• 188.

    המסר אני הגאון שהיה מביא נצחון יש לי נסיון בנהול מלחמות. איזה למשל? (ל''ת)

    שואל, 13/07/07 19:29

    הגב לתגובה זו

  • 187.

    ברק השחצן חולם שהוא היה מנצח ומחזיר הבנים .ראינו. (ל''ת)

    מבואס מברק, 12/07/07 21:49

    הגב לתגובה זו

  • 186.

    המלחמה כשלון לפי ברק מי האשם? רק לא הוא כמובן. (ל''ת)

    אמיר, 12/07/07 21:31

    הגב לתגובה זו

  • 185.

    איך זה שהרמטכל היה מצוין והמלחמה כשלון? איפוא ההגיון?ברק לא חכם (ל''ת)

    שואל, 12/07/07 21:21

    הגב לתגובה זו

  • 184.

    ברק וביבי אומר שאתה היית כישלון שיצאת מלבנון ללא (ל''ת)

    הסדר, 12/07/07 18:47

    הגב לתגובה זו

  • 183.

    המוכשר שלך ברק הביא את הכשלון. שוב מחזיק חבל בשני קצותיו (ל''ת)

    מגיב, 12/07/07 18:15

    הגב לתגובה זו

  • 182.

    ברק מבקר את כ ו ל ם רק לא את עצמו. (ל''ת)

    רפי, 12/07/07 18:13

    הגב לתגובה זו

  • 181.

    ברק גם נהנה ממנעמי השלטון וגם מבקר. החבל בשני קצותיו. לא יפה (ל''ת)

    יקיר, 12/07/07 18:11

    הגב לתגובה זו

  • 180.

    היי נבהלתם מהתגובות נגד ברק והפסקתם לפרסם? (ל''ת)

    שואל, 12/07/07 18:10

    הגב לתגובה זו

  • 179.

    מה הוא עוד עושה בממשלה הזאת?. (ל''ת)

    שואל, 12/07/07 18:08

    הגב לתגובה זו

  • 178.

    הנסיון של ברק איננה מילת קסם. להיפך זכרונות גרועים. (ל''ת)

    זוכר, 12/07/07 16:54

    הגב לתגובה זו

  • 177.

    בזמן המלחמה טייל עם זוגתו האני ואפסי עוד והרויח מדבורים (ל''ת)

    אורי, 12/07/07 16:47

    הגב לתגובה זו

  • 176.

    בזמן המלחמה טייל ברק עם זוגתו האני ואפסי עוד בחו''ל והרויח כסף מברב

    אורי, 12/07/07 16:46

    מדבורים על המלחמה.מביש.

    הגב לתגובה זו

  • 175.

    הפוסל במומו פוסל זה ברק. (ל''ת)

    גדעון, 12/07/07 16:34

    הגב לתגובה זו

  • 174.

    האני ואפסי עוד שוב חזר לזירה רק לך יש ניסיון כל כך גרוע. (ל''ת)

    אזרח, 12/07/07 16:30

    הגב לתגובה זו

  • 173.

    שאלה מה טוב בנסיון הכושל שלך ברק? (ל''ת)

    שואל, 12/07/07 16:28

    הגב לתגובה זו

  • 172.

    הנסיון של ברק מביש . שלא יתפאר בו. (ל''ת)

    דן, 12/07/07 16:27

    הגב לתגובה זו

  • 171.

    הפוסל במומו פוסל זה ברק שלא לקח אחריות על אף פשלה שלו. (ל''ת)

    מתביש, 12/07/07 16:25

    הגב לתגובה זו

  • 170.

    הטעות הייתה בתגובה מהוססת של דרג מדיני שחשש מתקשורת עויינת ככל שמס

    עמית, 12/07/07 16:25

    שמספר ההרוגים יעלה.
    דוגמא אחת לכך היא ענת דוידוף היום ברשת ב' בשיחה על יה יה אמרה:
    '' יש לנו הרוג בעזה, נראה שהסתבכנו...''

    הרוג אחד הסתבכנו ?
    מה קורה כאן ?הרוג אחד אחרי 7 חודשי לחימה בעזה ? מדינה חפצת חיים צריכה לשלם מחיר כדי להתקיים. התקשורת בארץ היא ההורסת את מוראל העם , שדרנית כזו הייתה צריכה לעוף מהרדיו מיד !!!

    הגב לתגובה זו

    • צודק, שמעתי את דוידוף היום זה היה מזעזע !!! (ל''ת)

      רוני, 12/07/07 16:40

      הגב לתגובה זו

  • 169.

    כל זמן שברק שתק חשבנו שהוא חכם עכשיו ברור האיש לא חכם לא מוסרי

    עמי, 12/07/07 16:25

    ולא צריך להנהיג את עם ישראל שיתביש לו.

    הגב לתגובה זו

  • 168.

    הכשלון מספר אחד ברק פתח את הפה. ויפתח אדוני את פי ה.אתון (ל''ת)

    רן, 12/07/07 16:23

    הגב לתגובה זו

  • 167.

    ''אין להגזים בחשיבותו'' של השבר הציבורי או ''אין להמעיט בחשיבותו'' ?

    אזרחית, 12/07/07 15:03

    מה באמת אמר ולמה התכוון ?

    הגב לתגובה זו

  • 166.

    רק אהוד ברק המתאים ביותר לראשות הממשלה. (ל''ת)

    ליכודניק לשעבר, 12/07/07 13:36

    הגב לתגובה זו

    • תעמולת בחירות זולה נוסח משרדו של ברק ברח (ל''ת)

      דן, 12/07/07 16:13

      הגב לתגובה זו

    • רק לא ברק איש בלי מוסר שלא הודה בפשלות שלו. חצוף. (ל''ת)

      דן, 12/07/07 16:14

      הגב לתגובה זו

    • מה פלא שאתה ליכודניק לשעבר? אוי לנו מלכודניקים כמוך. (ל''ת)

      שולי, 12/07/07 16:31

      הגב לתגובה זו

    • למה?????????????????????????????? (ל''ת)

      שואל, 12/07/07 18:07

      הגב לתגובה זו

  • 165.

    השגיאה של ברק הביאה את נסראללה לגדר

    יושקו, 12/07/07 13:13

    4 אמהות כקובעות מדיניות.

    הגב לתגובה זו

  • 164.

    רק, אם זה המצב, ויש כרסום בהרתעה

    גידי, 12/07/07 11:03

    וקלסתר פנינו הערכיים הושחת איך אתה מתיימר לשנות את המצב בזמן שאתה יושב בממשלת השחיתות הסיאוב והכישלון שדואגת רק להישרדותה האישית? ברק תמיד טוב בדיבורים, אבל כשצריך לתרגם את הדיבורים למעשים משהו נתקע. אלו הדברים שאמר על הברק האלוף יוסי פלד, עכשיו אנחנו רואים למה הוא התכוון.

    הגב לתגובה זו

  • 163.

    ''לא אלה נורמות ההתנהגות, שלהן ציפינו ממפקדים בסיירת.''

    שפרן, שילה, כהן, 22/04/07 06:35

    ''מעולם לא ביקשנו מהעומדים לדין, אלא לקבל אחריות פיקודית. לא אלה נורמות ההתנהגות, שלהן ציפינו ממפקדים בסיירת. אנחנו עודדנו את בנינו לשרת ביחידה, שבה מפגינים ראש גדול ולוקחים אחריות, בטוב וברע. לא ביחידה שבה מפקדים מקבלים ציונים לשבח בעת הצלחה, אולם מתנערים מאחריות בעת כשל, כשאחריותם אינה מוטלת בספק''.

    משפחות שפרן, שילה, כהן וויכסלבאום

    הגב לתגובה זו

  • 162.

    מה יהיה עם האגרופים האלה ? תמיד נראה אותו עם אגרופים ? (ל''ת)

    אמא מודאגת, 21/04/07 22:24

    הגב לתגובה זו

  • 161.

    אך ורק אהוד-ברק !כל השאר חבל על-הזמן ! (ל''ת)

    אמנון בן-יהודה, 20/04/07 21:00

    הגב לתגובה זו

    • ''הסתכל איך שמטפלים, הסתכל על איך שמתרוצצים. הוא פשוט עמד ולא זז''

      יעקב, 22/04/07 06:34

      ''זה שאמרו שברק דיבר בטלפון זה לא נכון. הוא עמד שם עם פרצוף רציני והוא פשוט הסתכל.
      הסתכל איך שמטפלים, הסתכל על איך שמתרוצצים. הוא פשוט עמד ולא זז וממה שאני ראיתי הוא לא דיבר בפלאפון ולא בקשר. ממה שאני ראיתי, הוא לא ניהל בפועל את פינוי הפצועים ולא פיקד על האירועים''.

      יעקב, לוחם בסיירת מטכ''ל

      הגב לתגובה זו

      • ''לא עשה כלום''

        חזי שלח, 22/04/07 07:41

        ''לא עשה כלום''

        הגיע הזמן, שמישהו שלא היה בצאלים כאשר אירע שם האסון ייצג את כל מי שלא היו שם אך יודעים בדיוק איך התנהג הרמטכ''ל אז. צריך רק להסתמך על מה שאהוד ברק בעצמו אמר, ומה שאמר מתאים למה שאמרו האחרים שהיו שם, אלופים ופחות מאלופים.
        אני יודע שהוא דיבר אמת כי מה שאמר הוא בהחלט לא לטובתו, מעיד על אופיו ומחדד את השאלה, מיהו האיש הרוצה עכשיו להיות ראש הממשלה.
        ברק אמר שהוא לא ברח ולא הפקיר פצועים. יש להניח שבאמת לא ברח, ואין ספק שלא הפקיר פצועים. הוא לא היה יכול להפקיר כי הפצועים היו בידיים נאמנות. מה כן עשה ? הוא לא עשה כלום. וזהו לבו של העניין. על פי דבריה של מבקרת המדינה, ברק הציג לפניה עמדה חד משמעית: הוא נהג כפי שנוהג רמטכ''ל, והיה עליו לעסוק ב''קשירת קצוות''.
        אבל ממתי רמטכ''לים קושרים קצוות ? ובייחוד באירוע כזה, כשמסביב המוני קושרי קצוות פוטנציאליים, והיחידה הצבאית היא אירגון מיומן ומשופשף – סיירת מטכ''ל ? מה היה שם לקשור ? היה צריך לדווח על האסון, להזעיק מסוקים לחילוץ, להורות אולי על תיגבור האמצעים הרפואיים ולהכניס לכוננות בתי-חולים. האם מישהו מאמין שהיה צריך רמטכ''ל שלם בשביל כל הדברים האלה ?
        לעומת זאת, יש לשים לב מה עשו האלופים שהיו שם: אורי שגיא, עמירם לוין ושמואליק ארד רצו אל הפצועים, עזרו לחבוש, עודדו, פשוט כרעו לידם, כי גם כשכואב נעים שאלוף מחזיק לך את היד ואומר כמה מילים של בן אדם נבוך.
        בן אדם, זו מלת המפתח, ואני מציע שבנקודה זו נפסיק לחקור ונסיק את המסקנה היחידה המתחייבת מן האירוע ומהתנהגות הרמטכ''ל של אז: הוא פשוט לא בן אדם.
        תרבות הניסוח שלי בעניינים כגון אלה היא נטולת רחמים ולקוחה מהלקסיקון הבדוק והמדוייק של הדור שאליו אני שייך ושל הסביבה הצבאית שבה גדלתי. אני מכיר היטב ומקרוב את הרמטכ''לים שבאו מהסביבה ההיא, ושלא יבלבלו לי את המוח על מצבים היפותטיים. מוטה ורפול ומוישה וחצי ודן שומרון לא היו סוגרים שום קצוות ולא מדווחים לאף אחד. הם היו הדוגמא שלפיה נהגו אורי ועמירם ושמואליק.
        העובדות ברורות: אהוד לא ברח, הוא עמד שם שלוב ידיים. אין לי ספק שהיה מזועזע, אך הוא לא לכלך את הידיים ולא כרע על מנת לעודד. מי שלא יבחר בו בגלל זה להיות ראש ממשלת ישראל, או שהוא עדיין רוצה את נתניהו, או שהוא סתם יפה נפש, או שהוא דוגל באימרה הרומית, שמדבר אחד מסיקים על כל היתר.

        חזי שלח
        תל-אביב

        הגב לתגובה זו

    • רק לא ברק!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (ל''ת)

      רק ביבי!, 12/07/07 11:39

      הגב לתגובה זו

    • אתה ממשרדו של ברק? כך זה נראה. (ל''ת)

      מגיב, 12/07/07 18:12

      הגב לתגובה זו

    • אמנון חבל על הזמן שלך. כבר מכירים את הסיסמאות שלך. לא עובדות עלינו. (ל''ת)

      קורא, 12/07/07 18:14

      הגב לתגובה זו

  • 160.

    נמאס מכל הקוסמים למיניהם! בנתיים, אהוד אולמרט הוא מספיק טוב! (ל''ת)

    ושווה יותר מכם!, 20/04/07 19:23

    הגב לתגובה זו

    • אולמרט, צל ענק, צל מהלך, מהלך עלינו אימים, והוא לנו בגדר סיוט

      דפנה, 21/04/07 22:32

      אולמרט, צל ענק, צל מהלך, מהלך עלינו אימים, והוא לנו בגדר סיוט
      אולמרט, לא לקח, לא נשא, לא נטל על עצמו עד עתה, ולוּ מאום, כלום, שום טיפת אחריות
      כשאולמרט מופיע בימינו-בלילותינו מהווה הוא עבורנו חלום-רע-ונורא, ביעות
      מי היה מאמין כי בארצנו שלנו, יתגלגלו כך הדברים, וייהפכו למציאות.
      אינני יודעת, אך אני כולי מקווה, כי אולמרט בעם מהווה רק מיעוט.

      הגב לתגובה זו

  • 159.

    ישר זה לא הכל,

    גודמן, 20/04/07 18:30

    לוותר על מדינה מפני שלוחצים עליך?
    הלוחצים מתחלפים ומתים,לארץ ישראל אין תחליף.

    הגב לתגובה זו

  • 158.

    ברק לפחות לא מושחת כמו אולמרט

    נוחי, 20/04/07 15:34

    אני לא מחסידיו של ברק אבל אם להגיד את האמת הוא מתאים פי כמה לתפקיד של רה''מ מאולמרט הכושל.

    אולמרט מושחת-ברק לא.
    אולמרט מנצל את מעמדו העכשיוי לטובתו האישית(מכירת תמונות העלובות שאישתו ציירה במחירים מוגזמים,עסקי נדל''ן מפוקפקים וכו ).
    ברק לא עשה דברים כאלו.

    אולמרט היה ''לוחם'' בעיתון הצבאי
    ברק-לוחם בסיירת מטכ''ל.

    רק בגלל זה כדאי להחליף את אולמרט בברק

    הגב לתגובה זו

    • צא ובדוק את ההתעשרות שלו ושל ביבי ולא תדבר שטויות שוב.

      יגאל כהן, 21/04/07 02:31

      שני הנובורישים התעשרו מול פני המשטרה ואין פוצה פה ומצפצף.

      הגב לתגובה זו

      • ברק נתן מליונים למתנחלים זו לא שחיתות? (ל''ת)

        שואל, 12/07/07 16:34

        הגב לתגובה זו

  • 157.

    גם העם למד מהנסיון המר

    מזכיר המדינה, 20/04/07 14:24

    האנשים המנוסים בפוליטיקה שלנו הם הכשלונות הגדולים: אולמרט, נתניהו וברק.לא תודה. התכבדו ושבו בבתיכם. ואם לא, העם ישאיר אותכם בבית !!! תנו לעמי אילון להוביל.

    הגב לתגובה זו

  • 156.

    מה יהיה עם האגרופים האלה ? תמיד נראה אותו עם אגרופים ? (ל''ת)

    אהרון, 20/04/07 11:28

    הגב לתגובה זו

  • 155.

    גם ברק וגם פרץ צודקים. ולכן אצביע פינס (או איילון). (ל''ת)

    מתפקד עבודה, 20/04/07 10:25

    הגב לתגובה זו

  • 154.

    ''לא אלה נורמות ההתנהגות, שלהן ציפינו ממפקדים בסיירת.''

    שפרן, שילה,כהן, 20/04/07 10:02

    ''מעולם לא ביקשנו מהעומדים לדין, אלא לקבל אחריות פיקודית. לא אלה נורמות ההתנהגות, שלהן ציפינו ממפקדים בסיירת. אנחנו עודדנו את בנינו לשרת ביחידה, שבה מפגינים ראש גדול ולוקחים אחריות, בטוב וברע. לא ביחידה שבה מפקדים מקבלים ציונים לשבח בעת הצלחה, אולם מתנערים מאחריות בעת כשל, כשאחריותם אינה מוטלת בספק''.

    משפחות שפרן, שילה, כהן וויכסלבאום

    הגב לתגובה זו

  • 153.

    ''צה''ל בניצוחו של הרמטכ''ל עשה ככל יכולתו כדי להשכיח את האסון מתודעת

    משפחת ויכסלבאום, 20/04/07 09:44

    ''צה''ל, בניצוחו של הרמטכ''ל אהוד ברק עשה ככל יכולתו כדי להשכיח
    את האסון מתודעת הציבור''.

    משפחת ויכסלבאום

    הגב לתגובה זו

  • 152.

    אנחנו בצה''ל לא תיחקרנו וגם לא נתחקר מה קרה בהיבט המקצועי.

    אלוף אורי שגיא, 20/04/07 09:42

    ''אני בצער רב קובע, שאנחנו לא יכולים להתייצב (מול ההורים) ולומר ש(אנחנו) יודעים מה קרה שם באמת. אנחנו בצה''ל לא תיחקרנו וגם לא נתחקר מה קרה בהיבט המקצועי. כשאני אעזוב את תפקידי אני אגיד: הפיקוד הבכיר הזיק פה לשדרת פיקוד עצומה בצבא. הנזק הגדול - שאנחנו לא יכולים להסתכל למפקדים ביחידה (סיירת מטכ''ל) בעיניים... לתחושתי, לעולם גם לא נברר מה היה באמת בהיבט המקצועי''.

    אלוף אורי שגיא בבית הדין הצבאי

    הגב לתגובה זו

  • 151.

    ''והוא (הברק) התנהג אלינו כאנשים שלא מבינים מה קורה עם עצמם''

    יוכי שפרן, 20/04/07 09:40

    ''שאהוד ברק שיבוא ויגיד את האמת סוף כל סוף כי אותנו הוא הוליך בעד האף. אמנם הוא קיבל אותנו בלשכתו בחביבות, בלחיצת יד חמה, אבל הוא סובב אותנו והוא לא אמר דבר והוא התנהג אלינו כאנשים שלא מבינים מה קורה עם עצמם ולא מבינים מה קורה עם הצבא, אבל אנחנו למרות היותנו הורים שכולים, אנשים, באמת, שחיינו מאז האסון קשים מנשוא, אנחנו בעניינים. אנחנו נולדנו פה וגדלנו פה במדינה הזאת. אנחנו שרתנו בצבא ואנחנו יודעים טוב מאד מה קורה בצבא, מה קורה במדינה ולמרות כל מה שעבר עלינו וכל מה שעובר עלינו... אנחנו בעניינים''.

    יוכי שפרן, אמא של שמרי זכרונו לברכה אשר יחד עם ארבעת חבריו ליחידה, לוחמי סיירת מטכ''ל - אלעד שילה זכרונו לברכה, ערן ויכסלבאום זכרונו לברכה, אריק כהן זכרונו לברכה ושרון תמיר זכרונו לברכה, נהרגו בחורבן צאלים השני.

    הגב לתגובה זו

  • 150.

    הוא (הברק) עמד 5 מ' ממני עם ידיים שלובות הביט מסביב ולא עשה כלום''

    יעקב, 20/04/07 09:37

    ''היה פיצוץ חזק, מפחיד נורא. פתחתי את האוזניים ורצתי חמישה מטר הצידה. היה ענן של עשן, ואז, כשהוא לאט-לאט זז עם הרוח, ראיתי את אחד החברה קופץ על רגל אחת, כל הלחי שלו היתה שסועה, והתחילו צעקות, 'זה אמיתי, זה אמיתי, תרוצו לקרוא לעזרה'. די מהר הגיעו לשטח שלושה תצפיתנים שהיו הכי קרובים, והקודקודים* - אלוף אורי שגיא, ראש אמ''ן, אלוף עמירם לוין, וסגן אלוף דורון, מפקד היחידה. כולם רצו לעזור לפצועים, כי לקח זמן לצוות הרפואי להגיע לאיזור האימונים. היה שם גם הרמטכ''ל, אהוד ברק, הוא עמד אולי חמישה מטר ממני, עם ידיים שלובות, בתנוחה אופיינית לו, הביט מסביב ולא עשה כלום. המוח התפוצץ לי, לא שלטתי בעצמי. צעקתי לו – ''מה אתה עושה יא'מניאק, בוא תעזור, החברים שלי מתים פה''. אבל אהוד לא זז. תבינו, אהוד בשבילנו זה דמות, זה מיתוס, זה מנהיג - ועוד מישהו שגדל ביחידה... אני לא יכול לשכוח לו את זה''.

    יעקב, לוחם בסיירת מטכ''ל.

    הגב לתגובה זו

    • ''לא עשה כלום''

      חזי שלח, 20/04/07 09:47

      ''לא עשה כלום''

      הגיע הזמן, שמישהו שלא היה בצאלים כאשר אירע שם האסון ייצג את כל מי שלא היו שם אך יודעים בדיוק איך התנהג הרמטכ''ל אז. צריך רק להסתמך על מה שאהוד ברק בעצמו אמר, ומה שאמר מתאים למה שאמרו האחרים שהיו שם, אלופים ופחות מאלופים.
      אני יודע שהוא דיבר אמת כי מה שאמר הוא בהחלט לא לטובתו, מעיד על אופיו ומחדד את השאלה, מיהו האיש הרוצה עכשיו להיות ראש הממשלה.
      ברק אמר שהוא לא ברח ולא הפקיר פצועים. יש להניח שבאמת לא ברח, ואין ספק שלא הפקיר פצועים. הוא לא היה יכול להפקיר כי הפצועים היו בידיים נאמנות. מה כן עשה ? הוא לא עשה כלום. וזהו לבו של העניין. על פי דבריה של מבקרת המדינה, ברק הציג לפניה עמדה חד משמעית: הוא נהג כפי שנוהג רמטכ''ל, והיה עליו לעסוק ב''קשירת קצוות''.
      אבל ממתי רמטכ''לים קושרים קצוות ? ובייחוד באירוע כזה, כשמסביב המוני קושרי קצוות פוטנציאליים, והיחידה הצבאית היא אירגון מיומן ומשופשף – סיירת מטכ''ל ? מה היה שם לקשור ? היה צריך לדווח על האסון, להזעיק מסוקים לחילוץ, להורות אולי על תיגבור האמצעים הרפואיים ולהכניס לכוננות בתי-חולים. האם מישהו מאמין שהיה צריך רמטכ''ל שלם בשביל כל הדברים האלה ?
      לעומת זאת, יש לשים לב מה עשו האלופים שהיו שם: אורי שגיא, עמירם לוין ושמואליק ארד רצו אל הפצועים, עזרו לחבוש, עודדו, פשוט כרעו לידם, כי גם כשכואב נעים שאלוף מחזיק לך את היד ואומר כמה מילים של בן אדם נבוך.
      בן אדם, זו מלת המפתח, ואני מציע שבנקודה זו נפסיק לחקור ונסיק את המסקנה היחידה המתחייבת מן האירוע ומהתנהגות הרמטכ''ל של אז: הוא פשוט לא בן אדם.
      תרבות הניסוח שלי בעניינים כגון אלה היא נטולת רחמים ולקוחה מהלקסיקון הבדוק והמדוייק של הדור שאליו אני שייך ושל הסביבה הצבאית שבה גדלתי. אני מכיר היטב ומקרוב את הרמטכ''לים שבאו מהסביבה ההיא, ושלא יבלבלו לי את המוח על מצבים היפותטיים. מוטה ורפול ומוישה וחצי ודן שומרון לא היו סוגרים שום קצוות ולא מדווחים לאף אחד. הם היו הדוגמא שלפיה נהגו אורי ועמירם ושמואליק.
      העובדות ברורות: אהוד לא ברח, הוא עמד שם שלוב ידיים. אין לי ספק שהיה מזועזע, אך הוא לא לכלך את הידיים ולא כרע על מנת לעודד. מי שלא יבחר בו בגלל זה להיות ראש ממשלת ישראל, או שהוא עדיין רוצה את נתניהו, או שהוא סתם יפה נפש, או שהוא דוגל באימרה הרומית, שמדבר אחד מסיקים על כל היתר.

      חזי שלח
      תל-אביב

      הגב לתגובה זו

      • בלדה לחובש

        אלמגור ונצר, 20/04/07 09:55

        בלדה לחובש

        הם התקדמו לאט, הכל היה רגוע,
        מנגד הנהר וגומא מרשרש.
        פתאום רעם ברק, אחד צעק: פצוע !
        אני כבר בא – ענה לו החובש.
        עלינו על מוקש ! – צעק אז הפצוע,
        אני כאן לצדך – ענה לו החובש.

        ברד של אש ניתך, ברד כבד קטוע,
        מעבר לנהר, לגומא הרוחש.
        השאירו אותי כאן – בקש אז הפצוע.
        עזוב שטויות – ענה אז החובש.
        תציל את עצמך – בקש אז הפצוע.
        אני נשאר אתך – ענה לו החובש.

        והם נותרו שניהם, והשדה פתוח.
        והם נותרו שניהם, והם גלויים לאש.
        אנחנו אבודים – מלמל אז הפצוע.
        אחוז בי טוב – ענה לו החובש.
        נפצעת גם אתה – מילמל אז הפצוע.
        עזוב זה לא נורא – ענה לו החובש.

        האש כבדה, כבדה ! קשה, קשה לנוע.
        רק לא להתייאש, רק לא להתייאש.
        אזכור אותך תמיד – נשבע אז הפצוע.
        רק לא ליפול – מילמל אז החובש.
        שלך עד יום מותך – נשבע אז הפצוע.
        היום הוא יום מותי – ענה לו החובש.

        פתאום ענן-אבק, פתאום עלתה הרוח.
        וצל על הקרקע, והוא קרב, רועש.
        ניצלנו ! הם באים ! – יבב אז הפצוע,
        אך לא שמע מלה מן החובש.
        אחי, אחי שלי ! – יבב אז הפצוע.
        מעבר לנהר הגומא מרשרש.
        אחי, אחי שלי,
        אחי, אחי שלי,
        אחי ! ! ! ....


        מילים: דן אלמגור
        לחן: אפי נצר

        הגב לתגובה זו

        • ''שעומד קצין... ואיננו שותף למה שחשוב באותו הרגע זה לטפל בנפגעים''

          אלוף יוסי פלד, 20/04/07 10:09

          ''שעומד קצין... ואיננו שותף למה שחשוב באותו הרגע זה לטפל בנפגעים''
          ,
          ''אני קראתי את החומר וכשעוסקים במין אסון שכזה אני לא מוכן אפילו להתייחס לאפשרות שזו פוליטיקה.
          שאלה: כלומר, אתה חושב שיש ממש בטענות ?
          תשובה: אינני יודע. אינני פוסק. אבל פורסמו דברים שהם בלי הגזמה הם באמת איומים, אם הם נכונים. ואינני יודע ואינני פוסק אם הם נכונים או לא. לא עולה על דעתי שיש מישהו שמסוגל לעשות מזה פוליטיקה.
          שאלה: מהיכרותך את הדמויות הפועלות אתה חושב שזה מתאים לרקורד הצבאי שלהם לנהוג כפי שמתואר שהם נהגו ?
          תשובה: תשמע, אנשים שמוזכרים שמה הם אנשים שעשו מעשים בשרות הצבאי שלהם ואנשים מסוג זה אמורים לא להיקלע למין מצב כזה של קבלת החלטות שגויות, כל כך
          דרמטיות, כל כך כואבות, כל כך קיצוניות. ושוב אני אומר: אינני יודע אם זה נכון. אבל עצם הפרסום שפורסם כפי שהוא פורסם הוא לא יכול להישאר ככה. אסור לו שיישאר כך. זה מחייב חקירה פעם נוספת אם כך. אני חושב קודם כל התייחסות של הנוגעים בדבר. שעומד קצין, לא חשוב מה דרגתו ואני חוזר ומדגיש, אם זה נכון או לא, ואיננו שותף למה שחשוב באותו רגע, זה לטפל בנפגעים.
          זאת הנקודה.''

          אלוף יוסי פלד בהתייחסו להתנהגותו, התנהלותו ולתיפקודו של הרמטכ''ל האהוד הברק בפרשת צאלים ב'.




          הגב לתגובה זו

          • ''לא אלה נורמות ההתנהגות, שלהן ציפינו ממפקדים בסיירת.''

            שפרן, שילה,כהן, 20/04/07 10:19

            ''לא אלה נורמות ההתנהגות, שלהן ציפינו ממפקדים בסיירת.''

            ''מעולם לא ביקשנו מהעומדים לדין, אלא לקבל אחריות פיקודית. לא אלה נורמות ההתנהגות, שלהן ציפינו ממפקדים בסיירת. אנחנו עודדנו את בנינו לשרת ביחידה, שבה מפגינים ראש גדול ולוקחים אחריות, בטוב וברע. לא ביחידה שבה מפקדים מקבלים ציונים לשבח בעת הצלחה, אולם מתנערים מאחריות בעת כשל, כשאחריותם אינה מוטלת בספק''.

            משפחות שפרן, שילה, כהן וויכסלבאום

            הגב לתגובה זו

            • איך וכיצד למד עודד תאומי את דמותו של האהוד הברק במחזה ''ערפל''

              עודד, 20/04/07 10:52

              שאלה: איך למדת אותו ?
              תשובה: ''יש לי שלוש תוכניות מוקלטות של שיחת ועידה עם ברק. אני צופה בהן המון. לא כדי
              לחקות אותו, אלא כדי לקרוא בעיניים שלו איזו הארה לגבי המבנה הנפשי של הדמות.
              לא מעניינת אותי ההקבלה הממשית למציאות''.
              שאלה: והיתה הארה כזו ?
              תשובה: ''כשהוא מספר למשעל שהוא לא ברח ממקום התאונה, הוא מתאר את המצב, ובתיאור
              שלו יש תחושה שהוא היה בהלם. הוא מביא דוגמא בראיון ואומר: ''תאר לך שאלוף
              הפיקוד היה נקרא לצומת בית ליד לאחר הפיגוע, האם התפקיד שלו היה לגשת לפצועים,
              או לוודא שהכל עובד נכון?''. פחות או יותר. ופתאום אמרתי:
              מה פתאום הוא מביא את הדוגמא הזו ?
              הוא הרי לא הגיע למקום אחרי האסון, הוא היה שם כל הזמן.
              אני חושב שהוא היה בהלם בשעה שקרה האסון, כי האופציה השנייה - שהוא לא היה
              בהלם ובאינסטינקט לא ניגש לפצועים - היא לא אנושית. במחזה זה המצב, למרות שאני
              לא מודה בזה כלפי חוץ''.

              מתוך ראיון עם עודד תאומי אשר גִלם במחזה ''ערפל'' את תפקידו של רב אלוף אבנר סלע, רמטכ''ל צאלים ב' (האהוד הברק) על איך וכיצד למד את דמותו ואת תפקידו.






              הגב לתגובה זו

      • ''אני רצתי לפצועים. אהוד לא ניגש.''

        אלוף עמירם לוין, 20/04/07 09:56

        ''אני רצתי לפצועים.
        אהוד לא ניגש.
        היו שני פצועים שזה הרתיח אותם.
        אני לא הסתכלתי עליו.
        לא יודע מה הוא עשה.
        אולי דבר בפלאפון,
        אבל לא ניגש.
        אולי היה בהלם''.

        אלוף עמירם לוין בהתייחסו להתנהגותו ולהתנהלותו של הרמטכ''ל (האהוד הברק) באסון צאלים ב'.

        הגב לתגובה זו

  • 149.

    ''הבן נקבר אבל אסור שכך יקרה גם לאמת.''

    יוכי שפרן, 20/04/07 09:18

    ''הבן נקבר אבל אסור שכך יקרה גם לאמת'' .
    יוכי שפרן , אמא של שמרי זכרונו לברכה אשר יחד עם ארבעת חבריו ליחידה, לוחמי סיירת מטכ''ל, אלעד שילה זכרונו לברכה, ערן ויכסלבאום זכרונו לברכה,
    אריק כהן זכרונו לברכה ושרון תמיר זכרונו לברכה נהרגו בחורבן צאלים השני.

    הגב לתגובה זו

  • 148.

    ''איך הוא לא שמע אותי ? הוא היה שלושה מטרים ממני וצרחתי לכיוון שלו''.

    יעקב, 20/04/07 09:15

    ''איך הוא לא שמע אותי ? הוא היה שלושה מטרים ממני וצרחתי לכיוון שלו''.

    שאלה: ''אהוד ברק אמר בראיון לניסים משעל, כי הוא כלל לא שמע אותך צועק''
    יעקב: ''את זה שמעתי בדו-שיח אתו שהיה בטלויזיה, איך הוא לא שמע אותי ? הוא היה שלושה מטרים ממני וצרחתי לכיוון שלו. הוא עמד שם בודד, בעמידה המפורסמת שלו עם הידיים משולבות על הכרס, הסתכל, ולא היתה לו שום תגובה, שום כלום. הוא הסתכל עלי, וממש צעקתי די הרבה. באו חבר'ה מהצד והתחילו להרגיע אותי: 'יעקב יהיה בסדר, אל תדאג'. ''זה שאמרו שברק דיבר בטלפון זה לא נכון.
    הוא עמד שם עם פרצוף רציני והוא פשוט הסתכל. הסתכל איך שמטפלים, הסתכל על איך שמתרוצצים. הוא פשוט עמד ולא זז וממה שאני ראיתי הוא לא דיבר בפלאפון ולא בקשר. ממה שאני ראיתי הוא לא ניהל בפועל את פינוי הפצועים ולא פיקד על האירוע, וזה כשבעיקרון בעל הדרגה הבכירה באירועים כאלה הוא זה שצריך לפקד''.
    שאלה: ברק יצר אתך קשר אחרי האירוע ?
    יעקב: ''הוא לא יצר אתי קשר. עד כמה שאני יודע, גם כשאמרו לו לאחר מעשה שהיה חייל שצעק
    עליו, הוא לא עשה בירור. ביחידה עשיתי אצלו תחקירים למבצעים ודברים כאלה, והוא לא
    התייחס לעניין''.

    יעקב, לוחם בסיירת מטכ''ל

    הגב לתגובה זו

    • ''אני רצתי לפצועים. אהוד לא ניגש.''

      אלוף עמירם לוין, 20/04/07 09:48

      ''אני רצתי לפצועים.
      אהוד לא ניגש.
      היו שני פצועים שזה הרתיח אותם.
      אני לא הסתכלתי עליו.
      לא יודע מה הוא עשה.
      אולי דבר בפלאפון,
      אבל לא ניגש.
      אולי היה בהלם''.

      אלוף עמירם לוין בהתייחסו להתנהגותו ולהתנהלותו של הרמטכ''ל (האהוד הברק) באסון צאלים ב'.

      הגב לתגובה זו

      • בלדה לחובש

        אלמגור ונצר, 20/04/07 09:58

        בלדה לחובש

        הם התקדמו לאט, הכל היה רגוע,
        מנגד הנהר וגומא מרשרש.
        פתאום רעם ברק, אחד צעק: פצוע !
        אני כבר בא – ענה לו החובש.
        עלינו על מוקש ! – צעק אז הפצוע,
        אני כאן לצדך – ענה לו החובש.

        ברד של אש ניתך, ברד כבד קטוע,
        מעבר לנהר, לגומא הרוחש.
        השאירו אותי כאן – בקש אז הפצוע.
        עזוב שטויות – ענה אז החובש.
        תציל את עצמך – בקש אז הפצוע.
        אני נשאר אתך – ענה לו החובש.

        והם נותרו שניהם, והשדה פתוח.
        והם נותרו שניהם, והם גלויים לאש.
        אנחנו אבודים – מלמל אז הפצוע.
        אחוז בי טוב – ענה לו החובש.
        נפצעת גם אתה – מילמל אז הפצוע.
        עזוב זה לא נורא – ענה לו החובש.

        האש כבדה, כבדה ! קשה, קשה לנוע.
        רק לא להתייאש, רק לא להתייאש.
        אזכור אותך תמיד – נשבע אז הפצוע.
        רק לא ליפול – מילמל אז החובש.
        שלך עד יום מותך – נשבע אז הפצוע.
        היום הוא יום מותי – ענה לו החובש.

        פתאום ענן-אבק, פתאום עלתה הרוח.
        וצל על הקרקע, והוא קרב, רועש.
        ניצלנו ! הם באים ! – יבב אז הפצוע,
        אך לא שמע מלה מן החובש.
        אחי, אחי שלי ! – יבב אז הפצוע.
        מעבר לנהר הגומא מרשרש.
        אחי, אחי שלי,
        אחי, אחי שלי,
        אחי ! ! ! ....


        מילים: דן אלמגור
        לחן: אפי נצר

        הגב לתגובה זו

  • 147.

    ''חובתו של אב לדעת כיצד נהרג בנו''.

    שאול, 20/04/07 09:11

    ''חובתו של אב לדעת כיצד נהרג בנו''.

    שאול שילה מקיבוץ גבעת-ברנר, אבא של סגן אלעד שילה זכרונו לברכה, אשר יחד עם ארבעת חבריו ליחידה, לוחמי סיירת מטכ''ל, ערן ויכסלבאום זכרונו לברכה, שמרי שפרן זכרונו לברכה, אריק כהן זכרונו לברכה ושרון תמיר זכרונו לברכה, נהרגו בחורבן צאלים השני.

    הגב לתגובה זו

  • 146.

    ''משקרה האסון, היכן אחריותו של המפקד ? היכן אומץ-לבו להודות בטעות ?

    שפרן, שילה, כהן, 20/04/07 09:09

    ''משקרה האסון, היכן אחריותו של המפקד ? היכן אומץ-לבו להודות בטעות ולקחת אחריות ? תמיהה היא בעינינו ותשובה אַיִן''.

    משפחות שפרן, שילה, כהן וויכסלבאום

    הגב לתגובה זו

  • 145.

    ''עלבו בנו קשות. צה''ל שומר על עצמו, אבל לא בדרך הנכונה, ''

    יוכי, 20/04/07 09:08

    ''עלבו בנו קשות. צה''ל שומר על עצמו, אבל לא בדרך הנכונה, אלא על ידי כיסוי ושמירה על אנשים שעשו מעשים שלא ייעשו. וכשאנו כבר שקועים עמוק באבלנו הכבד מנשוא, איש מהנוגעים בתרגיל לא היה מסוגל לקחת אחריות, שהיא מאבות חינוכנו כאזרחי ישראל וכאנשי צבא, האומרים: אחרי ! באמון שנתנו בצבא, עודדנו את ילדינו להתנדב לחיל קרבי ולצה''ל שנתנו בו אמון מלא. צה''ל היה בשביל בני-שמרי, בית שני, ובית הוא משפחה. והיום משפחה זו מתעלמת מלקיחת אחריות ובועטת במוסריות, כשמאחוריה גב חזק המגן על עצמו, דרך הגנה על קצינים שהורשעו בגרימת מוות בהתרשלות. עלבו בנו קשות. בית המשפט הצבאי, שעל מעשה כה ברור בחומרתו, נתן עונש כה פשוט בעליבותו. עלב בנו קשות התובע הצבאי הראשי, בנימוקיו הלא משכנעים, כדבר איש מבוגר לילדים קטנים וטיפשים, שאינם יודעים ואינם מבינים דבר. והרי כבר גדלנו והחכמנו וחקרנו ויודעים אנו, ההורים השכולים, כי התרגיל לא היה מהמורכבים והמסובכים (ציין זאת האלוף שחק בעדותו), כי סיירת מטכ''ל כחלק מרוטינה, עובדת בתקופות מסויימות תחת לחץ ועומס ולוחמיה יודעי עייפות בעיתות הכנה ולקראת ביצוע, כי אין שום התחשבות ברגשות ההורים ובאמירותיהם, ולפתע פתאום אנו צד בגזר הדין, ועוד שהתצ''ר אומר רק חצאי אמיתות, כי את בקשתנו להורדת הדרגות לא ציין - אין אנו דורשי נקם, ואנו תקווה, שגורמי-מות-בנינו לא ישובו לפקד בכל דרך שהיא, ויקחו אחריות, ואם לא יצליחו להעמיס על עצמם את הנ''ל כפי שנתן להם דוגמא מפקד היחידה לשעבר עמוס, יעניקו להם את האחריות מפקדי הצבא שזהו תפקידם ויערכו נגדם הליך פיקודי. בית המשפט הצבאי יצר מושג חדש של איפה ואיפה צה''ל כולו מחד וסיירת מטכ''ל מאידך''.
    יוכי שפרן מקיבוץ נצר-סִרני, אמו של שמרי זכרונו לברכה אשר יחד עם ארבעת חבריו ליחידה, לוחמי סיירת מטכ''ל, אלעד שילה זכרונו לברכה, ערן ויכסלבאום זכרונו לברכה, אריק כהן זכרונו לברכה ושרון תמיר זכרונו לברכה נהרגו בחורבן צאלים השני.
    • אב בית הדין במשפט צאלים היה שכנו בכוכב יאיר וידידו של הרמטכ''ל, רב אלוף האהוד הברק, השופט ד''ר עודד מודריק

    הגב לתגובה זו

  • 144.

    ''לא עשה כלום''

    חזי שלח, 20/04/07 09:06

    ''לא עשה כלום''

    הגיע הזמן, שמישהו שלא היה בצאלים כאשר אירע שם האסון ייצג את כל מי שלא היו שם אך יודעים בדיוק איך התנהג הרמטכ''ל אז. צריך רק להסתמך על מה שאהוד ברק בעצמו אמר, ומה שאמר מתאים למה שאמרו האחרים שהיו שם, אלופים ופחות מאלופים.
    אני יודע שהוא דיבר אמת כי מה שאמר הוא בהחלט לא לטובתו, מעיד על אופיו ומחדד את השאלה, מיהו האיש הרוצה עכשיו להיות ראש הממשלה.
    ברק אמר שהוא לא ברח ולא הפקיר פצועים. יש להניח שבאמת לא ברח, ואין ספק שלא הפקיר פצועים. הוא לא היה יכול להפקיר כי הפצועים היו בידיים נאמנות. מה כן עשה ? הוא לא עשה כלום. וזהו לבו של העניין. על פי דבריה של מבקרת המדינה, ברק הציג לפניה עמדה חד משמעית: הוא נהג כפי שנוהג רמטכ''ל, והיה עליו לעסוק ב''קשירת קצוות''.
    אבל ממתי רמטכ''לים קושרים קצוות ? ובייחוד באירוע כזה, כשמסביב המוני קושרי קצוות פוטנציאליים, והיחידה הצבאית היא אירגון מיומן ומשופשף – סיירת מטכ''ל ? מה היה שם לקשור ? היה צריך לדווח על האסון, להזעיק מסוקים לחילוץ, להורות אולי על תיגבור האמצעים הרפואיים ולהכניס לכוננות בתי-חולים. האם מישהו מאמין שהיה צריך רמטכ''ל שלם בשביל כל הדברים האלה ?
    לעומת זאת, יש לשים לב מה עשו האלופים שהיו שם: אורי שגיא, עמירם לוין ושמואליק ארד רצו אל הפצועים, עזרו לחבוש, עודדו, פשוט כרעו לידם, כי גם כשכואב נעים שאלוף מחזיק לך את היד ואומר כמה מילים של בן אדם נבוך.
    בן אדם, זו מלת המפתח, ואני מציע שבנקודה זו נפסיק לחקור ונסיק את המסקנה היחידה המתחייבת מן האירוע ומהתנהגות הרמטכ''ל של אז: הוא פשוט לא בן אדם.
    תרבות הניסוח שלי בעניינים כגון אלה היא נטולת רחמים ולקוחה מהלקסיקון הבדוק והמדוייק של הדור שאליו אני שייך ושל הסביבה הצבאית שבה גדלתי. אני מכיר היטב ומקרוב את הרמטכ''לים שבאו מהסביבה ההיא, ושלא יבלבלו לי את המוח על מצבים היפותטיים. מוטה ורפול ומוישה וחצי ודן שומרון לא היו סוגרים שום קצוות ולא מדווחים לאף אחד. הם היו הדוגמא שלפיה נהגו אורי ועמירם ושמואליק.
    העובדות ברורות: אהוד לא ברח, הוא עמד שם שלוב ידיים. אין לי ספק שהיה מזועזע, אך הוא לא לכלך את הידיים ולא כרע על מנת לעודד. מי שלא יבחר בו בגלל זה להיות ראש ממשלת ישראל, או שהוא עדיין רוצה את נתניהו, או שהוא סתם יפה נפש, או שהוא דוגל באימרה הרומית, שמדבר אחד מסיקים על כל היתר.

    חזי שלח
    תל-אביב

    הגב לתגובה זו

  • 143.

    פרחח - עושק כספי המדינה

    סדום, 20/04/07 07:59

    עם כל תקציב ''ההגנה'' על ''בטחונו''-ראש הכשלונות של תקומת מדינה ישראל המסכנה

    הגב לתגובה זו

  • 142.

    כמה פתאטי

    לי, 20/04/07 07:46

    שמי שהעם בועט בגלל כשלונות מעז לנסות לחזור בהכפשות...
    וזה רלוונטי לגבי הליכוד גם
    עד כמה שזה עצוב,אנחנו כעם נאלצים לבחור בכל פעם בכשלון שנבעט בגלל שאין מנהיג ראוי..
    אם לא יקום לנו מנהיג ראוי..צר לי להגיד שאנחנו בדרך לעזאזאל

    הגב לתגובה זו

    • הַיִתְעוֹרֵר הַמֵּת ? הֲיִזְדַּעְזַע הַמֵּת ?

      חיים, 20/04/07 10:42

      אָכֵן חָצִיר הָעָם

      ''כִּי רוּחַ ה' נָשְבָה בּו... אָכֵן חָצִיר הָעָם'' (ישעיה מ', ז')

      אָכֵן חָצִיר הָעָם, יָבֵש הָיָה כָּעֵץ,
      אָכֵן חָלָל הָעָם, חָלָל כָּבֵד אֵין קֵץ ;
      אֲשֶר יִרְעַם קוֹל אֵל גַּם-מִפה גַם-מִשָם -
      וְלא-נָע וְלא-זָע וֱלא-חָרַד הָעָם.
      וֱלא-קָם כָּאֲרִי וֱלא-נֵעוֹר כַּכְפִיר,
      וֱלא-חָרַד לַקּוֹל גַּם אִיש אֶחָד מֵעִיר.
      וְלא-רָעַד בַּגִיל יַחַד לֵב כָּל-הָעָם
      מִיָמִין וּמִשְמאל וּמִיָם וְעַד-יָם,
      בְּהִתְוַדַּע אֵלָיו בָּנָיו, זֶרַע אֵל חָי,
      אֲשֶר בָּאוּ מֵרָחוֹק אֶל-קוֹל אֲדוֹנָי.
      גַּם-לא פָשַט הַיָּד, גַּם לא שָאַל לִשְלוֹם
      כָּל-הַקּוֹרְאִים בִּשְמוֹ בָּאֱמוּנָה וּבְתוֹם.
      וּבִשְאוֹן עַם אֱוִיל סְבִיב אֱלִילֵי הַפָּז
      נֶחְבָּא קוֹל אֱלוֹהִים, נִבְלַע רַעֲמוֹ הָעָז.
      וּבְלֵב נָבָל וָרַע, וּבִכְלִימּוֹת וָרוֹק
      יִבֶז דְּבַר אֲדוֹנָי, יִפְרָעֵהוּ לִצְחוֹק.

      אָכֵן נָבַל הָעָם, מָלֵא נִיקְלֶה וָרוֹש,
      כּוּלוֹ רָקָב וּמְסוֹס מִכַּף רֶגֶּל עַד-ראש !
      שֶלא הֵקִים מִקִּרְבּוֹ בְיוֹם נַחֲלָה וּכְאֵב
      רַב פְּעָלִים, אִיש חַי, אֲשֶר יִפְעַם בּוֹ לֵב,
      וּבַלֵב יִבְעַר זִיק, זִיק מַרְתִּיחַ הַדָּם,
      וּבָראש יִגַּה שְבִיב מֵאִיר דֶּרֶךְ הָעָם ;
      אֲשֶר יֵקַר לוֹ שֵם כָּל-הַגּוֹי וֵאלוֹהָיו
      גַם מֵהוֹן וּמִפָּז - מֵאֱלִילֵי הַשָוְא:
      אֲשֶר מְעַט מַשָא-לֵב, הַרְבֵּה אֱמֶת, עֱזוּז
      שִנְאָה עַזָּה לִמְנָת חַיֵי עַבְדוּת וָבוּז.
      חֶמְלָה גְדוֹלָה כַיָם, רַחֲמִים רַבִּים כִּגְדוֹל
      שֶבֶר עַמוֹ הָאוּמְלָל וּכְכוֹבֶד הָעוֹל -
      כָּל-זֶה יֶהֱמֶה בַלֵּב, יֶהֱמֶה יֶחְמַר כַּיָם
      כָּל-זֶה יִבְעַר כָּאֵש, יִבְעַר יַצִּית הַדָּם
      כָּל-זֶה יִרְעַם כַּהֵד תָּמִיד יוֹמָם וָלֵיל :
      ''קוּם-עֲבוֹד, קוּם-עֲשֵה, כִּי עִימָנוּ יַד-אֵל!''

      אֵָכֵן אוֹבֵד הָעָם, שוֹאֵף חֶרְפָּה וָרוֹק,
      אֵין לְמַעֲשָיו יְסוֹד וּלְפָעֳלוֹ אֵין חוֹק,
      אַלְפֵי שְנוֹת חַיֵי נְדוֹד, גָּלוּת גְדוֹלָה מִנְּשוֹא
      הִתְעוּ אָחוֹר הַלֵּב, אָבְדָה עֵצָה מִגוֹי.
      לִמוּד שֵבֶט וָשוֹט - הַאִם יָחוּש כְּאֵב
      חֶרְפַּת נֶפֶש בַּצָּר מִלְבַד מְדוּשַת הַגֵו !
      אוֹ אִם-יוּכַל דְאוֹג מִלְבַד דַּאֲגַת הַיּוֹם
      עַם מִתְגַלְגֵּל בְּגֵּיא גָלוּת חֲשְכָה כַתְּהוֹם
      לָשֵאת נַפְשוֹ לַיוֹם וּלְהִתְנַבּוֹת לְאוֹר,
      לִנְטוֹת קַוּוֹ לַקֵּץ, צַווֹת דָבָר לַדּוֹר !
      הוּא לא-יִיקַץ אִם-לא יְעִירֶנוּ הַשוֹט
      הוּא לא יָקוּם אִם-לא יְקִימֶנוּ הַשוֹד
      עָלֶה נוֹבֵל מֵעֵץ, אֵזוֹב עוֹלֶה בַּגָּל
      גֶפֶן בוֹקֵק, צִיץ מָק - הַיְחַיֶּנוּ הַטָּל ?
      גַּם-בִּתְקוֹעַ הַשוֹפָר וּבְהִינָשֵא הַנֵס -
      הַיִתְעוֹרֵר הַמֵּת ? הֲיִזְדַּעְזַע הַמֵּת ?

      חיים נחמן ביאליק תרנ''ז


      הגב לתגובה זו

  • 141.

    יש לו נסיון חבל שזה בלהרוס זהו אכן שחר של יום חדש ואחרון אם תיבחר

    אני מסכים, 20/04/07 07:44

    בשביל העם שלנו בחייאת עשה טובה
    ובאמת לך לטייל בהודו ואל תחזור

    הגב לתגובה זו

  • 140.

    ברק חכם ומוכשא הוציא את צהל מהבוץ הלבנוני בלי אף נפגע זאת עובדה (ל''ת)

    הכי מתאים לראש, 20/04/07 07:42

    הגב לתגובה זו

    • חכם אילו היה היה מודה בפשלות שלו. (ל''ת)

      מגיב, 12/07/07 16:17

      הגב לתגובה זו

  • 139.

    לאהוד ברק לא נשכח שבידך דמם של אלפי ישראלים וחילים שהכשרת את הקרקע

    לא מאמין, 20/04/07 07:40

    לאויב

    הגב לתגובה זו

  • 138.

    אין לו בושה! האיש הועף מ''כס שלטונו''

    מאוהב בעצמו, 20/04/07 07:40

    אחרי כשלון אחר כשלון , האיש נכנע לקומץ אימהות, ברח מלבנון בלילה אחד, השאיר אחריו ציוד , נשק ומה לא, אפילו לסגת בצורה מסודרת לא עשה, המיט אסון על צפון המדינה, בנה את הבסיס להתעצמות חיזבללה ולמלחמת לבנון השניה, והוא עוד מדבר?

    הגב לתגובה זו

  • 137.

    ברק ופינס תומך בזכות השיבה ב''איחוד משפחות (ל''ת)

    רק עמי איילון, 20/04/07 07:38

    הגב לתגובה זו

  • 136.

    אין גבול לחוצפה, הוא האשם המרכזי.

    דרור, 20/04/07 07:36

    אני מאוד מקווה שהציבור הישראלי לא יקנה את ''הניסיון'' של ברק שהביא עלינו רק אסונות.

    הגב לתגובה זו

  • 135.

    אהודים למיניהם מביאים עלינו רק אסונות אבל יש לנו זיכרון קצר מדי (ל''ת)

    אהוד למיהיהם, 20/04/07 07:29

    הגב לתגובה זו

  • 134.

    ברק אתה האבא של הכישלון בלבנון!!! (ל''ת)

    אורי, 20/04/07 07:27

    הגב לתגובה זו

    • צודק בהחלט (ל''ת)

      אזרח, 12/07/07 21:18

      הגב לתגובה זו

  • 133.

    ברק מסמל-מסמן את דעיכת ישראל מהקמתה (ל''ת)

    היסטוריון, 20/04/07 07:22

    הגב לתגובה זו

    • כמה שאתה צודק. והאמנו בו פעם. (ל''ת)

      מגיב, 12/07/07 21:19

      הגב לתגובה זו

  • 132.

    כולם טובים כולם מוכשרים

    יעקב, 20/04/07 06:35

    אבל אתה בטל יותר מוכשר מכולם.
    ברק ברק זה לא יעזור לך תמשיך בעולם העסקים ששם הוכחת שאתה גם לא עילוי גדול.

    הגב לתגובה זו

  • 131.

    הבוחר בברק בוחר בחיסולה המואץ של ישראל (ל''ת)

    האיש הזה, 20/04/07 06:28

    הגב לתגובה זו

  • 130.

    ברק אתה היית רה''מ הכי כושל של ישראל נקודה! בזה אין מקצה תיקונים!

    לא רוצים לשמוע, 20/04/07 06:02

    ברק אתה היית רה''מ הכי כושל של ישראל נקודה! בזה אין מקצה תיקונים!
    לא רוצים לשמוע כלום ממך!

    הגב לתגובה זו

  • 129.

    אני מצביעה בשבילו ...

    ציפי, 20/04/07 05:37

    הוא כל כך משכנע
    העיתוי
    הנחישות
    המקוריות
    האצבע המאשימה
    קבלת האחריות

    אין
    אני, רק ברק ...

    הגב לתגובה זו

    • ''הבן נקבר אבל אסור שכך יקרה גם לאמת.''

      יוכי שפרן, 20/04/07 09:49

      ''הבן נקבר אבל אסור שכך יקרה גם לאמת'' .

      יוכי שפרן , אמא של שמרי זכרונו לברכה אשר יחד עם ארבעת חבריו ליחידה, לוחמי סיירת מטכ''ל, אלעד שילה זכרונו לברכה, ערן ויכסלבאום זכרונו לברכה, אריק כהן זכרונו לברכה ושרון תמיר זכרונו לברכה נהרגו בחורבן צאלים השני.

      הגב לתגובה זו

    • את הוזה בהקיץ ? או מה ? על איזה קבלת אחריות את שחה ? (ל''ת)

      דבורה, 20/04/07 09:50

      הגב לתגובה זו

    • ''חובתו של אב לדעת כיצד נהרג בנו''.

      שאול, 20/04/07 10:15

      ''חובתו של אב לדעת כיצד נהרג בנו''.

      שאול שילה מקיבוץ גבעת-ברנר, אבא של סגן אלעד שילה זכרונו לברכה, אשר יחד עם ארבעת חבריו ליחידה, לוחמי סיירת מטכ''ל, ערן ויכסלבאום זכרונו לברכה, שמרי שפרן זכרונו לברכה, אריק כהן זכרונו לברכה ושרון תמיר זכרונו לברכה, נהרגו בחורבן צאלים השני.

      הגב לתגובה זו

    • ציפי את ממש פיצי ברק לקח אחריות? (ל''ת)

      שואל, 12/07/07 16:18

      הגב לתגובה זו

  • 128.

    תמשיך ככה, וראשות הממשלה מובטחת לי בשנית (ל''ת)

    א. אולמרט, 20/04/07 05:30

    הגב לתגובה זו

  • 127.

    לא נשכח את מדחת יוסף שגסס 5 שעות בקבר יוסף ולא חולץ (ל''ת)

    שר בטחון עלאק, 20/04/07 05:13

    הגב לתגובה זו

  • 126.

    רגע, הוא אמר משהו לא נכון?? (ל''ת)

    מה קרה?, 20/04/07 05:12

    הגב לתגובה זו

    • הוא פשוט לא אמר את הכל

      אין שם, 20/04/07 07:39

      למשל, איך נוצר המצב בו חיזבאללה התחמש לאורך הגבול. במקרה ששכחת זו היתה קונספציית הנסיגה של ברק.

      הגב לתגובה זו

      • הוא פשוט שכח שהוא בין האשמים. (ל''ת)

        מגיב, 12/07/07 16:19

        הגב לתגובה זו

  • 125.

    חומר למחשבה

    זאב, 20/04/07 04:59

    תראה אדון ברק אני מסתובב בכל האתרים ואני רואה שהתגובות בכולם אותו הדבר אני מבין שאתה אדם לא כל כך חכם עצה לי לך חבל על הכסף שתבזבז במסע הבחירות לך הביתה תשתה כוס תה ותחשוב בנתיים על כל מה שגרמת ועל כל החיילים שנפלו וניפצעו בגללך

    הגב לתגובה זו

  • 124.

    מה שהכסף עשה לאיש השמן הזה לך יש ניסיון גדול בכשילונות

    ש.לוין, 20/04/07 04:45

    שכחת כבר את צאלים א וצאלים ב' ואיך הוצאת את חיילי גולני מדרום לבנון בריצה ובבריחה, ואיך בזזו ושדדות את הציוד הצהלי ליד הגדר איזו הרגשה של אפסות הייתה אז בציבור איזה הרגשה של בריחה הייתה אז, בגללך החיזבאללה הרימו ראש. אז תפסיק לזיין את המוח אתה אפס גדול.

    הגב לתגובה זו

  • 123.

    במילה אחת : פחחחח... אין גבול לציניות ולחוצפה של הברדק הזה

    פפר, 20/04/07 04:31

    כזה שאחראי ישירות לשתי החטיפות ולכישלון של צהל הוא מעיז לדבר ???????

    הגב לתגובה זו

  • 122.

    ברק שכחתה את החייל מדחת יוסוף בקבר יוסף

    כנסו דחחחחחחחוף, 20/04/07 04:28

    לעולם לא נשכח לך איך לא חלצתה את החייל בקבר יוסף חיכיתה לגיבריל רגוב הרסתה כל תורת לחימה שחונכנו בצהל בגלל שאתה פוליטיקאי מלוכלך תדע לך שבגללך אני ועוד הרבה אנשים לא עושים מילואים ולא נעשה כי אתה משאיר פצועים בשטח תתבייש לך!!!!!

    הגב לתגובה זו

    • צודק אלף אחוז (ל''ת)

      לוחם ב''אינתפדה'', 20/04/07 05:44

      הגב לתגובה זו

  • 121.

    ברק, גם אתה בעצמך היית כשלון ואנו יודעים החשיבות של נסיון בכשלון (ל''ת)

    לך הבית ואל, 20/04/07 04:23

    הגב לתגובה זו

  • 120.

    המלך ערום ושכח זאת

    ברק משמיים, 20/04/07 04:20

    מוח נבוב כמו שלברק שהצליח בכל הקרירה הפוליטית רק לברוח בלבנון לא ליצר שטח מגן ולא לגעת בחיזבאללה חוזר ומקשקש בחוצות מדהים איך חברי העבודה שמכבדים את עצמם ממליכים לעצמם ליצן!!!

    הגב לתגובה זו

  • 119.

    שפנים, כל הזמן בורחים , ובורחים,ובורח

    טורונטו, 20/04/07 03:56

    בורחים מלבנון, מצאלים, מאחריות, מאמינות, מיושר.

    הגב לתגובה זו

  • 118.

    אהוד ברח תמשיך לברוח ותשאר בניו יורק ותמכור מגלשות לרבי קומות אתה ה

    יואב, 20/04/07 03:42

    איש בעל אלף הפרצופים שמשנה את פרצופו כמו שהמצב מצריך אבל את הפרצוף האמיתי שלך אנחנו מכירים. אפשר לעבוד על חלק מהאנשים כל הזמן ועל כל האנשים חלק מהזמן אבל לא על כל האנשים כל הזמן.
    עבר זמנך ובטל קורבנך

    הגב לתגובה זו

  • 117.

    היסטורית, מי שברח, ברק אחראי לכישלון (ל''ת)

    אהוד ברח., 20/04/07 03:19

    הגב לתגובה זו

  • 116.

    אתה כישלון אחד גדול, ובה לנו להקיא מכשלונות הכנסת מלאה בהם

    Human Being, 20/04/07 03:06

    אנחנו לא צריכים להוסיף עוד כשלונות יש לנו עודף.

    לך לך הבייתה בבקשה ממך רק תלך.

    לא רוצים ולא צריכים אותך.

    הגב לתגובה זו

  • 115.

    barak gave free the Gaz to the palastinains

    barak free Gaz, 20/04/07 03:00

    barak gave free gaz to the palastinians

    why ??????????????????
    did you do that ?
    why ?
    did you take $$$$ under the table for that ?
    why ?

    הגב לתגובה זו

  • 114.

    דן חלוץ, הוא הכי הכי טוב שיש!! אני רוצה אותו ראש ממשלה!!! שרק יגיד (ל''ת)

    כן! הוא האיש!, 20/04/07 02:37

    הגב לתגובה זו

    • -ירגע אבאל'ה, תן לאיש לנוח מהפדיחות שלו בקיץ האחרון (ל''ת)

      קצת הפסקה בין, 20/04/07 05:46

      הגב לתגובה זו

  • 113.

    ברק! אני איתך גמרתי, אתה לא יודע מי אני, אתה לא תיהייה ראש ממשלה!

    לא אתה ולא, 20/04/07 02:32

    אתה טוב תמיד בתור סגן! סגן רמטכ''ל......סגן סר הרווחה, הכי טוב!
    וביבי טוב בתור קשקשן!
    מוכר שלג לאסקימוסים! לא יותר!!!!!!!!!!!!

    הגב לתגובה זו

    • 113 ידידי...של נעליך מעל רגליך......

      יותם גנור, 20/04/07 03:36

      אתה נישמע כמו דוד לוי..ותו לאו.

      הגב לתגובה זו

      • דוד לוי עשה 12 ילדים, ואתם הרגתם לחינם מאות ילדים (ל''ת)

        טורונטו, 20/04/07 05:01

        הגב לתגובה זו

  • 112.

    ברק היה שר בטחון כושל . הוא מדבר ? (ל''ת)

    רון, 20/04/07 02:27

    הגב לתגובה זו

  • 111.

    שלושה הפשלונרים למסירה, לעם שאין לו מטרה. (ל''ת)

    אולמרט/פרץ/ברק., 20/04/07 01:52

    הגב לתגובה זו

  • 110.

    אהוד ברק

    דרור, 20/04/07 01:46

    ברחת מלבנון והשארת תחמושת! הקרבת האוייב לגבול!!! חיילים נחטפו!!! ללא תגובה!!!! אנתיפדה!!! ללא תגובה!!! תחבור לעמיר פרץ ועופו שתיכם מהמדינה!!!

    הגב לתגובה זו

  • 109.

    הכשלון התחיל בזה שברק נס משם כמו עכבר מורעל

    תחילת נפילה, 20/04/07 01:43

    כבר ציינו חז''ל בסוף מסכת סוטה ש''תחילת נפילה, ניסה'' את הרעיון הזה מימש הרטמב''ל לשעבר (אהוד ברח) בבריחתו מלבנון. את התוצאות אין צורך להזכיר, הן ידועות לכולנו.
    רק שקרן כרוני יכול לבוא היום ולומר שהנסיגה מלבנון הוכיחה את עצמה.

    ברק הזה מבריק רק ביחצנות שהוא עושה לעצמו. מה שמאפיין אותו הוא בינוניות ומטה ושחצנות בלי גבול. הוא יזכר כאחד הרמטכ''לים הגרועים ביותר שהיו לצה''ל.

    הגב לתגובה זו

  • 108.

    נאום קורי העכביש נולד בגללך,חוזה לך ברח.

    אנטוני הופקינס, 20/04/07 01:30

    רק נתניהו כיבה את החשמל של ביירות.

    הגב לתגובה זו

  • 107.

    תגידו אתם מפגרים? בזכות ברק נצלו מאות

    חייל לשעבר, 20/04/07 01:17

    המגיבים כאן מפגרים ברמות. לא זוכרים כמה מתו כמה נפצעו וכמה נעלמו כל שנה בלבנון הארורה. במלחמה שהביא לנו הליכוד ושרון כולל קצב, אולמרט וכולל ביבי שהתעקש להשאר. ברק יצא משם באומץ, כמו שצריך, מהר וחותך. אבל האגו של האנשים מעדיף עוד כמה מאות משפחות הרוסות, העיקר שנצא ''גברים'' עלק. טיפשים, פצועים, אבל העיקר שהראנו להם

    הגב לתגובה זו

    • כמות ההרוגים בעקבות הנסיגה היתה גדולה פי כמה

      חיים, 20/04/07 02:55

      אל תשכח שהאינטיפאדה פרצה בעקבות הבנתת הפלסטינית שהתנגדות לאורך זמן וטרור יבריחו את הישראלים. תראה כמה טוב שזה עבד.

      בעקבות הנסיגה פרצה האינטיפאדה, יותר מ1000 חיילים ואזרחים נהרגו, ותוסיף לכך 160 הרוגים במלחמת לבנון השניה, בניסוף לכמות לא קטנה של הרוגים בגבול לבנון בתקופה של בין 2000 ל2006.

      הרבה אנשים איבדו את חייהם בעקבות כשלונותיו של ברק - ומעמדה של ישראל במזרח התיכון נפגע יותר מכל. אפילו ביבי היה ראש ממשלה מוצלח ממנו.

      הגב לתגובה זו

      • אתם שקרנים או טפשים

        יעקב, 20/04/07 05:15

        הנתונים שלכם לא נכונים איך המצאתם אותם??
        תתביישו לכם טוקבקיסטים בשכר

        הגב לתגובה זו

        • הסטטיסטיקה לא משקרת: בלבנון נהרגו 30 חיילים בשנה בממוצע

          חיים, 20/04/07 09:51

          שזה הרבה פחות יחסית לאבדות ב-6 השני לאחר היציאה מלבנון.

          הגב לתגובה זו

          • נתונים

            oren, 20/04/07 10:29

            בלבנון היו כ-25 הרוגים בשנה בממוצע ולא מעבר לכך.

            הגב לתגובה זו

    • קשקשן: מבחינת קורבנות אותו מצב

      נמאס מיחצ''נים, 20/04/07 04:17

      מבחינה סטטיסטיקת הרוגים:

      אותו מספר הרוגים בלבנון בין 1993-2000 לבין 2000-2007 : בערך 200 בשתי התקופות המקבילות.

      ועדיין לא התחלתי לדבר על תמורתו של ברק למלחמה של אש''פ והחמ''ס שהחלה בשנת 2000.

      הגב לתגובה זו

    • אתה דפוק ? לבנון גבתה כ 10 הרוגים בשנה (ל''ת)

      ארי, 20/04/07 04:32

      הגב לתגובה זו

    • עזוב את האספסוף הימני..הם מבוהלים מחזרתו של ברק. (ל''ת)

      אייל, 20/04/07 05:37

      הגב לתגובה זו

    • מה ש''הרווחת'' בנסיגה, הפסדת עוד יותר במלחמה (ל''ת)

      לך תלמד לספור, 20/04/07 05:47

      הגב לתגובה זו

  • 106.

    הכי מעצבן זה שהוא האיש הכי המתאים

    ניר, 20/04/07 01:15

    נכון, הוא יצרן אנטיגוניזם מצטיין (קודם היהירות וכעת ה''השתניתי'', הגרידיות והפגנתה הראוותנית, יחס ה''השתמש וזרוק'' באנשיו, הרס התשתית המפלגתית),
    הוא טעה לא פעם בראשות הממשלה (המשחן, שיבוץ השרים, היציאה לקאמפ דייוויד בלי עורף קואליציוני, ההתנהלות הזחוחה של אני ואפסי).
    אבל בעניין לבנון הוא פעל נכון;
    ובלי גיוס התמיכה העולמית שלו (קלינטון, בלייר, האו''ם) לשרון לא היה חמצן בינ''ל;
    ובלעדי גיוס ההון הבינ''ל להשקעות קשה לדמיין מה היה קורה למשק הישראלי אחריו;
    ולמרות ההתחכמות המיותרת עם העמותות (והפלת התיק על מקורביו) - הוא רחוק מלהיות מושחת.
    וכן; הוא בעל משנה מדינית סדורה, והוא יודע איך להשיגה, ויש לו חוט שִדרה מכרום-ונדיוּם, והוא איננו לחיץ (לעומת, אתם יודעים מי),
    ונוכח המשבר האיראני - הייתי רוצה לראות אותו בעמדת המנהיגות;
    ולשיקום צה''ל ומערכת הביטחון - הייתי רוצה לראות אותו בעמדת המנהיגות;
    ובהתמודדות עם הפשע המאורגן והשחיתות - הייתי רוצה לראות אותו בעמדת המנהיגות;
    ובאשר לחולשותיו - נלמד לספוג מחדש; או שלא - ונעיף אותו.

    המסקנה - ברק להנהגת המדינה!

    הגב לתגובה זו

    • הכי מעצבן שיש אהבלים כמוך

      אזרח, 20/04/07 04:14

      -בשנים האחרונות ברק לא היה עסוק בגיוס תמיכה עולמית אלא בגיוס כספים לחשבונו הפרטי

      -על המשנה המדינית שלו('בריחה בכל מחיר') אני מוותר.

      -ברק לחיץ בריבוע: ראינו את ההתנהגות שלו עם תחילת אירועי הדמים בשנת 2000, איך הוא רץ ללקק לערפאת בכל הזדמנות, איך הוא התקפל בטאבה ואיך הוא התקפל והקים ועדת חקירה ממלכתית לחקירת התנהגות כוחות הביטחון מול הפורעים הערבים באוקטובר 2000.

      -לנוכח המשבר האירני אני מעדיף מישהו שחי פה בארץ בשנים האחרונות ולא אחד שיעלם ויברח אחרי שאירן תשיג נשק גרעיני.

      -ילחם בפשע המאורגן? בשחיתות? אתה בטח לא מתכוון לעמותות ולחבורות הביריונים שהשתוללו בשווקים ובצמתים(תשאל את ליפקין-שחק ואת אודי סגל)

      -אתה מוזמן להפוך לסחבה הפרטית של אהוד ונילי, רוב אזרחי המדינה לעומת זאת הם בני אדם ואין להם כוונה להפוך לסמרטוטים סופגים של אודיהו ברק.

      -המסקנה: לך לשוק הכרמל מחר ואולי תמצא שם מח של כבש להשתלה. במצבך המנטלי הנוכחי זה יהיה שיפור.

      הגב לתגובה זו

    • ברק בולט אף יותר על רקע הבינוניות שמציעים נתניהו ואולמרט. (ל''ת)

      צביה,ירושלים, 20/04/07 05:39

      הגב לתגובה זו

    • חם היום - לך תשתה משהו, תנוח. זה יעבור לך (ל''ת)

      שברק יתפרנס, 20/04/07 05:51

      הגב לתגובה זו

      • ''לא עשה כלום''

        חזי שלח, 20/04/07 10:43

        ''לא עשה כלום''

        הגיע הזמן, שמישהו שלא היה בצאלים כאשר אירע שם האסון ייצג את כל מי שלא היו שם אך יודעים בדיוק איך התנהג הרמטכ''ל אז. צריך רק להסתמך על מה שאהוד ברק בעצמו אמר, ומה שאמר מתאים למה שאמרו האחרים שהיו שם, אלופים ופחות מאלופים.
        אני יודע שהוא דיבר אמת כי מה שאמר הוא בהחלט לא לטובתו, מעיד על אופיו ומחדד את השאלה, מיהו האיש הרוצה עכשיו להיות ראש הממשלה.
        ברק אמר שהוא לא ברח ולא הפקיר פצועים. יש להניח שבאמת לא ברח, ואין ספק שלא הפקיר פצועים. הוא לא היה יכול להפקיר כי הפצועים היו בידיים נאמנות. מה כן עשה ? הוא לא עשה כלום. וזהו לבו של העניין. על פי דבריה של מבקרת המדינה, ברק הציג לפניה עמדה חד משמעית: הוא נהג כפי שנוהג רמטכ''ל, והיה עליו לעסוק ב''קשירת קצוות''.
        אבל ממתי רמטכ''לים קושרים קצוות ? ובייחוד באירוע כזה, כשמסביב המוני קושרי קצוות פוטנציאליים, והיחידה הצבאית היא אירגון מיומן ומשופשף – סיירת מטכ''ל ? מה היה שם לקשור ? היה צריך לדווח על האסון, להזעיק מסוקים לחילוץ, להורות אולי על תיגבור האמצעים הרפואיים ולהכניס לכוננות בתי-חולים. האם מישהו מאמין שהיה צריך רמטכ''ל שלם בשביל כל הדברים האלה ?
        לעומת זאת, יש לשים לב מה עשו האלופים שהיו שם: אורי שגיא, עמירם לוין ושמואליק ארד רצו אל הפצועים, עזרו לחבוש, עודדו, פשוט כרעו לידם, כי גם כשכואב נעים שאלוף מחזיק לך את היד ואומר כמה מילים של בן אדם נבוך.
        בן אדם, זו מלת המפתח, ואני מציע שבנקודה זו נפסיק לחקור ונסיק את המסקנה היחידה המתחייבת מן האירוע ומהתנהגות הרמטכ''ל של אז: הוא פשוט לא בן אדם.
        תרבות הניסוח שלי בעניינים כגון אלה היא נטולת רחמים ולקוחה מהלקסיקון הבדוק והמדוייק של הדור שאליו אני שייך ושל הסביבה הצבאית שבה גדלתי. אני מכיר היטב ומקרוב את הרמטכ''לים שבאו מהסביבה ההיא, ושלא יבלבלו לי את המוח על מצבים היפותטיים. מוטה ורפול ומוישה וחצי ודן שומרון לא היו סוגרים שום קצוות ולא מדווחים לאף אחד. הם היו הדוגמא שלפיה נהגו אורי ועמירם ושמואליק.
        העובדות ברורות: אהוד לא ברח, הוא עמד שם שלוב ידיים. אין לי ספק שהיה מזועזע, אך הוא לא לכלך את הידיים ולא כרע על מנת לעודד. מי שלא יבחר בו בגלל זה להיות ראש ממשלת ישראל, או שהוא עדיין רוצה את נתניהו, או שהוא סתם יפה נפש, או שהוא דוגל באימרה הרומית, שמדבר אחד מסיקים על כל היתר.

        חזי שלח
        תל-אביב

        הגב לתגובה זו

    • ''חובתו של אב לדעת כיצד נהרג בנו''.

      שאול, 20/04/07 09:52

      ''חובתו של אב לדעת כיצד נהרג בנו''.

      שאול שילה מקיבוץ גבעת-ברנר, אבא של סגן אלעד שילה זכרונו לברכה, אשר יחד עם ארבעת חבריו ליחידה, לוחמי סיירת מטכ''ל, ערן ויכסלבאום זכרונו לברכה, שמרי שפרן זכרונו לברכה, אריק כהן זכרונו לברכה ושרון תמיר זכרונו לברכה, נהרגו בחורבן צאלים השני.

      הגב לתגובה זו

    • ''אני רצתי לפצועים. אהוד לא ניגש.''

      אלוף עמירם לוין, 20/04/07 09:53

      ''אני רצתי לפצועים.
      אהוד לא ניגש.
      היו שני פצועים שזה הרתיח אותם.
      אני לא הסתכלתי עליו.
      לא יודע מה הוא עשה.
      אולי דבר בפלאפון,
      אבל לא ניגש.
      אולי היה בהלם''.

      אלוף עמירם לוין בהתייחסו להתנהגותו ולהתנהלותו של הרמטכ''ל (האהוד הברק) באסון צאלים ב'.

      הגב לתגובה זו

    • בלדה לחובש

      אלמגור ונצר, 20/04/07 09:54

      בלדה לחובש
      אלמגור ונצר, 20/04/07 09:12
      בלדה לחובש

      הם התקדמו לאט, הכל היה רגוע,
      מנגד הנהר וגומא מרשרש.
      פתאום רעם ברק, אחד צעק: פצוע !
      אני כבר בא – ענה לו החובש.
      עלינו על מוקש ! – צעק אז הפצוע,
      אני כאן לצדך – ענה לו החובש.

      ברד של אש ניתך, ברד כבד קטוע,
      מעבר לנהר, לגומא הרוחש.
      השאירו אותי כאן – בקש אז הפצוע.
      עזוב שטויות – ענה אז החובש.
      תציל את עצמך – בקש אז הפצוע.
      אני נשאר אתך – ענה לו החובש.

      והם נותרו שניהם, והשדה פתוח.
      והם נותרו שניהם, והם גלויים לאש.
      אנחנו אבודים – מלמל אז הפצוע.
      אחוז בי טוב – ענה לו החובש.
      נפצעת גם אתה – מילמל אז הפצוע.
      עזוב זה לא נורא – ענה לו החובש.

      האש כבדה, כבדה ! קשה, קשה לנוע.
      רק לא להתייאש, רק לא להתייאש.
      אזכור אותך תמיד – נשבע אז הפצוע.
      רק לא ליפול – מילמל אז החובש.
      שלך עד יום מותך – נשבע אז הפצוע.
      היום הוא יום מותי – ענה לו החובש.

      פתאום ענן-אבק, פתאום עלתה הרוח.
      וצל על הקרקע, והוא קרב, רועש.
      ניצלנו ! הם באים ! – יבב אז הפצוע,
      אך לא שמע מלה מן החובש.
      אחי, אחי שלי ! – יבב אז הפצוע.
      מעבר לנהר הגומא מרשרש.
      אחי, אחי שלי,
      אחי, אחי שלי,
      אחי ! ! ! ....


      מילים: דן אלמגור
      לחן: אפי נצר

      הגב לתגובה זו

    • ''הבן נקבר אבל אסור שכך יקרה גם לאמת.''

      יוכי שפרן, 20/04/07 10:22

      ''הבן נקבר אבל אסור שכך יקרה גם לאמת'' .
      יוכי שפרן , אמא של שמרי זכרונו לברכה אשר יחד עם ארבעת חבריו ליחידה, לוחמי סיירת מטכ''ל, אלעד שילה זכרונו לברכה, ערן ויכסלבאום זכרונו לברכה,
      אריק כהן זכרונו לברכה ושרון תמיר זכרונו לברכה נהרגו בחורבן צאלים השני.

      הגב לתגובה זו

    • שק השרצים שלו כולל מתן מליונים למתנחלים. לא לקח אחריות. (ל''ת)

      לא סובל את ברק, 12/07/07 16:21

      הגב לתגובה זו

  • 105.

    ברק, אני ומשפחתי איתך! (ל''ת)

    טל, 20/04/07 01:04

    הגב לתגובה זו

    • זה אתם? מחפשים אותכם בכל הארץ. (ל''ת)

      כל אוהדי ברק, 20/04/07 05:52

      הגב לתגובה זו

    • ''איך הוא לא שמע אותי ? הוא היה שלושה מטרים ממני וצרחתי לכיוון שלו''.

      יעקב, 20/04/07 09:16

      ''איך הוא לא שמע אותי ? הוא היה שלושה מטרים ממני וצרחתי לכיוון שלו''.

      שאלה: ''אהוד ברק אמר בראיון לניסים משעל, כי הוא כלל לא שמע אותך צועק''
      יעקב: ''את זה שמעתי בדו-שיח אתו שהיה בטלויזיה, איך הוא לא שמע אותי ? הוא היה שלושה מטרים ממני וצרחתי לכיוון שלו. הוא עמד שם בודד, בעמידה המפורסמת שלו עם הידיים משולבות על הכרס, הסתכל, ולא היתה לו שום תגובה, שום כלום. הוא הסתכל עלי, וממש צעקתי די הרבה. באו חבר'ה מהצד והתחילו להרגיע אותי: 'יעקב יהיה בסדר, אל תדאג'. ''זה שאמרו שברק דיבר בטלפון זה לא נכון.
      הוא עמד שם עם פרצוף רציני והוא פשוט הסתכל. הסתכל איך שמטפלים, הסתכל על איך שמתרוצצים. הוא פשוט עמד ולא זז וממה שאני ראיתי הוא לא דיבר בפלאפון ולא בקשר. ממה שאני ראיתי הוא לא ניהל בפועל את פינוי הפצועים ולא פיקד על האירוע, וזה כשבעיקרון בעל הדרגה הבכירה באירועים כאלה הוא זה שצריך לפקד''.
      שאלה: ברק יצר אתך קשר אחרי האירוע ?
      יעקב: ''הוא לא יצר אתי קשר. עד כמה שאני יודע, גם כשאמרו לו לאחר מעשה שהיה חייל שצעק
      עליו, הוא לא עשה בירור. ביחידה עשיתי אצלו תחקירים למבצעים ודברים כאלה, והוא לא
      התייחס לעניין''.
      יעקב, לוחם בסיירת מטכ''ל

      הגב לתגובה זו

      • ''אני רצתי לפצועים. אהוד לא ניגש.''

        אלוף עמירם לוין, 20/04/07 10:00

        ''אני רצתי לפצועים.
        אהוד לא ניגש.
        היו שני פצועים שזה הרתיח אותם.
        אני לא הסתכלתי עליו.
        לא יודע מה הוא עשה.
        אולי דבר בפלאפון,
        אבל לא ניגש.
        אולי היה בהלם''.

        אלוף עמירם לוין בהתייחסו להתנהגותו ולהתנהלותו של הרמטכ''ל (האהוד הברק) באסון צאלים ב'.

        הגב לתגובה זו

    • ומי לא איתנו , בגללו ? (ל''ת)

      4 אבות, 12/07/07 13:16

      הגב לתגובה זו

  • 104.

    צודק ולא צודק

    מיני, 20/04/07 00:52

    צודק שהמלחמה היה כישלון והיה צריך להיות פה ראש ממשלה עם נסיון ולא צודק כי גם כשיש נסיון אפשר להיכשל עובדה אהוד ברק בעצמו יש לו הרבה נסיון ונכשל כישלון חרוץ בבריחה מלבנון וזה מה שהביא עלינו את המלחמה

    הגב לתגובה זו

  • 103.

    הוא לא יכול הפעם להתחמק.

    אחד., 20/04/07 00:47

    אם חייכנו במבוכה כשבכל אמצעי התקשורת בעולם הראו את שר הבטחון של ישראל משקיף על הזירה בעדשות משקפת מכוסות ,הרי שברק השקיף לא דרך משקפת מכוסה אלה דרך עדשות טלסקופ מכוסות.בניסיונו הרב הוא לא חזה את התעצמות החיזבלאאה הוא לא סימן את המעורבות הסורית והוא לא הפנים את טביעת האצבע האיראנית ,כל אותן השנים בהן זה קרה הוא שתק ,הוא עסק בהון .הוא שותף מלא לביזיון לא משום שהוציא את צהל מלבנון ,פעולה אמיצה ומבורכת כשלעצמה אלה משום שניסיונו הרב כביכול לא עמד לו בניתוח המגמות בזירה.

    הגב לתגובה זו

    • הוא דוקא לא שתק, אבל לך לא סיפרו את זה...

      מירי, 21/04/07 15:57

      כי לא סמכו על שיקול דעתך, וכנראה שבצדק.

      הגב לתגובה זו

  • 102.

    הצביעות של ברק: ''פרץ וחלוץ מוכשרים'' (ל''ת)

    חלוץ בגד, 20/04/07 00:42

    הגב לתגובה זו

  • 101.

    אין גבול לחוצפה.אהוד ברח לא מתבייש

    רונן ל., 20/04/07 00:42

    מה שקרה בלבנון הוא תוצאה של הבריחה המבוהלת של ברק מלבנון וחוסר התגובה שלו על חטיפת 3 החיילים. הקינוח היה מלחמת אוסלו.
    הבעיה היא שיש מספיק טפשים שילכו אחריו שוב.

    הגב לתגובה זו

  • 100.

    לא שכחנו את הבריחה שהעצימה חיזבלה (ל''ת)

    שכחתי, 20/04/07 00:37

    הגב לתגובה זו

    • ומה רע בחיזבאאללה...???

      תמיר צורף, 20/04/07 03:39

      עדיף על פאלאשטינאים על הגדר הצפונית...

      הגב לתגובה זו

  • 99.

    מלחמת לבנון השניה קרתה בגלל ברק בלבד

    א, 20/04/07 00:35

    הוא ברח כמו פחדן מלבנון, הוא הוציא משם חיילים ונתן לחיזבאללה להתעצם מבלי לעשות עליהם מעקב מודיעיני

    הגב לתגובה זו

    • בטח, בטח,,,,, לך תתחרה בפסטיבל מספרי מעשיות (ל''ת)

      מאיר, 21/04/07 15:54

      הגב לתגובה זו

  • 98.

    מי כמו ברק יודע...

    ארז, 20/04/07 00:33

    מי כמו ברק יודע לזהות כישלון...
    בזה אכן יש לו נסיון...

    הגב לתגובה זו

  • 97.

    מלחמת לבנון היא אשמתך ולא אשמת אולמרט

    ASDF, 20/04/07 00:26

    הרי הבריחה המבוהלת של צה''ל מלבנון היא שגרמה להתחזקות החיזבאללה שאמרו ''בכוח גירשנו היהודים''. זה גרם להם לקבל עוד ועוד משאבים ויותר מתגייסים ולכן הפכו למפלצת שהתגלתה במלחמת לבנון השניה.

    נוח להאשים את אולמרט כי הוא לא ראש ממשלה אידיאלי.. אבל מי שנטע את זרעי המלחמה הזאת הוא אהוד ברק בכבודו ובעצמו. במקומו הייתי שותק ובורח לארה''ב.

    מאיפה יש לך האומץ להראות את הפנים שלך ועוד לספר שהמלחמה הייתה כישלון?

    הגב לתגובה זו

    • גם מלמת לבנון הראשונה היא אשמתו וגם מלחמת יום כיפור, הוא אשם גם ...

      עמית, 21/04/07 15:54

      כמה נמוך אתה

      הגב לתגובה זו

  • 96.

    חוצפה ויהירות שלא תיאמן

    אזרח, 20/04/07 00:24

    הנסיגה-בריחה שלו מלבנון הוכחה כטעות פטאלית, כל הפובליצסטים שמיהרו לנפץ את ''הנבואות השחורות של הימין על הנסיגה'' אוכלים את הכובע, ורק הליצן עוד ממשיך וצוהל..

    הגב לתגובה זו

  • 95.

    מקים העמותות ,שלא היה אחראי לזכות השתיקה של בוז'י (ל''ת)

    תוספת לנאמר, 20/04/07 00:24

    הגב לתגובה זו

  • 94.

    תודה לברק על שהוציא את הילדים מלבנון תודה תודה תודה (ל''ת)

    איש חכם ברק, 20/04/07 00:19

    הגב לתגובה זו

    • איזה הוציא?! 160 הרוגים במלחמה לפני חצי שנה

      חיים, 20/04/07 02:57

      שלושה חיילים שנחטפו לפני 6 שנים (וחזרו בארונות מתים) ושני חיילים שנחטפו ונמצאים שם ברגעים אלה ממש

      אז מה תודה? על מה תודה? על בריחה חסרת אחריות מרצועת הבטחון כמו גנבים בלילה? על אינטיפאדאת אל אקצה? על הפקרת השבויים? על הפקרת גבול הצפון לחסדי נסראללה והאיראנים? על הפקרת בעלי הברית מצד''ל?

      הגב לתגובה זו

      • ברק היה רוה''מ לפני חצי שנה?

        עמית, 21/04/07 15:52

        חצוף ועלוב

        הגב לתגובה זו

  • 93.

    אתה טועה אהוד ברק

    מגל, 20/04/07 00:15

    הבעיה אינה חוסר ניסיון של הקברניטים כמו חוסר אמונה בצדקת הדרך שהרי מלחמת יוהכ''פ נפתחה בכשלון נוראי וגולדה לא הבינה בכלל מה קורה אבל בגלל האמונה החזקה של האישה הגדולה הזו נוחה עדן צה''ל יצא מנצח בסוף פשוט אין להם דרך ואמונה רק כסאות וקומבינות אני מקווה שאתה לא שוכח איך אתה ניהלת את הנסיגה הבהולה מלבנון שנתנה כנראה לחיזבלה להתבסס במקום ולבנות את עוצמתו אז אין לך מה לחדש בעניין

    הגב לתגובה זו

  • 92.

    הכסף לא בא מהברקות הוא יותר גרוע מהירשזון (ל''ת)

    זהירות !!!!!!!!, 20/04/07 00:13

    הגב לתגובה זו

  • 91.

    מה עם העמלות של הגז הפלסטיני דרך EDS (ל''ת)

    חשבת ששכחנו ?, 20/04/07 00:11

    הגב לתגובה זו

  • 90.

    הלו!! לך אין חלק בגרימת המלחמה הזו? (ל''ת)

    ד''ר סוס, 20/04/07 00:06

    הגב לתגובה זו

    • מתחילת 2001 ברק לא רה''מ, אולי תאשים אותו על מלחמת יוה''כפ??

      אתה לא סוס, 21/04/07 15:51

      עיניים להם ולא יראו.......

      הגב לתגובה זו

  • 89.

    אהוד ברק נכון אתה האבא של כל הכשלונות!!!

    אריה שניפר, 20/04/07 00:00

    החוצפה שלך עוברת כל גבול ,אתה עדין חושב שאזרחי ישראל שכחו לך ???

    אתה הוא אבי אבות החטא של הבריחה המבישה מלבנון אשר הביאה את החיזבאללה להתעצמות חסרת תקדים .

    זרע הפורענות אתה זרעת בבריחה העלובה אשר פגעה קשות בכוח ההרתעה של צהל והפכה את החיזבאללה לארגון צבאי אשר הבריח את צהל הגדול !!!

    את כל זאות אתה חושב ששכחנו ??.

    אתה אחרי הכל מוכר היטב כבורח סידרתי :

    צאלים א' אתה זוכר אהוד ברק מי ברח???

    צאלים ב' אתה זוכר אהוד ברק מי ברח???

    כן , כן אהוד ברק יש לך היסטוריה מדובר אומנם בך באהוד ברק ''הגיבור'' אשר דאג תמיד לכך שהוא זה שיקבל צל''ש כאילו אתה היחיד אשר נלחם בצהל מלבדך אף אחד לא נלחם !!!

    כאשר יכתבו את ההיסטוריה בעתיד ירשם פרק שבו יופיע כך: בשנת 1999 אהוד ברק אשר במקום להיות מאושפז במוסד סגור למטורפים עשו אותו לראש ממשלת ישראל ובמשך שנה וחצי היה לישראל ראש ממשלה מטורף אשר פגע קשות בבטחון ובכלכלה !!!

    איך אתה בחוצפה בלתי רגילה מנסה למכור את עצמך כבעל נסיון מוכח??

    אלא אם אתה מתכוון שניסיון מוכח בכשלון חרוץ זו האמת אך אנחנו הספיק לנו כל הכשלונות שלך אנחנו לא זקוקים לעוד כאלה כשלונות .

    מפלגת עם אחד (לשעבר העבודה) לא תעבור את אחוז החסימה בבחירות הקרובות ולכן אין סיכוי שאנחנו עוד פעם נקבל עונש כמו ב99 הספיק לנו ואף מעל ומעבר !!!

    אהוד ברק אתה מטורף וזקוק לאישפוז כפוי!!!

    הגב לתגובה זו

  • 88.

    איזה אפס. השמאל ממחזר את עצמו למוות.

    פשוטו, 19/04/07 23:56

    האהוד ברק הזה הביא אותנו לפתחה של המלחמה הזאת, חיילינו נשלחו לקרב בעקבות העזיבה החפוזה מלבנון ולאחר מכן מעזה ע''י קברניטי המדינה הטועים.
    האוכלוסייה כאן לא מודעת ולא רוצה לדעת מה עלול לקרות, אלא רק מה קורה כרגע. ובמצב זה הכי נוח לברוח.

    הגיע הזמן להתעורר מחלומות הזויי השמאל, האיש הזה טעה בגדול ועלול לחזור לתפקיד חשוב בכנסת ישראל.

    הגב לתגובה זו

    • ברק הוא לא שמאל

      עמית, 21/04/07 15:49

      אשמח כשיחזור.

      הגב לתגובה זו

  • 87.

    עדיף לצאת במרוצה ולא להשאר בלבנון (ל''ת)

    שושפרי, 19/04/07 23:50

    הגב לתגובה זו

    • כן ואחר כך לחזור כדי לחפש שבויים ולחטוף עוד יותר. איפה הראש שלך? (ל''ת)

      היה לנו מספיק, 20/04/07 05:54

      הגב לתגובה זו

  • 86.

    הכשלון תוצאה מהנמהרות של ברק

    ארי, 19/04/07 23:47

    הבריחה מלבנון והאופוריה אחריה איפשרה לחיזבאללה להתחמש ולהתבצר ומכאן הכשלון. דוקא הנסיון של ברק מר מאוד!

    הגב לתגובה זו

  • 85.

    עזוב אותנו בשקט שמענו אותך מספיק

    רויטל, 19/04/07 23:46

    מי שנוטש פצועים באמצע הקרב עדיף שישתוק.

    הגב לתגובה זו

  • 84.

    ברק-אתה עצמך הוא כישלון.

    אבוחצירא אילן, 19/04/07 23:46

    אתה אבי הצעדים החד צדדיים אשר הוכחו ככישלון.
    את הממשלה שלך לא הישכלת להנהיג - ורצית למסור את כל ארץ ישראל למעט מספר מובלעות לערבים.
    אהודש - עדיף לך ולנו שתמשיך למכור שרוולי הצלה לעולם.
    כך אנו נינצל מימך ואולי תעזור בהצלת אנשים שישתמשו בשרוולים.

    הגב לתגובה זו

  • 83.

    חצוף

    שי, 19/04/07 23:40

    כמה חוצפה יש לברק-מתי יחזור לעשות לביתו.

    הגב לתגובה זו

  • 82.

    ברק ברח!!

    ש, 19/04/07 23:38

    איפה הית כל המלחמה?
    עכשיו אתה פותח את הפה?

    יא פחדן!

    לא השתנה כלום
    מאז שברחת מהפוליטיקה
    מאז שברחת מלבנון
    מאז שברחת מצאלים
    וכו
    וכו

    אמנם צריך ניסיון.
    אבל גם לנו יש ניסיון איתך.
    ניסיון מר.
    לך הביתה

    הגב לתגובה זו

  • 81.

    החל ממחר יוצבו משמרות מחאה בצמתים ברחבי הארץ, מהשעות

    המתריע, 19/04/07 23:38

    החל ממחר יוצבו משמרות מחאה בצמתים ברחבי הארץ, מהשעות 12:00-14:00.

    כל המידע בלינק המצורף.
    אשמח לראות את כולם קמים מהכיסא ומתייצבים. מספיק כתבנו, מספיק התווכחנו. הגיע הזמן לעשות!

    הצמתים בהם תהיה נוכחות:
    צפון:

    1. עפולה - כניסה דרומית.
    2. צומת מגידו.

    מרכז:

    נתניה - צומת קניון השרון.
    רעננה - צומת רעננה מרכז.
    תל אביב - רכבת ארלוזרוב.
    חולון - צומת חולון.
    פתח תקווה - צומת סגולה.
    מודיעין - צומת שילת.
    ירושלים - גינות סחרוב.

    דרום:
    באר שבע - צומת העיר
    באר שבע - צומת הקניון.
    צומת פלוגות

    אני אהיה בצומת קניון השרון בנתניה.
    חבר'ה, חשוב להגיע!

    הגב לתגובה זו

    • יא חביבי אני לא חבר שלך (ל''ת)

      ציוני, 20/04/07 05:14

      הגב לתגובה זו

  • 80.

    יש לו את החוצפה לדבר....

    עדיאל, 19/04/07 23:33

    האיש הזה - ברק - הוא אחד האנשים שיכול להופיע בראש רשימת האחראים להדרדרות בצפון...וכרגיל יש לו את החוצפה לדבר...במקומו את הנושא הזה לא הייתי מעלה על שפתי..

    הגב לתגובה זו

  • 79.

    ומי שתק כשנהרגו שלושה חיילים וגופותיהם נחטפו ללבנון ב-2000? (ל''ת)

    לא ברק ולא פרץ, 19/04/07 23:29

    הגב לתגובה זו

  • 78.

    אם אני לא טועה.....

    מני, 19/04/07 23:27

    ממשלת ברק הייתה הזמן הכי קצר בשלטון ואם לא אז בין הקצרים ביותר משמע זרקו אותו מכל המדרגות מה פתאום הוא שב לפוליטיקהאולי הוא מסוג האנשים שאם יורקים עליהם הם אומרים שזה גשם

    הגב לתגובה זו

  • 77.

    מלחמה האחרונה? כשלון טוטאלי ,אך

    אב שכול, 19/04/07 23:27

    גם הבריחה מלבנון ב-2000 ואי קיום הרתעה לאחר הבריחה המבוהלת ,היו בסיס לאויבים לעשות כרצונם...

    הגב לתגובה זו

    • אתה אומר שאם היינו נשארים בלבנון עם מאה הרוגים זה היה בסדר? (ל''ת)

      מאור, 21/04/07 15:48

      הגב לתגובה זו

  • 76.

    ברק שכח להשאיר הוראות

    נפתלי, 19/04/07 23:25

    כנראה שברק לא השאיר לצבא הוראות איך לנהוג אחרי הנסיגה מדרום לבנון, לכן צה''ל לא התכונן כראוי למלחמת לבנון השניה.

    הגב לתגובה זו

  • 75.

    אחרי הבריחה החד צדדית שלו מלבנון

    מיקי, 19/04/07 23:22

    הוא האחראי להפקרת צפון הארץ. אין לו בושה.

    הגב לתגובה זו

  • 74.

    עיין ערך - בושה

    מלכה, 19/04/07 23:19

    אהוד ברק חסר כל מעצורים ובושה!!! בוודאי שהמלחמה בלבנון היתה כשלון!! אבל החלק שלו בבניית הכשלון הינו כל כך גבוה שרק אדם ללא כל בושה (נו, מה רוצים מאדם שלוקח את אשתו לחו''ל רק כדי להודיע לה שהוא רוצה גט?) מעז לזרוק את האשמה על אחרים.

    אולי הוא גאון, אולי הוא ''אנליטי'' אולי הוא....בעצם לא משנה, העיקר שיתכבד וישים מחסום לפיו וילך לעשות כסף בחו''ל עם מאבטחים על חשבוננו.

    הגב לתגובה זו

  • 73.

    הזכרון לא משהו

    יניב, 19/04/07 23:18

    ברק שכח שהוא היה אחד הגורמים למלחמה הזו בנסיגה החפוזה והבלתי מתוכננת מדרם לבנון,ללא הבטחב על אי התחמשותו של חיזבאללה. אני לא מאמין לאיש הזה.

    הגב לתגובה זו

  • 72.

    מי מדבר...?!?!

    אני, 19/04/07 23:17

    אם כל הכבוד ות'אמת אין לי כבוד אליך.....לך אין בכלל זכות דיבור זה לא שאני תומך בדבר הזה שיש לנו עכשיו אבל אתה?!?! אני במקומך יושב בשקט רק ככה אתה מועיל...

    הגב לתגובה זו

  • 71.

    נשמה של חולירע יש לאיש הזה. (ל''ת)

    ., 19/04/07 23:16

    הגב לתגובה זו

  • 70.

    מאיפה החוצפה?

    דוד יוסף, 19/04/07 23:16

    אהוד ברק-שיא החוצפה מסמיק לידך

    הגב לתגובה זו

  • 69.

    מדהים

    שלומי, 19/04/07 23:15

    אני לא כל כך מחזיק מפרץ ומקורביו בדרך כלל, אבל במקרה הזה הם צודקים 100% - שברק-ברח מלבנון יטיף על כשלון המלחמה! הבורח שהראה לערבים תבוסתנות ישראלית מהי, שהביא את האינתיפדה ואפשר לחיזבללה להגיע למה שהגיע - תעשה לנו טובה, אל תחזור. כמו שאתה אומר - אין דבר חשוב מנסיון - הנסיון שלנו אתך גרוע!

    הגב לתגובה זו

  • 68.

    לא בטוח שהוא האיש המתאים אבל הוא צודק

    ערן, 19/04/07 23:10

    מלחמת לבנון היתה כישלון חרוץבגלל הנהגה חסרת ניסיון חסרת מעוף,והבנה בסיסית בניהול מערכה ,דוגמא להבדל בין ההנהגה של פעם להיום ,בתוכנית תמוז(על הפצצת הכור בעירק )רפאל איתן שהיה רמטכ''ל היה כל כך מעורב במה שקורה שעשה טיסת הדמיה עם הטייסים כדי לבדוק שהדברים באמת ברי ביצוע ולא מספרים לו סיפורים,לא ניראה לי שחלוץ ישב אי פעם בטנק שלא נדבר על שני הגו'בניקים פרץ ואולמרט

    הגב לתגובה זו

  • 67.

    חכם בלילה

    זאב, 19/04/07 23:08

    אהוד ברק אם המדינה כל כך חשובה לך הייתה יכול להציע יעוץ לשר הביטחון או לראש הממשלה בזמן המלחמה.למרות שלא נראה לי שהעצות שלך לא כל כך טובות למשל הבריחה מלבנון ונראה לי שכושר ההרתעה של צ''הל נפגע ביגללך אחרת לא הייתה פורצת המלחמה הזו ואולי גם חיילים שלנו לא היו נפגעים מאמצעי המ''לח כו רבים שהשארת להם ויש לי הוכחות לכך.

    הגב לתגובה זו

  • 66.

    ספינים של מנהיג כושל!

    דיפני, 19/04/07 23:08

    לברק, ראוי לעם ישראל מנהיג חכם בעל אומץ לעשות שלום עם העולם הערבי ולא מנהיג כושל כמוך בעל נסיון. מלבד הוצאת צה''ל מלבנון לא ניתן לזקוף לזכותך דבר. גם חוסר התגובה בזמנך על חטיפת 3 החיילים בהר דב גרמו לחיזוק החיזבאללה ולפגיעה ביכולת ההרתעה שלנו. מצידי, ולטובת עם ישראל תישאר בבית ותמשיך לעשות לביתך כפי שעשית עד עכשיו. לידיעתך אנחנו לא חמורים שאפשר להאכיל אותנו קש!

    הגב לתגובה זו

  • 65.

    כישלון

    גיל, 19/04/07 23:08

    לא הייתי בוחר בו לועד הבית

    הגב לתגובה זו

  • 64.

    הוא כבר היה ראש ממשלה ופישל אז למה

    אלעד, 19/04/07 23:06

    אז למה הוא וביבי ועוד כשלונות לא נעלמים לנו מהעיניים. די נמאסתם.

    הגב לתגובה זו

  • 63.

    הקשקשן,היה מונע את הטילים?

    יגאל כהן, 19/04/07 23:05

    או שהיה תופש אותם באויר?
    או שהיה כובש את צפון לבנון?
    מה היה עושה הקשקשן?
    הוא שכח לספר.
    ואם היה לו רעיונות כל כך טובים.
    למה לא סיפר לנו בזמן?
    אולמרט היה מוכן להקשיב.
    כולם גיבורים אחרי המלחמה.

    הגב לתגובה זו

    • איך מונע את הטילים? הוא אפילו לא טרח להיות בארץ (ל''ת)

      הלך לספור דולרי, 20/04/07 05:57

      הגב לתגובה זו

  • 62.

    לאיש הזה אין כל בושה

    פיני, 19/04/07 23:05

    יש לו רק מזל אחד שנקרא 'אהוד אולמרט' כי הוא אפילו יותר גרוע. שני הזבלים האלה ככל שיתרחקו יותר מפוליטיקה ושלטון כן ייטב לכולנו.

    הגב לתגובה זו

  • 61.

    אוהבים ןמחזקים אותך אהוד!!! (ל''ת)

    אשדודי, 19/04/07 23:03

    הגב לתגובה זו

    • אהוד ברק הוא מנהיג ראוי . (ל''ת)

      אביאל, 20/04/07 02:13

      הגב לתגובה זו

      • שחצן, קטן ועלוב נפש

        מגיב בתשלום, 20/04/07 03:00

        האיש נכשל כראש ממשלה. למה שניתן לו צ'אנס נוסף?שיילך לעשות לביתו בארה''ב, ברחן.

        הגב לתגובה זו

      • ''לא עשה כלום''

        חזי שלח, 20/04/07 10:01

        ''לא עשה כלום''

        הגיע הזמן, שמישהו שלא היה בצאלים כאשר אירע שם האסון ייצג את כל מי שלא היו שם אך יודעים בדיוק איך התנהג הרמטכ''ל אז. צריך רק להסתמך על מה שאהוד ברק בעצמו אמר, ומה שאמר מתאים למה שאמרו האחרים שהיו שם, אלופים ופחות מאלופים.
        אני יודע שהוא דיבר אמת כי מה שאמר הוא בהחלט לא לטובתו, מעיד על אופיו ומחדד את השאלה, מיהו האיש הרוצה עכשיו להיות ראש הממשלה.
        ברק אמר שהוא לא ברח ולא הפקיר פצועים. יש להניח שבאמת לא ברח, ואין ספק שלא הפקיר פצועים. הוא לא היה יכול להפקיר כי הפצועים היו בידיים נאמנות. מה כן עשה ? הוא לא עשה כלום. וזהו לבו של העניין. על פי דבריה של מבקרת המדינה, ברק הציג לפניה עמדה חד משמעית: הוא נהג כפי שנוהג רמטכ''ל, והיה עליו לעסוק ב''קשירת קצוות''.
        אבל ממתי רמטכ''לים קושרים קצוות ? ובייחוד באירוע כזה, כשמסביב המוני קושרי קצוות פוטנציאליים, והיחידה הצבאית היא אירגון מיומן ומשופשף – סיירת מטכ''ל ? מה היה שם לקשור ? היה צריך לדווח על האסון, להזעיק מסוקים לחילוץ, להורות אולי על תיגבור האמצעים הרפואיים ולהכניס לכוננות בתי-חולים. האם מישהו מאמין שהיה צריך רמטכ''ל שלם בשביל כל הדברים האלה ?
        לעומת זאת, יש לשים לב מה עשו האלופים שהיו שם: אורי שגיא, עמירם לוין ושמואליק ארד רצו אל הפצועים, עזרו לחבוש, עודדו, פשוט כרעו לידם, כי גם כשכואב נעים שאלוף מחזיק לך את היד ואומר כמה מילים של בן אדם נבוך.
        בן אדם, זו מלת המפתח, ואני מציע שבנקודה זו נפסיק לחקור ונסיק את המסקנה היחידה המתחייבת מן האירוע ומהתנהגות הרמטכ''ל של אז: הוא פשוט לא בן אדם.
        תרבות הניסוח שלי בעניינים כגון אלה היא נטולת רחמים ולקוחה מהלקסיקון הבדוק והמדוייק של הדור שאליו אני שייך ושל הסביבה הצבאית שבה גדלתי. אני מכיר היטב ומקרוב את הרמטכ''לים שבאו מהסביבה ההיא, ושלא יבלבלו לי את המוח על מצבים היפותטיים. מוטה ורפול ומוישה וחצי ודן שומרון לא היו סוגרים שום קצוות ולא מדווחים לאף אחד. הם היו הדוגמא שלפיה נהגו אורי ועמירם ושמואליק.
        העובדות ברורות: אהוד לא ברח, הוא עמד שם שלוב ידיים. אין לי ספק שהיה מזועזע, אך הוא לא לכלך את הידיים ולא כרע על מנת לעודד. מי שלא יבחר בו בגלל זה להיות ראש ממשלת ישראל, או שהוא עדיין רוצה את נתניהו, או שהוא סתם יפה נפש, או שהוא דוגל באימרה הרומית, שמדבר אחד מסיקים על כל היתר.

        חזי שלח
        תל-אביב

        הגב לתגובה זו

        • ''עלבו בנו קשות. צה''ל שומר על עצמו, אבל לא בדרך הנכונה,''

          יוכי שפרן, 20/04/07 10:11

          ''עלבו בנו קשות. צה''ל שומר על עצמו, אבל לא בדרך הנכונה, אלא על ידי כיסוי ושמירה על אנשים שעשו מעשים שלא ייעשו. וכשאנו כבר שקועים עמוק באבלנו הכבד מנשוא, איש מהנוגעים בתרגיל לא היה מסוגל לקחת אחריות, שהיא מאבות חינוכנו כאזרחי ישראל וכאנשי צבא, האומרים: אחרי ! באמון שנתנו בצבא, עודדנו את ילדינו להתנדב לחיל קרבי ולצה''ל שנתנו בו אמון מלא. צה''ל היה בשביל בני-שמרי, בית שני, ובית הוא משפחה. והיום משפחה זו מתעלמת מלקיחת אחריות ובועטת במוסריות, כשמאחוריה גב חזק המגן על עצמו, דרך הגנה על קצינים שהורשעו בגרימת מוות בהתרשלות. עלבו בנו קשות. בית המשפט הצבאי, שעל מעשה כה ברור בחומרתו, נתן עונש כה פשוט בעליבותו. עלב בנו קשות התובע הצבאי הראשי, בנימוקיו הלא משכנעים, כדבר איש מבוגר לילדים קטנים וטיפשים, שאינם יודעים ואינם מבינים דבר. והרי כבר גדלנו והחכמנו וחקרנו ויודעים אנו, ההורים השכולים, כי התרגיל לא היה מהמורכבים והמסובכים (ציין זאת האלוף שחק בעדותו), כי סיירת מטכ''ל כחלק מרוטינה, עובדת בתקופות מסויימות תחת לחץ ועומס ולוחמיה יודעי עייפות בעיתות הכנה ולקראת ביצוע, כי אין שום התחשבות ברגשות ההורים ובאמירותיהם, ולפתע פתאום אנו צד בגזר הדין, ועוד שהתצ''ר אומר רק חצאי אמיתות, כי את בקשתנו להורדת הדרגות לא ציין - אין אנו דורשי נקם, ואנו תקווה, שגורמי-מות-בנינו לא ישובו לפקד בכל דרך שהיא, ויקחו אחריות, ואם לא יצליחו להעמיס על עצמם את הנ''ל כפי שנתן להם דוגמא מפקד היחידה לשעבר ע., יעניקו להם את האחריות מפקדי הצבא שזהו תפקידם ויערכו נגדם הליך פיקודי. בית המשפט הצבאי יצר מושג חדש של איפה ואיפה צה''ל כולו מחד וסיירת מטכ''ל מאידך''. יוכי שפרן, אמו של שמרי זכרונו לברכה.
          • אב בית הדין במשפט צאלים היה שכנו בכוכב יאיר וידידו של רב אלוף האהוד הברק, השופט ד''ר עודד מודריק





          הגב לתגובה זו

    • גם אני מצביע לאהוד ברק. (ל''ת)

      בחירות עכשיו, 20/04/07 05:36

      הגב לתגובה זו

      • איך הוא לא שמע אותי ? הוא היה שלושה מטרים ממני וצרחתי לכיוון שלו''.

        יעקב, 20/04/07 10:01

        איך הוא לא שמע אותי ? הוא היה שלושה מטרים ממני וצרחתי לכיוון שלו''.

        שאלה: ''אהוד ברק אמר בראיון לניסים משעל, כי הוא כלל לא שמע אותך צועק''
        יעקב: ''את זה שמעתי בדו-שיח אתו שהיה בטלויזיה, איך הוא לא שמע אותי ? הוא היה שלושה מטרים ממני וצרחתי לכיוון שלו. הוא עמד שם בודד, בעמידה המפורסמת שלו עם הידיים משולבות על הכרס, הסתכל, ולא היתה לו שום תגובה, שום כלום. הוא הסתכל עלי, וממש צעקתי די הרבה. באו חבר'ה מהצד והתחילו להרגיע אותי: 'יעקב יהיה בסדר, אל תדאג'. ''זה שאמרו שברק דיבר בטלפון זה לא נכון.
        הוא עמד שם עם פרצוף רציני והוא פשוט הסתכל. הסתכל איך שמטפלים, הסתכל על איך שמתרוצצים. הוא פשוט עמד ולא זז וממה שאני ראיתי הוא לא דיבר בפלאפון ולא בקשר. ממה שאני ראיתי הוא לא ניהל בפועל את פינוי הפצועים ולא פיקד על האירוע, וזה כשבעיקרון בעל הדרגה הבכירה באירועים כאלה הוא זה שצריך לפקד''.
        שאלה: ברק יצר אתך קשר אחרי האירוע ?
        יעקב: ''הוא לא יצר אתי קשר. עד כמה שאני יודע, גם כשאמרו לו לאחר מעשה שהיה חייל שצעק
        עליו, הוא לא עשה בירור. ביחידה עשיתי אצלו תחקירים למבצעים ודברים כאלה, והוא לא
        התייחס לעניין''.

        יעקב, לוחם בסיירת מטכ''ל

        הגב לתגובה זו

        • ''משקרה האסון, היכן אחריותו של המפקד ? היכן אומץ-לבו להודות בטעות ?

          שפרן, שילה, כהן, 20/04/07 10:13

          ''משקרה האסון, היכן אחריותו של המפקד ? היכן אומץ-לבו להודות בטעות ולקחת אחריות ? תמיהה היא בעינינו ותשובה אַיִן''.

          משפחות שפרן, שילה, כהן וויכסלבאום

          הגב לתגובה זו

    • ''אני רצתי לפצועים. אהוד לא ניגש''

      אלוף עמירם לוין, 20/04/07 09:13

      ''אני רצתי לפצועים.
      אהוד לא ניגש.
      היו שני פצועים שזה הרתיח אותם.
      אני לא הסתכלתי עליו.
      לא יודע מה הוא עשה.
      אולי דבר בפלאפון,
      אבל לא ניגש.
      אולי היה בהלם''.

      אלוף עמירם לוין בהתייחסו להתנהגותו ולהתנהלותו של הרמטכ''ל (האהוד הברק) באסון צאלים ב'.

      הגב לתגובה זו

      • בלדה לחובש

        אלמגור ונצר, 20/04/07 12:01

        בלדה לחובש
        אלמגור ונצר, 20/04/07 09:55
        בלדה לחובש

        הם התקדמו לאט, הכל היה רגוע,
        מנגד הנהר וגומא מרשרש.
        פתאום רעם ברק, אחד צעק: פצוע !
        אני כבר בא – ענה לו החובש.
        עלינו על מוקש ! – צעק אז הפצוע,
        אני כאן לצדך – ענה לו החובש.

        ברד של אש ניתך, ברד כבד קטוע,
        מעבר לנהר, לגומא הרוחש.
        השאירו אותי כאן – בקש אז הפצוע.
        עזוב שטויות – ענה אז החובש.
        תציל את עצמך – בקש אז הפצוע.
        אני נשאר אתך – ענה לו החובש.

        והם נותרו שניהם, והשדה פתוח.
        והם נותרו שניהם, והם גלויים לאש.
        אנחנו אבודים – מלמל אז הפצוע.
        אחוז בי טוב – ענה לו החובש.
        נפצעת גם אתה – מילמל אז הפצוע.
        עזוב זה לא נורא – ענה לו החובש.

        האש כבדה, כבדה ! קשה, קשה לנוע.
        רק לא להתייאש, רק לא להתייאש.
        אזכור אותך תמיד – נשבע אז הפצוע.
        רק לא ליפול – מילמל אז החובש.
        שלך עד יום מותך – נשבע אז הפצוע.
        היום הוא יום מותי – ענה לו החובש.

        פתאום ענן-אבק, פתאום עלתה הרוח.
        וצל על הקרקע, והוא קרב, רועש.
        ניצלנו ! הם באים ! – יבב אז הפצוע,
        אך לא שמע מלה מן החובש.
        אחי, אחי שלי ! – יבב אז הפצוע.
        מעבר לנהר הגומא מרשרש.
        אחי, אחי שלי,
        אחי, אחי שלי,
        אחי ! ! ! ....


        מילים: דן אלמגור
        לחן: אפי נצר

        הגב לתגובה זו

    • ''הבן נקבר אבל אסור שכך יקרה גם לאמת.''

      יוכי שפרן, 20/04/07 10:14

      ''הבן נקבר אבל אסור שכך יקרה גם לאמת'' .
      יוכי שפרן , אמא של שמרי זכרונו לברכה אשר יחד עם ארבעת חבריו ליחידה, לוחמי סיירת מטכ''ל, אלעד שילה זכרונו לברכה, ערן ויכסלבאום זכרונו לברכה,
      אריק כהן זכרונו לברכה ושרון תמיר זכרונו לברכה נהרגו בחורבן צאלים השני.

      הגב לתגובה זו

      • נכון, וזו בדיוק הסיבה שאצביע ברק

        עומר, 21/04/07 15:43

        אני, משפחתי וכל חברי נתמוך בעתיד טוב יותר לישראל.

        הגב לתגובה זו

  • 60.

    סייג לחוכמה ש ת י ק ה לידיעתך ברק

    Erez, 19/04/07 23:00

    אתה מר מרק אחראי לבזיון האדיר של היציאה / בריחה מלבנון תוך שהחיזבלה מזנב בנו. אתה בגדת ביחידים שתמכו בנו והפקרת את לוחמי ומשפחות צד''ל. מוטב תעסוק בכספים לעצמך.

    הגב לתגובה זו

  • 59.

    הכישלון התחיל בבריחה של ברק מלבנון

    אויבער חוכעם, 19/04/07 22:59

    העיקר יעלה לך בסקרים

    הגב לתגובה זו

  • 58.

    נגמרה הבושה....

    גמאני, 19/04/07 22:57

    יאללה לך תתעסק בדברים אחרים. רמאי!!

    הגב לתגובה זו

  • 57.

    ברק ברח מלבנון

    שימשי, 19/04/07 22:56

    לברק אין זכות לדבר על כישלון
    שהוא עצמו ברח מלבנון והפקיר ציוד צבאי . משם התחילו הבעיות והערבים קיבלו אומץ בגלל שברק ברח

    אין לא גם זכות לחזור לנהל כל תפקיד בממשלה שילך לדרכו
    שמשי

    הגב לתגובה זו

    • מילים כדורבנו

      יוסי, 21/04/07 00:26

      צודק

      הגב לתגובה זו

  • 56.

    אם הבחירה היא נתניהו או ברק עדיף נתניהו עשרות מונים בתחום הכלכלי מד (ל''ת)

    מדיני, 19/04/07 22:56

    הגב לתגובה זו

  • 55.

    אם אהוד ברק היה מגיב בתקיפות על החטיפה הראשונה בלבנון,לא היתה נוספת

    יעקב, 19/04/07 22:55

    הברק הזה הוא פשוט חוצפן,הוא הביא אותנו למצב הזה עם ההבלגה המטופשת שלו ועכשיו הוא מעז לבקר את הממשלה.....חוצפה כזו מעולם לא ראיתי

    הגב לתגובה זו

  • 54.

    חייבים את ברק שר ביטחון במלחמה!!!!!!!!!!! (ל''ת)

    יניב, 19/04/07 22:54

    הגב לתגובה זו

  • 53.

    אין גבול לחוצפה

    ש, 19/04/07 22:54

    מר ברק, להזכירך שההרתעה של ישראל לא נבנתה ב-60 שנה אלא ב-53 שנה, כי מאז שאתה נסוגת מלבנון בצורה הכי מבישה וביזיונית שהיה ניתן לסגת (תשאל את אנשי צד''ל שנמצאים בארץ ובעולם מה הם חושבים על זה) ההרתעה שלנו החלה להתפוגג. ואל תשכח את הרדיפה המשפילה שלך אחרי ערפאת הרוצח בקמפ-דיוויד כשניסית למכור את מדינת ישראל בנזיד עדשים. אז על איזה ניסיון אתה מדבר? היית עיוור ונשארת עיוור, וביום שבו תיבחר שוב לר''מ יהיה היום שאני בהחלט אוכל לומר שפשטנו רגל באופן טוטאלי. מה שמצחיק זה שאני יותר סומך על עמיר פרץ בהשוואה אליך. בעצם לא מצחיק, עצוב!

    הגב לתגובה זו

  • 52.

    אתה אחת הסיבות שבגללם נפתחה מלחמת לבנון ה 2

    100%ציוני בדם, 19/04/07 22:54

    השניה אתה חיזקתה את החיזבאלה

    הגב לתגובה זו

  • 51.

    ברק-מקק בפעולה. הרס את המדינה ועוד מדבר על ניסיון...

    לר, 19/04/07 22:52

    הנסיון שיש ממך כולו שלילי.
    הבריחה מלבנון שהביאה למלחמה.
    האינתיפדה השניה שאתה ויאסר הינדסתם.
    לך לעסקיך. אל תהרוס שוב את המדינה והפעם סופית.
    הניסיון שלך אינו קלף לזכותך. מקק.

    הגב לתגובה זו

  • 50.

    כך איתך....

    הרצל, 19/04/07 22:50

    ויאמר ה' לברק קח עצמך, את ביבי, את פרץ, אולמרט, הירשנזון, קצב..
    יש עוד הרבה, ולך לך אל הלא נודע איפה שנמצא דן שילון ויצחק שמיר

    הגב לתגובה זו

    • ומי ינהיג אותנו. אתה?

      Yuri, 20/04/07 01:39

      ומי ינהיג אותנו. אתה? חביבי אני הייתי בלבנון ב99-00 ו כמעט כל שבוע נהרג לנו חייל שם. והרבה פחות חיזבלונים. לצאת היה צריך, כמו שהיה צריך להמשיך להשקיע בריגול אחריהם. ואת זה לא עשתה ממשלת ליכוד.

      הגב לתגובה זו

  • 49.

    המלחמה היתה צודקת ונכונה התגובה שלך לחטיפת החיילים הייתה כישלון

    שלומי, 19/04/07 22:43

    אתה ממשיך מרוב הבחירות לשכוח שלא הגבתה על החטיפה בשנת2000
    ובגלל זה חיזבללה הבינו שאפשר לזנב בנו ולא יקבלו מכות,גם ביבי שתמך במלחמה מהשנייה הראשונה
    מתיימר להציג את עצמו כצדיק שלא היה פותח במלחמה אבל אנחנו לא נשכח איך השמאל בראשות מרצ התנגד למלחמה וצדק.

    הגב לתגובה זו

  • 48.

    ואת זה אמר ברק, כן צודק...

    אחד העם, 19/04/07 22:42

    האיש שברח מצאלים וברח מלבנון.
    יש לו את החוצפה בכלל לדבר?

    הגב לתגובה זו

  • 47.

    גם ברק היה כישלון.ועודנו!!! (ל''ת)

    אלי, 19/04/07 22:40

    הגב לתגובה זו

  • 46.

    חלוץ היה הרמטכ''ל הכושל ביותר מאז קום המדינה !!!!!!!!! (ל''ת)

    אליהו, 19/04/07 22:40

    הגב לתגובה זו

  • 45.

    the zero is talking (ל''ת)

    yosi, 19/04/07 22:39

    הגב לתגובה זו

  • 44.

    ברק ברח ברק ברח ברק ברח!!!

    ברק, 19/04/07 22:38

    ברק ברח כמו כלב מלבנון והשאיר מאות חללים, ועכשיו בתור אופוזיציה הוא פותח ת'פה.אין לו בושה, לך הבייתה.. ראש הממשלה הבא זה ביבי נתניהו...ברק ברח מלבנון.

    הגב לתגובה זו

  • 43.

    סוף, סוף, הבנת את גודל תרומתך בבריחת צה''ל בהוראתך. (ל''ת)

    :-), 19/04/07 22:37

    הגב לתגובה זו

  • 42.

    גם אתה ברק!גם אתה! (ל''ת)

    כשלונות, 19/04/07 22:35

    הגב לתגובה זו

  • 41.

    ===================ברק תתמקד באיילון--נתניהו גדול עליך.========== (ל''ת)

    איש מילואים, 19/04/07 22:35

    הגב לתגובה זו

  • 40.

    מי בדיוק ''העלה כרסום אקוטי ביכולת ההרתעה של ישראל''?

    חיים, 19/04/07 22:32

    אולמרט, על כל כשלונותיו ושחיתויותיו לא עשה חלקיק מהנזקים שאתה עשית כראש ממשלה.

    כשהחיזבאללה חטף שני חיילים בקיץ האחרון אולמרט הגיב במתקפה מאסיבית, הרחיב את חיזבאללה מקו הגבול וגבה מחיר יקר מאד מהלבנונים. כל זאת במחיר גבוה, אבל לפחות הוא עשה משהו.

    מה אתה עשית כשנחטפו שלושת חיילי ההנדסה בהר דוב? כלום! שום דבר! פשוט כלום! הפקרת אותם, כמו שהפקרת את חייל מג''ב מדחת יוסוף בקבר יוסף. לא היתה שום תגובה על חטיפתם.
    שלא נדבר על הבריחה המבישה מלבנון והפקרת בני הברית שלנו - הנוצרים הנאמנים מדרום לבנון שנאלצו לברוח כמו פליטים, מתחננים על גדר הגבול שיתנו להם מקלט בישראל.

    מי אתה שתדבר על ''פגיעה ביכולת ההרתעה'', כשלון מוחלט שכמוך?
    איך אתה לא מתבייש לחזור לישראל, להתמודד על ראשות הממשלה ובשיא חוצפתך להעביר ביקורת על ראש ממשלה, אמנם לא מוצלח במיוחד, אבל מוצלח פי כמה וכמה משאתה היית?

    הגב לתגובה זו

  • 39.

    כשלון גדול מדבר על כשלון (ל''ת)

    יובל, 19/04/07 22:32

    הגב לתגובה זו

  • 38.

    צודק, והכל התחיל בנסיגה ... (ל''ת)

    גבי, 19/04/07 22:30

    הגב לתגובה זו

  • 37.

    ברק, הנסיון שלך גרם כ''כ הרבה נזק שעדיף שתוותר!! (ל''ת)

    הספיק לנו, 19/04/07 22:28

    הגב לתגובה זו

  • 36.

    פששש.. איזו הבנה!!

    משה, 19/04/07 22:26

    טוב שנזכרת להגיד שמלחמת לבנון היא כשלון!! כי פשוט אם לא היית אומר , היינו חושבים שהיא היתה הצלחה...
    רק ביבי לשלטון!!

    הגב לתגובה זו

  • 35.

    בתור מי שיזם את הבריחה הגדולה כדאי שישתוק! (ל''ת)

    אחד שזוכר, 19/04/07 22:26

    הגב לתגובה זו

  • 34.

    תעשה לי טובה ותסתום את הפה שלך...

    נסים, 19/04/07 22:25

    כל הבלגאן התחיל בגללך בשנת 2000. כשכמו סמרטוט הפקרת את החיילים שנחטפו. ואתה עוד בא להטיף מוסר?.
    בנוסף לזה, לא נשכח ולא נסלח איך הפקרת את מדחאת יוסוף בקבר יוסף. נתת לו למות.
    הרסת אותנו מספיק. לא רוצים אותך... לך תנגן בפסנתר שלך בכוכב יאיר.
    ועוד משהו, גם את אסון צאלים לא נשכח לך...

    הגב לתגובה זו

  • 33.

    המגלומנים ברק וביבי חכמים תמיד לאחר מעשה

    tbh, 19/04/07 22:25

    כדאי להזכיר לשניים האלו שהם נמנו עם התומכים הגדולים של מלחמת לבנון השנייה כאשר זו פרצה ורק לאחר שהתברר שמלחמה זאת לא הייתה הצלחה גדולה, שני אופורטוניסטיים אלו החליטו לצאת חוצץ נגד המלחמה.

    קשה להבין הכיצד שניים אלו, שהיו הגרועים שבין ראשי הממשלה מאז קום המדינה, מוצאים עוז בנפשם לבקר ממשלה כלשהי אחרת. בטרם יעשו זאת מומלץ להם שיפשפשו במעשיהם.

    הגב לתגובה זו

    • שטות שחוזרים עליה פעמיים-נשארת שטות

      ניצן מור, 20/04/07 01:27

      השמאל מאד אוהב להשוות בין נתניהו לברק.
      אבל ברק היה ראש הממשלה הגרוע ביותר ב-25 השנים האחרונות ונתניהו היה הטוב ביותר.
      תבדוק מה קרה לפניו ומה אחריו.
      בבחירות 99 נושא הטרור לא עלה על הפרק בכלל.

      הגב לתגובה זו

      • ברק היה רוה''מ הטוב ביותר מאז קום המדינה

        מור, 21/04/07 16:36

        אבל הטיפשים תמיד קבעו כאן בארץ....

        הגב לתגובה זו

  • 32.

    ברק מחלק ציונים

    א, 19/04/07 22:23

    האחרון שצריך לדבר בעניין הוא ברק.
    בתקופת כהונתו בתפקיד הרמטכ''ל הצבא כמעט שלא התאמן. בטח לא אחרי צאלים.

    אז שלא יטיף ויחלק ציונים. נכון הוא לוחם עתיר זכויות, אך כרמטכ''ל הציון שלו לא משהו.

    הגב לתגובה זו

  • 31.

    אני הטוב והמוכשר מכולם ואין לי תחליף (ל''ת)

    שלכם, 19/04/07 22:23

    הגב לתגובה זו

  • 30.

    בגללך הכישלון- נשים סובבו לך את הראש

    אורי, 19/04/07 22:22

    נכנעת ללחציהן של כמה נשים, רצית להיות נחמד אליהן. בלי לפגוע חלילה בכבודן, אך תפקידך היה להפעיל שיקול דעת נכון, ולא לברוח (בשנית) מלבנון במקום לבצע פינוי מבוקר ומסודר. ולאחר מכן, לא הגבת בעוצמה על התגרויות החיזבאללה ונתת להם להתעצם, והפעם רצית להיות נחמד עם ראשי הרשויות ותושבי הצפון, נכנעת ללחציהם לא להגיב, כדי לא לפגוע בתיירות ובפסטורליה הצפונית. ומה קבלנו? מלחמה קשה וחללים רבים, וכישלון כמו שאמרת, שיש לך חלק גדול בו.

    הגב לתגובה זו

  • 29.

    פצועי צאלים, נאווה, מדחת יוסוף, צד''ל ודורסן חבריו לצבא (ל''ת)

    המפקיר הלאומי, 19/04/07 22:20

    הגב לתגובה זו

  • 28.

    תראו מי שמדבר, הבורח מלבנון

    יודה, 19/04/07 22:20

    המון ניסיון בטחוני היה בבריחה מלבנון בנוסח ברק!
    המון ניסיון היה באי התגובה על חטיפת שלושת החיילים בימי ברק.
    המון - אבל ממש המון, טונות של צביעות ועזות מצח ואטימות יש כשברק בא להטיף מוסר עכשיו. הרי אפילו עמיר פרץ הגיב פי מאה יותר נכון ממנו על התגרויות החיזבאללה ועל ההזנחות במערכת הביטחון שלא טופלו שנים!

    הגב לתגובה זו

  • 27.

    ברק האחראי מספר 1 לכשלון במלחמה, בעקבות בריחתו מדרום לבנון ללא הסכם

    שי, 19/04/07 22:19

    ללא בטחונות.
    הפקיר את דרום לבנון ואת צד''ל, השאיר ואקום שלתוכו נכנס החיזבאללה בכל הכח והתבסס שם.
    זה הייתה המכה הראשונה להרתעה הישראלית שבלחץ ישברו אותנו.
    הטעות השנייה הייתה כאשר בחטיפת החיילים הראשונה הוא לא הגיב ולא עשה דבר, שלושה חיילים נחטפו, והוא לא עשה דבר - זו הייתה המכה השנייה להרתעה, כאשר לא הגבנו והראנו שאפשר להכות בנו ואנחנו לא נגיב.
    וכמובן העובדה שהוא נתן לחיזבאללה להקים מוצבים מול הגדר שלנו ולתת להם לירות ולהפגיז אותנו מידי פעם, הורידה עוד יותר את ההרתעה הישראלית.
    אז שלא יספר לי שום דבר דבר על נסיון, את תוצאות החוסר אחריות שלו ראינו במלחמה האחרונה. הוא האשם העיקרי לצד אולמרט ופרץ, שלא ינסה לנקות את ידיו.
    אני בטוח שכוונותיו היו טובות, אך כשלונו בולט לכל אדם בר דעת, גם לו עצמו.
    והוא אינו יכול לעמוד בראש מדינה מסובכת זו, שצריכה מנהיג שיודע לחשוב גם על העתיד ולצפות תהליכים שקורים במזרח התיכון ובעולם בכלל.
    מנהיג שתחזיותיו מתממשות אחת אחרי השניה ונסיונו רב לא רק בחלק הבטחוני אלא גם בחלק המדיני והכלכלי.
    אתם יודעים מי הוא אותו מנהיג, זה האדם שצריך לעמוד בראש מדינתו בתקופה קריטית זו.

    הגב לתגובה זו

  • 26.

    המלחמה כישלון...!!?? ומה אם היציאה מלבנון...??הצלחה? מעניין מי יצא? (ל''ת)

    דודי, 19/04/07 22:19

    הגב לתגובה זו

  • 25.

    ברק וביבי המגלומנים חכמים לאחר מעשה.

    tbh, 19/04/07 22:18

    כדאי להזכיר לשניים האלו שהם נמנו עם התומכים הגדולים של מלחמת לבנון השנייה כאשר זו פרצה ורק לאחר שהתברר שמלחמה זאת לא הייתה הצלחה גדולה, שני אופורטוניסטיים אלו החליטו לצאת חוצץ נגד המלחמה.

    קשה להבין הכיצד שניים אלו, שהיו הגרועים שבין ראשי הממשלה מאז קום המדינה, מוצאים עוז בנפשם לבקר ממשלה כלשהי אחרת. בטרם יעשו זאת מומלץ להם שיפשפשו במעשיהם.

    הגב לתגובה זו

    • עוד טפש שמשווה בין הכשלון ברק לנתניהו

      ניצן מור, 20/04/07 01:25

      תבדוק באיזה מצב קיבל נתניהו את המדינה (אזרחים נשחטים ברחובות) ובאיזה מצב העביר אותה ל''כוכב'' ברק.
      בבחירות 99 הטרור לא היה נושא בבחירות.
      מפלגת העבודה חזרה לשלטון ומה קרה מאז אנחנו יודעים.
      נתניהו היה ראש הממשלה הטוב ביותר מאז שמיר.
      תפסיק להאמין לספינולוגים מהתקשורת שכבר הודו שעשו הכל כדי להפיל את נתניהו

      הגב לתגובה זו

  • 24.

    מה ברק עשה בפוליטיקה מלבד להחריב ולהרוס ולברוח מלבנון צאלים ונאוה (ל''ת)

    ברק כישלונר, 19/04/07 22:16

    הגב לתגובה זו

    • כמה שאתה צודק, וקולע לאמת (ל''ת)

      asher, 20/04/07 00:54

      הגב לתגובה זו

  • 23.

    ביקורת על מלחמת לבנון נשמעת קצת פאטתית מהפה שלך! (ל''ת)

    לא מטומטמים, 19/04/07 22:14

    הגב לתגובה זו

  • 22.

    רק איילון יביא נצחון (ל''ת)

    אייל, 19/04/07 22:12

    הגב לתגובה זו

  • 21.

    נסיון רע אינו נסיון

    מאיר, 19/04/07 22:11

    הנסיון הרע עם ברק אינו נסיון אלא הוכחה שאסור להצביע עבורו

    הגב לתגובה זו

  • 20.

    ''אני רצתי לפצועים. אהוד לא ניגש.''

    אלוף עמירם לוין, 19/04/07 22:10

    ''אני רצתי לפצועים.
    אהוד לא ניגש.
    היו שני פצועים שזה הרתיח אותם.
    אני לא הסתכלתי עליו.
    לא יודע מה הוא עשה.
    אולי דבר בפלאפון,
    אבל לא ניגש.
    אולי היה בהלם''.

    אלוף עמירם לוין בהתייחסו להתנהגותו ולהתנהלותו של הרמטכ''ל (האהוד הברק) באסון צאלים ב'.

    הגב לתגובה זו

    • בלדה לחובש

      אלמגור ונצר, 20/04/07 09:12

      בלדה לחובש

      הם התקדמו לאט, הכל היה רגוע,
      מנגד הנהר וגומא מרשרש.
      פתאום רעם ברק, אחד צעק: פצוע !
      אני כבר בא – ענה לו החובש.
      עלינו על מוקש ! – צעק אז הפצוע,
      אני כאן לצדך – ענה לו החובש.

      ברד של אש ניתך, ברד כבד קטוע,
      מעבר לנהר, לגומא הרוחש.
      השאירו אותי כאן – בקש אז הפצוע.
      עזוב שטויות – ענה אז החובש.
      תציל את עצמך – בקש אז הפצוע.
      אני נשאר אתך – ענה לו החובש.

      והם נותרו שניהם, והשדה פתוח.
      והם נותרו שניהם, והם גלויים לאש.
      אנחנו אבודים – מלמל אז הפצוע.
      אחוז בי טוב – ענה לו החובש.
      נפצעת גם אתה – מילמל אז הפצוע.
      עזוב זה לא נורא – ענה לו החובש.

      האש כבדה, כבדה ! קשה, קשה לנוע.
      רק לא להתייאש, רק לא להתייאש.
      אזכור אותך תמיד – נשבע אז הפצוע.
      רק לא ליפול – מילמל אז החובש.
      שלך עד יום מותך – נשבע אז הפצוע.
      היום הוא יום מותי – ענה לו החובש.

      פתאום ענן-אבק, פתאום עלתה הרוח.
      וצל על הקרקע, והוא קרב, רועש.
      ניצלנו ! הם באים ! – יבב אז הפצוע,
      אך לא שמע מלה מן החובש.
      אחי, אחי שלי ! – יבב אז הפצוע.
      מעבר לנהר הגומא מרשרש.
      אחי, אחי שלי,
      אחי, אחי שלי,
      אחי ! ! ! ....


      מילים: דן אלמגור
      לחן: אפי נצר

      הגב לתגובה זו

  • 19.

    Barak is a major contributor to all of the sharade

    his fault, 19/04/07 22:09

    Barak was the one that led the campign for a smaller army, high tech and a lot of the other stupidity that helped thev lebanon sharade. The Avoda and other left wing parties are the biggest danger for israels survival.

    הגב לתגובה זו

  • 18.

    ''לא אלה נורמות ההתנהגות, שלהן ציפינו ממפקדים בסיירת.''

    שפרן, שילה, כהן, 19/04/07 22:09

    ''מעולם לא ביקשנו מהעומדים לדין, אלא לקבל אחריות פיקודית. לא אלה נורמות ההתנהגות, שלהן ציפינו ממפקדים בסיירת. אנחנו עודדנו את בנינו לשרת ביחידה, שבה מפגינים ראש גדול ולוקחים אחריות, בטוב וברע. לא ביחידה שבה מפקדים מקבלים ציונים לשבח בעת הצלחה, אולם מתנערים מאחריות בעת כשל, כשאחריותם אינה מוטלת בספק''.

    משפחות שפרן, שילה, כהן וויכסלבאום

    הגב לתגובה זו

    • דברים כדורבנות אך הטפלון מטורף הוא לא יבין!!!

      אריה שניפר, 20/04/07 00:15

      אהוד ברק אשר בהיסטוריה שתכתב יצויין שמטורף אשר במקום לאשפזו במוסד סגור הפך להיות ראש ממשלה !!!

      ברק לא מבין שהוא היה רמטכל בתקופה שבה קרה אסון צאלים ב' הוא מחק את הכשלון שלו הוא לא זוכר שהוא ברח !!!

      ברק גם לא זוכר שהוא המשיך לברוח מלבנון והביא את החיזבאללה לעזה הוא לא זוכר זאות !!!

      בקיצור מדובר במטורף אשר שוב מנסה בעזרת תקשורת מגוייסת לחזור על מנת לגמור את שהתחיל לחסל את מדינת ישראל יחד עם חברו הטוב אהוד אולמרט!!!

      ברק מסוכן לבטחון מדינת ישראל!!!

      הגב לתגובה זו

    • משפחות יקרות! מגיע לכם הרבה יותר טוב מזה (ל''ת)

      נקווה שנצליח, 20/04/07 06:01

      הגב לתגובה זו

  • 17.

    ברק, אתה גאון מהלך, באמת שלא הרגשנו. (ל''ת)

    איש אחד, 19/04/07 22:08

    הגב לתגובה זו

  • 16.

    תסתכלו אדון כשלון בכבודו מדבר (ל''ת)

    ערבי ישראלי, 19/04/07 22:08

    הגב לתגובה זו

  • 15.

    חילק שבחים לחלוץ-שחצן מחניף לשחצן

    מוטי, 19/04/07 22:08

    איזה נסיון יש לאהוד ברק בדיוק?
    היה ראש ממשלה מינימום זמן ועשה מקסימום שטויות
    מגלומן

    הגב לתגובה זו

  • 14.

    ''הרמטכ''ל (האהוד הברק) בהתחמקותו מטיל צל כבד על המינהל התקין בצה'' ל

    משפחת ויכסלבאום, 19/04/07 22:08

    ''הרמטכ''ל (האהוד הברק), בהתחמקותו ובהסתרת נוכחותו במקום האסון, באי-יישום מסקנות וועדת עינן שהוא עצמו מינה ובבחירת עיתוי פירסום המסקנות ביום ובשעה של חתימת הסכם ההכרה ההיסטורי עם אש''ף, מטיל צל כבד על המינהל התקין בצה''ל''.

    משפחת ויכסלבאום

    הגב לתגובה זו

  • 13.

    ברק תאכל מרק ותשתוק -ביב שווה מכול (ל''ת)

    שלי, 19/04/07 22:07

    הגב לתגובה זו

  • 12.

    ''הסתכל איך שמטפלים, הסתכל על איך שמתרוצצים. הוא פשוט עמד ולא זז''

    יעקב, 19/04/07 22:06

    ''זה שאמרו שברק דיבר בטלפון זה לא נכון. הוא עמד שם עם פרצוף רציני והוא פשוט הסתכל.
    הסתכל איך שמטפלים, הסתכל על איך שמתרוצצים. הוא פשוט עמד ולא זז וממה שאני ראיתי הוא לא דיבר בפלאפון ולא בקשר. ממה שאני ראיתי, הוא לא ניהל בפועל את פינוי הפצועים ולא פיקד על האירוע''.

    יעקב, לוחם בסיירת מטכ''ל

    הגב לתגובה זו

    • ''לא עשה כלום''

      חזי שלח, 20/04/07 09:07

      ''לא עשה כלום''

      הגיע הזמן, שמישהו שלא היה בצאלים כאשר אירע שם האסון ייצג את כל מי שלא היו שם אך יודעים בדיוק איך התנהג הרמטכ''ל אז. צריך רק להסתמך על מה שאהוד ברק בעצמו אמר, ומה שאמר מתאים למה שאמרו האחרים שהיו שם, אלופים ופחות מאלופים.
      אני יודע שהוא דיבר אמת כי מה שאמר הוא בהחלט לא לטובתו, מעיד על אופיו ומחדד את השאלה, מיהו האיש הרוצה עכשיו להיות ראש הממשלה.
      ברק אמר שהוא לא ברח ולא הפקיר פצועים. יש להניח שבאמת לא ברח, ואין ספק שלא הפקיר פצועים. הוא לא היה יכול להפקיר כי הפצועים היו בידיים נאמנות. מה כן עשה ? הוא לא עשה כלום. וזהו לבו של העניין. על פי דבריה של מבקרת המדינה, ברק הציג לפניה עמדה חד משמעית: הוא נהג כפי שנוהג רמטכ''ל, והיה עליו לעסוק ב''קשירת קצוות''.
      אבל ממתי רמטכ''לים קושרים קצוות ? ובייחוד באירוע כזה, כשמסביב המוני קושרי קצוות פוטנציאליים, והיחידה הצבאית היא אירגון מיומן ומשופשף – סיירת מטכ''ל ? מה היה שם לקשור ? היה צריך לדווח על האסון, להזעיק מסוקים לחילוץ, להורות אולי על תיגבור האמצעים הרפואיים ולהכניס לכוננות בתי-חולים. האם מישהו מאמין שהיה צריך רמטכ''ל שלם בשביל כל הדברים האלה ?
      לעומת זאת, יש לשים לב מה עשו האלופים שהיו שם: אורי שגיא, עמירם לוין ושמואליק ארד רצו אל הפצועים, עזרו לחבוש, עודדו, פשוט כרעו לידם, כי גם כשכואב נעים שאלוף מחזיק לך את היד ואומר כמה מילים של בן אדם נבוך.
      בן אדם, זו מלת המפתח, ואני מציע שבנקודה זו נפסיק לחקור ונסיק את המסקנה היחידה המתחייבת מן האירוע ומהתנהגות הרמטכ''ל של אז: הוא פשוט לא בן אדם.
      תרבות הניסוח שלי בעניינים כגון אלה היא נטולת רחמים ולקוחה מהלקסיקון הבדוק והמדוייק של הדור שאליו אני שייך ושל הסביבה הצבאית שבה גדלתי. אני מכיר היטב ומקרוב את הרמטכ''לים שבאו מהסביבה ההיא, ושלא יבלבלו לי את המוח על מצבים היפותטיים. מוטה ורפול ומוישה וחצי ודן שומרון לא היו סוגרים שום קצוות ולא מדווחים לאף אחד. הם היו הדוגמא שלפיה נהגו אורי ועמירם ושמואליק.
      העובדות ברורות: אהוד לא ברח, הוא עמד שם שלוב ידיים. אין לי ספק שהיה מזועזע, אך הוא לא לכלך את הידיים ולא כרע על מנת לעודד. מי שלא יבחר בו בגלל זה להיות ראש ממשלת ישראל, או שהוא עדיין רוצה את נתניהו, או שהוא סתם יפה נפש, או שהוא דוגל באימרה הרומית, שמדבר אחד מסיקים על כל היתר.

      חזי שלח
      תל-אביב

      הגב לתגובה זו

  • 11.

    ואווו ''תגלית מרעישה'' מזל שיש את ''ברק-ברח'' (ל''ת)

    נביא בעירו, 19/04/07 22:05

    הגב לתגובה זו

  • 10.

    ברק מסוכן לישראל

    אני פוחד מברק, 19/04/07 22:05

    ראו מה הוא עשה בלבנון, עם הפלסטינים, עם הסורים. כל דבר בו הוא נוגע מתפוצץ עלינו...אחר כך לוקח שנים לתקן ומאות הרוגים.

    הגב לתגובה זו

  • 9.

    תמיד נראה אותו עם אגרופים ? ? ? (ל''ת)

    דוד, 19/04/07 22:05

    הגב לתגובה זו

  • 8.

    ברק עם ''הנסיון'' גרם את מלחמת לבנטון השניה ביציאה מלבנון ובצורת היצ (ל''ת)

    רן, 19/04/07 22:05

    הגב לתגובה זו

  • 7.

    ברק שותף מלא לכישלון בדרך היציאה בריחה ואי תגובה לחטיפה (ל''ת)

    ברק כישלונר, 19/04/07 22:04

    הגב לתגובה זו

  • 6.

    רואים שהבן אדם הבתגר (ל''ת)

    אלי, 19/04/07 22:04

    הגב לתגובה זו

    • לא רק שהתבגר,עולה עשרות מונים על מועמדי הימין התת רמה. (ל''ת)

      שמרית, 20/04/07 02:16

      הגב לתגובה זו

      • בגיל 50 ומשהו, קצת מאוחר מדי להתבגרות

        חיים, 20/04/07 03:03

        האפס השחצן לא התאים להנהיג לפני 8 שנים והוא לא מתאים היום.

        טיפוס לא אמין, וגם אם מועמדי הימין ''תת רמה'', אז השמאל יכול למצוא מישהו מתאים יותר.

        הגב לתגובה זו

      • שמרית, למה לא תייסדי לך מדינה שברק יהיה הנשיא שלך (ל''ת)

        ושניכם תעזבו, 20/04/07 06:03

        הגב לתגובה זו

      • ''הבן נקבר אבל אסור שכך יקרה גם לאמת.''

        יוכי שפרן,, 20/04/07 19:21

        ''הבן נקבר אבל אסור שכך יקרה גם לאמת'' .
        יוכי שפרן , אמא של שמרי זכרונו לברכה אשר יחד עם ארבעת חבריו ליחידה, לוחמי סיירת מטכ''ל, אלעד שילה זכרונו לברכה, ערן ויכסלבאום זכרונו לברכה,
        אריק כהן זכרונו לברכה ושרון תמיר זכרונו לברכה נהרגו בחורבן צאלים השני.

        הגב לתגובה זו

    • התבגר? אפילו לא מתחיל להבין שהוא גרם לכל הברדק (ל''ת)

      לפחות היה מתנצל, 20/04/07 06:04

      הגב לתגובה זו

  • 5.

    אבל אהוד: כל דבר בו נגעת התפוצץ?!

    לא מבין, 19/04/07 22:04

    על איזה ניסיון אתה מדבר?
    - על ניהול מו''מ הכי כושל בהיסטוריה מול הפלסטינים?
    - שהבאת עלינו את האינתיפאדה השנייה?
    - שבריחתנו מלבנון הובילה למלחמת לבנון השנייה?
    אתה פחד אלוהים!

    הגב לתגובה זו

  • 4.

    עמי איילון- ראש הממשלה הבא

    רונן, 19/04/07 22:03

    ברק אולי שר לבטחון פנים אצל איילון

    הגב לתגובה זו

  • 3.

    תשתעלו הבטטה הגיע-גם הבריחה מלבנון והאינטיפאדה ומאורעות אוקטובר (ל''ת)

    גבריאל, 19/04/07 22:03

    הגב לתגובה זו

  • 2.

    הלכת לעשות כסף לעצמך ועכשין חזרת

    עם ישראל, 19/04/07 22:01

    ברק כמובן מרוכז רק בעצמו, שביבי היה כאן ונלחם על הכלכלה ברק דאג רק לכספו האישי.
    מעבר לכל יש לו אופי בעייתי אגוצנטרי

    הגב לתגובה זו

  • 1.

    הו...סוף סוף מועמד ראוי ושפוי להנהגת המדינה. (ל''ת)

    ביבי נתניהו, 19/04/07 22:00

    הגב לתגובה זו

    • אני מקווה שאתה ציני, אין היום מנהיג בישראל (ל''ת)

      asher, 20/04/07 00:56

      הגב לתגובה זו

    • ביבי ופרץ זהים.

      סוציולוג, 20/04/07 01:33

      כל הדיבורים על ימין ושמאל הם מס שפתיים ולא מענינים את קהל הבוחרים של שני אלה. זוג דמגוגים נבובים שכל יכולתם הוא בהבטחות שווא והסתת השכבות החלשות.

      הגב לתגובה זו

    • אחד מתוך מספר מועמדים נהדרים,שמציבה מפלגת העבודה. (ל''ת)

      מלאכי, 20/04/07 02:12

      הגב לתגובה זו