהל....
    ככה אנחנו

  • 44.

    למי ששואל למה צריך נציג- כי הוא יהודי שהגן בגופו על תלמידיו

    מוטי, 20/04/07 13:22

    מה יותר כבוד מיזה?

    • עדיין לא ברור הקשר לנציג של הממשלה, ואני לא תומך שלה חלילה. (ל''ת)

      י, 20/04/07 14:42

  • 43.

    כמו שאומר העיתונאי רון קופמן אם זה היה ערב של קוקטילים היו באים (ל''ת)

    לירן, 20/04/07 13:13

  • 42.

    על מה המהומה?

    מישהי, 20/04/07 13:10

    לא ברור לי על מה המהומה... למה צריך להיות נציג ממשלתי?

  • 41.

    עם כל הכבוד מדובר ברומני יהודי שעלה לארץ ב-78 ועזב ב-92

    א', 20/04/07 13:09

    ונהרג בתקרית בארה''ב.
    עם כל הצער שבדבר למה צריך ששר יופיע להלוויה שלו ??!!

    • עזב ב86 (ל''ת)

      ?, 20/04/07 13:51

  • 40.

    35,כבוד. כל מילה נוספת מיותרת. (ל''ת)

    רועי, 20/04/07 13:06

  • 39.

    ליוויו

    גדעון, 20/04/07 12:57

    ולמה נציג ממשלתי?
    מה הוא היה? סוכן המוסד?

  • 38.

    פרופ' ליברסקו יהודי וישראלי אמיץ

    מוטי בר-נס, 20/04/07 12:56

    ליבי ליבי על המשפחה ששכלה בצורה כה טראגית איש כה מיוחד. ממשלת ישראל ממזמן הוכיחה שאין לה לא לב ולא שכל. לצערי תכונות רעות אלו דבקו בחלק מהטוקבקטיסטים שלא מבינים שאפשר ויכול להיות ישראלי פטריוט גם בארה''ב. גם ליצחק רבין ז''ל לקח זמן להבין עניין זה.

    • ישראלי????

      ארז, 20/04/07 13:48

      להזכירכם האדון הנכבד הגר לארה''ב לםני שנים רבות,
      לישראל בחר להגר כאשר היה לו רע בארץ הולדתו, כרגיל הכל עניין של נוחות.
      כל הכבוד על שהציל את תלמידיו אבל בעייני ישראלי הוא לא!!!!

    • ראשית, אני שמח שמישהו אימץ את

      הסטודנט המקורי!, 20/04/07 14:29

      החתימה שלי. לך על זה.

      שנית: אישית, אני חושב שכל הכבוד לו על מעשה הגבורה שהוא עשה.

      אבל לא יותר הגיוני, באמת, שיגיע נציג מארה''ב?

      מדוע מדינת ישראל צריכה לתת לו כבוד כזה או אחר?

  • 37.

    למה צריך נציג ממשלתי? (ל''ת)

    לכותב הכותרת, 20/04/07 12:56

  • 36.

    יהי זכרו ברוך! גיבור אמיתי

    רונית, 20/04/07 12:50

    תנחומים למשפחה, איבדנו אדם יקר ואמיץ.

  • 35.

    על מה נציג ממשלתי?

    על מה, 20/04/07 12:49

    ישראלי יורד נרצח בחו''ל. למה צריך נציג רישמי? נהרג בשל היותו יהודי? ישראלי? מה קרה?
    טוב לחיות בחו''ל. העיקר שכאשר מתים אפשר תמיד להיקבר כאן. מדינת קבורה.

  • 34.

    אין שום סיבה לנציגות ישראלית רשמית בהלוויתו של יורד

    דרור, 20/04/07 12:48

    ואין בכך משום אי הערכה למעשה הגבורה האישי שלו.

    • האמת היא שאין נציג רשמי למדינת ישראל יש רק כנופיית פשע ורשע

      סביון אלמליח, 20/04/07 16:32

      בראשות המושחת אולמרט

  • 33.

    על נציג מועצת זיקני אשכנז או מועצת זיקני אשכנז ללא גבולות להיות שם (ל''ת)

    רובין קרוזו, 20/04/07 12:46

  • 32.

    טוב מאוד? נמאס מהיורדים

    נחום, 20/04/07 12:44

    מי שבחו''ל יקבל יחס של חו''ל

    חוץ מזה שלנפגעי טרור פה הם בקושי הולכים.

  • 31.

    יהי זכרו ברוך (ל''ת)

    תומר, 20/04/07 12:43

  • 30.

    לכל קשיי ההבנה

    ליאם, 20/04/07 12:39

    אדם שגהרג בנסיבות כאלה הוא אות ומופת למדינה ולעם שלו.העבדה שאף אחד מאוכלי החינם והמשוחתים לא מצא לנכון להיות נוכח רק מבהירה לנו פעם אחר פעם שלעם הזה לא מגיע הנהגה כל כך רדודה חסרת עמוד שידרה ומורכבת מגנבים ואנסים....
    שבת שלום

  • 29.

    חוצפה!

    ציונית, 20/04/07 12:38

    עלה לארץ אחרי שישראל נאבקה בשבילו. בארץ קיבל סל קליטה נדיב (איזו עוד ארץ מתגמלת מייד את המהגרים?) ואחר כך מינוי באוניברסיטה (חלומו של כל חוקר). בדמי השבתון (המימון שלנו, האזרחים) נסע לארה''ב ונשאר שם. עבודתו המדעית בשבתון לא נזקפת לזכותנו. מאז הוא לא שילם מיסים. הוא לא היה בשליחות המדינה. הוא לא נהרג למען המדינה או אזרחיה. למה, למען השם, מישהו צריך להתייחס אליו?

    • הוא הביא כבוד למדינה והיה ציוני לא פחות ממך

      אורן טל, 20/04/07 12:49

      את מטומטמת אם את מנסה לבזות אדם שהציל בחייו אנשים אחרים והביא כבוד רב לישראל ולעם היהודי.

      אם אין לך מה לומר עדיף שתשתקי.

      • ציונית אני לגמרי מסכים איתך

        חוצפה, 20/04/07 13:01

        אורן טל,
        גם אני ועוד 7 מיליון ישראלים ו14 מיליון יהודים ברחבי העולם, עשינו לא פעם משהו למען ישראל והציונות. ובכל זאת השתתפות בקבורתי של איש ממשלה זה דבר שאני לא לוקח בחשבון...

      • אורן תסתכל בראי

        מירו, 20/04/07 13:28

        אדם שאומר לאישה מטומטמת הוא מטומטם גדול יותר!!! היא בסך הכל הביעה את דעתה ואני לא חושב שבגלל זה אתה צריך לפנות אליה בצורה כזאת! קצת כבוד לזולת לא מזיק אף פעם. לצערי אתה כניראה אדם בעל רמה אינטלקטואלית נמוכה וכל מי שיש לו תואר, לגביך הוא הגדול באדם. ידידי אותו פרופסור עזב את הארץ מרצון אחרי שקיבל מישראל את כל הדברים שלצערי שום חייל קרבי משוחרר לא מקבל אחרי שירות קשה בצבא. יש לנו חיילים שנותנים נפשם למדינה ולא זוכים למה שהוא קיבל. אולי הוא הביא כבוד לרומניה אבל בטח שלא לישראל.
        ידידי אם תלמד לתת כבוד לזולת ותלמד לדבר לאנשים אחרים הארץ תיראה אחרת לגמרי. אם אתה נשוי ואתה מדבר באותה צורה גם לאשתך כשהיא לא מסכימה איתך, אז אני מרחם עליה. שבת שלום ומבורך ןקבל את הערותיי כביקורת בונה ולא התקפה אישית

        • מירו, אל תכעס עליו, כנראה כך לימדו אותו להתבטא

          ציונית, 20/04/07 17:27

          הוא לא מכיר אותי ולא יודע מהי השכלתי ואם תרמתי לחברה או לא. לאורן יש ביקורת על עמדתי, וזה לגיטימי, והוא פשוט לא יודע לבטא אותה. לכן הוא משתמש במילים בוטות.

          • גברת ציונית

            יורד, 21/04/07 05:42

            אולי תקראי תגובה מספר 139,זה יתן לך השכלה ברמה גבוהה יותר.אולי אז תהי פחות חוצפנית,ותשני את דעתך כלפי היורדים.שלעולם את או משפחתך תצתרכו להשתמש במיכשור הרפואי שאנו היורדים,נפולת של נמושות בפי רבין ז''ל(סלחתי לו על פליטת הפה הזאת)תרמנו,ועדין תורמים למדינת ישראל.

            • ליורד המתוסכל, שמנסה להצדיק את הירידה שלו

              ציונית, 21/04/07 23:38

              אני ועוד רבים כמוני לא צריכים את התרומות שלכם. מה גם שרובכם לא תורמים כלום, ואתם מנסים להיתלות באלה שתורמים כדי להצדיק את ירידתכם מהארץ. מי שגר בארץ ומשלם מיסים, משתתף במאמץ הבטחוני ושומר על קיום המדינה- תורם למדינה הרבה יותר מאלה שגרים בחו''ל, אפילו אם הם תורמים כסף (וכאמור, כמעט כל היורדים לא תורמים כלום). ככלל, המדינה שלנו יכולה להסתדר היטב בלי התרומות (שחלקן הארי הולך לשנוררים ולעורכי הדין המעבירים את הכסף). אל תתרמו ואל תתנו לנו עצות. אנחנו אלה המשלמים בדם על קיום המדינה שלנו. לפחות תוריד את ראשך, אתה שבנך לא משרת בצה''ל ומשפחתך שומעת קולות של טילים רק בטלוויזיה.
              אני בזה ליורדים. כן. ורבין צדק. אתם לא יותר מנפולת של נמושות. מה מוכיח זאת טוב יותר מהתגובה שלך?

            • לציונית השמאלנית

              יורד, 22/04/07 03:57

              נראה שאת המתוסכלת,יש לך שריטה רצינית,אולי שכחת לקחת את התרופות שלך היום,אז אני רק רוצה להזכיר לך.

    • כן, יקירתי

      ליליאן, 20/04/07 12:54

      בדיוק בגלל אנשים כמוך
      גם ציונים כמוני רוצים לרדת מהארץ.

      • אף אחד לא עוצר בעדך, לך

        מאיר, 20/04/07 13:38

        לך לארץ שאתה חולם עליה,אתה חיי במדינה דמוקרטית ואף אחד לא יכול לעצור אותך, אבל כניראה אין לך מה להציע לכן אתה עדיין בארץ, אבל אל תשכח שגם בחול צריך לעבוד בישביל לחיות. בחול הכסף לא גדל על העצים.

    • ציונית דבריך מעוותים את המציאות

      משה, 20/04/07 13:48

      אני מאמין בדבר אחד שלכל אדם בעולם ישנה זכות לבחור היכן לחיות הפרופסור הביא כבוד למדינת ישראל בכך שבא והביא לנו מחוכמתו ,אפילו אןם הוא עזב לארה''ב שם הוא מייצג אותנו כישראלי ומביא הרבה כבוד למדינה גם כפרפסור שמראה שאנו לא עם טיפש וגם במעשה הגבורה שביצע , אם רומניה שממנה הפרופסור ברח ממנה שלחה נציג רשמי להלוויה אז על אחת כמה וכמה ישראל היתה חייבת לשלוח אדם כזה כדי לתת כבוד לאותו אדם אבל לצערי אנו חברה שלא מוכירה את אזרחיה , ואזרחיה הטובים ביותר.

    • גבירתי הציונית...רבין טעה בגדול....

      מנחם סורין, 20/04/07 14:50

      נפולת הנמושות הם אלו ,שנישארו בארץ וגנבו אותה....
      הנבונים עזבו את התופת....החברתית.

      • מנחם, הציונית צודקת. ואיך שלא נסובב את זה, אתה מעדיף לגלוש באתרים (ל''ת)

        מהעלק..., 20/04/07 16:18

    • ההתייחסות נובעת ממניעים ציניים בלבד. רק שיקולי רייטינג. זה הסיפור. (ל''ת)

      ותו לא, 20/04/07 16:21

  • 28.

    למה שיבוא נציג לפרופ' יורד שהעדיף את ארה''ב.שיבוא נציג אמריקאי רשמי (ל''ת)

    ת''א לא היה טוב, 20/04/07 12:35

    • בדיוק ככה אני חושב... (ל''ת)

      חוצ-פה, 20/04/07 13:02

  • 27.

    הם רק היו פוגעים בגיבור....!!!! (ל''ת)

    דודי, 20/04/07 12:29

  • 26.

    נדיר אבל צודקים

    חנוך מגן, 20/04/07 12:24

    פרופ' ליברסקו עלה ארצה לאחר מאמץ מיוחד של מנחם בגין ז''ל.
    הוא בחר לרעות בשדות זרים כמו רבים וטובים אחרים.
    מותו הטרגי כמו של אזרחים ישראלים אחרים בעולם לא היה אירוע שקשור לעם או למדינה.
    ולכן לא היו צריכים לבוא.
    אני מקווה שהם לא באו לאחר חשיבה ולא סתם מתוך זלזול

    • להלוויה של שמעון ויזנטל...

      יוסי, 20/04/07 12:43

      אתה חושב שהם לא באו לאחר חשיבה או מתוך זלזול?
      המסקנה פשוטה לגבי שני המקרים.

  • 25.

    למה צריך נציג, הוא לא נרצח בגלל שהוא יהודי או בפיגוע טרור. (ל''ת)

    י, 20/04/07 12:11

  • 24.

    בושהההההההההההההה!!!!!!!

    איציק, 20/04/07 12:11

    כל אחד דואג לעצמו
    ממשלה נכשלת!!!!

  • 23.

    לנציגי הממשלה יש דברים חשובים יותר לעשות. מה פתאום שיבזבזו זמנם

    אזרח, 20/04/07 12:09

    על הלוויות או אזכרות ? ליברסקו, נפגעי-פיגועים, הנופלים בלבנון - אין הנושא כנראה חשוב מספיק בכדי להטריח ''נבחר-ציבור'' להגיע.

    מי ייגאל את כבוד הנופלים במלחמת לבנון?

    כולם מברכים את כולם בשנה טובה. כולם מאחלים כי השנה החדשה תשס''ז, תהייה טובה מקודמתה, אולם איש אינו מציין ומעלה את זכרם של 156 חללי צה''ל ואזרחי מדינת ישראל שנהרגו במלחמה בלבנון. בשבוע שעבר, ביום חמישי 14.9, מלאו 30 יום לסיום המלחמה וכניסת הפסקת האש לתוקפה. לא הממשלה, לא צה''ל, ולא אף אחד אחר לא ערכו שום טכס לכבודם של הנופלים במלחמה. כאילו לא היו נופלים. כאילו לא הייתה מלחמה. איש לא הוריד לכבודם דגלים עד לחצי התורן. איש לא הצדיע על קברותיהם. המדינה וצה''ל לא דאגו להניח ערב ראש השנה זרים על קברותיהם. עוד לא היה כדבר הזה בכל 58 שנות קיומה של מדינת ישראל. לא צריך להרחיק לכת כדי להבין כי לא לראש הממשלה אהוד אולמרט, לא לשר הביטחון עמיר פרץ, ולא לרמטכ''ל רב אלוף דן חלוץ, וגם לאף אחד משרי הממשלה אין אומץ הלב לעמוד בפני המשפחות, בפני העם. בפני הקברים. מתבצרים מאחורי לשכותיהם, מסתתרים מאחורי מסכי הטלוויזיה, וכתבי העט להשכיר שלהם, מפטירים שלושת האחראיים לכישלון המלחמה מילים בודדות של השתתפות בצער המשפחות. ראש הממשלה אולמרט צועק בכאבו הפוליטי, 'הניחו לחיילי צה''ל הגיבורים, באמת הנפלאים האלה. הפסיקו לתקוף את הרמטכ''ל,' אתו הוא עצמו אינו מדבר. ובאותה נשימה, בצביעות, ציניות, ונבזות, שאין למעלה מהן, מוריד מעליו את האחריות למלחמה ומה שהתרחש בה. 'אני לא עשיתי שום שגיאות מהותיות'. ומעביר אותה לצבא. 'שם היו ליקויים', לא אצלו. כלומר, המפקדים והחיילים, הם האשמים! אם ממשלה, צבא, ועם דוחקים ומתעלמים מזכר הנופלים, חודש אחד בלבד לאחר סיום המלחמה, אין צורך לא בוועדות חקירה ולא בוועדות בדיקה, כדי להבין מה הוא המצב האמיתי בו נמצא עם ישראל ערב ראש השנה תשס''ז.

  • 22.

    מְדִינָה מִקְרִית

    אלכס, 20/04/07 12:04

    מְדִינָה מִקְרִית
    שִקְרִית ... אַך עִבְרִית !
    אַקְרָאִית, עֲמָמִית, אֲרָעִית,
    מְדִינָה לְמַרְאִית.

    מְדִינָה עִיזִית,
    נִבְזִית, לוֹעֲזִית,
    אֲחוּזַת תְּזָזִית,
    יְלָדֶיה, אֲבָנֶיה, גָּזִית.

    עַם מְנוּוָן,
    מעֲרָכָיו מְרוּקָן
    אָדִיש, רָדוּם, שַאֲנָן,
    רְדוּף קוֹרְבָּן וחוּרְבָּן.

    חֶבְרָה אֲרוּרָה
    מְעוּרְעָרָה, רְעוּעָה,
    רָעָה וגְרוּעָה
    עֲמוֹרָה וגְמוּרָה.

    מְדִינָה הבְּנוּיָה על כַּרְעֵי תַּרְנְגוֹלֶת
    עַם השָרוּי (לנֶצַח?) בְּתוֹכְכֵי מְעַרְבּוֹלֶת -
    מֶמְשָלָה בְּלִי תּוֹרָה... בְּלִי קֶמָח... בְּלִי סוֹלֶת...
    סָפֵק, אִם לִבְסוֹף, תִּיוָותֵּר בְּקוֹשִי גוּלְגוֹלֶת.

    נ. ב.

    לא רק הממשלה הנוכחית. גם הממשלה הבאה.

    • כל מילה בול, לצערי,! וכל המוסיף גורע, והגורע מוסיף! (ל''ת)

      ירמיה, 20/04/07 12:31

      • מילים בסלע (ל''ת)

        מוטי בר-נס, 20/04/07 12:59

    • אתה צודק...וחן חן על הניקוד (ל''ת)

      צודק !!!!!!!!!, 20/04/07 12:33

    • מדהים!!!רק רציתי לשאול אותך אלכס...

      yossi, 20/04/07 13:15

      זה אתה חיברת את זה??
      אם כן,אז אנא רציתי לשאול אותך כמה נקודות שיעזרו לי -כי אני גם כן כותב קצת לעצמי...
      אז אם כן-אשמח אם תשלח אימייל שלך ל- yossi15@yahoo.com
      ושוב-ממש מדהים!!

    • אנחנו מדברים על אותה מדינה?

      אסתי, 20/04/07 14:49

      במדינה שבה גדלתי היה רק חול וחול
      משום דבר בנו את הכל!!!
      נלחמו כאריות שאגו כלביאים
      ובמקום להודות אנו בועטים ביש!!! ועושים זאת כל החיים...

      במדינה טרם לידתי ייבשו ביצות...
      היו כאלה שעזבו הכל עלו לארץ הם נקראו חלוצים וחלוצות!!!
      הם לא התלוננו כל היום הם בנו מדינה
      סללו כבישים...
      אז במה אתם בדיוק מתביישים?

      למדינה הזאת שאתם ''דורכים'' עליה ברגל גסה עלו שארית הפלטה
      הם בחרו בחיים ולא במיתה...
      בים הטלטלו באוניות רעועות
      נלחמו על כל פיסת אדמה הגשימו חלומות!!!

      והיום קצת קשה אז אורזים פקלאות
      מכבים את האורות
      לוקחים את המקל
      ומספרים איך הארץ הזאת הולכת לעזעזאל!!!

      אז בשבילי הארץ הזאת היא לא שר משפטים לשעבר שדוחף את לשונו על מנת לקבל נשיקה..ולא נשיא שנחשד באינוס מזכירות הלשכה...הארץ הזאת היא לא שר האוצר שנחשד בגניבה של מיליונים ושם אותם בכספת ומספר על דודה עשירה שאף אחד לא מכיר, כי סיפורים יש למכביר..

      הארץ שלי היא הכנרת בצפון ואילת בדרום...הארץ שלי היא ירושלים שבה נמצאים כל הדתות ואשר חיים זה עם זה בשלום...
      הארץ שלי זאת תל אביב ומסיבותיה
      רמת גן גבעתיים בארותיים ואף אחד לא יגרום לי להרים ידיים..

      כי אם הארץ הזאת הינה אנשים...
      אז היו גם אנשים טובים כמו בן גוריון...ובגין לדוגמא
      אשר היו מחוברים לאנשים כמו לאדמה...

      ועדיין אם כל הטעויות ואם כל המכות ואם כל הגנבות ושברי חלומות...
      זוהי הארץ שלנו אנחנו פשוט חייבים לנגב את הדמעות...
      ולהתחיל לשנות....

      ואפשר לעשות זאת בזכות בחירות חדשות וחשיבה חיובית לעתיד להגיע...
      בסך הכל את קולנו הפנימי צריך להשמיע...

      לא עוד ישיבה על הכסא בבית !!!
      שהרי אנו האנשים ''הקטנים'' עוד יכולים לתת ליונה להמריא כדי שזאת תחזור עם עלה של זית...

      זה הבית שלנו זאת המדינה שלנו ולא בכדי נולדנו כאן...כיהודים!!!
      אסור לנו לוותר!!!
      זאת היא הארץ שלנו
      ואם לא נשמור עליה יבוא היום ונצטער...

      יום עצמאות שמח

      • תודה לך אסתי! עשית לי את החג! (ל''ת)

        יגאל, 20/04/07 16:30

      • אשת חייל אמיתית את אסתי

        ציון, 20/04/07 17:30

        הלואי ונשות ישראל יכלו להתעלות מעל הבינוניות שלהן וללמוד ממך אהבת מולדת.
        מנחם לדעת שבמדינה בה המילה ציונות הפכה למין מילת גנאי יש עדיין נשים ואנשים ראויים כמוך.
        אשרי האיש שאיתו חולקת את את חייך.
        תבורכי.

      • כן, אסתי, לדאבוננו אנחנו מדברים על אותה מדינה. (ל''ת)

        אלכס, 20/04/07 19:14

  • 21.

    בסה''כ רצו למנוע ממנו את המבוכה...!

    חשוך ימי בינימי, 20/04/07 12:03

    תארו לעצמכם שבהלוויתו של פרופסור גיבור שמסר את חייו כדי להציל את תלמידיו היה משתתף שר האוצר (חשוד בגניבת מליונים), או רוה''מ (חשוד במעילות ענק), או עבריין מיניסטריאלי אחר (שלא לדבר על נשיא המדינה...), לאן היינו מוליכים את החרפה?

    • בושה. חוץ מNRG אף אחד לא עלה על המחדל.

      המשתאה, 20/04/07 12:25

      ברור שהממשלה בחופשת יום העצמאות.
      למה המדיה לא שואלת ברצינות - מה קורה כאן?

  • 20.

    הבינו ששם לא ידחפו להם לכיס כסף... (ל''ת)

    אופורטוניסטים, 20/04/07 12:03

  • 19.

    עם כל האבל הרב, נו אז מה אם לא הגיע נציג

    קרן, 20/04/07 11:59

    מה הביג דיל?
    הוא לא נהרג בארץ
    הוא לא מת מפיגוע טרור.
    הוא היה אדם גדול ומכובד.
    אבל כמו שכל פרופסור אחר מת ולא מגיעים להלוויה שלו אנשים מהכנסת

    • הוא נרצח בפיגוע טרור!

      די לביזיון, 20/04/07 12:13

      חוצפה. נשיא ארה''ב מדבר עליו בפריים טיים, עשרות צלמים מארה''ב, רומניה וישראל ובעיקר נציגים רשמיים של נשיאי ארה''ב ורומניה - ואין שום נציגות רשמית ישראלית???????

      • הוא לא נרצח בפיגוע טרור

        דור, 20/04/07 13:02

        הוא נרצח על ידי תימהוני שלא רצח אותו בשל היותו יהודי אלא רצח אותו (ככל הנראה) בשל בעיות נפשיות קשות.עם כל הכבוד לפרופסור, אין שום סיבה לייצוג ממשלתי בהלוויה שלו, מכיוון שהוא לא נרצח על אדמת ישראל ולא נרצח על רקע זה שהוא יהודי.
        אותי מעניין רק דבר אחד. קרוב משפחה של מי הוא במערכת NRG שמפרסמת בכותרת הראשית שלה את ''הסקופ'' על כך שלא בא נציג ממשלתי ''להלווית הפרופסור הגיבור'' כהגדרתם. מה השלב הבא? כתבות על זה שלא רוצים להעניק לו את אות גיבור ישראל יחד עם רועי קליין ז''ל.
        ולמי שאומר שנשיא ארה''ב התייחס בדבריו לפרופסור, אז יש לכך תשובה ברורה, שארצות הברית תכבד את הפרופסור בכל הטקסים והאותות שהיא רואה לנכון.
        אנחנו נכבד (או ננסה יותר נכון) את גיבורינו והם יכבדו את גיבורם.

    • הוא ניצול שואה, כאילו?

      שרית, 20/04/07 12:15

      הוא בסה''כ, ניצול שואה שנרצח ביום השואה ע''י בן עוולה ושסיפור גבורתו היהודי-הישראלי זכה לתקשורת העולמית.
      בסה''כ.

    • שגריר ארה''ב לא הגיע להלוויה. (ל''ת)

      בושה., 20/04/07 12:16

    • גם רודף הנאצים (ויזנטל) לא זכה!

      שר., 20/04/07 12:17

      אז..

    • למה רק NRG חשף הבושה, אבל התקשורת כולה שותקת?

      אביבית, 20/04/07 12:38

      הבושה של המדייה.
      על מי התקשורת מגינה - על ממשלת קדימה המושחתת בכל תחום אפשרי?

    • מְדִינָה מִקְרִית

      אלכס, 20/04/07 14:10

      מְדִינָה מִקְרִית
      שִקְרִית ... אַך עִבְרִית !
      אַקְרָאִית, עֲמָמִית, אֲרָעִית,
      מְדִינָה לְמַרְאִית.

      מְדִינָה עִיזִית,
      נִבְזִית, לוֹעֲזִית,
      אֲחוּזַת תְּזָזִית,
      יְלָדֶיה, אֲבָנֶיה, גָּזִית.

      עַם מְנוּוָן,
      מעֲרָכָיו מְרוּקָן
      אָדִיש, רָדוּם, שַאֲנָן,
      רְדוּף קוֹרְבָּן וחוּרְבָּן.

      חֶבְרָה אֲרוּרָה
      מְעוּרְעָרָה, רְעוּעָה,
      רָעָה וגְרוּעָה
      עֲמוֹרָה וגְמוּרָה.

      מְדִינָה הבְּנוּיָה על כַּרְעֵי תַּרְנְגוֹלֶת
      עַם השָרוּי (לנֶצַח?) בְּתוֹכְכֵי מְעַרְבּוֹלֶת -
      מֶמְשָלָה בְּלִי תּוֹרָה... בְּלִי קֶמָח... בְּלִי סוֹלֶת...
      סָפֵק, אִם לִבְסוֹף, תִּיוָותֵּר בְּקוֹשִי גוּלְגוֹלֶת.

      נ. ב.

      לא רק הממשלה הנוכחית. גם הממשלה הבאה.

  • 18.

    סל קליטה, שבתון, מענק קליטה

    מדינה בנבדל, 20/04/07 11:58

    קם ו..עזב..מאז, מדינה פריירית, תחיליטו

  • 17.

    למה נציג ? הוא מת בנסיבות פרטיות

    אבי, 20/04/07 11:57

    מה קרה ? הוא מת במלחמה ? הוא מת בשליחות רשמית ?
    עם כל הצער ויש לי צער - הוא הלך לרעות בשדות זרים -זכותו - אבל אל לבקש זכויות שלא מגיעות לו .

  • 16.

    למה ששרים או חכי''ם יבואו ללויה?

    momo, 20/04/07 11:57

    1. אין שם נאומים, את ההספד אומר
    הרב או חבר קרוב,

    2. אין שם אוכל כמו במימונה

  • 15.

    רגע, קליין זרק עצמו על רימון כדי להציל את חייליו

    ברוריה מהקריות, 20/04/07 11:55

    במלחמת לבנון 2 - מישהו מהממשלה היה בהלוויה? בחייכם. מה זה הבומבסטיקה הזאת.

  • 14.

    תגובת מס' 2 מדויקת-יורד אמיץ נהרג

    מזל שנציג ממשלה, 20/04/07 11:53

    לא השתתף בהלוויתו של יורד

  • 13.

    ובצדק אין אף נציג

    אדום, 20/04/07 11:53

    אני לא חסיד גדול של פוליטיקאים שבאים ומנסים להסיט את אור הזרקורים מאלה שראויים לו (עיין ערך לימור לבנת באולימפיאדה)

  • 12.

    מה פתאום?

    צ, צפון, 20/04/07 11:50

    מדוע נציגי ממשלה היו חייבים להגיע להלוותו? אבי איש המחתרות וניצול שואה הלך לעולמו, לא בקשתי זאת והוא מעולם לא עזב את הארץ לבצע כסף, משפחה! תתביישו

  • 11.

    למגיבים 1-3: במקום לראות אדם למופת, אתם רואים רק זבל בעיניכם

    ארתור שרמן, 20/04/07 11:48

    וזאת הסיבה שאדם גיבור כזה לא נשאר כאן.
    מבחינתי, הוא דוגמה, ואני מאושר שיש עוד כאלה.
    אני אזכור אותו, למרות שזו הפעם הראשונה ששמעתי עליו.
    זה שהוא יהודי רק ממלא אותי בגאווה.
    אתם ממש לא גורמים לי את זה.

    זכר הגיבור והצדיק לנצח.

    • מר שרמן, אתה מגזים. הקצין קליין

      ברוריה מהקריות, 20/04/07 11:58

      שזרק עצמו על רימון והציל את חייליו, במלחמת לבנון 2 - הוא היה גבור בעיני. לא ליברסקו. ליברסקו לא פעל ולא פאר את מדינת ישראל ולא את העם היהודי. המגיב מס 1 , לצערי, צודק. וליברסקו לא היחיד שניצל מהשואה עלה לישראל וירד לאמריקה והשאיר אותנו כאן, לבד מול טרור. מצטערת, אבל לא מסכימה אתך.

      • לא מסכים עם הגדרתך לגבורה

        אביחי, 20/04/07 12:24

        לא רק חיילים הם גיבורים.
        גם מאבטח בסופר שמונע פיגוע בגופו הוא גיבור.
        גם חייל אמריקאי או רוסי שמקריב עצמו כדי להציל אחרים הוא גיבור.
        גבורה איננה נחלתו הלעדית של העם היהודי.
        ולכן גם פרופסור ליברסקו שהקריב את חייו כדי להציל את תלמידיו הוא גיבור.
        ובכלל, מה זו הבכיינות הזו?
        ''השאיר אותנו לבד מול הטרור'', נו באמת. מה אלה רגשי הנחיתות הללו?
        אם את כלכך סובלת כאן את רשאית לעזוב, אף אחד לא מונע זאת ממך.

        אבל, זה שהוא גיבור לא אומר שהוא גיבור שלנו.
        מדובר באמריקאי ממוצא יהודי עם עבר ישראלי.
        עם כל הכבוד, אין קשר למדינת ישראל.
        בדיוק באותה מידה שממשלת דרום קוריאה לא תגיש התנצלות רשמית לממשלת ארה''ב כך אין קשר רשמי לממשלת ישראל.

    • מר שרמן היקר, כל מלה שלך אמת. כל מלה חקוקה בסלע. (ל''ת)

      אלכס, 20/04/07 22:00

  • 10.

    עצם הכותרת ה''מאשימה'' כביכול היא היא ביזוי המת!

    אבי, 20/04/07 11:45

    הפרופ' הנכבד לא היה בשליחות המדינה.
    ההיפך: הוא מהנפולת הראשונית של העם היושב בציון.
    ממשלת ישראל בזבזה קרדיט יקר בזמנו כדי להוציאו מרומניה והוא לא ידע לגמול לה ולהתגבר על קשייו האישיים ובחר לאחר שנת שבתון (שממומנת ע''י המדינה!) להישאר בארה''ב.
    זכותו!
    אבל נא לא להתבכיין. זו צביעות לשמה.
    יהי זכרו ברוך.

    • הצדק עם 10 (ל''ת)

      אריק שפירא, 20/04/07 11:53

  • 9.

    ונציגים ממשלת ארה''ב יש?!

    טלי, 20/04/07 11:43

    מהפוליטכניק יש?!

    די לצביעות!!! לא צריך נציג ממשלה...


    הוא מת כגיבור, הציל אנשים רבים במותו. מוות סימלי ומיותר.


    • ממשלת ארה''ב דאגה להעברה המהירה של הגופה לישראל

      יהודי, 20/04/07 15:02

      ממשלת ארה''ב דאגה להעברה החלקה והמהירה של הגופה לקבורה בישראל. זה בנוסף לציונו כגיבור ישראלי-אמריקאי.

  • 8.

    אולי תפסיקו עם הדמגוגיה הזאת?! (ל''ת)

    יאללה יאללה, 20/04/07 11:42

  • 7.

    עם כל הכבוד לפרופסור הגיבור, מדוע צריך להיות נציג מהממשלה בהלוויתו?

    חיים, 20/04/07 11:41

    האם בכל הלוויה של ישראלי שנהרג בחו''ל, שנים אחרי שירד מהארץ, ונקבר בישראל יש לשלוח נציג מהממשלה?

    • צודק!

      אליהו שמש, 20/04/07 14:21

      בלי שום קשר למעשהו האמיץ: מה בכלל הקשר?!... מדוע צריך להשתתף נציג ממשלה בלווית אזרח לשעבר שנרצח בחו''ל? הפרופסור הגיבור ז''ל, החליט לאחר שחי בארץ, כי לא טוב לו כאן. זכותו. לכן, ארז מטלטליו והלך לחיות בחו''ל. זכותו. רצה הגורל שמת מות גיבורים. אנני יודע אם רצה בכלל להקבר בארץ אותה עזב ... מדוע בכלל הוא מזוהה בתקשורת כישראלי? ... הוא חי כבר שנים בארה''ב ומחזיק באזרחות אמריקאית! האם כל אזרח שנרצח, ''זןכה'' להשתתפות נציג ממשלתי?!.... אני שואל: באיזה מדינה בעולם זה קורה?....

  • 6.

    רוצים לדעת איזה עוד ניצול שואה לא זכה לנציג ממשלתי בהלוויתו?

    תיכוניסט, 20/04/07 11:40

    שמעון רוזנטל, צייד הנאצים.
    בושה וחרפה.

    • זאת כבר לא בושה וחרפה, אלא הפך לנורמה במדינת ישראל!!!!!!!!!!!!!!!! (ל''ת)

      לצערה ודאבה של, 20/04/07 11:50

    • ויזנטל לא רוזנטל (ל''ת)

      HH, 20/04/07 11:54

    • ויזנטל

      טל, 20/04/07 11:58

      בוא ננציח את השם כמו שצריך.

    • למען הדיוק ויזנטל לא רוזנטל. (ל''ת)

      הילה, 20/04/07 12:00

    • ויזנטל ויזנטל. מצטער , מרוב כעס נפלה טעות.. (ל''ת)

      תיכוניסט, 20/04/07 12:05

  • 5.

    לא צריך נציג ממשלה אבל קצת כבוד מהטוקבקיסטים

    אני, 20/04/07 11:40

    לא יזיק

  • 4.

    ולהלווית בני לא בא אף קצין בכיר....

    אב שכול, 20/04/07 11:40

    רק דרג זוטר.
    בדיעבד נודע לי שכולם ירדו לאילת לסוף שבוע ארוך.

    • די! תגובתך מזעזת

      צ, צפון, 20/04/07 11:52

      אם נכון..ביזיון

      • גם אני אב שכול מהצפון ובני בכורי נפל בגולני

        ל4אבשכול מהצפון, 20/04/07 12:27

        ולא הגיע שום קצין בכיר ,אני בכלל לא הייתי במצב לשים לב לזה ורק בנות משפחה שהיו חיילות וקצינות בצהל והשתתפו בלוויה שמו לב לזה , אצלי היה משהו גרוע יותר , כעבור חודש מופיעה בביתנו שליחה מטעם משרד הביטחון [ אז היה יצחק מרדכי ] ובה תעודה רשמית בה היה כתוב כדלהאלן ...אני משתתף איתכם בצערכם בנפול ביתכם האהובה סמל זאב ...... יש כאן שר ביטחון שכותב תעודת השתתפות בצער המשפחה ולא שם לב אם מדובר בחייל או חיילת , כמובן שהחזרנו את זה לשולח ,ועד היום בחדר הזיכרון של זאב אין תעודה משר ביטחון וזה בסדר מצידנו .

        • מִסְפֵּד

          משה, 20/04/07 14:08

          מִסְפֵּד

          הַשְכוֹל מִתְהַפֵּך בְּגַנֵּנוּ כְּחֶרֶב.
          פּוֹקְדֵנוּ הַשְכוֹל, בֵּית-אֵם וּבֵית-אָב.
          עִם שַחַר יָצָא נַעֲרֵנוּ – עִם עֶרֶב - -
          בָּא בּוֹקֶר. תַּם יוֹם – הוּא לא שָב.

          הָיָה נַעֲרֵנוּ – עֵץ זַיִת מַכְסִיף,
          הָיָה – צַפְצָפָה חֲלוּמַת הֶעָלִים.
          הָיָה נַעֲרֵנוֹ – אַלּוֹן מַעֲנִיף,
          הָיָה הַתָּמִיר בּדְקָלִים !

          נוֹלַד נַעֲרֵנוּ בְּצֵל הַגִּלְבּוֹעַ.
          רוּחַץ נַעֲרֵנוּ בְּנַחַל חֲרוֹד.
          נַעֲרֵנוּ שֶלָנוֹ הַטּוֹב, הַגָּבוֹהָּ.
          אֲהַבְנוּך עַד צְחוֹק וּדְמָעוֹת !

          הָיָה נַעֲרֵנוּ – שְדֵה פַלְחָה מוֹרֶקֶת.
          הָיָה – עַפְעַפֵּי שַחֲרִית נִקְרָעִים.
          הָיָה – כְּתִפְרַחַת תַּפּוּחַ צוֹחֶקֶת.
          הָיָה הַבָּשוּם בַּפְּקָעִים !

          נִגְמַל נַעֲרֵנוּ לְאוֹר וְלִתְכֵלֶת.
          נוֹעַד נַעֲרֵנוּ לִשְבוֹעַ יָמִים.
          נַעֲרֵנוּ הַגֵּא, נַעֲרֵנוּ בְּרוֹש-יֶלֶד,
          אֵיך זָנַק מוּל חֶרְמֵש הַדָּמִים !

          הָיָה נַעֲרֵנוּ – כְּאוֹרֶן הַחוֹרֶש.
          הָיָה – תְּאֵנָה הַחוֹנֶטֶת פַּגִים.
          הָיָה נַעֲרֵנוּ – הֲדַס סְבוּךְ הַשוֹרֶש.
          הָיָה הלוֹהֵט בַּפְּרָגִים !

          הָיָה נַעֲרֵנוּ – בָּבַת-יִזְרְעֶאל,
          טִיפְּחוּהוּ תְּכוֹל-שַחַק, מָטָר וְשָרָב.
          לְפּוֹעַל-חַיָּיו עֵמֶק-רֵעַ יִחֵל,
          יִחֵל וּבָטַח. לא לַשָוְוא ! –

          הָיָה נַעֲרֵנוּ – כְּצוּק הַגִּלְבּוֹעַ,
          הָיָה – כִּמְעוּף נְשָרָיו נֶאְדָּר –
          אַמִּיץ וְנוֹעָז וְגָבוֹהָּ-גָבוֹהָּ
          עַד אַחֲרוֹן רְגָעָיו מוּל הַצָּר.

          משה טבנקין.

        • מזעזע

          מצטערת, 20/04/07 14:55

          איזו אטימות!
          שלא תדעו עוד צער....

      • כשאומרים לכם: ''שלא תדעו עוד צַעַר''

        אלכס, 20/04/07 14:03

        כשאומרים לכם: ''שלא תדעו עוד צַעַר''

        ''בעצב תלדי בנים'' (בראשית, ג', ט''ז)

        כשאומרים לכם: ''שלא תדעו עוד צַעַר...''
        אתם יודעים, עד כמה, ביניהם לביניכם - רב וגדול הוא הפַּעַר
        הן כְּסִיל לא יבין זאת... לא אֱווִיל... לא שוֹטֶה... וודאי לא אִיש בַּעַר
        סָגוּר הלב ונָעוּל... מוּגָף לוֹ השַעַר.

        כי כשהם אומרים לכם: ''אנחנו כל-כך משתתפים בצַעַר...''
        אתם מרגישים עד כמה כבד היגון, עמוקה התהום, רחב הוא הפַּעַר
        אמת כּוֹאֶבֶת. נוֹקֶבֶת. חוֹצֶבֶת. צוֹרֶבֶת. דוֹאֶבֶת. שוֹאֶבֶת. חוֹתֶכֶת כתַּעַר.
        כְּלוּם אָכֵן, בְּאֱמֶת וּבְּתָמִים, זֶהוּ מַגָּש הכֶּסֶף, שאליו נתכוונו הנַעֲרָה והנַעַר ?

        לֵילוֹת קְרִירִים... לֵילוֹת קָרִים... לֵילוֹת יְקָרִים...
        לֵילוֹת קְפוּאִים... לֵילוֹת צוֹנְנִים... לֵילוֹת מַקְפִּיאִים...
        לֵילוֹת סוּמִים... לֵילוֹת חֲמוּסִים... לֵילוֹת כְּמוּסִים...
        לֵילוֹת טְרוּפִים... לֵילוֹת קְטוּפִים... לֵילוֹת רְדוּפִים...
        לֵילוֹת שְקוּפִים... לֵילוֹת כְּסוּפִים... הלְבָנָה חצי-סַהַר
        רוֹגֵש הלֵב והוֹמֶה... מָלֵא רוּחוֹת סַעַר
        הֵן איש חָכָם לא יבין זאת... לא שוֹטֶה... אף לא איש בַּעַר
        אָטוּם הלֵב וחָתוּם... איש לא יבוא בּוֹ, בשַעַר.

        כי כשהם מאחלים לָך, לְך, לכם: ''הלוואי שלא תדעו עוד צַעַר''
        אתם יודעים... עמוק בתוך הלב פנימה...
        כי מרוב קורבנות...
        הם אינם מסוגלים אפילו
        ...לראות את היער.

      • לשני האבות השכולים

        אזרחית שפויה, 20/04/07 15:51

        צר לי. זה נשמע כל כך מעליב וכואב.

  • 3.

    הוא לא צופה באף אחד מלמעלה

    אורן, 20/04/07 11:30

    הוא מת, מת בגבורה, אבל די כבר עם הפרימיטביות של ''צופה מלמעלה''.

    • מה זה מפריע לך? (ל''ת)

      אתה חסר רגש!, 20/04/07 11:41

      • מפריע שאנו עם ללא חמלה ולפתע נהרג יורד בחו''ל ואנו מתחסדים

        @@@@@, 20/04/07 12:07

        אילו כל החמלה הזאת שאנו מגלים כעת היינו מגלים כלפי זקנים שנוברים בפחי זבל על מנת למצאו אוכל, או כלפי משפחות שכולות, או כלפי ילדים שבאים לביה''ס עם בגדים קרועים וכיו''ב ניחא.

        אבל מאחר שאנו אטומים לסבל של כל אלו שנזכרו לעיל אז אין ספק שכל אלו ''שנקרעים'' היום לנוכח מותו של הפרופסור אינם יותר מחבורה מתחסדים צבועים


      • אורן המייחס פרימיטיביות לאחרים, בעצמו יצור מאד-פרימיטיבי

        אזרח, 20/04/07 14:07

        (אם לנקוט בלשון המעטה) וזאת אם לשפוט ע''ס תגובותיו והתבטאויותיו בהן, לדאבוננו, נאלצים אנו לצפות ברשת זו מדי פעם בפעם.

  • 2.

    עם כל הכבוד הפרופסור היה לא יותר מיורד שנהרג בפיגוע טרור בחו''ל.

    אני, 20/04/07 11:25

    כאלו יש אלפים בארץ שאיש אינו זוכר.

    • עם כל הכבוד, הפרופסור היה בן אדם שהציל בני אדם במקום ישר לברוח

      שי, 20/04/07 11:49

      שזה מה שאתה ודאי היית עושה, ''ציוני גאה'' שכמוך.

      • עם כל הכבוד,האירוע לא היה במדינת

        דורון, 20/04/07 12:11

        ישראל שאליה הוא עלה בעזרתו של מנחם בגין אלא במדינה אליה הוא היגר מאוחר יותר .
        הוא גיבור ? כן ,ישראלי ? לא !

      • גם הסיני בטיין אמן הציל חיים. אז? (ל''ת)

        נשלח שר לסין?, 20/04/07 12:25

        • למה לא?

          אביחי, 20/04/07 14:35

          זה כואב לך להביע כבוד וצער?
          יש לך את זה במלאי מוגבל אז אתה חוסך?

    • צודק (ל''ת)

      יובל, 20/04/07 12:26

    • אתה כלל לא מדייק.

      שמוליק, 20/04/07 13:23

      אכן הוא נהרג בפגוע טרור אך הוא גם הגן בגופו על תלמידיו ומנע את רציחתם. זה כלל לא דומה לאותם ''אלפים'' שנהרגו בהתקפות טרור. יש אולי בודדים כמוהו ועל זה צריך לזכור אותו

    • בוא'נה אתה אפס אמיתי. הוא ישראלי שנהרג בחו''ל, והגן בגופו על אחרים

      שגריר ישראל, 20/04/07 13:49

      כשיהודים נרצחים בחו''ל אנחנו כן עושים מזה רעש וככה צריך לעשות בכל פעם ששערה מראשו של יהודי נופלת. לך תבנה מדינה עם אנשים כמוך

  • 1.

    אחרי שראש הממשלה דאז, מנחם בגין, הוציא אותנו משם

    מקס, 20/04/07 11:22

    אז מדינת ישראל הוציאה אותם משם ,
    שיקמה אותם , כילכלה אותם .....
    והם גמלו למדינה בהגירה לארה''ב.
    הוא בכלל לא ישראלי.
    אז מה הם באים ליילל כאן?????

    • ישראליות זה לא הדבר הכי חשוב בחיים

      אסתר, 20/04/07 11:50

      לפעמים להיות בן אדם טוב זה יותר חשוב.
      ותחשבו על זה.

    • אני לא נוהג להגיב כאן בדרך כלל אבל ...

      tאביתר, 20/04/07 12:02

      אני חייב לומר שאתה אדם דיי רקוב !!!

    • חבוב, אני מוותר על היותי ישראלי! למרות שנולדתי כאן, אני יהודי!

      יהודי, 20/04/07 12:42

      ישראלי ?, המצב כאן , החברה כאן, האלימות כאן, הציניות ורישעות כאן, ממש ממש גורמת לי לדחות את היותי ישראלי, לא רוצה, מוחל על הכבוד,!

      • אז שחרר אותנו הישראלים מנוכחותך התבוסתנית,ולך לדרכך (ל''ת)

        מקס, 20/04/07 13:35

        • ציוני בחול הכי טוב שיש.......

          ניר, 21/04/07 06:42

          לגור בחול כמה שיותר רחוק מאנשים קנאים כמוך הכי בריא שבעולם.רק תזכור דבר אחד,שבלי היורדים והיהודים בחול,המדינה פושטת רגל.

      • רבין טעה בגדול.............

        טייב שוורץ, 20/04/07 14:42

        נפולת הנמושות הם אלו ,שנישארו כאן והיצטרפו לקדימה...חחחחח

    • בהחלט מסכים.

      אסף. ירושלים., 20/04/07 16:37

      ישראליות היא כותרת נטולת תוכן.

      אני מרגיש הרבה יותר יהודי מאשר ישראלי.

    • בגלל אנשים כמוך עזבתי את הארץ

      אילן, 20/04/07 16:51

      בגלל אנשים רעים כמוך החלטתי שאין
      לי מה לחפש בארץ. ניצחת, אתה מבסוט?
      ואגב יש לי דרכון ישראלי נולדתי בארץ
      עשיתי צבא ותעמוד על הראש אני ישראלי.