• 16.

    נראה לי שיש טעות בהתחלה, אמור להיות ''רשות שופטת''

    נראה לי, 13/07/07 17:42

    ולא רשות מחוקקת, לפחות כך זה נראה

    הגב לתגובה זו

  • 15.

    פנחס, יפה אבל כדאי שתחדד את הטיעון של ד''ר מייזלר

    רוזומייש, 26/04/07 13:15

    יואש מייזלר, לא טוען שברק ושופטי העליון פועלים רק מתוך איזושהי עמדה אישית (מוסרית או פולטית) אלא מתוך תפיסת עולם תיאולוגית שבמהלך כפול נוטלת את סמכותה מהעם (הומו פוליטיקוס) בזמן שהיא מפקיעה מידי אותו ציבור את הריבונות הנתונה בידיו. על בסיס זה היא מחדירה תכנים כראות עינייה לחוקים והמסגרות השלטוניות של המדינה.
    בכל מקרה אתה צודק, זהו ספר מצויין שחובה לקרוא.

    הגב לתגובה זו

  • 14.

    על פי עופר שלח ושאר הסמול

    פנחס, 21/04/07 15:45

    שלטון החוק הוא שלטון השופטים.
    ברק אומר בפרוש שאין הוא מפרש את החוק על פי כוונת המחוקק אלא על פי דעתו האישית שקובעת ללא כל אסמכתא בדברי המחוקק מהי תכלית החוק.
    וכבר האשים דר' יואש מייזלר מאונ' בן גוריון בספרו המצויין ''ויהי בימי שלוט השופטים'' את העליון ב''בונאפרטיזם'' וב ''איזןראפטוריזם'' כלאמר בתפיסת השלטון במרמה ובאופן לא חוקי, והקמת שלטון עריץ.
    רק אנו אזרחי המדינה בדיאלוג בינינו ובמריבות בינינו נקבע מה הם ערכי המדינה, מה הם האידאות שלה, ומהי דמוקרטיה יהודית ישראלית. אנחנו ה''הומו פוליטיקוס'' בדמוקרטיה., כלאמר הזכויות הפוליטיות לכל דבר ועניין הם בידנו ולא בידי העליון

    הגב לתגובה זו

  • 13.

    עופר שלח רוצה למכור את ספרו ולהרוויח כסף.

    יוסי, 21/04/07 12:12

    עופר שלח רוצה למכור את ספרו השטחי ולהרוויח כסף קל. זו הסיבה היחידה למאמר. ועל זה נאמר: מי ש''מבין'' בכל לא מבין בשום דבר!

    הגב לתגובה זו

  • 12.

    מישהו צריך להסביר לעליון את עקרונותהפרדת הרשויות!

    דני נגר, 21/04/07 09:43

    נחמץ הלב לתגובה הציבורית האיטית והחלשה הנשמעת בענין תהליך הכירסום המתמשך מצד בג''ץ
    בשמירה על עקרונות הפרדת הרשויות.
    בכל זאת מועדד שחלה התעוררות ציבורית. ויותר ויותר אזרחים מביאים לידי ביטוי את דעתם וסלידתם מנוהגי בג''ץ להתערב בכל אותם עיניינים שאין מסמכותו להתערב בהם.
    אכן העם בחר את מנהיגיו( גם אם הבחירה אינה מוצלחת) על מנת לקבוע סדר יום ולהנהיג, ועל בג''צ
    מוטלת האחריות השיפוטית למה שנוגע לערכי משפט מובהקים בלבד.
    אין מתפקידו של בג''ץ לנהל את סדר היום, הפוליטי הבטחוני,או הכלכלי.
    לשם כך קיימת הרשות המחוקקת בלבד.
    יש להקים וועדה שתבחן את התנהולתו של בג''ץ ותציע רפורמה שתתייחס לשיטת המינויים ושקיפותם.
    וכמובן תסמן באופן אתי ומשפטי ברור
    את מרחב סמכויתהם של שופטי בג''ץ למול בית המחוקקים הישראלי.

    הגב לתגובה זו

  • 11.

    מלועו של גיא מעיין זינק חבר מרכז הליכוד המשתלח-כביכול בשלח...ולמעשה

    EHAD HAAM-ZIONI, 20/04/07 04:45

    בעקרון הנכון של ועדת חקירה ממלכתית ולא ''ועדה ממונה מטעם''

    ''חקירה עמוקה, יסודית בהרבה מזו שכל שופט מסוגל לבצע. כזו שאם לא תמנע את סילוקו, לפחות שהדבר יתבצע על-ידי אנשי מקצוע אמיתיים, ולא בועת השמנת מרחביה''......

    כך אכן רצתה גולדה.....אך אגרנט מרחביה וקבוצת האישים המרכזיים הצבאיים כמו לסקוב וידין חקרו לעומק את אירועי יום כיפור האיום (ומה יהיה שמה של הוועדה שתחקור את סרבנות אולמרט לבדוק האם בקשתו שך אסד למשא ומתן תוביל להסכם שלום???)

    אכן כך רצה ברק, אלא שהשופט אור וחברי הועדה המזרחנים המומחים כמו פרופסור שמיר קבעו אחרת (ומה יהיה שמה של הוועדה שתחקור את ''יום אירועי ליברמן''???).....

    ובכוונה הזכרתי שני ראשי ממשלה מערכניקים ולא את הועדה שחקרה את ממשלה הליכוד בגין-שרוןאת האירועים שהובילו לטבח בסברה ושתילה.

    הגב לתגובה זו

  • 10.

    יש חכמת חיים במה שאמר שלח.

    Metziuty, 19/04/07 19:14

    ''עפר שלח סבור: החטא שבגללו קמה ועדת וינוגרד מרחף מעליה במשך כל פעילותה''

    או במילים אחרות...
    אינך יכל לקבל מחיר של סוס מרוצים, עבור סוס שנולד לשני חמורים.

    כמו שהסוס שנולד משני חמורים חייב להוכיח את עצמו, כך גם הוועדה שהוקמה ע''י הנאשם חייבת לתת מסקנות אופרטיביות לעם לפני שתרכוש את אמונו, ועד אז היא בחזקת חמור בן חמורים.

    עם השאר דבריך אני מסכים.

    הגב לתגובה זו

  • 9.

    צריך להיכתב: ''...''פרשה הרשות השופטת...'' ולא המחוקקת. (ל''ת)

    מתקן קלות, 19/04/07 15:46

    הגב לתגובה זו

  • 8.

    מעיין: 1 עופר שלח: 0

    אבי, 19/04/07 12:48

    טושה, מעיין!

    הגב לתגובה זו

  • 7.

    כל מילה בסלע! (ל''ת)

    דנה, 19/04/07 12:02

    הגב לתגובה זו

  • 6.

    השאלה היא כמובן היכן היו כל אנשי השמאל כאשר בג''צ השתולל לטובתם... (ל''ת)

    איציק, 19/04/07 11:11

    הגב לתגובה זו

  • 5.

    מאמר משוחד

    טל, 19/04/07 11:01

    משום מה אני זוכר את רוה''מ אומר שהוא רוצה ועדה מהירה, לא שהוא לא סומך על ועדה ממלכתית.
    בנוסף ע''כ, אני מאוד אוהב את העובדה שהכותב אינו רואה בעיה במינוי החוקר ע''י הנחקר. אשמח לדעת מה תהיה הרגשתו אם השוטר החוקר את פריצה לבית ימונה ע''י הפורץ.

    הגב לתגובה זו

    • בכל העולם, מחדלי שלטון נחקרים על ידי הממשלה

      כהן צדק, 19/04/07 11:10

      ואת זה כתב מעיין לקראת סוף המאמר.
      הממשלה נבחרת ע''י הציבור בבחירות, ומי שהדבר אינו מוצא חן בעיניו - שיבחר במפלגה אחרת בבחירות הבאות.

      הגב לתגובה זו

  • 4.

    העליונים - יהרסו את ''שלטון החוק''!

    אבישי, 19/04/07 09:37

    ברדיפתם הגלויה ליותר כוח, הם משמיטים את בסיסם.

    מספיק לראות את הצניחה באמון הציבור אליהם, בשנים האחרונות!

    הגב לתגובה זו

  • 3.

    בן דרור ימיני וגיא מעיין הם מהבודדים האומרים את האמת על מערכת המשפט

    אליק, 19/04/07 09:14

    בית המשפט העילון הוא המעוז האחרון של האליטות הישנות והמושחתות.
    לתת לבייניש וארבל לחקור את המלחמה - כאילו לתת לחתול לשמור על השמנת.

    הגב לתגובה זו

  • 2.

    תשובה מנומקת ומעולה לכל חסידיו השוטים של העליון

    ג'ורג', 19/04/07 09:11

    מרגע שהעליון פנה לזירה הפוליטית, אין לו שום זכות לרחוץ בנקיון כפיים ולטעון לאובייקטיביות.

    הגב לתגובה זו

  • 1.

    ועדת אגרנט.

    ניר, 19/04/07 06:55

    ועדת אגרנט הוקמה בעקבות מלחמת לבנון שפרצה בשנת 73, לפני 34 שנים.

    עד היום ישנם מסקנות שלא פורסמו.
    שימו לב.
    לפני 34 שנים ולא כל המסקנות פורסמו.

    ואילו אותה חכי''ת זהבה גלאון יוצאת בכל הכח לפרסם את העדויות. למרות שהועדה עדיין עובדת.

    ואני בטוח שזהבה גלאון עושה זאת מטעמים פליטים. ובגלל שנאתה למדינה.






    הגב לתגובה זו