• 42.

    לועדת וינוגרד אין מונופול על העדויות וגם לא על האמת

    אלכס, 18/04/07 15:36

    זכות הציבור והעם, ובראש ובראשונה זכותם של הורים אשר איבדו את היקר להם, לדעת את האמת ולא רק לדעת את האמת אלא גם לדעת את כל האמת בזמן אמת ולהבין מה בדיוק ארע, איך קרה ומה התרחש במלחמה. זכות זו היא זכות יסודית ובסיסית אשר לא רק שאינה פחותה מזכות אחרת אלא בוודאי קודמת גם לכל זכות אחרת. לועדת וינוגרד לא היה ואין מונופול על האמת ולועדת וינוגרד אין ולא צריך להיות אף מונופול על עדויות אשר נמסרו בפניה. ועדת וינוגרד צריכה וחייבת לראות עצמה כשליחת ציבור, שליחת הורים שכולים, באת כוחם ולוּ על מנת שהדברים כפי שהתחוללו במלחמת לבנון השניה לא יישנו ולא יחזרו על עצמם. אין לה לפיכך, לועדת וינוגרד, כל זכות להתייחס לעדויות כאל נכס בלעדי ''שלה'' או לנסות לנכס לעצמה את העדויות, מכל סיבה שהיא, אפילו לא עד עיתוי אשר יתאים לה. זכותם של אזרחי מדינה זו לקרוא את העדויות בדיוק כפי שנמסרו לועדה ללא ''עריכה'' כלשהי, בלי פירוש, פירושים, ללא פרשנות ובלי ''תיקונים''. אפשר לסמוך על האינטיליגנציה האנושית של כל תושב, אזרח או אדם באשר הוא אדם, אשר יכול לקרוא את שפתנו, כי יצליח להבין בעצמו דברים הכתובים עברית, כי ייטיב ללמוד, להבין ולדעת מה בדיוק ארע והתרחש בקיץ האחרון. לוועדת וינוגרד לא ניתן כל מנדט לנשל את אזרחי המדינה מזכות זו.

    הגב לתגובה זו

  • 41.

    צודק ....אין רוצים שהאמת תצא לאור.ולכן על העתונאים להוציא הכל דרך ה (ל''ת)

    עדים ועתונים, 18/04/07 11:57

    הגב לתגובה זו

  • 40.

    עַרְמוֹנִים מִן הַאֵש

    דורי, 17/04/07 09:08

    עַרְמוֹנִים מִן הַאֵש

    שיר זה מוקדש לארבעת שופטי-רוב עלובים ולפסק דינם המחפיר, המביש והמבייש. שופטים מעוררי בוּז, סלידה, חוסר-אמון, תיעוב, מפח ושאט-נפש בנשמה ובלב. שופטי בית-המשפט ה''גבוה'' ל''צדק'': אליעזר ריבלין, אסתר חיות, סלים ג'ובראן ואשר גרוניס. ''לכנסת נתונה הסמכות החוקית והחוקתית לפקח על שיקול דעתה הרחב של הממשלה, ועל אופן פעולתה'', כתב ריבלין. ''זאת ועוד, התנהלות הממשלה בכלל ובחירתה שלא להקים ועדת חקירה ממלכתית אלא ועדת בדיקה ממשלתית דווקא, נתונה גם למשפט הציבור''. ''דחייתה של עתירה אין בה בהכרח כדי להטביע בה חותם של 'כשרות' במישור הציבור. אין בה כדי לשחרר את נבחרי הציבור מאחריותם הציבורית. נבחרי הציבור אחראים לתוצאות מעשיהם – הם עומדים לדין הבוחר וחייבים לו דין וחשבון''. (בג''ץ 6728/06 ו- 7607/06) . כן מוקדש השיר לחמשת חברי ועדת-וינוגרד, תועלתניים, אופורטוניסטיים, נהנתניים, מנוונים, מרוחקים, מנותקים, משותקים, משוחדים, חדלי-אישים, חסרי-חוליות, עלובים-לא פחות מבג''ץ, בהסכמתם לשמש כסת''ח-כיסוי-תחת, למחדלי אולמרט-חלוץ-לבני-פרץ-פרס ובג''ץ: השופט אליהו וינוגרד, פרופסור יחזקאל דרור, פרופסור רות גביזון, והעלובים מנחם עינן וחיים נדל.

    עַרְמוֹנִים מִן הַאֵש

    בית-מִשְפָּט עֶלְיוֹן אשר מצפה או מבקש
    כי אב שָכּוּל או אֵם שָכּוּלָה יוציאו עבורו את העַרְמוֹנִים מן האֵש...
    הוא בית מִשְפָּח עֶלְיוֹן שאת יִצְרוֹ לא כוֹבֵש
    מוּג לֵב... את שְמוֹ, מַעֲמָדוֹ וכְּבוֹדוֹ מְבַייֵש !

    בית מִשְפָּט עֶלְיוֹן, שמתפקידו מְנסֶה-מִשְתדֵל לְהִתְחַמֵק
    הוא בית מִשְפָּח עֶלְיוֹן שבנושא כלל אינו רוֹצֶה-מעוניין להתעמק
    כמו מָנוֹע שוֹרֵק וחוֹרֵק... מִשְתַּנֵק... סוֹף-סוף מִשְתַּתֵּק.
    את שְאִיפוֹת החוֹפֶש, הדְרוֹר, המוּסָר, האֱמֶת וְהצֶדֶק בְּקֶרֶב הדוֹר,
    שוֹלֵק, מוֹלֵק וחוֹנֵק !

    בית מִשְפָּט עֶלְיוֹן
    שמלכתוב פְּסַק-דִין משתדל להימנע
    הוא בית מִשְפָּח עָגוּם ועָצוּב, עָלוּב וכָּאוּב, מיופייף, מְזוּייף,
    מתנהג כמו בַּת-יַעֲנָה.
    מערכיו מְרוּשָש. מְנוּוָן, מְרוּחָק, מְשוּתָק, מְנוּתָק, מְקוֹמֵם, חֲסַר-תַּקָּנָה.
    בפסיקותיו הֲפַכְפָּך, משנה אוֹפְיוֹ וצבעיו כְּמו זִיקִית...
    כְּמוֹ מֶזֶג אֲווִיר מעוֹנָה לעוֹנָה... מְקוֹמוֹ ברפּוּבְּלִיקָה של בָּנָנוֹת...
    לא, חָלִילָה וחָס, במְדִינָה המתיימרת להיות מְדִינָה נְאוֹרָה !

    בית מִשְפָּח עֶלְיוֹן מְיוּסָר, מְלא-מַכְאוֹבוֹת ויְדוּע חוֹלִי
    גוּף חֲדַל-אִישִים, חֲסַר-אוֹנִים, שוּלִי-גְּבוּלִי, המהווה עומס ועוֹל לעמו, לעצמו ואף לי
    שִטְחִי ורָדוּד, אָבוּד, יָרוּד ומָרוּד, מָרוּט ושָדוּד, בינוני-ממוצע...
    האם זה לא ייגמר לעולם... ? ענני-נא... הוֹי אֵלִי !
    קוֹרְבָּן הנכנס לתוכו יכול רַק לזְעוֹק ולִצְעוֹק: ''...אוֹי לִי ! ...אוֹי לִי ! ...אוֹי לִי !''

    בית מִשְפָּח עֶלְיוֹן אשר אינו מוכן להתעמת כלל עם רמטכ''ל
    הוא בית מִשְפָּט עֶלְיוֹן, דַּל, עָנִי ואֶבְיוֹן, לוֹקֶה ונִקְלֶה, נִבְזֶה, מוּכֶּה-גּוֹרָל ואוּמְלָל
    צִידְקָתוֹ, מוּסָרוֹ, יישוּתוֹ – כָּל כּוּלוֹ הִנוֹ מְשוּלָל
    והוא עֶצֶם מעצמותינו... בָּשָר מבשרינו... איך וכיצד כך נהיה מְחוּלָל ? ? ?

    ''מי שרוֹדֵף אַחֲרֵי הכָּבוֹד... הכָּבוֹד בּוֹרֵחַ מִמֶנוּ...'' יאמרו לנו חז''ל
    ואנו נפְטִיר... בבית-המִשְפָּח העֶלְיוֹן...
    לזַלזַל אַחֲרוֹן שצָנַח...
    מָה חֲבָל...
    ז''ל !

    הגב לתגובה זו

  • 39.

    עדות פרס היא הוכחה להכרח בפומביות. אילמליא התפרסמה, היתה הוועדה

    קוו-וואדיס, 17/04/07 08:58

    ''מתרשמת'' מחוכמתו המדינית (לאחר מעשה) של פרס. שנית, החסיון מאפשר לעדים לשקר.

    הגב לתגובה זו

  • 38.

    שמתם לב לשנינות בדברי המציג את הכותב..רמה רמה..! (ל''ת)

    בועז, 16/04/07 09:28

    הגב לתגובה זו

  • 37.

    אולי יסבירו לי למה וינוגרד חשודה בתיחמון העם?

    איתן, 16/04/07 09:25

    לא מספיק לכתוב מה היא עושה או לא עושה..מה האינטרס שלה בדיוק?.לשרת את אולמרט?
    צועקים לא לגיטימי לא לגיטימי ..למה? כי לא מתאים להשקפת העולם של השמאלנים והכתומים ,שאגב בעניין הזה הם באותו מחנה.

    הגב לתגובה זו

    • אמת ויציב ! (ל''ת)

      כמה קל כאן, 17/04/07 15:55

      הגב לתגובה זו

  • 36.

    פרשנות בגרוש של אינטרסנט שרוצה למכור ספרים

    ארז, 16/04/07 09:06

    אתה הבנת את זה ברוך?

    הציבור איבד את אמונו במערכת המשפט, ושום ספין של בייניש לא ישנה את העובדה הזאת.

    הגב לתגובה זו

  • 35.

    שְתֵּי מְדִינוֹת לִשְנֵי עַמִים''

    תמרה, 16/04/07 08:28

    שיר זה מוקדש לארבעת שופטי-רוב עלובים ולפסק דינם המחפיר, המביש והמבייש. שופטים מעוררי בוּז, סלידה, חוסר-אמון, תיעוב, מפח ושאט-נפש בנשמה ובלב. שופטי בית-המשפט ה''גבוה'' ל''צדק'': אליעזר ריבלין, אסתר חיות, סלים ג'ובראן ואשר גרוניס. (בג''ץ 6728/06 ו- 7607/06). כן מוקדש השיר לחמשת חברי ועדת-וינוגרד, תוֹעֲלְתָּנִיים, אוֹפוֹרטוּנִיסְטִיים, נֶהֱנְתָּנִיים, מְנוּוָנִים, מְרוּחֲקִים, מְנוּתָקִים, מְשוּתָּקִים, מְשוּחָדִים, חִדְלִי-אִישִים, חֲסְרֵי-חוּלְיוֹת, עֲלוּבִים-לא-פחות מבג''ץ, בהסכמתם לשמש כסת''ח-כיסוי-תחת, למחדלי אולמרט-חלוץ-לבני-פרץ-פרס ובג''ץ: השופט אֵלִיָּהוּּ וִינוֹגְרָד, פרופסור יְחֶזְקאֵל דְרוֹר, פרופסור רוּת גַבִּיזוֹן והאלופים מְנַחֵם עֵינָן וחַיִים נָדַל.

    שְתֵּי מְדִינוֹת לִשְנֵי עַמִים :
    אֵלּוּ שֶפְּקַדָם הַשְכוֹל וְאֵלֶּה שֶלא
    יַעַן הכּוּשִי יָכוֹל וְצָרִיך לָלֶכֶת
    כִּי הַכּוּשִי עָשָה אֶת שֶלוֹ !

    גם אם יעברו 6 חודשים הם בשבילי לא קיימים יותר ל''ת לא נשכח לא נסלח, 08/03/07 23:45

    שְתֵּי מְדִינוֹת לִשְנֵי עַמִים :
    אֵלֶּה שֶבְּנֵיהֶם-בְּנוֹתֵיהֶם חֵרְפוּ נַפְשָם, לַקְרָב יָצְאוּ, ואֵלֶּה שֶלא
    יַעַן מִי שֶשְלָחוּם לַמִלְחָמָה בְּשֵם מְדִינָתָם וְהַמוֹלֶדֶת
    בְּשוּם טִיפַּת-אַחֲרָיוּת לא נָשְאוּ, לא לָקְחוּ, לאֹ נָטְלוּ :
    אִיש-אִיש וְסִיבּוֹת חֲשוּבוֹת-לוֹ מְאד-מְאד מִשֶלוֹ.

    כל עוד לא תצא האמת..לא שולח את הילד לצבא .. ל''ת לא מאמין לכלום, 09/03/07 09:09

    שְתֵּי מְדִינוֹת לִשְנֵי עַמִים :
    אֵלֶּה שֶנָחֲתָה עֲלֵיהֶם הַמַכָּה וְאֵלֶּה שֶלא
    יַעַן כְּמוֹ בַּשוֹאָה, כָּאן הֲרֵי כּוּלָם מַאֲמִינִים וסְבוּרִים
    כִּי הַמַכָּה תִפְסַח-תְדָלֵג עֲלֵיהֶם,
    תִיפּוֹל (כַּנִרְאֶה?) רַק עַל אֲחֵרִים.

    על הועדה להצביע לאלתר על האחראים לכשלים. ללא מסקנות ברורות הופכת עצמה הועדה לשותפה למחדל. שוש, 09/03/07 08:00.

    שְתֵּי מְדִינוֹת לִשְנֵי עַמִים :
    הוֹרִים שֶבְּנֵיהֶם-בְּנוֹתֵיהֶם מֵתוּ כָּכָה סְתָם, לַשָוְוא ולְחִינָם, וְאֵלֶּה שֶלא
    כִּי כַּאֲשֶר קוֹבְרִים אָנוּ כִּמְעַט בַּחֲשַאי, בְּהֶסְתֵּר, אֶת בָּנֵינוּ-בְּנוֹתֵינוּ
    אִיש בַּמְדִינָה אֵינוֹ חוֹשֵב
    שֶמוֹתָם נִגְרָם אוֹ הִתְרַחֵש (שוֹמּוּ שָמַיִים ! חָלִילָה וְחַס !) בִּגְלָלוֹ.

    ''אין מסקנות אישיות? נחריף את המאבק'' הורים ששכלו את ילדיהם במלחמת לבנון ה-2 תקפו בחריפות את הדיווח לפיו בדוח הביניים של ועדת וינוגרד לא יהיו מסקנות אישיות.

    שְתֵּי מְדִינוֹת לִשְנֵי עַמִים :
    אֵלּוּ שֶהִתְאַכְזֵר אֲלֵיהֶם, הִתעַמֵּר בַּהֶם גוֹרָל החַיִים וְאֵלֶּה שֶלא
    יַעַן הֵם שֶאִיבְּדוּ בָּשָר מִבְּשָרָם ובְּעַצְמָם הָפְכוּ קוֹרְבְּנוֹת-מִלְחֶמֶת-שָוְוא-חִינָם וְשוֹלָל
    רַק הֵם אָכֵן אֵלוּ הַיוֹדְעִים לְהַעֲרִיך אֶל נָכוֹן, מַהוּ עֶרְכָּם-מַשְמָעוּתָם שֶל חַיִים,
    חַיָּיו שֶל אָדָם, אִיש, אִשָה, אָבָּא, אֵם, בֵּן, בַּת, חַיֶּילֶת, חַיָּיל, עוֹלָל וְחָלָל.

    סליחה שאתם לבד יוני, 08/03/07 23:47 אני מתבייש בי ובכולנו שמי שמפגין לבד אלו המשפחות השכולות.

    שְתֵּי מְדִינוֹת לִשְנֵי עַמִים :
    אֵלּוּ שֶהִתְנַסוּ וְחָווּ מַהוּ שְכוֹל ואֵלֶּה שֶלא
    יַעַן הַכּוּשִי-הַכּוּשִית מִזְמַן יָכוֹל-יְכוֹלָה לָלֶכֶת....
    כִּי הַכּוּשִית-הַכּוּשִי, בֶּאֱמֶת וּבְּתָּמִים, כְּבָר עָשְתָה-עָשָה אֶת שֶלָה-וְשֶלו ֹ!

    הגב לתגובה זו

    • זה לא שיר זה הסתה פרועה נגד אנשים טובים

      פיכס, 16/04/07 08:57

      יש ועדה עם אנשים טובים, ויש פוליטיקקים קטנים שמפריעים לה לעבוד. כל השאר זה רק מסך עשן ובלופים.

      הגב לתגובה זו

    • התנהלותה של ועדת-וינוגרד חשודה מאד ומריחה מאד לא טוב.

      אלכס, 16/04/07 09:17

      התנהלותה של ועדת-וינוגרד, בפרט לאחר פירסום עדותו של שמעון פרס חשודה מאד וnריחה מאד לא טוב (אם לנקוט בלשון המעטה). היטיבה לבטא זאת היום השופטת איילה פרוקצ'יה כאשר אמרה: ''איפה יש בחוק נימוק שמאפשר סגירת דלתות על בסיס של פגיעה בשמו הטוב של עד ? הנימוק הזה אינו רלוונטי וכנראה שזה הנימוק המרכזי שבו אתם משתמשים ולא בנימוק של פגיעה בביטחון המדינה''.

      הגב לתגובה זו

  • 34.

    כדאי מר שלח שתתרכז בכדורסל ,לפחות שם אין נזקים למילים!!! (ל''ת)

    נ, 16/04/07 08:21

    הגב לתגובה זו

  • 33.

    מי שמאבד את ערכו הוא בית המשפט העליון

    דן, 16/04/07 06:59

    אין כל סיבה לא לאפשר לוועדה להשלים את העבודה שלה בשקט, לקבוע את המסקנות ולשחרר יותר מאוחר את הפרוטוקולים. כשמשחררים את הנתונים לפני סיום הפעילות של הוועדה העתונות מלקטת משפטים ועושה מהם סיפור ואז המסקנות של הוועדה נבלעים בים של ספינים. אחרי שתסיים את העבודה ותפרסם את המסקנות היא יכולה לשחרר את הפרוטוקולים למי שירצה לחקור אותם ולבקר את מסקנות הוועדה. בית המשפט הוא זה שמטרפד את העבודה הרצינית של הוועדה.

    הגב לתגובה זו

  • 32.

    להלן שמות חברי הועדה החייבים להתבייש בהתנהגותם הציבורית:

    וינוגרד=בושה, 16/04/07 06:49

    ד''ר אליהו וינוגרד (יו''ר);
    פרופ' רות גביזון;
    פרופ' יחזקאל דרור;
    האלוף (במיל.) מנחם עינן;
    האלוף (במיל.) ד''ר חיים נדל

    אם אנשים אלה לא יתנערו מהתנהגותם הציבורית המבישה הם יזכרו לרעה בתודעה הציבורית/מצפונית של מדינת ישראל!!

    הגב לתגובה זו

  • 31.

    עופר אתה צודק לא היתה צריכה לקום הוועדה!!

    יורם, 16/04/07 06:36

    ואני עד רגע זה לא מבין על מה קמה,בכדי לדעת שהצבא פישל לא צריך להיות חכם ,צריך היה להיות שר ביטחון עם בצים שהיה מעיף את חלוץ והאוגדונרים הפאשלונרים .איזה טוב יצא מוועדה שתחקור ראש ממשלה ושר בטחון חסרי נסיון שאנשי מערכת הביטחון ניפחו להם את המוח שאפשר לרסק את חיזבאללה וביום פקודה לא עמדו במטלות.להזכיר לכולם פרץ ואולמרט לא נלחמו ,צה''ל נלחם וצה''ל פישל!!1שום ראש ממשלה לא נתן לצה''ל חודש שקט כדי שיסיים את המלאכה ומה שקיבל זה ביצה סרוחה מעל ראשו.

    הגב לתגובה זו

  • 30.

    ביום פקודה נזכור מי נלחם בוועדה שרצתה לשמור על בטחון ישראל

    נמאס כבר, 16/04/07 00:46

    בייניש, גלאון, ביילין, נתניהו, שריד וכל השמאלנים האחרים עוכרי ישראל.

    הגב לתגובה זו

  • 29.

    בייניש עושה מעצמה בדיחה

    רובי, 16/04/07 00:35

    היא חושבת שהיא מלכת ישראל ושליטה יחידה. יש ממשל נבחר בישראל ובייניש לא נבחרה ולכן טוב תעשה אם תנהג קצת בצניעות.

    הגב לתגובה זו

  • 28.

    שלח, אבקש שתקרא את תגובתי

    רונית ..., 16/04/07 00:04

    אנו בני המשפחה רואים את ערוץ 10 בלבד . תוכניותכם בערב שבת לא מפספסים .
    בידיעות קראתי על רובי ריבלין שביזבז מליונים כשרצה להקים מרכז מבקרים מפואר העולה מליונים כדי להביא את הישראלים להתרשם מפעולותיו של בית המחוקקים.
    מאחר ונכתב בכתבה בידיעות שרובי ריבלין . ביזבז מליונים , על מכרז לא ראוי.
    ריבלין אינו ראוי להיות נשיא מדינה. סבלנו מספיק מקצב, שקצב את הנשים בכוח כך ריבלין שביזבז כסף ללא אכפתיות וללא אחריות על שטויות .
    אשמח אם תכתוב על כך בכתבה.בערוץ 10
    אני אזרחית אכפתית החרדה לנשיאות. אני אישית מקבלת על 100 % נכות, גימלאית 1599 שקל שאינו מספיק לתרופות. כואב מצד אחד בזבוזים מצד שני איני יכולה לקנות תרופות . אני בסכנה קיומית
    הסרטן תוקף אותי . לריבלין אין אנושיות . רק הבזבוזים היה אכפת לו
    לא שמעתי שדיבר בעד הנכים החלשים ונרדפי הנאצים ששרדו. ......
    אינו ראוי לנשיאות . חמדן בזבזן.

    הגב לתגובה זו

  • 27.

    המשחק המטופש של עופר שלח, ביבי נתניהו וארי שביט

    אורי, 15/04/07 23:56

    הם מנסים להחזיק את החביל משני קצותיו: גם לעשות דלגיטמציה לוינוגרד, וגם לייחל שוינוגרד ירקוד לפי החליל שלם. די לצביעות!

    הגב לתגובה זו

  • 26.

    ממשיכים בחיים משל שום דבר לא ארע....

    תמרה, 15/04/07 22:52

    ממשיכים בחיים משל שום דבר לא ארע....
    כתרנגולות בסופרמרקט, גידלנו עבורכם ילדים, לשם כפרה.
    כפרה על חיינו... עוון כולנו... עוול כלפיהם...
    בפוליטיקה, בחברה, במדינה, בבג''ץ, בועדת וינוגרד ובצה''ל
    מעולם לא ייחסו חשיבות מיוחדת למשמעות חייהם !
    ילד ...ועוד ילד ...ועוד ילד ...בזרם מתמיד !
    לנצח... לעד... כך תובטח בעירת נר התמיד...
    מחורבן צאלים השני כבר כמעט אין שומעים יותר על תאונות
    אין מדווחים... אין כותבים... אין מוסרים יותר על התאבדויות
    זה וודאי, אינו אומר בהכרח, שהן אינן קיימות
    בפוליטיקה, במדינה, בחברה, בבג''ץ, בועדת וינוגרד ובצה''ל
    פשוט מתמחים בהסתרת ובהעלמת ראיות
    ההכחשה, הכזב, הטיוח, השקר, תקפים וחלים על הכל
    ערך חיי האדם היום בצבאנו נמכר בחיסול בזיל הזול !
    את המציאות אפשר תמיד לצבוע וורוד ועובדות ניתן להטות
    ''הדג מן הראש מסריח !'' ...ישיחו ...יאמרו הבריות
    מיטב נוער צעיר ובריא בשיא פריחת עלומיו
    על חטאי ושגיאות מפקדיו ישלם בחייו
    דור שואף דרור... צמא חיים... חופשי... רענן...
    נרמס, נהרס, נדרס ונגרס באמצעות גוף מסואב שאנן
    נופל שדוד ...ללא קרב מניח הנשק ...למולך מוקרב כקורבן !
    אבות אכלו בוסר וחיי בנים יכלו טרם זמן
    ''כי במותם הם ציוו לנו...'' יחרוק התקליט הישן...
    הולך סובב לו הרוח ועל סביבותיו שב
    קדיש על הבן יאמר כבר לבטח האב
    אין חדש תחת השמש
    מה שהיה הוא מה שיהיה: היום, מחר או אמש.
    השמש זרחה... הקמה בשלה... וצה''ל שחט
    מי עוד זוכר שפעם חגגנו יחדיו ט''ו בשבט ?

    ''איש אינו כה אווילי, אשר יבחר מרצון במלחמה במקום השלום; הרי בשלום קוברים הבנים את אבותיהם, ואילו במלחמה האבות קוברים את הבנים'' הרודוטוס, א, 87.


    הגב לתגובה זו

  • 25.

    מְדִינָה מִקְרִית

    אלכס, 15/04/07 22:50

    מְדִינָה מִקְרִית
    שִקְרִית ... אַך עִבְרִית !
    אַקְרָאִית, עֲמָמִית, אֲרָעִית,
    מְדִינָה לְמַרְאִית.

    מְדִינָה עִיזִית,
    נִבְזִית, לוֹעֲזִית,
    אֲחוּזַת תְּזָזִית,
    יְלָדֶיה, אֲבָנֶיה, גָּזִית.

    עַם מְנוּוָן,
    מעֲרָכָיו מְרוּקָן
    אָדִיש, רָדוּם, שַאֲנָן,
    רְדוּף קוֹרְבָּן וחוּרְבָּן.

    חֶבְרָה אֲרוּרָה
    מְעוּרְעָרָה, רְעוּעָה,
    רָעָה וגְרוּעָה
    עֲמוֹרָה וגְמוּרָה.

    מְדִינָה הבְּנוּיָה על כַּרְעֵי תַּרְנְגוֹלֶת
    עַם השָרוּי (לנֶצַח?) בְּתוֹכְכֵי מְעַרְבּוֹלֶת -
    מֶמְשָלָה בְּלִי תּוֹרָה... בְּלִי קֶמָח... בְּלִי סוֹלֶת...
    סָפֵק, אִם לִבְסוֹף, תִּיוָותֵּר בְּקוֹשִי גוּלְגוֹלֶת.

    נ. ב.

    לא רק הממשלה הנוכחית. גם הממשלה הבאה.

    הגב לתגובה זו

  • 24.

    ''טִיוּל שְנָתִי בִּלְבָנוֹן עִם עוֹד כַּמָה יְלָדִים בַּגַּן...''

    משה, 15/04/07 22:39

    ''אם הנחת העבודה שלנו היא כי הצפון הולך להיות מותקף, אני מציע שלפני שאנו מגיבים, לנקוט פעולות בשביל להגן על האוכלוסייה בצפון וראוי לעשות את זה שעה אחת קודם ולא להמתין להידרדרות. אני מציע לפני זה לעשות את כל פעולות ההכנה בצפון, בשביל לראות איך אפשר לצמצם את הנזקים בעניין, לפני שאנחנו תוקפים. ואם צריך להמתין כמה שעות - אז צריך להמתין אִתָּן''. מאיר דגן, ראש המוסד, ערב המלחמה.

    ''אַל יִתְהַלֵּל חוֹגֵר כִּמְפַתֵּחַ''. מלכים א', כ', י''א.

    ''יָקוּמוּ נָא הַנְּעָרִים וִישַחֲקוּ לְפָנֵינוּ''. שמואל ב', ב', י''ד.

    משה רודובסקי, אבא של גל רודובסקי זכרונו לברכה אשר נפל בפעולתה הכושלת-מרושלת של השייטת בלבנון אמר בשעתו: ''הם (מתכנני המבצע) חשבו שהם יוצאים לטיול שנתי עם כתה ז' בלבנון''. על משפט זה מבוסס השיר.

    ''טִיוּל שְנָתִי בִּלְבָנוֹן עִם עוֹד כַּמָה יְלָדִים בַּגַּן...''

    הֵם בָּחֲרוּ שֶלא לִשְעוֹת, לא להַאֲזִין כְּלָל, לְהִתְעַלֵּם לַחֲלוּטִין
    מהַצָּעַתוֹ-הַתְרָאָתוֹ ומאַזְהָרוֹתָיו שֶל רֹאש הַמוֹסָד, מֵאִיר דָגָן
    חָשְבוּ, כָּך עָשוּ לְעַצְמָם חֶשְבּוֹן, כִּי לְכָּל הַיוֹתֵר הֵם יוֹצְאִים
    לְטִיוּל שְנָתִי בִּלְבָנוֹן עִם עוֹד כַּמָה יְלָדִים בַּגַּן...
    לא קָלְטוּ, לא תָּפְשוּ, לא הִשְכִּילוּ לְהַבִין, כִּי הִכְרִיזוּ מִלְחָמָה (לא ''קְרָב'')
    אַך אֲבוֹי... כַּמָּה חָגָג לְפֶתַע ''פִּתְאוֹם'' הַבַּאלָאגַן...
    יָם הַדְמָעוֹת אֲשֶר נִשְפַּך מֵאָז בְּעֶטְיים
    הָפַך מִזְמַן כְּבָר לִהְיוֹת אַגָּן.

    מאיר דגן (ראש המוסד) ביום החטיפה: לפני שמגיבים - להכין את העורף

    ראש המוסד, האלוף (מיל') מאיר דגן, המליץ ביום פתיחת המלחמה בלבנון לעכב את התגובה הישראלית לחטיפת שני חיילי המילואים בידי חיזבאללה. דגן אמר בדיון: ''לדעתי, אנו הולכים במהלכים האלה להידרדר לעימות ארוך טווח. הפוטנציאל של עימות כזה לפגוע במטרות עורפיות בישראל הוא גבוה מאוד. לא חייבים לתקוף מחר בבוקר. אפשר להתכונן, להכין. מה יקרה אם נתקוף בעוד יומיים?''
    דגן סבר כי יש לנקוט צעדים בסיסיים לשיפור ההתארגנות בעורף הישראלי לקראת מתקפת קטיושות של חיזבאללה, בטרם יתקוף צה''ל בלבנון. הדברים נאמרו בהערכת מצב מיוחדת שכינס שר הביטחון, עמיר פרץ, בלשכתו בעקבות החטיפה. הישיבה התקיימה ב-12 ביולי אשתקד, בשעה 14:30. להערכת דגן כי מהלומה בלבנון תביא להסלמה ניכרת וממושכת שבמהלכה יותקף העורף, הצטרפו גם ראש השב''כ, יובל דיסקין וראש האגף המדיני-ביטחוני במשרד הביטחון, האלוף (מיל') עמוס גלעד.
    דיסקין טען, כי ''אין דרך להימנע מחזית בצפון. אם אנחנו יורים עליהם, אם אנו הולכים ליזום כעת, משמעות הדבר כי הם יירו עלינו חזרה ואנחנו נצטרך להמשיך, מתגלגל הגלגל''. עמוס גלעד צפה: ''הוא (חיזבאללה) יכה אותנו קודם כל בקטיושות רגילות, שמספרן עצום. הטווח שלהן הוא 20 קילומטר והעומק שלהן בגליל הוא גדול. זה אומר שהגליל יכול להיות די שומם''. גלעד הוסיף אזהרה לפרץ: ''אתה צריך להתכונן למלחמה ארוכה כשאין מקלטים בגליל - זה גם אחד הסודות הגלויים. אין בו מספיק מקלטים''. חרף האזהרות בישיבה בצהריים, המליצו בערב לממשלה שר הביטחון ובכירי צה''ל על תקיפה אווירית נרחבת ובכלל זה השמדת מערך הרקטות. בטרם התקיפה לא ניתנה הנחיה לנקיטת צעדים מיוחדים להכנת העורף בצפון, כמו גיוס מילואים משמעותי לפיקוד העורף או תדרוך של האוכלוסייה. בשורת תחקירים שנעשו לאחר המלחמה נמתחה ביקורת קשה על ההיערכות המאוחרת לטיפול באיום הקטיושות על העורף. כנקודת תורפה מרכזית סומנה העובדה שבזמן שהצבא התארגן בהדרגה למהלך התקפי ממושך, לא ננקטו צעדים דומים בעורף.

    הגב לתגובה זו

  • 23.

    אלמלא עופר שלח כתב ספר על המלחמה

    אריק, 15/04/07 22:39

    לפני שבועיים הוא פרסם ספר על המלחמלה, ועכשיו הוא מנסה לקדם את המכירות באמצעות מאמרים באינטרנט...
    הוא יודע שפרסום מסקנותיה של הוועדה יגנוב לו את ההצגה ואת שוק קוני הספר הפוטנציאליים, ולכן כבר עכשיו מנסה להקטין את ערכה.
    אלמלא היינו יודעים שזה מה שעומד מאחורי דבריו, היינו יכולים להתייחס לחלק מן הדברים שאומר, שיש בהם טעם...

    הגב לתגובה זו

    • אני מציע,אריק,שתשנן

      ///, 16/04/07 00:42

      את המשפט-''סייג לחוכמה-שתיקה.''
      ובפשטות: אם אילן לך משהו טוב יותר מה להגיד- אז פשוט תסתום.
      כן,עופר שלח מנסה לקדם את סיפרו...
      תגיד,אריק,איך אתה מקבל את התגמולים ל''טוקבקים מטעם'' שאתה כותב: בירוק,או בשחור?

      הגב לתגובה זו

  • 22.

    הַחוֹל יִזְכּוֹר אֶת הַגַּלִּים, אֲבָל לַקֶצֶּף אֵין זוֹכֵר

    נתן ונחצ'ה, 15/04/07 22:37

    הַחוֹל יִזְכּוֹר אֶת הַגַּלִּים

    הַחוֹל יִזְכּוֹר אֶת הַגַּלִּים, אֲבָל לַקֶצֶּף אֵין זוֹכֵר
    זוּלַת הַהֵם, אֲשֶר עָבְרוּ עִם רוּחַ לַיְלָה מְאַחֵר
    מזִיכְרוֹנָם הוֹא לְעוֹלָם לא יִימָחֶה,
    לא יִימָחֶה.

    הַכּל יָשוּב אֶל הַמְצוּלוֹת, זוּלַת הַקֶצֶּף הַלָבָן
    נֵרוֹת הַלַיְלָה דָּעֲכוּ, הַיְדִידוּת, הַאַהֲבָה
    הַנְעוּרִים, שֶבָּאוּ פֶּתַע אֶל סוֹפָם.

    כָּמוֹהוּ גַּם, עַל חוֹף לִבָּם, רַטָט אָז מַשֶהוּ חִיוֵּור,
    וְהֵם רָשְמוּ בְּתוֹך הַחוֹל, כְּשֶהַיָרֵחַ העוֹבֵר
    הֵאִיר פִתְאוֹם, פָּנִים זָרוֹת וּשְחוֹק רָפֶה.

    הַכּל יָשוּב אֶל הַמְצוּלוֹת, זוּלַת הַקֶצֶּף הַלָבָן
    נֵרוֹת הַלַיְלָה דָּעֲכוּ, הַיְדִידוּת, הַאַהֲבָה
    הַנְעוּרִים, שֶבָּאוּ פֶּתַע אֶל סוֹפָם.

    היו שָם קוֹנְכִיּוֹת רֵיקוֹת, שֶנַהֲמוּ קִינָה שֶל יָם,
    ובֵּית עָלְמִין עַל הַגְבָעוֹת
    וְשְנַיִים שֶחָלְפוּ דוּמָם
    בֵּין החָצָב וְהַקְבָרִים וְהַשִקְמָה.

    הַכּל יָשוּב אֶל הַמְצוּלוֹת, זוּלַת הַקֶצֶּף הַלָבָן
    נֵרוֹת הַלַיְלָה דָּעֲכוּ, הַיְדִידוּת, הַאַהֲבָה
    הַנְעוּרִים, שֶבָּאוּ פֶּתַע אֶל סוֹפָם.

    מילים: נתן יונתן
    לחן: נחום היימן

    הגב לתגובה זו

  • 21.

    נמאס כבר מהעליהום של טוקבקיסטים משולמי ביבי

    אסף, 15/04/07 22:32

    אני שומע את כל הביקורות והטובקים ולא מסכים עם אף אחד מהם.
    אחרי שהיה לנו ראש ממשלה תבוסתן שרק הביא השפלה והרג על ישראל (2000) ולפניו ראש ממשלה ימני גאה, נתניהו, שאמנם מבחינה בטחונית התנהל בצורה סבירה, אבל פוליטית ובינלאומית, הוא היה קטסטרופה,
    יש לנו את אולמרט שלפי דעתי המשך ישיר של שרון ראש ממשלה ציוני גאה, שיודע להפיק את המירב מהמצב ללא סיכון מיותר (עצר את המלחמה בנקודה נכונה בניגוד לכל דרישות המתלהמים הכתומים) אבל לא ברח והושפל כמו אהוד ברח (אולמרט ופרץ נתנו לחיזבאללה בראש, וזוהי דעתי, מי שציפה ל100% הצלחה שכח 20 שנות כשלון בלבנון 1980-2000)



    הגב לתגובה זו

    • וכמה שילמו לך? (ל''ת)

      מרק, 15/04/07 23:02

      הגב לתגובה זו

      • מסכים עם מרק. ירוק? שחור?

        ......., 16/04/07 00:45

        ואגב, אם שרון לא היה קורה לו מה שקרה, נראה לי שהיה לו מספיק שכל,אז בקיץ, להבליג קצת,או לא להגיב בצורה של מלחמה כוללת, כמו שהגיב אולמרט.

        הגב לתגובה זו

        • שקל לא שילמו לי

          אסף, 16/04/07 01:06

          התגובה היתה נכונה.
          לא היה צריך להבליג סטייל ברק,
          ולא היה צריך להבעיר את המזרח התיכון סטייל אביגדור ליברמן.
          שרון היה מבליג? חה חה חה
          בנקודת הזמן ששרון הגיע אליה, מהשפל המדיני של 2001 לגאות המדינית של 2006 - שרון היה נותן לחיזבאללה בראש בסגנון אולמרט (ע''ע חומת מגן שהוביל שרון)
          אני מרוצה מאולמרט, מבחינתי הוא שקול לשרון, ועוד לא ראיתי דבר אחד שהוא עשה בצורה שונה משרון.

          הגב לתגובה זו

  • 20.

    אין לי ציפיות מועדת וינוגרד שמחפה על מחדליו של אולמרט די לביזיון (ל''ת)

    מדינתי הקטנטונת, 15/04/07 22:16

    הגב לתגובה זו

    • אתה רוצה ביבי? (ביבי גלאון???)

      זהבה, 16/04/07 00:39

      אז תגיד! לא צריך סתם להתקיף ועדה טובה שרוצה לשמור על האינטרסים הלאומיים שלנו. בייניש טעתה ויש לה אגו מנופח מדאי ולכן היא לא מסוגלת להודות בטעותה. בכל מדינה מתוקנת יש סודות מדינה, אבל הבג''ץ הפלצן שלנו ששיחרר את שייח עובייד ועוד לבנונים ללא תמורה, מתנהג כאילו המדינה זרה לו. חבל שביבי ואנשיו שמתיימרים להיות ימניים תומכים בבג''ץ המסוכן ביחד עם יוסי שריד וזהבה גלאון הסופר שמאלנים בגלל אינטרס צר וטמטום.

      הגב לתגובה זו

  • 19.

    הפסיקו לבלבל את המוח ותנו לעבוד

    אמנון, 15/04/07 22:14

    בטחון המדינה מעל הכל.

    הסקרנות תבוא על סיפוקה עם פרסום הדו''ח.

    אי אפשר לעבוד ולהגיע לחקר האמת עם חגיגות תקשורת והתנגחויות פוליטיות.

    תנו לוינוגרד לעבוד בשקט.

    הגב לתגובה זו

    • נתנו לאולמרט וחבריו לעבוד

      דוד, 15/04/07 22:26

      וראה איזה אסונות הביאו עלינו .
      רק חדלי אישים שיודעים שהם גורמים נזקים יכולים לבוא בדרישות כאלו . אנשים רציניים ונקיי כפיים לא חוששים מבקורת ומ''הפרעות בעבודה'' .

      הגב לתגובה זו

      • אם אתה מהחיזבאללה,אתה צודק,אולמרט הביא עליכם אסונות.

        יגאל כהן, 16/04/07 12:07

        אם אתה מהכי זבאללה,גם אתה צודק.
        אולמרט עוד יביא עליכם אסונות.
        כפי שאולמרט מחק לנסראללה את החיוך השטני מהפרצוף.
        כך הוא ימחק גם לביבי את החיוך השטני מהפרצוף.
        אכן,אולמרט הביא על נסראללה ועליכם החיזבאללה,אסונות נוראים.
        מבינת ג'בייל החרבה ועד הדחייה שלכם בבירות.
        מי שלח אותך?
        נסראללה או ביבי?

        הגב לתגובה זו

  • 18.

    האם רות גביזון התנתה השתתפות באי הסקת מסקנות נגד אולמרט ולבני?

    אמא, 15/04/07 22:08

    אם זה נכון, הרי זה לבד מקעקע את היסוד המוסרי של הועדה. כסת''ח ותו לא.

    הגב לתגובה זו

    • גברת

      חיים, 16/04/07 00:00

      באידיש אומרים א פריש גישעפט! (עסק חדש). מה זו השטות הזאת? יש ועדה וצריך לתת לה לעבוד. שבו בשקט ואל תפריעו!

      הגב לתגובה זו

  • 17.

    וינוגרד לא יחדש כלום !

    אבירן, 15/04/07 21:52

    ומה תגלה הוועידה ?! שראש עיריית ירושליים הכושל לא ניחן בראייה אסטרטגית ותבונה מדינית ?! שלמנהיג הפועלים הסימפטי לא הייתה שום הבנה ביטחונית ויכולת להוביל צבא במלחמה ?! אזרחי ישראל היקרים - ביום השואה אנו חייבים לזכור כי המאבק עוד ארוך - רביצה מול המציאות ללא ניסיון לשנות משהו במדינה הזו יוביל אותנו לאיבדון - קומו ועשו מעשה !מגיע לנו יותר מזה !

    הגב לתגובה זו

  • 16.

    שלח מפספס את העיקר

    מירי, 15/04/07 21:34

    המטרה העיקרית של הקמת הועדה, בדיקת ההתנהלות סביב המלחמה והפקת לקחים.
    זו המטרה העיקרית של הועדה.
    שלח עצמו טוען שמדובר באנשים טובים.
    מה לעשות והרכב הועדה אינו נראה לאג'נדה היושבת בבית המשפט העליון,
    מה לעשות וכישורי חברי הועדה אינם נופלים מכישורי שופטי בית המשפט העליון, כזכור ענקים כמו
    השופטים :אגרנט, זוסמן,כהן אינם נמנים לצערנו על בית המשפט העליון.
    כך שלתקוף את הועדה על אי פרסום הפרוטוקולים, פרסום שעשוי להפריע לועדה, או בשל העובדה שהרכב הועדה אינו נראה לאג'נדה כזו או אחרת פשוט אינו לעניין.
    מר שלח מתמוגג מהערותיהם הציניות של השופטים, אולם כפי שהערתי קודם לכן אין הערכה רבה מצד הציבור להית המשפט העליון (וזה בלשון המעטה)
    לפיכך יטיבו לעשות כל הגורמים אם יתנו לועדה לסיים את פעילותה, יהיה עוזד זמן רב לביקורות.
    ומילה אחרונה,
    ''זכות הציבור לדעת'' אינה ערך עליון,
    בודאי לא באותו שעור כמו ''דמוקרטיה מתגוננת''

    הגב לתגובה זו

    • זכות הציבור והעם ובראש ובראשונה זכותם של הורים

      דורי, 15/04/07 21:58

      אשר איבדו את היקר להם לדעת את האמת ואת כל האמת ולהבין מה בדיוק קרה והתרחש במלחמה. זכות זו היא זכות בסיסית אשר בוודאי קודמת לכל זכות אחרת. לועדת וינוגרד לא היה ואין מונופול על האמת ואף לא מונופול על העדויות שנמסרו לה. אין לה לפיכך את הזכות להתייחס לעדויות כאל נכס בלעדי ''שלה''. זכותם של אזרחי מדינה זו לקרוא את העדויות בדיוק כפי שנמסרו לועדה ללא ''עריכה'' כלשהי, בלי פירוש, ללא פרשנות, בלי ''תיקונים''. אפשר לסמוך על האינטיליגנציה האנושית של כל תושב, אזרח או אדם באשר הוא אדם אשר יכול לקרוא בעצמו את הדברים הכתובים עברית, שייטיב ללמוד, להבין ולדעת מה בדיוק ארע והתרחש בקיץ האחרון.

      הגב לתגובה זו

      • זכות הציבור לדעת אינו דבר קדוש

        אביחי, 16/04/07 00:38

        יש דברים שאין זכותו של הציבור לדעת.
        לא בזמן שהם קורים ולא בדיעבד.

        לכן, במדינות דמוקרטיות רבות יש חסיון על דברים רבים גם לאחר שעברו חמישים שנה.

        אנחנו מתנהגים כאילו כל הידע והצדק נפל בחיקנו.
        כאילו אנחנו נושאי לפיד הנאורות והדמוקרטיה.
        בג''צ מוביל את הגישה המתנשאת, הקלוקלת והמזיקה הזו.
        בגלל זה בית המשפט שלנו מוביל בעולם בפרשנות הליברלית ו''המתקדמת'' שלו ואנחנו האזרחים הפשוטים רק סובלים מכך.

        אני לא יודע מה יש בפרוטוקולים.
        ברור שצריך לעשות הכל כדי שיתפרסמו. אבל, לא בג''צ יהיה זה שיקבע.
        הוא לא הריבון כאן ולא כל דבר צריך לבחון בצורה משפטית.
        די נמאס מההתערבות הזו.
        הרי ברור לחלוטין מה מתרחש כאן.
        יש ניסיון של בג''צ להכתיב את תוצאות הוועדה או לכל הפחות לפגוע באמינות של בעייני הציבור.

        הגב לתגובה זו

      • כמו שאומרים: כל מילה בסלע

        ......., 16/04/07 00:47

        וגם זכותם של התושבים בצפון, שהופקרו בקיץ לירי הטילים, לדעת
        מה בדיוק היה.

        הגב לתגובה זו

  • 15.

    מה עם מליון וחצי תושבי הצפון שהופקרו? מה עם תושבי שדרות?

    ראובן טל, 15/04/07 21:16

    כל כך הרבה כסף יש למושחתים להוציא על ועדות ולחלוקה ביניהם בלי מכרזים, אבל כסף לסייע לתושבי הצפון לא מצאו, כסף לסייע לתושבי שדרות אין, לסל התרופות אין. ידעתם ששר הבריאות איש ''קדימה'' שמתחזה לגימלאי הורה לסגור את כל בתי האבות הממשלתיים? אז הנה עכשיו אתם יודעים. אז למה הצבעתם גימלאים? לא הבנתם שזה עוד טריק של המושחתים בקדימה?

    הגב לתגובה זו

    • ולא רק זה

      ........, 16/04/07 00:49

      מה עם מיגון של מה שצריך למגן בצפון?
      מה עם סילוק איזה מן החומרים המסוכנים שם,שאפשר לסלק, ומיגון רציני של כל היתר?
      מה עם מקלטים וכד'?
      מה עם מיגון בתי-החולים בצפון?

      הגב לתגובה זו

  • 14.

    אנחנו שוכחים סדרי מנהל

    חיים, 15/04/07 20:58

    עם אנחנו קוראים לעצמנו דמוקרטיה , נראה לי שיש פה כמה אנשים שהשתגעו .
    חובתו של האזרח במדינה דמוקרטית לבוא ביום הבחירות ולהצביע כפי אמונתו , לאחר מכן ממשלה צריכה לשלוט וכן היא גם יכולה לעשות טעויות - במקרה כזה יצביעו האזרחים במועד הבחירות הבא בעד מועמדים אחרים .
    בישראל של היום לא נותנים לממשלה לשלוט ולנהל , ומיד מתחילים דיבורים על החלפת השלטון (ולא חשוב מה היא תעשה).
    התוצאה היא שאנשים טובים לא רוצים להגיע למערכת המרכזית ''כי למה להכנס למיטה חולה''.
    הצעתי תנו לועדה לסיים את עבודתה ולפרסם את מסקנותיה , אולי יתברר שכולנו מסכימים להן .
    תקפו את הועדה עם יסתבר שהיא ''מגינה על הממשלה'' .

    הגב לתגובה זו

    • אתה טועה או בעצם מטעה בכוונה, דמוקרטיה היא תהליך מתמשך ולא רק פעם ב

      שון שטיין, 15/04/07 21:19

      ולא רק פעם בארבע שנים. בדמוקרטיה השלטון הנבחר חייב להיות קשוב לרצונן הציבור שהוא הריבון השולט במדינה. מה שאתה מתאר בתגובתך המגמתית הוא משטר של דיקטטורה שמשתמשת בשיטת בחירות דמוקרטית כדי להסתיר את עובדת היותה דיקטטורה.

      הגב לתגובה זו

  • 13.

    עופר שלח - נפלא

    יעל, 15/04/07 20:34

    מי שכתב ספר מצויין (יחד עם יואב לימור) על מלחמת לבנון השנייה, ספר שנותן תמונה מקיפה ומזעזעת על איך ולמה התרחשו הדברים, מיטיב גם להסביר את כישלונה של ועדת וינוגרד. הועדה שהוקמה בחטא, התנהלותה פגומה וממילא, יהיה מה שיהיה הדו''ח שלה - הוא יתקבל בספקנות ובחשדנות.

    הגב לתגובה זו

    • מצטרף לדעתך. כותב נפלא. (ל''ת)

      אלכס, 15/04/07 21:18

      הגב לתגובה זו

  • 12.

    וינוגרד איש טוב

    אורן, 15/04/07 19:11

    וכל המלעיזים נגדו משחקים בפוליטקה קטנה.

    הגב לתגובה זו

  • 11.

    הניתחונכשל והחולה חי

    נימרוד, 15/04/07 18:57

    אולמרט רצה רק דבר אחד

    והוא הישרדות שיחק אותה בגדול

    מינה את ועידת וינוגרד מי זוכר את

    ההפגנות בעד ועידת חקירה ממלכתית

    ניצחון מוחלט לאולמרט הצליח להרדים אומה שלמה

    עוד דחיה ועוד דחיה הזמן רץ

    גם את בייניש ישתיקו אולמרט

    ופרץ יחגגו זו דמוקרטיה

    הגב לתגובה זו

  • 10.

    תום לב???

    דוד, 15/04/07 18:53

    האם היה תום לב בהחלטתו של ראש הממשלה להקים את הוועדה?
    האם לדעת חברי הוועדה היה תום לב בהחלטת רוה''מ להקימה?
    האם דחיות הפרסום נעשו בתום לב?
    אין כל תום לב אצל רוה''מ, אצל יו''ר הוועדה ואצל חבריה. אנשים בעלי יושר, הגינות ותום לב היו אומרים לא!!!! רבתי לרוה''מ ולא מצטרפים לוועדה קיקיונית שכזאת.
    והכי מעניין: מה מניע את יו''ר הוועדה וחבריה, לתת מין גיבוי שכזה ל''אישים'' דוגמת פרס ואולמרט.

    הגב לתגובה זו

  • 9.

    שלח כרגיל עוסק בטפל

    צא לפנסיה, 15/04/07 18:48

    הנזק התדמיתי לפרס הוא לא העניין כאן. העובדה כי פרס טען בדיונים רשמיים כי לא היה צריך לצאת למלחמה חיזקה את תעמולת החיזבאללה, כי המלחמה כביכול לא היתה מוצדקת. הדבר גרם נזק עצום להסברה הישראלית בעולם. כמובן שלח''כ גלאון, שתובעת את פרסום הפרוטוקולים, זה לא מפריע - להיפך.

    למען בטחון המדינה, חייבים לאפשר דיונים בדלתיים סגורות. אי אפשר לנהל מדינה בתקשורת. פתיחת הפרוטוקולים היא הפקרות, ומהווה המשך הישיר להדלפות לתקשורת בזמן המלחמה, שחשפו כמעט כל פעולה משמעותית של צה''ל בטרם עת, וסיכנו חיילים.

    הגב לתגובה זו

    • אם היית מאבד בן או בת (חלילה וחס) במלחמה מטופשת, מיותרת ושלומיאלית

      דפנה, 15/04/07 22:45

      זו הנני משוכנע כי לא היית מעלה על דעתך לכתוב דברים כפי שכתבת.

      הגב לתגובה זו

      • שלומיאלית כן - מיותרת לא

        לדפנה, 15/04/07 23:38

        לפי דעתי לא טרחת כלל לקרוא את תגובתי, לפני שהאשמת אותי בזלזול בחיי אדם.

        אגב, המלחמה היתה שלומיאלית וכושלת - אך לא מיותרת. ישראל היתה חייבת להכות בחזבאללה באופן שישנה את כללי המשחק. העובדה שהיעדים לא הושגו מחייבת (לדעתי) את אולמרט ופרץ ללכת הביתה - לא משום שפתחו במלחמה, אלא משום שלא היה להם מושג כיצד מנהלים מלחמה. בכל מקרה, חשיפת כל הפרטים בתקשורת מסכנת את החיילים, ומסייעת לאוייב מבחינה מורלית ומעשית כאחד.

        הגב לתגובה זו

        • יכול להיות שפ.וא. צריכם ללכת אבל האשמים הם מופז ושרון (ל''ת)

          אולישע, 16/04/07 09:27

          הגב לתגובה זו

  • 8.

    ועדה חקירה ממלכתית עכשיו

    ערן, 15/04/07 18:25

    לפזר את ועדת הכסת''ח של אולמרט ולמנות ועדה שבאמת תגיעה לחקר האמת ואם ישנם אשמים בכשלון להמליץ על הדחתם,מצבה של מדינת ישראל לא מאפשר לה לבזבז את הזמן שאין לה במיוחד אחרי שהמנהיגים שעליהם מדובר ניכשלו כשלון חרוץ בניהול המלחמה פגיעה בהרתעה וסיכון המדינה הרג חיילים ואזרחים,ובמקום לחקור את האמת ולתקן התקלות והבעיות ,אולמרט מקים ועדה שעיקר תפקידה הוא לנקות אותו ולעזאזל האמת (שכבר ידוע לכולם חוץ מכניראה לווינוגרד)

    הגב לתגובה זו

    • אמירתו הבלתי-נשכחת של אברהם לינקולן המתאימה לתקופה זו ולימינו אלה..

      אברהם לינקולן, 15/04/07 23:02

      You can fool some of the people some of the time
      Some of the people all the time
      But you can not fool all the people all the time

      הגב לתגובה זו

  • 7.

    על מה? על שהפסיקו את ההפקרות בחיי חיילנו שעל הגבול?

    Asher, 15/04/07 18:18

    מה פשעו של אולמרט?
    הוא החליט ''לא עוד''! והחיזבאללה אינו מעז שוב. שנים שאנו מעלים קורבן בגבול הלבנון. והחיזבאללה רוצח ומשתחץ. וצהל לא מגיב.

    אולמרט החליט. די!
    ואתם? שותים את דמו. על מה?
    האם הוא הכין את צהל?
    האם הוא החליט על אסטרטגית המלחמה?
    האם תפקידו של ראש הממשלה להיות הרמטכל? האם רק אלופים בדימוס יכולים לשלוט בנו??

    כשרמטכל מציג תוכנית המבוססת על תקיפה אווירית וחיסכון בחיי אדם, ראש ממשלה שפוי חייב לקבל גישה זו. וזה כמעט הצליח (כמעט הוחלט על הפסקת אש לפני כפר קמה). פלישה קרקעית כפי שהציעו האלופים בדימוס, מתחילת הקרבות היתה עולה במאות ואלפי קורבנות! שהרי זו היתה תוצאת הקרבות שניהלו אותם אלופים. ראה מלחמת לבנון הראשונה נגד מחבלים שנפוצו לכל רוח אך עם מאות רבות של הרוגים.
    תפסיקו.
    ניצחנו. החיזבלה מוכה. אינו מרים ראשו. גורש משטחי שלטונו

    הגב לתגובה זו

    • אתה פשוט חסר הבנה מהו תפקיד רוה''מ ושר בטחון

      אריה, 15/04/07 19:05

      רוה''מ צריך להיות סמוך ובטוח שיש לו שר בטחון מקצועי שיודע לשאול את השאלות הנכונות.
      רוה''מ צריך בעצמו לשאול את השאלות הנכונות.
      רוה''מ צריך להיות שקול ובלתי נמהר בעליל.
      רוה''מ צריך לקבל החלטות מתוך שיקול דעת והיוועצות מירבית באנשי מקצוע.

      וכל זה אין באולמרט ובפרץ.

      ושניהם צריכים לעוף, ויפה שעה אחת קודם

      הגב לתגובה זו

      • ומי אמר לך שהשאלות לא נשאלו? ההתקפות הן פוליטיות!

        Asher, 15/04/07 19:48

        הימין תוקף כדי לחסל את מפני ימית
        השמאל תוקף כי יצאנו למלחמה - ואנו תמיד אשמים.
        ואולמרט בהתנהלותו מראה שהוא שקולת בלתי נמהר ולא לחיץ. (ראה התנהלותו בנושא שליט, כל כך קל להיות פופולרי על חשבון בטחונינו)

        והימים האחרונים?
        שאל את יאנוש. שאל את מצנע. הם הופיעו מעל כל מסך, לפני המהלך להסביר את נחיצותו.
        מלחמה שהצלחתה היא באפקט על דעת הקהל בדרום הלבנון השיגה את יעדיה כאשר תושבי הדרום ופגשו את חיילי צהל שולטים בדרום. כמעט שנה לאחר המלחמה ותוצאות המהלך הזה ברורות. החיבאללה הוכה במעוזו - דרום הלבנון

        הגב לתגובה זו

        • לאשר-אסביר לך

          אסף, 15/04/07 22:53

          אולמרט נכנס למלחמה ללא תוכנית, בלי הגדרת מטרות, בלי הכנה מראש בלי לברר למה הוא נכנס ואם הצבא מוכן. זה ברור לכולם אני מקווה. באותו יום שנחטפו החיילים כבר התחילה המלחמה. היום אנחנו גם יודעים שארה''ב וצרפת ציפו שנלך על סוריה בכלל ונפיל את אסד. את זה אולמרט לא הבין או התעלם מכך. במהלך המלחמה כאשר ראה כי הדברים לא מתנהלים כיאות לא עשה דבר כדי לשנות את המצב. הוא היה יכול להחליף רמטכ''ל, שר בטחון או אלוף צפון, להוריד מפקד משלו לחזית כפי שעשו ביום כיפור עם ברלב להחליף את גורודיש. הוא לא עשה דבר מכל אלה. הוא ניהל את המלחמה כאילו אין מגבלה של זמן וזה הכשיל אותנו בסוף. לקראת סיום המלחמה כאשר הוחלט ללכת על מהלך קרקעי גדול בלם אותו אולמרט אישית בהוראות למפקדי האוגדות. בשבוע האחרון פתח במתקפה המיותרת שעלתה בחייהם של 34 חיילים. לסיום המלחמה קיבלנו כישלון צורב בדמות החלטה 1701. לסיכום, הייתה לאולמרט הזדמנות נדירה. האויב עשה טעות קשה ואפשר היה להשמידו (גם משטר אסד וגם החיזבאללה) ולהחליש את אחיזת אירן באיזור.הייתה לכך גם תמיכה בינלאומית גורפת. בנוסף האויב היה חלש בהרבה מאיתנו מספרית וצבאית, לא מוכן ובלי תמיכה. ולמרות כל התנאים הללו אולמרט נכשל במלחמה (ואני עוד לא מדבר על הזנחת העורף) לצערי אינך מבין את הנזק העצום שנגרם ועוד יגרם עקב כך. כמובן שמאוזני התמיכה יטו כעת נגדנו ולצד סוריה ואירן. היוזמה הסעודית והסכם מכה הם רק הסנונית הראשונה למהלכים כנגד ישראל חלקם בסיוע אמריקני!!! סוריה מאיימת במלחמה ומתחמשת בהיקף חסר תקדים ומדיניותו של הנשיא בוש שתמך בנו עד כה ספגה מכה אנושה. כל זה בגלל אולמרט. בגלל זה הוא צריך ללכת. אני לא צריך ועדת חקירה בשביל לדעת את זה. זה הגיון ישר. להזכירך האיש גם אחראי למחדל שמאפשר בנית צבא חמאסי בדרום.

          הגב לתגובה זו

          • אני מסכים כמעט להכל, אבל להגיד שהאוייב לא היה מוכן?

            ////, 16/04/07 01:06

            החיזבאללה היה מוכן ועוד איך,הרבה יותר מישראל, מחומש כהוגן בסיועה של ''אמא רוסיה'', ויעידו על כך הטנקים המופצצים בלבנון, כשאיש אצלנו לא היה מוכן לטילי הנ''ט הרוסיים , וספינת חיל-האוויר שהופגזה גם כן באמצעות טיל רוסי.
            האוייב היה מוכן ועוד איך.
            מי שלא היה מוכן ונתפס עם המכנסיים למטה, ושהמודיעין שלו כנראה ישן שנת-חורף ממושכת, זו ישראל.

            הגב לתגובה זו

    • חטאו של אולמרט-

      ויקו, 15/04/07 19:18

      חטאו של אולמרט היה ביומיים האחרונים של המלחמה שבו נהרגו 34 חיילים לא כדי לקדם משא ומתן אלא לפאר את אולמרט ופרץ.אני לחמתי ביומיים האחרונים של המלחמה.

      הגב לתגובה זו

      • צודק. וזה לא נעשה אפילו כדי לפאר את שני הכלומניקים האלה

        ///, 16/04/07 01:00

        אלא משום שאוטוטו עמד להיות הסכם הפסקת אש ותיכף עמדו לקחת לאולמרט ולפרץ את הצעצוע שלהם,את מלחמת-המחמד שלהם, והיה להם קשה לוותר, נו,אז יצאנו ל''פעולה קרקעית'' מפוארת, שבה נהרגו עוד שלושים חיילים, ושבגללה גם ספגו בצפון,ביומיים האחרונים פשוט מבול של טילים...

        הגב לתגובה זו

    • פחחחחח, עד הקיץ החיזבאללה יחדש באופן מלא את מלאי הטילים שלו

      יהודי, 15/04/07 20:38

      החיזבאללה כבר נמצא על הגבול ויעידו על כך התמונות של דגליו שמתפרסמות חדשות לבקרים.
      שב בלול תעמולן עלוב!

      דרך אגב שמאל זה גם אולמרט, פרץ וליבני. בפעם האחרונה שבדקתי מבחינה אידיאולוגית הם נמצאים בדיוק בנקודה שבה נמצא ביילין.

      הגב לתגובה זו

      • החיזבאללה כבר חידש והוסיף עוד. חטאו של אולמרט שהפקיר את תושבי הצפון (ל''ת)

        אלוף רם, 15/04/07 21:28

        הגב לתגובה זו

      • נראה לי שהחיזבאללה חידש כבר את המלאי שלו כבר עכשיו

        //////, 16/04/07 00:57

        וכן, ברור שפעם היה צריך כבר לגמור עם האיום המתמשך של החיזבאללה, אבל היה צריך לפני זה להכין את הצבא,אם הוא לא מוכן, להכין את העורף,ולדאוג למיגונו וגם פינויו,במידת הצורך.
        מי שיוצא למלחמה כוללת,בלי לברר אם הצבא מוכן, בלי להכין תוכנית מתקפה רצינית,מעבר ל''מכה'' של חיל האוויר, ובעיקר, בלי להתייחס בכלל לעורף שעומד להיות מותקף בטילים (ובממשלה ובדרג המדיני ידעו את זה!), שלא יתבכיין אח'' כ על וועידות ששותות את דמו ולא ''נותנות לא לעבוד''.
        מזל שהטוקבקיסטים מטעם של אולמרט ושות', לפחות עובדים במלוא הקיטור.
        טוב שלזה ,לפחות, יש תקציב.

        הגב לתגובה זו

    • אשר..תמשיך לחשוב שניצחנו אם זה עושה לך טוב אבל אותנו אתה לא תשכנע (ל''ת)

      just me, 15/04/07 23:17

      הגב לתגובה זו

  • 6.

    נו מה יהיה שלח? שוב מלל חסר משמעות

    אביחי, 15/04/07 18:14

    מצד אחד אתה שופך קיטונות של בוז על ראשיהם של חברי הוועדה ומצד שני ''הם אנשים טובים שהתגייסו לתפקידם מתוך אמונם''.

    איך שני הדברים הסותרים הללו חיים בכפיפה אחת רק לשלח פתרונים.

    מה שאני כאזרח פשוט רואה זה התנגחות של שני גופים משפטים בעלי אידיאולוגיות ואג'נדות שונות.
    מצד אחד, ועדת וינוגרד. ועדה בה שום שופט בית משפט עליון בעבר ובהווה לא מוכן היה לשבת.
    ועדה שחלק מחבריה נימצאו בלתי ראויים (מסיבות שונות ומשונות) לשבת בעליון ע''י אותם אנשים שחלקם יושב עכשיו בהרכב.
    ומצד שני, בית המשפט העליון הרואה עצמו כריבון העליון במדינה ורואה בקיום הוועדה חטא שיש לנקות.

    העימות בין השניים היה צפוי.

    הגב לתגובה זו

  • 5.

    ''קודקוד כתר'' ממך אני מצפה ליותר, אתה טוב וישר! אל תתן להם לרמות.

    טורונטו, 15/04/07 18:12

    ''קודקוד כתר'' אתה מצביא. בבקשה תכניס את הועדה למסגרת של אמינות, יושר אישי, ציבורי ולאומי, אל תתן לועדה או למי שמעוניין לחסלה להוביל אותנו לתהום ואבדון, נשאר לנו אזרחי ישראל מעט כבוד, צא ותגן על כבודנו כבעבר.

    הגב לתגובה זו

  • 4.

    וינוגרד צריכים לצאת בהצהרה שלדעתם הפרסום יזיק וחסר שיקול דעת

    אבל זה הופקע, 15/04/07 17:42

    (האחריות לחוסר שיקול הדעת על הדורשים לפרסם ובג''צ שפסק לטובתם.)

    הגב לתגובה זו

  • 3.

    חברי וינוגרד קמו כדי לגונן על אולמרט?

    שלח מאמין למה, 15/04/07 17:38

    כשפראנויות שמאלניות וימניות נפגשות באמת אין גבול לטימטום.

    איפה מפרסמים בכלל פרוטוקלים כנ''ל חוץ מבמדינתנו המטורללת? אחרי 30 שנה אולי !

    רק פה זורקים הכל לפח בגלל פוליטיקה פנימית ולא לגופו של עניין-נזק מדיני /בטחוני זה הגופו של עניין.

    הגב לתגובה זו

  • 2.

    חלוץ-אולמרט-לבני-פרץ-פרס-וינוגרד-בג''ץ''תַגִידו לנו עִם יָד עַל הלב!

    בנימין, 15/04/07 17:31

    מתוך מילות הספד אותם נשא יוסי, אביו של אור שחר זכרונו לברכה אשר נהרג במלחמה בלבנון יום לפני יום הולדתו ה-21. ''אני לא זוכר, כהורים של אוריק, שאישרנו למישהו לשלוח אותו למוּת במלחמת ברירה רשלנית ומטופשת''. ''אני לא יודע איך הייתי מרגיש לו אוריק היה נופל במלחמת אין-ברירה, אבל פה לא היתה מלחמת אין-ברירה, התחושה שלנו היא שהוא נפל לחינם, במלחמה מיותרת...יש תחושה וצער נורא על האובדן, אך יחד עם זאת תחושה שהולכת ומצטברת שכל העניין היה טעות ביסודו, והכאב הגדול מתחבר עם העובדה הזו. אני לא אומר שלא היו צריכים לטפל בנושא, אבל מה שקרה הוא שחיילים נחטפו ואז יצאנו למלחמה, בלי אג'נדה ובלי תוכנית מסודרת''. ''האם דבר מה קרה כאן לפני חודש? האם רעמו התותחים, הקטיושות נפלו, עצי הגליל עלו בלהבות ומאות אלפים נטשו את בתיהם בבהלה?'', ''הטלוויזיה משדרת בשפעת ערוציה, ללא הפסקה, את אותן תוכניות. כמה יפה וכמה נחת רוח. האם היתה מלחמה בארץ הזאת לפני חודש ימים ?!''. ''בטלוויזיה מופיעים אנשים 'חשובים' ואומרים שהמלחמה 'פרצה' . כמו כח טבע - איש לה 'הפריץ' אותה, איש לא קבע אם איך ובשל מה היא תתנהל, ואיש לא קבע לכמה זמן ואיזה תוצאות היא אמורה להביא. היא פשוט 'פרצה'. ועכשיו לך תאשים מישהו במשהו ש'פורץ'. ''וכעת, לאחר שנגמרה המלחמה ל'פרוץ', מסבירים לנו מנהיגינו את יתרונותיה ואת חסרונותיה. בקיצור, עושים את כל מה שהיו צריכים לעשות לפני ששלחו את אוריק שלנו ואת חבריו - למות. ''ואני לא זוכר, כהורים של אוריק, שאישרנו למישהו לשלוח אותו למות במלחמת-ברירה רשלנית, מטופשת, בהרפתקה שלא הוכנה כהלכה ושהישגיה נצברים בדיעבד. ואני עוד פחות מבין, מי העניק לראש הממשלה את הזכות שלא לבוא ולספר להורים שכולים על מה ולמה נפל בנם''. ''האם לא ייתכן שיקום מנהיג בארץ הזאת ויגיד 'טעיתי'. כן, כמו נסאראללה. שיגיד 'טעיתי. הערכתי לא נכון. סיפקו לי נתונים שלא בדקתי עד הסוף. מיניתי אנשים לא ראויים. טעיתי. ''מה צריכים לחשוב הורים שכולים הרואים היום את המלאי האין-סופי של האינפורמציה הזורמת מאמצעי התקשורת השונים, המתארת את המלחמה כטפשית ומיותרת, ואת המנהיגות כמבולבלת, חסרת נסיון ותבונה ? האם ברורה תחושת ההחמצה הנוראה, הקורעת ? האם ברורה לכם הרגשת האשם האיומה שלנו כהורים על שלא השכלנו לשמור כראוי על מתנת החיים החד-פעמיים שהענקנו לילד המתוק שלנו מפני ידיה של רשות שלומיאלית יהירה ואטומה? הלב מתפוצץ!'' ''על מה אבדו חייו ?''.

    חלוץ-אולמרט-לבני-פרץ-פרס-ועדת-וינוגרד-בג''ץ ושאר פוליטיקאים:''תגידו לנו עם יד על הלב!''

    ''תַגִיד לִי עִם יָד עַל הַלֵב...!''
    אֱמור לי ואל תְבַּלֵף
    איך חטאת ? פשעת ? כשלת ?
    בתפקידך כל-כך התרשלת !

    ''תַגִיד לִי עִם יָד עַל הַלֵב...!''
    אֱמור לי ואל תְחַפֵף !
    איך כשלת ! זִלזלת ! נכשלת !
    כזאת לאוֹרִיק שלנו עוללת !

    ''תַגִיד לִי עִם יָד עַל הַלֵב...!''
    אֱמוֹר לי אם גם לבך דואב וכואב ?
    האם גם אתה על אוֹרִיק שלנו חושב ?
    איך נָמוֹג לו עולם מלא ואוהב.

    ''תַגִיד לִי עִם יָד עַל הַלֵב...!''
    אֱמור לי אם גם לבך שטוף כאב ?
    האם גם אותך מייסר המצפון ?
    ובמפקדיך אתה נותן עוד אֵמוּן ? ? ?

    ''תַגִיד לִי עִם יָד עַל הַלֵב...!''
    אֱמור לי ואל תכזב
    איך התרשלת ? כשלת ? פישלת ?
    לשמור חיי אוֹרִיק שלנו נכשלת !

    ''תגיד לי עם יד על הלב.. .!''
    אמור לי ואל תִתְנדֵף
    כיצד לאוֹרִיק שלנו כך עוללת
    את האשמה מעצמך והלאה גִלְגלת... !

    הגב לתגובה זו

    • רְאִי, אֲדָמָה, כִּי הָיִינוּ בַּזְבְּזָנִים עַד מְאד !

      שאול, 15/04/07 19:26

      רְאִי, אֲדָמָה

      רְאִי, אֲדָמָה, כִּי הָיִינוּ בַּזְבְּזָנִים עַד מְאד !
      בְּחֵיקֵךְ, מְלוֹן-בְּרָכָה, מְעוֹן סֵתֶר, זֶרַע טָמַנּוּ... לא עוֹד
      פְּנִינֵי זְגוּגִיוֹת שֶל כּוּסֶּמֶת, זֶרַע חִטָּה כְּבֵדָה,
      גַּרְגֵּר שְעוֹרָה, חֲתוּל כֶּתֶם, שִיבּוֹלֶת-שוּעָל חֲרֵדָה.

      רְאִי, אֲדָמָה, כִּי הָיִינוּ בַּזְבְּזָנִים עַד מְאד :
      פִּרְחֵי פְרָחִים בָּךְ טָמַנּוּ רַעֲנַנִּים וּבְהוֹד,
      אֲשֶר נְשָקָתַם הַשֶּמֶש מִנְּשִיקָתָה רִאשוֹנָה,
      מַצְנִיעַ חֵן עִם יְפֵה קֶלַח, קְטוֹרֶת כּוֹסוֹ נְכוֹנָה.
      וְעַד שֶיָדְעוּ צָהֳרַיִם בְּעֶצֶם הַצַּעַר הַתָּם,
      וּבְטֶרֶם רָווּ טַל שֶל בּוֹקֶר בַּחֲלוֹמוֹת-אוֹר נִבְטָם.

      הֵא לָך הַטּוֹבִים בְּבָנֵינוּ, נוֹעַר טְהוֹר חֲלוֹמוֹת,
      בָּרֵי לֵב, נְקִיֵּי כַפַּיִם, טֶרֶם חֶלְאַת אֲדָמוֹת,
      וְאֶרֶג יוֹמָם עוֹדוֹ שֶתִי, אֶרֶג תִּקְווֹת יוֹם יָבוֹא,
      אֵין לָנוּ טוֹבִים מִכָּל אֵלֶּה. אַתְּ הֲרָאִית ? וְאֵיפה ?

      וְאַתְּ תְּכַסִּי עַל כָּל אֵלֶּה. יַעַל הַצֶּמַח בְּעִתוֹ !
      מֵאָה שְעָרִים הוֹד וָכוֹחַ, קוֹדֶש לְעַם מְכוֹרָתוֹ !
      בָּרוּך קָרְבָּנָם בְּסוֹד מָוֶת, כּוֹפֶר חַיֵינוּ בְּהוֹד...
      רְאִי, אֲדָמָה, כִּי הָיִינוּ בַּזְבְּזָנִים עַד מְאד !

      שאול טשרניחובסקי

      תל-אביב, 3.9.1938

      הגב לתגובה זו

  • 1.

    הם לא ידעו כי דמם לא ייחשב בדמים....

    נתן, 15/04/07 17:28

    הם לא ידעו כי דמם לא ייחשב בדמים....

    אילו משוררנו, נתן אלתרמן, היה חי היום, לא מן הנמנע שהיה צריך לכתוב כך את שירו ''מכל העמים''. השיר מוקדש לשַרְשֶרֶת אֲרוּכָּה-אֲרוּכָּה שֶל קוֹרְבְּנוֹת-שָוְוא וְחִינָם. בָּנִים אֲשֶר חֵרְפוּ נַפְשָם, הִקְרִיבוּ עַצְמָם וְנָפְלוּ בְּמִלְחֶמֶה-הַרְפָּתְקָנִית-אוּמְלָלָה-נִמְהָרָה-אֲרוּרָה-רַשְלָנִית-מְטוּפֶּשֶת-פוֹשַעַת-כּוֹשֶלֶת-מרוּשֶלֶת-נִכְשֶלֶת-מְיוּתֶּרֶת-נִמְנַעַת. מִלְחֶמֶת הַרְפָּתְקָה פְּרִי רַשְלָנוּת מְדִינִית-פּוֹלִיטִית-צְבָאִית, הַפְקָרָת חָזִית ועוֹרֶף (איך... איך... איך... וכיצד יוצאים כך למלחמה ? כל-כך בלתי מוכנים ? כל-כך בלתי-ערוכים ? הֵן מבחינת אנדרלמוסיה עצוּמה, באלאגן נורא ותוֹהוּ ובוֹהוּ רב אשר שרר בחזית והן מבחינת הפקרתו הטוטאלית של העוֹרֶף), הֶפְקֵרוּת אֲרוּרָה, נוֹרָאָה ופּוֹשַעַת שֶל ''הַנְהָגָה'' רַאַוְותָנִית-יְהִירָה-יוֹמְרָנִית-מְזַלְזֶלֶת, חַסְרַת-טִיפַּת תְבוּנָה, נֶעֱדֶרֶת שֶמֶץ נִיסְיוֹן, בּוּרָה בהֲבַנָת מַשְמָעוּתָם העָמוּקָה שֶל עֶרֶך חַיֵי-אָדָם. ''הַנְהָגָה'' שֶל מֶמְשָלָה עָלוּבָה-שַחְצָנִית-רַשְלָנִית-חוֹבְבָנִית-רַאֲוְותָנִית-גַאֲוְותָנִית-זַלְזְלָנִית-מִתְהַלֶלֶת-מִתְהַדֶרֶת-מְבוּלְבֶּלֶת-מִתְפָּאֶרֶת-קִצְרַת-רוֹאִי-שְבֵעַת-רָצוֹן מְעַצְמָה וּמִמַחדָלֶיהָ. מֶמְשָלָה אֲשֶר אוּגְדוֹתֶיהָ מְאַגֶדֶת-אוֹגֶדֶת, בְּנַדְנֵדֶה מִתְנַדְנֶדֶת, במְלָאכְתָה-מְשִימָתָה-מִלְחַמְתָּה-מערכתה השְלוּמִיאֵלִית מעוֹלָם לא הַיתָה, באֱמֶת ובְּתָּמִים, מְרוּכֶּזֶת-מְמוּקֶדֶת. בהֵיעדֵר תכְנִית-מאוּרְגֶנֶת-מְסוּדֶרֶת-מְתוּכְנֶנֶת, בְּלִי-כל מַטָּרוֹת בְּרוּרוֹת בְּעַצְמָה-בְּעַמָה בּוגֶדֶת. בְּמֵי-מַדְמֵנָת-מֶחְדָּלֶיהֶ מִתְמוֹגֶגֶת-חוֹגֶגֶת. עֲבוֹדָתָה מְטַרְפֶדֶת. בָּנֶיהָ עוֹקָדֶת. עַל דָּמָם (בִּשְבִיעוּת רְצוֹנָה העַצְמִית) מְרַקֶדֶת-רוֹקֶדֶת-שוֹרֶדֶת.

    בִּצְעוֹד נערינו אֱלי מִלְחֶמֶת חִינָם-שָוְוא-וְשוֹלָל
    את חמת ישראל לא שמענו
    כי אתה בחרתנו כַּאֲשֶר עוֹד הַיִינוּ עוֹלָל
    אהבת אותנו ורצית בנו.

    כי אתה בחרתנו מכל העמים
    מסינים, מהודים, מדנים
    אך בצעוד בנינו אל תוך בְּסִיסִים –
    נערים ישראליים, בחוּרִים נְבוֹנִים,
    הֵם לֹא יַדְעוּ כִּי דָּמָם לא ייחַשֵב בַּדָּמִים...
    הֵם לּא אָמְרוּ לְמִשְפַּחְתָם: אַל תַבִּיטוּ !
    ְ
    ורבה דאגה להישרדות-פוליטיקאים
    וקריירות קצינים פן יוּפסָקוּ
    אך המשך חייהם של קורבנות חפים
    על אספלט, טְרָשִים וסְלָעִים יְקוּפְּדוּ !

    עיניהם מדברות: אל תַבִּיטוּ, האֵם, הַאַח, האָב וְהבַּת,
    אֵיך שוּרוֹת אֲרוּכוֹת הוּנַחְנוּ...
    תְמִימִים וצְנוּעִים וידוּעִים לשֵם,
    רק לא טוב לחיים הוּכָנוּ...

    עיניהם מדברות עוד דברים אחדים:
    אֱלוֹהֵי האָבוֹת ידענו
    כי אתה בחרתנו מכל העמים
    אהבת אותנו ורָצִיתָ בנו !

    כי אתה בחרתנו מכל העַמִים
    לְהָרֵג מוּל כִּסֵא כְּבוֹדך,
    ואתה את דָמֵינוּ אוֹסֶף בכַּדִים
    כִּי אֵין לוֹ אוֹסֶף אַחֵר זוּלָתֶך.

    ואתה מְרִיחוֹ כְּמו רֵיחַ פְּרָחִים
    ואתה מְלַטְפוֹ במִטְפַּחַת,
    ואתה תתבענו מִיְדֵי הרמטכ''ל דָן חָלוּץ
    ומִיְדֵי אוֹלְמַרְט-לִבְנִי-פֶּרֶץ-פֶּרֶס-ועדת-וינוגרד,
    שוֹפְטֵי בֵּית-המִשְפָּט ה''עֶלְיוֹן'' ושְאָר פּוֹלִיטִיקָאִים
    ומִיְדֵי הַשוֹתְקִים גַם יַחַד !

    הגב לתגובה זו

    • מספד

      משה, 15/04/07 19:27

      מספד

      השכול מתהפך בגננו כחרב.
      פוקדנו השכול, בית-אם ובית-אב.
      עם שחר יצא נערינו – עם ערב - -
      בא בוקר. תם יום – הוא לא שב.

      היה נערנו – עץ זית מכסיף,
      היה – צפצפה חלומת העלים.
      היה נערנו – אלון מעניף,
      היה התמיר בדקלים !

      נולד נערנו בצל הגלבוע
      רוחץ נערנו בנחל חרוד.
      נערנו שלנו הטוב, הגבוה.
      אהבנוך עד צחוק ודמעות !

      היה נערנו – שדה פלחה מורקת.
      היה – עפעפי שחרית נקרעים.
      היה – כתפרחת תפוח צוחקת.
      היה הבשום בפקעים !

      נגמל נערנו לאור ולתכלת.
      נועד נערנו לשבוע ימים.
      נערנו הגא, נערנו ברוש-ילד,
      איך זנק מול חרמש הדמים !

      היה נערנו – כאורן החורש
      היה – תאנה החונטת פגים.
      היה נערנו – הדס סבוך השורש.
      היה הלוהט בפרגים !

      היה נערנו – בבת יזרעאל,
      טיפחוהו תכול-שחק, מטר ושרב.
      לפועל-חייו עמק-רע יחל,
      יחל ובטח – לא לשווא ! -

      היה נערנו – כצוק הגלבוע,
      היה – כמעוף נשריו נאדר –
      אמיץ ונועז וגבוה-גבוה
      עד אחרון רגעיו מול הצר.

      השכול מסתופף בעמקי אהלינו.
      היה בנתיבנו השכול כעמית –
      נושא בכפיו אל חשכת אבלינו
      נר יגון, נר גאון – אש-תמיד.

      משה טבנקין.

      הגב לתגובה זו

    • ענק! לגזור, לשמור ולהעביר (ל''ת)

      הלאה!, 15/04/07 20:19

      הגב לתגובה זו