• 6.

    לכל החכמים שבנינו: הוא יצא לטיול מודרך עם מדריך חובש וכ''ו

    שלומלו, 13/04/07 09:18

    אז מאוד כדאי שתשתקו כי זה היה יכול לקרות לכל אחד באותה נקודה.
    ברוך דיין האמת!

    הגב לתגובה זו

  • 5.

    צעק הנער המסכן ואין מושיע לו

    לא ע''י מלאך, 13/04/07 07:09

    שוב ושוב אני נזכר בקיבוצניקים שהצילו נער חרדי מטייל מסכנת מוות. כשבאו הקיבוצניקים לבקרו בבית החולים הוא סירב לראותם.
    לדידו מי שהציל אותו זה אלוהים, והם רק שליחים, ולכן אינו חייב להם טובה.
    והנה לכם ''הכרת טובה'' ומוסר יהודי על קצה המזלג.
    אה כן, ושכחנו את הילד החרדי שטכע השנה בדלי אקונומיקה כאשר אימו נקתה את הבית לכבוד חג הפסח.
    ואני שואל היכן ''שלוחי מצווה אינן ניזוקין?''
    היעלה על שדעת המקום אינה נוחה מאלה?
    אללה יסתור.

    הגב לתגובה זו

  • 4.

    הגיע הזמן שילמדו בישיבות שחייה וכללי התנהגות בטיולים.

    אורן, 13/04/07 01:47

    ראוי ומומלץ שחרדים יטיילו ואפילו יתחככו עם אזרחים חילונים. שני הצדדים יכולים רק להפיק חיובית מזה. החרדים מטיילים באהבה אבל לא בקיעים בכללי ההתנהגות והזהירות בטיולים כאלה ולכן הם נפגעים (יותר מכל מגזר אחר).
    זה לא נגד הדת. שמישהו ירים את הכפפה וילמד אותם או שהם ילמדו את עצמם משמעת עצמית בטיולים.

    מניעה זה כמו הצלה בתכלס.

    הגב לתגובה זו

  • 3.

    יהי זכרו ברוך (ל''ת)

    מ, 12/04/07 19:17

    הגב לתגובה זו

  • 2.

    לא מסיקים מסקנות

    מוטי קליפורניה, 12/04/07 17:23

    נקודות אזהרה: בטיולים ליד נחלים ונהרות יש לצייד את הילדים בחגורות הצלה,גם זה אינו מספיק הילדים חיבים לדעת 'שחיית-גב' וגם אז לדאוג שרגליך יהיו בכיוון הזרימה כיון שבנהרות יש סלעים ואינך יכול לשחות שחיה רגילה.
    בנחלי הצפון לא להגיע למפלים מכיוון הצוק אלא להגיע למרגלות המפלים,לא לחצות גדרות שהוקמו למניעת סכנת החלקה.
    בים תכנס עד גובה הברכיים ובמקום שיש מציל-הים סוחף וגם השחיין הטוב ביותר יטבע בעת סחף.
    וכיוון שגם אפשר לקבל התכווצות שרירים אז צריך לדעת לצוף על הגב
    ושוב: לא להכנס עמוק זה מסוכן.


    הגב לתגובה זו

    • ובכלל בים

      מוטי קליפורניה, 12/04/07 17:56

      אפשר להמציא וסט המפעיל כדור מתנפח בעת חירום ששומר את הראש של הילד או הבוגר מעל המים בעת חירום.
      ומהנדסים יכולים לתכנן זאת-זה שווה
      חשיבה לאור ריבוי מקרי הטביעה בים.
      ונשמרתם מאד לנפשותיכם.

      הגב לתגובה זו

      • וניתן להשכיר זאת

        מוטי קליפורניה, 12/04/07 18:11

        ואם ילד או מבוגר יבקש זאת ולא יהיה לו כסף לשלם עבור זאת יש לתת לו חינם אין כסף,וכשיהיה לו כסף בעתיד ישלם.
        והמציל נפש אחת כאילו הציל עולם מלא.
        -אין עוד מלבדו.

        הגב לתגובה זו

      • וכפי שבמכונית

        מוטי קליפורניה, 12/04/07 19:47

        וכפי שבמכונית קימת מערכת כדורים המתנפחים בעת חירום,כך ניתן לתכנן מערכת ציפה לעת חירום לשחינים המופעלת ידנית ושומרת ראש השחין מעל פני המים.
        וזה ניתן להשגה ולא בשמים היא ובפיך ובלבבך לעשותו.
        -אין עוד מלבדו.

        הגב לתגובה זו

  • 1.

    מי שמכיר את המקום-אנשים תמיד מסכנים את עצמם

    ככ, 12/04/07 16:46

    מי שהולך בשביל אין ולא צל של סכנה לחיוו הבעיה שהמון אנשים עוברים את הגדר ועומדים על קצה הצוק כאילו שהחיים זה סרט

    הגב לתגובה זו

    • וידוע שחרדים לא מחנכים את הילדים

      Walla, 12/04/07 16:54

      ובגלל זה זה מה שהם עושים.

      הגב לתגובה זו

      • וחילונים כן?? כנסו.

        זק''א, 12/04/07 17:29

        וחילונים כן ?!!!(15 סימני קריאה)
        א.רק אדם מחונך כמוך מסוגל להתבטא בקונוטציה כל קשורה במרכאות כפולות בעקבות אירוע כל כך טרגי .
        ב.....חבל על הזמן להתייחס
        התקשורת שטפה אותך ואילו אצלנו הילדים שמחים לא לצפות בה.ללמוד תורה ולהישאר כל כך ''לא מחונכים ''.
        ג. תשאל במגן דוד מי מגיע ראשון לתאונת דרכים -הצלה או מגן דוד אדום -
        ד.אם אתה צריך סיוע רפואי שעולה 15000 שקל מי היה בא לעזור לך בחינם !!! ועוד עם חיוך ,חרדי או אחד עם עגיל וקרחת כמוך.

        הגב לתגובה זו

        • תגבה לזק''א בני ברק בתגובה מס' 1

          איש מז''פ לשעבר, 12/04/07 23:32

          צך\ר לי על הנער שנהרג בצורה טרגית - אבל, רוב אסונות הטיולים בארץ ובזבוז הכספים על חילוצים הם בעיקר על חרדים זו עובדה קיימת ולא רק סטטיסטית !!!
          בטיולים אלוהים לא עוזר כי אין כזה דבר !!!!
          זה חוסר משמעת , חוסור ידע איך להתנהג בטיול ובעיקר אצל החרדים
          '' אלוהים '' יעזור .
          לגבי שאלתך - לשאול במד''א מי מגיע ראשון לתאונות דרכים יש משהו שאתה צודק אלו אנשי זק''א שרק מפריעים לאנשים המקצועיים באמת להגיש את העזרה הדרושה .
          גם אחד עם עגיל וקרחת מגיש עזרה אולי טובה יותר ממכם אנשי זק''א שבעייני אתם מחפשים דם יותר מאשר לעזור .
          שאלתי - במי תטפל ראשון מכאשר בארוע יש פצוע ערבי או כל בן דת אחרת והפצוע השני הוא יהודי ושניהם מצב פציעתם דומה ושנייהם בסכנת חיים ?
          תשובתי - בהרצאה שהייתי נוכח בה לפני מספר שנים בהשתתפות אנשי מז''פ ואנשי זק''א שאלתי את אותה השאלה , קפץ איש זק''א שקודם מטפלים ביהודי כשהוא מסתמך על הפסוק המציל יהודי מישראל כאילו הציל עולם ומלואו . הדבר הרתיח אותי הטחתי בפניו מה שהטחתי ויאתי




















          הגב לתגובה זו

          • על מה אתה מתרעם?

            מוטי קליפורניה, 13/04/07 01:36

            בידיעה ברורה שאתה תציל את הפצוע השני הערבי ותפקיר את היהודי,אז הוא בחר להציל את היהודי-וכך הצלתם את שני הפצועים הערבי והיהודי.-חיוך
            -אין עוד מלבדו

            הגב לתגובה זו

          • לאורן

            לא קשור, 13/04/07 03:35

            אם אתה חושב שאין אל,זו מחשבתך,אבל באמת דע לך שאתה טועה.

            הגב לתגובה זו

        • מי הכשיר אותך? איך אתה מעז ללכלך עלינו?

          אורן, 13/04/07 01:42

          אתם חלק מאיתנו או שאתם עכשיו נגדנו?
          אתה טוען שאנחנו מתעכבים בדרך למקרה?
          אתה חושב שתמיד אתם מגיעים ראשונים?
          אתה חושב שגדוד הכוננים וזק''א שונים מהותית בזמני התגובה?
          אתה חושב ששיטת ההזנקה דומה?

          תתבייש!

          הגב לתגובה זו

      • הערה כוללנית ולא במקום

        מוטי קליפורניה, 13/04/07 02:10

        יש לשקוד על הפקת לקחים מכל מקרה ומקרה וליישם פתרונות ולא
        להעיר הערות טפשיות מסוג זה.

        הגב לתגובה זו

      • לפחות את החרדים מחלצים בארץ אותכם מחלצים בחו''ל

        הילד, 13/04/07 11:30

        לא שמתי על חרדי שנעלם בגונגלים
        אבל על חלונים כן
        עלות החילוץ בחו''ל שווה לפחות שלוש חילוצים בארץ

        הגב לתגובה זו