• 38.

    אסף שפנייר - יפה! (ל''ת)

    א.א, 29/08/08 16:23

    הגב לתגובה זו

  • 37.

    דא עקא

    יורם, 11/05/08 12:21

    בגלל המחסור בתקציבים
    יש בעיתיות גם
    ביכולת לשפר את מערכי השיעורים, בין אם
    רואים זאת בנושאים רבים כמו
    מעבר בין שקפים לפאורפוינט. אין מה לעשות
    נותר רק לקוות שששי יעבור.

    הגב לתגובה זו

  • 36.

    צודק ב100 אחוז

    בלחשמה, 01/05/08 14:13

    רק חבל שהוא הוריד לי סתם 10 נקודות על התרגיל רק בגלל שלא עשיתי DEFINE

    הגב לתגובה זו

  • 35.

    יפה (ל''ת)

    שלום, 25/01/08 21:26

    הגב לתגובה זו

  • 34.

    הוא לא רוצה שתהיה כמוהו...

    זה בדיוק העניין, 27/04/07 02:16

    אסף ידידי,
    אל תהיה נאיבי...
    אולמרט לוה בסינדרום הידוע של ''אל תיתן לאחרים להוות עבורך איום''
    כשישלל ממך את הזכות ללמוד ולהשכיל, ישארו פוליטיקאים בני אצולה בלבד, שיכלו לרכוש לעצמם השכלה ולצבור ייתרון על פני אחרים.
    כך גם הפוליטיקה תהפוך אט אט למקום סגור לאריסטקורטים בלבד שיכלו לרכוש לעצמם גם יועצים טובים שגם הם יהיו אליטות בלבד...
    והנה לך מועדון סגור שמנהל מדינה

    הגב לתגובה זו

  • 33.

    פסיכולוג

    יהודה איש, 26/04/07 00:05

    אולמרט לא יכול היה למצוא את עצמו עובד בתור פסיכולוג אם לא היה לומד את התואר הנוסף, כי כדי להיות פסיכולוג צריך תואר שני

    הגב לתגובה זו

  • 32.

    אסף איזה מלך!

    Bootvi, 25/04/07 16:46

    כל הכבוד, אחלה מילים.

    ונתראה בשיעור אני מניח :)

    הגב לתגובה זו

  • 31.

    אחרי המבול

    יעל, 15/04/07 19:23

    זה כבר לא מה שמשנה להם.
    וזה חבל

    הגב לתגובה זו

  • 30.

    אבל ועדת שוחט עוד לא פרסמה מסקנות

    א, 15/04/07 01:26

    איך אתה יכול לתקוף דברים שעוד לא קרו? אין שום הגיון בכך שבוגרי תואר שלישי יצטרכו להחזיר שלוש הלוואות-אשמח לראות הפנייה למקור שעל בסיסו קבעת את זה...

    הגב לתגובה זו

  • 29.

    אסף תעשה לי ילד (ל''ת)

    אחת שיולדת, 14/04/07 18:38

    הגב לתגובה זו

  • 28.

    לאסף, נקודות נוספות לחיזוק

    דנה, 14/04/07 18:34

    סט' באמצע - סוף שנות העשרים שלהם צריכים להתחיל לבנות את עצמם גם ברמה האישי - קרי להנשא, להוליד ילדים ולקחת גם משכנתא שתחנוק אותם למשך 30 השנים הבאות. איך יחזירו את ההלוואות יחד עם כל ההוצאות הנלוות ואיך יחזירו אותן סט' / בוגרי אונ' שלא ייקלטו כ''כ במעגל העבודה?

    הגב לתגובה זו

  • 27.

    אסף צודק

    סטודנטית, 13/04/07 22:27

    אני איתך

    הגב לתגובה זו

  • 26.

    גם סטודנטים לתואר ראשון

    סטודנטית בירושל, 13/04/07 20:04

    בקושי יכולים לעמוד בתשלומים (וגם תשלומים על שכר דירה, חשבונות והוצאות נוספות) בלי הרבה עזרה מההורים.
    ובלי הבסיס (תואר ראשון) גם לא יהיו מי שילמדו תארים מתקדמים.
    אך, כמו שאנחנו רואים שוב ושוב, כנראה שלמדינה הזו לא חשוב מה יהיה בעתיד, אלא רק מה שיהיה בשבוע שבועיים הקרובים, כי אף אחד בממשלה לא יודע מתי יבואו לקחת אותו לחקירה...
    ואם הוא בכלל יהיה עוד שבוע בממשלה.
    אז למה לחשוב על העתיד של המדינה? חבל... תמשיכו לדגור לכם שם, החטופים לא שובים, המצב לא חשוב, אז למה שעתיד המוחות בארץ יהיה חשוב.
    במילא המוחות הגדולים בורחים לחו''ל, כי התנאים בארץ גרועים, אין טעם להשקיע בפיתוח וקידום של הארץ, נכון חברי ממשלה יקרים?

    ע''ח סטודנטית מודאגת.

    הגב לתגובה זו

  • 25.

    הכתבה נחמדה, אבל...

    ארז ברלינר, 13/04/07 06:52

    הייתי שמח יותר אם היא הייתה מסבירה את השיקולים של ועדת שוחט יותר, למה שתהיה קיימת ועדה כזו אם אין לה מטרה טובה יותר מהמצב כיום ? אם המטרה לא טובה מייד אפשר לפסול את הועדה, ואם הדרך לא טובה גם אפשר לפסול אותה, חוץ מזה נחמד לדעת שלראש הממשלה יש כמה תארים, שאני מניח שהוא השיג בזכות ולא בחסד..

    הגב לתגובה זו

  • 24.

    צודק לגמריייי העברית כבוד (ל''ת)

    סטודנטית, 13/04/07 01:45

    הגב לתגובה זו

  • 23.

    דמגוגיה זולה

    אלון, 13/04/07 00:06

    שכר לימוד לשלוש שנים לא עולה על 30000 ש''ח באוניברסיטה.

    ונצא מנ''ק ההנחה שקיום רוב הסטודנטים לא לוקחים הלוואת למימון התואר הראשון אלא ממנים אותו באמצעות מענק שחרור+עבודה בקיץ(אפשר בקלות לעשות 7-8K) פלוס מלגות כגון IPAC, מפעל הפיס ואחרות +''פרח'' שזה כמו עבודה רק כיף ונותן תחושה טובה.

    ונגיע למסקנה שאם כיום זאת לא בעיה לממן את ה30 אלף +הוצאות נוספות בתקופת הלימודים, באמצעות האמצעים שלעיל; ואפילו אם נכפיל את שכר הלימוד עדיין שכר ממוצע של 6000 ש''ח לחודש*12 חודשים =72000 מכסה תוך שנה אחת כל הלוואה תאורטית ללא ריבית והצמדה שהממשלה מתחייבת אליה כל עוד חיים טיפה בצמצום באותה שנה.

    עכשיו למה זה חשוב, מכייון שסטודנט שנה ראשונה אם כל החשיבות שלו, לומד בעיקר בשביל עצמו; בעתיד ירוויח שכר מעל המומצע; ובאמצעות שכר זה+ המעמד החברתי שמלווה לתואר יחזיא את השקעתו.
    לעומתו סטודנט לתואר גבוה, לא מקבל תמורה להשקעתו בשנים בצורת הכנסה (נעשו הרבה מחקרים בנושא אם תהיה בקשה אשמח לצרף סימוכין) , אולם המדינה מרוויחה ממנו יותר בתור משאב אנושי.

    ולאן אני חותר? אני סטודנט בארה''ב במסגרת חילופי סטודנטים ורואה מקרוב את כמות המוחות הצעירים וגם המוגרים ש''ברחו'' לפה רובם ככלום עקב מחסור תקציבי.

    כמות הסטודנטים לתואר ראשון לא תפחת עקב עליית שכר לימוד פשוט בגלל שההשקעה לתואר ראשון מחזירה את עצמה וכמו כן יון אלטרנטיבות זולות יותר בחו''ל בניגוד לכמות המוחות האמיתיים (הסטודנטים לתארים מתקדמים+הדוקטורנטים הצעירים)
    שכן עוזבים עקב מחסור בהשקעה שיוצר אפשריות טובות יותר בחו''ל

    ולכן.. נדרש ניתוב מחדש של הכסף המוזרם למערכת ההשכלה הגבוה.

    הגב לתגובה זו

    • נו ?! אני חושב שכתבתי זאת.....

      אסף שפנייר, 13/04/07 00:34

      מצטט ''מטרתה החשובה והעקרונית של האוניברסיטה. מטרתה היא לקלוט סטודנטים לתארים מתקדמים, שני ושלישי, ולעשות מחקר פורה. אבל מהיכן, מר אולמרט, יוכל לממן לעצמו סטודנט לתואר שני ושלישי את שכר הלימוד המטורף הזה? ...... לא ראיתי שחלק מהמלצות הוועדה הן להעלות את שכר המרצים שגם הוא אינו גבוה במיוחד.''

      הגב לתגובה זו

      • סליחה על התגובה המאוחרת

        אלון, 15/04/07 20:49

        אבל לפי משב רוח בתקופה האחרונה, נראה שהמלצות הוועדה שעדיין לא פורסמו להזכירך, יכללו בנסוף לשכר לימוד דיפרנציאלי גם משכורות דיפרנציאליות+אפשרות למתן חוזים אישיים לאקדמאים יוצאי דופן וכך ליצור אפשרות לתחרות עם אוניברסיטאות בחו''ל.

        בנוסף, המטרה היא לעלות את שכר הלימוד לתואר ראשון, תואר שני ושלישי (ואציין ששנה הבעה אני מתחיל תואר שני) ממון ברובו ע''יי האוניברסיטה+מלגות+משרת מתרגל+מענקי מחקר בתואר השלישי

        כך יוצא מצב שאם סיימת מעל הממוצע, והאוניברסיטה שאתה רוצה להתקבל אליה תרצה אותך, לא תהיה לך בעיה לשלם שכר לימוד בתארים מתקדמים.



        הגב לתגובה זו

        • ''שנה הבאה כמובן (ל''ת)

          אלון, 16/04/07 05:12

          הגב לתגובה זו

    • אלון, אתה שוכח משהו

      גלעד, 15/05/07 14:31

      נגיד שאני משלם 15,500 ש''ח לשנה (לפי המלצות ועדת מרידור), ולמדתי 4 שנים שהן 62,000 ש''ח, ואני אכן מרוויח 72,000 לשנה, נראה לך הגיוני שאני אחזיר את ההלוואה תוך שנה? נשארו לי פחות מ- 1000 ש''ח לחודש לחיות - לא הייתי קורא לזה ''טיפה בצמצום'', ועוד לא דיברנו על אשה, ילדים, בית וכו'

      הגב לתגובה זו

  • 22.

    כתבת בשם ככככוווווללללללללללננוווו! (ל''ת)

    קטי, 12/04/07 21:15

    הגב לתגובה זו

  • 21.

    כמובן שאסף צודק. ולגבי ההלוואות,

    מורן, 12/04/07 19:53

    באמת תודה למי שמציע שניקח הלוואות.
    מי אתה שתקבע שהמדינה נותנת מתנה דווקא למעמד הבינוני? ומה אם אני מהמעמד התחתון? עובדת וקורעת את התחת רק כדי לשלם שכר דירה או מעונות ואוכל? לשכר הלימוד עוד לא הגענו, ו10000 ש''ח זה לא ממש בחינם למי שמרוויח 2500 ש''ח במשרה חלקית תוך כדי שהוא לומד. אבל כמובן שמי שכותב תגובות כאלו, אמא ואבא מממנים לו הכל, גם את העטים, דמי הנסיעה ודירה קרוב לאוניברסיטה...

    אז קצת מחשבה לפני שפולטים תגובות סרק.

    הגב לתגובה זו

  • 20.

    צודק!!!!!!!! (ל''ת)

    האזרח י, 12/04/07 19:37

    הגב לתגובה זו

  • 19.

    נבקש מגאידמק מלגות... (ל''ת)

    tbh, 12/04/07 19:24

    הגב לתגובה זו

  • 18.

    אולמרט הביתה!

    שלמי - סטודנט, 12/04/07 15:48

    דווקא הבינוניות שאולמרט וחבורתו דוחפים אותנו אליה היא לטובתם. כך יקל עליהם לשלוט בנו, בלי שנבקר אותם על קלונם ועל העבירות שהם מבצעים חדשות לבקרים. זה הרי אינטרס של ההנהגה שלנו להפוך אותנו לעם מטומטם שלא חושב -- ככה לא נמתח עליהם ביקורת, והם יוכלו לעשות בנו כרצונם. ודירדור רמת ההשכלה הגבוהה הוא הרי תנאי הכרחי בכדי לעשות זאת.

    בסופו של דבר, אם חלילה יצליחו לעשות זאת, נקום יום אחד, ונמצא שאנו בסה''כ עוד רפובליקת בננות. אני לא רוצה לדעת מה יעלה בגורלנו ובגורל המדינה אז...

    הגב לתגובה זו

  • 17.

    קשה לא להסכים איתך

    יעקב שר, 12/04/07 15:33

    האמת היא שלא ממש עקבתי על מסקנות ועדת שוחט אבל הלוואות לא התשובה לכל דבר. אדוני רה''מ יכול להרשים את כולנו אם הוא עונה כאן ומשתדל להסביר את עצמו. הייתי גם רוצה לשמוע השרת החינוך, סביר להניח שלה יש דעה בנושא גם כן

    הגב לתגובה זו

  • 16.

    צודק ב100%!!!!!! (ל''ת)

    איתי - הנדסה, 12/04/07 15:16

    הגב לתגובה זו

  • 15.

    סטודנטים בעד העלאת שכר הלימוד

    יהודה, 12/04/07 15:05

    אין סיבה שהמדינה תממן לסטודנטים מן המעמד הבינוני ומעלה את ההשקעה הטובה ביותר שלהם (השכלה). מי שיש לו קשיי נזילות יכול ללוות.

    הגב לתגובה זו

    • הטענות האלה הכי מרגיזות אותי

      אסף שפנייר, 12/04/07 15:34

      אולי שהמדינה תראה בנו הסטודנטים כהשקעה ב''מכונות''. שאחר כך יכניסו לה כ50 עד 70 אלף שקל (ויותר) בשנה רק מס הכנסה. (בהנחה שאתה לומד הנדסה, עו''ד, כלכלה).
      תאמין לי אין השקעה מכניסה יותר מזו!

      הגב לתגובה זו

      • אפשר גם לממן דוכן פלאפל לכל אזרח

        יהודה, 12/04/07 16:00

        גם דוכני פלאפל משלמים מס הכנסה.
        ההצעה לחלק השכלה חינם שקולה להצעה שהמדינה תחלק כסף לכל מי שאינו סטודנט כדי שיפתח לעצמו עסק.

        הגב לתגובה זו

        • אתה מראה חוסר בינה בתגובותיך

          סטודנטית, 13/04/07 20:08

          באמת שאני לא מבינה איך קו המחשב של אנשים כמוך עובד.
          חבל שלא ראית את התוכנית על עשרת האנשים שהצליחו מכלום ולא בזכות המדינה, לא רק העשירים צריכים לקבל השכלה ובדרך שלך הרבה אנשים עם פוטנציאל גדול יכולים להפוך להומלסים, עבריינים וכולי.
          למזלי, להורי לא חסר ואני לומדת בזכותם אך לא לכל אחד יש את הזכות הזאת. אתה מראה חוסר רגישות, חוסר אינטליגנציה ובעיקר חוסר הבנה למה שבאמת צריך במדינה הזו.

          הגב לתגובה זו

    • סוחטים את ההורים המסכנים

      אמא של סטודנט, 12/04/07 20:03

      מי שכותב את זה מצפה שההורים ישלמו, כמו שההורים משלמים על המון דברים כשהילדים שלהם בצבא ובבית-ספר ועוד ועוד...
      כשהילדים סטודנטים, ההורים צריכים כבר להתחיל לחסוך לדיור מוגן, אז תרדו קצת מההורים.
      אמא של סטודנט

      הגב לתגובה זו

      • הסטודנטים רוצים מתנות מן המדינה

        יהודה, 13/04/07 00:18

        אם מחלקים הטבות צריך לחלק אותן גם למי שאינם סטודנטים.
        סטודנט שרוצה ללמוד יכול ללוות כסף ולא חייב להסתמך על הוריו.

        הגב לתגובה זו

  • 14.

    דפקו אותנו במלחמה ועכשיו בשכר לימוד

    משה, 12/04/07 14:04

    ובשכר דירה ובביטוחי בריאות ובמה לא?

    הגב לתגובה זו

  • 13.

    אולמרט מציג : תחי הבינוניות !!!

    עדנה, 12/04/07 13:54

    ממשלת אולמרט מקדשת את הבינוניות ממש
    בינוניות במלחמה, בינוניות בשרותי הבריאות, וכעת הופכת הבינוניות בהשכלה לרשמית

    בינוניות א- לה-מוד ממשלת אולמרט

    הגב לתגובה זו

  • 12.

    ועדת שוחט רוצה לדפוק את המזרחיים

    אבי שוורץ, 12/04/07 13:44

    ועדת שוחט רוצה לדפוק את המזרחיים והחלשים בכך שהיא תמנע מהם לרכוש מקצועות מעשיים ולהשתלב בתעשיית ההייטק

    הגב לתגובה זו

  • 11.

    צודק צודק צודק

    מיכאל, 12/04/07 13:41

    אין ברירה - כדי שלא נהפוך למדינת עולם שלישי שרק ילדהם של עושי עיסקאות נדל''ן למינהם יוכלו לרכוש השכלה גבוהה בחו''ל וכאן ישארו הדפוקים שילמדו במוסדות סוג ד'

    הגב לתגובה זו

  • 10.

    לא מספיק רק לשבות

    שי לוי, 12/04/07 12:30

    בכך שהסטודנטים שובתים, הדבר פוגע בעיקר בסטודנטים. לפי דעתי, צריכה להיות נוכחות גדולה של סטודנטים ושל אנשים שסיימו ללמוד לתואר ראשון בוועדות המדוברות - כך תהיה יותר השפעה, ואם יש צורך אז גם לעשות יותר רעש.

    הגב לתגובה זו

  • 9.

    אסף אתה טועה!!!

    חיימיקו, 12/04/07 12:10

    לאולמרט ואשתו לא היתה שום בעיה ללמוד גם עוד 2 תארים גם אם מסקנות ועדת שוחט היו קיימות בזמנם.
    אולמרט היה עושה עוד איזה קומבינה, משכיר דירה מצ'וקמקת לשלושה אנשים שונים, או מוכר כמה עטים שהוא קיבל במתנה, או סתם דואג לקבל איזה הטבה צדדית...
    לא תעבדו על שר העבודה,
    לא תעברו את שר התעבורה,
    ובטח שלא את אולמרט השועל...

    הגב לתגובה זו

    • צודק ב 100 אחוז (ל''ת)

      צח, 12/04/07 14:20

      הגב לתגובה זו

  • 8.

    צודק עד כמה שרק אפשר!

    דוד סנקובסקי, 12/04/07 12:04

    גם אני לומד באוני' העברית וכבר עשיתי תוכניות לתואר שני.. תוכניות מתקדמות וכבר דיברתי עם כמה פרופסוריםעל גישת מעיינות לטיפול בסרטן.. חבל רק שועדת שוחט לא תאםשר את זה!

    הגב לתגובה זו

    • דווקא אתה צריך להבין

      אלי, 13/04/07 00:10

      שקיצוץ בתוכניות תואר שני, נובע מעלות יתר שיש לאוניברסיטה מתואר ראשון, וזה מה שוועדת שוחט מנסה למנוע.

      הגב לתגובה זו

  • 7.

    אנחנו מציעים גם לבדוק בקורות חיים של אולמרט עוד כמה פרשיות

    ישי ואילת יהודה, 12/04/07 11:51

    אולמרט הביתה תעזוב את הסטודנטים במנוחה, תחילת הנפילה שלך היתה בשותפות בגירוש בגוש קטיף, הגדלת לעשות בפוגרום עמונה, ה' ישלם שכרך, ובעז''ה לא תיזכה לראות בבנין הארץ בקרוב.

    הגב לתגובה זו

  • 6.

    צביעות לחוד...

    שלומי, 12/04/07 11:49

    טוב, אז חשפת את צביעות ראש הממשלה שלנו ואישתו, סבבה.
    אבל תקפת רק בנושא העלאת שכר הלימוד בעוד שטענה מרכזית היא שלסטודנטים אין ייצוג בועדה (ולא למרצים) דבר שנראה לא הוגן וזוהי המלחמה כולה.לדוגמא, אם יופעל שכר דיפרנציאלי למרצים יתכן שחוגים קטנים ולא ''רווחיים'' יסגרו.

    הגב לתגובה זו

    • צודק

      אסף שפנייר, 12/04/07 12:12

      בוודאי שאתה צודק, אך אני רציתי להעלות טעונים שעוד לא נשמעו. תקווה שהם יעזרו!!

      הגב לתגובה זו

      • לא נשמעו ?

        שלומי, 12/04/07 14:29

        טיעונים כאלה קל להעלות כי כולנו צבועים בדרך זו או אחרת... אנחנו בני אדם. הבעיה היא שאנשים שוכחים שהמנהיגים שלנו הם גם בני אדם ולפיכך גם צבועים(התקשורת עוזרת ''לחשוף'' צד זה במנהיגים שלנו).הבעייה בטיעונים האלו היא שקל ''לחשוף'' את הצביעות של אנשי ציבור כי הם מטרה ואילו הצביעות הפרטית שלנו לא תעניין אף אחד.
        השביתה צריכה להיות על בסיס סיבת שקר כלשהיא וזהו. מטרתה הפעלת לחץ לצורך מו''מ ותו לא. זה לא על מה נכון או לא נכון ובוודאי לא עד כמה צבועים המנהיגים שלנו או לא.

        הגב לתגובה זו

    • צודק

      אסף שפנייר, 12/04/07 12:15

      כן, בוודאי שאתה צודק! אני רציתי להעלות טיעונים שעוד לא נשמעו, בתקווה שהם יעזרו!!!

      הגב לתגובה זו

  • 5.

    אסף אתה צודק ב100% אוהבים אותך ביולוגיה בעברית

    ישי יהודה, 12/04/07 11:43

    בס''ד
    בכלל אני לא מבין מה הרעיון להעלות את שכר הלימוד אחרי שדברו להוריד אותו ב50%.
    רק אני לא הייתי מפרסם את קורות חייו של אולמרט, כי הוא לא כ''כ דוגמה בשביל 97% מאזרחי המדינה.

    הגב לתגובה זו

    • ישי - אוהבים אותך!!! משפחת ביולוגיה ג. רם... (ל''ת)

      בני ארואטי והלר, 12/04/07 12:01

      הגב לתגובה זו

  • 4.

    זה יוצר גם קשיים לפני שניגשים לתואר ראשון ולא רק לתארי המשך

    שי, 12/04/07 10:55

    אם הייתי צריך לשלם 30 אלף שקל לשנה ולא 10 כמו היום, היה לוקח לי פי שלוש זמן לחסוך רק את שכר הלימוד או שהיה מכריח אותי לעבוד הרבה יותר לאורך התואר ולוקח זמן מהלימודים עצמם.

    הגב לתגובה זו

  • 3.

    אסף יתותח

    א, 12/04/07 10:46

    כל הכבוד אחי !!!!!!!!

    הגב לתגובה זו

  • 2.

    אין על אסף

    אחת שמבינה, 12/04/07 10:37

    כל מילה שלו מלמיליאן

    הגב לתגובה זו

  • 1.

    תואר שני? לא יצליחו אפילו תואר ראשון

    יעל הימל, 12/04/07 10:24

    התוכנית הזאת תהרוג את ההשכלה הגבוהה, ותיצור פערים חברתיים שלא הכרנו עד היום. רק העשירים ביותר יוכלו ללמוד, והשאר ימשיכו את מעגל העוני.

    הגב לתגובה זו

    • אם את צודקת אני מקווה מאד שהתכנית הזו לא תתקבל

      ארז ברלינר, 13/04/07 11:33

      זהו...

      הגב לתגובה זו